Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10171 - 10180 |
Tízezer kilométernél is hosszabb már a nagysebességű vasúthálózat Kínában |
||
2013. szeptember 30.
A kelet-kínai Fucsou-Nancsang vonal csütörtöki üzembe helyezésével a 10 ezer kilométert is meghaladja immár a nagysebességű vasúthálózat hossza Kínában.
|
Az országon belül üzemelő vonalak teljes hossza jelenleg 10 463 kilométer. Idén négy új szakaszt adtak át, több mint 800 kilométerrel bővítve a hálózatot. A csütörtökön működésbe helyezett vonalon óránként áltagosan 200 kilométeres sebességgel közlekedő vonatok szolgálnak majd, így a délkeleti Nancsang és a középkeleti Fucsou közti mintegy 450 kilométeres szakasz menetideje a korábbi 11-ről 3 órára csökken. Kína 2007-ben kezdett nagysebességű vonathálózatának kifejlesztésébe, s 2012 végére már több mint 100 kínai várost kapcsolt be a rendszerbe, amely napi 1,33 millió embert szállít. A 2007-2010 közti időszak nagyarányú fejlesztése 2011-ben érezhetően lelassult, elsősorban a 40 halálos áldozattal járó 2011 júliusi vencsoui vonatszerencsétlenség, a járművek gyakori meghibásodása, biztonsági aggodalmak és a viszonylag alacsony kihasználtság miatt. A fejlesztés 2012 elejétől kapott újra erőre. A kelet-ázsiai országban van ma a világ leghosszabb nagysebességű vonala, ez a tavaly decemberben átadott Peking-Kuangcsou szakasz, mely csaknem 2300 kilométer. Magasan fekvő alpesi terepen közlekedő nagysebességű vonatokat is Kínában állítottak a világon elsőként forgalomba - az áltagosan 350 kilométeres óránkénti sebességgel suhanó szerelvények a legészakkeletibb, Hejlungcsiang tartomány fővárosát, Harbint a 921 kilométerre lévő Lianoning tartománybeli Talien városával köti össze és a járművek a legextrémebb időjárási viszonyokhoz, a mínusz 40 és plusz 40 Celsius fok közötti hőmérsékletekhez is képesek alkalmazkodni. Egy további rekordot is megdönthet Kína a jövőben, évek óta folyamatban van ugyanis a minden korábbinál gyorsabb vonatok kifejlesztése. Ezek - a tavalyi próbák tanúsága alapján - akár az 575 kilométeres óránkénti sebesség elérésére is képesek lehetnek majd. A közlekedési minisztérium korábbi bejelentése szerint a hálózat hosszát 2015 végére 18 ezer kilométerre növelnék. Kulcsszavak: kína, közlekedés, vasút, vonat
|
|
|||||
|
||||||
Megkezdődik a Citroen DS5 gyártása Kínában |
||
2013. szeptember 30.
A DS 15 hónappal ezelőtt önálló márkaként mutatkozott be Kínában; ma már a modellcsalád minden tagja saját márkakereskedői hálózatban kapható.
