Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11271 - 11280 |
Pénzügyi válságmenedzsert neveztek ki Detroit élére |
||
2013. március 18.
Pénzügyi válságmenedzsert nevezett ki csütörtökön Detroit élére Rick Snyder michigani kormányzó, miután egy vizsgálóbizottság a múlt hónapban megállapította, hogy a városban pénzügyi szükségállapot alakult ki.
|
A válságmenedzser, Kevin Orr ügyvéd, aki részt vett a michigani központú Chrysler autógyár átszervezésében, a város választott vezetőinek, így a polgármesternek és a tanácsnak a helyébe lép. A tervek szerint március 25-én kezdi meg munkáját, amely a szerződése értelmében 12-16 hónapig tart majd. Két évtized óta Detroit a legnagyobb amerikai város, amelynek vezetését az állam vette át. Orr - aki Dave Bing, Detroit demokrata polgármestere és a republikánus Snyder kormányzó oldalán jelent meg az őt bemutató sajtótájékoztatón - kijelentette: fő célja, hogy elkerülje a városi önkormányzat csődjét, amely a maga nemében a legjelentősebb lenne Amerika történetében, mind az érintett lakosság, mind pedig az adósságállomány nagyságának szempontjából. A pénzügyi menedzser jogköre kiterjed a kollektív munkaszerződések újratárgyalására, a szolgáltatások privatizálására és a város egyes vagyontárgyainak eladására. Az amerikai autóipar bölcsőjeként emlegetett Detroit éves deficitje az idén már elérte a 327 millió dollárt, tavaly pedig meghaladhatta a 900 millió dollárt. A város, amelynek hosszú távú kötelezettségei több mint 14 milliárd dollárra rúgnak - elsősorban a városi alkalmazottak nyugdíj- és egészségügyi ellátásának területén -, képtelen folyó kiadásait újabb kölcsönök felvétele nélkül rendezni. Az állam republikánus politikusai, többek között Rick Jones közép-michigani szenátor, a múlt év végén felvetették, hogy Detroit várost közigazgatási egységként fel kellene számolni, és a területet a környező Wayne megye irányítása alá kellene rendelni. Detroit gazdálkodásának átszervezését megnehezítette, hogy Bing polgármester és a városi tanács folyamatos harcban állt azzal kapcsolatban, hogy miként lehetne csökkenteni a működési költségeket és növelni a bevételeket. A városi alkalmazottak számát az elmúlt négy év alatt 13 400-ról 9696-ra apasztották le, ám ezzel párhuzamosan romlott a közszolgáltatások színvonala, és romlott a bűnözési statisztika is, aminek ellensúlyozására a polgármester szerint újabb beruházásokra lenne szükség. Bírálói szerint viszont a város gyors néptelenedése miatt kisebb apparátus is megtenné. Az Egyesült államok valamikori negyedik legnépesebb városának lakossága az évtizedekkel ezelőtti 1,8 millióról mára 713 ezerre esett vissza, főleg az amerikai autóipar hanyatlásának következtében (a régióban található az ágazat három óriása, a General Motors, a Ford és a Chrysler főhadiszállása). Noha Detroitban az elmúlt években a magánbefektetések viszonylagos élénkülése volt tapasztalható, a városgazdálkodás helyzetének romlása a város és Michigan állam közötti ellentétek kiéleződéséhez vezethet. A város lakossága mintegy 83 százalékban fekete, a republikánus irányítás alatt álló Michigan lakóinak pedig csaknem 80 százaléka fehér. Detroit környékén, az elővárosokkal együtt, 5,2 millió ember él, Michigan állam lakosságának mintegy egyötöde. A területen az amerikai munkaügyi minisztérium tavaly májusi adatai szerint 15,8 százalékos volt a munkanélküliség. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, chrysler, detroit, Egyesült Államok, ford, gm
|
|
|||||
|
||||||
Obama milliárdos kutatási alapot hoz létre a nem olajalapú járművek fejlesztésére |
||
2013. március 18.
