Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11241 - 11250
Busexpo-t rendeznek Zsámbékon

Busexpo-t rendeznek Zsámbékon

2013. március 21.
Tizenkilenc kiállító részvételével Busexpo szakkiállítást és konferenciát tartanak csütörtökön Zsámbékon, a szakkiállításon a legújabb autóbuszos fejlesztésekkel vonulnak fel a forgalmazók - közölte a szervező Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary.
Részletek
MANTizenkilenc kiállító részvételével Busexpo szakkiállítást és konferenciát tartanak csütörtökön Zsámbékon, a szakkiállításon a legújabb autóbuszos fejlesztésekkel vonulnak fel a forgalmazók - közölte a szervező Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary.

A kiállítók között a MAN több mint 500 négyzetmétren állít ki, a Mercedes 18 méter hosszú csuklós Citaro típusú járművet mutat be, amelyhez hasonlók nemsokára Budapest útjain is járnak majd. Látható lesz a Volvo, a Credo, a VDL Bova és az Iveco, valamint a Csaba Metál hazai fejlesztésű autóbusza is, és ott lesznek a háttéripar jelentős képviselői - közölte a NiT Hungary.

A Busexpo keretében rendezik meg a "Fenntartható és hatékony autóbuszok közszolgáltatás Magyarországon - 2013" című fórumot.

Mercedes
Kulcsszavak: buszexpo, kiállítás
 
Egy 1957-es ritka kincs lett az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este legnagyobb győztese Egy 1957-es ritka kincs lett az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este legnagyobb győztese A 2017-es CES kiállításon mutatkozott be a Honda által fejlesztett „Cooperative Mobility Ecosystem” A 2017-es CES kiállításon mutatkozott be a Honda által fejlesztett „Cooperative Mobility Ecosystem” Okossá és egyénivé váló mobilitás Okossá és egyénivé váló mobilitás A Citroën a Kacsa 70., a Méhari 50. születésnapját ünnepli A Citroën a Kacsa 70., a Méhari 50. születésnapját ünnepli A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExpora A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExpora
 
Csökkent a cseh Skoda Auto adózott nyeresége tavaly

Csökkent a cseh Skoda Auto adózott nyeresége tavaly

2013. március 21.
éves szinten 4,5 százalékkal 15,4 milliárd koronára csökkent tavaly a cseh Skoda Auto adózott nyeresége - közölte Winfried Vahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke szerdai sajtótájékoztatóján Mladá Boleslavban.
Részletek
SkodaA Skoda Auto bevételei négy százalékkal 262,6 milliárd koronára emelkedtek. A német Volkswagen konszernhez tartozó cseh autógyár a tavalyi évben rekordszámú, 939 200 gépkocsit adott el, ami éves szinten 6,8 százalékos növekedést jelent.

Vahland szerint az adózott nyereség tavalyi visszaesése elsősorban a cég nagymértékű beruházásainak a következménye. Azt mondta: a Skoda Auto megtartotta nemzetközi pozícióit és korábbi stabil pénzügyi eredményét is, a kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére. A gyár tavaly több mint 21 milliárd koronát fordított fejlesztésre, ami mintegy 50 százalékkal több, mint 2011-ben. A kutatásra szánt összeget 17 százalékkal emelték. Erre főleg az új, illetve a felújított és továbbfejlesztett modellek miatt van szükség. A vezérigazgató leszögezte: 2015-ig a Skoda minden modelltípusa megújul.

Nyugat-Európában, ahol az autóeladások nyolc százalékkal csökkentek, a Skoda iránti kereslet 0,9 százalékkal esett vissza. A nyugati piacokon 358 400 Skoda gépkocsit adtak el. A Skoda részesedése a nyugati autópiacon a korábbi 2,8 százalékról 3 százalékra emelkedett. Kelet-Európában 25 százalékkal nagyobb volt az érdeklődés a Skoda autók iránt. összesen 137 100 gépkocsit adtak el. Csehországban minden harmadik eladott gépkocsi a Skoda Auto terméke.

SkodaA Skoda Auto menedzsmentjének értékelése szerint az idei első félév gyengébb lesz a tavalyinál, várhatóan kevesebb autót adnak el, s a bevételek is visszaesnek.
Kulcsszavak: csehország, gazdaság, járműipar, nyereség, skoda
 
Csökkent a cseh Skoda Auto adózott nyeresége tavaly Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt Csökkent a cseh Skoda Auto adózott nyeresége tavaly Holnaptól már fizetünk az M0-áson – Mutatjuk hol Csökkent a cseh Skoda Auto adózott nyeresége tavaly Emelkedett az üzemanyagok ára Országos tesztprogram indul a CNG-haszonjárművek népszerűsítésre Országos tesztprogram indul a CNG-haszonjárművek népszerűsítésre Csökkent a cseh Skoda Auto adózott nyeresége tavaly Jelentős környezetvédelmi előnyök hosszabb járműszerelvényekkel
 
