Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11441 - 11450
A Volvo és a Geely új kutatási és fejlesztési központot hoz létre Svédországban

A Volvo és a Geely új kutatási és fejlesztési központot hoz létre Svédországban

2013. február 21.
A Geely Holding – a Volvo Car Corporation többségi tulajdonosa –, valamint a Geely vállalat közös kutatási és fejlesztési központot hoz létre a svédországi Göteborgban. A létesítmény új moduláris padlólemezt és alkatrészeket fejleszt majd a C-szegmens jövőbeni autói számára, a Volvo Cars és a Geely igényeit egyaránt szem előtt tartva.
Részletek
A Volvo és a Geely új kutatási és fejlesztési központot hoz létre SvédországbanA központ vezetője Mats Fägerhag, a Volvo termékstratégiáért felelős jelenlegi alelnöke lesz. Az intézmény a Volvo vállalat Geely Holding csoportban betöltött technológiai vezető szerepére alapozza működését. Az új kutatási és fejlesztési központ körülbelül 200 teljes munkaidős alkalmazottat foglalkoztat majd.

„Csoportunk ambiciózus célkitűzéseket fogalmazott meg márkáink versenyképességének növelése érdekében. A Geely az elkövetkező években tovább javítja termékeinek minőségét, és sokat tanulhat a Volvo Cars vállalattól. Az ismeretek és a technológia megosztása során azonban ügyelnünk kell arra, hogy a márkák integritása és az egyéni termékfejlesztés ne szenvedjen hátrányt. Meggyőződésünk, hogy ennek eléréséhez egy önálló, ugyanakkor összpontosító megközelítést alkalmazó, közösen működtetett kutatási és fejlesztési központ biztosítja a legjobb módot” – nyilatkozta Li Shufu,a Geely többségi tulajdonosa és elnöke.

A központ vezérigazgatója, Mats Fägerhag a svédországi Lund Egyetem gépészmérnöki karán szerzett diplomát, és karrierje legnagyobb részében az autóiparban dolgozott. Számos vezető pozíciót töltött be a Saab Automobile valamint a General Motors vállalatnál, és a GM Europe járműrendszer-tervezési részlegének vezetőjeként dolgozott a németországi Frankfurtban, ahol két új globális modellplatform fejlesztéséért volt felelős. 2012. februárban csatlakozott a Volvo Cars csapatához.

„Egy nemzetközi csapatot bíztunk meg azzal a feladattal, hogy a márkák közötti moduláris stratégiát továbbfejlessze. Ez előnyösen hat valamennyi olyan prémium kategóriás tényezőre, amelyre a Volvo vállalathoz hasonló márkáknak szüksége lehet, hogy növekedni tudjon a piac globális prémium szegmensében. A Geely a nagy volumenű kínai szegmens, valamint egyes nemzetközi piacok igényeit szeretné kielégíteni, és ehhez magasabb szintű technológiára van szükség” – magyarázta Li Shufu.  

A Volvo és a Geely új kutatási és fejlesztési központot hoz létre SvédországbanA kutatási és fejlesztési központ Göteborgban, a Lindholmen Science Park-ban kap helyet, és működését a térségben meghonosodott széles körű gépjárműipari szakértelemre alapozza majd. Az új intézmény körülbelül 200 svéd és kínai mérnököt fog foglalkoztatni teljes munkaidőben. A mérnökök felvétele már folyamatban van, és a központ 2013 végére lesz teljesen működőképes. A moduláris padlólemez és alkatrészek nem csupán világszínvonalú terméktechnológiákat és -jellemzőket biztosítanak, hanem komoly költségmegtakarítást tesznek lehetővé a fejlesztés, a tesztelés és a beszerzés területén, amely jelentős méretgazdaságossági előnyökhöz vezet.

„A moduláris tervezés lehetővé teszi több különböző gépjárműplatform egyetlen architektúrából való kifejlesztését, így testre szabott megoldásokat biztosít mindkét márka számára. Ez kiváló példája lesz majd annak, hogyan működhet együtt egy prémium kategóriájú autókat gyártó nyugati vállalat egy virágzó kínai járműgyártó vállalattal” – mondta Mats Fägerhag, az új kutatási és fejlesztési központ vezérigazgatója.
„A Geely partnereként biztosíthatjuk, hogy a Volvo teljesen kézben tarthassa a C-szegmensbe tartozó autóink következő generációjának fejlesztését. Nem kell megkötnünk azokat a kompromisszumokat, amelyek egy külső OEM-gyártóval való társulás esetében elkerülhetetlenek” – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.

Mats Fägerhag és csapata a Volvo és a Geely felső vezetőinek támogatásával végzi majd munkáját. Carl-Peter Forster, a Geely Holding főtanácsadója és a Volvo igazgatótanácsának tagja biztosítja, hogy a moduláris padlólemez és az alkatrészek fejlesztése megfeleljen az egyes márkák egyéni követelményeinek az eltérő költségek és jellemzők tekintetében.

Ezzel párhuzamosan tovább folytatódik a Volvo nagyobb szegmenseinek szánt variálható padlólemez-koncepciójának (Scalable Product Architecture – SPA) fejlesztése a vállalat saját kutatási és fejlesztési szervezetében. Az első SPA-alapokra épülő jármű 2014-ben mutatkozik be.

