Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10121 - 10130 |
Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk |
||
2013. október 10.
Az abroncsok a gépjárműmotorok által kifejtett teljesítményt hivatottak közvetíteni az út vagy egyéb felület felé, épp ezért közvetlenül befolyásolják a jármű gyorsulását, a fékezési jellemzőit és összességében a kezelését.
|
Az abroncsok és az útfelület érintkezési területének méretei nagyjából egy emberi kéz méretének felelnek meg, ezért a biztonságos vezetés szempontjából kulcsfontosságú a minőségi abroncsok megválasztása a megfelelő karbantartással együtt. A Goodyear Dunlop készített egy összefoglalót azokból az alapinformációkból, melyeket minden felelősségteljes autóvezetőnek tudnia kell az abroncsokról. A személyabroncsok típusai A személygépjárművekre tervezett abroncsok három alapkategóriába sorolhatók. Ezek a nyári, téli és az egész évben használható személyabroncsok, melyek részben futófelületükben, részben pedig a gyártásukhoz felhasznált keverékeikben különböznek egymástól. Az abroncs keverékét kifejezetten az adott évszakra és az évszak hőmérsékleti jellemzőire fejlesztették ki. Az optimális határértéknek számító napi átlaghőmérséklet, melynél a gépjármű-tulajdonosoknak az abroncsok lecserélése mellett kell dönteniük, 7 °C. Az egész évben használható abroncsok kompromisszumot jelentenek, mivel az év minden szakában használhatóak, ennek ellenére az abroncsok paraméterei nem érik el az adott évszakra - legyen akár nyári vagy téli - tervezett abroncsok paramétereit. Az abroncsok jelölései Minden abroncsmodellt több tucatnyi különféle méretben gyártanak. Az abroncsok megválasztásakor minden vevőnek tisztában kell lennie azzal, mit jelent pontosan az abroncs oldalfalán látható jelölés. Az első háromjegyű szám jelenti az abroncs szélességét, milliméterben megadva. Ezután következik egy perjel és két számjegy. Ez az oldalarány, mely a magasság/szélesség százalékos arányát fejezi ki. Emellett a szám mellett „B” vagy „R” betű áll az abroncsfelépítés típusától függően, megmutatva, hogy diagonál (B) vagy radiál (R) típusú abroncsról van-e szó. A jelölés utolsó eleme számok és betűk kombinációja, melyek az abroncs tömegét és sebességindexét jelentik. A forgalmi engedélyben találhatók az előírt abroncstípusok, melyeket a vezető a járművön alkalmazhat. Az abroncs gyártási dátuma Minden abroncs oldalfalán szerepel a „DOT kód”, mely azonosító adatokat tartalmaz többek közt arról, hogy hol és mikor gyártották az adott abroncsot. Ezért fontos tudnivaló a gépjárművezetők számára, hogy a DOT kód utolsó négy száma az abroncs gyártási dátumát jelenti, az első két számjegy pedig sorrendben a gyártás hetét és utolsó évét. Az abroncsok címkézése 2012. november 1-től kezdve minden 2012. július 1. után gyártott és eladott új abroncsot szabványosított európai EU abroncscímkével kell ellátni, mely tájékoztatja a vevőt az abroncs három teljesítmény-paraméteréről: a gördülő ellenállásról, a nedves tapadásról és a gördülési zajkibocsátásról. A szabványosított európai abroncsjelölés objektív, megbízható és összehasonlítható információt nyújt a vevőknek három fontos paraméterről, ennek ellenére a címke nem adja meg az abroncs összes teljesítmény-jellemzőjét, különösen, ami a téli körülményeket illeti. Az abroncsok tárolása Minden abroncsot számos szezonon át használnak a járművön, épp ezért nagyon fontos gondoskodni megfelelő tárolásukról