Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11231 - 11240 |
Mindenki tájékozódjon az időjárásról ha útnak indul! |
||
2013. március 22.
A csütörtök éjjel és várhatóan pénteken is uralkodó viharos szélre, hóesésre és fagyra tekintettel az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) arra kér mindenkit, ha muszáj útnak indulnia, csak a téli időjárási viszonyoknak megfelelően felkészített járművel utazzon, figyelje a hatóságok közleményeit, tájékozódjon az időjárásról és az utak ...
|
Az Országos Meteorológiai Szolgálat péntekre két északkeleti megyére is másodfokú figyelmeztetést adott ki a viharos szél és a hófúvás miatt. Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében pénteken 90 kilométer/óránál erősebb széllökésekre és erős hófúvásra is készülni kell; ezeken a területeken a friss hóval borított területeken a viharos szél magas hótorlaszokat emelhet. Hajdú-Bihar megyére mind a viharos szél, mind a hófúvás miatt elsőfokú figyelmeztetést adtak ki. További tizenegy megyére valamint Budapestre az erős szél miatt adtak ki szintén elsőfokú figyelmeztetést. Emellett a Miskolc-Polgár-Debrecen vonaltól keletre péntek kora délutánig mintegy 1-7 centiméter hó is hullhat. Minderre tekintettel az OKF csütörtök esti közleményében arra hívta fel a figyelmet: a közlekedés és a lakosság biztonsága érdekében a hatóságok korlátozásokat vezethetnek be a közúti és vasúti közlekedésben. Emellett a hófúvás miatt hóakadályok keletkezhetnek, az ezekben elakadt járművek pedig újabb torlódásokat okozhatnak. A közleményben azt kérték a közlekedőktől, hogy az utak síkosságára ügyelve, a megváltozott útviszonyoknak megfelelően vegyenek részt a közúti közlekedésben. Aki elindul, csak a téli időjárási viszonyoknak megfelelően felkészített járművel tegye, és tankoljon a szokottnál több üzemanyagot - tették hozzá. Figyelmeztettek arra is, hogy a viharos szél fák ágait szakíthatja le vagy fákat dönthet ki, tetőket rongálhat meg, a lehulló törmelékek sérüléseket és károkat okozhatnak. A kárbejelentések várhatóan megnövekvő száma miatt a lakosság türelmét kéri a katasztrófavédelem. A közleményben kiemelték: a készenléti szolgálatok által üzemeltetett segélyhívó számok a nap 24 órájában rendelkezésre állnak. Azt kérték: ha valaki bajba kerül, vagy tudomása van arról, hogy másnak tűzoltói segítségre van szüksége, hívja a katasztrófavédelmet a 105-ös segélyhívó számon. Az OKF végül arra hívott fel: mindenki közlekedjen elővigyázatosan, készüljön a várható fennakadásokra, figyelje a hatóságok közleményeit, továbbá tájékozódjon az időjárásról és az utak állapotáról. Kulcsszavak: balesetveszély, fagy, havazás, időjárás, OKF, omsz, síkosságmentesítés
|
|
|||||
|
||||||
Viharos szél Észak-Magyarországon, citromsárga riasztás |
||
2013. március 22.
Megérkezett csütörtökön éjjel a viharos szél észak-Magyarországra; az Országos Meteorológiai Szolgálat citromsárga riasztást adott ki.
|
Megérkezett csütörtökön éjjel a viharos szél észak-Magyarországra; az Országos Meteorológiai Szolgálat citromsárga riasztást adott ki Szabolcs-Szatmár-Bereg megye teljes területére, Hajdú-Bihar megye északi részére és Borsod-Abaúj-Zemplén megye szinte teljes területére, ahol a legerősebb széllökések meghaladják az óránkénti 70 kilométert - figyelmeztetett éjszaka az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF). Az időjárásból adódó intézkedések előkészítése érdekében mindhárom érintett megyében ülésezik a megyei védelmi bizottság. A közlekedés és a lakosság biztonsága érdekében az illetékes rendvédelmi szervek, illetve más hatóságok szükség szerint korlátozásokat vezethetnek be. Ezek érinthetik a közúti és a vasúti közlekedést egyaránt, ami hosszabb menetidőt vagy akár járatok, szerelvények törlését, utak lezárását is jelentheti. Felhívják a figyelmet, hogy a készenléti szolgálatok által üzemeltetett segélyhívó számok a nap 24 órájában rendelkezésre állnak. Aki bajba jut, vagy tudomása van arról, hogy valakinek tűzoltói segítségre van szüksége, hívja a katasztrófavédelmet a 105-ös segélyhívó számon. A hajnali órákban ezekben a térségekben aki teheti, ne induljon útnak, illetve csak a téli időjárási viszonyoknak megfelelően felkészített járművel tegye azt. Az OKF felhívja a lakosság figyelmét, hogy közlekedjenek elővigyázatosan, készüljenek a várható fennakadásokra, figyeljék a hatóságok közleményeit, tájékozódjanak az időjárásról és az utak állapotáról. Kulcsszavak: balesetveszély, időjárás, szél, vihar
|
|
|||||
|
||||||
A Renault folytatja méretcsökkentett motorjainak megújítását |
||
2013. március 21.
