Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11501 - 11510 |
A Nissan 370Z Nismo bemutatkozik |
||
2013. február 11.
A közvetlenül a Nissan Juke-ot követően megjelenő 370Z Nismo megmutatja, mire képes a „legek Z-je." A márciusi Genfi Autószalonon tartandó nyilvános premier előtt a világ médiaképviselői számára a spanyolországi Barcelonában megrendezett Juke Nismo Nissan Live eseményen mutatták be a félelmetes coupét.
|
Miután megtapasztalták a Juke Nismo által nyújtott élményt, belekóstoltak az úttörő mérnöki munka és az innováció Nismo-féle szellemiségébe, a Z Nismo bemutatója révén a Nissan Live látogatóinak exkluzív meglepetésben volt részük. Senki nem késlekedett, hogy közelről szemügyre vehesse a coupé piros Nismo-jegyekkel ellátott hatásos designját, és buzgó érdeklődést mutattak megnövelt teljesítménye és tökéletesített aerodinamikai tulajdonságai iránt. A csak coupé karosszériával és hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval elérhető 370Z Nismo mélyreható műszaki és design-fejlesztésen ment keresztül. A 370Z egyik változatának az értékesítése már megkezdődött észak-Amerikában és Japánban, de az európai piacra egy külön változatot fejlesztettek ki, amely egyaránt megfelel az itteni útviszonyoknak és az európai rajongók ízlésének. Az új Nismo kapcsán megnyilvánuló média-reakciókból ítélve az ütős design a Z vonzó tulajdonságainak egyik kulcsfontosságú tényezője lesz. A Juke Nismohoz hasonlóan az alap 370Z minden egyes módosítását gondosan végiggondolták és a Nismo autósportban szerzett tapasztalataival alapozták meg. A formai módosítások az aerodinamikai tulajdonságok tökéletesítésének igényével születtek. Az autó orrának az eddiginél agresszívebb designja révén javult a levegőáramlás az autó alatt, ami javította a nagy sebesség mellett és a húzós kanyarokban mutatott stabilitást. A járulékos leszorító erőhöz alaposan átdolgozott kerékfelfüggesztés és futómű-beállítás társul, ennek eredményeként a versenypályán és a közúton egyaránt javult a stabilitás és a vezethetőség. További design-továbbfejlesztést jelent az autó elején és hátulján, valamint a visszapillantó tükrökön végigfutó, jellegzetes Nismo-piros színű díszcsík. Egyedi, sötétszürke, 19 collos szuperkönnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, rajtuk szélesebb, nagyteljesítményű gumiabroncsok kerültek az autóra, továbbá a piros féknyergek is az autóversenyzés stílusjegyeit hordozzák. Az autó hátulján egy finom vonalú új spoiler adja meg a záró vizuális elemet, amely egyben javítja az aerodinamikai tulajdonságokat is. Belül a már eddig is teljesítmény-orientált 370Z kialakítása az eddiginél is jobban a vezetőt helyezi a középpontba. Az alcantara/bőr bevonatú kormánykeréken az autósportból átvett, piros „felső holtpont jelző" kapott helyet, ahogy a Juke Nismoban is. A sportülések teljesen elektromos mozgatásúak, a prémium-szintű kidolgozást és a sportosságot a piros varrás és a speciális Nismo embléma biztosítja. A végső simítás a számozott Nismo-tábla, amely tovább növeli minden egyes 370Z Nismo egyediségét. A Nismo által elvégzett tuningnak köszönhetően a Z 3,7 l-es, V6-os motorjának teljesítménye 328 LE-ről 344 LE-re, nyomatéka pedig 363 Nm-ről 371 Nm-re nőtt. Ennek eredményeként az alsó és közepes fordulatszám-tartományban javult a gázreakció, s az autó 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. (A végleges adatok a típusvizsgálat után állnak rendelkezésre). A már eddig is kivételes dinamikai és vezethetőségi jellemzőiről ismert, hátsókerék-hajtású 370Z még félelmetesebb élményt nyújt a Nismo-beavatkozás után. A vezetők a lélegzetelállító gyorsulás és a megnyugtató, nagy sebesség melletti egyedülálló stabilitás élményét élhetik át. A Z fejlesztésének fontos része volt a fékezési érzet tökéletesítése, ezért a Nismo mérnökei itt is az R35 GT-R nagy merevségű fékcsöveit és nagy teljesítményű fékfolyadékát alkalmazták. A kizárólagosan a Nismo modellnél alkalmazott kettős kipufogórendszer szintén áthangolja és felerősíti a Z 3,7 l-es, V6-os motorjának elképesztő hanghatását. A további részletek a Genfi Autószalonon, 2013. március 5-én kerülnek nyilvánosságra. Kulcsszavak: 370z, autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, juke, nismo, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Új motorral nagyobb vezetési élményt és kényelmet nyújt az Amarok |
||
2013. február 11.
