Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10011 - 10020 |
BMW S 1000 R – Új dinamikus roadster az S 1000 RR alapjain |
||
2013. november 05.
Intenzív érzelmeket ébresztő roadster-külső különösen sportos menetdinamikai képességekkel – ezek az új BMW S 1000 R fő erényei. A BMW Motorrad közvetlenül az S 1000 RR műszaki alapjaira épülő új, burkolat nélküli motorkerékpárja e modell innovatív technikájával érkezik a piacra.
|
A közeli rokonság az RR modellel minden oldalról már első pillantásra egyértelmű. Az új S 1000 R csupán a leglényegesebbre összpontosítva, kimondottan offenzív dinamikát sugároz. Átgondolt koncepciójával - 160 LE teljesítménnyel és 207 kilogramm saját tömeggel, illetve már szériakivitelben verseny-blokkolásgátló berendezéssel (Race-ABS), automatikus menetstabilizáló rendszerrel (ASC) és két üzemmóddal - a BMW S 1000 R új mércéül szolgálhat a dinamikus roadsterek piaci szegmensében. Az alsó és a középső fordulatszám-tartományokra optimalizált soros, négyhengeres motor A „Lendületesen minden élethelyzetben” mottó szellemében az S 1000 RR 999 köbcentiméteres, soros négyhengeres erőforrását széleskörűen átdolgozták az S 1000 R számára. A mindennapos használat és a sportos országúti motorozások során egyaránt ideális adottságok szolgálatában a tervezők jelentősen megnövelték az alsó és közepes fordulatszám-tartományokon rendelkezésre álló teljesítmény és forgatónyomaték-szintet, miközben 2000 percenkénti fordulattal csökkentették a maximális fordulatszámot. A motor így 11 000-es percenkénti fordulatszámnál adja le 118 kW (160 LE) legnagyobb teljesítményét, 112 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig 9250-es fordulatnál éri el. Ez az erőforrás 7500-as percenkénti fordulatig 10 newtonméterrel magasabb forgatónyomatékot produkál, mint az S 1000 RR, így a kanyargós országutakon már az alacsonyabb fordulatszám-tartományoktól is bőséges vonóerővel szolgál. Ennek érdekében a motor többek között átdolgozott csatornákkal kialakított hengerfejet, új bütyökprofilokat és ennek megfelelően áthangolt központi szabályzást kapott. A BMS-X motorszabályzó rendszer az elektronikus fojtószelep (E-Gas) alkalmazását is lehetővé tette. Már szériakivitelben automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC), Verseny-ABS és kétféle üzemmód, „Pro” menetprogramok opcióval két további üzemmóddal és DTC rendszerrel Annak érdekében, hogy mindenkor pontosan vezetője igényeihez illetve az út sajátosságaihoz igazodhasson, az S 1000 R már alapkivitelében két üzemmódot és automatikus menetstabilizáló rendszert (Automatic Stability Control; ASC) kínál. A „Rain” és „Road”menetprogramok segítségével az S 1000 R teljesítmény- és forgatónyomatéki karakterisztikája, valamint a verseny-blokkolásgátló berendezés és az automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC) szabályzási jelleggörbéje mindenkor a pillanatnyi útviszonyokhoz igazítható, ami elsősorban gyakran változó útfelületek esetén növeli hatékonyan a biztonságot. A két további üzemmóddal – „Dynamic” és „Dynamic Pro” – kiegészített dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) gyári extrafelszerelésként áll rendelkezésre, így az S 1000 R sportos képességei adott esetben akár a versenypályán is maradéktalanul kiaknázhatók. A DTC rendszere dőlésszög-érzékelőt is tartalmaz, így az S 1000 R a sorozatgyártású motorkerékpárok körében jelenleg a legmagasabb színvonalú technikát kapta a biztonság és a dinamika szolgálatában. Innovatív futómű bőséges tartalékokkal és nagyteljesítményű fékekkel, extraként dinamikus csillapítás-szabályzás (DDC) Az S 1000 R futóműve még kimondottan lendületes közlekedés mellett is tökéletes partner a soros négyhengeres aggregát dinamikus teljesítmény-karakterisztikájához. Az S 1000 RR műszaki alapjaira épülve, ez esetben is a jól bevált könnyűfém hídváz szolgál alapként, amely a motort is teherviselő elemként integrálja. Akárcsak az „RR” esetében, elöl állítható, fordított (upside-down) villa, míg hátul állítható rugóstaghoz csatlakozó kettős lengőkar látja el a kerékvezetés feladatát. A roadsterekkel szemben támasztott speciális igényekhez enyhén átdolgozták a futómű-geometriát. A mindenkor kellően