A Renault számára az innováció mindenek előtt azt jelenti, hogy olyan megfizethető, modern technológiai tartalommal rendelkező termékeket fejlesztünk és gyártunk, amelyek valódi értéket jelentenek az ügyfelek számára.
|
Ezzel a filozófiával összhangban a márka Energy erőforrásainak hatásfoka egyszerre csökkenti a felhasználók költségeit és a járművek környezeti terhelését. Eközben a Renault mindössze kettő év leforgása alatt négy elektromos járművet bocsátott piacra, amelyek megfizethető áron biztosítanak nulla helyi emissziójú közlekedési megoldást. Az Energy motorcsaládnak és az elektromos járművek programjának köszönhetően a Renault 2013 végére minden bizonnyal átlépi a 120 g/km CO2-kibocsátási határértéket. Az Energy motorcsalád az új Energy TCe 130 erőforrással bővül A Renault folytatja méretcsökkentett motorjainak megújítását, és ennek keretében bejelentette kilencedik Energy erőforrását. Az Energy TCe 130 néven jegyzett új benzinmotor a Renault Energy TCe 115 erősebb változata, és a korábbi 1,4 literes TCe 130 motort hivatott leváltani. Az új motor áprilistól kerül a piacra, az új Mégane, az új Scénic és az új Grand Scénic modellekben. A motor legnagyobb teljesítménye 130 lóerő percenkénti 5000-es fordulatszámon, míg maximális forgatónyomatéka 205 Nm, amelyet már 2000/percnél lead. Az 1,2 literes turbós benzinmotor a legújabb generációs közvetlen befecskendezést alkalmazza, teljesítménye megfelel egy kétliteres szívó benzinmotorénak, így főutakon is tökéletesen használható. A motorban alkalmazott Energy technológiáknak köszönhetően (melyek egy része a Renault Forma 1-es tapasztalatai nyomán született meg) üzemanyag-fogyasztása 15-20 százalékkal alacsonyabb (modelltől függően), mint az általa leváltott motoré volt; ez 100 kilométerenként több mint egy liternyi megtakarításnak felel meg! A robbanékony, rendkívül finom járású új motor könnyedén veszi fel a fordulatszámot, így élvezetesen vezethető. Ugyanakkor nem kevésbé könnyű megfeledkezni sem létezéséről, hála csendes üzemének és a feltűnést kerülő, ultragyors Stop&Start rendszernek. Renault Energy TCe 130: a nyílt országútra hangolt 1,2 literes turbómotor A Renault Energy TCe 130 az Energy TCe 115 erőforrás továbbfejlesztése. Az ezzel azonos műszaki jellemzőkkel bíró, 130 lóerős modell a dinamikus menetteljesítményekre helyezte a hangsúlyt, és ezáltal még kifinomultabb, és még több vezetési élményt kínál. Az 1198 cm3-es alumínium blokk erőteljesebb, mint a TCe 115: legnagyobb teljesítménye 130 lóerő (+15 LE), maximális forgatónyomatéka 205 Nm (+15 Nm). Ennek a forgatónyomatéknak a 90 százaléka már 1500/perctől elérhető, a maximum pedig 2000 és 3000 között áll rendelkezésre, ami megmagyarázza a motor kiváló rugalmasságát. A finom, fürge elindulást az alacsony fordulatszámon mutatott kiváló gázreakciók teszik lehetővé. Nyomatéka és teljesítménye igazi túraautóhoz méltó motorrá teszi a Renault Energy TCe 130 erőforrást, amely különösen alkalmas arra, hogy lakókocsit vagy más utánfutót vontasson, esetleg intenzív gyorsítást megkövetelő hegyvidéken vezessék. Több mint egy liter üzemanyag-megtakarítás 100 km-en, akár 20 százalékkal mérsékelt CO2-kibocsátás A Renault Energy TCe 130 nem csupán a piac legnagyobb teljesítményű 1,2 literes benzinmotorja, de a takarékoskodás terén is elemében van: a TCe 130 motorhoz viszonyítva 20 százalékkal1 kevesebbet fogyaszt. Az Energy TCe 130 motorral szerelt új Scénic