Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10091 - 10100 |
136 lóerős lesz a Toyota 2015-ös hidrogénautója |
||
2013. október 17.
A japán gyártó újabb fontos információkat fedett fel a 2015-ben érkező hidrogénhajtással működő autójáról.
|
A Toyotánál gőzerővel dolgoznak a legújabb hidrogénhajtású autón, mely még közel sem kapta meg a végleges specifikációit, de a hivatalos tájékoztatás szerint a mérnökök a terv szerint haladnak és eddig nem találkoztak komoly problémával a konstrukció megépítését és megvalósítását illetően – írj a tisztajövö.hu A típust 2015-ben engedik útjára Japánban, mely már most izgatott az újdonság miatt. Az autó 5 kilogramm sűrített hidrogént fog tartalmazni, mely lehetővé teszi, hogy egyetlen töltéssel több, mint 500 kilométert tegyünk meg. Ez még a csúcskategóriás elektromos modelleken is túltesz. Ezzel együtt a töltési idő is messze rövidebb, mint az elektromos autók nagy részénél. Hisszük, vagy sem, egy teljes feltöltéshez körülbelül 3 percre van szükségünk. Ugyanez az elektromos járműveknél átlagosan 2-3 órát vesz igénybe, függően a töltési hálózattól és az adaptertől. Egyelőre nem sokat tudunk a Toyota autójáról, de annyi bizonyos, hogy az körülbelül 136 lóerőt (100 kW) fog leadni és körülbelül 11 millió forintba kerül majd. A kihívások ellenére a Toyota arra számít, hogy 2020-ig több tízezer ilyen technológiával felszerelt járművet fog értékesíteni világszerte. . Kulcsszavak: autóipar, FCV-R, fejlesztés, hidrogén, környezetbarát, toyota
|
|
|||||
|
||||||
A hazai extrém sportok kedvelőinek kedveskedik a Ford |
||
2013. október 17.
Hasonlóan a DC Shoes akciódús európai gördeszka- és snowboard-turnéjához amely a Ford Európa által bizosított új Ford Tourneo Custom-ok segítségével jutott el a nagyközönséghez, a vállalatnak köszönhetően jövő évben az extrém sportok hazai szerelmesei sem maradnak látnivaló nélkül.
|
A Ford hazai vezérképviselete által biztosított Tourneo Custom a magyar bajnokság futamaira segíti majd Gacsal Balázs jet-ski és Gerencsér Olivér fly-board magyar bajnokok és felszerelésük eljutását. A Ford 2014-ben Magyarországon is szeretne mindenkit megajándékozni az extrém sportok látványának ingyenes élményével. A Ford Európa nemzetközi megmozdulásához hasonlóan ezért itthon is olyan fiatal, tehetséges sportolók versenyzését segítik, akik különlegeset és látványosat nyújtanak saját sportágukon belül is. A mindössze 12 éves Gerencsér Olivér, 2013 hazai flyboard bajnoka életkora miatt még évekig nem vezethet, de máris kedvencei a Ford sport és szabadidőautói. Ezért Gacsal Balázzsal, 2013 jet ski magyar bajnokával együtt tesztelték a Ford Fiesta ST-t, amely mindkettőjük egybehangzó véleménye szerint rendkívüli módon illik egyéniségükhöz: sportos, de környezetbarát, kényelmes de városban is praktikus kis méretű autó. Olivér és Balázs 2014-ben azonban nem ezzel, hanem egy Tourneo Custom-mal járnak majd magyar bajnoki futamaikra. „A Tourneo Custom hosszú úton is kényelmes és minden sportfelszerelés elfér benne, ami egy versenyhétvége alatt kellhet, de egyúttal szeretnénk minden jet-ski és flyboard versenyen a versenyzőtársaink és a közönség számára is megtekinthetővé tenni az autót, amellyel a magyar bajnokság futamai egyúttal egyfajta Ford road show-vá is válnak.” – fogalmaz Gacsal Balázs. A Ford azért is döntött a két fiatal tehetség támogatása mellett, mert versenyeik látványosak és bárki számára ingyenesen megtekinthetőek, átadva a látvány egészét és az élmény egy részét, amely egy fly-board vagy jet-ski versenyen átélhető. A Ford egyúttal támogatja a Gerencsér Csaba jet-ski világbajnok által a kultúrált, a környezetet tiszteletben tartó vizisportolást propagáló kampányt, amelyben 2014-ben aktív szerepet vállal Gacsal Balázs és Gerencsér Olivér is. A két versenyző várhatóan több, 2014-es Fordos rendezvényen is részt vesz majd. Kulcsszavak: autóipar, Fiesta ST, ford, támogatás, Tourneo Custom
|
|
|||||
|
||||||
A BMW Austria Bank végzi a BMW és MINI termékek nagykereskedelmi finanszírozását a magyar piacon |
||
2013. október 17.
