Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11351 - 11360 |
A Suzuki Genfben mutatta be az új SX4-et |
||
2013. március 05.
A 83. Genfi Nemzetközi Autószalonon, március 5-én mutatta be a Suzuki Motor Corporation a minden elemében új SX4-et. Az új modell alapja az S-Cross, amit a cég a 2012-es Párizsi Autószalonon állított ki.
|
A Suzuki formatervezői és mérnökei eredetileg a jelenleg forgalomban lévő SX4 utódjának szánták az új modellt, ám a vásárlók részéről a crossover autók iránt Európában és a világ más helyein is mind markánsabban megnyilvánuló igényekre reagálva hamarosan rájöttek, hogy „valami nagyobban” kell gondolkodniuk. Bár nagyobb mérete révén az új modell átlép a C szegmensbe, továbbra is az „SX4” emblémát viseli majd, ezzel is kifejezve, hogy a Suzuki (a cégre a névben az „S” utal) mind a crossover autók („X”), mind pedig az összkerékhajtású személygépkocsik („4”) piacán úttörő szerepet vállal. A Suzuki a kisautógyártás terén megszerzett tudását és tapasztalatát, valamint a sport-szabadidő gépkocsiknál alkalmazott legkorszerűbb technológiák előnyeit ötvözve alkotta meg az új SX4-et. A modell tervezésénél a jellegzetes crossover formaterv, az adott kategóriában legnagyobb utas- és csomagtér, a jövőbe mutató összkerék-meghajtási mutatók, és a kategórián belüli egyik legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás volt a fő törekvés. Az eredmény a kialakítás, a használhatóság, a teljesítmény és az üzemanyag-felhasználás ideális együttese. Az új SX4 nemcsak kiváló vezetési élményt nyújt, hanem az eddiginél is szélesebb körűen használható a család számára, illetve egyéb területen. Az új SX4 a Magyar Suzuki esztergomi gyárában készül, és ez év őszén kerül piacra. A Magyar Suzuki a Suzuki Motor Corporation európai gyártási központjaként a cégcsoport fontos tagja. Az új SX4 bevezetése egyben egy bővítési program kezdetét is jelenti, amelynek keretében a Magyar Suzuki új exportpiacokat céloz meg, növeli gyártási volumenét, és a Suzuki globális stratégiájának fontos gyártóbázisa lesz. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, suzuki, SX4, új modell, újdonság
|
|
|||||
|
||||||
Genfi Autószalon - Nissan GT-R |
||
2013. március 05.
Nem könnyű feladat továbbfejleszteni azt, ami már tökéletes, de a GT-R 2013-as változatával a Nissannak éppen ezt sikerült megoldania. A Nissan zászlóshajó-coupéjának legújabb változata a Genfi Autószalonon mutatkozik be számos újítás és mérnöki fejlesztés felvonultatásával.
