Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9021 - 9030 |
Emelkedett a benzin ára |
||
2014. május 28.
Emelte bruttó 2 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., a gázolaj ára nem változott.
|
Az emeléssel a benzin literenkénti átlagára 413-414 forintra nőtt, a gázolajé 417-418 forint maradt. A Mol legutóbb múlt hét pénteken változtatott az árakon, akkor bruttó 2 forinttal emelte a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát, a gázolajé nem változott. A benzinár 2012. április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gazdaság, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
Kapós lett az új Mustang |
||
2014. május 27.
Több mint 9300 európai vásárló regisztrált az UEFA Bajnokok Ligája döntő mérkőzése alatt, hogy bekerülhessenek az első 500 darab, Európában értékesített új Ford Mustang előrendelésébe.
|
A Ford már a Real Madrid és a Club Atlético de Madrid 4-1 eredményű mérkőzésének első 30 másodpercében rögzítette az új Ford Mustang előrendelésére szóló első 500 regisztrációt. Az új Ford Mustang jövőre érkezik meg az európai piacra, és a modell története során ez lesz az első alkalom, hogy a Mustang Európa-szerte kapható lesz. “Tudtuk ugyan, hogy hatalmas várakozás előzi meg az új Ford Mustang európai bevezetését, ám a bajnoki döntő idején tapasztalt érdeklődés minden várakozásunkat felülmúlta.” – avat be Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Úgy tűnik, igazán hatásos megoldást találtunk arra, hogy Európában megnyissuk a Ford Mustang korszakát.” Az 500 darab új Mustang 20 különböző országban talál majd gazdára. A Ford a következő hetekben felveszi a kapcsolatot a szerencsés vásárlókkal, akik a leghamarabb jelentkeztek előrendelésükkel. A vállalat minden vásárlót megkér majd arra, hogy még az év folyamán véglegesítsék megrendelésüket egy márkakereskedésben. A Mustang kupéváltozatai Race Red, a kabriók pedig Magnetic Silver fényezéssel és különleges felszereltségi csomaggal érkeznek. A rendelhető autók motorpalettáján a Ford új, 2,3 literes, rendkívül alacsony fogyasztású EcoBoost blokkja szerepelt 309 lóerő teljesítménnyel és 407 Nm forgatónyomatékkal, illetve az 5,0 literes, V8-as motor 426 lóerővel és 529 Nm nyomatékkal. Az autókban a Ford SYNC 2 csatlakozási és navigációs rendszere is megtalálható lesz, akárcsak a fűthető és szellőztethető ülések, a Parkolóasszisztens, a fekete bőrkárpit, a króm díszítőelemek és a 19 colos könnyűfém keréktárcsák. A Bajnokok Ligája 2013/2014-es évadjában a Ford hivatalos járműszállítóként több mint 900 autót bocsátott a rendezvénysorozat használatára. Az idei döntő VIP-vendégei és hivatalos résztvevői több mint 200 Ford-járművel utaznak, és a bajnoki kupát is egy Ford Mustang szállította át az UEFA Champions Fesztiválról az Estádio do Sport Lisboa e Benfica stadionba. Kulcsszavak: autóipar, ford, jármű kereskedelem, megrendelés, Mustang
|
|
|||||
|
||||||
A Volvo Trucks a svéd örökséget emeli ki új video sorozatában |
||
2014. május 27.
A Volvo Trucks által a Svéd Nemzeti Ünnep kapcsán szervezett 1 hetes ünneplésre az egész világot vendégül látja. A “Swedish Week” kampány többek között 7 videó filmet is tartalmaz. Ezek célja, hogy szórakoztató módon emeljék ki a Volvo Trucks márka svéd gyökereit.
|
A Volvo Trucks nem lenne olyan, amilyennek ma ismerjük a svéd innovációs kultúra, a közúti biztonság és a kreatív kávészünetek nélkül. Ez a témája annak az új “Swedish Week”-nek nevezett kampánynak, melyet a Volvo Trucks június 6-án a Svéd Nemzeti Ünnepen indít el. A főszerepet egy hollywoodi svéd színész, Peter Stormare játssza. A kampány 7 rövidfilmet tartalmaz, melyek különböző aspektusokból könnyed bepillantást nyújtanak a “svédségbe”, amely segítette a Volvo Trucks formálódását. “Ki akarjuk emelni a svéd hátterünket és meg akarjuk mutatni, hogy a svéd kultúra hogyan hatott márkánkra attól kedve, amikor az első Volvo tehergépjármű megépült 1928-ban, nyilatkozza Åsa Theleen, Márka&Marketing Kommunikációs Vezető a Volvo Merchandise-nál. Peter Stormar büszke arra, hogy részt vehet a kampányban. “Amikor felhívtak és megkérdezték, hogy részt kívánok-e venni, olyan volt mintha az ABBA-t reformálták volna meg és azt akarták, hogy játsszak velük egy filmben,” mondta Peter Stormare. Kulcsszavak: autóipar, járműipar, volvo, volvo trucks
|
|
|||||
|
||||||
Teljesítmény és exkluzivitás: a Mercedes-AMG története |
||
2014. május 27.
AMG: az autóiparban ez a három betű világszerte megtestesíti a nagy teljesítményt, az exkluzivitást és a dinamikus vezetési élményt. Az 1967-ben Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher által alapított cég 45. évfordulóját ünnepelte 2012-ben.
