Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11561 - 11570
A Berner ügyel a részletekre

A Berner ügyel a részletekre

2013. február 02.
Berner több mint 5 évtizede az egyik vezető direktértékesítő vállalat rezsianyagok és szerszámok területén a szakipar, járműipar valamint az ipar professzionális felhasználói számára.
Részletek
A Berner ügyel a részletekreNemzetközi szinten működő vállalatcsoportként Európa-szerte a Berner több mint 8.000 munkatársa révén – ebből több mint 5.000 a Külszolgálatban tevékenykedik – gondoskodik ügyfeleiről, és látja el őket tanácsokkal.

Legfőbb célunk ügyfeleinkkel történő sikeres partneri viszony kialakítása

A vállalat egyik legfontosabb sikertényezője, hogy a termékválaszték ügyfél-célcsoportoknak megfelelően került kialakításra és az ügyfelekkel folytatott szoros és állandó párbeszéden alapul. A helyi piacok adottságaihoz és az ügyfelek igényeihez történő alkalmazkodásnak köszönhetően a Berner rugalmasan tud igazodni a különböző felhasználókhoz.

Direktértékesítőként a lehető legközelebb állnak az ügyfelekhez. A Berneres területi képviselők szakmabeliek és jó ismerik saját szakterületüket. Közvetlenül a helyszínen folytatott párbeszéd, tanácsadás és egyéni bánásmód– teljesen mindegy, hogy hol, az építkezésen, a műhelyben vagy az irodában – náluk első helyen állnak.

A Berner ügyel a részletekre
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, berner, szerviz
 
A Berner ügyel a részletekre Opel Monza Concept: az Opel jövője A Berner ügyel a részletekre Chicagóban bemutatkozik az új Legacy A Berner ügyel a részletekre Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló A Berner ügyel a részletekre Az új Nissan LEAF magyarországon Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7 Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7
 
Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac

Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac

2013. február 02.
Tavaly 85 500 új autót értékesítettek Romániában, közel 21 százalékkal kevesebbet, mint 2011-ben - közölte pénteken a román autógyártók és importőrök egyesülete (APIA).
Részletek
Dacia DusterTavaly 85 500 új autót értékesítettek Romániában, közel 21 százalékkal kevesebbet, mint 2011-ben - közölte pénteken a román autógyártók és importőrök egyesülete (APIA).

A piacot a használt autók importjának látványos emelkedése vetette vissza: tavaly 175 ezer használt személygépkocsit vittek az országba, 85 százalékkal többet, mint 2011-ben. Gyakorlatilag kétszer annyi használt kocsit vittek be Romániába, mint ahány új autót sikerült eladni, és ami az APIA szerint még aggasztóbb: a külföldről érkező autók közel fele tíz évnél öregebb volt.

A román autógyártás mindazonáltal 0,8 százalékkal bővült,  és elérte 337 765 darabot, az export csaknem 8,5 százalékos bővülésének köszönhetően. A legkeresettebb román exportmodell a Dacia Duster hobbiterepjáró volt 135 ezer eladott darabbal.

Dacia Duster
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autópiac, dacia, duster, román, új autó
 
Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac Spanyol kitüntetés Dr. Martin Winterkorn-nak Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac Flottába áll az első Toyota Auris Hybrid Touring Sports autó a Zöldáramot is hasznosító Szentkirályinál Vissza a jövőbe a Lexus lebegő deszkájával Vissza a jövőbe a Lexus lebegő deszkájával A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók Több mint húsz százalékkal esett vissza tavaly a román újautópiac A Kia új hajtásláncai vadonatúj hibridrendszerrel érkeznek
 
Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben

Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben

2013. február 02.
Az Audi szenzációt keltett a Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Show (CES) kiállításon, amikor bemutatta az önműködően közlekedő autóját.
Részletek
Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben A német autógyártó most első alkalommal konkrétan beszél arról az időpontról, amikor az önműködő autó koncepciója valósággá válhat az utakon: "úgy gondoljuk, hogy a sorozatban gyártott, önműködő vezetési funkcióval ellátott autó műszakilag még ebben az évtizedben megvalósítható lesz "- jelentette ki Rupert Stadler az Audi AG igazgatótanácsának elnöke Münchenben.