a használaton kívüli időszakokban. Tárolás előtt az abroncsokat szemrevételezni kell sérülések megállapítása céljából. Az idegen anyagokat, törmeléket el kell távolítani, az abroncsokat lemosni, majd hagyni megszáradni. A legjobb, ha az abroncsokat a felnin hagyjuk és vízszintesen tároljuk, hogy oldalfalaik érintkezzenek. A felnire szerelt abroncsok mindvégig nyomás alatt vannak, így még az alsó abroncsot se fenyegeti a deformálódás veszélye. A felni nélkül tárolt abroncsokat függőlegesen álló helyzetben kell tárolni és a tárolási időszak alatt egyszer-kétszer meg kell őket fordítani. Mindkét esetre vonatkozik, hogy az abroncsokat sötét helyen és, ha lehetséges, állandóan alacsony hőmérsékleten kell tárolni. Abroncsnyomás Az abroncsok csak akkor nyújtják a legjobb teljesítményt, ha az előírt nyomásra fújják fel azokat. Szabály, hogy az előírt nyomás a jármű tanksapkájának belsején vagy a vezető felőli ajtóoszlopon található. Az előírtnál alacsonyabb vagy magasabb abroncsnyomás egyenetlen kopáshoz vezet, és ezzel egyidejűleg negatív hatást gyakorol a jármű kezelésére. A Goodyear a mobil alkalmazásához mellékelt egy a mai járművek többségét lefedő táblázatot, ezzel még inkább megkönnyítve a járművezetők dolgát a vonatkozó információ meghatározásában. Az abroncsok futófelülete Az abroncs futófelülete a profil legfelső részét jelenti, vagyis azt a részt, amelyik érintkezik azzal a felülettel, melyen a jármű halad. Az egyes abroncsmodellek futófelülete eltérő. Kerületi mintaárkaik, lamelláik számban és alakban különböznek. A nyári abroncsokhoz viszonyítva a téli abroncsok futófelületein több a lamella, mely mindenekelőtt nedves körülmények között, hóban és jégen javítja a húzóerőt. Téli abroncsokon a minimálisan elfogadható futófelület mélysége 4 mm. Nyári abroncsok esetében ez 1,6 mm, ennek ellenére a szakemberek azt ajánlják, hogy nyári abroncsok esetén is cseréljük le az abroncsokat, ha elérik a 4mm-es mélységet. Féktávolság A féktávolság az abroncsok egyik legfontosabb biztonsági paramétere. Különféle felületeken tesztelik az abroncsokat: száraz és nedves felületen, adott esetben havon és jégen is, melynek során általában a jármű 80 vagy 100 km/h-s sebességről állóra fékez. Az abroncsok féktávolságával kapcsolatos információk az EU abroncscímkéin olvashatók. A vevők bővebb információkat olvashatnak szakmai magazinok és független szervezetek által lebonyolított független tesztek eredményeiről. A vízen felúszás (aquaplaning) Az aquaplaning - azaz a vízen felúszás - azt az állapotot jelenti, amikor az abroncs nem képes elvezetni a vizet a mintaárkain át, így az fokozatosan felgyülemlik, és vízréteg képződik az abroncs és az útfelület között. Az abroncs elveszti közvetlen érintkezését az útfelülettel, minek következtében a vezető nem tudja többé irányítani a járművet. A vízen felúszás veszélye fokozódik nagy sebesség vagy erősen kopott futófelület esetén. Épp ezért alapvető fontosságú a lassítás, ha nagymennyiségű víz borítja az útfelületet és még inkább, ha az abroncsok kopottak. Kulcsszavak: Dunlop, Goodyear, gumiabroncs, jármű, járműipar, közlekedésbiztonság, téli útviszony
|
|
|||||
|
||||||
Jelentősen nőtt a használtautó értékesítés a harmadik negyedévben |
||
2013. október 10.
Jelentősen nőtt az eladott használt autók száma a harmadik negyedévben, amikor a használtautó-index 7,8 százalékponttal, 105,8 százalékra emelkedett - közölte a Használtautó.hu hírportál.
