Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9131 - 9140 |
A fehér az új fekete, a napfénytető pedig ritka extra Európa legforróbb időjárású országaiban |
||
2014. május 07.
Spanyolország, Görögország és Olaszország napsütötte tájai minden évben a
látogatók millióit vonzzák, ám a Ford új, az európai autóvásárlási
szokásokat elemző tanulmánya szerint a kontinens legforróbb országainak
lakói igencsak ritkán rendelnek új autójukhoz napfénytetőt.
|
Ez a tény csupán egy abból a számtalan megállapításból, amelyeket az Európa 22 országának autóvásárlási trendjeit vizsgáló Ford Autóvásárlási Trendek 2014 című összeállításban olvashatunk: a kiadvány logikus és meglepő tényekre is rávilágít, miközben a regionális szokásokat és a nemzeti különbségeket elemzi. Az elmúlt év több mint 500.000 európai Ford-eladásának adatait feldolgozó tanulmány szerint tavaly a fehér színű fényezés volt a legnépszerűbb, megelőzve a korábban listavezetőnek számító feketét. Az elemzésből az is kiderül, hogy a közelmúltban egyre több vásárló választotta a barna és a narancssárga árnyalatokat. “Az autóvásárlók ízlése néhány tekintetben állandónak mondható, számos szempont viszont folyamatosan változik.” – mutat rá Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Mi alaposan áttanulmányozzuk e változásokat – amelyek időnként egészen meglepőek –, hogy Európa-szerte a lehető legtökéletesebben szolgálhassuk ki vevőinket.” A napfény íze Az egyik elsőre talán legmeghökkentőbb eredmény a napfénytetőkkel kapcsolatban született. Az új Fordok vásárlói közül leginkább (15 százalékban) a norvégok választották ezt az extrát, pedig ők tényleg több havat látnak, mint napfényt; utánuk a franciák (11 százalék) és a németek (10 százalék) következnek a sorban. Ugyanakkor napfényes országok lakói kevéssé igényeltek még több ragyogást: a spanyoloknak csupán 5, az olaszoknak 3, a görögöknek pedig mindössze 2 százaléka rendelt napfénytetőt az autójához. Ezt persze nem azonnal megérti mindenki, aki valaha próbált a forró nyári nasütésben lenyitott napfénytetővel közlekedni... Mi magyarok, a 7 százalékunkkal egyébiránt az előkelő hetedik helyen állunk az európai ’versenyben’. A hideg Norvégia autóvásárlói rendeltek a legnagyobb számban automatikus klímaberendezést (80 százalék), megelőzve a belgákat (77 százalék) és a hollandokat (71 százalék). A manuális klímaberendezés a napfényes Törökországban (96 százalék) és Spanyolországban (92 százalék) volt a legnépszerűbb. Nálunk a Ford vásárlók 67 százaléka döntött az automata klíma, és csak 33 százalék a manuális klíma mellett, ami a negyedik helyhez volt elegendő Európában. Abban viszont nincs semmi meglepő, hogy a skandináv autósok rendelnek legnagyobb számban ülésfűtést, ami a Svédországban, Norvégiában és Finnországban eladott új Fordok 99 százalékában megtalálható. Ugyanez az extra igazi ritkaságnak számít Törökországban (1 százalék), Görögországban (2 százalék) és Spanyolországban (3 százalék). Magyarországon e tekintetben egyébiránt szintén az élvonalban vagyunk, újfent a hetedik helyen végeztünk, 46 százalékkal. S hogy melyek azok az országok, ahol a legnagyobb számban igénylik a szivargyújtót a dohányzó csomag részeként? Nos, például Görögországban (73 százalék), Spanyolországban (53 százalék) és Romániában (35 százalék). Jó hír, hogy nálunk magyaroknál elenyésző volt az autóban dohányzók aránya: mindössze 0,6 százalék. Színek és formák Európa-szerte a legnépszerűbb karosszériaszínek a fehér (23 százalék), a fekete (20 százalék) és a szürke (17 százalék). Ez a három szín minden egyes országban listavezető, kivéve Írországot, Lengyelországot és Romániát, ahol az Európában negyedik helyezettnek számító ezüst (14 százalék) bizonyult a legvonzóbb színárnyalatnak. A fehér fényezés messze legelkötelezettebb rajongói a törökök, akiknek 55 százaléka választotta ezt a színt, amikor megrendelte új Fordját. Talán tisztelgésként Anglia vörös zubbonyos katonái előtt, vagy talán másért, de a piros fényezés a brit autóvásárlók körében volt a legnépszerűbb. Ugyanakkor a románok voltak azok, akik a legnagyobb számban választották a kék színt. A norvégok minden más nemzetnél jobban kedvelték a barna autókat (12 százalék). Érdekes, hogy mi magyarok a bevállalósabb színek tekintetében kerültünk fel az európai élvonalba: a barna szín 11 százalékos aránya a második, a magenta szín 2 százalékos aránya az ötödik, az arany szín 2 százalékos aránya a negyedik, a sárga szín 0,74 százalékos aránya pedig szintén a negyedik helyet jelentette számunkra az európai országok viszonylatában. A kombik praktikus választást jelentenek a Mondeo és Focus termékpalettáján. Ezt a lehetőséget leginkább a dánok használták ki (86 százalék), valamint a hollandok (79 százalék) és németek (78 százalék); ugyanezen modellek ötajtós változatai pedig Görögországban (95 százalék), Spanyolországban (87 százalék) és Nagy-Britanniában (83 százalék) bizonyultak a legnépszerűbbnek. Az európai kontinens egészét tekintve a vásárlók fele választotta az ötajtós kiviteleket, 35 százalék döntött a kombik mellett, a többiek pedig a négyajtós változatra szavaztak, ami Törökországban volt a leggyakoribb karosszériatípus, hiszen itt a vásárlók 84 százaléka ezt rendelte meg; őket az orosz (44 százalék) és a román (42 százalék) vevők követik a listán. Nálunk magyaroknál szintén az ötajtós változat a nyerő: a hazai Ford vásárlók 59 százalékban választották az ötajtós kivitelt, 35 százalékuk döntött a kombi mellett, és csupán 6 százalékuk voksolt a négyajtós verzióra. Biztonság és intelligens megoldások A