Xmod vegyes ciklus szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 6,2 liter/100km1, míg az ugyanezen motorral szerelt új Mégane Berline esetében a fogyasztási érték 5,4 liter/100km1, ami több mint egy liternyi megtakarításnak felel meg 100 km-en. Ebből következően az új Mégane Berline CO2-kibocsátása csupán 124g/km (- 29g/km), a Scénic Xmodé 140g/km1. A motor üzemeltetési költségei számottevően csökkentek, miközben az alacsonyabb CO2-kibocsátás bizonyos országokban állami támogatásra vagy adókedvezményekre jogosítja fel a vásárlókat. Ugyanakkor a javításokat megkönnyítendő a motor olajcsere-intervallumát 30 ezer kilométerre növeltük (ökológiai olajszűrővel), a vezérműlánc nem igényel karbantartást. A nyílt országútra termett 1,2 literes turbós benzinmotor éves 25-30.000 kilométeres futásteljesítmény esetén felveszi a versenyt a dízelmotorokkal (franciaországi statisztikák alapján) Az Energy TCe 115 műszaki jellemzőire épít Az Energy TCe 130 benzinmotor műszaki jellemzői, mint a közvetlen befecskendezés, a turbófeltöltés, a leömlővel egybeépített turbó és a változó szelepvezérlés együttesen maximális forgatónyomatékot szavatolnak alacsony fordulatszámon, és biztosítják, hogy széles fordulatszám-tartományban álljon rendelkezésre nyomaték. A rendszer az optimális hatásfok érdekében közvetlenül az égéstérbe fecskendezi be az üzemanyagot, mégpedig az üzemi viszonyok függvényében; ez takarékosabb üzemet és alacsonyabb CO2-kibocsátást jelent az ügyfél számára. Stop&Start ultra gyors újraindítással A rendszer érzékelői meghatározzák az egyes dugattyúk helyzetét, és abba a hengerbe fecskendeznek be üzemanyagot, amely az azonnali újraindításhoz a leginkább optimális helyzetben áll. A motor beindítására a fékezés során visszanyert és az akkumulátorban tárolt, „ingyenes” energiát használja a rendszer. Kulcsszavak: CO2, Grand Scénic, motor, renault, Renault Energy
|
|
|||||
|
||||||
2014-től Pozsonyban készülhetnek az új Bentley-k |
||
2013. március 21.
Az angol Bentley azt fontolgatja, hogy a gyár új luxusterepjáróját már nem Nagy-Britanniában, hanem Pozsonyban gyártanák.
|
Az angol Bentley azt fontolgatja, hogy a gyár új luxusterepjáróját már nem Nagy-Britanniában, hanem Pozsonyban gyártanák. A Volkswagen csoporthoz tartozó cég vezérigazgatója erről Londonban beszélt, megjegyezve: döntés még nem született. Wolfgang Schreiber hozzátette, hogy a következő hetekben el fog dőlni, hol gyártják majd a Bentley új terepjáróját. A Bentleyket jelenleg a nagy-britanniai Crewe-ben gyártják, de szóba jöhet a VW-csoport pozsonyi gyártóbázisa is, ahol egy új üzemben 2014-től terepjárók karosszériáját állítják elő. A VW a többi autógyárhoz hasonlóan elsősorban az erőteljesen bővülő kínai keresletnek köszönheti jó teljesítményét. A Bentleyket előállító vállalat működési eredménye tavaly 100 millió euróra szökött fel az egy évvel korábbi nyolc millióról, a bevételek 30 százalékkal 1,45 milliárd euróra nőttek. Tavaly a 4000 főt foglalkoztató nagy-britanniai központi gyárban 8510 autót szereltek össze, 22 százalékkal többet, mint 2011-ben. Az autók 87,3 százaléka ment külföldre, elsősorban Kínába és az Egyesült államokba. A Bentley fennállása óta tavaly fordult elő először, hogy nem Nagy-Britanniában, hanem Kínában adták el a legtöbb járművet. Kulcsszavak: Bentley, járműipar, Pozsony
|
|
|||||
|
||||||
Péntekre másodfokú figyelmeztetést adott ki az OMSZ |
||
2013. március 21.