|
A portál szerint az időszakban elkelt használt autók összértékének változását jelző mutatószám alakulását két tényező is befolyásolta: miközben az idei évben eddig több mint tíz százalékkal több használt hazai személyautó váltott tulajdonost, mint az előző év első három negyedévében, megállt az átlagár hosszú idő óta tartó csökkenése. Mérésük szerint az átlagár az előző negyedévhez képest 2,1 százalékkal, 1,48 millió forintra nőtt. Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője kiemelte, hogy a használtautó-piacon az elmúlt negyedévben a forgalom növekedésén túl két további reményt keltő fejlemény tapasztalható. Egyrészt már nemcsak a kilenc évnél idősebb, hanem a 0-2 éves használtautók körében is emelkedett szerény mértékben a tulajdonosváltások száma. Ezzel párhuzamosan hosszú idő óta először megállt az átlagárak csökkenése: a második negyedévhez képest már 2 százalékkal magasabb átlagárat tapasztaltak. A forgalom növekedése a legolcsóbb, néhány százezres értékű, illetve az 5 millió forint feletti kategóriában a legszembetűnőbb - mutatott rá. A közlemény szerint miközben a belföldi használt autók kereskedelme fokozatosan élénkül, a behozott járművek száma szinte robbanásszerűen nő. Míg 2011-ben még csupán havi 2-3 ezer külföldről származó autót helyeztek hazai forgalomba, ez az érték az utolsó negyedévben már minden hónapban meghaladta a 6 ezres értéket. Az utolsó negyedévben mért közel 20 ezer darabos használtautó-import volumene 38 százalékkal nagyobb, mint egy éve. A teljes személyautó-behozatal több mint 60 százalékát hat márka fedi le, ezek a Volkswagen, a BMW, az Opel, a Ford, az Audi és a Mercedes. A portál várakozásai szerint, bár a belföldi használtautó-piacon már érzékelhető számottevő növekedés, stabil élénkítő hatást csak az újautó-eladások volumenének további bővülése tudna gyakorolni erre a területre. A mostani lendület várhatóan az év végéig kitart, de azt csak a következő negyedévek adatai fogják megmutatni, hogy valódi trendfordulóról van-e szó - írta a Használtautó.hu. Kulcsszavak: audi, ford, gazdaság, használtautó, jármű kereskedelem, mercedes-benz, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Környezetbarát motor és számtalan frissítés az új Opel Meriván |
||
2013. október 09.
2003-as megjelenése óta az Opel Meriva a legnépszerűbb a kis egyterűek között. Még tovább emelte a nívót a 2010 óta kapható második nemzedék – olyan innovatív jellemzőkkel, mint a FlexDoors ajtók, a flexibilis üléselrendezés, a vezető és az utasok nagyfokú komfortja, valamint a sok ésszerű rakodóhely.
|
Mint független egészségügyi szakértők megállapították, a Meriva az ergonómia bajnoka! Január közepén (2014. január 16-26.), a Brüsszeli Autószalonon ünnepli világpremierjét az új, még nívósabb, gazdaságosabb és jobban kezelhető Meriva. Az új Opel Meriva az eddigi koncepció következetes továbbfejlesztése, finom adalékokkal megfűszerezve. Új külleme a Frankfurti Autószalonon épp bemutatott Opel Insignia stílusát mutatja, tőle örökölte a hűtőmaszk krómlécét és a ragyogó, fénydiódás nappali világítást, illetve hátsó lámpát. Elegáns oldalvonalát is krómléc emeli ki. Szóval remekül néz ki a kompakt Opel, pontosan odaillik az ADAM, a Cascada és az Insignia mellé. Rangos megjelenéshez rangos motorok járnak: az újonnan konstruált, csendes 1.6 CDTI – eddig a nagyobb testvér, a Zafira exkluzivitása – immár ott surrog a Meriva gépteteje alatt is, a 100 kW/136 LE és 320 newtonméter kifejtésére képes változatban. Fogyasztása csupán 4,4 liter per 100 kilométer, ami megfelel 116 g/km CO2 kibocsátásnak. 