Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 11441 - 11450
Megszűnik az Opel Astra gyártása Németországban

Megszűnik az Opel Astra gyártása Németországban

2012. május 18.
Német- országban meg- szüntetik az Opel Astra gyártását, az Opel leg- fontosabb modelljét ...
Részletek
Opel AstraNémetországban megszüntetik az Opel Astra gyártását, az Opel legfontosabb modelljét 2015-től már csak Lengyelországban és Nagy-Britanniában gyártják majd - közölte a cég csütörtökön.

Az 1992 és 1999 között az Opel szentgotthárdi üzemében is gyártott személyautó típus jelenleg a németországi Rüsselsheimben, valamint a lengyelországi Gliwicében és a nagy-britanniai Ellesmere Portban működő gyárban készül.



A cég a hét elején közölte, hogy a kompakt modell új generációját csak két telephelyen gyártják majd. Beszámolók szerint nem volt kétséges, hogy az alacsonyabb munkaerőköltségek miatt igen gazdaságos lengyelországi üzemben tovább folytatják az alap Opel-modell gyártását. A kérdés az volt, hogy a brit vagy a német munkavállalók fogadják-e el a vállalat ajánlatát, amely rugalmasabb beosztást, de kisebb fizetést irányzott elő. A brit alkalmazottak 94 százaléka elfogadta a fizetéscsökkentést, így végül Ellesmere Portban folytatódhat az Astra-gyártás.

Az Opel közleményében hangsúlyozta, hogy a cég székhelyén, a Hessen tartománybeli Rüsselsheimben működő üzem az Opel/Vauxhall márka legmodernebb gyára, amelynek kapacitását teljes mértékben ki kell használni azt követően is, hogy az Astra és az Insignia modell gyártása befejeződik, a menedzsment ezért tárgyalást kezdeményez a munkavállalókkal. A két másik üzemben együttesen 300 millió euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket, a brit telephelyen 700 új munkahelyet is létrehoznak - áll a közleményben. Az Opel/Vauxhall az amerikai General Motors (GM) európai leányvállalata.

Opel AstraA cég legutóbb 2006-ban volt nyereséges, a 2008-ban elmélyült világgazdasági válságban pedig végveszélybe került és a tulajdonos azt fontolgatta, hogy eladja.

A német kormány a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítóval közösen tervet készített a társaság megmentésére, végül azonban a GM úgy döntött, hogy mégis megtartja és átalakítja a céget.





Ennek során megszüntettek 8 ezer munkahelyet az összesen 48 ezerből, és felszámolták az antwerpeni gyárat. Az Opel azonban nem állt talpra, a veszteség tavaly 575 millió euró volt.

További cikkek

Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhez
Csökkent a használtautó értékesítések száma az első negyedévben
A DS – egyre különlegesebb színfolt a Citroen kínálatában
Kulcsszavak:
 
A Dunlop Sport Maxx Race 2-t a Porsche 911 GT3-hoz tervezték A Dunlop Sport Maxx Race 2-t a Porsche 911 GT3-hoz tervezték A DAF bevezeti a First Choice programot A DAF bevezeti a First Choice programot Csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára Megszűnik az Opel Astra gyártása Németországban Elektromos autókra cserélik az állami flottát Dél-Koreában A DAF hatodik éve az élen Magyarországon A DAF hatodik éve az élen Magyarországon
 
A Jazzy Street május 19.-i adásának tartalmából

A Jazzy Street május 19.-i adásának tartalmából

2012. május 18.
Két napon át, közel ötszáz kilométert tettünk meg földutakon, és még vagy háromszázat aszfalton, az új Ford Ranger ...
Részletek
A Jazzy Street május 19.-i adásának tartalmábólKét napon át, közel ötszáz kilométert tettünk meg földutakon, és még vagy háromszázat aszfalton, az új Ford Ranger sajtóbemutatóján. Autóztunk vele szűk erdei csapásokon, úttalan utakon, de kipróbáltuk, hogy mit tud egy kőkemény off-road pályán, és kíváncsiak voltunk arra is, hogy ahol a motocross mezőnye küzd egymással, vajon átverekszi-e magát az eddigi legkeményebb Ranger is? Közel 80 centis gázlókon is átkeltünk vele, néha 120-130-al űztük a terepen, és csak egy dolgot hagytunk el róla…. A rendszámtáblát. Azt is csak akkor, mikor 60-70 kilométeres sebességgel ugrattunk bele a már említett 80 centis vízátereszbe… amiből a Ford gond nélkül kijött, csak nekünk kellett térdig gázolva keresgélni a fontos azonosítót. Erről, és más egyéb érdekességekről beszélgetünk ágó Bélával, a Ford Közép és Kelet-Európai Kft. műszaki osztályának a vezetőjével.

Bemutatták a Dacia újdonságát, a szenzációs Lodgy-t. A Duster megjelenése óta sokat nőtt a márka elismertsége hazánkban is, miközben Európa szebbik felében már régen rájöttek, hogy ez az autó egy igazán racionális döntés.  Kismartoni Pétert a Renault Hungária PR igazgatóját, éppen egy különleges utazás előtt csíptük el telefonon és kértük fel, hogy segítsen nekünk az autó bemutatásában… Sok más között az is kiderült, hogy a világ negyedik legmodernebb gyárában készülnek a Daciák, és rövidesen, (egy nap múlva) már publikussá válik a két új modell neve is… ??  

