Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11261 - 11270
A Mazda3 Takumi2 még mindig vonzó

A Mazda3 Takumi2 még mindig vonzó

2013. március 19.
A Mazda3 2003-as bevezetésekor új mércét állított az autópiac legnépesebb méretkategóriájában: több mint 90 díjat és elismerést nyert, és több országban megválasztották az év autójának.
Részletek
Mazda3A teljesítményéért, vezethetőségéért, formatervéért és belső kialakításáért számtalan elismerésben részesülő modell újfent sikert aratott, amikor 2009-ben megjelent második generációja, amely nem csupán élvezetesen vezethető volt, de jóval praktikusabb is versenytársainál. Továbbra is a minőséget és a részletekbe menő figyelmet tekintve a modell legfőbb értékének, a Mazda most piacra bocsátja az ötajtós Mazda3 2013-as speciális szériáját.

A Mazda3 már most is a márka globálisan legnépszerűbb modellje, eredeti bevezetése óta jóval több, mint hárommillió darabot adtunk el belőle, s a típus legújabb kiadása minden bizonnyal folytatni fogja elődei sikereit, további vásárlókat nyerve ezzel a Mazdának.

A Mazda3 esetében már a karosszéria vonalai tükrözik, hogy mit várhatunk az autó vezetésétől; a finom átmenetek és a Zeal piros fényezés erőteljesen juttatja kifejezésre a karosszéria lendületes idomait. A ragyogó fényű, 17 colos könnyűfém keréktárcsák kiemelik a Mazda3 alakját és visszafogott agresszivitását, míg a fekete külső tükörházak lezárják a harmonikus formákat.

Mint mindig, ezeknek a részleteknek most is megvan a szerepük: a legújabb modellfrissítés során bevezetett, optimalizált orrkialakítás és a fenéklemez-burkolat elsimítja a légáramlatokat minden idők legáramvonalasabb, leggazdaságosabb Mazda3 modellje körül.

A Mazda3 belső tere megőrizte sportos, dinamikus légkörét, a vezetőt körbevevő környezet közvetlen kapcsolatot teremt autó és sofőrje között. Az évek során csiszolt ergonómia annak köszönhető, hogy a Mazda mérnökei (számos egyéb fejlesztés mellett) arra törekedtek, hogy a vezetőnek a lehető legkisebb mértékben kelljen elmozdítania tekintetét az útról.

Mazda3A Mazda3 speciális szériája számos különleges beltéri funkciót kínál, az eső- és szürkület-érzékelőtől az automatikusan elsötétedő visszapillantó tükrön át a kontrasztos piros öltésekkel varrott, fekete szövet üléskárpitozásig, amelyek mindegyike a forma és a funkció jól kidolgozott egyensúlyát nyújtja. Alapáras a Bluetoothos telefon kihangosítás és a parkolószenzor, opcióként pedig Sanyo TomTom navigációs rendszer is rendelhető.

A gépházban kétféle dízelmotorral (115 LE MZ-CD 1.6 és 150 LE MZR-CD 2.2), illetve két benzinmotorral (MZR 1.6 és MZR 2.0, 105, illetve 155 lóerő teljesítménnyel) találkozhatunk. Mindkét dízelmotorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó társul, míg az MZR 1.6 ötfokozatú kézi vagy négyfokozatú automata sebességváltóval kapható. A nagyobbik MZR 2.0 benzinmotorhoz alaphelyzetben hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik; ebben az esetben a motort felszereltük a Mazda egyedi i-Stop start-stop rendszerével, amely 2009-ben éppen a Mazda3 fedélzetén debütált. Opcióként az erőforrás ötfokozatú automata sebességváltóval is társítható.

A vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás akár 4,3 l/100km, illetve 115 g/km az MZ-CD 1.6 esetében, 6,3 l/100km & 144 g/km az MZR 1.6 motornál, és mindössze 6,7l/100km & 157 g/km az i-Stop rendszerrel felszerelt MZR 2.0 DISI esetében.  Ami a vezethetőséget illeti, a Mazda3 hamisítatlanul vezetésre termett. Fürge, mégis kiszámítható irányíthatósága következetes, lineáris érzettel, valamint a gyorsítás, a lassítás és az oldalirányú gyorsulás közötti finom átmenetekkel társul.

Mazda3A Mazda3 menetkomfortját az utasok is nagyra értékelik, csakúgy, mint az EuroNCAP törésteszten elért ötcsillagos eredményt, amely többek között az olyan, innovatív aktív és passzív biztonsági rendszereknek köszönhető, mint a Mazda díjnyertes holttérfigyelő rendszere, amely folyamatosan felügyeli az autó mögött haladó járműveket.

