Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11571 - 11580 |
Már 10 millió szerződés adatát rögzítették az autós kártörténeti nyilvántartóban |
||
2013. február 01.
Az autósok kártörténetét tartalmazó Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszerben (KKNYR) a napokban rögzítették a 10 milliomodik szerződés adatait, a nyilvántartás szerint az autósok 32 százaléka B10-es besorolású, s kiugróan magas, 17 százalék az A0-ás besorolású ügyfelek aránya - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) az MTI-vel pénteken.
|
A közlemény emlékeztet arra, hogy a KKNYR létrehozásáról a 2010. január 1-je óta hatályos új, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás rendszerét szabályozó törvény határozott. A biztosítók azóta folyamatosan töltik fel a rendszert, folyamatosan rögzítve a kgfb-szerződéseket, azok bonus-malus besorolását, illetve a káreseményeket. A MABISZ tájékoztatása szerint a szerződések közül 3,9 millió él, 6,1 millió már nem érvényes, azóta megszűnt kgfb-szerződés. A rendszer létrehozásának célja az a kgfb-törvény indoklása szerint, hogy a bonus-malus rendszer helyett a valódi káralapú besorolás alapját teremtsék meg. Ez a korábbinál pontosabb, kockázatarányos díjkalkulációra ad lehetőséget a biztosítók számára, hiszen hosszú időtávra visszamenőleg, pontosan nyomon követhetővé teszi a káresemények időpontját és a teljes kártörténetet. A két éve működő KKNYR a jogalkotó szándékai szerint lehetőséget nyújt a bonus-malus rendszer kiváltására, amellyel - szól a törvény indoklása - "lehetővé teszi a károkozók következetes nyilvántartását és (…) megteremti az európai kompatibilitást is" - áll a közleményben. A balesetet okozókat magasabb díjjal "büntető", a balesetmentes vezetőket alacsonyabb díjjal "honoráló" bonus-malus rendszer 20 évvel ezelőtt, 1993-ban indult. A rendszer 10 bonus-kategóriát, 4 malus-kategóriát, illetve az alapdíjat - A0 - tartalmazza. A KKNYR-rendszerben nyilvántartott, 3,9 millió élő szerződésből 2,5 millió - magánszemély tulajdonában álló - személygépjármű, 1,4 millió céges autó, illetve például haszongépjármű, busz, motorkerékpár, vontató szerződése. A 2,5 millió szerződés csaknem harmada, több mint 800 ezer megállapodás B10-es besorolás alá esik, így azok díja a legkedvezőbb. A rendszerbe újonnan belépők automatikusan az A0-ás kategóriába kerülnek, ez is magyarázza, hogy a szerződők több mint hatoda ebben a csoportban található. Ugyanakkor ebbe a - közel 440 ezres darabszámú - kategóriába kerülnek azok is, akik például "párhuzamos üzemeltetőként" második gépjárművet vásárolnak saját nevükre, függetlenül attól, hogy akár 20 éve balesetmentesen vezetnek és meglévő autójukkal már kiérdemelték a B10-es besorolást. Kulcsszavak: baleset, biztosítás, gazdaság, kgfb
|
|
|||||
|
||||||
Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma |
||
2013. február 01.
A Liszt Ferenc-reptér utasszáma alig 4,7 százalékkal csökkent tavaly, ami az üzemeltető Budapest Airport (BA) szerint jó teljesítmény, az elhúzódó világgazdasági válságot és a Malév-csődöt is figyelembe véve.