|
Az AMG a Mercedes-Benz népszerű, nagyteljesítményű autókért felelős márkájaként lenyűgöző sikereket könyvel el a motorsportokban, és emellett különleges autómodelljeiről híres. Napjainkban az AMG már száz százalékban a Daimler AG leányvállalata, amely a nagyteljesítményű gépjárművek szegmensében a csoport technológiai központja. Az AMG márka ígérete, a „Driving Performance” minden esetben garantálja a csúcstechnológiát és a hamisítatlan vezetési élményt. Nemzetközi áttörés a 24 órás Spa-Francorchamps-i versenyen Az AMG márkanév első két betűje a két alapító, Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher nevéből származik, míg az utolsó betű Aufrecht szülővárosára, Großaspach-ra utal. Az újonnan alapított cég hivatalos tevékenységi köre a következő volt: „Mérnöki iroda, versenymotorok fejlesztésének tervezése és tesztelése”. A cég székhelyeként egy öreg malom szolgált az Affalterbach melletti Burgstall településen, Délnyugat-Németországban. A sváb vállalat sikertörténete speciálisan felkészített Mercedes-Benz autókkal vette kezdetét, amelyek beléptek a versenysportba. Az igazi nemzetközi áttörésre 1971-ben került sor, amikor is mindenki óriási meglepetésére a Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG a 24 órás Spa-Francorchamps-i (Belgium) versenyen kategóriagyőzelmet aratott, és az összesített eredménylista második helyén végzett. A verseny-szedánt Hans Heyer és Clemens Schickendanz vezették sikerre, és az AMG egyik napról a másikra híressé vált. A dinamikus kezelhetőségre és az egyediségre irányuló ügyféligények biztosították a fellendülést A vállalat ennek a versenysikernek köszönhetően nagy hírnévre tett szert, ami segített az AMG-nek abban, hogy a Mercedes-Benz autóit gyorsabbá és vonzóbbá varázsolják. Az ügyfelek dinamikusabb kezelhetőség és különlegesség iránti vágya az 1970-es években fokozódott, amelynek eredménye valóságos fellendülés volt. A vállalat burgstalli székhelye rövid időn belül túl kicsinek bizonyult, így 1978-ban az AMG – amely akkoriban már 40 embert foglalkoztatott – Affalterbach-ba költözött. Az AMG a Mercedes-Benz első – akkoriban még - tuningcégeként egy teljes iparág úttörőjeként fejlődött ki az évek során. A technológiák motorsportból szériagyártásba történő átvétele már a kezdetektől fogva az AMG vállalati filozófiájához tartozott, és ez mind a mai napig a márka védjegye maradt. A cég hírnevét tovább emelte a csúcstechnológiai színvonal és az első osztályú minőség, ami az AMG motorsport iránti elkötelezettségének hozadékából származott. Híres Mercedes-rajongók fedezték fel az AMG-t Az AMG rendületlenül folytatta növekedését. 1985-ben megnyitotta kapuit a 2-es számú üzem, a vállalat pedig alkalmazásba vette 100. munkatársát. Affalterbach a világ minden tájáról magára vonta a figyelmet: híres AMG-rajongókat toborzott a motorsport, a filmkészítés és a zene, a sport, az ipar, valamint a nemzetközi vezetés világából. Az igényes ügyfélkör speciális, időnként pedig nagyon különleges kívánságokkal állt elő, a szokványostól eltérő, egyedi autók iránti igény egyre csak nőtt, az innovatív AMG pedig a kéréseknek mindenre kiterjedő szakértelemmel és kiemelkedő szenvedéllyel tett eleget. Ennek az üzletágnak az úttörőjeként az AMG már a kezdetektől folyamatosan gyarapította tapasztalatait. A vállalat nem hódolt be a rövidéletű divatirányzatoknak, ehelyett saját útját járta, és céljául kitűzte globálisan vezető szerepének megőrzését a technológia, a tervezés, a forgalom és a bevételek tekintetében. Az együttműködési szerződés 1990-ben új lehetőségeket nyit az AMG számára A Daimler-Benz és az AMG között létrejött együttműködési megállapodás 1990-ben teljesen új lehetőségeket nyitott a közepes méretű vállalat számára. Innentől kezdve az AMG modelleket világszerte a Mercedes-Benz kereskedelmi hálózata értékesítette és szervizelte, ami jelentősen fokozta az ügyfelek elfogadását. A folyamatos bővítés a 3-as számú üzem megnyitásához vezetett, a dolgozók száma pedig 400-ra növekedett. 1993-ban a Német Szabadalmi és Védjegy Hivatal védjegyként bejegyezte az AMG betűszót, mellyel a márkanév magas szintű elismerésre tett szert. Az ugyanebben az évben piacra dobott C 36 AMG volt az első, közösen fejlesztett AMG nagyteljesítményű modell, amelyből több mint 5.000 példány látott napvilágot 1997-ig. A későbbiekben hasonló sikereket könyvelhetett el az E 50 AMG és az E 55 AMG. Újabb mérföldkő volt az AMG integrálása a DaimlerChrysler Group-ba 1999. január 1-jén, amikor Hans Werner Aufrecht 51 százalékos részesedését átadta az újonnan alapított Mercedes-AMG GmbH-ba. A motorsportért felelős részleg kivált, és átnevezték H.W.A. GmbH-ra. A Mercedes-AMG közvetlen szomszédságában mintegy 210 alkalmazott az AMG hosszú távú DTM-es (Német Túraautó Bajnokság) tevékenységeivel foglalkozik, a Mercedes-Benz Motorsporttal egyetemben. 2000-ben megkezdődött Affalterbach-ban a korszerűsítés és a bővítés Ezzel párhuzamosan az Affalterbach-i központ modernizálására és korszerűsítésére is sor került. Az új épületek és a legmodernebb tesztelési berendezések a látogatók számára már első pillantásra kihangsúlyozzák a tradicionális vállalat kivételes helyzetét. Az új AMG motorgyártó részlegen a leginkább progresszív gyártási folyamatokat alkalmazzák, hogy az AMG „One man, One engine” (egy ember, egy motor) filozófiáját megtartva épülhessenek meg a nagyteljesítményű AMG erőforrások. 2005-re a cég területe 41.300-ról 57.750 négyzetméterre nőtt; ezzel egy időben a fedett épületek területe 20.000-ről 42.850 négyzetméterre emelkedett, ami több mint kétszeres növekedést jelent. 2005 januárjában a DaimlerChrysler átvette a fennmaradó részvényeket, és azóta az egyetlen részvényesévé vált a Mercedes-AMG GmbH-nak. Ezzel a lépéssel a Daimler csoport bebiztosította egy olyan partner szakértelmét, tapasztalatát és munkaerejét, amelynek neve az évek során megtestesítette a nemzetközi motorsportban elért sikereket, az exkluzív nagyteljesítményű autókat és a dinamikus formatervek megalkotását. Ezt a példaértékű sikertörténetet az értékesítési adatok szintén alátámasztják. Míg a Mercedes-AMG GmbH 2000-ben 11.500 gépjárművet értékesített, 2004-ben ez már meghaladta a 20.000-es darabszámot. Mercedes-AMG: felelősség minden folyamatért Nagyteljesítményű divízióként a Mercedes-AMG minden fontos részegység fejlesztéséért felelősséget vállal, mint például az alváz, motor, hajtáslánc, futómű, fékrendszer, elektronika, aerodinamika, belső tér, formatervezés és minőség – ezek mind elengedhetetlenek egy teljes AMG modell születéséhez. Mindezeken felül a Mercedes-AMG gondoskodik minden, marketinggel és értékesítéssel kapcsolatos releváns területről, mégpedig teljesen függetlenül. Az AMG hagyományos erőssége az ügyfelek különleges igényeinek megvalósítása: az AMG gyárban a specialisták egyedi, a szokásostól teljesen eltérő megoldásokról gondoskodnak, és az ügyfelek igényeinek megfelelve különleges, egyedülálló autókat építenek – „One man, One engine” (egy ember, egy motor), ami magától értetődően összefoglalja a legmagasabb minőségi követelményeket. Kulcsszavak: AMG, autógyár, autóipar, autósport, DTM, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Első fotók a vadonatúj Volvo XC90 belső teréről |
||
2014. május 27.