2013-ra erősebb alapmotort kapott a sikeres Amarok pick up: az eddigi 90 kW / 122 LE teljesítményű 2.0 TDI motort egy erősebb kivitel váltja fel. Az új belépő szintű TDI erőforrás 103 kW / 140 LE teljesítményű, amely javítja a menetteljesítményt, miközben változatlanul alacsony szinten tartja az üzemanyag-fogyasztást.
|
Továbbá számos új extrafelszereléssel bővült a típus opciós listája. A kétliteres, közös nyomócsöves befecskendezésű TDI motor a 13 kW-al (18 LE) 103 kW-ra (140 LE) növelt legnagyobb teljesítményét 3500-as percenkénti fordulatszámon adja le. A változatlanul 340 newtonméter legnagyobb nyomatékát pedig 1600 és 2250 közötti percenkénti fordulatszám-tartományban fejti ki. A megnövelt teljesítményű motor erénye, hogy jobb menetteljesítményt nyújt változatlanul kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett. Ezzel az erősebb motorral az Amarok például 12,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h sebességre (korábban 13,2 másodperc volt), legnagyobb sebessége pedig immár 168 km/h (korábban 162 km/h volt). A platós jármű rugalmassági adata – gyorsulás 80-ról 120 km/h sebességre ötödik fokozatban – 0,5 másodperccel javult. A számottevően jobb menetteljesítmény ellenére a pick up szerény üzemanyag-fogyasztása nem változott. Az opcionális BlueMotion Technology csomaggal a 103 kW / 140 LE-ős TDI motorral hajtott Amarok csupán 6,8 liter gázolajat fogyaszt száz kilométerenként. Az új alapmotor a kétajtós Amarok szimplakabinos modelljéhez, mely Magyarországon nem rendelhető, hátsókerék hajtással vagy kapcsolható összkerék hajtással – míg a négyajtós duplakabinos hátsókerék hajtású vagy kétféle összkerék hajtású változataihoz egyaránt elérhető – minden esetben hatfokozatú kézi sebességváltóval társítva – mindhárom felszereltségi szint mellett. A különleges ügyféligények kielégítésére számos új extra-felszereléssel bővült a típus opciós listája. Ezek között olyan, a Multivan típusból ismerős tételek is szerepelnek, mint a fejlett RNS 510 rádió és navigációs rendszer, tolatássegítő kamerával ellátott ParkPilot rendszer, programozható, távirányítós állóhelyi kiegészítő fűtés, kanyarfényként is szolgáló ködfényszórók (a Trendline szinttől), valamint a „Fényasszisztens” csomag (ennek tartalma: állandó nappalifény kapcsoló, esőérzékelős ablaktörlő-vezérlés, „Coming Home (Hazakísérő) és Leaving Home (üdvözlő) világítás”, valamint automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör). A 103 kW/140 LE-ős TDI motorral szerelt Amarok duplakabinos indulóára Magyarországon nettó 5 465 000,-Ft, míg az összkerék hajtású változatok ára nettó 5 956 000,-Ft-tól indul. A rendelések már most leadhatóak a Volkswagen Haszonjárművek hazai márkakereskedéseiben. Kulcsszavak: 4x4, amarok, összkerék hajtás, pick up, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Ismét új korszak nyílik a Citroen kompakt egyterűinél |
||
2013. február 11.