|
Most, hogy a kínai ügyfeleknek szánt DS5-öket helyben, a márka shenzeni üzemében kezdik gyártani, a DS minden bizonnyal még dinamikusabban fog teljesíteni a prémium kategória második legfontosabb piacán. A nagy pillanat méltó megünneplésére nem mást kért fel a márka, mint Sophie Marceau-t, akit a kínai közönség jól ismer és nagyra becsül, és aki – a francia elegancia és báj megtestesítőjeként – méltó nagykövete lesz a modellnek. A PSA Peugeot Citroen és helyi partnere, a CHANGAN szeptember 27-én nyitotta meg új gyártóüzemét a Hongkonggal határos Shenzen városában, amely 12 millió lakosával Kína egyik leggyorsabban fejlődő városa és egyben legforgalmasabb kikötője. A legmodernebb technológiákkal dolgozó üzemben az első időszakban a DS5 gyártása folyik majd. A DS5 2012-ben mutatkozott be Európában, és sajátos, merész, művészi dizájnjával, valamint nagyon dinamikus vezetési élményével valóban új színt hozott a prémium kategóriába. A modell gyártása mindezidáig a franciaországi Sochaux-ban zajlott, és az európai piacra szánt autók továbbra is ott készülnek. A kínai gyártás beindulása ugyanakkor minden bizonnyal nagy lendületet ad majd a DS teljesítményének Kínában, amely immár a világ első számú autós piaca, de a prémium kategóriában is feljött a második helyre. A DS 15 hónappal ezelőtt önálló márkaként mutatkozott be Kínában; ma már a modellcsalád minden tagja saját márkakereskedői hálózatban kapható. Most, hogy a kínai ügyfeleknek szánt DS5-öket helyben, a márka shenzeni üzemében kezdik gyártani, a DS minden bizonnyal még dinamikusabban fog teljesíteni a prémium kategória második legfontosabb piacán. A nagy pillanat méltó megünneplésére nem mást kért fel a márka, mint Sophie Marceau-t, akit a kínai közönség jól ismer és nagyra becsül, és aki – a francia elegancia és báj megtestesítőjeként – méltó nagykövete lesz a modellnek. A DS kínai sikerét az alábbi tényezők is segítik : Saját márkakereskedői hálózat, amely az év végére 50 tagot fog számlálni, és az ország 40 legnagyobb városát lefedi. Ezekben a kereskedésekben a DS modellcsalád minden tagja – a DS3, a DS3 Cabrio, a DS4 és a DS5 is – megvásárolható, így minden igényét kielégíthetik a közelmúltban megerősödött fiatal üzleti elit rétegnek, amely élénken érdeklődik a prémium kategória DS által kínált újfajta értelmezése iránt. A modellcsalád exkluzivitását innovatív, személyre szabott szolgáltatások növelik. Sanghaj legelegánsabb környékén, a Nanjing sugárúton idén tavasszal nyílt meg a DS WORLD, a DS legelső exkluzív kiállítóterme, amely – felelevenítve a "történelmi" DS hangulatát – a francia luxus világába kalauzolja el a látogatót. A kommunikáció vonzerejét tovább emelendő, a márka Sophie Marceau-t kérte fel arra, hogy a DS5 „nagykövete” legyen Kínában. A DS modellcsalád kínai térhódítása természetesen nem áll meg a shenzeni üzemnél és a DS5-nél : 2014-ben a felső középkategória két új modellje – egy limuzin és egy sportos szabadidőautó – debütál az ázsiai országban. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Citroen, DS5, kína
|
|
|||||
|
||||||
A GE mérnökei új típusú akkumulátor kifejlesztésén dolgoznak |
||
2013. szeptember 30.
Képzeljen el egy szép, új világot, melyben egy elektromos meghajtású, megfizethető családi járgány mindössze egy feltöltéssel eljut olyan távolságokra mint ami New York Cityés Washington D.C. között van (386 km).
|
Ez egyelőre még csak fantázia, de talán már nem sokáig. A GE Globális Kutatóközpontja és a Lawrence Berkeley Nemzeti Laboratórium tudósai ugyanis olyan új típusú, vízbázisú „áramlásos” akkumulátor kifejlesztésén dolgoznak, amellyel az elektromos járművek nemcsak ekkora, hanem még ennél nagyobb távolságot is meg tudnak majd tenni. A GE Globális Kutatóközpontjában a projektet vezető, a GE vezette és az amerikai Energiaügyi Minisztérium által finanszírozott Energy Frontier Kutatóközpont igazgatói posztját betöltő Grigorii Soloveichik szerint az akkumulátorok a jelenleg kapható gépjármű akkumulátoroknál 75%-kal olcsóbbak lehetnek, és a többszörösére növelhetik az elektromos járművek jelenlegi utazótávolságát. „Az Energiaügyi Minisztérium olyan akkumulátort akar látni, amellyel egy autó akár 386 kilométer távolságot is megtehet. Szerintem ezt a célt még túl is teljesíthetjük." A GE mérnökeinek elmondása szerint