Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11551 - 11560
Amikor a  mozgás acélban ölt testet – Az új Mazda6

Amikor a mozgás acélban ölt testet – Az új Mazda6

2013. február 04.
Az új Mazda6 megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe – szebb, sportosabb, hatékonyabb és biztonságosabb, mint valaha.
Részletek
Mazda6A kereskedők új Mazda6 Sedan tesztautójukat  egy ünnepélyes rendezvény keretében vették át múlt pénteken. A modell kétféle karosszéria- (Sedan és Sportkombi), és ötféle motorváltozatban érhető el. A belépő dízel 150 lóerős teljesítménye mellett csak 3,9l gázolajat fogyaszt 100km-en, tágasabb és 13 cm-rel hosszabb, de 100kg-mal kevesebbet nyom, mint elődje. A benzinmodell belépőára 6 499 900 Ft, a dízel 7 069 900 Ft-nál kezdődik. A Sedan és a Sportkombi karosszériaváltozat árában nincs különbség.

Az új Mazda6 extravagáns külseje fejlett SKYACTIV technikát takar – viszont az alacsony fogyasztás oltárán nem áldozták fel az élményteli vezetést. A Mazda új zászlóshajója nagyfokú kényelmet biztosít és a vezetőt segítő rendszerek hadát vonultatja fel. Az új Mazda6 három felszereltségi szinten (Emotion, Challenge és Revolution) rendelhető.

A Mazda6 motorházteteje alatt háromféle SKYACTIV benzin- és kétféle teljesítményű SKYACTIV dízelmotor dolgozik. Előbbiek 145, 165 vagy 192 lóerős teljesítményre képesek, míg utóbbiak 150, ill. 175 lóerős teljesítményt adnak le. Az összes erőforrás közvetlen befecskendezéses, sűrítési arányuk kiemelkedően hatékony és mindegyiket a Mazda intelligens start-stop rendszerével, az i-Stop-pal szerelték fel. A motorokhoz hatfokozatú kézi, ill. automataváltók társulnak.

Mazda6Az újdonságokat jelentő biztonságtechnikai részleteket a Mazda összefoglalóan i-Activsense-nek nevezte el. Ehhez nemcsak a radaros sebességtartó automatika (MRCC) tartozik, hanem szenzorok sora is (intelligens féktámogatási rendszer (SBS, SBCS)), melyek csökkentik a ráfutásos balesetek esélyét. Ha az autó maga előtt akadályt érzékel, először hanggal figyelmeztet, s ha a vezető még mindig nem reagált, a Mazda6 automatikusan fékez. További biztonsági eszköz még a sávváltást segítő (RVM), ill. sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), a kanyarkövető fény (AFS) és az automatikus távolsági fényszabályozás (HBC).

Az új Mazda6-ban kiemelten fontos a kényelem: a nagyobb tengelytávval (2,83 méter) és a rövid karosszéria-túlnyúlásokkal az új modell sokkal nagyobb belső teret kínál – ez nagyobb hátsó lábteret és nagyvonalúan kialakított üléseket tesz lehetővé.

így a Mazda6-ban a vezető a lényegre koncentrálhat – mégpedig az egyik legsportosabb Mazda vezetésére, melyet a japán márka eddig épített.

Mazda6
Kulcsszavak: autókereskedés, bemutató, mazda, mazda6, premier, új autó
 
Amikor a  mozgás acélban ölt testet – Az új Mazda6 A vadonatúj Ford Tourneo Connect a legjobb választás a családok számára Amikor a  mozgás acélban ölt testet – Az új Mazda6 A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlást Amikor a  mozgás acélban ölt testet – Az új Mazda6 A teljes egészében átdolgozott Skoda Yeti a Franfurti Autószalonon debütál Új zászlóshajó a BMW X modellcsaládban Új zászlóshajó a BMW X modellcsaládban Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető
 
Autók és motorok minden  mennyiségben a Discovery Channel februári műsorán

Autók és motorok minden mennyiségben a Discovery Channel februári műsorán

2013. február 04.
A Discovery Channel közönségének nem kell bemutatni a motorépítő Teutul-családot, a gyerekkora óta autókat tervező és építő Chip Foose-t és az ötödik sebesség csapatát.
Részletek
Amcsi motorok és családi viszályA régi kedvencek új kalandjai gondoskodnak februárban a turbó vasárnapokról délelőtt 9-kor, az élményt a nyilvános aukciókat járó Texasi verdavadászok új sorozata egészítik ki a képernyőn.