Újabb motorvonatok beszerzésére van szükség a Hungrail szerint

Újabb motorvonatok beszerzésére van szükség a Hungrail szerint

2013. március 21.
A jelenlegi és a jövőben villamosított vasútvonalakra további motorvonatok beszerzésére van szükség a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület szerint.
Részletek
Újabb motorvonatok beszerzésére van szükség a Hungrail szerintA vasúti szakmai szervezet keddi közleményében úgy véli, legalább 70-80 háromszáz ülőhelyes, ugyanennyi kétszáz és mintegy 40 száz-százötven ülőhelyes villamos motorvonatot kellene még beszerezni. Ezzel lehetővé válna a mozdonyos vontatás kiváltása, a személyvonatokban közlekedő elöregedett, korszerűtlen kocsik lecserélése és a gazdaságosabb üzemeltetés - írja az egyesület, megjegyezve, hogy ezekkel a beszerzésekkel mintegy 650-700 személykocsit és 120 mozdonyt lehetne selejtezni.

A Hungrail közleményében a vasúti személykocsipark korszerűsítési folyamatában kiemelkedően fontos állomásnak nevezte, hogy a MáV-Start Zrt. 42, a GYSEV Zrt. pedig 6 korszerű motorvonatot szerez be, amelyről a finanszírozási és szállítási szerződéseket kedden írták alá Budapesten.

Az egyesület ismertette: a MáV-Start által jelenleg üzemeltetett személykocsipark ülőhelyeinek mintegy 10 százalékát adják a korszerű villamos motorvonatok. Az új motorvonatok beszerzésével ez az arány várhatóan 16 százalék fölé emelkedik. A beszerzés révén a legrosszabb állapotban lévő 120-130 korszerűtlen vidéki elővárosi személykocsi és 20-25 öreg villanymozdony vonható ki a forgalomból.

A 2006-ban Magyar Vasúti Egyesülésként megalakult Hungrail 2012 második felétől egyesületi formában látja el a hazai vasúti személyszállítási és árufuvarozási ágazat szakmai érdekképviseletét. Húsz tagvállalatának árbevétele eléri az 570 milliárd forintot.

Újabb motorvonatok beszerzésére van szükség a Hungrail szerintA szakmai szervezetben képviselt árufuvarozási vállalatok teljesítménye meghaladja az évi 40 millió tonnát, a személyszállítással foglalkozó társaságok évente csaknem 150 millió utast juttatnak el célállomásaikra.
Kulcsszavak: gysev, máv, vasút, vonat
 
2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll 2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll Újabb motorvonatok beszerzésére van szükség a Hungrail szerint Gyorsvonati pótjegyet kell váltaniuk a képviselőknek is Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban A Siemens villamosítja Dánia vasúthálózatát A Siemens villamosítja Dánia vasúthálózatát Az ICE 4 vonat megkapta az ETCS jóváhagyást Németországban Az ICE 4 vonat megkapta az ETCS jóváhagyást Németországban
 
Sérülnek a cégautók

Sérülnek a cégautók

2013. március 21.
A cégautók 37 százaléka megsérült az elmúlt évben, a kategóriákat tekintve, alig van olyan nagyautó és terepjáró, amely nem szenvedett el károkat – derült ki egy hazai flottakezelő saját portfóliójának statisztikáiból.
Részletek
Sérülnek a cégautókA LeasePlan Hungária Zrt. flotta- és gépjárműkezelő vállalat felmérésének számai azt mutatják, hogy az általuk kezelt, több mint 9000 ezer autóhoz tartozó 4800 káresemény során több mint egymilliárd forint értékben károsodtak az autók a tavalyi évben, és átlagosan több mint 200 ezer forintos kár jutott egy gépjárműre. A legtöbb autó esetében a jármű nem csak egyszer, hanem többször is megsérült.

A flottakezelő adatai szerint az elmúlt évben a nagyautó és a terepjáró kategóriában volt a legmagasabb arányú a sérülések száma 65 és 76 százalékkal. 92 százalékban törésből származó és üvegkárokat állapítottak meg a kárszakértők, és alig 2% volt a lopott és a totálkáros autók száma. A totálkáros eseteket jellemzően a követési távolság be nem tartása és az elsőbbségmegadás elmulasztása okozta, de árokba is többször borult úgy autó, hogy végleg használhatatlanná vált. A fentieken túl 6%-ban egyéb károkat is jelentettek a gépjárművezetők, melyek között a zárrongálás volt a leggyakoribb, amelyet a kulcs elvesztése, a dísztárcsalopás és a jég okozta kár követett.