a lítium-ionos és más típusú akkumulátor-rendszerekkel ellentétben az új technológia alapját a szervetlen kemikáliák vízbázisú oldatai jelentik, amelyek azáltal, hogy egyszerre több elektront szállítanak, nagy energiasűrűséget képesek biztosítani. A rendszert „áramlásos” akkumulátornak hívják, mivel a kisülés és a feltöltődés az energiatároló tartályoktól különálló elektrokémiai cellákban történik, ami nagyobb biztonságot is eredményez. „Az áramlásos akkumulátorok elképzelésünk szerint mind a közlekedésben, mint a nagy volumenű energiatárolásban alkalmazhatóak lesznek. „Röviden szólva, az elektromos járművek esetében korszakalkotó technológiát képviselnek.” A kutatás az Energiaügyi Minisztérium ARPA-E RANGE programja keretében zajlik, melynek célja az úttörő jellegű elektrokémiai energiatárolási technológiák kifejlesztése. A Globális Kutatóközpont és a Berkeley Laboratórium mérnökei azt tervezik, hogy a jövő év folyamán működőképes prototípust állítanak elő és „demonstrálják a koncepció megvalósíthatóságát". Összehasonlításképpen: a 2013-as Nissan Leaf EPA által minősített utazótávolsága 120 kilométer. (Az EPA az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala.) A Tesla Motors csúcskategóriás 2013-as Model S-e egy feltöltéssel 426 kilométert tud megtenni. Mindkét jármű lítium-ionos akkumulátorral működik. A GE már régóta folytat kutatásokat az elektromos járművek területén. A cég már egy évszázaddal ezelőtt előrukkolt az első elektromosjármű-töltőkkel. A közelmúltban a GE mérnökei olyan fejlesztésekkel álltak elő, mint a mára már a cég környezetbarát (Ecomagination) termékportfoliójának részét képező elektromosjármű-töltőállomás, a WattStation, vagy a nátrium alapú Durathon akkumulátorok. Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, fejlesztés, GE, leaf, Model S, nissan, Tesla, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Felújított pályán járnak a vonatok Kelenföld és Tárnok között |
||
2013. szeptember 30.
Elkészült a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának második üteme, a Kelenföld és Tárnok között elvégzett korszerűsítési munkálatok nettó 30,9 milliárd forintba kerültek.
|
A beruházást Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár adta át pénteken - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az MTI-vel. A közel 70 kilométeres teljes Kelenföld-Székesfehérvár vonalszakasz korszerűsítésének célja az érintett települések megközelíthetőségének javítása, a vasúti személy- és áruszállítás részarányának növelése, a 7. számú főút és az M7 autópálya tehermentesítése - áll a közleményben. Az átépítés javítja az elővárosi és régiók közti közlekedés feltételeit, gyorsítja a Velencei-tó és a Balaton térségének elérhetőségét. A Tárnok és Székesfehérvár között nettó 54,8 milliárd forint értékben felújított pályarészt tavaly decemberben adták át. A 26 kilométeres Kelenföld-Tárnok vasúti vonalszakasz az V. páneurópai korridor és az elővárosi közlekedés egyik kimagasló forgalmat bonyolító része. A rekonstrukció során átépítették a kelenföldi, tárnoki és nagytétényi állomásokat, az albertfalvai, budafoki, Érd alsó és tétényligeti megállóhelyet. Nagytétény állomás utasforgalmi szerepét a Kastélypark nevű új megállóhely veszi át. Az új pályaszerkezetnek köszönhetően a vonatok az eddig lassújelekkel, 40-60 kilométeres sebességkorlátozással terhelt vonalon 120-160 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek majd, a 15,4 milliárd forintos biztosítóberendezési munkálatok év végi befejezése után. A beruházások az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával valósulnak meg. A beruházás folytatásaként megújul az elsősorban nyaranta nagy forgalmat bonyolító, Keszthelyig tartó dél-balatoni vasútvonal is. A két ütemre bontott fejlesztés kivitelezési közbeszerzései jelenleg zajlanak. Az eljárások eredményes lezárása esetén a munkálatok jövő tavasszal megkezdődhetnek a Lepsény és Balatonszentgyörgy közötti, összesen 75 kilométeren. A teljes Balaton-parti szakasz korszerűsítése 2015 nyarára befejeződhet. Így két év múlva akár már 80 perc alatt Siófokra, 160 perc alatt Keszthelyre érhetnek a fővárosból a vonaton utazók. Kulcsszavak: közlekedés, máv, nfm, vasút, vonat
|
|
|||||
|
||||||
Design Hét a Hegyvidék Bevásárlóközpontban |
||
2013. szeptember 27.
