Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11571 - 11580
Már 10 millió szerződés adatát rögzítették az autós kártörténeti nyilvántartóban

Már 10 millió szerződés adatát rögzítették az autós kártörténeti nyilvántartóban

2013. február 01.
Az autósok kártörténetét tartalmazó Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszerben (KKNYR) a napokban rögzítették a 10 milliomodik szerződés adatait, a nyilvántartás szerint az autósok 32 százaléka B10-es besorolású, s kiugróan magas, 17 százalék az A0-ás besorolású ügyfelek aránya - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) az MTI-vel pénteken.
Részletek
Már 10 millió szerződés adatát rögzítették az autós kártörténeti nyilvántartóbanA közlemény emlékeztet arra, hogy a KKNYR létrehozásáról a 2010. január 1-je óta hatályos új, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás rendszerét szabályozó törvény határozott. A biztosítók azóta folyamatosan töltik fel a rendszert, folyamatosan rögzítve a kgfb-szerződéseket, azok bonus-malus besorolását, illetve a káreseményeket.

A MABISZ tájékoztatása szerint a szerződések közül 3,9 millió él, 6,1 millió már nem érvényes, azóta megszűnt kgfb-szerződés. A rendszer létrehozásának célja az a kgfb-törvény indoklása szerint, hogy a bonus-malus rendszer helyett a valódi káralapú besorolás alapját teremtsék meg. Ez a korábbinál pontosabb, kockázatarányos díjkalkulációra ad lehetőséget a biztosítók számára, hiszen hosszú időtávra visszamenőleg, pontosan nyomon követhetővé teszi a káresemények időpontját és a teljes kártörténetet. A két éve működő KKNYR a jogalkotó szándékai szerint lehetőséget nyújt a bonus-malus rendszer kiváltására, amellyel - szól a törvény indoklása - "lehetővé teszi a károkozók következetes nyilvántartását és (…) megteremti az európai kompatibilitást is" - áll a közleményben.

A balesetet okozókat magasabb díjjal "büntető", a balesetmentes vezetőket alacsonyabb díjjal "honoráló" bonus-malus rendszer 20 évvel ezelőtt, 1993-ban indult. A rendszer 10 bonus-kategóriát, 4 malus-kategóriát, illetve az alapdíjat - A0 - tartalmazza.

Már 10 millió szerződés adatát rögzítették az autós kártörténeti nyilvántartóbanA KKNYR-rendszerben nyilvántartott, 3,9 millió élő szerződésből 2,5 millió - magánszemély tulajdonában álló - személygépjármű, 1,4 millió céges autó, illetve például haszongépjármű, busz, motorkerékpár, vontató szerződése.

A 2,5 millió szerződés csaknem harmada, több mint 800 ezer megállapodás B10-es besorolás alá esik, így azok díja a legkedvezőbb. A rendszerbe újonnan belépők automatikusan az A0-ás kategóriába kerülnek, ez is magyarázza, hogy a szerződők több mint hatoda ebben a csoportban található. Ugyanakkor ebbe a - közel 440 ezres darabszámú - kategóriába kerülnek azok is, akik például "párhuzamos üzemeltetőként" második gépjárművet vásárolnak saját nevükre, függetlenül attól, hogy akár 20 éve balesetmentesen vezetnek és meglévő autójukkal már kiérdemelték a B10-es besorolást.
Kulcsszavak: baleset, biztosítás, gazdaság, kgfb
 
Már 10 millió szerződés adatát rögzítették az autós kártörténeti nyilvántartóban Elkezdődött a Mercedes-Benz CLA modell magyarországi értékesítése Már 10 millió szerződés adatát rögzítették az autós kártörténeti nyilvántartóban Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója Már 10 millió szerződés adatát rögzítették az autós kártörténeti nyilvántartóban Lada-platformra épül az "olcsó Nissan", a Datsun Elrendelték az Árpád hídon történt baleset okozójának letartóztatását Elrendelték az Árpád hídon történt baleset okozójának letartóztatását Már 10 millió szerződés adatát rögzítették az autós kártörténeti nyilvántartóban Elektromos autók használatára utasít és ösztönöz a kínai kormány
 
Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma

Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma

2013. február 01.
A Liszt Ferenc-reptér utasszáma alig 4,7 százalékkal csökkent tavaly, ami az üzemeltető Budapest Airport (BA) szerint jó teljesítmény, az elhúzódó világgazdasági válságot és a Malév-csődöt is figyelembe véve.
Részletek
Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalmaBár az utóbbi miatt beruházásokat állítottak le, a BA túltejesítette a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztési kötelezettségeit.

