Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11521 - 11530 |
Kaposváron tesztelik majd a magyar fejlesztésű elektromos buszt |
||
2013. február 08.
Kaposváron tesztelik majd azokat az elektromos buszokat, amelyeket az evopro csoport magyar mérnökei fejlesztettek ki. Mészáros Csaba, az evopro csoport vezérigazgatója, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara innovációs tagozatának elnöke, csütörtökön állapodott meg erről Szita Károllyal, Kaposvár polgármesterével.
|
Mészáros Csaba az MTI-nek hangsúlyozta, hogy a tesztüzem az év végén indulhat. Arról, hogy ki gyártja majd a buszokat és mikor indul a sorozatgyártás, egyelőre nem kívánt részleteket mondani. Kiemelte, hogy a buszok kompozit - vagyis könnyűszerkezetes, üvegszálas technológiával megerősített - műanyagból készülnek majd. A cég az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében ismerteti: a magyar összefogással, hazai beszállítókkal létrehozott, új fejlesztésű, elsősorban kínai akkumulátorokkal felszerelt első jármű karosszériái 2013 tavaszáig készülhetnek el, az EU-s típusengedéllyel rendelkező prototípus pedig az év második felére. A hagyományos, acélszerkezetű buszokhoz képest csaknem harmadával könnyebb, jelentősen kedvezőbb üzemeltetési költségű magyar fejlesztésű jármű nem csupán szerkezetében, hajtásláncában, közlekedéstechnikai megoldásaiban, hanem várhatóan gyártásában is számos újítást tartalmaz. A cégcsoport mérnökei két éve kezdtek a járműipari fejlesztésbe, amely során nem csupán egy buszt, hanem egy komplex, ma már bizonyos modulok vonatkozásában újításokkal, szabadalmakkal védett rendszert hoztak létre. A munka során elsősorban a Magyarországon jelenlévő, közel 40 nemzetközi és magyar cég termékeiből építkeztek, így a tervek szerint összességében 70 százalékban magyar hozzáadott értékű járműcsalád jöhet létre, amelynek tagjai között midibusztól a csuklós buszig (beleértve a trolibuszt is) számos típus variáció szerepel. A rugalmasság a karosszériamodulokon kívül a hajtásrendszerre is vonatkozik, lehetővé téve így az elektromos, a dízel vagy akár a cseppfolyós gázüzemeltetést is. Az új buszok versenyképességét növelheti, hogy a saját szabadalmaknak köszönhetően, jelentősen csökkenthetők a gyártási és az üzemeltetési költségek - olvasható a közleményben. Az energiafelhasználás optimalizálása érdekében az evopro fejlesztői olyan, előre programozott üzemmódokat is kialakítanak, amelyek révén a vezérlőelektronika tovább csökkentheti az üzemeltetés költségeit. Az evopro Kft. 2001-ben alakult az evopro csoport első tagjaként, fő tulajdonosa Mészáros Csaba. A tagvállalatok székhelyei Németország, Ausztria, Szlovákia, Románia és Törökország területén találhatóak, a vállalatcsoport mérnökeinek létszáma meghaladja az 1000 főt. A budapesti székhelyű nemzetközi mérnökirodában mintegy 250 villamos-, gépész- és informatikus mérnök dolgozik. A cégcsoportnál végzett kutatási-fejlesztési és innovációs tevékenység 5 éve kezdődött, és egyre jelentősebb méretűvé vált, ezért 2008 óta külön ágazatként, ma pedig már külön cégként működik. Az evopro csoport 2011-ben több mint 16 milliárd forint árbevételt ért el. Kulcsszavak: busz, elektromos, gazdaság, környezetbarát, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Nyolc év alatt 13 új modellt mutat be a Mercedes |
||
2013. február 08.