2014 folyamán további takarékos és tiszta 1.6-os dízelek követik. Nemcsak a dízel, hanem valamennyi benzines és gázüzemű motor is teljesíti a szigorú Euro 6-os kipufogógáz normát. A továbbfejlesztett 1,4 literes benzineseket (88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE) hatfokozatú automatával is kínálják. A manuális sebességváltókat alapvetően átdolgozták, így rövid mozdulatokkal, simán és könnyen kapcsolhatók. Hasonlóan meggyőző a Meriva legújabb generációs Opel IntelliLink szórakoztató-tájékoztató berendezése. Nagyfelbontású, hétcolos, színes képernyő garantálja a fedélzeti elektronika áttekinthető kezelését, és mutatja az opcionális tolatókamera képét. Nem hiányzik a hangvezérlés, a telefonálás Bluetooth-kapcsolattal és az audio streaming. A Navi 950 Europa IntelliLink alapból tartalmazza egész Európa térképét – a frissítéseket pedig egyszerűen, USB-ről lehet letölteni. „Egy évtizeddel ezelőtt egyedül volt az első Opel Meriva, de most már több mint húsz vetélytárs küzd a piaci részesedésért. Ám az új Meriva flexibilitása és ergonómiája továbbra is utolérhetetlen. Ehhez járulnak olyan jelentős újdonságok, mint a nívós design, az új generációs motorok és sebességváltók, valamint a legújabb IntelliLink-infotainment. Modelloffenzívánk új Merivájával ugyanott állunk, ahol e járműkategória megalapításakor: az élen“, mondta az Opel igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. Számos kitüntetés után – Arany Kormánykerék, Plus X Award – június végén a Meriva lett a J.D. Power VOSS 2013-as németországi tanulmányában a „legnagyobb vevő-elégedettséget kiváltó kompakt egyterű.“ Kell jobb bizonyíték, hogy a komfort és a technika mellett rendben van a kis Opel minősége is? Friss design, hatásos részletek és nívós krómozás Az Opel designfilozófiája – szoborszerű forma, németes mérnöki tudással – pompásan illik egy kis, flexibilis egyterűhöz is, ahogy a dinamikus Meriva bizonyítja. Sok apró tökéletesítés ad neki magabiztos fellépést. Elöl a króm-maszk meghatározó, a ködlámpák szintén krómozott keretével együtt. Az új fényszórók sas-tekintetét fénydiódás nappali világítás egészíti ki. Elegáns, krómozott övvonal hangsúlyozza az oldalablakok hullámvonalát, mintegy árulkodva a Meriva különlegességéről, a hátrafelé nyíló hátsó ajtókról, amelyek gyerekjátékká teszik a beszállást. Ugyanezt a hatást keltik a középre helyezett ajtókilincsek is. Hátul a fénydiódás lámpák új, markáns grafikája tűnik fel, de nem maradnak hatás nélkül az újonnan tervezett 17 és 18 colos kerekek sem. A Meriva az egyetlen egyterű kocsi ezzel a nagyobb kerékmérettel, amely nagyszerű útfogást biztosít, és kiemeli a vetélytársak közül. Kulcsszavak: autószalon, design, galéria, Meriva, opel, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Az autósok mindössze harmada tudja, hogyan kell meghatározni abroncsaik korát |
||
2013. október 09.
A Goodyear Dunlop Tires Hungary kiterjedt felmérést végzett arra nézve, mennyire ismerik a vevők abroncsaik korát és a kor meghatározásának módját, milyen okból vásárolnak új abroncsokat, valamint ehhez kapcsolódó egyéb témákat is vizsgált. Ugyanazt a kutatást végezték el cseh és magyar autóvezetőkön.
|
A vizsgálat, valamint az egyes országok összehasonlítása érdekes olvasmányul szolgálhat. „Az abroncsok kora olyan tényező, amit az autósok többsége pontatlanul értelmez. Egyes autóvezetők azt hiszik, hogy ha egy vagy két évvel korábban gyártott új abroncsokat vesznek, azzal a tárgyévben gyártottaknál gyengébb minőségű abroncsokhoz jutnak. Ez azonban téves feltételezés. Ha az új abroncsokat megfelelő körülmények között tárolják, körülbelül három évig megőrzik eredeti tulajdonságaikat” mondja Lenka Majková, a Goodyear Dunlop marketing specialistája. Egy ok, amiért a vevők nem fordítanak figyelmet abroncsaik korára, az lehet, hogy a legtöbb autóvezető nem is tudja meghatározni a gyártási dátumot. A felmérés rávilágított, hogy a magyar autóvezetők mindössze 34 %-a, a csehek 35 %-a és a szlovákok 28 %-a képes megállapítani ezt az információt az abroncs oldalfalán található DOT kód alapján. Az (egyes országok szerinti) válaszadók 8-14 %-a hiszi, helytelenül, hogy az abroncsok kora meghatározható például az eladási nyugtából vagy a QR kód alapján. Bár a vevők találkozhatnak ezzel a kóddal - például a Dunlop abroncsok esetében - ez a kód az abroncsok teljesítményi kritériumairól nyújt nekik részletes információt, nem pedig azok koráról. Érdekes adat, hogy a magyar autósok 6,5 %-a az abroncs szelepén keresi a gyártási dátumot. Magyarországon az autósok 43 %-a, Szlovákiában a 35 %-a és a