Ma veszi kezdetét a vadonatúj Volvo XC90 piacra lépése, amely a legutóbbi évek talán egyik legnagyobb várakozással övezett modellbevezetése.
|
A Volvo Car Group (Volvo Cars) bevezetési stratégiája szerint az autó leleplezése belülről kifelé haladva, mától augusztusig tart, így a folyamat a belső tér újdonságainak felfedésével indul, és a nyár végére a teljes külső bemutatásával teljesedik ki. Az előző XC90 modell bevezetésére 2002-ben került sor. Ez az autó a térkihasználás, a sokoldalúság és a biztonság egyedi kombinációjával forradalmasította a sport-szabadidőautók (SUV) szegmensét, és az eladási adatok tekintetében is globális jelenséggé vált. Ahogyan az elkövetkező hetekben kiderül majd, a vadonatúj XC90 is olyan modell lesz, amely átalakítja a maga szegmensét. A várható események ízelítőjeként a Volvo Cars ma megvillantja az autó belső terének néhány elemét. A Volvo által tervezett belsők közül eddig ez a legfényűzőbb, az ihletet pedig a Volvo szülőhazájából, Svédországból meríti. A skandináv designt világszerte elismerés övezi a minőségi anyaghasználat, a letisztult, elegáns formák és a legmodernebb technológia ötvözéséért. „A legátütőbb jellegzetesség a tablet-szerű érintőképernyős középkonzol, amely az autó belső irányítórendszerének a szíve.” - mondja Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezési alelnöke. A rendszer ténylegesen gombok nélkül működik, az autó vezérlésének teljes egészében újszerű felfogását képviseli, és internet alapú eszközök és szolgáltatások széles köréhez biztosít hozzáférést. Az új XC90 belső tere olyan anyagokat vegyít, mint a puha bőr és a kézműves részletekkel gazdagított fa, vagy például az Orreforrs - a híres svéd üvegműves márka - kristályüveg gombos sebességváltója, és a gyémánt metszetű Start/Stop és hangerő-szabályozó gombok. „Ezek a részletek úgy lettek kialakítva, hogy ékszerként díszítsék a belső teret. Sokkal inkább egyfajta fényűző játékosságot, mint pusztán színtiszta funkcionalitást képviselnek.” – mondta Robin Page, a Volvo Cars belső design igazgatója. A vadonatúj XC90 az első olyan modell, amely a Volvo méretezhető termékarchitektúrájával (Scalable Product Architecture /SPA) készül. Ez amellett, hogy sokkal tágabb formatervezési lehetőségeket biztosít, javítja a vezethetőséget és lehetővé teszi a legfrissebb biztonsági megoldások és az internetre csatlakoztatható technológiák beépítését, ráadásul a belső teret is megnöveli. „Az új belső felépítés letisztult és logikus elrendezésű, miközben azt a kifinomult önbizalmat és formalitást sugározza, amit a luxus szabadidőautók vásárlói elvárnak.” – mondta Peter Mertens, a Volvo Cars kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke. A vadonatúj XC90-ben található technológiai újításokról – beleértve a futóművet és a hajtásláncokat –július közepén olvashatunk majd, míg a legfrissebb biztonsági újításokról és a belső levegőminőségről szóló anyagokat július végén-augusztus elején közöljük., Az autó külső leleplezésére augusztus végén kerül sor. „Volvo teljes tevékenységének középpontjában az ügyfelek állnak. Nem öncélúan foglalkozunk a technológiával, a Volvónál minden azért történik, hogy az autóink biztonságosabbak és élvezetesebben vezethetőek legyenek.” – mondta Alain Visser, a Volvo Cars marketing, kereskedelmi és ügyfélszolgálati részlegének alelnöke. Kulcsszavak: bemutató, design, galéria, új modell, volvo, xc90
|
|
|||||
|
||||||
Brit stílus olasz fűszerrel |
||
2014. május 27.
