Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10111 - 10120
Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI

Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI

2013. október 14.
Bemutatkozása óta a MINI Connected infotainment rendszer úttörő alkalmazásaival és szolgáltatásaival nemcsak segíti, de szórakoztatja is az autóban ülőket.
Részletek

MiniAz új MINI számos innovatív vezetést támogató rendszerrel érkezik, amelyek megteremtik a folyamatos, intelligens kapcsolatot ember és autó között, új szintre emelve ezzel a vezetés élményét, kényelmét és biztonságát. Az új MINI vezetést támogató rendszereinek fejlesztésekor a tervezők a BMW csoport világszerte elismert, innovatív technológiáit vették alapul, az autó, a sofőr és a külvilág közötti információáramlás terén felhalmozott négy évtizedes tapasztalatokat. Az olyan, ma már egyértelmű felszerelések, mint az európai autógyártók közül sorozatgyártásban elsőként kínált autóba szerelt navigációs rendszer, a világ első fedélzeti számítógépe vagy az első segélyhívó rendszer – amely mind a mai napig egyedülálló -, mind a vállalat e téren elért mérföldkövei.

Intelligens, látványos, biztonságos megoldások az új MINI-ben


Az egyik leglátványosabb újítás a BMW modellekből már ismert head-up kijelző, amely közvetlenül a sofőr látómezejébe vetít minden lényeges információt, így az még inkább az útra koncentrálhat. Az ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer segít elkerülni a veszélyes helyzeteket, különösen a nagyvárosi forgalomban. A MINI vadonatúj parkoló asszisztense a parkolóhely-keresés, illetve parkolás tökéletes kényelmét kínálja, míg a tolatókamera részletgazdag élőképe a manőverezésben segít. Az új MINI mindezeken felül olyan innovatív vezetést támogató felszerelésekkel érkezik, mint a videó-alapú sebesség- és távolságtartó rendszer, amely automatikusan tartja a biztonságos távot az előtte haladó jármű mögött, valamint a sebességkorlátozás-kijelzés, amely azonnal érzékeli és megjeleníti az adott útszakaszra érvényes sebességkorlátozást. A rendszert az előzést tiltó jelzésekre figyelő, illetve az egyéb közlekedési táblákat szelektálva megjelenítő és tároló funkciók egészítik ki. A távolsági fényszóró asszisztens megteremti a biztonságos éjszakai vezetéshez szükséges optimális látási feltételeket, automatikusan vezérelve a fényszóró berendezések teljes palettáját. A beépített kamera több száz méterre előre figyeli a forgalomban résztvevő járműveket, és ha szükséges, magától lekapcsolja a távolsági fényszórót.

MiniMINI head-up kijelző


2003-ban a BMW csoport volt a világon az első, amely sorozatgyártásban kínálta modelljeiben a forradalmi újításnak számító szélvédő kijelzőt (Head-up display). Az innovatív megoldás vadonatúj, kifejezetten az új MINI-hez fejlesztett verziója újraértelmezi a technológia alapjait, hiszen ahelyett, hogy a megszokott módon a szélvédőre vetítené az információkat, azok ezúttal egy, a műszerfal tetején automatikusan felnyíló kijelzőn jelennek meg, a kormány és a szélvédő között. Az új MINI-hez opcióként elérhető kijelző így pontosan a sofőr látómezejébe vetíti a lényeges információkat, amiket ezáltal a sofőr 50 százalékkal gyorsabban észlel, miközben figyelmét egy pillanatra sem kell levennie az útról.

A kijelzett információk szinte minden lehetséges módon, a sofőr igényei szerint testre szabhatóak, a kijelző ugyanis a sofőr magassága és üléspozíciója szerint állítható. A MINI szakemberei úgy tervezték meg a kijelzőt, hogy a megjelenített adatokat - mintegy optikai csalódásként - a távolban lássa a sofőr, a szemének így nem kell folyamatosan fókuszpontot váltania az út és a kivetített információk között. A nagy felbontású színes képek a legrosszabb fényviszonyok között is tökéletesen láthatóak maradnak, miközben a sofőr reakcióidejének csökkentése érdekében az általános információkat, a navigációs rendszer nyíl-alapú ikonjait és a veszélyhelyzetekre figyelmeztető szimbólumokat más-más színskálát alkalmazva rajzolták meg.

Mindent figyel: intelligens kamera a biztonságos vezetésért

Az új MINI egyik forradalmi újítása a szélvédő mögé, a középső visszapillantó tükör elé beépített intelligens kamera, amely szüntelenül pásztázza a MINI előtti utat, keresi a közlekedési táblákat, követi az előtte haladó járművek mozgását, miközben a gyalogosokra is figyel. A MINI innovatív ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszere, a videó-alapú sebesség- és távolságtartó rendszer, a sebességkorlátozás-kijelzés, a közlekedési táblákat figyelő rendszer, sőt még a távolsági fényszóró asszisztens is az okos kamera állandó figyelmére épül, egyszerre téve minden korábbinál kényelmesebbé és biztonságosabbá a vezetést.

MiniMagabiztosan vezet: videó-alapú sebesség- és távolságtartó rendszer

A kisautó sezgmensben elsőként kínált sebesség- és távolságtartó rendszer jelentősen növeli a vezetés kényelmét, a sofőrnek ugyanis többé nem kell egyfolytában a sebességre és a követési távolságra koncentrálnia. A rendszer a szélvédő mögé épített kamera segítségével folyamatosan figyeli a MINI előtti forgalmat, a 30 és 140 km/óra közti sebességtartományban pedig automatikusan tartja az előre beállított sebességet és távolságot az előtte haladó autó mögött. A sofőrnek csak kormányoznia kell, az optimális gyorsításról és lassításról a rendszer önmaga gondoskodik, természetesen mindvégig fenntartva az azonnali beavatkozás lehetőségét.

A rendszer az előtte haladó jármű mögött négyféle előre meghatározott követési távolságot képes tartani, egészen 90 méteres távolságig. Ha a MINI előtt haladó jármű sebessége csökken, a rendszer vele egy ütemben lassít, mindvégig tartva a két jármű között előre meghatározott távolságot, ha pedig az előtte haladó jármű gyorsít, úgy a MINI hasonló mód követi, egészen az 1 és 10 km/órás egységekben megadható, előre beállított sebességig, amelyet alapesetben a hagyományos tempomat működéséhez hasonlóan tart. Ha a sebesség 30 km/óra alá csökken, a rendszer automatikusan kikapcsol, és a műszerfalon felvillanó szimbólumokkal, erős hangjelzés kíséretében figyelmezteti a sofőrt, hogy visszaadja az irányítást. A rendszer a hagyományos radar-alapú technológiáktól eltérően a sávból sávba cikázó autókat és az esetlegesen forgalmi akadályt képező járműveket is érzékeli, majd figyelmezteti a sofőrt a potenciális veszélyre.