… és hogy hová utazik  Kismartoni Péter úr, és hogyan lesz egy világhírű márka hazai PR vezetőjéből Keresztes lovag, arra is fényt derítettünk. Egyúttal elvisszük a hallgatókat a „sötét” középkorba is, amiről kiderül majd, hogy tulajdonképpen egy színes vidám forgatag volt, ha valami apropó folytán éppen nem kaszabolták le egymást „emberhez méltó” módon, mint napjainkban is…

FordPersze ennek ellenére, lehet, hogy az ellenség inkább ellenfél volt, aki sokszor tiszteletet érdemelt… még akkor is, ha a fejét vették. … és már akkor sem volt egészséges úgy fogságba esni, ha senki nem akart váltságdíjat fizetni a katonáiért. Szóval az életmód rovatban, egy középkori tanösvényen is csavaroghatnak velünk.

A belógó fák és bokrok ágai összekaristolják az autók fényezését. Fák és ágad szakadnak, dőlnek az autókra? Vajon ki és miért felelős? Ki fizeti az autós kárát, ha szegény embert még az ág is húzza, erre derítünk fényt dr. Vizi Andrásnak, a DAS szakjogászának a segítségével….  Tanulságos lesz!   …tehát ha tehetik, szombat délelőtt 9 és 10 óra között parkoljanak kicsit le a Jazzy Streeten, a 90.9 Jazzy Rádió autós műsorán. és ha az önkormányzatok nemtörődömsége kárt okoznak önöknek, ne hagyják! Talán már ideje bekeményíteni…

További cikkek

állja a sarat az új Ford Ranger
Genfben mutatják be hivatalosan a Dacia MPV-jét, a Lodgy-t
A Jazzy Street május 12.-i adásának tartalmából
Kulcsszavak:
 
Rekordévet zárt a Wallis Motor Pest Kft. Rekordévet zárt a Wallis Motor Pest Kft. Légi és földi parádé május elsején Légi és földi parádé május elsején A Nissan Pulsar tovább emeli a tétet A Nissan Pulsar tovább emeli a tétet Magyar diákok is indulnak a világ egyik vezető üzemanyag-hatékonysági versenyén Magyar diákok is indulnak a világ egyik vezető üzemanyag-hatékonysági versenyén 5 hasznos tipp autónk nyári felkészítéséhez a LeasePlan szakértőitől 5 hasznos tipp autónk nyári felkészítéséhez a LeasePlan szakértőitől
 
Megtorpant az autópiac Európában

Megtorpant az autópiac Európában

2012. május 18.
Európában csökkent az újonnan forgalomba helyezett autók száma áprilisban...
Részletek
Megtorpant az autópiac EurópábanEurópában csökkent az újonnan forgalomba helyezett autók száma áprilisban, különösen nagy volt a visszaesés Svédországban, Finnországban, Olaszországban és Spanyolországban - közölte az európai autógyártók szövetsége (ACEA) szerdán.

A negyedik hónapban forgalomba helyezett új autók száma 6,5 százalékkal csökkent éves szinten Európában. Ezen belül Svédországban 19 százalékkal, Olaszországban 18 százalékkal, Spanyolországban 22 százalékkal, Finnországban 65 százalékkal zuhant.

A főbb európai autópiacok közül Németországban 2,9 százalékkal, Nagy-Britanniában 3,3 százalékkal nőtt az eladott új autók száma. Lengyelországban 6,7 százalékos éves szintű növekedés jegyeztek áprilisban.

A főbb európai autógyártók többségének csökkent az eladása, ugyanakkor a BMW 2,6 százalékkal, a Daimler 1,1 százalékkal növelte értékesített autóinak a számát áprilisban. A Volkswagen csoport eladásai 5,2 százalékkal csökkentek.

További cikkek

A Volkswagen továbbra is élen az európai nagybani értékesítésben
Csökkent a használtautó értékesítések száma az első negyedévben
Növelni akarja a termelésben a nők arányát az Audi Hungária

Kulcsszavak:
 
Megtorpant az autópiac Európában Az új MINI a jelenkor kisautóinak eredetije és „A jövő klasszikusa” Megtorpant az autópiac Európában Párizsban mutatkozott be először a Nissan Pulsar NISMO Az autókereskedők bedőlési aránya magasabb az átlagnál Az autókereskedők bedőlési aránya magasabb az átlagnál Megtorpant az autópiac Európában Hiába a drága riasztó, a luxusautó is védtelen a tolvajokkal szemben! Megérkezett a harmadik generációs Mercedes-Benz Sprinter Megérkezett a harmadik generációs Mercedes-Benz Sprinter
 
Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhez

Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhez

2012. május 18.
A Mercedes kecskeméti beruházásá- nak indulásánál sok problémát kellett megoldani...
Részletek
Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhezA Mercedes-Benz kecskeméti beruházásának indulásánál sok problémát kellett megoldani, ehhez azonban a magyar kormánytól és Kecskemét önkormányzatától jelentős támogatást kaptunk - mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának az igazgatója csütörtökön, az MTI-nek adott interjújában.

A támogatásra a kialakult bizalom alapján a jövőben is tudunk támaszkodni céljaink megvalósítása érdekében - hangsúlyozta Frank Klein, aki 2010. február 1-je óta a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Véleménye szerint, a kapott támogatásoknak nagy részük volt abban, hogy a gyár a tervezett időre el tudott készülni, a kor legmodernebb technikai színvonalán.