Barack Obama amerikai elnök pénteken bejelentette, hogy kétmilliárd dolláros kutatási alapot hoz létre nem olajalapú üzemanyaggal, hanem elektromos árammal, földgázzal, biológiai vagy más anyagokkal hajtott és olcsóbb járművek kifejlesztésének érdekében.
|
Barack Obama amerikai elnök pénteken bejelentette, hogy kétmilliárd
dolláros kutatási alapot hoz létre nem olajalapú üzemanyaggal, hanem
elektromos árammal, földgázzal, biológiai vagy más anyagokkal hajtott és
olcsóbb járművek kifejlesztésének érdekében. Az Energiabiztonsági Tröszt elnevezésű alapba az elkövetkező tíz év alatt várhatóan kétmilliárd dollár fog befolyni, ennek forrása a kontinentális alapzaton történő tengeri olajfúrás engedélyezéséért beszedett koncessziós díj. Obama a Chicago melletti, fejlett akkumulátorok kifejlesztésére szakosodott Argonne Nemzeti Laboratóriumban mondta el második elnöki ciklusának első energetikai témájú beszédét. Az Obama-kormány eddig 90 milliárd dollárt fektetett be a tiszta energia fejlesztésének és a “zöld munkahelyek” létrehozásának ösztönzésébe. Ezzel jelentősen megnőtt a megújuló energiatermelés az Egyesült államokban, ám több projekt botrányosan megbukott, belpolitikai feszültséget generálva. Ennek legeklatánsabb példája volt a Solyndra kaliforniai napelemgyár csődje, amely 527 millió dollár kormányzati kölcsönt kapott. Az alap létrehozásához, amelyet az elnök először februárban, az unió helyzetéről szóló éves beszédében említett meg, a kongresszus jóváhagyására is szükség lesz. Ennek feltételéül a republikánusok várhatóan az olajfúrási engedélyek számának növelését szabják majd meg, amit Barack Obama elnök nem kíván teljesíteni. Kulcsszavak: autóipar, elektromos, környezetbarát, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
A Volánbusz szombaton rendkívüli közlekedési rend szerint indítja járatait |
||
2013. március 16.
A Volánbusz szombaton rendkívüli közlekedési rend szerint indítja járatait - közölte a társaság péntek este az MTI-vel.
|
A Budapestről induló távolsági járatok a Nyugat-Dunántúl - Fejér, Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Somogy,Vas és Zala megye - kivételével a tervek szerint az útviszonyok függvényében a menetrendben meghirdetett időpontban indulnak. Nem indul ugyanakkor 19 nyugat-dunántúli járat, például a Budapest-Hévíz-Zalaegerszeg, a Budapest-Veszprém-Ajka, a Budapest-Veszprém-Szombathely, a Budapest-Bakonybél-Pápa, illetve a Budapest-Kisbér vonalon. Emellett részlegesen nem közlekedik három járat Veszprém és Székesfehérvár, illetve Veszprém és Zirc között. Számos járat menetrend szerinti közlekedése az M7-es autópályán kialakult helyzettől függ (például Budapest-Kaposvár, Budapest-Nagyatád, Budapest-Zalakaros-Nagykanizsa, Budapest-Hévíz-Zalaegerszeg vonal). Más járatok akkor indulnak, ha a 8-as főút sem lesz lezárva (például Budapest-Veszprém, Székesfehérvár-Budapest, Veszprém-Budapest vonal). A kisbéri járatokat az M1-es autópálya és 1-es főút megnyitása esetén indítják. Ha az autópályákon nem lehet haladni szombat reggel, akkor a társaság autóbuszai nem indulnak el. Az Alba Volán, a Bakony Volán, a Balaton Volán, a Kapos Volán, a Kisalföld Volán, a Somló Volán, a Vértes Volán és a Zala Volán Budapestről induló járatai abban az esetben közlekednek, ha Budapestre menetrend szerint megérkeznek - áll a közleményben. Kulcsszavak: Alba Volán, Bakony Volán, Balaton Volán, budapest, havazás, Kapos Volán, Kisalföld Volán, közlekedés, Somló Volán, tömegközlekedés, Vértes Volán, volánbusz, Zala Volán
|
|
|||||
|
||||||
Még 130 úton van érvényben útzár a hófúvások miatt, 20 település nem érhető el közúton |
||
2013. március 16.