A BMW Austria Bank végzi szeptembertől az összes magyarországi BMW és MINI márkakereskedés, nagykereskedelmi készletfinanszírozását, forint alapon.
|
Az 1991-ben alapított, salzburgi székhelyű pénzintézet jelenleg az egyik legsikeresebb captive bank a gépjármű-finanszírozás osztrák piacán. A Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia és Ausztria mellett Németországban és Görögországban is jelen lévő bank termékei teljesen lefedik a hivatalos márkakereskedők igényeit, illetve hosszú távon a nagykereskedelmi finanszírozás mellett az ügyfeleknek közvetetten hitel- és lízingszolgáltatásokat, biztosításokat és hitelkártyákat is kínálnak majd. Hans-Peter Mathe, a BMW Austria Bank vezérigazgatója mérföldkőnek nevezte a bank magyarországi terjeszkedését: „A márkakereskedői finanszírozáson keresztül a magyarországi BMW márkaképviseleti hálózat fejlesztésében is részt veszünk. Az osztrák bankok számára Magyarország hagyományosan sikeres piac, amelyben – a BMW Magyarország eladásainak növekedésével együtt - izgalmas üzleti lehetőséget látunk” – nyilatkozta. A BMW Austria Bank magyarországi működéséért Mala Ferenc felel, akinek több mint öt éves tapasztalata van a prémium autófinanszírozási szolgáltatások terén. 2008 és 2012 között előbb kockázati, majd ügyfél-finanszírozási vezetőként ő képviselte a BMW Financial Services részlegét Magyarországon. 2012 óta pedig márkakereskedői finanszírozási vezetőként a BMW Austria Bank munkatársaként dolgozik. A BMW Austria Bank a BMW csoporton belüli négy teljes licenc joggal rendelkező bank egyike, amely a cégcsoport termékeihez kapcsolódó pénzügyi szolgáltatások mellett flottafinanszírozási lehetőségeket is nyújt operatív lízing formájában (Alphabet), illetve idegen márkák finanszírozásával is foglalkozik (Alphera). Kulcsszavak: BMW, értékesítés, gazdaság, jármű kereskedelem, járműipar, márkakereskedő, Mini
|
|
|||||
|
||||||
Újabb világszínvonalú motorsport esemény Magyarországon |
||
2013. október 17.
Visszatér Magyarországra a Német Túraautó Bajnokság, a DTM mezőnye a 2014-es szezon során. Az előzetes versenynaptár szerint 2014. június 1-én, a Hungaroringen zajlik majd a bajnokság harmadik futama, amelyen a Mercedes-Benz C-Coupé modelljei is rajthoz állnak. A DTM mezőnye utoljára 25 évvel ezelőtt, 1988-ban látogatott Magyarországra.
|
A Hungaroringre is ellátogat a világ egyik legszínvonalasabb túraautó bajnoksága, a DTM. A 2014 során is tízfutamos versenysorozat négy Németországon kívüli futamának egyike a kétnapos magyarországi forduló lesz, amelyek 2014. május 31-én és június 1-én rendeznek. A DTM néven ismert Német Túraautó Bajnokságban a német prémium szegmens világszerte ismert gyártói versenyeznek, köztük a sorozat alapító tagjaként a Mercedes-Benz is. A hétvégék lebonyolítási rendszere a Forma-1-hez hasonló, a kieséses rendszerben zajló időmérő edzés után vasárnap délután boxkiállásokat is felvonultató futamon mérkőznek meg a versenyzők. A Mercedes-Benz a 2013-as szezon során a Mercedes AMG C-Coupéval áll rajthoz, amelyet 4,0 literes, V8-as erőforrás körülbelül 500 lóerős maximális teljesítményt nyújt, míg a szénszálas monocoque alapú autó a versenyzővel együtt mindössze 1100 kilogramm súlyú. A csillagos márka a sorozat 1988-as létrejötte óta a 2013-as szezon kezdetéig 168 győzelmet, 10 egyéni- és 9 konstruktőri bajnoki címet szerzett, így a DTM történetének legsikeresebb gyártója. A sorozat rekordbajnoka, Bernd Schneider (összesen 6 DTM/ITC bajnoki cím) mellett Klaus Ludwig (2 bajnoki cím), a jelenlegi forma-1-es versenyző Paul di Resta és a napjainkban is aktív Gary Paffett is a győztesek között szerepel. Wolfgang Schattling, a DTM menedzsment- és kommunikációs vezetője: „A DTM a világ egyik legjobb és legnépszerűbb versenysorozata. A bajnokság a lehető legmagasabb szinten kínálja a motorsport legjavát, miközben a résztvevő gyártók számára költséghatékony maradt. Egyéb sportágakkal összevetve, a DTM egyedülálló programot kínál a versenyhétvégék során. A rajongókat különböző szórakozási lehetőségek várják, megszerezhetik a versenyzők autogramjait és a paddockba is belépést nyerhetnek. A jövőben tovább szeretnénk bővíteni a DTM rajongótáborát, ezért a szórakoztatásra még nagyobb hangsúlyt fektetünk.” Kulcsszavak: audi, autósport, bmw, DTM, hugaroring, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Az Egyesült Államokban tervezi legújabb gyártóbázisának létrehozását a Hankook Tire |
||
2013. október 17.