Citroen Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso, C3 Picasso: a Citroen igazi sikertörténetet írt kompakt egyterűivel, amelyek a kategória meghatározó “személyiségei” lettek, hiszen 1999 óta csaknem 3 millió példány kelt el belőlük.
|
A Citroen most új lendületet ad a modellcsaládnak: a 2013-as Genfi Autószalonon bemutatja a Citroen TECHNOSPACE elnevezésű tanulmányautót, amely az új C4 Picasso előfutárának tekinthető. Az új kompakt egyterű modell 2013 második felében kerül forgalomba. Az új Citroen TECHNOSPACE természetesen a Créative Technologie korszakalkotó újításait kínálja, íme néhány közülük. CO2-kibocsátása mindössze 98 g/km, ami új rekord a márka kínálatában. A rendkívül alacsony szint az új, optimalizált tömegű és hatékony felépítésű EMP2 (Efficient Modular Platform 2) elnevezésű padlólemez alkalmazásának köszönhető. Számos olyan technológiai megoldást kínál, amely a vezetés és az utazás kényelmét szolgálja. Kiemelendő ezek közül a 100%-ban érintőképernyős vezérlőrendszer nagyfelbontású, 12 collos kijelzővel. A modell arányai is optimálisak. Egyfelől kompakt (4,43 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,61 méter magas), másfelől a Citroen háza táján megszokott tágas és kényelmes utasteret, valamint óriási, 537 literes csomagteret kínál. Dizájnja karakteres, dinamikus, modern. újdonság a 3D hatású hátsó fényszóró, amelyet a márka legújabb tanulmányautóiból emeltek át a tervezők. A Citroen TECHNOSPACE tanulmányautó a márciusban nyíló Genfi Autószalonon mutatkozik be. Kulcsszavak: citroen, galéria, Geneva Auto Show 2013, genf, premier, tanulmányautó
|
|
|||||
|
||||||
Vezető nélküli metrót avattak Milánóban |
||
2013. február 11.
Lelkesen fogadta Milánó lakossága a vasárnap megnyitott új metróvonalat, amelyen vezető nélküli szerelvények közlekednek.
|
A milánóiak tömege megrohamozta az M5-t, az ötödik metróvonalat, amelyet a közlekedési térképeken használt színe miatt rögtön "Lilának" (Lilla) kereszteltek el. Az első másfél órában tizenkétezren próbálták ki az új metrót. A kíváncsiságot fokozta, hogy ez az első járat az észak-olasz nagyvárosban, amely teljesen automatikusan, vezető nélkül szállítja az utasokat - számoltak be a milánói hírportálok. Az M5-vonal Milánó északi külvárosát kapcsolja be az eddigi metróhálózatba a Bignami és Zara közötti négy kilométeres távon, ahol az új metró összesen hét állomáson áll meg. A legmodernebb technológiával épített szerelvények ötszázharminchat utast szállíthatnak. állomásonként negyven videokamera, a szerelvényeken pedig további nyolc garantálja az utasok teljes biztonságát. Az M5 hatpercenként közlekedik reggel hat és este tíz óra között. A vonal kiépítésén éjszakánként dolgoznak tovább. 2013-ig végéig további két állomást építenek egészen a Garibaldi térig, ahol a milánói központi pályaudvar található. 2015-ig pedig Bignamitól egészen a San Siro stadionig hosszabbítják meg a vonalat. Elkészülésekor az M5 összesen tizenhárom kilométer hosszú lesz, tizenkilenc állomással, az utat huszonhat perc alatt fogja megtenni. A milánói Olaszország leghosszabb metróvonala: kilencvenkét kilométert fed le. Naponta több mint egymillióan utaznak vele. Az első (piros) vonalat 1964-ben avatták fel, a másodikat (zöld) 1969-ben, majd a sárga következett 1990-ben. Az M4-es vonalat most építik. Kulcsszavak: közlekedés, metró, milánó, olaszország
|
|
|||||
|
||||||
Lengyelországban készül majd az új Fiat 500-as |
||
2013. február 11.