Cseh Köztársaságban mindössze 31 %-a nézi meg vásárláskor abroncsaik gyártási dátumát. Arra a kérdésre, hogy az autóvezetők vajon mért nem nézik meg a gyártási időpontot, a magyar válaszadók közel fele elismerte, hogy megbízik a kereskedőben. Ez a fajta bizalom a kereskedő iránt más országokban is hasonló szintet mutat. A magyar autóvezetők 24 %-a azért nem nézi meg a gyártási dátumot, mert helyettük valaki más intézi az abroncsok beszerzését és járműveik gondozását. Szlovákiában a válaszadók 28 %-a hozta fel ezt okként, Csehországban pedig ez a szám 30 %. Tudja, hogyan kell meghatározni gumiabroncsai korát? A magyar autósok válaszai: •Az oldalfalon lévő DOT kód alapján •Nem •A blokk vagy számla dátuma alapján •Az abroncson lévő QR kód szerint •Más válasz Érdekes helyzet áll elő, mikor annak okairól számolnak be, miért vásárolnak új abroncsokat. A futófelület kopása az alapvető érv az abroncsok cseréjére a szlovák autósok 84 %-ának, a csehek 79 %-ának és a magyarok 67 %-ának esetében. Bár ez jó indok, nem kevésbé fontos a hasznos élettartam, vagyis az abroncsok kora. A legtöbb autóvezető azonban nincs tisztában ezzel a ténnyel és a magyar autósoknak mindössze 27 %-a, a csehek 24 %-a és a szlovák válaszadók 23 %-a jelölte meg ezt indokként új abroncsok beszerzésére. E tekintetben érdekes volt a nők és férfiak közötti különbség. Míg a magyar nők 17 %-a nem veszi fontolóra új abroncsok beszerzését, mert valaki más törődik helyettük az autójukkal és tartozékaival, addig a magyar férfiak 77 %-a számára a fő ok a futófelület kopása. Új abroncsok beszerzésének tekintetében a magyar autósok a legkonzervatívabbak, mert több mint 60%-uk az abroncsszervizben, vagy az autószervizben vesz új abroncsokat - ez az arány Csehországban csak 49 %, Szlovákiában pedig 42 %. Ezzel szemben a cseh és szlovák autóvezetők körülbelül egyharmada interneten keresztül szerzi be abroncsait, míg a magyaroknak mindössze egy tizede. A felmérést az Ipsos Tambor közvélemény-kutató cég végezte ez év júliusában. Magyarországon a válaszadók száma 520 volt, Csehországban 505, Szlovákiában pedig 518. A felmérésben csak 18 - 65 év közötti aktív autóvezetők vettek részt. Kulcsszavak: Dunlop, gumiabroncs, járműipar, közlekedés, közlekedésbiztonság
|
|
|||||
|
||||||
A 2013-as teherautó-vezetők fogyasztási versenye a végéhez közeledik |
||
2013. október 09.
A 2013-as év egy újabb év a sorban, melynek során a Volvo Trucks folytatja a kelet-közép európai piacon a Teherautó-vezetők fogyasztási versenyének projektjét.
|
Már márciustól kezdve különféle selejtezőket tartottak 14 kelet-közép európai országban, azzal a céllal, hogy saját nemzeti bajnokuk legyen gazdaságos vezetésben, aki egyben az országukat is képviseli a kelet-közép európai döntőben. Most a verseny a végéhez közeledik, izgalmas részhez – a végső döntő október 19-én Horvátországban kerül megrendezésre. A 2013-as Tehetrautó-vezetők fogyasztási versenye most a döntőhöz közeledik. A Volvo Trucks rendezvénysorozata az üzemanyag-takarékosságot, s ezáltal a járművezető üzemanyag-takarékosságban betöltött szerepét hangsúlyozza. Lenyűgöző számú, megközelítőleg 3200 teherautó-vezető csatlakozott a versenyhez ebben az évben. Közülük mindenki versenyzett már a különböző helyi piaci selejtezőkön - megpróbálva a legkevesebb üzemanyagot elhasználni - azzal a céllal, hogy az országos döntőbe jussanak, a verseny nemzeti bajnokai legyenek és megnyerjék a jogot arra, hogy képviseljék az adott országot a kelet-közép európai döntőn. “A Teherautó-vezetők fogyasztási versenyén részt vevők száma a közép-kelet európai piacon majdnem kétszer annyi versenyzőt vonzott az előző évhez képest, ami azt bizonyítja, hogy nagy és még mindig emelkedő az érdeklődés az üzemanyag-takarékos vezetés iránt – ez egy olyan kérdés, amely haszonnal jár mind a szállítmányozó cégeknek, mind a környezetnek”, magyarázta Andreas Wahlgren, a Volvo Group Trucks kelet-közép európai marketing vezetője, és a verseny fő szervezője. Két héten belül, október 19-én csak a 14 nemzeti bajnok találkozik Opatijában, Horvátorzágban, ahol a