Ford Aktív Parkolóasszisztense segít a vezetőnek a párhuzamos parkolásban: elég egy gombnyomás, és az autó bekormányozza magát a parkolóhelyre, miközben vezetőjének csupán a gázpedált és a féket kell kezelnie. E fejlett technológiát a német autósok 63 százaléka rendelte meg új autójához, és közülük még többen (74 százalék) választották az Active City Stop rendszert, ami segít a koccanásos balesetek megelőzésében. A svájciak (ugyancsak 63 százalék), a portugálok (53 százalék) és az osztrákok (50 százalék) is nagy számban választották az Aktív Parkolóasszisztenst, míg a belgák (36 százalék) és a svájciak (34 százalék) számára meglehetősen vonzónak bizonyult az Active City Stop biztonsága. A magyar autósok parkolás esetén szintén kiemelten figyelnek a biztonságra: az aktív parkolóassisztenst 36 százalékok rendelte meg (6. helyezés Európában). Az alacsony sebességű ütközéselkerülő rendszert (Active City Stop) ugyanakkor csak 3 százalékuk rendelte meg, ami a 14. helyhez volt elég. Alighanem a sűrű autópálya-hálózat a magyarázat arra, miért éppen Svájcban (20 százalék), Hollandiában (19 százalék) és Németországban (14 százalék) vezetik az extralistákat azok a berendezések, amelyek a hosszú távú autózást könnyítik meg – például a Holttérfigyelő, a Sávtartó Asszisztens vagy a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer. De vajon mi lehet ennek az oka a legrövidebb autópályákkal bíró Norvégiában, ahol a vevők 26 százaléka rendelt ilyen berendezéseket? Itt mi nem jeleskedtünk: a sávtartó asszsitenst csak a hazai vevők 4%-a rendelte meg, így e tekintetben a 14. helyen végeztünk. Nem vitás, hogy az autók napi használatát megkönnyítő technológiákat a hollandok értékelik a legtöbbre. Ezen a piacon rendelték meg legnagyobb arányban (85 százalékban) a sebességtartó automatikát, megelőzve Finnországot (75 százalék) és Norvégiát (74 százalék); és ha már itt tartunk, ugyancsak a holland vevők voltak azok, akik tavaly a megvásárolt Kuga modellek 94 százalékához kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót is kértek, aminek segítségével az autós egy apró lábmozdulattal is kinyithatja a poggyászteret. Sebességtartó automatika tekintetében idehaza sem állunk rosszul: a magyar vevők 65 százaléka rendelte bele autójába (8. hely Európában), és ugyan a kéz nélkül nyitható csomagtérajtót is szép számmal rendelték a Kuga-hoz (33 százalékok döntött az opció mellett), ez csak a 19. helyre volt elég. Változás az üzemanyagok terén A Ford-vásárlók túlnyomó része (99 százalék) benzin- vagy dízelmotorral rendelte meg új autóját, és kevesebb mint egy százalékuk választott alternatív erőforrást. Az európai vevők 58 százaléka a benzinmotort részesítette előnyben. A benzinmotorok sehol sem bizonyultak annyira sikeresnek, mint Oroszországban, ahol a vevők 97 százaléka rendelt ilyen erőforrást; utánuk következnek a csehek 80 százalékkal, valamint a finnek 76 százalékkal. A dízelmotorok Törökországban (64 százalék), valamint Olaszországban (63 százalék) és Portugáliában (61 százalék) taroltak. Idehaza a dízel felé billent a mérleg: 54 százakék döntött e mellett, 46 százalék pedig benzin erőforrás mellett döntött. Az európaiak még mindig jobban kedvelik a kézi váltót az automatáknál, hiszen 85 százalékuk ilyen váltóművet kért autójához. Ez az arány Hollandiában és Írországban egészen 96 százalékig emelkedett, de Görögországban és Lengyelországban is elérte a 95 százalékot. A kézi váltók térnyerése még Oroszországban is egyre jelentősebb, pedig Európában itt a legnépszerűbbek az automaták (48 százalék). Magyarországon még az átlagosnál is jobban kedveljük a manuális váltót: a vásárlók 93 százaléka ezt választotta. “A Ford Autóvásárlási Trendek 2014 jól mutatja, hogy a Ford milyen hatékonyan képes kiszolgálni a rendkívül sokféle vásárlói igényeket – legyen szó akár arról, hogy egy norvég vevőnk narancssárga autóra vágyik klímával és vonóhoroggal, vagy egy cseh vásárlónk aranyszínű fényezést keres, ami egyébként Csehországban ötször gyakoribb, mint másutt.” - fűzi hozzá mindehhez de Waard. “Még szerencse, hogy a Fiestából például 11.400 különféle variáció állítható össze, így az emberek pontosan azt kaphatják meg a Fordtól, amire vágynak.” „Az eredmények nem csupán érdekesek és tanulságosak, de az európai és a hazai adatok összehasonlítását látva nagy örömmel is tölt el bennünket, hogy a magyarországi vásárlók igényesség tekintetében egyértelműen Európa élmezőnyéhez tartoznak, az áltgosnál fontosabbak számukra a biztonsági és kényelmi extrák egyaránt.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója. „Külön érdekesség, hogy a bár néhány évvel ezelőtt csak a hazai trendeket elemző helyi tanulmányunk eredményeiből már kiviláglott, hogy a magyar vásárlók a fehér-fekete-ezüst hármason túl szívesen nyitnak az eredetibb, vidámabb színek felé, ám az, hogy e tekintetben Európában ennyire élen állunk, egészen kellemes meglepetés volt számunkra. Az ember hajlamos volna azt feltételezni, hogy a mediterrán országok vásárlói ilyen téren ’bevállalósabbak’, ám a legizgalmasabb színeket jellemzően a közép-európai és skandináviai vásárlók választják.” – teszi hozzá Varga Zsombor. Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, autókereskedők, értékesítés, ford, jármű kereskedelem
|
|
|||||
|
||||||
30 éves a BMW M5: limitált modell készült a jubileumra |
||
2014. május 07.
A BMW M5, a nagyteljesítményű üzleti limuzinok szegmense alapítójának harmincesztendős jubileuma kapcsán a BMW exkluzív és menetteljesítményeiben is kiemelkedő különleges modellváltozattal jelentkezik.
