Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9041 - 9050
Elektromosautó-prototípust mutatott be a győri egyetem

Elektromosautó-prototípust mutatott be a győri egyetem

2014. május 22.
Utcai közlekedésre alkalmas, kétszemélyes elektromos autó prototípusát mutatták be csütörtökön a győri Széchenyi István Egyetemen.
Részletek

Elektromosautó-prototípust mutatott be a győri egyetem

A 340 kilogrammos jármű jelenleg ötven kilométert tud megtenni akkumulátorával, de hatvankilónyi újabb telep beszerelésével ez a táv a négyszeresére nyújtható.

Czeglédi Dávid vezető fejlesztő az eseményen elmondta: az egyetem nevére utalva SZElectrának elnevezett, egyéves munkával elkészített autó karosszériája saját fejlesztésű, tervezésű, és a gyártás legfőbb elemeit is kapun belül végezték. A kocsit a jövőben az egyetem használja majd. A másfél méter széles, két méternél valamivel hosszabb, méretében mopedautóra hasonlító jármű alkalmas környezettudatos városi közlekedésre. Fogyasztása benzinüzemre átszámítva száz kilométerenként valamivel egy liter alatt van - jegyezte meg a szakember.

Mint elmondta, nem cél, hogy partnert találjanak sorozatgyártáshoz, a modell feladata, hogy teszteljék rajta a maguk kialakította hajtásláncokat. A SZElectra különlegességeként említette, hogy bármilyen, külső partner által fejlesztett részegység tesztelhető benne. Hozzátette: ha az egész modellt nem is, de egyes részleteit, megoldásait hasznosíthatja a járműipar.

Elektromosautó-prototípust mutatott be a győri egyetem

Az autó árával kapcsolatos kérdésre közölte, hogy a fejlesztés több tízmillió forintba került, amit uniós pályázatból finanszíroztak, de egy esetleges szériagyártás költségei ennél jelentősen alacsonyabbak lennének. Az eseményen elhangzott: a Széchenyi István Egyetem és konzorciumi partnerei, a Kecskeméti Főiskola és az Óbudai Egyetem Alba Regia Egyetemi Központ 870 millió forintnyi uniós és magyar kormányzati forrást nyertek el a járműdinamika és -irányítás, a szimuláció és optimalizáció, valamint az elektromos és hibrid járművek hajtásláncának területén végzett kutatásokhoz, ezek eleme volt a SZElectra kifejlesztése.

Kulcsszavak: autóipar, egyetem, elektromos, elektromos autó, fejlesztés, győr, villanyautó, zöld
 
A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét Új fejlesztésű elektromos versenyautót készítettek a BME mérnök hallgatói az idén Új fejlesztésű elektromos versenyautót készítettek a BME mérnök hallgatói az idén Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront Vérpezsdítő dinamizmus - MINI John Cooper Works Cabrio Vérpezsdítő dinamizmus - MINI John Cooper Works Cabrio A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába
 
Nagystílű, atletikus elegancia és esztétikum - Az új Audi A7 Sportback

Nagystílű, atletikus elegancia és esztétikum - Az új Audi A7 Sportback

2014. május 22.
Nagy gonddal dolgozták át az A7 Sportback sorozatot az Audi tervezői, melynek nyomán a négykarikás márka nagy ötajtós kupéja új motorváltozatai, sebességváltói, hátsó lámpái és infotainment-rendszerei révén még erőteljesebbé és vonzóbbá vált.
Részletek

 Audi A7 Sportback

Az új A7 Sportback a kupék érzelmekben gazdag stílusát és sportosságát a limuzinok kényelmével és a márka Avant modelljeinek funkcionalitásával ötvözi. Már az A7 Sportback 2010-es bemutatkozásakor merőben új területre lépett az Audi a járműves formatervezésben – az atletikus esztétikum és a nagystílű elegancia mottóival. A hosszú motorházfedél, a sportosan megdöntött C-oszlopok és a meredeken ereszkedő far együttesen kimondottan dinamikus összhatást kelt. Modellfrissítése során a 4,97 méter hosszú, ötajtós kupé további markáns vonásokkal gazdagodott.

Leginkább a Singleframe hűtőrácson, a lökhárítókon, a kipufogó-végcsöveken és a fényszórókon végzett fejlesztések szembetűnőek. A LED-technika immár az alapkivitel része, de extrafelszerelésként az Audi Mátrix-LED fényszórókat is kínál, amelyek a többi közlekedő vakítása nélkül világítják meg optimálisan az utat. A Mátrix-LED technikával együtt az első irányjelzők dinamikus fénnyel működnek, ami a hátsó lámpatestekben eleve a szériafelszereltséghez tartozik.

Az új Audi A7 Sportback karosszériája jelentős részben alumíniumból és high-tech acélfajtákból készül, s a lehető legmagasabb színvonalú zajkomfort jegyében született, különösen könnyű konstrukció.

 Audi A7 Sportback

A hosszú, elektromos mozgatású csomagtér-ajtó alatt feltáruló csomagtartó 535 liter, a hátsó üléstámlák lehajtásával pedig egészen 1.390 literig bővíthető. Az utastér hűen folytatja az A7 Sportback külsejének sportosságát. Meghatározó eleme a vezetőt és az első utast körülölelő, hangsúlyos vízszintes ív. A műszerfal könnyed és elegáns benyomást kelt. A beltér új anyagai – köztük az alumínium/Beaufort-diófa és a Valcona bőr – igényes felületeikkel és kidolgozásukkal bizonyulnak különösen vonzónak, miközben az új színválaszték már az ülések számára is ötféle árnyalatot tartalmaz.

Az új Audi A7 Sportback egyéni hangulatú és pihentető vezetést, illetve utazást kínál. Az első ülések opcióként szellőző- és masszázsfunkcióval is rendelhetők, s a palettán összesen négy ülésváltozat szerepel. Az MMI rádió és kezelési rendszer a szériakivitelt gazdagítja, de kívánságra a fontos információkat közvetlenül a szélvédőre vetítő Head-up kijelző is rendelkezésre áll.

Erő és gazdaságosság – Két TFSI- és három TDI-motor

Piaci bevezetésekor az Audi ötféle – két benzin- és három dízelüzemű – erőteljes és rendkívül gazdaságos erőforrással kínálja A7 Sportback sorozatát, amelyek a 160 kW (218 LE) és 245 kW (333 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel, s mindannyian kielégítik az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait.