Még 130 úton van érvényben útzár a hófúvások miatt, és 20 település nem érhető el közúton - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szombat reggel.
|
A közlemény szerint a szombat reggeli órákra a Dunántúlon jelentősen mérséklődött a szél ereje, így a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkája is hatékonyabbá válhatott. A társaság munkagépei megállás nélkül dolgoztak éjszaka és a reggeli órákban. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. útinform szolgálatának szombat reggel 6 órai összesítése alapján Fejérben 31, Veszprémben 24, Komárom-Esztergomban 22, Tolnában 19, Győr-Moson-Sopronban 9, Zalában 6, Somogyban 4, Bács-Kiskunban 4, Szabolcs-Szatmár-Beregben 4, Pest megyében 3, Baranyában 2 járhatatlan út volt. A péntek délutáni több mint 180 járhatatlan útból így sikerült mintegy 50 utat járhatóvá tennie a társaságnak. Megközelíthetetlen település volt szombat reggel Somogy megyében Edde és Alsóbogát, Komárom-Esztergom megyében Csatka és Bajna, Veszprém megyében Jásd, Nagydém, Lovászpatona, Vanyola és Gic, Fejér megyében Zámoly, Gánt, Csákberény, Nagyveleg, Vértesboglár, Bodmér, újbarok, Kincsesbánya, Mány, Baranya megyében Kiskeresztúr, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében pedig Kótaj. A közlemény szerint a Dunántúlon továbbra is téliesek az útviszonyok, a reggeli fagyok miatt több fő- és mellékúton is előfordulhatnak síkos útszakaszok. Ezért a társaság arra kéri a közlekedőket, hogy fokozott óvatossággal és körültekintéssel vezessenek, csak téli gumival felszerelt gépjárművekkel keljenek útra, utazás előtt pedig tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról. Kulcsszavak: csúszós utak, havazás, közlekedés, magyar közút, síkosságmentesítés
|
|
|||||
|
||||||
Szinte minden vonat menetrend szerint elindult szombat reggel |
||
2013. március 16.
Szinte minden vonat menetrend szerint elindult szombat reggel, az országban jelentősebb késések és fennakadások nincsenek a vasúti közlekedésben - közölte a Mávinform szombat reggel az MTI-vel.
|
A közlemény szerint a hóborította területeken és a hóátfúvások körzetében váltóállítási problémák, műszaki hibák előfordulhatnak, ezért egyes vonatok késhetnek. A reggeli időszakban Nyíregyháza és Záhony között néhány vonat 20-30 perces késéssel közlekedik, és a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal Nagyszentjános és ács közötti szakaszán lehet 10-20 perccel hosszabb a menetidő. Ezen a vonalon hajnalban három járatot törölt a vasúttársaság. A Kaposvár-Siófok vonalon a hótorlaszok miatt nem közlekednek a vonatok a pálya felszabadításáig. A közlemény szerint éjszaka ötszáz hómunkás dolgozott a vasúti pályákon. éjszaka a nagyobb vidéki állomásokat nem zárta be a MáV, hogy a fagyok miatt betérőknek melegedőhelyet biztosíthasson. A Keleti pályaudvarra három hálókocsit állított be a MáV-Start, hogy az utolsó csatlakozást lekéső utasok szállást kapjanak. A fűtött kocsikban mintegy 120-an fértek el. A váltókat napközben is folyamatosan tisztítják a MáV készenléti szolgálatban lévő munkatársai, és a váltófűtő berendezéseket is üzemeltetik. Hótorlaszra már a Komárom-Győr szakaszon sem kell számítani, de több állomáson nagy teljesítményű, hótolóval felszerelt mozdonyok még készenlétben állnak - olvasható a közleményben. Kulcsszavak: havazás, közlekedés, máv, vasút
|
|
|||||
|
||||||
Irányjelző Közlekedési Magazin - márciusi ajánló |
||
2013. március 15.