A repülőtér 8 504 020 utast fogadott vagy indított tavaly, miközben a gépmozgások száma több mint 20 százalékkal, a tíz évvel ezelőtti szintre, 87 560-ra csökkent - közölte a BA csütörtökön. A közlemény megfogalmazás szerint jól teljesített a repülőtér, figyelembe véve, hogy a Malév csődjével elvesztette bázis légitársaságát, és az elhúzódó világgazdasági válság is éreztette hatását a légi forgalomban.

Emlékeztetnek rá, hogy már a Malév 2012. február 3-i csődjének napján erőfeszítéseket tett a BA annak érdekében, hogy a  nemzeti légitársaság helyére újabb légi fuvarozók lépjenek. A légitársaságok gyorsan reagáltak, a Lufthansa például már 72 órán belül elindította a hamburgi és a berlini járatot, az Air Berlin szintén három nap alatt megérkezett első járatával a német fővárosból. A Wizz Air és a Ryanair még a Malév-csőd napján  összesen több mint negyven új járat elindítását jelentette be.

2012-ben új légitársaságok is megjelentek Budapesten, így a görög Aegean Airlines, a francia Brit Air, a holland Transavia, a finn Blue 1, az orosz Ural Airlines, a német OLT Express, és egyszerre 28 járattal tért vissza Budapestre a Ryanair. Voltak légitársaságok, amelyek a járatok számának növelésével vagy a meglévő gépek nagyobbra cserélésével reagáltak a helyzetre. Emiatt lényegesen javult a repülőgépek kihasználtsága Budapesten, viszont mintegy 23 000-el csökkent le- és felszállások száma.

Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalmaGyökeresen átalakult a légitársaságok aránya is Budapesten. A diszkont fuvarozók részaránya a 2011-es 26 százalékról tavaly 52 százalékra emelkedett, ennek megfelelően átalakultak az utazási szokások, sőt a magyarországi idegenforgalom jellege is megváltozott. A repülés, mint lehetséges közlekedési eszköz elérhetővé vált új társadalmi rétegek számára, így a fiatalok, az egyetemisták és a külföldön munkát keresők számára is. A budapesti szállodák visszajelzései alapján például az 5 csillagos szállodák az üzlet pangásáról panaszkodtak, míg a panziók, a diákszállók és a 3 csillagos hotelek soha nem látott forgalmat bonyolítottak tavaly.

Bár a Budapest Airport egy sor drasztikus költségcsökkentő intézkedést kényszerült bevezetni - ilyen volt az 1. Terminál 2012. május végi kényszerű bezárása -, az utaskiszolgálás minősége azonban ennek ellenére emelkedett. A repülőterek nemzetközi szövetsége által megrendelt, titkos, az utasok kikérdezésén alapuló felmérés szerint 2012-ben a Budapest Airport megítélése tovább javult az utazók körében. A Budapest Airport 2012-ben a Malév-csőd miatt kénytelen volt leállítani mintegy 30 millió euró (8,7 milliárd forint) tervezett beruházást, a repülőtéri cég ezzel együtt is túltejesítette a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztési kötelezettségeit. Ezt a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. hivatalos levélben is elismerte 2012 decemberének végén, hangsúlyozva, hogy a Budapest Airport a vállalt kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tett.

Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma"A Budapest Airport ennél is többet tehetne a magyar idegenforgalom és különösen Budapest érdekében." - hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója a közleményben. Kifejtette: "hosszú évek óta nem tudunk dűlőre jutni egy repülőtéri szálloda építésének bürokratikus akadályainak ügyében, holott ez a költségvetésnek egyetlen forintjába sem kerülne, viszont jól szolgálná a turizmus érdekeit. Bízom benne, hogy az MNV Zrt. új vezetőjével rövidesen át tudjuk vágni ezt a gordiuszi csomót."