Az 500-as modell nemzetközi piacra szánt következő generációját kizárólag Lengyelországban fogja gyártani a Fiat - írja az Automotive News Europe autóipari szakmai hírportál.
|
A hírportál belső forrásokból származó értesülése szerint a Fiat S.p.A. az 500-as modell nemzetközi piacra szánt következő generációját kizárólag Lengyelországban fogják gyártani. Az észak-amerikai piacra szánt modellek gyártása megszűnik a Chrysler mexikói üzemében. Az új 500-as modell 2015-ben jelenik meg. A stílusbeli hasonlóság lényeges szerkezeti eltéréseket takar az amerikai és az európai piacokra szánt 500-as modellek között. A modell egyetlen üzemben gyártásával a Fiat az üzem berendezési és -felszerelési költségeinek duplikálását igyekszik elkerülni. Az európai modell gyártásába a Fiat 300 millió eurót, az észak-amerikai 500-as modell licenc alatti gyártásába pedig a Chrysler 550 millió dollárt invesztált a mexikói Toluca üzemben. Az új 500-as modell gyártásával a Fiat a lengyelországi Tychy üzemben a Panda gyártásának befejezésével felszabadult kapacitást használja ki, ugyanakkor gyártási kapacitást szabadít fel a Chrysler számára a mexikói üzemben az észak-amerikai piacra szánt főbb modelljei számára - mutatott rá Massimo Vecchio, a Mediobanca Securities elemzője a Automotive News Europe szakmai hírportálnak. "Egyetlen gyártási telephely az új 500-as modellnek logikus lépésnek tűnik" - fogalmazott. Az Automotive News Europe értesülését sem a Fiat, sem a Chrysler szóvivője nem kommentálta. A Fiat dél-lengyelországi Tychy üzemét érzékenyen érintette az öt éve tartó európai autópiaci visszaesés, különösen az egyik legsikeresebb európai kisautó, a Panda gyártásának beszüntetése. A Panda új generációjának gyártását a Fiat 2011-ben a dél-olaszországi Pomigliano d´Arcoban lévő üzemébe helyezte át. Sergio Marchionne a Fiat vezérigazgatója januárban egy torinói sajtótájékoztatón elismerte, hogy a Panda gyártásának áthelyezése "nem volt racionális döntés", azt kizárólag az olaszországi munkahelyek megmentése érdekében hozták meg. Tavaly a Tychy üzem még gyártotta az előző Panda modell egy változatát Panda Classic néven, de decemberben ezzel is leálltak. Az üzemben gyártott másik három modell, a Fiat 500, a Lancia Ypsilon és a Ford Ka csökkenő eladásai a gyártás lassítására, a termelés három műszakról két műszakra való átállítására és 4900 alkalmazottból 1450 fő elbocsátására kényszerítette az olasz autógyárat. A Tychy üzem termelése 2009-ben csúcsosodott ki 605 ezer autó gyártásával, ami 2012-re már 300 ezerre csökkent, az idén 250 ezer autó gyártására számítanak. A Chrysler mexikói Toluca üzeme a Fiat 500 mellett a Dodge Journey modellt gyártja, amit Európában, Dél-Amerikában és Kínában Fiat Freemont néven értékesítenek. Tavaly a Toluca üzemben 82 ezer Fiat 500-as és 179 ezer Journey/Freemont készült. Kulcsszavak: autóipar, fiat, fiat 500, járműipar, lengyelország
|
|
|||||
|
||||||
Kia Cross GT Concept Chicagóban |
||
2013. február 11.
