Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11131 - 11140
Chevrolet Captiva nyári tartozékok

Chevrolet Captiva nyári tartozékok

2012. július 10.
Nyáron mennek legtöbben vakációzni. A  a nyári örömök jó részét már az utazás megadja...
Részletek
Chevrolet CaptivaNyáron mennek legtöbben vakációzni. A nyári örömök jó részét már az utazás megadja, mielőtt odaérnénk. éppen ezért készült a Chevrolet Captiva és egyéb modelljeink részére annyiféle tartozék, amely kellemessé és biztonságossá teszi az autózást.

Aki szeret a szabadban sportolni, biztos lehet benne, hogy felszerelése épségben célba ér a Captiva tetőcsomagtartójával. Könnyű fel- és leszerelni, lopás ellen lezárható. Sokféle ügyes kiegészítőt kínálunk hozzá, például kerékpár- és síléc-tartót, tetődobozt, sőt még szörftartót is!

Lakókocsizóknak kötelező a vonóhorog. Van fix és levehető kivitelű. Mindkettőt külön a Captivához tervezték, maximum 80 kg függőleges statikus terhelésre. Mindenki napos időt szeretne nyárra, de az időjárás azért megtréfálhat. Az időjárá-álló szőnyeg segít tisztán tartani az autót esős, sáros időben. Jól védi a járművet és könnyen tisztítható. Amint ismét kisüt a Nap, úgy csillog a Captiva, mint annak előtte!

A poggyásztálca pontosan illik a Captiva csomagtartójába. Felülete csúszásgátló, szélei felhajlanak, így ideális, ha vizes vagy piszkos holmit kell szállítani. út közben semmi sem fog zajosan ide-oda gurulni, zavartalanul élvezhetjük az utazást. A fellépők terepesebb karaktert adnak a Captivának. Műanyag-bevonatú acélból készülnek, és csavarok rögzítik őket az autóhoz.

Chevrolet CaptivaA Captiva folytatja a Chevrolet hagyományát, mint innovatív és jó ár-érték arányú SUV, erős és hatékony motorokkal, az összkerékhajtás lehetőségével, akár hét üléssel és az árát meghazudtolóan nívós berendezéssel.

A Captiva vonzerejét az adja, hogy ma ügyes bevásárló kocsi, holnap elviszi meccsre a fél focicsapatot, holnapután lehet egy jót terepezni vele, hétvégén meg elviszi a vízpartra a családot. Ez a sokoldalúság és mindenes jelleg testesíti meg a Chevrolet szellemiséget, és ennek köszönhető, hogy a Captiva nemcsak mint családi kocsi válik be, hanem életstílus-autóként is.

További cikkek

A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését
Think Blue - A Volkswagent Németország legzöldebb márkájaként tüntették ki
Mit várunk majd el a jövő autójától?
Kulcsszavak:
 
Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell A 2017-es Mazda3-ban debütál első alkalommal a G-vectoring szabályzás A 2017-es Mazda3-ban debütál első alkalommal a G-vectoring szabályzás Az új nagyteljesítményű ŠKODA KODIAQ RS SUV a 2018-as Párizsi Autószalon alkalmával tartja világpremierjét Az új nagyteljesítményű ŠKODA KODIAQ RS SUV a 2018-as Párizsi Autószalon alkalmával tartja világpremierjét Chevrolet Captiva nyári tartozékok Izmos és sportos az új Juke Chevrolet Captiva nyári tartozékok Mi az a telematika és mi köze az üzemanyagfogyasztáshoz?
 
Elektromos buszt tesztel a BKV

Elektromos buszt tesztel a BKV

2012. július 09.
Több héten keresztül egy elektromos meghajtású autóbuszt tesztel  Buda- pesten...
Részletek
Elektromos buszt tesztel a BKVTöbb héten keresztül egy elektromos meghajtású autóbuszt tesztel  Budapesten a BKV, az utasok szerdától a dél-budai térségben, valamint a belvárosban vehetik majd igénybe az alternatív meghajtású járművet - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV hétfőn az MTI-vel.

Az eBUS-12 egy kínai gyártó, a BYD terméke, a legkorszerűbb akkumulátoros hajtásnak köszönhetően egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránkénti 70 kilométert. A közlemény szerint ez a jármű feleannyi energiát fogyaszt, mint egy hasonló méretű, dízel üzemű busz, az akkumulátorok teljes feltöltéséhez pedig csak négy órára van szükség, az energiafelhasználást áram-visszatápláló fékrendszer is segíti.

A 12 méter hosszú járművön 25 ülő- és 55 állóhely van, tehát nagyjából ugyanannyi utast tud szállítani, mint a fővárosban most közlekedő "szóló" autóbuszok - írta a BKK. Az eBUS-12-t a BKV szerdán állítja forgalomba, a jármű a tervek szerint a 26, a 88, a 102, a 105, a 112, a 172E, a 178 és a 240E jelzésű autóbuszok vonalain jár majd.