A Budapest Airport az elmúlt évben számos újítást vezetett be, amelyeknek köszönhetően a 2011-es 79  százalékról 82 százalékra emelkedett tavaly a járatok pontossága.

"Tovább folytatjuk az erőfeszítéseket, hogy a légiközlekedés minden szektorából újabb légitársaságokat hozzunk Budapestre, akár a hosszútávú járatokról, akár az európai hagyományos vagy diszkont légitársaságokról, vagy a charterekről van szó." - nyilatkozta Kam Jandu. A Budapest Airport légiközlekedési igazgatója hozzátette: " idén májusban Budapesten házigazdaként rendezzük meg a Routes Europe konferenciát a légitársaságok döntéshozói számára. Ezt a fórumot is arra szeretnénk felhasználni a magyar turizmus szakma képviselőivel együtt, hogy meggyőzzük a légitársaságok vezetőit: a régiós versenytársakkal szemben igenis érdemes Budapestre hozni az új repülőjáratokat."
Kulcsszavak: airport, budapest, budapest airport, gazdaság, légi közlekedés
 
Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma E-útdíj - Előzetes vitarendezést kezdeményezett a tender egyik ajánlattevője Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma A Volvo Car Group 2012-es éve A BMW Group rekord értékesítéssel indította az új évet A BMW Group rekord értékesítéssel indította az új évet Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma
 
A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címet

A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címet

2013. február 01.
Az „auto motor und sport” autós szaklap olvasói szavazásán tizedszer elnyert díj megerősítette, hogy a szavazásban résztvevőknek az egyterűek kategóriájában évek óta egyértelműen a Volkswagen Haszonjárművek Multivan típusa a kedvence.
Részletek
A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címetA díjat Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek márka igazgatótanácsának szóvivője vette át, a Stuttgartban néhány nappal ezelőtt tartott rendezvényen, ahol így nyilatkozott: „A Multivan sok ügyfelünknek a kényelem és a használhatóság,  a térkínálat és a variálhatóság, valamint a takarékosság és a vezetési élmény optimális kombinációját jelenti. Büszkék vagyunk erre a szavazói elismerésre – elvégre az összes tudásunkat és szívünket-lelkünket beleadtuk ebbe a típusba. A jövőben még tovább fejlesztjük majd ennek a koncepciónak az erősségeit, hogy a Multivan következő generációja is annyira vonzó legyen, amennyire csak lehet.”

A díj jelentőségét emelei, hogy egyedül Németországból mintegy 113 ezer olvasó voksolt a hagyományos „Die besten Autos” (A legjobb autók) pályázaton, 17 országból pedig 22 magazin vett részt a szavazáson. Tíz kategóriában 373 típusra adhatták le szavazataikat az olvasók. újabb győzelmével a hannoveri sikermodell 2004 óta nem csekélyebb mutatványt hajtott végre, minthogy sorozatosan minden évben elnyerte ezt a rangos kitüntetést. Az idei szavazáson is az összes résztvevő mintegy 31 százaléka a Multivan típusra adta le voksát.

A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címet
Kulcsszavak: díj, haszonjármű, multivan, szavazás, új autó, volkswagen
 
Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója A Volkswagen Haszonjárművek 2024-től új prémium kategóriájú elektromos járműveket gyárt Hannoverben A Volkswagen Haszonjárművek 2024-től új prémium kategóriájú elektromos járműveket gyárt Hannoverben Díjeső az Audinak az „iF Design Award” díjátadón Díjeső az Audinak az „iF Design Award” díjátadón A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címet 2,91 millió Volkswagen személyautót szállítottak ki június végéig A Multivan sorozatban tizedszer nyerte el a „Das beste Auto” címet Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás
 
Hárommilliónál tart a Suzuki Swift!

Hárommilliónál tart a Suzuki Swift!