Az ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer


Az új MINI ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszere minden indításkor automatikusan bekapcsol. A rendszer folyamatosan figyeli a MINI előtti forgalmat, egészen 15 km/órás sebességtől. Érzékenysége három fokozatban állítható, és ha veszélyt érzékel, előbb a műszerfalon, illetve a head-up kijelzőn is felvillanó szimbólumokkal, majd erős hangjelzésekkel figyelmezteti a sofőrt.

MiniA kamera egészen 60 km/órás sebességig figyeli a MINI előterébe érkező gyalogosok távolságát, sebességét és mozgásának irányát, és ha balesetveszélyt érzékel, a jelzések mellett automatikusan fékezi is az autót. Az ütközésre figyelmeztető rendszer nagyobb sebességnél is közbeavatkozik, ha a MINI túl közel kerül az előtte haladóhoz, tovább növelve ezzel a vezetés biztonságát és csökkentve az esetleges sérülések mértékét.

A közlekedési táblákat figyelő rendszer és a sebességkorlátozás-kijelzés


Az új MINI beépített kamerája nemcsak az út menti közlekedési táblákat, de az utak fölött kihelyezett információkat is figyeli és értelmezi, legyenek azok akár hagyományos KRESZ-táblák, akár digitálisan kivetített, ideiglenes korlátozások vagy figyelmeztetések. A rendszer a megbízható információszolgáltatás érdekében nem csupán a kamerára támaszkodik, de villámgyorsan egyezteti is azokat a navigációs rendszer gyárilag és egyénileg elmentett adataival, miközben kiszűri a MINI sofőrje számára irreleváns korlátozásokat. A fontos információk jól ismert szimbólumait a műszerfalon és a head-up kijelzőn jeleníti meg, amelyek közül a két legfontosabb a sebességkorlátozásra és az előzési tilalomra vonatkozó korlátozás, amelyeket minden esetben jelez a rendszer. A kamera a nemzetközi közlekedési táblákat is felismeri, még éjszaka is. Az intelligens megoldás mindezeken felül ideiglenesen el is tárolja az adatokat, és ha rövid időn belül többször ugyanazon az útvonalon közlekedünk, összeveti a kamera képét a régebbi információkkal. Ideiglenes figyelmeztetéseknél pedig ellenőrzi is az érzékelt információt, ha például a kamera „csapadék esetén 80 km/óra” sebességkorlátozást lát, csak akkor jeleníti meg a kijelzőn az erre vonatkozó grafikát, ha az ablaktörlő működik.

MiniTökéletes fényviszonyok éjszaka is: a távolsági fényszóró asszisztens

A távolsági fényszóró asszisztens az éjszakai vezetést hivatott biztonságosabbá és kényelmesebbé tenni, a teljes fényszóró paletta automatikus vezérlésével. A rendszer az innovatív MINI kamera képére támaszkodik, amely 50 km/órás sebesség fölött 1000 méteres távolságból érzékeli a szemből érkező járművek világítását, 500 méterről pedig az előtte haladó fényeit. Azért, hogy sötétben vezetés közben a lehető legideálisabb fényviszonyok között autózhassunk és minél több mindent észleljünk a külvilágból, a rendszer a legerősebb, távolsági fényszórókat használja, és amint szemből érkező, előző vagy előttünk haladó járművet érzékel, automatikusan átvált tompított fényszórókra. Amikor pedig nem lát senkit maga előtt, visszakapcsolja a maximális fényerőt. A kamera ráadásul nem csupán a forgalom többi résztvevőjét, de az út menti gyalogosokat is figyeli, sőt, lakott területre érkezve is magától átvált a tompított világításra, hogy senkit ne vakítson el.

A parkolás új korszaka

A MINI sofőrjei parkolás közben évtizedek óta hatalmas előnyt élveznek, ami kedvencük méretéből és fordulékonyságából ered. Az új parkolást segítő felszerelésekkel azonban a MINI még könnyebbé teszi a manőverezést, a speciálisan a modellhez tervezett parkoló asszisztens ugyanis tökéletesen végrehajt egy párhuzamos parkolást. A rendszer egy klasszikus MINI kapcsolóval aktiválható, amely ezután ultrahangos érzékelői segítségével megkeresi a MINI számára ideális parkolóhelyet az út mentén. Maximum 35 km/órás sebességgel, az út menti kocsisortól legfeljebb 1,5 méter távolságban gurulva az új MINI azonnal jelzi, ha elegendő helyet talált magának a parkoláshoz, majd egy gombnyomásra bemanőverezi önmagát úgy, hogy a sofőrnek a kormányt nem, csupán a pedálokat kell kezelnie, ahogyan azt a központi kijelzőn a rendszer mutatja. A parkoló asszisztens része természetesen a már ismert parkoló radar is, amely sűrűsödő hangokkal jelzi az autó körüli objektumok közelségét.

A színes, részletgazdag, torzításmentes élőképet mutató tolatókamerát alig észrevehető helyre, a csomagtérajtó fogantyúja alá tervezték a mérnökök. Amint a sofőr hátramenetbe kapcsolja a sebességváltót, a kamera képe megjelenik a központi kijelzőn, interaktív segédvonalakkal mutatva a sofőrnek a kormány aktuális állásának megfelelő fordulókört és a közeli objektumok távolságát, így emelve a nagyvárosi parkolást a biztonság és a kényelem egy teljesen új szintjére.

Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, közlekedés, közlekedésbiztonság, Mini
 
Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje Hideg, téli idő várható a hétvégén Hideg, téli idő várható a hétvégén Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Kétezernél is több Golfot várnak a II. Golf-találkozó élménynapjára Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Rekord árbevétel a Ssangyongnál Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Történetének eddigi legerősebb félévét teljesítette 2014 első hat hónapjában a BMW Group
 
Jazzy Street – Végre visszajött a jó idő!

Jazzy Street – Végre visszajött a jó idő!

