Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10061 - 10070
Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében

Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében

2013. október 25.
A 2013-as Teherautó-vezetők fogyasztási versenyének végső döntője október 19-én a grobniki pályán került megrendezésre Horvátországban.
Részletek

Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésébenA kiélezett versenyben a kelet-közép európai piac 14 országából a magyar Simon Zoltán nyerte meg a végső döntőt az idei Teherautók-vezetők fogyasztási versenyén a Volvo Trucks szervezésében. A magyar gépkocsivezető ezzel Kelet - Közép Európa bajnoka lett gazdaságos vezetésben és elnyerte a fődíjat, egy vadonatúj Volvo V40-es személygépkocsit.

A verseny fő üzenete, melyet a Volvo Trucks 2011-ben indított el nemzetközi szinten, a régió pedig már 2. alkalommal rendezett meg, az üzemanyag takarékosság fontossága. Nem számít, hogy mennyire fejlett a teherautó technológia, a sofőr továbbra is a döntő tényező, amikor az üzemanyag-fogyasztás és az emisszió csökkentéséről beszélünk, mely jelentős megtakarításokat jelent mind a környezet mind a szállítmányozó cég számára.

Az 2013-as Teherautó-vezetők fogyasztási versenye is bebizonyította, hogy a kezdeményezés nagyon népszerű. Az idei évben mintegy 3200 gépkocsivezető jelentkezett a megmérettetésre Közép-Kelet Európa országaiban. Ez majdnem kétszer nagyobb versenyzőszám, mint amennyien 2012-ben indultak. A grobniki régiós döntőre azonban már csak a 14 nemzeti bajnok kapott meghívást, hogy a végső összecsapásban képviselje a régió összesen 14 országát. A versenyzők a szombat reggeli az első körben kvalifikálhatták magukat a szombat délutáni végső döntőre a legjobb 4 közé.   

Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésébenMind a reggeli és a délutáni verseny döntő köre Horvátországban a grobniki pályán  került megrendezésre. A körök 8,4 km hosszúak voltak, melyet a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásábal kellett teljesíteni maximum 14 perc alatt. Csak 4 sofőr, a két-két versenykörből a kétféle Volvo FH kombinációval került a döntőbe.  A mindent eldöntő délutáni futamba a cseh, a magyar, a lengyel és a szlovén versenyző került be.

A szombat esti gálavacsora legizgalmasabb és leginkább várt pillanata a legjobb 4 versenyző eredményhirdetése volt.  Válasz a nagy kérdésre: ki lesz Kelet-Közép Európa  bajnoka 2013-as Volvo Trucks által szervezett Teherautó-vezetők fogyasztási versenyén. Tom Jörning, a Volvo Trucks kelet-közép európai ügyvezető igazgatója a díjátadó ünnepségen így kezdte a beszédét, melyet mind a 14 döntősnek címzett:

- Van egy újfajta bajnok manapság az utakon – az, aki intelligensen, gazdaságosan és biztonságosan vezet és aki tudja, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a teherautójából és minden csepp üzemanyagból….A Volvo Trucks Teherautó-vezetők Fogyasztási verseny döntőjébe jutott versenyzők mindegyike bebizonyította, hogy ezen kivételes sofőrök egyike – és méltó a címre – mondta.

Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében- Önök biztosak lehetnek abban, a mai versenyen elért helyezésétől függetlenül, hogy már mind győztesek és büszkék lehetnek arra, amit idáig elértek – a legüzemanyag-takarékosabb sofőrök – az országuk nemzeti bajnokai gazdaságos vezetésben – tette hozzá Tom Jörning.

A verseny győztese Simon Zoltán, Magyarországról, aki a legkevesebb üzemanyagot fogyasztotta (2,181) a végső döntő körben a szombati versenyen. Megnyerte a Kelet-Közép Európa bajnoki címet és a Volvo V40-es személyautót is.

- A horvátországi döntő alatt, egy kicsit ideges voltam, de bíztam magamban. A saját vezetési stílusomat követtem – amely gazdaságos és dinamikus is egyben – úgy, ahogy a mindennapokban vezetek. Most már tudom, hogy tökéletes döntés volt – mondta Simon Zoltán.

-A történet vége felülmúlta az álmaimat, annak ellenére, hogy ezért jöttem Horvátországba – Megnyertem a versenyt! Nagyon boldog és büszke vagyok az eredményemre és a mai naptól elkezdem felkészíteni magam a következő évi Teherautó-vezetők fogyasztási versenyére, a Világversenyre! – tette hozzá.

Tomas Horcicka Csehországból és Stanisław Mierzejewski Lengyelországból szerezte meg a második illetve harmadik helyet.

Kulcsszavak: járműipar, kamion, Magyarország, verseny, volvo trucks
 
Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében A Goodyear TreadMax abroncsokkal még jobban csökkenthetők a fenntartási költségek Járműtechnológiai együttműködésről egyeztet Franciaország és Japán Járműtechnológiai együttműködésről egyeztet Franciaország és Japán Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Több mint 12 százalékkal nőttek a Mercedes-Benz eladásai Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Fenntartható személyszállítás – buszok, mint a legrugalmasabb megoldás Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Szijjártó: 2013 a növekedési fordulat, az autóiparban pedig a siker éve
 
Ötcsillagos eredményt ért el az új SX4 S-CROSS a Euro NCAP biztonsági tesztjén

Ötcsillagos eredményt ért el az új SX4 S-CROSS a Euro NCAP biztonsági tesztjén

2013. október 24.
Az SX4 S-CROSS az összes kategóriában magas pontszámot ért el a Euro NCAP töréstesztjén. A kiváló eredmények nagyrészt a Suzuki egyedi TECT-technológiájának köszönhetőek, amelyben nagy szilárdságú acélelemeket használnak, a jármű tömege mégis csökken.
Részletek

Suzuki SX4 S-CROSSA Euro NCAP új, független törésvizsgálati eredményei szerint az SX4 S-CROSS a járműbiztonság európai éllovasai közé tartozik. A gépkocsi a Euro NCAP tesztjén megkapta a maximális öt csillagot. A Suzuki középkategóriás crossover járműve ráadásul az ötcsillagosok közül is kimagaslott átlagon felüli pontszámaival. Különösen jól szerepelt a gyalogosvédelem terén, aminek kiemelt jelentősége van a Euro NCAP új, ettől az évtől érvényes vizsgálati protokolljában.

A Euro NCAP jelenleg egységes értékelést ad ki, amelyben az elérhető legjobb eredmény az öt csillag. A csillagok száma azt fejezi ki, hogyan teljesít a vizsgált jármű a következő négy területen: utasvédelem, gyermekbiztonság, gyalogosvédelem, biztonsági segédrendszerek. Az SX4 S-CROSS karosszériáját és utasrögzítő rendszerét úgy fejlesztették ki, hogy megfeleljen a jelen és a jövő ütközésbiztonsági normáinak, illetve optimális védelmet kínáljon éles helyzetekben.