A BMW Group az idei Concorso d´Eleganza Villa d´Este rendezvényen egy felettébb különleges koncepcióval ünnepli az évtizedekre visszanyúló hagyományok és a kortárs szakértelem innovatív találkozását: a MINI Superleggera™ Vision a nyitott tetős kétüléses élményautók exkluzív újraértelmezése, amit a MINI egy milánói székhelyű, hagyományait végletekig tiszteletben tartó tervező- és karosszériaépítő céggel közösen készített el.
|
A MINI Superleggera™ Vision egyfelől egy klasszikus kétüléses roadster, ami kompakt méreteivel és agilis irányíthatóságával a vezetés érzelmi oldalát hivatott kifejezni az elképzelhető legminimalistább stílusban, miközben a karosszéria alatt megbúvó elektromos hajtáslánc jellegzetesen modern dinamizmussal ruházza fel. A MINI és a Touring Superleggera™ együttműködésének gyümölcse egy minden részletében kidolgozott, egyedülálló modell, amely egy időtlen, varázslatos koncepcióban egyesíti a klasszikus karosszériaépítés hagyományait a MINI hamisítatlan egyéniségével. „A Touring Superleggera™-nak és a MINI-nek sok közös vonása van: mindkét cég tiszteletben tartja saját hagyományait, amely mind a mai napig meghatározza termékeik küllemét. Mi több, mindketten az ikonikus stílusjegyeket és a jellegzetes megoldásokat részesítik előnyben. A MINI Superleggera™ Vision személyében ezeket a tulajdonságokat egyesítették, amiből egy olyan elegáns autó született, amely olasz stílusban, kézzel készült formában értelmezi újra a brit roadster fogalmát” - mondta a koncepcióról Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője. A karosszéria: brit stílus olasz fűszerrel „A MINI Superleggera™ Vision elegáns formában örökíti meg mindazt, amit a klasszikus Mini 55 évvel ezelőtt elkezdett: a lényegre törő összpontosítást. Energikus, ugyanakkor minimalista dizájnjával az autózás dinamikus mivoltát testesíti meg, miközben egyszerre merít az autógyártás múltjából és vetíti előre a jövőt, szépsége pedig az érzelmekre is hatással van. Örömömre szolgált, hogy megtervezhettem ezt a koncepciót” - mondta Anders Warming, a MINI tervezőrészlegének vezetője. A koncepció tökéletes arányai már első pillantásra egyértelművé teszik az elektromos meghajtású MINI Superleggera™ Vision vezetési élményre tett ígéretét: a feszített motorháztető, a hosszú tengelytáv és a rövid túlnyúlások gondoskodnak a maximális élvezetről. Mint mindegyik MINI modell esetében, a kerekek ezúttal is szinte a karosszéria négy sarkába kerültek, ezáltal a lehető legnagyobb agilitást biztosítva. Az utascella kissé hátrébb került, amely tovább hangsúlyozza a koncepció dinamikus kialakítását. A MINI Superleggera™ Vision koncepció egyszerre kelt sportos, elegáns és dinamikus benyomást. A MINI Superleggera™ Vision elölről a MINI hagyományos formai jegyeivel büszkélkedik: két, kör alakú fényszóró fogja közre a hatszögletű hűtőrácsot, amik évtizedeken át erősített stílusjegyekként, kortárs újraértelmezésben teszik összetéveszthetetlenné a frontrészt. Az olyan feltűnő, klasszikus sportautós jegyek, mint a széles nyomtáv és a jellegzetes, erőtől duzzadó kerékívek, tovább erősítik a frontrész dinamikus megjelenését. A klasszikus MINI-versenycsíkok háromdimenziós domborításként futnak végig a motorháztetőn, miközben a zárt hűtőrács diszkréten utal a koncepció elektromos meghajtására. A két, hűtőrács elé helyezett ködlámpa a fényszórók kör-motívumát viszi tovább, ahogyan a jellegzetes, kör alakú légbeömlők is. A letisztult frontrészt egy szénszálas koptató zárja, amely ugyancsak a MINI Superleggera™ Vision sportosságát hangsúlyozza. A klasszikus karosszériaépítés legmodernebb újraértelmezése Oldalról nézve a MINI Superleggera™ Vision koncepció egyik feltűnő részlete a jellegzetes „Touring” vonal, amely azon túl, hogy a karosszériaépítésben rejlő művészetet hirdeti, elegáns és klasszikus szépséggé varázsolja az autót. A feszített, sima felületeket megtörve pontos és élénk dinamikát rajzol az első kerekektől egészen a hátsó kerekekig, amely a Touring Superleggera™ karosszériaépítésben rejlő kiváló szakértelmét és hosszútávú tapasztalatát tükrözi: az olasz cég fő profilja megalapítása óta a finommunkált, részletesen kidolgozott, könnyű sportautó-karosszériák megalkotása. A Touring Superleggera™ mind a mai napig kézzel formálja a nagy alumínium lemezeket, amiket erős vázszerkezetek tartanak. A kézzel készített építésmód olyan esztétikai kiváltsággal ruházza fel a MINI Superleggera™ Vision koncepciót, amely gyakorlatilag elképzelhetetlen a tömeggyártott szériamodellek esetében. „A MINI és a Touring egyaránt hiszi, hogy a szépség kulcsa az arányokban rejlik, miközben mindkettejüknek fontos a lényegre és az innovációra való törekvés. Ebbe az autóba egyetlen szükségtelen részlet vagy felszerelés sem került, miközben a karosszéria és az utastér könnyűszerkezetes építése és hatékonysága tovább növeli a teljesítményt. Az arányokban és a jól ismert övvonalban köszön vissza igazán az autó olasz mivolta” - fogalmazott Louis de Fabribeckers, a Touring Superleggera™ vezető tervezője. Köszönhetően a nagy fémlemezeknek, a MINI Superleggera™ Vision karosszériáján alig található illesztési hézag, amely zárt hatást kelt és magas szintű eleganciát sugároz. A kifejezetten ehhez a koncepcióhoz kevert Como