 Audi A7 Sportback

Széles körű fejlesztésen esett át a 200 kilowattos (272 LE) 3.0 TDI clean diesel. Az elsőkerék-hajtású és 160 kW (218 LE) teljesítményű „ultra” modellváltozatban a háromliteres, V6-os erőforrás 100 kilométerenként átlagosan mindössze 4,7 liter üzemanyaggal is beéri, amihez kilométerenként csupán 122 gramm széndioxid kibocsátása párosul. A 4.0 TFSI csúcsmotor az Audi S7 Sportback hajtásáért felelős, a 331 kilowattos (450 LE) aggregát az innovatív COD-technikával (cylinder on demand) működik.

A 3.0 TDI Biturbo clean diesel 235 kilowattot (320 LE) teljesít, s nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz csatlakozik, míg a további motorváltozatok a hétfokozatú S tronic váltóművel készülnek. Az elsőkerék-hajtású kivitelekben a multitronic technikát felváltva teljes egészében új fejlesztésű konstrukcióban jelenik meg a kettős tengelykapcsolós sebességváltó. A quattro állandó összkerékhajtás 200 kW (272 LE) teljesítménytől az Audi sport-differenciálművével egészíthető ki, amely aktívan osztja el a hátra érkező forgatónyomatékot a két hátsó kerék között.

A futómű szintén nagyfokú kényelem mellett kínálja a sportos pontosságot. Az új Audi A7 Sportback 17 és 21 col peremátmérő közötti könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető, egyes motorváltozatokhoz pedig új fejlesztésű, könnyűszerkezetes fékek tartoznak.

 Audi A7 Sportback

A szervokormány nagy hatásfokú elektromechanikus rásegítéssel működik. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer szintén az alapfelszereltség része, extraként pedig a dinamikus kormányzás, kétféle sportfutómű és az adaptive air suspension légrugózás is rendelkezésre áll, az S7 Sportback esetében feszesebb hangolással.

Az infotainment-rendszerek területén az új Audi A7 Sportback egyértelműen élen jár vetélytársai körében. A csúcsot jelentő MMI touch rendszerrel kiegészített MMI navigáció plusz navigációs berendezés a modulrendszerű infotainment-koncepció legújabb generációjára épül, különlegessége az Audi partnere, a Nvidia termékeként érkező, különösen nagy teljesítményű grafikai processzor. Az érintőfelület (Touchpad) segítségével a vezető egyszerűen és kényelmesen görgetheti, illetve nagyíthatja a térképeket.

Az MMI navigáció plusz navigációs berendezés tökéletes kiegészítése az Audi connect, amely a különösen nagy sebességű LTE-szabvány szerinti kapcsolaton keresztül hozza el az internetet az ötajtós kupé utasai számára. Az Audi phone box a mobiltelefont a kedvezőbb vétel érdekében az autó antennájára csatlakoztatja. A HiFi-paletta csúcsán a Bang & Olufsen Advanced Sound System áll. A vezetői segédrendszerek – köztük az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályzással (adaptive cruise control), a továbbfejlesztett éjjellátó-asszisztenssel és az Audi pre sense biztonsági rendszerrel – szintén a technika legfrissebb állását képviselik. Az Audi side assist és az Audi active lane assist rendszerei a sávváltások biztonsága szolgálatában szoros együttműködésben dolgoznak. Az új Audi A7 Sportback 2014 őszén várható a márkakereskedőkhöz, a modell jelenleg beárazás alatt van.

Az említett modellek üzemanyag-fogyasztás és széndioxid-kibocsátási adatai:

Audi A7 Sportback:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,6 – 4,7
Széndioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 – 122
Audi S7 Sportback:

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 9,3
Széndioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 215
Kulcsszavak: a7 sportback, audi, bemutató, galéria, új modell
 
Nagystílű, atletikus elegancia és esztétikum - Az új Audi A7 Sportback A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten Nagystílű, atletikus elegancia és esztétikum - Az új Audi A7 Sportback A Nissan LEAF megédesítette az idei gyereknapot Az Audi e-tron quattro tanulmány bepillantást enged a márka jövőjébe Az Audi e-tron quattro tanulmány bepillantást enged a márka jövőjébe A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét Jó úton halad az Audi 2015 első negyedévében Jó úton halad az Audi 2015 első negyedévében
 
Sokoldalú, akár a modern élet

Sokoldalú, akár a modern élet

2014. május 22.
Az új T-modell révén a Mercedes-Benz 2014 szeptemberétől kiszélesíti a C-osztály családját. A kombit letisztult, és ezzel egyidejűleg érzelmesen sportos formavilág, innovatív technika, kimagasló variálhatóság, valamint az elődmodellel összehasonlítva még tágasabb csomagtartó jellemzi.
Részletek

Mercedes-Benz C-osztály T-modell

Magasabb kategóriákra jellemző, kulturált és szofisztikált utastere a luxust képviseli. A T-modell ezekkel a tulajdonságokkal tovább erősíti hírnevét – egy sokoldalú lifestyle-autó, kiemelkedő mindennapi tulajdonságokkal. Mindezeken felül számos új asszisztens rendszerével nem csupán a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja, de intelligens könnyű építésmódjának, példamutató aerodinamikájának és új, takarékos motorjainak köszönhetően a hatékonyság terén is szegmensének élén áll. Továbbá, a T-modellben ünnepli világpremierjét a Mercedes connect me szolgáltatáscsomag, amely például lehetővé teszi például, hogy bármikor és bárhol kapcsolatot létesítsünk a gépjárművel, és online lekérdezzük az üzemanyagszintet. Az autó alapfelszereltségének része a négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosító Integrált Szerviz Csomag, emellett az autó tulajdonosa vezetéstechnikai tréningen is részt vehet a  Mercedes-Benz Driving Events szervezésében.

Az új C-osztály T-modellben összefonódik a markáns, dinamikus dizájn, valamint a széleskörű, értékes felszereltség a kiemelkedő variálhatósággal és a magas használati értékkel. Sokoldalúságával az újdonság a legkülönbözőbb igényekhez is képes igazodni. Stílusos és sportos kombiként megkönnyíti az aktív, modern emberek életét például sportolás, bevásárlások, nyaralások során, ráadásul minden tekintetben családbarát. Ezzel a negyedik generáció új szintre emelve folytatja a C-osztály T-modellek tradícióját – a maga idejében a sorozat minden tagja egyetlen kombiként tökéletesen összefonta az életstílust, a sportosságot, a praktikumot.