A Daimler elnöke 13 új, előddel nem rendelkező Mercedes modell bemutatását ígéri az elkövetkező nyolc évben annak az agresszív növekedési programnak keretében, amellyel a Daimler legkésőbb 2020-ig vissza kívánja hódítani a legnagyobb luxusautógyártó rangját - idézi az Automotive News Europe szakmai hírportál a Bloomberg üzleti hírügynökséget.
|
"Bízom benne, hogy visszaszerezzük vezető pozíciónkat" - jelentette ki Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Bloombergnek adott interjúban. Az elnök, akinek megbízatását még ebben a hónapban valószínűleg újabb öt évvel meghosszabbítják, a következő két évben a Mercedes E-osztály új generációjával, a CLA kupéval, a teljesen átdolgozott S-osztály új generációjával kívánja növeli a konszern értékesítési árbevételét és eladási számát. A Daimler 21 milliárd eurót fordít a következő két évben kutatás-fejlesztési kiadásokra, üzem- és gyártóberendezés- beruházásokra annak érdekében, hogy a harmadik helyről ismét visszaemelje a vezető helyre, a BMW és az Audi elé a Mercedes-Benz eladásait a luxusautók piacán. A BMW 2005-ben, az Audi pedig 2011-ben előzte meg eladásokban a Mercedest. "A mi márkánk a legerősebb, erről meg vagyunk győződve" - hangsúlyozta Dieter Zetsche az interjúban. "Technológiai téren is vezetünk." A Daimler kétmilliárd euróval készül csökkenteni költségeit a Mercedes személygépkocsi részlegnél, és 2100 főt tervez elbocsátani a tehergépjármű részlegtől. A megtakarítás 33 százalékát az idén, a többit 2014-ben tervezik végrehajtani. A megtakarítások 40 százalékát az alapanyag-költségek csökkentésével kívánják elérni. "Termékoffenzívánkat ütőképes hatékonysági programmal egészítjük ki" - mondta Dieter Zetsche. "Beruházásaink nagyszerű termékek kíséretében magas hasznot hoznak majd az elkövetkező években." Az új modellek kifejlesztésének költsége nagyban megterhelte a Mercedes üzleti eredményét. A bruttó eredménykulcs 2012-ben 7,1 százalékra csökkent a 2011-es 9 százalékról. A Mercedes üzleti eredménye az idén (a Smart márkával együtt) valamivel alacsonyabb lesz a 2012-esnél. Az üzleti eredmény javulása a jövő évben indul meg a költségcsökkentések és az új modellek bemutatása együttes eredményeként. Dieter Zetsche stratégiája a BMW és az Audi mögötti hátrány lefaragására magában foglalja a kínai eladások növelését is. A Daimler 12 százalékos részvénytulajdont tervez vásárolni a Beijing Automotive Group Co. autógyártó érdekeltségében. A Daimler és a BAIC Mercedes C- és E-osztályú személygépkocsikat és GLK terepjárókat gyárt Kínában. A Daimler részvénye az idén már 8,2 százalékkal emelkedett, ami 47,7 milliárd euróra emelte a stuttgarti konszern piaci tőkeértékét. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, daimler, fejlesztés, gazdaság, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Kereskedelmi csalás miatt vizsgálat indult az Alitalia ellen |
||
2013. február 08.
A román Carpatair pilótái és az olasz Alitalia légitársaság ellen is vizsgálatot indított az olasz ügyészség a február 2-án, a római repülőtéren történt baleset tisztázására.