A BKK azt kérte, hogy akik kipróbálják a járművet, azok a véleményüket juttassák el a bkk@bkk.hu e-mail címre.
A busz menetrendje hamarosan elérhető lesz a BKV honlapján is.

További cikkek

Az Infiniti sztárjai tündököltek a goodwoodi sebesség fesztiválon
Világrekordot állított fel az Audi R8 e-tron
Az Opel Ampera Európa legnépszerűbb elektromos autója
Kulcsszavak:
 
Rangos felmérésen bizonyult a műfaj legjobbjának  a Toyota Prius Plug-in Hybrid Rangos felmérésen bizonyult a műfaj legjobbjának a Toyota Prius Plug-in Hybrid Zafira Tourerben mutatkozik be a második új szentgotthárdi motor, az 1.6-os turbódízel Zafira Tourerben mutatkozik be a második új szentgotthárdi motor, az 1.6-os turbódízel Elektromos buszt tesztel a BKV Rába-futóművekkel erősít a John Deere Elektromos buszt tesztel a BKV Halálos baleset a fővárosban, lezárták a Méta utcai felüljárót Elektromos buszt tesztel a BKV Félmilliárdos fejlesztéssel megújult a szabolcsi közúti igazgatóság gépparkja
 
2013-tól a Toyota Motor Manufacturing France szállít Yarisokat Észak-Amerikába

2013-tól a Toyota Motor Manufacturing France szállít Yarisokat Észak-Amerikába

2012. július 09.
A Toyota Motor Manu- facturing France ma jelentette be, hogy 2013 májusától az Egyesült ...
Részletek
Toyota YarisA Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) ma jelentette be, hogy 2013 májusától az Egyesült államok, Kanada és Puerto Rico számára is gyártja a Toyota sikeres kompakt autóját, a Yarist. A tervezett éves exportmennyiség várhatóan 25 000 darab körül lesz.

“Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy minket választottak a Yaris észak-amerikai piacra irányuló export fő ellátójává,” – mondta Makoto Szano, a TMMF elnöke. “Ez nem csupán a nálunk készülő autók minőségét illető elismerés a számunkra, hanem új üzleti lehetőség is, valamint tovább erősíti a TMMF franciaországi exportőri szerepét is.”

Az amerikai megrendelők számára készítendő Yarisok gyártásával összefüggésben újabb nyolcmillió eurós beruházásra kerül sor a TMMF-nél. Ez ahhoz szükséges, hogy az új piacon érvényes előírásoknak megfelelő modellek készülhessenek: például 1,5 literes benzinmotor és automata sebességváltó kerül az autókba, valamint másféle lökhárítókkal és egyéb felszerelésekkel kell ellátni őket annak érdekében, hogy megfeleljenek a helyi rendelkezéseknek. észak-Amerikába csakis benzines Yarisokat szállítanak majd.

A hírrel kapcsolatban Didier Leroy, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója elmondta: “Az egyik legfontosabb Európában gyártott globális modellünk exportja megerősíti az európai gyártás és a globális jövőképünk iránti elkötelezettségünket, aminek köszönhetően a kis- és középkategóriás autók fejlesztése terén vezető szerepet tölthetünk be.” Hozzátette: „Tíz éves tapasztalat és a felhalmozódott tudásbázis, valamint a Yaris full hybrid változatának know-how-jának birtokában elmondhatom, hogy a Yaris hagyományos benzines változatának észak-amerikai exportja tovább erősíti a TMMF globális szerepét a Toyota szervezetén belül.”

Toyota YarisA Toyota Yaris jelenlegi generációja 2011 nyara óta kapható Európában; ezt követte 2012 júniusában a Yaris Hybrid bemutatása. A Yaris-eladások idén január és május között 22 százalékos emelkedést mutatnak az egy évvel korábbi adatokhoz képest.












További cikkek

A Mitsubishi Motors a 3. helyre került az autógyártók rangsorában
A Mazda növeli a CX-5 gyártási volumenét
A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését
Kulcsszavak:
 
Sikeres évet zárt idehaza a Toyota Sikeres évet zárt idehaza a Toyota Innovatív elektromos ökoszisztémával tör előre a Nissan Innovatív elektromos ökoszisztémával tör előre a Nissan Felére esett a Ferrari forgalma tavaly Olaszországban Felére esett a Ferrari forgalma tavaly Olaszországban Elektromos autót venne, de sokba kerül? Mutatjuk, meddig kell várni, hogy olcsóbb legyen Elektromos autót venne, de sokba kerül? Mutatjuk, meddig kell várni, hogy olcsóbb legyen 2013-tól a Toyota Motor Manufacturing France szállít Yarisokat Észak-Amerikába A Honda három újdonsága a 2013-as kölni Nemzetközi Motorkerékpár-, Robogó- és Kerékpárvásáron
 