képességeiket összemérve sor kerül a döntőre a grobniki tesztpályán. A verseny döntő köre után a Teherautó-vezetők fogyasztási versenyének győztesét - a kelet-közép európai gazdaságos vezetés bajnokát – megkoronázzák, és átadják a fődíjat is: egy vadonatúj Volvo V40-es személyautót. A végső döntőn, Opatijában Magyarországot Simon Zoltán képviseli, aki a magyarországi döntő során, mely Budapesten került megrendezésre 2013. szeptember 29-én, bizonyította képességeit. Ő a legüzemanyag-takarékosabb sofőr, s így nemzeti bajnoka lett a 2013-as magyarországi Teherautó-vezetők fogyasztási versenyének. A 2013-as Teherautó-vezetők fogyasztási versenyén résztvevő kelet-közép európai országok: Bosznia, Bulgária, Csehország, Horvátország, Észtország, Magyarország, Lettország, Litvánia, Macedónia, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia. Teherautó-vezetők fogyasztási versenye a Volvo Trucks szervezésében - Tények A Teherautó-vezetők fogyasztási versenyén professzionális sofőrök versenyeznek a lehető legüzemanyag-takarékosabb módon. A rendezvény 2011-ben indult a Volvo Trucks szervezésében, főképp azért, hogy kiemeljék a sofőrök üzemanyag-fogyasztásban betöltött szerepének fontosságát. Az esemény, amely globális versennyé alakult, sikeresnek bizonyult, és nagy érdeklődést váltott ki mind a teherautó-vezetők, mind az általuk képviselt cégek körében, különösen a kelet-közép európai piacon, ahol elhatározták, hogy évenként megrendezik a versenyt. Egy lengyel sofőr, Paweł Ozimek az EPO-Trans Logistic-től nyerte a múlt évi fogyasztási versenyt, miután bemutatta verhetetlen képességeit az utolsó körben 2012. októberében a csehországi Olomouc-ban. Sikerült tökéletes egyensúlyt tartania a sebesség, az idő és az üzemanyag-fogyasztás közt, elhasználva 22,2 liter üzemanyagot 100 km-en. A Teherautó-vezetők fogyasztási versenye a Volvo Trucks szervezésében szerves része a Minden Csepp Számít kommunikációs kampánynak, azzal a céllal, hogy megmutassák: az üzemanyag-fogyasztásban számottevő megtakarítás érhetünk el relatív egyszerű intézkedésekkel. Kulcsszavak: járműipar, közlekedés, verseny, volvo trucks
|
|
|||||
|
||||||
A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje |
||
2013. október 09.
A nemrégiben megrendezett Frankfurti Autókiállításon a Toyota Motor Europe elnöke, Didier Leroy a kamerák kereszttüzében, a Toyota standján összegyűlt újságírók sokasága előtt mondta el megnyitó beszédét.
|
Első dolga az volt, hogy a világ szeme elé tárja azt a technikai bravúrt, amit Toyota Yaris Hybrid-R néven ismerünk. Amint a vakuk villogása alábbhagyott, és helyreállt a nyugalom, az elnök három szóval kezdte mondanivalóját: “We are Hybrid”. A legelső hibrid, a Toyota Prius 1997-es megjelenése óta a hibridhajtású autók eladásai világszerte hihetetlen ütemben növekednek: a technológia úttörőjének számító Toyota immár 5,5 millió ilyen járművel értékesített. Fontos mérföldkő ez, s e jelentős eredmény nagyrészt annak köszönhető, hogy a hibridek vezetése kellemes élményt jelent – s hogy ezek az autók pozitív érzelmeket ébresztenek tulajdonosaikban. Ennek nemcsak az az oka, hogy az elektromotor csendesen működik, vagy hogy a váltó simán kapcsol, a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás pedig rendkívül alacsony. A hibridautók tulajdonosai igazi közösséget alkotnak; büszkék arra, hogy hibridet vezetnek, és minden alkalmat megragadnak, hogy családjuk és barátaik tudomására hozzák, mennyire szeretik autójukat. Ezt a bensőséges kapcsolatot fejezi ki a Toyota új rövidfilmje, ami – a hibrid autókhoz hasonlóan – tárgyakat, embereket és helyszíneket hoz össze, s ebből formál mosolyokat a képernyőn. A mosoly pedig, mint tudjuk, ragályos dolog. Alighanem ennek is köszönhető, hogy a Toyota a tavalyi évben már az európai hibrid-piac 75 százalékát uralta – ami egyértelműen boldog és elégedett autósokra utal. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, concept, Frankfurt, galéria, IAA, toyota, Yaris Hybrid-R
|
|
|||||
|
||||||
A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén |
||
2013. október 09.