Az Audi a Las Vegasi Fogyasztói Elektronikai Szalonon (CES) bemutatta, hogy egy önműködő jármű, hogyan tudja átvenni az irányítást a vezetőtől a közúti forgalomban. Most a törvényhozókon a sor, hogy megfogalmazzák az önműködő autóra vonatkozó, a felelősséget és kötelezettségeket szabályozó jogszabályokat. Rupert Stadler ugyanakkor továbbra is hajthatatlan egy dolgot illetően: „Az olyan progresszív márka számára, mint az Audi, a gépjármű vezetője mindig képes lesz maga eldönteni, hogy mikor igényeli ezt a segítséget." Az Audi AG igazgatótanácsának elnöke arról is meg van győződve, hogy a tisztán a járműhöz kötődő szolgáltatások felett álló, és azokon túl is mutató innovatív szolgáltatások a márka hozzáadott értékének fontos részét fogják képezni. „A holnap járműve nem csupán utasokat szállít, hanem információkat is”- hangsúlyozta Rupert Stadler a Handelsblatt konferenciáján tartott beszédében.  

Tovább bővíti az Audi a vezetői segédrendszerek széles palettáját, így az érzékelő rendszerek mellett a jövőben növekvő hangsúlyt helyez arra is, hogy az autót és a vezetőjét, az internetet és az infrastruktúrát mintegy hálózattá fogja össze.

Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben Miután átfogó biztonsági és kényelmi funkciókat, illetve személyre szabott internet-szolgáltatásokat nyújt a vezető számára, az Audi már most vezető szerepet élvez a prémium szegmensben. Az ’Audi connect’ testre szabott megoldásokkal szolgál a vezető számára, mely egy a cloud és back-end (tároló és háttérszolgáltatások) megoldások intelligens hálózatba kapcsolásának eredménye. Ide tartoznak a Google Earth és a Google Maps Street View képeivel folytatott navigációtól az „Audi Verkehrsinformationen online” szolgáltatásán át, az időjárási adatok, repülési és vasúti információkon keresztül egészen a közösségi oldalak, mint például a Facebook és a Twitter használata.

"Az Audi minden vonatkozásban a legnagyobb mobil kommunikációs eszköz" - tette hozzá Rupert Stadler az IT menedzserek konferenciáján. Az Audi elnöke elmondta azt is, hogy a gépjárművezetők által az autóban eltöltött idő egyre biztonságosabb, információdúsabb és hasznosabb lesz a tartalmas időtöltés szempontjából.

Az Audi a gépjárműveiben a hardvert, mint grafikai chipeket és a multimédiás egységeket a jármű fejlesztési ciklusától leválasztotta. Ez biztosítja, hogy a chipek és a multimédiás eszközök mindig lépést tudjanak tartani a gyorsan fejlődő elektronikai iparral.
Kulcsszavak: audi, fejlesztés, jármű, járműipar, önműködő, parkoló
 
A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben Tavalyhoz képest jelentősen szűkült az új autók piaca Horvátországban Vissza a jövőbe a Lexus lebegő deszkájával Vissza a jövőbe a Lexus lebegő deszkájával Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben A Volvo Trucks nyolc hónap alatt teljes egészében megújította európai teherautó-kínálatát Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén
 
Péri reptérfejlesztés – Megszerezték az engedélyeket, indulnak a közbeszerzések

Péri reptérfejlesztés – Megszerezték az engedélyeket, indulnak a közbeszerzések

2013. február 02.
A Győrhöz közeli péri reptér bővítéséhez szükséges engedélyeket megszerezték, elindultak a munkák közbeszerzési eljárásai – közölte Vadász László, a légikikötőt üzemeltető társaság ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére.
Részletek
Péri reptérfejlesztés – Megszerezték az engedélyeket, indulnak a közbeszerzésekElmondta:  a pályaépítésre és a fénytechnika megújítására már kiírták a tendert, amelyet a műszeres leszállító rendszeré és újabb kiszolgáló eszközöké követ majd. A pálya júniusra, a leszállító rendszer valamivel később készül el, a munkák az előzetes ütemtervnek megfelelően haladnak.