Kiemelt sajtó érdeklődés kísérte a Hegyvidék Bevásárlóközpont Design Héthez kapcsolódó exkluzív programjának, a Maserati Napoknak a megnyitóját, ahol a világszerte ismert, és elismert szigonyos márka két modelljét, a GranCabriot és a Gran Turismot állították ki.
|
„Egy évvel ezelőtt azzal a küldetéssel nyitottunk meg, hogy Buda szívében, itt legyen a különlegesség, a magas minőség központja, otthona. A jelenlegi kínálatunk ezt a vállalásunkat tökéletesen megtestesíti: megfizethető áron kínálunk minőséget gasztronómiából, divatból, szolgáltatásokból. Mivel az idei, jubileumi Design Hét díszvendége Olaszország, számunkra nem volt kérdés, hogy csatlakozzunk, hiszen ez egy jó lehetőség arra, hogy a minőségre nyitott közönségnek bemutassuk kínálatunkat, és ugyanakkor helyet adjunk két Maserati autócsodának.” – fogalmazott megnyitóbeszédében Balassa László, a Hegyvidék Bevásárlóközpont igazgatója, a rendezvény házigazdája. „Egy-egy Maserati modell láttán mindenkit valamilyen különös, bizsergető érzés kerít hatalmába. Nem véletlenül. A Maserati ugyanis több mint fényűzés. Művészeti és műszaki hagyományt ötvöz, a kifinomult ízlés, az egyéniség jelképe. Így van ezzel miden idők egyik legnagyobb filmdívája, Sophia Loren is, aki minden nyilvános szereplésére egy klasszikus modellel, Quattroportéval látogat el.” – összegezte a Maserati ars poeticajat Antal Péter, a márka magyarországi managere. Ennek fényében nem meglepő, hogy a kiállított autók között előkelő helyet kapott a Maserati zászlóshajója, a Quattroporte, amely nemrégiben megújult formában került ismét piacra. Nagyobb, könnyebb és még több luxussal felszerelt, mint elődje, 307 km/h csúcssebessége pedig emellett a luxus mellett igencsak impresszív. A Maserati aktuális kínálatának talán legnépszerűbb tagja a 2007-es genfi autószalonon bemutatott Maserati GranTurismo, amely a Quattroportéval azonos műszaki alapokra épül. Kiviteltől függően (Granturismo, Granturismo S, Granturismo S Automatic és MC Stradale) a Granturismóhoz is a 4,2, illetve a 4,7 literes motort, a hatfokozatú automata, illetve félautomata váltót kínálják. A legfiatalabb Maserati modell pedig a 2010 óta piacon lévő GranCabrio, amely a GranTurismo nyitott tetős változata. A 4,7 literes motorú modell 440, illetve 450 (GranCabrio Sport) változatával, valamint hatfokozatú automata váltójával sokak szerint az utóbbi évtizedek egyik, ha nem a legnagyszerűbb kabriója. Egyedi kvalitásait bizonyítja, hogy a világ legrangosabb autós portálja, a Top Gear a Maserati GranCabriót a 2010. év kabriójának választotta. A Design Hét alkalmából a Hegyvidék Bevásárlóközpont a vásárlókat is megszólítja. A sokak által vágyott luxusautók ugyanis szeptember 26-29 között megtekinthetők az üzletházban, a délutáni órákban korlátozott számban bele is lehet ülni az autócsodákba, illetve a látogatók között élménytechnikai vezetést és tesztkört is kisorsolnak. Kulcsszavak: bemutató, design, formatervezés, kiállítás, luxusautó, Maserati
|
|
|||||
|
||||||
Az új Bosch iBooster- Az elektromos mobilitás és a vezetőtámogató rendszerek technikája |
||
2013. szeptember 27.
A gépkocsik fékrendszerei egyre erősebbé váltak az elmúlt évek során, miközben az ABS és ESP technikák jelentősen fokozták a biztonságot.