Mindent összevetve a speciális széria pontosan ugyanazt a kiemelkedő tulajdonosi élményét nyújtja, amelyet a Mazda3-tól megszokhattunk. íme, egy különkiadás, amelytől garantáltan eláll a szava.
Kulcsszavak: japán, mazda, mazda3, új modell
 
A Mazda3 Takumi2 még mindig vonzó Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4x4 modelleket Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4x4 modelleket Hamarosan érkezik a Nissan Micra BOSE® Personal® Edition Hamarosan érkezik a Nissan Micra BOSE® Personal® Edition Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét
 
Közútkezelő: a hófogók többsége a helyén volt, de nem segített

Közútkezelő: a hófogók többsége a helyén volt, de nem segített

2013. március 19.
A közútkezelő - még a rendkívüli időjárás előtt - a gazdák kérésére beszedte a hófogó rácsok egy részét, többségük viszont még kint volt a közutak mellett. De azok sem jelentettek segítséget 100-120 kilométer/órás széllökéseknél - közölte Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője kedden az MTI megkeresésére.
Részletek
Közútkezelő: a hófogók többsége a helyén volt, de nem segítettA közleményben kifejtette: tavaly novemberben több száz kilométernyi útszakaszon helyeztek ki hófogó rácsokat azokra a területekre, amelyeken a tapasztalatok szerint hófúvásos szakaszok alakulhattak ki. Hozzátette: miután "az elmúlt hetekben a hosszú távú előrejelzésekben nem szerepelt, hogy ilyen rendkívüli időjárás várható", több gazda is "sürgette és nyomás alatt tartotta" a közútkezelőt, hogy szedje be a hófogó rácsokat, mivel akadályozzák a földmunkákat.

Néhány helyen eleget tettek ennek a kérésnek, de döntő többségében a napokban is kint voltak a hófogók - szögezte le a szóvivő, hozzátéve: amikor az előrejelzések szerint a hófúvásokra lehetett számítani, leállították a leszereléseket. Azt írta: a hófogó rácsok visszahelyezése sok időt, "szinte száz százalékban kétkezi munkát igényel", a közútkezelő dolgozóinak pedig a hóeltakarítás és a síkosságmentesítés mellett már nem volt elég idejük arra, hogy visszaállítsák a hófogókat. Pécsi Norbert Sándor hozzáfűzte: sok helyen a fémlopások miatt nem voltak kint a hófogó rácsok.

Kiemelte, a hófúvások miatt olyan helyeken is kialakultak nehezen járható, illetve járhatatlan utak, ahol kint voltak a hófogók. Megjegyezte: a hófogók csupán az óránkénti 20-30 kilométeres erősségű széllökésekig jelenthetnek biztos védelmet. Ehhez képest a múlt héten sokszor 100-120 kilométeres széllökések voltak, amelyek "szétszaggatták és felborították a hófogó rácsokat, vagyis hiába voltak kint, nem tudták ellátni funkciójukat" - közölte.

Közútkezelő: a hófogók többsége a helyén volt, de nem segítettA szóvivő cáfolta, hogy hóvédő erdősávokat vágtak volna ki, ellenkezőleg: csak Veszprém megyében, amelyet nagyban érintettek a hófúvások, 12 ezer facsemetét ültettek 2012 végén, amelyek jelentős része hóvédő erdősávként funkcionál majd. Pécsi Norbert Sándor közleménye szerint a múlt hét keddtől elrendelt rendkívüli munkavégzést március 25-éig meghosszabbították.

Szerda délután az összes médiumnak közleményt küldtek, amelyben felhívták a közlekedők figyelmét a hófúvásokra, ezen felül országos szintű átcsoportosításokat hajtottak végre gépparkjukban. Bár az autópályákat nem a közútkezelő üzemelteti, mégis több megyéből vezényeltek át nagyteljesítményű hómarókat, hogy segítsék az M1-es felszabadítását - írta a szóvivő.

A közlemény szerint "csak az úttartozékokban" több tízmillió forintos kár keletkezett, de végleges összesítés még nem készült minden megyére kiterjedően. A csütörtökön kezdődött havazás és a viharos szél miatt kialakult hófúvás számos utat - közte autópályát is - járhatatlanná tett, autók és kamionok akadtak el, mintegy 14 ezer ember rekedt az utakon, a vasúti közlekedés több vonalon megbénult, számos településen megszakadt az áramszolgáltatás vezetékszakadások, oszlopdőlések miatt. Az ellenzék többször is kifogásolta, hogy az út menti hófogókat beszedték.
Kulcsszavak: autópálya, havazás, időjárás, közút, magyar közút
 
Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál Közútkezelő: a hófogók többsége a helyén volt, de nem segített Több dél-dunántúli megyében riasztást adtak ki a várható hófúvás miatt Közútkezelő: a hófogók többsége a helyén volt, de nem segített Az autóklub a hatástanulmányok megismeréséig csak a megyei matricák bevezetését támogatja Közútkezelő: a hófogók többsége a helyén volt, de nem segített Somogy megyében csúszós utakra kell számítani Közútkezelő: a hófogók többsége a helyén volt, de nem segített Árvíz - Új forgalmi rend lép életbe Budapest több pontján
 
10,5 százalékkal kevesebb új autót vettek az EU-ban

10,5 százalékkal kevesebb új autót vettek az EU-ban

2013. március 19.
Februárban történelmi mélypontra csökkent a forgalomba helyezett autók száma az Európai Unióban - közölte kedden az autógyártó vállalatok európai szervezete, az ACEA.
Részletek
10,5 százalékkal kevesebb új autót vettek az EU-banFolytatva a 2011 októberében megindult folyamatot, az idén februárban tovább csökkent az újonnan forgalomba helyezett autók száma az EU-ban és 800 ezer alatt negatív rekordot állított be. Az idén februárban a 2012 februárinál 10,5 százalékkal kevesebb, összesen 795 ezer 482 autót helyeztek forgalomba a 27 tagú EU-ban (Máltáról nem álltak rendelkezésre adatok).

A jelentősebb európai nemzeti piacok közül februárban egyedül Nagy-Britanniában nőtt a forgalomba helyezett autók száma, 7,9 százalékkal. Ezzel szemben Spanyolországban 9,8, Németországban 10,5, Franciaországban 12,1 és Olaszországban 17,4 százalék csökkenést mértek éves bázison. A legnagyobb növekedés, 20,0 százalékos észtországban volt februárban, a legnagyobb csökkenés, 45,5 százalék pedig Cipruson. Finnországban 25,8 százalékkal, Hollandiában 26,8 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma. Az év első két hónapjában az EU-ban 9,6 százalékkal csökkent éves összevetésben a forgalomba helyezett autók száma.

Magyarországon februárban éves összevetésben 9,9 százalékkal 3838-ra, az év első két hónapjában pedig - szintén éves bázison - 18,5 százalékkal, 7492-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az ACEA kimutatása szerint. A Volkswagen-csoport márkáiból februárban 7,4 százalékkal kevesebb került a forgalomba az EU-ban mint egy évvel korábban. A csoport márkáinak piaci részesedése ugyanakkor a 2012 februári 23,8 százalékról 24,6 százalékra emelkedett.

10,5 százalékkal kevesebb új autót vettek az EU-banA PSA-csoport márkáiból 13,2 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba, a piaci részesedés 13-ról 12,6 százalékra csökkent. Renault autókból 8,5 százalékkal kevesebb került az utakra, a márka piaci részesedése viszont 9,5 százalékról 9,7 százalékra emelkedett. A GM márkáiból 20,6 százalékkal kevesebbet helyeztek üzembe, a piaci részesedés pedig 8,1 százalékról 7,2 százalékra csökkent. A Fiat-csoport márkáiból 15,8 százalékkal csökkent a forgalomba helyezés száma, a piaci részesedés pedig 7,3 százalékról 6,9 százalékra zsugorodott.

Fordból 21,0 százalékkal kevesebb került az utakra, a piaci részesedés 7,4 százalékról 6,5 százalékra zsugorodott. BMW autókból 2,5 százalékkal kevesebb jelent meg az utakon, a márka piaci részesedése azonban 5,8 százalékra emelkedett idén februárban a tavaly februári 5,3 százalékról. A Daimler szintén növelte piaci részesedését, 4,9 százalékról 5,3 százalékra, autóiból azonban 1,8 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba.

Februárban csak japán és koreai autókból helyeztek forgalomba többet mint egy évvel korábban: Hyundai autókból 2,0 százalékkal, Mazdákból 6,1 százalékkal, Hondákból 20,7 százalékkal többet. A márkák piaci részesedése is emelkedett februárban: a Hyundai-é 3,4 százalékról 3,9 százalékra, a Mazda részesedése 1,0 százalékról 1,1 százalékra, a Hondáé 0,8 százalékról 1,1 százalékra.

A Hyundai testvérmárkája, a Kia is növelni tudta részesedését februárban, 2,5 százalékról 2,7 százalékra, bár autóiból 2,4 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba.