Az amerikai Insurance Institute for Highway Safety legújabb tesztprogramja, amely során a frontális ütközést megelőző rendszerek teljesítményét értékelték, ismét kiemelte a Volvo Car Group vezető szerepét az autók biztonsága terén.
|
Mind a Volvo S60, mind a Volvo XC60 a lehető legmagasabb, „Kiváló” minősítést kapta. A 74 gépjárműre kiterjedő tesztben a Volvo Cars City Safety koccanásgátló rendszere volt az egyetlen alapfelszereltségbe tartozó, alacsony sebesség mellett működő ütközésmegelőző rendszer. „Örömmel látjuk, hogy a nagyobb minősítő intézetek kezdik beépíteni a tesztprogramjaikba az ütközésmegelőző technológiákat. Ez jobb rálátást biztosít a vásárlóknak az automatikus fékrendszerek előnyeire. Egyúttal azt is elősegíti, hogy a vállalat a teljes járműflottában bevezesse ezeket a technológiákat” – jelentette ki Thomas Broberg, a Volvo Car Group vezető biztonsági tanácsadója. Az IIHS új ütközésmegelőzési értékelése az intézet 2014-es Top Safety Pick+ értékelésének része lesz. Az értékelés a ráfutásos ütközések két tesztjét foglalja magában 20, illetve 40 km/h-s sebesség mellett. A Forward Collision Warning rendszerrel felszerelt járművek pluszpontot kaptak. A City Safety koccanásgátló rendszer és a Ráfutásra figyelmeztető rendszer adaptív tempomattal, automatikus fékezéssel és gyalogos/kerékpáros felismeréssel nevű opcióval felszerelt Volvo S60 és XC60 is azon hét modell közé tartozik, amelyek az új teszten „Kiváló” minősítést szereztek. A City Safety alapfelszereltség a Volvo összes modelljében Az alacsony sebesség mellett működő City Safety rendszer az összes piacon elérhető valamennyi Volvo-modellben az alapfelszereltség része. A legtöbb Volvo-modell olyan korszerű technológiával is rendelhető, amely nagyobb sebesség mellett is automatikusan észleli a járművek hátulját, a gyalogosokat és kerékpárosokat, és ilyenkor automatikusan figyelmeztetést küld, illetve ha kell, fékez is. „Az IIHS tesztje két helyzetre koncentrál, amelyekben az autó egy álló járművet közelít meg. Azt is ki kell azonban hangsúlyozni, hogy a Volvo Cars rendszerei jóval többféle valós helyzetet fednek le, beleértve az azonos irányba haladó járműveket, a gyalogosokat és a kerékpárosokat is” – mondta Thomas Broberg. A Volvo Cars eddig több mint egymillió olyan autót értékesített, amely automatikus fékrendszerrel van felszerelve. A vállalat a közeljövőben is folytatja ezt az úttörő munkát annak érdekében, hogy a rendszerek a sötétben is észlelni tudják a gyalogosokat, valamint az állatokkal való ütközés hatásait csökkentő rendszer fejlesztése is folyamatban van. Az automatikus fékezés csökkenti a balesetek számát Az IIHS/HLDI (Highway Loss Data Institute) egy másik jelentése már dokumentálta a forradalmian új City Safety technológia előnyeit, és az eredmények szerint a technológia akár 20 százalékkal csökkenti az ütközések gyakoriságát. A svéd If biztosító adatai hasonló eredményeket mutatnak a ráfutásos ütközésekkel kapcsolatban, amelyek száma 23 százalékkal csökkent. A Volvo XC60 modelleket érintő biztosítási kárigényekről szóló IIHS-tanulmány kimutatta, hogy a City Safety a személyi sérülésekkel kapcsolatos kiadásokat 33 százalékkal, az anyagi károkat pedig 15 százalékkal csökkentette. „Az évek során folyamatosan és jelentős mértékben csökkent annak az esélye, hogy valaki megsérüljön egy Volvóban. Új megelőző és védelmi rendszerek beépítésével haladunk tovább a kitűzött biztonsági cél felé, hogy 2020-ra már senki ne szenvedjen halálos vagy súlyos sérüléseket új Volvo modellekben ülve. A hosszú távú célkitűzésünk az, hogy az autók egyáltalán ne ütközzenek” – mondta Thomas Broberg. Kulcsszavak: autóipar, Egyesült Államok, közlekedés, közlekedésbiztonság, s60, törésteszt, volvo, xc60
|
|
|||||
|
||||||
Októberben és novemberben törik a legtöbb autó |
||
2013. október 09.