|
A legfrissebb GT-R megnövelt stabilitással, pontosabb irányíthatósággal, gyorsabb gázreakcióval magasabb szintre emeli a nagy teljesítményű autózást. Javult a menetkényelem is, ami lehetővé teszi a vezető számára, hogy kellemesebb körülmények között élvezhesse a maximális teljesítményt. A Nissan összes többi modelljéhez hasonlóan a 2013-as GT-R is jelentős mértékben profitált a márka motorsportbeli megmérettetéseiből. A 2012-es Nürburgring-i 24 órás verseny tanulságait alaposan figyelembe vették az utcai változat fejlesztése során is; ennek köszönhető a motor gázreakciójának és az autó nagy sebesség melletti stabilitásának javulása. Motor A GT-R már eddig is jól bevált ikerturbós 3,8 l-es V6-os motorjának új, nagy teljesítményű üzemanyag-befecskendezői az üzemanyag-ellátás pontosabb szabályozását teszik lehetővé. Ezáltal jelentős mértékben javult a motor gázreakciója a közepes és felső fordulatszám-tartományban, tovább növelve a GT-R eddig is híres dinamizmusát. A turbótöltőhöz beépítettek egy új nyomáscsökkentő szelepet is. Ez a gázpedál felengedésekor csökkenti a megnövelt befecskendezési nyomás gyors visszaesését, így javítja a turbótöltő reakcióját és a motornak a gázpedál mozgására adott válaszidejét. Végül, az olajteknőben új olajterelő lemezt helyeztek el, amely segíti az olajnyomás fenntartását és a nagy motorteljesítmény kihasználásakor csökkenti az olaj keringtetéséből adódó energiaveszteséget. E továbbfejlesztések eredményeként a GT-R elképesztő sebesen, 2,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra (ez 0,1 másodperccel kevesebb, mint a 2012-es modell esetében). Karosszéria és futómű A GT-R eddig is merev karosszériáját még erősebbé tették a tetőlemez merevítésének és a műszerfal merevítő rúdjának további megerősítésével. Ezek az apró az fejlesztések tovább növelték a karosszéria merevségét és a kerékfelfüggesztések működésének pontosságát. A 2013-as GT-R-ben a kerékfelfüggesztés karakterisztikáját is módosították. A mérnökök az autó kanyarodás közbeni oldaldőlési középpontjának bemérése után tovább tudták növelni az irányítás kiegyensúlyozottságát. A lengéscsillapítók, a rugók és az első stabilizátor rúd módosítása alacsonyabb súlypontot eredményezett. A futómű és a hajtáslánc egyéb módosításai mellett az első kerékfelfüggesztésben új kerékbeállító csavarokat alkalmaztak, amelyek növelik a kerékdőlés beállításának pontosságát és a kanyarodás közbeni stabilitást, továbbá megerősített meghajtó féltengelyeket építettek be a megbízhatóság növelése érdekében. A 2013-as modellévű GT-R módosításainak értékelése céljából a Nissan mérnökei intenzív tesztprogramnak vetették alá az autót a Nürburgringen. A májusi tesztelés során a híres német versenypályán 7 perc 19,1 másodperces köridőt sikerült elérni. Kazutoshi Mizuno, a GT-R konstruktőre ugyanakkor kijelentette, hogy 0,5 másodperces veszteség tudható be annak, hogy a pályán lévő többi autó akadályozta a haladást, vagyis a 2013-as GT-R akár 7 perc 18,6 másodperces köridő elérésére is képes. Ezt érdemes egybevetni a 2012-es GT-R 7 perc 21 másodperces köridejével. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, galéria, Geneva Auto Show 2013, genf, gt-r, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Tízéves busztendert írt ki Salgótarján |
||
2013. március 05.
Tíz évre szóló közszolgáltatási szerződést hirdetett Salgótarján Megyei Jogú Város önkormányzata a nógrádi megyeszékhely buszközlekedésének biztosítására, a tender nyertesének júliustól a jelenleginél ideálisabb járatszervezést kell biztosítania.