10,5 százalékkal kevesebb új autót vettek az EU-ban
Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, európa, gazdaság, kereskedelem, új autó
 
10,5 százalékkal kevesebb új autót vettek az EU-ban Az EurotaxGlass’s felmérése szerint a Kia extrahosszú, 7 éves, 150 000 km-es garanciája maga a “tökéletes használtpiaci nyugalom” A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere BMW Group: Debrecen ideális helyszín BMW Group: Debrecen ideális helyszín A Ford immár zsinórban ötödik éve nyeri meg a kisméretű motorok ‘Oscar-díját’ A Ford immár zsinórban ötödik éve nyeri meg a kisméretű motorok ‘Oscar-díját’ A Ford 2009 óta nem ért el ilyen magas októberi értékesítési eredményt Európában A Ford 2009 óta nem ért el ilyen magas októberi értékesítési eredményt Európában
 
Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence

Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence

2013. március 19.
Először az új fényszórótestek tűnnek majd föl, a meghoszabbított vonalvezetésnek köszönhetően erőt és határozottságot sugallnak.
Részletek
Renault Fluence A fekete alapra tervezett Renault logo az új márkaidentitás markáns képviselője lett. A formavilág hamar lenyűgözi majd, a vonalak lendületesek és kívánatosak. Az új Renault Fluence egyszerűen a jelen autója. Ami a belsőt illeti: a kényelem és a modern technológia ötvözése teszi az utazást kellemessé.

Az új Renault Fluence minden ízében modern

Amennyiben ön szereti az újdonságokat, akkor az új Renault Fluence önnek való! A Renault R-LINK érintőképernyőjén mindent megtalál ami a multimédia, vagy a fedélzeti kommunikáció világához szükséges, nem is beszélve a navigációs rendszerről, amely mindig a gyors és pontos célbaéréshez segíti majd önt! Zenét hallgatna? Csatlakoztassa kedvenc külső zenelejátszóját és hallgasson arról zenét út közben!

Használjon Automata Renault Kártyát! Elég ha a zsebében tartja és az ajtók nyitása a kilincs megérintésekor automatikusan, a motor indítása pedig gombnyomásra történik majd. Ha kiszáll és eltávolodik az autótól, az ajtózárak automatikusan bezárnak. Intelligencia és intuitíció, az új Renault Fluence kényelmes ötvözete a két fogalomnak. A belső tér az igazi business class kategóriát idézi fel, ugyanis a kategóriájának egyik legnagyobb méretével rendelkezik. Az első ülések tökéletesen tartanak. Hátul, az üléstámla 27°-os dőlésszöge nyújt a hosszú utakon is páratlan kényelmet.

Renault Fluence élmény az utazás

Az új Renault Fluence a kiegyensúlyozott vezetés élményét nyújtja. Az új Fluence ezen túlmenően automata parkolófékkel is bír, amely megálláskor és elinduláskor automatikusan húz be, vagy old ki. Ennek köszönhetően például az emelkedőn elindulás is olyan mintha sík terepen történne. Egyszerű gombnyomással kézzel is működtetheti a féket.
Kulcsszavak: bemutató, fluence, renault, új modell
 
A nyerő négyes az Auditól A nyerő négyes az Auditól Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence Toyota FT-86 Open tanulmány Genfben Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence Visszatér az Autókereskedők és az Ötödik sebesség a Discovery Channel műsorára Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence Jövőbemutató erő – Az új Audi RS 6 Avant
 
Pályázatot írtak ki a fővárosi Sibrik Miklós úti felüljáró felújítására

Pályázatot írtak ki a fővárosi Sibrik Miklós úti felüljáró felújítására

2013. március 19.
A Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési eljárást írt ki a X. kerületi Sibrik Miklós úti, a Ferihegyi gyorsforgalmi út feletti közúti híd felújítására - közölte az MTI-vel a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatósága vasárnap.
Részletek
Pályázatot írtak ki a fővárosi Sibrik Miklós úti felüljáró felújításáraA beruházáshoz a forrásokat a fővárosi önkormányzat biztosítja, pályázni április 29-ig lehet. A munkálatok várhatóan a nyáron megkezdődnek, és a szerződés megkötésétől számítva 23 hónap alatt fejeződnek be.

Az 1978-ban épült, majd 1989-ben felújított híd a Kőbánya-Kispest metróvégállomásnál, illetve vasúti megállónál a vágányok felett, továbbá a Ferihegyi gyorsforgalmi út felett vezeti át a közúti forgalmat.

A közlemény ismerteti, hogy az elvégzett hídvizsgálat alapján át kell építeni a felüljárót, rendbe kell tenni a híd környezetét, mivel a szerkezet főként a pilléreknél és a szélső hídgerendákon jelentős mértékben korrodálódott, a hídpálya és a járdák burkolatai pedig tönkrementek.