A Kia Chicagóban mutatta be a hatalmas méretű szabadidő-autóját, a Cross GT Conceptet. A Peter Schreyer által bemutatott tanulmányautót a Kia amerikai tervezőközpontjában – Kia Design Center America, Irvine - álmodták meg, s a tervezőket a természet ihlette meg.
|
A Kia Chicagóban mutatta be a hatalmas méretű szabadidő-autóját, a Cross GT Conceptet. A Peter Schreyer által bemutatott tanulmányautót a Kia amerikai tervezőközpontjában – Kia Design Center America, Irvine - álmodták meg, s a tervezőket a természet ihlette meg. Az erőteljes agresszív megjelenésű Cross GT karosszériája alá hibrid hajtáslánc került, így a nagy teljesítmény ellenére – alacsony károsanyag-kibocsátásával is – óvja a környezetet. A 3,8 literes V6-os erőforráshoz, illetve a 8 fokozatú automata váltóhoz egy elektromotor is kapcsolódik, a hibrid rendszer összteljesítménye 400 lóerő, miközben akár 20 mérföldet is képes megtenni az összkerékhajtású modell tisztán elektromos üzemmódban. A szabadidő-autó utastere kifejezetten futurisztikus, már bejutni is kétfelé nyíló ajtókon keresztül lehet. Egyetlen unalmas, hétköznapi részletet sem találunk, fantasztikus a tető kialakítása, érdekes az ülések és a műszerfal megjelenése is. A Cross GT csak koncepció, de az már kiderült, hogy a koreai gyártók nem ismernek lehetetlent. Kulcsszavak: bemutató, concept, kia, tanulmány autó
|
|
|||||
|
||||||
Haladéktalanul megkezdik a 3-as metró sínszálainak cseréjét |
||
2013. február 11.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV haladéktalanul megkezdi a 3-as metró sínjeinek cseréjét, ehhez a MáV-tól vesznek 15 kilométer sínszálat - közölte a két társaság csütörtökön az MTI-vel.
|
A közleményben azt írták, a 2-es vonal felújításához hasonló munka az észak-déli vonalon csak a következő években kezdődhet meg, de a műszaki állapotok annyira leromlottak, hogy csak jelentős korlátozásokkal lehetne a vonalat üzemeltetni, ezért a BKK és a BKV haladéktalanul megkezdi a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét. Ehhez a BKK és a BKV a MáV-tól vásárol 15 kilométer sínszálat, amelyek megfelelőek és beépíthetőek, óránként 80 kilométeres sebességgel használtatóak. A pontos vételár még nem ismert, a MáV 120 millió forintra becsülte azok árát. Jelezték ugyanakkor, hogy a vonalon 49 kilométer sín cseréje szükséges, a fennmaradó 34 kilométer beépítésére a BKK közbeszerzési eljárást írt ki. A két cég közlése szerint a síncsere még nem a teljes rekonstrukció része, a munka a vonal biztonságos közlekedésének fenntartásához szükséges. A BKK és a BKV már dolgozik egy olyan európai uniós nagyprojekt előkészítésén, amely a 3-as vonal járműparkjának megújítását és a vonal teljes infrastrukturális felújítását célozza, erre azonban csak a 2014-ben kezdődő hétéves uniós finanszírozási időszakban látnak lehetőséget. A teljes felújítás és az északi meghosszabbítás tervezési feladataira a támogatási szerződés megkötését követően ez év tavaszán írják ki. A projekt része a teljes pálya cseréje, az alagutak szigetelésének felújítása, új tűzvédelmi rendszer kiépítése, a biztosítóberendezés, járművezérlési- és távközlő rendszerek cseréje, állomások felújítása, szerelvények cseréje. Kulcsszavak: 3-as metró, bkk, bkv, felújítás
|
|
|||||
|
||||||
Őfelsége, Anna brit Királyi Hercegnő nyitotta meg a Hankook új raktárépületét az Egyesült Királyságban |
||
2013. február 11.