Az Irányjelző Közlekedési Magazin márciusi adásában az Autós Nagykoalíció Elnökével márciusi találkozásunk alkalmából arról váltottunk szót, hogy megjelentek a 3 millió Forint alatti családi autók, de nem mentünk el a kátyús utak problémaköre mellett sem.
|
Az Irányjelző Közlekedési Magazin márciusi adásában az Autós
Nagykoalíció Elnökével márciusi találkozásunk alkalmából arról
váltottunk szót, hogy megjelentek a 3 millió Forint alatti családi
autók, de nem mentünk el a kátyús utak problémaköre mellett sem. A február végén bemutatott legújabb Seat Toledo már az alapmodellben is sok extrafelszereltségeket kínál. A nagy hagyományokkal bíró spanyol típusnak ez volt az idei első bemutatója ahol mis is ott voltunk. A Citroen is februárban mutatta be a C-Elysée-t, ezzel egy újabb, olcsó, jó ár érték arányú típussal gazdagodott a hazai autópiac kínálata. A további tervekről beszélgettünk a Citroen sajtófőnökével. Jelentősen megváltozott a második generációs Renault Fluence arculata. Emellett még szélesebb lett a motor kínálata, a magyarországi premieren kameránkkal mi is ott voltunk. A mostani műsorban sem maradnak el a tesztek. Teszteltük a nagykorúvá vált a Honda CR-V 2.2 literes dízel változatát, a Nissan Micra ELLE változatát, a Lancia Ypsilon 1.3 Multijet változatát, amely kiválóan alkalmas városi és országúti közlekedésre, a Subaru szabadidő-autóját az XV-t, és a fiatalos, dinamikus a 208-as Peugeot 1.6 literes 120 lóerős változatát. megnézem Kulcsszavak: ajánló, C-Elysée, Citroen, cr-v, hírek, honda, irányjelző magazin, micra, nissan, seat, tesztek, toledo
|
|
|||||
|
||||||
Szombaton ismét Jazzy Street |
||
2013. március 15.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 1.6 milliárd forintot különített el a gázüzemű buszközlekedés fejlesztésére, amiből várhatóan mi autósok is profitálhatunk, ha a buszok mellé előírásszerűen kötelező töltőállomások is megépülnek.
|
Amennyiben épül az infrastruktúra, valószínűleg sokan választanak majd a tisztább és gazdaságosabb, CNG üzemű autók közül, bár a MOL szakmai közönség előtt hangoztatott álláspontja szerint "értelmetlen párhuzamos rendszereket fejleszteni" ...ha itt vannak ők... érthető... vagy mégse? Persze a Mercedes Citaro buszok kapcsán is vannak aggályok, hiszen az új Euro6-os dízeleknél a Nitrogén oxid helyett a még veszélyesebb Nitrogén dioxiddal gyűlik meg a bajunk. Persze a meglévő buszparkhoz képest fényévekkel javul majd a helyzet, de talán jobb lett volna nagyobb körültekintéssel megválasztani az elkövetkező évtized(ek) járműparkját. Erről és még sok másról beszélgetünk Domanovszky Henrik úrral, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület elnökével. Ezt követően ejtünk még néhány szót az "AZ éV AUTóJA" díj nyerteséről, a VW Golf VII. szériájáról, pontosabban az általunk már múlt héten elkezedett Golf 1.4 TSI, DSG váltóval szerelt modelljéről, illetve elindítjuk, az új Mitsubishi Outlander automata váltós modelljének tesztjét. Krajcsovics Sándor, a A Toyota Motor Hungary termékfelelőse mesél nekünk az "éV AUTóJA" választás 2. helyére - nagy meglepetésként - befutó Toyota GT 86-ról, amiből kiderül, hogy mitől 86, milyen elvek alapján tervezték meg ezt a nagyszerű sportkocsit, és azt is megpróbálhatjuk kitalálni, vajon milyen további erőforrásokat fejlesztenek a gyáriak. A GT 86 után az éppen nálunk lévő Toyota Auris Hybrid kerül terítékre, és mielőtt érdemben elindítanánk a tesztet, Krajcsovis Sándor bevezet minket a Toyota megújuló hibrid rendszerének a rejtelmeibe, amiből kiderül, hogy elfelejthetjük a hagyományos értelembe vett váltót, a kuplungot, az önindítót, és még sok kopó, forgó alkatrészt, de a fékbetétek is sokkal tovább élnek egy ilyen autóban, sőt a benzines üzemű Atkinson ciklusú motorra sem úgy kell már néznünk, mint valami hagyományos erőforrásra... Ezt követően Japánból átugrunk Koreába, onnan pedig a szomszédos Szlovákiába, ahonnan tesztautónk is érkezett. Az elmúlt időszakban ugyanis lehetőségünk nyílt néhány száz kilométert gördülni a KIA c´eed 1.4-es dízelmotorral szerelt kombi változatával. Ahogy gyűltek a kilométerek és a tapasztalatok, úgy szerettük meg egyre jobban és jobban, a megújult formavilágú, szép és harmonikus megjelenésű autót. Persze a szépség részint relatív, másrészt az még kevés lett volna ahhoz, hogy ezt az autót, a kategória legjobbjai közé, vagy talán elé is soroljuk. átgondolt tervezés, gondos anyagválasztás, szép design, praktikus és emberközeli fejlesztések, kiváló futómű, tágas és kényelmes csomagtér, gazdaságos üzem jellemzi az új c´eedet. Persze mindenhol van gyenge láncszem is a sorban... egy ilyenre mi is ráakadtunk, és már nem is először. ...de vajon az autóban volt ez a láncszem? A 90.9 Jazzy Rádió hullámhosszán, szombaton úJ IDŐBEN!!! 16 és 17 óra között várja az érdeklődőket a Jazzy Street és a két műsorvezető, Bögös Sándor és Csökő Zoltán - Ismétlés kedden 20 órától. Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, GT86, jazzy street, kia, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Még versenyképesebb lett a Volvo V40 és V40 Cross Country |
||
2013. március 15.
