Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10031 - 10040 |
Új márkakereskedés a Peugeot hálózatban |
||
2013. október 30.
2013. október 25-én új márkakereskedéssel, a Peugeot M5 Centerrel bővült a 28 márkakereskedésből és 39 márkaszervizből álló Peugeot magyarországi hálózata.
|
A PEUGEOT igazgatósága azzal a céllal hozta létre ezt a létesítményt, hogy Magyarországon is bővítse reprezentatív kereskedésekből álló hálózatát. A környező országokban működő Peugeot márkakereskedéshez hasonlóan az a szerepe, hogy bemutassa a márka teljes körű kereskedelmi és szerviz szolgáltatási kínálatát. Az új létesítmény kiváló lehetőséget teremt arra is, hogy a Márka ebben a kereskedésben tesztelje ügyfeleinek ajánlott új szolgáltatásait. A legújabb márkakereskedéssel teljessé válik Budapest területi lefedettsége, és tovább gazdagodik a kiemelkedő színvonalú termék- és szolgáltatási kínálata, amelyet a jelenlegi márkakereskedői hálózat nyújt. A Peugeot márka bízik abban, hogy az új kereskedéssel és az október végén piacra kerülő új Peugeot 308 modellel tovább tudja erősíteni piaci helyzetét Magyarországon. A márkák hazai versenyében, az első 9 hónap eredményei után, jelenleg a 11. helyen áll a Peugeot 2129 db gépjármű értékesítéssel, és 4,39%-os piaci részesedéssel, ami a tavalyi év hasonló időszakhoz képest közel 1%-os piaci részesedés emelkedést mutat. Peugeot M5 Center és a PSA csoport márkakereskedői hálózata A Peugeot M5 Center tagja a világon az egyik legnagyobb márkakereskedői hálózatnak, amelyet a PSA Csoport birtokol és üzemeltet. Ennek a 20 országban jelen levő, több mint 350 kereskedésből álló hálózatnak a célja, hogy kereskedelmi és szerviz szolgáltatások terén referenciaként képviselje a Peugeot márka új szolgáltatásait, magas színvonalú szakértelemmel és minőséggel megoldást kínáljon az ügyfélelvárásokra. Erőssége a kulturális sokszínűség, a több éves világszintű tapasztalat, több mint 15.000 ember szaktudása, amelynek köszönhetően már bizonyított a nem éppen könnyű jelenlegi gazdasági környezetben. Ez a márkakereskedői hálózat tavaly 357 600 gépjárművet értékesített világszerte. 7,2 millió szerviz munkaórák számával, 1,4 milliárd Euro értékben értékesített alkatrész forgalommal és 8,6 milliárd Euro teljes forgalmi eredménnyel jelentős szereplője az autópiacnak. Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, jármű kereskedelem, M5 Center, márkakereskedő, márkaszerviz, Peugeot, psa
|
|
|||||
|
||||||
A crossoverek a Nissan szerves részét képezik |
||
2013. október 30.
A Nissan tudja mekkora értéket jelent valamiben elsőnek lenni.
|
A Nissan tudja mekkora értéket jelent valamiben elsőnek lenni. Az eredeti Qashqai meghatározta a crossover szegmenst és azóta is vezeti a versenyt a kategóriában. E kimagasló siker azonban nem csupán a véletlen műve: a Nissan intelligens formatervezésével és a vezetői igények alapos felmérésével mindig is a crossover szegmens leginkább kalandvágyó, intuitív és izgalmas márkája volt. . . Kulcsszavak: autóipar, crossover, juke, Murano, nissan, qashqai, suv, x-trai
|
|
|||||
|
||||||
A Ford Focus még mindig az élen |
||
2013. október 30.