|
A két román állampolgárságú pilótával szemben gondatlanságból elkövetett szerencsétlenség és személyi sérülések okozása címén indított vizsgálatot a területileg illetékes Civitavecchia ügyészsége. A hatóságok lefoglalták az ATR-72 típusú repülőgép két fekete dobozát, melynek információi tíz nap múlva lesznek ismertek. Ezzel egy időben az ügyészség bejelentette, hogy kereskedelmi csalásért vizsgálatot indított az Alitaliával szemben is. Az ügyészség közölte, hogy a Carpatair gépén utazó mind a 46 olasz és külföldi utast meghallgatták, és mindegyik azt állította, azt hitte, hogy Alitalia repülővel utazik. Nem tudták, hogy a Carpatair gépére szállnak fel, az Alitalia úgy adta el a jegyeket, mintha a sajátjai lennének - hangoztatta a sajtónak Gianfranco Amendola ügyész. Az Alitalia közleményben szögezte le, hogy a jegyeladásra vonatkozó szabályokat teljes mértékben tiszteletben tartotta. Az Alitalia azt is hangsúlyozta, hogy a baleset után felfüggesztette a Carpatairrel kötött bérleti szerződést. A Pisa-Róma járaton közlekedő Carpatair gépe szombat este leszállás közben kicsúszott a római Leonardo Da Vinci repülőtér leszállópályájáról. Hét személy sérült meg, ketten súlyosan. A román Carpatair 2012 tavasza óta szolgáltatott az Alitalia három belföldi vonalán. Az Alitalia logóját viselő gépet a balesetet követő órákban az olasz légitársaság fehérre festette. Az olasz légiforgalmi alapszakszervezet (USB) aggodalmát fejezte ki az ügyészi vizsgálat miatt, mely "veszélybe sodorja az Alitalia dolgozói által évek munkájával elért színvonalat". Az USB elfogadhatatlannak nevezte, hogy az olasz nemzeti légitársaság, a takarékosságot helyezve a biztonság elé, külföldieknek adja ki a belföldi járatokat, miközben több száz olasz pilótának nincs munkája". Kulcsszavak: alitalia, baleset, carpatair, légiközlekedés, légitársaság, vizsgálat
|
|
|||||
|
||||||
Megugrottak az autóeladások Kínában |
||
2013. február 08.
Januárban rekordeladásokat regisztrált a kínai autógyártók szövetsége, több mint 2 millió új gépjármű talált gazdára, személyautóból 1,73 millió kelt el - derült ki a szakmai szervezet csütörtöki közléséből.
|
éves viszonylatban az összes járműeladás 46,38 százalékkal bővült, míg a személyautók piacán 48,68 százalékos volt az emelkedés. A statisztikát összeállítók arra is felhívják a figyelmet, hogy tavaly öt munkanappal rövidebb volt a január. A gyártásban 50 százalék feletti éves szintű növekedéssel ugyancsak újabb rekordok születtek az év első hónapjában. Kína évi 19 millió darab feletti eladását és gyártását alapul véve továbbra is a világ legnagyobb autógyártója és -piaca volt 2012-ben, immár negyedik egymást követő évben. Ugyanakkor az utóbbi időben sok szó esett arról is, hogy az autók jelentősen hozzájárulnak az egyre nagyobb gondot jelentő városi levegőszennyezéshez. Ezért a kínai kormány e heti ülésén úgy határozott, hogy még 2017 előtt országosan szigorítanak az üzemanyag szabványokon. A lépés minden bizonnyal változtat az iparág belső szerkezetén, hiszen a kisebb gyárak nem lesznek képesek a technikai, technológiai váltásra, ezért sokan ki fognak szorulni a piacról - vélik elemzők. Szerintük várható az üzemanyag árának emelkedése, valamint a kisebb fogyasztású, takarékos, illetve új energiával hajtott autók iránti kereslet növekedése is. 2012-ben Kína 1,13 millió gépjárművet importált, ami 9 százalékos éves emelkedésnek felel meg. A bővülés mértéke azonban a 2011. évinél több mint 18 százalékponttal volt alacsonyabb. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autókereskedés, autópiac, kína, rekord
|
|
|||||
|
||||||
A Barcelonai Kikötő és a SEAT együttműködik a márka elektromos hajtású prototípusainak tesztelésében |
||
2013. február 07.