intenzív, tartós és mindenekelőtt biztonságos lassulásról az RR-hez hasonlóan elöl radiális felfogatású, négydugattyús nyergekkel szerelt, kettős-, míg hátul szimpla tárcsafék gondoskodik, amelyek a részleges kiterjesztésű verseny-blokkolásgátló berendezéssel működnek együtt. Gyári extrafelszerelésként a dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damping Control; DDC) a szabályozott futóművek előnyeivel szolgál. E technika a fokozott aktív biztonság mentén kínált még dinamikusabb menetteljesítmények érdekében elektronikus úton, mindössze ezredmásodpercek alatt illeszti a csillapítás karakterisztikáját a mindenkori menethelyzethez. Dinamikus formavilág Az új S 1000 R formavilágában is hűen tükrözi dinamikus roadster karakterét. A „tail up - nose down” elv jegyében mélyre süllyesztett orrával és meredeken emelkedő farával offenzív dinamika jellemzi megjelenését. Akárcsak az RR esetében, az S 1000 R megjelenéséről is első pillantásra jól érzékelhető, hogy kitűnik a tömegből. Multifunkcionális műszeregység Végül, de nem utolsósorban az S 1000 R műszeregységét is egyértelmű versenysport-karakter jellemzi. Az analóg fordulatszámmérővel párosított LCD-kijelző információk e szegmensben egyedülálló bőségét kínálja, az aktuális sebességfokozattól, a választott üzemmódon át, egészen a versenypálya-bevetések köridő-mérőjéig. Az optimális sebességváltásokat az egyénileg programozható váltófény segíti. Kulcsszavak: bemutató, BMW motorrad, BMW S 1000 R, járműipar, motorkerékpár
|
|
|||||
|
||||||
Kínában felgyorsultak a metróépítések a szmog miatt |
||
2013. november 05.
Kína nagy részén a szmogos napok számát tekintve a városok és a tartományok az idén rekordot állítottak be, s e helyzetnek is köszönhető, hogy országszerte felgyorsultak a metróépítkezések - jelentette a kínai média hétfőn.
|
Szakértők szerint ugyanis a városi vasúthálózatok kiépítése lehet a súlyos levegőszennyezés elleni küzdelem egyik módja, amennyiben sikerül a jelentős károsanyag-kibocsátó autókból a metrószerelvényekbe terelni a lakosságot. A fővárosban, ahol az önkormányzat is elismerte, hogy kritikus a helyzet, az év végéig hat új metróvonal megépítésébe kezdenek, együttes hosszuk meghaladja majd a 90 kilométert. Lesznek közöttük olyanok, amelyek a belváros tömegközlekedését tehermentesítik, mások az agglomerációba vezetnek majd. Jelenleg 17 földalatti vonalat vehetnek igénybe a pekingiek, 456 kilométer távon. A metrókocsik munkanapokon naponta körülbelül tízmillió utast szállítanak. A húszmillió feletti népességű Peking és Sanghaj mellett más nagyvárosokból is metróépítéseket jelentettek. Összesen 35 városban folynak ehhez kapcsolódó beruházások, mintegy 800 milliárd jüan (1 jüan=36 forint) értékben. A kelet-kínai Csianghszi tartomány székhelyén, a csaknem ötmilliós Nancsang városban például öt metróvonal épül 168 kilométer hosszan. Összesen több mint 70 vonal kiépítése van folyamatban, s a már jóváhagyott beruházásokkal a költségek majdnem a duplájára fognak rúgni. A kínai tudományos akadémia kutatásának eredménye szerint a gépjárművek kibocsátása a fővárosban 22,2 százalékban járul hozzá az egészségre különösen veszélyes 2,5 mikron, vagy annál kisebb porszemcsék koncentrációjához (PM2,5), vagyis nagyobb mértékben, mint az ipari üzemek. Egyébként nyilvánosságra került: Kínában országos hálózatot hoznak létre, amely a PM2,5 mérést fogja végezni - eleinte csak a különösen veszélyeztetett térségekben. A levegőszennyezés kérdése folyamatosan az érdeklődés középpontjában van Kínában, és hetekig folyt róla élénk vita idén januártól, amikor például Pekingben az erre vonatkozó mutatószám többszörösen meghaladta a kritikus szintet, és volt olyan nap, amikor az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által biztonságosnak mondott határérték harmincszorosát is elérte. Kulcsszavak: építkezés, kína, közlekedés, metró
|
|
|||||
|
||||||
Kgfb-kampány - Az első nap után magasabb az átlagdíj a tavalyinál |
||
2013. november 05.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) átlagdíja 14,5 százalékkal nőtt az első napi kötések alapján, a múlt évi kampány első napi díjához képest - közölte a piacvezető netrisk.hu alkusz az MTI-vel.