Mercedes-Benz C-osztály T-modell

Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG vezetőségének konszernkutatásokért és a Mercedes-Benz Cars fejlesztésekért felelős tagja ezt mondta: „Az új C-osztály T-modell tágas, ügyesen variálható csomagterével nem csupán extrém praktikus, de a legmodernebb technikáknak köszönhetően a biztonság, a hatékonyság és a komfort terén egyaránt új utakon jár a szegmensben. És vezetése érezhetően nagyobb élményt kínál.”

Variálható és sportos


Az új C-osztály T-modell méreteit tekintve lényegesen gyarapodott. Az elődjéhez képest 80 milliméterrel növelt tengelytáv (2840 mm) mellett az autó hossza 96 milliméterrel, 4702 mm-re nyúlt meg, ezen kívül 40 milliméterrel szélesebb lett (mostantól 1810 mm). A méretnövekedés a lábtér tekintetében 45 milliméteres térnyerést eredményezett, aminek elsősorban a hátsó utasok örvendhetnek. Mindemellett a fej-, könyök- és válltér egyaránt tágasabb lett az előddel összehasonlítva.

A méretnövekedés a csomagteret sem kerülte el. Az új C-osztály T-modell sportos farrésze maximálisan 1510 literes teret kínál (az ISO 3832 számú szabvány szerint). Ez 10 literes gyarapodást jelent az előddel összehasonlítva. A csomagtartó a hátsó ülések mögött alaphelyzetben 490 literes, ami plusz öt litert jelent a korábbi modellhez képest.

Mercedes-Benz C-osztály T-modell

Lényegesen fejlődött a variálhatóság és a funkcionalitás is. Mostantól a hátsó üléstámlák már nem 60:40, hanem 40:20:40 arányban osztottak, ami számos lehetőséget kínál, így például az utasteret öt-, négy-, három-, vagy kétülésesként egyaránt használhatjuk.

Praktikus részletek gondoskodnak arról, hogy a csomagteret még sokoldalúbban és könnyebben tudjuk kihasználni, és kényelmesen abszolválhassuk a különféle szállítási feladatokat. A hátsó üléstámlák elektromosan kireteszelhetőek és automatikusan előrebillenthetőek, ezt követően pedig szükség szerint egy sík padlójú lényegesen tágasabb tér áll rendelkezésre. A pakolhatóság kényelme opcionálisan tovább fokozható, például az elektromos EASY-PACK csomagtérajtóval, vagy a szintén extraként elérhető HANDS-FREE ACCESS rendszerrel. Utóbbi esetén a csomagtérajtó nyitásához és zárásához egyáltalán nincs szükség kezeinkre – az elektromos művelet elindításához elég csupán egy lábmozdulat a hátsó lökhárító meghatározott területénél.

Dinamika és csúcsminőség

Az új C-osztályt optikailag a modern, dinamikus dizájn jellemzi, ami érzéki tisztaságot sugall és érzelmeket vált ki az emberből, miközben hightech-érzést kelt. Két különböző arculat között lehet választani: sportosat, központi csillaggal, vagy – kizárólag az EXCLUSIVE kivitelben – a márka hagyományos „luxus hűtőmaszkját”, Mercedes-csillaggal a géptetőn.

Mercedes-Benz C-osztály T-modell

Egy olyan autóra, amelynél középpontban áll a magas használati érték és a funkcionalitás, egyáltalán nem jellemző a T-modell csúcsminőségű utastere, amit a kombi változat a limuzintól örökölt. A sportos, lágy formákból és magas minőségű anyagokból építkező utastér nívója a luxuskategória szintjét képviseli, és egyszerre teremt luxussal övezett modern, sportos hangulatot. A báziskivitel mellett mind a külső megjelenés, mind pedig az utastér tekintetében három-három dizájn- és felszereltségi irányvonal áll a vásárlók rendelkezésére. A T-modell továbbá megkapta az Európai Allergia Kutatási Központ (ECARF – European Centre for Allergy Research Foundation) minőségi védjegyét, tudományosan leellenőrzött, kimagaslóan allergiabarát kialakításáért. A Mercedes-Benz az egyetlen autógyártóként viselheti az ECARF pecsétjét.

Touchpad és Head-up Display


További evolúciós lépést képvisel az új C-osztály T-modell esetében a Mercedes-Benz által kifejlesztett Touchpad, amelynek segítségével egy okostelefonhoz hasonlóan, ujjmozdulatokkal vezérelhető a központi egység összes funkciója. A Touchpad 65 x 45 milliméteres kezelési felülete a középkonzoli vezérlőegység kézpihentetőjébe van integrálva, és egy magas minőségű fémkeret veszi körül – funkcionalitása mellett egy igazi dizájnelem, amely egyszerre sugall hightech-érzést és luxust. Az új C-osztályban szintén újdonságnak számít a Head-up Display vetített kijelzés. Akárcsak egy sugárhajtású vadászgépben, a szélvédőre vetítve is megjelennek a vezető előtt a fontos információk, így a könnyű leolvashatóság jóvoltából minimális a figyelem elterelése a forgalomtól. A rendszer mutatja a sebességet, a sebességhatárokat, a navigációs útmuztatásokat és a DISTRONIC jelzéseit.


Mercedes-Benz C-osztály T-modell

Alacsonyabb tömeg, nagyobb kényelem


Az innovatív megoldásoknak hála az új C-osztály T-modell vázszerkezete kevesebbet nyom a mérlegen, lehengerlően magas merevségének köszönhetően pedig tökéletes alapot nyújt a kiemelkedő menettulajdonságokhoz és a lehető legjobb zaj- és rezgéskomforthoz, mindemellett kiváló ütközési biztonságot szavatol. 49 százalékos alumínium-arányával és akár 65 kilogrammal alacsonyabb teljes tömegével az új kombi vezető szerepet tölt be a szegmensben a könnyűépítés tekintetében is.