Az új SX4 S-CROSS-ba a Suzuki TECT-technológiáját építették be (Total Effective Control Technology), ami az ütközés során felszabaduló energia elnyelésén és a gépjármű tömegének csökkentésén alapul. A fő elemek jelentős részét nagy szilárdságú acélból készítették, így a karosszéria könnyű, törésbiztossága ugyanakkor jelentősen javult.

Az új SX4 S-CROSS karosszériája döntően nagy szakítószilárdságú acélból készült, ennek köszönhetően nemcsak erős, hanem könnyű is.

Suzuki SX4 S-CROSSAz első rugóstag és a felfüggesztő keret merev felfüggesztései kiváló stabilitást biztosítanak. A karosszéria hátsó részének fokozott merevsége alapvető fontosságú a vezethetőség, a kényelem, a biztonság, a zaj-rezgés-keménység (NVH) és az autó összes egyéb tulajdonsága szempontjából. A Suzuki az aktív és passzív biztonsági rendszerek összehangolásával garantálja a lehető legnagyobb biztonságot az SX4 S-CROSS számára.

Az aktív biztonsági berendezések közé tartozik a sebességhatároló, ami megakadályozza, hogy a jármű átlépje a vezető által beállított határértéket, a stabilitást növelő menetstabilizáló (ESP®*), valamint a biztonsági övek becsatolására vonatkozó jelzés valamennyi ülés esetében, beleértve a hátsó üléseket is. *(Az ESP® a Daimler AG bejegyzett márkaneve.)

Az SX4 S-CROSS passzív biztonsági felszereltségébe tartozik többek között a frontális, oldalsó és hátsó ütközések esetén védelmet biztosító hét légzsák, az előfeszített biztonsági övek és az erőhatárolók. Az ülés és a fejtámasz ráfutásos balesetekben védelmet nyújt az ostorcsapásos nyaki sérülések ellen. Mindezeken felül a motorháztető formája és a motorburkolat kiképzése, továbbá az ablaktörlők és a lökhárítók is segítenek elnyelni az ütközés erejét abban az esetben, ha az autó gyalogossal találkozik.

Kulcsszavak: autóipar, biztonság, euro ncap, suzuki, törésteszt
 
Ötcsillagos eredményt ért el az új SX4 S-CROSS a Euro NCAP biztonsági tesztjén Az Opel három új motorcsaládot és 13 új motort vezet be Ötcsillagos eredményt ért el az új SX4 S-CROSS a Euro NCAP biztonsági tesztjén A Tesla bombameglepetéssel rukkolt elő - Elszállt az árfolyam Ötcsillagos eredményt ért el az új SX4 S-CROSS a Euro NCAP biztonsági tesztjén Borúlátás helyett rugalmasság jellemzi a márkaszervizeket Ötcsillagos eredményt ért el az új SX4 S-CROSS a Euro NCAP biztonsági tesztjén Visszavásárlási Garancia a Ssangyongtól Ötcsillagos eredményt ért el az új SX4 S-CROSS a Euro NCAP biztonsági tesztjén Háromezredik dolgozóját is felvette a Mercedes-Benz kecskeméti gyára
 
Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításai

Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításai

2013. október 24.
A Skoda Transportation (Skoda) szerint megalapozatlanok, hamisak és a vállalat jó hírnevét rontók azok az állítások, amelyeket a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) keddi közleményében megfogalmazott a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) hétfői, a fővárosi villamostendert érintő határozatával kapcsolatban.
Részletek

Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításaiA Skoda kedden az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint "mivel a BKK a KDB határozata után kiadott nyilatkozatában újra megismételte a képtelen vádakat, így azt jóhiszemű tévedésnek már nehezen tudjuk tekinteni". Álláspontjuk szerint a BKK nyilatkozatában "lényegében kétségbe vonja a KDB-határozat megalapozottságát és megismétli korábbi jogsértő állításait".

A Skoda közleménye szerint a BKK továbbra is "offshore hátterű cégnek" nevezi a száz százalékban cseh magántulajdonban lévő vállalatot, noha korábban a Skoda mind a BKK számára közvetlenül, mind pedig az MTI útján közzétette teljes tulajdonosi hátterét. Közleményükben felhívták a figyelmet arra is, hogy a miskolci villamostender nyerteseként Magyarországon és más uniós tagországokban, így Németországban is átláthatónak találták a hét cseh magánszemély tulajdonában lévő cég tulajdonosi hátterét.

A Skoda Csehországban adózik, tulajdonosi struktúrája átlátható és ismert, könnyen ellenőrizhető. Az ezzel ellentétes állításokat a vállalat a jó hírnévhez fűződő jogai rontásának tekintik, annak minden jogi következményével együtt - áll a cég közleményében. A Skoda közleménye szerint a KDB törvénysértőnek nyilvánította a BKK azon döntését, amelyben az nem fogadta el a Skoda Alstommal közös referenciáit. Álláspontjuk szerint a BKK keddi nyilatkozatában már elismerte, hogy a Skoda Magyarországon szokásos és elfogadott módon igazolta referenciáit. Mint írták, a Skoda és az Alstom képes arra, hogy a legmagasabb színvonalú villamosokat állítsa elő, és a legolcsóbban - ahogy ezt a budapesti tender is bizonyítja.

Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításaiA Skoda kész arra, hogy a BKK-val együttműködve a pályázók közül a legalacsonyabb áron, világszínvonalú villamosokat szállítson Budapestre - zárul a cseh cég közleménye. A BKK korábban azt közölte, hogy a KDB határozata alapján nem zárhatja le a villamosbeszerzés értékelését, és egyelőre nem kötheti meg a szállítási szerződést az eljárás nyerteseként korábban kihirdetett spanyol szállítóval.

A BKK a fővárosi önkormányzat megbízásából, uniós források felhasználásával februárban indított közbeszerzési eljárást 37 új, alacsonypadlós villamos beszerzésére. A kocsiknak 2015 végéig kell forgalomba állniuk az átépülő vonalakon. Négy cég adott érdemi ajánlatot, a Skoda és a Stadler ajánlatának érvénytelensége miatt a legjobb ajánlatot - a német Siemenst megelőzve - a spanyol CAF adta. Ezután a cseh Skoda közbeszerzési jogorvoslati eljárást kezdeményezett ajánlatának érvénytelenné nyilvánítása miatt.

A BKK a Skodát szakmai alkalmatlanság, műszaki meg nem felelés és az aránytalanul alacsony ár miatt zárta ki - áll a BKK korábbi közleményében. A KDB egyik vitatott elem tekintetében sem mondta ki, hogy helytelen döntés született, hanem további vizsgálatokat kért.