2013. október 11.
Ezen a héten, a Bridgestone területi főmérnöke, Barcsik Ákos kalauzol el minket a gumitesztek világába.
Részletek

JazzyEljutunk a sarkkörre is, ezt követően átugrunk Új-Zélandra,  onnan pedig tovább megyünk a napfényes Itáliában lévő szuper titkos tesztpályára is, ahol nem ritkán még soha nem látott új autók gördülnek vadonatúj fejlesztésű abroncsaikon. Bár sok kérdés marad még a levegőben, néhány érdekes háttér infóval biztos, hogy gazdagabbak lehetünk.

Húsz éves a Twingo!  ...azaz már inkább huszonegy. Egy a hagyományokat felborító, tágas, moduláris, és nagyon-nagyon szerethető, meghökkentő formavilágú, bohókás kisautóként gördült be a nagyérdemű elé,  aminek a piacra lépése ellen a marketing állítólag mindenhogy tiltakozott, és amit, ha igaz a gyári legenda, csak elnöki engedéllyel kezdhettek el gyártani.   Erről, és a Dacia Duster meglepő, ....de mégsem meglepő hazai sikeréről beszélgetünk Kismartoni Péterrel, a Renault Hungária PR igazgatójával.

Gablini Gábor úr érkezik a Nissan Leaf-el, és mielőtt jövő szombaton nekifutnánk az érdemi tesztnek, kicsit körbejárjuk az elektromos autózás rejtelmeit, beszélünk a filozófiáról, illetve közel kétezer kilométernyi tapasztalatról...  és rekuperálunk egy kis energiát a jövő hétre.

e-learning! Igy már lehet egyetemi diplomát szerezni, nyelvet tanulni, mostantól pedig az web jogsival egy netes tanfolyam révén el lehet jutni a jogosítvány megszerzéséhez szükséges elméleti vizsgáig.

Nissan LEAFMindezt hogyan tehetjük meg, és vajon mennyire működik jól a net-tanfolyam, és mennyire hatékony az így szerzett tudás? Erre keressük a válaszokat Ziszisz Nikosz úr segítségével, aki az Edukatio Zrt. fejlesztőjeként mesél minderről.  ...és aki éppen most áll a jogsi megszerzése előtt, azok számára két szerencsés hallgatót bevonunk a tesztbe, azaz ingyenesen végezhetik el a tanfolyamot, ha becsszóra megígérik, hogy beszámolnak nekünk a tapasztalataikról! Mindehhez a műsorban zajló beszélgetés végén kell dobni egy gyors "kipróbálnám" mailt a jazzystreet@jazzy.hu címre, és a két leggyorsabb hallgató, máris elkezdheti a tesztet!

Zárszóként Dalnoki Balázs úrral, A Skoda hazai márkaigazgatójával beszélünk az új modellek sikeréről, amin azután egészen az eladási listák elejéig szörfözött a márka hazai képviselete. ezen kívül néhány, még ez évben befutó újdonság is bekerül az adásba. Ezt követően beszélünk a Skoda sportsikereiről és a sportosztály szigorúan őrzött titkai közül, is kiszivárogtatunk egyet....   de nem tőlünk tudják!

Szokás szerint szombaton reggel 9 és 10 óra között várja Önöket Bögös Sándor, és a műsorba befutó valamennyi vendég! Amennyiben lemaradnának, de szívesen belehallgatnának a műsorba, kedden este, 20 és 21 óra között ismétlés a 90.9 Jazzy Rádióban!

Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, dacia, duster, jazzy street, leaf, nissan
 
Jazzy Street – Végre visszajött a jó idő! A Nissan és az UEFA globális partnersége a 2014-es szuperkupával veszi kezdetét Az új Nissan LEAF megnyerte első nemzetközi díját Az új Nissan LEAF megnyerte első nemzetközi díját Autócsodák a családoknak Autócsodák a családoknak Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Jazzy Street – Végre visszajött a jó idő! Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n
 
Lamborghinivel tér vissza a Discovery Channel autós műsora

Lamborghinivel tér vissza a Discovery Channel autós műsora

2013. október 11.
Mike Brewer és Edd China a nyári szünet után folytatja a klasszikus autók felújítását.
Részletek

Lamborghinivel tér vissza a Discovery Channel autós műsoraAz Autókereskedők új részeiben ismét gyönyörű autók kerülnek ki a kezük alól, többek között Lamborghini Urracóval, Ford Popularral, és egy Lotus Elise-zel fordulnak meg a garázsban. Ráadásul a keleti autók világában is megmártóznak a fiúk.

Mike és Edd műsora a hazai autórajongók egyik régi kedvence, mert minden szóba kerül benne, amiről egy autó vásárlásához, javításához és mindennapos élvezetéhez tudni érdemes. Mike-nak több mint két évtizedes tapasztalata van a használtautó-kereskedés területén, és az Autókereskedőkben részről részre bizonyítja, hogy mindent tud az autókereskedésről, amit csak kell. De még ő is félkarú óriás lenne szerelője, Edd China nélkül, akit minden ellenkezése ellenére rendszeresen hajmeresztő feladatokkal lát el.

Nem kellett sokat várnia a sorozat rajongóinak, október közepétől újabb hat autó felújítását láthatják, melyekért Mike-nak többször is el kellett hagynia Nagy-Britanniát az Egyesült Államok vagy Lengyelország kedvéért, cserébe igazán különleges kocsikkal lepheti meg Eddet.

Idén ötven éves a Lamborghini, és egyre nehezebb hozzájutni a gyártó régebbi modelljeihez, úgyhogy Mike szerint is itt az ideje, hogy beszerezzen egy Urracót! Ehhez Lengyelországba utazik, egy magángyűjteményben évekig porosodó példányért. Nem akar beindulni, de minden más szempontból épnek tűnik. Később láthatunk majd egy Ford Populart, avagy „Pop-ot”.

Lamborghinivel tér vissza a Discovery Channel autós műsoraEz már akkor is az idősek autója volt, amikor megjelent az 50-es évek végén, de később a hobbiversenyzők között népszerű belépő autó lett a motorsportok világába. Majd feltűnik Amerika egyik első sportkocsija, a Chevrolet Corvette második generációját képviselő Sting Ray. Bár majdnem 50 éve tervezték, fantasztikus élmény vezetni – ezért is olyan népszerű a mai napig. Mike az USA-ban talált jó áron egy rozsdamentes, nagyszerűen karbantartott példányt, ami Edd varázslatos kezei között új életet nyerhet.