Kulcsszavak: autóipar, bemutató, C-osztály, galéria, mercedes-benz, T-modell, új modell
 
Sallangmentes - Skoda Karoq Sallangmentes - Skoda Karoq Sokoldalú, akár a modern élet Sikeres évet zárt az idén tízéves BMW Magyarország Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition Sokoldalú, akár a modern élet A Jeep együtt ünnepel a 2012-13. szezon olasz bajnokcsapatával
 
Új modellváltozatok a Skoda palettáján

Új modellváltozatok a Skoda palettáján

2014. május 22.
Igazán vonzó módon bővül a Skoda modellpalettája: az Octavia G-TEC és az Octavia Laurin & Klement formájában az Octavia mindjárt két új változata is megjelent a márkakereskedőknél, míg a Superb különösen markáns stílusú Skoda Superb Combi Outdoor kivitelében érkezik, a Rapid és Rapid Spaceback vonzó részletfejlesztésekkel gazdagodik.
Részletek

Skoda Superb Combi Outdoor

Az újdonságok a 2015-ös modellfrissítések keretében jelennek meg. Jelenlegi palettája bővítésével és felfrissítésével még sokoldalúbbá válik a cseh gyártó modellválasztéka, miközben az idén új szakaszába érkezik a Skoda modell- és dizájnoffenzívája. 2014 középén mutatkozik be az európai piacokon a Skoda Octavia Scout. A jövő Skoda modelljeinek formai nyelvezetébe kínált izgalmas bepillantást a látványos Skoda VisionC dizájn-tanulmány.

„Az új Skoda modellek kiváló fogadtatásra leltek az autóvásárlók körében, amit 2014 első negyedévi értékesítési számaink is jól mutatnak. Nagy örömmel tölt el minket, hogy a technika, a dizájn és a felszereltség területén egyaránt további újdonságokkal szolgálhatunk ügyfeleink számára” – emelte ki Werner Eichhorn, a Skoda igazgatótanácsának értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja.

Röviddel bemutatója előtt áll a Skoda Octavia G-TEC. Az első sorozatgyártású földgázüzemű Octavia különösen környezetkímélő, egyben sokak számára elérhető típussal gazdagítja a Skoda modellkínálatát. Az Octavia G-TEC maximális hatótávja akár az 1.330 kilométert is elérheti, motorja pedig kettős üzemű, azaz földgázzal és benzinnel egyaránt működtethető. Földgáz-üzemmódjában az újdonság 100 kilométerenként mindössze 5,4 köbméter (3,5 kg) gázzal is beéri, amihez kilométerenként csupán 97 gramm széndioxid kibocsátása párosul.

Skoda Superb Combi Outdoor

Az új Skoda Octavia a Laurin & Klement (L&K) felszereltségi szint formájában első alkalommal jelenik meg különösen igényes változatban. Az L&K kivitel a Skoda alapítói, Václav Laurin és Václav Klement előtti tiszteletadás. Az Octavia L&K Limousine és Combi változatában kétségkívül az alsó-középkategória leggazdagabb felszereltségű modelljei között szerepel, többek között LED-technikájú integrált nappali menetfénnyel kiegészített Bi-Xenon fényszórókkal, új tervezésű, 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, modern stílusú, négyküllős, bőrbevonatú multifunkciós kormánykerékkel és CANTON hangrendszerrel. Mindemellett igényes anyagválasztás és diszkrét dizájnelemek gondoskodnak eleganciájukról. Három erőteljes motorral jelennek meg a kínálatban, köztük a hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) és az összkerékhajtás vonzó kombinációját kínáló, 184 lóerős 2.0 TDI Green tec erőforrással, amely 2014 augusztusától áll rendelkezésre. A Skoda új, kimondottan komfortorientált futóműhangolással az Octavia L&K kényelmét is tovább növelte.

Az Octavia sorozat mindezeken túl további vonzó újdonságokkal is szolgál. Ezek között említhetők a GreenLine változat új tervezésű sportkormányai és a szintén új, 16 colos könnyűfém keréktárcsái a Swing rádió pedig új dizájnnal készül. A Skoda Yeti Ambition és Elegance felszereltségi szintjei május végétől új, háromküllős sportkormányokat és háromféle új könnyűfém keréktárcsát kapnak.

Skoda Octavia

A Skoda Rapid és a Skoda Rapid Spaceback a modellfrissítés keretében szintén még igényesebbé vált. A Skoda a jövőben mindkét modellje számára sötétedésre aktiválódó fényszórókat és esőérzékelős ablaktörlőt is kínál. Az első szélvédőre, a belső visszapillantó tükör alá épített esőszenzor szükség szerint önműködően kapcsolja az ablaktörlőket, míg a fényérzékelő a külső fényviszonyokra reagálva – például alagútba érkezvén – automatikusan vált a nappali menetfényről tompított világításra, de a hazavezető fény (Coming home/Leaving home) funkcióját is tartalmazza.

Újdonság a Rapid és a Rapid Spaceback Dynamic-csomagjában a perforált bőrrel borított, háromküllős sportkormány. A kormánykerekeken a jövőben ezüstszínű dekorelem jelenik meg.  A Skoda Superb immár kalandra termett, markáns Skoda Superb Combi Outdoor csomaggal is rendelhető. E különleges modellváltozat robusztus műanyag védőborításokkal, vonzó könnyűfém keréktárcsákkal, illetve további dizájnelemekkel érkezik. A Skoda Superb Combi Outdoor csomag elsőkerék- és összkerékhajtással egyaránt rendelhető.

Kulcsszavak: autóipar, octavia, skoda, Superb, új modell
 
A vadonatúj Ford Focusban minden eddiginél jobban elférnek a gyerekek, akik 2 centit nőttek az iskolakezdésre A vadonatúj Ford Focusban minden eddiginél jobban elférnek a gyerekek, akik 2 centit nőttek az iskolakezdésre Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában Vissza a gyökerekhez: járműtörténelmi legendák övezik a BMW Group Classic új otthonát Vissza a gyökerekhez: járműtörténelmi legendák övezik a BMW Group Classic új otthonát Új modellváltozatok a Skoda palettáján A Skoda rekordszámú gépkocsit adott el az első félévben Már kapható az új csúcsmotorral és 4Motion összkerékhajtással szerelt Sharan Már kapható az új csúcsmotorral és 4Motion összkerékhajtással szerelt Sharan
 
Még ellenállhatatlanabbak lettek az DS3 modellek

Még ellenállhatatlanabbak lettek az DS3 modellek

2014. május 22.
A DS 3 és a DS 3 Cabrio mindig is sikerrel feszegette a határokat, sztereotípiákkal szembeszálló stílusa iskolát teremtett. A sztori most folytatódik: a modell még karakteresebb, még egyedibb lesz, egyrészt a lenyűgöző új fényszórókkal és az új személyre szabható megoldásokkal, másrészt az Euro6 szabványnak is megfelelő új motorokkal és az Active City Brake rendszerrel.
Részletek

Citroen DS3

A DS 3 a modern kori DS első modellje volt. 2010-ben érkezett a prémium városi kisautók kategóriájába, és stílusa, dinamizmusa és számtalan személyre szabási lehetősége szinte azonnal ikonná tette. Eddig mintegy 300.000 példány talált belőle gazdára, 66%-uk új ügyfél a márka számára.