Csütörtökre ismét több megyére adott ki figyelmeztetéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat a várható jelentős mennyiségű csapadék, az erős szél, illetve a hófúvás miatt. Péntekre az erős hófúvás miatt az ország északkeleti csücskére már másodfokú figyelmeztetések is érvényben vannak.
|
Az Országos Meteorológiai Szolgálat az MTI-hez is eljuttatott csütörtök reggeli figyelmeztető előrejelzésében azt írta: a nap folyamán Dunántúlon és délutántól a Duna-Tisza köze nyugati, délnyugati részén (Pest, Bács-Kiskun megye) a legerősebb lökések ereje több helyen is meghaladhatja a 70 kilométeres óránkénti sebességet. Főként a Dunántúl középső térségében 80 kilométer/óra körüli, a Balatonnál és a magasabban fekvő területeken pedig még ennél erősebb széllökésekre is számítani kell. Késő estétől északkeleten is viharossá fokozódik a szél. A lehulló csapadék mennyisége csütörtökön a Dunántúlon és a középső országrészben több helyen is elérheti a 20 millimétert. Az esti, késő esti óráktól a Dunántúl északkeleti részén, majd Pest megyében az eső havas esőbe, havazásba vált. Ezután viszont jobbára megszűnik a csapadék, és csak helyenként hullhat, várhatóan legfeljebb 2 centiméteres hó. A kevés havat ugyanakkor viharos szél hordhatja - hangsúlyozta a meteorológiai szolgálat. Csütörtökre az erős széllökések miatt 11 megyére, valamint a főváros területére adott ki elsőfokú figyelmeztetést a meteorológiai szolgálat. E szerint Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Vas, Veszprém, Fejér, Zala, Somogy, Tolna, Baranya, Bács-Kiskun és Pest megyében, valamint a fővárosban a várt legerősebb széllökések sebessége meghaladhatja a 70 kilométer/órát. Komárom-Esztergom, Fejér és Pest megyére, valamint Budapestre a gyenge hófúvás miatt is kiadták az elsőfokú figyelmeztetést. A jelenlegi előrejelzés szerint pénteken az ország északkeleti csücskében erős hófúvás is várható. Emiatt Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyére péntekre már másodfokú figyelmeztetést adott ki a meteorológiai szolgálat. Kulcsszavak: havazás, hófúvás, időjárás, omsz, riasztás
|
|
|||||
|
||||||
Romániában várhatóan április első felében indul a roncsautóprogram |
||
2013. március 21.
Várhatóan április első felében indul az idei roncsautóprogram Romániában, amit több fajta autóra terjesztenek ki.
|
Rovana Plumb környezetvédelmi miniszter szerint az idén a tíz évnél öregebb Euro 3-as gépkocsikat is le lehet majd cserélni, és helyettük értékjegyet kapnak a tulajdonosok, amit beválthatnak új jármű megvásárlásakor - írta szerdán a curier.ro portál. A miniszter szerint a tervezetet március végén véglegesítik. A szaktárca tervei szerint az eddigi 3800 lejes (863 euró) értékjegy helyett körülbelül 1500 eurós értékjegyet fognak kapni a roncsautókat lecserélő magán- és jogi személyek. A szaktárca az idén azt is be akarja vezetni, hogy csak azok cserélhetik le a tíz évnél öregebb autóikat, akik legalább egy éve birtokolják azt. A minisztérium az értékjegyek felhasználási módján is változtatna, így ezentúl csak egy, megnövelt értékű jegyet lehet felhasználni új gépkocsi megvásárlásakor. Eddig három darab ilyen értékjegyet is felhasználhattak a gépkocsi-tulajdonosok. Romániában 2010-ben 200 ezer, 2011-ben 116 ezer régi autót adtak le roncstelepre, tavaly viszont már csak 45 ezret a program kisebb költségvetése miatt. Kulcsszavak: autó, románia, roncsautó
|
|
|||||
|
||||||
Több mint 320 millió forintból fejleszt a Continental Veszprémben |
||
2013. március 21.