2013. február 01.
A Suzuki kisautójából, a 2004-ben világstratégiai modellként bevezetett Swiftből immár több mint 3 milliót adtak el világszerte – adta hírül a Suzuki Motor Corporation. A hárommilliós értékesítési darabszámot nyolc év és két hónap múltán, januárban érte el a modell.
Részletek
Suzuki SwiftA Swiftben a Suzuki kisautók kapcsán felhalmozott szakértelme ölt testet, illetve az a szándék, amellyel a gyártó sportos, stílusos, élményszerűen vezethető kocsikat kíván létrehozni. A Swift „világstratégiai modellként” történő gyártása és piaci bevezetése 2004 novemberében kezdődött Japánban. A rákövetkező évben Magyarországon, Indiában és Kínában is megindult a gyártás; Thaiföld 2012 márciusában csatlakozott a Swiftet gyártó országok táborához. Mára a modellt a világ több mint 120 országában és régiójában vásárolják, és olyan népszerű, hogy összesített eladásai átlépték a hárommilliós határt.

A Swiftet a Japán Autós Szakírók és újságírók Konferenciája 2006-ban és 2011-ben is az „év autójának” választotta. Megbecsültségét emellett olyan díjak jelzik, mint a 2005–2006-os japán „év autója” szavazáson a „legjobb vezetési élmény” különdíj, továbbá számos európai, indiai és a világ más országaiból származó kitüntetés.

A 2010-es modellfrissítéssel a Swift teljesen megújult: kifinomult formaterve a szabadság és a stabilitás érzetét kelti, így árnyalva az autó alapkarakterét, a fürgeséget. Mindeközben a kocsi környezetterhelését is sikerült csökkenteni.

Suzuki SwiftA hárommillió eladott Swiftnek hozzávetőleg 13 százaléka Japánban,  45 százaléka Indiában és 23 százaléka Európában talált gazdára.
Kulcsszavak: autókereskedés, autópiac, gazdaság, járműipar, suzuki, swift, új autó
 
Hárommilliónál tart a Suzuki Swift! Az új Volvo FMX-et olyan könnyű irányítani, hogy még egy hörcsög is átveheti a kormánykereket Hárommilliónál tart a Suzuki Swift! Rekord értékesítés az Audinál Hárommilliónál tart a Suzuki Swift! Stadler-üzemavató Szolnokon Álomállás ajánlat a Harley-Davidson-tól Álomállás ajánlat a Harley-Davidson-tól Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft. Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft.
 
Kártérítést fog követelni a Boeingtől az ANA légitársaság a 787-esek hibái miatt

Kártérítést fog követelni a Boeingtől az ANA légitársaság a 787-esek hibái miatt

2013. február 01.
Kártérítést fog követelni a Boeing 787-es Dreamliner utasszállító repülőgépeinek sorozatos hibák miatti leállítása következtében elszenvedett károkért az All Nippon Airways (ANA) japán légitársaság az amerikai gyártótól - jelentette pénteken a Japan Today hírportál.
Részletek
Kártérítést fog követelni a Boeingtől az ANA légitársaság a 787-esek hibái miattTonomoto Kijosi, az ANA pénzügyi igazgatója közölte ugyanakkor azt is, hogy a társaság egyelőre a hibák okainak feltárására összpontosít, és még nem kezdett egyeztetésekbe a Boeinggel az esetleges kárrendezésről. A tárgyalásokra azonban sor fog kerülni, amint a gépek helyzete rendeződött - tette hozzá.

A 787-eseken az elmúlt hetekben összesen öt váratlan esemény történt, köztük két ízben a repülők akkumulátorai égtek le. Emiatt a gépeket nem engedik repülni sehol a világon a hibák kivizsgálásáig. A Boeing a problémák miatt ideiglenesen felfüggesztette a gépek szállítását. Szerte a világban eddig ötven Dreamliner repült, és 800 megrendelés érkezett az amerikai gyártóhoz.

Az ANA 17 darab 787-essel rendelkezik. A gépek földre parancsolása miatt a társaság eddig 459 járatot volt kénytelen törölni, aminek következtében mintegy 1,4 milliárd jenes (mintegy 3,26 milliárd forint) kár érte a céget. Tonomoto közlése szerint a cég bevételeit összesen három százalékkal fogja csökkenteni, ha a gépek már nem repülhetnek a március 31-ig tartó japán üzleti év végéig.

Az ANA ugyanakkor továbbra is optimista a gépeket illetően. "Szerintem fantasztikus repülő. Ha ez az incidens megoldódik, újra minőségi gépként tartják majd számon" - mondta Tonomoto a modellről, amely a Boeing szerint ötödével csökkenti az üzemanyagköltségeket könnyű szerkezetének köszönhetően.