A felújítási munkálatok - a közúti forgalom folyamatos fenntartása mellett - két ütemben történnek - írják. Az első ütemben a hossztengelye mentén kettévágják a hidat, és elbontják a Ferihegy felőli, keleti oldalát. Ez idő alatt a forgalom a nyugati oldalon kétszer egy sávban halad majd. A második ütemben a centrum felőli részt bontják el, és a forgalom a felújított hídfélen haladhat majd kétszer egy sávban.
Kulcsszavak: építkezés, felújítás, felüljáró, közlekedés, pályázat
 
Öt tipp a biztonságos téli autóvezetéshez Öt tipp a biztonságos téli autóvezetéshez Pályázatot írtak ki a fővárosi Sibrik Miklós úti felüljáró felújítására Kiírta a NIF az M0 folytatásának tervezési tenderét Hétfőtől használhatják az autósok P+R parkolót az Etele téren Hétfőtől használhatják az autósok P+R parkolót az Etele téren Pályázatot írtak ki a fővárosi Sibrik Miklós úti felüljáró felújítására Németországban várhatóan bevezetik az autópályadíjat Pályázatot írtak ki a fővárosi Sibrik Miklós úti felüljáró felújítására Az autóklub a hatástanulmányok megismeréséig csak a megyei matricák bevezetését támogatja
 
Színezhetővé tették az üzemanyagokat a felhasználás ellenőrzése miatt

Színezhetővé tették az üzemanyagokat a felhasználás ellenőrzése miatt

2013. március 19.
Az Országgyűlés hétfőn kiterjesztette az eddig csak készletezéssel foglalkozó Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetség tevékenységi körét, így az a jövőben megjelölheti az üzemanyagokat, hogy ellenőrizze a kőolajtermékek belföldi felhasználását.
Részletek
Színezhetővé tették az üzemanyagokat a felhasználás ellenőrzése miattA képviselők hétfőn 266 igen szavazattal, 56 nem ellenében fogadták el a változtatást, amelyet Németh Lászlóné fejlesztési miniszter kezdeményezett a behozott kőolaj és kőolajtermékek biztonsági készletezéséről szóló törvényjavaslatban.

A kormány indítványával európai uniós irányelveket is átültet a magyar jogrendbe, így az ország kőolajból és kőolajtermékekből álló tárgyévi biztonsági készletét a megelőző évben átlagosan 90 nap alatt behozott, vagy átlagosan 61 nap alatt belföldön elfogyasztott kőolaj és kőolajtermék mennyiség alapján határozza meg.

A jogszabály emellett átalakítja a Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetséget is, amelynek bővül a feladata az egyes kőolajtermékek megfigyelését biztosító ellenőrző és jelölő rendszer működtetésével annak érdekében, hogy a kőolajtermékek felhasználása szorosabban nyomon követhetővé váljon. A szövetség az új szabályok alapján szerződéssel is elláthatja jelölési és ellenőrzési feladatát.
Kulcsszavak: benzin, benzinkút, ellenőrzés, üzemanyag
 
Színezhetővé tették az üzemanyagokat a felhasználás ellenőrzése miatt A Scania a gravitáció hasznosításával takarít meg üzemanyagot Kutyabarát lett a MOL. Kutyával is bemehetnek az utazók a Mol töltőállomásaira Kutyabarát lett a MOL. Kutyával is bemehetnek az utazók a Mol töltőállomásaira A jövő januárban életbe lépő extrém szigorú értékeknél is tisztábbak a Peugeot dízelei A jövő januárban életbe lépő extrém szigorú értékeknél is tisztábbak a Peugeot dízelei Színezhetővé tették az üzemanyagokat a felhasználás ellenőrzése miatt Ismét csökkent az üzemanyagok ára Az EP megszavazta a dízel-és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását Az EP megszavazta a dízel-és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását
 
Saját autó és céges flotta helyett nyugaton inkább bérautóval közlekednek

Saját autó és céges flotta helyett nyugaton inkább bérautóval közlekednek

2013. március 18.
„A jövedelmek vásárlóértékéhez viszonyítva külföldön mindenhol olcsóbb autót bérelni ma, mint Magyarországon. A gépjárműveket kisebb adminisztratív költségek terhelik, a finanszírozási lehetőségek pedig jobbak” – tájékoztat Haraszti Géza, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) elnöke.
Részletek
Saját autó és céges flotta helyett nyugaton inkább bérautóval közlekednek Hozzátette: a biztosítási önerő más országokban viszont akár négy-ötszöröse a hazainak, így anyagilag is rosszul jár az, akit külföldi bérautóval baleset ér.  A magyarok egyébként külföldön kiemelt mértékben mobilak kívánnak lenni.