|
Bár az utóbbi miatt beruházásokat állítottak le, a BA túltejesítette a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztési kötelezettségeit. A repülőtér 8 504 020 utast fogadott vagy indított tavaly, miközben a gépmozgások száma több mint 20 százalékkal, a tíz évvel ezelőtti szintre, 87 560-ra csökkent - közölte a BA csütörtökön. A közlemény megfogalmazás szerint jól teljesített a repülőtér, figyelembe véve, hogy a Malév csődjével elvesztette bázis légitársaságát, és az elhúzódó világgazdasági válság is éreztette hatását a légi forgalomban. Emlékeztetnek rá, hogy már a Malév 2012. február 3-i csődjének napján erőfeszítéseket tett a BA annak érdekében, hogy a nemzeti légitársaság helyére újabb légi fuvarozók lépjenek. A légitársaságok gyorsan reagáltak, a Lufthansa például már 72 órán belül elindította a hamburgi és a berlini járatot, az Air Berlin szintén három nap alatt megérkezett első járatával a német fővárosból. A Wizz Air és a Ryanair még a Malév-csőd napján összesen több mint negyven új járat elindítását jelentette be. 2012-ben új légitársaságok is megjelentek Budapesten, így a görög Aegean Airlines, a francia Brit Air, a holland Transavia, a finn Blue 1, az orosz Ural Airlines, a német OLT Express, és egyszerre 28 járattal tért vissza Budapestre a Ryanair. Voltak légitársaságok, amelyek a járatok számának növelésével vagy a meglévő gépek nagyobbra cserélésével reagáltak a helyzetre. Emiatt lényegesen javult a repülőgépek kihasználtsága Budapesten, viszont mintegy 23 000-el csökkent le- és felszállások száma. Gyökeresen átalakult a légitársaságok aránya is Budapesten. A diszkont fuvarozók részaránya a 2011-es 26 százalékról tavaly 52 százalékra emelkedett, ennek megfelelően átalakultak az utazási szokások, sőt a magyarországi idegenforgalom jellege is megváltozott. A repülés, mint lehetséges közlekedési eszköz elérhetővé vált új társadalmi rétegek számára, így a fiatalok, az egyetemisták és a külföldön munkát keresők számára is. A budapesti szállodák visszajelzései alapján például az 5 csillagos szállodák az üzlet pangásáról panaszkodtak, míg a panziók, a diákszállók és a 3 csillagos hotelek soha nem látott forgalmat bonyolítottak tavaly. Bár a Budapest Airport egy sor drasztikus költségcsökkentő intézkedést kényszerült bevezetni - ilyen volt az 1. Terminál 2012. május végi kényszerű bezárása -, az utaskiszolgálás minősége azonban ennek ellenére emelkedett. A repülőterek nemzetközi szövetsége által megrendelt, titkos, az utasok kikérdezésén alapuló felmérés szerint 2012-ben a Budapest Airport megítélése tovább javult az utazók körében. A Budapest Airport 2012-ben a Malév-csőd miatt kénytelen volt leállítani mintegy 30 millió euró (8,7 milliárd forint) tervezett beruházást, a repülőtéri cég ezzel együtt is túltejesítette a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztési kötelezettségeit. Ezt a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. hivatalos levélben is elismerte 2012 decemberének végén, hangsúlyozva, hogy a Budapest Airport a vállalt kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tett. "A Budapest Airport ennél is többet tehetne a magyar idegenforgalom és különösen Budapest érdekében." - hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója a közleményben. Kifejtette: "hosszú évek óta nem tudunk dűlőre jutni egy repülőtéri szálloda építésének bürokratikus akadályainak ügyében, holott ez a költségvetésnek egyetlen forintjába sem kerülne, viszont jól szolgálná a turizmus érdekeit. Bízom benne, hogy az MNV Zrt. új vezetőjével rövidesen át tudjuk vágni ezt a gordiuszi csomót." A Budapest Airport az elmúlt évben számos újítást vezetett be, amelyeknek köszönhetően a 2011-es 79 százalékról 82 százalékra emelkedett tavaly a járatok pontossága. "Tovább folytatjuk az erőfeszítéseket, hogy a légiközlekedés minden szektorából újabb légitársaságokat hozzunk Budapestre, akár a hosszútávú járatokról, akár az európai hagyományos vagy diszkont légitársaságokról, vagy a charterekről van szó." - nyilatkozta Kam Jandu. A Budapest Airport légiközlekedési igazgatója hozzátette: " idén májusban Budapesten házigazdaként rendezzük meg a Routes Europe konferenciát a légitársaságok döntéshozói számára. Ezt a fórumot is arra szeretnénk felhasználni a magyar turizmus szakma képviselőivel együtt, hogy meggyőzzük a légitársaságok vezetőit: a régiós versenytársakkal szemben igenis érdemes Budapestre hozni az új repülőjáratokat." Kulcsszavak: airport, budapest, budapest airport, gazdaság, légi közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címet |
||
2013. február 01.
