Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11731 - 11740 |
Hibrid buszokat vesz Kecskemét |
||
2013. január 07.
Több mint négymilliárd forintért 25 hibrid autóbuszt vásárol Kecskemét önkormányzata. Az ajánlattételi felhívás a pénteki Közbeszerzési értesítőben jelent meg.
|
Még 2011 novemberében készült el a városi közösségi közlekedés fejlesztéséről szóló tanulmány, e szerint megszűnik a Széchenyi téri környezetszennyező buszvégállomás. A város középső magjában pedig - mintegy három kilométeres átmérővel - nulla emissziós zónát alakítanak ki. A külső területekről ide érkező buszok hibrid hajtásúak lesznek. A belvárosi nulla emisszió tartásához 25 buszra lesz szükség, ebből egy-kettő tartalék, a többi folyamatosan a forgalomban dolgozik. A járművekkel kapcsolatos elvárások közé tartozik, hogy legyenek alacsony padlójúak, legyen négy egyforma kétszárnyú ajtajuk, és legyenek felszerelve ABS-ASR rendszerrel és légkondicionálóval is. A járművek becsült ellenértéke nettó 4 milliárd 251 millió forint. Az ajánlatkérő ezt a pénzt vissza nem térítendő európai uniós támogatásból, illetve saját forrásból biztosítja. Nem lehet ajánlattevő az, aki nem rendelkezik - az utóbbi három évben összességében - legalább tíz alacsonypadlós hibrid hajtású autóbusz szállítására vonatkozó referenciával. Az ajánlatok beadási határideje február 18. A nyílt közbeszerzés nyertese az összességében legelőnyösebb ajánlattevő lesz. Az értékelési kritériumok körében döntő súlyú az ajánlati ár. . Kulcsszavak: busz, hibrid, hírek, kecskemét, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Zuhant az autóeladás Spanyolországban |
||
2013. január 07.
Jelentősen visszaesett az autóeladás tavaly Spanyolországban.
|
A 2012-ben forgalomba helyezett autók száma, ami nagyjából megfelel az eladási számnak, 13,4 százalékkal csökkent 2011-hez képest. Az autógyártók spanyolországi érdekképviseleti szervezete, az Anfac szerdán arról is beszámolt, hogy a decemberben eladott új autók száma 23 százalékkal csökkent éves szinten, miután novemberben 20,3 százalék volt a visszaesés. Az Anfac idén a tavalyihoz hasonló eladáscsökkenésre számít. A spanyol gazdaság recesszióban van: az első és a második negyedév után a harmadikban is zsugorodott a gazdaság. A kormány arra számít, hogy a GDP a tavalyi után az idén is csökkenni fog. Az euróövezet negyedik legnagyobb gazdaságában az ingatlanpiac összeomlása indította el a válságot, ami megrázta az ország bankrendszerét. A helyzetet rontja a 25 százalékot meghaladó munkanélküliség, miközben nagy terheket rónak a lakosságra a megszorító intézkedések is. A tavalyi autóeladások csökkenéséhez egyebek között az is hozzájárult, hogy szeptember 1-jétől 18 százalékról 21 százalékra emelkedett az áfa. . Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autókereskedés, autópiac, gazdaság, hírek
|
|
|||||
|
||||||
Ferenciek tere - Változik a közlekedési rend az átépítés miatt |
||
2013. január 07.
Hétfőtől újabb változásokra kell számítani az egyéni és közösségi közlekedés rendjében is a Ferenciek tere és a Március 15. tér folyamatban lévő átépítése miatt.