|
A fékerő növelésére szolgáló vákuumos fékrásegítők technikája azonban szinte változatlan maradt. Mindeddig csupán korlátozott lehetőség nyílt a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálásra, s a vezető pedálerejének megnövelése is csupán egyetlen előre meghatározott mértékig volt megoldható. A Bosch mára kifejlesztette iBooster technikáját, amely elektromechanikus fékrásegítőként mindig a fékezés megkezdésekor adott szituációnak megfelelő támogatást nyújtja. Sőt, az iBooster a komponensek modulrendszerű koncepciójára épül, amely alapján a Bosch szinte bármilyen járműkonfiguráció számára optimális fékrendszert állíthat össze. Az innovatív berendezés sorozatgyártása 2013-ban veszi kezdetét három szériamodell számára. Középtávon e technika számos gépkocsiban felválthatja a hagyományos fékrásegítőket. Fokozott visszatáplálással megnövelt hatótáv Annak érdekében, hogy a hibrid és elektromos hajtásrendszerű járművek elérjék a kívánt hatótávot és üzemanyag-takarékosságot, a fékezési és motorfék-fázisok során a lehető legtöbb energia visszatáplálását kell megoldaniuk. Ideális esetben az autók pusztán azzal is lelassíthatóak lennének, hogy elektromos motorjuk generátorüzemre váltva, mozgási energiájukat elektromos energiává alakítja vissza. Ezzel megelőzhető lenne az értékes energia elvesztése a fékezések során. A Bosch iBooster a hagyományos fékezési folyamatok során veszendőbe menő szinte teljes energiamennyiséget visszanyeri, miközben pusztán az elektromos gép segítségével akár 0,3 g lassulást is produkál. E tartománnyal a mindennapos közlekedés csaknem minden fékezési manővere lefedhető. Amennyiben a vezető erősebben fékez, az iBooster a főfékhenger igénybevételével a hagyományos úton állítja elő a szükséges további rendszernyomást. A vezető mindeközben mit sem érzékel a motor és a fékek közötti harmonikus együttműködésből, mivel a fékpedálon érkező visszajelzés mindvégig normális marad. A Bosch egy elektromos motort épített iBooster konstrukciójába, amely kettős fogaskerék-áttétellel szabályozza a fékrásegítés mértékét az adott menethelyzet szerint igényelt támogatás szolgálatában. Ezzel feleslegessé válik napjaink megszokott és költséges eljárása a folyamatosan rendelkezésre álló vákuum érdekében, legyen szó akár a motor vagy önálló szivattyú által előállított depresszióról. Nem csupán önmagában ezzel takarítható azonban meg üzemanyag, e technika ugyanis a takarékosságot célzó funkciók szélesebb körű használatát is lehetővé teszi, például a motor ideiglenes leállításáért felelős start-stop rendszer révén. Fokozott biztonság és kényelem Az elektromechanikus koncepció további előnyökkel is szolgál. Amennyiben az előrelátó vészfék-asszisztens veszélyhelyzetet érzékel, az iBooster mindössze 120 ezredmásodperc alatt felépíti a maximális rendszernyomást, azaz mintegy háromszor gyorsabban a hagyományos rendszereknél. A vészhelyzetekben az iBooster így gyorsabban lefékezheti az autót, mint a megszokott fékberendezések. Az iBooster az ACC feladatát is átveheti, miközben kimondottan lágyan egészen a megállásig fékezi az autót, mégpedig kényelmesen és hangtalanul. Ez utóbbi erény különösen a csendes üzemű elektromos járművek esetében fontos, amelyek utasterében jobban érvényesülnek a környezeti zajok. A fékrendszer előre meghatározható jelleggörbéi annak lehetőségét is biztosítják a fejlesztők számára, hogy a vásárlók igényei szerint határozzák meg a fékpedálon érzékelhető visszajelzéseket. Amennyiben az adott modell „sport”, „comfort” vagy „economy” üzemmódokat is kínál, a fékek ennek megfelelően lágyabban vagy agresszívebben reagálhatnak. Ugyancsak lehetséges a rásegítés az adott menethelyzet függvényében kivezérelt mértékének változtatása is, például a vészfékezések esetére. Modulrendszer az alkalmas fékberendezésért Az iBooster fékkomponensek modulrendszerű koncepciójának részeként született, amelynek alapjain a Bosch egyszerűen az adott gépkocsi, illetve ügyféligények szerint állíthatja össze a fékrendszert, bármilyen méretről, hajtásrendszerről és vezetőtámogató rendszerekről van is szó. A fékrásegítő feladatára e modulrendszer az iBooster vagy a hagyományos vákuumos rásegítés technikáját kínálja. A fékszabályozásra a hagyományos ESP vagy a kifejezetten a hibrid és elektromos hajtásrendszerű járművek számára kifejlesztett ESP áll rendelkezésre. A Bosch e modulrendszerű megközelítése különösen a többféle hajtásrendszert is kínáló modellek esetében jelent páratlanul kedvező lehetőségeket. Fokozott rugalmasság az autógyártók felé Amint egyre bővül a járműmodellek és hajtásrendszerek kínálata, úgy válik mind komplexebbé technikájuk is. Szabadon programozható fékkarakterisztikájának köszönhetően ugyanolyan Bosch iBooster rendszerek építhetők az egyes modellsorozatok különböző tagjaiba, miközben minden esetben testre szabott jelleggörbékkel szolgálnak. A programozás folyamata a gyártósor végén gyorsan és egyszerűen zajlik, s a bal-, illetve jobbkormányos modellekhez is könnyen illeszthető. Maga a fékrásegítő egység tisztán elektromechanikus, így nem tartalmaz fékfolyadékot, azaz hosszirányú tengelye mentén igény szerint elforgatva építhető be. A tervezők már a jövő autóvezetésére is gondoltak: a Bosch ESP rendszerével együtt alkalmazva rendelkezésre áll az automatizált vezetésű járművek számára biztonsági okokból szükséges rendszer-redundancia. Kulcsszavak: autóipar, Bosch, elektromos autó, hibrid, közlekedésbiztonság
|
|
|||||
|
||||||
Pécsi megrendelés Rába-Volvo buszokra |
||
2013. szeptember 27.