A Hankook Tire, a világ egyik legdinamikusabban fejlődő vezető gumiabroncsgyártója, bejelentette, hogy egy új globális gyártóegység létrehozását tervezi az USA-beli Tennessee államban.
|
A várhatóan 800 millió dollár összértékű beruházásból felépülő új, ultramodern üzem a Hankook Tire első gyáregysége lesz az Egyesült Államokban, és kapacitásával jelentősen hozzájárul majd a cég piaci jelenlétének erősítéséhez. Megépülése után ez az üzem lesz a Hankook Tire nyolcadik globális gyártóbázisa, amelynek éves kibocsátása előreláthatólag eléri majd a 11 millió abroncsot. A tervek szerint az új üzem építési munkálatai 2014 végén kezdődnek, a gyár működése pedig 2016-ban indul. A bejelentésre a Tennesseeben található Wilma Rudolph Rendezvényközpontban került sor Bill Haslam, Tennessee állam kormányzójának jelenlétében, valamint több mint száz helyi és állami tisztviselő és a média jelenlétében. – Az egyesült államokbeli új üzem tovább erősíti majd globális gyártási portfóliónkat, amely így még teljesebbé válik azáltal, hogy minden főbb piacon lesz gyártókapacitásunk – hangsúlyozta a beruházás fontosságát Suh Seung-Hwa, a Hankook Tire globális elnök-vezérigazgatója. – Az új gyártóegységnek köszönhetően a legmagasabb minőségű terméket tudjuk majd nyújtani a piacon, amely megfelel az USA-beli fogyasztók és autógyártók gyorsan növekvő igényeinek – tette hozzá a cég első embere. Tennessee földrajzi adottságainak köszönhetően ideális helyszín a Hankook Tire új gyártóegysége számára, hiszen kiterjedt közlekedési hálózattal rendelkezik, beleértve a vasúti és légi vonalakat, az államközi autópálya hálózatot, valamint a Mississippi folyó belső vízi útjainak regionális megközelíthetőségét. Az újonnan bejelentett üzem az üzleti növekedés kulcsfontosságú elősegítője lesz az észak-amerikai piacon a Hankook Tire számára azáltal, hogy alkalmazkodik majd a termékek iránti – a régióban tapasztalható – gyorsan növekvő kereslethez.. A vállalat így a globális termelési portfóliójának teljessé tétele felé halad, hogy ezáltal globális vezető abroncsgyártóvá váljon. Kulcsszavak: Egyesült Államok, gumiabroncs, hankook, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
BMW R nineT – a BMW Motorrad 90 évének kvintesszenciája |
||
2013. október 16.
Puritán, erőteljes és burkolatlan külsővel mutatkozik be a BMW R nineT a márka 90 éves jubileuma alkalmából.