Több mint 320 millió forintot nyert a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. komplex technológiafejlesztésre és foglalkoztatásra az új Széchenyi Terv keretében - közölte a cég az MTI-vel csütörtökön.
|
Több mint 320 millió forintot nyert a veszprémi Continental Automotive
Hungary Kft. komplex technológiafejlesztésre és foglalkoztatásra az új
Széchenyi Terv keretében - közölte a cég az MTI-vel csütörtökön. A pályázat négy új gyártósor gépbeszerzéseit, a kiszolgáló területeken a kapacitásbővítés miatt fellépő egyéb eszközigények kielégítését, infrastrukturális fejlesztést, valamint a félautomata gyártósorokhoz közvetlenül kapcsolódó létszám bővítését teszi lehetővé. A veszprémi gyárában megvalósuló technológiafejlesztéssel együtt a vállalat összesen csaknem ötmilliárd forint költségű beruházást valósít meg és 260 új munkahelyet teremt a jövő nyárra. A Continental öt vállalattal és hét telephellyel van jelen Magyarországon, több mint 6000 embert foglalkoztat. A Continental Automotive Hungary Kft. veszprémi vállalata menetbiztonsági rendszerek részegységeit gyártja, kutató-fejlesztő központjában több mint 300 fejlesztő mérnök vesz részt az elektronikus vezérlésű fékrendszerek fejlesztésében, tesztelésében. A Continental az előzetes kalkulációk szerint tavaly 32,7 milliárd euró forgalmat ért el. Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, gyár, Veszprémben
|
|
|||||
|
||||||
Figyelemreméltó eredményt ért el a Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben |
||
2013. március 21.
A Volkswagen Haszonjárművek összesen 550.370 (2011: 528.900; +4,1 százalék) kisáruszállító transzporter és pickup átadásával a 2012-es gazdasági év során rekordszintre növelte kiszállítási volumenét.
|
Forgalma ez idő alatt 9,450 milliárd euróra (2011: 8,985 milliárd euró; +5,2 százalék) nőtt, míg működési eredménye 421 millió euró (2011: 449 millió euró; -6,1 százalék) lett. Mint Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának szóvivője kiemelte: „Háttérben a nyugat-európai adósságválsággal, amely az előző év folyamán mindvégig nagyban befolyásolta a könnyű haszonjárművek piacának alakulását, ez több mint kielégítő eredménynek számít. Az egyes modellsorozatok közül az Amarok és Crafter értékesítése mutatott átlag feletti növekedést, míg a Caddy és a T5 kismértékben előző évi volumene alatt, illetve felett produkált. Az pedig Amarok a tavalyi év során egyértelműen a Volkswagen Haszonjárművek értékesítési növekedésének motorjául szolgált” – emelte ki Eckhard Scholz Kiszállítások – 2012 Az Amarok értékesítése világszerte 26,7 százalékkal, összesen 84.100 (2011: 66.400) darabra bővült. A Crafter kiszállításai világszerte 24,0 százalékkal, 49.200 (2011: 39.700), míg a T5 sorozaté 2,9 százalékkal, 160.300 (2011: 155.800) járműre nőttek. A Caddy forgalom 5,9 százalékkal, 151.100 (2011: 160.600), a Saveiro családé pedig 2,3 százalékkal, 79.400 (2011: 81.200) darabra esett vissza. A T2 26.200 (2011: 25.100) darabos értékesítési volumene 4,4 százalékos emelkedést mutatott. Határozott növekedési impulzusok érkeztek Kelet-Európa, illetve Dél-Amerika és az ázsiai/csendes-óceáni térség piacairól. Dél-Amerikában 7,9 százalékkal több, összesen 148.100 (2011: 137.300) könnyű haszonjárművet és pick upo-t vehettek át a márka ügyfelei. Afrikában a Volkswagen Haszonjárművek 17,7 százalékkal, 19.700 (2011: 16.700) darabra növelte eladásait. Az ázsiai/csendes-óceáni régióban 61,9 százalékkal nőtt a kiszállítások volumene, s 19.000 (2011: 11.700), míg Kelet-Európában 14,2 százalékos bővüléssel összesen 41.700 (2011: 36.500) jármű talált gazdára 2012 folyamán. Mint azt a szóvivő elmondta, Nyugat-Európa számos piacán drasztikusan csökkent a könnyű haszonjárművek iránti kereslet, s minden márkát tekintve összességében közel 11 százalékkal kevesebb kisáruszállító, transzporter és pick up járművet helyeztek újonnan forgalomba, mint a 2011-es év során. A piacok alakulása és új forgalomba helyezések – 2012 Az említett