A Volánbusz után a pécsi tömegközlekedést üzemeltető Tüke Busz Zrt. tenderén is nyert a Rába Jármű Kft. - jelentette be a társaság csütörtökön közleményben.
|
Emlékeztetnek: a most elnyert ötdarabos megrendeléssel összességében már 66 autóbusz szállítását kezdheti meg 2014 tavaszán a társaság. A múlt keddi tájékoztatás szerint a Volánbusszal kötött, 61 csuklós buszról szóló ügylet értéke mintegy 16 millió euró, azaz körülbelül 4,8 milliárd forint. Közleményük szerint az immár 66 buszra szóló megrendeléscsomag megteremtette a helyi gyártás alapját jelentő, a Rába meglévő gyártókapacitásait kiegészítő beruházások megvalósításának feltételeit is. Kitérnek arra is: a Rába-Volvo beszállítói programra érkező pályázatok első feldolgozása lezárult, a 365 jelentkező közel kétharmada lehet alkalmas a programban való részvételre. A kiválasztási folyamat következő lépéseként a Rába auditálást indít, végül a Volvóval közösen határozza meg a programba bekapcsolódó vállalatok körét. A program gyakorlati megvalósítását elindítva a partnerek tovább dolgoznak autóbuszprogramjuk kiterjesztésén, évi 200-300 darabos fenntartható piaci jelenlét kialakításán, ami további lendületet ad a lokalizálás és az ellentételezési program felgyorsításának - írják. A svéd Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding Nyrt. február 12-én kötött stratégiai buszpiaci együttműködési megállapodást. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára az eseményen hangsúlyozta: a Rába-Volvo szövetség lendületet ad majd a magyar buszgyártásnak. A megállapodással lehetővé válik, hogy a legmodernebb buszok hazai gyártása kezdődjön meg a legfejlettebb technológia alkalmazásával és az importtartalom teljes ellentételezésével. A Rába illetékesei egy hónappal később azt közölték: a gyártás 2014 elejére tervezett beindítása várhatóan 300 új munkahelyet hoz létre, egyharmada a külső beszállítóknál keletkezik, másik harmada a Rába Jármű Kft.-nél, a fennmaradó rész pedig - a termelés felfutása után - a Rába-csoport más vállalatainál. A darabszámtól függően akár több milliárd forintra rúghat az az összeg, amit a Rába a buszgyártás beindítására fordít. A buszok a Rába Jármű Kft. több tízezer négyzetméteres győri csarnokában készülnek majd. Kulcsszavak: autóbusz, közlekedés, Pécs, rába, volvo bus
|
|
|||||
|
||||||
Tovább csökkent az üzemanyagok ára |
||
2013. szeptember 27.
Csökkentette bruttó 3 forinttal a 95-ös benzin, illetve 4 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken a Mol Nyrt.
|
A lépéssel a benzin átlagára 403-404 forintra, a gázolajé 422-423 forintra csökkent. A héten ez a már a második árcsökkentés, szerdán a 95-ös benzin nagykereskedelmi árát bruttó 3 forinttal, a gázolajét 7 forinttal mérsékelte a Mol. A Mol a múlt héten is kétszer csökkentette a nagykereskedelmi árakat: a benzinét összesen bruttó 11 forinttal, a gázolajét pedig bruttó 8 forinttal. A benzin ára az azt megelőző héten is 11 forinttal mérséklődött. A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei jegyzések alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a különböző kutaknál. Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gázolaj, közlekedés, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
A németországi BMW autógyár közvetlen beszállítója lett a Csaba Metál |
||
2013. szeptember 27.