|
Hétfőtől újabb változásokra kell számítani az egyéni és közösségi
közlekedés rendjében is a Ferenciek tere és a Március 15. tér
folyamatban lévő átépítése miatt - közölte a Budapesti Közlekedési
Központ (BKK) pénteken az MTI-vel. Hétfő reggel 9 órától a korábbi Y-alagút melletti buszfolyosót és a gyalogos-aluljáróból a Petőfi Sándor utca felé vezető lépcsőt lezárják, azon az oldalon csak a Városház utca felé vezető lépcsőt lehet használni. Buda irányában a buszmegállót kettéosztják, a 7-es, a 7E, a 173-as, a 173E és a 233E jelzésű, valamint a 907-es, a 908-as, a 956-os, a 973-as és a 990-es jelzésű autóbuszok számára az eredeti megállóhelytől mintegy 150 méterre, a Városház utca kereszteződése előtt, a többi buszjáratnak pedig 100 méterre az eredetitől, a Városház utcai kereszteződés után alakítanak ki ideiglenes megállót. A közmű- és útépítési munkák érintik az Astoria irányába tartó buszokat is, a megállót 50 méterrel hátrébb helyezik. A közúti közlekedést is érintik a módosítások: teljes szélességében lezárják az Y-alagút felhajtója és a tér északi járdája közötti buszfolyosót és a budai irányú megállót. A munkaterület mellett a közúti forgalom számára mindkét irányban megmarad 2-2 forgalmi sáv, azonban a buszsávok lezárása miatt a téren az autóbuszok is ezeket a sávokat használják majd, ezért a forgalom lassulására lehet számítani. A Március 15. téren és a Ferenciek terén korábban bevezetett közúti forgalomkorlátozások továbbra is érvényben maradnak. . Kulcsszavak: bkk, bkv, ferenciek tere, hírek, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Örömautózás a legmagasabb szinten: szenvedély, sportosság, intelligencia |
||
2013. január 04.
Az E-osztály Coupé és Cabrio szinte korlátlan lehetőséget nyújt az egyéni kialakításra. Ennek érdekében többek között új belső színek és színkombinációk állnak rendelkezésre, például a Mély Tengerkék kontrasztszín, amely a Selyem-Bézzsel kombinálva merészen friss hatást hoz be az E-osztály két sportautójának exkluzív utasterébe.
|
Intelligent Drive a jövő új asszisztencia-rendszereivel Akárcsak az E-osztály limuzinja és T-modellje, a komfortot biztonsággal ötvöző asszisztencia-rendszereket vonultat fel a Coupé és a Cabrio is. Ezek neve a Mercedes-Benznél „Intelligent Drive“. Az alapot a legmodernebb érzékelők képezik – például a belső tükörnél a Stereo Multi Purpose Camera, amely a jármű előtt körülbelül 50 méterig ad térlátást. Intelligens algoritmusok olvasztják össze a sztereo-kamera adatait a szintén beépített kerékszenzorokéival, és ebből értékeli ki a rendszer a térbeli optikai információkat, illetve ismeri fel egy nagy látótérben a szembe jövő, előttünk haladó vagy keresztező járműveket, a gyalogosokat és különféle jelzőtáblákat, illetve burkolati jeleket, és rendezi el térben a mozgó objektumokat. A fő piacokon mind a Coupé, mind a Cabrio széria-szerelvénye a radaralapú COLLISION PREVENTION ASSIST baleset-megelőző rendszer, adaptív fékasszisztenssel, amely jelentősen csökkenti a ráfutásos ütközés veszélyét. Szintén alapfelszerelés az ATTENTION ASSIST, amely kibővített sebességtartományban ismeri fel a vezető figyelmetlenségét, elfáradását, illetve a legutóbbi pihenő óta eltelt időt. érzékenységi fokozata beállítható. Kívánságra, akárcsak a limuzinban és a T-modellben további új, illetve kibővített funkciójú asszisztencia-rendszerek kerülnek az autóba. Professor Dr. Thomas Weber, a Daimler AG igazgatóságának a konszern kutatásaiért és a Mercedes-Benz Cars fejlesztéseiért illetékes tagja: „Minden tekintetben nagy előrelépés az új E-osztály. Az érzelmekre ható design a kategória fénypontjai közé számít, de műszakilag is páratlan a kínálat. Ide tartoznak a jövőbeli S-osztály új