Ezután nagyot ugrik Mike, vissza Lengyelországba, az FSO Syrenához. Ez igazi keleti autó, a lengyel autógyártás első saját modellje, mely nevét a Varsó jelképének számító sellőről kapta. Ezzel kemény fába vágja a fejszéjét a műsorvezető, hiszen ez az autótípus Lengyelországon kívül szinte ismeretlen. Feltűnik még az új részekben egy igazi legenda, a Lotus Elise, melyre nem túlzás azt mondani, hogy álomautó: gyönyörű, gyors és manőverezhetősége csak versenyautókéhoz hasonlítható.

Mike mindenképp akar egyet, de azt még ki kell találnia, hogy mit tudnak Eddel hozzátenni egy eleve tökéletes autóhoz. A másik nem kevésbé nagy hírnevű típus a klasszikus Cadillac Coupe, melyet Mike az eredeti tulajdonosától vásárol meg. A járgány nem olcsó, picit rozsdás, ráadásul a sok horpadástól és a széteső belsőtől kész horror, ahogy kinéz, de a brit kereskedő enged a csábításnak. Edd kezein a világ szeme: képes-e a rút kiskacsákból hattyút – vagy legalább kellően szép kacsát – varázsolni?

Lamborghinivel tér vissza a Discovery Channel autós műsoraMike és Edd nagy mestere szakmájának, aki kereskedésen vagy javításon töri a fejét, rengeteget tanulhat a látottakból. Akit viszont nem érdekel az üzlet, egészen közelről megismerhet pár igazi klasszikus autót, amelyek 40-50 év után is képesek megdobogtatni az ember szívét.



Kulcsszavak: ajánló, autóipar, autókereskedők, discovery channel, szerviz
 
Lamborghinivel tér vissza a Discovery Channel autós műsora Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar Lamborghinivel tér vissza a Discovery Channel autós műsora Két kategóriában is elnyerte a Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban díjat a Mercedes-Benz Lamborghinivel tér vissza a Discovery Channel autós műsora 5,4 millió Volkswagen személyautó került piacra november végéig A Ford bejelentette, hogy 2021-ben már nagy sorozatban gyártott önjáró autóval szeretne előállni A Ford bejelentette, hogy 2021-ben már nagy sorozatban gyártott önjáró autóval szeretne előállni A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik
 
Eredménytelen lett a BKK trolibusztendere

Eredménytelen lett a BKK trolibusztendere

2013. október 11.
Formai hibák miatt eredménytelenül zárult a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által júniusban, új trolibuszok beszerzésére kiírt eljárás.
Részletek

Eredménytelen lett a BKK trolibusztendereA központ csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint mindkét ajánlattevő formailag hibás pályázatot nyújtott be, és olyan hibát követtek el, amely a szabályok szerint nem javítható.

A BKK október végéig újra kiírja az eljárást, és várhatóan a jövő év elején hirdetnek eredményt. Ha ez a kiírás eredményes lesz, az új járműflotta első tagjai várhatóan 2014 végén megérkezhetnek Budapestre, míg az utolsó járművek 2015 első negyedévében állhatnak forgalomba. A 14 szóló és 10 csuklós alacsonypadlós, klimatizált trolibusz a BKV troliflottájának legöregebb, 20 évnél idősebb járműveit váltja le.

A pályázati eljárás 24 biztosan beszerzendő trolibuszra, illetve a jövőben opcionálisan lehívható 84 járműre vonatkozik.

Kulcsszavak: bkk, bkv, közbeszerzés, közlekedés, tender, troli
 
Év elejétől olcsóbb lehet CNG-vel autózni Év elejétől olcsóbb lehet CNG-vel autózni Eredménytelen lett a BKK trolibusztendere Milliárdos közlekedésbiztonsági fejlesztés a GYSEV-nél Eredménytelen lett a BKK trolibusztendere NFM: az M0-ás régi pályájának felújítását a 2014-2020-as uniós forrásból finanszíroznák Eredménytelen lett a BKK trolibusztendere Több mint kétmilliárd forintból újítanak fel mellékutakat Zalában Eredménytelen lett a BKK trolibusztendere A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését
 
Nőtt az üzemanyag-fogyasztás az első háromnegyed évben

Nőtt az üzemanyag-fogyasztás az első háromnegyed évben

2013. október 11.
Az üzemanyagok fogyasztása 0,9 százalékkal emelkedett a magyar piacon az első háromnegyed évben, meghaladta a 2 milliárd 59 millió litert, ezen belül a gázolajok iránti kereslet 3 százalékkal nőtt, a benziné azonban 1,7 százalékkal esett.
Részletek

Nőtt az üzemanyag-fogyasztás az első háromnegyed évbenA Magyar Ásványolaj Szövetség pénteken közzétett adatai szerint a benzinből 885,1 millió liter fogyott, a gázolajból pedig 1,174 milliárd liter.

A szövetség úgy látja "megtört az átok"; az üzemanyag eladások 2009 óta csökkentek, a trend talán most megfordul, bár az első félévi adatok még enyhe csökkenést mutattak 2012-höz képest, az eladások a harmadik negyedévben már bővültek. A szövetség szerint nagy örömre így sincs ok, mert 2009 első kilenc hónapjában még 2,454 milliárd liter üzemanyag fogyott, ennél a mostani még mindig 20 százalékkal alacsonyabb.

Az üzemanyagok közül a legnagyobb mértékben, 2 százalékkal a 95-ös benzin iránt csökkent a kereslet, ebből összesen 859 millió liter fogyott, míg a legnagyobb mértékben, 9,9 százalékkal a prémium benziné nőtt (21 millió literre). Gázolajból 2,9 százalékkal (1,126 milliárd liter), prémium gázolajból pedig 6,1 százalékkal (47,8 millió liter) fogyott több.

Az idén az első félévben még fél százalékkal mérséklődött az üzemanyagok fogyasztása az egy évvel korábbihoz képest, ezen belül a benziné 2,9 százalékkal csökkent, a gázolajé pedig 1,4 százalékkal nőtt. Az első hat hónapban összesen több mint 1,301 milliárd liter üzemanyag fogyott, mintegy 561 millió liter benzin és 741 millió liter gázolaj. A szövetség adatai szerint az első negyedévben még négy százalékkal, 583,486 millió literre csökkent a magyar piacon az üzemanyag-fogyasztás.