A németországi BMW autógyár közvetlen beszállítója lett a békéscsabai székhelyű, magyar tulajdonú Csaba Metál.
|
A békéscsabai családi vállalkozás a BMW legújabb prémium autójához gyárt alkatrészeket - jelentette be csütörtök délután Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Majoros Béla, a cég tulajdonosa sajtótájékoztatón, Békéscsabán. Varga Mihály kiemelte: a cég példaértékű innovációs megoldásokat fejlesztett ki, a Csaba Metál bizonyítja, hogy a magyar gazdaság az olcsó tömeggyártáson túl képes magas hozzáadott értékű termékek fejlesztésére és előállítására. A vállalkozás 2012-ben 1,25 milliárd forintot fordított a vállalati innováció fejlesztésére, a költségek ötven százalékára nyert vissza nem térítendő támogatást a Gazdasági Operatív Program keretéből. Elmondta, hogy a vállalkozások versenyképességet erősítő támogatása az állam és a vállalkozó részéről is előnyös, ösztönzi a céget a fejlesztésre és a foglalkoztatásbővítésre, az állam esetében a többlet a költségvetésben is jelentkezik. Közölte: a társaság 2011-ben új gyártócsarnokot épített és nagyteljesítményű öntőgépeket vásárolt, a fejlesztésekkel az elmúlt két évben száz új munkahely jött létre. A miniszter kijelentette: a Csaba Metál és sok más hasonló, magyar tulajdonú, a globális értéklánc versenyben helytálló vállalkozás van Magyarországon, a kormány ezért kiemelt figyelmet fordít a kutatás-fejlesztés erősítésére és a magyar beszállítói kör támogatására. A cél az, hogy a hazai vállalatok egyre nagyobb szerepet töltsenek be a multinacionális cégek beszállítói körében. A kis- és középvállalkozások (kkv-k) részesedése 18 százalék az exportból, sok kkv nem szándékozik exportra termelni, ezért őket a termelésben felhasznált import kiváltására célszerű ösztönözni. Majoros Béla, a Csaba Metál tulajdonosa a sajtótájékoztatón elmondta: húsz évvel ezelőtt, az indulás évében két ember dolgozott a vállalkozásban, jelenleg 660-an dolgoznak a társaságnál. A cég árbevétele 2012-ben nyolc milliárd forint volt, az idén várhatóan eléri a tízmilliárd forintot. Az előállított öntvények 80 százaléka kerül exportra. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, beszállító, BMW, Csaba Metál, gazdaság, németország
|
|
|||||
|
||||||
Bővülő szolgáltatások, vonzó ajánlatok a Porsche Hungaria márkáinak szervizeiben |
||
2013. szeptember 27.
A piaci tendenciákhoz és az ügyféligényekhez igazodva újabb kedvezményszintet alakított ki a Porsche Hungaria a márkaszerviz hálózat ügyfelei részére.