A Barcelonai Kikötő (Port de Barcelona)és a SEAT megállapodott arról, hogy a kikötő a gyár két elektromos autó prototípusát teszteli azok műszaki tulajdonságainak tanulmányozása céljából.
|
A két szóban forgó jármű, a León TwinDrive Ecomotive plug-in és az
Altea XLElectric Ecomotive, ezek közül utóbbi teljesen elektromos jármű,
nulla gáz kibocsátással. A tesztautókat Ramón Paredes, a SEAT és a spanyolországi Volkswagen Csoportügyvezető alelnöke adott át a Barcelonai Kikötő elnökének, Sixte Cambrának. "A Barcelonai Kikötő elkötelezettsége a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés mellett egyértelműen tükröződik az ilyen jellegű együttműködésben, amely ez esetben azt is lehetővé teszi számunkra, hogy támogatást nyújtsunk az ország egyik legnagyobb cégének"- mondta Sixte Cambra a hivatalos ünnepségen. A maga részéről Ramón Paredes a barcelonai kikötőnek a SEAT tevékenységében játszott fontos szerepét hangsúlyozta. "A Barcelonai Kikötő kulcsfontosságú szövetséges márkánk export tevékenységében. Ezen együttműködés révén annak is egyértelmű bizonyítékát adja, hogy szervesen részt vesz Barcelona város elektromobilitásának, az elektromos járműveknek a fejlesztésében."- mondta Ramón Paredes. A három hónap során, amikor is a járműveket a kikötő használja, a SEAT telemetrikus úton, valós időben fog információkat kapni a járművek helyzetéről, sebességéről és az akkumulátorok töltöttségéről. Ezzel egy időben a Kikötő megvizsgálhatja annak lehetőségét, hogy a jövőben a gépkocsi flottájába ilyen járműve(k)et illeszt be. A León Twin Drive vegyíti a belsőégésű motort az elektromos motorral, amely rákapcsolható az elektromos hálózatra. Az e-Altea olyan motorral rendelkezik, amelyet nagyfeszültségű akkumulátorral szereltek fel, amely szintén feltölthető az elektromos hálózatról. Ami a járművek feltöltését illeti, a Barcelonai Kikötő két lassú-feltöltésű pontot épít ki: egyet a vállalati gépkocsi flottája bázisán, míg a másikat a Világkereskedelmi Központ parkolójának térségében. Mindkét gépjármű februárban lép szolgálatba, így ekkortól láthatóak lesznek a kikötői intézmények környékén, büszkén és láthatóan viselve a Barcelonai Kikötő és a SEAT emblémáit. E tanulmánnyal a Barcelonai Kikötő azt reméli, hogy mélyebben is betekinthet azon stratégiai döntésének következményeibe, hogy csökkenti a széndioxid kibocsátást a vállalati gépkocsi flottájában. Ezen együttműködés megkezdésével a SEAT második fázisba lép abban a folyamatban, hogy elektromos gépjárműveit vállalati és intézményi gépkocsi flottáknak adja át azzal a céllal, hogy tanulmányozza a vezetési szokások változásait a belső égésű motorokkal felszerelt gépkocsikkal összehasonlítva. Kulcsszavak: elektromos, környezetbarát, környezetvédelem, seat, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Corvette Stingray kabrió a Genfi Autószalonon debütál |
||
2013. február 07.
A 2014-es Chevrolet Corvette Stingray kabrió világbemutatója március 5.-én lesz a Genfi Autószalonon.