A sajtóközleményben található leírások és tények a Volvo Cars nemzetközi autóválasztékára érvényesek. Előfordulhat, hogy egyes bemutatott jellemzők külön választhatók. A járművek specifikációi országonként eltérhetnek és külön értesítés nélkül módosulhatnak.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, fejlesztés, gazdaság, Geely, volvo
 
A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját Prémium technológiával tervez további fogyasztáscsökkentést a Toyota Prémium technológiával tervez további fogyasztáscsökkentést a Toyota A Volvo és a Geely új kutatási és fejlesztési központot hoz létre Svédországban Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Sikeresen zárta a 2023-as évet az Audi Hungaria Sikeresen zárta a 2023-as évet az Audi Hungaria Luxusjárműveinek károsanyag-kibocsátását is manipulálta a Volkswagen az amerikai környezetvédelmi hatóság szerint Luxusjárműveinek károsanyag-kibocsátását is manipulálta a Volkswagen az amerikai környezetvédelmi hatóság szerint
 
Pénzügyi szükségállapot Detroitban

Pénzügyi szükségállapot Detroitban

2013. február 21.
Detroit egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy Michigan állam irányítása alá kerüljön, miután egy, a kormányzó által kinevezett vizsgálóbizottság megállapította, hogy  a városban pénzügyi szükségállapot alakult ki - közölték az amerikai napilapok szerdán.
Részletek
Pénzügyi szükségállapot DetroitbanRick Snyder republikánus kormányzónak most egy hónap áll rendelkezésére, hogy eldöntse: kíván-e válságkezelő menedzsert kinevezni a város élére. Ha az ő átszervezési kísérlete kudarccal jár, akkor Detroit ellen csődeljárás indulhat. Ez lenne az Egyesült államok történetének legnagyobb önkormányzati csődje, mind az érintett lakosság, mind az adósságállomány nagyságának szempontjából.

A város a válságmenedzser kinevezését elvben még el tudná kerülni azzal, ha sikerülne megállapodnia az állammal egy szanálási tervről, ám az illetékes bizottság szerint Detroitnak nincs programja a pénzügyi helyzet "korrigálására".

Az "amerikai autóipar bölcsőjének" éves deficitje az idén elérheti a 327 millió dollárt; a hiány 2012-ben meghaladhatta a 900 millió dollárt. A város, amelynek hosszú távú kötelezettségei több mint 14 milliárd dollárra rúgnak - elsősorban a városi alkalmazottak nyugdíj- és egészségügyi ellátása területén - képtelen folyó kiadásait újabb kölcsönök felvétele nélkül rendezni.

Az állam republikánus politikusai, többek között Rick Jones közép-michigani szenátor, a múlt év végén felvetették, hogy Detroit várost közigazgatási egységként fel kellene számolni, és a területet a környező Wayne megye irányítása alá kellene rendelni.

Detroit gazdálkodásának átszervezését megnehezíti, hogy Dave Bing demokrata polgármester és a városi tanács folyamatos harcban áll azzal kapcsolatban, hogy miként lehetne csökkenteni a működési költségeket és növelni a bevételeket. A városi alkalmazottak számát az elmúlt négy év alatt 13 400-ról 9 696-ra csökkentették, de csökkent a közszolgáltatások színvonala és romlott a bűnözési statisztika is, aminek ellensúlyozására a polgármester szerint újabb beruházásokra lenne szükség. Bírálói szerint viszont a város elnéptelenedése miatt kisebb apparátus is megtenné.

Pénzügyi szükségállapot DetroitbanAz Egyesült államok valamikori negyedik legnépesebb városának lakossága az évtizedekkel ezelőtti 1,8 millióról mára 713 ezerre esett vissza, főleg az amerikai autóipar hanyatlásának következtében (a régióban található az ágazat három óriása, a General Motors, a Ford és a Chrysler főhadiszállása). Noha Detroitban az elmúlt években a magánbefektetések viszonylagos élénkülése volt tapasztalható, a városgazdálkodás helyzetének romlása a város és Michigan állam közötti politikai és "faji" ellentétek kiéleződéséhez vezethet.
Detroit lakossága ugyanis mintegy 83 százalékban fekete. Ezzel szemben a republikánus irányítás alatt álló Michigan lakóinak csaknem 80 százaléka fehér.

Detroit környékén, az elővárosokkal együtt 5,2 millió ember él, Michigan állam lakosságának mintegy egyötöde. A területen az amerikai munkaügyi minisztérium tavaly májusi adatai szerint 15,8 százalékos volt a munkanélküliség.
Kulcsszavak: amerikai autó, autógyár, autóipar, detroit, gazdaság
 
Pénzügyi szükségállapot Detroitban Új csúcs-dizájner a Fordnál Pénzügyi szükségállapot Detroitban Egymilliárd dolláros kártérítést fizet a Toyota Pénzügyi szükségállapot Detroitban Flottába áll az első Toyota Auris Hybrid Touring Sports autó a Zöldáramot is hasznosító Szentkirályinál Pénzügyi szükségállapot Detroitban Ismét nőtt az eladott használtautók száma 2013 utolsó negyedévében Pénzügyi szükségállapot Detroitban Spanyolország a villanyautó-megosztási programhoz csatlakozik
 
A Lada visszatér Latin-Amerikába

A Lada visszatér Latin-Amerikába

2013. február 21.
A Lada visszatér Latin-Amerikába, az AvtoVAZ orosz autógyártó piaci terjeszkedése keretében hamarosan új szalont nyit Peruban - írta a newsland.ru hírportál.
Részletek
Lada GrantaAz orosz vásárlók körében már nem örvendenek akkora népszerűségnek az AvtoVAZ autói, mint régen, ezzel szemben a dél-amerikai országok lakói szívesen vesznek Ladákat.

A legnagyobb orosz autógyártó a latin-amerikai terjeszkedés első fázisában a tervek szerint 10 ezer járművet szállít a térségbe, bár ez csekély számnak tűnik ahhoz képest, hogy az AvtoVAZ tavaly több mint félmillió autót értékesített a hazai piacon.

A newsland.ru emlékeztetett, hogy az AvtoVAZ egykor több latin-amerikai állam autópiacát uralta, 1986 óta több mint 250 ezer autót szállított a régióba. Ennek leglátványosabb példája a baráti Kuba volt, ahol szinte minden második autó szovjet gyártmányú. A szigetországban ma gyakrabban látni Csajkát vagy Pobedát, mint bármely mai orosz városban, és a kockalámpás VAZ 2017-es igazi népautó, ilyennel közlekedik a rendőrök és taxisok többsége.

