Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10191 - 10200
Tovább csökkent az üzemanyagok ára

Tovább csökkent az üzemanyagok ára

2013. szeptember 25.
Csökkentette bruttó 3 forinttal a 95-ös benzin, illetve 7 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.
Részletek

Tovább csökkent az üzemanyagok áraA lépéssel a benzin átlagára 406-407 forintra, a gázolajé 426-427 forintra csökkent.

A Mol a múlt héten kétszer is mérsékelte az árakat: pénteken bruttó 4 forinttal a benzin és 3 forinttal a gázolaj árát, szerdán pedig bruttó 7 forinttal és 5 forinttal. A benzin ára az azt megelőző héten is 11 forinttal mérséklődött.

A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei jegyzések alapján az árról.

A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.

Az autósok 15-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a különböző kutaknál.

Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gázolaj, mol, üzemanyag
 
Tovább csökkent az üzemanyagok ára Csökken az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára Emelkedtek az üzemanyagárak Tovább csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára Emelkedett a benzin ára Emelkedett a benzin ára
 
20 éves a Ford Mondeo

20 éves a Ford Mondeo

2013. szeptember 25.
A modellsorozatból több mint 4,5 millió darab talált gazdára Európában. A Ford egy vidám hangvételű videóval állít emléket a Mondeo két évtizedes történetének.
Részletek

Ford MondeoA Ford egy vidám hangvételű videóval állít emléket a Mondeo két évtizedes történetének, amelynek narrátora a híres színész, Ray Winstone, s amelyből megtudhatjuk: a légzsákok, a kipörgésgátló, az intelligens védelem, az Adaptív Sebességtartó Automatika és az EcoBoost motorok csak néhány a jövőbe mutató technológiák közül, amelyek valamelyik Mondeo-ban mutatkoztak be először.

Egy autó, ami megismertette velünk az alapfelszereltségként adott légzsákokat. Egy autó, amit még James Bond is elvitt egy körre. Egy autó, amelyről a szavazópolgárok egész csoportját nevezték el Nagy-Britanniában. A Ford Mondeo, a vállalat legfontosabb családi autója most ünnepli 20. születésnapját – és azt, hogy a modellsorozatból immár 4,5 millió darab kelt el az európai piacokon.

“A Mondeo múltja gazdag, jövője pedig ragyogó.” - fogalmaz Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Két évtizedes története során a Mondeo mindig is közismert volt kiváló menetdinamikájáról, meglepően új technológiáiról, kiemelkedő biztonságáról és alacsony fogyasztásáról.”

A Mondeo két évtizedéről a Ford a ma bemutatott vidám hangvételű videóval emlékszik meg, amelynek narrátora a híres hollywoodi színész, Ray Winstone, aki olyan filmekben szerepelt, mint “A törvény ereje”, az “Indiana Jones és a kristálykoponya királysága”, vagy “A tégla”. A Mondeo 1993-ban jelent meg egy ötéves, 3 millió fontos (4,6 millió dolláros) fejlesztési program eredményeképpen. A modell 1994-ben elnyerte az Év Autója címet, és két évtizeden át mérceként szolgált saját kategóriájában, miközben Európa-szerte számos díjat szerzett.

Ford MondeoA Mondeo-nak köszönhetően az európai autóvásárlók egy sor modern technológiához jutottak hozzá, méghozzá elérhető áron. Az első generációs modell alapfelszereltségében már a vezetőoldali légzsák is szerepelt, az opciós listán pedig ott volt az utasoldali légzsák, s az autó felszereltségében megjelent a kipörgésgátló, az adaptív lengéscsillapítás, a blokkolásgátló fékrendszer (ABS) és szervokormány is. Az 1996-os modellfrissítés során az új, kisebb tömegű modellben jelentek meg először az oldallégzsákok és a négycsatornás ABS.

A Ford 2000-ben mutatta be a Mondeo második generációját, amiben már a Ford Intelligens Védelmi Rendszere működött: egy baleset során ez a rendszer érzékelők segítségével számította ki a védelem leghatékonyabb módját. Emellett a Mondeo első ízben kínált a Ford vásárlóinak hátsó ülésfűtést, automatikus fényszórókat és esőérzékelős ablaktörlőket. Az autó olyan népszerűvé vált, hogy az Egyesült Királyságban a lexikonokba is bekerült: a “Mondeo Man” kifejezés a XXI. század elején keletkezett, és a szavazópolgárok egy új csoportját jelölték vele.

A Mondeo harmadik generációja 2007-ben érkezett, ám az autó már 2006-ban, a “Casino Royale” című Bond-filmben bemutatkozott. Az új modellnek köszönhetően a Ford-tulajdonosok az elsők közt élvezhettek olyan technológiákat, mint például az Adaptív Sebességtartó Automatika, az Interaktív Járműdinamikai Vezérlés, vagy a nem megfelelő üzemanyag betöltését megakadályozó Ford Easy Fuel rendszer.

Ford MondeoA Mondeo 2010-ben újabb modellfrissítésen esett át: ekkor jelent meg az autó kínálatában a Ford EcoBoost benzinmotor-technológiája, valamint a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Vezetőfigyelmeztető Rendszer és az Automatikus Távfény. 20 év alatt a Mondeo több mint 20 díjat nyert Horvátországban, Csehországban, Németországban, Hollandiában, Norvégiában, Oroszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban.

A Mondeo vezetési élményének egyik sarokköve mindig is a kategóriaelső menetdinamika volt: a múltban ezt a V6-os ST24, ST200 és ST220 modellek, ma pedig a 200 lóerős 2.2 Duratorq dízellel és a 240 lóerős 2.0 EcoBoost benzinmotorral szerelt modellek testesítik meg a lehető leglátványosabban. A Ford nemrégiben tovább tökéletesítette a Mondeót: a 164 lóerős, 2,0 literes Duratorq dízelmotorral hajtott változat CO2-kibocsátása csupán 119 g/km, fogyasztása pedig mindössze 4,6 l/100 km – vagyis a Mondeo erősebb, mint legtöbb fontos versenytársa, amelyeknek CO2-kibocsátása 120 g/km-es érték alatt van. A Ford Mondeo-ban emellett elérhető még a Ford ECOnetic Technology csomag intelligens töltési rendszerrel, a Ford EcoMode vezetőtájékoztató rendszer, illetve a légellenállást csökkentő Aktív Hűtőrács is.

