Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11431 - 11440 |
Véget ért a Boeing 787-esek üzemanyag-szivárgásával kapcsolatos japán vizsgálat |
||
2013. február 22.
Lezárta a Boeing 787-es Dreamliner utasszállító repülőgépek üzemanyag-szivárgásával kapcsolatos vizsgálatát a japán közlekedési minisztérium, és a problémát pedig megoldottnak tekinti - jelentette a Nihon Keidzai Simbun japán üzleti lap pénteken.
|
Lezárta a Boeing 787-es Dreamliner utasszállító repülőgépek
üzemanyag-szivárgásával kapcsolatos vizsgálatát a japán közlekedési
minisztérium, és a problémát pedig megoldottnak tekinti - jelentette a
Nihon Keidzai Simbun japán üzleti lap pénteken. A minisztérium azt közölte, hogy a gép üzemanyagtartályai közötti kerozinelosztást szabályozó rendszer csöveinek bevonatával voltak gondok, amelyek szelepek meghibásodásához vezettek. A minisztérium a hibák javítására vonatkozó instrukciókkal látta el az amerikai céget és a szelepek brit gyártóját. A vizsgálatot azután rendelte el a japán kormány, hogy a Japan Airlines légitársaság egy 787-eséből január 9-én kerozin folyt el a bostoni repülőtéren, január 13-án pedig ugyanezen légitársaság ugyanazon gépénél észleltek üzemanyag-szivárgást a tokiói Narita légikikötőben. A Boeing legújabb modelljét ideiglenesen világszerte kivonták a forgalomból, miután a típussal több váratlan esemény történt ez év elején. Két incidens a gép akkumulátorainak meghibásodása miatt következett be. Mivel az amerikai és japán légi közlekedési hatóságok ezzel kapcsolatos vizsgálata még tart, a gépek továbbra is a földön maradnak. Kulcsszavak: airport, boeing, dreamliner, Japan Airlines, légi közlekedés, légitársaság, repülő, vizsgálat
|
|
|||||
|
||||||
Emelte bruttó 3 forinttal péntektől a 95-ös benzin árát a Mol |
||
2013. február 22.
Emelte bruttó 3 forinttal péntektől a 95-ös benzin árát a Mol Nyrt., a gázolaj nagykereskedelmi ára most sem változott.
|
Emelte bruttó 3 forinttal péntektől a 95-ös benzin árát a Mol Nyrt., a gázolaj nagykereskedelmi ára most sem változott. Az emeléssel a benzin literenkénti átlagára 438-439 forintra nőtt, a gázolajé 433-434 forint maradt. A Mol február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak hétfőn, hanem szerdán is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj 2012. január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter ára átlagosan 449 forint volt. Az autósok 20-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között. Kulcsszavak: áremelés, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen |
||
2013. február 22.
A német tulajdonú Honsa Kft. készítheti 2014-től a BMW egyik új modelljének karosszériaelemeit – adta hírül a PécsMa.hu csütörtökön.
|
A lap beszámolójából kiderül: négyéves előkészítő munkát követően állapodott meg a német tulajdonú Koller Group a BMW-vel arról, hogy az augusztusban piacra kerülő Concept i8-as modell karboncellás karosszériaelemeit magyarországi leányvállalatánál, Pécsen gyártják 2014-től. Max Koller, a cég tulajdonosa a lapnak nyilatkozva elmondta, a pécsi szériagyártáshoz egy 5000 négyzetméteres üzemcsarnokot építenek fel két ütemben, a 2014-es indulásig pedig 70-80 embert vesznek fel a Honsa Kft.-hez. A lap beszámolója szerint a Pécsi Ipari Parkban a többek között a Volkswagennek autóalkatrészeket gyártó Honsa Kft. korszerű gépparkkal, robotizált gyártósorral, magas technológiai színvonalon dolgozik. A társaság jelenleg 350 dolgozót alkalmaz pécsi üzemében; a 2011-es pénzügyi beszámoló szerint a teljes nettó működési árbevétele több mint 43 százalékkal növekedett a korábbi évhez képest. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, bmw, i8, járműipar, Pécs
|
|
|||||
|
||||||
Országszerte havazik, a közutak járhatók |
||
2013. február 22.