Nőtt az üzemanyag-fogyasztás az első háromnegyed évbenTavaly az előző évhez képest 4,2 százalékkal csökkent az üzemanyag-eladás a Magyar Ásványolaj Szövetség tagvállalatai, a nagy üzemanyag-forgalmazók kútjainál: 2012-ben összesen 2,725 milliárd litert értékesítettek szemben a 2011-ben eladott 2,845 milliárd literrel.

Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gazdaság, gázolaj, közlekedés, üzemanyag
 
Nőtt az üzemanyag-fogyasztás az első háromnegyed évben A magyarországi autógyártás 2020-ig biztosan növekedni fog Be nem jelentett demonstrációt tartanak a taxisok Budapesten Be nem jelentett demonstrációt tartanak a taxisok Budapesten Nőtt az üzemanyag-fogyasztás az első háromnegyed évben Újabb fejlesztések a Kravtex-Kühne cégcsoportnál, a Credo buszok gyártójánál Környezetbarát gázüzemű buszok érkeznek Miskolcra Környezetbarát gázüzemű buszok érkeznek Miskolcra Nőtt az üzemanyag-fogyasztás az első háromnegyed évben Haszonleséssel vádol egyes nagy külföldi autógyártókat a kínai központi televízió
 
Ismét száguld a Tesla

Ismét száguld a Tesla

2013. október 11.
Múlt héten a Tesla árfolyama 10 százalékot zuhant annak hatására, hogy a cég egyetlen modelljének egyik darabja lángba borult Seattle utcáin.
Részletek

Tesla Model SAz eset kapcsán azonnal megindultak a találgatások, sokan úgy vélték, hogy a jármű lítuim-ion akkumulátora hibásodhatott meg - írja az energiacentrum.com A cég vezére viszont múlt pénteken kiállt a Model S biztonságossága mellett, és ismertette a tűzeset részleteit egy blogbejegyzésben, melyből kiderült, hogy nem konstrukciós hiba, hanem az útra hullott fémtárgy okozta a balesetet. A hatás pedig nem maradt el, az árfolyam péntek óta újult erővel emelkedik.

Ismét száguld a Tesla

Múlt héten nagy riadalmat okozott a Tesla Motors befektetőinek körében az a videó, amin egy Tesla Model S lángokba borulva látható Seattle utcáin. Az eset kapcsán azonnal megindultak a találgatások, hogy biztos az elektromos jármű lítium-ion akkumulátora okozhatta a tüzet, hisz korábban erre több autógyártó modelljénél is volt példa, ez pedig a cég árfolyamának zuhanását okozta. Pénteken viszont fordulat következett be, ugyanis a Tesla vezére, Elon Musk a társaság hivatalos blogján állt ki a Model S biztonságossága mellett. Továbbá nyilvánosságra hozta a baleset pontos részleteit, melyeknek köszönhetően az árfolyam ismét erőteljesen emelkedni kezdett.

Kiállt a Model S mellett a vezér


Elon Musk péntek délután jelentetett meg egy blogbejegyzést melyben kiállt a Model S biztonságossága mellett azt követően, hogy bejárta az internetet és a sajtót az a videó, amin egy lángoló Tesla volt látható Seattle utcáin. Musk az esettel kapcsolatban elmondta, hogy a tüzet nem konstrukciós hiba okozta, hanem az úton haladó vontatóról lehulló fémtörmelék, amelybe belehajtott a gépjármű vezetője.

Tesla Model SAz erőteljes ütközés hatására pedig az úton levő fémtárgy átütötte a Model S akkumulátorát védő borítást, így okozva tüzet az akkumulátorban. Az esettel kapcsolatban Musk azt is elmondta, hogy a gépjármű sofőrje sértetlenül szállt ki, és a Model S a lehető legjobban vizsgázott. A cég vezére a bejegyzésben hoz egy érdekes statisztikát is, mely szerint egy Teslában ötször kisebb a valószínűsége annak, hogy a baleset során tűz keletkezzen, mint egy hagyományos autóban.

Az ügy hátteréről

Múlt héten 10 százalékot zuhant a Tesla árfolyama annak hatására, hogy egy Tesla Model S lángra kapott Seattle utcáin. Ezt pedig megörökítették és feltették az internetre. A helyzetet súlyosbította, hogy a tűzoltók vízzel próbálták oltani az elektromos járművet, ami erre még hevesebb égésbe kezdett. A piac is hevesen reagált, ugyanis az esett sok potenciális vásárlót eltántoríthatott volna vételi szándékától, ha bebizonyosodik, hogy a cég hibás konstrukciója miatt keletkezett a tűz. Az esettel kapcsolatban a Tesla nagyon szűkszavúan nyilatkozott, annyit árultak el, hogy a litium-ion akkumulátorban egy nagy fém tárgy okozta a tüzet. Musk közvetlenül nem is kommentálta az esetet, sem a cég hivatalos blogján, sem pedig a Twitterén. Annak ellenére, hogy semmi biztosat nem lehetett tudni a tűz keletkezésének okáról ez az egy kiégett autó is hatalmas károkat okozott, a cég piaci kapitalizációja több mint 2,5 milliárd dollárral, míg Elon Musk magánvagyona mintegy 600 millió dollárral csökkent.

Tesla Model SA kitartó munka gyümölcse, tömeggyártásban a Tesla Model S

A Model S-t a Consumer Reports a valaha tesztelt legjobb autónak nevezte, és a teszt során adható 100 pontból 99 ponttal jutalmazta. A teljesen elektromos hajtástechnológiára épülő autó igazi luxuskategóriás gépjármű. Az ár kialakítása is ennek megfelelő, az alapmodell 63 570 dollárért, míg a legjobban felszerelt performance 88 570 dollárért rendelhető meg a vállalattól. Az autó vásárlói két különböző energiaforrás közül választhatnak, a 60 kWh teljesítményű akkumulátor 370 kilométer megtételét, míg az erősebb 85 kWh teljesítményű akkumulátor 482 kilométer megtételét teszi lehetővé. A 85 kWh teljesítményű akkumulátorok igaz ragadozóvá avanzsálják a Model S-t, ami 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A cég ebből a modelljéből 2 650 darabot értékesített tavaly, míg az idei első félévben 10 050 darab került eladásra.