|
E modell a boxermotor hamisítatlan karakterét és a márka történetének jellemző nagy korszakait innovatív technikával és olyan modulrendszerű koncepció formájában testesíti meg, amely az egyéni kialakítások számára is különösen tág lehetőségeket kínál. Csakis a lényegre összpontosító stílusában a BMW R nineT – vagy röviden csupán nineT – emellett a manufaktúrák világát idéző kidolgozási minőséggel és intenzív érzelmeket ébresztő formavilággal hódít. A klasszikus roadster koncepció motorkerékpár-rajongók sokaságának a motorozás stresszmentes és hamisítatlan élménye utáni vágyát váltja valóra. Ennek szellemében már a nineT fejlesztésének kezdetétől olyan szempontok álltak tervezése középpontjában, mint a „puritán egyszerűség”, az „érzelmek” és az „autentikus, hagyományos anyagok”. A nineT így a motorkerékpár-építés régi iskolájának meghatározó stílusjegyeit a legkorszerűbb hajtás- és futómű-technikákkal ötvözte olyan mély benyomást keltő géppé, amely egyszerre hívogat könnyed és pihentető, illetve kimondottan sportos és dinamikus motorozásra. Klasszikus boxermotor Akárcsak a BMW Motorrad első modellje 1923-ból, a legendás BMW R 32, az új BMW R nineT hajtásáról szintén a klasszikus és jól bevált boxermotor gondoskodik. Alapkonstrukciója immár 90 esztendeje a semmi mással össze nem téveszthető dizájn, a nyomatékos karakterisztika és az egyedülálló hang szinonimája. A nineT vázában lég-/olajhűtésű, 1170 köbcentiméteres változatában dolgozik a boxer, amelynek 81 kW (110 LE) teljesítménye 7750, míg 119 newtonméter maximális forgatónyomatéka 6000 percenkénti fordulatszámnál jelenik meg főtengelyén. Széles körű egyéni kialakítási lehetőségek jegyében született koncepció A nineT a BMW Motorrad 90 esztendejének génjeit hordozva egyedülálló koncepciójával kimondottan az egyéni kialakítások rajongóinak igényeire készült. E személyes ízlésre szabott sokrétűség mindvégig előtérben szerepelt a puritán roadster fejlesztése során. A lehetséges módosítások palettája ennek megfelelően a BMW Motorrad eredeti kiegészítők kínálatától az erre szakosodott cégek személyre szabott komponenseinek és tartozékainak sokaságáig terjed, egészen egyedi motorkerékpárokat alkotva. A nineT magas fokú egyéni alakíthatóságának egyik legfontosabb tényezője különleges vázkoncepciója. A kifejezetten a nineT számára kifejlesztett acélcső-váz a motort is teherviselő elemként integrálja. A váz alapkonstrukcióját a kormányagyat is magában foglaló első, illetve a lengőkar-ágyazással kidolgozott hátsó vázelem alkotja. A leszerelhető, elem segítségével a nineT igény szerint kétszemélyes, illetve különösen stílusos megjelenéssel szóló motorkerékpárként is kialakítható, a tartozékként kínált hátsó idommal pedig a nineT már egyértelműen a korai idők „Café Racer” gépeinek karakterét idézi. Bal oldalon vezetett kipufogó dupla végdobbal és variációs lehetőségekkel Tökéletesen harmonizál a klasszikusan sportos roadster koncepciójával a dupla kipufogódobbal kialakított, bal oldalon kivezetett kipufogórendszer. A BMW Motorrad kiegészítő-programja e téren is számos egyéni kialakítási lehetőséggel szolgál. Határozottan „technikai” jellegű karaktert kap a nineT az Akrapović titánrendszerével. Egy-egy rövid illetve hosszú összekötő cső segítségével a kipufogódobok felső vagy alsó pozícióban is rögzíthetők, ami alapvetően változtatja meg a nineT külsejét, s ezzel karakterét. Hagyományos hangolású futómű csúcstechnikával A BMW R nineT első kerekén az S 1000 RR szupersport-géptől kölcsönzött fordított (upside-down) teleszkópvilla helyettesíti a BMW Motorrad boxermotoros modelljein egyébként megszokott Telelever konstrukciót. Az eredmény pedig a legigényesebb technikával megvalósított, kifejezetten klasszikus összhatás. A hátsó kerék vezetésének feladatát központi rugóstaggal szerelt, egykaros Paralever felfüggesztés látja el. A hátsó véghajtás háza három rögzítési pontot is kínál, amelyekhez például az oldalra helyezett rendszámtábla vagy éppen egyéni világítás csatlakoztatható. Mindemellett a nineT lengőkarja olyan kialakítású, hogy a szériakivitel 5,5 col széles,17-es keréktárcsája helyére hatcolos méretű is beépíthető. Vérbeli roadsterként a nineT nagynevű elődök példáját követve drótküllős kerekekkel készül, amelyek feketére eloxált, síkvállú könnyűfém felniből, szintén fekete alumínium kerékagyból és nemesacél küllőkből épülnek fel. Radiális felfogatású, négydugattyús, Monoblock féknyergek és úszó