Szinte az egész ország területén havazik, de a közúti közlekedésben nincsenek fennakadások - tudatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az útinform alapján péntek reggel az MTI-vel.
|
A közútkezelők közlése szerint a főutak a folyamatos munkavégzés ellenére a Dunántúlon egyelőre még havasak, Vas, Zala és Baranya megyében, valamint Tapolca környékén hókásásak, Tamási és Szántód térségében pedig latyakosak. Az Alföld középső és déli részén, a Hajdúságban, a Nyírségben és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében havas, hókásás az úthálózat. Pest megyében egyelőre csak lepelszerű a hó, így fennakadás nincs a közlekedésben. A mellékutakon téliesebbek az útviszonyok, havas az alsóbbrendű úthálózat a Kisalföldön, az Alpokalján, a somogyi dombok között és a Mecsekben, valamint Vác, Salgótarján és Putnok térségében - tudatta a közútkezelő. Kulcsszavak: fkf, havazás, időjárás, magyar közút, síkosságmentesítés
|
|
|||||
|
||||||
Az első helyen kezdte az évet a Skoda |
||
2013. február 22.
A tavalyi évet a magyar személyautó-piacon másodikként záró Skoda 2013 első hónapjában a csúcsra tört, több kategóriában is az első helyen végzett. 2012-ben 5340 forgalomba helyezett személyautóval (16,26 százalékos növekedés 2011-hez képest) a Skoda az előkelő második helyet szerezte meg a márkák magyarországi rangsorában.
|
Minden tizedik tavaly hazánkban forgalomba helyezett kocsi Skoda volt, ebben jelentős szerepet kapott az az állami flottabeszerzés, amelynek keretében hétszáz Skoda Fabiával gyarapodott a rendőrség autóparkja. A kisautók kategóriájában a Fabia (1413 autó, 13,22 százalékos részesedés, 127 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest) a második lett. A felső-középkategóriában az Octavia az első helyet (2865 autó, 33,63 százalékos részesedés), a miniautók kategóriájában a Citigo (111 autó, 5,57 százalékos részesedés) az ötödik helyet bérelte ki magának, a nagyautók kategóriájában a Superb (519 autó, 29,27 százalékos részesdés) nyert. Januárban tovább javult a Skoda formája, 519 Skoda személyautót helyeztek itthon forgalomba. A márka ezzel 3,48 százalékkal 14,22 százalékra növelte piaci részesedését Magyarországon és az első helyen áll a márkarangsorban. Jól teljesített a Skoda Rapid (54 autó, 4,32 százalékos részesedés), amely új indulóként a kilencedik helyet csípte el az alsó-középkategóriában, a kisautók között a Fabia (42 autó, 8,24 százalék részesedés) az ötödik, a Citigo (7 autó, 6,14 százalékos részesedés) kategóriájában már a negyedik. A szabadidő-autók és terepjárók sorát a Yeti (175 autó, 23,81 százalékos piaci rész, tavaly januárhoz képest 1358,33 százalékos növekedéssel) vezeti, a felső-középkategóriában továbbra is az Octavia (196 autó, 37,26 százalékos piaci rész) az egyeduralkodó, a nagyautók között pedig verhetetlen a Superb (38 autó, 38,78 százalékos részesedés). A személyautó alapú kishaszonjárművek között a Skoda Praktik (8 autó, 4,68 százalékos piaci rész, 100 százalékos növekedés) januárban duplázott. Március 8-tól forgalmazzák itthon az új Skoda Octaviát, amely további lendületet adhat az eladásoknak. Kulcsszavak: autókereskedés, Citigo, gazdaság, kereskedelem, octavia, skoda, Superb
|
|
|||||
|
||||||
Különösen gazdaságos, hálózatról tölthető - Audi A3 e-tron |
||
2013. február 21.