Blue fényezés szinte folyékony hatást kelt a karosszérián, ami így különösen kihangsúlyozza a kifinomult olasz formát. A részletesen kidolgozott felnik és az elegáns visszapillantó tükrök oldalnézetből emelik a koncepció exkluzivitását, míg a szénszálas küszöbök, ahogyan az első koptatók is, a MINI Superleggera™ Vision sportos karakterét hirdetik. A különleges koncepció hátsó részét extravagáns megoldások színesítik, amelyek egyszerre sugallnak dinamizmust és hirdetik a MINI, illetve a Touring Superleggera™ szokatlan stílusjegyeit. Miként az oldalsó „Touring” vonal kialakítása óriási mérnöki pontosságot, a szokatlan hátsó lámpák kialakítása egészen egyedi tervezői megoldásokat kívánt. A brit zászló motívumai szerint kialakított, szimmetrikusan tagolt lámpatestek a MINI Superleggera™ Vision koncepció brit gyökerei előtt hajtanak fejet, a LED-technológia alkalmazása a fényszórótestekben pedig az új MINI innovációjára utal. A szénszálas diffúzor a szénszálból készített első koptatóval és oldalsó küszöbökkel együtt a koncepció sportosságát hangsúlyozza. A karosszéria hű mása, az utastér A MINI Superleggera™ Vision koncepció karosszériája és utastere tökéletes egységet alkot, amiket csupán az övvonalnál végighúzódó polírozott alumínium csík választ el vizuálisan egymástól. Az utastérben alkalmazott anyagok ránézésre és tapintásra is a hagyománytisztelő és lényegre törő járműépítést hirdetik. A tervezők számtalan helyen használtak kezeletlen alumínium felületeket, amelyek közül a legfeltűnőbb a műszerfal kialakítása. Ez utóbbi egyetlen alumínium lemezből készült, letisztult és fényezetlen felületeivel a szakszerű járműépítés művészetét hirdeti, akárcsak az ajtók és a háromküllős kormány. Az ajtók szerkezeti elemei a brit zászló motívumait ábrázolják, diszkréten utalva a MINI Superleggera™ Vision koncepció brit gyökereire. A műszerfal közepére tervezett központi műszeregység az ikonikus MINI-embléma formáját rajzolja ki, amibe a két jobb oldalra helyezett, kör alakú, fém karimájú műszer mellett egy érintésérzékeny vezérlő egységet szereltek. A jobb oldali műszer egy elegáns, analóg óra, míg a másik kör alakú műszer a két ülés közé épített kamerát aktiválja, hogy a vezetés különösen élvezetes pillanatai egy teljes életre szóljanak. Klasszikus és modern: a színösszeállítás és az anyaghasználat A gyakorlatilag kezeletlen formában felhasznált alumínium és bőr anyagok meghatározzák a MINI Superleggera™ Vision utasterének minimalista stílusát. Az ajtók és a központi konzol szerkezeti elemei fekete krómozásúak, amik egyedülállóan harmonizálnak az utastér klasszikus barna és a versenyautókat idéző, a világraszóló MINI-sikereknek emléket állító kagylóülések fekete bőrözésével, valamint a nyers alumínium felületekkel. A színek és a különleges anyagok szándékos kontrasztja kivételes varázst ad a MINI Superleggera™ Vision koncepciónak. Karosszériaépítés 2014-ben 1926-os megalapítása óta a Touring Superleggera™ a fejlett autóipari járműtervezés és az egyedi, kézzel készített karosszériák előfutára. Az olasz műhely azon ritka cégek egyike, amelyek egészen az első skiccektől megtervezik a karosszériát és az egyedi autó életnagyságú mását, miközben részletesen kielemzik annak szerkezeti felépítését és végigviszik az összes felületkezelési- és összeszerelési eljárást. A Touring Superleggera™ teljesen egyedi, egyetlen példányban készülő, valamint limitált szériás modelleket és prototípusokat is készít. „El vagyunk ragadtatva, hogy a MINI kezdeményezett egy ilyen független együttműködést, ráadásul most először olasz műhellyel. A közös projektünk jól mutatja, hogy a MINI őrizni és ápolni kívánja a kézi karosszériaépítés modern szakértelmében rejlő értékeket” - mondta Piero Mancardi, a Touring Superleggera™ vezérigazgatója. Kulcsszavak: bemutató, design, formatervezés, galéria, Mini, MINI Superleggera™ Vision, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A sokoldalú ötüléses megérkezett a Fordtól |
||
2014. május 27.
A vadonatúj Ford Tourneo Courier a kategória legjobb üzemanyag-fogyasztását, belső terét és biztonsági berendezéseit kínálja a nagycsaládoknak, a városi közlekedőknek és aktív életstílus kedvelőinek.
|
Az új modell első példányait 2014 tavaszán vehetik át a vásárlók. A Ford kis személyszállítójának csomag- és utastere hatalmas: ha minden ülés a helyén van, a raktér mérete 708 liter (vagyis 60 literrel nagyobb, mint a közvetlen vetélytársaké), és a két oldalsó tolóajtónak köszönhetően a hátsó ülések rendkívül könnyen megközelíthetők. A stílusos ötüléses jármű az üzemanyag-fogyasztás terén is kategóriaelső értékekkel dicsekedhet. A 95 lóerős, 1,6 literes Duratorq TDCi motor fogyasztása 3,7 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 97 g/km, míg a többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokk üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100 km, és CO₂-emissziója csupán 119 g/km, ami 15 százalékkal alacsonyabb a legközelebbi vetélytárs értékénél. A vadonatúj Tourneo Courier a biztonság terén is új távlatokat nyit, hiszen kategóriájában elsőként kínál térd- és függönylégzsákot is tartalmazó, átfogó biztonsági rendszert, illetve olyan modern technológiákat, mint például az Abroncsnyomás-figyelő Rendszer. Az