|
A Nógrád Volán Zrt. 2005-ben kötött salgótarjáni közszolgálati szerződése tavaly decemberben járt volna le, ezt a testület az új tender kiírásáig meghosszabbította. A város az elmúlt évben több alkalommal is konfliktusba keveredett a Volánnal: a személyszállítási társaság például a veszteségeire hivatkozva keresetet indított az önkormányzat ellen, és harminc százalékkal csökkentette a megtett kilométerek számát. A drasztikus járatszám-csökkentés a városlakók és a városvezetés elégedetlenségét váltotta ki. Székyné Sztrémi Melinda (Fidesz-KDNP) polgármester az MTI-nek kedden elmondta: a Nógrád Volán Zrt. 2005-től visszamenőlegesen követelte az üzleti tervében kalkulált veszteségeit, amit 678 millióra becsültek. Az önkormányzat ennek jogosságát vitatta, így a Volán-társaságok tulajdonosa, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő végül kiegyezett 150 millió forint megfizetésével. Hozzátette: Salgótarján 40 millió forinttámogatást is nyújtott a szolgáltatónak, a városi testület döntése alapján ezt az idén 120 millióra emelik. A polgármester megjegyezte: az önkormányzat közgyűlése által jóváhagyott új tender a korábbitól jobb autóbusz-közlekedést ígér a városlakóknak. A kiírásból kiderül: a nógrádi megyeszékhely közgyűlése az idei év eleji állapotokra alapozta a pályázatát, fenntartva a menetrend-változtatási igényt is. A személyszállítással foglalkozó cégek ajánlatát május 9-ig várják. Az eredményhirdetés tervezett időpontja: 2013. május 31., a közszolgáltatási szerződést június 5-én tervezik megkötni. A nyertes cég a 2023. július 1-jéig szóló szerződés szerint az idén július elsejétől kezdheti meg a tevékenységét. Kulcsszavak: beszerzés, busz, Nógrád Volán, tender, volán
|
|
|||||
|
||||||
Genfben lesz a Chevrolet Corvette Stingray kabrió világbemutatója |
||
2013. március 05.
Különleges eseményként maradhat meg az autórajongók emlékezetében a 83. Genfi Autószalon – a várva-várt Corvette Stingray világbemutatójának színhelye!
|
A Stingray egyike az autóipar leghíresebb neveinek, és a teljesen megújult Corvette csakugyan mindenféle mérce szerint megfelel a várakozásoknak, sőt felülmúlja azokat. A Corvette Stingray kabrió ugyanolyan egyensúlyát adja a technikának, a teljesítménynek és a formatervezésnek, mint a kupé. Minden helyzetben a maximumot hozza, legyen szó napi munkába járásról, kontinensátszelő túráról vagy egy jó száguldásról a kanyargós mellékúton. A kabrión mindössze az összehajtható tető helyigénye és a biztonsági övek rögzítőpontjainak áthelyezése hozott szerkezeti változást. A Corvette Stingray minden idők legnagyobb teljesítményű standard modellje, becsült teljesítménye 450 lóerő (335 kW), nyomatéka 610 Nm. Képességei is felülmúlnak minden eddigit, nulláról százra körülbelül négy másodperc alatt gyorsul fel*. Végül, de nem utolsósorban, a várakozások szerint a Corvette Stingray lesz a legtakarékosabb Corvette, hiszen kevesebbet fogyaszt a jelenlegi modellnél. Corvette Stingray néhány fénypontja A teljesen új 6.2 literes, V8-as LT1 motor korszerű technikával – közvetlen benzinbefecskendezés, aktív keverékképzés-szabályozás, folyamatosan változó vezérlés és fejlett égésrendszer – ad nagyobb teljesítményt, kisebb fogyasztással. új, hétfokozatú manuális sebességváltó, Active Rev Matching rendszerrel, amely mindig előre várja a sebességváltást, és hozzá hangolja a motor fordulatszámát, illetve volánbillentyűkkel is kapcsolható hatfokozatú automata. Fejlett vezetőtámogatás, többek között öt-pozíciós Drive Mode Selector (menetmód-választó), amely a jármű 12 paraméterét illeszti az autós stílusához. A könnyű anyagok, például valamennyi modell szénszálas motorházteteje, a kupé szénszálas, kivehető tetőeleme, a kompozit rugók, ajtók és hátsó oldalelemek, a szénszálas nano-kompozit alsó védőlemez és az új alumíniumváz leszorítják a súlyt, világklasszis teljesítmény-súly arányról gondoskodnak, illetve eszményi, 50:50-es arányt teremtenek az első és a hátsó tengely terhelése között. Az utastérben valódiak a szénszálas és alumínium burkolatok, kézzel varrott a bőr, két darab nyolccolos, konfigurálható vezetőtájékoztató és szórakoztató képernyő van. Szoborszerű forma, nagyteljesítményű gázkisüléses és fénydiódás lámpákkal Az új Corvette Stingray egyéni formáját a hosszú tengelytáv határozza meg – nyúlánk karcsúsága még jobban érvényesül, mint a kabrióé –, a vadászgépek pilótafülkéjére emlékeztető tetőt kettős hátsó lámpák zárják le. A vadonatúj, teljesen elektromos működésű vászontető a távirányító gombjával nyitható ki és csukható be. A versenypályára való Z51 Performance Package csomag mind a kupé, mind a kabrió részére kapható. Agresszívebb futómű-hangolás, elektronikus differenciálzár, száraz karteres kenés és fékhűtés tartozik hozzá. A kupé hátsó oldalfalának nyílása a differenciál és a sebességváltó hűtését javítja, az aerodinamikai elemek pedig nagy sebességnél fokozzák a stabilitást. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, chevrolet, Geneva Auto Show 2013, genf, kabrió, premier, Stingray
|
|
|||||
|
||||||
Egy kamera, három technológia – Nissan aktív biztonsági pajzs |
||
2013. március 05.