„A fejlesztések után Boeing-737-es, Airbus 320-as kategóriájú gépek is használhatják majd a repülőteret, de a low cost légitársaságok egyelőre azért nem repülhetnek Pérre, mert nagy tömegű utas kiszolgálásához még nincsenek meg a létesítmények” – mondta, jelezve, ehhez egy újabb fejlesztési ütemre van szükség. A mostani ugyanis azt szolgálja, hogy a régió gazdasági életének szereplőit ki tudják szolgálni légi közlekedési lehetőséggel, de miután felkészültek a tömeges személyforgalomra, már csak idő kérdése, hogy ezek a szolgáltatók megjelenjenek itt - mondta.

Ehhez a következő években korszerű utasterminált és a mostani, pár tucat járművet befogadónál jóval nagyobb parkolót, valamint a repülőgépeknek szánt várakozóhelyet kell építeniük. Jelentős kiadást jelent majd az is, hogy az utasszám bővülése esetén új közúti kapcsolatot kell teremteni a légikikötő és a közeli főút között, mert a most meglévő, kétsávos szakasz nem fogja elbírni a forgalmat.

Vadász László szavai szerint a bővítés után egyből fejlődésnek indulhat a  turizmus, hiszen az ebben a régióban élők kötik le a repülőgépes utak jelentős hányadát, de akár a főváros közelében élők számára is vonzó lehet indulási pontként a légikikötő. „Budapest agglomerációjának nyugati végéről gyorsabban és biztosabban ide lehet érni, mint Ferihegyre” – jegyezte meg. Hozzátette: azzal számolnak, hogy a következő években a fejlesztésekre uniós forrásokat is be tudnak vonni.

Airbus A320A korábbi tájékoztatás szerint a fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbítják meg a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén 100-100 méternyi biztonsági sávot építenek. A gurulóutat 10 és félről 15 méteresre szélesítik, új leszállórendszert építenek, bővítik a reptér pályakarbantartó és kiszolgáló kapacitását, valamint hangárt és előteret kap a légikikötő.

Az építési munkálatok becsült költsége 4,17, a landolási rendszeré pedig 1,4 millió euró. A kiszolgáló létesítmények 580 ezer euróba kerülhetnek, míg a szükséges berendezések beszerzése 500 ezer eurót igényelhet.
Kulcsszavak: a320, airbus, airport, fejlesztés, gazdaság, légi közlekedés, pér
 
Nőtt a Continental bevétele és nyeresége Nőtt a Continental bevétele és nyeresége Péri reptérfejlesztés – Megszerezték az engedélyeket, indulnak a közbeszerzések A Sólyom Airways hat repülőgépre kötött lízingszerződést Péri reptérfejlesztés – Megszerezték az engedélyeket, indulnak a közbeszerzések Megkezdődött az új Ford Kuga gyártása A Tesla a VW-botrány legnagyobb nyertese A Tesla a VW-botrány legnagyobb nyertese Péri reptérfejlesztés – Megszerezték az engedélyeket, indulnak a közbeszerzések Újabb sebességváltó-gyárat épít a Daimler az erdélyi Szászsebesen
 
Kínaiak mentik meg a londoni taxikat

Kínaiak mentik meg a londoni taxikat

2013. február 02.
Megmenekültek a legendás londoni taxik, miután egy kínai autógyár teljes egészében átvette a régies vonalvezetésű járművek pénzzavarba került gyártóját.
Részletek
Kínaiak mentik meg a londoni taxikat A kínai Geely autógyár alig több mint 11 millió fontsterlinget, vagyis körülbelül 3,7 milliárd forintot adott a Manganese Bronze Holdings-ért (MBH), amelyben korábban már 20 százalékos részesedést szerzett.