|
A BMW M5 „30 Jahre M5” modell mindössze 300 példányra limitált sorozatban készül. 441 kW/600 LE teljesítményével és 700 newtonméter maximális forgatónyomatékával (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 9,9 l/100 km; széndioxid-kibocsátás, kombinált: 231 g/km) nem csupán a BMW M GmbH által valaha készített legerősebb BMW M5, hanem a márka történetének legnagyobb teljesítményű modellje is egyben. A „30 Jahre M5” különleges modellváltozat álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, miközben markáns és exkluzív, a BMW Individual által inspirált megjelenés, valamint a menetdinamikai képességeit illetve a kényelmét fokozó számos felszerelés avatja értékes gyűjtői darabbá is egyben. Széles körű megoldások a menetteljesítmények fokozása szolgálatában A BMW M5 „30 Jahre M5” 4,4 literes, V8-motorral készül, amely az M TwinPower Turbo technikájával a sorozatgyártású változathoz képest 29 kilowattal (40 LE) több, 441 kW/600 LE teljesítményt produkál. E teljesítménynövekmény a motormenedzsmenten végzett számos célzott módosítás, illetve a töltőnyomás megemelésének eredménye. Mindennek alapjául a BMW M5 szériamodellhez opcióként kínált, a különleges modellváltozatban azonban már eleve szereplő Competition-csomag szolgált, amely az irányíthatósági tulajdonságok jól érzékelhető fejlesztése jegyében született. Ez az összeállítás egyebek mellett módosított, feszesebb hangolású rugókat és lengéscsillapítókat tartalmazó, illetve a karosszériát tíz milliméterrel mélyebbre süllyesztő felfüggesztéseket kínál. A hátsó tengely Aktív M differenciálműve a még hatékonyabb vonóerő-átadás érdekében modell-specifikus hangolással készül. Mindemellett a Dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) M Dynamic Mode üzemmódja még intenzívebben a sportos irányíthatósági tulajdonságokra összpontosít. Menetteljesítményeit fokozó mindezen igényes megoldásoknak köszönhetően a különleges modellváltozat igazán kiemelkedő képességekről tesz tanúbizonyságot, nem utolsósorban álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsítva fel 100 kilométer/órás tempóra. BMW M5 „30 Jahre M5” semmi mással össze nem téveszthető, markáns fellépéssel A BMW Individual manufaktúra által tovább nemesített különleges modellt az ünnepi alkalomhoz illően éppoly dinamikus, mint tekinteteket vonzó megjelenés jellemzi. Jelentős szerepet játszik ebben a BMW Individual „Frozen Dark Silver metál” egyéni fényezése, amely selyemként fénylő, ám matt tónusként különösen mély benyomást keltően emeli ki a BMW M5 erőtől duzzadó, egyben elegáns formáit. A kettős vesemotívum szegélye, az első sárvédők karakteres kopoltyúeleme és „30 Jahre M5” plakettje, az ajtókilincsek és a kettős kipufogó-végcsövek egyaránt fekete krómozást kapnak – diszkrét, mégis hatásos stíluselemként. Ugyanez érvényes a 20 col peremátmérőjű, kéttónusú M könnyűfém keréktárcsákra, amelyekre vegyes méretű, elöl 265/35 ZR 20, hátul 295/30 ZR 20 jelzésű gumiabroncsokat szerelnek. Exkluzív utastér visszafogott eleganciával és erőteljes dinamizmussal A BMW M5 „30 Jahre M5” utastere is a harmincesztendős jubileum jegyében jelenik meg. A vezetőt és az első utast például - az ajtót kinyitva - az első küszöblécek „30 Jahre M5” felirata fogadja, a világszerte limitált sorozatszámra pedig az utasoldali „Aluminium Trace” díszítőberakás „30 Jahre M5” és „1/300” feliratai utalnak. A „30 Jahre M5” logó a nagy teljesítményű limuzin mind a négy ülésének támláján is feltűnik. A „30 Jahre M5” különleges modell elöl M multifunkciós ülésekkel készül, amelyek sokrétű elektromos állítási lehetőségeik mellett az ergonómia és a kényelem terén is megfelelnek a legmagasabb igényeknek. Fekete Alcantara/bőr kombinációjú kárpitjuk éppúgy nagyban hozzájárul kényelmükhöz illetve az egész utastér nemes hangulatához, mint a középkonzol és az ajtók antracitárnyalatú Alcantara bevonata, de az M sportkormányt is ugyanilyen tónusú bőr fedi. A „30 Jahre M5” modell további különleges felszerelései között említhető összesen 16 hangsugárzóval működő high-end surround hangrendszere, amely igény szerint lehet a Harman Kardon 600 vagy Bang & Olufsen 1200 watt kimenő teljesítményű berendezése. Megjelenése, felszereltsége és menetteljesítményei tekintetében azonban a „30 Jahre M5” különleges modell nem csupán a nagyteljesítményű limuzinok szegmensalapítójának egyfajta stílusos jubileumi változata. Olyan harmincesztendős sikertörténet csúcspontja is egyben, amely 1984-ben, Münchenben a BMW Motorsport GmbH révén vette kezdetét, napjainkra pedig már az egész világ autórajongóit magával ragadja. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, BMW M5, jubileum, limitált széria
|
|
|||||
|
||||||
Nagysebességű kör-, valamint tereppályák állnak a Continental rendelkezésére a gumiabroncsok tesztelése során |
||
2014. május 07.
A gumiabroncs-fejlesztés számos lépését napjainkban már számítógépek segítségével végzik ...
|
A gumiabroncs-fejlesztés számos lépését napjainkban már számítógépek segítségével végzik, azonban a gépek nem helyettesíthetik a tesztpályákon mért eredményeket és a komoly tapasztalattal rendelkező tesztpilóták szubjektív véleményét. Bármilyen zseniális megoldásokat és koncepciókat is dolgoznak ki a mérnökökből és vegyészekből álló szakembergárdák, tesztelés nélkül mindez csupán elmélet maradna. Bár a laboratóriumi anyagtesztek és a szimulációk hosszú sora előrevetítheti a kísérleti termékek gyakorlati értékét, azonban az igazság pillanata a tesztpályákon jön el. Fókuszban a mintázat A minden új terméket végigkísérő tesztsorozat kezdeteként számos kísérletet végeznek el a különböző futófelületekkel, hogy időben fény derüljön az adott mintázat erősségeire és gyengeségeire. A legjobb mintázatot kiválasztják, optimalizálják, majd pénzt nem kímélve ismételten újabb kísérletek alá vetik. Mindez addig zajlik, amíg a modell el nem éri a kívánt teljesítményt. Ezt követően megkezdődhet a sorozatgyártás. Főszerepben az abroncsok tesztelése A Continental gumiabroncsok tesztjeinek elsődleges helyszíne a Contidrom. A vállalat Hanover mellett, Jeversenben található saját tesztpályája lényegében az összes tesztpálya ősének számít. A Contidrom a működését 1967-ben kezdte meg, és azóta is folyamatosan fejlesztik annak érdekében, hogy megfeleljen a gumiabroncs-tesztelés által támasztott, rohamtempóban növekvő technikai elvárásoknak. A fék- és kanyarodási teszteket 1967-ig közúton, reptereken, vagy kordonnal elkerített útszakaszokon végezték. Erre azonban csak addig volt lehetőség, amíg a VW Bogár számított a legelterjedtebb autónak. Az akár 200 km/h sebességgel is közlekedő modellek megjelenése, mint például az