Az orosz autógyártás az 1990-es években kómába esett. Az AvtoVAZ ugyan még egy ideig tartotta magát, már nem voltak versenyképes járművei, és kiszorult a külföldi piacokról. Az orosz autógyártó azonban együttműködést kezdett a francia Renault-Nissan csoporttal, leküzdötte a válságot, és a megújult Lada modellekkel sikerrel vette fel a harcot a külső piacokon.

Az AvtoVAZ 2010 óta 450 kocsit szállított Venezuelába, Nicaraguában 1740 autójuk talált gazdára. A cég 2012 végén megjelent Peruban és Bolíviában is, és a következő célba vett piac Ecuador. Az egyik legnépszerűbb AvtoVAZ-modell a Lada Granta.

Lada GrantaAz AvtoVAZ honlapja szerint 2011-ben 500 ezer Lada gurult le a gyártósorokról, ez 11 százalékos növekmény az előző évhez képest. A cég több mint 60 ezer kocsit exportált.

A Renault-Nissan csoport 2012-ben Párizsban megállapodott az AvtoVAZ-zal, hogy 2014-ben többségi részesedést szerez a vezető orosz autógyártó vállalatban. A francia-japán csoport a világ negyedik legnagyobb autógyártója.
Kulcsszavak: autógyár, lada, nissan, oroszország, renault
 
A Lada visszatér Latin-Amerikába A Hyundai Motor 2014 folyamán növelte forgalmát Európában A Lada visszatér Latin-Amerikába Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével A CUPRA új korszakba lép az első 100%-ban elektromos járművének bevezetésével A Lada visszatér Latin-Amerikába Holnap ismét kigurulunk a Jazzy Streetre Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val
 
Legyártották az utolsó Tu-154-es utasszállítót

Legyártották az utolsó Tu-154-es utasszállítót

2013. február 20.
Véget ér a legendás Tu-154-es szovjet-orosz sugárhajtású utasszállító repülőgép gyártásának története: a szamarai Aviakor gyár a védelmi minisztériumnak szállítja le az utolsó darabot.
Részletek
Legyártották az utolsó Tu-154-es utasszállítótEzzel a sorozatgyártás befejeződik - közölte a gyár szóvivője a RIA Novosti hírügynökség keddi jelentése szerint. Hozzátette, hogy az üzemelő gépek javítását még évekig el kell látni.

A Tupoljev Tu-154 volt a leghosszabb ideig sorozatgyártott utasszállító gép. A közepes - 5280 kilométeres - hatótávolságú, három sugárhajtóműves repülőgépet az 1960-es évek közepén tervezték, és 1970-ben állították szolgálatba. Az elmúlt több mint négy évtizedben körülbelül ezer darabot gyártottak a megbízhatóságáról híres gépből.

A Tu-154 a szovjet és később az orosz légitársaságok fő utasszállítója volt, a szovjet érában az Aeroflot utasainak felét ilyen gép szállította. A repülőgépet mintegy 17 külföldi légitársaság is vásárolta és üzemeltette.

óránkénti 975 kilométeres utazósebességével a Tu-154 korának egyik leggyorsabb polgári repülőgépe volt. Egy-egy példány élettartama 45 ezer üzemóra volt, de utólagos javításokkal 80 ezer órát is repült. Várhatóan 2016-ig fogja még szelni az eget, bár a zajártalmi előírások miatt Nyugat-Európában és több más térségben az utóbbi években betiltották használatát, így csak bizonyos módosított modellek repülhetnek.

Tu-154-es régi Malév színekben
Kulcsszavak: légi közlekedés, oroszország, repülő, Tu-154
 
Legyártották az utolsó Tu-154-es utasszállítót December 22-én adja át az első A350-es típusú repülőgépet az Airbus a Qatar Airwaysnek A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást Növelte árbevételét és adózott eredményét a Boeing az első negyedévben Növelte árbevételét és adózott eredményét a Boeing az első negyedévben Legyártották az utolsó Tu-154-es utasszállítót Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság
 
Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság

Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság

2013. február 20.
Ouigo néven fapados TGV (szuperexpressz) járatokat indít a francia állami vasúttársaság (SNCF). A  tavasszal induló vonatokra keddtől lehet helyet foglalni.
Részletek
Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság"Az új kínálatot 4 millió olyan franciának szánjuk, akik Párizson kívül élnek, és eddig inkább gépkocsival közlekedtek, és nem vonattal" - hangsúlyozta Guillaume Pepy, az SNCF elnöke az első égszínkék Ouigo TGV bemutatásakor a Párizstól keletre található Marne-la-Vallée (Eurodisney) állomáson. A fapados szuperexpresszek ugyanis a fapados repülőjáratokhoz hasonlóan a városközponttól távoli pályaudvarról fognak indulni április 2-tól Franciaország déli városai felé.

A fapados TGV-k naponta négyszer, hétvégén pedig naponta ötször fogják megtenni a Párizs-Marseille, illetve Párizs-Montpellier szakaszt oda-vissza, Lyonon keresztül, ahol meg is fognak állni. Marseille-ben és Montpellier-ben a városközpontban, Lyonban viszont a repülőtéren lesz a fapados vonatok állomása.  

A járatokra évente 400 ezer helyet 10 euróért, egymillió jegyet pedig 25 euróért kínálnak, amely mintegy negyede a normál jegy árának. Az elsősorban családoknak és fiataloknak szánt új vonatokra kizárólag interneten, az Ouigo oldalán foglalhatók jegyek. A 12 év alatti gyermekeknek egységesen 5 euróba fog kerülni az utazás, a 4-8 fős csoportok tagjai pedig fejenként 20 euróért válthatnak jegyet.