|
Az elmúlt években a biztosítót váltók közel 40 százaléka ezen az alkuszon keresztül intézte ügyét, így az adatai reprezentatívnak tekinthetők. Sebestyén László, a netrisk.hu vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, tavaly az első nap végén 11 700 forint, az idén pedig 13 400 forint volt az éves átlagdíj. Az átlag mögött azonban más a személy-, és más a 3,5 tonnánál könnyebb teherautók biztosítási díja. A személyautóknál 11 470 forintról nőtt a kgfb díja 13 016 forintra, míg a kis teherkocsiknál 19 227 forintról emelkedett 20 264 forintra. Ennél az alkusznál az eddigi váltók az Allianz biztosítót (30 százalék), a Posta Biztosítót (20 százalék) és a Groupamát (10 százalék) részesítették előnyben. A kiegészítő biztosítások sorrendje pedig a következő: minicasco (limitált szolgáltatás, de olcsó díj), aktív kárrendezés, kátyú- és defektbiztosítás, illetve vészelhárítás (assistance) szolgáltatás. A biztositas.hu alkusz az első napot 2 ezer kötéssel zárta. Itt az átlagdíj 14 ezer forint, de ez felmehet akár 15 ezer forintig is. A személygépkocsik kgfb-díja itt is átlag alatti: 13 ezer forint - mondta Rácz István ügyvezető igazgató az MTI-nek. Ennél az alkusznál az Allianz, az Uniqa és a Posta Biztosító az eddigi sorrend. A kiegészítő biztosítások sorrendje pedig a következő: kátyúkár, lopás és autópálya kockázatra kötött casco, illetve vadkár-biztosítás. Kulcsszavak: biztosítás, biztosító, felelősségbiztosítás, kgfb, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Manchester United és Chevrolet: Trax az alapítvány részére |
||
2013. november 05.
Egy szerencsés szurkoló a Manchester United csapat játékosainak aláírását viselő egyedi Chevrolet Trax volánjánál hajthat el a ma bejelentett eBay for Charity árverésről.