Továbbra is teljes gőzzel dolgozik az Audi a személygépkocsi-hajtásrendszerek - hálózatról tölthető (plug-in) hibrid megoldásokkal megvalósítható - elektromossá alakításán.
|
A négykarikás márka a 2013-as Genfi Autószalonon mutatja be Audi A3 e-tron modelljét, amelynek 150 kW (204 LE) rendszerteljesítménye és 350 newtonméter forgatónyomatéka eleve biztosíték a sportos menettulajdonságokra. Az Audi A3 e-tron vérbeli Audi: álló helyzetből mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig a 222 kilométer/órát is eléri. A hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtásokra vonatkozó ECE-szabvány szerint mérve az ötajtós modell átlagosan 1,5 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométerre, ami kilométerenként 35 gramm széndioxid-kibocsátásnak felel meg. Tisztán elektromos üzemmódjában az Audi A3 e-tron 130 kilométer/óra csúcssebességet érhet el, hatótávja e hajtásmódban mintegy 50 kilométer. A belsőégésű erőforrás szerepét egy megfelelően átdolgozott, 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.4 TFSI aggregát tölti be, amely egy tengelykapcsolón keresztül áll összeköttetésben a 75 kilowattos elektromos motorral. A tárcsa alakú elektromos egység az új fejlesztésű e-S tronic sebességváltóba integráltan kapott helyet, amely a hibridrendszer teljesítményét az első kerekek felé továbbítja. A két hajtás optimálisan egészíti ki egymást: az elektromotor gyakorlatilag már indulástól mintegy 2000-es percenkénti fordulatszámig kínálja maximális forgatónyomatékát, míg a TFSI-erőforrás nyomatéki görbéje az 1.750 és 4.000 percenkénti fordulat közötti tartományban halad csúcsértékén. Az Audi A3 e-tron kizárólag belsőégésű motorjával, tisztán elektromos hajtással és hibrid üzemmódban egyaránt közlekedhet. Menettulajdonságait már elektromos hajtással, a TFSI aggregát igénybevétele nélkül is intenzív vonóerő jellemzi, s csupán a vezető utasítására aktiválódnak együttesen („boost”). Amint a sofőr elveszi a gázt, átmenetileg mindkettő leválik a hajtásrendszerről („vitorlázás”), a motorok fékezőnyomatékának kiiktatásával növelve a rendszer hatásfokát. A Genfi Autószalonon az A3 e-tron valósághű betekintést kínál a jövő mobilitásának világába – legalábbis ahogyan az az Audi terveiben szerepel. A hajtásrendszerek elektromossá alakítása – elsősorban a hálózatról tölthető (plug-in) hibridtechnológiával – döntő szerepet játszik a márka stratégiájában. Kulcsszavak: A3 e-tron, audi, autószalon, bemutató, elektromos, Geneva Auto Show 2013, genf, zöld
|
|
|||||
|
||||||
BMW Motorrad pályanap Brno-ban |
||
2013. február 21.
A résztvevők az új HP4-et vagy az S 1000 RR sportmotort is kipróbálhatják.
|
A BMW Motorrad 2013. május 22-én és 23-án mindenki számára nyitott pályanapot tart a csehországi Brno-ban, a Moto GP és Superbike versenyekről is ismert versenypályán, ahol a saját motoros pályamotorozás mellett lehetőség nyílik az új BMW HP4 vagy a BMW S 1000 RR kipróbálására is. A részvétel regisztrációhoz és a részvételi díj határidőben történő megfizetéséhez kötött, a versenypályára kizárólag megfelelő motoros ruházatban lehet felhajtani. A szervezők dupla-D csatos zárt bukósisakot, egyrészes, protektoros bőrruhát, bőrkesztyűt és megfelelő védelmet nyújtó csizmát javasolnak, de saját felelősségre a normál bukósisakot, a megfelelő protektorokkal ellátott motoros dzsekit és nadrágot is elfogadják. A rendezvényen való részvétel ára a jelentkezés idejétől függően 149-160 euró, a kétnapos részvételért 280-300 eurót kérnek. A díj 4x25 perc saját motorral, valamint 1x25 perc BMW sportmotorral való pályamotorozást, egésznapos étkezést és a frissítő italokat, valamint az időmérést tartalmazza (a transponder kölcsönzési díja külön fizetendő). A pályanapon bármilyen márkájú motorral részt lehet venni. Az érdeklődők az alábbi linken jelentkezhetnek: https://www.bmw-motorrad.hu/rrdaysbrno2013/ Kulcsszavak: bmw, BMW motorrad, Brno, motor
|
|
|||||
|
||||||
20 éves a SEAT Martorell-i gyára |
||
2013. február 21.