ágyazású, 320 milliméter átmérőjű féktárcsák gondoskodnak a BMW Motorrad blokkolásgátlóval (ABS) közösen a mindenkor biztonságos lassulásról. Puritán dizájn és manufaktúrák színvonalát idéző kidolgozás A formatervezők munkája során mindvégig elsődleges célkitűzésként szerepelt a burkolati elemek számának és méretének lehetőség szerinti mérséklése a puritán megjelenést segítendő. Közelebbről is szemügyre véve a nineT megoldásait, számos helyen érzékelhető mindaz a részletek iránti figyelmesség, amely mindvégig alapvetően meghatározta a formatervezők és a konstruktőrök munkáját. A 17 literes alumínium üzemanyagtartály igényes megoldásként kézzel csiszolt, s hasonlóan színvonalasan bevonatolt oldalfelületekkel készül. Szintén jól érzékelteti a jobb oldalon, a légbeszívó nyílás felett elhelyezett, s gravírozott „nineT” felirattal díszített alumíniumidom a manufaktúrák világát idéző kidolgozási minőséget. Számos kovácsolt alumínium alkatrész – mint például a villahidak vagy a „BMW Motorrad” felirattal díszített kormánybilincsek – felületét üveggyöngy-fúvással, majd natúr eloxálással alakították ki. A nagy elődök emlékét idézi a BMW Motorrad 90 esztendős történetéből a kerek fényszóró és a burkolatán középen elhelyezett BMW-embléma. A nineT színválasztása karakterének megfelelően a klasszikus fekete („Black Storm metallic”) ezüst- és nyers fémszínű kontrasztárnyalatokkal. A sokrétű egyéni kialakítás jegyében tervezett fedélzeti elektromos hálózat A fedélzeti elektromos hálózat speciális konfigurációja tág lehetőségeket nyit olyan alternatív elektromos fogyasztókkal történő bővítésére, mint például a kiegészítő fényszórók vagy irányjelzők. Kulcsszavak: bemutató, BMW motorrad, járműipar, motorkerékpár, R nineT
|
|
|||||
|
||||||
A Toyota a 2010-es évek közepén automatikus vezetéstechnológiákkal működő, fejlett vezetéstámogató rendszert mutat be |
||
2013. október 16.
A Toyota Motor Corporation bejelenti, hogy kifejlesztette új vezetéstámogató rendszerét, az Automata Autópálya-menet Asszisztenst.
|
Az AHDA két automatikus vezetéstechnológiát alkalmaz a biztonságosabb autózás és a vezető terhelésének csökkentése érdekében: az egyik az Együttműködő-Adaptív Sebességtartó Automatika, amely vezeték nélkül kommunikál az elöl haladó járművekkel, így tartva a biztonságos követési távolságot; a másik pedig a Sávon Belüli Nyomvonal-vezérlés, amely kormányzással biztosítja, hogy a jármű a sávon belül, optimális nyomvonalon fusson. A Toyota tisztában van azzal, mennyire fontos, hogy az autó irányításában mindig a vezető hozhassa meg a végső döntést, ezért úgy alkotja meg az AHDA-t és más vezetéstámogató rendszereit, hogy azok működése ne gátolja a vezető uralmát az autó fölött, és ne csorbítsa a vezetés élvezetét. A Toyota tervei szerint az újonnan kifejlesztett AHDA a 2010-es évek közepén kerülhet forgalomba, s a közlekedés biztonságát növelő többi vezetéstámogató rendszer is a lehető leghamarabb megjelenik majd a vállalat kínálatában. A rendszer tesztelése október 15-én kezdődik a Tokióhoz közeli Shuto gyorsforgalmi úton, ám a Toyota már ezt megelőzően bemutatja az AHDA-t az Intelligens Közlekedési Rendszerek 2013-as Tokiói Világkongresszusán, az intelligens közlekedési rendszerek (ITS) október 14-18. között megrendezett nemzetközi konferenciáján. Az új generációs vezetéstámogató rendszerek gyors piaci bevezetése érdekében a Toyota nemcsak legmodernebb technológiáit használja fel, hanem azokat a tapasztalatait is, amelyeket a fejlett aktív biztonsági berendezések kutatására szolgáló kísérleti járművével szerzett; az autót idén januárban mutatták be a nevadai Nemzetközi CES szakkiállításon. Együttműködő-Adaptív Sebességtartó Automatika A hagyományos, radarral működő sebességtartó automatikával szemben (amely milliméter hullámhosszú radarjellel méri be az elöl haladó járművet) az Együttműködő-Adaptív Sebességtartó Automatika működése a 700 MHz hullámhosszú jármű-jármű ITS kommunikáción alapul. Az elöl haladó jármű ezen a csatornán küldi át a gyorsítás és a lassítás jeleit az őt követő autónak, ami így pontosabban tudja tartani a követési távolságot. A fölösleges gyorsítások és fékezések kiküszöbölésével a rendszer üzemanyagot takarít meg, emellett pedig a forgalmi torlódások mérséklésében is segítséget nyújt. Sávon Belüli Nyomvonal-vezérlés A Toyota vadonatúj, automatikus vezetéstechnológiájának részét képező Sávon Belüli Nyomvonal-vezérlés nagy teljesítményű