A 2013 májusától gyártott Volvo V40 Cross Country modellek legnagyobb újdonsága a továbbfejlesztett összkerékmeghajtás és az alacsonyabb CO2-kibocsátás.
|
A tavaly bevezetett és rövid idő alatt népszerűvé vált V40 ügyfelei ezentúl választhatják az egyedülálló online lehetőségekkel felszerelt új Sensus Connected Touch rendszert. 2013 májusától a Volvo V40 Cross Country T5 (254 LE) motorja mellett a T4 (180 LE) motorváltozata is rendelhető összkerékmeghajtással, így a mostohább terep és a rossz időjárási viszony sem lehet akadály. A V40 modell D2 motorral (115 LE) és manuális váltóval felszerelt változatának CO2-kibocsátása mindössze 88 g/km (EU kombinált vezetési ciklus szerint mérve), ami 3,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg. A V40 Cross Country D2 motorváltozatának vonatkozó értékei 99 g/km és 3,8 l/100km. „A CO2-kibocsátás folyamatos csökkentésével bizonyítjuk, hogy vezető szerepet töltünk be az üzemanyag-hatékonysági fejlesztések terén” mondta Doug Speck, a Volvo Car Group marketingért, értékesítésért és ügyfélszolgálatért felelős alelnöke. A V40 D2 automata váltóval is rendelhető. Ebben az esetben a CO2-kibocsátás 102 g/km (3,9 l/100km) értékre csökkent a normál, illetve 108 g/km (4,1 l/100km) értékre a Cross Country változat esetében. (EU kombinált vezetési ciklus szerint mérve, előzetes adat) új T2 motor 120 lóerővel A Volvo Cars egy új, négyhengeres, 1,6 literes változattal bővítette közvetlen befecskendezéses benzines motorjainak kínálatát. A Volvo V40 T2 120 lóerővel és 240 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik. A CO2-kibocsátás manuális váltó esetén 124 g/km, ami 5,3 l/100km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg. (EU kombinált vezetési ciklus szerint mérve, előzetes adat) Sensus Connected Touch – a kapcsolódási lehetőségek új szintje A májustól tartozékként, novembertől már opcióként is rendelhető vadonatúj Sensus Connected Touch technológia számos kapcsolódási lehetőséget és internetelérést biztosít az autóban. A rendszer a 7 collos kijelzőt korszerű, infravörös, fényletapogatású érintőképernyővé változtatja, amely még kesztyűben is használható. Ez a megoldás a világon most először jelenik meg egy autóban, és télen, főleg a skandináv országokban - különösen hasznos. A kapcsolat az autóhoz csatlakoztatott 3G/4G periférián vagy a vezető mobiltelefonján keresztül jöhet létre. A felhasználó teljes internetböngészőt használhat (vezetés közben ez a funkció biztonsági okok miatt le van tiltva), akárcsak internetes zenelejátszást (Spotify és Deezer), internetes rádióadásokat (TuneIn és Orange Live Radio), online (Google) térképet és keresést, online forgalmi információkkal, és a veszélyzónákra vonatkozó figyelmeztetésekkel kiegészített beágyazott internetes 3D-navigációt, ingyenes parkolóhely-keresőt, időjárási adatokat, számos helyi és webes alkalmazást, új funkciókat és frissítéseket kínáló alkalmazásboltot, valamint Volvo szervizkeresőt is. A Wi-Fi hálózat is megosztható az autó utasaival. (Az internetes rádióadások egyenlőre nem minden országban elérhetőek.) Kulcsszavak: járműipar, svéd, v40, V40 Cross Country, volvo
|
|
|||||
|
||||||
Nyolc megyében továbbra is piros riasztás van érvényben a hófúvás miatt |
||
2013. március 15.