|
A korábban bevezetett, négy évesnél idősebb autókra vonatkozó, kedvezményes feltételeket biztosító SZERVIZ 4+ után még előnyösebb ajánlattal várják a márkakereskedések a Go! Service programban elérhető SZERVIZ 8+ keretében a 8 évnél idősebb gépjárművek tulajdonosait. A Porsche Hungaria idén tavasszal pilot projektként kezdett a Go! Service Program fejlesztésébe, amellyel Európában egyedülálló módon egységessé és áttekinthetővé kívánta tenni a cég szerteágazó szervizajánlatait. A szeptembertől elérhető online rendszer a márkaszerviz ügyfelek érdekében jött létre, hogy jobban átláthatóvá váljanak a széleskörű ajánlatok, s emellett pedig a tagsági kártya alapú rendszerrel a márkakereskedésekhez invitálja az ügyfeleket. Mindemellett fontos szempont volt a rendszer felépítésekor az ügyfélelégedettség növelése, valamint az ügyfélmegtartás is, hiszen a tapasztalatok azt mutatták az utóbbi időszakban, hogy a hazai autótulajdonosok jelentős része, – akár több mint 50 százaléka –, a garanciaidő lejártával elfordul a márkaszervizektől, s máshol javíttatja autóját probléma esetén. A piaci tendenciák alapján a garancia elmúltával legtöbben a márkafüggetlen szektor irányába fordulnak, ahol a fő vonzerőt a számlamentes munkavégzés, s az így megspórolható 27 százalékos ÁFA jelentheti. A gépkocsik tulajdonosai így rövidtávon nyerhetnek, azonban meghibásodás vagy akár baleset esetén, számla híján nem tudják igazolni, hogy gépjárművük megfelelően karbantartott, javított volt és garanciájuk sincs az elvégzett munkákra. A független javítóműhelyekben végzett munka az ott felhasznált utángyártott alkatrészeknek, a sokszor hiányos szakmai felkészültségnek és a nem megfelelő műszeres diagnosztikai háttérnek köszönhetően komoly értékvesztést okozhat, de akár balesetveszélyt és az utasokra nézve nagyon kockázatot hordozhat. SZERVIZ 4+ A SZERVIZ 4+ ajánlatot 2010-ben hirdette meg a Porsche Hungaria öt márkája (Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda és Volkswagen Haszonjárművek) annak érdekében, hogy megfelelő alternatívát nyújtson a független javítóműhelyekkel szemben a garancia idő lejárta után, az autók életciklusának második szakaszában. A SZERVIZ 4+ tehát kifejezetten a 4 évesnél idősebb gépkocsik tulajainak nyújt lehetőséget arra, hogy négykerekűjüket a márkaszervizek által nyújtott magas minőségben, gyári eredeti alkatrészekkel, ugyanakkor jelentős kedvezményekkel javíttassák. A szervizajánlatok átstrukturálása óta a Go! Service Programban megtalálható lehetőség rövid időn belül nagy sikernek bizonyult: országosan mintegy 32 ezer ügyfél veszi igénybe a kedvezményes szolgáltatásokat és a különféle javítási csomagokat évente, akiknek közel 35 százaléka már korábban elpártolt márkaszerviz ügyfél. Az ebben a formában igénybe vehető szolgáltatások tartalmazzák a karbantartások és javítások jelentős részét vagy a műszaki vizsgáztatást is. Ehhez eredeti gyári alkatrészeket és a márkaszervizekben a gyári technológiai és minőségi előírásoknak megfelelő beszerelést kínálják. Az idősebb autók tulajdonosai további kedvezményre számíthatnak a Szerviz8+ keretében A három éve bevezetett ajánlatok sikerét követően a Porsche Hungaria Go! Service Programja újabb lehetőséggel bővült 2013. márciusától, s SZERVIZ 8+ néven a nyolc évnél idősebb gépjárművek tulajdonosainak egy újabb kedvezményszintet határozott meg Economy Alkatrészek felhasználásával. Ennek köszönhetően a gépjármű teljes életútján lehetőség van arra, hogy a kocsi életkorának megfelelő, gyári előírás szerinti ellenőrzést kapjon elérhető áron. A szervizajánlatok kiterjesztésére azért volt szükség, mert a hazai gépjárműállomány átlagéletkora továbbra is emelkedőben van, – már megközelítette a 11 évet –, s az idősebb autók esetében még nagyobb jelentőséggel bír, hogy megfelelő minőségben vannak-e karbantartva. Economy Alkatrészek Az idősebb járművek esetében tapasztalható kedvező javítási árak nagyban köszönhetőek az öt évesnél idősebb autókhoz kialakított Economy Alkatrészek termékcsaládnak, melyek speciális idő- és értékarányos jellemzőkkel bírnak. A Volkswagen Csoport műszaki fejlesztési- és minőségbiztosítási részlege közös fejlesztési folyamat során dolgozta ki az új alkatrészeket, s a felépítési és szerkezeti jellemzők, valamint a felhasznált nyersanyagok megváltoztatásával jelentős, akár 25 százalékos árelőnyt értek el. Fontos kiemelni, hogy ezek nem minőségileg gyengébb alkatrészek, hanem az autók magasabb életkorának megfelelő anyagokból és technológiával készültek. Kulcsszavak: jármű kereskedelem, márkakereskedő, márkaszerviz, Porsche Hungaria
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10171 - 10180 |