A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook, a brit piacon tapasztalható egyre növekvő piaci részesedése egy további helyi raktárépület felépítését tette szükségessé. A vállalat az utóbbi időben elért növekedését a Londontól mintegy 120 kilométerre található Daventryben felépült új raktárépületének megnyitásával ünnepelte, amelyen Őfelsége, Anna brit Királyi Hercegnő is ...
|
vállalat az utóbbi időben elért növekedését a Londontól mintegy 120
kilométerre található Daventryben felépült új raktárépületének
megnyitásával ünnepelte, amelyen Őfelsége, Anna brit Királyi Hercegnő is
megjelent. Egyesült Királyság, Daventry, 2013. február 7. – A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook az utóbbi időben az Egyesült Királyságban elért bővülését egy rendkívüli vendéggel, Őfelsége, Anna brit Királyi Hercegnővel ünnepelte meg. A hercegnő, a Transaid nevű jótékonysági szervezet patrónusaként tett látogatást február 7-én a Hankook új raktárépületében az angliai Daventryben, amelyet hivatalosan ő avatott fel. – A Hankook Tyre UK székhelye 1997 óta működik Daventryben, piaci részesedésünk folyamatos növekedése szükségessé tette egy további raktárépület megnyitását. A kapacitás növekedése lehetővé teszi számunkra, hogy javítsuk nagyra becsült ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatásainkat és termékellátásunkat – jelentette ki Tony Lee, a Hankook Tyre UK Ltd. ügyvezető igazgatója. – A társadalom felelős szereplőjeként a Hankook hozzájárul a szükséget szenvedők segítéséhez, ezért támogatja már jó néhány éve a Transaid nevű jótékonysági szervezetet is, amely főleg az afrikai kontinensen és más fejlődő térségekben munkálkodik az áru- és segélyszállítás folyamatos fejlesztésén. örülünk annak, hogy Őfelsége Anna brit Királyi Hercegnő úgy döntött, hogy új raktárépületünk hivatalos megnyitóján velünk ünnepli vállalatunk utóbbi időben elért komoly növekedését – tette hozzá az abroncsgyártó vállalat angliai első embere. A Királyi Hercegnő a közel 14 ezer m2-es raktárépületben leleplezett egy, a megnyitóünnepségről szóló emléktáblát is, egyúttal támogatásáról biztosította a Hankookot további terjeszkedését illetően. A Hankook Tyre UK erős alapokon nyugvó partnerkapcsolatot ápol a Transaid jótékonysági szervezettel, amelyet már több mint 6 éve támogat. 2012 júniusában a Hankook UK két alkalmazottja részt vett a Transaid ’Cycle Madagascar Challenge’ nevű kerékpáros rendezvényen, ahol további 6600 font összegű támogatást gyűjtöttek össze a szervezet számára. – A Transaid örömmel vesz részt az új raktárépület megnyitóján. A Hankook Tyre UK jelentős mértékben hozzájárult a Transaid Afrikában végzett munkájához mind pénzügyi támogatáson, mind pedig egyéb természetbeni adományokon keresztül. Támogatásuk lehetővé teszi számunkra, hogy folytassuk azon kiemelt projektjeinket, amelyek jobb szállítási megoldások biztosításával életeket mentenek és mérséklik az apró afrikai falvak lakosságának nehézségeit. Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy a Hankook, mint egyik fő patrónusunk ilyen kitűnő eredményekről számolhat be és hogy folyamatos fejlődésével a mi tevékenységünkhöz is aktívan hozzá tud járulni – összegezte az abroncsgyártó és a Transaid kapcsolatát Gary Forster, a szervezet vezérigazgatója. Kulcsszavak: gumiabroncs, gyár, hankook, megnyitó
|
|
|||||
|
||||||
Halálos február – Kellő előrelátás híján életveszélyesek a csúszós utak |
||
2013. február 11.