|
Az eBayen november 6.-ig futó The Manchester United Themed Chevrolet Trax Auction árverés bevételének teljes egésze a Manchester United Foundation közösségi munkáját támogatja. A legtöbbet ígérő kapja meg a Chevrolet Trax 1.6 LT SUV típusú autót, a 2012/13-as Barclays Premier League győztes Manchester United csapat játékosainak aláírásaival díszítve. A várakozás szerint nagyon sok szurkoló, gyűjtő, híresség és autórajongó szeretne megkaparintani egy ilyen ritkaságot, és vesz részt az árverésen. Az aláírásos Trax mellett a Chevrolet, amely a Manchester United Hivatalos Autós Partnere, számos egyéb áhított tárgyat is adományozott, például azt a mezt, amelyet a mesterhármast elérő Wayne Rooney viselt a Hannover elleni 2012-es mérkőzésen. Egy másik mezt a Manchester United csapatkapitánya, Nemanja Vidic viselt a Wigan elleni Community Shield meccs alkalmával, és szintén ellátta aláírásával. Kalapács alá kerül egy One World Futbol focilabda is, rajta Patrice Evra, Michael Carrick, Ashley Young, Jonny Evans, Anders Lindegaard és Danny Welbeck aláírásával a Manchester United első csapatából. Az árverés résztvevőinek esélyük nyílik arra is, hogy kiemelt drukkerek legyenek a Manchester United mérkőzésén a Hull ellen, 2014. április 26.-án. Andy Higgins, a Chevrolet UK igazgatója így nyilatkozott; “Nagyon izgatottan várjuk a Manchester United témájú Chevrolet Trax árverezését. Tudomásom szerint ez az első eset, hogy a teljes Manchester United csapat által aláírt autó birtokába juthat egy szurkoló, és biztos vagyok benne, hogy világszerte nagyon sokan szeretnék megkaparintani. A befolyó összeg jelentősen segíti majd a Manchester United Foundation alapítvány fantasztikus munkáját, és mi örülünk, hogy részt vehetünk ebben.” A Manchester United Foundation a leghátrányosabb körzetekben működik Manchester városának tágabb térségében. A Manchester United iránti rajongást használja ki fiatalok nevelésére, ösztönzésére és motiválására. Az Alapítvány labdarúgó edzéseket, tehetségkutatásokat, személyes fejlődési lehetőségeket és életpálya-modelleket kínálva nyújt esélyt a fiatalok életminőségének javítására. Kulcsszavak: árverés, autóipar, chevrolet, suv, Trax
|
|
|||||
|
||||||
Októberben is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma |
||
2013. november 05.
Októberben is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon: 5126 személygépkocsi került forgalomba, 26,7 százalékkal több mint egy évvel korábban - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva hétfőn.
|
Az év első tíz hónapjában 46 174 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 6,5 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az év eleji jelentős visszaesés pozitív irányba fordult márciusban, és ez a folyamat folytatódott, így október végére a piac már 6,5 százalékos pluszban van. A trend azt mutatja, hogy az előre jelzett 10 százalékos éves növekedési ütem megvalósul - mutat rá az MGE. Az egyesület szerint az októberi hónap kiugró eredménye továbbra is főleg a vállalati eladásoknak köszönhető, de egyes kedvező finanszírozási termékek megjelenése és a gazdasági kilátásokban a makrogazdasági folyamatok iránya nagyon kis mértékben, de megmozdítani látszik a magánpiacot is. Ugyanakkor az MGE továbbra is azt gondolja, hogy a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához ez az értékesítési volumen nem elegendő. Októberben 955 új kis haszonjárművet helyeztek forgalomba, ami 13 százalékkal több a 2012 októberinél. Az év első tíz hónapjában 8419 új kis haszonjármű állt forgalomba, ami 5,6 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Az egyesület nem számít jelentős előrelépésre 2013-ban. Az értékesítés csökkenése egészen augusztusig folytatódott, amikor kismértékű növekedést mutattak ki, és ez folytatódott szeptemberben, majd októberben is. Véleményük szerint ez a beruházásokat