Az autók életkorának növekedésével és értékének csökkenésével párhuzamosan a sérülésekre a kárszakértők által megállapított kár összege csökken. Az egy évnél fiatalabb autóknál volt a legmagasabb az egy autóra jutó megállapított kárösszeg, 271 ezer forint.
Kulcsszavak: cégautó, flottakezelő, LeasePlan
 
Céges autót cafetériának Céges autót cafetériának Az új NissanConnect Fleet segíti a hatékonyabb üzletmenet kialakítását Az új NissanConnect Fleet segíti a hatékonyabb üzletmenet kialakítását Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban Sérülnek a cégautók Autókkal fűszerezett konferenciák az EuroFleet-tel Majd, ha fagy? Azt inkább ne várjuk meg!  Hasznos tippek autónk téli felkészítéséhez Majd, ha fagy? Azt inkább ne várjuk meg! Hasznos tippek autónk téli felkészítéséhez
 
A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat

A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat

2013. március 20.
Az új Volvo FH több ezer nemzetközi terméket legyőzve remekelt a dizájnszakértők előtt, és megnyerte a “piros pont” termékdizájn-díjat - amely egy nemzetközileg elismert, minőséget igazoló cím a kiemelkedő dizájnteljesítményért, s egyben az egyik legelismertebb dizájnminőségi mutató.
Részletek
 Volvo Trucks FHA 2013-as piros pont termékdizájn-díj a kiváló ipari formatervezés elismeréséért jár, ünnepelve a koncepció mögött álló csapatot. A piros pont termékdizájn-díj nemzetközi elismerés, és kiváló dizájnminőséget jelent. Csak a legjobb innovációs munkák járulhattak a nemzetközi zsűri elé, 19 kategóriában - és ebben az évben 4,662 termékkel neveztek a gyártók, dizájnerek és építészek 54 országból. Az új Volvo FH a 16-os kategóriában nyerte el a rangos díjat: autóipar és szállítás.

“Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen elismert díjat nyertünk el a világ legjelentősebb dizájn versenyén,” mondta Rikard Orell, a Volvo Trucks vezető dizájnere.

Ez a díj sok év kemény munkáját szimbolizálja, és tisztelet a kreativitás és az innovatív szellem felé, amelyekkel itt a Volvo Trucks-nál rendelkezünk. Az új FH-nál nagy hangsúlyt fektettünk a dizájn- és az érzelmi szempontokra, amelyek általában nem kapnak elsődleges figyelmet a haszongépjármű-dizájn világában. Fantasztikus, hogy a piros pont zsűri elismerte erőfeszítéseinket, és örülünk, hogy megkaptuk az ipari dizájnminőség világszerte ismert védjegyét.”

Az új Volvo FH tervezésekor a vezetőt helyezték a középpontba. üzemanyag-takarékos technológiával, hatékony ergonómiával, magasfokú kezelhetőséggel és passzív illetve aktív biztonsági megoldásaival a Volvo FH-t arra tervezték, hogy új mércét állítson fel a teherautó üzletágban, miközben hű marad a Volvo örökségéhez is.

 Volvo Trucks FH“Amikor elkezdtük tervezni az új FH-t, sok energiát fektettünk abba, hogy összetartó egységet hozzunk létre, és arra, hogy ezt elértük, nagyon büszke vagyok,” mondta Rikard Orell.  Nincs ellentét a dizájn és a funkció közt - sőt a kettő tökéletes harmóniában van. Az új FH funkcionális és dinamikus dizájnt képvisel, mely gondoskodik a teherautó-vezető legjobb munkahelyéről az iparágban.”

Kiváló tervezési minőség


“Az erős tervezési kompetencia és a gazdasági siker manapság kéz a kézben jár,” mondta Professor Dr. Peter Zec a piros pont díj kezdeményezője és vezérigazgatója. “A piros pont termékdizájn-díj 2013-as nyertesei a fejlett formakultúra és dizájn-ipar főszereplői. Manapság egyre nehezebb különbséget tenni a jól megtervezett termékek között. Gyakran csak a részletek azok, melyekben a különleges tulajdonságok előjönnek. Mindazonáltal azok az alkotások, amelyek átmentek a teszten a kritikus szemű nemzetközi piros pont zsűri előtt, nem fognak eltűnni a tömegben, és megállják helyüket a nemzetközi versenyben.

