Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10151 - 10160
A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája

A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája

2013. október 03.
A Continental teljes mértékben automatizált pályán hajtja végre a személyautókra, a terepjárókra és a kishaszongépjárművekre szánt gumiabroncsainak tesztelését.
Részletek

ContinentalA világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója két és fél futballpályányi alapterülettel rendelkező tesztcsarnokkal bővítette a Hannover közelében lévő tesztközpontját.

A már 45 éve működő Contidrom tesztközpont idén megnyitott új részlege az eddigieknél is magasabb szintre emeli a gumiabroncsok tesztelési színvonalát. A 300 m hosszú és 30 m széles tesztcsarnok neve AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer). Az AIBA-ban alkalmazott csúcstechnológia segítségével a téli és nyári abroncsok különböző tulajdonságait vizsgálják. A létesítményben a vezető nélküli tesztjárművek, akár 120 km/h sebességig gyorsíthatóak fel, majd fékezhetők le automatikusan. A Continental mérnökei a gumiabroncsok menet- és féktulajdonságait cserélhető, szabványos felületű útburkolati elemek segítségével, száraz és nedves körülmények között egyaránt tesztelhetik. Ezen felül a jégpályás tesztek számára egy különálló jégcsarnok áll rendelkezésre.

Forradalmi újdonság a gumiabroncs-tesztelésben

A Continental az első abroncsgyártó a világon, amely egy adott helyszínen, az időjárástól függetlenül egész évben képes gumiabroncs-teszteket elvégezni. A létesítmény évi 100 ezer fékteszt végrehajtására alkalmas. A tesztelésre használt különböző felületű útburkolati panelek a mérnökök igényei szerint, hidraulikus mozgatóelemek segítségével cserélhetőek, amely így lehetővé teszi a száraz és nedves időjárási körülmények szimulációját. Ezen felül a csarnok hőmérséklete tetszés szerint szabályozható.

Iparági szakértők egybehangzóan állítják, hogy az AIBA létesítmény forradalmasítja a modern abroncstesztelési módszereket. „Bátran kijelenthetem, hogy új részlegünkben a legpontosabb fékezési teszteket tudjuk elvégezni”, mondta David O’Donnell, a Continental személy- és kishaszongépjármű-gumiabroncs üzletágának kutatási és fejlesztési vezetője.

ContinentalAz eddigiekben az időjárási tényezők jelentősen befolyásolták a gumiabroncs-tesztek megvalósíthatóságát. Azonban az új létesítményben már az év bármely időszakában elvégezhetőek a különféle időjárási körülményekre szabott fékezési kísérletek. „Tulajdonképpen az új részleg a laboratóriumi körülmények között lefolytatott vizsgálatok előnyeit ötvözi a szabadtéri pályákon lebonyolítható tesztekkel. Ennek köszönhetően közel 70%-kal javult az egyes vizsgálatok megismételhetősége, így a jövőben még pontosabb értékek állnak majd rendelkezésre a gumiabroncsok további fejlesztéseihez”, nyilatkozta O’Donnell.

Az új részleg felépítése előtt a gumiabroncsok tesztelőinek több olyan tényezővel kellett számolniuk, amelyek bizonyos mértékben befolyásolhatták a végső eredményeket. Ilyen volt például a sofőrök reakcióideje, valamint a levegő és az útfelszín hőmérséklete. A szabad ég alatt sokszor olyan alacsony volt a hőmérséklet, hogy lehetetlen volt az abroncsteszteket végrehajtani. „Az új rendszernek köszönhetően ezeket a tényezőket úgy tudjuk befolyásolni, hogy közben nem kell megváltoztatni a teszt helyszínét. Így képesek vagyunk az év 365 napján, napi 24 órában teszteket lebonyolítani. Az automatizált pálya másik előnye, hogy jelentősen csökkenti a sofőrök fizikai igénybevételét” - hívta fel a figyelmet a szakember.

Nő az abroncstesztek iránti igény

Az új csarnok nagymértékben javítja a gumiabroncs-tesztek hatékonyságát. Ez azért fontos, mert folyamatosan nő az abroncstesztek iránti igény, hiszen az elmúlt években a gumiabroncs-ipar termékei folyamatosan diverzifikálódtak. Ezzel párhuzamosan a személygépjármű-gumiabroncsokkal szemben támasztott speciális igények fokozatosan megjelentek a szabadidőjárművek, a transzporterek és a kisáruszállítók szegmensében is.

ContinentalMindez azt jelenti, hogy a termékeket már nem csak a felhasználási területeknek, hanem az egyes járműtípusoknak és az éghajlati jellemzőknek megfelelően is specifikálják. Ennek megfelelően ma már minden járműkategóriában elérhető a Continental négy féle téli-nyári mintázattípusa. Végül a gépjárműgyártók számára szállított első szerelésű abroncsokkal szemben támasztott elvárásoknak is meg kell felelniük a fejlesztőknek. „Az AIBA létesítmény nagy terhet vesz le a vállunkról, mert rengeteg munkát jelent ennyiféle abroncstípus tesztelése. Mindezek mellett az új tesztcsarnok lehetőséget teremt a fékút további csökkentésére is”, jegyezte meg O’Donell.

