Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9091 - 9100 |
A magyarok már Rotterdamban a Shell Eco-marathonon |
||
2014. május 14.
A magyar diákcsapatok már Rotterdamban várják, hogy pályára lépjenek Európa legnagyobb üzemanyag-hatékonysági versenyén
|
Már az összes magyar résztvevő; így a kecskeméti GAMF és Electric Kandó, a Győri SZEnergy Team, a pécsi Pollack Eco Team és az Óbudai Egyetem csapata is szerencsésen megérkezett Rotterdamba, az Ahoy Arénába, a pénteken kezdődő idei Shell Eco-marathon Europe üzemanyag-hatékonysági versenyre. A résztvevő közel 200 diákcsapatnak szigorú technikai vizsgálaton kell átesniük, mielőtt megkezdhetik a verseny előtti szabadedzéseket a különleges, Rotterdam belvárosában kialakított versenypályán. A tavaly kategóriájában második helyezést elérő GAMF vett részt legelsőként a technikai vizsgálaton, és csapata a magyar diákok közül elsőként tegnap sikeresen átesett a szükséges ellenőrzésen. Mivel a kecskemétiek tavaly és két éve is kiemelkedő, 2696 illetve 2367 kilométer/literes fogyasztást értek el, a technikai zsűri idén is nagy érdeklődéssel vizsgálta a kecskeméti főiskola diákjai által tervezett és épített különleges Megaméter IV. nevű járművet. Nem sokkal később a másik kecskeméti csapat, a Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai is sikeresen átmentek a gépátvételen, majd az egyetlen magyar UrbanConcept járművel a győriek is sikerrel vették az első kihívást. Jelenleg a pécsi diákok és az Óbudai Egyetem csapata felkészíti járművét a hivatalos vizsgálatra, reményeik szerint hamarosan ők is megkezdhetik első tesztkörüket. Kulcsszavak: környezetbarát, Shell, Shell Eco-marathon, verseny
|
|
|||||
|
||||||
A Stadler készítheti a világ első alacsonypadlós, egyszintes nagy sebességű motorvonatát |
||
2014. május 14.
A Stadler Rail Csoport építi meg a világ első egyszintes, alacsonypadlós nagysebességű vonatát, amely az Alpokon keresztül, észak-déli irányban vezető nemzetközi hálózaton jár majd.
|
A Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) 2012-ben írt ki pályázatot nagy sebességű vonatok beszerzésére. A 980 millió svájci frank értékű tendergyőzelem értelmében a Stadler 29 darab 11 részes, óránként 250 kilométeres végsebességre képes EuroCity motorvonat gyártására kapott megbízást. A 400 ülőhellyel rendelkező, 11 részes, 200 méter hosszú motorvonatok várhatóan 2019-től állnak forgalomba, Svájcban, Olaszországban, Németországban és Ausztriában fognak közlekedni. A flotta teljes egészében a bussnangi telephelyen készül, a forgóvázakat pedig a winterthuri üzemben gyártják. A svájci vasúti járműgyártó csoport 2012-ben, Berlinben az első földalatti, a jelenlegi pályázattal pedig az első nagy sebességű járműre kiírt megrendelését nyerte el, ezzel új piaci szegmensbe lépett. A közlemény idézi Peter Spuhlert, a Stadler Rail Csoport tulajdonosát, aki szerint ezt a járműcsoportot bizonyos módosításokkal más piacokon is értékesíteni tudja a cég. A svájci székhelyű Stadler Rail Csoport jelenleg több mint 6000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte, konszolidált árbevétele 2012-ben elérte a 2,4 milliárd svájci frankot, míg 2013-ban az előzetes nem auditált adatok szerint 2,5 milliárd svájci frankot tett ki. A cég közleménye szerint az európai országok nagy adósságállománya a tenderkiírások drasztikus visszaeséséhez vezetett. Így 2012-ben a Stadler megrendeléseinek összege az addigi szokásos 2 milliárd svájci frankról 720 millióra esett vissza, jelenleg azonban ismét eléri a 2 milliárd svájci frankot. Kulcsszavak: EuroCity, gyártás, járműipar, Stadler, vonat
|
|
|||||
|
||||||
Magyarországnál csak az Egyesült Királyságban népszerűbb a Ford |
||
2014. május 14.