Amcsi motorok és családi viszály


évekig tartó keserű ellenségeskedés után a Teutulok együtt térnek vissza a munkához az Amcsi motorok vadonatúj évadában. Senior és Junior szeretné újjáépíteni megromlott kapcsolatukat, és megállapodtak abban, hogy újra együtt dolgoznak. De az emlékek még mindig élénken élnek, és nem mindenki örül az együttműködésnek. Amikor a Junior elhagyja a várost, hogy piacra dobja a chopper-ihlette motorját és Senior megpróbálja eltéríteni közös projektjüket, csak növeli a Junior csapatának frusztrációját. A múlt szezonban megalázó vereséget szenvedett Senior az építőpárbajban, ezért most visszavágót kér. Bosszúvágya, hogy visszavágjon Juniornak, Jesse Jamesnek és az Amcsi benzinfalók nagyszájú párosának az új építőpárbajban, rányomja bélyegét fiával frissen felújított kapcsolatára és egész csapatára. Lesz győztese a Senior és Junior közötti rivalizálásnak a tervezői kudarcok és művészi diadalok benzingőzös világában, vagy mindketten kiégnek a célegyenes előtt? újrakezdett együttműködés a megbékélés kezdetét jelöli vagy véget vet a hasonló kísérleteteknek?

Chip Foose és az újjáépítők

Az újjáépítők című sorozatban a legendás tervező, Chip Foose csapatával mit sem sejtő tulajdonosok autóját cseni el azok barátainak segítségével, hogy nyolc izzasztó nap után olyan gyönyörűen felújított állapotban adja vissza a verdákat, amiről azelőtt a tulajdonos álmodni sem mert.

 Chip Foose és az ÚjjáépítőkA csapat úgy áll neki a felújításoknak, hogy előtte „beépített emberek” segítségével kiszedik a tulajdonosból, hogy mik a fontosak számára a kedvenc járműve kapcsán. Ez a megközelítés teszi igazán egyedivé a műsort: Chip nagyon jól tudja, hogy milyen érzelmi kötelék fűzi autójukhoz a tulajdonosokat, mit jelenthet az ember számára a „gép”. Kínosan ügyel arra, hogy ha a jármű bármely eleméhez, színéhez kötődik a használója, azok maradjanak is meg eredeti mivoltukban. Az ember második legjobb barátja így évtizedeket fiatalodik a mester kezei alatt, anélkül, hogy lényében megváltozna.

Chip munkáiban együtt van jelen a művészet, az egyéniség és technikai tudás – így az eredmény mindig egy páratlan autócsoda. Az újjáépítők új évadában még többet tudhatunk meg Chip „áldozatairól”: a garázs világából kilépve megismerjük az autók és tulajdonosaik közös történetét. Arról is meggyőződhetünk, hogy a kiválasztottak mind méltóak a jótettre: vannak köztünk háborús veteránok és olyanok is, amelyeknek a tulajdonosat a gazdasági válság sújtotta, emiatt nem tudnak már annyit fordítani a fenntartásukra és állapotuk megőrzésére. A mit sem sejtő tulajdonosok számára az átalakítások sorsfordító meglepetést jelentenek. Chip csapatában is találunk neves szakembereket: hűséges társként tér vissza Chris Jacobs, aki Chip jobb kezeként segít az újjáépítésekben és megismerjük Jessi Combs restaurátort is. A sorozat új részeiben olyan autók átalakulását nézhetjük majd végig, mint a Bel Air Nomad, az Impala, a Chrystler 300-as, a Plymouth Road Runner és a GTO.

Ötödik sebesség ötödik sebesség

Az ötödik sebesség izgalmas vadonatúj évadával visszatér az autók szakértőiből álló csapat a Discovery Channel képernyőjére: Vicki Butler-Henderson, Tiff Needell, Jason Plato és Jonny Smith. Az új sorozat beszámol a legújabb szuperautókról, versenyekről és rekordkísérletekről, valamint az autós hírek, tanácsok és tesztek özönével jelentkezik. Mindegyik epizódban vendégeskedik egy-egy európai autóversenyző, aki a végsőkig próbára teszi a műsorvezetők autóvezetői képességeit, és egyben bepillantást enged az autóversenyzés világába. Vajon sikerül-e a csapatnak bekerülni a Guinness Rekordok Könyvébe az egy óra alatt megtett legnagyobb távolsággal? Együtt ünnepelhetjük Jasonnal az emblematikussá vált Ferrari F40 25. születésnapját, és megnézhetjük, hogyan versenyez Tiff a Le Mans-i győztes Guy Smith-szel a Bentley legújabb kupéjában. Mit kínál a világ legdrágább autómosója? Ezt is megtudhatjuk az ötödik sebesség legújabb évadából.