Opel Kapitän, a Ford 20 m, valamint a Mercedes-Benz W 108/109 új fejezetet nyitott a gumiabroncsok tesztelése terén. Jeversen nem csupán a tesztek koncentrált elvégzésére biztosított megfelelő helyszínt, hanem a történelemben először lehetőség nyílt az egységes tesztszabványokhoz viszonyított szimulációk megvalósítására is. Mindez már lehetővé tette az eredmények összehasonlítását. Túl a kétmillión Ma a Contidrom a világ egyik legmodernebb tesztpályája, ezért az autóipar etalonként tekint rá. A több mint 160 hektárnyi területen elterülő létesítmény lehetővé teszi az összes elképzelhető gumiabroncs-tesztelési forgatókönyv megvalósítását. Az abroncstesztelők akár a 250 km/h sebességet is elérhetik a közel 10 km hosszú különféle felületű pályákon. A Contidrom legjellegzetesebb elemei a 2,8 km hosszú nagysebességű oválpálya, az 58 fokos szöget bezáró 1,8 km hosszú vizes felületű útszakasz, továbbá a 3,8 km hosszú, szintén vizes felületű pálya. A német központban olyan speciális kísérleti útszakaszok is segítik a mérnökök munkáját, melyek terepen történő tesztelésre alkalmasak, valamint a karosszéria elemek próbáit és a zajszint mérését szolgálják. A 80 főből álló személyzet – tesztpilóták, szerelők, mérnökök, adatfeldolgozók, tűzoltók, valamint a vendéglátásért felelős csapat – folyamatosan készenlétben áll. A Contidrom 47 éves fennállása alatt közel kétmillió személyautó-, teherautó- és motorkerékpár-gumiabroncsot teszteltek egyre kifinomultabb módszerek segítségével. Gumiabroncs-tesztek a gyakorlatban A járművek útpályán való tesztelését 2 fő területre bonthatjuk. Ezek a szubjektív vélemények és az objektíven mérhető standard tesztek. Előbbinél a pilóták szubjektíven értékelik a gumiabroncs kezelhetőségét vizes és száraz felületeken, a komfortérzetet, illetve az abroncs zajszintjét. A standard teszteken keresztül pedig meghatározható a gumiabroncsok mérhető tulajdonságainak jelentős része. Mind a szubjektív, mind pedig az objektív tesztet követően egy átfogó értékelés születik az új gumiabroncsokról. A szabványosított folyamatok ellenére az ehhez hasonló vizsgálatok költsége rendkívül magas, ezért előfordulhat, hogy egy új termék bevezetését sok esetben több hónap, vagy akár év előzi meg, nem is beszélve a kedvezőtlen időjárási viszonyokról, amelyek néha lehetetlenné teszik a tesztelést. Azonban még ezen körülmények ellenére sem állhatnak a gumiabroncs tesztelések útjába a szoros határidők. Gyakran úgy alakul, hogy a személyzet felül egy repülőgépre, és egy másik pályán fejezi be a tesztelési folyamatot. Bárhova is utazzanak, mindenhová elkíséri őket egy gumiabroncsokból, a teszteléshez szükséges eszközökből és egy tesztjárművekből álló, összesen 25 t tömegű rakomány. Sok esetben az is megtörténhet, hogy a pálya egy másik földrészen található, ugyanis a Continental vállalatnak a világ különböző pontjain vannak ilyen jellegű létesítményei. Ezek közül a legfontosabb helyszíneknek számítanak a Michigan államban lévő Brimley (USA), a Texas államban található Uvalde (USA), valamint a svédországi Jokkmokk és Arvidsjaur. Tesztpályák a világ minden pontján A kanadai határ mellett fekvő 218 hektáros pálya Brimleyben már 1998 óta van a Continental tulajdonában. Ez a pálya a téli abroncsok tesztelésére alkalmas útfelületekkel is rendelkezik. Az uvaldei tesztpályát még a General Tire építette 1959-ben. A Continental 1997-ben felújította az összesen 2000 hektáros területen fekvő, főként nedves tapadást szimuláló pályáit. Ennek köszönhetően az itt végzett tesztek eredményei összehasonlíthatóvá váltak a Contidrom eredményeivel, ahol az egész évre jellemző enyhe időjárás miatt a nyári abroncsok tesztelése zajlik. Ilyen szempontból Skandinávia egy egészen más történet, hiszen itt minden a téli abroncsok fejlesztése körül forog. Jokkmokk Finnországhoz közel, Észak-Lappföldön található, körülbelül 10 km-re az északi sarkkörtől. Arvidsjaur északkeleten fekszik, közel 150 km-rel távolabb a jokkmokki pályától. Mindkét tesztpálya számos lehetőséget kínál a jeges és havas útviszonyok szimulálására. Ezeket az teszi igazán különlegessé, hogy a tél kezdetén minden évben újra ki kell alakítani a pályákat – sok esetben a megfagyott vízfelületen –, és az egyes útfelületeket napi szinten kell karbantartani. Európán és az Amerikai Egyesült Államokon kívül a Continental Dél-Afrikában, Kínában, Indiában, Japánban és Új-Zélandon is használ tesztpályákat, ezeket azonban csak szükség esetén bérli. Ugyanez vonatkozik a németországi Nürburgringre és a dél-olaszországi Nardora is, ahol magas sebességindexű abroncsokat tesztelnek. Időjárástól független tesztek A személyautók, a négykerék-meghajtású járművek és a kisáruszállítók nyári és téli abroncstesztjeinek legújabb technológiai mérföldköve a Contidromhoz kapcsolódik. A világ első, teljesen automatizált, az időjárási körülményektől független AIBA létesítménye 2012-ben nyílt meg. A kívülről teljesen átlagosnak tűnő csarnok 300 m hosszú és 30 m széles. A létesítményen belül a teljesen automatizált vezérlésű, pilóta nélküli járművek segítségével évente akár 100.000 féktesztet is végrehajthatnak. Az automata tesztpályán a járművek akár 120 km/h sebességgel is közlekedhetnek, emellett a standardizált pályafelületek is változtathatók. Mindezeknek köszönhetően az AIBA csarnokban a tesztek vizes vagy akár jeges felületeken is elvégezhetők. Mindemellett a környezet hőmérséklete is pontosan szabályozható, így az eredmények reprodukálhatóak. A Continental gumiabroncs divíziója 2013-ban két igen nívós nemzetközi díjat is elnyert. A Vehicle Dynamics International kereskedelmi magazintól a „2013-as Év Fejlesztési Eszköze” után járó elismerés, valamint az Automotive Testing Technology nemzetközi magazintól kapott „2013-as Év Tesztpályája Díj” rendkívül nagy dicsőségnek számít. Kulcsszavak: continental, fejlesztés, gumiabroncs, járműipar, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Csökkent az üzemanyagok ára |
||
2014. május 07.
A Mol bruttó 5 forinttal csökkentette a benzin és 3 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát.
|
Az árcsökkentéssel a benzin literenkénti ára 413-414 forintra, a gázolajé 419-420 forintra mérséklődött. A Mol a mostani csökkentés előtt legutóbb április 24-én változtatott az árakon, akkor 3-3 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát is. A benzinár 2012. április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. Kulcsszavak: benzin, benzinkút, gazdaság, gázolaj, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
Magyarország legenergiahatékonyabb autói készen állnak Európa legnagyobb üzemanyag-hatékonysági diákversenyére |
||
2014. május 06.