A SEAT a Martorell-i gyártóüzem hivatalos megnyitásának 20.évfordulóját ünnepli. Ez az üzem a csúcstechnológiájával és a munkaszervezési rendszerével mérföldkövet jelentett a spanyol ipar számára.
|
A martorelli gyár felavatása előtt a vállalat termelőkapacitása az 1950-ben megnyitott barcelonai szabadkereskedelmi övezetben koncentrálódott, és 1953-ban gyártotta le az első járművet, az 1400-ast. 1993. február 23-án I. János Károly király a Volkswagen Csoport akkori új elnöke, a Felügyelő Bizottság mai elnöke, Dr. Ferninand Piëch jelenlétében avatta fel a hivatalos megnyitóra emlékező táblát. Martorell Európa egyik legkorszerűbb autógyártó létesítményévé vált. A második generációs Ibiza és Cordoba gördült le először a gyártósorokról az átadás évének decemberében. Ez akkor napi 1500 legyártott autót jelentett, és végül az éves gyártás 140 275 darabra futott fel. Az elmúlt húsz év során 32 modellből összesen majdnem 8 millió gépkocsi került ki a Martorell-i üzemből, kezdve az első generációs Toledóval, utána következett az Inca kisáru szállító, az Arosa, az Altea vagy az Exeo, egészen az új Leonig. A SEAT jelenleg Martorellben gyártja az Ibiza mindhárom változatát, valamint az új Leont, a teljes Altea családot, az Exeot, az Exeo ST-t és az Audi Q3-at. A barcelonai vámszabad övezetben a vállalat még mindig használja az eredeti gyár infrastruktúráját préselt karosszériaelemek gyártására. "Az eltelt húsz év során Martorell egyre fejlettebbé vált. A folyamatos technológiai befektetéseknek és a magasan képzett csapatnak köszönhetően a minőséget tökéletesre fejlesztettük, a termékekben és a folyamatokban egyaránt" mondta Andreas Tostmann, a SEAT gyártásért felelős alelnöke. A Martorell-i üzem a SEAT és a Volkswagen Csoport más márkái számára is termel. 1995 és 2003 között itt gyártották a VW Polo és Caddy négy változatát, és 2011-ben megkezdték az Audi Q3 gyártását, amely a Spanyolországban gyártott első prémium kategóriás autó volt. A SAET Martorell-i gyárkapacitása versenyképes, rugalmas ipari komplexum, amelynek hárommillió négyzetméteres területe 400 labdarúgó pálya felületének felel meg, és mindössze 34 hónap alatt építették fel. A szükséges beruházás akkor 244.5 milliárd pesetába került, ami mai árakon számolva 1.5 milliárd eurót jelent. A kezdettől fogva a JIT gyártásszervezési és készletgazdálkodású termelés megvalósítására tervezett gyár mára két új belső vasútvonal kiépítésével tökéletesítette a logisztikai hálózatot. Az egyik a termékek fogadására szolgál, míg a másik a készterméket, a legyártott gépkocsikat szállítja. Együtt ez a két belső vasútvonal éves szinten 2600 tonna széndioxid kibocsátástól ment meg bennünket, ami megfelel 57 00 teherautó éves forgalmának. A gazdaság gerince Az elmúlt húsz év folyamán a SEAT-ot nem lehetett teljesen megérteni Martorell nélkül, mint ahogyan a spanyol autóipari szektort sem lehet megérteni a SEAT nélkül. 1993-ban hozták létre a teljes beszállító háttérbázist, kezdetben 20 céggel. Ma igen jelentős a SEAT spanyol gazdaságra kifejtett multiplikátor hatása. A SEAT ma Spanyolország elsőszámú gépkocsigyártója,termelésének 85 %-át exportálja, és közvetlenül 11 500 munkást foglalkoztat Martorellben, közvetve pedig további 46 000 embernek biztosít munkát. A SEAT beszállítóinak 60 %-a spanyol. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, évforduló, seat, Spanyolország
|
|
|||||
|
||||||
A Rába értékesíti kisebbségi részét a Fehrer Automotive-Rába Kft.-ben |
||
2013. február 21.