A Polk intézet legfrissebb, 2013 első félévi globális autóeladási elemzése szerint továbbra is a Ford Focust illeti a világ legkelendőbb autójának címe: a tavalyi év azonos időszakához képest 2013 első félévében 20 százalékkal növekedett a Focus globális értékesítése.
|
Mindemellett a Ford Fiesta lett a világ negyedik legkelendőbb modellje, a kisautók között pedig 2013 júniusáig ez bizonyult a legnépszerűbb modellnek. A Ford az egyetlen márka, amely a világ legkelendőbb autóit felsoroló lista első öt helyén két modellel, az első tízben pedig az F-sorozat révén három modellel is szerepel. 2012-ben a Ford Focus bizonyult a világ legkelendőbb autójának, s a modell 2013 első félévében is megőrizte e megtisztelő címet. Mindemellett a Ford Fiesta lett a világ negyedik legkelendőbb autója és egyben legnépszerűbb kisautója – így a Polk intézet legfrissebb globális autóeladási elemzése Ford az egyetlen márka, amely a világ legkelendőbb autóit felsoroló lista első öt helyén két modellel is szerepel. A tavalyi év azonos időszakához képest 2013 első félévében 20 százalékkal, 589.709 darabra növekedett a Ford Focus globális értékesítése, ami elsősorban a kínai és egyéb ázsiai piacon tapasztalható fellendülésnek köszönhető. 2012 óta a Focus eladásai 137 százalékkal nőttek Kínában, ahol összesen 202.380 ilyen járművet értékesítettek, vagyis Kína számít a modell legnagyobb globális piacának, hiszen minden harmadik Focus itt talált gazdára. Az új Focus-vásárlók közt találjuk a 31 éves Xiao Binget, egy pekingi IT-vállalat menedzserét. “Az új, high-tech hangulatú Focus pontosan megfelel az elvárásaimnak.” – árulja el Bing. “Teljesen más, mint az előző modell volt. Remek vezetési élményt nyújt. Amikor először kipróbáltam, éreztem, milyen stabilan kanyarodik. Számomra ez az autó testesíti meg az esztétikus külső, a teljesítmény, az érték és az alacsony fogyasztás legjobb kombinációját.” A vásárlók más ázsiai piacokon is lelkesen fogadták a Focust. A Ford adatai szerint szeptemberig Indonéziában 193, a A Fülöp-szigeteken és Vietnamban 72, Thaiföldön pedig 42 százalékkal nőtt a Focus értékesítése. A Fiesta is bestseller A világ öt legkelendőbb autóját felsoroló listán a Focus mellett a Ford Fiesta neve is feltűnik, sőt a kisautók kategóriájában ez a modell bizonyult a legnépszerűbbnek: 2013 első negyedévében 356.437 darab kelt el belőle világszerte. “A Fiesta elképesztő lendülettel nyitott, amit csak a Focus volt képes túlszárnyalni – különösen Kínában.” – mutat rá Jim Farley, a Ford és a Lincoln globális marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Ezek az autók az Egy Ford filozófia lényegét testesítik meg: remekül néznek ki, keveset fogyasztanak, és a lehető legjobbat nyújtják a minőség, a technológia és a vezetési élmény terén.” A Focus és a Fiesta összesített globális értékesítési eredménye az év első hat hónapjában 946.143 darab volt, ami 8 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Kulcsszavak: autóipar, fiesta, Focus, ford, jármű kereskedelem, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Gőzerővel folyik a munka a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban |
||
2013. október 30.
A Mercedes-Benz kompakt gépjárművek új generációjának gyártása gőzerővel folyik a rastatti és a kecskeméti gyár közös termelési hálózatában. A két gyárban az A-osztályt, a B-osztályt és a CLA-osztályt gyártják.