Volvo V40 Roadshow

Volvo V40 Roadshow

2012. július 09.
Bemutat- kozik Magyar- országon is az új Volvo V40. A kifutó S40 széria helyébe...
Részletek
Volvo V40Bemutatkozik Magyarországon is az új Volvo V40. A kifutó S40 széria helyébe lépő V40 méltán tart számot nagy érdeklődésre. A prémium szegmens egyik dinamikusan növekvő, de egyre zsúfoltabb részébe érkezik. A verseny még a szokásosnál is kiélezettebb ebben a kategóriában, de a V40 jó eséllyel lesz az egyik legkedveltebb modell. Az Audi A3, BMW 1, Mercedes B-osztály és Lexus CT által fémjelzett mezőny igazán erőteljes, de a V40, a Volvóra jellemző értékekkel, úgy mint a dinamizmus, konzervatív, de sportos vonalvezetés és a biztonság, várhatóan közönségsiker lesz. Aki ki szeretné próbálni az új V40-et, annak kiváló lehetőség a V40 Roadshow.

2012. Július 18-21 között tesztvezethető lesz a legújabb Volvo a Duna Autó Zrt. márkakereskedésében a Zay u. 24-ben. A legjobb autós teszt, ha a vásárló saját maga próbálja ki az autót és nem újságírói véleményekre hagyatkozik. A szalonba 3 db V40 is érkezik, így 3 különböző motorral is kipróbálható lesz az autó. Mindenki saját szemével győződhet meg a Volvo újabb nagy dobásáról.

További cikkek

Skoda Citigo Nyílt Nap
ötvenmillió motor a salzgitteri gyárból
A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését
Kulcsszavak:
 
Bentley karosszériákat gyárt majd a Porsche lipcsei üzeme Bentley karosszériákat gyárt majd a Porsche lipcsei üzeme Terheléses vizsgálat miatt lezárják a hétvégén a Rákóczi hidat Terheléses vizsgálat miatt lezárják a hétvégén a Rákóczi hidat 2017-ben érkezik az Opel új crossovere 2017-ben érkezik az Opel új crossovere Volvo V40 Roadshow Ipartelepítés egymilliárdos támogatással Szombathelyen Volvo V40 Roadshow Megkezdődött az M0-ás hátralévő szakaszának a kiszélesítése
 
Skoda Citigo Nyílt Nap

Skoda Citigo Nyílt Nap

2012. július 09.
Júliusban jön az új Skoda Citigo! A Skoda városi minije bizonyára sokaknak elnyeri ...
Részletek
Skoda CitigoJúliusban jön az új Skoda Citigo! A Skoda városi minije bizonyára sokaknak elnyeri majd a tetszését. Pici, takarékos és nagyon kompakt. Az autónak talán nincs is konkrét célcsoportja, mert mindenkinek kiváló választás lehet aki praktikus városi autót keres. A Citigo elérhető 1.0 60 lóerős és 75 lóerős benzinmotorral 3 és 5 ajtós változatban, kézi, vagy az ASG névre hallgató robotizált félautomata váltóval, illetve az év második felében a 68 lóerős gázos kivitelben is.

Mennyi lehet ennek a kisautónak a csomagtere lehajtott ülésekkel? Dobpergés, a válasz: 959 liter. 2 személynek 1 hétre csomagokkal elmenni, nyaralni bőven elég. Akár kempingezni sátorral, kempingszékekkel és horgászfelszereléssel is.

Az autó tele van olyan egyszerű ötletekkel, amiket csak kitalálni nehéz, előállítani már fillérekből lehet. Az ülések oldalán a palacktartó háló, a pohártartó műanyagbélése, a csomagtartóban a rögzítő háló, mind olyan praktikus dolgok, amik megkönnyítik az autóval való együttélést. De a panorámatető vagy az integrált MOVE & FUN rendszer is olyan extra, ami egyedivé teheti ezt a praktikus kisautót az egyéb „apróságokról” már nem is beszélve.

A Citigo-ba rendelhető a német fejlesztésű City Safe Drive rendszer, ami 5km/h és 30 km/h között állóra fékezi az autót, ha bármilyen akadályt érzékel maga előtt, legyen az akár egy hirtelen fékező előttünk haladó, vagy egy labdájáért az úttestre befutó kisgyerek. Aki szeretne saját maga véleményt alkotni és nem egy olvasott teszt eredményeire hagyatkozni (bár ezek is rendkívül elismerően szólnak az autóról) annak kiváló lehetőség lehet egy nyílt nap.

Skoda CitigoJúlius 14-én Skoda Citigo Nyílt nap lesz a Duna Autó Zrt.-nél. óbudán a Szőlőkert u. 12. alatt, ahol akár vezethető is lesz majd az országban frissen bemutatkozó modell. A Citigo mellett szinte a teljes Skoda és SEAT modellpaletta is kipróbálható lesz.