Hipermodern tekintet, egyedi és hipnotikus

A DS 3 és a DS 3 Cabrio is a legmodernebb fényszórókat kapja ezentúl: a LED-es és a xenon fényforrások mellett a futófényszerűen felvillanó irányjelzők valóban rabul ejtik a tekintetet. Az új fényszórók funkcionálisan kiemelkedőt nyújtanak, városi és országúti viszonyok között egyaránt. 3 LED- és egy xenon modul alkotja az egységet, amely erős, széles, homogén fényével kitűnő látási viszonyokat hoz létre, és éjszaka is kellemes vezetést biztosít. A hatékonyság az energiafogyasztásban is megmutatkozik: a tompított fényszóró fogyasztása 35%-kal, az országútié pedig 75%-kal alacsonyabb, mint eddig. Ne feledkezzünk meg a fényforrások élettartamáról sem: a LED-ek normál körülmények között több mint 20.000 órát bírnak – hússzor többet, mint a halogénizzók.

Citroen DS3

A közvetlenül a Numéro 9-től és a Wild Rubis-től „örökölt” fényszórók esztétikai szempontból sem mindennapiak: a LED-es modul formavilágát a finomra csiszolt gyémánttól kölcsönözték a dizájnerek, a „futó” index pedig olyan újdonság, amely első „kacsintásával” elcsavarja a szemlélő fejét.

A világítórendszer mellett a levegőbeömlő nyílásokba ágyazott LED-es nappali fények formálják a DS 3 orr-részét. A karosszéria hátsó részén természetesen maradnak a 3D hatású LED-es fényszórók, amelyekben – a kifinomult ízlésű szemek számára – DS-emblémákból álló fekete háttérben krómozott DS-logó kapott helyet.

Az új DS 3 és DS 3 Cabrio világítórendszere tehát hipermodern és remek teljesítményű. A DS 3 és a DS 3 Cabrio mindig is sikerrel feszegette a határokat, sztereotípiákkal szembeszálló stílusa iskolát teremtett. A sztori most folytatódik: a modell még karakteresebb, még egyedibb lesz, egyrészt a lenyűgöző új fényszórókkal és az új személyre szabható megoldásokkal, másrészt az Euro6 szabványnak is megfelelő új motorokkal és az Active City Brake rendszerrel.

Citroen DS3

Új megoldásokkal tehető még egyedibbé

A DS 3 és a DS 3 Cabrio abszolút vonzereje a szinte korlátlan egyediségben rejlik: a modell e tulajdonsága nemcsak megmarad, de új lehetőségekkel bővül. Rendelhető hozzá lézergravírozott műszerfalbetét és szitanyomással díszített hátsó oldalablak – az autóiparban ritka megoldásokkal a DS francia gyökereire utalnak a dizájnerek, hiszen az „Irrésistible Paris” elnevezésű szett a párizsi városkép olyan emblematikus elemeit jeleníti meg az autón, mint az Eiffel-torony és a Diadalív.

Új karosszériaszín is érkezik az új DS 3 kínálatába: az elegáns gyöngyházfehér, amely akár a szintén újonnan megjelenő 17 colos fényezett könnyűfém keréktárcsával is kombinálható. Kiviteli szinttől függően szériafelszereltségként vagy opcióként elérhető a Crescendo nappabőr kárpitozás „Bracelet” mintával, amely immár szinte a DS védjegyévé vált. A márka prémium színvonalú szaktudása ily módon hajt fejet a legjobb kézműves mesterek és a francia bőrművesség hagyományai előtt.

Citroen DS3

Új motorok a kínálatban: erő és hatékonyság

A DS 3 és a DS 3 Cabrio menettulajdonságai egyöntetű elismerésnek örvendenek: a dinamikus, robbanékony viselkedés a masszív futóműnek és az alacsonyra ültetett karosszériának köszönhető. A kiváló összeszerelési minőség és a precíz szervorásegítés révén minden körülmények között tökéletesen kézben tartható az autó – a márka legendás kényelmi szolgáltatásaival ötvözve páratlan élmény jut a vezető osztályrészéül.

A DS 3 motorválasztéka is megújul: megjelennek az az Euro6 szabványnak is megfelelő változatok. A dízel kínálat újdonsága a vadonatúj, remek teljesítmény mellett is környezetkímélőbb üzemű BlueHDi 120 és BlueHDi 100 (országtól függően). E változatokban a részecskeszűrő elé épített SCR (Selective Catalytic Reduction) modul akár 90%-kal csökkenti a nitrogén-oxid-kibocsátást, és a CO2-kibocsátás mérsékléséhez is hozzájárul. Így az új DS 3 a szegmens legtisztább dízelmotorjait kínálja, hiszen a BlueHDi 100 kibocsátása 79 g/km, míg a BlueHDI 120-é 94 g/km. A motorok fogyasztása is alacsony: 3,0 l/100 km a BlueHDi 100, illetve 3,6 l/100 km a BlueHDi 120 esetében.

A benzines kínálatban természetesen marad a nagyon kedvelt, 207 lóerős Racing és a THP 155 változat; melléjük érkezik a PureTech család új tagja, az e-VTi 82 ETG, amely szintén az Euro6 szabvány szerint készült, ennek megfelelően igen takarékos (4,1 l/100 km) és környezetkímélő (95 g/km CO2-kibocsátás). A motorhoz tartozó 5 fokozatú, elektronikusan vezérelt ETG váltó kúszófunkcióval és optimalizált beállításokkal járul hozzá a zökkenőmentes elinduláshoz.

Citroen DS3

Új felszerelések a csúcstechnológia és a modernitás jegyében


A DS 3 egyik nagy előnye, hogy öt személy számára nyújt teljes értékű helyet, csomagtere pedig a legnagyobb a kategóriában – és ez a kabrió változatban is így van. A most érkező műszaki újdonságok elsősorban a városi használatot könnyítik. A DS 3-ban és a DS 3 Cabrióban mutatkozik be ugyanis először a PSA új automatikus fékrendszere. Az Active City Brake nevű berendezés az alacsony sebességnél bekövetkező ütközéseket segít elkerülni. A szélvédő felső részén található lézeres detektor az előttünk álló, vagy velünk egy irányban lassan haladó járművet érzékeli, és 30 km/h sebesség alatt automatikusan működésbe hozza az autó fékeit. A parkolási manővereket könnyíti a tolatókamera, amely az eMyWay navigációs rendszer részeként érhető el.