Téli-nyári időjárási körülmények

Az öt különböző pályával rendelkező csarnokban a járművek a végrehajtott tesztek során, akár 120 km/h sebességre is felgyorsulhatnak lineárisan, hasonlóan a világ legmodernebb hullámvasútjaihoz. Ezután egy előre beprogramozott ponton elkezdenek fékezni, majd végül megállnak. A mérések során a hagyományos, száraz úton történő fékezési manőverek kivitelezése 100 km/h sebességről, a vizes úton történő megállás szabványos tesztelése pedig 80 km/h sebességről történik. Nyári körülményeknél a környezet hőmérséklete 10 - 25 °C közötti értékekre állítható, míg a téli útviszonyok szimulációja során -10 és -1 °C közé állíthatják be a mérnökök az útfelület hőmérsékletét. Ekkor a jégcsarnokban a levegő hőmérséklete 5 és 12 °C között változhat.

A tesztpályán a fékezési manővereket különféle, a kerekekre és a járműre szerelt szenzorok érzékelik. Az egyes tesztek lefuttatása – ideértve az indulást, a gyorsulást és a fékezést is – összesen 4 percet vesz igénybe. Az új csarnokban minden órában 15 teszt végezhető el, az automatizált tesztüzem éves kapacitása pedig akár a 100 ezres nagyságrendet is elérheti. „Új üzemünknek köszönhetően pontosabb és rugalmasabb vizsgálatokat végezhetünk, és megduplázhatjuk a tesztkapacitásunkat”, összegezte David O’Donnell.

Kulcsszavak: continental, közlekedés, közlekedésbiztonság, nyári gumi, téli gumi, téli útviszony
 
A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája A Shell játékával a maranellói Ferrari gyárba látogathatunk Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája Elindult az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenye A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája Kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat a BKK Egyre többen használnak téli gumit Egyre többen használnak téli gumit
 
Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása

Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása

2013. október 03.
Spanyolországba költöztetik a Citroen egyik kulcsmodellje, a C3 Picasso gyártását a PSA Peugeot Citroën nagyszombati gyárából - közölte a konszern párizsi központjának megerősítésére hivatkozva a Hospodárské Noviny (HN) szlovák gazdasági-közéleti lap csütörtökön.
Részletek

Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása  A szlovák lap értesülése szerint a Citroen C3 Picasso modelljének gyártását, amely a PSA nagyszombati gyárában készült gépkocsik mintegy harmadát teszi ki, a spanyolországi Zaragozába, a General Motors helyi Opel gyárába költöztetik át 2016-tól. A gyártás átköltöztetésének hátterében a PSA és a General Motors között tavaly megkötött együttműködési megállapodás áll.

A Citroen C3 Picasso modellje a PSA nagyszombati gyárában készülő három kulcsmodell egyike, tavaly Nagyszombatban 55 ezer darab készült belőle. Az autógyár gyártósorairól a tavalyi évben összesen 285 ezer gépkocsi gördült le.

A HN úgy tudja: a C3 Picasso gyártásának elköltöztetése nem von maga után elbocsátásokat, ugyanis a felszabaduló gyártókapacitást más, vélhetően egy Opel modell gyártásával foglalják le. Ezt az értesülést a PSA nagyszombati gyárának vezetése egyelőre nem kívánta kommentálni.

A PSA 700 millió eurós beruházással épült nagyszombati gyárában 2006-ban indult meg a sorozatgyártás. A gyár éves gyártókapacitása mintegy 300 ezer gépkocsi, a cég Nagyszombatban mintegy 3200 alkalmazottat foglakoztat.

Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, C3 Picasso, Citroen, Spanyolország, szlovákia
 
Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása A Soul EV megkapta a TÜV Nord teljes életciklusra vonatkozó (Life Cycle Assessment, LCA) tanúsítványát Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Rekordszámú szabadalom a Scaniánál Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Az Avensis a középkategória legjobbjának bizonyult
 
Több mint 1600 járművön fejeződött be a BKK Futár utastájékoztatójának telepítése

Több mint 1600 járművön fejeződött be a BKK Futár utastájékoztatójának telepítése

2013. október 03.
Szeptember végéig 1543 buszon és 141 trolibuszon fejeződött be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Futár utastájékoztató rendszerének telepítése, a köztéri kijelzők próbaüzeme több helyen a hetekben kezdődik el.
Részletek

Több mint 1600 járművön fejeződött be a BKK Futár utastájékoztatójának telepítéseA BKK az MTI megkeresésére közölte: jelenleg a villamosokat szerelik fel fedélzeti számítógéppel, viszonylatjelzőkkel és állomásjelző berendezésekkel. Az ütemtervhez képest az alvállalkozó jelentős késésben van műszaki okok miatt. Ennek oka, hogy több 30-40 éves villamoson nehéz összeilleszteni a régi és az új technológiát. Emellett korábban a hosszadalmasabb hatósági engedélyezés is hátráltatta a felszerelést. A BKK 612 járműre szerel fel kijelzőket.

A korábban beszerzett használt buszok tesztjei közben kiderült, hogy az azokban lévő rendszerek hosszú távú tartós üzemelésre nem alkalmasak műszaki hibák miatt, ezért a szóló Volvókban, az O530-as Mercedes Citarókban ki kell cserélni a kijelzőket, erre már kiírták a kiegészítő közbeszerzést.
A BKK megszüntette azt a korábbi hibajelenséget, amely a hangos utastájékoztatásban volt észlelhető, és már a végállomásra való figyelmeztetés is hallható.