Napi tíz euróért is lehet már autót bérelni

Tőlünk nyugatabbra északon csak az árakat tekintve drágább ma autót bérelni, de azokban az országokban, ahol a dekonjunktúra visszavetette a gazdaságot, ott olcsóbb. Ilyen például Spanyolország vagy Ciprus, ahol szezonon kívül akár tíz-tizenöt euróért autóhoz juthat egy bérlő naponta. A jövedelmek vásárlóértékéhez viszonyítva azonban mindenütt kevesebbe kerül bérautóval közlekedni, mint nálunk. „Itthon kevésbé népszerű a belföldi bérlés, külföldön viszont mi, magyarok is mobilak akarunk lenni. Körülbelül évi harmincezer foglalást indítanak a kölcsönzők más országokba, ebben az ad-hoc, azaz a helyszíni bérlések nincsenek is benne” – világít rá Haraszti Géza. A legjelentősebb bérlők a vállalatok, számukra kulcsfontosságú a mobilitás.

Az eltérő közlekedési kultúra is felelős

Angliában az egy lakosra jutó bérautók száma mintegy hétszerese a magyarországinak. Ennek egyik legfőbb oka az eltérő közlekedési kultúra mely visszaköszön mind a vállalti, mind a magán ügyfelek részéről. A MAKSZ elnöke elmondta, sok országban nem jellemző, hogy szolgálati autót kap egy dolgozó, míg itthon egy méreteit tekintve ugyanakkora cégnél három-négyszer több céges autó van.

Saját autó és céges flotta helyett nyugaton inkább bérautóval közlekednek Tőlünk nyugatabbra a cégek általában bérautó igénybevételével biztosítják a dolgozók üzleti utazásit. Magánszemélyek esetében megfigyelhető, hogy azokban az országokban, amelyek sűrűbben lakottak, mint Magyarország, sokba kerül egy saját autó fenntartása. „Ha jóval drágább és nehezebben megoldható például a parkolás, a tömegközlekedési hálózat viszont fejlett, nem tartanak fenn saját gépkocsit a lakók. évente pedig a mintegy három-négy alkalommal, amikor szükség van nagyobb mobilitásra, nyaraláshoz, kiránduláshoz bérautót vesznek igénybe. Ennek köszönhetően a bérlési kedv jóval felülmúlja a hazait, és jobban is járnak a bérlők, hiszen nem áll a pénz az autójukban, nem terheli őket biztosítási, karbantartási és egyéb költség” – hangsúlyozza a szakember.

ébredezik a hazai piac, vége lehet a válságnak

A hazai magánbérletek a piac mintegy öt-tíz százalékát adják, a fennmaradó kilencven-kilencvenöt százalékot a vállalati ügyfelek és a beutazó külföldiek jelentik. Magyarországon a cégek visszaigényelhetik az autóbérlés költségének áfáját, ez fontos pozitívum vállalati oldalról, a cash-flow azonban korlátos. Az üzleti ügyfelek 2008 óta évről évre kevesebbet költöttek bérautóra és az árakat is próbálták lenyomni. Ez a trend mára megállni látszik, pici növekedés mutatkozik a bérletek tekintetében, azonban az idei év is több autókölcsönző cég kiesését okozhatja a piacon. Ez ugyanakkor lehetőség a többi szereplőnek, hogy új ügyfelekre tegyenek szert.

Saját autó és céges flotta helyett nyugaton inkább bérautóval közlekednek „Egyértelműen az elérhetőség és a minőség irányába kell fejlődniük a magyarországi szereplőknek. A cégek is felismerték, a gazdaságnak működnie kell, egy ideig lehet megszorítani, de abból nem lehet pénzt keresni” – összegez a Szövetség elnöke.
Kulcsszavak: autókölcsönző, bérautó, gazdaság, jármű
 
A Jaguar Land Rover új autógyára Szlovákiában épül meg A Jaguar Land Rover új autógyára Szlovákiában épül meg Saját autó és céges flotta helyett nyugaton inkább bérautóval közlekednek Stabilan alakultak a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai az idei első félév során A legjobb első negyedéves SEAT eredmények 2007 óta A legjobb első negyedéves SEAT eredmények 2007 óta Saját autó és céges flotta helyett nyugaton inkább bérautóval közlekednek Emelkedett az üzemanyagok ára Saját autó és céges flotta helyett nyugaton inkább bérautóval közlekednek A Tesla új barátra talált
 
Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikat

Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikat

2013. március 18.
2013. március 15-től már kizárólag a vadonatúj Alstom szerelvények közlekednek az M2-es metró vonalán. Ettől a naptól kezdődően hétvégenként, azaz szombaton és vasárnap csakis az új Alstom szerelvényekkel  találkozhatnak utasaink ezen a metróvonalon.
Részletek
Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikatA korszerű, légkondicionált, teljes hosszában átjárható járművekkel az utazás kényelmesebbé, csendesebbé válik. A munkanapi forgalomban még a régi orosz szerelvények is részt vesznek néhány hétig, amíg az összes új szerelvény forgalomba áll.