Magyarországhoz hasonlóan a Ford európai szinten is a piaci növekedésnél nagyobb ütemben tudta növelni értékesítéseit, tovább javítva piaci részesedését.
|
Valamennyi európai országot figyelembe véve a Ford népszerűsége csak az Egyesült Királyságban nagyobb, mint Magyarországon, így igazi Ford-os országnak számítunk. A Ford az év első négy hónapjában európai szinten is kiváló eredményeket ért el, piaci részesedését 0,2 százalékponttal 7,9 százalékra javítva, ám hazánkban a vállalat szempontjából még ennél is jobb a helyzet: Magyarországon a márka piaci részesedését 0,2 százalékponttal 11,1%-ra javítva az első helyen áll. Ennél magasabb piaci részesedést január és április között csak a márka csak az Egyestül Királyságban ért el: itt 0,8 százalékpontot javítva, 15,5%-os piaci részesedéssel őrzi piacvezető helyét a vállalat. Magyarország egyébiránt már több, mint fél évtizede kifejezetten Ford-os országnak számít, akkor vette át ugyanis a márka a piacvezető pozíciót a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon. Hasonlóan népszerű a márka Európán belül még Írországban (szintén 11,1%-os piaci részesedés az év első négy hónapjában), Törökországban (9,1%) és Dániában (9%). A márka többszörösen díjnyertes személyautó és haszongépjármű porfóliója egyébiránt egyaránt kimagaslóan jól teljesít, e két szegmensben húzómodelljei az év első négy hónapjában ismét Európa legnépszerűbb kisautójának bizonyuló Fiesta, az idei európai haszongépjármű értékesítéseket magasan vezető Transit voltak. Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, Egyesült Királyság, fiesta, ford, jármű kereskedelem, Transit
|
|
|||||
|
||||||
Csökkent az üzemanyagok ára |
||
2014. május 14.
Csökkentette bruttó 4 forinttal a benzin és 2 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.
|
A mérsékléssel a benzin literenkénti átlagára 406-407 forintra, a gázolajé 414-415 forintra esett. A Mol a múlt héten már kétszer csökkentette az üzemanyagárakat, pénteken mindkét üzemanyagfajtáét bruttó 3 forinttal. A benzinár 2012. április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gazdaság, gázolaj, mol
|
|
|||||
|
||||||
Tovább gurul a Hankook Tire Abroncsadományozási Programja |
||
2014. május 13.
A „Hankook Értékteremtő Program” keretében futó abroncsadományozási kezdeményezés immáron harmadik éve bizonyít.
|
A program keretében a vállalat 2012-ben és 2013-ban megközelítőleg 50 millió forint értékben, több mint 2600 abroncsot adományozott olyan közhasznú szervezeteknek, amelyek munkájukkal a társadalom számára fontos szolgálatot tesznek. Az országos hatókörű szervezetek közül idén a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság részesül a vállalat mintegy 10 millió forint értékű abroncsadományában. Tavaly első ízben 80 kisebb non-profit szervezet is abroncsadományhoz juthatott, mindezt pályázat formájában, 2014-ben pedig folytatódik a Magyarországon egyedülálló adományozási program. A kisebb non-profit szervezetek számára a pályázat felülete 2014. március 31-én (hétfőn) nyílt meg a www.hankookadomany.hu oldalon. A Hankook Tire, folytatva tavalyi kezdeményezését, idén is elsősorban a vér- vagy szervszállítás, betegszállítás, gyermekmentés, koraszülöttmentés, vagy gyermekedukáció területén tevékenykedő kisebb szervezeteket kívánja támogatni. A kiírási feltételek változatlanok, a 2014. március 31-én indult www.hankookadomany.hu oldalon a jelentkező szervezetek legfeljebb 12 darab, azaz 3 garnitúra Hankook gumiabroncsra adhatják le igényüket, a beadási határidő 2014. június 30. A kisebb non-profit szervezetek számára továbbra is feltétel, hogy a regisztráló szervezet közhasznú vagy kiemelten közhasznú alapítványi, közalapítványi vagy egyesületi formával rendelkezzen; és minimum 5 éve tevékenykedjen. Az abroncsadományozási programról bővebb információ a www.hankookadomany.hu oldalon található. Kulcsszavak: adomány, gumiabroncs, hankook
|
|
|||||
|
||||||
A vadonatúj Qashqai elnyerte a Diesel Car magazin „Év autója" díját |
||
2014. május 13.