Kulcsszavak: baleset, Egyesült Államok, gazdaság, Model S, Tesla
 
A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban A BMW Group tovább növelte értékesítését júniusban Ismét száguld a Tesla Az első helyen zárta az első félévet a Skoda Június végéig ötmillió járművét szállította ki idén a Volkswagen Csoport Június végéig ötmillió járművét szállította ki idén a Volkswagen Csoport Ismét száguld a Tesla Beruházási támogatást kap a Hyundai Mobis a cseh kormánytól Jövőre sem drágulnak az új autók Jövőre sem drágulnak az új autók
 
Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért

Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért

2013. október 11.
Csütörtök délután közölték a cég 73 dolgozójával, hogy a potenciális befektetővel folytatott tárgyalások elakadtak, a cégnek pedig nincs pénze - tudta meg az atv.hu.
Részletek

Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bértDrámai bejelentést tett csütörtök délután Lucsik János, a Sólyom Airways-t tulajdonló Sólyom Holding tulajdonos-ügyvezetője. Az atv.hu információi szerint Lucsik közölte a dolgozókkal, hogy a Sólyom Airways nem tudja kifizetni a ma esedékes szeptemberi bérüket, mert nincs pénze.

Lucsik azt is elmondta, hogy Vágó József, a Sólyom Airways ügyvezetője kedden közölte vele: az ománi befektetővel továbbra sem köttetett szerződés. Az atv.hu úgy tudja, a Sólyom Airways eddig a Lucsik János által befizetett tagi kölcsönökből finanszírozta kiadásait. Információink szerint az említett összeg mintegy 120 millió forint.

Vágó József csütörtök reggel interjút adott a közrádiónak, majd ezt követően rosszullétre panaszkodott és kórházba került. A Sólyom Airways másik ügyvezetője lemondott.

Úgy tudjuk, Lucsik János egyéb gazdasági vállalkozásai – így a Sólyom Holding is – stabilan működnek, a Sólyom Airways fizetésképtelensége ezeket a cégeket semmilyen módon nem érinti.

Az új magyar légitársaságként aposztrofált Sólyom Airways február óta keres befektetőket. Információink szerint tavasszal volt egy ománi befektető, ám végül visszalépett. Később jelentkezett az ománi légitársaság, az Oman Air, a velük zajló tárgyalás akadt el most keddre.

Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért


Kulcsszavak: gazdaság, légiközlekedés, légitársaság, Liszt Ferenc Airport, repülés, repülő, Sólyom Airways
 
Májusban 11,5 százalékkal nőtt a Ford Európa értékesítési eredménye Májusban 11,5 százalékkal nőtt a Ford Európa értékesítési eredménye Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért A Toyota nyeresége 240 százalékkal nőtt Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért Vezetésbiztonsági berendezés gyártását kezdte meg a Continental budapesti gyárában Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért Kis benzinmotorokat gyárt az Opel Szentgotthárdon Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért Stabilan alakultak a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai az idei első félév során
 
Bikák elől menekül az új Volvo FL

Bikák elől menekül az új Volvo FL

2013. október 10.
A Volvo Trucks új filmjében, a „The Chase”-ben, a Volvo FL áruterítő teherautó a legnehezebb teszttel néz szembe.
Részletek

Bikák elől menekül az új Volvo FLA filmben bikák üldözik a teherautót egy verseny során, a középkori spanyol kisváros, Ciudad Rodrigo utcáin.„Hihetetlen, hogy egy ekkora méretű teherautóval átjuthatunk egy ilyen kis városon” – mondja Rob Hunt precíziós sofőr.

A Volvo Trucks különleges tesztjeinek sorozatában most a Volvo FL áruterítő teherautóra került a sor.Az új Volvo FL fejlesztése során kiemelt fontosságot tulajdonítottak annak, hogy a lehető legkényelmesebben vezethetővé tegyék a járművet.A „The Chase” című filmben a Volvo Trucks azt kívánta bemutatni, hogy milyen könnyű az új 12 tonnás teherautóval manőverezni nehéz városi környezetben, ezért azt a feladatot adta Rob Hunt precíziós sofőr számára, hogy hajtson végig a Ciudad Rodrigo szűk utcáin kijelölt két kilométeres útvonalon – miközben egy hordányi bika üldözi.

„A város öreg, az utcák szűkek és csúszós macskakövön haladunk. Az pedig, hogy eközben ráadásul bikák is üldöznek, igazi kihívás” – mondja Rob Hunt.

A Ciudad Rodrigóban végrehajtott teszt során a teherautónak legalább 30 kilométer/órás sebességet kellett tartania, hogy távol maradjon a bikáktól.Az útvonal egyes szakaszain annyira leszűkültek az utcák, hogy Rob Huntnak be kellett hajtania a visszapillantó tükröket.

„A bikák egyenletesen nagy sebességgel rohantak, és olykor igazán közel jöttek, de a teherautó nagyon jól vette a fordulókat, így minden csak a vezetésen múlott.Rengeteg minden történt, de a teherautó az egész út során segített nekem” – mondja Rob Hunt.

Bikák elől menekül az új Volvo FLA különleges esemény során kiemelt fontosságú volt az emberek és az állatok biztonsága.Minden szükséges biztonsági előkészületet megtettek.

„A legnagyobb kockázatot az jelentette, hogy egy városban voltunk. Egy élő városban, ahol biztosítanunk kellett az emberek és az állatok biztonságát.A nagy visszapillantó tükrökben jól láttam a bikákat és futókat mögöttem, így biztonságos távolságot tarthattam.Az automatizált sebességváltó pedig megkönnyítette, hogy a vezetésre összpontosíthassak” – mondja Rob Hunt.

„Az új 12 tonnás modell erős versenyző a legnagyobb közepes teherbírású kategóriában.A teherautó minden részlete alaposan átgondolt.Vegyük például a kisebb kerekeket, amelyek öt centiméterrel süllyesztik a fülkét.Ez jobb körkörös kilátást biztosít a járművezető számára, és megkönnyíti a be- és kiszállást a fülkéből” – mondja Tobias Bergman, a Volvo Trucks áruterítő és hulladékszállító szegmens termékmenedzsere.

Rob Hunt a „The Chase” főszerepének elvállalásakor első kézből tapasztalhatta meg, hogy a Volvo FL-t kifejezetten gyors és agilis városi áruszállításra fejlesztették ki.

„Egy nap mint nap ezt a teherautót használó járművezető rövidebb utakon és hosszabb távolságokon is kényelemben végezheti a munkáját.Automatizált sebességváltóval és sebességtartó automatikával rendelkezik, valamint könnyen kormányozható.A kilátás remek, jól láthatók a személyautók, a kerékpárok és a gyalogosok.Ez a teherautó határozottan megkönnyíti a járművezetők életét” – mondja Rob Hunt.