Az utcai kijelzők próbaüzeme egy helyen már elkezdődött, a következő két hétben több ponton is megkezdik a tájékoztató táblák próbaüzemét. A Synergon novemberre készül el a teljes rendszerrel, a közeljövőben egy mindenki által letölthető mobiltelefonos alkalmazás kiadásával fejlesztik tovább, erre már megtörténtek az előkészületek. További lépésként a 2014-ben életbe lépő új elektronikus jegyrendszerhez is illeszteni szeretnék a Futárt, illetve integrálni szeretnék a mostani projektből anyagi okokból kimaradt metrókat és HÉV-eket is bevonnák az utastájékoztatási rendszerbe.

Több mint 1600 járművön fejeződött be a BKK Futár utastájékoztatójának telepítéseA Futár (forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer) összköltségvetése 6,7 milliárd forint, megvalósítására a BKK és a BKV mintegy négymilliárd forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből, az Európai Unió fejlesztési forrásaiból.

Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, közlekedés, tömegközlekedés, villamos
 
Apu, hogy megybe az a nagy...Közel 6 milliárdért épült a remíz, csak a villamos nem fér be Apu, hogy megybe az a nagy...Közel 6 milliárdért épült a remíz, csak a villamos nem fér be Több mint 1600 járművön fejeződött be a BKK Futár utastájékoztatójának telepítése Hétfőtől csak egy-egy sávon lehet majd közlekedni a fővárosi Baross téren Több mint 1600 járművön fejeződött be a BKK Futár utastájékoztatójának telepítése Kedvező utószezon lendíthet a balatoni hajók és a komp forgalmán Országos tesztprogram indul a CNG-haszonjárművek népszerűsítésre Országos tesztprogram indul a CNG-haszonjárművek népszerűsítésre Több mint 1600 járművön fejeződött be a BKK Futár utastájékoztatójának telepítése A jövőben több Volkswagen modell is Continental abroncsokon gördül le a gyártószalagokról
 
A Toyota a legértékesebb autómárka

A Toyota a legértékesebb autómárka

2013. október 03.
A Toyota márka értéke 17 százalékkal nőtt, így a vállalat továbbra is első helyen szerepel az Interbrand által közölt Best Global Brands lista autóipari szekciójában, sőt a tavaly megszerzett Top 10 pozíciót is sikerült megtartania. A Toyota márka becsült értéke jelenleg 35,346 millió dollár.
Részletek

ToyotaAz Interbrand ismét megállapította: a Toyota növekvő márkaértéke elsősorban annak köszönhető, hogy a vállalat világszerte vezető szerepet tölt be a hibrid technológia területén, s hogy jelentős erőfeszítéseket tesz az ügyfélkapcsolatok folyamatos javítására A vásárlók rokonszenvvel fogadják, hogy a Toyota egyre jobb autók gyártására törekszik – ami a vállalat erős globális értékesítési eredményeiben is megmutatkozik.

A Toyota márka értékét érezhetően növeli a vállalat forradalmian új full hybrid modellje, a Prius – és természetesen a többi hibrid jármű – eredményes értékesítése. A Toyota Prius globális eladásai már meghaladják a 3 milliós darabszámot, a globális hibrid-értékesítés eredménye pedig jelenleg mintegy 5,5 millió darab.

Mióta a Prius 2000-ben bemutatkozott az európai piacon, a kontinensen több mint 600.000 Toyota és Lexus full hybrid talált gazdára. Ebben az évben a hibridautók európai piacából a Toyota 75 százalékkal részesedik, s a Toyota és Lexus modellek közel 20% százaléka hibrid hajtással kelt el. 2015 végéig a Toyota 15 új vagy megújult full hybrid járművel – köztük egy üzemanyagcellás autóval – lép piacra világszerte.

Júniusban a Toyota újra megerősítette immár harmadik éve elfoglalt vezető pozícióját az Interbrand “Best Global Green Brands” listáján. Az értékelés legfontosabb szempontja a vállalatok környezetvédelmi teljesítménye és tényleges, a fogyasztók által érzékelt környezetvédelmi gyakorlatuk közti különbség meghatározása volt.

ToyotaAz Interbrand ISO tanúsítvánnyal rendelkező Best Global Brands felmérési módszere azt vizsgálja, milyen módon képes egy márka olyan működési módszert kialakítani, ami a vásárlói igények teljesítésétől az üzleti értéknövelésig minden területen előnyt jelent.  

Kulcsszavak: autóipar, jármű kereskedelem, lexus, plug-in, plug-in hibrid, toyota
 
A formatervezés Oscar-díját nyerte el a Toyota Prius A formatervezés Oscar-díját nyerte el a Toyota Prius Már augusztusban átlépte a másfélmilliót a BMW Group idei értékesítése Már augusztusban átlépte a másfélmilliót a BMW Group idei értékesítése A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését Hivatalos: luxus egyterűt mutat be a Lexus Hivatalos: luxus egyterűt mutat be a Lexus A Toyota a legértékesebb autómárka Sir Alex Ferguson Chevrolet Captivája jótékony árverésen
 
San Diegóban megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomását

San Diegóban megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomását

2013. október 03.
Az Egyesült Államok nyolcadik legnagyobb városa boldog lehet, hiszen megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomását.
Részletek



San Diegóban megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomásátAz elektromos járművek valóban egyre nagyobb teret hódítanak maguknak, mely természetesen újabb és újabb fejlesztéseket jelent az ügyfelek számára. Miután egyre több ilyen elektromos jármű cirkál az utakon, a különböző elektromos töltőállomások kiépítése rendkívül fontos szerepet játszik.

San Diego büszkén jelentheti be, hogy megkapta az első nyilvános töltőállomását, mellyel kényelmesebben és messze gyorsabban tölthetjük fel az autónkat. Ez egy újabb mérföldkő a plug-in elektromos járművek piacán, mely valóban teret hódít magának a Földön.