Ebben az évben, öt magyar csapat vesz részt saját tervezésű és építésű, speciális energiahatékony járművével a Shell Eco-marathon Europe 30. versenyén, hogy újabb és újabb, üzemanyag-hatékonysági ...
|
Ebben az évben, öt magyar csapat vesz részt saját tervezésű és építésű, speciális energiahatékony járművével a Shell Eco-marathon Europe 30. versenyén, hogy újabb és újabb, üzemanyag-hatékonysági technológiákkal kísérletezzen. A Pécsi Tudományegyetem, a Kandó Kálmán Szakközépiskola, az Óbudai Egyetem és a Kecskeméti Főiskola járműve „Prototípus” kategóriában, a Széchenyi István Egyetem tervezése pedig „Városi Koncepció” kategóriában veszi fel a küzdelmet innovatív problémamegoldás, kreativitás és együttműködési képesség terén. A Shell Eco-marathon minden évben egyedülálló kihívás elé állítja a diákokat világszerte: olyan járművet kell építeniük, amely a lehető leghosszabb távot tudja megtenni egy liter üzemanyag, vagy 1 kilowattórának megfelelő energia segítségével. A verseny célja, hogy inspirálja a diákokat, hogy a jövő mérnökeivé, tudósaivá váljanak és felbecsülhetetlen tudással és képességekkel lássa el őket. A Shell Eco-marathon megmutatja, hogy a közös munka – ebben az esetben a többi diákkal és a különböző partnerekkel – hogyan tudja támogatni a tudományos eszmecserét és elősegíteni az innovációs munkát. A kimagasló energiahatékonyság érdekében a résztvevőknek innovatív technológiáikat kreativitással kell ötvözniük. A 30. Shell Eco-marathon versenyen 26 ország több mint 200 csapata vesz részt. A megmérettetést először 1985-ben a franciaországi Le Castellesben, a Paul Ricard versenypályán rendezték meg, később a szintén francia Nogaroban, majd a németországi Lausitzban, 2012-től pedig Rotterdamban zajlik a megmérettetés. Az utóbbi helyszín utcai pályája új kihívást jelentett a résztvevő csapatoknak. A Rotterdam utcáin való versenyzés jó lehetőséget biztosít, hogy megmutatkozzon, az új technológiák hogyan működnek a valódi városközpontokban, és arra is kiváló lehetőséget ad, hogy a Shell Eco-marathon Europe közelebb kerüljön a közönséghez. A Shell Eco-marathon Europe 30 éve során számos radikális változást láthattunk az autók tervezésében. Ide tartozik például az olyan rendkívül könnyű anyagok bevezetése, mint a szénszövet, vagy a számítógépes szoftverek alkalmazása a járművek tervezésében és elemzésében. Ezek a fejlesztések jelentős előrelépést hoztak az üzemanyag-hatékonyságban az évek során. Hasonló módon a magyar csapatok is kivették részüket a fejlesztésekből, és évről évre folyamatosan fejlesztették járműveiket az egyre jobb teljesítményért. A magyar rekorder Kecskeméti Főiskola GAMF csapata készen áll arra, hogy felülmúlja saját eredményét és egyetlen liter benzinnel több mint 2 696 kilométert tegyen meg prototípus járművével. A csapat jelentős fejlesztéseket hajtott végre Megaméter IV. autóján, és speciális algoritmusra épülő kijelzőt készített a járműhöz. „Idén a rotterdami pálya megváltozott haladási iránya jelenti számunkra a legnagyobb kihívást, hiszen erre új stratégiát kell kidolgoznunk. Szintén nagy kihívás előtt áll új pilótánk is, akinek ez lesz az első Shell Eco-marathon Europe versenye” - tudtuk meg Vaczkó Dánieltől, a csapat vezetőjétől. A szintén kecskeméti Electric Kandó az idei rotterdami megmérettetésre teljesen új autót készített. „A kilencedikesekkel és tizenegyedikesekkel nagyon keményen dolgoztunk, hogy teljesen megújult autót fejlesszünk a 2014-es Shell Eco-marathon Europe-ra. Nem csak az elektronikus rendszert terveztük újra, de a karosszériát is, hogy idén felülmúljuk 2013-as eredményeinket” – mondta Mészáros Károly, a csapat vezetője. Az Óbudai Egyetem csapata hetedik alkalommal vesz részt a versenyen. „A tavalyi évet várakozásainknak megfelelőn zártuk, így egy sokkal több tapasztalattal rendelkező csapattal tudtunk az idén hozzálátni a munkálatokhoz. Az idei csapat létszáma 22 főre növekedett, így számos háttérfeladatot is el tudtunk végezni, amikre a korábbi versenyek esetében már nem jutott idő” – tudtuk meg Sipos Petrától, a csapat menedzserétől. A pécsi Pollack Eco Team idén különös figyelmet szentelt az elektromos rendszer és az üzemanyagcella-hatékonyság növelésének. „Reményeink szerint az idei fejlesztések eredményeként Európa élmezőnyébe kerülhetünk, így már nagyon várjuk a rotterdami versenyt” - nyilatkozta Rigó Attila, az elektronikai fejlesztés egyik vezetője. A Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata mindent elkövetett idén, hogy csökkentse járműve súlyát és növelje annak teljesítményét. Az idei Shell Eco-marathon Europe-ra készített legnagyobb innovációjuk a saját fejlesztésű motorvezérlő elektronika és akkumulátor-felügyelő rendszer. „A tavalyi Shell Eco-marathon Europe versenyen a számunkra teljesen új Urban Battery Electronic kategóriában 7. helyezést értünk el a 32 résztvevős mezőnyben. Az idei év a versenyszabályzat drasztikus változása miatt ismét hatalmas kihívást jelent a csapatnak. Célunk javítani korábbi eredményünkön. Nagyon boldogok volnánk, ha újra dobogóra tudnánk állni” - összegezte az idei elvárásokat Zámbó Zoltán, a csapat pilótája. „A Shell Eco-marathon az innovációról szól és arról, hogy hogyan alkalmazkodunk az energetikai és technológiai kihívásokhoz. Mind nagyon büszkék vagyunk a magyar csapatokra, akik több ezer órát töltenek új technológiák fejlesztésével, és különleges járműveikkel újabb és újabb üzemanyag-hatékonysági technológiákkal kísérleteznek. Nagyra értékeljük a diákok kemény munkáját és az új technológiák, valamint az innováció iránti elkötelezettségét. Remélem a sok befektetett munkájukat hamarosan siker koronázza, és sok szerencsét kívánok nekik a jövő héten Rotterdamban” – mondta Juhász Péter, a Shell kiskereskedelmi üzemeltetési igazgatója. Kulcsszavak: környezetbarát, környezetvédelem, Shell, Shell Eco-marathon, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Igazi versenygépnek ígérkezik a 2015-ös Mustang GT |
||
2014. május 06.