A futtatás után a bikák egy Guadalajara melletti farmra vonultak nyugdíjba.

Kulcsszavak: autóipar, kamion, trucks, Volvo FL, volvo trucks
 
Bikák elől menekül az új Volvo FL Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében Bikák elől menekül az új Volvo FL Bemutatkozik az új Uniroyal MS plus 77 Bikák elől menekül az új Volvo FL Új modellekkel bizonyult sikeresnek a Skoda 2013-ban Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a ŠKODA AUTO Kvasinyban Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a ŠKODA AUTO Kvasinyban Bikák elől menekül az új Volvo FL 52 000 € adomány a Citroen jóvoltából
 
Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal

Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal

2013. október 10.
Az új Opel Meriva műszaki fénypontja a teljesen új fejlesztésű 1.6 CDTI turbódízel, amely nemrég debütált a Zafira Tourerben.
Részletek

Opel Meriva Most a Merivában jelenik meg, és fokozatosan felváltja az eddigi 1.3 és 1.7 CDTI kiviteleket. A négyhengeres gép nagy teljesítményű és kis fogyasztású, nagyon simán jár, alig kelt zajt, és kíméli a környezetet: már ma teljesíti a jövőbeli Euro 6 kipufogási szabványt, amely majd csak 2015 szeptemberében lép életbe.

Az új nemzedék első képviselőjeként az 1.6 CDTI teljesítménye a Merivában 100 kW/136 LE. A teljesen alumíniumból épített, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű, változó geometriájú (VTG) turbós motor készségesen reagál, 2000-es fordulatszámnál 320 newtonméter nyomatékot fejt ki, keveset fogyaszt, és tiszta üzemű. Hat lóerővel és 20 newtonméterrel múlja felül 1,7 literes elődjét, és fürgébben gyorsít: az új Meriva 9,9 helyett 9,1 másodperc alatt sprintel álló helyzetből százra. A fogyasztást és a CO2-kibocsátást mérsékli, hogy kategóriájában a legkisebb a belső súrlódás a gyakran használt fordulatszám-tartományban, 1.500 és 2.500/per között. Ezzel a csúcs-motorral felszerelve mindössze 4,4 liter gázolaj fogy 100 kilométeren, és 116 gramm CO2 jut a légkörbe kilométerenként – tíz százalékkal kevesebb, mint a jelenlegi 1.7 CDTI esetében (96 kW/130 LE, 4,9 liter/100 km, 129 g/km CO2). 2014 első felében még takarékosabb változatok jönnek ki, újabb vevőkörnek kínálva a legfinomabb dízeltechnikát.

Osztályelső a zaj és a rezgések szintje is. A dízelekre jellemző kemény égészajt többszörös befecskendezéssel csökkentik, a segédberendezéseket és a burkolatot akusztikailag leválasztják a motorról. Ezért „suttogó dízel” az Opel 1.6 CDTI.

Opel Meriva Tiszta, Euro 6-os benzinesek, laza automata


Háromféle benzines választható az új Merivához, mindegyik 1,4 literes. A szívómotor teljesítménye 74 kW/100 LE, a két turbóé 88 kW/120 LE, illetve 103 kW/140 LE. Az utóbbiakhoz opcióként kínálják az újonnan konstruált, optimalizált súrlódású hatfokozatú automatát, amelyet a váltókarral is lehet kapcsolni, az ActiveSelect funkció révén. Ez a komfortos lehetőség eddig hiányzott a Merivánál, és új vevőket nyerhet meg neki, hiszen az Opel várakozása szerint a Meriva összes eladásának 15-20 százaléka esik majd a benzinmotor-automata kombinációra. Az új Meriva valamennyi benzinmotorja már ma Euro 6-os.

Ugyanez érvényes az 1,4-es gázüzemű változatára. A 88 kW/120 LE teljesítményű Meriva 1.4 Turbo LPG gyári kivitelként, a márka garanciájával kerül az ügyfél kezébe. CO2-emisszója csupán 121 gramm kilométerenként, az üzemanyagköltség pedig szinte megfeleződik. A Meriva valamennyi változata maximálisan komfortos sebességváltással kényezteti el vezetőjét, mert az Opel több mint 50 millió eurót fordított az aktuális öt- és hatfokozatú váltómű tökéletesítésére. Sok mindent változtattak az alkatrészeken és a rudazaton, valamint a beépítés módján, aminek köszönhetően rövidebb mozdulattal, kisebb erővel, simábban lehet váltani.

Modern IntelliLink infotainment, navigátorral

További újdonság a modern IntelliLink szórakoztató-tájékoztató – „infotainment” – rendszer, amely az okostelefon funkcióit integrálja az autóba.

Opel Meriva A hétcolos, nagyfelbontású színes képernyő áttekinthető kezelést és könnyű leolvasást tesz lehetővé. Telefonálhatunk Bluetooth segítségével, van audio streaming és USB- illetve WiFi-kapcsolat. A CD-lejátszós készülék opcióként kombinálható a DAB digitális rádióvétellel, ami hallatlanul javítja a műsorválasztékot és a hangminőséget. Alapból tartozik hozzá a gyors és precíz Navi 650 és Navi 950 IntelliLink, amelyeknek akár hangvezérléssel is be lehet mondani a célpontot. Térképet frissíteni is egyszerű, az USB-ről letöltve. A Navi 950 IntelliLink térképe egész Európát lefedi. A hangvezérlést kiegészítve fel lehet használni a mobiltelefon hangfelismerését is, például az iPhone Sirit.

Ergonomikus, praktikus és flexibilis belső tér

A világ egyetlen szériaautójaként kapott kitüntetést ergonomikus koncepciójáért a Meriva. 2010-ben az Egészséges Hát Munkacsoport kiadta az autóra a rangos AGR-bizonyítványt, a hátkímélő FlexSpace ülésért, a FlexDoors ajtórendszerért, az opcionális ergonómiai ülésekért, valamint a kocsi farába fiókként betolható, egyedül az Opelnél kapható FlexFix kerékpártartóért. Épp ezen innovációkkal uralta és uralja kategóriáját a célszerű kiskocsi, amely azonban nem pihen meg babérjain, hanem még magasabbra teszi a lécet: a multifunkciós FlexRail középkonol új kialakítása megnöveli a hátsó lábteret. Elcsúsztatható és kicserélhető elemei, mint a kartámasz, az italtartó és a rakodó rekeszek aranyat érnek utazás közben. A jó közérzetben szerepet játszik a kategóriában egyedülálló fűthető kormánykerék és a pazar kilátást nyújtó nagy panorámatető is.