Hétről hétre egyre több Alstom Metropolis áll forgalomba


Az első Alstom Metropolis szerelvény kulcsát 2012. július 10-én ünnepélyes keretek között adta át Tarlós Istvánnak, Budapest főpolgármesterének Patrick Kron, az Alstom elnök-vezérigazgatója. Az első járművezetők képzésének befejeztével a francia cégcsoport járműve két hónappal később, szeptember 7-én, pénteken állt forgalomba az M2-es metróvonalon.

2013 márciusára már hétről hétre egyre több új vonat fut az M2-es metró alagútjaiban, tavasszal pedig a vonalra szánt mind a 22 Alstom szerelvény megszerzi „forgalmi engedélyét”, azaz üzemeltetési bizonyítványát. A  közel száz fős járművezetői gárda többsége is letette már típusvizsgáját, így a régi szerelvények hamarosan végleg elbúcsúznak a Déli pályaudvar és az örs vezér tere közötti pályától. Március 15-étől minden hétvégén már kizárólag az új vonatok közlekednek az M2 vonalán.

Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikatMájusra végleg kiszorulnak az orosz szerelvények

Március 25-től a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban még találkozhatunk a szovjet gyártmányú metrókocsikkal, de munkanapokon csúcsidőszakon kívül már nem fognak közlekedni. Ezt követően április folyamán végleg leváltják az Alstom hófehér szerelvényei az évtizedek óta szolgáló kék EV és EV3 típusú vonatokat.
Kulcsszavak: alstom, bkk, bkv, közlekedés, metró
 
Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikat A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőt Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikat Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építése Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikat 2018-ra, de inkább 2019-re fejeződhet be a 3-as metró teljes felújítása Próbajáratok indulnak a budai fonódó villamoshálózaton Próbajáratok indulnak a budai fonódó villamoshálózaton
 
A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja

A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja

2013. március 18.
Most már ketten vannak! A Nissan Genfben az új 370Z Nismo első nyilvános bemutatásával demonstrálta az izgalmas, új Nismo sorozattal kapcsolatos nagyratörő terveit. A legsportosabb utcai Z sorozatgyártását már jóváhagyták és a Juke Nismoval együtt így az európai vásárlók számára is elérhetővé válnak a Nissan megfizethető árú, nagy teljesítményű sportautó-változatai.
Részletek
Nissan 370Z NismoA Nismo hagyományait követve ez az igazán különleges Z a megnövelt teljesítménynél sokkal többet nyújt. A forma, az alváz és a hajtáslánc minden egyes módosítása a vezetés élményének fokozása érdekében történt, és a motorsportban szerzett tapasztalatokra épül. Az alapkivitelű 370Z jól bevált hathengeres motorjának átdolgozása révén a teljesítmény 328 LE-ről 344 LE-re, a nyomaték pedig 363N-ről 371 Nm-re nőtt. Ennek eredményeként az alsó és közepes fordulatszám-tartományban javult a gázreakció, s az autó mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. (A végleges adatok a típusvizsgálat után állnak rendelkezésre).

A csak coupé karosszériával és hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval elérhető 370Z Nismo különleges műszaki jellemzői és designja biztosítja, hogy megfeleljen az európai vásárlók ízlésének és elvárásainak. Bár A 370Z Nismo egyik változatának értékesítése már megkezdődött észak-Amerikában, az európai piacra szánt változaton az európai útviszonyok nagyobb kihívásainak megfelelő műszaki módosításokat végeztek. Ennek eredményeként a 370Z által nyújtott vezetési élmény dinamikusabb, és még lebilincselőbb.

A már eddig is kivételes dinamikai és vezethetőségi jellemzőiről ismert, hátsókerék-hajtású 370Z még félelmetesebb élményt nyújt a Nismo-beavatkozás után. A vezetők egyszerre élhetik át a lélegzetelállító gyorsulás és a nagy sebesség mellett is megnyugtató stabilitás élményét.

Nissan 370Z NismoA Z fejlesztésének fontos része volt a fékezési érzet tökéletesítése, ezért a Nismo mérnökei itt is az R35 GT-R nagy merevségű fékcsöveit és nagy teljesítményű fékfolyadékát alkalmazták. A kizárólagosan a Nismo modellnél alkalmazott kettős kipufogórendszer szintén áthangolja és felerősíti a Z 3,7 l-es, V6-os motorjának elképesztő hanghatását. A Juke Nismo-hoz hasonlóan, a 370Z Nismo erőteljes új megjelenése ötvözi a klasszikus Nismo-stílusjegyeket és az alapmodell merész vonalait.