Elektronikus startzár a gyorsulási versenyek pilótáinak: a különleges berendezés az iparágban első ízben jelenik meg alapfelszereltségként a vadonatúj Ford Mustang GT modellben: az elektronikus startzár a mechanikus rendszerek előnyeit kínálja – ám nincs szükség a 2015-ös Mustang GT fékjeinek átalakítására, miközben a széria startvezérléssel együtt sokkal egyenletesebb teljesítményt nyújt a gyorsulási versenyeken.
|
A Ford mérnökei a legmodernebb szoftver-technológiát kínálják a lelkes Mustang-vásárlók számára, méghozzá az iparágban elsőként – ez pedig az elektronikus startzár. „A Ford Mustang 50 éves története során a versenyzés mindig is az autó szellemiségének szerves része volt.” – mutat rá Steve Ling, a Ford személyautó-marketing managere. „Jól ismerjük vásárlóinkat, ezért meg akartuk lepni őket egy különleges berendezéssel, aminek segítségével a gyorsulási versenyeken teljes egészében kihasználhatják az új Mustang GT képességeit.” A Mustangok a rallytól kezdve a zárt pályás futamokig mindenütt feltűnnek, de leginkább a gyorsulási versenyeken állnak rajthoz, ezért minden 2015-ös Ford Mustang GT alapfelszereltségének része az elektronikus startzár, hogy hatékony segítséget nyújtson az autósoknak, ha próbára akarják tenni tudásukat egy negyedmérföldes futamon. „A vadonatúj Mustang fejlett vezérlő technológiája az iparágban elsőként kínálja ezt a hasznos verseny-kiegészítőt.” – hívja fel a figyelmet Dave Pericak, a Mustang főmérnöke. „Az elektronikus startzár tökéletes megoldás arra, hogy az autós egész héten a megszokott módon használja Mustangját, majd a hétvégén rajthoz álljon az autóval, ahol a fékrendszer módosítása nélkül is hatékonyan bemelegítheti az abroncsokat, mielőtt nekivágna a gyorsulási futamnak.” A versenypálya-alkalmazások, a startvezérlés és a választható üzemmódok segítségével a Mustang vezetője minden helyzethez tökéletesen hozzáigazíthatja az autó viselkedését. A motorsport egyik legizgalmasabb és legnépszerűbb formája, a gyorsulási verseny (és különösen ennek ’braket racing’ változata) mindig is jól passzolt az erőteljes, hátsókerékhajtású Mustanghoz. A gyorsulási pályák gyakran a forró nyári hétvégéken nyitják meg kapuikat az amatőr versenyzők előtt, akik gyári felszereltségű vagy tuningolt autóikkal száguldanak végig a negyedmérföldes távon. Az egyenletes teljesítmény nagyon fontos a bracket racing világában, ahol a versenyzőknek a lehető legpontosabban kell teljesíteniük a számukra előírt futamidőt. Az elektronikus startzár, valamint a kézi váltóval szerelt Mustang GT-ken szintén széria startvezérlés révén a vezetők minden egyes futamon állandó, kiszámítható teljesítményt nyújthatnak. Az elektronikus startzár lényege, hogy a stabilitásvezérlő rendszer hidraulikus vezérlőegysége akkor is fékezi az első kerekeket, amikor az autós már felengedte a fékpedált, és a hajtott hátsó kerekek szabadon forognak. A gyorsulási pálya melegítő boxában a versenyző gázadással pörgetheti a hátsó kerekeket, hogy a maximális tapadás érdekében felmelegítse az abroncsokat. Mindezt anélkül teheti meg, hogy egyik lábával a féken, a másikkal pedig a gázpedálon kellene egyensúlyoznia, vagy be kellene szereltetnie egy mechanikus startzárat. Amikor az abroncsok hőmérséklete már megfelelő, az autó a rajtvonalhoz állhat, és a startvezérléssel tökéletes ütemben vághat neki a távnak, mihelyt felvillan a zöld jelzés. „Legyen szó akár hétvégi autózásról, közúti versenyről vagy gyorsulási futamról, mi arra törekszünk, hogy mindenki a lehető legtöbb élvezetet találja a vezetésben.” - magyarázza Pericak. „A Mustang több választható üzemmódot is kínál, hogy a hétköznapi közlekedéstől a versenyekig minden helyzetben tökéletesen uralható legyen; és amikor rájöttünk, hogy egy olyan izgalmas berendezést is beleépíthetünk, mint az elektronikus startzár, amit senki más nem kínál rajtunk kívül, nem hezitáltunk sokat, hanem azt mondtuk: ’Gyerünk, csináljuk meg!’” A 2015-ös Ford Mustang elektronikus startzára kizárólag versenypálya-használatra ajánlott. A versenyzés érvényteleníti az autóra vonatkozó jótállást. Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, ford, Mustang, Mustang GT, sportautó
|
|
|||||
|
||||||
Ayrton Sennára emlékezik a Formula Ford |
||
2014. május 06.
A motorsport rajongói világszerte megemlékeztek Ayrton Sennáról, a háromszoros világbajnokról, aki 20 évvel ezelőtt, május 1-én vesztette életét az imolai San Marino Nagydíjon – a Formula Ford versenyzőinek pedig még egy okuk van arra, hogy felidézzék a néhai világsztár emlékét.
|
A múlt hét végén (május 3-4.) a Dunlop MSA Formula Ford brit bajnokságának résztvevői a Hampshire városában található Thruxton versenypályán álltak rajthoz: ugyanott, ahol Senna első ízben szerzett dobogós helyezést egy Formula Ford futamon. Ayrton 1981-ben érkezett Britanniába, s a 20 éves fiatalember itt folytatta versenypályafutását, amit gokart-pilótaként alapozott meg szülőhazájában, Brazíliában. Mint előtte annyi más ígéretes versenyző, ő is a Formula Ford mellett döntött, kiváló lehetőséget látva arra, hogy itt elsajátíthatja az együléses versenygépek vezetésének művészetét. Senna 1981 májusának elején állt először rajthoz a Brand Hatch pályán egy Van Diemen Formula Ford 1600 versenyautóval, és ötödik helyen ért célba. Egy héttel később Thruxtonban indult, ahol harmadikként végzett, a rákövetkező héten pedig már a dobogó legfelső fokára állhatott fel, miután fölényes győzelmet aratott az esőben ázó Brand Hatch versenypályán. Abban a szezonban Ayrton tizenkilenc futamból tizenkettőt megnyert, így kiemelkedő eredménnyel lett első helyezett