A vadonatúj, globális Mondeo 2014-ben jelenik meg Európában, olyan fejlett technológiákkal, mint a Ford díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja, a benzines Hybrid Electric Vehicle hajtáslánc, a szegmens első, adaptív LED-fényszórója, valamint az Európában első alkalommal bemutatkozó felfúvódó hátsó biztonsági öv, ami egy baleset során mérsékli a hátul utazók fejét, nyakát és mellkasát érő erőhatásokat.

“A Mondeo ragyogó jövő előtt áll, és a Ford nagy várakozásokkal tekint az autó következő 20 éve elé, amikor a Mondeo újabb innovációkkal örvendezteti meg európai vásárlóinkat.” – teszi hozzá Samardzich.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, autókereskedés, évforduló, ford, galéria, jármű kereskedelem, Mondeo
 
20 éves a Ford Mondeo Visszaesett a német autópiac tavaly A Ford, egész Európát átfogó tanulmányt készített a klímaváltozással kapcsolatban A Ford, egész Európát átfogó tanulmányt készített a klímaváltozással kapcsolatban Tizenötszörös a túljelentkezés a leendő szlovákiai Jaguár gyár munkahelyeire Tizenötszörös a túljelentkezés a leendő szlovákiai Jaguár gyár munkahelyeire 20 éves a Ford Mondeo Az Avensis a középkategória legjobbjának bizonyult Továbbra is nő az új személygépkocsik eladása Csehországban Továbbra is nő az új személygépkocsik eladása Csehországban
 
A C-X17 Concept a Jaguár legkifinomultabb sportszedánjának ígérkezik

A C-X17 Concept a Jaguár legkifinomultabb sportszedánjának ígérkezik

2013. szeptember 25.
A jövőbe tekintve a C-X17 tanulmány az új, fejlett alumínium önhordó karosszériában rejlő lehetőségeket hivatott demonstrálni.
Részletek

Jaguar C-X17 ConceptKülső formaterv: Az arányok szépsége

Mivel a szabadidőjármű ismeretlen terepnek számít a Jaguar számára, Ian Callum formatervezési igazgató és csapata számára egyértelmű volt, hogy a C-X17-nek nem szabad megsértenie a Jaguar hagyományos, erőteljes formai értékrendjét – a letisztult formavilágot, a szépséges vonalvezetést, a kiegyensúlyozott arányokat. Miközben a C-X17-nek maradéktalanul kellett teljesítenie a szabadidőjárművekkel szemben támasztott, praktikumra és sokoldalúságra vonatkozó elvárásokat, divatosnak, sportosnak és izgalmasnak kellett maradnia. Azonnal ki kellett emelkednie a tömegből, ugyanakkor megőrizni azt az időtlen kifinomultságot, amely csak a Jaguar sajátja.

A C-X17 dinamikus, ám tökéletesen kiegyensúlyozott arányokkal rendelkezik, alacsony profilja és nagyméretű kerekei erőteljes, masszív kiállással ruházták fel. Kecses formája sebességet sugall, túlzások és magamutogatás helyett letisztult vonalakkal fejezi ki magát. A hosszú motorházfedél kettős domborulata, valamint a látványos hűtőmaszk határozott és erőteljes megjelenést kölcsönöznek az autónak. A fényszórók körvonala a C-X17 rokonaira emlékeztet, a hűtőmaszk pedig egyenesen az XJ modell hagyományát folytatja; az így kapott, egységes családi arculat egyszerre megnyugtatóan ismerős, ugyanakkor különlegesen vonzó is. Az orrész hatszögletű mintázatán belül apró alumínium paneleket találunk; ezekkel elzárható a levegő útja, ami javítja a modell aerodinamikai jellemzőit.

A C-X17 kettős karaktervonala oldalnézetből azonnal nyilvánvaló. Ez a két egyszerű vonal, amely a lemezfelület finom törésével idéz elő fényjátékot, optikailag egybeköti a C-X17 vállát és farát. Az oldalablakok elnyújtott tömege még kecsesebbé teszi a modell megjelenését.

Jaguar C-X17 ConceptA jármű hátsó része határozottan sportkocsis stílusjegyeket vonultat fel. Válla, lámpatestei és a részletmegoldások mind a lenyűgöző Jaguar F-Type modellt idézik. A C-X17 eső tetővonala jellegzetes légterelőben ér véget, amely a meredek szélvédő fölé magasodva kihangsúlyozza a crossover modell sportos „álló helyzetben is gyors” megjelenését.

A karosszéria ragyogó céziumkék fényezést kapott, az ablakok keretei fényes fekete színűek. Az egész karosszérián nem találunk máshol csupasz fémet, mint az első és hátsó emblémáknál, ami sötétebb, sportosabb hangulatot teremt. A nagyméretű, 23 colos keréktárcsák egyedi, osztott ötküllős kialakítást kaptak. A modell masszív kiállását még erőteljesebbé tevő kerekek Dark Atlas grafitszürke színét a küllők fényes fekete betétei teszik még látványosabbá.

Belső kialakítás: Kézműves mestermunka

„A C-X17 formaterve időtlen, mégis tökéletesen modern. A kézi mestermunka és a modern tömegtermelés találkozása egy olyan, innovatív belteret hozott létre, amely tele van fényűző részletekkel és élvonalbeli technológiai ötletekkel” - Julian Thomson, fejlett dizájnért felelős igazgató, Jaguar.

A C-X17 belterében az ultramodern, interaktív technológiák a prémium, hagyományosan megmunkált anyagokkal társítva tágas, szellős, fényűző és kifinomult belteret eredményeznek. A C-X17 négy darab, különálló kagylóülést kínál. Az üléshelyzet szabadidőjárművekhez képest alacsony, így az utasok úgy érezhetik, mintha az utastér mélyén foglalnának helyet.