asszisztencia-rendszerei, amelyek például automatikus sávtartással és dugó-követéssel tehermentesítik a vezetőt, sőt első ízben képesek megakadályozni a keresztirányú forgalommal, vagy gyalogosokkal fenyegető baleseteket. Az E-osztály új motorjai a hatékonyság csúcsértékeit produkálják, a szórakoztató berendezés Internet-hozzáférést is biztosít, az éjszakai autózás biztonságát pedig modern fénydiódás fényszóró és vakítást nem okozó állandó távfény fokozza. Szóval abszolút csúcstechnikát nyújt az E-osztály, ráadásul nagyon attraktív csomagolásban.” Erős és példásan hatékony hajtómű Az E-osztály Coupé és Cabrio erőteljes benzin- és dízelmotorok széles választékával áll rendelkezésre. Valamennyinek széria-tartozéka az ECO Start-Stop rendszer. Kapható hat benzinmotor, 135 kW (184 LE) - 300 kW (408 LE) teljesítménnyel, valamint három dízel, amelyek 125 kW (170 PS) - 195 kW (265 PS) leadására képesek. újdonság a BlueDIRECT benzinmotor-család kibővítése egy négyhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrással, amely ugyanazon a technikán alapul, mint a Mercedes-Benz legújabb generációs négy- és hathengeresei. Műszaki jellemzői többek között a többszöri befecskendezés gyorsan kapcsoló piezo-porlasztói, a gyors, többszikrás gyújtás, a turbófeltöltés, a kétoldali változó szelepvezérlés és a szabályozott olajszivattyú. Világelsőként kombinálták a réteges töltésű szegény keverékes égést turbófeltöltéssel és extrém nagyarányú kipufogógáz-visszavezetéssel. Ezzel a motorral kiváló fogyasztási- és emissziós adatokat ér el a Coupé és a Cabrio – már most teljesítik a majd csak 2016-tól érvényes EU6 szabványt. Szintén a BlueDIRECT családba tartoznak a már ismert V6-os és V8-as benzinmotorok. új egy hathengeres, amelyet először kínálnak, E 400-ként, biturbó feltöltéssel. Teljesítménypotenciálja és alacsony fordulatszámon kifejtett óriási nyomatéka új mércét állít fel a hathengeresek körében, és szintén betartja az EU6-ot. A Coupé és a Cabrio hathengeres dízelmotorja az ismert SCR-technikával (Selective Catalytic Reduction) teljesíti az EU6 kipufogási szabványt. Az E-osztály Coupé és Cabrio modellekhez kétféle váltóművet kínál a Mercedes-Benz: hatfokozatú, rövid mozdulatokkal és könnyen kapcsolható manuálist és a 7G-TRONIC PLUS automatát, DIRECT SELECT választókarral és a kormánykeréken elhelyezett DIRECT SELECT fel- és visszakapcsoló karokkal. A 7G-TRONIC PLUS ezen legújabb fejlesztési fokozata hatékonyabb és könnyebben karbantartható. újdonság a rövid időközi M-program: ha a vezető manuálisan kapcsolt vissza, majd megint fel, akkor a váltómű egy meghatározott időtartam után magától visszaáll a kedvezőbb fogyasztást eredményező automatikus üzemmódra. Futómű – a biztonságos menettulajdonságok alapja A Coupé és a Cabrio alapfelszerelése a szelektív csillapítási rendszerű AGILITY CONTROL futómű. Lengéscsillapítói alkalmazkodnak a mindenkori útviszonyokhoz, nagyfokú menetkényelmet biztosítanak, és sportosan vezethetővé teszik az autót, a márkára jellemző hosszú távú komfort megőrzésével. Alternatívája az AGILITY CONTROL sportfutómű, szelektív csillapítási rendszerrel, feszesebb hangolású lengéscsillapítókkal és menetdinamikai csomaggal, amely nemcsak sportosabb gázpedál-reakciókat és fokozatváltási pontokat nyújtó programot tesz kiválaszthatóvá, hanem elektronikus csillapítás-vezérlést is tartalmaz. Ennek révén gombnyomással állíthatja be tetszése szerint a csillapítást az autós – attól függően, hogy komfortosabban vagy sportosabban szeretné. Miként a limuzin és a T-modell, a jövőben az E-osztály Coupé és Cabrio is elektromechanikus direkt-kormánnyal kerül forgalomba. Ez a paraméteres kormány sebességfüggő rásegítését kombinálja az elfordítás függvényében változó