További cikkek


A Mitsubishi Motors a 3. helyre került az autógyártók rangsorában
Jóváhagyták az Opel talpra állításának programját
Integrált autóipari csoportot hoz létre a Volkswagen és a Porsche
Kulcsszavak:
 
Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással Skoda Citigo Nyílt Nap Magyarországon is bemutatkozott a legújabb MINI Skoda Citigo Nyílt Nap Bővült az európai autópiac novemberben A Citroen Grand C4 Picasso az Év Taxija A Citroen Grand C4 Picasso az Év Taxija Februárban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban Februárban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban
 
A Continental Automotive Hungary 150 új munkahelyet hoz létre

A Continental Automotive Hungary 150 új munkahelyet hoz létre

2012. július 09.
A veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. 2,8 milliárdos beru- házással...
Részletek
ContinentalA veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. 2,8 milliárdos beruházással kibővítette gyártóterületét, amivel százötven új munkahelyet hoz létre. Az autóipari cég az új gyártórészt pénteken avatta fel.

Az új épületrészben a cég 12 új gyártósort indít, továbbá új magasraktárat épített. A beruházáshoz az új Széchenyi Terv forrásaiból 512 millió forintos támogatást kapott. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes az avató ünnepségen hangsúlyozta: a beruházás tanúsítja Veszprém törekvését, hogy kiemelkedjen a térségből, és ne csak országos, hanem közép-európai jelentőségű várossá váljon, ismert legyen kulturális és tudományos élete, szolgáltatásai és ipara által is.

A fejlesztésnek köszönhetően 150 családban erősödik meg a hit, hogy munkával lehet előrejutni, az érdemek alapján lehet boldogulni, és a minőségi munkának megvan a honoráriuma itt Veszprémben és az országban is - szögezte le Navracsics Tibor. Az itteni szövetség a nemzetközi partnerekkel reményeink szerint országos szinten is folytatódni fog - jelentette ki a közigazgatási és igazságügyi miniszter.

Bernhard Klumpp, a Continental Automotive passzív biztonsági rendszerek üzletágvezetője elmondta: Veszprémben különböző szenzorokat gyártanak; a veszprémi a szenzorgyártás európai fejlesztési központja, ebben a gyárban fejlesztik és tesztelik az elektromos fékrendszereket, valamint itt készülnek a Continental mérnöki szolgáltatásainak szoftverfejlesztései. A veszprémi gyárat 1993-ban alapították, a kerékszenzorok fejlesztését 1997-ben kezdték el. 2000-ben szoftverfejlesztéssel bővítették a tevékenységet, egy évvel később szenzorfejlesztési központ lett, majd 2009-ben tesztpályát nyitottak, ahol az elektromos fékeket tesztelik. 2010-ben a Pannon Egyetemmel mesterképzést indítottak - tekintett vissza az igazgató.

Continental2013 óta pozíciójelző szenzorokat és intelligens akkumulátor szenzorokat is gyártanak Veszprémben; jövőre pedig megkezdik a tehergépjárművekbe való szenzorok gyártását is - jelentette be. Kai-Uwe Walther, a Continental gyár ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy az új épületrészben 12 gyártósor indul, 152 új munkahellyel. Hat hónap alatt építették fel a 490 négyzetméteres magasraktárat, a 820 négyzetméteres üzemcsarnokot és a 1100 négyzetméteres irodát. Az igazgató megjegyezte: a bürokrácia ugyanaz Magyarországon, mint Németországban, de az engedélyek beszerzésében a helyi önkormányzat sok támogatást nyújtott.

A több mint 1400 főt foglalkoztató veszprémi vállalat menetbiztonsági rendszerek részegységeit gyártja, kutató-fejlesztő központjában több mint 250 fejlesztőmérnök dolgozik az elektronikus vezérlésű fékrendszerek fejlesztésében. A Continental 46 országban 167 ezer főt foglalkoztat, 2011. évi 30,5 milliárd eurós árbevételével a világ vezető autóipari beszállítóinak egyike. Magyarországon öt vállalattal és hét telephellyel rendelkezik, több mint hatezer embernek ad munkát.

További cikkek

Ne felejtse ellenőrizni abroncsait, mielőtt nyaralni indulna!
Kevesebbet autózunk, mint 2010-ben
A Kia megkezdte harmadik kínai üzemének építését
Kulcsszavak:
 
Az új Škoda Superb Combi – Stílusos és tágas óriás, színvonalas dinamikával és eleganciával Az új Škoda Superb Combi – Stílusos és tágas óriás, színvonalas dinamikával és eleganciával A Ford Mustang a „Need For Speed” főszerepét is megkapta A Ford Mustang a „Need For Speed” főszerepét is megkapta A Continental Automotive Hungary 150 új munkahelyet hoz létre Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac A Continental Automotive Hungary 150 új munkahelyet hoz létre Premier és születésnap - 10 éves a Leier Autó BMW márkakereskedése A Continental Automotive Hungary 150 új munkahelyet hoz létre Skandináv kreativitás – Volvo Concept Estate
 
A SEAT 124 Sport Coupé a 2012-es Silvretta Classic mezőnyében

A SEAT 124 Sport Coupé a 2012-es Silvretta Classic mezőnyében

2012. július 09.
550 kilométer álomszép alpesi tájakon: a Silvretta Classic kétség- kívül...
Részletek
A SEAT 124 Sport Coupé a 2012-es Silvretta Classic mezőnyében550 kilométer álomszép alpesi tájakon: a Silvretta Classic kétségkívül Európa-szerte a veterán-autózás egyik legkülönlegesebb eseménye, amelyen a SEAT az idén egy 1972-es 124 Sport Coupé 1600 modellel állt rajthoz, melynek volánjánál Dr. Andreas Tostmann, a SEAT igazgatótanácsának a termelés területéért felelős tagja ült.