kamerákkal, milliméter hullámhosszú radarral és egy vezérlő szoftverrel biztosítja, hogy az autó bármilyen sebességtartományban optimálisan és zökkenőmentesen haladjon a kijelölt forgalmi sávon belül. A rendszer a kormányzási szög, a forgatónyomaték és a fékerő szabályozásával optimális nyomvonalon tartja az autót a sávban. A 2013-as Nemzetközi CES szakkiállításon a Toyota bemutatta az automatikus vezetésbiztonsági technológiák kutatására szolgáló kísérleti járművét, az Integrált Biztonsági Vezérlőrendszer Tanulmányautót*. A Lexus LS modellre épülő, önálló haladásra képes tesztjárművet a michigani Saline-ben működő Toyota Észak-Amerikai Kutatóintézet használja kísérleti célokra. Az útjelzések felismeréséhez az autót előre néző kamerákkal szerelték fel, a jármű első részére telepített szenzorok pedig érzékelik a járműveket, a gyalogosokat és az útakadályokat; az autó ezek alapján határozza meg a forgalmi a helyzeteket, felismerve a környezetében található útkereszteződéseket és az összeolvadó forgalmi sávokat is. A különböző technológiákon alapuló kutatások célja, hogy az autóvezetők a lehető legbiztonságosabb módon közlekedhessenek. A Toyota az 1990-es évek második fele óta folytat kutatásokat az automatikus vezetéstechnológiák területén, és több éve végez közúti teszteket az USA-ban. A vállalat mintegy két éve teszteli új generációs Intelligens Vezetéstámogató Rendszerét a japán közutakon. A Toyota célja, hogy az automatizált vezetés terén végzett kutatások tapasztalatainak felhasználásával olyan fejlett vezetéstámogató rendszereket alkosson, amelyek biztonságosabbá teszik az autózást, és hozzájárulnak a mobilitáson alapuló társadalmak végső céljának eléréséhez: a közlekedési balesetek és az ezekből eredő sérülések teljes kiküszöböléséhez. Az idősebb generációk egyre növekvő létszámát figyelembe véve e technológiák további előnye, hogy segíthetnek az idős autóvezetőknek a forgalmi helyzetek felismerésében, a gyors döntések meghozásában és a járművek kezelésében, így a koros emberek is teljesebb életet élhetnek. Mindemellett a Toyota célja, hogy stabilabb forgalmi viszonyokat teremtsen, hozzájárulva ezzel a torlódások enyhítéséhez, ezen keresztül pedig a fölösleges üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás mérsékléséhez. Kulcsszavak: autóipar, Egyesült Államok, fejlesztés, japán, közlekedés, közlekedésbiztonság, lexus
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat |
||
2013. október 16.
A Nissan barcelonai Műszaki Központjában dolgozó munkatársai bebizonyítják, hogy az autósport nem csak arról szól, hogy ki futja a legjobb köridőt a versenypályán.
|
A spanyol Nissan-dolgozók egy merőben új koncepcióra épülő versenyen vesznek részt: az ECOseries egy olyan megmérettetés, amely a puszta sebesség helyett a hatékonyságot és az üzemanyag-takarékosságot helyezi előtérbe. Egyedülálló módon, a versenyre bármilyen típusú közúti gépjármű nevezhető, és bárki részt vehet, aki rendelkezik járművezetői engedéllyel. A Nissan munkatársai (akik szabadidejükben vesznek részt a versenysorozat futamain) a Nissan három leggazdaságosabb autójával indulnak a megmérettetésen: egy Nissan JUKE 1.5 dCi-vel, egy Nissan Micra DIG-S-sel és a zéró emissziós kategóriában a Nissan LEAF-fel. A Spanyolországban megrendezett ECOseries versenysorozat közúti és versenypályás futamokból áll, amelyeken számos különféle gépkocsi vesz részt. A versenyen a Nissan csapaton kívül olyan versenytárs márkák indulnak, mint a Peugeot, Toyota, Volkswagen, Porsche és a Mercedes-Benz. A hagyományos dízel- és benzinmotoros autókon kívül hibridek, alternatív üzemanyaggal hajtott járművek, sőt, üzemanyagcellás prototípusok is megtalálhatók az indulók között. Az először 2010-ben megrendezett versenysorozatot a Katalán Automobil Szövetség (FCA) szervezi a Katalán Energia Intézet (ICAEN) támogatásával. A versenypályákon, például a Circuit de Catalunya Grand Prix és a Carrera Parc Motor Castelloli pályán megrendezett egyórás versenyeken a pilótáknak a lehető leggyorsabban, leghatékonyabban és legtakarékosabban kell vezetniük. A Nissan Európai Műszaki Központ (NTCE) logójával induló Ecoteam csapat kizárólag önkéntesekből áll, akik a barcelonai székhelyű NTCE-ből, a barcelonai NMISA üzemből, a Nissan lbéria értékesítési szervezetétől és beszállító vállalatoktól érkeztek. A vállalat munkatársai egy belső teljesítményjavító innovációs program keretében vesznek részt a versenyen; a program