áttétellel. Az elektromechanikus direkt-kormány bármilyen sebességnél élénken reagál és komfortosan viselkedik, sőt még takarékos is, hiszen csak akkor használ fel energiát, amikor ténylegesen kormányoz. Ráadásul lehetővé teszi innovatív asszisztencia-rendszerek, például az aktív parkoló-asszisztens alkalmazását. Elsőrangú felszerelés A Coupé és a Cabrio modelleknek már az alapfelszerelése is teljes és kimagasló értéket képvisel. Modern szórakoztató-tájékoztató berendezések teszik lehetővé, hogy útközben is mindig tudjuk, mi történik az irodában vagy a nagyvilágban. Zenét hallgathatunk, rábízhatjuk magunkat a nagy teljesítményű navigátorra, és nem hiányzik az Internet-elérés sem. Széria-szerelvény az Audio 20 CD rádió, dupla vevővel, MP3-képes CD-játszóval és a középkonzolon USB-csatlakozóval. A színes TFT-kijelző átlója 14,7 centiméter. Bluetooth®-kapcsolatú készülékek csatlakoztathatók hozzá, és kijelzi az SMS-üzeneteket. Kívánságra az Audio 20 CD kombinálható hatlemezes CD-váltóval és a jutányos vételárú Becker® MAP PILOT alapszintű navigátorral, amelyet utólag is be lehet építeni. Alternatívaként kínálja a Mercedes-Benz a COMAND Online multimédia-rendszert, nagy felbontású, 17,8 centiméteres, színes kijelzővel, Internet-csatlakozással, beépített merevlemezzel, amely a navigátort is magában foglalja, valamint egy esetleges balesetnél segítséget nyújtó segélyhívó rendszerrel. Ez is kombinálható hatlemezes DVD-váltóval. A COMAND Online kötetlen Internet-böngészést tesz lehetővé a jármű álló helyzetében, vagy előhívható egy Mercedes-Benz alkalmazás is, amely menet közben is egyszerűen kezelhető. Az integrált alkalmazások közé tartozik a Google™ lokális keresés és időjárás-jelentés, illetve az előzőleg a számítógépen a Google Maps segítségével konfigurált útvonal letöltése az autóba. Rendelkezésre áll továbbá a Google™ Streetview, a Google™ Panoramio és egy sor egyéb alkalmazás. Kulcsszavak: autópiac, bemutató, cabrio, Coupé, hírek, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Érkezett ajánlat a motorvonattenderre a beadási határidőre |
||
2013. január 04.
érkezett ajánlat a MáV-START motorvonatok beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárására, amelynek beadási határideje csütörtökön 10 órakor járt le.
|
érkezett ajánlat a MáV-START motorvonatok beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárására, amelynek beadási határideje csütörtökön 10 órakor járt le. A MáV Zrt. egyelőre nem adott tájékoztatást a pályázók számáról, az MTI azonban megtudta, hogy a Magyarországon érdekeltséggel rendelkező vasúti járműgyártók közül a Stadler határidőre megtette ajánlatát, a Bombardier viszont nem indult a tenderen. A MáV-START Zrt. múlt év novemberében hirdetett nyílt közbeszerzési eljárást saját részre 42, a GYSEV számára 6 villanymotorvonat beszerzésére. Az európai közbeszerzési értesítőben tavaly novemberben közzétett ajánlattételi felhívás szerint a MáV-START számára 42 normál nyomtávú, egyáramnemű, legalább 50 százalékban alacsonypadlós elővárosi villamos motorvonat szállítására, üzembe helyezésére és kapcsolódó szolgáltatásokra szól. Az alkatrész utánpótlást 30 évig kell vállalnia az ajánlattevőnek. A GYSEV esetében 6 normál nyomtávú, egyáramnemű ugyancsak legalább 50 százalékban alacsonypadlós regionális villanymotorvonatot kell szállítani, a további feltételek azonosak a MáV-START vonatainál leírtakkal. A kiírás szerint a járműveket 2015. szeptember 30-áig kell leszállítani. A beszerzést az Európai Unió és a magyar állam közösen finanszírozná a Közlekedési Operatív Program keretében. . Kulcsszavak: hírek, közlekedés, máv, vasút
|
|
|||||
|
||||||
Felére esett a Ferrari forgalma tavaly Olaszországban |
||
2013. január 04.