támogató kedvezőbb finanszírozási termékeknek és némi gazdasági élénkülésnek köszönhető. A kis haszonjárművek esetében havi 1000-1200 darab lenne az a minimum, amely a szakma minőségi színvonalát fenn tudná tartani. Októberben a forgalomba helyezett 523 új nagy haszonjármű 75,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az első tíz hónapban 3520 nagy haszonjármű került forgalomba, ami 0,4 százalékos növekedés 2012 azonos időszakához képest. Az októberi kiemelkedő, 75,5 százalékos növekedés fő oka az egyesület szerint, hogy 2014-ről az EURO6 átállás miatt előrehozott rendelések vannak, amelyek átadása felpörgött. Az MGE hasonló tendenciát vár az év hátralévő két hónapjában, azonban úgy véli, hogy az idén év végi növekedés árát a 2014. évi jelentős csökkenésben fogjuk megfizetni. Ez a terület az egyetlen, amely a válság előtti évhez, 2007-hez képest jelentős, mintegy 100 százalékos növekedést mutat - írták. Az adatok szerint az év tizedik hónapjában 90 új motorkerékpárt helyeztek forgalomba, 15,9 százalékkal kevesebbet a tavaly októberinél. Az első tíz hónapban összesen 1782 forgalomba helyezés történt, 5,3 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor. Az egyesület szerint a motorkerékpár-piacot sújtja - már ötödik éve - legsúlyosabban az értékesítési válság. Annak ellenére, hogy a 125 köbcentis hengerűrtartalmú motorok az év tavasza óta vezethetők "B" kategóriás jogosítvánnyal, a várt és más európai országokban tapasztalt jelentős forgalomnövekedést ez a lehetőség sem motiválta. Az első tíz hónapban a tavalyi drámaian alacsony számokkal összehasonlítva mutatható ki mintegy 5 százalékos növekedés, ez azonban olyan alacsony darabszám mellett történik, amely nyilvánvalóvá teszi ennek az ágazatnak a súlyos válságát. A 170 körüli átlagos havi értékesítési darabszám országosan a rendszámos motorok esetében konszolidált piaci viszonyok között egy-két közepes nagyságú kereskedő értékesítési darabszámának felelne meg - olvasható a közleményben. Kulcsszavak: gazdaság, jármű kereskedelem, márkakereskedő, mge, személyautó, tehergépjármű
|
|
|||||
|
||||||
Ma kezdődik a 3-as villamosvonal felújítása |
||
2013. november 04.
Ma kezdődik a budapesti 3-as villamosvonal felújítása az Örs vezér tere és a Mázsa tér között, az utasokat pótlóbuszok szállítják - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
|
A vonal felújítására 11 milliárd forintot szánnak, kivitelezője az A-Híd Zrt. Kicserélik a vágányokat és a felsővezeték-hálózatot, az utasvárókat, felújítják a peronokat, az utcabútorokat. A Mázsa tér és az Örs vezér tere közötti szakaszon a Kőrösi Csoma Sándor úton az Ónodi utcától a Kápolna utcáig füvesítik a vágányokat, a munkákkal várhatóan 2014 nyarának elején végeznek. A felújítás miatt a pályát használó villamosok közlekedése megváltozik. A 3-as villamos a Mexikói út és az Örs vezér tere, valamint Kőbánya alsó vasútállomás és a Gubacsi út között jár. A 28-as és 28A villamosok rövidített útvonalon, Kőbánya alsó vasútállomásig szállítanak utasokat. A Maglódi úton csak a 37-es és a 37A villamos közlekedik. Nyolc és 16 óra között mindkettő a Blaha Lujza tér és az izraelita temető között jár, 8 óra előtt és 16 óra után pedig a 37A-val lehet utazni, az Új köztemetőig. A 62-es villamos Rákospalota MÁV-telep és az Örs vezér tere között szállít utasokat. A 62A a felújítás ideje alatt nem jár. A kimaradó szakaszokon a 3-62V jelzéssel közlekedik pótlóbusz az Örs vezér tere és Kőbánya alsó vasútállomás között a Fehér út-Kőrösi Csoma Sándor út útvonalon. Kulcsszavak: bkk, bkv, felújítás, főváros, közlekedés, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Új alkalmazás a Renault Trucks teherautók ökológiai lábnyomának kiszámításához |
||
2013. november 04.
A Renault Trucks az ingyenes EcoCalculator új verzióját kínálja a szállítóknak és a márkakereskedőinek.