Kulcsszavak: autóipar, DS, DS3, galéria, új modell
 
Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Sportos ikerpár négyliteres szívómotorral Sportos ikerpár négyliteres szívómotorral A Nissan LEAF öt éve áll az elektromos autózás élvonalában A Nissan LEAF öt éve áll az elektromos autózás élvonalában Még ellenállhatatlanabbak lettek az DS3 modellek Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Még ellenállhatatlanabbak lettek az DS3 modellek Közel ezer autós előnnyel az élen a Ford
 
HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba

HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba

2014. május 22.
Már több mint 210 cég regisztrált a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) folyamatosan bővülő minősített beszállítói adatbázisába.
Részletek

HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba

A HITA közleményében emlékeztet arra, hogy a kis- és középvállalkozások (kkv-k) visszajelzései alapján, hiánypótlásként készítette el minősített beszállítói adatbázisát, amelynek célja, hogy az integrátorok és a magyar beszállítók egy közös online felületen kapjanak lehetőséget az egymás közötti proaktív kapcsolatfelvételre. A platform segíti a közvetlen üzleti kapcsolatok kialakítását a piac résztvevői között, ami fontos a hazai cégeknek ahhoz, hogy bekerülhessenek a beszállítói rendszerbe. A tájékoztatás szerint hasznos eszköznek találják az adatbázist a nagyvállalatok is, mert beszerzőik így egy minősített bázisból kereshetnek potenciális beszállítói partnert. A nagyvállalati felhasználók között szerepel az Audi/VW csoport, a Mercedes, a Siemens, a Denso, a Linamar, a Knorr-Bremse és a Continental csoport is.

A HITA tapasztalatai szerint a magyar vállalkozások visszatérő problémája, hogy nem ismerik azokat a hozzájuk hasonló méretű hazai vállalkozásokat, amelyekkel együttműködhetnének. Ez azért jelenthet gondot, mert két vagy több hazai beszállító kooperációja megkönnyíti a nagyvállalatok beszállítói láncába való sikeres felvételt. A HITA minősített beszállítói adatbázisa ezt az igényt felismerve biztosít lehetőséget a cégeknek a proaktív kapcsolatfelvételre, az egymással való kommunikációra, valamint nagyvállalatoknak arra, hogy ezen a felületen megjeleníthessék beszállítói igényeiket.

HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba

A közlemény idézi Nagy Rezsőt, a Linamar Hungary Zrt. account menedzserét, aki szerint a vállalkozások által feltöltött, részletes adatbázis rendkívül hatékony eszköz a potenciális beszállítók kiválasztására, mivel megbízható információval szolgál azok minőségbiztosítási rendszeréről, technológiai folyamatairól, komplett gépparkjáról, referenciáiról és pénzügyi helyzetéről. "Különösen hasznosak számunkra a termékfejlesztési képességre és kutatás-fejlesztési kooperációra vonatkozó információk" – idézi a szakembert a közlemény.

Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója "láthatatlan gyárnak" nevezte a magyarországi beszállítói bázist. Magyarországon csaknem 10 ezer fő dolgozik a németországi BMW autógyárnak, 54 különböző beszállítón keresztül.

A közlemény felidézi a magyarországi beszállítókat a járműiparban (zárójelben a magyarországi beszállítók száma): Audi Hungaria Motor Kft. (mintegy 100 cég); Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. (25); Magyar Suzuki Zrt. (80); Opel Szentgotthárd Kft. (mintegy 24). Kiemelt első körös (TIER 1) beszállítók: Robert Bosch Csoport (4800); Denso Manufacturing Hungary Ltd. (856); Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. (51, teljes forgalmának 30 százaléka); Continental Csoport (40 százalékos arány).

Kulcsszavak: Audi Hungaria, beszállító, BMW, Bosch, continental, Denso, járműipar, Knorr-Bremse, Magyar Suzuki, mercedes-benz, opel
 
Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba Bemutatkozik az Iveco Bus, az Iveco új tömegközlekedési márkája Az új Opel Astra nyerte a 2015-ös „Arany Kormánykerék” díjat Az új Opel Astra nyerte a 2015-ös „Arany Kormánykerék” díjat
 
A GM idén több autót hívott vissza, mint amennyit az elmúlt öt év alatt eladott

A GM idén több autót hívott vissza, mint amennyit az elmúlt öt év alatt eladott

2014. május 22.
A General Motors idén több autót kényszerült műszaki okokból visszahívni, mint amennyit azóta eladott, hogy öt évvel ezelőtt csődeljárást kért maga ellen - közölte szerdán internetes oldalán a CNN amerikai hírtelevízió.
Részletek


A GM idén több autót hívott vissza, mint amennyit az elmúlt öt év alatt eladott

Az "új GM" az elmúlt öt év során visszaszerezte vezető piaci részesedését, rekordnyereségre tett szert, és járműveinek minősége kivívta mind a szakma, mind a vásárlók elismerését. Az év elején aztán megkezdődött a gondok sorozata.

Az autógyártó február 14-én 800 ezer autót hívott vissza Amerikában, mert a gyújtáskapcsoló hibája miatt menet közben leállhatott a motor. A GM végül ugyanebből az okból kifolyólag - amelyhez összesen 13 halálos balesthez köthető - világszerte világszerte 2,6 millió autót volt kénytelen visszarendelni. A GM idén 29 körben világszerte rekordmennyiségű, 15,6 millió járművet hívott vissza, közülük 13,8 milliót az Egyesült Államokban. Az autógyártó a műszaki korrekciók számának megugrását a cégnél bevezetett új biztonsági normákkal magyarázza.

A cég ebben az évben beismerni kényszerült, hogy alkalmazottai már legkevesebb egy évtizeddel a visszahívások előtt tudtak a gyújtáskapcsoló jelentette kockázatról. A megkésett biztonsági ellenőrzések miatt a GM egyelőre 35 millió dollárnyi bírságot fizetett ki a Nemzeti Autópályák Közlekedésbiztonsági Hatóságának, de várhatóan további hatósági vizsgálatokat is indítanak ellene.  Az igazságügyi minisztérium büntetőjogi vádemelést is mérlegel a GM ellen. Egy hasonló eljárás miatt a Toyota 1,2 milliárd dolláros bírság kifizetésére kényszerült járműveinek véletlenszerű gyorsulása miatt.