Texasi verdavadászok

A Texasi verdavadászok című vadonatúj sorozatban négy elszánt autószerelő műhely tevékenységét követhetjük nyomon, akik nyilvános árveréseken licitálnak autókra, remélve, hogy olyan kincsre lelnek, amelyet a felújítás után hatalmas nyereséggel tudnak majd értékesíteni. Mivel Texas államban több megmentésre váró jármű van, mint bárhol máshol a világon, ez az üzletág itt aranybánya lehet azok számára, akik készek vállalni a kockázatot. A tét óriási: a csapatoknak csak 10 percük van arra, hogy felületesen szemrevételezzék az autókat, de nem próbálhatják ki őket – így gyakorlatilag minden ajánlat hazárdjáték. Működik a motor? Szerencséjük lesz, és rejtett gyöngyszemre bukkannak? Vagy lerobban a kocsi, mielőtt elérnének vele a műhelyig? Sikerül a lepukkant autókat profit mellett hibátlan klasszikusokká alakítaniuk? Fedezzük fel az izgalmas és ígéretes üzletágat, amelynek képviselői számára az is kincs lehet, ami másnak csupán ócskavas.
Kulcsszavak: ajánló, autó, discovery channel, motor
 
Már látható közlekedési magazinunk novemberi adása Már látható közlekedési magazinunk novemberi adása Autók és motorok minden  mennyiségben a Discovery Channel februári műsorán A Suzuki közzétette harmadik negyedévi eredményeit Autók és motorok minden  mennyiségben a Discovery Channel februári műsorán Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Autók és motorok minden  mennyiségben a Discovery Channel februári műsorán Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló A Discovery Networks Magyarországon is elindítja a Discovery Turbo Extra (DTX) csatornát A Discovery Networks Magyarországon is elindítja a Discovery Turbo Extra (DTX) csatornát
 
KPMG: folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártók

KPMG: folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártók

2013. február 04.
Az autóvásárlóknak elsősorban az üzemanyag-hatékonyság fontos az autó kiválasztása során, a szén-dioxid-kibocsátás például a fontossági tényezők listáján idén a negyedik helyre szorult a tavalyi másodikról.
Részletek
KPMG: folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártókEzért is nyilatkozott úgy a gyártók és a szállítók 29 százaléka, hogy továbbfejlesztik a belsőégésű motorokat - közölte a KPMG Hungária könyvvizsgáló és tanácsadó társaság a felmérést összegezve hétfőn az MTI-vel.

Az autóipari vezetői felmérésből az is kiderül: az autóipar jövőjét várhatóan az elektromos technológiákat körülvevő bizonytalanság, a globalizáció, a gyors urbanizáció és a változó fogyasztói magatartás fogja meghatározni a következő öt évben.

Mathieu Meyer, a KPMG autóipari szektorának vezetője szerint ez szembemegy az eddigi fejlesztési irányokkal, ugyanakkor jel is arra, hogy az új technológiák térnyerése hosszabb időt vesz majd igénybe a vártnál. A plug-in hibrid technológiába a válaszadók 24 százaléka, míg a tisztán akkumulátoros technológiákba csak 8 százaléka tervez befektetni.

A válaszadók 86 százaléka szerint a BRIC-országok (Brazília, Oroszország, India, Kína) és a fejlődő piacok jelentős növekedése uralkodó trend az iparágban. A válaszadók mintegy 60 százaléka szándékozik növelni befektetéseit a BRIC-országokban, amelyekből 2018-ra várhatóan az autóeladások 50 százaléka származik majd. A gyártók ugyanakkor nagy növekedési lehetőséget látnak a kelet-európai és délkelet-ázsiai piacokon is a következő 3-5 évben.

A válaszadók jelentős része az eladás és a gyártás csökkenését várja Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban. Az Egyesült államokban a válaszadók 40 százaléka szerint a járműeladások stagnálnak vagy növekednek majd. A megkérdezettek többsége emelkedő eladási adatokat vár a BRIC-országok mellett Indonéziából, Malajziából, Mexikóból és Dél-Afrikából.

KPMG: folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártókA szakértők szerint a városi területeken a járműhasználat korlátozása jelentős hatással lesz az autók dizájnjára is. Kisebb autók jönnek könnyebb anyagokkal, például szénszállal, titániummal, műanyaggal. A válaszadók 43 százaléka szerint ezeket az anyagokat 5-10 éven belül tömeggyártásban fogják előállítani.

Miközben a fejlett piacok költségtudatos vásárlói kisebb, üzemanyag-hatékonyabb járműveket választanak, ennek az ellenkezője figyelhető meg a fejlődő piacokon, ahol a vásárlók nagyobb, drágább járműveket keresnek.

A felmérésben 31 ország kétszáz autóipari vezetője vett részt, köztük autógyártók, beszállítók, kereskedők, pénzügyi szolgáltatók, autókölcsönzők és mobilitási szolgáltatásokat kínáló vállalatok munkatársai. A válaszadók 39 százaléka az Európa, Közép-Kelet, Afrika régióból származik, 37 százalék ázsia és óceániából, 24 százaléka pedig Amerikából.
Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, jármű, járműipar
 
A Toyota és a Daihatsu egyesítik erőiket A Toyota és a Daihatsu egyesítik erőiket A Volkswagen Haszonjárművek 2,4 százalékkal növelte globális kiszállításait A Volkswagen Haszonjárművek 2,4 százalékkal növelte globális kiszállításait Már készül Kecskeméten a Mercedes CLA és CLA Shooting Brake modellfrissített változata Már készül Kecskeméten a Mercedes CLA és CLA Shooting Brake modellfrissített változata KPMG: folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártók A klasszikus autó szerelmeseinek kedveskedik a Ford KPMG: folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártók Elektromosautó-prototípust mutatott be a győri egyetem
 