|
Az EcoCalculatorral mindenki egyszerűen ki tudja számítani teherautója ökológiai lábnyomát, az üzemanyag-fogyasztásban és a szén-dioxid-kibocsátásban elérhető megtakarításait, valamint a fuvarjai során kibocsátott CO2 mennyiségét (Franciaországban törvényben előírt kötelezettség 2013. október 1. óta). Az alkalmazás nagy segítséget nyújt azoknak is, akik az európai közbeszerzési pályázatokon indulnak, és kalkulációkat kell készíteniük a teljes életciklus alatti károsanyag-kibocsátásokra vonatkozóan. Az App Store-ról (https://bit.ly/ToBXJ2) és a Google Playről (https://bit.ly/TlBUug) ingyenesen letölthető EcoCalculator alkalmazás egy egyszerű és gyors eszköz a vállalatvezetők, a középvezetők, a flottakezelők, vagy akár a mérések elvégzésével megbízott járművezetők számára. Az EcoCalculator valamennyi Renault Trucks teherautóhoz csatlakoztatható, függetlenül a jármű meghajtásához használt üzemanyag típusától és az Euro norma besorolástól. A mérések eredményeit a készülékben el lehet tárolni, vagy akár továbbítani is lehet e-mailben. Az EcoCalculator legfontosabb funkciója, hogy lehetővé teszi egy teherautó, vagy egy flotta ökológiai lábnyomának kiszámítását. Az alapadatok megadását követően (üzemanyag, fogyasztás, méret stb.) a flottakezelő azonnal megjelenítheti a fogyasztás csökkenéséből adódó költség-megtakarítást és a környezetterhelés csökkenésének mértékét. Az értékek megjeleníthetők összegszerűen, euróban, sőt a méréseket végző azt is előhívhatja, hogy mennyivel kisebb a környezetterhelés az Euro normában meghatározott károsanyagok (nitrogén-oxidok, szén-monoxid, szénhidrogének és részecskék), valamint a CO2-kibocsátás tekintetében. A számítás bármilyen üzemanyag típussal meghajtott (dízel, földgáz, B30, hibrid vagy elektromos) teherautó esetében elvégezhető. Az EcoCalculatorral az is mérhető, hogy a vállalat a különböző szállítási útvonalai során mennyi CO2-t juttat a levegőbe. Franciaországban ezt az értéket 2013. október 1. óta kötelező megadni a hatóságoknak, és minden olyan útvonalra ki kell számítani, amelynek kiinduló- illetve érkezési pontja Franciaország határain belül található. A járműre vonatkozó adatok megadásával (kilométeróra-állás, a motor típusa, fogyasztás stb.) a felhasználó azonnal megjelenítheti a teljes útvonalra vetített CO2-mennyiséget. A számítás alapja a jármű működési és fuvarban töltött ideje. A számításhoz használt együtthatót a francia közlekedési hatóság határozta meg 2012 áprilisában. Az alkalmazás harmadik részében a járművek károsanyag-kibocsátásának költségét számíthatják ki a felhasználók, a teherautók teljes életciklusára vonatkozóan. Ez rendkívül fontos adat a vállalatvezetők és a járműforgalmazói hálózat számára, hiszen az összes európai uniós közbeszerzési pályázathoz kötelező megadni. Az EcoCalculator segítségével a felhasználók egyszerűen és pontosan meghatározhatják a kibocsátási szinteket és a hozzájuk tartozó költségeket euróban. A számítások alapja kizárólag a jármű fuvarban töltött működési ideje, amit külön előírások határoznak meg, a Renault Trucks motorok adatai (melyek kibocsátási szintje alacsonyabb lehet a szabványban előírtnál), a francia energia- és környezetgazgálkodási ügynökség (ADEME) adatai, az ADEME karbon adatbázisának adatai gázüzemű teherautók esetén, valamint az Európai Parlament és a Tanács 2009/33/EK irányelvében meghatározott értékek. A konstruktőrök közül a Renault Trucks a legelsők között támogatta a közúti fuvarozók és a szállítási szakemberek mindennapi munkáját az okostelefonos alkalmazások kifejlesztésével. Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, járműipar, kamion, környezetvédelem, Renault Trucks, teherautó
|
|
|||||
|
||||||
Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat |
||
2013. november 04.
A héten, november 7-én láthatjuk az új crossovert.
|
A héten a Nissan leleplezi a crossover szegmens éllovasának új generációját. A crossover formavilág és technológia terén az új Nissan Qashqai új dimenziót nyit, és ezzel megemeli az elvárásokat a kategória összes versenyzője számára. Mindez számtalan új élményhez vezet. A jövő crossover formavilága teljes egészében feltárulkozik 2013. november 7-én! . Kulcsszavak: autóipar, bemutató, crossover, nissan, premier, qashqai, suv
|
|
|||||
|
||||||
Aláírták az 1-es villamosvonal meghosszabbításának kivitelezői szerződését |
||
2013. november 04.