A Silvretta Classic 2012. július 5. és 7. között sorra kerülő idei túráján összesen 160 történelmi ritkaság vág neki az osztrák Alpoknak. A Montafon, Vorarlberg és Tirol tájain vezető három etap során összesen 550 kilométeren részben extrém emelkedőkkel tarkított, számos alpesi hágó várja a mezőnyt. A verseny pedig nem a sebességről, sokkal inkább a legmagasabb fokú pontosságról szól, így a legöregebb jármű is egyenlő eséllyel indul az akár 1992-ig terjedő évjáratú youngtimerekkel.

A SEAT 124 Sport Coupé 1600 1970-ben lépett piacra. Kétajtós karosszériája négy teljes értékű ülést rejtett, s elegáns formáival még ma is hódít. Az 1,6 literes benzinmotor teljesítménye 110 LE, ami 180 kilométer/óra végsebességet tesz lehetővé. A 124 Sport Coupé modellbe épített a SEAT első ízben ötfokozatú sebességváltót. 1973-ban mutatkozott be a némileg átdolgozott 124 Sport Coupé 1800, immár 118 lóerős, 1,8 literes aggregáttal. A SEAT 124 Sport Coupé (1600 és 1800) 1970-től 1975-ig, összesen mintegy 23 ezer példányban gördült le a szerelőszalagról.

A SEAT 124 Sport Coupé a 2012-es Silvretta Classic mezőnyébenA SEAT szakterületén az egyetlen olyan vállalat, amely a járművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt teljes körű tevékenységet végez Spanyolországban. A Volkswagen Csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), s teljes termelése mintegy 80 százalékát a világ 75 országába exportálja. A SEAT piacvezető márka Spanyolországban, 2011-es összforgalma mintegy 350 ezer gépkocsi értékesítésével meghaladta az ötmilliárd eurót. A SEAT három barcelonai gyárában – Zona Franca, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 14 ezer dolgozót foglalkoztat.

A márka további modelljei mellett itt készülnek a nagysikerű Ibiza és León sorozatok tagjai is, míg az Alhambra a Volkswagen Csoport palmelai (Portugália) létesítményében, a SEAT Mii pedig Pozsonyban gördül le a szerelőszalagról. A spanyol multinacionális vállalat saját „szellemi központtal” rendelkezik, ahol több mint 900 kutató és mérnök alkotja együtt az „R&D” területén az innováció folyamatos hajtóerejét Spanyolország első számú ipari befektetője számára. összhangban a környezetvédelem iránt egyértelműen kifejezésre juttatott elkötelezettségével, a SEAT tevékenységét mindenkor alapvetően a hosszú távú fenntarthatóság, vagyis a széndioxid-kibocsátás mérséklése, az energiatakarékosság, valamint az anyagok és erőforrások újrahasznosítása jegyében alakítja.

További cikkek

A kecskeméti Mercedes gyár nem áll le, az Audi és az Opel megtartja a nyári szünetet
Megújul a Citroën C5 és C8
Toledo – Kiváló autó, kiváló áron
Kulcsszavak:
 
A flottaértékesítés felé nyitna a Maserati A flottaértékesítés felé nyitna a Maserati A Škoda legyártotta 18 milliomodik autóját A Škoda legyártotta 18 milliomodik autóját A SEAT 124 Sport Coupé a 2012-es Silvretta Classic mezőnyében Schumacher síbalesete - A Ferrari ünnepséget szervez Nyilvánosságra hozta a Jazz következő generációjáról készült első képeket a Honda Nyilvánosságra hozta a Jazz következő generációjáról készült első képeket a Honda Tarlós: 2020-ig az eddiginél is látványosabb fejlesztések lehetségesek Budapesten Tarlós: 2020-ig az eddiginél is látványosabb fejlesztések lehetségesek Budapesten
 
Integrált autóipari csoportot hoz létre a Volkswagen és a Porsche

Integrált autóipari csoportot hoz létre a Volkswagen és a Porsche

2012. július 08.
A Volkswagen AG és a Porsche Automobil Holding SE a Porsche gépjármű...
Részletek
Integrált autóipari csoportot hoz létre a Volkswagen és a PorscheA Volkswagen AG és a Porsche Automobil Holding SE (Porsche SE) a Porsche gépjármű-üzletagának a Volkswagen Csoportba történő teljes körű bevitelével előreláthatólag már 2012. augusztus 1-jével integrált autóipari csoportot hoz létre.