A GM idén több autót hívott vissza, mint amennyit az elmúlt öt év alatt eladott

Az "új GM" jogi értelemben ugyan nem felelős a zömmel a 2009-ben bejelentett csőd előtt a gyújtáskapcsoló meghibásodása miatt történt sérülésekért és halálesetekért, ám a cég felfogadta Kenneth Feinberg kártérítés-szakértőt, aki a 2001. szeptember 11-i terrortámadások áldozatai és a BP 2010-es olajkatasztrófa-károsultjait segítette méltányosan kompenzálni.

A General Motors becslései szerint - a polgári vagy büntetőperes bírságok összege nélkül - mintegy 1,7 milliárd dollárba fog kerülni az idén eddig visszahívott gépjárművek javítása, ami gyakorlatilag nullára leírta az autógyártó teljes első negyedévi nyereségét. A cég részvényei az év eleje óta 18 százalékkal gyengültek. Jó hír viszont a GM szempontjából, hogy a tömeges gyújtáskapcsoló-javítás utáni három hónapban a vásárlók bizalma visszatért és a cég megőrizte első helyét az amerikai autópiacon. Jól tartja magát a használt GM-autók ára is.

Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, general motors, műszaki hiba, visszahívás
 
A GM idén több autót hívott vissza, mint amennyit az elmúlt öt év alatt eladott Bosch-leányvállalat elektromos hajtásrendszerek gyártására 1905 óta 12 millió jármű készült a Škoda fő gyártó üzemében 1905 óta 12 millió jármű készült a Škoda fő gyártó üzemében A GM idén több autót hívott vissza, mint amennyit az elmúlt öt év alatt eladott Több mint 400 ezer darabos negyedéves kiszállítási rekord az Audinál A GM idén több autót hívott vissza, mint amennyit az elmúlt öt év alatt eladott Álom BMW a rendőröknek A GM idén több autót hívott vissza, mint amennyit az elmúlt öt év alatt eladott Csökkent a gázolaj ára
 
Piaci nyomás miatt kényszerű fejlesztésekbe foghat az Airbus

Piaci nyomás miatt kényszerű fejlesztésekbe foghat az Airbus

2014. május 22.
Szakértők szerint piaci nyomás hatására lehet, hogy az Airbus több olyan fejlesztésbe is kénytelen belefogni, amelytől eddig elzárkózott.
Részletek

Piaci nyomás miatt kényszerű fejlesztésekbe foghat az Airbus

A Flightglobal légügyi szaklap beszámolója szerint a toulouse-i gyártó először az A330-as típus modernizálását kell minél hamarabb megfontolnia. Legsikeresebb szélestörzsű típusa idén húsz éves, és a költséghatékonyság előtérbe kerülésével a légitársaságok az egyre romló hatásfokú, régebbi hajtóművek lecserélését szorgalmazzák.

Az Airbus ugyanakkor a legújabb, kompozit anyagokból készült típus, az A350-es kifejlesztésekor erről a tervről letett, most viszont újra részletes vizsgálat alá vetné az A330-asok felújítását. A gyártó attól tart, hogy a felújított A330-asok újabb vevőket csábítanának el az A350-es kisebb verziójától, amelyre már így is kevés, 34 darabos rendelése van csak a toulouse-i cégnek. Az A330-asok fejlesztése nélkül viszont azokat a lehetséges vevőket veszíthetik el, akik érdeklődnek a felújított verziók iránt. A gyártó állítása szerint év végéig hozzák meg végleges döntésüket az ügyben.

Emellett az Airbusra az A380-as legnagyobb üzemeltetője, az Emirates is nyomást helyezett. Thierry Antinori, az Emirates kereskedelmi vezérigazgató-helyettese kedden a berlini ILA légi szalonon azt mondta, ha az Airbus piacra dobna egy kisebb kerozinfogyasztású modellt, akkor újabb darabokat venne. A dubaji légitársaság jelenleg 48-at üzemeltet a világ legnagyobb utasszállító gépéből és 92-re adott le rendelést.

A gyártó eredetileg azt tervezte, hogy egy nagyobb, legfeljebb 900 utas befogadására képes verziót is készít az A380-asból, és így az egy utasra jutó üzemeltetési költség alacsonyabb lehet, de ezt a tervet 2010-ben elhalasztották.

Piaci nyomás miatt kényszerű fejlesztésekbe foghat az Airbus

Kulcsszavak: airbus, gazdaság, légi közlekedés, repülés, repülő
 
Piaci nyomás miatt kényszerű fejlesztésekbe foghat az Airbus A Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben tovább erősítette vezető szerepét az Európai Gazdasági Térségben Piaci nyomás miatt kényszerű fejlesztésekbe foghat az Airbus Ausztrál diszkont légitársasággal kötött járatmegosztási egyezményt az Emirates Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a Kia Szlovákiában Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a Kia Szlovákiában Piaci nyomás miatt kényszerű fejlesztésekbe foghat az Airbus Több mint kétmilliárd forintból újítanak fel mellékutakat Zalában Piaci nyomás miatt kényszerű fejlesztésekbe foghat az Airbus A Mercedes kecskeméti gyára a következő években is teljes kapacitással dolgozik
 
Az autókölcsönzés fellendülésében bízik az Avis

Az autókölcsönzés fellendülésében bízik az Avis

2014. május 21.
Az autókölcsönző piac fellendülésében bízik az Avis Autókölcsönző, amely bővítette munkavállalói létszámát és új, vidéki irodákat is nyitott a közelmúltban.
Részletek

Az autókölcsönzés fellendülésében bízik az Avis

A cég az idén 5-6 százalékos árbevételnövekedést tervez a tavalyi 1 milliárd 162 millió forintos bevétel után - közölte az Avis kedden az MTI-vel. 

A közlemény szerint az Avis Autókölcsönző 2013-ban 10 százalékkal növelte munkavállalói létszámát. Áprilisban tovább bővítette országos hálózatát, a váci és tatabányai iroda megnyitásával jelenleg 13 városban, 14 helyszínen érhetőek el a szolgáltatásai.

A cég elsősorban az üzleti ügyfelek részéről tapasztal kereslet növekedést, de a magánszemélyek bérletei is nőttek az előző évekhez képest. A személyautók mellett a minibuszok kölcsönzése is népszerű. A megrendelői igények a minőségi szolgáltatásnyújtás irányába tolódtak el, és a forgalom alakulásában egyre nagyobb szerepet játszanak a vidéki irodák - ismerteti a piaci tendenciákat Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző magyarországi vezetője a közleményben.