A Ferrari eladásai megfeleződtek tavaly Olaszországban a kormány szigorú adópolitikája miatt, és a teljes autópiaci forgalom is nagyot esett - írja a brit The Guardian online kiadása.
|
Az akár 250 ezer euróba is kerülő Ferrari modellekből az eladások tavaly 56 százalékkal, 248 példányra esetek vissza az olasz autóipari szövetség, a Federauto adatai szerint. A Maserati 72 százalékkal kevesebb, 115 autót adott el tavaly Olaszországban, míg a Lamborghini 16,6 százalékkal kevesebbet, 60 autót. Filippo Pavan Bernacchi, a Federauto elnöke a magas adókkal magyarázta a Reuters hírügynökségnek adott interjúban az olaszországi autóeladások tavalyi visszaesését. "A piacot az autók vásárlását, birtoklását és használatát sújtó, ha ugyan nem kriminalizáló súlyos adók terhelik" - mondta. Olaszországban tavaly az autópiaci forgalom elsősorban az euróövezeti adósságszolgálati válság miatt bevezetett költségvetési megszorító intézkedések hatására 19,9 százalékkal, 1,4 millióra csökkent, ami 1979 óta a legalacsonyabb érték. Az Alfa Romeo eladásai egynegyedével csökkentek tavaly 45 ezer autóra. A felső kategóriás külföldi márkák eladása is visszaesett, az Audi és a BMW forgalma például 16 százalékkal. A középkategóriás típusok sem kerülték el a visszaesést, a Ford eladásai egyharmadával, a Fiat eladásai pedig 19 százalékkal csökkentek. A Fiat tavaly 295 ezer autót értékesített Olaszországban. Az autóeladások más európai országokban is visszaesetek tavaly, Spanyolországban például 13,4 százalékkal, Franciaországban pedig 14 százalékkal 15 éve a legalacsonyabb szintre, 1,9 millióra. . Kulcsszavak: autóipar, autópiac, ferrari, hírek
|
|
|||||
|
||||||
E-útdíj - Elmaradt a szerződéskötés a tendergyőztessel |
||
2013. január 04.
Az állami Autópálya Kezelő (áAK) az általa korábban közölt időpontban, szerdán nem kötött szerződést a használatarányos útdíjfizetés kiépítésére kiírt tender győztesével, az ajánlatkérő délutánra ígért tájékoztatást az MTI-nek a folytatásról.