|
A termelési hálózatban fontos szerepet játszik a 2012 márciusában megnyitott kecskeméti gyár, amely a rastatti gyárral közösen állítja elő a B-osztályt, valamint kizárólagos gyártója a kompakt négyajtós kupénak, a CLA-nak. Andreas Renschler, a Daimler vezérigazgatóságának a Mercedes-Benz Cars, valamint a Mercedes-Benz Vans termelésért és értékesítésért felelős tagja, a kecskeméti gyárban tett látogatása alkalmával értékelte a közel másfél éve folyó termelést: "Az első Németországon kívül létesített európai Mercedes-Benz gyárral új korszakot nyitottunk meg itt Kecskeméten. Bizton állíthatom: Remekül oldották meg a feladatot, melynek során egy új országban egy új gyárat egy új csapattal sikeresen indítottak be - az a 800 millió euró, amit itt Magyarországon fektettünk be, minden szempontból a Daimler és a Mercedes-Benz márka egy újabb sikertörténete.” Andreas Renschler kiemelte azt is, hogy az új kompakt gépjárművek további piaci sikerei szempontjából milyen nagy jelentősége van ennek a gyárnak: „ A CLA, amelyet a világon kizárólag itt gyártunk, kitűnő példája annak, hogy a kecskeméti gyár döntően hozzájárul a „Mercedes-Benz 2020” stratégiájában lefektetett növekedési célok eléréséhez, hiszen ezzel az új modellel új vevőket és új piacokat hódítunk meg. A csapat kitűnően valósította meg a „Made by Mercedes-Benz Kecskemét” víziót: Minden egyes személyautó, mely a gyárat elhagyja, bizonyítékát adja annak, mit is jelent a Mercedes-Benz minőség.” A munkatársak jövőbeni kilátásaival kapcsolatban Renschler így folytatta: "Önök még viszonylag fiatal tagjai a Mercedes-Benz globális termelési csapatának. Éppen ezért különösen örülök annak, hogy a gyártás minden területén készek tanulni, és a legnagyobb erőbedobással végzik munkájukat. Így a kecskeméti gyár ma már egy szinten áll más Mercedes-Benz gyárakkal, és a globális termelési hálózatunk szerves része. Nagyon köszönjük ezt a teljesítményt – csak így tovább!" Frank Klein, gyárigazgató: "Nem fogunk kényelmesen hátradőlni az elmúlt időszak sikerei láttán, hanem továbbra is teljes gőzzel dolgozunk az újabb eredményekért. A fő feladatunkra koncentrálunk továbbra is: Arra, hogy csúcsminőségű B- és CLA-osztályokat vigyünk ki az utakra.” Sikertörténet: A Mercedes-Benz új kompakt gépjárművei A Mercedes-Benz offenzívája a prémium kompakt gépjárművek szegmensében tovább folytatódik: A frankfurti autó kiállításon (IAA) szeptemberben bemutatott GLA-val, amely 2014 tavaszán kerül ki a piacra, az összesen öt új kompakt modell közül már a negyediket mutatta be a cég. Ezekkel a modellekkel a márka jelentősen kibővíti termékkínálatát és új vevői csoportokat céloz meg. Az új A-osztály növekedési rátája Európában közel 50%-ot tesz ki, a vevők átlagéletkora pedig10 évvel alacsonyabb, mint az elődmodell esetében. Már az új B-osztály, az új A-osztály és a négyajtós kompakt kupé, a CLA is az utakon van. Az új kompakt gépjárművek ez év első három negyedévében kifejezetten nagy sikernek örvendenek: a világon 267.467 vevő döntött úgy, hogy A-, B- vagy CLA-osztályt vásárol (+68,3%). További pozitív hatás várható a növekedésre az említett modellek folyamatosan növekvő piaci elérhetősége révén. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár és az új kompakt gépjárművek gyártóüzemei A kecskeméti gyár a rastatti partnergyárral közösen alkotja a Mercedes-Benz kompakt gépjárművek új generációjának termelési hálózatát. Ez a hálózat döntő mértékben járul hozzá a kompakt gépjárművek gyártásának gazdaságosságához, és lehetővé teszi a két gyár kihasználtságának rugalmas és optimális vezérlését. A kecskeméti gyárat 2012 márciusában, 4 évvel azután nyitották meg, hogy 2008 nyarán döntés született az új gyár felépítéséről. Azóta a legmodernebb és környezetbarát technológiával készül itt a B-osztály, amelyet Kecskeméten és Rastattban is gyártanak. 2013 januárja óta a kecskeméti gyárban elindult a második modell, a négyajtós kupé, a CLA gyártása is, amely kizárólag itt készül, és világszerte értékesítik. Az időközben több mint 3.000-re növekedett munkatársi létszámmal a gyár a régió legvonzóbb munkáltatója lett, ami nem utolsósorban annak köszönhető, hogy a cég nagy hangsúlyt fektet a munkatársak képzésére. Ezen felül a cég magyar partnerekkel közösen Magyarországon elsőként beindította a német mintájú duális szak- és – főiskolai képzést. A Daimler AG és a magyar kormány között 2012-ben megkötött stratégiai megállapodás célja, hogy a kecskeméti régiót, mint a magyar autógyártás egyik központját hosszú távon fejlessze és erősítse. Kulcsszavak: A-osztály, autógyár, autóipar, B-osztály, CLS, daimler, gazdaság, GLA, kecskemét, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Tovább csökkent az üzemanyagok ára |
||
2013. október 30.