Frank Klein a rövid távú tervekről elmondta, hogy ebben az évben 40 ezer Mercedes B-osztályú személygépkocsi hagyja el a kecskeméti gyár szalagját, viszont 2013-ban el fogják érni a "felfutási görbe gerincét", ez azt jelenti, hogy 100 ezer darab személygépkocsi készül el. Jelenleg reggel 6 órakor kezdődik a műszak, és 15 óra előtt ér véget, a tervek szerint a nyáron induló második műszak 16 óra 50 perckor fog kezdődni, és 8 órán keresztül folyik abban is az összeszerelés - adott tájékoztatást a gyár igazgatója.

A megrendelésekkel kapcsolatos kérdésre válaszolva Frank Klein kiemelte: az új  B-osztály nagyon kedvező fogadtatásra talált a piacon, egyöntetű vélemény, hogy szép a formája, a minősége pedig a Mercedestől elvárt magas követelményeket teljesíti. - Meggyőződésem, hogy a piac minőségi és mennyiségi igényei is ki tudjuk elégíteni - fűzte hozzá.

Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhezAdataik szerint egyelőre nem túl nagy részarányt képvisel a Mercedes B-osztály értékesítési volumenében a magyar piac, de úgy ítélik meg, hogy növelni tudják majd a magyarországi értékesítést. Reményeim szerint a magyar büszkeség részévé fog válni a Kecskeméten készülő Mercedes - fogalmazott. A Mercedes beszállítóiról elmondta: jelenleg 18 olyan vállalat szállít a Mercedes B-osztályhoz alkatrészeket, akiknek magyarországi székhelyük van, de növelni szeretnénk azoknak a beszállítóknak a számát, akik itteni székhellyel rendelkeznek. Hozzátette: megismerve a magyar vállalkozókat, bízik abban, hogy egyre több magyar cég tudja kvalifikálni magát ahhoz, hogy beszállíthasson, tehát meg tudja ütni azt a mércét, amely alapján a Mercedes-Benz követelményeinek meg tud felelni.

Az autóalkatrész-beszállítók köre ugyanakkor globális marad, tehát a cégcsoport világszinten is azonos beszállítói körrel fog működni a jövőben is - szögezte le. Frank Klein szerint a magas színvonalon felépített gyár elismerése az, hogy a jövő év elején megkezdik a CLA jelzésű kupék gyártását Kecskeméten. Ennek az lesz a különlegessége, hogy kizárólag Kecskeméten fog készülni, tehát a világ minden részét innen fogjuk ellátni - mondta.

Az anyanyelve mellett angolul és franciául is beszélő Frank Klein élete eddig a Mercedeshez kötődik, hiszen a konszernnél kezdett el dolgozni 1991-ben, azóta végigjárta a különböző munkafázisokat. A fiatal mérnök 1996-tól az Egyesült államokban a konszern portlandi gyárában is dolgozott pár évet. Az igazgató már családját is Kecskemétre hozta, harmadik gyermekük itt született. Szerencsés körülménynek tartja, hogy a német és a magyar kultúra harmonizál egymással, ezt bizonyítja szerinte, hogy a magyar és a német munkavállalók nagy hatással vannak egymásra, kitűnően együtt tudnak dolgozni. Egyedülálló lehetőségnek véli, hogy olyan közös munkakultúra alakul ki, amely megalapozza a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának a sikerét.

Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhezA stuttgarti székhelyű Mercedes-Benz 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs Mercedes A és B modelljeit, és mintegy 800 millió eurós beruházással megvalósuló, 2.500 főt foglalkoztató üzemét Kecskeméten építi fel. Magyarország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.
A Daimler AG 2012. március 29-én indította be a termelést az új kecskeméti személyautógyárában. így - kevesebb, mint négy évvel a helyszín kiválasztását követően - gördültek le az első Mercedes-Benz személyautók a magyarországi futószalagról.

A termelés megindításakor bejelentették, hogy az új üzemben gyártják majd 2013-tól a Mercedes-Benz új kompakt-autó generációjának egy további modelljét is, a négyajtós kupét. Az üzem fejlesztése során pedig a dolgozói létszámot a mostani 2500-ról több mint 3000-re növelik.

További cikkek

A Volkswagen továbbra is élen az európai nagybani értékesítésben
Az Infiniti és a Magna teljes körű jármű összeszerelési megállapodást írt alá
Csökkent a használtautó értékesítések száma az első negyedévben
Kulcsszavak:
 
A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén A jövő autói mutatkoztak be Kecskeméten A jövő autói mutatkoztak be Kecskeméten Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik Jelentős támogatást kapott a Mercedes a kecskeméti gyár felépítéséhez Lendületben a DS márka
 
A DS – egyre különlegesebb színfolt a Citroen kínálatában

A DS – egyre különlegesebb színfolt a Citroen kínálatában

2012. május 18.
2012 júniusától új szervezeti egység jön létre a CITROëN stílusért, forma- tervezés...
Részletek
Citroen2012 júniusától új szervezeti egység jön létre a CITROëN stílusért, formatervezésért felelős igazgatóságában: Thierry Metroz vezetésével önálló csapat irányítja a DS-modellekkel kapcsolatos dizájnermunkát. Ez alkalomból érdemes végigtekinteni a DS legújabb kori történetén.