autóhoz Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített, hangvezérlésű Ford SYNC rendszer is rendelhető, aminek segítségével az utasok egy baleset után kapcsolatba léphetnek a helyi mentőszolgálatokkal. “A vadonatúj Tourneo Courier fürge és kompakt, ám a kisméretű karosszériában hihetetlen mennyiségű poggyász fér el.” – mutat rá Paulo Giantaglia, a Tourneo Courier program főmérnöke. “A fiatal családok olyan autót keresnek, ami nemcsak jól felszerelt, hanem praktikus, biztonságos és takarékos is – a Tourneo Courier pedig éppen ilyen.” Kivételesen tágas és praktikus A vadonatúj Tourneo Courier rugalmasan alakítható kabinjában rengeteg hely jut az utasoknak és csomagjaiknak; az első üléssorban 97 mm-rel nagyobb a fejtér, mint a közvetlen vetélytársnak számító modellekben, a hátsó üléssorban pedig 67 mm-rel magasabb a fejtér és 59 mm-rel tágasabb a lábtér. A jól variálható hátsó traktus 60/40 arányban osztott, kényelmesen ledönthető hátsó üléssorának előredöntésével 1.656 literes raktér alakítható ki – egy ekkora helyen pedig már a legterjedelmesebb sporteszközök vagy kempingfelszerelések is jól elférnek. A kabin hátsó részének megközelítését nagyban megkönnyítik az oldalsó tolóajtók, amelyek 30 mm-rel szélesebbek, mint a közvetlen vetélytársak ajtói. A szegmensben elsőként jelenik meg az állítható csomagtértálca, ami többféle magasságban rögzíthető a raktérben, használaton kívül pedig a hátsó ülések háttámlái mögé csúsztatható. A vadonatúj Tourneo Courier utastere a minőségi anyagok, a kézműves minőségű kidolgozás, az intelligens megoldások és a felszereltség új szintjét kínálja. Az utasok a kategória legtöbb tárolóhelyével gazdálkodhatnak, beleértve az A4-es mappákat és kisméretű laptopokat is befogadó középkonzolt, az utastér teljes szélességében végigfutó felső polcot vagy az első utasülés alatt található fiókot. A különleges, új MyFord Dock opció a telefonok és navigációs eszközök tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál. A vásárlók olyan intelligens technológiákat is megrendelhetnek, mint a Tolatókamera, az integrált SD-kártyás navigációs rendszer vagy a Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített Ford SYNC rendszer. Az okostelefonos alkalmazások hangvezérlését lehetővé tevő AppLink technológia a 2014-es év későbbi részében jelenik meg a kínálatban. A Tourneo Courier háromféle kivitelben kapható: a kedvező árú Ambiente változatban, illetve a gazdagabb Trend és Titanium felszereltségben. A Titanium változat alapfelszereltségének része a klímavezérlés, a Sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika, az automatikus fényszóró- és ablaktörlő-vezérlés, a 16 colos, hétküllős könnyűfém keréktárcsa, a sötétített hátsó üvegezés és a beépített tetősínek. Kategóriaelső menetdinamika, átfogó motorkínálat A Tourneo Courier a Ford legújabb globális kisautó-padlólemezére épül – hasonlóan a Fiesta és a B-MAX modellekhez –, futóművét pedig úgy hangolták, hogy kategóriaelső menetdinamikát, kiemelkedő rugózási komfortot és agilis irányíthatóságot biztosítson. A legújabb elektromos kormányszervo-technológia révén az autó precízen és magabiztosan manőverezhető, ugyanakkor ez a fajta kormányrásegítés kevesebb üzemanyag-fogyasztással és CO₂-kibocsátással jár, mint a hagyományos hidraulikus rendszerek esetében. A vadonatúj Tourneo Courier takarékos dízel- és benzinmotorjaihoz manuális sebességváltó kapcsolódik, és a fogyasztást tovább csökkentő Auto-Start-Stop berendezés minden erőforráshoz megrendelhető. Az 1,6 literes dízel és az 1,0 literes EcoBoost egység mellett a 75 lóerős, 1,5 literes, 103 g/km CO₂-kibocsátású és 3,9 l/100 km fogyasztású dízelmotor is megtalálható a kínálatban. Minden erőforrásra egyéves/30.000 kilométeres szervizintervallum vonatkozik. A szegmensben elsőként alkalmazott biztonsági berendezések A Tourneo Courier modellben számos olyan biztonsági rendszer működik, amelyeket a Ford elsőként alkalmaz a szegmensben; ilyen például a függönylégzsák, a térdlégzsák, vagy a második üléssorban be nem kapcsolt biztonsági övekre figyelmeztető jelzés. Mindez az autó biztonsági alapfelszereltségéhez tartozik, amit vezető- és utasoldali frontlégzsák, oldallégzsákok és ISOFIX gyerekülés-rögzítő pontok egészítenek ki. A Tourneo Courier felszereltségi listáján a Sebességhatároló és az Abroncsnyomás-figyelő Rendszer is megtalálható. A széria Elektronikus Stabilitáskontroll rendszer része a Hegymeneti Elindulássegítő, a Vészfékasszisztens, a Kipörgésgátló, a az Oldaldőlés Mérséklő és a gyárilag beszerelt vonóhoroggal működő Utánfutó Stabilizáló Rendszer is. A vadonatúj Tourneo Courier teljessé teszi a Ford négytagú Tourneo személyszállító-kínálatát, amiben olyan modellek szerepelnek, mint a Tourneo Connect, a Grand Tourneo Connect és a Tourneo Custom. Kulcsszavak: autóipar, családi autó, EcoBoost, ford, Ford SYNC, Tourneo Courier, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Már rendelhető a Ford Transit Courier |
||
2014. május 26.
A vadonatúj Ford Transit Courier kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást és teherszállító képességet kínál a kishaszonjárműveket üzemeltető vállalkozások számára, a modell már rendelhető az első járművek már úton vannak a márkakereskedésekbe.