Mindez jó hír a potenciális vásárolóknak, akik számára a Chevrolet Spark EV típus különösen vonzó lehet. A hivatalos tájékoztatás szerint ezzel az új töltőállomással jelentős mértékben fog csökkenni a töltési idő. Ezt a General Motors elektromos autóinak ügyvezető főmérnöke, Pamela Fletcher erősítette meg.

Ezzel San Diego gyakorlatilag történelmet írt, hiszen ez az első kereskedelmi SAE DC gyors töltő állomás. Korábban a GM, a Ford, a Chrysler, a BMW, a Daimler, a Volkswagen, az Audi és a Porsche is elfogadta a SAE csatlakozó szabványát, melynek köszönhetően egyszerűbb és gyorsabb lesz az elektromos járművek feltöltése – írja a tisztajövő.hu.

San Diegóban megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomását

Kulcsszavak: Egyesült Államok, elektromos autó, elektromos töltőállomás, plug-in, villanyautó, zöld
 
Bemutatkozott az új, tisztán elektromos Volvo EX90 Bemutatkozott az új, tisztán elektromos Volvo EX90 Magyarország legnagyobb elektromos töltőállomását avatták fel Zalában Magyarország legnagyobb elektromos töltőállomását avatták fel Zalában Pozitívan látják az e-mobilitás jövőjét a piac hazai szereplői Pozitívan látják az e-mobilitás jövőjét a piac hazai szereplői BMW i3 premier a Párizsi Autószalonon BMW i3 premier a Párizsi Autószalonon Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek
 
Átadták az új Nissan LEAF első hazai példányát

Átadták az új Nissan LEAF első hazai példányát

2013. október 02.
Az autózást forradalmasító, 100%-ban elektromos meghajtású Nissan LEAF első hazai példánya 2013. szeptember 27-én került átadásra.
Részletek

Nissan LEAFA júliusban szerződött és megrendelt gépkocsi, amely az első hazánkban értékesített Nissan LEAF, a Magyar Telekom flottáját gyarapítja majd, ezzel is hangsúlyozva a cég környezetbarát megközelítését.

A Nissan LEAF július óta vásárolható meg Magyarországon, ami egybeesik a második generációs, továbbfejlesztett LEAF világszintű bevezetésével, és ez nem a véletlen műve.

A 2013 tavaszán érkezett modellfrissítéssel egy időben a Nissan két további üzemében is gyártani kezdte a 100%-ban elektromos meghajtású gépkocsiját. Ez a kapacitásbővülés engedi meg, hogy újabb piacok értékesíthessék a LEAF-et. Magyarországra a Nissan brit gyárából érkeznek az autók, ezzel egyrészt az európai igényekhez igazított autót kaphatunk (futómű hangolásban és a beltér színvilágában), másrészt a vevők rendelései a japán gyártáshoz képest rövidebb időn belül lesznek kiszolgálhatók.

Nissan LEAF
Kulcsszavak: autóipar, környezetbarát, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
A Hilton szerint ma a szálloda velejárója az elektromosautó-töltő A Hilton szerint ma a szálloda velejárója az elektromosautó-töltő Átadták az új Nissan LEAF első hazai példányát Magasan a Ford márkakereskedői a leghatékonyabbak Magyarországon Átadták az új Nissan LEAF első hazai példányát A Hyundai Motor világszerte 2,39 millió gépkocsit értékesített az év első hat hónapjában Ismét a Scania nyerte el a Zöld Tehergépkocsi díjat Ismét a Scania nyerte el a Zöld Tehergépkocsi díjat Átadták az új Nissan LEAF első hazai példányát Vezetőváltás a Fiat Group Automobiles Central & Eastern Europe Kft. élén
 
Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINI

Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINI

2013. október 02.
Az összetéveszthetetlen gokartos vezetési élmény 1959 óta védjegye a MINI-nek: ekkor készült el az első, klasszikus Mini, amelynek vázlatát Sir Alec Issigonis ebéd közben firkantotta egy szalvétára két évvel korábban.
Részletek

Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINIAz egyszerű skiccből a 20. század egyik legnagyobb autóipari legendája született, szokatlan formatervével forradalmat indított az autók történelmében. Az üzleti és sportsikerek, illeve filmszerepek után a BMW csoport tulajdonába került márka 2001-ben újult meg, készen a 21. századra. A klasszikus formát megtartva, de az autó eredeti üzenetét a kornak megfelően újraértelmezve született meg az új MINI, amely azóta több újításon ment át, sőt számos testvérrel bővült a ma már „hétgyermekes” család. A legenda pedig folytatódik: a világhírű brit márka eredeti és legismertebb képviselőjének harmadik generációja november 18-án, az oxfordi gyárban mutatkozik be. A vadonatúj MINI a hajtáslánc, a felfüggesztés és a biztonság terén a legújabb megoldásokat kínálja majd.

A MINI család mindegyik tagja az agilitás, a példaértékű környezettudatosság, a modern kényelem és a rendíthetetlen biztonság tökéletes egységének képviselője. Amint az egy prémium márkától elvárható, rendre megújuló megoldásaival és innovatív ötleteivel a MINI arra törekszik, hogy irányt mutasson az autógyártás és a technológiai fejlesztés területén, amelyek a vezetést egyedülálló élménnyé varázsolják. A világpremierjére készülő új MINI orrába a márka történetében először három- és négyhengeres erőforrásokat szerelnek, nem csupán szélesebb teljesítménytartományt lefedve ezzel, de egyúttal új mércét állítva a károsanyag-kibocsátás, a komfort és a megbízhatóság terén. A vadonatúj motorok a BMW csoport hajtási technológiák terén szerzett tapasztalatának és egyedülálló fejlesztési szakértelmének eredményei.