A CITROëN 2010-ben határozott úgy, hogy hagyományos kínálatát egy, a luxuskategória addigi sztereotípiáival szakító új prémium modellcsaláddal egészíti ki, amely – főhajtásként a legendás ős szellemisége előtt – a DS nevet kapta.


A DS-modellcsalád ma már háromtagú: a CITROëN DS3, a DS4 és a DS5 közös vonása a határozott, non-konform stílus, a csak érzelmi fogalmakkal mérhető ellenállhatatlan vonzerő, a kifogástalan megjelenés, az autóipar legmodernebb technológiai fejlesztései és természetesen a kivételes vezetési és utazási élmény. Merészség, igényesség, kreativitás, csúcstechnológia. A CITROëN alapértékei.

A család első tagja a 2010-ben bemutatkozott DS3, amelyből azóta már több mint 140000 példány talált gazdára. Sikerét elsősorban egyedi karakterének köszönheti: a lebegő hatást keltő tetőkialakítás, a cápauszonyra emlékeztető B-oszlop, illetve az orr-részt szegélyező, oldalsó LED-fénysorok ezer közül is felismerhetővé teszik a legkisebb DS-t. A sportos, karakteres és fiatalos modell ráadásul ezerféle személyre szabási lehetőséget kínál: az ízlés szerint választható karosszéria-tetőszín kombináció és a számtalan egyéni kiegészítő révén mindenki tökéletesen egyedi autót alkothat magának.

A DS4 2011-ben követte „kistestvérét”; a modell egyszerre kínálja a kupék sportos hangulatátés a kompakt ötajtósok sokoldalúságát és kényelmét. Karakterét az emelt hasmagasság tekintélyessé teszi, belső tere pedig bámulatosan finom és elegáns a vajpuha bőrkárpittal, különösen a fém karóraszíjak mintázatára emlékeztető Bracelet mintázattal, amely ezen a modellen jelent meg először a CITROëN kínálatában.

Citroen2012 a DS5 éve a CITROëNnél. A modell ihletadó múzsája a néhány éve nagy sikert aratott C- SportLounge koncepcióautó, rendhagyó sziluettje a Gran Turismo és a „shooting-break” stílusok sajátos elegye. Merész kísérlet – lenyűgöző eredménnyel.

A CITROëN DS5-ön vezette be a márka a Hybrid4 technológiát. A full hibrid hajtás a HDi dízelmotor országúti teljesítményét az elektromos motor hatékonyságával egészíti ki, dinamikus vezetési élményt ígér (200 lóerő, négykerék-meghajtás, gyorsításkor besegítő „boost” funkció), ugyanakkor nagyon alacsony CO2-kibocsátást (elektromos városi üzemmód, 99 g/km) tesz lehetővé.
A legújabb DS-családtag Európában már túljár az 5000 megrendelésen, saját rajongói klubokkal is büszkélkedhet, nemrégiben pedig az a megtiszteltetés érte, hogy Franciaország új köztársasági elnöke, François Hollande egy speciálisan felkészített DS5 Hybrid 4-et választott hivatalos közlekedési eszközéül.
Magyarországon is kedvező szélben startolt a DS5: óriási érdeklődést tapasztalunk mind maga a modell, mind pedig a dízel hibrid technológia iránt. Bízunk benne, hogy a folytatás is hasonlóan lelkes és pozitív lesz. A magyar ügyfelek ezekben a hetekben ismerhetik meg a DS5-öt a legnagyobb magyarországi márkakereskedésekben.

A márka fantáziája kiapadhatatlan, ha az eleve kiemelkedően karakteres DS-modellek sármjának további fokozásáról van szó, legyen szó akár a már Magyarországon is elérhető DS3 Ultra Prestige-ről, akár a nyolcszoros rali világbajnok Sébastien Loeb előtt tisztelgő DS3 Racing by Loebről. A 2012-es Genfi Autószalonon láthatta először a nagyközönség a DS4-ből készült Racing Concept változatot, valamint a DS4 és a DS5 Paris Rendez-Vous kiviteleit – nincs tehát pihenés a DS dizájnerközpontjában.

CitroenA modellcsalád nem csupán a CITROëN imázsának tett jót, hanem kifejezett üzleti sikerként is elkönyvelhető: áprilisban Hollandiában adták át tulajdonosának a kétszázezredik DS-t. Ezt megünneplendő a márka DS Days címmel Franciaország-szerte rendezvénysorozatot szervezett és elindította a DS Privilège nevű klubot is, amely DS-tulajdonosoknak kínál egészen exkluzív szolgáltatásokat (pl. belépők a párizsi Operába vagy a márka által szponzorált Arsenal mérkőzéseire, személyi asszisztensi szolgálat stb.).
és a család tovább bővül : a közelmúltban a Pekingi Autószalonon mutatták be a Concept no. 9
elnevezésű tanulmányautót, amely egy következő DS-modell karakterét vetíti előre…

További cikkek

SEAT varázs a Wörthi tónál
A Chevrolet egy új kis SUV-vel egészíti ki globális választékát
Szlovákiában emelkedett regisztrált személyautók száma
Kulcsszavak:
 