Új ADAM raliautó mutatkozik be Genfben

Új ADAM raliautó mutatkozik be Genfben

2013. február 04.
Az Opel már 2012 novemberében bejelentette visszatérését az autósportba az ADAM sportváltozatával, a Genfi Autószalonon pedig immár az FIA R2 rali-szabályzata szerint felépített tanulmányként jelenik meg a nemrég bemutatott életstílus-kisautó.
Részletek
Új ADAM raliautó mutatkozik be GenfbenVégső fejlesztését és homologizációját a tervek szerint még idén befejezik. Az Opel ezzel további lépést tesz új autósport-stratégiájának megvalósításában, és egy olyan, értékes járművet bocsát a nemzetközi amatőr ralisport rendelkezésre, amely Európa bármelyik országos bajnokságában bevethető.

Sikkes és elsőrangú: ezek a jelzők nemcsak általában érvényesek az ADAM típusra, hanem annak R2-es raliváltozatára is. Az Opel „OPC Line“ termékcsaládból származó különleges karosszériaelemek, a motor- és csomagtartó-tető gyorszárai valamint első és hátsó alsó védőlemez sejtetik az aszfalton és murván egyaránt otthonosan mozgó kocsi atletikus képességeit. A lemez alatt pedig a legmagasabb színvonalú technika rejtőzik!

Az ADAM R2 hajtását 1,6 literes, változó vezérlésű ECOTEC 16V benzinmotorra bízták, amely versenyváltozatban 185 lóerőt és körülbelül 190 newtonmétert fejt ki. Erejét ötfokozatú, soros Sadev sebességváltó és mechanikus, lamellás zárral ellátott differenciál továbbítja. Az aszfaltra és murvára való, állítható futómű maximális útfogást és dinamikus viselkedést garantál, maximális lassulásról hidraulikus „Fly-Off“ kézifék, négydugattyús Brembo első féknyereg és a hátsó kerekek nyomásszabályozása gondoskodik.

Új ADAM raliautó mutatkozik be GenfbenAz R2 tanulmány belsejéből sem hiányoznak egy professzionális versenyautó jellemzői, nem egy részlet megegyezik azzal, amelyet az év folyamán homologizáltatnak majd a Nemzetközi Autósport Szövetségnél (FIA). Ilyen például az integrált biztonsági struktúra, a HANS nyakvédőhöz előkészített SPARCO versenyülés, a műszerfalon a folyadékkristályos fokozatkijelző, a felkapcsolási lámpa és a MONIT rali-computer, a központi kapcsolókonzol, a térképolvasó lámpa és az elektromosan indítható tűzoltó készülék.

A kompakt R2 sportgép alapja az új ADAM Cup változat. Ez az első lépés egy új, Európára irányuló raliprogram felé, amelynek feladata, hogy a fiatal tehetségeket fokozatosan eljuttassa az európai élvonalba. A 2013-as idényben körülbelül negyven ADAM kupa-autó szerepel német és francia márkabajnokságokban. A német ADAC OPEL RALLYE CUP „Rallye Junior“ versenyének (27 év alatti pilóták részére) győztese feljut az R2-osztályba, és a következő évadban megkülönböztetett támogatást kap az Opel és az ADAC
Kulcsszavak: adam, bemutató, opel, r2, rali
 
Új ADAM raliautó mutatkozik be Genfben Delta ‘S by MOMODESIGN’ különkiadás a Genfi Autószalonon Rióban debütál a Nissan radikálisan új elvek alapján tervezett BladeGlider tanulmánya Rióban debütál a Nissan radikálisan új elvek alapján tervezett BladeGlider tanulmánya A Nissan közzétette a Navara TREK-1°limitált modell árát A Nissan közzétette a Navara TREK-1°limitált modell árát Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról Az új Ford Tourneo és Transit Connect Active modellek képességei jó szolgálatot tesznek, ha le kell térni a járt utakról Csúcsteljesítmény kompakt formában – Az új Seat Ibiza CUPRA Csúcsteljesítmény kompakt formában – Az új Seat Ibiza CUPRA
 
Csúszós útszakaszokra figyelmeztet a közútkezelő

Csúszós útszakaszokra figyelmeztet a közútkezelő

2013. február 04.
A havazás nem okoz fennakadást, de a reggeli fagyok nyomán néhány mellékúton síkos burkolatra számíthatnak a közlekedők - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hétfő délelőtt az MTI-vel.
Részletek
Csúszós útszakaszokra figyelmeztet a közútkezelőAz autósokat arra kérik, hogy fokozott óvatossággal közlekedjenek Gyomaendrőd térségében, mivel ott jelenleg még vannak jégbordás mellékutak, illetve Szolnok, Nyékládháza, Hódmezővásárhely és Hajdúszoboszló tájékán, ahol lefagyásoktól jeges az alsóbbrendű utak többsége. Ezekben a térségekben a társaság munkagépei jelenleg is dolgoznak a síkosságmentesítésen - tették hozzá.