A társaság 2007 óta nem termelt nyereséget, és tavaly tovább gyengült a pénzügyi helyzete, miután egy biztonsági probléma miatt 400 kocsit kellett visszahívni. A vállalatot tavaly október óta csődgondnok irányítja.
Az MBH megvásárlásával biztosítottá vált az Egyesült Királyság emblematikus járművének jövőbeni gyártása - áll az üzletről kiadott közleményben, amelyből kiderül: a megállapodást a tárgyalásokkal 2012 óta megbízott PricewaterhouseCoopersszel (PwC) kötötte meg a Geely UK Limited. Utóbbi a Volvo Cars-t is felvásárló Zhejiang Geely Holding Group leányvállalata.

A vásárlás a teljes vagyonra vonatkozik, a gyártósorra, a berendezésekre, szerszámokra és a kapcsolódó szellemi tulajdonjogokra, a márkanevekre és az üzleti kapcsolatokra. A kínai vállalat megszerezte az MBH-vel korábban Sanghajban közösen alapított vegyesvállalatuknak az MBH kezében lévő 48 százalékos tulajdoni hányadát is, az el nem adott autókkal.

A Geely sajtóközleménye szerint a vállalat folytatni kívánja a TX4-es taxik gyártást, a már meglévő Coventry városi üzemben, a jelenlegi munkavállalók lehető legtöbbjének alkalmazásával, és az üzleti lehetőségek függvényében növelni szeretnék a létszámot. A vevők célja, hogy "a régi alapokon a cég hosszú távon, a kereskedelmi lehetőségek kihasználásával nyereségesen működjön".

Kínaiak mentik meg a londoni taxikat Li Sufu az anyavállat elnöke a vásárlással kapcsolatban kifejezte örömét és cége eltökéltségét arra, hogy visszaállítsa a sikerét "ennek a totemisztikus márkának, amelyet ismernek, elismernek és csodálnak a világ minden táján".

Boris Johnson, London polgármestere szintén azt nyilatkozta, hogy örül, amiért a Geely biztosította London egyik szimbólumának, a London Taxi Company-nak a jövőjét.
Kulcsszavak: gazdaság, geely, járműipar, kína, london, taxi
 
A Volkswagen összevont haszonjármű gyártó vállalatcsoportot hoz létre A Volkswagen összevont haszonjármű gyártó vállalatcsoportot hoz létre Halk utastér – kisimult autósok Halk utastér – kisimult autósok A BMW Group már több mint kétmillió gépkocsit adott el idén A BMW Group már több mint kétmillió gépkocsit adott el idén A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában Csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára
 
Az Audi A1 az év legjobb kisautója

Az Audi A1 az év legjobb kisautója

2013. február 02.
Az „auto motor und sport” magazin (ams) olvasói szavaztak a "2013 Legjobb autói"-ról. Az Audi A1 első helyen végzett a „Kisautó” kategóriában, megismételve ezzel a 2012-ben megszerzett győzelmét.  
Részletek
Audi A1Az Audi család legkisebb modellje népszerű Európa legnagyobb példányszámú magazinjának olvasói körében. A négykarikás márka első helyen végzett a „Kisautó” kategóriában az Audi A1-nek köszönhetően.

A „Középkategóriás” autók között második helyen végzett az Audi A5/A5 Sportback. A „Felsőközép” kategóriában az ingolstadti gyártó a második és a harmadik helyet szerezte meg az A6/A6 allroad és az A7Sportback modellekkel.

A sportkocsik kategóriájában az Audi a harmadik helyet szerezte meg az R8 modellel, a terepjárók kategóriájában pedig az olvasók a harmadik helyre szavazták az Audi Q5-öt, míg az összes „Középkategóriás” modell közül az Audi A3 a harmadik helyen végzett. E győzelemmel az Audi tovább írja a "legjobb autók" sikertörténetét.

Idén az „auto motor und sport” magazin immár 37. alkalommal szavaztatta meg olvasóit. A szavazásban 112 877 fő vett részt, tíz kategóriában 373 modellt választottak meg.