A dizájn, az ipar, a politika és a média világából érkezett több mint 1000 vendég fogja ünnepelni a piros pont díj nyerteseit Németországban július 1-én az esseni operaházban, az Aalto teremben. Az új Volvo FH négy héten keresztül (2013. július 2. és 28. között) képviselteti magát egy speciális kiállításon a piros pont dizájn-múzeumában a többi díjazott termékkel együtt. Ezután a győztesek a múzeum állandó kiállításának szerves részévé válnak legalább egy évig. A múzeum, amely a világ legnagyobb állandó kortárs dizájn kiállításának ad otthont, a világörökség részét képező esseni Zeche Zollverein Coal Mine Industrial Complex-ben található.
Kulcsszavak: díj, FH, teherautó, volvo trucks
 
A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat Új városi járművet vezet be a Renault Trucks Év végi díjeső: számos elismerést kapott az Audi Év végi díjeső: számos elismerést kapott az Audi Kettős Peugeot győzelem Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadóján Kettős Peugeot győzelem Európa egyik legnagyobb cégautós díjátadóján A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat Az új Citroen Grand C4 Picasso lett az Év Egyterűje a What Car? magazin szavazásán A Volvo nyert az Ekol Logistics Kft. járműbeszerzési tenderén A Volvo nyert az Ekol Logistics Kft. járműbeszerzési tenderén
 
Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor

Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor

2013. március 20.
A LaFerrari fejlesztése során az első kihívást a fejlesztőknek az ideális felépítés megtervezése jelentette. A cél az volt, hogy elérjék az ideális (59% hátul - 41% elöl) tömegelosztást rövid tengelytávval úgy, hogy legyen hely a hibrid rendszernek is. 
Részletek
Ferrari LaFerrariA kabin kialakításánál fontos szempont volt az autó tömegközéppontja, ezért a F1 versenyautóhoz hasonlóan az ülés pozíciója fix, a mérete a pilótához egyedileg van kialakítva, és a kormány illetve a pedálsor helyzete állítható az üléshez.  A vezetési pozíció hasonló az F1 megoldáshoz, tervezésekor a mérnökök kikérték Fernando Alonso és Felipe Massa tanácsát, akik a kezdetektől aktívan részt vettek a LaFerrari fejlesztésében.

A LaFerrari vázszerkezete négyféle karbonszövetből áll, amelyeket kézzel laminálnak és vákuumkemencében szárítanak ki. A gyártást a Forma 1 részleg végzi, közösen az F1 versenyautókkal. A technológiának köszönhetően sikerült optimalizálni a vázszerkezetet azzal, hogy az üléseket és az akkumulátorokat a vázba integrálták, így ellenállóbb és merevebb lett, a tömege viszont csökkent.

Motor, erőátvitel

A LaFerrari az első Ferrari modell, amely hibrid HY-KERS rendszerrel van felszerelve. A LaFerrari szívómotorja minden tekintetben a motortervezés csúcsát képviseli, 6262 cm3, V12, 800 Le, 9250 maximális fordulat percenként, amely rekord ilyen hengerelrendezéssel. A hibrid rendszer villanymotorja ehhez a teljesítményhez még 163 Le-t ad hozzá, így az összesített teljesítmény 963 Le. A villanymotor által biztosított alacsony fordulaton elérhető nyomaték miatt a mérnökök koncentrálhattak arra, hogy magas fordulatra optimalizálják a benzinmotort, így a kettő együtt rendkívüli teljesítményt nyújt a teljes fordulatszám tartományban. A maximális nyomaték 900 Nm.

Ferrari LaFerrariA mindössze 60 kg tömegű akkumulátorokat többféle módon is tölti a hibrid rendszer, egyrészt fékezéskor, másrészt, amikor a V12-es motor a szükségesnél több nyomatékot állít elő például kanyarodáskor. Utóbbi esetben a felesleges nyomatékot az akkumulátor töltésére fordítja a rendszer ahelyett, hogy a kerekekre érkező nyomatékot korlátozná és elveszne az energia. Az elektromotor integrálva van az F1 dupla-kuplungos váltóhoz, így biztosítva azt, hogy folyamatos legyen az erőátvitel a kerekeken, akár gyorsításkor, akár fékezéskor, amikor a rendszer visszafelé működik és tölti az akkumulátorokat.

Aerodinamika

A LaFerrari kivételes teljesítményében nagy szerepet játszanak az aktív aerodinamikai elemek. A fejlesztőmérnökök célja a legalacsonyabb légellenállás elérése volt, amelyet szélcsatornás tesztekkel és CFD tervezéssel sikerült elérni. A hatékonyság maximalizálása érdekében aktív diffúzorok találhatók az autó alsó borításán az első tengely vonalában és a hátsó tengely mögött. Ezeket az aktív elemeket folyamatosan az optimális állásba mozgatja az autó minden menetparaméterét megfigyelő számítógép, így biztosítva mindig a maximális leszorító erőt.