A SEAT az első autóipari vállalat Spanyolországban, amely megszerezte az ISO 14006 minősítést A SEAT az első autóipari vállalat Spanyolországban, amely megszerezte az ISO 14006 minősítést A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt Visszatérhet a Lexus kombi? Visszatérhet a Lexus kombi? A DS – egyre különlegesebb színfolt a Citroen kínálatában Nyilvánosak a Budapest Airport privatizációs szerződései Mazda CX-5 és Mazda6 flotta a Nobel-békedíjasok varsói csúcstalálkozóján Mazda CX-5 és Mazda6 flotta a Nobel-békedíjasok varsói csúcstalálkozóján
 
Egy évig biztos lesz munkájuk a NABI kaposvári gyárában dolgozóknak

Egy évig biztos lesz munkájuk a NABI kaposvári gyárában dolgozóknak

2012. május 18.
Az elkövetkező egy évben bizonyosan lesz munkájuk a NABI Gyártó és...
Részletek
NABIAz elkövetkező egy évben bizonyosan lesz munkájuk a NABI (North American Bus Industries) Gyártó és Kereskedelmi Kft. kaposvári gyárában dolgozóknak, annak köszönhetően, hogy a Los Angeles-i közlekedési vállalat a céggel 2008-ban megkötött keretszerződésből most újabb 150 autóbusz karosszériájának elkészítésére adott megrendelést - mondta Pais Nimród igazgató az újságíróknak szervezett csütörtöki gyárlátogatáson.

A könnyűszerkezetes, műanyag karosszériás autóbuszokat gyártó, ám elmúlt tíz éves működése során azóta megrendelés hiányában kétszer is leállított kaposvári üzemben több mint egy év szünet után, ez év márciusában ismét beindították a gépsorokat, elkezdték a kompozit-buszok gyártását.

A gyárban jelenleg 160-an dolgoznak, 95 százalékuk korábban is itt dolgozott - mondta az igazgató. Hozzátéve: a hónap végéig még 25-30 új dolgozót vesznek fel, és júniustól havonta 12 jármű speciális, a világon egyedülálló technológiával készült karosszériáját készítik el.

Pais Nimród előadáson mutatta be részletesen a városi közlekedésre kifejlesztett, és számos kényelmi eszközzel - a felszállást megkönnyítő rámpával, légkondicionálóval, automatikus utastájékoztatóval, GPS-szel, megfigyelőrendszerrel - felszerelt gázüzemű, s ezért a környezetet is kímélő autóbuszt.

Beszámolt arról, hogy a Los Angeles-i partnerükkel a 2008-ban megkötött ezer darabos keretszerződésből eddig 392 kompozit buszt készítettek el, az újabb 150 darabos megrendelésnek 2013 május közepéig kell eleget tenniük. Az igazgató kitért arra is, hogy Kaposváron azért készítik csak a buszok kompozit vázát, mert a közbeszerzési eljárás keretében az Egyesült államokba szállított áruknak legfeljebb 40 százaléka lehet import, a többit helyben kell összeszerelni; a NABI buszokat például az alabamai Anistonban rakják össze.

NABIPais Nimród tájékoztatása szerint mivel a könnyűszerkezetes buszok gyártása jóval többe kerül, mint a hagyományos acélszerkezetűeké, ezért egyelőre csak amerikai megrendelésre számíthatnak. Előbbi azonban akár két és fél év alatt megtérül - jegyezte meg az igazgató.  

Baranyai Ferenc, a NABI ügyvezető igazgatója reményét fejezte ki, hogy a közeljövőben Magyarországon is írnak ki pályázatot autóbusz-vásárlására - az utóbbi három évben ilyen nem volt -, és ezen terveik szerint részt vesznek két, kifejezetten a magyar piacra kifejlesztett típussal. Az amerikai megrendelésekről elmondta: egy újabb tenderre is jelentkeztek, amely Los Angeles számára egy 550 darabos megrendelésre, plusz 350 darabos opcióra vonatkozik.

További cikkek

Rekord megrendelés az Iveco hibrid autóbuszaira
készült az első Scania Euro 6 kommunális jármű
átfogó üzemanyag-hatékonysági tesztek eredményezték 300 Scania tehergépkocsi megrendelését
Kulcsszavak:
 
A Chevy Bolt fájhat a Teslának A Chevy Bolt fájhat a Teslának Egy évig biztos lesz munkájuk a NABI kaposvári gyárában dolgozóknak A vásárlók új nemzedékét szólítja meg a Chevrolet Az idősebb autókra is egyre többen kötnek casco-biztosítást Az idősebb autókra is egyre többen kötnek casco-biztosítást Hivatalos: luxus egyterűt mutat be a Lexus Hivatalos: luxus egyterűt mutat be a Lexus Két világ erényei: a BMW i8 – Hajtásrendszer, könnyűszerkezetes építés és a vezetés élménye Két világ erényei: a BMW i8 – Hajtásrendszer, könnyűszerkezetes építés és a vezetés élménye
 
Emelkedett a cseh vasút utasainak száma az első negyedévben

Emelkedett a cseh vasút utasainak száma az első negyedévben

2012. május 17.
Mintegy 42,1 millió utast szállítottak az idei első negyed- évben a Cseh Vasutak. éves szinten ez ...
Részletek
Emelkedett a cseh vasút utasainak száma az első negyedévbenMintegy 42,1 millió utast szállítottak az idei első negyedévben a Cseh Vasutak (Ceské Dráhy). éves szinten ez 4,5 százalékos növekedés - közölte Petr Stáhlavsky a vasutak szóvivője szerdán Prágában.