"A beszállás zavarmentessége és a kényelem biztosítása érdekében" az utasoknak ezekre a vonatokra az indulás előtt 30 perccel fel kell majd szállniuk" - hívta fel a figyelmet az SNCF.

Az árcsökkentés érdekében a hagyományos TGV-khez képest az SNCF maximálisan kihasználja a szuperexpresszek adottságait. A négy kocsiból álló kétszintes vonatok hetente 62 alkalommal teszik majd meg a Párizs-Lyon-Marseille, illetve Párizs-Lyon-Montpellier szakaszt, ami vonatonként havi 80 ezer kilométert jelent, ez duplája a normál TGV-knek.

Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaságEgy fapados vonat összesen 1268 utast tud szállítani egyetlen osztályon, első osztályú kocsik ugyanis nem lesznek az Ouigo járatain, és az utasoknak a repülőgépekhez hasonlón hármasával kell majd helyet foglalniuk. A hagyományos TGV-re egyszerre ezer utas fér fel, első- és másodosztályon, kettesével egymás mellett. Büfékocsi sem lesz az Ouigón.  

A fapados vonatokra mindenki csak egyetlen bőröndöt és egy kézitáskát vihet fel ingyen, minden további csomagért 5 eurót, a konnektorok használatáért pedig 2 eurót kell majd fizetni.
Kulcsszavak: francia, gazdaság, közlekedés, SNCF, TGV, vasút, vonat
 
Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság Hétfőtől újra jár az Árpád hídon az 1-es villamos Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság Megjelent a MÁV-START és a GYSEV motorvonat-beszerzésének pr-tendere Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság Május végén leáll a termelés a NABI kaposvári buszgyárában Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság Új gyárat épít Makláron a ZF Lenksysteme Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság A Mercedes kecskeméti gyára a következő években is teljes kapacitással dolgozik
 
Ismét drágul a benzin

Ismét drágul a benzin

2013. február 20.
újra emeli, és megint bruttó 3 forinttal a 95-ös benzin árát pénteken a Mol Nyrt., a gázolaj nagykereskedelmi ára most sem változik - értesült az MTI szerdán piaci forrásokból.
Részletek
MOLújra emeli, és megint bruttó 3 forinttal a 95-ös benzin árát pénteken a Mol Nyrt., a gázolaj nagykereskedelmi ára most sem változik - értesült az MTI szerdán piaci forrásokból.

Az emeléssel a benzin literenkénti átlagára 438-439 forint lesz, a gázolajé 433-434 forint marad.

A Mol február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak hétfőn, hanem szerdán is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei árak alapján az árról.

A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj 2012. január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter ára átlagosan 449 forint volt.

Az autósok 20-25 forintos különbséget is tapasztalhatnak egyes kutak árai között.
Kulcsszavak: áremelés, benzin, mol, üzemanyag
 
Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig Ismét drágul a benzin Ismét csökkent az üzemanyagok ára Ismét drágul a benzin A NAV közzétette a novemberben elszámolható üzemanyagárakat Az iráni termeléssel megegyező olajkereslet-csökkenést okozhatnak az elektromos autók Az iráni termeléssel megegyező olajkereslet-csökkenést okozhatnak az elektromos autók A Mol Románia megnyitotta Bukarestben első elektromos autótöltőjét A Mol Románia megnyitotta Bukarestben első elektromos autótöltőjét
 
Magabiztos dinamizmus - Az új SEAT Leon SC

Magabiztos dinamizmus - Az új SEAT Leon SC

2013. február 20.
Az új SEAT logó a márka alapvető értékeit – puritán dizájn és magas színvonalú kidolgozás – szimbolizálja. A Leon elsőként viselheti az új emblémát, elején, kerekein, hátulján és kormánykerekén.
Részletek
Seat Leon SCUtastér és infotainment – letisztult és modern

Az új SEAT Leon SC külsejének magabiztos dinamizmusa utasterében is töretlen folytatásra lel, letisztult, rendezett és világos benyomást keltve. Az anyagválasztást a legmagasabb minőségi színvonal jellemzi, amihez első osztályú kidolgozás párosul. A lágy tapintású felületek kifogástalan minőségűek, s egyes változatokban a króm és a bőr prémium-hangulatával egészülnek ki. Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT Design vezetője az utastérről így fogalmazott: „A világos és elegáns hangulatú utastér megalkotásakor a magas színvonalú ergonómia szolgált vezérelvként, miközben a repülőgépek műszerfalára jellemző precizitásra összpontosítottunk. A Leon SC pilótájának figyelmét nem terelik el felesleges dolgok, így teljes egészében a vezetésre koncentrálhat.”

A vezetőt és az első utast körülvevő tér szintén harmonikus és letisztult hatású. A rendezett, funkcionális mászerfal egyértelműen a vezetőre összpontosít: minden gomb, kapcsoló és más kezelőelem pontosan ott található, ahol a sofőr megérzés-szerűen számít rá. A műszerek nagyméretű számlapjai könnyen leolvashatók, a vezető információs rendszer pedig már a „Reference” kiviteltől az alapfelszereltség része. A légzsák-fedélen az új SEAT-logót viselő, finoman kidolgozott kormánykerék multifunkciós kezelőelemekkel egészülhet ki.

Az új tervezésű ülések kifejezetten sportos stílusúak, s minden termetű utas számára különösen kényelmesnek bizonyulnak. Az állítható magasságú vezetőülés minden felszereltségi szinten az alapkivitelt gazdagítja, míg az utas ülés magasságállítása a „Reference” változatokba extrafelszerelésként rendelhető, a „Style” kivitelekben pedig széria. Az ülések kimondottan dinamikus közlekedés mellett is határozott tartást nyújtanak, s a hosszú túrák során is mindvégig kényelmesek maradnak.