célja a csapatmunka és a sokszínűség népszerűsítése. Az év során a csapat Nissan Micráit hölgyek is vezették, sőt, a szeptember végén megtartott utolsó futamon mindhárom Nissan LEAF volánja mögé is hölgyek ültek. A program célja továbbá, hogy demonstrálja a Nissan aktuális termékpalettájának hatékonyságát. Az autók nagyrészt alapkivitelűek, bár a fokozott hatékonyság érdekében néhány módosítás megengedett. A Nissan Ecoteam szakemberei az aerodinamikai hatásfok javítását szolgáló módosításokat végeztek, valamint a tömegcsökkentés érdekében eltávolítottak néhány elemet a belső térből. A csapat ezen kívül módosított a futómű beállításain, megváltoztatta az autó súlypontját, és a versenyen szükséges teljesítmény figyelembe vételével kalibrálta a motort. A módosítások során a csapattagok jól kamatoztatták az NTCE központban végzett napi munkájuk során megszerzett tapasztalataikat. A „főállásban" motorok hangolásával, biztonsági és védelmi rendszerekkel, futóművel és rugózással, valamint hajtásláncokkal foglalkozó szakemberekből álló csapatok remekül hasznosíthatták tapasztalataikat, szaktudásukat és képességeiket a versenyautók átalakításában. A versenyzők két kategóriában mérik össze tudásukat: hatékonyság és pontosság. Az első kategóriában úgy kell a leggyorsabbnak lenni a versenypályán, hogy közben nem léphető át a szabályokban előírt maximális fogyasztás. A tényleges értékek az autó típusától és motorjának méretétől függően változnak. A pontossági kategóriában a vezetőnek ki kell tűznie egy köridőt, majd több körön át a lehető legjobban meg kell próbálni megközelíteni ezt az időt. A célidőnél hosszabb vagy rövidebb köridőkért büntetőpontok járnak. Az az autó/vezető győz, aki a legkevesebb büntetőpontot szerzi meg a futam során. A szezon során a Nissan csapat több futamgyőzelmet aratott és 33-szor került a dobogóra, valamint számos különösen kedvező üzemanyag-fogyasztási értéket ért el: az év utolsó versenyén a Marti Fabregat és Ivan Andrey által vezetett Nissan Juke egy órányi kemény és gyors versenyzés után mindössze 5,5 liter gázolajat fogyasztott el, és ezzel megszerezte az abszolút győzelmet. Az elektromos járművek kategóriájában a Nissan LEAF vetélytársa a Mercedes A-osztály E-Cell változata volt. Bár a csapat három LEAF-jéből kettő tulajdonképpen normál kivitelű jármű volt, a harmadikat egy mobil tesztlaboratóriumnak alakították ki, amely az EV prototípus kategóriában indult. Az utolsó versenyre az akkumulátorcsomag méretének megduplázásával 48 kWh-ás akkumulátorteljesítményt értek el, így a Nissan felülmúlja a Mercedes 36 kWh-ás értékét. Végül - bár a LEAF érezhetően gyorsabb volt az A-osztálynál, és a Juke-kal megegyező tempóban teljesítette a versenyt anélkül, hogy a hatótávolsággal kapcsolatos esetleges problémák veszélyeztették volna az autó haladását - a kitűzött köridők pontossági versenyével a Mercedes nyerte a párviadalt. A Nissan teljesítményjavító innovációs filozófiájával összhangban a versenypályán megszerzett tapasztalatokat az NTCE munkatársai közvetlenül hasznosítják. Az egyik csapatvezető, Josep Traver I Viladegut elmondta: „Nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahogyan a csapatunk helytállt a nagy kihívást jelentő bajnokság során. Az eredmények folyamatos javulása nagymértékben hozzájárult márkánk kedvező megítéléséhez és a csapatszellem javításához." „Sokat tanultunk abból, hogy a tömegcsökkentéssel és a precíz motorbeállítással hogyan javíthatjuk autóink teljesítményét és takarékosságát, valamint mennyire befolyásolja a vezetési stílus az üzemanyag-takarékosságot. Megtapasztaltuk, hogyan küzdhetjük le a nehézségeket, és ezek a tapasztalatok a későbbiekben is hozzájárulnak a Nissan autósporttal kapcsolatos tevékenységeihez, legyen szó akár a hagyományos versenyzésben megszokott sebességről, akár a hatékonyságról." „Fontosnak tartjuk továbbá, hogy az ECOseries sikeres teljesítéséhez szükséges csapatépítés és motiváció hatással van a műszaki központ mindennapi működésére, így ezentúl még magabiztosabban alkothatjuk meg a jövő nagyszerű Nissan modelljeit." A csapatban összesen 34 pilóta vett részt és több mint 60 önkéntes segítette munkájukat a szezon során. Kulcsszavak: autóipar, elektromos, elektromos autó, juke, környezetbarát, környezetvédelem, leaf, micra, nissan, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Panorámalift viszi az autót az 57. emeleten lévő luxuslakásig |
||
2013. október 16.