Audi A1
Kulcsszavak: a1, audi, díj, kisautó, német, új autó
 
A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén Az Audi A1 az év legjobb kisautója Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3 Audi A3 Sporback g-tron: új modellév még nagyobb CNG hatótávolsággal Audi A3 Sporback g-tron: új modellév még nagyobb CNG hatótávolsággal Az Audi A1 az év legjobb kisautója Az Audi tovább növeli előnyét a fénytechnika terén Az Audi A1 az év legjobb kisautója Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek
 
A Jazzy Street & RallyCafé autó-és motorsport magazin  -  február 2-i adásának tartalmából

A Jazzy Street & RallyCafé autó-és motorsport magazin - február 2-i adásának tartalmából

2013. február 01.
A Jazzy Streetben, 2013 február 2-tól, havonta egyszer autó- és motorsport magazin indul, a RallyCafé újsággal közösen.
Részletek
A Jazzy Street & RallyCafé autó-és motorsport magazin  -  február 2-i adásának tartalmábólHírek érdekességek, riportok versenyekről és versenyzőkkel, sportos autók tesztje és sok más érdekesség várja majd a motorizált sportok kedvelőit. A mostani adásba, az Observer médiafigyelő két munkatársa érkezett vendégségbe. Juhász Melinda és Dóka Attila a Magyar Autó és Motorsport Hősei 2012 címmel készítettek egy olyan különleges könyvet, amiből a versenyzőkről, a versenyekről és a technikai érdekességekről is sokat megtudhatnak az olvasók.

A műsorban Mihályi Csabával a RallyCafé főszerkesztőjével beszélgetünk érdekes témákról és háttér információkról, többek között az is szóba kerül, hogy várhatóan 2014-15 körül, az F1-es pilótákat zárt kabinnal épített versenyautóval láthatjuk majd száguldani, és hogy Timo Glock kikerült a Forma1 mezőnyéből, de a BMW rögtön szerződtette...

A műsor "sportos" vendége Jávor Dániel úr, aki a BMW csoport PR igazgatójaként a bajor márka és a Mini sportsikereiről, és a fejlesztésekről beszél majd, de a tesztrovatba begördülő BMW 114i Sport Line modell tesztjébe is bekapcsolódik. A tesztből kiderül, hogy mi köze a nagymamának és a farkasnak a BMW 114i-hez, hogy képes-e felvenni a versenyt ez a hátsókerék-hajtású autó a fronthajtásos modellekkel havon, jégen, hegynek felfelé, és az ECO módot mikor használhatjuk valóban takarékosan. Fényt derítünk rá, hogy elegendő-e a 102 lóerő a sportos élményekhez, és arról is szót ejtünk, hogy miért kellene alacsonyabbra tenni a könyöklőt...

A Jazzy Street & RallyCafé autó-és motorsport magazin  -  február 2-i adásának tartalmábólA Műsorban telefonon beszélgetünk a már említett könyvben is szereplő Wéber Gáborral és Talmácsi Gáborral a 2013-as évről.

A 90.9 Jazzy Rádió hullámhosszán, szombaton úJ IDŐBEN!!! 16 és 17 óra között várja az érdeklődőket a Jazzy Street autósport mellékletének, a RallyCafé magazinnak a műsorvezetője, Bögös Sándor.   -  Ismétlés kedden 20 órától.
Kulcsszavak: ajánló, jazzy street, rádió, wéber gábor
 
A Jazzy Street & RallyCafé autó-és motorsport magazin  -  február 2-i adásának tartalmából Jazzy Street december 8-i adásának tartalmából A Jazzy Street & RallyCafé autó-és motorsport magazin  -  február 2-i adásának tartalmából Jönnek a Jazzy Streetre az autós újdonságok A Jazzy Street & RallyCafé autó-és motorsport magazin  -  február 2-i adásának tartalmából Irányjelző Közlekedési Magazin márciusi ajánló Már látható Közlekedési Magazinunk soron következő adása Már látható Közlekedési Magazinunk soron következő adása Már látható közlekedési magazinunk idei első adása Már látható közlekedési magazinunk idei első adása
 