Seat Leon SCStílusos és vonzó kialakítású részletmegoldások egész sora hangsúlyozza ki még inkább az új Leon SC elsőrangú kidolgozását, ilyenek például a légkondicionáló berendezés kezelőelemei, a méretes légbefúvó nyílások és a háromdimenziós hatást keltő ajtókárpitok. A csomagtér térfogata 380 liter, ami élenjáró érték a kategóriában.

A SEAT a legkorszerűbb infotainment megoldások sokaságával küldi a piaci versenybe új Leon SC modelljét. Ezek a SEAT Easy Connect kezelési rendszerére épülnek, amely a szórakoztató, kommunikációs és navigációs funkciók, illetve számos további rendszer kezelésére egyaránt érintőképernyőt kínál. Képátlója akár az 5,8 colt is elérheti, s gombjaival illetve forgatókapcsolóival együtt – a vezető és az első utas számára egyaránt könnyen leolvashatóan – a két központi légbefúvó nyílás között helyezkedik el. A csúcsváltozatok pedig a még intuitívebb kezelés szolgálatában első alkalommal már közelítés-érzékelőt is tartalmaznak.

Hajtásrendszer – gazdaságos és erős

Az új SEAT Leon SC 1,2 és 2,0 liter közötti hengerűrtartalmú, erőteljes és takarékos TDI- illetve TSI-motorok kínálatával érkezik. Mindegyik erőforrás közvetlen befecskendezéssel és turbófeltöltéssel működik, s gyors felmelegedés és alacsony belső súrlódás jellemzi őket. Az 1.6 TDI teljesítménye 77 kW (105 LE), maximális forgatónyomatéka 250 newtonméter. Az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) és a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (fék-rekuperáció) rendszereivel felszerelve mindössze 3,8 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, amihez mindössze 99 g/km széndioxid kibocsátása párosul. A 2.0 TDI tekintélyes 110 kW (150 LE) teljesítménnyel és 320 newtonméter forgatónyomatékkal gondoskodik a Leon SC dinamikus mozgatásáról, miközben átlagosan csupán 4,1 üzemanyagot igényel 100 kilométerenként.

A TSI-motorok kínálata az 1.4 TSI konstrukcióval indul a Leon SC palettáján. Az új generációs erőforrás 90 kilowattot (122 LE) és 200 newtonmétert produkál. Már szériakivitelben az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) és a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereivel felszerelve üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként mindössze 5,2 literre, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 120 grammra adódik.

Seat Leon SCAz 1.2 TSI két változatban, 63 kW (86 LE) és 77 kW (105 LE) teljesítménnyel szerepel a programban, amelyet a 103 kilowattos (140 LE) 1.4 TSI bővít tovább 250 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Utóbbi erőforrással a Leon SC üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként átlagosan 5,2 liter, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként mindössze 119 gramm. A benzines paletta csúcsán a 180 lóerős, 250 newtonméter maximális nyomatékú 1.8 TSI áll, amelynek érkezése még 2013 folyamán várható. A dízelek programját az 1.6 TDI (66 kW/90 LE), valamint az új 2.0 TDI teszi teljessé, utóbbi 135 kW (184 LE) teljesítménnyel illetve 380 newtonméter maximális forgatónyomatékkal.

Motorváltozattól függően öt- illetve hatfokozatú manuális, vagy a kompakt és könnyű, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) gondoskodik a teljesítmény továbbításáról. A DSG váltómű mély benyomást keltő gyorsasággal kapcsolja hat vagy hét fokozatát, miközben a gazdaságossághoz is nagyban hozzájárul. Egyes változatokban szabadonfutó üzemmódjával mérsékli még hatékonyabban az üzemanyag-fogyasztást.

Futómű – kényelmes és dinamikus

Futóműve ugyancsak alapvető szerepet játszik az új SEAT Leon SC kiemelkedő menetdinamikai képességeiben. Kormányzását kifinomult és nyugodt irányíthatóság, illetve precíz visszajelzések jellemzik, rugózása pedig az egyenetlen útfelületeket is hatékonyan „simítja ki”. Elöl segédvázra szerelt McPherson rugóstagokat, míg hátul a 110 kW (150 LE) teljesítményszintig kapcsolt torziós-tengelyes, a csúcsváltozatokban pedig az oldal- és hosszirányú erőket külön-külön felvevő többkaros (multi-link) felfüggesztést alkalmaztak a tervezők. A SEAT Leon SC FR változatban a SEAT Drive Profile szabályzórendszere kínál lehetőséget számos beállítás egyéni igények szerinti változtatására. Segítségével a szervokormány karakterisztikája, a gázadások érzékenysége és egy speciális hang-aktuátor révén a motor hangja is tetszés szerint, három üzemmód – „eco”, „comfort” és „sport” – szerint választható, amelyeket az egyéni „individual” módusz egészít ki. A „sport” üzemmódot választva az ajtókárpitokba rejtett diszkrét belső világítás tónusa a még dinamikusabb stílus részeként vörösre vált.

Seat Leon SCVezetői segédrendszerek – hatékony védelem és a legkorszerűbb technika

A SEAT tervezői a legmodernebb vezetői segédrendszerek sokaságával látták el új Leon SC modelljüket. A belső visszapillantó tükör mellé épített kamera segítségével működik az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő „Lane Assist” rendszere, amely az elektromechanikus szervokormány beavatkozásaival segít megelőzni a sávhatároló vonalak átlépését.