Az „auto motor und sport” autós szaklap olvasói szavazásán tizedszer elnyert díj megerősítette, hogy a szavazásban résztvevőknek az egyterűek kategóriájában évek óta egyértelműen a Volkswagen Haszonjárművek Multivan típusa a kedvence.
|
A díjat Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek márka igazgatótanácsának szóvivője vette át, a Stuttgartban néhány nappal ezelőtt tartott rendezvényen, ahol így nyilatkozott: „A Multivan sok ügyfelünknek a kényelem és a használhatóság, a térkínálat és a variálhatóság, valamint a takarékosság és a vezetési élmény optimális kombinációját jelenti. Büszkék vagyunk erre a szavazói elismerésre – elvégre az összes tudásunkat és szívünket-lelkünket beleadtuk ebbe a típusba. A jövőben még tovább fejlesztjük majd ennek a koncepciónak az erősségeit, hogy a Multivan következő generációja is annyira vonzó legyen, amennyire csak lehet.” A díj jelentőségét emelei, hogy egyedül Németországból mintegy 113 ezer olvasó voksolt a hagyományos „Die besten Autos” (A legjobb autók) pályázaton, 17 országból pedig 22 magazin vett részt a szavazáson. Tíz kategóriában 373 típusra adhatták le szavazataikat az olvasók. újabb győzelmével a hannoveri sikermodell 2004 óta nem csekélyebb mutatványt hajtott végre, minthogy sorozatosan minden évben elnyerte ezt a rangos kitüntetést. Az idei szavazáson is az összes résztvevő mintegy 31 százaléka a Multivan típusra adta le voksát. Kulcsszavak: díj, haszonjármű, multivan, szavazás, új autó, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Hárommilliónál tart a Suzuki Swift! |
||
2013. február 01.
A Suzuki kisautójából, a 2004-ben világstratégiai modellként bevezetett Swiftből immár több mint 3 milliót adtak el világszerte – adta hírül a Suzuki Motor Corporation. A hárommilliós értékesítési darabszámot nyolc év és két hónap múltán, januárban érte el a modell.
|
A Swiftben a Suzuki kisautók kapcsán felhalmozott szakértelme ölt testet, illetve az a szándék, amellyel a gyártó sportos, stílusos, élményszerűen vezethető kocsikat kíván létrehozni. A Swift „világstratégiai modellként” történő gyártása és piaci bevezetése 2004 novemberében kezdődött Japánban. A rákövetkező évben Magyarországon, Indiában és Kínában is megindult a gyártás; Thaiföld 2012 márciusában csatlakozott a Swiftet gyártó országok táborához. Mára a modellt a világ több mint 120 országában és régiójában vásárolják, és olyan népszerű, hogy összesített eladásai átlépték a hárommilliós határt. A Swiftet a Japán Autós Szakírók és újságírók Konferenciája 2006-ban és 2011-ben is az „év autójának” választotta. Megbecsültségét emellett olyan díjak jelzik, mint a 2005–2006-os japán „év autója” szavazáson a „legjobb vezetési élmény” különdíj, továbbá számos európai, indiai és a világ más országaiból származó kitüntetés. A 2010-es modellfrissítéssel a Swift teljesen megújult: kifinomult formaterve a szabadság és a stabilitás érzetét kelti, így árnyalva az autó alapkarakterét, a fürgeséget. Mindeközben a kocsi környezetterhelését is sikerült csökkenteni. A hárommillió eladott Swiftnek hozzávetőleg 13 százaléka Japánban, 45 százaléka Indiában és 23 százaléka Európában talált gazdára. Kulcsszavak: autókereskedés, autópiac, gazdaság, járműipar, suzuki, swift, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Kártérítést fog követelni a Boeingtől az ANA légitársaság a 787-esek hibái miatt |
||
2013. február 01.
Kártérítést fog követelni a Boeing 787-es Dreamliner utasszállító repülőgépeinek sorozatos hibák miatti leállítása következtében elszenvedett károkért az All Nippon Airways (ANA) japán légitársaság az amerikai gyártótól - jelentette pénteken a Japan Today hírportál.