Az ország nyolc megyéjében továbbra is piros, vagyis a legmagasabb fokú riasztás van érvényben az erős hófúvás miatt.
|
Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod-Abaúj-Zemplén és Hajdú-Bihar, valamint Komárom-Esztergom, Veszprém, Zala, Somogy és Fejér megye legtöbb térségében továbbra is arra kell készülni, hogy az erős hófúvás magas hótorlaszokat emelhet. A hófúvás, valamint a viharos szél miatt a Dunántúl nagy részén, de az ország keleti felében és a középső területein, köztük a budapesti kistérségben is riasztás van érvényben. Az Országos Meteorológiai Szolgálat péntek hajnalban az MTI-hez eljuttatott figyelmeztető előrejelzésében azt írta: erős hófúvás továbbra is a Dunántúl középső sávjában és az északkeleti megyékben várható. A legerősebb széllökések általában továbbra is 60-90 kilométer/óra között várhatók, de a Bakony és a Balaton térségében reggel és délelőtt továbbra is számítani kell 100-110 kilométer/óra körüli széllökésekre is. A sokfelé viharos északnyugati szél északkeleten a déli óráktól, a Dunántúlon csak a délután második felétől kezd jelentősen mérséklődni. A havazásból a Tiszántúlon újabb 5-10, a Duna-Tisza közén és a Dunántúl keleti felén nagyjából legfeljebb 5 centiméter friss hó hullhat. Késő délután mindenütt megszűnik a csapadék - olvasható az előrejelzésben. Jelenleg az egész országban fagypont alatti a hőmérséklet. A nappali órákban mínusz 4 és plusz 1 fok között alakulhatnak a maximumok. Kulcsszavak: csúszós utak, havazás, omsz, riasztás
|
|
|||||
|
||||||
Különadót vetnek ki Ukrajnában az importautókra |
||
2013. március 15.
Különadót vetnek ki Ukrajnában a külföldről behozott autókra, a motor teljesítményétől függően 6,46, illetve 12,95 százalékot.
|
Az új adóról szóló jogszabályt csütörtökön tették közzé az Urjadovij Kurjer című kormánylapban, ami azt jelenti, hogy a döntést hivatalosan kihirdették. A szabályozás április 13-tól lép életbe. A jogszabály szerint az 1000-1500 köbcentiméteres motorral rendelkező, Ukrajnába behozott külföldi, új autókra 6,46 százalékos, az 1500-2200 köbméteresekre pedig 12,95 százalék különadót vetnek ki. Az ukrajnai autóimportőrök és kereskedők szövetségének számítása szerint az áfatartalommal együtt a külföldön gyártott, kisebb teljesítményű autók árát ez csaknem 7,8 százalékkal, a nagyobb teljesítményűekét pedig 15,6 százalékkal növeli meg. Oleh Narazenko, a szövetség vezetője szerint ez jelentősen visszaveti majd az Ukrajnába irányuló autóexportot, mert más országokban jobb áron, könnyebben értékesíthetik majd a gépjárműveket. Véleménye szerint a különadó bevezetése nemcsak az importőröknek és a külföldi autók viszonteladóinak, de a hazai autógyártásnak sem fog kedvezni, az állampolgároknak pedig a legkevésbé, de még Ukrajna külföldi megítélését is jelenősen ronthatja. Előrejelzése szerint az ukrán állami költségvetés mintegy 1,23 milliárd hrivnyát, azaz csaknem 37 milliárd forintot veszít. Kulcsszavak: adó, importautó, különadó, Ukrajna
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11271 - 11280 |