A Diesel Car, az iparág vezető magazinja a 2014. év autójává választotta a britek által épített vadonatúj Nissan Qashqai modellt, amely januári bevezetése óta forradalmasította a crossover szegmenst. Így tovább emelkedett az autó díjainak és elismeréseinek már így is lenyűgöző száma.
|
Az ünnepelt új modell, amely minden értékesítési előrejelzést túlszárnyal, a „Legjobb crossover" címet is megkapta a magazin nagy tekintélyű éves díjátadóján, és ezzel véget vetett a Range Rover Evoque két éve tartó uralmának a kategóriában. A Diesel Car az Egyesült Királyság legnagyobb, dízelmeghajtással, alternatív üzemeléssel és környezetbarát járművekkel foglalkozó magazinja. Véleményét nagyra tartják az ország flottavásárlói és -üzemeltetői. Ezáltal a magazin egyértelműen növeli a vadonatúj Qashqai kiemelkedő vonzerejét a flottaszektorban és a vállalati járművek terén. A díjakat Ian Robertson, a Diesel Car szerkesztője és kiadója a következő szavakkal adta át: „A Nissan amellett, hogy a Qashqai modellel tulajdonképpen létrehozta a crossover szegmenst, most, a kategóriájában első számú, legkeresettebb crossover modelljével az Egyesült Királyság eladási listáin is élre tört. Ez köszönhető egyrészt a kompromisszumok nélküli, kategóriaelső formatervnek, valamint annak, hogy a modell itt készül az Egyesült Királyságban." A vadonatúj Qashqai kétféle, csúcstechnológiás, közvetlen befecskendezésű dízelmotorral - 1.5 dCi 110PS (81kW) és 1.6 dCi 130PS (96kW) - kapható. Az új 1.5 dCi Qashqai alacsony, 99g/km CO2-kibocsátása miatt az egyik legalacsonyabb cégautó-adósávba tartozik (a természetbeni juttatásokért fizetendő adó - BIK - mértéke 14% a 2013/2014-es pénzügyi évben), a gépjárműadó mértéke pedig nulla. A legnépszerűbb flottamodell, az új 1.5 dCi Acenta Premium esetén a munkavállalónak az adott munkaévben biztosított juttatások összege (P11D) 18 863 font, amely alapján a 20%-os adót fizető személy csak 53 font adót, a 40%-os adót fizető személy pedig 106 fontot köteles fizetni havonta. A Nissan GB ügyvezető igazgatója, Jim Wright a következőket nyilatkozta: „Nagyon örülünk, hogy ez a nagy tekintélyű és befolyásos kiadvány ekkora megtiszteltetésben részesítette a vadonatúj Qashqai modellt. Ezek a díjak megerősítik, amit a Nissan-nál már régóta tudunk: ez a kiváló új modell jelentős mérföldkő a crossoverek történetében. Az eredeti Qashqai lefektette az alapokat és megalapította a crossover szegmenst, a vadonatúj Qashqai pedig újradefiniálta és magasabb szintre emelte azt." Kulcsszavak: autóipar, crossover, díj, dízel, nissan, qashqai, suv
|
|
|||||
|
||||||
Opel Családi Nap a Hungaroringen – immár negyedszer |
||
2014. május 13.