Jaguar C-X17 ConceptA kistömegű ülések plasztikus, szabadon lebegő megjelenése még inkább levegőssé teszi az utasteret. A tágas csomagtartóban két darab, alkalmi ülést hajthatunk ki a csomagtartóból.  A forgácsolt alumíniumból és Connolly nyeregbőrből készült ülések szépséges megmunkálású forgópánton kifordíthatók, és ezáltal álló helyzetben praktikus fotelként szolgálnak. Az aktív életmód kellékei, a zseblámpától a fényképezőgépig, bőr tokban, a csomagtartóban kialakított rekeszben helyezhetők el.

Egyedi kialakítású panorámatető

Az utastér tágasságának érzetét javítja a C-X17 panoráma napfényteteje. A C-X17 tetőlemezén párhuzamos bordák futnak végig, szorosan egymás mellett. Az alsó felükön ellapított, ezáltal bőségesebb fejteret biztosító bordák kirajzolják az égre tökéletes rálátást biztosító panorámatetőt, ezzel javítja a térérzetet, ugyanakkor a bordák felső éle az üvegfelület simaságához idomul, megőrizve a C-X17 kecses megjelenését.

Prémium kéttónusú bőrkárpit

A C-X17 belső terében randevút adnak egymásnak a prémium, hagyományos anyagok és a modern kidolgozási módszerek. A tervezők a legkülönfélébb forrásokból merítettek ihletet, a sajtolt alumínium lámpaernyőktől kezdve a rácsozott székeken az erőteljes színkontrasztokat támogató, bőr luxuscipőkig, -kabátokig és- táskákig.

Jaguar C-X17 ConceptAz üléseket, a műszerfalat, a padlót, az ajtókat és a csomagtartót ennek megfelelően Jet Saddle bőrnyereg és Orchid bőrpanelek egymást átfedő rétegei borítják. A neves brit bőrszakértő, a Connolly etalonnak számít a prémium autóbelsők kivitelezése terén; őket kérte fel a Jaguar a C-X17 belterének kicsinosítására. A 3 mm vastag nyeregbőr sávosan húzódó öltésekkel teszi izgalmasabbá a vizuális élményt, a farkasfog mintára vágott bőranyag a hagyományos szabómesterek világából merített ihletet, és stílusos, mégis modern hangulatot teremt a beltérben. Az ajtókárpitok fényes fekete színűek, a beltéri fém szerelvényekhez krómozott acél helyett a platina rokonát, a ruténiumot használták, ami sötétebb, visszafogottabb hatást ébreszt, harmonizálva a beltér visszafogott, prémium érzetével.

Interaktív kapcsolat az utasok között


A C-X17 új szintre emeli az interaktivitás fogalmát azzal az egyedi Interaktív felületű konzollal, amely a padlóalagút teljes hosszában húzódik a beltérben, a középkonzoltól egészen a hátsó ülésekig. Az átlátszó akrilüveg alá rejtett, egymással összeköttetésben álló érintőképernyőkből álló interaktív konzol révén a hátul ülők kódolt wifi hálózaton keresztül teremthetnek kapcsolatot az elöl utazókkal.

Az Interaktív felületű konzol lehetővé teszi az utasok számára, hogy hordozható készülékükből képeket, videókat, hangfájlokat töltsenek fel a fedélzetre, majd azokat megosszák utastársaikkal, illetve a Facebookon, Twitteren, Instagramon és egyéb közösségi médiákon keresztül ismerőseikkel is. Az érintőképernyők és az ösztönösen kezelhető érintőfelületek révén az utasok drag and drop módszer egy tovább fejlesztett változatával előre vagy hátra küldhetik az általuk kiválasztott, megosztani kívánt tartalmakat.

Jaguar C-X17 ConceptAz utasok közötti megosztást technológiai és információs szempontból egyaránt lehetővé tevő interaktív felületű konzol egyenrangú félként kezeli az első és hátsó üléssoron utazókat, és az autóban utazók mindegyikét egységes érzékszervi élményben részesíti.

A C-X17 tizenkét hangszórót tartalmazó audio rendszerét az ultraprémium brit audiospecialista, a Meridian fejlesztette ki, kifejezetten a modell számára. A C-X17 belső terével párhuzamosan, összehangoltan tervezett audiorendszer a Meridian díjnyertes digitális hangfeldolgozó technológiáját alkalmazza. A hárommezős technológia olyan, mindent magába foglaló hangzást teremt, amelyben mindenki úgy érezheti, mintha kifejezetten neki szólna a zene. A hátsó középkonzolban elhelyezett mélynyomóival, a műszerfalba illesztett magashangszórókkal, az A- és B-oszlopokba süllyesztett hangszórókkal, az ajtóban elhelyezett dupla hangszórókkal, a hátsó, illetve az első ülések fejtámláiba beépített hangszórók révén a C-X17 minden utasa optimális, élethű hangzással teheti még élvezetesebbé a fedélzeten töltött időt.

A C-X17 műszerfala dupla, szabadon konfigurálható TFT konzolból áll, amelyet előkészítettek a Head-up display beépítésére is – ez az a rendszer, amely közvetlenül a vezető elé, a szélvédőre vetíti ki az adatokat, ugyanúgy elősegíti a vezető számára az információk gyors és pontos befogadását, mint a technológiát ihlető vadászrepülőgépek esetében.

A sebességváltó karját egy ruténiumból készített forgótárcsa helyettesíti, amely induláskor kiemelkedik helyéből. Erről kapcsolhatók az olyan menetprogramok, mint a Road (közút), Sport vagy All-Road (terep). A konzolon, az üléseken és ajtókon elhelyezett, esztergált alumínium szellőzők az első hűtőmaszk mintázatát követik.