Csökkentette bruttó 5, illetve 4 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.
|
A lépéssel a benzin átlagára 394-395 forintra, a gázolajé 412-413 forintra mérséklődött. Hétfőn is csökkent az üzemanyagár: a benzin bruttó 2, a gázolaj 4 forinttal lett olcsóbb. A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei jegyzések alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gazdaság, gázolaj, közlekedés, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
A Scania a gravitáció hasznosításával takarít meg üzemanyagot |
||
2013. október 30.
A Scania 2013 őszén vezeti be Eco-roll elnevezésű újdonságát, amely akár további két százalékos üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Az Eco-roll rendszer kiszámolja, hogy a tehergépkocsi a gravitációt kihasználva mikor gurulhat üresben a lejtőn.
|
Az európai ügyfelek által már a 2013 őszén megrendelt, Scania Opticruise-zal és Scania Active Prediction rendszerrel felszerelt, és 2014 tavaszán leszállításra kerülő tehergépkocsikban is jelen lesz a Scania legfrissebb, üzemanyag-megtakarításra, és így költségcsökkentésre alkalmas újdonsága, a Scania Eco-roll rendszer. A rendszer kiszámítja, hogy lejtőn történő haladáskor üzemanyag-fogyasztás szempontjából melyik megoldás hatékonyabb: üresben, alapjáraton gurulni vagy a motorfék használatával üzemanyag-befecskendezés nélkül. A két megoldás közötti választás – üresben gurulni vagy motorfékkel leereszkedni – nem annyira egyértelmű, mint amilyennek első hallásra tűnik. A Scania Active Prediction rendszere végzi el az automatikus számításokat. Amennyiben a rendszer az Eco-roll és így a mozgási energia használatát választja, akkor a cél, hogy legalább tíz másodpercen keresztül üresben guruljon a jármű, ugyanis rövidebb idő kevésbé hasznos. Ugyanakkor a sebesség sem lehet annyira magas, hogy a motorfék aktivizálódjon, mert ez negatív hatással lenne az üzemanyag-megtakarításra. A Scania Active Prediction rendszere egyaránt használja a GPS-t helymeghatározás céljából, valamint a domborzati térképeket a sebesség megfelelő beállítása érdekében. Attól függően, hogy a járművezető milyen üzemmódot választ, a tehergépkocsi számtalan stratégia közül választhat annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb üzemanyagot használja el vagy a legmagasabb átlagsebességet érje el. Azokban az országokban, ahol a domborzati térkép rendelkezésre áll, a Scania Eco-roll a hosszú távú fuvarozásra készülő járművekben az alapfelszereltség részét képezi, amennyiben az autót kétpedálos Scania Opticruise-zal, Active Prediction-nal és Euro 6 motorral rendeli meg az ügyfél. A Scania Active Prediction rendszere ráadásul most a további fejlesztéseknek köszönhetően még jobb a sebességváltási stratégia optimalizálásában. Kielemzi, hogy az emelkedőből még mennyi van hátra, így a Scania motorok már alacsony fordulatszámon rendelkezésre álló nagy nyomatékát kihasználva elkerüli a felesleges sebességváltásokat. Kulcsszavak: járműipar, kamion, megtakarítás, scania, trucks, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
Megkezdődik az M4-es autópálya építése Abony és Fegyvernek között |
||
2013. október 29.