Az útinform szolgálatának 9 órai jelentése alapján Putnok térségében havazik, Edelény, Nyékládháza és Tiszafüred körül pedig szállingózik a hó, ez azonban egyelőre nem okoz fennakadást a közlekedésben. A főutak Putnoknál havasak, Gyomaendrőd tájékán latyakosak, a Dunántúlon Győr-Moson-Sopron megyében, továbbá Veszprém, Kápolnásnyék és Pécs környékén vizesek. A Dunától keletre eső területeken és az északi-középhegységben vizes, nedves a főúthálózat.

A dunántúli mellékutak általában szárazak, csak Győr-Moson-Sopron megyében nedvesek, Mosonmagyaróvár környékén latyakosak. A Dunától keletre eső mellékutak általában vizesek, északon Balassagyarmat, Putnok és Kisvárda, délkeleten pedig Sarkad térségében havasak, Nyíregyháza tájékán hókásásak - fejtették ki.

Az aktuális útviszonyokról a www.kozut.hu weboldalon, az útinform szolgálatánál - a 06-1-336-2400-as telefonszámon - vagy a társaság megyei diszpécserközpontjainál lehet tájékozódni.

Csúszós útszakaszokra figyelmeztet a közútkezelő
Kulcsszavak: csúszós utak, havazás, közlekedés, közút
 
Záró rendezvényét tartja a Közlekedési Múzeum szombaton Záró rendezvényét tartja a Közlekedési Múzeum szombaton Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására Elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban Elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban Csúszós útszakaszokra figyelmeztet a közútkezelő A troliközlekedés történetét mutatja be a TROLI80 kiállítás a Közlekedési Múzeumban Csúszós útszakaszokra figyelmeztet a közútkezelő Indul a bringaszezon, több lehet a baleset
 
Juke-R: a Juke Nismo útjának megalapozása

Juke-R: a Juke Nismo útjának megalapozása

2013. február 04.
Extrém...Ez az egyedüli jó kifejezés annak a modellnek a jellemzésére, amely sok tekintetben átírta a „crosssover-szabálykönyvet".  
Részletek
Nissan Juke NismoA Juke-R, amely egyszer és mindenkorra bebizonyította, hogy a Juke eleve a teljesítményre született, semmilyen máshoz nem hasonlító sikersztorivá vált a Nissan történetében. Kezdetben egyetlen darabként megépítendő koncepcióautónak szánták, de már a legelső bemutatkozásakor példátlan reakciókat váltott ki.
A potenciális vásárlók érdeklődése valódi igénnyé alakult, és zöld utat kapott egy limitált sorozat megépítése. A Juke-R a Juke netovábbja, vad és ultra-exkluzív teljesítmény-orientált crossover a kemény szuper-sportautó rajongók számára. 500.000 eurós árával a Juke-R a legfelsőbb fokú, nagy figyelmet keltő modell.  

A Juke-R története mindössze egy éve kezdődött, amikor 2012 januárjába Dubaiban mutatkozott be koncepcióautóként. A Nissan GT-R módosított alapjaira felépített, átformált Juke karosszériával teljesen egyedi autó jött létre. A YouTube-on szenzációként hatott az autót használat közben bemutató felvétel, amit mostanáig több mint ötmillió alkalommal néztek meg.

Darren Cox, a Nissan globális motorsport-igazgatója ezt így magyarázza: „Az emberek nagyon megszerették Dubaiban a Juke-R-t - már az utcán vételi ajánlatot kaptunk a koncepcióautóra. Nem okozhattunk csalódást az ilyen elkötelezett rajongóknak, ezért, amikor már három vételi megkeresésünk volt, kötelezettséget vállaltunk a Juke-R limitált sorozatban történő legyártására."    

Nissan Juke NismoEkkor megkezdődött a munka a koncepcióautó utcai forgalomra alkalmas átalakítására.   Az RML angliai motorsport részlegében, a Nissan Műszaki Központ (NTCE) útmutatásai alapján a Juke-R a GT-R szuper-sportautó hajtásláncának és felfüggesztéseinek felhasználásával, a FIA előírásoknak megfelelő bukókeret beépítésével készül. Az NTCE szakértelmének köszönhetően, a gyártásra kerülő változat teljesítménye nagyobb a koncepcióautóénál, a 3,8 l-es, duplaturbós, V6-os motor 545 LE-s. Garantált a félelmetes teljesítő képesség, a maximális sebesség 170 mph, és 0-ról 62 mérföld/órára mindössze 3,0 másodperc alatt gyorsul fel.

A műszaki továbbfejlesztés mellett a Nissan Európai Formatervező Központ (NDE) közreműködésének köszönhetően az 1-es gyártási számú Juke-R új külsőt is kapott. A digitális csapat vezetője, Darryl Scriven így beszélt erről: "A Juke-R lökhárítóit és oldalküszöbeit átterveztük, s ez a folyamat normális esetben, a teljes léptékű agyagmodellt használva igen hosszú. új 3D-s vetítőnkkel és megjelenítő falunkkal, a teljes mértékben digitalizált folyamattal azonban le tudtuk rövidíteni a fejlesztési időt, de mégis igazi szuper sportautóra jellemző kidolgozási minőséget értünk el."  