A Meriva koncepciójának fontos eleme a forradalmi, szabadalmaztatott FlexDoors ajtórendszer, hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal. Ezek 84 fokos szögben nyílnak (a szokásos 68 fok helyett), és megkönnyítik a beszállást a második sorba.

Opel Meriva Különösen egyszerű Isofix gyermekülést beszerelni a szélső helyekre, és becsatolni a kicsit. Kategóriájának komfortmesterévé teszi az új Merivát a széria FlexSpace hátsó ülés, amely egyszerűen alakítja át az autót öt-, négy-, három- vagy kétülésessé. Okos dolog az Opel által kifejlesztett FlexFix kerékpártartó is, amely fiókként húzható elő a hátsó lökhárítóból, és két bicikli elhelyezésére alkalmas. Használat után láthatatlanul eltűnik – tipikus Opel!

Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal


Az új Meriva a legjobb barát a mindennapokra: kompakt, takarékos, erős, komfortos, praktikus, kényelmes, és még jól is néz ki. Kellhet ennél több? Igen! A Meriva a biztonság iskolapéldája is. Maximális öt csillagot szerzett az Euro-NCAP törésteszten, ami nem éppen magától értetődik egy kis egyterűtől. Ráadásul olyan asszisztenciarendszerek vannak benne, amelyek röviddel ezelőtt még csak jóval magasabb kategóriákban fordultak elő. Csak egy példa a sok közül: beparkoláskor sokat segít a tolatókamera, amelynek képe a hétcolos képernyőn látható.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, galéria, Meriva, opel, új modell
 
Sikermodell: egymillió Audi Q5 Ingolstadtból Sikermodell: egymillió Audi Q5 Ingolstadtból 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó „Nemzetközi Év Motorja” díj: Az Audi 2,5 literes TFSI motorja ismét a kategória legjobbja „Nemzetközi Év Motorja” díj: Az Audi 2,5 literes TFSI motorja ismét a kategória legjobbja Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon A rüsselsheimi fejlesztőközpont felel a PSA csoport új négyhengeres benzinmotor-generációjáért A rüsselsheimi fejlesztőközpont felel a PSA csoport új négyhengeres benzinmotor-generációjáért
 
A gyorstöltés a városi autózás jövője

A gyorstöltés a városi autózás jövője

2013. október 10.
A világ egyik legtekintélyesebb autókiállításának látogatói kézzelfogható élményt kaptak az autózás jövőjét illetően – illetve arról a technológiáról, amely mindezt lehetővé teszi.
Részletek

A gyorstöltés a városi autózás jövője A BMW a közelmúltban megrendezett Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA) bemutatta új i3 típusú elektromos autóját. Ezen felül 25 darab i3 sorozatú autót bocsátott rendelkezésére kipróbálásra az autókiállítás területén belül a látogatók részére, akik közül így sokan első ízben tapasztalhatták meg az elektromos autók által nyújtott élményt.

Az elektromos autó adottságait első alkalommal megtapasztalók maroknyi csoportja azonban minden bizonnyal hamarosan egyre népesebbé válik. Angela Merkel német kancellár az IAA alkalmával elhangzott megnyitó beszédében arról tájékoztatta a jelenlévőket, hogy a német kormány tervei szerint az évtized végére egy millió elektromos autó közlekedik majd Németország útjain. A német autógyártók szövetsége szerint pedig a németországi autógyárak eddig 16 új elektromos autómodell bevezetését jelentették be az elkövetkező pár évre vonatkozóan.

Az autó-töltés az elektromos autó vásárlásakor felmerülő legfontosabb kérdés – rendelkezésre állnak-e töltőállomások a lakó- és munkahely környezetében, illetve a rendszeres közlekedési útvonalak közelében? Igényel-e különösebb erőfeszítéseket a feltöltés, és mennyi időt vesz igénybe?
A kiállítás ideje alatt az ABB biztosította az i3 típusú autók rendelkezésre állását az innovatív Terra 53 típusú gyorstöltő-állomásai segítségével, amelyek megfelelő választ adhatnak az elektromos autó vásárlását fontolgatók részéről felmerülő egyes kérdésekre.

A gyorstöltés a városi autózás jövője A fogyasztók máris élvezhetik az egyenáramú gyorstöltő-állomások által kínált előnyöket, amelyeknél mindössze 15 percet vesz igénybe az autók feltöltése, azaz a jármű út közben is feltölthető, és nem szükséges 6-8 órát szánni az otthoni éjszakai feltöltésre. Ennek köszönhetően növekszik az elektromos autók hatótávolsága, azaz hosszabb utazásokra is alkalmassá válnak.

A Terra 53 gyorstöltő fejlett szoftverrel rendelkezik, amely alkalmazkodik a hálózati kapacitáshoz. Így a villamosenergia hálózatok biztonságának megőrzéséhez és a hirtelen jelentkező energiaigény kielégítéséhez nincs szükség költséges infrastrukturális beruházásokra – például, amikor sok háztartásban a nap végén az autótulajdonosok egyszerre szeretnék feltölteni az autójukat.

A vásárlók olyan autót szeretnének, amelynek feltöltése ugyanolyan könnyedén történik, mint amikor a hagyományos benzinkutakon elég csak annyit mondani „Töltse tele, kérem!” Az ABB gyorstöltői internet csatlakozással rendelkeznek, ezért a fogyasztók számára megbízható, biztonságos és ipari szabványok szerint működő, felhasználóbarát fizetési lehetőségek állnak rendelkezésre.

Kulcsszavak: ABB, autóipar, autókiállítás, autószalon, BMW, elektromos autó, elektromos töltőállomás, fejlesztés, Frankfurt, i3, IAA, villanyautó, zöld
 
A BMW Group 2015-ben is folytatni kívánja globális növekedését A BMW Group 2015-ben is folytatni kívánja globális növekedését Jó startot vett a BMW i3 értékesítés 2018-ban is Jó startot vett a BMW i3 értékesítés 2018-ban is Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa A gyorstöltés a városi autózás jövője Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Az európai eCall szabványosítja a járművek kapcsolódását Az európai eCall szabványosítja a járművek kapcsolódását
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10111 - 10120