Az Opel Magyarország most szombaton, május 17-én ismét Családi Napot rendez a Hungaroringen.
|
Ez már a negyedik ilyen esemény: az elsőnek az apropója 2011-ben az Opel Magyarország huszadik születésnapja volt, 2012-ben „megérkezett a jövő” azaz bemutatkozott a megnövelt hatótávolságú elektromos Opel, az Ampera, tavaly az Opel visszatérése az autósportba volt a fő téma, az idén pedig a hagyomány és a márka jövője, illetve az ezt megtestesítő új Opel Monza tanulmányautó lesz a középpontban. Az Opel Monza tanulmányautót most láthatja először a magyar közönség. Az Opel jövőbeni formanyelvét előre vetítő sportosan elegáns tanulmány a tavalyi Frankfurti Nemzetközi Autószalonra készült és azóta számos design díjat kapott. Az új Monza mellett természetesen ott lesz a legendás régi autó is, utalva arra a folyamatosságra, ami az Opelnél a hagyománytól a jövőbe vezet. „Már március óta kapjuk az e-mail-eket és telefonhívásokat, hogy mikor lesz az idei Opel Családi Nap” – mondta Koncz Gábor ügyvezető igazgató – „ami pontosan jelzi, mennyire népszerű lett ez a program. Tavaly 37 ezer látogatónk volt, most már húszezer fölött van a regisztráció, ami – tudva, hogy mindig az utolsó héten regisztrálnak a legtöbben – rekord részvételt sejtet.” Az Opel Családi Napon sok, az elmúlt évekből már ismerős program lesz, de természetesen lesznek újdonságok is. Ilyen újdonság a Segítő Vásár, amelyet először rendeznek meg az Opel Napon. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma 2010-ben indította el a Segítő Vásárlás programot, hogy felhívja a közvélemény figyelmét a fogyatékkal élő emberek közreműködésével készített kiváló magyar termékekre és szolgáltatásokra. Eddig már több mint 50 cég, illetve szervezet nyerte el és használja a Segítő Vásárlás védjegyet országszerte. Az 50 cég közül sokan bemutatkoznak a rendezvényen, akik Opel logóval ellátott egyedi termékekkel is készülnek erre az alkalomra! „Az Opel filozófiájában kiemelt helyet foglal el a társadalmi felelősségvállalás” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. Csak az elmúlt években sokszáz számítógépet adományoztunk többek között iskoláknak, kórházaknak, árvaházaknak, mentőautót alakítottunk ki egy Movano-ból a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat számára és jónéhány műszaki iskola kapott tanulmányi célokra Szentgotthárdon gyártott Opel motorokat. A Segítő Vásár felkarolása, az, hogy ott lesznek velünk a Családi Napon, újabb példája az Opel társadalmi felelősség vállalásának.” A hagyományos programok között kicsiknek és nagyoknak, hölgyeknek és uraknak bőséges lesz a választék. Akit a részletek érdekelnek, megtalálja www.legendak.com oldalon, ahol továbbra is lehet regisztrálni az ingyenes Opel Családi Napra. Az Opel Magyarország természetesen ezúttal is kiállítja a márka teljes modellpalettáját. A Gold tribün mögött ismét megnyílik a közszolgálati park, ahol rendőrautó, tűzoltó, mentő és más különleges járművek tartanak bemutatókat. Ezek általában nemre és korra való tekintet nélkül mindenkit érdekelnek. Ugyanez igaz a látványos műrepülő bemutatóra is, míg például a fürdőruha bemutató tekintetében megoszlanak a vélemények: egyesek szerint a nőknek, mások szerint inkább a férfiaknak szól. A pályaprogramok is mozgalmasnak ígérkeznek: a Hungaroring aszfaltján a nyitóköröket csöndben suhanva megint a kerékpárosok teszik meg, de ez a csend az egész napra nem lesz a jellemző. Az Opel sportos modelljei, az Insignia OPC és az Astra OPC róják majd a köröket, a Magyar Opel Tulajdonosok Klubja szervezésében gyorsulási verseny lesz a célegyenesben. Ennek finisébe beszáll a Dakar Mokka volánja mögött Szalay Balázs is. A Szalay-Bunkoczi páros egyébként az idén ünnepli tizedik évfordulóját annak, hogy először vágtak neki Opel autóval a sivatagnak. Lesz egy másik évfordulós is az Opel Napon: az esti programban a 25 éves Tankcsapda ad jubileumi koncertet a 13-as kanyarban – hasonlóan az elmúlt évekhez. A negyedszázados Tankcsapda ezzel kezdi meg hazai koncertturnéját. Az Opel Családi Napra a regisztráció ettől a héttől egyszerűsített formában fut tovább: a www.legendak.com oldalon regisztrálók a sikeres bejelentkezés után azonnal kinyomtathatják belépőjüket, amelyet azután május 17-én a Hungaroringen válthatnak be karszalagra. Kulcsszavak: Ampera, autóipar, családi nap, Monza Concept, opel
|
|
|||||
|
||||||
Tovább növekedtek Európa legnagyobb diszkont légitársaságai áprilisban |
||
2014. május 13.