Tavaly a Cseh Vasutak 166 millió személyt szállítottak, két százalékkal többet mint 2010-ben. A vasúti személyszállítás iránti növekvő érdeklődést a szakértők a Cseh Vasutak új szerelvényeinek forgalomba állításával magyarázzák.  Tavaly az új vasúti kocsik vásárlására, illetve a korszerűsítésre a vasút nyolc milliárd koronát fordított, s ezzel a vasúti kocsik átlagéletkora egy évvel 25,4 évre csökkent. Az idén a szóvivő szerint hétmilliárd koronát fordítanak a vasúti kocsipark modernizációjára. Mintegy 200 mozdony és vagon lesz felújítva.

Az utasok számának legnagyobb növekedésére a nagyvárosok környéki járatoknál, illetve a nemzetközi járatoknál, elsősorban a Prága-Brünn vonalon került sor.  A mintegy 200 kilométeres Prága-Brünn vonalon jelenleg óránként indul gyorsvonat, s a vasút az árakat is csökkentette. Stáhlavsky szerint ezen a vonalon az utasok száma éves szinten 50 százalékkal emelkedett.

Szakértők szerint ez azonban annak is következménye, hogy ezen a vonalon a RegioJet magántársaság is gyorsvonatjáratokat indított. A konkurencia megjelenése általában is jót tett a csehországi vasúti közlekedésnek. A Cseh Vasút tavaly 491,2 millió koronás adózott nyereséggel zárta az évet, míg 2010-ben 980,7 millió koronás veszteséggel. A pozitív gazdasági eredményhez nagymértékben a már nem használt vasúti vagyon eladása is hozzájárult. A Cseh Vasút jelenleg mintegy 16 ezer embernek ad munkát.

További cikkek

Az Alstom a várakozásoknak megfelelő eredményt ért
Több mint 12 millió utast szállított a Wizz Air
Elkészült az első Scania Euro 6 kommunális jármű

Kulcsszavak:
 
Szombat délután ismét Jazzy Street Szombat délután ismét Jazzy Street Skoda Felicia a kitzbüheli Alpesi ralin Skoda Felicia a kitzbüheli Alpesi ralin Tizenhét új Mercedes busszal bővül a győri tömegközlekedés járműparkja Tizenhét új Mercedes busszal bővül a győri tömegközlekedés járműparkja Emelkedett a cseh vasút utasainak száma az első negyedévben Forgalomba állt az első Skoda villamos Miskolcon Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban
 
Iveco modellek az Auto China 2012 kiállításon

Iveco modellek az Auto China 2012 kiállításon

2012. május 17.
Az Iveco és az FPT Industrial is részt vett a pekingi Auto China 2012 nemzetközi autó- kiállításon...
Részletek
IvecoAz Iveco és az FPT Industrial is részt vett a pekingi Auto China 2012 nemzetközi autókiállításon, az ágazat legfontosabb eseményén Kínában. A kínai piacon elérhető legújabb személy- és áruszállító járműveiket vegyesvállalataikkal közösen mutatta be a két szervezet.

A Naveco, az Iveco könnyű és közepes haszongépjárművek és minibuszok gyártására specializálódott kínai vegyesvállalata a PowerDaily termékcsalád két tagjával szerepelt a kiállításon: egy luxuskivitelű modellel, illetve egy iskolabuszként használható TurboDaily 4x4 járművel. Továbbá bemutatta a könnyűkategóriás Yuejin Ouka K változatának 2012-es modelljét is, amely egy modern stílusú, megbízható, városi szállításra tervezett jármű. A K típuscsalád a nagy teljesítményű motor, a kiváló vezethetőség és a nagy teherbírás mellett maximális biztonságot és kényelmet nyújt.

A nagy teherbírású haszongépjárművek előállításával foglalkozó SIH kínai vegyesvállalat csúcsmodelljét, az új Genlyon modellt mutatta be. Ez a nehézkategóriás gépjármű számos változatban elérhető lesz: ilyen például a 6x4 hajtásképletű M100 Logistic Value-added nyergesvontató, a 6x4-es S100 nyergesvontató, amelyben elsőként dolgozik az FPT Industrial Cursor 13 motorja, illetve egy 8x4-es tartálykocsi. A kiállításon az érdeklődők emellett megtekinthették a Classic típuscsalád legújabb tagját, a Kingkan 8x4 hajtásképletű, billenőplatós teherautót is. A 380 lóerős Cursor 9 motorral rendelkező Genlyon 6x4 M100 Logistic Value-added modell fülkés alvázas változatban is kapható lesz, amely elsősorban szén, beton és veszélyes anyagok szállítására készült.

IvecoAz FPT Industrial új Cursor 13 motorja a Genlyon 6x4 S100 nyergesvontatóban mutatkozott be. Az erőforrás 12,9 liter lökettérfogatú és soros hathengeres elrendezésű, hengerenként 4 szeleppel. A motor megfelel az Euro IV károsanyag-kibocsátási előírásnak, amelyek Kínában 2013 júliusában lép érvénybe. A motor már most készen áll, hogy megtegye ezt a fontos előrelépést a károsanyag-kibocsátás csökkentése terén, így nem igényel későbbi átalakítást. Az újratervezett erőforrásban kiváló égési hatékonyság érhető el az égéstér nagy átlagos nyomásának köszönhetően. A merevség és a hűtési kapacitás növelésével a motorblokk és a hengerfejek is jelentős módosításokon estek át.

