Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9141 - 9150 |
Egységes központi járműtörténeti adatbázis bevezetését szorgalmazza a magyar gépjármű szakma |
||
2014. május 06.
Egységes központi járműtörténeti adatbázis bevezetését szorgalmazza a magyar autós szakma képviseletében az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.
|
A szakmai szervezetek hétfőn eljuttatták az MTI-hez javaslataikat, amelyek központi eleme a 2013 januárjában bevezetett kilométeróra-nyilvántartási rendszer továbbfejlesztése egy egységes központi járműtörténeti adatbázis formájában. A javaslat célja, hogy a használt járműveket vásárolni szándékozók számára referencia adatbázis álljon rendelkezésre, amelyből lekérdezhetők a gépjárművek jellemző adatai. A kilométeróra-nyilvántartási rendszer az eddigi tapasztalatok szerint megfelelően működik, azonban az adatok csak tulajdonosváltás és műszaki vizsga esetén frissülnek - hívják fel a figyelmet a szakmai szervezetek. A hatékonyság növelése érdekében álláspontjuk szerint szükség volna az adatok gyakoribb frissítésére, mivel jelenleg 2-3 év is eltelhet két feltöltés között. A használtautó-kereskedelem kifehérítését célzó járműtörténet nyilvántartási adatbázis szerkezetét, tartalmát a jogalkotóval egyeztetve az Autós Nagykoalíció, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és a Magyar Biztosítók Szövetsége együtt dolgozta ki - jelezték a közleményben. A javaslatcsomagban szerepel egyebek között a gépjárműjavítók egységes működési feltételrendszerének kialakítása egy egységes ellenőrzési rendszer bevezetésével, az importált gépjárművek áfája megfizetésének garantálása és a forgalomból való kivonás rendszerének átalakítása is. A szakmai szervezetek további javaslatokkal is készülnek. Szeretnék elérni, hogy a döntéshozók elé kerüljön javaslatuk egyebek között a cégautók beszerzési áfájának visszaigényelhetőségéről, illetve a tehergépjárművek tulajdonszerzési illetékének eltörléséről. A további terveik között szerepel egy roncsautóprogram megvalósítása is. Kulcsszavak: Autós Nagykoalició, ellenőrzés, járműipar, Magyar Biztosítók Szövetsége, mge
|
|
|||||
|
||||||
Eladásainak növekedésével indította az évet a Volvo Cars |
||
2014. május 06.
Növelte eladásait áprilisban és az év első négy hónapjában is a Volvo Cars - írja az autógyár honlapján közzétett közlemény.
|
Áprilisban a Volvo Cars 37 ezer 256 személygépkocsit értékesített világszerte, 10,5 százalékkal többet, mint 2013 áprilisában. Áprilisban a Volvo kínai eladásai 39,7 százalékkal 6851-re nőttek. Az Egyesült Államokban 3,6 százalékkal 4635-re, Nyugat-Európában pedig 6,2 százalékkal 13 ezer 737-re növelte eladásait a Volvo. Az év első négy hónapjában a Volvo 145 ezer 426 személygépkocsit adott el, 9,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A kínai eladások az első négy hónapban 29,1 százalékkal 23 ezer 867-re, a nyugat európai eladások 8,3 százalékkal 57 ezer 197-re nőttek. Az Egyesült Államokban a Volvo az idei első négy hónapban az előző évinél 6,4 százalékkal kevesebb, 18 ezer 333 autót értékesített. Áprilisban a Volvo XC60 bizonyult a legkeresettebb modellnek 10 ezer 636 értékesített példánnyal. A második legkeresettebb modell a V40, a harmadik pedig a V40 Cross Country volt. Kulcsszavak: autóipar, értékesítés, gazdaság, jármű kereskedelem, v40, V40 Cross Country, volvo, xc60
|
|
|||||
|
||||||
Áprilisban ötödével nőtt a személyautók eladása az egy évvel korábbihoz képest |
||
2014. május 05.