A Porsche Design szakemberei luxus felhőkarcolót terveznek Miami Beach központjába.
|
A Porsche Design szakemberei luxus felhőkarcolót terveznek Miami Beach központjába, ahol a kőgazdag tulajdonosok luxusautóit látványos panorámalift szállítja fel akár egészen az 57. emeleten lévő penthouse üvegfalú garázsáig, hogy a nappaliból is bármikor rá tudjunk nézni a verdára vagy olajat tudjunk cserélni. A Porsche Design-t a 911-es formatervezője, a Porsche alapítójának unokája prof. Ferdinand Alexander Porsche alapította 1972-ben Stuttgartban. A dizájn műhely a legendás sportkocsi márkához hasonló pozíciót harcolt ki magának a high-end férfi luxus kiegészítők piacán. Kínálatában megtalálhatóak az óráktól, tollaktól, napszemüvegektől kezdve, a mobiltelefonokon és táskákon át a sportkiegészítőkig vagy akár motorcsónakokig vagy egy vízipipáig minden, amire egy férfinek szüksége lehet. Vagy akinek egy 911-es nem fér bele, de mégis szeretne egy ízelítőt a Porsche életérzésből. Bár ez az életérzés lőerők, gyorsulás, benzinszag és a boxermotor hangja nélkül nem sokat ér. Most egy autó megtervezésénél is nagyobb fába vágták a fejszéjüket, luxus felhőkarcolót álmodtak Miami Beachre. Az eddigi Porsche Design termékek, kategória függvényében, P1000-P9000 közötti modellszámokat kaptak. Kulcsszavak: design, Egyesült Államok, Luxus autó, Porsche, tervezés
|
|
|||||
|
||||||
A vártnál jobban fogy a BMW i3-as |
||
2013. október 16.
Egyelőre remekül alakul a BMW i3-as jövője: már több mint 8000 darabra adtak le előrendelést, és ha így alakul az értékesítés, akkor növelni kell a kapacitást Lipcsében.
|
Friedrich Eichiner a BMW-től elmondta, minden terv szerint halad, és nem igazak a pletykák, miszerint csúsztak a gyártással – írja a tisztajovo.hu A Bloomberg számolt be róla, hogy több mint 8000 i3-asra adtak le előrendelést a BMW-nél, miközben az értékesítés csak november 16-án indul Németországban, majd Amerikában, Kínában és Japánban 2014 első felében. Az autó indulóára 10 millió forint felett van, de ennek ellenére nagy a kereslet iránta. A BMW arra számít, hogy jövőre 10 000 fölé emelkedik a kereslet, és a „keresletnek megfelelően fogják alakítani a kapacitást”. „Amennyiben a kereslet tartja a szintet – és jelenleg úgy tűnik, hogy ez a helyzet -, akkor hamarosan többet kell invesztálnunk”- mondta Eichiner hétfőn egy sajtókonferencián. Az elemzők szerint a BMW több mint 2 milliárd eurót invesztált az i3 fejlesztésébe, és a gyártás során is különleges technológiákat használnak a környezetvédelem érdekében. A cég célja, hogy a profitot 8 és 10 százalék között tartsák az elkövetkező években, mivel vissza kell nyerni a befektetést. Sascha Gommel, a Commerzbank elemzője szerint „általában véve jó jel az, hogy érdeklődnek az i3 iránt”. A Wirtschaftswoche arról cikkezett múlt hétvégén, hogy tíz napig szünetelt az i3 gyártása, mivel gond volt a szénszálas elemek kötésével. Eichiner szerint a szállítást nem érintik az olyan problémák, melyek tipikusak egy új modell kigördítésénél. . Kulcsszavak: BMW, elektromos, elektromos autó, gazdaság, i3, jármű kereskedelem, márkakereskedő, villanyautó
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10091 - 10100 |