Kártérítést fog követelni a Boeingtől az ANA légitársaság a 787-esek hibái miattAz incidensek miatt az amerikai és a japán légügyi hatóságok is vizsgálatot indítottak, ám a hibák okát mindeddig nem tárták fel.
Kulcsszavak: dreamliner, japán, légi közlekedés, repülő, repülőtér
 
Kártérítést fog követelni a Boeingtől az ANA légitársaság a 787-esek hibái miatt Gyártásának 10. évfordulóját ünnepli a Mazda3 Növelte árbevételét és nyereségét az Airbus-csoport 2014-ben Növelte árbevételét és nyereségét az Airbus-csoport 2014-ben A Suzuki forgalomba hozta Japánban az új, hibrid Swift kompakt autót A Suzuki forgalomba hozta Japánban az új, hibrid Swift kompakt autót Kártérítést fog követelni a Boeingtől az ANA légitársaság a 787-esek hibái miatt Megkapta a típusengedélyt az Airbus A350-900-as az EASA-tól Kártérítést fog követelni a Boeingtől az ANA légitársaság a 787-esek hibái miatt Airbus: 11 ezer új gépre lesz igény 20 év alatt a csendes-óceáni régióban
 
Fejleszti egyes agglomerációs járatait a BKK

Fejleszti egyes agglomerációs járatait a BKK

2013. február 01.
Fejleszti péntektől öt agglomerációs járatát a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), ezzel javulhat Budaörs, Budakeszi, Nagykovácsi, Törökbálint és Diósd kiszolgálása - közölte a központ csütörtökön az MTI-vel.
Részletek
Fejleszti egyes agglomerációs járatait a BKKBudakeszire a 22A járat mellett munkanapokon csúcsidőszakban a 22-es busz is közlekedik, a 222-es járatnak az üzemidejét, a 922-es éjszakai busznak pedig az útvonalát hosszabbítják meg.

A Hűvösvölgy és Nagykovácsi között közlekedő 63-as autóbusz menetrendje is módosul: a reggeli csúcsidőben, a 8 és 10 óra közötti időszakban, valamint fél három és fél hét között több buszt állítanak forgalomba, így a követési idő is csökken. Ezzel párhuzamosan a gyengén kihasznált hétvégi reggeli, déli és kora esti időszakban kevesebb busz közlekedik.

A diósdi önkormányzat kezdeményezésére munkanapokon délután a 13-as, 113-as és 113A buszok 12.20 és a 19.30 között a Budatétény vasútállomásról öt perccel később indulnak.

A Törökbálintot és Budaörsöt kiszolgáló 140-es buszokból munkanapokon reggel Budaörs felé három járat, délután Törökbálint felé négy járat Budaörsön a Baross utca helyett a Szabadság úton közlekedik 140i jelzéssel. A reggeli üzemkezdet budaörsi lakótelep végállomásról mindennap 6.20-ra módosul, az esti üzemzárás 15 perccel tolódik ki.

Fejleszti egyes agglomerációs járatait a BKKA Pécelre közlekedő 169E járatra a BKK február elsejét alacsonypadlós buszt is forgalomba ad.
Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, közlekedés
 
Tizenhét új Mercedes busszal bővül a győri tömegközlekedés járműparkja Tizenhét új Mercedes busszal bővül a győri tömegközlekedés járműparkja Fejleszti egyes agglomerációs járatait a BKK 3-as metró felújítás 60-65 milliárdért Fejleszti egyes agglomerációs járatait a BKK Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon Fejleszti egyes agglomerációs járatait a BKK Átadták pénteken a 4-es metróvonalat Tovább tesztelik az új közlekedés ellenőrző rendszert Tovább tesztelik az új közlekedés ellenőrző rendszert
 
Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök

Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök

2013. február 01.
Csaknem 50 éve annak, hogy a Nissan mérnökeinek egyszerű ötlete támadt az eladások növelésére a motorsport segítségével: beépítettek egy erős motort egy normál japán személyautóba.
Részletek
Nissan Juke NismoAmikor rájöttek, hogy milyen lehetőségeket rejt magában, amit műveltek, gőzerővel dolgoztak, hogy elkészítsék azt a 100 darabot, ami a szigorú homologizációs szabályok teljesítéséhez kellett.