A Rába Nyrt. értékesíti a Fehrer Automotive-Rába Kft.-ben meglévő, 30 százalékos szavazati arányt és 0,1 százalékos tulajdoni hányadot megtestesítő részesedését a többségi tulajdonos F.S. Fehrer Automotive GmbH számára - közölte a Rába szerdán a Budapesti értéktőzsde honlapján.
|
A tranzakció új forrásokat biztosít a kulcsüzletek stratégiai céljainak támogatására. A megnyíló új források újabb lökést adhatnak a Rába alaptevékenységeinek fejlesztéséhez, valamint hitelállományának csökkentéséhez – írják, jelezve: a társaság a kulcsüzletekre fókuszáló stratégia mentén, a vegyesvállalati felfutás elérését követően döntött az üzletrész értékesítése mellett. A közlemény szerint a kivásárlás után a móri üzem eddigi telephelyén működik tovább, a korábbi üzleti partnerek stratégiai együttműködése a tranzakciótól függetlenül töretlen. A partnerség alapját jelentő kartámla vázak szállítása a felfutási szakaszba érkezett. A Fehrer és a Rába egyaránt megerősítette elkötelezettségét a nyugat-európai személygépjármű piac kiszolgálását célzó együttműködésük bővítésére – írják. A Fehrer-Rába Járműipari Kft. 2009-ben kezdi meg működését. Akkori bejelentés szerint három év alatt 12 millió eurós beruházást valósít meg a cég. Az alapításkori célokkal összhangban a vegyesvállalati partnerek a fém ülésalkatrészek területére is kiterjesztették kooperációjukat. A Fehrer vállalattal karöltve a Rába alkatrész üzletága a fő kompetenciakörébe tartozó szegmensben sikeresen belépett a nyugat-európai személygépjármű-piacra. Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, járműipar, rába
|
|
|||||
|
||||||
Veszített vonzerejéből a kínai piac a japán vállalatok számára |
||
2013. február 21.
A diplomáciai viszály és a növekvő termelési költségek a Kínától való távolodásra késztetik a japán vállalatokat, amelyek számára csökkent a kínai piac vonzása - derült egy közelmúltbéli, a kínai médiában közölt felmérésből.
|
Az ázsiai és csendes-óceáni régióban jelen lévő nyolcezer japán vállalatra kiterjedt vizsgálat szerint Kínára egyre kevéssé tekintenek elsődleges beruházási célpontként, még ha a megkérdezettek 52,3 százaléka úgy is vélte, hogy további két évig Kína fontos célországa marad a japán fejlesztéseknek. Az így vélekedők aránya 2011-ben 66,8 százalék volt. Mine Sintaro, a felmérést végző japán kereskedelemi szervezet elnöke a China Daily című lapnak azt nyilatkozta, hogy a japán cégek egyre inkább a környékbeli feltörekvő piacok felé fordulnak, ahol - helyenként - kínai versenytársakkal találják magukat szemben. Külön is megemlítette Kambodzsát, Mianmart és Laoszt, valamint Indonéziát és Vietnamot. A működési költségek és a növekvő bérterhek ugyancsak arra indítják a japán vállalkozókat, hogy új termelési bázisok után nézzenek. Vannak, akik arra panaszkodnak, hogy nem kaptak lehetőséget kínai közbeszerzésekben. A kínai-japán területi vita leginkább az autóipari beruházásokat és vállalkozásokat érintette, ezért egyes fejlesztések részlegesen, vagy teljes mértékben leálltak. A kínai kereskedelmi minisztérium adatai szerint a japán működőtőke beruházások tavaly mindössze 16,3 százalékkal nőttek, miközben egy évvel korábban 55 százalékos éves bővülést mértek. A japán jen az amerikai dollárhoz képest bekövetkezett hétfői jelentős mértékű gyengülésének következményei a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatokra nem lesznek nagy hatással - vélték kínai szakértők. A kínai export függősége a japán piactól számottevően csökkent az utóbbi időben, ezért a japán valuta értékvesztésének nem lesz komoly befolyása a kétoldalú kereskedelmi forgalomra. Becslések szerint legfeljebb négy százalékpontos éves exportcsökkenésre lehet számítani 2013-ban. Ugyanakkor harmadik piacokon, például az autók és az elektronikai termékek piacán nehézségekkel kell számolniuk a kínai exportőröknek, mivel a japán áruk olcsóbbá válása versenyelőnyt jelent majd a szigetország vállalatainak. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, japán, járműipar, kína
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11431 - 11440 |