|
A 2014-es Chevrolet Corvette Stingray kabrió világbemutatója március 5.-én lesz a Genfi Autószalonon. "Genf globális színpada éppen megfelel az új Stingray kabrió bemutatására, hiszen a Corvette az egész világon a Chevrolet kirakatfigurája," mondta Susan Docherty, a Chevrolet és a Cadillac Europe elnök-vezérigazgatója. "Ezt az ikont régóta ismerik és csodálják olyan országokban is, ahol sosem volt hivatalosan kapható." Jelenleg több mint száz országban van Corvette tulajdonosi és rajongói klub. Annak az 1,1 millió embernek, aki szereti a Corvette hivatalos Facebook oldalát, 58 százaléka az Egyesült államokon kívül él. A Corvette Stingray kabrió a technika, a design és a teljesítmény ugyanolyan egyensúlyát adja, mint a januárban, Detroitben bemutatott kupé. "Eredetileg mindegyik Corvette nyitott autónak indul a rajzasztalon," mondta Tadge Juechter, a Corvette főmérnöke. "Nem más az új Stingray sem, kupéként és kabrióként is kiválóan teljesít minden helyzetben – legyen az munkába járás, kontinens-átszelő túra vagy egy jó száguldás a kanyargós mellékúton." Kulcsszavak: autószalon, bemutató, chevrolet, Geneva Auto Show 2013, genf
|
|
|||||
|
||||||
Mobil csoportokkal is ellenőrzi a matricák meglétét az autópálya kezelő |
||
2013. február 07.
Hat mobil ellenőrző csoportot hozott létre az állami Autópálya Kezelő Zrt. (áAK) azzal a céllal, hogy az autópályát jogosulatlanul használókat ne csak kiszűrjék, de tőlük a helyszínen be is szedjék a díjat - mondta Varga Zoltán, a társaság díjszedési igazgatója, az M1-es autópálya egyik pihenőjénél a sajtó számára tartott bemutatón csütörtökön.
|
Az áAK célja nem a büntetés, hanem az elektronikus matricák vásárlásának ösztönzése, a fizetést elkerülők számának csökkentése - tette hozzá az igazgató. A jogosulatlan úthasználók 78 százaléka külföldi, a helyszínen 70 százalékuk fizeti meg a pótdíjat - ismertette az adatokat Varga Zoltán. A tesztidőszak tavaly márciusban kezdődött, decembertől élesben működik a hat csoport. Az elmúlt közel egy évben 120 ezer járművet ellenőriztek, és 24 millió forint pótdíjat szedtek be. Az ellenőrzött járművek 1,6 százalékának nem volt matricája. Az ellenőrzés során a megállított jármű rendszámát mobil-hálózaton keresztül ellenőrzik, a központi számítógép egy pillanat alatt jelzi, ha nincs érvényes úthasználati joga - elektronikus matricája - a járműnek. A gyakorlatban ezért az érvényes matricával rendelkezők szinte megállás nélkül haladhatnak tovább. Az ellenőrző csoport egy olyan furgonnal érkezik a helyszínre, amelynek a hátsó része pénztárként funkcionál. A pénztáros bankkártyát is elfogad, és euróban is lehet fizetni. A pótdíj személyautónál - ha nem volt matricája a járműnek - 30 napon belüli fizetésnél 14 875, míg 30 napon túli fizetésnél 59 500 forint. A legolcsóbb, 10 napos elektronikus matrica ára 2 975 forint ebben a kategóriában. Kulcsszavak: áak, autópálya, ellenőrzés, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
BKK: az Alstom szoftverhibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot |
||
2013. február 07.
Az új Alstom metrószerelvényekben a vezető és az utasok közötti kommunikációs rendszert irányító szoftver működik hibásan, ez azonban nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot.
|
Az új Alstom metrószerelvényekben a vezető és az utasok közötti
kommunikációs rendszert irányító szoftver működik hibásan, ez azonban
nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot - tájékoztatta szerdán
a Fővárosi önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a BKV
és az Alstom Transport közös nyilatkozatban az MTI-t. A közleményben azt írták: az új budapesti metrószerelvények rendszereit működtető tizenkét számítógépes programból egy okoz hibát. A szoftverhiba miatt az utastér és a vezető közötti vészhívó rendszer néha leáll. Ez a BKV és az Alstom statisztikái szerint három-négy naponta egyszer fordul elő. Ilyenkor a metró biztonsági szabályzata szerint az adott vonatot ki kell vonni a forgalomból. Kiemelték: az utastájékoztató rendszert vezérlő szoftver hibája nem veszélyezteti az utas- és forgalombiztonságot, és e szoftverkomponensnek semmi köze a fékrendszert vezérlő szoftverhez. A közlés szerint az érintett szoftverkomponenst frissíteni kell. Mielőtt azonban az Alstom a frissített szoftvert feltelepítené az összes, már forgalomban lévő szerelvényre, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak is meg kell vizsgálnia. Ez a folyamat várhatóan egy-két hónapot vesz igénybe - tették hozzá. A Blikk hétfőn honlapján azt írta: nem telik el nap, hogy ne romlana el valamelyik a darabonként egymilliárd forintért vásárolt új metrószerelvényekből, ezért a BKV új számítógépes program telepítésére kötelezte az Alstomot. Kulcsszavak: 2-es metró, alstom, biztonság, bkk, bkv, forgalombiztonság, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
A Honda két tanulmánymodellt is bemutat a Genfi Autókiállításon |
||
2013. február 07.