Csökkent a forgalomba helyezett gépjárművek száma januárban

Csökkent a forgalomba helyezett gépjárművek száma januárban

2013. február 01.
Jelentősen csökkent a forgalomba helyezett személygépjárművek száma januárban a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ennek fő oka, hogy az előző év január elsején drasztikusan csökkent a regisztrációs adó, ezért sok ügyfél 2012-re halasztotta az előző évben megrendelt járművének forgalomba helyezését - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az MTI-vel pénteken.
Részletek
Csökkent a forgalomba helyezett gépjárművek száma januárbanAz MGE a DataHouse adatai alapján azt írta, hogy 2013 januárjában 3649 személygépjárművet helyeztek forgalomba, 26 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kisméretű haszonjárműveknél a csökkenés 26 százalék volt (650 darab), a motorkerékpároknál 22 százalék (35 darab). A nagy haszonjárműveknél ugyanakkor 87 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezett járművek száma (297 darab).

Az MGE megjegyzi azt is, hogy ilyen alacsony értékesítési volumennél havonkénti összehasonlításnak nincs értelme, mert ebből semmiféle reális következtetés vagy trend nem vonható le, erre majd a féléves adatok alapján lesz lehetőség.

Ezzel együtt megjegyzik: a személygépjárművek esetében az értékesítésben 70-80 százalékos arányt képviselő céges vásárlások jelentős mennyiségi bővülése nem várható, de kismértékű növekedésre számítanak. Az MGE szerint 2013-ra a magánvásárlók lassú visszatérése mozdíthat elsősorban a piacon, amelyhez a gépjármű finanszírozás élénkülése is szükséges.

Az egyesület szerint a részben magánhasználatra is vásárolt kishaszon járművek forgalmának megtorpanása részben a használók takarékosabb gazdálkodásából adódik. Véleményük szerint jelentős előrelépés itt sem várható 2013-ban.

Kiemelik, hogy a motorkerékpár piacot sújtja most már negyedik  éve legsúlyosabban az értékesítési válság. Annak ellenére, hogy a 125 köbcentiméter hengerűrtartalmú motorok az év tavasza óta vezethetők "B" kategóriás jogosítvánnyal, a várt és más európai országokban tapasztalt jelentős forgalomnövekedést ez a lehetőség sem motiválta. Ennek megfelelően az előrejelzésük itt is nagyon óvatos a növekedés tekintetében.

Csökkent a forgalomba helyezett gépjárművek száma januárbanKözölték, a nagyhaszon járművek forgalomba helyezése esetében a 2011. évi jelentős előrelépés és piaci növekedés után várható volt némi megtorpanás, amely kisebb lett, mint amire számítottak. Ezen a piacon szolid emelkedést várnak 2013-ban a januári jelentős többlet ellenére is.

Az MGE elemzésében felhívja a figyelmet arra is, hogy a jelentősen növekvő használtautó import szerkezete igen kedvezőtlen irányt vett. 2008 és 2012 között az 1-5 éves korú használt autók aránya 76 százalékról 25 százalékra esett vissza, miközben a 11-15 éves autók aránya 5 százalékról 34 százalékra, a 15 évnél idősebb autók aránya pedig 3 százalékról 21 százalékra emelkedett. Mindez azt jelenti, hogy az ország Európa roncstemetőjévé válásának folyamata beindult, mivel a behozott használt autók 55 százaléka idősebb 11 évesnél.
Kulcsszavak: gazdaság, gépjármű, haszongépjármű, személyautó, új autó
 
Csökkent a forgalomba helyezett gépjárművek száma januárban 120 ezer látogató a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri standján Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Csökkent a forgalomba helyezett gépjárművek száma januárban Porsche Hungaria: tartós a növekedés az újautó-piacon Csökkent a forgalomba helyezett gépjárművek száma januárban Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a pozsonyi Volkswagen Csökkent a forgalomba helyezett gépjárművek száma januárban A régióban futó autók 9 százalékának nincs kötelezője egy felmérés szerint
 