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, C-X17, concept, Frankfurt, galéria, IAA, jaguar, tanulmányautó
 
Jönnek a speciális kinézetű Discovery-k Jönnek a speciális kinézetű Discovery-k Megérkezett a vadonatúj Ford Fiesta Megérkezett a vadonatúj Ford Fiesta A C-X17 Concept a Jaguár legkifinomultabb sportszedánjának ígérkezik SEAT Leon Cup Racer: nagyszabású jelenlét Wörthi-tavi találkozón Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje A C-X17 Concept a Jaguár legkifinomultabb sportszedánjának ígérkezik Hyundai i20 - Kifinomult formaterv kívül-belül
 
Európában a Ford Mustang-ról álmodnak a legtöbben

Európában a Ford Mustang-ról álmodnak a legtöbben

2013. szeptember 24.
Az Autoscout24 internetes autós portál felmérése szerint az európaiak minden más klasszikus autónál jobban vágynak egy Ford Mustangra: a Mustang 37 százalékkal nyerte meg a szavazást.
Részletek

Ford MustangAz eredmény annak ismeretében egyáltalán nem meglepő, hogy több, mint 500.000 európai rajongó töltötte le a Ford Mustang Customizer alkalmazást, aminek segítségével összeállíthatják álmaik Mustangját. A rajongók számára így nagyszerű hír, hogy a  Ford megerősítette a hírt, miszerint hamarosan megkezdi a legendás modell forgalmazását Európában. Az ehhez kapcsolódó “Mustang Visszaszámlálás” videosorozat a sportkocsi-ikon 2014-ben esedékes 50. születésnapja előtt tiszteleg.

Az AutoScout24 internetes autós portál 75 ezer fős felmérése szerint az európaiak minden más klasszikus autónál jobban vágynak egy Ford Mustangra. Az osztrák, belga, francia, német, holland, olasz és spanyol megkérdezettek 37 százalékának álomautója egy klasszikus Ford Mustang. A Mustang – amelynek európai forgalmazása a közeljövőben kezdődik – magabiztosan győzte le a felmérésben a BMW M1 (20 százalék) és a Volkswagen Beetle (11 százalék) modelleket.

“A Ford Mustang nem csupán egy autó, hiszen az autózás szabadságát és a száguldás szellemiségét testesíti meg.” - fogalmaz Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Mustang immár közel fél évszázada a globális autókultúra szerves része, és a világ egyik legismertebb modellje.”

A Ford azt is közzétette, hogy a letölthető és online is működő Mustang Customizer alkalmazást már több mint 500.000 európai felhasználó próbálta ki. Tavalyi bemutatója óta 49 ország több mint 4,5 millió autórajongója használta már a Mustang Costumizert – és a felhasználók világranglistáján Németország áll a második helyen.

Ford MustangAz iOs és Android rendszerű telefonokon és tableteken egyaránt futtatható alkalmazás segítségével a Mustang-rajongók összeállíthatják álomautójukat, amit más rajongók gépeivel is versenybe állíthatnak; minden megalkotott autó pontokat ér, az autók fotói háttérképként lementhetők, és a gépekkel egy drifversenyen is indulhatnak.

A Mustang ráadásul 2014-ben lesz 50 éves, aminek tiszteletére Ford bemutatta a “Mustang Visszaszámlálás” videosorozatot, reflektorfénybe állítva a legendás sportkocsit és rajongóit.

Az első film – amelynek címe A kezdetek kezdete: a Mustang 1 tanulmány – a tanulmányautó 1962-es bemutatásáig röpít minket vissza az időben. A többi videó is bőségesen merít a Mustang-archívumokból, emellett pedig bemutatja a Ford Mustang klubokat és a modell rajongóit, köztük Ralf Wurmot, a német Mustang Man-t, a filmekben emellett számos ritka felvételt, exkluzív interjút és bennfentes szakértői visszaemlékezést láthatunk. A Mustangról szóló hírek, információk és archív anyagok gyűjteménye a Ford Európa e célra létrehozott Mustang honlapján is megtalálható.

Az 1964-ben bemutatott Mustang azonnal kirobbanó sikert aratott, és emberek millióinak nyújtott lehetőséget életérzésük kifejezésére. Az autó közel 3.000 mozi- és TV-filmben, számtalan slágerben, felvonuláson, játékban és egyebekben szerepelt már, s nincs a világnak olyan szeglete, ahol a Mustang ne lenne népszerű.

Ford Mustang

Kulcsszavak: autóipar, design, ford, Mustang, tanulmányautó
 
A Hyundai Motor rekord magas első negyedéves eredményt ért el Európában A Hyundai Motor rekord magas első negyedéves eredményt ért el Európában Goldberger Mária a Nissan új Magyarországi Országigazgatója Goldberger Mária a Nissan új Magyarországi Országigazgatója Új csúcsra érkezett idén a BMW Group éves gyártási volumene Új csúcsra érkezett idén a BMW Group éves gyártási volumene Európában a Ford Mustang-ról álmodnak a legtöbben Már 300 ezer kilométert tett meg az üzemanyagcellás Mercedes Európában a Ford Mustang-ról álmodnak a legtöbben 160 új szakmunkástanuló az Audinál
 
Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleket

Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleket

2013. szeptember 24.
Az Iveco Bus egy teljesen megújult, a vásárlói igények szerint átalakított termékcsaládot mutat be a kortrijki Busworld kiállításon október 18. és 23. között.
Részletek

Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleketA vállalat 1200 négyzetméteres standján látható Euro VI-os modellekkel minden eddiginél egyszerűbb üzemanyagot megtakarítani. A kereskedelmi forgalomban kapható autóbuszok mellett új koncepciójárművek tekinthetők meg, valamint tesztvezetésre is lehetőség nyílik. Az Iveco Bus ezen felül folyamatos újító munkáját is bemutatja a jövő közösségi közlekedése terén.

Az iparágban megbízhatóságukról, teljesítményükről és alacsony üzemanyag-fogyasztásukról ismert Tector és Cursor Euro V EEV motorok helyét a nagyobb lökettérfogatú Tector 7 és a Cursor 9 Euro VI motorok veszik át: amíg a Tector esetében 5,9-ról 6,7 literre, addig a Cursor esetében 7,8-ról 8,7 literre nőtt a hengerűrtartalom. Az új erőforrások alacsonyabb fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosítanak. A Cursor 8 motorral szemben a Cursor 9 Euro VI szelepfedele alatt a legmodernebb közös nyomócsöves befecskendezési rendszer található, amely megoldással jelentősen csökken a jármű belső zajszintje.