Fedélzeti elektronika

A LaFerrari legnagyobb újítása az aktív aerodinamikai elemek vezérlése és a hibrid rendszer integrációja az autó vezetéstámogatási rendszerébe. A Ferrari által kifejlesztett algoritmusok arra vannak kihegyezve, hogy a pilóta legapróbb rezdüléseit is figyelembe véve maximális teljesítményt és lélegzetelállító vezetési élményt nyújtsanak minden helyzetben. Példának okáért kanyarodás közben a HY-KERS magasan tartja a V12-es motor fordulatszámát, hogy a kigyorsításkor azonnal rendelkezésre álljon a motorerő.
Ferrari LaFerrari
A menetdinamikai adatok önmagukért beszélnek, 0-100 km/h kevesebb, mint 3 másodperc alatt, 0-200 km/h kevesebb, mint 7 másodperc alatt. A LaFerrari új mércét állított a Fiorano tesztpályán is (1 perc 20 másodperc) amellyel 5 másodpercet javított az előd Ferrari Enzo köridején, és 3 másodperccel gyorsabb, mint a jelenlegi csúcsmodell, az F12 berlinetta.  
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Ferrari, Geneva Auto Show 2013, genf, LaFerrari
 
Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Jövőre jön a Buick SUV Jövőre jön a Buick SUV Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor A világon elsőként a 2013-as Genfi Autószalonon debütál az új Citroen C3 A csúcskivitelű Volvo XC90 ‘Excellence’ modellváltozat a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be A csúcskivitelű Volvo XC90 ‘Excellence’ modellváltozat a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be
 
384 ezer autót hív vissza a Volkswagen Kínában

384 ezer autót hív vissza a Volkswagen Kínában

2013. március 20.
A DSG-váltó hibájára a kínai központi televízió riportjában mutattak rá, az érintett autók között a Golf, a Bora, a Passat, a Skoda Octavia és az Audi A3 is szerepel.
Részletek
VolkswagenA német vállalat több mint 384 ezer, 2008 decembere és 2013 márciusa között gyártott gépjárművet hív vissza a duplakuplungos, automatizált DSG sebességváltó hibája miatt. A vásárlók állítólag az erőfolyam megszakadását és hirtelen visszatértét, valamint erős vibrációt éreztek, amikor kettesbe kapcsolt a váltó, több baleset is történt ezek miatt. Az érintettek közt szinte az összes népszerű típus, így a Golf, a Bora, a Scirocco, a Sagitar, a Passat, a Skoda Octavia az Audi A3 is szerepel. A vállalat úgy fogalmazott, az alkatrészt térítésmentesen kicseréli, s az irányító szoftvert is a legfrissebb verzióra cseréli, hogy a biztonsági kockázatokat minimálisra csökkentse.

A BorgWarner beszállító által gyártott sebességváltók hibájára a kínai központi televízió, a CCTV mutatott rá fogyasztói jogokkal kapcsolatos éves műsorában, amelyet minden év március 15-én százmilliók követnek figyelemmel. A televízió úgy fogalmazott: a hiba a korábbiakban már gyorsulási problémákhoz és meghatározatlan számú balesethez vezetett.

Elemzők szerint a műsor és a nagyarányú visszahívás rövid távon minden bizonnyal negatív hatással lesz majd a német autógyártó kínai eladásaira. A Volkswagen számára a kínai piac kiemelt fontosságú, tavaly 2,81 millió autót értékesített ott, 25 százalékkal többet, mint 2011-ben. Múlt héten a cég azt jelentette be: öt éven belül meg kívánja duplázni termelői kapacitását a kelet-ázsiai országban.

Volkswagen
Kulcsszavak: hiba, kína, visszahívás, volkswagen
 
II. Albert monacói herceg az Üvegfalú Gyárban ismerkedik az elektromos mobilitással II. Albert monacói herceg az Üvegfalú Gyárban ismerkedik az elektromos mobilitással Kínában 750 ezer elektromos autót adtak el tavaly Kínában 750 ezer elektromos autót adtak el tavaly Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal Az amerikai környezetvédelmi szabályok kijátszásával vádolták meg a Volkswagent Az amerikai környezetvédelmi szabályok kijátszásával vádolták meg a Volkswagent A Volkswagen Kínában mutatta be a márka új zászlóshajóját A Volkswagen Kínában mutatta be a márka új zászlóshajóját
 
Versenyképes a magyar autógyártás

Versenyképes a magyar autógyártás

2013. március 20.
Európa egyik legversenyképesebb autóipari piaca a magyar a gyártási költségeket tekintve - állapította meg az Ernst and Young Európai Autóipari Felmérésében.
Részletek
Versenyképes a magyar autógyártásA tanácsadó cég az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: felmérése szerint az iparági szereplők úgy vélik, hogy a költséghatékonyság jelentősen javult Magyarországon az elmúlt két évben. A megkérdezett autóipari gyártók és beszállítók szerint a  kontinensen Magyarország a harmadik helyen szerepel a listán. A válaszadók 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendkívül, 46 százalékuk, hogy eléggé versenyképesnek tartja az országot. Az európai lista első helyén Csehország, második helyén Szlovákia szerepel.