Az erre vonatkozó koncepciót július 4-én a két vállalat illetékes testületei is jóváhagyták. Ezzel a Volkswagen és a Porsche részvételével tervezett integrált autóipari csoport mintegy két évvel korábban megvalósulhat annál, mint ami a 2009. augusztusi alap-megállapodásban szereplő eladási/vételi (Put/Call) opciókkal lett volna lehetséges. A Porsche AG mindeddig még nem a Volkswagen tulajdonában álló 50,1 százalékos tulajdoni hányadának beviteléért a Porsche SE ellenszolgáltatásként mintegy 4,46 milliárd eurót és egy Volkswagen törzsrészvényt vehet át. „Az egyedülállóan különleges Porsche márka így már a Volkswagen Csoport szerves részévé válik, ami a Volkswagen, a Porsche és ipari termelési helyszínként egész Németország számára előnyös. A Volkswagen és a Porsche az operatív működés összevonásával a jövőben még erősebbé válik pénzügyi és stratégiai tekintetben egyaránt. A továbbiakban így még szorosabban működhetünk együtt, és a célzottan a jövőbemutató termékeinkbe és technológiáinkba fektetett beruházásaink révén mindkettőnk számára új lehetőségek nyílnak az igen nyereséges prémium szegmensben. Ebből pedig ügyfeleink, dolgozóink és részvényeseink egyaránt profitálnak“ – fejtette ki Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke.

Tavaly szeptemberben mindkét vállalat bejelentette, hogy a Volkswagen AG és a Porsche SE a 2009-ben kötött alap-megállapodásban (GLV) előirányzott egyesülése nem valósítható meg a korábban megállapított 2011 végi határidőre. A GLV szerinti eladási/vételi (Put/Call) opciós tranzakciók adóvonzataik következtében gazdaságilag szintén nem tették volna lehetővé az autós üzletágak 2014 második féléve előtti integrációját. Mindezek alapján mindkét társaság igyekezett minden fél számára kedvező és kivitelezhető megoldást találni, hogy a közösen tervezett integrált autóipari csoport már korábban is megvalósulhasson.

Integrált autóipari csoportot hoz létre a Volkswagen és a PorscheA mostani megállapodás szerinti gyorsított integrációs modell az átalakulási adóelőírások és a 2011 vége óta hatályos adórendelet, valamint az illetékes hatóságok vonatkozó állásfoglalásai alapján gazdaságilag előnyös körülmények között is kivitelezhető. A két vállalat által közösen kidolgozott struktúra értelmében a Porsche SE operatív üzleti holding- tevékenységét 50,1 százalékos Porsche-beli tulajdoni hányadával együtt beviszi a Volkswagen Részvénytársaságba, amely közvetve már most is birtokolja a Porsche AG 49,9 százalékát. E tranzakcióval a Volkswagen egy köztes holdingon keresztül a Porsche AG száz százalékos tulajdonosává válhat. A Porsche SE mindezért ellenszolgáltatásként összesen mintegy 4,46 milliárd euróhoz, illetve egy Volkswagen törzsrészvényhez jut. A készpénzösszeg a GLV által a Porsche AG fennmaradó részére rögzített 3,88 milliárd eurós saját tőkeértékből, illetve különböző kiegyenlítő tételekből adódik. A Porsche SE kieső osztalékfizetése egyebek mellett a Porsche AG-beli közvetett részesedéséből, illetve a gyorsított integráció által lehetővé vált nettó szinergiákból származó, összesen mintegy 320 millió eurónyi összeg feléből fedezhető.

„A gyorsított integráció eredményeképpen a Porsche autós üzletága számára kialakított közös stratégia megvalósítása is korábban kezdetét veheti, a fontos közös projektek tempósabban realizálhatók, s így további növekedési lehetőségeket aknázhatunk ki a vonzó piaci szegmensekben. E megoldás révén jelentősen egyszerűsödő napi együttműködésük folytán mind a Volkswagen AG, mind pedig a Porsche AG még intenzívebben operatív tevékenységére összpontosíthat“ – magyarázta Hans Dieter Pötsch, az igazgatótanács pénzügy területéért felelős tagja.

A Porsche kimondottan nyereséges autós üzletágának előreláthatólag már 2012. augusztus 1-jével megvalósítható teljes körű konszolidációja a Volkswagen Csoport eredményére is kedvező hatást gyakorol. Ennek keretében eredmény-hozzájárulása várhatóan messzemenőkig kiegyenlíti a folyó gazdasági év működési eredményében jelentkező, az úgynevezett vételár-allokációból származó, kezdetben igen jelentős leírásokat.