Az országot az utóbbi napokban felhőátvonulás érte el, és a több helyen csúszóssá vált utaknak is jelentős szerepe van a hétvégi balesethullámban, amely során heten is életüket vesztették.
|
A folytatódó csapadékos idő miatt megnövekedett csúszásveszély a legtapasztaltabb vezetőkön is kifoghat, ezért a K&H Biztosító mindenkit körültekintő, óvatos vezetésre kér, és felhívja a figyelmet, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás a személyi kárigényeket is fedezi. A múlt heti felmelegedést rengeteg esőzés, helyenként havazás követte. A gyorsan lehulló csapadék és a lehűlés együtt hirtelen csúszóssá teszi az utakat – valószínűleg ez is közrejátszott az elmúlt napok nagyszámú közúti baleseteiben. A hétvége óta 84 személyi sérüléssel járó közúti baleset helyszínén intézkedtek a rendőrök. öt halálos kimenetelű balesetben hét fő vesztette életét, 24 súlyos, 55 pedig könnyű sérüléssel végződött. Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint továbbra is jelentős mennyiségű csapadékra számíthatunk, az ország egész területén. Ha egy autó megcsúszik, a legtapasztaltabb autós is elvesztheti uralmát a kocsi fölött. Az irányíthatatlanná vált jármű pedig életveszélyt jelent a benne ülőkre és a környezetében lévőkre egyaránt. Nem mindenki tudja, hogy a gépjárművek kötelező felelősségbiztosítása a személyi kárigényeket is fedezi, ami esetenként igen magas kártérítési összeget jelent a balesetet szenvedőnek. Mindannyiunk érdeke ezért, hogy az utakon közlekedő összes gépjármű rendelkezzen kötelező biztosítással. „A kgfb-törvény kimondja, hogy a biztosítók kötelesek fedezni a sértettnek okozott személyi sérülést is, maximum 1,6 milliárd forintig. Bár az elmúlt években nem volt jellemző, hogy ügyfeleink által okozott balesetek meghaladták volna az 1,6 milliárdos keretet, azonban gyakoriak voltak az akár több százmillió forintos személyi kárigények” – mondta el Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese. A gépjárművezetők is sokat tehetnek azért, hogy elkerüljék a baleseteket. „A biztonságos sebességet és követési távolságot az útviszonyokhoz kell igazítani, hosszabb utazás alatt az időjárásra folyamatosan figyelve. A megfelelő gumiabroncsok nélkül és a helyesen beállított, rendben működő lámpák nélkül felelőtlenség elindulni, nem csak a vezetőre, hanem utastársaival nézve is” – mondta Pintér József, a Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági üzletágának igazgatója Kulcsszavak: biztonság, biztosító, csúszós utak, havazás
|
|
|||||
|
||||||
A Budapest Airport légitársaságokat díjazott |
||
2013. február 09.
A Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport tíz kategóriában díjazta azokat a légitársaságokat, utazásszervezőket, amelyek az elmúlt évben a legtöbbet tettek a magyarországi légiforgalom fellendítéséért - közölte a cég az MTI-vel pénteken.
|
A Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport tíz kategóriában
díjazta azokat a légitársaságokat, utazásszervezőket, amelyek az elmúlt
évben a legtöbbet tettek a magyarországi légiforgalom fellendítéséért -
közölte a cég az MTI-vel pénteken. Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója a közlemény szerint emlékeztetett arra, hogy a nehéz körülmények ellenére az utasforgalom mindössze 4,7 százalékkal, a le- és felszállások száma azonban több mint 20 százalékkal esett vissza Budapesten. A Budapest Airport tavaly jelentősen veszített régiós légiközlekedési központ szerepéből, hiszen a szomszédos országokból Budapesten repülőre szálló utasok részaránya egyetlen év alatt 22 százalékról 5 százalékra esett vissza - tette hozzá. Az immár hatodszor megrendezett gálán a légitársaságok, a földi kiszolgáló cégek, az utazási irodák és tour operátorok, a repülőtéri partnercégek, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az NKH Légügyi Hivatalának képviselői vettek részt a ferihegyi 1. terminálon. Díjat kapott a Qatar Airways, a Wizz Air, a TAROM, a Norwegian, a Turkish Airlines, a Ryanair, a Cargolux, a Jet2.Com, az airBaltic és az OTP Travel. Kulcsszavak: airport, budapest airport, légi közlekedés, repülő, repülőtér
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11501 - 11510 |