A designt finomító beavatkozások közé tartozik a határozottabb vonalú első lökhárító, az első és hátsó hűtőlevegő-nyílások, valamint a hátsó levegő-diffúzor új karbon-díszítése. Az eredmény: tisztán teljesítmény-orientált géneket hordozó egyedi megjelenés.

Minden egyes Nissan Juke-R-t rendelésre készítenek és az ár az egyes vevők által kívánt specifikációtól függ. Az első autókat már átadták vevőiknek.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, japán, juke, nismo, nissan
 
Juke-R: a Juke Nismo útjának megalapozása A vadonatúj Volvo XC90 az autón belüli vezetési élmény fokozásáért A Nissan crossover modelljeinek következő generációja már elektromos meghajtással is elérhető lesz A Nissan crossover modelljeinek következő generációja már elektromos meghajtással is elérhető lesz Juke-R: a Juke Nismo útjának megalapozása Az új SEAT Leon az év legjobb autója az Unidad Editorial Kiadó szerint A Volvo Cars az embereket helyezi a középpontba az autonóm gépkocsik fejlesztése során A Volvo Cars az embereket helyezi a középpontba az autonóm gépkocsik fejlesztése során Juke-R: a Juke Nismo útjának megalapozása Meghozta első eredményeit a PSA Peugeot Citroen “Back in the Race” stratégiai terve
 
Mintegy ezren emlékeztek a Malévra a Hősök terén

Mintegy ezren emlékeztek a Malévra a Hősök terén

2013. február 04.
Mintegy ezren emlékeztek a Malévra a magyar légitársaság leállásának egyéves évfordulóján vasárnap Budapesten, a Hősök terén.
Részletek
MalévAz eseményen repülésbarátok mellett a Malév több egykori pilótája, légiutas-kísérője és más alkalmazottai is jelen voltak, köztük Leposa Edina pilóta, aki édesapjával, Leposa Attilával együtt repülte a norvégiai Torpba a Malév utolsó, a leállás előtt a flottához tartozó repülőgépét február 21-én.

Akkor Leposa Edina a közelkörzeti légiirányítástól úgy köszönt el, hogy Charlie Nézz az ég felé című dalából énekelt egy részletet.

A vasárnapi megemlékezésen ugyanezt a dalt a szerző Horváth Charlieval együtt énekelte el.    

A résztvevők a Hősök terén repülőgépet formálva álltak össze, és a sötétben a mobiltelefonjaikkal világítottak, miközben az utolsó Malév- járat rádióforgalmazását játszották le a hangszórókból. A volt alkalmazottak közül többen egyenruhában jelentek meg, több jelen lévő pedig malévos zászlókat, felfújható repülőket lengetett.    

A Malév egy évvel ezelőtt, 2012. február 3-án reggel 6 órakor jelentette be, hogy 66 év működés után nem szállnak fel többet a cég repülőgépei. A flotta gerincét alkotó 18 Boeing 737 Next Generation gépből 14-et még aznap este az írországi Shannonba repültek a tulajdonos International Lease Finance Corporation székhelyére.

Malév
Kulcsszavak: légi közlekedés, légitársaság, malév
 
Kilencezredik repülőgépét adta át az Airbus Kilencezredik repülőgépét adta át az Airbus A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla Mintegy ezren emlékeztek a Malévra a Hősök terén Ötven Airbust rendelt a szingapúri Tigerair Mintegy ezren emlékeztek a Malévra a Hősök terén Jelentős veszteséggel zárta a harmadik negyedévet a Malaysia Airlines Mintegy ezren emlékeztek a Malévra a Hősök terén Nyereséges az American Airlines Group
 
Még idén indulni akar a Malév utód

Még idén indulni akar a Malév utód

2013. február 03.
Még ebben az évben elindulhat a Malév megszűnése után maradt űr kitöltésére a Hungarian World Airways (Magyar Légiutak a Világra - MLV Zrt.) - közölte a német BizTravel értesülésére hivatkozva az azutazo.hu portál pénteken.
Részletek
Még idén indulni akar a Malév utódértesüléseik szerint a társaság vezetői között van a Civil Társulás az új Magyar Légitársaságért ügyvivője, Lévai Péter is. Ő még szeptemberben elmondta egy sajtótájékoztatón, hogy arab, ázsiai és európai befektetők biztosíthatják az induláshoz szükséges 640 millió eurót.

A portálnak Csiky László, az MLV vezérigazgatója elmondta, valóban tervezik a légitársaság elindítását, és ez még a idén meg is történik. A korábbi hírek márciusról szóltak, de ez az időpont, már csak az engedélyek megszerzése miatt is, illuzórikus - tette hozzá.