Integrált autóipari csoportot hoz létre a Volkswagen és a PorscheA Porsche autós üzletágnak teljes körű konszolidációja következtében a Volkswagennek újra meg kell határoznia a Porsche Zwischenholding GmbH társaságban birtokolt eddigi részesedésének aktuális értékét. Ez a folyó év során – a 2012. március 31-i értékelési paraméterek alapján – egyértelműen pozitív, több mint kilencmilliárd eurós, és a likviditást nem befolyásoló hatással jelentkezik a Volkswagen Csoport pénzügyi eredményében. A vállalatcsoport autós üzletágának nettó likviditása előreláthatólag összesen mintegy hétmilliárd euróval csökken, a 4,46 milliárd eurónyi készpénz-kifizetésén túl ugyanis a Porsche AG negatív nettó likviditásának első konszolidációja előreláthatólag további 2,5 milliárd euróval terheli majd a Volkswagen Csoport likviditását.

„Minden részvényes számára hosszú távon is előnyös és stratégiailag is kedvező utat választottunk, igyekszünk átláthatóságot teremteni a jövőbeni folyamtok tekintetében is, egyben mielőbb biztosítani a feltételeket a Volkswagen és a Porsche AG együttműködésének mind intenzívebbé tételéhez. A Volkswagen számára mindezeken túl pénzügyi és likviditási helyzetünk, illetve kedvező minősítéseink megőrzése is különösen nagy jelentőségű“ – folytatta Pötsch pénzügyi igazgató.

További cikkek

Ne felejtse ellenőrizni abroncsait, mielőtt nyaralni indulna!
A Porsche Cayenne Diesel lett 2012 „év Cégautója”
ötvenmillió motor a salzgitteri gyárból
Kulcsszavak:
 
A Q-sorozat első RS-modellje – Az Audi RS Q3 A Q-sorozat első RS-modellje – Az Audi RS Q3 A Volkswagen-csoport leállítja európai gyárai többségét A Volkswagen-csoport leállítja európai gyárai többségét Integrált autóipari csoportot hoz létre a Volkswagen és a Porsche Létszámot bővít a Continental Veszprémben Integrált autóipari csoportot hoz létre a Volkswagen és a Porsche Egy új generáció ritmusa - a Mercedes-Benz A-osztály Megszűnt a Chrysler cégnév Megszűnt a Chrysler cégnév
 
A Jazzy Street július 7.-i adásának tartalmából

A Jazzy Street július 7.-i adásának tartalmából

2012. július 06.
Rögtön a műsor elején meg- próbáljuk önöket rávenni, hogy szombat délután velünk együtt gyönyör ...
Részletek
Jazzy StreetRögtön a műsor elején megpróbáljuk önöket rávenni, hogy szombat délután velünk együtt gyönyörködjenek a Donau Masters oldtimer autós esemény befutóján, az új Széchenyi téren (azaz a volt Roosevelt téren). Egriné Matiz Tünde kalauzolásában megtudhatunk pár érdekességet a versenyről és a nyolcvan autóból néhányat kiemelve kicsit mesélünk is a múltról… Többek között kiderítjük, hogy Simon Templar  vajon miért Volvoval közlekedett a filmben és miért nem az akkor fénykorát élő Jaguár E Type -be ült.

Teszteltük a Subaru XV 1.6 literes benzines változatát, amiről kiderült, hogy akár jó is lehetne, ha nem lenne gyenge a motor és a váltó, illetve nem enne túl sokat. Ezen kívül nem ez a változat lesz az utak ördöge, mert a lámpától való elindulásnál, majdnem biztosak lehetünk benne, hogy mi zárjuk a sort, cserébe az előzések is időigényes, nehezen megszervezhető feladattá válnak. Amúgy jó futómű, összkerékhajtás, felező, kényelmes és tágas utastér van a mérleg másik serpenyőjében. így elsőre, lehet, hogy nem tűnik jó választásnak, de ha az ár-érték arányt is nézzük, az sokat javíthat a megítélésen. Nagyon úgy tűnik, hogy minden probléma oka az elfuserált váltó, mivel a gyenge motor a CVT automatával egészen más képet mutatott… talán még jó autó is lehet belőle…

Varga Péterrel a Toyota Motor Hungary PR kommunikációs igazgatójával beszélgettünk, a Toyota szenzációs élményautójáról, a GT 86-ról. Egy igazi sportkocsi, azoknak, akik rajonganak a márkáért. Ez biztos nem fog csalódást okozni. … sőt, az is kiderül, hogy egy méretes útitáska és két gyerkőc is simán belefér a vezetőn és utasán kívül ebbe az „élményosztóba”.

Subaru XVAnno, a régi átkos rendszerben, ha kiszabadultunk a nagyvilágba, talán nem is volt olyan autós férfiember, aki ne állt volna meg egy-egy bontónál, kicsit mazsolázni. Amióta mi is a rothadó kapitalizmus részévé váltunk, a hazai bontók is átalakultak, és vele együtt sok minden más is. …és hogy mit kell tudnunk a bontókról, a bontott alkatrészekről, a garanciáról és sok másról, arról Kovács Gyulával, a GOE elnökével beszélgetünk.