piaci trendek hatásai alól a Volkswagen Haszonjárművek sem mentesülhetett teljes mértékben, ám a teljes piacot jellemző mértékű visszaeséstől igen. Nyugat-Európában (Németországgal együtt) a márka kiszállításai így 1,8 százalékos csökkenéssel 284.300 (2011: 289.800), míg Németországban 1,6 százalékkal, 123.100 (2011: 125.200) darabra mérséklődtek. Ezzel egyidejűleg a márka sikerrel bővítette piaci részesedését, így a Volkswagen Haszonjárművek a kisáruszállítók, transzporterek és pick up-ok értékesítésének 18,3 százalékos részesedésével nem csupán megszerezte a 2012-es európai új forgalomba helyezési statisztika első helyét, hanem 1,7 százalékpontnyi növekedéssel tovább erősítette pozícióját. A Volkswagen Haszonjárművek Németország piacán is meghatározónak bizonyult 2012 folyamán, ahol az előző évhez képest 1,4 százalékponttal, összesen 33,9 százalékra növelte részesedését. Az egyes modellek új forgalomba helyezési adatai is meggyőzőek: a T5 és a Caddy Európában éppúgy éllovas, mint Németországban. Az Amarok Németország legnagyobb darabszámban forgalomba helyezett pick up-ja, de európai viszonylatban is sikerrel tör egyre feljebb és a Crafter szintén jelentős arányban képviselteti magát kategóriájában. Pénzügyi mutatók – 2012 A Volkswagen Haszonjárművek forgalma 5,2 százalékkal bővült a 2012-es év során, s összesen 9,450 milliárd eurót (2011: 8,985 milliárd euró) tett ki. A működési eredmény 421 millió eurót (2011: 449 millió euró) tett ki, így a márka a nehéz piaci körülmények ellenére is valaha elért második legjobb működési eredményét könyvelhette el. Kitekintés a 2013-as évre A 2013-as esztendő célkitűzéseit így vázolta fel a márka igazgatótanácsának szóvivője, hogy: „Továbbra is ki kívánjuk aknázni a növekedés minden Európában adódó lehetőségét, miközben biztosítani kívánjuk itteni vezető pozíciónkat.” Mindez azonban – mint elmondta – csakis az egyes modellsorozatok bővítésével és következetes fejlesztésével lehetséges, amelyek így még vonzóbbakká válhatnak az ügyfelek számára. Ennek kapcsán számos különleges modell érkezését is bejelentették, ilyen például az Amarok Canyon, a Cross Caddy, a Caddy Jako-O és a Transporter Edition. A márka vezetése éppúgy tudatában van a mind nagyobb kihívást jelentő európai piaci környezetben az egyre fokozódó versenynek, mint annak, hogy még korántsem ért véget a bizonytalanság időszaka, s egyelőre ezzel kapcsolatos fordulópont sem tűnt fel a láthatáron. Ezzel egyidejűleg a vetélytársak a Caddy és a Transporter szegmensében új termékekkel jelennek meg a piacon. „Komolyan vesszük e kihívásokat, s új termékpolitikájával a Volkswagen Haszonjárművek jelenleg is gőzerővel dolgozik a megfelelő válaszokon” – emelte ki a márka igazgatótanácsának szóvivője. Különösen érvényes mindez a Crafter utódjára: „Intenzíven fejlesztjük a Crafter utódját, amelynek gyártási helyszínéről még nem született döntés” – jelentette ki Eckhard Scholz. Aktuális modellcsaládjaival, s azok jövőbeni generációival tehát a Volkswagen Haszonjárművek kedvező pozícióból indulhat nemzetközi piaci részesedései további növeléséért. Továbbra is érvényes az új piacok feltárásának politikája, amelyben a Volkswagen Haszonjárművek már eddig is különösen erősnek bizonyult, elsősorban Dél-Amerikában, és a közeljövőben a márka további piacokat is fel kíván kutatni, például Kínában, illetve észak-Amerikában. A Volkswagen Haszonjárművek egyértelműen növekedési pályán halad, amit intenzíven kíván a jövőben is folytatni. A vállalatcsoport haszonjármű-üzletágában létrejövő együttműködések eredményeképpen a közös piaci fellépések terén is új lehetőségek adódnak. A márka világszinten is tovább tervezi növelni piaci részesedését, mégpedig a megfelelő időben a megfelelő termékekkel jelentkezve, s a megfelelő piacokon megjelenve. Kulcsszavak: gazdaság, haszongépjármű, haszonjármű, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Senki ne induljon útnak pénteken a hófúvással érintett országrészekben! |
||
2013. március 21.