A portál idézi az osztrák "Aero Telegraph"-ot, amely szerint Csiky otthonosan mozog a légitársasági berkekben. Dolgozott a Malévnál, station managere volt az Austrian Airlinesnak és a közlekedési tárca alkalmazottja is volt. Továbbá alapítója volt az ABC Air Hungary teherszállító társaságnak, de az 2010-ben, 12 év működés után, megszüntette tevékenységét.
Kulcsszavak: gazdaság, légi közlekedés, légitársaság
 
A Hyundai Motor Európában jelentős mértékben járul hozzá a gazdaság élénküléséhez A Hyundai Motor Európában jelentős mértékben járul hozzá a gazdaság élénküléséhez Még idén indulni akar a Malév utód Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója Még idén indulni akar a Malév utód Élesben indul a gyártás Szentgotthárdon Csődbe ment a Cseh Légitársaság Csődbe ment a Cseh Légitársaság Még idén indulni akar a Malév utód Márciusban 12 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése
 
Mérsékelten emelkedett a cseh vasút utasainak száma

Mérsékelten emelkedett a cseh vasút utasainak száma

2013. február 03.
Tavaly 168,9 millió utast szállított a cseh vasút (CD), ami éves szinten 1,8 százalékos növekedés - közölte Petr Stáhlavsky, a vasút szóvivője.
Részletek
Mérsékelten emelkedett a cseh vasút utasainak száma"A távolsági és a nemzetközi járatok iránti kereslet növekedett elsősorban, de nagyobb volt az érdeklődés a városokhoz, elsősorban a Prágához közeli településekre irányuló vasúti közlekedés iránt is" - magyarázta a tavalyi eredményt Stáhlavsky.

Az állami cseh vasúttársaság utasainak emelkedése immár harmadik éve tart, bár időközben piacra léptek a magántársaságok is. Ezek azonban egyelőre inkább csak próbálkozások, és elsősorban bizonyos útvonalakat - például Prága-Ostrava, Prága-Brünn - érint. Ugyanakkor a cseh vasútnak nem sikerült még visszatérnie a válság előtti, 2008-as 175 millió utashoz.

"Egy cseh lakos évente átlag 17 alkalommal használja a vasutat. Ezzel a Cseh Köztársaság az európai államok rangsorában az első harmad végén helyezkedik el. A csehek nagyjából olyan gyakran utaznak vasúton, mint a belgák, franciák vagy a hollandok" - mondta a szóvivő.

Közlése szerint Csehországban fokozatosan emelkedik a vasúti utazás kulturáltsága. Ez részben a konkurencia következménye, másrészt a cseh vasút is fokozatosan korszerűsíti járműparkját. Tavaly 240 új vagont helyzetek forgalomba, idén a modernizációra hatmilliárd koronát terveztek.

Mérsékelten emelkedett a cseh vasút utasainak száma
Kulcsszavak: csehország, gazdaság, közlekedés, vasút
 
Mérsékelten emelkedett a cseh vasút utasainak száma Kis benzinmotorokat gyárt az Opel Szentgotthárdon Mérsékelten emelkedett a cseh vasút utasainak száma Havazás - OKF: két települést is elzárt a hófúvás a hétvégén Hatvanmilliárd forintból újulnak meg a 3-as metró szerelvényei Hatvanmilliárd forintból újulnak meg a 3-as metró szerelvényei Holnaptól utazhatunk a budai fonódó villamos járatain Holnaptól utazhatunk a budai fonódó villamos járatain Mérsékelten emelkedett a cseh vasút utasainak száma Útdíj - Kerületi ellenzéki polgármesterek továbbra sem fogadják el a bevezetését
 
Egy éve állt le a Malév

Egy éve állt le a Malév

2013. február 03.
Egy évvel ezelőtt, 2012. február 3-án reggel 6 órakor állt le 66 év működés után a Malév. A nemzeti légitársaság utolsó járata, az MA745-ös Helsinkiből háromnegyed tízkor landolt Budapesten; új légitársaság nem alakult a Malév helyett. Az egyéves évfordulón több megemlékezést is tartanak.
Részletek
Egy éve állt le a MalévA leállás közvetlen előzménye az volt, hogy január 9-én az Európai Bizottság a Malév számára nyújtott "összeegyeztethetetlen" állami támogatás visszafizettetésére szólította fel Magyarországot. Az Európai Unió brüsszeli végrehajtó testülete megállapította, hogy a magyar nemzeti légitársaság számára 2007 és 2010 között a privatizációval és a visszaállamosítással összefüggésben nyújtott finanszírozás jogellenes állami támogatásnak minősül, mivel a Malév nem volt képes ilyen finanszírozáshoz jutni a piacról a magyar hatóságok által nyújtott feltételek mellett.

A kormány többször jelezte: elkötelezett a nemzeti légitársaság mellett. Később, január 30-án, miután a légicég finanszírozása ellehetetlenült, a kormány a légitársaságot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette. A csődtörvény szerint a kormányrendelet kihirdetésétől kezdve a hitelezők csődeljárást nem kezdeményezhettek a Malév ellen.