Az erőforrások az FPT Industrial által kifejlesztett és szabadalmaztatott Hi-eSCR (nagy hatékonyságú SCR) technológiáját használják, hogy teljesítsék az új Euro VI normát. A Hi-eSCR kizárólag friss levegő beszívásával teszi lehetővé az optimális égést a motorban. A tisztítást teljes mértékben az utókezelési folyamat biztosítja, így nincs szükség a kipufogógáz-visszavezetésre (EGR). A technológia különösen alkalmas a farmotoros, nagy hűtési igényű buszokhoz, melyeknél az EGR rendszer legalább 30 százalékkal nagyobb mennyiségű hűtés mellett nyújt azonos teljesítményt. A fejlett katalitikus redukciós rendszer továbbá az alacsony átlagsebességű, gyakori megállásokkal megszakított városi használatra is ideális.

Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleketA számos szabadalommal védett, innovatív Hi-eSCR technológiával a károsanyag-kibocsátás minden eddiginél egyszerűen csökkenthető le az Euro VI szabványok által előírt szintre. A Hi-eSCR nem igényel összetett alkatrészeket, nem okoz lerakódásokat a motorban és a segédberendezésekben, továbbá jelentős hőterhelés sincsen, amely kisebb tömeget és nagyobb megbízhatóságot biztosít.

Ezek az előnyök és a számos egyéb fejlesztés igazolja, hogy az Iveco Bus az ágazat vezetői közé tartozik. E fejlesztések közé tartoznak az optimalizált és modernizált sebességváltók, de ide sorolható a járművek tömegének csökkentése is, amely 5-10 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást biztosít az Euro V motorokhoz képest (modelltől és felhasználástól függően). Az Iveco Bus Euro VI típuscsaládjának ezen egyszerű megoldásai, valamint a vonzó újítások már eddig is számos vállalati felhasználó érdeklődését felkeltették. A járművekre ez idáig több mint 500 megrendelés érkezett, legutóbb egy svájci tömegközlekedési vállalattól (Post Auto).

Az új Urbanway városi busz 10 százalékkal több utas szállítására képes

Az idei évben, a UITP (Nemzetközi Tömegközlekedési Unió) genfi világkongresszusán bemutatott Urbanway modell új motorral frissül: a keresztirányú Cursor 9 motor helyett  új, hosszirányú Tector 7 erőforrást kapott, így többféle közlekedési hálózat üzemi feltételeinek is képes megfelelni.

A 286 lóerős Tector 7 motorral hajtott Urbanway több mint 800 kilogrammal könnyebb az elődjénél (a 290 lóerős, Cursor 8 motorral felszerelt, 12 méter hosszú Citelis modellnél), így 10 százalékkal több utast képes szállítani, és gazdaságosabban üzemeltethető. Az Urbanway vezetőfülkéjét pedig a legújabb EBSF-irányelvek (European Bus System of the Future – A jövő európai buszrendszer) szerint alakították ki az UITP égisze alatt, így különösen ergonomikus, tágas és kényelmes.

Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleketA 13 méteres Crossway távolsági busz 63 ülőhelyet biztosít

A legjelentősebb európai közlekedési vállalatok által használt Crossway Euro VI modell háromféle optimalizált hosszal (10,8, 12 illetve 13 méter) és három különböző változatban érhető el: Low Entry kivitelben autóbuszokhoz és turistabuszokhoz; távolsági verzióban; valamint az Arway/Evadys H Euro V EEV modellek helyére lépő, vegyes útvonalakra tervezett verzióban. A Crossway 13 méteres változata az egyetlen olyan jármű a piacon, amely az adott hosszban 63 ülést, valamint változatlan mozgékonyságot és manőverező képességet kínál.

A sokoldalú és gazdaságosan üzemeltethető Crossway Euro VI biztonságos befektetés, amely tovább erősíti a modell vezető szerepét az akadálymentesség, a kényelem és az irányíthatóság terén. Az Euro VI szabványnak megfelelő motoroknak köszönhetően a zajszint kevesebb mint felére csökkent, amely jelentősen javítja az utastér kényelmét.

Az üzemeltetők már most a „legergonomikusabb vezetőhelynek” tartják a Crossway Euro VI fülkéjét, amelynek hossza a nagyobb elülső túlnyúlásnak köszönhetően további 10 centiméterrel nőtt. A fülke kiváló ergonómiáját emellett új műszerfal és a 65 fokban elforgatható vezetőülés is fokozza.

Az egyedi tervezésű Magelys nagyobb kényelmet és kiváló teljesítményt nyújt

A Magelys Euro VI még jobb kilátást biztosít az utasoknak a környező tájak és városok látnivalóira, így a márka zászlóshajójaként tovább erősíti vezető szerepét a turisztikai ágazatban.

Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleketA stílusos és dinamikus külsejű turistabusz tágas, kényelmes utastere, valamint a tető két oldalán végighúzódó ablaksornak köszönhető lenyűgöző panorámája egyaránt az utazást ösztönzi. Az Urbanway és a Crossway modellekhez hasonlóan a Magelys is jóval könnyebb elődeinél, és a szabványos alkatrészek használata révén jelentősen csökkent a teljes birtoklási költsége (total cost of ownership, TCO) is.

A Cursor 9 Euro VI motorral felszerelt Magelys modell a különböző felhasználási módokhoz kialakított, választható hátsótengely-áttételeknek köszönhetően, valamennyi vásárlói igénynek megfelel. A nemzetközi üzemeltetők a Magelys csúcskategóriás változatával tökéletes megoldást nyújthatnak a regionális és országos vonalak folyamatban lévő liberalizációjához. A Magelys megfelel a modern közlekedés elvárásainak: növelt sebességének köszönhetően csökkenhetnek a fordulóidők, utastere kifogástalan kényelmet biztosít, az üzemeltetés költsége pedig alacsony marad.