"Rendkívül pozitív hír Magyarország számára, hogy a költséghatékonyság és a termelékenység tekintetében is javulásról számolnak be az autóipari szereplők. A szektor ugyanis további átrendeződés előtt áll Európában, a gyártókapacitás nyugatról keletre vándorlásával lehet számolni. Ennek az átrendeződésnek pedig éppen azok lesznek a nyertesei, akik költséghatékonyan és magas termelékenységgel tudják a termékeket előállítani" - idézi Heinczinger Róbertet, az Ernst & Young partnerét a közlemény.

Az iparági szereplők szerint kismértékben javult az autóipar termelékenysége az elmúlt két évben Magyarországon, így az európai listán a nyolcadik helyen szerepel. Az autóipari döntéshozók úgy értékelték, hogy szektorukat tekintve romlottak a mutatók a minőség és az innováció szempontjából Magyarországon 2011-hez képest.

Versenyképes a magyar autógyártásAz innovációs erőt és a termékek minőségét tekintve is a tizenegyedik helyre került az ország Európában - derül ki a felmérésből. A megkérdezettek többsége szerint a világ nagy részén emelkedni fognak a gépjármű-eladások a következő egy évben. Kivétel ez alól Nyugat-Európa, ahol a várakozások szerint kevesebb autót értékesítenek majd. A legjelentősebb bővülést az alsó kategóriás gépkocsik piacán várják a szakmai körök, amelyet a prémium és luxus szegmens követ majd.

A válaszadók döntő többsége, csaknem 80 százaléka úgy vélte, javulni fog üzleti helyzete a következő fél évben. A válaszadók tizede nyilatkozott úgy, hogy jelentős javulást vár, 68 százalékuk pedig visszafogott bővülésről beszélt. Leginkább a közép- és kelet-európai gyártók és beszállítók optimisták, 92 százalékuk pozitívan tekint a jövőbe. A válaszadó cégek több mint harmada bővítést tervez a következő egy évben, több mint fele pedig a jelenlegi szinten tartja majd a termelését.

Világszinten bővülhet a foglalkoztatás a szektorban, Európában azonban legjobb esetben is csak azzal lehet számolni, hogy a mostani szinten marad a munkahelyek száma a következő hat hónapban - mutat rá a jelentés. Az Ernst and Young felmérését a kontinensen működő 300 autóipari gyártó és beszállító megkérdezésével készítették. A válaszadók 15 százaléka a gyártók, 85 százaléka a beszállítók köréből került ki. Az interjúkat telefonon készítették 2013 januárjában.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, ipar
 
Versenyképes a magyar autógyártás Rekordszámú szabadalom a Scaniánál A Ford innovációja: Biomimikrivel a környezetbarátabb gyártásért A Ford innovációja: Biomimikrivel a környezetbarátabb gyártásért Új megállapodást írt alá a Volkswagen Group China, a JAC és a SEAT az e-mobilitás bővítésére Új megállapodást írt alá a Volkswagen Group China, a JAC és a SEAT az e-mobilitás bővítésére Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja Versenyképes a magyar autógyártás Hétezer kilométer új vasúti pályát épít az idén Kína
 
A Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben

A Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben

2013. március 20.
A Nissan Motor Co., Ltd. 25%-ig (tömegben mérve) kívánja növelni a korszerű, magas szakítószilárdságú acél (Advanced High Tensile Strength Steel - AHSS) felhasználási arányát az új sorozatgyártású modellek alkatrészeiben.
Részletek
NissanA Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben, amely számos előnye mellett a jármű tömegének csökkenésével is jár.

A Nissan kifejlesztett egy 1,2 GPa ultramagas szakítószilárdságú, jó alakíthatósággal rendelkező acélt és már alkalmazta is az új Infiniti Q50 esetében, amelynek értékesítése észak-Amerikában 2013-ban kezdődik. Az 1,2GPa ultramagas szakítószilárdságú acél kifejlesztését megelőzően nehézkes volt a magas szakítószilárdságú acélok alkalmazása, a járműalkatrészek nagyon bonyolult és összetett formája miatt. A Nissan továbbra is az egyetlen autógyártó, amely az 1,2 GPa ultra-magas szakítószilárdságú jó alakíthatósággal rendelkező acélt alkalmazza.

Az 1,2 GPa ultramagas szakítószilárdságú acél aktív alkalmazásával - amely a különféle típusú korszerű nagyszilárdságú acélok egy osztályát jelenti - a Nissan a járművenként felhasznált alkatrészek bruttó tömegére vetítve 25 százalékra növeli az AHSS alkalmazását. Ennek bevezetése 2017-ben fog megkezdődni és a célja a Nissan járművek tömegének 15 százalékos csökkentése a karosszéria-szerkezet optimalizálása mellett.