|
Tonomoto Kijosi, az ANA pénzügyi igazgatója közölte ugyanakkor azt is, hogy a társaság egyelőre a hibák okainak feltárására összpontosít, és még nem kezdett egyeztetésekbe a Boeinggel az esetleges kárrendezésről. A tárgyalásokra azonban sor fog kerülni, amint a gépek helyzete rendeződött - tette hozzá. A 787-eseken az elmúlt hetekben összesen öt váratlan esemény történt, köztük két ízben a repülők akkumulátorai égtek le. Emiatt a gépeket nem engedik repülni sehol a világon a hibák kivizsgálásáig. A Boeing a problémák miatt ideiglenesen felfüggesztette a gépek szállítását. Szerte a világban eddig ötven Dreamliner repült, és 800 megrendelés érkezett az amerikai gyártóhoz. Az ANA 17 darab 787-essel rendelkezik. A gépek földre parancsolása miatt a társaság eddig 459 járatot volt kénytelen törölni, aminek következtében mintegy 1,4 milliárd jenes (mintegy 3,26 milliárd forint) kár érte a céget. Tonomoto közlése szerint a cég bevételeit összesen három százalékkal fogja csökkenteni, ha a gépek már nem repülhetnek a március 31-ig tartó japán üzleti év végéig. Az ANA ugyanakkor továbbra is optimista a gépeket illetően. "Szerintem fantasztikus repülő. Ha ez az incidens megoldódik, újra minőségi gépként tartják majd számon" - mondta Tonomoto a modellről, amely a Boeing szerint ötödével csökkenti az üzemanyagköltségeket könnyű szerkezetének köszönhetően. Az incidensek miatt az amerikai és a japán légügyi hatóságok is vizsgálatot indítottak, ám a hibák okát mindeddig nem tárták fel. Kulcsszavak: dreamliner, japán, légi közlekedés, repülő, repülőtér
|
|
|||||
|
||||||
Fejleszti egyes agglomerációs járatait a BKK |
||
2013. február 01.
Fejleszti péntektől öt agglomerációs járatát a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), ezzel javulhat Budaörs, Budakeszi, Nagykovácsi, Törökbálint és Diósd kiszolgálása - közölte a központ csütörtökön az MTI-vel.
|
Budakeszire a 22A járat mellett munkanapokon csúcsidőszakban a 22-es busz is közlekedik, a 222-es járatnak az üzemidejét, a 922-es éjszakai busznak pedig az útvonalát hosszabbítják meg. A Hűvösvölgy és Nagykovácsi között közlekedő 63-as autóbusz menetrendje is módosul: a reggeli csúcsidőben, a 8 és 10 óra közötti időszakban, valamint fél három és fél hét között több buszt állítanak forgalomba, így a követési idő is csökken. Ezzel párhuzamosan a gyengén kihasznált hétvégi reggeli, déli és kora esti időszakban kevesebb busz közlekedik. A diósdi önkormányzat kezdeményezésére munkanapokon délután a 13-as, 113-as és 113A buszok 12.20 és a 19.30 között a Budatétény vasútállomásról öt perccel később indulnak. A Törökbálintot és Budaörsöt kiszolgáló 140-es buszokból munkanapokon reggel Budaörs felé három járat, délután Törökbálint felé négy járat Budaörsön a Baross utca helyett a Szabadság úton közlekedik 140i jelzéssel. A reggeli üzemkezdet budaörsi lakótelep végállomásról mindennap 6.20-ra módosul, az esti üzemzárás 15 perccel tolódik ki. A Pécelre közlekedő 169E járatra a BKK február elsejét alacsonypadlós buszt is forgalomba ad. Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök |
||
2013. február 01.
Csaknem 50 éve annak, hogy a Nissan mérnökeinek egyszerű ötlete támadt az eladások növelésére a motorsport segítségével: beépítettek egy erős motort egy normál japán személyautóba.
|
Amikor rájöttek, hogy milyen lehetőségeket rejt magában, amit műveltek, gőzerővel dolgoztak, hogy elkészítsék azt a 100 darabot, ami a szigorú homologizációs szabályok teljesítéséhez kellett. Az 1964. május 1-jén bemutatkozott a Nissan Skyline 2000GT (S54). A rákövetkező második napon már versenybe szállt, s bár a Porsche 904 lett a győztes, a 2-6. helyet a Nissan szerezte meg. A vállalkozó szellemű mérnökök nem igazán tudták, mit is indítottak el. Az autóversenyzés iránti rajongásuk, az, hogy a hivatalos munkaidő végeztével, szabadidejükben dolgoztak egy versenyképes gép létrehozásán, a Skyline-legenda megszületéséhez vezetett. Első ízben jelent meg a Nismo szelleme. Ez a szemlélet vezetett el a négykerékhajtású R32 GT-R uralmáig, amely egy generáción keresztül mind a valódi, mind a virtuális versenypályák nyertese volt. A digitális korszak lehetőségeit kihasználva, a Nismo autók világszerte a Sony régóta futó Gran Turismo® sorozatának szupersztárjaivá váltak. A rettentő erejű autók már nem csak egy gazdag kisebbség privilégiumát jelentették ettől kezdve. A Nismo elhivatott lelkesedése és innovációs készsége 2013-ban is él és jól van. Manapság a megszerzett tudást a versenypályákról az utcára is átirányítják, de soha nem feledkeznek meg a rajongókkal történő kapcsolattartásra a digitális térben. A Nismo megérkezett Európába. Kulcsszavak: bemutató, japán, járműipar, juke, nismo, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetően |
||
2013. január 31.