A Magelys ezenkívül számos akadálymentesítési funkciót is kínál, ilyen például a mozgáskorlátozott utasok beszállását segítő emelőlap. A jármű továbbá csúcstechnológiai extrákkal, például Wi-Fi kapcsolattal, bármilyen digitális eszközzel használható 220 V-os és USB-csatlakozókkal, illetve LCD monitorokkal is felszerelhető.

Kulcsszavak: autóbusz, Busworld, Crossway, iveco, kiállítás, Urbanway
 
Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleket Buszpiaci együttműködési megállapodást írt alá a Volvo és a Rába Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleket Új autóbuszok szállítják a diósdi és a kamaraerdei járatok utasait is Az Iveco Bus a Busworld kiállításon mutatja be a vadonatúj Euro VI-os modelleket A Scania értékesítési árbevétele 4 százalékos csökkenéssel 19.341 millió svéd korona lett A modelloffenzíva folytatódik - a BMW Motorrad a 2015-ös EICMA motorkiállításon A modelloffenzíva folytatódik - a BMW Motorrad a 2015-ös EICMA motorkiállításon Átadták az első Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszt Tokióban Átadták az első Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszt Tokióban
 
A Jaguar bemutatja vadonatúj szabadidőjármű koncepcióját

A Jaguar bemutatja vadonatúj szabadidőjármű koncepcióját

2013. szeptember 24.
A C-X17 formatanulmány szerepe, hogy bemutassa a közönségnek a JAGUAR új, fejlett alumínium önhordó architektúráját (kódneve: iQ[Al] ), amelyre a jövőben izgalmas új modellek sorozatát alapozza majd a márka.
Részletek

Jaguar C-X17A C-X17 formatanulmány szerepe, hogy bemutassa a közönségnek a JAGUAR új, fejlett alumínium önhordó architektúráját (kódneve: iQ[Al] ), amelyre a jövőben izgalmas új modellek sorozatát alapozza majd a márka.

Vadonatúj Aluminium arvhitektúra

Az iQ[Al] több egyszerű padlólemeznél: egy olyan, merőben újszerű filozófia, amely meghatározza a Jaguar innovatív jövőjét, és lehetővé teszi a márka számára, hogy jelentős mértékben kibővítse termékkínálatát, megcélozva a prémium piacok legdinamikusabban fejlődő területeit.

Az új platformra elsőként a márka vadonatúj C/D-szegmensbe tartozó, prémium, limuzinja épül majd; a modell 2015 során mutatkozik be a globális piacokon. A kategóriaelső, alumínium önhordó karosszériájú modellként az új limuzin egy vadonatúj, ultramodern gyártóüzemben készül majd Solihullban, ami új munkahelyeket teremt, és komoly lehetőséget jelent a Jaguar beszállítói köre számára.

Az alumíniumot jelentős arányban alkalmazó platform moduláris és igény szerint méretre szabható; így fokozottan rugalmas felhasználást tesz lehetővé, ezáltal minden eddiginél változatosabb modellvariánsok előtt nyitja meg az utat. A platform könnyű, igen merev, és a benne felhasznált innovatív technológiák kihangsúlyozzák a Jaguar fenntarthatóság iránti elkötelezettségét – példának okáért a benne alkalmazott ötvözet csaknem teljes egészében újrahasznosított nyersanyagokból készül.

Jaguar C-X17Ezt a padlólemezt a Jaguar mérnökei úgy fejlesztették ki, hogy mindvégig szem előtt tartották a márkára jellemző valamennyi értéket. Ennek köszönhetően a platformra épülő modellek kivétel nélkül vérbeli Jaguarként fognak viselkedni, miközben a szerkezet rugalmas alakíthatósága révén megőrizhetik egyedi jellemzőiket. A Jaguar formatervezői és műszaki fejlesztő csapata a kezdetektől egymással szorosan együttműködve dolgoztak a platformon, ezzel szavatolva annak sokoldalúságát.

Az új architektúra által biztosított rugalmasság nem kevesebbet jelent, mint hogy a Jaguar formatervezői és mérnökei mostantól az „amit elképzelünk, megvalósítjuk” elv szerint dolgozhatnak, így a márka új termékcsaládját minden eddiginél kevésbé kötik meg a műszaki és gyártástechnológiai korlátok. Az új padlólemez révén a Jaguar úgy gyárthat nagyobb darabszámot modelljeiből, hogy aggódnia kellene amiatt, hogy az egyedi karakter, a lenyűgöző formaterv, a kiemelkedő menetdinamika, a teljesítmény és a fényűzés elveszne autóiból. Az új padlólemez sokoldalú rugalmassága révén egyazon gyártósoron, egymással egy időben több modellt is lehetséges lesz gyártani. Az igen gazdaságos, ultramodern gyártási folyamat révén a márka gyorsan reagálhat a piaci igények változásaira azáltal, hogy azokhoz igazodva hangolja össze az egyes modellek gyártási mennyiségeit.

Jaguar C-X17Hajtásláncok


A jövőbeli Jaguar modelleket a legkülönfélébb lökettérfogatú és teljesítményű erőforrások fogják hajtani. Közös jellemzőjük lesz a lenyűgöző teljesítmény és a legmodernebb fogyasztáscsökkentő technológiák alkalmazása, amelyek azonban nem mennek a vezethetőség vagy a közvetlenség rovására. Az új szedán elsőként kapja majd meg a Jaguar vadonatúj négyhengeres dízel- és benzinmotorjait, amelyek segítségével a márka első ízben léphet a 100 g/km CO2-emissziós érték alá. Ezeket a fejlett, nagyteljesítményű motorokat a Jaguar / Land Rover új motorgyártó létesítménye szállítja majd. A Wolverhamptonban (Nagy-Britannia) - 500 millió fontos beruházás részeként - épülő üzem 2015-ben kezdi meg működését.