Megugrik az autók sérülésével járó balesetek száma az őszi hónapokban.
|
A genertel.hu online biztosító adatai szerint a havi átlagos töréskárhoz képest októberben 17,3, novemberben 18,1 százalékkal több olyan baleset történik, amely az autók törésével jár. Az adatok a biztosító elmúlt négyéves statisztikájából származnak. Az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében a biztosító hozzáteszi: a töréskárok az esetek több mint felében nem haladják meg a 200 ezer forintot. A töréskárral végződő balesetek október-novemberi megugrását azzal magyarázza a biztosító, hogy a tulajdonosok nem készítik fel időben autóikat a hideg hónapokra, illetve a vezetők lassan veszik tudomásul, amikor megváltoznak az útviszonyok. A károk többségének három oka van: a síkos úton hosszabb a fékút, a köd miatt gyakoriak a ráfutásos balesetek, illetve az időjárás miatt dekoncentráltak a vezetők Kulcsszavak: baleset, biztosító, Genertel, síkos út, téli útviszony, téligumi, töréskár
|
|
|||||
|
||||||
Csökkent az üzemanyagok ára |
||
2013. október 09.
Bruttó 4 forinttal csökkentette a 95-ös benzin és 2 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol.
|
A lépéssel a benzin átlagára 399-400 forintra, a gázolajé 420-421 forintra csökkent. A múlt héten a Mol nem változtatott az üzemanyagok nagykereskedelmi árán, a megelőző héten azonban két alkalommal is mérsékelte azokat: a benzinét összesen 6 forinttal, a gázolajét 11 forinttal. A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei jegyzések alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a különböző kutaknál. Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gázolaj, közlekedés, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
A Chevrolet MyLink rádió nyerte a SMARTBEST 2013 díjat |
||
2013. október 08.
A tizenöt közép- és kelet-európai ország vezető autós újságíróiból álló AUTOBEST zsűri a Chevrolet MyLink kapcsolattartó rádiót nyilvánította a SMARTBEST 2013 díj győztesének.
|
A szervezet az „innovatív, egyszerű és nagyon megfizethető technikát” díjazta. A SMARTBEST díjat tavaly vezették be. A Chevrolet MyLink az okostelefon tartalmát viszi át a nagyfelbontású színes képernyőre, így könnyen hozzáférhetővé teszi a telefonkönyvet, a személyes lejátszási listákat, a fotógalériákat és videókat, valamint az egyéb eltárolt tartalmakat. A MyLink rádió hozzáférést biztosít különleges alkalmazásokhoz, mint a BringGo navigátor, a hangfelismerés és az audio streaming. A kompatibilis készülék USB vagy Bluetooth útján kapcsolódhat, ilyennel el nem látott személyes zenelejátszókhoz pedig külön dugaszoló aljzat áll rendelkezésre. “Ezen innovatív, egyszerű és nagyon jutányos technika révén mindenki autózás közben hallgathatja a kedvenc zenéjét vagy hírműsorát, illetve beszélgethet a barátaival vagy a családjával,” fejtegette Ilia Seliktar, az AUTOBEST zsűri-elnöke. “A Chevrolet MyLink beviszi az okostelefon valamennyi szórakoztató-tájékoztató funkcióját az autóba, a navigátortól a rádióadóig.” A Chevrolet MyLink többféle Chevrolet típuscsaládhoz kapható, többek között az új Trax kis SUV-hoz. A SMARTBEST díj elnyerése mellett a Chevrolet a Traxszal egyike az öt döntősnek, amelyek az AUTOBEST 2014 díjért vetélkednek. A győztest 2013. december közepén hirdetik ki. Kulcsszavak: autóipar, chevrolet, díj, MyLink, rádió, Trax
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10121 - 10130 |