Nyilvánosságra hozta a 2013-as Genfi Autókiállításon bemutatandó modellek listáját a Honda. Az új 1.6 i-DTEC motorral felszerelt CR-V mellett két tanulmánymodell is helyet kap a márka standján.
|
Az új 1.6 i-DTEC motorral felszerelt CR-V mellett két tanulmánymodell is helyet kap a márka standján. Határozott vonalakkal lép színre a szériagyártású modell stílusjegyeit hordozó Civic kombi tanulmányautó. Az új karosszériaváltozattal a Civic még népszerűbbé válhat a vásárlók körében. Honda NSX Concept Az európai vásárlók a Genfi Autókiállításon találkozhatnak először az NSX következő generációjának előfutárával. A Honda NSX Concept nemcsak a beltér kialakítására vonatkozóan mutatja meg a tervezési irányt, hanem a karosszéria jövőbeni formavilágát is előrevetíti. A kasztni szupersportautóhoz méltóan alacsony és széles, ugyanakkor egyszerű, letisztult, modern felületeinek, valamint szembetűnő részletmegoldásainak köszönhetően rendkívül futurisztikus, illetve high-tech benyomást kelt. Az Earth Dreams Technology motorcsalád tagjaként megismert 1.6 i-DTEC dízel erőforrás ezentúl a Civic mellett a CR-V-hez is elérhető lesz. A motor elsőkerékhajtással és manuális váltóval társítva kerül a közkedvelt szabadidő-autóba, a teljesítmény és a gazdaságosság tökéletes harmóniáját megteremtve a vásárlók számára. Az 1.6 i-DTEC dízelmotor kategóriájának legkönnyebb hajtóműve, így a CR-V kiemelkedő motorerővel, remek úttartással és alacsony fenntartási költségekkel járul hozzá a hatékony közlekedéshez. A CR-V 1.6 i-DTEC forgalmazása 2013 őszén kezdődik. Kulcsszavak: autókiállítás, civic, concept, cr-v, Geneva Auto Show 2013, genf, honda, nsx
|
|
|||||
|
||||||
Élesedik a verseny az európai gépjárműszerviz-piacon |
||
2013. február 07.
Nőtt a független gépjármű-javítóműhelyek szerepe Európában, ezáltal az ár- és szolgáltatásbeli harc is megkezdődött a területen - derült ki a Boston Consulting Csoport kutatásából, amelyet öt európai országban végeztek el az európai autógyártók szövetsége (ACEA) megbízásából.