|
Miután a T-Systems Magyarország előzetes vitarendezést kezdeményezett az E-útdíj tender kapcsán az ajánlatkérő állami Autópálya Kezelőnél (áAK), az nem kötötte meg a szerződést múlt csütörtökön a nyertes Getronics Magyarországgal. Mint az MTI-hez akkor eljuttatott közleményében írta, e hét szerdán köti meg a szerződést, erre azonban nem került sor. A T-Systems azért kért előzetes vitarendezést, mivel szerette volna megnézni a nyertes ajánlat műszaki tartalmát, de ezt nem tehette meg, mivel azt a Getronics üzleti titoknak minősítette. Az áAK a betekintést megtiltva arra hivatkozott, hogy valamennyi ajánlattevő ezt a részt üzleti titoknak minősítette a maga ajánlatában. Az MTI-hez is eljuttatott csütörtöki közleményében a T-Systems kiemeli: az előzetes vitarendezés megtagadása ellenére, azért nem kért jogorvoslatot a Közbeszerzési Döntőbizottságtól, mivel azzal jelentősen késleltetné a használatarányos útdíj bevezetését. Ezzel pedig borulna a költségvetés idei bevétele is. A tervezett bevétel az e-útdíjból a második félévre 75 milliárd forint, de számos más jogszabály is tényként kezeli azt, hogy a 3,5 tonnánál nagyobb tömegű járművek július elejétől már használatarányos útdíjat fizetnek. így például ezekre nem lehet idén éves útdíjmatricát vásárolni. A tenderre a Getronics Magyarország Kft. nyújtotta be a legolcsóbb ajánlatot. A cég nettó 34,89 milliárd forintos áron vállalta a feladat elvégzését. A következő a China International Corporation volt, amely 47,3 milliárd forintért vállalta volna a rendszer kiépítését. A T-Systems ajánlatában 53,4 milliárd, míg a Kapschéban 68,1 milliárd forint szerepelt. A Magyar Nemzet csütörtöki számában arról ír, hogy a Getronics azt kérte az áAK-tól, január közepéig halasszák el a szerződés aláírását. Kulcsszavak: áak, autópálya, gazdaság, hírek, közlekedés, útdíj
|
|
|||||
|
||||||
Peter Schreyer a Kia Motors Corporation első, nem koreai származású elnöke |
||
2013. január 04.
Peter Schreyert, a Kia vezető formatervezőjét, és a márka formai megújulásának vezetőjét a Kia Motors Corporation elnökévé nevezték ki.
|
Schreyer az első, nem koreai származású elnök a Kiánál, a márka összesen három elnöki rangú vezetőjének egyike. Az 59 éves Schreyer 2006 óta dolgozik a Kiánál, ő a márka új formanyelvének kialakítója, az új formairány meghatározója, irányítója. Az ő nevéhez fűződik a “tigrisorr” hűtőmaszk bevezetése, és elterjesztése a teljes modellpalettán. A Schreyer vezette formacsapat az elmúlt hét évben különleges tanulmányautók, és izgalmas új szériamodellek sokaságát alkotta meg. Ilyen a legújabb Sportage, az új cee’d sorozat, az Optima, a Rio, a Picanto és még számos koreai, vagy amerikai forgalmazású modell is. Peter Schreyer többször is kifejtette, elkötelezett a márka formaközpontú növekedése mellett, a 2013-ban bemutatandó új Carens e filozófia legújabb megtestesülése. “Gratulálok Peter Schreyer-nek a kinevezéshez, ami nem csak kiváló vezetői képességeinek elismerése, de egyszersmind az általa vezetett formai megújulás sikerének is ékes bizonyítéka.” Mondta Benny Oeyen, a Kia Motors Europe marketingért és termékfejlesztésért felelős alelnöke. “Nagyon várom az új közös munkát Péterrel, hogy a márka formaközpontú sikereit a jövőben is megismételhessük.” Peter Schreyer kétgyermekes családapa, bajor származású. Németországban és Angliában a Royal College of Art-ban tanult, majd a Volkswagen formatervezőjeként dolgozott, a Volkswagen Passat és az Audi TT formájának megalkotásában is komoly szerepe volt. . Kulcsszavak: autógyár, autóipar, ceed, galéria, hírek, kia, optima, rio
|
|
|||||
|
||||||
Örömautózás a legmagasabb szinten: Mercedes-Benz E-osztály Coupé és Cabrio |
||
2013. január 04.
Akárcsak a limuzint és a T-modellt, a Mercedes-Benz az E-osztály Coupé és Cabrio modelljét is teljesen átdolgozta. újdonságként jelentek meg többek között az erős és hatékony, legmodernebb befecskendezési technikájú BlueDIRECT négyhengeres motorok, valamint jövőbe mutató asszisztencia-rendszerek, amelyeket „Intelligent Drive“ néven foglaltak össze.