Az anyagok optimális kombinálásának köszönhetően a közösen kifejlesztett2 1,2 GPa ultramagas szakítószilárdságú, jó alakíthatósággal rendelkező acél kedvezőbb nyúlási tulajdonsággal rendelkezik, így a magasabb szilárdságnak és jobb alakíthatóságnak köszönhetően könnyebb acéllemezek gyártását teszi lehetővé.

Infiniti Q50E tulajdonságok eredményeképpen bonyolult alakú alkatrészek is létrehozhatók belőle, amelyek nagy szilárdságú acélból történő gyártása korábban igen nehézkes volt. Nagy pontosságú szerszám-kialakítással és a gyártási folyamatoknak megfelelő hegesztési technológiával kombinálva az 1,2GPa ultramagas szakítószilárdságú és jó alakíthatósággal rendelkező acél több járműalkatrész gyártásához alkalmazható.

Ezen kívül az 1,2 GPa magas szakítószilárdságú acél alkalmazása a legyártott járművek számához viszonyítva kisebb anyagfelhasználást is eredményez, miközben a jelenlegi gyártósorok komolyabb módosítások nélkül tovább használhatók. Ez a darabonkénti teljes költség csökkenését eredményezi.

A Nissan Green Program 2016 keretein belül a Nissan középtávú környezetvédelmi tervében a vállalat a 2016-os üzleti év végére 35 százalékos csökkenést célzott meg az üzemanyag-fogyasztás tekintetében a 2005-ös összes Nissan járműre vetített vállalati átlaghoz viszonyítva. Ekkor már a korszerű, magas szakítószilárdságú acél kiterjedt alkalmazása - az új 1,2GPa ultra-magas szakítószilárdságú acélt is beleértve - szintén hozzájárul majd a járművek súlycsökkentéséhez és a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás eléréséhez.

Nissan
Kulcsszavak: fejlesztés, infiniti, járműipar, nissan, q50
 
Egyszerűbb lesz parkolni a BMW i modellekkel Egyszerűbb lesz parkolni a BMW i modellekkel A Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben A crossoverek a Nissan szerves részét képezik Mutatjuk az első hivatalos képeket a megújult 370Z Coupe-ról Mutatjuk az első hivatalos képeket a megújult 370Z Coupe-ról A Nissan korszerű, magas szakítószilárdságú acél alkalmazását kezdi meg 2017-ben A Continental új 3. generációs pótkocsiabroncsa már kapható a kereskedésekben A Nissan a legnagyobb előrelépést mutató autógyártó az Interbrand szerint A Nissan a legnagyobb előrelépést mutató autógyártó az Interbrand szerint
 
Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD

Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD

2013. március 20.
A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkoztt be a Toyota i-ROAD Személyszállító Jármű (Personal Mobility Vehicle - PMV), amely a városi közlekedés vadonatúj, rugalmas formáját villantja fel.
Részletek
Toyota i-ROADA tandem-elrendezésű, két személy számára biztonságos és zárt kabinnal készülő kompakt Toyota i-ROAD elektromos jármű (EV) különlegessége az Aktív Dőlés technológia, aminek köszönhetően a jármű ösztönös, élvezetes és biztonságos (és bukósisak nélküli) vezetési élményt kínál – egy feltöltéssel akár 50 kilométeres távolságra.

Az energiafelhasználást és a közlekedés környezeti hatásait szem előtt tartva a Toyota immár 40 éve kutatja, és részben már alkalmazza is azokat a „zöld” megoldásokat, amelyek segítségével megalkotható egy olyan öko-autókból álló modellkínálat, amelyben minden vásárló megtalálja a számára megfelelő járművet. A hálózatról tölthető elektromos járművekben (PHEV), az elektromos járművekben (EV) és az üzemanyagcellás járművekben (FCV) egyaránt alkalmazott Hybrid Synergy Drive® technológiával a Toyota olyan különböző típusú öko-autók előtt kövezi ki az utat, amelyek egyszerre létezhetnek majd a jövőben.

Míg a HV-k, a PHEV-k és az FCV-k ideálisak a mindennapi használat során felmerülő közepes és nagy távolságú közlekedési feladatok ellátására, addig a Toyota szerint a jellemzően rövid távolságok megtételét igénylő városi közlekedésre az elektromos járművek (EV-k) jelentik a megfelelő megoldást. A Toyota immár tíz éves tapasztalatot mondhat magáénak a PMV-k kutatása és fejlesztése terén.