Kulcsszavak: bkk, bkv, csehország, Ganz-Skoda, közbeszerzés, tender, villamos
 
Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításai Több száz taxiengedélyt vonatott vissza a BKK szeptember óta Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításai A BKV nosztalgiajáratokat indít a húsvéti ünnepek ideje alatt Teljessé vált Miskolc új villamos flottája Teljessé vált Miskolc új villamos flottája Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításai Kezdődhet a budai fonódó villamoshálózat kivitelezése Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításai Tízéves busztendert írt ki Salgótarján
 
Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban

Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban

2013. október 24.
A Golf Variant egyszerre vált hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá, így már pusztán karakteresebb arányaival is sportosabb és markánsabb benyomást kelt elődjénél.
Részletek

Volkswagen Golf VariantA Golf Variant egyszerre vált hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá, így már pusztán karakteresebb arányaival is sportosabb és markánsabb benyomást kelt elődjénél. Az egészen a részletekig menő tökéletességre törekvésről tanúskodnak olyan stílusos megoldásai, mint például D-oszlopai. A tervezők itt sikerrel oldották meg, hogy a Golf C-oszlopának oly jellegzetes, egy körív húrját idéző nyílmotívum alkotta feszes formai eleme immár a Variant D-oszlopán is megjelenjen. A precízen meghúzott vonalakkal kialakított formák éppoly sportos, mint egyéni hatást keltenek. Az új Golf Variant belső tere mindenekelőtt széles körű variálhatóságával, akár 1.620 literig bővíthető csomagterével és az alsó-középkategória határain jóval túlmutató anyagválasztásával és kidolgozási minőségével hódít.

Karosszéria

Az új Golf Variant hosszúsága 4.562 (plusz 28 mm), szélessége külső visszapillantó tükrök nélkül 1.799 (plusz 18 mm), míg magassága a tetősínekkel együtt 1.481 milliméter (mínusz 23 mm). A 2.635 milliméteres tengelytáv 57 milliméterrel hosszabb az elődmodellénél. Arányai e különleges dinamikája szolgál a Golf Variant különösen egyéni formavilága alapjául, amely az első ajtók hátsó pereméig a ferdehátú Golf karakteres és precíz vonalvezetését követi. A B-oszlopoktól azután már a Golf Variant sorozat eddigi legegyénibb és vizuálisan legdinamikusabb tagjának sajátos formái dominálnak.

Körvonalak: C-oszlopból D-oszlop – Mivel az új kombi már a kezdetektől a sorozat alapvető tagjaként született, az új Variant nem az ötajtósból kialakított forma, hanem azzal párhuzamosan fejlesztették. Az új kombit így a ferdehátú modellekkel fennálló nyilvánvaló rokonsága ellenére körvonalaiban és farkialakításában egészen egyéni formák jellemzik.

Volkswagen Golf VariantUgyanakkor a Variant minden önállósága ellenére is már első pillantásra a Golf sorozat tagjaként azonosítható. A tervezők az említettek szerint a Golf jellegzetes C-oszlopának formáit a Variant D-oszlopára vitték át, amely megoldással a „harmadik” oldalablak vizuálisan szintén a D-oszlop részévé vált.
 
Az úgynevezett karaktervonal a klasszikus Golféval ellentétben a hátsó kerékjáratok mögött ismét megjelenik, s a teljes far mentén végighalad. E formai megoldás különösen izmos, erőtől duzzadó megjelenést kölcsönöz a kombi hátulja számára. Az oldalablakok precízen meghúzott pereme (a csúcsváltozaton krómozott díszléccel kiemelve) illetve hosszú, keskeny sávja, valamint a hátrafelé enyhén ereszkedő, a végén légterelővel kiegészített tetővonal még inkább kiemeli e dinamikát. Mindennek eredményeképpen az új Golf Variant még nyújtottabb, s még exkluzívabb, erőteljesebb illetve sportosabb benyomást kelt. A szériafelszereltséget bővítő tetősínek igényes megoldásként harmonikusan simulnak a tető ívébe.

Farkialakítás: hátulról is vérbeli Golf – Az új Golf Variant új, kétrészes hátsó lámpái szintén egyértelműen jelzik, melyik márkához tartozik illetve melyik modellsorozat tagja az új kombi.

A lámpatestek csomagtér-ajtóba épített része nagyobb, mint a ferdehátú változatokon, alsó pereme pedig hosszabban fut párhozamosan az ajtó szélével. A Golf Variant és a „klasszikus” Golf közötti egyértelmű különbségek a csomagtér-ajtó és a lökhárító kialakításában is megjelennek. Míg a ferdehátú modell rendszámtáblája a lökhárítóban kialakított felületen kapott helyet, a Golf Variant esetében elődjéhez hasonlóan ismét a csomagtér-ajtóra helyezték. Stílusbeli sajátosságai mellett a Variant hátulja természetesen praktikus erényeivel is kitűnik.

Volkswagen Golf VariantA rakodóperem például csupán 630 milliméteres magasságban húzódik, jelentősen megkönnyítve a ki- és berakodást. Jó példa azonban a csomagtér-nyílás is, amely függőleges vetületében mérve 675 milliméter magas, az alsó és felső perem közötti közvetlen távolság viszont már 762 milliméter. A nyílás szélessége 1.031 milliméter.

Orrkialakítás – A Volkswagen formai génjei az új Golf Variant esetében is szimpatikus benyomást keltő „arculatban” jelennek meg, miközben vízszintes irányban kiegyensúlyozott elemei az autó szélességét emelik ki. A Volkswagen minden modellsorozata emellett egyéni karakteres vonásokkal is rendelkezik, a Golf esetében ilyen például a fényszórói lendületes felfelé irányuló íve és hűtőrácsa hangsúlyosan a lehető legnagyobb magassága.

A hűtőrácsot alulról krómozott díszléc határolja, amely a xenon-fényszórók esetében azok házában is folytatódik. Elődjéhez viszonyítva az új Golf Variant felületei teljesen újszerű kialakításával érkezik. Míg a Golf VI Variant esetében a sárvédők magasabbra nyúltak a motorházfedél síkjánál – valósággal körbefogva azt –, a Golf VII Variant elején éppen fordított az elrendezés: a motorházfedél oldalsó pereme lefelé ívelve találkozik a sárvédőkkel. Felülről a sárvédőket rendkívül pontosan meghúzott vonal határolja, amely az A-oszlopból indul ki. A vonalak e különleges összjátéka egyéni stílusú, V-alakú motorházfedelet eredményezett.

Belső tér


Rakodótér-méretek – Az új Golf Variant sportosan elegáns karakterű, s igazán sokoldalú tehetség, amely magas színvonalú minőséggel és széles körű variálhatósággal ötvözi - kedvező üzemanyag-fogyasztási értékek mellett kínált - dinamikus menettulajdonságait. Csomagtartója elődjéhez képest 100 literrel 605 literre bővült (a hátsó üléstámla felső pereméig). Amennyiben belterének 1.003 milliméteres szélességét és 936 milliméteres magasságát egészen az első üléstámlákig, s a tetőig pakolva kihasználjuk, a rendelkezésre álló térfogat immár 1.620 liter (plusz 125 liter).