A technológiai felszereltség az új Note szíve-lelke. A kifinomult funkciókkal rendelkező Nissan Aktív Biztonsági Pajzs az egyetlen széles látószögű hátsó kamera által rögzített adatokat használja fel, így az a kép, amit ez a kulcsfontosságú lencse készít, mindennél fontosabb.
|
Ma a Note kamerája a Nissan standjára irányul, ahol az utolsó simításokat végzik az Autószalon holnapi, világsajtó számára tartandó, hivatalos megnyitó előtt. általában ez az eszköz biztosítja mindazokat az információkat, amelyekre a Note Nissan Aktív Biztonsági Pajzsának szüksége van. A Nissan Aktív Biztonsági Pajzsa az alábbi három technológiai megoldást tartalmazza: Holttér-figyelmeztetés E régebben prémium kategóriás járművek számára fenntartott jellemző a Nissan egyik olyan rendszere, amely a hátsó, nagy látószögű 360 fokos parkolókamerát (AVM) veszi igénybe, hogy érzékelje a Note holtterében megjelenő járműveket. Ha egy jármű jelenik meg valamelyik holttérben, egy diszkrét jelzőfény gyullad ki a Note visszapillantó tükrében. Ha a vezető sávváltás céljából használja az irányjelzőt, és a rendszer egy másik járművet érzékel a veszély zónában, a fény villogni kezd, és egy figyelmeztető hangjelzés hallatszik. Sávelhagyás-jelzés A B szegmensben debütáló másik prémium kategóriás jellemző a sávelhagyás-jelzés, amely felismeri, ha a jármű elkezd kisodródni a sávjából. Jóllehet sokan azt gondolnák, hogy ennek a funkciónak a megvalósításához egy, a szélvédőre szerelt kamerát, vagy egy radar rendszert kell alkalmazni, a Note ismét csupán a hátsó, széles látószögű AVM kameráját használja. Egy fejlett számítógépes program felismeri még az elhalványult útburkolati jeleket is, és meghatározza, hogy a jármű irányjelzés nélkül kezd-e kisodródni a sávjából. Ha kisodródik, a vezető figyelmeztetést kap, hogy igazítson a jármű mozgásán. Az intelligens rendszer automatikusan alkalmazkodik a kanyargós utakon uralkodó útviszonyokhoz, hogy figyelembe vegye az ilyenkor szükséges, megváltozott vezetési stílust. Mozgó tárgy észlelése A 360 fokos parkolókamera képességeire hagyatkozó új funkcióval a sofőr tulajdonképpen egy másodpilótát kap, amely arról tájékoztat, hogy keresztezi-e bármi a Note tolatási útvonalát. Míg a parkolást segítő hagyományos rendszerek abban nyújtanak segítséget, hogy jelzik a jármű előtt megjelenő tárgyakat, a „Mozgó tárgy észlelő" akkor ad hang- és fényjelzést, ha a valaki vagy valami mozog a jármű mögött, például egy gyermek halad a tolató Note hátulja felé. A felhajtható hátsó ajtóra szerelt, domború lencsével rendelkező AVM parkolókamera látószöge több mint 180 fok, amely egyedülállóan nagy látóteret biztosít a jármű hátuljánál. A kamera által alkotott képek a Nissan Connect navigációs rendszer 14,70 cm-es képernyőjén jelennek meg. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, fejlesztés, Geneva Auto Show 2013, genf, nissan, Note
|
|
|||||
|
||||||
A vonzó stíluselemek és a magas funkcionalitás meggyőzte a formatervező szakértőket |
||
2013. március 05.