Február 2-án, egy nappal a leállás előtt, a Fővárosi Bíróság rendkívüli moratóriumról és rendkívüli vagyonfelügyelő kirendeléséről döntött, ez alapján a légitársaság a csődvédelemhez hasonló védelmet élvezett. Berényi János, a Malév igazgatóságának elnöke sajtótájékoztatón arra a kérdésre, hogy meddig finanszírozható a vállalat, azt mondta: erre csak a likviditási terv ismeretében lehet válaszolni.

Egy éve állt le a MalévMásnap reggel 6 órakor sajtóközleményben jelentette be a Malév, hogy a kár minimalizálása érdekében leállt a légitársaság. Limburger Lóránt vezérigazgató azt mondta, a megjelent információk hatására a szolgáltató partnerek elvesztették bizalmukat, és egyik napról a másikra elkezdték előre kérni az általuk nyújtott szolgáltatások kifizetését. Ez olyan mértékben gyorsította fel a pénzkiáramlást, hogy tarthatatlanná vált a légitársaság helyzete, a tulajdonos pedig az EU elmarasztaló határozatát követően nem tud további forrást biztosítani a működéshez.

A Malév utolsó járata az MA745-ös járatszámú Helsinki-Budapest útvonalat repülő Boeing 737-es volt. A közelkörzeti légiirányítástól a landolás előtt a pilóta "az utolsó Malév járat" nevében megköszönte a több évtizednyi közös munkát.

A flotta gerincét adó 18 darab Boeing 737 Next Generation gépből 14-et, a "fekete sereget" még aznap este Shannonba, a gépek tulajdonosának, a International Lease Finance Corporation (ILFC) európai bázisára repülték. Budapestről a HA-LOB lajstromú 737-7Q8-as szállt fel utolsóként február 17-én; ez a gép volt 2003-ban az első Next Generation Boeing, amely Budapestre érkezett.

A Malév leállása előtt egy másik típus, a Bombardier Q400 Dash 8-as is része volt a flottának, négy szolgált belőlük. A repülők közül kettő február 10-én repült Torp-Sandefjordba, egy akkor még Innsbruckban volt javításon. A leállás előtt szolgálatban lévő flotta utolsó gépét, amely szintén egy Q400-as volt, Leposa Attila és Leposa Edina - apa és lánya - repülte Torpba. Két Malév-festésű gép maradt így a repülőtéren, amelyek most is a forgalmi előtéren vannak és a régebbi flotta tagjai voltak. A korábbi hosszú távú járatokon szolgáló Boeing 767-200-as, valamint a Malév Express színeiben repülő CRJ200-as tulajdonviszonyai rendezetlenek.

Egy éve állt le a MalévA leállást követően több szimpátiatüntetést is tartottak Budapesten, a Malév reptéri stewardess központja előtt több hétig gyertyák égtek, a légiutas kísérők sáljai lógtak a korlátra kötve, és felvonulást is tartottak. A kormány vizsgálóbizottságot hozott létre, amely a Malév privatizálását, majd visszaállamosítását vizsgálja. Bár Orbán Viktor miniszterelnök február 3-án azt mondta, nem lehetetlen az újraindulás, azóta nem jött létre újabb nemzeti légitársaság, bár civil kezdeményezések voltak erre.

Az egyéves évforduló alkalmából megemlékezéseket tartanak: civilek a Hősök terén emlékeznek az egykori légitársaságra, a Malév Virtual Airlines pedig online szimulátoros emlékrepülést szervezett az évfordulóra.

A Nemzetgazdasági Minisztérium korábbi közlése szerint a légitársaság a központi költségvetés bevételeihez közvetlen és közvetett módon évi mintegy 70 milliárd forinttal járult hozzá. Döntő részben külföldről származó árbevételei miatt az ország egyik legjelentősebb exportőre, a Budapest Airport forgalmának 40 százalékát biztosította. A Malév közel 3 millió utast szállított évente 23 ezer járatpáron és 45 városba repült közvetlenül. A Liszt Ferenc-reptér utasszáma 4,7 százalékkal csökkent tavaly, részben a Malév csődje miatt.
Kulcsszavak: airport, ferihegy, légi közlekedés, malév
 
Egy éve állt le a Malév Budapestről is szállít az Emirates SkyCargo Kilencmilliárd dolláros szerződést kötött az Emirates és a Rolls Royce Kilencmilliárd dolláros szerződést kötött az Emirates és a Rolls Royce Hamarosan megváltozhatnak a turista osztályú repülőgépülések Hamarosan megváltozhatnak a turista osztályú repülőgépülések Új aluljáró segíti az autós közlekedést Pilisvörösváron csütörtöktől Új aluljáró segíti az autós közlekedést Pilisvörösváron csütörtöktől Egy éve állt le a Malév A Wizz Air oroszországi leányvállalatot létesítene
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11551 - 11560