Volkswagen Golf VariantA csomagtér hosszúsága a hátsó ülések támlájáig 1.055 milliméter, míg az első üléstámlákig mért 1.831 milliméter már 131 milliméterrel több, mint az elődmodellé. Az első utasülés lehajtásával (Comfortline) akár 2.671 milliméter hosszú tárgyak is szállíthatók. A csomagtér optimális helykihasználása harmonikus összhangban áll a csomagtér-ajtó nyílásának említett tekintélyes méreteivel (magassága 675, szélessége 1.031 milliméter).

Rakodóhelyek – A már alapkivitelben megvilágított csomagtér padlózata állítható magasságú, vagy – amennyiben a lehető legnagyabb raktér a cél – mindössze néhány mozdulattal egyszerűen el is távolítható. Szintén minden modellben megtalálható a kétfokozatú automatikus felcsévéléssel működő csomagtér-roló. Új tervezés, így még praktikusabb a hátsó üléstámlák csomagtérből végezhető reteszelése, illetve a támlaelemek rögzítése. A 60:40 arányban osztott támla tagjai a csomagtér oldalfalain található, egyszerűen kezelhető reteszkarral oldhatók, majd önműködően előredőlve a padlózattal közösen alkotnak csaknem teljesen sík rakfelületet. Ismételt felhajtásukat követően az ülés külső szélén feltűnő színes csapok egyértelműen jelzik, hogy a támla megfelelően reteszelődött. Végül, de nem utolsósorban a csomagtér négy praktikus szatyorakasztó kampót is kínál.

Tér az utazáshoz – Az új Golf Variant térkihasználása tekintetében is széles körűen kiaknázza a moduláris keresztmotoros platform alapkoncepciója kínálta előnyöket. Noha az új Volkswagen 23 milliméterrel alacsonyabb elődjénél, belső magassága elöl 9 milliméterrel összesen 981, míg hátul 11 milliméterrel 980 milliméterre nőtt.

Volkswagen Golf VariantA hátsó utasok mindemellett 5 milliméterrel nagyobb lábteret élvezhetnek. Mind az öt üléshelyen bővült a könyökmagasságban mérhető szélesség, elöl 23 milliméterrel 1.469, míg hátul négy milliméterrel 1.441 milliméterre. Még ha a növekmények ez esetben csupán milliméteres nagyságrendűek is, összességében a megnövelt méretek jól érzékelhetően tágasabb utasteret eredményeznek.

A Golf Variant beltere mindezeken túl különösen igényes anyagválasztásával és exkluzív összhatásával is egyértelműen túlmutat a kategória határain. Aki közvetlenül a Golf VI Variant modellből száll át az újdonságba, annak elsősorban a széles középkonzol tűnhet fel, amely formavilágában sokkal inkább idézi a felső-, semmint az alsó közép-kategóriát. A konzol közepén, a vészvillogó kapcsolója alatt helyezkedik el az 5 (széria) és 8 col közötti képátlójú infotainment-érintőképernyő a hozzá tartozó főmenü- és forgatógombokkal. Első ízben kínálja itt a Volkswagen opcióként az érintőképernyők közelítés-érzékelővel kiegészített, illetve az ujjak görgető és zoom-mozdulataira is reagáló, új generációját.

Az információs és szórakoztatómodul alatt húzódik a szériakivitelhez tartozó légkondicionáló berendezés áttekinthetően tagolt kezelőfelülete, majd egy integrált multimédiás csatlakozóval felszerelt, az okostelefonok számára is kellően tágas, zárható rakodórekesz következik. A középkonzol alsó része egyetlen lendületes ívvel kapcsolódik a nagyméretű középső kartámaszhoz. A vezető jobb oldalán található az új elektronikus rögzítőfék és az emelkedő-asszisztens (Auto Hold Function) gombja. Egy további rakodórekesz rejtőzik a szériakivitelhez tartozó, állítható magasságú és hosszúságú középső kartámasz alatt. A rakodóhelyek sokaságát az ajtók méretes zsebei (többek között 1,5 literes palackok számára) teszik teljessé. A Volkswagen így szinte minden egyes millimétert optimálisan kihasznált annak szolgálatában, hogy új Golf Variant modelljével olyan sokoldalú autó születhessen, amely céges használatban éppoly meggyőző, mint privát járműként.

 
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, galéria, Golf Variant, új modell, új motor, volkswagen
 
Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban A Harley-Davidson bemutatja első elektromos motorkerékpárját Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is
 
30 éve Sport quattro – Az Audi museum mobile időszaki kiállítása

30 éve Sport quattro – Az Audi museum mobile időszaki kiállítása

2013. október 23.
Az Audi Sport quattro 30. születésnapját ünnepli az Audi museum mobile. E legendás modellt 1983-ban és 1984-ben készítette az ingolstadti prémiumgyártó, mégpedig mindössze 214 példányban.
Részletek

30 éve Sport quattro – Az Audi museum mobile időszaki kiállításaPalettáján öt külső szín szerepelt, ezekben sorakozik most fel a nagyhírű sportmodell a „Home of quattro” kiállítás látogatói előtt.

A múzeumban emellett három különleges versenyautó is látható, amelyek a rali-világbajnokság Gruppe B kategóriája számára készültek a sorozatgyártású modellből. A kiállítás november 30-ig tekinthető meg.

Tornádóvörös, alpinfehér, koppenhágakék, malachitzöld és fekete – e színekben készült egykor a Sport quattro, amely az 1983-as Frankfurti Nemzetközi Autószalonon tartotta premierjét. A gyakran csupán „Rövid” becenéven emlegetett különlegesség csúcstechnikák egész tárházát vonultatta fel, s 306 lóerejével kora legerősebb sorozatgyártású német modelljeként érkezett a piacra. Fejlesztői sikerrel ötvözték benne a lélegzetelállító menetteljesítmények jellemezte sportautót a megbízható szériamodellek erényeivel. A sorozatgyártású változat azonban csupán eszköz volt egy magasabb cél szolgálatában.

Az Audi gondos kézi munkával összesen 214 példányt készített belőle, legalább 200 darab volt szükséges ugyanis egy új rali-versenyautó világbajnokságbeli homologizációjához. A versenyváltozat a rali-világbajnokság hírhedt Gruppe B kategóriájában állt rajthoz. A múzeum most hármat is kiállít e lóerő-szörnyek közül, az Audi Sport quattro 1984-es rali-verziója, az 1985-re kifejlesztett Sport quattro S1, valamint az 1987-es Audi Sport quattro S1 „Pikes Peak” rekorder hegyiversenyautó formájában.