Az Avis az idei év első négy hónapjában a belföldi és külföldi bérleteknél is forgalomnövekedést könyvelt el. A belföldi bérbeadások száma 28 százalékkal, a reptéri mintegy 4 százalékkal nőtt, a külföldi foglalások 20 százalékkal nőttek. Az Avis Autókölcsönző 1969 óta van jelen Magyarországon. A folyamatosan megújuló, több mint 350 darabból álló gépjárműparkjában megtalálhatók 15 márka személyautó modelljei, továbbá 9 fős minibuszokat is kínál. A flotta átlagéletkora 6 hónap.

Az Avis cégcsoport világszerte 165 országban 5200 autókölcsönzőt működtet. Magyarországon három vállalattal van jelen: az Avis Autókölcsönző, az Avis Lease és az Avis Budget Group Business Support Centre összesen több mint 800 főt foglalkoztat.

Kulcsszavak: autókölcsönző, AVIS, bérautó, gazdaság
 
Az autókölcsönzés fellendülésében bízik az Avis Nőtt a Nissan nyeresége tavaly Az autókölcsönzés fellendülésében bízik az Avis Tavaly az autóipar adta a szlovák export közel ötödét Az autókölcsönzés fellendülésében bízik az Avis Visszaesett az új személykocsik gyártása és eladása Csehországban Az autókölcsönzés fellendülésében bízik az Avis Csökkent a benzin és a gázolaj ára Az autókölcsönzés fellendülésében bízik az Avis Megkezdődött a sorozatgyártás az Audi Hungaria új járműgyárában
 
18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént

18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént

2014. május 21.
…mert senki sem tölthet el úgy 50 évet az utakon, hogy bele ne futna néhány különös sztoriba...
Részletek

18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént

1) Szállítsunk elefántot! 1965-ben két elefántbébit kellett elszállítani a londoni állatkerten belül, és az ápolók a saját Trasitjukkal oldották meg a feladatot.

2) Induljunk csónakversenyen! A Ford mérnökei egyszer megépítettek egy úszó Transitot, hogy rajthoz állhassanak vele az angliai Essexben megrendezett evezősversenyen. Nem ők győztek.

3) Hírességként vágjunk bele a gyümölcs-bizniszbe! A népszerű bokszoló, Henry Cooper és családja egy Transittal kezdték el a gyümölcskereskedést. És ugyan ki merte volna őt egyszerűen csak ’zöldségesnek’ hívni?

4) Szíjazzunk fel az autóra egy dinoszauruszt! Kentben néhány modellkészítő egy életnagyságú, 15 méter hosszú Cetiosaurust rögzített a Transit platójára, hogy elszállíthassák Edinborough természettudományi parkjába.

5) Csavard be, mint a Tottenham! A hatvanas években még kicsit más volt az élvonalbeli foci. Akkoriban a Spurs legendás játékosai (köztük Jimmy Greaves, Anglia legjobb gólszerzője – baloldalt a sárga felsőben) egy szerény Transit előtt pózoltak.

18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént

6) Rendezzünk egy királyian görbe estét! Amikor Wills és Kate még Anlesey szigetén laktak, egy fehér Ford Transittal utazgattak inkognitóban. (Igazság szerint ez itt nem pontosan az az autó.)

7) Tuningoljuk fel a verdát! Az egyedi építésű, 7,4 méter hosszú XXL változatban bőrfotelekben ülve élvezhetjük a mozifilmeket vagy a számítógépes játékokat.

8) Furikázzunk! A rock fejedelmei közül sokan kezdték úgy, hogy egy Transittal turnéztak – például a Coldplay, a Status Quo és ööö… kik is ezek itt… a The Tremeloes?!

9) Rendezzünk egy jó kis autós üldözést! Ezt tette Michael Caine is a Negyedik záradék című krimiben…amit ma már kevesen ismernek.

10) CSÚSZTASSUK MEG! Tisztelet a lengyel Transit Center Motorsport csapatának, amiért megépítették V8-as drift-buszt.

11) Döntsünk meg egy rekordot! 1965-ben a Londonhoz közeli Barking College 48 diákja préselte be magát egy Transit minibuszba, örökre felvésve ezzel nevüket a rekorddöntögetők dicsőségcsarnokának falára.

18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént

12) Lássunk világot! Hughes Overland tulajdonképpen egy Transit minibusz-szolgáltatást üzemeltetett Londontól egészen Ausztráliáig. Mindössze 10 hét és 10 ezer mérföld kellett hozzá, és már oda is ért.

13) De megy ám ez gyorsabban is! Nagyon-nagyon gyorsan. Ez a Transit 1985-ben állította fel a lakókocsi-vontatás világrekordját 270 km/órás sebességgel.

14) Versenyezzünk a homokdűnéken! Ez a Transit több mint 12 ezer kilométert gyűrt maga alá Észak-Afrika sivatagos terepéből.

15) Legyünk kaszkadőrök egy napra! Steve Matthews ezzel a Transittal ugratott át 15 autón. A Transiton csupán annyit módosítottak, hogy kivették az ablakait, és ragasztószalaggal rögzítették az ajtókat és a motorháztetőt.

16) Nyúljunk le pár cuccot! Teljesítménye és uralhatósága miatt a Brit Rendőrség „a ’70-es évek legjobb menekülőjárművének” nevezte a Ford Transitot. SRÁCOK, EZT NE PRÓBÁLJÁTOK KI OTTHON! DE TÉNYLEG, SOHA NE LOPJATOK!

18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént

17)  Kapjuk el a rosszfiúkat! Mert manapság már a jófiúk járnak a Transittal.

18) Végezetül pedig: alapítsunk családot! 2013 októberében a kis Alfie Kerr egy Transit lábterében látta meg a napvilágot Angliában. Szülei, Daniel és Jess már úton voltak a kórházba, de nem értek oda időben. Ennek ellenére Alfie és a Transit is remekül vannak. (fotó: Cascade News)

Kulcsszavak: autóipar, ford, Transit
 
18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént Nincs napirenden az Opel értékesítése A Ford Tourneo személyszállítók stílusos, új kínálata a Brüsszeli Autószalonon mutatkozik be A Ford Tourneo személyszállítók stílusos, új kínálata a Brüsszeli Autószalonon mutatkozik be 18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént Rekordot döntött az Audi A Tesla miatt összeomolhat a használtautó piac A Tesla miatt összeomolhat a használtautó piac 18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént A brit autóipar lekörözte a franciát
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9041 - 9050