Megkezdődik az M4-es autópálya építése Abony és Fegyvernek között novemberben, a kivitelezés nettó összege mintegy 111 milliárd forint - tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kedden.
|
A NIF közleménye szerint a 29 kilométeres autópálya három részben épül. Az első az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres, a második a Tisza-hidat magában foglaló 2,3 kilométeres, a harmadik pedig a Fegyvernekig tartó mintegy 13,2 kilométeres szakasz. A 13,4 kilométer hosszú szakasz nyertes kivitelezője a CHSM Konzorcium (Colas Hungária Zrt. és Swietelsky Magyarország Kft.), a kivitelezés nettó összege 46,7 milliárd forint. A második szakasz nyertese az Acél-Híd Konzorcium, a kivitelezés összege mintegy nettó 32,6 milliárd forint. A Fegyvernekig tartó 13,2 kilométeres szakasz építtetője a Strabag Általános Építő Kft., a kivitelezés nettó összege 31,5 milliárd forint. Az Abony és a Tisza közötti kétszer kétsávos és leállósávos úton 13 műtárgy, egy kétoldali komplex és egy kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint két csomópont és kilenc különszintű keresztezés lesz. A munkaterületből 9 kilométer a Zagyva-Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és Natura 2000-es területen kell dolgoznia, a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek. Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani, több mint 2,2 millió köbméter földmunkára van szükség, amelynek kivitelezési költsége csaknem 12,5 milliárd forint - közölte a NIF. A második szakasz egy 416 méter hosszú ártéri hidat, egy 756 méteres új Tisza-hidat és egy kisebb pályahidat tartalmaz. A talajviszonyok itt is nagyon speciálisak, mert a nyomvonal a Tisza árterületén halad. Ezért töltésalapozást kell végezni, amely szükséges a kellő teherbírású altalajhoz. A három híd költsége nettó 22,3 milliárd forint. A Tiszától Fegyvernekig tartó szakasz kétszer kétsávos lesz, elválasztó sávval, leállósávval. A szakaszon két csomópont, 11 műtárgy, 20 kilométer földút, 5 kilométer országos közút, 6 kilométer zajárnyékoló fal épül. A Tisza és a Tisza holtágának közelsége miatt a talajviszonyok itt is nagyon kedvezőtlenek az útépítés szempontjából, a jelentős belvíz miatt a földmunka és a vízelvezetés, valamint a víztelenítés a kivitelezési költség harmadát teszi ki, azaz csaknem 10 milliárd forintot - áll a közleményben. A NIF az elmúlt héten átadta mindhárom munkaterületet a nyertes vállalkozóknak. Jelenleg a kivitelezés megkezdéséhez szükséges előkészítő munkák folynak, egyebek mellett az építési ütemterv készítése, a szállítóútvonalak állapotfelmérése, előzetes környezetvédelmi monitoring. Ezt követően várhatóan novemberben mindhárom szakaszon megindulhat a műtárgyak próbacölöpözése, valamint az előkészítő munkálatok, a cserje- és bozótirtás, humuszolás, lőszermentesítés. A beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Programja (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával - közölte a NIF. Kulcsszavak: autópálya, gazdaság, közlekedés, M4, NIF
|
|
|||||
|
||||||
BA: elégedettebbek az utasok a budapesti reptérrel |
||
2013. október 29.