Több utast szállítottak Európa legnagyobb diszkont légitársaságai áprilisban az előző év azonos időszakához képest, a legnagyobb bővülést a Norwegian Air Shuttle jelentette.
|
A légitársaságok honlapján hétfőn olvasható adatok szerint a norvég diszkont társaság 1,9 millió utast szállított, 17 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, értékesített utaskilométereik száma 49 százalékkal növekedett. A társaság 37 százalékkal emelte kapacitásait, így járatai átlagosan 79,8 százalékos töltöttséggel üzemeltek, amely 6,2 százalékponttal magasabb a tavaly áprilisi adatnál. Európa legnagyobb diszkont légitársasága, a Ryanair arról tájékoztatott, hogy áprilisban 5 százalékkal több utasuk volt 2013 negyedik hónapjához képest: idén 7,8, tavaly 7,4 millió utast szállítottak áprilisban. A Ryanair Boeing 737-800-asait átlagosan 84 százalékos töltöttséggel üzemeltette, míg egy évvel korábban áprilisban a kihasználtság 81 százalékos volt. Az angol easyJet beszámolója szerint áprilisban 5,7 millióan utaztak a társaság Airbusaival, 10 százalékkal többen, mint 2013 áprilisában, akkor 5,2 millióan választották az angol társaságot. A légicég járatai 89,8 százalékos töltöttséggel üzemeltek, ez 3,1 százalékkal haladja meg a tavaly negyedik havi adatot. Kulcsszavak: airport, easyJet, gazdaság, légi közlekedés, Norwegian Air Shuttle, repülés, repülő, repülőtér, Ryanair
|
|
|||||
|
||||||
Nyomás az autódért |
||
2014. május 13.
Magyarországon először kerül megrendezésre a „Nyomás az autódért” állóképességi vetélkedő, melynek fődíja egy Volkswagen Golf.
|
2014. május 31-én első alkalommal kerül megrendezésre Magyarországon egy olyan vetélkedő, amihez hasonlót eddig talán csak a filmekben láthattunk. A kitartásról és állóképességről szóló próbán bárki részt vehet, aki nagykorú, a nevezési díjat befizette, a verseny kezdetekor a „gombnál” elfoglalta a helyét és a nem túl bonyolult versenyszabályzatot mindezek előtt átolvasta és aláírásával igazolta annak elfogadását. A játék lényege: Az előzetes, vagy helyszíni regisztráció során versenyjogot váltott jelentkezők2 a nyomógomb-standhoz állva, a megadott jelre együttesen megkezdik a versenyt a nyomógomb lenyomásával. Aki a gombot elengedi, annál megszólal egy csengő és kiesik a játékból. A nyereményautót az viheti haza, aki a legtovább tartja lenyomva a gombot. Természetesen az étkezés és a folyadékpótlás biztosított a versenyzők számára, hiszen az állóképességi verseny a résztvevők kitartásától függően akár 12-24 órás időtartamot is meghaladhat. Az ötletgazda Boros Attila elmondása szerint a verseny akkor éri el célját, ha a jelentkezők között nemcsak az extrém sportokat kedvelők vesznek részt, hanem az olyan lehetetlen helyzetbe került egyének is, akik számára egy mindennapi használatra alkalmas autó megléte kulcsfontosságú a boldoguláshoz, de anyagi helyzetük miatt annak megvételére nincs lehetőség. „A 35 ezer forintos nevezési díj ennek tekintetében lett meghatározva. Azonban figyelembe véve annak tényét, hogy itt a fődíj megszerzése nem a szerencsétől függ, biztos vagyok abban, hogy az elszántak vetélkedőjeként is meghirdethettük volna a játékot” – mondta a főszervező, hozzátéve, hogy a versenyből kiesőket sem hagyják üres kézzel haza menni. A játék szponzorai által felajánlott 15-30 ezer forint közötti ajándékok közül választhatnak a próbatételt idő előtt feladók, és remélhetőleg a vigaszdíj és az élmény kellő motivációt