Az autó orrának még agresszívabb kialakítása tökéletesebbé teszi a levegőáramlást az autó alatt, ami javítja a nagy sebesség mellett és a kanyarokban tapasztalható stabilitást. A járulékos leszorító erőhöz alaposan átdolgozott kerékfelfüggesztés és futómű-beállítás társul, ennek eredményeként a versenypályán és a közúton egyaránt javult a stabilitás és a vezethetőség. További design-továbbfejlesztést jelent az autó elején és hátulján, valamint a visszapillantó tükrökön végigfutó, jellegzetes Nismo-piros színű díszcsík. Egyedi, sötétszürke, 19 collos szuperkönnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, rajtuk szélesebb, nagyteljesítményű gumiabroncsok kerültek az autóra, továbbá a piros féknyergek is az autóversenyzés életérzését közvetítik. Az autó hátulján egy finom vonalú új spoiler adja meg a lezáró vizuális elemet, amely az aerodinamikai tulajdonságokat is javítja.

A belső térben az eddig is teljesítményorientált kialakítás most még inkább a vezetőt helyezi a középpontba. Az alcantara és bőr bevonatú kormánykeréken a versenyautókból ismert piros felső holtpontjelző kapott helyet, ahogy a Juke Nismoban is.

Nissan 370Z NismoA sportülések mozgatása teljes egészében elektromosan történik, a prémium kidolgozást és a sportosságot a piros varrás és a speciális Nismo embléma teszi teljessé. A végső simítás a sorszámozott Nismo-tábla, amely tovább növeli minden egyes 370Z Nismo egyediségét.

Az új Nissan 370Z új mércét állít a Z dinamikai képességeinek tekintetében. 2013-ban kezdődik az értékesítése a fontos európai piacokon; a részletes adatok és árak a piaci bevezetéshez közelebbi időpontban kerülnek nyilvánosságra.
Kulcsszavak: 370z, autószalon, Geneva Auto Show 2013, genf, nismo, nissan, új modell
 
A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje Az új Ypsilon most először mutatta meg magát nemzetközi autószalonon Az új Ypsilon most először mutatta meg magát nemzetközi autószalonon A Nissan GT-R Nismo 300 km/h feletti sebességgel driftelt A Nissan GT-R Nismo 300 km/h feletti sebességgel driftelt
 
Átadták Japán eddigi leggyorsabb vonatát

Átadták Japán eddigi leggyorsabb vonatát

2013. március 18.
átadták az utasoknak Japán eddigi leggyorsabb vonatát szombaton, a Shinkanszen legújabb típusa óránkénti  320 kilométeres végsebességre képes.
Részletek
Átadták Japán eddigi leggyorsabb vonatátátadták  az utasoknak Japán eddigi leggyorsabb vonatát szombaton, a Shinkanszen legújabb típusa óránkénti  320 kilométeres végsebességre képes.

Az E5 típusjelzésű vonat Tokió és a Honsú sziget északi csücskében fekvő Aomori közötti vonalon fok közlekedni. A 714 kilométeres távot az új vonat 2 óra 59 perc alatt tudja megtenni, 11 perccel gyorsabban, mint az előző, óránkénti 300 kilométeres végsebességű Shinkansen. A vonalat üzemeltető keletjapán vasúttársaság (JR East) közlése szerint a Hajabusa elnevezésű szerelvények ezzel a francia TGV vonatok mellett a világ leggyorsabban közlekedő vasúti járművei.

A kínai gyorsvonatok korábban 350 kilométer/óra végsebességet értek el, de egy, halálos áldozatokat követelő ütközést követően csökkentették sebességüket - jelentette szombaton az NHK japán tévétársaság. A JR East az Aomori közelében található Akitába vezető vonalán is új szerelvényeket állított üzembe, a Super Komacsi nevű járművek végsebessége 300 kilométer/óra, és Tokióból indulva 3 óra 45 perc alatt teszik meg a 700 kilométert meghaladó távot.

Átadták Japán eddigi leggyorsabb vonatát
Kulcsszavak: japán, közlekedés, vasút
 
Átadták Japán eddigi leggyorsabb vonatát A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint Megkezdődött a 169. balatoni hajózási idény Megkezdődött a 169. balatoni hajózási idény A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban A taxisok ismét demonstrálnak A taxisok ismét demonstrálnak
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11261 - 11270