Az új škoda Octavia elnyerte a cseh "Auto Design Díj 2013"-at. A legutóbbi škoda modell a tekintélyes "év legjobb design"-ja díjat is megszerezte. Az új škoda Octavia minden összesítő értékelési rangsorban és a középkategóriában is diadalmaskodott a 62 gépkocsit felvonultató mezőnyben.
|
Az Autó Design Díjat az ”Auto Design&Styling” magazin ajánlja fel. A húsztagú zsűriben formatervezők, újságírók és más formatervező szakemberek foglalnak helyet. Az idén immár hatodszor megrendezett „Auto Design Díj” versenyen most első alkalommal nyert egy škoda modell. A szakértőket a škoda Octavia elegáns designja hódította meg. óriási benyomást tett a szakértőkre a friss szemléletű, világos stíluselemek, a formai elegancia valamint a sportos dinamikus vonalak egyensúlya és hatékony egymásra hatása. A teljesen áttervezett modell magas funkcionalitása és a műszaki újítások ugyancsak nagyhatással voltak a zsűri tagjaira, akik hozzátették, hogy az új škoda Octavia nem „lógna ki”a sorból még a magasabb kategóriába tartozó gépkocsikkal való összehasonlítás során sem. Az „Auto Design Díj elnyerése nagy megtiszteltetés a škoda Octavia számára, és elismerés az egész csapatunknak, a fejlesztéstől kezdve a design-on át egészen a gyártásig”- mondta Dr. Frank Welsch, a škoda AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. Dr. Welsch így folytatja: Az új škoda Octavia önmagában is minden vonatkozásban egy külön osztályt jelent. Megkülönböztethető, kitűnő megjelenésével az új Octavia saját szegmensében nagyon is magasra teszi a mércét: magabiztos az ideális arányaival, a legnagyobb pontossággal, a tiszta vonalaival és éles lekerekítéseivel, és ez által ez a gépkocsi optimálisan mutatja be a márka új formatervezési nyelvezetét! Jozef Kabaň, a škoda vezető formatervezője és csapata az Octaviát a tetőtől a talpáig áttervezte. Soha korábban a škoda Octavia nem volt annyira magas profilú és magabiztos az utakon, mint most ez a harmadik generációs gépkocsi. Kabaň azt mondja, hogy a dekoratív elemek elhagyása szintén hozzájárult a sikerhez. „A lényegre koncentrálva az Octaviának új minőséget tudtunk kölcsönözni. Az új škoda Octavia egy egyedülálló arc a gépkocsik tömegében, és néhány éven belül a legmagasabb polcra fog kerülni, mert a formaterezés, a design időtlen”. Ez tükröződik a magabiztos orr részben, a coupé stílusú oldalvonalakban, valamint a tiszta hátsó formában. A designon túl az új Octavia igen tágas hellyel, funkcionalitással, újdonságoknak számító biztonsági és kényelmi rendszerekkel, hatékony üzemanyag fogyasztással, számos „Simply Clever” ötlettel dicsekedhet, és mindez egy kivételesen kedvező ár/érték aránnyal párosul. Az új škoda Octavia 90 milliméterrel hosszabb, és 45 milliméterrel szélesebb az elődjéhez képest. Ez a modell valóban tágas helyet kínál, a saját szegmensében a legnagyobb csomagtartót, a leghosszabb belső teret, a hátsó ülésen helyet foglalóknak pedig a legtöbb lábférőhelyet biztosítja. A škoda Octaviát sikeresen mutatták be a Cseh Köztársaságban 2013 februárjának elején. Az új négyajtós gépkocsit az első alkalommal a genfi autószalonon mutatják be 2013. március kezdetén. Az új škoda Octavia Combi is saját világpremieren fog részt venni. Az Octavia Combival és a négyajtós változattal, a škoda teljes gőzzel készül a cég történetében a legnagyobb modelljeit bemutató kampányára. 2015-re a gépkocsigyártó cég félévente átlagban egy új vagy felújított modellt fog majd bevezetni. A cél az, hogy világméretben legalább éves 1.5 millió darabos szintre növeljék az eladott gépkocsik számát. Az új škoda Octavia e növekedési stratégia egyik sarokkövének számít. Kulcsszavak: autóipar, díj, formatervezés, octavia, skoda
|
|
|||||
|
||||||
Holnap nyitja kapuit a 83. Genfi Autószalon |
||
2013. március 04.