A Suzuki értékesítési eredményei a megelőző évhez képest jelentősen javultak 2012-ben az év folyamán meghirdetett autócsere-akcióknak köszönhetően. Az akciók során 2060 magánvásárló jutott új autóhoz, a Suzuki összes eladása pedig elérte a 3300-at.
|
A Magyar Suzuki Zrt. mindig is kiemelt jelentőséget tulajdonított annak, hogy autói magyar munkaerővel készülnek az esztergomi gyárban. Amellett hogy Esztergom látja el egész Európát exportált gépjárműveivel, a gyár a hazai piacra is termel. A Suzuki magánvásárlói az elmúlt két évtizedben szilárd alapot jelentettek az értékesítés területén. A globális és magyar gépjárműipart, valamint a magyar háztartásokat is sújtó gazdasági válság időszakában a magánvásárlók szerepe még inkább felértékelődött. A Magyar Suzuki értékesítési tevékenységével 2012-ben közel félmillió Suzuki-tulajdonost célzott meg, arra bátorítva őket, hogy régi autójukat cseréljék újra. Ezek az akciók megoldást kínáltak mindazoknak, akikben megérett az elhatározás a régi autó lecserélésére, és csak a kedvező alkalomra vártak. Mindehhez szükség volt a Suzuki belföldi márkakereskedői hálózatának erős támogatására, így a helyi marketingkampányok is hozzájárultak az éledező magáneladások számának növekedéséhez. Az első autócsere-akció 2012 februárjában kezdődött, amikor a Suzuki Ignisszel rendelkezők cserélhették a meghirdetett modellek valamelyikére öreg autójukat úgy, hogy az új kocsi megvásárlásához extrakedvezményt kaptak. Az Ignis után a Swift következett, hat kiválasztott modellel. Az új Swift egyik kivitelére vonatkozó egymillió forintos engedmény verhetetlennek bizonyult, az értékesítési pontokon megjelenő vevők életet leheltek a korábban stagnáló eladásokba, és több mint ezer autót vásároltak. Tavasszal a Wagon R+ következett, az akció az olimpiai kampány kezdetéig tartott, amikor is az összes Suzuki modell becserélésére lehetőség nyílt. Nyáron megjelent a kereskedésekben az új, stílusos formatervvel és számos vonzó tulajdonsággal felruházott, frissített Splash. Tesztvezetésére a „Legjobb női vezető” verseny elődöntőin nyílott mód, ahol a hölgyek bemutathatták autóvezetési tudományukat. Több mint ötezer versenyző tette próbára tudását – közülük került ki a győztes, Magyarország legjobb hölgysofőrje, aki egy vadonatúj Splasht kapott fődíjként. A Suzuki-ősz a magyarok egyik legnépszerűbb modelljével köszöntött be: az SX4-ek cseréjére vonatkozó akció év végéig tartott, egészen a karácsonyi kampányig, amelyben további árengedmények és kiegészítők – például modellspecifikus tartozékok –, javítókészletek, szűrők, mobilkihangosítók vártak a vásárlókra. A csereakciók nagyon népszerűek voltak a márkahű vásárlók körében. Az egyidejűleg bevezetett új márkaszlogenben – „Igazi magyar. és japán.” – a Suzuki autók olyan termékként jelennek meg, amelyek magyar gyártásban, a legkorszerűbb japán technológia felhasználásával készülnek. A sikeres akciók révén a Suzuki nagy lépést tett, hogy megerősítse korábbi kiváló megítélését, a „legnépszerűbb magyar autó” státuszát. A magánvásárlásokból származó értékesítés 2011-hez képest megduplázódott, a Suzuki 6,2 százalékos piaci részesedést ért el 2012-ben. Világosan megmutatkozott, hogy a magánvásárlók szilárd alapot jelentenek a márka számára: a 2012-es eladások 60 százalékánál magánszemély volt a vevő. A flottavásárlások esetében a tendenciákban némi elmozdulás figyelhető meg: a cégek hajlamosabbá váltak kis fogyasztású B kategóriás modelleket vásárolni, ami remélhetőleg jó hír a Suzukinak, hiszen így újabb potenciális vevőkre számíthat 2013-ban. Ami a további terveket illeti, 2013-ban a Magyar Suzuki hazai tenderek elnyerésével kívánja növelni flottaeladásainak arányát. A 2012-ben nagy sikert arató csereakciók a közeljövőben biztosan folytatódnak valamilyen formában, hogy még több Suzuki-tulajdonost érjenek el. A „Legjobb női vezető” versenyt pedig – tavalyi nagy népszerűségére való tekintettel – kibővített formában rendezi meg a vállalat. Kulcsszavak: autócsere, autóipar, gazdaság, suzuki, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Nem boldogultak az autórablók a kézi sebességváltóval |
||
2013. január 31.