Az előrejelzések szerint pénteken az északi és az északkeleti országrészben hófúvásokra lehet számítani, a Magyar Közút Zrt. arra kéri a járművezetőket, hogy az érintett területen senki ne induljon útnak.
|
Pécsi Norbert Sándor szóvivő csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a hótorlaszok megszüntetése rendkívül idő- és energiaigényes, eredményesen csak a havazás és a viharos széllökések befejeztével lehet majd fellépni. A Magyar Közút hóeltakarításra és síkosságmentesítésre felkészített járművei és üzemmérnökségi dolgozói 12 órás váltásban dolgoznak a következő napokban. A hótorlaszok megszüntetése elsőbbséget élvez a főutakon és a forgalmasabb mellékutakon - közölte Pécsi Norbert Sándor, hozzátéve: bérelhető munkagépeket is az utakra rendelnek és szükség szerint országos vagy regionális szintű átcsoportosításokat is végrehajt a gépparkján belül. Csütörtökre ismét több megyére adott ki figyelmeztetéseket az Országos Meteorológiai Szolgálat a várható jelentős mennyiségű csapadék, az erős szél, illetve hófúvás miatt. Péntekre az erős hófúvás miatt az ország északkeleti csücskére már másodfokú figyelmeztetések is érvényben vannak. Kulcsszavak: biztonság, havazás, hófúvás, közút, magyar közút, síkosságmentesítés
|
|
|||||
|
||||||
Több Kínában gyártott, nyugati márkájú luxusautó is mérgező anyagokat tartalmazhat |
||
2013. március 21.
Féltucat, Kínában gyártott, de nyugati márkájú luxusautó is bizonyítottan egészségre káros anyagokat tartalmaz - állítja a kínai központi televízió, a CCTV.
|
A CCTV kedd esti riportja szerint az érintett márkák közt az Audi A6 és Q5, a Mercedes-Benz C és E osztálya, valamint a BMW 3-as és 5-ös sorozata szerepelnek. A vizsgált járművek mindegyikét Kínában gyártották az elmúlt három évben, s ahogy arra az autók rezgéscsillapító lemezeinek vizsgálatakor fény derült, akár komoly egészségügyi kockázatot is jelenthetnek utasok számára. A központi televízió a Pekingi Vegyészmérnöki Egyetem által elvégzett vizsgálat adait idézte, melyek szerint a vizsgált mintákban komoly mennyiségű aszfaltot találtak, mely magas hőmérsékletnek kitéve mérgező anyagokat, így kén- és különböző nehézfém-származékokat, bocsát ki magából. Az aszfalt ugyanakkor olcsóbb a környezetbarát helyettesítőinél, így például a guminál, a CCTV szerint a három nagy autógyártó - eladási statisztikáit alapul véve - mintegy 100-130 millió jüant (1 jüan=38 forint) takaríthat meg évente az aszfalt használatával. A riport szerint a vizsgálatot megelőzően számos autóvezető panaszkodott furcsa illatokra autójában, s ugyanígy megmagyarázhatatlan eredetű betegségekre is. A BMW kínai ága helyi vegyesvállalati partnerével együtt a riport után úgy fogalmazott: az elhangzottakat jelentette az érintett osztályoknak, s további intézkedéseket is foganatosított. A Mercedes-Benz azt mondta: a Kínában árusított járművei a cég saját minőségi normáinak megfelelően készülnek, s azok nem térnek el a más országokban forgalmazott autóktól. A vállalat ugyanakkor együttműködéséről biztosította a hatóságokat az eset kivizsgálását illetően. Kulcsszavak: audi, biztonság, BMW, kína, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11231 - 11240 |