Új vezetőt neveztek ki az Opel élére

Új vezetőt neveztek ki az Opel élére

2013. február 01.
új vezérigazgatót neveztek ki az Opel német autógyártó társaság élére, Karl-Thomas Neumann a Volkswagentől érkezett, és azt várják tőle új munkahelyén, hogy nyereségessé teszi a céget.
Részletek
Új vezetőt neveztek ki az Opel éléreA menedzser a pénteki német sajtóban idézett első nyilatkozatában hangsúlyozta: a piaci részesedés növelése és a nyereségesség helyreállítása nagy feladat, de meg van győződve arról, hogy sikerül a fordulat.

Az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall tavaly 1,4 milliárd euró veszteséget termelt. Az előző vezérigazgató, Karl-Friedrich Stracke tavaly júliusban távozott. Azóta ideiglenesen Thomas Sedran stratégiai igazgató irányítja a vállalakozást. Karl-Thomas Neumann március 1-jén veszi át a feladatokat, ő lesz az Opel 20. vezérigazgatója 1948 óta.

Az 51 éves autóipari szakember legutóbb a Volkswagen kínai leányvállalatának elnök-vezérigazgatójaként dolgozott. Beszámolók felhívják a figyelmet, hogy valamennyi elődjénél nagyobb befolyása lesz az Opelnél, mert nem csupán a vállalat vezetését bízták rá, hanem a tulajdonos General Motors (GM) európai tevékenységét összefogó cég - a GM Europe - elnöki tisztségét is, és kinevezik a GM alelnökének is. A német menedzser így az Opel mellett a GM valamennyi márkájának európai pozicionálásáért is felel, és a legmagasabb szinten vesz részt az amerikai társaság döntéseinek meghozatalában. Mindennek az az üzenete, hogy a GM nagyobb figyelmet fordít Európára. Az Opel ezentúl nem csak az óriáscég egy "függeléke" lesz, az Opel vezetője pedig nem egyszerűen a detroiti központ "helytartója" - írta a Die Welt.

Korábbi beszámolók szerint az Opel a modellkínálat bővítése és az export révén igyekezik kikapaszkodni a válságból. Külön értékesítési koncepciót dolgoznak ki például a kínai piacra, ahol az utóbbi időszakban évente csupán 5 ezer autót adtak el. A török, az orosz, az észak-afrikai és az ausztrál piacon is növelni akarják az Opel részesedését, Európában pedig hosszabb távon a második számú autógyártó pozícióját kívánják megszerezni.

Új vezetőt neveztek ki az Opel élére
Kulcsszavak: autógyár, gazdaság, gm, opel
 
Új vezetőt neveztek ki az Opel élére Első alkalommal gyártott egy év alatt egymillió járművet a ŠKODA Már 10 000 európai előrendelés érkezett az új Nissan LEAF-re két hónap alatt Már 10 000 európai előrendelés érkezett az új Nissan LEAF-re két hónap alatt Új vezetőt neveztek ki az Opel élére A Hankook Tire közzétette 2014 harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit Új vezetőt neveztek ki az Opel élére Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Új vezetőt neveztek ki az Opel élére Több tízezer munkahelyet hoz létre a Volkswagen
 
LEAF Nismo RC: elektromos autó Nismo-módra

LEAF Nismo RC: elektromos autó Nismo-módra

2013. február 01.
Mi történik, ha összehozzuk a Nismo megfizethető teljesítménnyel kapcsolatos filozófiáját a világ első, elérhető árú, nagy sorozatban gyártott elektromos autójával?
Részletek
Nissan LEAF Nismo RCA válasz a Nissan LEAF Nismo RC, egy, a célnak megfelelően kialakított, versenyzésre alkalmas szénszálas műanyag karosszériás prototípus, lítium-ion akkumulátoros, 100%-ban zéró-emissziós hajtáslánccal.  