Nem boldogult két fegyveres autórabló a kézi sebességváltóval, pedig áldozatuk - Randolph Bean - még készségesen el is magyarázta nekik, hogy miként működik.
|
Az eset az Egyesült államokban történt. Először az 51 éves Bean lepődött meg, hogy támadás éri: Orlandóban két jól öltözött fiatal férfi fogott rá fegyvert és parancsolta ki kocsijából. Utána viszont a rablók lepődtek meg, mert nem indult az autó. Tanácstalanul rángatták a sebességváltó karját, a kuplung pedálját viszont nem nyomták le. "Négyszer is figyelmeztettem őket, hogy nyomják ki a kuplungot, mert ez nem automata váltós kocsi, de hiába. Pár kísérlet után aztán feladták, és elinaltak. Mindazonáltal nem távoztak üres kézzel: elvették a telefonomat, a pénztárcámat és a kulcsaimat" - idézte Beant a Yahoo amerikai hírportál. A férfi azért próbált segíteni a rablóknak, mert attól tartott, hogy a kudarc miatti mérgükben lelőhetik. Az eset után megbocsátó irányukban, a következő üzenetet küldte ellopott mobiltelefonjára: "Fiúk, változtassatok életeteken. Annyi minden áll előttetek. Köszönöm, hogy nem öltetek meg egy olyan csacskaságért, mint egy kocsi." Kulcsszavak: autó, hírek, lopás, rablás
|
|
|||||
|
||||||
A prágai repülőtér utasforgalma nyolc százalékkal csökkent tavaly |
||
2013. január 31.
Tavaly 10,8 millió utas fordult meg a prágai Václav Havel Repülőtéren (korábban Ruzyne), ez éves szinten nyolcszázalékos csökkenés. A leszállások-felszállások száma csaknem 13 százalékkal esett vissza - közölte a repülőtér szerdán közleményben.
|
Elsősorban a Prágán átutazó utasok száma csökkent. Az úgynevezett helyi utasok száma, akik Prágából repültek a világba vagy érkeztek vissza a cseh fővárosba, tavaly éves szinte két százalékkal emelkedett - mondta Eva Krejcí, a repülőtér szóvivője újságíróknak. "Számítottunk rá, hogy így alakulhat a helyzet, mert a legnagyobb partnerünk, a Ceské Aerolini (CSA) optimalizálta szerkezetét és hálózatát. Ami a gazdasági eredményeket illeti, ott pozitív eredményeket értünk el, növekedett a bevételünk az utasszállításból és a teherszállításból is" - jelentette ki Jirí Pos, a repülőtér igazgatója. Konkrét adatokat azonban nem hozott nyilvánosságra. Pos azt állította, hogy a Václav Havel Repülőtéren idén számításai szerint legalább két százalékkal emelkedni fog az utasforgalom. Főleg a nyári szezonban több lesz a járat, és néhány útvonalon a gyakoriság is nő. A prágai repülőtérről 2012-ben 49 légitársaság gépei 132 helyre repültek. A legtöbb utas Nagy-Britanniába, Németországban, Franciaországba, Oroszországba és Olaszországba ment. A járatok 88 százalékát a rendszeres járatok tették ki, a többi charter volt. A prágai repülőtér forgalmának 30,6 százalékát a Ceské Aerolinie biztosította, bár forgalma 25 százalékkal alacsonyabb volt, mint 2011-ben. A prágai repülőtéren naponta átlagban 30 ezer utast fordult meg, és 359 járat indult, illetve érkezett. Kulcsszavak: airport, csa airlines, közlekedés, légiközlekedés, légitársaság, repülő, repülőtér
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11571 - 11580 |