ad majd számukra egy következő alkalommal megrendezendő versenyen részvételhez. A vártnál nagyobb létszámú jelentkezésekre vonatkozó megoldás pedig az ötletgazda szerint a koncepció versenysorozat mivoltában rejlik: „…a későbbiek folyamán szűkebb körben tervezzük lebonyolítani a versenyeket, a meghirdetett feltételek szerint, a fődíj természetesen továbbra is egy használtautó lesz” . Az aktuális verseny tervezett helyszíne az Újbuda Center Bevásárlóközpont parkolója, ami természetesen rosszidő esetén változhat. Az esemény ideje alatt a résztvevőket és kísérőiket, valamint a közönséget színpadi,- statikus,- és dinamikus programokkal várják a szervezők, mint például: Kasza Tibi One Man Show-ja, driftautózás, helikopter- és versenyautó szimulátor, Streetfighter Show, Amcsi verdák és Hot Rod-ok kiállítása. Kulcsszavak: Golf, játék, nyeremény, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Óránként ad el egy autót a Ford Magyarországon |
||
2014. május 12.
Megállíthatatlan a Ford a hazai piacon? Az év első négy hónapjában 2962 új Ford talált gazdára Magyarországon, ami azt jelenti, hogy idehaza átlagosan óránként egy autót adtak el a márka modelljei közül január és április között.
|
Áprilisban ugyan 6 darabbal lecsúszott magyarországi személyautó- és hasznongépjármű piac képzeletbeli dobogójának legfelső fokáról, az év első négy hónapját tekintve ugyanakkor továbbra is 11,1%-os piaci részesedéssel őrzi hazai piacvezető pozícióját a Ford. A Ford 2014 áprilisában 801 új autót regisztrálva, 11,23%-os piaci részesedést ért el, értékesítéseit 31,7%-al növelve a 23,8%-al bővülő piacon, amivel az első helyről 6 darabbal lemaradva a második helyen végzett a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon. Az év első négy hónapját tekintve ugyanakkor a márka 11,1%-os piaci részesedéssel, legközelebbi versenytársához képest mintegy 0,2 százalékpontos előnnyel továbbra is őrzi piacvezető pozícióját Magyarországon. „Az év első négy hónapjában közel harmadával sikerült növelnünk értékesítéseinket a közel negyedével bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon. A piaci növekedés dinamikáját jelentősen meghaladó ütemben bővülő értékesítésünk motorja a személyautó piacon elért teljesítényünk volt: az előző év azonos időszakához képest mintegy 38%-al több személyautót értékesítettünk, ami 1,2 százalékpontos piaci részesedés növekedést is eredményezett.” – árulja el Szamosi Viktor, a Ford magyarországi értékesítési igazgatója. „Az említett időszakban ugyanakkor továbbra is magasan, 17%-os piaci részesedéssel vezettük a kishaszongépjármű piac értékesítéseit, ahol haszongépjármű portfóliónk idén tavasszal, a Transit Courier érkezésével befejeződő teljes megújulása révén további növekedési potenciál áll előttünk.” – mutat rá Szamosi Viktor. Személyautó fronton a márka hazai húzómodelljének a 2014-es év első négy hónapjában is az immáron két éve a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Focus volt (a Ford hazai értékesítésének 26,7%-át ez a modell tette ki január és március között), amit a Mondeo (14,3%), a Fiesta (9,4%) és az S-Max (6,4%) követett. Haszongépjárművek tekintetében a legsikeresebbnek továbbra is a Transit (12,9%) bizonyult, de rendkívüli népszerűségnek örvendett a Ranger (7,9%) is. Kulcsszavak: autóipar, Focus, ford, jármű kereskedelem, márkakereskedő, Mondeo
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9091 - 9100 |