|
Ide tartozik többek között a keresztirányú forgalommal és a gyalogosokkal történő balesetet megakadályozó rendszer, a szembejövőkkel való ütközést elkerülő aktív sávtartó asszisztens, és a vakításmentes állandó távfény. Látványra a Mercedes-Benz új formanyelvéhez illeszkedik a Coupé és a Cabrio, de a tökéletes menetkultúrát szolgáló exkluzív, fényűző felszerelés is a rokonságot hangsúlyozza az E-osztállyal. A Mercedes-Benz E-osztály klasszikus Coupé és négyüléses Cabrio modellje a felső középkategória legbecsesebb járművei közé tartozik. Intelligens és hatékony technikájával, fényűzően komfortos felszerelésével mindkettő kompromisszum nélkül, exkluzív szinten kínál felvillanyozó örömautózást. éppen ezért számítanak a sikeres érzelmi csúcspontnak az E-osztály sikeres családjában. Felfrissített, markánsabb külső és belső designjuk nagyszerűen tükrözi vissza a sok műszaki újdonságot. Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars értékesítési- és marketing-igazgatója: „Három szóval lehet röviden jellemezni az E-osztály Coupéját és a négyüléses Cabrio modellt: elragadó, atletikus, szenvedélyes. Különösen örvendetes, hogy ráadásul mindkettő korunk legintelligensebb technikáját tartalmazza, ez teszi őket igazi álomautóvá. Design: E-móciók felsőfokon Az E-osztály Coupé és Cabrio friss arculata elsősorban az áttervezett frontnak köszönhető, ahol az új fényszórók egyetlen üvegbúra alatt egyesítik az összes funkciós elemet. Széria a LED-es tompított fény, sőt kívánságra, ebben az osztályban újdonságként, teljesen fénydiódás fényszórókat építenek be. A világítóegységen belül egymásba átmenő fényforrások hangsúlyozzák az E-osztályra jellemző „négyszemű” designt. Az új első lökhárító erősebb nyilazása és nagy légbeömlői jobban érvényre juttatják az agilis jármű dinamikáját. A sportkocsi-hűtőmaszkos front összességében egyéni, sportos arculatot mutat, ugyanakkor utal a Coupé és a Cabrio közeli rokonságára az új E-osztály limuzinnal. Megmaradt az erőteljes izomzatra emlékeztető hátsó lökhárító, amely szembeötlően utal e sportos autók hátsókerék-hajtására. új hátsó lámpa és a szélességet hangsúlyozó krómhatású dekoráció emeli ki decensen a jármű atletikus fellépését. Klasszikusak a Coupé arányai, a hosszú motorháztetővel, a nyúlánk oldalvonallal, az alacsony tetővel és az erőteljes farral. A Mercedes-Benz kupéinak hagyományos, összetéveszthetetlen stíluselemei emelik ki a kétajtós kocsi határozott vonalait – például a B-oszlop nélküli, töretlen oldalablak-grafika, teljesen leengedhető üvegekkel. Teljesen eltűnnek a négyüléses Cabrio oldalablakai is, érvényre juttatva a letisztult arányokat és az autó elejétől a csomagtartó fedeléig enyhén emelkedő övvonalat. Kifinomult enteriőr A Mercedes-Benz átdolgozta az E-osztály Coupé és Cabrio utasterét is, harmonikusan illesztve a kifejező küllemhez. Nemes anyagok, a műszerfal egész szélességén végignyúló, kétrészes dekoráció és tiszta felületek uralják az autó belsejét. A fa- és alumínium-optikával is választható dekoráció teljessé teszi az enteriőr magas fokú értékhatását. A rokonságot az új E-osztály többi családtagjával az újjáformált szellőzők közötti analóg óra és az ezüstkróm kezelőszervek jelzik. Az enteriőr további meghatározó eleme az áttervezett, fokozatválasztó kar nélküli középkonzol, valamint a háromküllős, multifunkciós kormánykerék, az automatikus váltómű DIRECT SELECT fokozatválasztó karjával és fel-, illetve visszaváltó-karral. Az új E-osztály Cabrio egy további pozitívuma, hogy a különösen jó hangszigetelésű akusztikus vászontetőnek