Ugyancsak e kamera adatait használja a távfény-asszisztens, amely önműködően vált a távolsági és a tompított fény között. A biztonságot szintén nagyban növelő segédrendszer a fáradtságérzékelő, amely a vezető összpontosító képességének csökkenését észlelve pihenőt ajánl. A Leon SC alapfelszereltségét bővítő további jelentős biztonsági felszerelés a másodlagos ütközésvédelem (multi-collision brake), amely már a baleset bekövetkeztét követően segít elkerülni a további ütközéseket.
Kulcsszavak: bemutató, Leon SC, seat, új autó
 
Magabiztos dinamizmus - Az új SEAT Leon SC A Nissan LEAF megédesítette az idei gyereknapot A SEAT plugh-in hibrid hajtással bővíti legnagyobb SUV-ját a Tarraco-t A SEAT plugh-in hibrid hajtással bővíti legnagyobb SUV-ját a Tarraco-t Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition Megérkezett az új Discovery Metropolitan Edition A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát
 
Volvo Dynamic Steering – áttörés az erőlködés nélküli, fáradtság és fájdalommentes kormányzásban

Volvo Dynamic Steering – áttörés az erőlködés nélküli, fáradtság és fájdalommentes kormányzásban

2013. február 20.
Mindössze néhány hónappal az új FH sorozat bemutatását követően újabb világszínvonalú műszaki innovációt mutat be a Volvo Trucks. A Volvo Dynamic Steering a hagyományos hidraulikus kormányrásegítést kombinálja egy elektronikusan vezérelt elektromos motorral, amelyet a kormányműre szerelnek fel.
Részletek
Volvo TrucksAz eredmény  pontos kormányzás, ami biztonságosabb, kényelmesebb és élvezetesebb munkakörnyezetet nyújt a járművezető számára.

„Ez a szabadalmaztatott technológia mindenféle üzemeltetési körülmények között a teherautó-sofőrök hasznára válik. Autópályán páratlan iránytartási stabilitást nyújt a dinamikus kormányzási rendszer. Kis sebesség mellett pedig még az alaposan megterhelt teherautó kormányzása is annyira könnyű, hogy akár egyetlen ujjal is megteheti” – mondja Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke.

A Volvo Dynamic Steering nagy műszaki újdonsága a kormányoszlopra szerelt elektronikusan vezérelt elektromos motor. A teherautó hidraulikus kormányrásegítőjével együttműködő elektromos motor legfeljebb 25 Nm nyomaték kifejtésére képes, és másodpercenként több ezer szabályzó jelet kap az elektronikus vezérlőegységtől.

„Az elektromos motor feladata, hogy a működés minden egyes pillanatában tökéletes kormányzási érzetet biztosítson. A rendszer érzékelői révén felismeri például, ha a járművezető egyenesen szeretne haladni, és automatikusan gondoskodik arról, hogy ne szűrődjenek fel az útfelületről érkező zavaró hatások a kormánykerékre” – magyarázza Gustav Neander, a Volvo Dynamic Steering projektvezetője. Hozzáteszi:

„Kis sebességnél az elektromos motor rásegítése kiemelkedően könnyen kormányozhatóvá teszi a teherautót. Még egy alaposan megterhelt, off-road alkalmazású építőipari teherautó is a legkisebb erőfeszítés nélkül kormányozható, akár nehéz terepen haladva is. A fejlesztési folyamat során a tesztelést végző valamennyi teherautó-sofőrben igen jó benyomást keltett a rendszer.”

Bármilyen üzemeltetési körülmények között kiemelkedő

Kis sebességnél az elektromos motor átveszi a munkát a járművezető izmaitól. A járművezető így pihenhet és anélkül kormányozhat, hogy meg kellene erőltetnie a vállait vagy a karjait. A Volvo Dynamic Steering egy további előnye, hogy tolatáskor is visszaáll középállásba. Az útfelület egyenetlenségeit, mint például a repedéseket vagy a lyukakat, kiegyenlíti a rendszer. Ez azt jelenti, hogy a kormányzási érzet sokkal biztosabb, mivel a járművezetőnek nem kell folyamatosan kis módosításokat tennie a kormánykerékkel.

Volvo TrucksEz a pontos irányítás autópályán jobb iránytartási stabilitást eredményez, ami pedig nyugodtabb vezetési élményt és bármilyen sebesség mellett is teljes irányítást biztosít a járművezető számára. A dinamikus kormányzási rendszer gyakorlatilag mindazon kis kormánymozdulatokat szükségtelenné tesz, amelyek elkerülhetetlenek a mai utakon.

A meredek dőlésű útfelületet vagy az oldalszelet gyorsan felismeri az öntanuló rendszer, amely automatikusan kompenzál, így a járművezetőnek nem kell erőt kifejtve ellenkormányzással kiegyenlítenie az oldalirányú mozgásokat az egyenes haladáshoz. Ez jelentős előrelépés a közlekedésbiztonság és a járművezetői kényelem terén.

új dimenzióba emelkedett a kormányzás

A Volvo Dynamic Steering a nehéz áruszállító járművek vezetőinek körében előforduló leggyakoribb foglalkozási ártalmakat célozza meg. A svéd munkaügyi hatóság hivatalos adatai rámutatnak, hogy a teherautó-sofőrök az átlagosnál magasabb arányban szerepelnek a foglalkozási ártalmak statisztikájában.

„Tíz teherautó-sofőrből közel négy panaszkodik hetente hát-, nyak-, váll- vagy karfájdalomra. Továbbfejlesztett kormányzási rendszerünk pihentetőbb vezetési élményt biztosít, így szembeszáll a munkakörnyezet ezen problémájával is” – magyarázza Gustav Neander. Hozzáteszi:

„A Volvo Dynamic Steering egy egészen új dimenzióba emeli a nehézjárművek kormányzását. A technológia pihentetőbbé és irányítottabbá teszi a járművezetők munkakörnyezetét”
Kulcsszavak: fejlesztés, trucks, volvo trucks
 
Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem Számos új technológát tartogat nekünk az autonóm jármű Számos új technológát tartogat nekünk az autonóm jármű A Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén A Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén Nincs pénz a HÉV-vonalak és szerelvények felújítására Nincs pénz a HÉV-vonalak és szerelvények felújítására Volvo Dynamic Steering – áttörés az erőlködés nélküli, fáradtság és fájdalommentes kormányzásban Jönnek az önműködő autók
 
Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata

Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata

2013. február 20.
A környező országok síterepeit már megfelelő mennyiségű és minőségű hó borítja, így hétről hétre sokan vágnak neki az útnak hazánkból, hogy téli sportszenvedélyüknek hódoljanak. Azonban a sífelszerelés összekészítése mellett a gépjárművet is fel kell készíteni az utazásra.
Részletek
Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használataEz alól a gumiabroncs sem jelent kivételt, ugyanis az ellenőrzés elmulasztása számos kellemetlen meglepetést vonhat maga után. „Sokan nem tudják, de szinte az összes népszerű sípályának otthont adó országban kötelező a téli gumiabroncs használata. Ez vonatkozhat akár egy adott időszakra, vagy csak egy bizonyos útszakaszra, de akár előírhatják a hólánc használatát is. Például, Ausztriában november 1. és április 15. között, Csehországban november 1. és március 31. között, Szlovéniában és Szlovákiában pedig november 15. és március 15. között büntethet a rendőr, ha valaki nyári abroncsokon vág neki a hegyeknek”, figyelmeztet Menkó Illés, a Continental Hungaria műszaki szakértője.

A hazánkkal szomszédos országok szinte mindegyike kötelezi az autósokat a téli abroncsok felszerelésére, ugyanakkor Magyarországon a jelenleg érvényben lévő jogszabályok értelmében nem kötelező a téli gumiabroncs használata. Ennek ellenére nagy havazás esetén, bizonyos útszakaszokon – melyeket közlekedési tábla is jelöl – a hólánc használata kötelező, amely nem párosul a téli gumiabroncs felszerelésének kötelezettségével. Európa számos országához hasonlóan nálunk is tilos a szöges abroncsok használata. Mindezek mellett a Continental arra figyelmeztet, hogy téli időjárási körülmények között rendkívül veszélyes az évszaknak és a műszaki követelményeknek nem megfelelő abroncsokkal közlekedni.

A megfelelő műszaki állapot is rendkívül fontos

Több környező országban az elégtelen profilmélységgel rendelkező abroncsok használatát is büntetik. Szlovákiában és Szlovéniában 3 mm-es mintázati mélység a minimálisan elvárt, míg Ausztriában és Csehországban 4 mm a büntetési határérték. „Kötelező vagy sem, a téli időszakban a biztonságos közlekedés érdekében határozottan javasolt a téli abroncsok használata. Ha valaki nagyobb útra indul, ne csak a profilmélységet és az abroncsnyomást ellenőrizze, hanem nézze át az abroncsok oldalfalát is az esetleges sérülések felderítése céljából. Körültekintéssel sok kellemetlenségtől és költségtől kímélheti meg magát az autós”, tanácsolja a Continental műszaki szakértője.

Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használataKülön jelentéssel bír a „Hópehely a hegyen”


Jelenleg az Európai Unióban a téli abroncsokra vonatkozóan nincs egységes és teljes körű szabályozás. Az Unió jelenleg csak a téli abroncsokon használatos M+S jelölés tartalmát definiálja, amely 1992-re (Európai Tanács 92/23/EEC számú rendelete) nyúlik vissza.

 A rendelet szövege szerint ”Ezek az abroncsok a mintázati kialakításuknak és a szerkezeti struktúrájuknak köszönhetően jobb tapadást és irányíthatóságot biztosítanak latyakos, friss vagy letaposott hóval borított útfelületen, mint egy standard gumiabroncs. Az M+S jelöléssel ellátott abroncsok mintázatáról általában elmondható, hogy a nagyobb mintázati részeket szélesebb csatornák és/vagy árkok tagolják, mint a normál gumiabroncsok esetében.” Ha szó szerint vennénk az előző definíció szövegét, akkor a modern téli gumiabroncsok nem is minősülnének téli abroncsoknak.

Vegyük például a ContiWinterContact™ TS 850 téli gumiabroncsot. Ez az abroncs a rendkívül aprólékos, csúcstechnológiát képviselő forgásirányos mintázata révén olyan talajkapcsolatot képes garantálni az abroncs és az útfelület között, amely a maga nemében egyedülálló. érdemes kiemelni, hogy a rendelet az alapanyag-keverékről ugyan nem tesz említést – amely rendkívül fontos a téli abroncsoknál –, de a ”Hópehely a hegyen” szimbólumot egyértelműen meghatározza, amely a mai modern csúcsteljesítményű téli abroncsok oldalfalán látható. Az ilyen jelöléssel ellátott téli abroncsok sokkal jobb fékteljesítményt (ABS rendszerrel) nyújtottak a teszteken havas útfelületen, mint a kizárólag M+S jelölésű referencia abroncsok.
Kulcsszavak: continental, csúszós utak, gumiabroncs, tél, téli útviszony, téligumi
 
Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata A garázsból kigurulunk a Jazzy Streetre szombaton Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata Az ónos eső miatt riasztást adtak ki Budapestre és négy megyére Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata A Hankook Tire és a DTM idő előtt meghosszabbította a gumiabroncs beszállítói együttműködést Egyre több európai országban kötelező a téli gumiabroncs használata A Goodyear új SoundComfort technológiával csökkenti a zajszinteket az autó belsejében
 
Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S80, V70 és XC70 modellek

Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S80, V70 és XC70 modellek

2013. február 20.
A Volvo S80, V70 és XC70 modellek új, elegáns kialakítása és aprólékosan kidolgozott részletei az egyedülálló kifinomultság következő szintjét jelentik.
Részletek
Volvo S80A továbbfejlesztett intelligens biztonsági megoldások és a vadonatúj V40-ben bemutatott automatikus fényszóró mellett a megújult modellekben megtalálható az intuitív Sensus Connected Touch Volvo Világháló rendszer is. A Volvo S80 üzemanyag-fogyasztása 4,1 l/100 km, ezzel első a kategóriájában.