A MINI hajtási technológiák terén elért eredményei az évtizedek során bevált tervezési alapelvek, valamint a beépített innovatív technológia következetes továbbfejlesztésének köszönhető. A tervezés és valamennyi karosszéria változat megvalósítása során a MINI fejlesztői a jövőben is a sportos, agilis kezelhetőségre helyezik a hangsúlyt.

Innovatív megoldásokkal érkezik az új MININagyobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás: a MINI TwinPower Turbo technológia új generációja

Az új MINI meghajtásáról gondoskodó erőforrások közös jellemzője a MINI TwinPower Turbo technológia, amit a vérpezsdítő teljesítmény és a környezettudatosság optimális egyensúlya érdekében fejlesztettek ki a mérnökök. Mindegyik motort turbófeltöltővel és közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel szerelik, az erősebb benzinmotorokba pedig a BMW csoport szabadalmazott VALVETRONIC változó szelepvezérlését is beépítik. A motorblokkok súlykönnyítése és a teljesítmény növelése érdekében az erőforrások könnyebb és erősebb alkatrészeket kaptak.

A vadonatúj fejlesztésű, 1,5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor maximális teljesítménye 136 LE és 220 Nm forgatónyomaték, amely az Overboost funkcióval 230 Nm-re növelhető. A 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor 192 lóerőt és 280 Nm forgatónyomatékot (Overboost esetén 300 Nm-t) teljesít az új MINI-ben. Az erőforrások dinamikus karaktereit hűen tükrözi, hogy 6500-ig terjedő fordulatszám-tartományukból már 1250-es percenkénti főtengelyfordulattól leadják maximális forgatónyomatékukat. Az új MINI piaci bevezetésével egy időben a vadonatúj, 1,5 literes háromhengeres dízelmotor is bemutatkozik, amely 116 lóerős teljesítménye és 270 Nm maximális forgatónyomatéka ellenére elődjénél mintegy 7 százalékkal kevesebb üzemanyagot éget el azonos körülmények között. A MINI TwinPower Turbo erőforrások új generációjának mindegyik képviselője teljesíti az EU6 környezetvédelmi szabványt.

Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINIInnováció a töretlen lendületért

A vadonatúj MINI a kézi váltók új generációját és az automata szerkezetek kényelmét is elhozza. A manuális váltóhoz a brit gyártó egy innovatív érzékelőt társít, amely minden egyes fokozatváltás közben az éppen aktuális fordulatszámon tartja a motort, így biztosítva a folyamatos lendületet, tovább növelve a sportos vezetési élményt. A navigációs rendszerrel felszerelt automataváltós MINI-k a beépített térkép segítségével maguktól, a terepviszonyokhoz alkalmazkodva állítják be az éppen optimális sebességfokozatot. A rendszer a hajszálpontos és részletes térképnek köszönhetően előre felkészül a változó szintkülönbségekre, kereszteződésekre és kanyarokra, és éppen akkor kapcsolja a lendületes haladáshoz szükséges fokozatot, amikor a jármű az érintett szakaszhoz érkezik.

Állítható keménységű lengéscsillapítók, a MINI történetében először

A kerékfelfüggesztés, a rugózás, a lengéscsillapítók, a kormányzás és a fékrendszer folyamatos fejlesztésének és optimalizálásának köszönhetően az új MINI minden eddiginél intenzívebb vezetési élményt ígér. A MINI modellekre jellemző alacsony súlypont, a széles nyomtáv, a rövid túlnyúlások, a keresztben beépített erőforrás, a rendkívül merev karosszéria és az intelligens könnyűszerkezetes kialakítás a vadonatúj, innovatív futóművel párosítva egyedülállóan pontos irányíthatóságot és sportos vezethetőséget eredményez.

Az új padlólemezre épített MINI futóműve nemcsak merevebb, de könnyebb is elődjénél. A hatékonyság érdekében a könnyűfém felnik, valamint féktárcsák és féknyergek súlyát is csökkentették, a precízebb és kényelmesebb kormányzást pedig a sebességfüggő elektromos szervo-rásegítés garantálja.

Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINIAz új modellhez állítható keménységű lengéscsillapítás is elérhető lesz az opciós listán, a MINI történetében először. A lengéscsillapító szelepek elektromos vezérlésével a sofőr saját belátása szerint váltogathat a keményebb hangolású, határozottan sportos futóműbeállítás és a komfortosabb csillapítás között, mindössze egy kapcsoló segítségével. A sportos beállítás a vérpezsdítő vezetési élményt hivatott fokozni, míg a komfort hangolás a hosszabb utakon biztosítja a kényelmes autózást.

Még nagyobb biztonság, megnövelt utas- és gyalogosvédelem

A MINI prémium modelljei kivétel nélkül kategóriáik első számú, méltán népszerű képviselői, nem csupán a vezetési élmény, de a biztonság, az ötcsillagos utasvédelem tekintetében is. Nemzetközi törésteszteken elért kiváló eredményeik igazolják az átfogó utasvédelmi rendszer hatékonyságát, amit szüntelenül, folyamatosan fejlesztenek a márka szakemberei. Az új MINI-be ezen túlmenően a vadonatúj gyalogosvédelmi rendszer innovatív megoldásait is beépítik, csökkentve ezzel a közlekedés többi résztvevőjének sérülési kockázatát.