köszönhetően zajszintje a kategória legalacsonyabbja; nagy sebességnél is csak kevés zavaró hang jut be az utastérbe. Nyitott tetővel autózáskor rendkívüli kabrió-komfortot nyújt az opcionális, sebességfüggően szabályozott AIRCAP, amely a légörvénylést és a szélzúgást csökkenti az utastérben. újdonság, hogy az AIRCAP légterelő lamellája 40 km/órás sebességnél önműködően kiemelkedik a szélvédőkeretből, majd 15 km/óra alatt ismét eltűnik, hogy lassú menetben és álló helyzetben a legszebb formáját mutassa az E-osztály Cabrio. A hátsó fejtámlák közötti szélfogó pedig arra reagál, hogy hányan ülnek az autóban: ezt a hátsó biztonsági övek becsatolásából regisztrálja önműködően, és ennek megfelelően áll be nemcsak a szélfogó, hanem az első légterelő pozíciója is. Szintén kívánságra építik be az AIRSCARF fejtér-fűtést. Ez alacsony külső hőmérsékleten is kellemes autózást tesz lehetővé nyitott tetővel, így meghosszabbítja a kabriós idényt. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, cabrio, Coupé, e-osztály, hírek, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
A Volkswagen Csoport mintegy százezer új munkahelyet teremtett 2007 óta |
||
2013. január 04.
A Volkswagen Csoport személyi állománya mintegy 225 ezer fővel, azaz 70 százalékkal bővült 2007 óta. E növekmény egyfelől a világszerte teremtett mintegy százezer új munkahelyből, másfelől az újonnan vásárolt társaságok nagyjából 125 ezres dolgozói gárdájából állt össze.
|
A Volkswagen Csoport így 2012. november végével mintegy 550 dolgozónak adott munkát, köztük 16 ezer tanulóval. „A Volkswagen Csoport 2012 során is folytatta egészséges növekedését. ügyfeleink elégedettek autóinkkal, e sikereink pedig foglalkoztatási mutatóinkban is megmutatkoznak” – emelte ki Dr. Horst Neumann, a Volkswagen AG igazgatótanácsának személyügyi területéért felelős tagja. „A vállalat ma mintegy 70 százalékkal több dolgozót foglalkoztat, mint öt esztendeje, miközben termelékenysége és nyeresége is jelentősen nőtt.” Amikor a vállalatcsoport új vezetése 2007-ben megalkotta 2018-ig szóló növekedési stratégiát, a Volkswagen Csoport világszerte mintegy 325 ezer alkalmazottal működött, míg mára nagyjából 550 ezren dolgoznak a Csoport cégeinél. E 225 ezer fős növekedés egyrészt a százezer újonnan létrehozott munkahely - közülük mintegy 30 ezer Németországban lettek a Volkswagen dolgozói – másrészt pedig a Scania, az MAN, a Porsche Holding Salzburg illetve a Porsche AG és a Ducati vállalatok összesen 125 ezer dolgozója érkezésének eredménye. A Volkswagen Csoport a tavaly november végén regisztrált adatok szerint Németországban 249 ezer (2011 végén: 220 ezer), míg világszerte 550 ezer (2011 végén: 502 ezer) dolgozót foglalkoztatott. „A Volkswagen Csoport így Németország, Európa és a világ egyik igen megbízható foglalkoztatási "motorjává" vált. A vezetés és a munkavállalói képviselet emellett kiváló integrációs munkát végzett: százezer új dolgozó, illetve az új márkák 125 ezer alkalmazottja vált sikerrel a Volkswagen-család tagjává” – folytatta Dr. Neumann, és hozzátette: „A Volkswagen Csoport jelenleg a konszolidáció fázisában működik. Mindemellett továbbra is célunk, hogy a legvonzóbb munkáltatóvá váljunk, s az utánpótlás képzésbe is intenzíven invesztálva biztosítjuk e területen a vállalatcsoport jövőjét. A Volkswagen a jövőben is kiváló pályakezdési illetve továbbfejlődési lehetőségekkel várja a teljesítmény-orientált fiatalokat.” . Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, hírek, ipar, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11731 - 11740 |