Bár hátsó ajtóktól, hátsó ülésétől, csomagtartójától, navigációs és audio-rendszerétől, szőnyegeitől és egyéb kényelmi felszereléseitől „megszabadították", a sorozatgyártású LEAF-fel azonos családjegyei nyilvánvalóak. Az RC a versenyzésre utal, s e speciális LEAF-et azért hozták létre, hogy bemutassa, milyen lehetőségeket kínálnak a környezettudatos autók a motorsportban.

Az autó a 2011-es New Yorki Autókiállításon mutatkozott be. Carlos Tavares, a Nissan Americas elnöke ezt mondta a média képviselőinek és VIP-vendégeknek: "A Nismo és a Super GT, valamint a FIA GT1 csapatok mögött álló mérnökök tehetségét összevonva a Nissan LEAF Nismo RC gördülő laboratóriumként fog szolgálni a az elektromos autók és az aerodinamikai rendszerek fejlesztésének felgyorsítása érdekében, s egyben új alapként szolgál a zöld motorsport-sorozatok kidolgozásához."   

A Nissan LEAF Nismo RC-t igazi versenygépnek tervezték, s ehhez a fő lépést a teljesen szénszálas műanyagból készült önhordó karosszériája jelentette. A három darabból álló burkolat eleje és hátulja levehető, rögzítettek az ablakai, elöl és hátul LED-esek a lámpái és a vezető által állítható a hátsó légterelője.

Nissan LEAF Nismo RC20mm-rel hosszabb az eredeti LEAF-nél, szélessége 1700 mm. 350 mm-rel alacsonyabb, hasmagasságát pedig mindössze 60 mm-re csökkentették. önsúlya 938 kg, ami kb. 40%-kal kevesebb, mint a sorozatgyártású LEAF-é.

A Nismo RC alap-elrendezése jól láthatóan eltér az eredetitől, hiszen az akkumulátor-csomag, a villanymotor és az áramátalakító középre került, s az első kerekek helyett a hátsók a hajtottak.   A Nismo RC elöl-hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros kerékfelfüggesztésű, a fékerő-elosztás a vezető által állítható. 18 collos, 6 küllős kerekeire P225/40R18 Bridgestone verseny-abroncsokat szereltek.

A sorozatgyártású Nissan LEAF-hez hasonlóan a Nismo RC energiaforrást egy 48 kompakt modulból álló lítium-ion akkumulátor képezi, amely egy 80 kW-os, 280 Nm nyomatékú váltóáramú szinkronmotort hajt. Az akkumulátor a hátul elhelyezett, a CHAdeMO szabványnak megfelelő gyorstöltő csatlakozón keresztül 30 perc alatt tölthető fel tároló képességének 80%-áig. Más versenyautóktól eltérően a Nismo RC-nek nincs kipufogócsöve, nem bocsát ki zajt és káros anyagokat.

Az autó 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, csúcssebessége 150 km/h. Verseny-körülmények között 20 percig működik egy feltöltéssel. Bemutatkozása óta a világ különféle motorsport-rendezvényein speciális bemutatókat tartottak vele, melyek mindenütt tömegeket vonzottak. Ezek közé tartozott a franciaországi Le Mans-i 24 órás verseny, az angliai Goodwoodi Sebesség-Fesztivál, ahol első elektromos versenyautóként teljesített egy mért kört a híres verseny Hill Climb futamában.

Nissan LEAF Nismo RC
Kulcsszavak: elektromos, leaf, nismo, nissan, zöld
 
Környezetbarát anyagokból készült belga gyártmányú autót mutattak be a brüsszeli autószalonon Környezetbarát anyagokból készült belga gyártmányú autót mutattak be a brüsszeli autószalonon LEAF Nismo RC: elektromos autó Nismo-módra Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Nissan IMx KURO tanulmányautó A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Nissan IMx KURO tanulmányautó Milyen lesz a jövő töltöállomása? Milyen lesz a jövő töltöállomása? Már elektromos autókat is lehet kölcsönözni Pekingben Már elektromos autókat is lehet kölcsönözni Pekingben
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 11561 - 11570