Az új MINI intelligens könnyűszerkezetes kialakításában kulcsfontosságú szerepet játszik a magas szilárdságú, újfajta, erős acél utascella, amely egyszerre könnyebb és merevebb elődjénél, tovább növelve a MINI agilitását és utasbiztonságát. A modern kori alkotóelem kiváló tulajdonságai összetettebb kialakítást tesznek lehetővé, mint az autógyártásban használt hagyományos anyagok, az új utascella ezáltal erősebb is.

Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINIA nemzetközi bemutatkozására készülő MINI-t a gyárban a gyalogosok védelme érdekében egy olyan innovatív biztonsági megoldással is felszerelik, amely mindeddig csak a magasabb kategóriákban volt elérhető, s mint ilyen, úttörő a kisautó szegmensben. Amint az első lökhárítóba integrált szenzor 20-55 km/órás sebesség között ütközést érzékel, a szélvédő elé épített pirotechnikai reteszek megemelik az aktív motorháztetőt, amely így elnyeli az ütközési energiát és megakadályozza, hogy a gyalogos a jármű keményebb felületeinek csapódjon, jelentősen csökkentve a sérülések mértékét. Mindezeken felül az első lökhárító mögé további gyűrődési zónákat terveztek, amelyek tovább csökkentik egy esetleges ütközés erejét. Az innovatív utas- és gyalogosvédelmi rendszerek mindegyikét a MINI alapfelszereltségként kínálja vadonatúj modelljéhez.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, fejlesztés, Mini
 
Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINI Jön az új Opel Vivaro -Friss megjelenés, nagyobb hely, modern technikák Szentgotthárdon elkészült a 8 milliomodik Opel motor Szentgotthárdon elkészült a 8 milliomodik Opel motor A Tesla szintet lép A Tesla szintet lép Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINI Lassult a személygépkocsi-eladások visszaesése Csehországban Audi lunar quattro – küldetés a Holdra Audi lunar quattro – küldetés a Holdra
 
Az MAN 440 kamiont szállít Szaud-Arábiába és kiterjeszti szervízhálózatát

Az MAN 440 kamiont szállít Szaud-Arábiába és kiterjeszti szervízhálózatát

2013. október 02.
Az Almarai élelmiszergyártó cég 240 db új MAN TGS típusú kamiont rendelt a MAN Truck & Bus-tól, a meglévő, 1290 db MAN távolsági kamionból álló flottájuk fiatalításához.
Részletek

Az MAN 440 kamiont szállít Szaud-Arábiába és kiterjeszti szervízhálózatátAz Almarai élelmiszergyártó cég 240 db új MAN TGS típusú kamiont rendelt a MAN Truck & Bus-tól, a meglévő, 1290 db MAN távolsági kamionból álló flottájuk fiatalításához. Az Almarai egymaga intézi fagyasztott ételeinek és tejtermékeinek kiszállítását, és folyamatosan futtatja járműveit, hogy hőérzékeny, romlandó termékeket szállítson a Perzsa-öböl egész körzetébe, valamint Jordániába és Egyiptomba. A cég már 2009-ben is sok járművet rendelt flottája számára.

E mellett az MAN 200 db, TipMatic automata váltóval felszerelt TGS vontatót szállít a Global Specified Transportnak Szaud-Arábiába. Ebből a tételből az első 100 kamiont már júliusban átadták.

Az MAN TGS kamionokat kifejezetten úgy tervezték, hogy megfeleljenek a közel-keleti régió kívánalmainak és az éghajlati feltételeknek, az extrém sivatagi hőmérsékleti viszonyoknak és a homoknak.

A megnövekedett piaci igények miatt a helyi MAN Truck & Bus disztribútor, a Haji Husein Alireza Co. (HHA) bejelentette, hogy három új szervizközpont létrehozását tervezi Jubail, Medina és Khamis Mushait városokban. Ennek nyomán a HHA mobil szervizflottájának lefedettségét is megerősíti.

Az MAN 440 kamiont szállít Szaud-Arábiába és kiterjeszti szervízhálózatát

Kulcsszavak: értékesítés, járműipar, kamion, MAN Truck
 
A Porsche 55.700 járművet adott át az első negyedévben A Porsche 55.700 járművet adott át az első negyedévben Az MAN 440 kamiont szállít Szaud-Arábiába és kiterjeszti szervízhálózatát A Volkswagennek is szállít alkatrészeket a HAJDU Autotechnika Ipari Zrt. Horvátországban 44,3 százalékkal nőtt az eladott új autók száma az első öt hónapban Horvátországban 44,3 százalékkal nőtt az eladott új autók száma az első öt hónapban Már 90 ezer megrendelés érkezett a Citroën C3 Aircrossra Már 90 ezer megrendelés érkezett a Citroën C3 Aircrossra A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit A Kia Motors Europe nyilvánosságra hozta elektromosautó-értékesítési stratégiájának újabb részleteit
 
A Dunlop bemutatja a SportSmart2

A Dunlop bemutatja a SportSmart2

2013. október 02.
A Dunlop új, korszerű technológiával gyártott gumiabroncsot vezetett be a sport motorkerékpárokhoz, melynek elnevezése: SportSmart x SportSmart = SportSmart2.
Részletek

A Dunlop bemutatja a SportSmart2 Az új gumiabroncsot a kényelem, a kiváló kezelhetőség*,  az optimális tapadás nedves és száraz úton, a tartósság és a nagy sebességnek való megfelelés jellemzi. A SportSmart2 mögött álló technológiát a Dunlop európai kutató-fejlesztő csapata fejlesztette ki olyan termékek alapján, melyek olyan versenyeken győztek, mint a D212 GP Pro.