Az 1964. május 1-jén bemutatkozott a Nissan Skyline 2000GT (S54). A rákövetkező második napon már versenybe szállt, s bár a Porsche 904 lett a győztes, a 2-6. helyet a Nissan szerezte meg.

A vállalkozó szellemű mérnökök nem igazán tudták, mit is indítottak el. Az autóversenyzés iránti rajongásuk, az, hogy a hivatalos munkaidő végeztével, szabadidejükben dolgoztak egy versenyképes gép létrehozásán, a Skyline-legenda megszületéséhez vezetett. Első ízben jelent meg a Nismo szelleme.   

Ez a szemlélet vezetett el a négykerékhajtású R32 GT-R uralmáig, amely egy generáción keresztül mind a valódi, mind a virtuális versenypályák nyertese volt. A digitális korszak lehetőségeit kihasználva, a Nismo autók világszerte a Sony régóta futó Gran Turismo® sorozatának szupersztárjaivá váltak. A rettentő erejű autók már nem csak egy gazdag kisebbség privilégiumát jelentették ettől kezdve.

A Nismo elhivatott lelkesedése és innovációs készsége 2013-ban is él és jól van. Manapság a megszerzett tudást a versenypályákról az utcára is átirányítják, de soha nem feledkeznek meg a rajongókkal történő kapcsolattartásra a digitális térben. A Nismo megérkezett Európába.

Nissan Juke Nismo
Kulcsszavak: bemutató, japán, járműipar, juke, nismo, nissan
 
A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendelhető A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendelhető A szabadidő -autó új dimenzióba lép A szabadidő -autó új dimenzióba lép Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök A Scania a gravitáció hasznosításával takarít meg üzemanyagot Fogyó eszközök: az elektromos autók mellékhatásai Fogyó eszközök: az elektromos autók mellékhatásai Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback
 
Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetően

Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetően

2013. január 31.
A Suzuki értékesítési eredményei a megelőző évhez képest jelentősen javultak 2012-ben az év folyamán meghirdetett autócsere-akcióknak köszönhetően. Az akciók során 2060 magánvásárló jutott új autóhoz, a Suzuki összes eladása pedig elérte a 3300-at.
Részletek
Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetőenA Magyar Suzuki Zrt. mindig is kiemelt jelentőséget tulajdonított annak, hogy autói magyar munkaerővel készülnek az esztergomi gyárban. Amellett hogy Esztergom látja el egész Európát exportált gépjárműveivel, a gyár a hazai piacra is termel. A Suzuki magánvásárlói az elmúlt két évtizedben szilárd alapot jelentettek az értékesítés területén. A globális és magyar gépjárműipart, valamint a magyar háztartásokat is sújtó gazdasági válság időszakában a magánvásárlók szerepe még inkább felértékelődött.

A Magyar Suzuki értékesítési tevékenységével 2012-ben közel félmillió Suzuki-tulajdonost célzott meg, arra bátorítva őket, hogy régi autójukat cseréljék újra. Ezek az akciók megoldást kínáltak mindazoknak, akikben megérett az elhatározás a régi autó lecserélésére, és csak a kedvező alkalomra vártak. Mindehhez szükség volt a Suzuki belföldi márkakereskedői hálózatának erős támogatására, így a helyi marketingkampányok is hozzájárultak az éledező magáneladások számának növekedéséhez.

Az első autócsere-akció 2012 februárjában kezdődött, amikor a Suzuki Ignisszel rendelkezők cserélhették a meghirdetett modellek valamelyikére öreg autójukat úgy, hogy az új kocsi megvásárlásához extrakedvezményt kaptak. Az Ignis után a Swift következett, hat kiválasztott modellel. Az új Swift egyik kivitelére vonatkozó egymillió forintos engedmény verhetetlennek bizonyult, az értékesítési pontokon megjelenő vevők életet leheltek a korábban stagnáló eladásokba, és több mint ezer autót vásároltak.