„Ebben az összeállításban aligha láthatók egyhamar újra e különleges gépek” – hangsúlyozta Thomas Frank, az Audi Tradition vezetője. Az Audi museum mobile „Home of quattro” időszaki kiállítása november 30-ig várja látogatóit.

30 éve Sport quattro – Az Audi museum mobile időszaki kiállítása



Kulcsszavak: audi, autóipar, Ingolstadt, múzeum, quattro
 
Épül a győri Audi új karosszéria gyára Épül a győri Audi új karosszéria gyára Magyar Örökség Díjat kapott Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Magyar Örökség Díjat kapott Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Emléket állítanak az egykori Csepel Autógyárnak Szigetszentmiklóson Emléket állítanak az egykori Csepel Autógyárnak Szigetszentmiklóson Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Tarolt a MINI az értékállósági ranglistán Tarolt a MINI az értékállósági ranglistán
 
Újabb 30 ezer darab elektromos Nissan kelt el Japánban

Újabb 30 ezer darab elektromos Nissan kelt el Japánban

2013. október 23.
A legfrissebb hivatalos eladási listák szerint összesen újabb 30 ezer Nissan LEAF került értékesítésre a felkelő nap országában.
Részletek

Nissan LEAFNem is oly rég már beszámoltunk a Nissan LEAF legújabb eladási rekordjáról. Most többek között az is kiderült, hogy az elektromos modellből szeptember hónapban összesen 30 ezer darabot adtak el Japánban.

A globális eladási lista szerint a Nissan LEAF debütálása óta összesen 83 ezer ilyen típust értékesítettek a különböző márkakereskedések. A 2012-es pénzügyi évben a Nissan 11.600 ilyen egységet adott el Japánban, ahol ugrásszerűen megnőtt az érdeklődés az ehhez hasonló járművek iránt. A statisztikai mutatók szerint folyamatosan nő a kereslet a Nissan LEAF iránt, mely valóban sikeres a japán piacon.

Annak érdekében, hogy Japánban növeljék a keresletet a LEAF iránt, a Nissan 700 praktikus gyors töltőt telepít a márkakereskedéseiben, ezzel javítván a töltési infrastruktúrát is.

Nissan LEAF
















.
Nissan LEAF


Kulcsszavak: autóipar, elektromos autó, értékesítés, japán, jármű kereskedelem, leaf, nissan, zöld
 
Újabb 30 ezer darab elektromos Nissan kelt el Japánban Már egymillió autóban van magyar fejlesztésű elektromos kormánymű Opel Crossland X: máris ötvenezren rendelték meg Opel Crossland X: máris ötvenezren rendelték meg Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6 Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6 A BMW Group már több mint kétmillió gépkocsit adott el idén A BMW Group már több mint kétmillió gépkocsit adott el idén Újabb 30 ezer darab elektromos Nissan kelt el Japánban Kínában a várakozásokat meghaladóan nőttek a járműeladások tavaly
 
Bemutatkozott az új Peugeot 308

Bemutatkozott az új Peugeot 308

2013. október 23.
A 4,25 m hosszú új Peugeot 308 saját kategóriájában a legkompaktabb lejtőshátú modell.
Részletek

Peugeot 308 Magassága 1,46 m, szélessége 1,80 m. Az új EMP2 (Efficient Modular Platform 2) platformnak köszönhetően, melynek következtében a kerekek a - négy sarokra - kerültek, csökkentek a túlnyúlások : elöl 863 mm-rel, hátul 770 mm-rel.

A tengelytáv meghosszabbítása (2,62 m) mellet a nyomtáv is szélesebb lett, elöl 1559 mm, hátul 1553mm. A méretek lefaragásával az autó dinamikusabbá vált, és utastere sem veszített tágasságából.

Tágas utastér

Elöl a könyökszélesség 1440 mm, hátul pedig 1412 mm. Az utastér magassága 895 mm elöl és 874 mm hátul. Az utasok rendelkezésére álló tárolóhely az utastérben 24 liter, ebbe beletartozik a 12 literes klimatizált kesztyűtartó és az első, 3,7 literes ajtózsebbe rejtett tároló, amelybe egy másfél literes palack is belefér.

A 470 literes csomagtartó (melyből 35 liter a szőnyeg alatti tároló) a legnagyobb csomagtér a szegmensben. VDA-norma szerint ez 420 dm3-nek felel meg, ebből 22 dm3 a padló alatt. Az alacsony, 691 mm magasan lévő csomagtérküszöb és a széles (1068 mm) csomagtérajtó nagyban megkönnyíti a bepakolást, ezt csak tovább fokozza a szögletes kialakítás. A 35 literes padló alatti tárolórekesz révén maximálisan kihasználható a rendelkezésre álló tér. A belső teret teljes mértékben (a 2. üléssorig) kihasználva a tárolásra rendelkezésre álló tér nagysága 1309 liter.

Az új EMP2 platform által eredményezett súlycsökkenés

A 140 kg-os súlyfelesleg lefaragásához az új Peugeot 308 tervezői az új EMP2 (Efficient Modular Plateform 2) platformra támaszkodtak, mely 70 kg-nyi súlycsökkentést eredményezett, méghozzá a következő módon :

Peugeot 308 27 kg súlyveszteség az olyan innovatív anyagok felhasználásának köszönhetően, mint a kompozit és az aluminium. 76%-ban magas szakítószilárdságú acél alkotja a platformot. A pótkereket elrejtő padló teljes egészében újrahasznosított anyagokból készült, és alumíniumot használtak számos alkatrészhez (pl. a kézifék kar).
további 10 kg-tól szabadult meg az autó a karosszéria-gyártási eljárásoknak köszönhetően : 12 méternyi lézerhegesztés, melegen préselés, változó vastagságú hengerlés és hidroformázás alkalmazása.
33 kg-ot nyertek az átgondolt formatervnek köszönhetően. A karosszéria és a motor közötti alkatrészeket, illetve a futóművet tökéletesítették, leegyszerűsítették. Az üzemanyag-tartály könnyebb lett (ami a kevesebb fogyasztással függ össze).

Kiegészítő súlycsökkentés a további 140 kg lefaragására

A 140 kg-os súlycsökkentés elérése érdekében további 70 kg-ot sikerült nyerni a speciális platformnak köszönhetően. Minden egyes alkatrész súlyát optimalizálták, megtartva a jó minőséget. Az ajtók megerősítéséhez magas szakítószilárdságú acélt használtak fel, mely által 15 kg-ot sikerült lefaragni. Az első és hátsó ülések vázát is átalakították, mely 14 kg-tól szabadította meg az autót. További 9 kg távozott egy innovatív hangszigetelő anyag felhasználásának köszönhetően, mely könnyebb, de semmi esetre sem látja kárát az akusztikai komfort. A világon egyedülálló módon a csomagtérajtó újrahasznosított anyagból, az ún. termoplasztikból készült. Ez az egyszerre könnyű és szilárd anyag 3 kg-mal csökkenti a csomagtérajtó súlyát. Az alkatrészekből lefaragott grammokon és kilógrammokon kívül az autó kis méretei további 12 kg-nyi súlyveszteséget eredményeznek.