Európa legjelentősebb autószalonja közel 85000 négyzetméteren, 260 gyártó újdonságait, tanulmányait mutatja be.
|
Európa legjelentősebb autószalonja közel 85000 négyzetméteren, 260 gyártó újdonságait, tanulmányait mutatja be. A regisztrált újságírók már ma betekintést nyerhettek az autószalon világába, de az újdonságok, premierek holnap reggel kezdődnek. A szalonon készült első képeket már mutatjuk is. Második éve itt kerül kihirdetésre az „év Autója” díj nyertese. A Genfi Autószalon nem csak Európában, az egész világon a legjelentősebbnek számit. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, premier
|
|
|||||
|
||||||
Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe |
||
2013. március 04.
Az eddig eladott elképesztő 50.000 darabos példányszámnak köszönhetően a LEAF a világ legkeresettebb elektromos járműve.
|
A Nissan azonban nem ül a babérjain, az új LEAF számos változtatás előnyét élvezi, ideértve például a 199 km-es hatótávolságot és a felére csökkentett töltési időt, amelyek még tovább növelik majd az autó népszerűségét. A Genfben bemutatásra kerülő új LEAF-et Nagy-Britanniában, a Nissan sunderlandi gyárában fogják gyártani. Az Európában gyártott, az európai vásárlók igényeinek megfelelően újratervezett autó több mint 100 módosításon ment keresztül, amelyek közül számos a jelenlegi tulajdonosok közvetlen visszajelzéseinek köszönhető. összességében pedig egy olyan autó jött létre, amely tovább tágítja majd az elektromos világ határait. Az új LEAF hatótávolságát a valós használatban az autó egyetlen külső módosítása is növeli: ez pedig az első hűtőrács finom átdolgozása, amely a légellenállási együttható (Cd) értékét az eredeti 0,29-ről még tovább, 0,28-ra csökkentette. Az új LEAF hatótávolsága az új Európai Vezetési Ciklus (NEDC) tanúsítványa szerint 199 km, ami jelentős növekedés az előző modell 175 km-es értékéhez képest. A töltő áthelyezésével a LEAF hátuljából a motorháztető alá a csomagtartót 40 literrel sikerült megnövelni... ami másképp kifejezve, egy átlagos, repülőgépre felvihető kézipoggyász mérete. A csomagtartó összmérete 370 literre növekedett. A Nissan figyelmes tervezési munkája az autó elején található töltőcsatlakozóra is kiterjed. Az új LED lámpának köszönhetően a vezető már nem csak a közvilágításra számíthat, ha a járművet éjszaka szeretné az áramforráshoz csatlakoztatni. A töltő csatlakozót átdolgozták a használhatóság és a biztonság növelése érdekében, és a kioldó mechanizmus már elektromos kapcsolót alkalmaz. Ezen kívül a töltőkábel rendelkezik egy elektro-mechanikus reteszelő szerkezettel, így a továbbiakban nincs szükség a kábel kézzel történő rögzítésére a járműhöz. A további fejlesztések között megtalálható az új intelligens kulcs, amely a töltőcsatlakozó fedelét és a kábel rögzítését is vezérli. Ezek a jelentős fejlesztések részét képezik a három jól ismert felszereltségi szint (Visia, Acenta és Tekna) bevezetésének a LEAF modellpalettájába is, tovább növelve annak vonzerejét. A Visia változat alacsonyabb, belépő árszintet képvisel, míg a Tekna modellek az eredeti modellnél több kiegészítőt tartalmaznak az alapfelszereltség részeként. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, leaf, nissan, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Forgalmi változás kedd estétől az M0-ás szigetszentmiklósi csomópontjánál |
||
2013. március 04.