A motorkerékpárosok idősödő fogyasztói csoportot képviselnek, 60%-uk jelenleg 40 év fölötti, majdnem kétszer annyian vannak ebben a korosztályban, mint tíz évvel ezelőtt. Míg a motorkerékpárok teljesítménye jelentősen nőtt a lóerők és a legnagyobb elérhető sebesség tekintetében, sok motoros régebbi modellekkel közlekedik, a kétkerekű gépjárművek átlagos életkora jelenleg 14 év fölött van, ami 2 évvel több, mint 2007-ben. A SportSmart2 egy olyan gumiabroncs, mely megfelel a legújabb sport motorok nagy teljesítményéhez, ráadásul a régebbi modellekkel is nagyobb vezetési élményt nyújt a motorosoknak.

A Dunlop technológiája megfelel a kihívásoknak

A nedves útfelületen nyújtott teljesítmény javult az új futófelületi mintázatnak köszönhetően, melyet a maximális vízkiszorítás eléréséhez végeselem-elemzés segítségével fejlesztettek ki.  Az első gumiabroncson "fordított V irányú" mintázat látható a futófelület közepén, ami javítja a vízelvezetést. A vizes útfelületen biztosított tapadást az új hátsó gumiabroncs vállrészének anyagösszetétele is elősegíti, mely 100%-ban újfajta, rendkívül jó diszperziós tulajdonságokkal bíró szilikát tartalmaz. A száraz útfelületen tapasztalható teljesítményt is optimalizálták az üzemi hőmérséklet széles tartományában a folyékony polimerek és különféle tapadást biztosító gyanták alkalmazásával, melyeket a Dunlop versenyprogramjában fejlesztettek ki.

A Dunlop bemutatja a SportSmart2 Az első abroncs új mintázata javítja a futófelület talajjal érintkező felületén a nyomáseloszlást, ami jobb fékezés közbeni stabilitást biztosít száraz úton.  A SportSmart2 csökkenti az oldalirányú szitálást, emellett 23%-kal rövidebb a kormányzási reakcióidő. Ennek köszönhetően kisebb az elfordító nyomaték, így kisebb kormányzási erőre van szükség.

A SportSmart2 kényelmi jellemzői is javultak mind az első, mind pedig a hátsó gumiabroncs szerkezetének módosításával. Az első abroncs új jellemzői a Steel JointLess Belt (JLB) (illesztésmentes acél övpánt) technológia, a kevesebb összetevő és az új mintázat, míg a hátsó gumiabroncson a JLT (JointLess Tread / illesztésmentes futófelület) technológia jelenti az újítást.

A rugózatlan tömeg is csökkent azáltal, hogy az új első abroncs hét százalékkal, az új hátsó abroncs pedig nyolc százalékkal könnyebb, mint a SportSmart változatban. Az új gumiabroncsok nagyobb sebességgel szemben is ellenállóak az acél JLB technológiának, illetve annak köszönhetően, hogy a hátsó abroncs szerkezetében a két protektor övréteget egy rögzítetlen textilrétegre cserélték le. Mindkét újítás csökkenti a nagy sebesség mellett termelődő hőfelesleget. A keményebb központi keverék nagyobb futásteljesítményt tesz lehetővé, és növeli a menetstabilitást nagyobb sebesség mellett. Az egyenletes kopás fenntartja a jó kezelhetőséget, növeli a gumiabroncs élettartamát, és csökkenti a vibrációt.

Technológia a SportSmart2 mögött

• Az első acél JointLess Belt (JLB - illesztésmentes öv) javítja a manőverezhetőséget, a stabilitást és javítja a nagy sebességgel szembeni tűrőképességet (300 km/h-ig)

A Dunlop bemutatja a SportSmart2 • Az illesztésmentes hátsó gumiabroncsok egyenletesebb futást tesznek lehetővé, kisebb vibrációval, kevesebb kiegyensúlyozó súllyal és nagyobb kényelemmel
• Az új első gumiabroncs futófelületi mintázata jobb kezelhetőséget biztosít gyors befordulással és pontos egyenesfutással, jó fékezési stabilitással kanyarokban, emellett csökkent szitálásra való hajlama
• Az első abroncsokon a fordított központi futófelületi minta 20 %-kal növeli a vízelvezetést előre irányú forgásnál és javítja a tapadást nedves útfelületen
• A száraz útfelületi tapadást a folyékony polimerek használata javítja
• A Multi-Tread technológia növeli a menetteljesítményt a középső részen alkalmazott keményebb keveréknek köszönhetően, míg a 100%-os szilika keveréket a vállrészen használják a kanyarban való tapadás javításához száraz és nedves úton

Sharon Antonaros, a Dunlop Motorcycle EMEA igazgatója:

“A Dunlop nagyon büszke arra, hogy ilyen gyorsan és hatékonyan képes volt a pályán elért versenysikereket a közútra is átültetni. A SportSmart erős termék a választékban, de most rendelkezünk a megfelelő technológiával a fejlődéshez, és szeretnénk, hogy gumiabroncsaink nagyobb kényelmet, jobb kezelhetőséget és nagyobb tapadást nyújtsanak a motorosoknak. Úgy gondoljuk, hogy a SportSmart2 teljesítményének javulásával a motorosok jobban élvezik majd járművükkel az utazást, mind az új, mind pedig a régebbi modellekkel.”