|
A Ford legelső, kisméretű Transit haszonjárműve mind a dízel-, mind pedig a benzinmotorok terén kategóriaelső fogyasztási értékekkel dicsekedhet. A 95 lóerős, 1,6 literes Duratorq TDCi motor fogyasztása 3,7 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 97 g/km, míg a többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokk üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100 km, és CO₂-emissziója csupán 119 g/km, ami 15 százalékkal alacsonyabb a legközelebbi vetélytárs értékénél. A stílusos megjelenésű Transit Courier raktere 10 százalékkal tágasabb, mint közvetlen vetélytársaié: 2,3 köbméteres rakodótere hosszabb, s az oldalsó tolóajtóknak köszönhetően a rakodás is egyszerűbb. A kompakt méretű és sokoldalú haszonjármű a technológia és a funkcionalitás terén is számos újdonsággal szolgál a szegmensben, hiszen a jármű kategóriaelső biztonsági megoldásokat, ötletes utastéri tárolóhelyeket és Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített Ford SYNC fedélzeti csatlakozási rendszert kínál. A városi szállítmányozók és a kisvállalkozások számára fontos egy funkcionális és kompakt haszonjármű, így a vadonatúj Transit Courier révén a Ford új piacot szerezhet a gyorsan növekvő európai kishaszonjármű-szegmensben. Mindez tovább erősíti a teljes egészében áttervezett és folyamatosan bővülő Ford Transit termékcsalád látványos menetelését. A vadonatúj Transit, Transit Custom és Transit Connect modellek 2012 év végi bevezetését követően a Ford haszonjármű-piaci részesedése a 2014-es év első három hónapjában 10,4 százalékra nőtt, ami a vállalat legjobb eredménye az elmúlt 16 esztendő során. Idén a Ford eddig mintegy 50.000 haszonjárművet értékesített, ami 10 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. “A vadonatúj Transit Courier egy kedvező árú, ugyanakkor kemény munkára termett haszonjármű, páratlan üzemanyag-fogyasztással és közvetlen vetélytársainál nagyobb rakodótérrel.” – mutat rá Paulo Giantaglia, a Transit Courier program főmérnöke. „Napjaink zsúfolt városi forgalmában ez a jármű tökéletes, így a vásárlók új csoportja fedezheti majd fel a Transit értékeit.” Kategóriaelső fogyasztás, fenntartási költség és tartósság Az új Transit Courier takarékos dízel- és benzinmotorjai kategóriaelső fenntartási költségeket garantálnak. Az 1,6 literes dízel és az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor mellett a vevők a 75 lóerős, 1,5 literes dízel erőforrást is megrendelhetik, aminek 103 g/km CO₂-kibocsátása és 3,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztása minden vetélytársnál kedvezőbb. A fogyasztást tovább csökkentő Auto-Start-Stop berendezés minden erőforráshoz megrendelhető. Minden hajtásláncra egyéves/30.000 kilométeres szervizintervallum vonatkozik, és a jármű kialakítása során fontos szempont volt az egyszerű szervizelés és javíthatóság. A több darabból álló hátsó lökhárító, a masszív oldalsó védőelemek és a magasan elhelyezett első/hátsó lámpatestek révén kisebb a sérülésekből eredő kár, ez pedig kedvezőbb biztosítási díjakat jelent. Az üzemanyag-ellátó rendszer költséges meghibásodását a szériában beszerelt, különleges Ford Easy Fuel rendszer küszöböli ki. A Ford hihetetlenül kemény globális haszonjármű-tesztelési módszereivel próbára tett Transit Courier 1,6 millió kilométernek megfelelő próbatávot futott le (ez annyi, mintha kétszer tette volna meg oda vissza a Föld-Hold távolságot). A tartóssági tesztek az éveken át tartó extrém használatot szimulálták, s az autót 400.000 kilométeren át vezették tipikus felhasználók, akik valós körülmények között, közúton használták az autókat. Egy non-stop teszt során 250.000 alkalommal csapták be az ajtókat, hogy ellenőrizzék a szerkezetek megbízhatóságát. Kategóriaelső méretű, praktikus raktér A vadonatúj Transit Courier rakodótere számos előnyt kínál a közvetlen vetélytársakkal szemben: •Hosszabb (1,62 m) raktérpadló, és könnyebb rakodhatóság a szélesebb oldalsó tolóajtókon keresztül (rekeszfallal 453 mm) •A rakteret teljes magasságában és teljes szélességében lezáró rekeszfal (üvegezett vagy teljes acél), ami minden szempontból megfelel a nemzetközi DIN és ISO védelmi előírásoknak •Opcionális, összehajtható hálós rekeszfal (DIN- és ISO-szabványú), és összehajtható/előrebuktatható utasülés a hosszabb (akár 2,59 méteres) tárgyak szállításához; 2,6 m3 (SAE) befogadó képességű raktér •Hat rakományrögzítő pont (DIN- és ISO-szabványú), amelyek közül négy az oldalfalakon kapott helyet, így nem képeznek akadályt a raktérpadlón •Több helyen előre kialakított oldalsó rögzítési pontok az állványok és keretek szállításához •Opcionális, nagy fényerejű LED raktérvilágítás a lehető legjobb látási viszonyok kialakítására 660 kilogrammos hasznos teherbírásával a Transit Courier rendkívül sokféle szállítási feladatra alkalmas, és rakterében egy szabványos Euro-raklap is elfér. A rakodótér könnyen megközelíthető az aszimmetrikus osztású, akár 158 fokos szögben is kitárható hátsó ajtókon (széria), illetve az egy vagy két oldalsó tolóajtón keresztül. A Kombi változat öt személy számára kínál kényelmes helyet; a 60/40 arányban dönthető/előrebuktatható hátsó üléssor révén az autó kettős (személy- és teherszállítási) célra is használható, hiszen összehajtott hátsó üléssorral a raktér mérete 1.69 m3. A kabin tökéletes mobil irodaként is szolgál, ahol az utasok a kategória legtöbb tárolóhelyével gazdálkodhatnak, beleértve az A4-es mappákat és kisméretű laptopokat is befogadó középkonzolt, az utastér teljes szélességében végigfutó felső polcot vagy az első utasülés alatt található fiókot. A különleges, új MyFord Dock opció a telefonok és navigációs eszközök tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál, és a hasznos technológiák felsorolásából a Tolatókamera sem maradhat ki. A szegmensben elsőként alkalmazott biztonsági megoldások, kategóriaelső menetdinamika A Transit Courier modellben számos olyan biztonsági rendszer működik, amelyeket a Ford elsőként alkalmaz a szegmensben, a Kombi változatban például van függönylégzsák, térdlégzsák és a második üléssorban be nem kapcsolt biztonsági övekre figyelmeztető jelzés is. Mindez az autó átfogó biztonsági rendszerének része, amit vezető- és utasoldali frontlégzsák, valamint mellkasvédő oldallégzsákok egészítenek ki. Az autóhoz Sebességhatároló és Abroncsnyomás-figyelő Rendszer, valamint Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített Ford SYNC rendszer is rendelhető; ez utóbbi segítségével az utasok egy baleset után kapcsolatba léphetnek a helyi mentőszolgálatokkal. A széria Elektronikus Stabilitáskontroll rendszer része a Hegymeneti Elindulássegítő, a Kipörgésgátló és az Oldaldőlés Mérséklő is. Az új modell futóművét a mérnökök egyedi kormányáttételre hangolták, és az innovatív, kettős feszességű hátsó spirálrugóknak köszönhetően az autó menetdinamikája még teljes terhelés mellett is kategóriaelső. A rugózási komfort terheletlenül is sima és kifinomult, s a kompakt jármű agilisan mozog és kiválóan manőverezhető a zsúfolt városi utcákon. Kulcsszavak: ford, Ford SYNC, jármű kereskedelem, márkakereskedő, Transit Courier, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló |
||
2014. május 26.