Ideiglenes átterelés kezdődik kedden, az esti órákban az M0-áson, amely során az autóút jobb pályáján szigetszentmiklósi csomópont déli lehajtó ágát mintegy 500 méterrel áthelyezik, az M5-ös autópálya irányába - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn.
|
Ideiglenes átterelés kezdődik kedden, az esti órákban az M0-áson, amely
során az autóút jobb pályáján szigetszentmiklósi csomópont déli lehajtó
ágát mintegy 500 méterrel áthelyezik, az M5-ös autópálya irányába -
közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn. Az áthelyezést és a megváltozott forgalmi rendet előjelző táblák jelzik a forgalomban résztvevőknek. A NIF kifejti, hogy az M0-ás autóút építése során szükségessé vált a szigetszentmiklósi csomópont fel- és lehajtó ágainak elbontása, és az új, 3 sáv plusz egy leállósávos betonburkolatú pályához alkalmas új ágak megépítése. Az ideiglenes forgalmi rend kialakításával továbbra is elérhetőek maradtak a lehajtó ágak, és a csomópontban található kereskedelmi egységek. Az ideiglenes terelés az M0-ás autóút forgalmát nem akadályozza, a terelés a csepeli pihenőhely belső útjain keresztül vezet majd - jegyzi meg a NIF. Kulcsszavak: közlekedés, M0, M5, NIF
|
|
|||||
|
||||||
Invitation tanulmányautó volt az új Nissan Note ihletadója |
||
2013. március 04.
A 2012-es Genfi Autószalonon a Nissan Invitation tanulmányautó volt a rendezvény egyik sztárja. Most, 2013-ban az elképzelés testet öltött az új Nissan Note formájában.
|
Most, 2013-ban az elképzelés testet öltött az új Nissan Note formájában. A B szegmens meghódítására induló új Note a vonzó megjelenés és a technológiai elemek ötvözésével készült, az Invitation számos forma- és stíluselemének továbbgondolásával. Ahogy az új modell elfoglalja helyét itt, a genfi standon, világosan látszik, hogy megjelenése legalább olyan hatásos lesz, mint koncepcióbeli elődjéé. Az új Note markáns megjelenést és izgalmat hoz abba a szegmensbe, ahol a stílus a siker nélkülözhetetlen kellékévé vált. A B szegmens ügyfeleinek fokozódó igényeit szem előtt tartva a Nissan egy olyan autót hozott létre, amely az elegáns, könnyedén sikló vonalakat merész részletekkel ötvözi. A stílust és a formát az Invitation tanulmányautó ihlette, az új Note kialakítása ennek megfelelően energikus. Az új Note abból a szempontból is követi a Nissan hagyományait, hogy izgalmas technológiákat vezet be a piac egy új területén. Az ügyfelek a mindennapos vezetéshez igazodó és hasznosan alkalmazható, innovatív megoldások sokaságát élvezhetik ki. Kulcsszavak: autószalon, Geneva Auto Show 2013, genf, Invitation, nissan, Note, premier
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11351 - 11360 |