Tavasszal a Wagon R+ következett, az akció az olimpiai kampány kezdetéig tartott, amikor is az összes Suzuki modell becserélésére lehetőség nyílt. Nyáron megjelent a kereskedésekben az új, stílusos formatervvel és számos vonzó tulajdonsággal felruházott, frissített Splash. Tesztvezetésére a „Legjobb női vezető” verseny elődöntőin nyílott mód, ahol a hölgyek bemutathatták autóvezetési tudományukat. Több mint ötezer versenyző tette próbára tudását – közülük került ki a győztes, Magyarország legjobb hölgysofőrje, aki egy vadonatúj Splasht kapott fődíjként.

Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetőenA Suzuki-ősz a magyarok egyik legnépszerűbb modelljével köszöntött be: az SX4-ek cseréjére vonatkozó akció év végéig tartott, egészen a karácsonyi kampányig, amelyben további árengedmények és kiegészítők – például modellspecifikus tartozékok –, javítókészletek, szűrők, mobilkihangosítók vártak a vásárlókra.

A csereakciók nagyon népszerűek voltak a márkahű vásárlók körében. Az egyidejűleg bevezetett új márkaszlogenben – „Igazi magyar. és japán.” – a Suzuki autók olyan termékként jelennek meg, amelyek magyar gyártásban, a legkorszerűbb japán technológia felhasználásával készülnek.

A sikeres akciók révén a Suzuki nagy lépést tett, hogy megerősítse korábbi kiváló megítélését, a „legnépszerűbb magyar autó” státuszát. A magánvásárlásokból származó értékesítés 2011-hez képest megduplázódott, a Suzuki 6,2 százalékos piaci részesedést ért el 2012-ben. Világosan megmutatkozott, hogy a magánvásárlók szilárd alapot jelentenek a márka számára: a 2012-es eladások 60 százalékánál magánszemély volt a vevő.

A flottavásárlások esetében a tendenciákban némi elmozdulás figyelhető meg: a cégek hajlamosabbá váltak kis fogyasztású B kategóriás modelleket vásárolni, ami remélhetőleg jó hír a Suzukinak, hiszen így újabb potenciális vevőkre számíthat 2013-ban.

Ami a további terveket illeti, 2013-ban a Magyar Suzuki hazai tenderek elnyerésével kívánja növelni flottaeladásainak arányát. A 2012-ben nagy sikert arató csereakciók a közeljövőben biztosan folytatódnak valamilyen formában, hogy még több Suzuki-tulajdonost érjenek el. A „Legjobb női vezető” versenyt pedig – tavalyi nagy népszerűségére való tekintettel – kibővített formában rendezi meg a vállalat.
Kulcsszavak: autócsere, autóipar, gazdaság, suzuki, új autó
 
Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetően Európában, Európának készül az új Qashqai Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetően Irányjelző Közlekedési Magazin áprilisi ajánló Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetően BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen Tízből hét esetben tíz évnél idősebb autót vesz a magyar Tízből hét esetben tíz évnél idősebb autót vesz a magyar Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetően A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését
 
Nem boldogultak az autórablók a kézi sebességváltóval

Nem boldogultak az autórablók a kézi sebességváltóval

2013. január 31.
Nem boldogult két fegyveres autórabló a kézi sebességváltóval, pedig áldozatuk - Randolph Bean - még készségesen el is magyarázta nekik, hogy miként működik.
Részletek
Nem boldogultak az autórablók a kézi sebességváltóvalAz eset az Egyesült államokban történt. Először az 51 éves Bean lepődött meg, hogy támadás éri: Orlandóban két jól öltözött fiatal férfi fogott rá fegyvert és parancsolta ki kocsijából. Utána viszont a rablók lepődtek meg, mert nem indult az autó.

Tanácstalanul rángatták a sebességváltó karját, a kuplung pedálját viszont nem nyomták le. "Négyszer is figyelmeztettem őket, hogy nyomják ki a kuplungot, mert ez nem automata váltós kocsi, de hiába. Pár kísérlet után aztán feladták, és elinaltak.

Mindazonáltal nem távoztak üres kézzel: elvették a telefonomat, a pénztárcámat és a kulcsaimat" - idézte Beant a Yahoo amerikai hírportál. A férfi azért próbált segíteni a rablóknak, mert attól tartott, hogy a kudarc miatti mérgükben lelőhetik. Az eset után megbocsátó irányukban, a következő üzenetet küldte ellopott mobiltelefonjára: "Fiúk, változtassatok életeteken. Annyi minden áll előttetek. Köszönöm, hogy nem öltetek meg egy olyan csacskaságért, mint egy kocsi."