Az új modellek a négyhengeres motorok mellett a Jaguar F-type-ból ismerős, nagyteljesítményű V6-os benzinmotort is megkaphatják. A hathengeres erőforrás a kistömegű szerkezettel együtt az F-type-éhoz mérhető fajlagos teljesítményt biztosít az újdonságok számára. Az új motorcsaláddal együtt a hajtásláncok választéka két világ legjavát szavatolja, és minden helyzetben jól használható jellemzőket valósít meg: sportos teljesítményt, valamint kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást.

C-X17 menetdinamika: Könnyed, mégis stabil


Sportos szabadidőjáműként a C-X17 tanulmány futóműhangolása az aszfalton történő felhasználást támogatja, míg alacsony tömege, optimalizált tömegközéppontja és könnyű alumínium szerkezete kiemelkedő, személyautókhoz mérhető menetdinamikával és olyan mozgékonysággal ruházza fel, amelyek révén a modell a leggyorsabb útszakaszokon is elemében van.

Jaguar C-X17A C-X17 emellett egy sor élvonalbeli menetdinamikai technológiát is kínál; ilyen az aktív nyomatékszabályozású fékrendszer, amely folyamatosan ellenőrzi a jármű ívmeneti viselkedését, és a fékeket szükség esetén intelligens módon működtetve áthelyezi az egyes kerekekre jutó hajtóerő arányát, ezzel mérsékli az alulkormányozottságot, és maximális tapadást biztosít.

213 mm-es szabad hasmagasságával és intelligens összkerékhajtásával a C-X17 kiemelkedő terepképességekkel és rossz minőségű útfelületen, változatos időjárási körülmények mellett is megnyugtató alkalmasságról tesz tanúbizonyságot. A Jaguar intelligens összkerékhajtási rendszere a tapadás és a vezetői parancsok folytonos ellenőrzése révén a nyomaték egy részét előre átcsoportosítva segít megelőzni vagy korrigálni a kerék megcsúszását, ami magabiztosabb vezethetőséget és fokozott tapadást biztosít alacsony tapadási együtthatójú felületeken. Átlagos körülmények között a rendszer mindenekelőtt a hátsó tengelyt hajtja, ezzel a márkára jellemző menetdinamikai élményt nyújtva.

Kulcsszavak: autóipar, C-X17, concept, galéria, jaguar, tanulmányautó
 
A Jaguar bemutatja vadonatúj szabadidőjármű koncepcióját A világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó A Jaguar bemutatja vadonatúj szabadidőjármű koncepcióját Exkluzív és egyéni - A BMW M6 Gran Coupé "Business Van" díj a Volkswagen Haszonjárműveknek "Business Van" díj a Volkswagen Haszonjárműveknek A Jaguar bemutatja vadonatúj szabadidőjármű koncepcióját Az Iveco 182 új buszt szállít Torino városának
 
Irányjelző Közlekedési Magazin - szeptemberi ajánló

Irányjelző Közlekedési Magazin - szeptemberi ajánló

2013. szeptember 24.
Az Irányjelző Közlekedési Magazin soron következő adásában is rengeteg újdonságot, érdekességet mutatunk be a motorozás és autózás világából.
Részletek

Citroen C4 PicassoAz Irányjelző Közlekedési Magazin soron következő adásában is rengeteg újdonságot, érdekességet mutatunk be a motorozás és autózás világából.

Bemutatjuk a Toyota szabadidő autóját a RAV4-et, az Amerikát meghódítani készülő Fiat 500L-t, a Citroen új családi autóját az Elysee-t, és a Magyarországon bemutatkozott új Ford Kuga-t.

Siófokon megnéztük az új elektromos autó töltőállomást, Esztergomban az új SX4-et láthattuk, ahogy legördül a futószalagról és a Suzuki idei év hölgy sofőrjét is bemutatjuk.

Kawasaki


















.
Suzuki SX4
Kulcsszavak: 500l, ajánló, C4 Picasso, Citroen, elektromos töltőállomás, fiat, ford, irányjelző magazin, Kuga, leaf, nissan, rav4, suzuki, toyota
 
Megújult külsővel bemutatkozik a 2017-es Nissan GT-R Megújult külsővel bemutatkozik a 2017-es Nissan GT-R A Citroën bemutatja a Type Holidays-t A Citroën bemutatja a Type Holidays-t Irányjelző Közlekedési Magazin - szeptemberi ajánló A Toyota megkezdi a „Járástanító segédrobot” tesztelését Irányjelző Közlekedési Magazin - szeptemberi ajánló Bemutatkozott a Suzuki iV-4 tanulmányautója Hatalmas várakozás övezi az új Toyota GT86-ot Hatalmas várakozás övezi az új Toyota GT86-ot
 
Felminősítette a General Motorst a Moody´s

Felminősítette a General Motorst a Moody´s

2013. szeptember 24.
A GM nyolc évvel ezelőtt esett ki a befektetésre érdemes cégek közül. A Moody´s most lépett és javította az autóipari óriás besorolását, a Fitch és az S&P egyelőre hallgat.
Részletek

Felminősítette a General Motorst a Moody´sBefektetésre ajánlott kategóriába minősítette fel az amerikai General Motors (GM) autóipari vállalatot a Moody´s hitelminősítő. A GM nyolc évvel ezelőtt esett ki a befektetésre érdemes cégek közül.

A Moody´s Ba1 szintről Baa3 szintre javította az autógyártó besorolását, az utóbbi a legalacsonyabb, befektetésre még ajánlott kategória. A Fitch és a Standard & Poors még nem változtatta a saját besorolását, de a GM-nek már a Moody´s lépése is elég lehet, hogy a jövőben alacsonyabb kamatokkal vehessen fel hitelt.

A cég hétfőn jelentette be, hogy 120 millió elsőbbségi részvényt fog visszavásárolni a United Auto Workers nyugdíjas egészségbiztosítási alaptól. Az ügyletet a GM kötvénykibocsátással fogja finanszírozni. A kötvények várható hozama 4 és 7 százalék között lesz.