A PMV-felhasználók olyan kényelmes, bármilyen időjárási viszonyok közt alkalmazható, biztonságos járműveket igényelnek, amelyek felülmúlják a motorkerékpárokat ezeken a területeken, ugyanakkor kompakt méreteiknek köszönhetően (különös tekintettel a szélességre), a robogókhoz és a motorkerékpárokhoz hasonló alacsony fenntartási költségeket, valamint könnyed, élvezetes vezethetőséget és parkolást kínálnak.

Toyota i-ROADA 2.350 mm hosszú, 1.445 mm magas, 1.700 mm-es tengelytávú, ultra-kompakt, háromkerekű Toyota i-ROAD legfontosabb paramétere az alig 850 mm-es szélesség, amely megfelel egy hagyományos kétkerekű jármű hasonló adatának. Ennek köszönhetően a Toyota i-ROAD nemcsak olyan könnyedén manőverez a zsúfolt városi környezetben, mint egy motorkerékpár, hanem egyetlen személyautó parkolóhelyén négy Toyota PMV is elfér!

A Toyota i-ROAD zéró emissziójú, teljesen elektromos hajtáslánca egy lítium-ion akkumulátorból, valamint egy pár, egyenként 2 kW teljesítményű elektromotorból áll, amelyek az első kerekeket hajtják. A remek gyorsulási mutatókkal rendelkező, majdnem teljesen hangtalan jármű 50 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel – majd egy egyszerű háztartási konnektorról alig három óra alatt teljesen feltölthető.
A Toyota i-ROAD vezetési élményét jellemző stabilitás, komfort, élmény és biztonság kulcsa a Toyota új Aktív Dőlés technológiája.

A rendszer egy dőlésszabályzó motorból és áttételből áll, ami az első felfüggesztés felső lengőkarához csatlakozik a bal és a jobb keréknél. A kanyarodási szög, a gyro-szenzor és a jármű sebességének adatai alapján egy komputer kiszámítja a szükséges dőlés mértékét, majd a rendszer automatikusan ellentétesen, föl- illetve lefelé mozdítja a kerekeket, így a dőlésszög ellensúlyozza a kanyarodáskor fellépő centrifugális erőt.

A mindössze három méteres fordulókört biztosító rendszer olyankor is működésbe lép, ha a Toyota PMV egyenesen halad egyeletlen útfelületen. Ilyenkor a rendszer automatikusan kompenzálja az útfelület változását, és a jármű talajtól mért szabad magassága változatlan marad.

Toyota i-ROADA minden különösebb vezetéstechnikai előképzettség nélkül használható Aktív Dőlés rendszer a motorkerékpárok vezetési élményét idézi, ugyanakkor nem kell a járművel egyensúlyozni lassú sebességnél, vagy álló helyzetben kitámasztani.

Az Aktív Dőlés rendszernek köszönhetően a vezetőnek nem kell a lábával a talajhoz érnie, így a Toyota i-ROAD-ot teljesen zárt, vízálló utasfülkével szerelhettük fel. Ez a gyakorlatban nemcsak azt jelenti, hogy a Toyota PMV-jének vezetéséhez nincs szükség bukósisakra, hanem azt is, hogy olyan, személyautókra jellemző kényelmi funkciókkal is rendelkezik, mint a világítás és fűtés, az audiorendszer vagy a Bluetooth telefonkapcsolat.

A Toyota hisz benne, hogy a Toyota i-ROAD elektromos egyéni közlekedési eszköz koncepciója nagy szerepet játszhat a városi forgalom zsúfoltságának és légszennyezésének csökkentésében. A Toyota i-ROAD alkalmas arra is, hogy azok a felhasználók, akik eddig elővárosi csomópontokban hagyva autóikat tömegközlekedési eszközökkel tették meg az úti céljukhoz vezető utolsó útszakaszt, ezentúl a jármű segítségével a városközpontba is könnyedén eljuthatnak.

Kompakt méreteinek, kiváló vezethetőségének, egyszerű parkolási tulajdonságainak, gyors töltési idejének és nyitott vagy zárt kabinú felépítményének köszönhetően az új Toyota PMV ideális városi közlekedési eszköz, amelyet arra terveztünk, hogy csökkentsük a városi zsúfoltságot, valamint a CO2-, és NOx-szennyezést - a közlekedés egyéni szabadságának csorbítása nélkül.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, concept, elektromos, elektromos autó, Geneva Auto Show 2013, genf, i-ROAD, toyota
 
Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Sajátos reklámkampányba kezdett egy autókölcsönző Itt az első Bentley Bentayga Itt az első Bentley Bentayga Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Új Mazda3 az Év Autója 2014 választás elődöntőjében Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Az Infiniti 2 literes turbós benzinmotorral egészíti ki a Q50 kínálatot Magyarországra érkezett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 Magyarországra érkezett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11241 - 11250