A Kínában fejlesztett és gyártott közös nyomócsöves befecskendezési rendszer eltér az európai változattól, és a kínai piac valamennyi speciális követelményét teljesíti. A megkerülő szelepes turbófeltöltő bevezetésének köszönhetően az FPT Industrial Cursor 13 motor 480 lóerős maximális teljesítmény leadására képes 2200 Nm forgatónyomaték mellett, amely az erőforrás robosztus kialakításából adódóan akár még tovább növelhető. Az új Cursor 13 kiemelkedő megbízhatóságának, kategóriaelső teljesítményének és alacsony üzemeltetési költségének (150 000 km-es szervizperiódus) köszönhetően az egyik legversenyképesebb termék a kínai piacon, és ideális választás a felsőkategóriás haszongépjárművekhez.

„A kínai piac kiemelten fontos az Iveco számára. A belföldi piac növekedése és a termékkínálat bővítésének lehetősége mellett maximálisan kihasználhatjuk azt is, hogy számos fontos beszállítónk a vegyesvállalataink közelében található. Célunk többek között a következő öt évre, hogy a háromszorosára növeljük vegyesvállalataink értékesítését. Ezt új termékek bevezetésével, a gyártási kapacitás növelésével és fejlesztési beruházásokkal kívánjuk elérni” – modta Alfredo Altavilla, az Iveco vezérigazgatója.

Iveco2011-ben az Iveco 143 000 haszonjárművet értékesített a kínai vegyesvállalatokon keresztül, amely a vállalat globális értékesítésének körülbelül a felét teszi ki. Az Iveco a kínai piacon 1985-ben jelent meg a NAC vállalattal (Nanjing Automobile Corporation) kötött, könnyű haszongépjárművek gyártásáról szóló megállapodást követően. 1991-ben az első TurboDaily gyártósor átadásával nagyratörő befektetési program kezdődött Kínában. A Naveco, az Iveco és a NAC vegyesvállalata 1996-ban jött létre, és nagyban hozzájárult a kínai szállítási ágazat növekedéséhez, illetve az Iveco márkanév elterjedéséhez az ország egész területén.
2007-ben az Iveco tovább erősítette kínai fejlesztési stratégiáját. Az egyik legnagyobb kínai autógyártóval, a SAIC vállalattal kialakított együttműködésnek köszönhetően az első számú nemzetközi haszongépjármű-gyártóvá lépett elő, amely a haszongépjárművek teljes választékát kínálja Kínában.

Az 50 százalékban Iveco tulajdonában álló Naveco gyártja a Power Daily modellt és a Yuejin könnyű és középkategóriás haszongépjárműveket. A nehézgépjárművek piacán a 67 százalékban az Iveco és a SAIC tulajdonában álló SAIC-Iveco Hongyan Commercial Vehicle teljes termékkínálatot biztosít, amelyben teherautók és nyergesvontatók is találhatók. A SAIC-Iveco FPT Hongyan vállalatot azzal a céllal alapították, hogy csúcstechnológiájú és alacsony károsanyag-kibocsátású dízelmotorokkal lássa el a kínai piacot.

További cikkek

Elkészült az első Scania Euro 6 kommunális jármű
A DAF bemutatja az XF105 Exclusive Edition vontatót
Rekord megrendelés az Iveco hibrid autóbuszaira
Kulcsszavak:
 
A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát Iveco modellek az Auto China 2012 kiállításon Intézkedő rendőrt gázolt halálra egy német terepjáró A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is Audi-elnök: az utolsó simításokat végzik az új győri autógyáron Audi-elnök: az utolsó simításokat végzik az új győri autógyáron Új motorral áll rajthoz a kecskeméti Kando Electric autója a Shell Eco-marathon 2017-es versenyén Új motorral áll rajthoz a kecskeméti Kando Electric autója a Shell Eco-marathon 2017-es versenyén
 
Ryanair-járat indult Budapestről a Legogyár központjába, Billundba

Ryanair-járat indult Budapestről a Legogyár központjába, Billundba

2012. május 17.
Budapestről indított járatot a dániai Billundba, a Lego-gyár központ- jában a Ryanair ...
Részletek
RyanairBudapestről indított járatot a dániai Billundba, a Lego-gyár központjában a Ryanair ír diszkont légitársaság - közölte a Budapest Airport szerdán.

Ezzel harmincra emelkedett a Ryanair által Budapestről repült desztinációk kínálata - tájékoztatott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság. A Budapest Airport közleményében Katarzyna Gaborec, a Ryanair közép-kelet európai kereskedelmi- és marketing vezetője az új járat indulása alkalmából kijelentette: különösen a gyermekes családoknak jelenthet olcsó és mégis felejthetetlen élményt egy közösen eltöltött hétvége a dániai LEGOLAND parkban.

Billund repülőtere nemcsak jelentős, évi 2,7 millió fős utasforgalmat bonyolít, hanem Dánia legnagyobb cagro repülőtere is egyben, a 3,1 kilométeres futópályáján a világ legnagyobb gépei is leszállhatnak.