Peugeot 308 Újratervezett, könnyebb futómű


Az új Peugeot 308 vezetése okozta élmény mögött a Peugeot úttartás terén szerzett nagy múltra visszavezethető szakértelme és az új EMP2 platform kiváló minősége rejlik. A benyújtott 116 szabadalom közül több a futóműre vonatkozik.

Az új platform új futóművel jár együtt (Mac Pherson első futómű és csatolt lengőkaros hátsó futómű), amelynek súlya a következőknek köszönhetően csökkent : alumínium (motortartó, féknyereg, stb.) és az Alu Cobapress eljárással készült kovácsolt acél felhasználása (az első futóművön alsó lengőkar), illetve más, új technológiák alkalmazása: nagyon magas szakítószilárdságú acéllemez (hátsó kereszttartó). Megfolyatást alkalmaztak a 15" és 16"-os keréktárcsák súlyának csökkentésére, redukálva az acéllemezek vastagságát a keréktárcsákon.

Mindemellett a menetstabilizáló rendszer (ESP) is megújul, maximálisan kihasználva a jármű nagyméretű féktárcsáit (első hűtött tárcsák mérete 304 x 28 mm is lehet). Az ESP részét képezi a lejtőn való elindulást segítő funkció.

Magas szintű technológiával készült motorizációk a legjobb CO2-kibocsátási értékekkel

Az új Peugeot 308 új generációs benzin- és dízelmotorokat kínál: 3 hengeres benzinmotor, THP blokk, e-HDI változat.
1.2 l VTi 60 kW - 82 LE (EB2) 114 g/km CO2 - 5 fokozatú manuális sebességváltóval
1.6 l THP 92 kW - 125 LE (EP6CDTD) 129* g/km CO2 - 6 fokozatú manuális sebességváltóval
1.6 l THP 115 kW - 155 LE (EP6CDT) 129* g/km CO2 - 6 fokozatú manuális sebességváltóval
1.6 l HDi 68 kW - 92 LE (DV6D) 93* g/km CO2 - 5 fokozatú manuális sebességváltóval
1.6 l e-HDI 85 kW - 115 LE (DV6C) 95* g/km CO2 - 6 fokozatú manuális sebességváltóval
* : változattól függően speciális, extra alacsony gördülési ellenállással rendelkező gumabroncsokkal

Peugeot 308 A CO2-kibocsátás alacsony szintje minden változatra érvényes, beleértve a legnagyobb számban piacra bocsátott verziókat is. A manuális sebességváltóval társuló kiváló teljesítményű motorizációk hűen tükrözik a Peugeot márka szellemiségét.

Ezen motorizációk hatékonysága tovább fokozható az alacsony gördülési ellenállású gumikkal. Emellett a 15", 16" és 17"-os méretben rendelkezésre állnak nagyon alacsony gördülési ellenállású Michelin vagy Goodyear gumiabroncsok. A dinamikusabb verziókhoz külön 18"-os Michelin Pilot Sport 3 gumiabroncsot fejlesztettek ki. Az új Peugeot 308-hoz 2014-től új technológiák állnak majd rendelkezésre, mint például a 3 hengeres turbós-benzin motor (1.2 e-THP), BlueHDi technológia rekordértékű fogyasztással és CO2-kibocsátással (82 g/km de CO2, 3,1 l / 100 km) és új generációs 6 fokozatú automata sebességváltók.

1.2 l e-THP 81 kW - 110 LE - 5 fokozatú manuális sebességváltóval - Euro 6
1.2 l e-THP 96 kW - 130 LE - 6 fokozatú manuális sebességváltóval - Euro 6
1.2 l e-THP 96 kW - 130 LE - 6 fokozatú manuális sebességváltóval - Euro 6
1.6 l BlueHDi 88 kW - 120 LE - 6 fokozatú manuális sebességváltóval - Euro 6
2.0 l BlueHDi 110 kW - 150 LE - 6 fokozatú manuális sebességváltóval - Euro 6
2.0 l BlueHDi 110 kW - 150 LE - 6 fokozatú automata sebességváltóval - Euro 6

Az új generációs 6 fokozatú automata sebességváltók (Aisin AT6 III és AM6 III) a gyors sebességváltásnak és a csökkentett fogyasztásnak köszönhetően magas szintű vezetési élményt garantálnak. A manuális sebességváltóhoz képest 10 g/km-el kevesebb CO2-ot bocsát ki kilométerenként az automata váltóval működő jármű.

Peugeot 308
 
Kulcsszavak: bemutató, galéria, Peugeot, Peugeot 308, új modell
 
Bemutatkozott az új Peugeot 308 Friss design és osztályelső motorok – az új Opel Vivaro Bemutatkozott az új Peugeot 308 HONDA CB1100 EX – hamisítatlan hatvanas, hetvenes évek Bemutatkozott az új Peugeot 308 A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült
 
A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását

A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását

2013. október 23.
Ennek jegyében a vállalat utóbbi 50 év legnagyobb gyártási kapacitásbővítését hajtja végre – világszerte nyolc új összeszerelő üzem és hat új hajtásláncgyártó üzem a 130,000 munkahely fenntartása érdekében.
Részletek

A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását2017-re a válllat olyan szintre fejleszti globális rugalmas gyártási rendszerét, hogy minden egyes üzemében átlagosan négy különböző modellt tud majd előállítani. A gyártó emellett az üzemekben új generációs, fejlett gyártástechnológiákat honosít meg, például a 3D nyomtatást, a modern prototípus-készítést, illetve a robotikát és virtuális szimulációt.

A Ford idén ünnepli a Henry Ford vezetésével feltalált futószalag bevezetésének századik évfordulóját. A vállalat hagyományosan újító szellemére építve bővíti fejlett gyártókapacitásait és vezet be úttörő technológiákat, amelyek a következő évtizedekben újra forradalmasíthatják a tömeggyártást. A növekvő vásárlói kereslet kielégítése érdekében a Ford gyors ütemben bővíti fejlett gyártási kapacitásait és globális termelését. 2017-re a Ford olyan szintre fejleszti globális rugalmas gyártási rendszerét, hogy átlagosan négy különböző modellt tud majd előállítani minden egyes üzemében, így a vállalat gyorsabban és tökéletesebben képes alkalmazkodni vásárlói igények változásaihoz. A vállalat emellett azt tervezi, hogy 2017-re üzemeinek 90 százaléka világszerte  három műszakos rendszerben működik majd, aminek révén a termelés több mint 30 százalékkal növelhető. 