Nem boldogultak az autórablók a kézi sebességváltóval
Kulcsszavak: autó, hírek, lopás, rablás
 
Nem boldogultak az autórablók a kézi sebességváltóval Ezerötszáz fős elbocsátás a Fiat lengyelországi gyárában Nem boldogultak az autórablók a kézi sebességváltóval Az S-Cross a „legjobb tanulmányautó” Kantonban Nem boldogultak az autórablók a kézi sebességváltóval Huszonhat út járhatatlan a Dunántúlon Nem boldogultak az autórablók a kézi sebességváltóval Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén" Nem boldogultak az autórablók a kézi sebességváltóval Külföldön bérelt luxusautókat adtak el Magyarországon
 
A prágai repülőtér utasforgalma nyolc százalékkal csökkent tavaly

A prágai repülőtér utasforgalma nyolc százalékkal csökkent tavaly

2013. január 31.
Tavaly 10,8 millió utas fordult meg a prágai Václav Havel Repülőtéren (korábban Ruzyne), ez éves szinten nyolcszázalékos csökkenés. A leszállások-felszállások száma csaknem 13 százalékkal esett vissza - közölte a repülőtér szerdán közleményben.
Részletek
A prágai repülőtér utasforgalma nyolc százalékkal csökkent tavalyElsősorban a Prágán átutazó utasok száma csökkent. Az úgynevezett helyi utasok száma, akik Prágából repültek a világba vagy érkeztek vissza a cseh fővárosba, tavaly éves szinte két százalékkal emelkedett - mondta Eva Krejcí, a repülőtér szóvivője újságíróknak.

"Számítottunk rá, hogy így alakulhat a helyzet, mert a legnagyobb partnerünk, a Ceské Aerolini (CSA) optimalizálta szerkezetét és hálózatát. Ami a gazdasági eredményeket illeti, ott pozitív eredményeket értünk el, növekedett a bevételünk az utasszállításból és a teherszállításból is" - jelentette ki Jirí Pos, a repülőtér igazgatója. Konkrét adatokat azonban nem hozott nyilvánosságra.

Pos azt állította, hogy a Václav Havel Repülőtéren idén számításai szerint legalább két százalékkal emelkedni fog az utasforgalom. Főleg a nyári szezonban több lesz a járat, és néhány útvonalon a gyakoriság is nő. A prágai repülőtérről 2012-ben 49 légitársaság gépei 132 helyre repültek. A legtöbb utas Nagy-Britanniába, Németországban, Franciaországba, Oroszországba és Olaszországba ment.

A járatok 88 százalékát a rendszeres járatok tették ki, a többi charter volt. A prágai repülőtér forgalmának 30,6 százalékát a Ceské Aerolinie biztosította, bár forgalma 25 százalékkal alacsonyabb volt, mint 2011-ben.
A prágai repülőtéren naponta átlagban 30 ezer utast fordult meg, és 359 járat indult, illetve érkezett.

A prágai repülőtér utasforgalma nyolc százalékkal csökkent tavaly
Kulcsszavak: airport, csa airlines, közlekedés, légiközlekedés, légitársaság, repülő, repülőtér
 
A prágai repülőtér utasforgalma nyolc százalékkal csökkent tavaly Indul a bringaszezon, több lehet a baleset A prágai repülőtér utasforgalma nyolc százalékkal csökkent tavaly Útdíj - A Magyar Autóklub kifogásolja az egyeztetés és a hatástanulmány hiányát A prágai repülőtér utasforgalma nyolc százalékkal csökkent tavaly Vadonatúj aktív biztonsági csomagot vezet be a Lexus 2015-től Elkészült az 1-es villamosvonal meghosszabbítása Elkészült az 1-es villamosvonal meghosszabbítása A Közlekedési Múzeum újíthatja meg a kelenföldi vasútállomás épületét A Közlekedési Múzeum újíthatja meg a kelenföldi vasútállomás épületét
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11571 - 11580