az RAC British Formula Ford Bajnokságon és a Townsend Thoreson Formula Ford Bajnokságon. Nincs sok élő kapcsolat a ’80-as évek Formula Ford idői és napjaink EcoBoost-korszaka között; a kevesek egyike Alan Cornock, aki akkoriban a Formula Fordban sikeresnek számító Royale színeiben versenyzett, s aki ma a Formula Ford jelentős partnerét, a Mygale vállalatot képviseli. Senna a Royale vezető pilótája, Rick Morris legádázabb ellenfele volt, emlékszik vissza Alan: “Ayrton volt a Van Diemen ásza, és a legkeményebb vetélytársunk. Nagyon fiatalon érkezett a sportágba, de teljes erőbedobással dolgozott – bármibe is kezdett, abban biztosan nyert.” “Emlékszem, Rick és én legyőztük párszor, amit Ayrton nagyon nehezen viselt. Rick tapasztalt és tehetséges pilóta volt, de egyben amatőr és házas is, Ayrton pedig fiatal és feltörekvő profi volt, akinek nagyon nem tetszett, ha megszorították a pályán. Ilyen volt a természete.” “Nem hiszem, hogy azokban az időkben bárki is akadt volna, akibe ilyen figyelemre méltó tehetség szorult. Persze volt ott sok gyors dél-amerikai srác, akik akkoriban uralták a mezőnyt, és bár kétségkívül ő volt az egyik legjobb, szerintem nem sokan gondoltak rá úgy, mint a jövő világbajnokára. Aztán ahogy telt az idő, ő pedig egyre magasabb kategóriákban kezdett versenyezni, mindinkább nyilvánvalóvá vált, hogy kivételes pilóta.” - meséli Cornock. A múlt másik tanúja a Dunlop MSA Formula Ford brit bajnokságának jelenlegi éllovasa, a dél-afrikai Jayde Kruger, aki tavaly Rick Morrissal osztotta meg Radical versenyautójának ülését. Kezdeti sikerei után Senna 1982-ben a Formula Ford 2000 kategóriába lépett tovább. Újra megnyert két fontos versenysorozatot, a Pace British FF2000 és a European FF2000 Bajnokságokat, a rákövetkező szezonban pedig megszerezte a Brit Formula 3 bajnoki címét.Senna Formula 1-es pályafutása a Toleman csapatnál kezdődött, mindössze három évaddal azután, hogy debütált a Formula Ford bajnokságában, és 1985-ben egy Lotus volánja mögött máris megszerezte első futamgyőzelmét. Három világbajnoki címe közül az elsőt is ezzel a csapattal szerezte, majd 1988-ban átigazolt a McLarenhez, ahol szintén elnyerte e címet, utolsó világbajnoki győzelmét pedig 1993-ban aratta egy Ford-motoros McLaren versenyautóval. Gerard Quinn, a Ford Racing európai vezetője szerint “Sennában megvolt az a rendkívüli képesség, hogy a teljesítmény utolsó cseppjeit is ki tudta préselni az autójából. Emlékszem az Európa Nagydíjon 1993-ban aratott győzelmére, amikor szakadó esőben száguldott a Donnington Parkban – lélegzetelállító volt, amit a McLaren-Forddal aznap produkált. A Ford Racing-nél hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy Senna versenykarrierje nálunk, a Formula Ford futamaiban kezdődött.” Kulcsszavak: autósport, Ayrton Senna, évforduló, ford, forma 1, Formula Ford
|
|
|||||
|
||||||
Scania Blue Stream – limitált kiadású tehergépkocsi a Scaniától |
||
2014. május 06.
A Scania bemutatja a Blue Stream fantázianevű, limitált darabszámú, egyedi építésű, a Scania Streamline és a V8 örökség felhasználásával készített vontatóját.
|
A Blue Stream R-szériás kabinját a svéd járműépítő és dizájner, Svempa Bergendahl közreműködésével alakította ki a gyár és mindösszesen kétszáz, sorszámozott darab készül belőle. A Blue Stream egyfajta tisztelgés az 1991-ben bevezetett Scania Streamline tehergépkocsi előtt, amely az iparág első aerodinamikus vontatója volt. „A felfrissített Streamline tavaly ismét bekerült a Scania termékválasztékába, és azóta az ügyfelektől számos pozitív visszajelzés érkezett a járművel kapcsolatban, köztük olyanoktól is, akik még az eredeti, hármas szériás Streamline gépkocsikkal dolgoztak.” – mondta Kristoffer Nyberg, a Scania hosszú távú fuvarozásra készülő tehergépkocsijainak menedzsere. „Nagyon sokan emlékeznek még az eredeti Streamline világoskék színére, valamint rózsaszín és lila díszítésére. Amikor elhatároztuk, hogy mintegy tisztelgésképpen a régi jármű előtt, elkészítjük az új Streamline limitált kiadását, egyértelmű volt, hogy Svempa-t bízzuk meg a feladattal. A Blue Stream egyedi kék metálszínben, sajátos külső díszítéssel és belsővel készül, ugyanakkor a járművet a Scania normál gyártási rendszerében gyártjuk, ami a specifikálásnál nagyfokú rugalmasságot tesz lehetővé.” A Blue Stream fényezésén modern változatban visszaköszön a régi Streamline öröksége, amely kihangsúlyozza a jármű aerodinamikus tervezését. Az egyedi Scania V8 stíluselemek egyértelműen felismerhetők, mint például a fekete hűtőrács. A belső térbe, szintén a V8 hagyományoknak megfelelően, felső kategóriás kiegészítők kerülnek, ilyen például bőr ülések szellőztető funkciója. A Blue Stream az összes olyan piacon rendelhető opció az ügyfelek számára, ahol a V8 motorok elérhetőek. Vontató és alváz formájában is specifikálható, Highline vagy Topline fülkével, 500-730 lóerő közötti teljesítménnyel. Mindegyik Blue Stream jármű műszerfalán megtalálható lesz annak sorszáma. A járművek végső specifikációja természetesen az ügyfelek egyedi igényei szerint alakul. „Az összes Blue Stream egyedi lesz.” – tette hozzá Nyberg úr. „De mindegyikben közös, hogy a Scania Streamline örökséget viszik tovább és nyereséget termelnek büszke tulajdonosaiknak.” Kulcsszavak: Blue Stream, haszongépjármű, járműipar, kamion, scania
|
|
|||||
|
||||||
Átadja a Stafétát a Ford vezér |
||
2014. május 06.
A Ford bejelentette, hogy Alan Mulally úgy döntött: július 1-től nyugdíjba vonul. A Ford új világszintű vezérigazgatója Mark Fields lesz, akit egyúttal a vállalat igazgatótanácsának tagjává is megválasztottak.