“Száz évvel ezelőtt a dédnagyapámnak az volt az álma, hogy biztonságos és hatékony közlekedési eszközt készítsen mindenki számára.” - fogalmaz Bill Ford, a vállalat elnöke. “Büszke vagyok arra, hogy milliók számára adta meg a mobilitás szabadságát azáltal, hogy a családok számára elérhető árú autókat gyártott – és ennek megfelelően vállalatunk legfontosabb hajtóereje még ma is az a vágy, hogy valóra váltsuk az emberek álmait.”

Ford Fiesta2017-re gyakorlatilag az összes Ford-modell kilenc padlólemezre épül majd, ami növeli a gyártás hatékonyságát, miközben világszerte mindenhol biztosítja a vásárlók számára az általuk elvárt menettulajdonságokat, üzemanyag-fogyasztást és technológiát. A Ford járművei jelenleg 15 padlólemez felhasználásával készülnek, melyek az iparágban a legmodernebbeknek számítanak.

“Henry Fordnak a minőségi alkatrészekre, a munkafolyamatra, a munkamegosztásra és a hatékonyságra vonatkozó alapelvei ma is érvényesek.” – teszi hozzá John Fleming, a Ford globális gyártásért felelős alelnöke. “Erre a hagyományra építve felgyorsítjuk a gyártás szabványosítására, az üzemek rugalmasabbá tételére és a fejlett technológiák bevezetésére irányuló erőfeszítéseinket, hogy a lehető legjobb minőségű és a vásárlók számára legmagasabb értéket képviselő járműveket készíthessünk – méghozzá a világ minden táján.”

A globális gyártás nemrégiben végrehatott bővítése világszerte 130.000 fizikai és szellemi dolgozó munkahelyének megtartásához járult hozzá. Ugyancsak ennek köszönhető, hogy a vállalat 2013-ban jó úton halad a hatmillió darabos termelési eredmény megvalósítása felé – ami körülbelül 16 új járművet jelent percenként.

A Ford 1911-ben kezdte meg autónak európai gyártását angliai üzemében, Manchesterben. Jelenleg a Ford európai gyártótevékenysége összesen 22 üzemre terjed ki. Tavaly a Ford több mint 1,4 millió járművet állított elő a régióban, köztük 2012 legnépszerűbb európai kisautóját, a Ford Fiestát.

A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazásátAz újítás, ami megváltoztatta a világot  

Pontosan száz évvel ezelőtt történt, hogy Henry Ford és csapata a Highland Park gyárban üzembe állította a tömegtermelés történetének legjelentősebb újítását, az első futószalagot. Ez leegyszerűsítette a 3.000 alkatrészből álló T-Modell gyártását: a folyamatot 84 külön fázisra lehetett bontani, amit dolgozók külön csoportjai végeztek, miközben a karosszériát egy kötél segítségével húzták végig a gyártósoron.  Az új eljárás forradalmasította a gyártást, 12 óráról másfél órára csökkentve az egy jármű összeszereléséhez szükséges időt.

Az évek során fokozatosan tökéletesítették a futószalagos termelést, így folyamatosan csökkent az autók előállításához szükséges költség, idő és munkaerő, vagyis a Ford a T-Modell árát is mérsékelhette: az amerikai piacon az autó ára a kezdeti 850 dollárról kevesebb, mint 300 dollárra esett vissza. Végül a Ford már 24 másodpercenként gyártott le egy T-Modellt, 1927-ig összesen több mint 15 millió darabot értékesítve világszerte – ami a világon addig összesen gyártott autóknak több mint a felét jelentette.

“A Ford új módszere gyors ütemben elterjedt, és nem csupán az autóiparon belül, hanem a fonográfok, a porszívók, a hűtőgépek és más fogyasztási cikkek gyártói között is.” – avat be Bob Casey, a Henry Ford Alapítvány közlekedési területért felelős kurátora, és a  T-Modell százéves története című könyv szerzője. “A futószalag a termelés jellegzetesen amerikai módszerévé vált”.

A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását1914-ben a Ford vezette be az „ötdolláros napidíjat”, ami abban az időben komoly bérnek számított; a vállalat ezzel tette lehetővé dolgozói számára az általuk készített járművek megvásárlását. Ez a lépés lojalitást ébresztett a dolgozókban, és ennek tudható be az új fogyasztói középosztály felemelkedése. Új társadalmi réteg született, amely felszabadult a földrajzi korlátok alól, szabadon róhatta az utakat, tetszés szerint választhatta meg lakóhelyét – vagyis megvalósíthatta az amerikai álmot.  A Ford-rajongók a idén világszerte Henry Fordról és zseniális futószalagjáról emlékeznek meg.  A National Geographic Channel ebből az alkalomból új dokumentumfilmet tűzött műsorára a “Gyáróriások” című sorozatában, amit pénteken, október 18-án sugároztak. A dokumentumfilmmel kapcsolatos információk itt találhatók.

Új technológiák formálják a jövőt

A Ford már most is hasznosítja a jövőt formáló, fejlett gyártástechnológiák előnyeit. Jó példa erre a Ford mérnökei által fejlesztett és szabadalmaztatott, kisszériás gyártásra alkalmas, igen rugalmas, gyors  és a maga nemében egyedülálló fémlemez-megmunkálási technológia. A Ford Freeform Fabrication Technology vagy F3T néven ismert technológia révén csökken a prototípus elkészítéséhez szükséges présszerszámok gyártási költsége és ideje – méghozzá a hagyományos eljárásokhoz szükséges kettő-hat hónapról alig három munkanapra. Emellett a Ford  3D nyomtatási  kapacitását is bővíti, mellyel szabványos minőségű alkatrészek állíthatók elő a tesztelhető prototípusokhoz. A 3D nyomtatás révén a  Ford több változatban is elkészíthet egy adott alkatrészt, hónapok helyett napokon belül ellátva a mérnököket tesztelhető prototípus-alkatrészekkel.

A Ford a járművek minőségének és a gyártás hatékonyságának további javítása érdekében robotikai újításokat is tesztel. A vállalat új szennyeződésérzékelő rendszerénél a végső összeszerelés során egy robotszem segítségével alkotják meg minden egyes jármű digitális modelljét, amit egy tökéletes mintával összevetve felfedezhetők a festés és fényezés esetleges hibái. Ennek eredményeként jelentősen javult a fényezés minősége, és dolgozóknak a futószalag mellett is több idejük van az összetett problémák megoldására.  A robotika ebben az esetben lehetővé teszi a Ford számára, hogy hatékonyabban javítsa termékei minőségét, a munkatársak pedig jobban koncentrálhatnak az összetettebb megoldást igénylő feladatokra.

A virtuális gyár révén a vállalat a valódi gyártóüzemekben is javítani tudja a minőséget, és csökkenteni a költségeket azáltal, hogy számítógépes szimulációk segítségével elemzi a teljes járműgyártási folyamatot. Ebbe annak szimulációja is beletartozik, hogy a dolgozók miként mozognak a jármű összeszerelése során – így a munkakörülmények mindenben megfelelnek a Ford ergonómiai előírásainak. E virtuális folyamat 2001-es bevezetése óta közel 20 százalékkal csökkent a fizikai összeszerelés során fellépő ergonómiai problémák száma.