Még soha nem ért el az idei harmadik negyedévihez hasonló jó eredményt a Budapest Airport (BA) a nemzetközi utas-elégedettségi felmérésen, amelyen világszerte 281, Európában 71 repülőtér vesz részt.
|
A budapesti Liszt Ferenc-repteret üzemeltető társaság először ért el a lehetséges 5 pontból 4 feletti általános elégedettségi eredményt a turisták körében. A teljes utasforgalmat vizsgálva 3,99 lett a mutató, ami meghaladja az európai átlagot - tájékoztatta a BA hétfőn az MTI-t. A repülőtereket tömörítő nemzetközi szervezet, az ACI titkos kérdőíves kutatással vizsgálja az utasok elégedettségét a kapott szolgáltatásokról. A válaszadók 34 szempont alapján, 1-től 5-ig pontozhatnak, a szempontok a különböző reptéri szolgáltatásokra, a környezetre, a tájékozódásra, a közlekedésre és a biztonságra vonatkoznak. A 34 szempont közül a budapesti repülőtér 11 kategóriában ért el 4-esnél jobb eredményt a harmadik negyedévben. A legtöbb területen a Budapest Airport meghaladta az európai átlagot - írja közleményében a BA. Hagyományosan jól szerepelt a biztonsági terület, a megkérdezett utasok véleménye alapján az ellenőrzést végző személyzet alaposan, határozottan, mégis udvariasan dolgozik. Jól teljesít a budapesti reptér a kereskedelmi szolgáltatásokban és a terminálok színvonalában is. A felmérésben részt vevő 71 európai repülőtér közül az egyik legjobb eredményt érte el a budapesti az éttermi kínálatban és azok ár-érték arányának színvonalában. Az utasok szintén jó pontszámokat adtak a terminál általános atmoszférájára és a tisztaságra is. Az elmúlt években sikerült negyedévről negyedévre javítani az eredményeket a nemzetközi felmérésen. A legfrissebb negyedéves kutatás is mutatja a fejlődést, amit alig két évvel a mintegy 100 millió eurós, azaz 30 milliárd forintos beruházással elkészült SkyCourt megnyitása után ért el a BA - idézi a közlemény Kam Jandut, a társaság kereskedelmi igazgatóját. Kulcsszavak: budapest airport, gazdaság, légiközlekedés, Liszt Ferenc Airport, repülő, repülőtér
|
|
|||||
|
||||||
Irányjelző Közlekedési Magazin - októberi ajánló |
||
2013. október 29.
Már látható Közlekedési Magazinunk októberi száma.
|
Közlekedési magazinunk soron következő adásában bemutatjuk a Frankfurtban debütáló Infiniti Q50-et, a Citroen családbarát autóját a C3 Picasso-t, a Nissan három újdonságát, és a Smart városi kisautóját. Beszámolunk még a Hungaroringen tartott Golf találkozóról és a 4x4 magazin főszerkesztőjével taglaljuk, hogy melyik modell a legjobb 4x4 kategóriában. A motorok szerelmeseit sem hagyjuk ki a mostani műsorból. Bemutatunk 4 kétkerekű járgányt, a Honda, a Kawasaki, a Suzuki, és a Piaggio jóvoltából. Kulcsszavak: ajánló, autó, Citroen, hírek, infiniti, irányjelző magazin, motorkerékpár, nissan, teszt
|
|
|||||
|
||||||
A Toyota védi világelsőségét |
||
2013. október 29.
A Toyota továbbra is a világ legnagyobb autógyártója. Az év első kilenc hónapjában 7,41 millió autót értékesített, s maradt a csúcson.
|
Nem kétséges, hogy továbbra is a Toyota vezeti a legtöbb autót értékesítő cégek listáját. A japán gyártó hétfőn közölte, az év első kilenc hónapjában 7,41 millió autót értékesített, s maradt a csúcson. A Toyotán kívül ideszámolják a Daihatsu és a Hino eladásokat is. Második a helyen a General Motors áll, kilenc havi mérlege 7,25 millió autó. Harmadik a Volkswagen, 7,03 millió járművel, a VW személygépkocsijai és könnyű haszonjárművei tartoznak ide. Vagyis a wolfsburgiak 7,03 milliójában nincs benne a MAN és a Scania értékesítés. Ezek a MAN harmadik negyedévi adatai nélkül ( ezt még nem tették közzé) további 100.000 járművet jelentenek, ez sem lenne elég azonban a második helyhez. Kulcsszavak: autóipar, értékesítés, gazdaság, gm, toyota, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 10031 - 10040 |