Patrice Omont, a Dunlop kutatás-fejlesztési igazgatója, EMEA motorkerékpár és motorsport részleg:

A Dunlop bemutatja a SportSmart2 “A kényelem és a kezelhetőség javítására összepontosítottunk, miközben a nedves és száraz úton való tapadást is optimális szintre akartuk fejleszteni. A motorosok ma már nagy sebességnél is biztonságot akarnak, így a SportSmart2 -t is ennek megfelelően tervezték. A JLB, a JLT és a Multi-Tread technológiákkal számos tervezési lehetőség állt a rendelkezésünkre, és a mai számítógépes technikával több virtuális modellt is kidolgoztunk, míg végül a legjobban teljesítő változatokból létrehoztuk a megfelelő keverékekkel és szerkezettel rendelkező prototípust."

Legfontosabb jellemzők:

• A tapadást a Multi-Tread technológia segíti elő a hátsó gumiabroncson, a speciális vállrészi keverék pedig jobb kanyarodási jellemzőket biztosít nedves és száraz úton egyaránt
• A fordított irányú központi futófelületi mintázat az első gumiabroncson javítja a vízelvezetést, ezzel tovább javítja a nedves úton elérhető teljesítményt
• Az első gumiabroncs, új mintázatának és szerkezetének köszönhető jobb kezelhetőséget gyorsabb kanyarodást, illetve jobb fékezési stabilitást biztosít a kanyarokban
• Magas fokú kényelem a JLB és JLT technológiáknak, a kevesebb összetevőnek, az új gumiabroncs futófelületi mintának és a könnyebb abroncsoknak köszönhetően
• Nagy sebességállóság, akár 300km/h-ig

Kulcsszavak: Dunlop, gumiabroncs, közlekedés, motorkerékpár
 
A Goodyear abroncsok a homokdűnéken, sárban és hóban is bizonyítanak A Goodyear abroncsok a homokdűnéken, sárban és hóban is bizonyítanak A Continental pitypangból készülő gumiabroncsa elnyerte a Münsteri Egyetem elismerését A Continental pitypangból készülő gumiabroncsa elnyerte a Münsteri Egyetem elismerését A Dunlop bemutatja a SportSmart2 Több ezer balesetveszélyes járműalkatrészt talált az NKH Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak Évente 1000-1200 autóbuszra lenne szüksége a magyar személyszállítási ágazatnak Januártól csak 10 évesnél fiatalabb autóval lehet taxizni Januártól csak 10 évesnél fiatalabb autóval lehet taxizni
 
Új arculatot tervez az ÁAK a megmaradt feladatához

Új arculatot tervez az ÁAK a megmaradt feladatához

2013. október 02.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. gyorsított tárgyalásos közbeszerzést írt ki kommunikációs ügynökségi szolgáltatásokra, amelyek célja a megmaradt díjbeszedési feladathoz igazodó új arculat megteremtése - a felhívás a szerdai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
Részletek

Új arculatot tervez az ÁAK a megmaradt feladatáhozAz ÁAK közútkezelői tevékenységét a Magyar Közút Nonprofit Zrt. részére adja át november elsején. Így az ÁAK feladata csak a magyarországi országos közutakon a használatarányos díjszedés, valamint az egyetemes útdíj szolgáltatás és a díjellenőrzés támogatása lesz.

A nyertes ajánlattevő feladata lesz - egyebek mellett - a cég új arculatának kialakítása, weboldalának átalakítása, továbbá az online kampányanyagok kreatív tervezése és kivitelezése is. Az ajánlatkérő nettó 40 millió forint keretösszeget irányzott elő a feladatok elvégzésére, de ez 20 százalékkal csökkenhet.

Nem tehet ajánlatot az a cég, amelynek az utóbbi három üzleti évben nem volt kreatív anyagok tervezéséből, gyártásából összesen legalább nettó 10 millió, médiatervezésből, médiavásárlásból legalább nettó 20 millió, illetve nyomdai szolgáltatásból legalább nettó 10 millió forint árbevétele. A közbeszerzésre október 9-ig lehet jelentkezni. A második fordulóba jutottakat október 15-ig értesíti az ajánlatkérő.

A gyorsított tárgyalásos eljárási formát azzal indokolta az ÁAK, hogy tevékenységi körének változása – többek között – érinti a nevét és a logóját, a weboldalát, továbbá az utazó közönség felé történő tájékoztatási kötelezettségét is. A rendelkezésére álló idő viszont már egy hónapnál is kevesebb ezekre.

Kulcsszavak: áak, autópálya, közbeszerzés, magyar közút
 
Új arculatot tervez az ÁAK a megmaradt feladatához A törökbálinti képviselő-testület elutasítja az autópályadíj kiterjesztését Új arculatot tervez az ÁAK a megmaradt feladatához E-útdíj: a fuvarozók a rendszer átmeneti leállítását kérik Új arculatot tervez az ÁAK a megmaradt feladatához Útdíj - Jelentősen drágulnak a fuvarköltségek júliustól Új arculatot tervez az ÁAK a megmaradt feladatához DK: a kormány érdemel pofont az e-útdíj botrányai miatt Január 31-ig érvényesek a tavalyi éves autópálya-matricák Január 31-ig érvényesek a tavalyi éves autópálya-matricák
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 10151 - 10160