|
„Alan és én nyolc évvel ezelőtt kezdtünk tárgyalni a Ford átalakításáról, és már az első pillanattól fogva egyetértettünk abban, hogy az egyik legfontosabb feladatunk a vezetők új generációjának kinevelése és az elnök-vezérigazgatói poszt előre eltervezett, zökkenőmentes átadásának biztosítása.” – avat be Bill Ford világszintű ügyvezető elnök. „Mark 25 éve dolgozik a Fordnál, s ez idő alatt számos globális működési területünket jelentősen megerősítette. Mark készen áll arra, hogy elnök-vezérigazgatóként vezesse át vállalatunkat a jövőbe.” A 68 esztendős Mulally közel nyolc éven át vezette a Fordot, míg szakmai pályafutása tekintélyes időt, 45 évet ölel fel. Mulally irányította a Ford átalakítását és megszilárdítását, aminek eredményeképpen a vállalat a világ egyik vezető globális autógyártójává vált. Mulally vezetésével és a nyereséges növekedést célzó Egy Ford terv eredményeképpen a Ford immár 19 egymást követő negyedévet zárt kimagasló nyereséggel, miközben sikerült kifejleszteni minden idők legerősebb Ford termékkínálatát, és a vállalat elindult az elmúlt fél évszázad legambiciózusabb globális növekedésének útján. „Alan méltán marad majd meg úgy az emlékezetünkben, mint az az ember, aki megtervezte és levezényelte a történelem egyik legsikeresebb üzleti fordulatát.” - teszi hozzá Bill Ford. „Alan vezetésével a Ford nem csupán átvészelte a globális gazdasági válságot, hanem a világ egyik legerősebb autógyártójává lépett elő. Mindig hálásan gondolunk majd vezetői munkájára, lelkesítő jövőképére és az együttműködés kultúrája iránti elkötelezettségére, hiszen mindezek a következő évtizedek során is cégünk előnyére válnak.” A júliusi vezetőváltásra a vártnál mintegy hat hónappal korábban kerül sor, mivel Mulally úgy ítélte meg: a Ford vezetői készen állnak arra, hogy felgyorsítsák az előre eltervezett menetrendet. „Alan és én biztosan tudjuk, hogy a teljes vezetői gárda abszolút kész a Ford továbbkormányzására, így itt az ideje, hogy megkezdjük az átalakulást.” – árulja el Bill Ford, aki 2006-ban szerződtette át Mulally-t a Boeing vállalattól. Az 53 éves Fields 2012 decemberében kapta meg kinevezését a Ford ügyvezetői posztjára. Ő irányította a Ford globális üzleti tevékenységeit és legfontosabb szakterületeit, beleértve a termékfejlesztést, a gyártást és a beszerzést, valamint a marketing, értékesítés és szolgáltatás területét is. Ügyvezetőként Fields vezette a vállalat heti rendszerességgel megtartott Üzleti Terv Áttekintési értekezleteit, amelyeket Mulally vezetett be az Egy Ford terv megvalósításának folyamatos nyomon követésére, valamint a globális üzletmenet és a versenyképesség ellenőrzésére. A csütörtöki értekezletekről bebizonyosodott, hogy megbízható és átlátható módon biztosítják a Ford globális tevékenységeinek irányítását, lehetővé téve a Ford felső vezetése számára a szoros együttműködést és terveik következetes végrehajtását. Ügyvezető igazgatói kinevezése előtt Fields 2005 októberétől a vállalat amerikai ügyvezető alelnöki és elnöki posztját töltötte be. E minőségében átalakította a Ford észak-amerikai üzletmenetét, s a néhány évvel korábbi rekord-veszteségből az elmúlt négy év mindegyikében rekordméretű nyereségbe fordította át a mérleget. Ezt megelőzően Fields irányította a Ford európai tevékenységeinek és az akkor még meglévő európai luxusmárkák termékközpontú átalakítását, valamint újraindította a Ford önálló működését Argentínában, emellett pedig a Mazda jelentős szerkezet-átalakítását és termékskála-megújítását is ő vezényelte le. Mulally köszönetet mondott a Ford csapatának a sok segítségért és az elért eredményekért. „Megtiszteltetés volt, hogy hozzájárulhattam egy életképes és nyereséges, növekvő vállalat létrehozásához, amely mindenki számára előnyöket kínál, akik kapcsolatba kerülnek a Forddal.” - fogalmaz Mulally. „Azáltal, hogy világszerte együttműködünk partnereinkkel, egyre gyorsabb ütemben haladunk Henry Ford álmának megvalósítása felé, vagyis hogy az egész emberiség számára megnyissuk az országutakat.A Ford ragyogó jövő elé néz, és Mark – a tapasztalt és elkötelezett felső vezetés támogatásával – kétségtelenül megfelelő vezető, aki még közelebb hozhatja e jövőkép megvalósítását.” - teszi hozzá Mulally. Fields elkötelezetten dolgozik az Egy Ford terv végrehajtásán, különös tekintettel a vállalat globális termékpalettájának korábban példátlan mértékű megújítására, valamint az innovációk és a kiemelkedő megoldások alkalmazására. „Megtisztelő feladat, hogy én irányíthatom a jövő felé ezt a remek vállalatot és tehetséges csapatát.” - fogalmaz Fields. „Alan vezetése alatt megismerhettük az Egy Ford terv erejét és azt, hogy milyen eredményeket érhetünk el a pozitív irányítás és az együttműködés révén. Erre a sikerre építve gyorsítom fel a fejlődés ütemét. A Fordnál mindannyiunk közös célja, hogy még több remek terméket és innovációt kínálhassunk, amelyek biztosítják növekedésünket és vállalatunk fejlődését.” Kulcsszavak: Alan Mulally, autógyár, autóipar, ford, gazdaság, Mark Fields
|
|
|||||
|
||||||
Nukleáris energiára szükség van ahhoz, hogy Magyarország áttérhessen az elektromos alapú közlekedésre |
||
2014. május 06.
Glattfelder Béla szerint tiszta, a környezetet nem szennyező energiára van szükség ahhoz, hogy Magyarország át tudjon térni a villamosenergia-alapú közlekedésre.
|
Ezt az atomenergia és a megújuló források biztosíthatják – mondta a Fidesz-KDNP európai parlamenti képviselője hétfőn Pakson, az atomerőmű előtt, ahol demonstrációval egybekötött sajtótájékoztatót tartott. A politikus hibrid autóját a villamos hálózatra csatlakoztatta, miközben arról beszélt, hogy 2025-re bővíteni kell a most meglévő villamosenergia-kapacitást még akkor is, ha a közlekedési rendszer nem változik. „Márpedig változni fog, mert egyre többet fogunk elektromos autót használni” - fogalmazott. Hangsúlyozta, hogy mára ez a technológia rendelkezésre áll, az autóipar tömegesen gyárt elektromos és olyan hibrid autókat, amelyek elektromos töltéssel is működtethetőek. Glattfelder Béla rámutatott: a változás robbanásszerű keresletnövekedéssel és a villamosenergia iránti igény növekedésével jár. A politikus szerint kiválthaktó a kőolajimport, csökken a levegőszennyezés. A politikus felhívta a figyelmet arra, hogy a kisebb szén-dioxid-kibocsátás eléréséhez tiszta, kibocsátásmentes erőforrásokra van szükség. Ilyen a megújuló és a nukleáris energia. „Magyarországon mind a kettőre szükség van és lehetőség van” – szögezte le. Elmondta: a nyugati tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek általában otthon, éjszaka töltik az autóikat. Ebben az időszakban az ipari felhasználás kisebb, bőven rendelkezésre áll a nukleáris energia, míg például a megújuló napenergia nem. Véleménye szerint a nukleáris energia mellett szól az is, hogy az atomerőmű működése jelentős társadalmi támogatást élvez. Glattfelder Béla szerint egyre nagyobb a kereslet az elektromosan is tölthető járművek iránt. Véleménye szerint a következő tíz évben a töltési lehetőségek területén is ugrásszerű lesz a fejlődés. Kulcsszavak: CO2, elektromos, elektromos autó, elektromos töltőállomás, gazdaság, környezetbarát, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9131 - 9140 |