|
Magyarországon szintén jellemző, hogy az autósok elpártolnak a márkaszervizektől, ugyanakkor jelentős a feketegazdaság aránya is a szerelői szakmában - teszi hozzá a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), amely szerdán tájékoztatott a szakmai trendekről. A közlemény ismerteti: a Boston Consulting Csoport öt európai országban (Nagy-Britannia, Spanyolország, Franciaország, Németország és Lengyelország) végzett kutatása szerint az autófenntartás költségei jelentősen, akár 21 százalékkal csökkentek 2003-2010 között, ez főként annak tulajdonítható, hogy minimális alkatrészár-növekedés mellett javult az alkatrészek minősége és nőtt az élettartama. A felmérés szerint a vásárlók növekvő mértékben a márkafüggetlen autójavítókat választják a szolgáltatás ár-érték aránya miatt, a márkaszervizek legnagyobb erényének pedig a minőséget tekintik, bár a minőségi munkáról - sokszor indokolatlanul - magasabb árakra asszociálnak. Az öt vizsgált piac teljes volumene megközelítőleg évi 115 milliárd euró volt az utóbbi négy évben. A független javítók és a márkaszervizek kiegyensúlyozott harcot folytatnak az ügyfelekért: Lengyelországban 70 százalékban, Nagy-Britanniában 66 százalékban, Spanyolországban pedig 62 százalékban a független szervizek uralják a kiskereskedelmi piacot. Ennek legfőbb oka az, hogy ezekben az országokban nincs jelentős alkatrészgyártó, amely ellátná a piacot. Franciaországban és Németországban viszont ez adott, így ott épphogy meghaladja az 50 százalékot a függetlenek részesedése. Az elemzők emlékeztetnek arra, hogy az autóipar szerviz- és javítói piaca jelentősen átalakult 2011 óta, amióta az európai uniós szabályozások szerint a gépjárműgyártók kötelesek azonos feltételekkel publikussá tenni minden javító számára az általuk gyártott gépkocsikkal kapcsolatos szerelési, diagnosztikai és alkatrész információkat, hogy a független műhelyek ne szenvedjenek versenyhátrányt. A vizsgált országokban jellemző volt, hogy minél bonyolultabb javítás merül fel, annál nagyobb, 50 százalékot is meghaladó arányban viszik a kocsikat a tulajdonosok a márkaszervizbe. A független piaci szereplők egyértelműen uralják viszont a nyolc évnél idősebb autók szegmensét. Ezzel szemben az újautó-tulajdonosok a kocsik első négy évében a garancia nyújtotta előnyöket kihasználva a márkaszervizeket veszik igénybe. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének korábbi kutatása szerint Magyarországon 20-30 százalékkal csökkent a márkaszervizek forgalma az utóbbi 4-5 év során. Ennek legfőbb indoka a szervizvezetők szerint az újautó-értékesítések drasztikus visszaesése. A magyar tapasztalatok szintén azt mutatják, hogy a garanciaidő lejártáig még sokan hordják autóikat márkaszervizbe, azonban utána sokan elpártolnak tőlük. Az elvándorlásokat a márkaszervizek a garanciaidőn túli és idősebb autókra kidolgozott konstrukciókkal próbálják megakadályozni. Az MGE megjegyzi: sajnálatos tény Magyarországon, hogy bár a márkák kötelesek a függetlenek számára is biztosítani az oktatást és a know-how-hoz való hozzáférést, ennek költségeit a független szervizek általában nem vállalják, így felkészültségük sok esetben nem megfelelő. A közlemény kitér arra, hogy a magyarországi piacon a lengyelhez hasonlóan szintén jelentős a kis szerelő műhelyek száma. Ezek jelentik elsősorban a szerelői szakma feketepiacát, hiszen nem ritka, hogy számla és ezzel garancia nélkül végzik a munkájukat, vagy figyelmen kívül hagyják a környezetvédelmi, munkavédelmi és technológiai előírásokat. Az elemzők szerint az európai szervizpiacon 2020-ig a jelenlegi helyzet fennmaradása prognosztizálható, mivel a telített nyugat-európai országokban az autóállomány tekintetében nem lesz jelentősebb változás. Az autó-fenntartási költségek hosszú távon stagnálhatnak vagy minimálisan csökkenhetnek, mivel várhatóan tovább javul az alkatrészek minősége, ami hosszabb élettartamot és szerviz intervallumot eredményez. Kulcsszavak: feketegazdaság, gazdaság, járműipar, márkafüggetlen, mge, szerviz, szolgáltatás
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11521 - 11530 |