“Az olyan technológiák, mint a 3D nyomtatás, a robotika  és a virtuális gyártás ugyan még kutatási szakaszban vannak, de már valós alkalmazásaik is léteznek, amelyek kézzelfogható előnyöket jelentenek a közeli és a távolabbi jövőben.” – mutat rá Paul Mascarenas, a Ford kutatás-fejlesztésért felelős műszaki igazgatója és alelnöke. „Az új technológiáknak alkalmazása során Henry Ford újító szellemét tekintjük követendő mércének.”

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, évforduló, fejlesztés, ford, Henry Ford
 
Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását Egyre több elektromos autó gyullad ki a Teslánál Audi Hungaria: 40 millió motor Győrből a világnak Audi Hungaria: 40 millió motor Győrből a világnak A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását Nagyszerűen rajtolt az új Hankook Ventus S1 evo² SUV A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását A Ferdinand Gross Hungary Kft. átadta Tatabányán a vállalat új logisztikai bázisát
 
Év végéig lehet pályázni földgázüzemű autóbuszok beszerzésére

Év végéig lehet pályázni földgázüzemű autóbuszok beszerzésére

2013. október 23.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a határidőt újabb két hónappal meghosszabbítva, december 31-én éjfélig várja a pályázatokat új, földgázüzemű (CNG) autóbuszok beszerzésére.
Részletek

Év végéig lehet pályázni földgázüzemű autóbuszok beszerzéséreA határidőt egyszer már kitolták, de a tárcához az elmúlt időszakban is számos kezdeményezés érkezett, kérve az ismételt meghosszabbítást, főként a pályázat beadása előtt kötelezően lefolytatandó, feltételes közbeszerzési eljárás időigényességére hivatkozva - tájékoztatott az NFM keddi közleményében.

A minisztérium az Új Széchenyi Terv keretében összesen 1,6 milliárd forint támogatást ad új, sűrített földgáz meghajtású (CNG) autóbuszok beszerzéséhez, állami vagy önkormányzati tulajdonú közösségi közlekedési társaságok számára. A pénzből az azonos műszaki tartalmú dízelüzemű és gázüzemű járművek árkülönbözete fedezhető.

A vissza nem térítendő támogatás mértéke szóló kialakítású járművenként legfeljebb 18 millió forint, csuklós autóbuszonként legfeljebb 24 millió forint lehet. A pályázat során beszerezhető földgázüzemű autóbuszok üzemeltetéséhez szükséges infrastrukturális feltételek biztosítása a pályázó feladata.

A pályázat fő célja a buszbeszerzés támogatásával a sűrűn lakott városok levegőminőségének javítása, a közösségi közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának, illetve a szálló por koncentrációjának csökkentése - közölte az NFM.

Kulcsszavak: autóbusz, beszerzés, cng, gazdaság, nfm
 
Év végéig lehet pályázni földgázüzemű autóbuszok beszerzésére Jól zárta a tavalyi évet a Porsche Hungaria Év végéig lehet pályázni földgázüzemű autóbuszok beszerzésére Három éve folyamatosan javulnak a SEAT eredményei Év végéig lehet pályázni földgázüzemű autóbuszok beszerzésére Ismét nőtt az eladott használtautók száma 2013 utolsó negyedévében Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben Év végéig lehet pályázni földgázüzemű autóbuszok beszerzésére Megjelent a MÁV-START és a GYSEV motorvonat-beszerzésének pr-tendere
 
Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautók

Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautók

2013. október 22.
A Renault Trucks részt vesz a Franciaországi Tűzoltók Nemzeti Szövetségének 120. kongresszusán, amelyre 2013. október 10-12-én Chambéryben kerül sor.
Részletek

Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautókA polgári védelem valamennyi szereplőjének bevonásával megrendezett eseményen a gyártó bemutatja a mentési és tűzoltási feladatokhoz kifejlesztett új járműveit. A Renault Trucks részt vesz a Franciaországi Tűzoltók Nemzeti Szövetségének 120. kongresszusán, amelyet október 10. és 12. között Chambéryben rendeznek meg.

A gyártó az új Euro 6-os kínálatot és a járművekhez kapcsolódó műszaki megoldásokat mutatja be a 700 négyzetméteres kültéri standján. Az alábbi hat új Euro 6-os tűzoltó járművet tekinthetik meg a meghívottak és a látogatók:

- egy Renault Trucks D vízszállítót
- egy Renault Trucks D 15 fecskendős járművet
- egy Renault Trucks D.14 erdőtűzoltót
- egy Renault Trucks D.12 könnyű fecskendős járművet
- egy Renault Trucks C 430 26 tonnás 6x2-est
- egy Renault Trucks K 460, 32 tonnás 8x4-est

A kiállított járműveken kívül látható lesz a standon egy Euros 6-os DTI 8 motor, károsanyag kibocsátást szabályozó rendszerrel és Optidriver robotváltóval felszerelve.

A megújult paletta a tűzoltóautók széles választékát kínálja, amelyben az új tűzoltóautók az összes, rendkívül szerteágazó tűzoltási és mentési feladatokra alkalmasak.  A 4x2-es, 6x4-es, 8x4-es és 6x2-es járműveken kívül 4x4-es, 6x6-os és 8x8-as összkerékhajtású járművek is rendelhetők, amelyeket kifejezetten és kizárólag tűzoltáshoz és mentéshez fejlesztettek ki.

Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautókA Renault Trucks, aki több mint 70 százalékos piaci részesedéssel piacvezető a francia mentő- és tűzoltó járművek piacán, azt szeretné megmutatni a kongresszuson, hogy a tűzoltók elkötelezett partnere a mindennapokban.

Az ügyfelekhez közel álló és hatékony hálózatnak köszönhetően a Renault Trucks szerviz szolgáltatásai a legjobbak és legszéleskörűbbek Franciaországban. Az újító szellemű ajánlatok igazodnak a tűzoltók speciális elvárásaihoz, ezek közé tartozik például a vezetéstechnikai képzés nehéz terepen.

Kulcsszavak: bemutató, járműipar, Renault Trucks, tűzoltó, tűzoltóautó
 
Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautók Irányjelző Közlekedési Magazin decemberi ajánló Bemutatkozott a hazai sajtónak az új XC90 Bemutatkozott a hazai sajtónak az új XC90 Tekintetet vonzó különlegesség a ŠKODA Múzeumban – Új fényben ragyog a nyolchengeres ŠKODA 860 Tekintetet vonzó különlegesség a ŠKODA Múzeumban – Új fényben ragyog a nyolchengeres ŠKODA 860 Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautók Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautók SEAT Ibiza Cupster a Wörthersee-i találkozón
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10061 - 10070