2005-ben az autóipari cég még hatalmas adóságokkal küzdött, de átstrukturálta működését, gyárakat adott el, törlesztette hiteleit, és 2010 óta minden évben nyereséges volt. 2013-ben a cég részvényeinek ára 28 százalékot emelkedett, és most 36,94 dollár körül van a tőzsdén.

Felminősítette a General Motorst a Moody´s

Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, gm
 
Felminősítette a General Motorst a Moody´s A Seat Leon jelentősen fellendítette a márka értékesítéseit 2014 első negyedévében Negyedik egymást követő évben zárt rekord világszintű eredménnyel a Lexus Negyedik egymást követő évben zárt rekord világszintű eredménnyel a Lexus A leggyorsabb kombi a Nürnburgringen A leggyorsabb kombi a Nürnburgringen Felminősítette a General Motorst a Moody´s Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten Felminősítette a General Motorst a Moody´s Hivatalos videón látható az új BMW X5
 
Leszállt Moszkvában a Wizz Air első járata

Leszállt Moszkvában a Wizz Air első járata

2013. szeptember 24.
Leszállt hétfőn az orosz fővárosban a Wizz Air légitársaság első járata, amely Budapest és Moszkva között szállítja ezentúl az utasokat.
Részletek

Leszállt Moszkvában a Wizz Air első járataVnukovón, Moszkva egyik legnagyobb nemzetközi repülőterén ünnepélyesen fogadták a Budapestről érkezett járatot. A leszállást követően az Airbus A320-as típusú repülőgépet a hagyományoknak megfelelően a tűzoltó kocsik vízsugár-kapuja várta. Az első kiszálló utast virággal fogadták, ahogy a budapesti indulásnál is így köszöntötték az első utast. A repülőgép ablakában magyar zászló lobogott.

Az eseményre az orosz fővárosba érkezett Abrán György, a légitársaság kereskedelmi igazgatója, a fogadáson jelen volt Íjgyártó István, moszkvai magyar nagykövet is. A Moszkva központjában lévő Kijevi pályaudvartól vasúton is megközelíthető Vnukovo nemzetközi repülőtér vezetői ugyancsak fogadták Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságának első moszkvai járatát.

Tamara Mshvenieradze, a Wizz Air képviselője az MTI-nek elmondta, hogy repülőgépük 149 utassal a fedélzetén szállt fel Budapestről, a visszafelé tartó járaton pedig már 165-en utaznak. Az új járat kezdetben heti öt napon szállítja az utasokat, október 28-tól pedig naponta közlekedik. Elmondta, hogy bár alig két hónapja jelentették be, hogy elindítják Budapest-Moszkva-Budapest járatukat, máris 13 ezren vásároltak rá jegyet.

Leszállt Moszkvában a Wizz Air első járataA Wizz Air 45 darab A320 Airbusból álló flottát üzemeltet. Járatai a világ 18 állomáshelyről több mint 290 útvonalon 35 országba, 95 helyszínre közlekednek.

Kulcsszavak: a320, airbus, airport, légiközlekedés, légitársaság, Moszkava, repülő, repülőtér, wizz air
 
Pszichiátriai kezelés alatt állt a lezuhant Germanwings-gép másodpilótája Pszichiátriai kezelés alatt állt a lezuhant Germanwings-gép másodpilótája Leszállt Moszkvában a Wizz Air első járata Hatalmas üzletekkel indult a párizsi légiszalon Két éve indult el a Debrecen-München légi járat Két éve indult el a Debrecen-München légi járat Növeli kapacitását az Emirates Budapesten Növeli kapacitását az Emirates Budapesten Leszállt Moszkvában a Wizz Air első járata Járatmegosztási megállapodást kötött az American Airlines és a US Airways
 
A közlekedési hatóság és egy vezetéstechnikai centrum baleset-megelőzési megállapodása

A közlekedési hatóság és egy vezetéstechnikai centrum baleset-megelőzési megállapodása

2013. szeptember 24.
Közös szakmai javaslatok és programok kidolgozása, illetve a vezetéstechnikai és baleset-megelőzési ismeretek fejlesztése céljából írt alá együttműködési megállapodást pénteken a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és a mogyoródi Vezetéstechnikai Centrum.
Részletek

A közlekedési hatóság és egy vezetéstechnikai centrum baleset-megelőzési megállapodásaA szerződést, amelynek ugyancsak célja a közúti balesetek számának további csökkentése, Győri Gyula, az NKH elnöke és Gazsi Júlia, a Hungaroringen található Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum ügyvezetője írta alá. A megállapodás értelmében a két fél a megfogalmazott célok elérése érdekében munkacsoportot is létrehoz.

"A közlekedésbiztonság fokozása és magas szinten tartása össztársadalmi érdek" - mondta az aláírás után Győri Gyula, hozzátéve, ezzel az együttműködéssel hatékony segítséget akarnak nyújtani a közlekedésben érintett különböző korcsoportoknak és szegmenseknek, a gyermekektől egészen a hivatalos járművezetőkig.

"Örülünk, hogy minket választottak, hiszen az elmúlt 15 évben felhalmozott szakmai tudásunk együtt még fokozottabban kiaknázható a balesetmentes közlekedésért folytatott kampányunkban" - jelentette ki Gazsi Júlia. A megelőzést mindkét fél fontosnak tartja, a közös erőfeszítések pedig remélhetőleg komoly eredményekkel járnak majd a közutak és az azokon közlekedők biztonsága szempontjából - fűzte hozzá.

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, légi közlekedés, nkh, Vezetéstechnikai Centrum
 
A Lufthansáé lehet az Alitalia légitársaság A Lufthansáé lehet az Alitalia légitársaság Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz! Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz! Több mint egymillió ember hal meg évente az utakon Több mint egymillió ember hal meg évente az utakon A közlekedési hatóság és egy vezetéstechnikai centrum baleset-megelőzési megállapodása A Ford Mondeo a legmagasabb elérhető értékelést kapta az Euro NCAP biztonsági tesztjén Sokan mobiloznak közlekedés közben Sokan mobiloznak közlekedés közben
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10191 - 10200