Mozgalmasra sikeredett az Irányjelző Közlekedési Magazin májusi műsora. A Magyar Autóklub, a MOL, az Uniqa Biztosító, az OBB, és a BKK országos kampányt indított a közlekedési morál javulása érdekében.
|
Mozgalmasra sikeredett az Irányjelző Közlekedési Magazin májusi műsora. A Magyar Autóklub, a MOL, az Uniqa Biztosító, az OBB, és a BKK országos kampányt indított a közlekedési morál javulása érdekében. A nyitó rendezvényén erről kérdeztük a résztvevőket. Bemutatjuk, hogy egy idős autó miként fiatalodik meg az Opel airbrush design versenyén, és beszámolunk a májusi rendőrnap eseményeiről. Tesztrovatunkban bőséges lesz a kínálat. Bemutatjuk a 2014-es év autóját, a Peugeot 308-ast, a Citroen C4 Picassót, A Dacia Logan MCV változatát, az új Nissan Note-ot, a Honda CRV 1,6 literes változatát, a Fiat Doblo Cargo típusát, és a Suzuki telitalálatát a DL 650 V- Strom-ot. Kulcsszavak: ajánló, bemutató, Citroen, dacia, év autója, honda, irányjelző magazin, nissan, Peugeot 108, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
SEAT Ibiza Cupster a Wörthersee-i találkozón |
||
2014. május 26.
A 2014. évi Wörthersee-i találkozón a SEAT egy gyökeresen új, nyitott élmény-autóval jelentkezik, így a SEAT Ibiza CUPSTER bemutatásával az Ibiza 30. születésnapját teljesen "fedetlenül" ünnepli.
|
Az alacsony, teljesen körbefutó szélvédő, valamint a kocsitető hiánya a CUPSTER-t, vagyis a CUPRA Roadster-t a vezető és az utasa számára egyaránt gyökeresen új, szórakoztató autóvá teszi. A rendkívüli aerodinamikus alapot az Ibiza CUPRA "kölcsönözte" 180 lóerős motorral (132 kW/180 PS TSI) és a kettős tengelykapcsolós sebességváltóval. "Az Ibiza mindig a SEAT "szívét", a motorját jelenti, mert az Ibiza fiatalos, dinamikus autó, formatervezése nagyon érzéki, nagy figyelemmel van az élet gyakorlatias dolgai iránt, és kiváló ár/érték aránnyal büszkélkedhet" - mondta Jürgen Stackmann, a SEAT S.A elnöke. "A Wörthersee-nél mi legsikeresebb modellünk születésnapját az egyedülálló Ibiza CUPSTER-rel ünnepeljük, nem is beszélve a kivételesen jól felszerelt "30 éves" emlékkiadásról, és természetesen a nagyon jó programról." Formájával minden Ibiza megragadja az emberek képzelőerejét, mert a design-ja legalább annyira érzéki, mint amennyire aerodinamikus. A vásárlók éppen ezt, a formatervezést jelölik meg az egyik legfontosabb oknak, amelynek köszönhetően a spanyol márka legsikeresebb modelljének megvásárlása mellett döntöttek. A SEAT Formatervező részlege az Ibiza CUPSTER-ben meglepő módon értelmezte, és alkotta újra ezt a formatervezői nyelvet: miközben a karosszéria külső háza vállmagasságig jelentős részben azonos a sorozatgyártású modell formájával, ami e felett van, az a legteljesebb mértékben "nyitott"! A kétüléses, élmény-autónak egyáltalán nincs teteje, és még a hagyományos első szélvédő is átengedte a terepet egy alacsony, a karosszérián körbefutó üvegszalagnak. Ugyanakkor a vezető és az utasa jól védett, és ez az ülési helyzetnek köszönhető, ami 80 milliméterrel alacsonyobban van, mint a sorozatgyártású autókban. A CUPSTER formában az Ibiza teljesen új tulajdonságokra tett szert: a gépkocsi szélesebb, alacsonyabb és ráadásul sokkal nagyobb a teljesítménye. A kormánykereket különlegesen jó minőségű bőrfajtával vonták be: a tiszta anilin bőrt teljesen befestették, pigment réteg nélküli, és ennek köszönhetően jól szellőzik, nagyon rugalmas és a fogása csodálatos érzést nyújt. A SEAT Formatervezői részlege által az egyszeri alkalomra megalkotott és legyártott gépkocsi csillogó narancssárga - new orange - színét is külön erre az alkalomra "keverték ki". A klasszikus, dupla-buborék jellegű ülések sötétszürke borítása egyfajta szigetnek tűnik a világos narancssárga tengerben. A belső kiképzés nagyon puritán, és az "Ibiza Kupán" több európai országban szerepelt Ibiza versenyautók enteriőrjén alapszik. A műszerek és kijelzők minimálisra csökkentett száma, a műszerfal fekete alcantara kárpitozása, a süllyesztett, alacsony súlypontú kagylóülések mind-mind a versenyautózás érzését kölcsönzik. Ami a teljesítményt illeti, itt sem lehet "hiányra" panaszkodni: a CUPSTER alapját az Ibiza CUPRA jelenti, ami a nagy teljesítményű, 132 kW / 180 PS 1.4 TSI motort jelenti, rendkívül gyors sebességváltási lehetőséggel, köszönhetően a kettős tengelykapcsolós sebességváltónak, a CUPSTER e mellett precíziós sport futóművet és a 18 hüvelykes kerekeket kapott. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, design, fejlesztés, Ibiza CUPSTER, seat, Wörthersee
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9021 - 9030 |