Az új Volvo S80 – még kifinomultabb megoldások

A külső kialakításon új elemek sora erősíti az új Volvo S80 kifinomult megjelenését. Az új első és hátsó lökhárítóktól a jármű „megnyúlik”, szélesebbnek és alacsonyabbnak tűnik. Az elöl található, téglalap alakú új nappali menetfényektől az S80 orr-része modernebbé válik, míg a klasszikus, lekerekített hátsó lámpák azt a hatást keltik, mintha az autó jobban tapadna az úthoz. Az S80 19 collos kerekekkel is rendelhető, amelyek nem csökkentik a kényelmet.

Az S80 még kifinomultabb megjelenése a részletekre fordított figyelemnek köszönhető. A belső térhez választható Executive csomag a teljes körű luxus legmagasabb szintjét biztosítja, és a mestermunkát a vezető technológiával ötvözi. Az Inscription csomag pedig az egyéni lehetőségek olyan tárházát nyújtja, amellyel a vásárló a járművet valóban a saját ízléséhez igazíthatja.

A legjobb vezetési élményt a felszín alatt rejtőző nagyszerű futómű biztosítja. Az S80 vásárlói háromféle futómű típusból választhatnak: a komfort, a sport és a Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept – folyamatosan felügyelt futómű koncepció) aktív futómű közül.

Volvo V70Az új Volvo V70 – hangsúlyozottan elegáns megjelenés

„1953 óta gyártunk kombikat, ekkor mutattuk be a „kettő az egyben” Volvo Duett modellt. Hat évtizeddel később az új Volvo V70-es továbbviszi a forma és funkció tökéletes ötvözésének hagyományát” – mondta Fedde Talsma.

Ez a tágas családi autó első osztályú kényelmet, kifinomult kialakítást, valamint tekintélyes, 575 liternyi csomagteret biztosít. A hátsó ülések három részletben, 40/20/40 arányban lehajthatók, így a belső tér többféleképpen alakítható. Ha mindegyik hátsó ülés teljesen le van hajtva, a csomagtér 1600 literre nő. A csomagtartó elektromos ajtaja, amely távolról is működtethető a központi zár távirányítójáról vagy a műszerfalról, egy újabb emberközpontú részlettel gazdagítja a járművet. A szélső hátsó ülésekben kétállású gyerekülések találhatók. Az emelőpárnák egyetlen mozdulattal felhajthatók az ülésekből, és kényelmes, biztonságos utazási magasságot biztosítanak a hároméves vagy annál idősebb gyerekek számára.

„Szélesebbé formáltuk és részletgazdagabbá tettük az első hűtőrácsot és a nappali menetfényeket, valamint krómozott elemekkel hangsúlyoztuk ki a részleteket, hogy az autó megjelenése illeszkedjen a felső kategóriás luxusjárművek követelményeihez. Az új autó elegánsabb lett, ugyanakkor olyan hatást kelt, mintha az úthoz is jobban tapadna.” – magyarázta Fedde Talsma.

Az V70-es hátulján új lökhárító, új kipufogók és krómozott részletek találhatók, emellett a hátsó lámpákat is átalakították. A jármű akár 19 collos kerekekkel is megrendelhető. A kifinomultság a személyre szabható belső csomagokban is tükröződik. A beltér hagyományt és technológiát ötvöző Executive csomagja a teljes luxus legmagasabb szintjét biztosítja, míg az Inscription csomag személyre szabható lehetőségek tárházát nyújtja, ahol a vásárlónak lehetősége van egyéni kombinációk kiválasztására.

Volvo XC70Az új Volvo XC70 – markáns vonalak valamennyi terepre

A Volvo Cars 1997-ben egy teljesen új kategória felé nyitotta meg az utat, amikor bemutatta a V70 Cross Country változatot. új külső formai elemek egész sora teszi még meggyőzőbbé az XC70 modern megjelenését. Ezek közé tartozik a merész, szélesebb első hűtőrács, az új, nagyobb fém márkajelzés, és olyan részletek, mint a nappali menetfények vagy a további matt ezüst színű felületek. Az XC70 akár 19 collos kerekekkel is megrendelhető.

Az XC70 olyan továbbfejlesztett, terephasználatra szánt elemekkel is rendelkezik, mint például a kartervédő lemezek, amelyek az egyenetlen terepen védik az autót. Az övvonal alatti fekete védőfelület már az első ködlámpákig nyúlik, így a megjelenés céltudatosabb és funkcionálisabb lett. A hátsó lámpák is módosultak.

A V70-hez hasonlóan a hátsó ülések három, 40/20/40 arányú részben dönthetők le. Ha valamennyi hátsó ülés teljesen le van hajtva, a csomagtér 575-ről 1600 literre nő. Egy másik emberközpontú részlet a csomagtér elektromosan működtethető ajtaja. A szélső hátsó ülésekbe kétállású gyereküléseket építettek be, amelynek emelőpárnái kényelmes és biztonságos utazási magasságot biztosítanak hároméves vagy annál idősebb gyerekek számára.
Kulcsszavak: bemutató, fejlesztés, s80, svéd, v70, volvo, xc70
 
Mutatjuk az első hivatalos képeket a megújult 370Z Coupe-ról Mutatjuk az első hivatalos képeket a megújult 370Z Coupe-ról Íme az új Ford Puma crossover: csábító dizájn, kategóriaelső csomagtér és takarékos mild hybrid hajtás Íme az új Ford Puma crossover: csábító dizájn, kategóriaelső csomagtér és takarékos mild hybrid hajtás Itt az új EcoSport Active SUV Itt az új EcoSport Active SUV Sportos elegancia – Az új Audi A5 és S5 Coupé Sportos elegancia – Az új Audi A5 és S5 Coupé Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 Csupa sport és dinamika - Citroen DS5
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11441 - 11450