Szokásos jogi rovatunkban dr. Vizi András a DAS szakjogásza ad tanácsokat a parkolási zónán belül jogsértő módon lebilincselt autósoknak arra vonatkozóan, hogyan juthatnak hozzá a pénzükhöz, és hogyan próbáljuk meg levakarni magunkról a sok törvénysértő önkormányzatot és közterületfelügyelőt…  Másrészt az is látható, hogy a törvényeket meg a rendeleteket nem értünk, hanem ellenünk, a kifosztásunk támogatására hozták, de ezt sem kell elviselnünk, mert egy jó ügyvéddel, akár még komoly ellenféllé is válhatunk, akivel nem érdemes packáznia a sok parkolási hiénának.

További cikkek

Világrekordot állított fel az Audi R8 e-tron
A BMW Group és a Toyota megállapodott, hogy még magasabb szintre emelik közös tevékenységüket
A Mitsubishi Motors a 3. helyre került az autógyártók rangsorában


 

 
Kulcsszavak:
 
Kivételesen sportos és sokoldalú: az új MINI John Cooper Works Countryman Kivételesen sportos és sokoldalú: az új MINI John Cooper Works Countryman Dízelbotrány - Közel egymillió jármű érintett Franciaországban Dízelbotrány - Közel egymillió jármű érintett Franciaországban A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály Nincs többé olcsó Tesla modell Nincs többé olcsó Tesla modell A BME győzött az egri Pneumobil versenyen A BME győzött az egri Pneumobil versenyen
 
Kína lesz a Jaguar Land Rover második legnagyobb piaca

Kína lesz a Jaguar Land Rover második legnagyobb piaca

2012. július 06.
Kína rövid időn belül lehagyja észak -Amerikát és Nagy -Britannia mögött a Jaguar ...
Részletek
Land RoverKína rövid időn belül lehagyja észak-Amerikát és Nagy-Britannia mögött a Jaguar Land Rover (JLR) luxusautógyár második legnagyobb piaca lesz - jósolta pénteken Sanghajban a cég vezérigazgatója.

Ralf Speth a Hszinhua hírügynökségnek azt mondta, a vállalat növelni kívánja beruházásait Kínában és bővíti értékesítési hálózatát. Megjegyezte, fejlesztéseiben is arra törekszik, hogy minél jobban kiszolgálja a kínai fogyasztói igényeket.

Speth beszámolt arról, hogy a Chery kínai autógyárral közös összeszerelő üzeme már túl van az előzetes környezetvédelmi hatósági engedélyeztetésen, építkezései jól haladnak. Hozzátette: a vegyesvállalat ugyancsak magas minőségi színvonalú, luxuskategóriás modelleket fog gyártani.

Az 1999 óta autókat gyártó Chery elsősorban viszonylag olcsó szedánjairól ismer Kínában. A JLR-rel márciusban kötött megállapodása értelmében 17,5 milliárd dolláros beruházás keretében építik meg közös üzemüket, amelyben Jaguárokat, Land Rovereket és motorokat fognak gyártani. A komplexumban egy kutató-fejlesztő központ is helyet kap. Az első kínai gyártású autók a tervek szerint 2014-ben gördülnek le a szalagról.

Speth, aki a cég vezetőivel egyhetes tanulmányúton tartózkodik Kínában, számításairól derűlátóan nyilatkozott, s úgy vélte, a kelet-ázsiai ország idővel a cég legnagyobb piacává növi ki magát. A JLR adatai szerint 2012 első felében a cég  több mint 37 ezer autót adott el Kínában, ez a duplája a múlt évinek.

JaguarA 2011. pénzügyi évben a vállalat adózás előtti nyeresége a kínai eladásoknak köszönhetően ugyancsak rekordot döntött, 34 százalékos éves növekedéssel 2,36 milliárd dollárt értek el.

A Ford 2008-ban 2,3 milliárd dollárért adta el a JLR-t az indiai Tata Motorsnak, amely az orosz és a kínai piacra összpontosítva fejleszt.







További cikkek


A kecskeméti Mercedes gyár nem áll le, az Audi és az Opel megtartja a nyári szünetet
Megújul a Citroën C5 és C8
Toledo – Kiváló autó, kiváló áron
Kulcsszavak:
 
Pénzügyi válságmenedzsert neveztek ki Detroit élére Pénzügyi válságmenedzsert neveztek ki Detroit élére Kívül-belül egyaránt meggyőző álomautó Kívül-belül egyaránt meggyőző álomautó Indulnak a forgalomcsillapítási mintaprojektek Budapesten Indulnak a forgalomcsillapítási mintaprojektek Budapesten Megjelenik a magyar jogban a környezetkímélő gépkocsi fogalma Megjelenik a magyar jogban a környezetkímélő gépkocsi fogalma Már látható közlekedési magazinunk szeptemberi műsora Már látható közlekedési magazinunk szeptemberi műsora
 

Találatok száma: 12041 Megjelenítve: 11131 - 11140