Decemberben kezdik el a budapesti 1-es villamosvonal meghosszabbítását a Rákóczi hídnál, miután a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) aláírta a kivitelezőkkel a meghosszabbításról, illetve a Kerepesi út és a Közvágóhíd közötti szakasz felújításáról szóló szerződését.
|
A központ vasárnapi, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a 13,2 milliárd forintos beruházás kivitelezője az A-Híd Zrt. és a Colas Alterra Zrt. A fejlesztés keretében 3,2 kilométer új vágánypárt építenek ki a Rákóczi híd-Szerémi út-Hengermalom út útvonalon a Fehérvári útig, ahol ideiglenes végállomást alakítanak ki. A Rákóczi hídon a pálya a hídpillérek két oldalán fut majd, a szakaszon öt új, középperonos megállóhelyet építenek ki, és áthelyezik a 18-as, 41-es és 47-es villamos Hengermalom úti megállóját. A Rákóczi hídon a tervek szerint 60 kilométeres sebességgel mehetnek majd a szerelvények, ehhez a BKK felmentést kér a jogszabályok alól, mivel azok jelenleg 50 kilométeres sebességet engedélyeznek. A Nádorkerti út és a Budafoki út megállóhoz egy-egy gyalogos-aluljárót is építenek, a Szerémi úton és a Hengermalom úton pedig füves burkolatú vágány lesz. A meghosszabbítás mellett a Kerepesi út és a Közvágóhíd végállomás közötti szakaszt felújítják, bár itt nincs szükség teljes pályarekonstrukcióra, csak az áramellátó rendszert és a peronokat újítják fel, utóbbiakat megemelik, hogy az új, alacsonypadlós villamosok padlószintjével megegyező legyen a peron magassága. Megújulnak a hangosító berendezések, az utasvárók, a padok, a támaszkodók, a szemetesek és az utastájékoztató rendszer, az összes megállóhelyet kamerarendszerrel szerelik fel. Kulcsszavak: bkk, bkv, építkezés, fejlesztés, főváros, közlekedés, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Használt gumiabroncsokból készült közút a Jászságban |
||
2013. november 04.
Gumibitumenes aszfaltszőnyeget kapott felújításakor a 3121-es közút 8,4 kilométer hosszúságú, Jánoshida és Jászboldogháza közötti útszakasza, a közelmúltban elkészült beruházás az első az országban, amelynek során ilyen nagyságrendben került az útra gumi alapanyagú kopóréteg.
|
A felhasznált 45 ezer kilogramm gumiőrleményhez a Continental cég által begyűjtött 10 ezer darab gumiabroncsot hasznosította újra a kivitelező. Ez a beruházás az Euro-Novex Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel, valamint az Euro-Rubber Hulladékhasznosító Kft.-vel több éve folytatott közös munka eredményeként valósulhatott meg" - mondta el Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezetője az MTI-nek. Tájékoztatása szerint a gumiőrleményt egyre szélesebb körben használják fel az útalaptól kezdve az autógyártáson és a gépjárművek gumialkatrészein át, a magas műszaki igényt kívánó termékekhez, a futó- és sportpályák, valamint játszóterek burkolatáig. A jövőben várhatóan egyre nagyobb arányban kerülhet majd "újragumi" az új abroncsokba is. A gumibitumennel kevert út a normál bitumenes úthoz képest hosszabb élettartamú, kisebb fenntartási költséget igényel, a felülete pedig minden hőmérsékleti tartományban kedvezőbb a közlekedők számára. Ezáltal nő az útszakasz terhelhetősége, kevésbé repedezik és ellenállóbb az alacsony hőmérsékleten kialakuló húzófeszültségekkel szemben. Mivel a gumibitumen az ásványi anyagokhoz kiválóan tapad, így csökken a kátyúk kialakulásának esélye. A felület további kedvező tulajdonsága, hogy alacsonyabb rajta a menetzaj és rövidebb a járművek a fékútja. Sziráki Károly, az Euro-Rubber Hulladékhasznosító Kft. tulajdonosa arra hívta fel a figyelmet, hogy a közeljövőben a Continental részére begyűjtött gumiabroncsok jelentős része kerülhet majd a feldolgozást követően az utak kopórétegébe. Kulcsszavak: autóút, continental, gazdaság, gumiabroncs, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10011 - 10020 |