További cikkek

Több mint 12 millió utast szállított a Wizz Air
A Mercedes munkatársai a Moholy Nagy egyetemen
Az Alstom a várakozásoknak megfelelő eredményt ért
Kulcsszavak:
 
Ryanair-járat indult Budapestről a Legogyár központjába, Billundba Nem az elektromos autóké a jövő? - Hát akkor meg mié?! Ryanair-járat indult Budapestről a Legogyár központjába, Billundba Az új MX-5 Párizsban mutatkozik be a nagyközönség számára Ryanair-járat indult Budapestről a Legogyár központjába, Billundba A vadonatúj XC90 variálható padlólemez-rendszerrel készül PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei A terveknek megfelelően halad a Volkswagen dízelmotor-akciója A terveknek megfelelően halad a Volkswagen dízelmotor-akciója
 
Škoda design-különlegességek a 31. Wörthi-tavi Volkswagen GTI találkozón

Škoda design-különlegességek a 31. Wörthi-tavi Volkswagen GTI találkozón

2012. május 17.
Izgalmas tanulmány- modellekkel érkezik a škoda AUTO a Volkswagen Csoport márkáinak...
Részletek
SkodaIzgalmas tanulmánymodellekkel érkezik a škoda AUTO a Volkswagen Csoport márkáinak világszerte legnagyobb tuning-találkozójára. A márka több mint 600 négyzetméteres kiállító területén tartja premierjét a škoda Citigo Rally és a škoda Citigo DJ Car, míg este a škoda zenei nagyszínpadán nemzetközi Top DJ ad műsort. Május 16-án különböző škoda modellekkel hét csapat indul Prágából a Wörthi-tóhoz.

Reifnitz kis tóparti helység, immár a tuning rajongóinak hagyományos találkahelye, ahol minden májusban, s 2012-ben már 31. alkalommal tapasztalhatják meg a látogatók az autó iránti színtiszta szenvedélyt. Méreteit tekintve e rendezvény mára a világ egyik legjelentősebbjévé lépett elő a maga nemében, amelyre a Volkswagen Csoport harmadik legnagyobb márkájaként a škoda is évről-évre elhozza különlegességeit. A škoda azonban az esti koncertre is tartogat meglepetést: a csaknem százezer wattos hangrendszert a meghívott Top DJ a škoda Citigo DJ Car modellből dirigálja majd, amelyet a škoda Design csapata kimondottan a Wörthi-tavi találkozóra készített. Prágából prominens személyiségek, újságírók és raliversenyzők hét csapattal indulnak útnak különleges škoda modellekkel az Alpok lábához, s a Wörthi-tavi találkozóra tartó „parádén” a škoda két rali-bajnoka, Jan Kopecký és Juho Hänninen is részt vesz.

„A legszebb kilátás a Wörthi-tóra kétségkívül a volán mögül kínálkozik“ – véli Jan Kopecký, a škoda Motorsport gyári versenyzője. „Ezért is örülök, hogy az idén személyesen is részt vehetek a Wörthi-tavi találkozón.“

SkodaA škoda Reifnitz standján az új škoda Citigo alapjaira épült kreációk vonzhatják mágnesként a tekinteteket. A škoda Citigo Rally formavilágában a škoda rali-versenyautóinak dinamikus stílusát idézi. A különlegesség orrkialakítását masszív lökhárítója és légterelője, illetve tekintélyes méretű légbeömlő nyílása határozza meg, míg farán a kipufogó középre helyezett végcsöve és a tető folytatásaként kialakított stabilizátor-szárny dominál. A kellő tapadásról és stabilitásról a 18-colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra szerelt, alacsony keresztmetszetű gumiabroncsok is gondoskodnak.


A škoda Citigo Rally tanulmány mellett a škoda Citigo DJ Car bemutatója is igazi ínyencségnek ígérkezik, amelynek fara úgy szélesedik, hogy B-oszlopai mögött a DJ számára kialakított, nyitott „Stage” számára ad helyet. ‚A škoda Citigo DJ Car az esti DJ-koncerten lép élőben is akcióba, amint több ezer zene- és táncrajongó előtt „szerepelhet” a nagyszínpadon.

A Prágából a Wörthi-tóhoz indult „škoda-parádé” nem csupán egy Ausztriába vezető, gyors autópálya-túra, a többek között a škoda rali-sztárjai és neves cseh személyiségek alkotta csapatoknak ugyanis mindvégig különböző feladatokat kell megoldaniuk. Az eredményeket, illetve az utazásról készült tudósításokat a škoda Facebook-oldalán, a www.facebook.com/skodaweb cím alatt követhetik az érdeklődők.

További cikkek

SEAT varázs a Wörthi tónál
A Volkswagen továbbra is élen az európai nagybani értékesítésben
A Volkswagen Személyautók januárban ismét több mint 400 ezer autót szállított ki
Kulcsszavak:
 
Autó – Motor- és Tuning Show a Volkswagennel Autó – Motor- és Tuning Show a Volkswagennel Gazdaságos és nagy teljesítményű motorokkal bővült az új Citroen C4 Gazdaságos és nagy teljesítményű motorokkal bővült az új Citroen C4 Honda Civic Type R világpremier a 2015-ös Genfi Autószalon Honda Civic Type R világpremier a 2015-ös Genfi Autószalon Az első tíz hónapban 32 százalékkal bővült a román járműgyártás teljesítménye Az első tíz hónapban 32 százalékkal bővült a román járműgyártás teljesítménye Egyre több elektromos autó gyullad ki a Teslánál Egyre több elektromos autó gyullad ki a Teslánál
 

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 11441 - 11450