Az idén áprilisban Magyarországon a személygépkocsik eladása 20 százalékkal, a kishaszonjárműveké 68 százalékkal nőtt tavaly áprilishoz képest - közölte a JATO Dynamics hétfőn az MTI-vel.
|
A céges, illetve magán eladások aránya számottevően nem változott, az áprilisi forgalomba helyezések háromnegyede céges, egynegyede magáncélú volt. Az autóipari információ szolgáltató cég közlése szerint idén áprilisban összesen 5568 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 928 darabbal, 20 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban. A személyautó eladások között az Opel volt a listavezető áprilisban 728-as darabszámmal, a második helyen a Skoda áll 634 darabbal, melyet a Ford követ (576 darab). A kishaszonjárművek piaca még nagyobb arányban nőtt idén áprilisban. A JATO adatai szerint a 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszonjárművekből 1240 darabot adtak el, 502 darabbal többet, mint 2013 áprilisában, ez egy év alatt mintegy 68 százalékos növekedésnek felel meg, a legsikeresebb modell a Fiat Ducato volt. A kimutatásból kiderül, hogy áprilisban a legkelendőbb autómárka (személyautó és haszonjármű) a Ford volt, amely 812-es darabszámmal az eladások 11,6 százalékát tette ki. Második a toplistán az Opel, harmadik a Skoda, majd a Volkswagen és a Suzuki következik. Az év első négy hónapjának összesített (személyautó és haszonjármű) adatait tekintve Fordból 2984 darabot értékesítettek, melyet szorosan követ az Opel 2927 darabbal, a dobogó harmadik fokán a Volkswagen áll 2461 darabos eladással. Az egyes modellek közül áprilisban a Skoda Octaviából kelt el a legtöbb (340 darab, mely 6,1 százalékos piaci részesedést jelent), ezt követi a Ford Focus 230 darabbal, majd az Opel Astra (205 darab) - áll az összefoglalóban. Kulcsszavak: értékesítés, gazdaság, jármű kereskedelem, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Nyert a Wittmann fiú: BMW-s győzelem az idei első DTM-futamon |
||
2014. május 05.
Győzelemmel indította ígéretes karrierjét Hockenheimben a vadonatúj BMW M4 DTM versenyautó: a Német Túraautó Bajnokság (DTM) május 4-i szezonnyitó futamán, Marco Wittmann történelmi győzelmet aratott. Az első hely nemcsak a 24 esztendős és mindössze 11 DTM futamon szerepelt német pilóta első diadala, de egyben a BMW hatvanadik futamgyőzelme is a szériában.
|
Több mint 30 évvel ezelőtt, 1984. március 11-én a BMW 635 CSi modellel versenyző német pilóta, Harald Grohs volt az első, aki megszerezte a BMW első DTM futamgyőzelmét Zolderben. Grohs három évvel később ismét győzött, amikor a BMW M3 DTM bemutatkozott a széria hockenheimi futamán. Marco Wittmann és a BMW M4 DTM mostani sikere ezt a hagyományt folytatja, miszerint a BMW vadonatúj versenyautói rendre győzelmet aratnak bemutatkozó futamaikon. A nyolc BMW M4 DTM versenyautóból hat végzett pontszerző helyen a DTM május 4-i szezonnyitóján. Timo Glock az ötödik helyre hozta be a BMW M4-et, őt követte sorban Bruno Spengler, Martin Tomczyk és Augusto Farfus a hatodik, a hetedik és a nyolcadik helyen, de a tizedik helyen végző Joey Hand is szerzett egy pontot a BMW M4 DTM-mel. A két újonc, Maxime Martin és António Félix da Costa a huszadik és a huszonegyedik lett az első futamon. Félix da Costa kiemelkedő versenyzéssel nyitotta a futamot és sokáig pontszerző helyen autózott, azonban egy ütközés következtében áthajtásos büntetést kapott. Martinnak pedig a boxkiállás után problémái akadtak az egyik kerékkel, aminek következtében esélye sem volt jobb eredményre a szezonnyitón. „Álomszerű bemutatkozó hétvégét tudhat maga mögött a BMW M4 DTM” – nyilatkozta a futam után Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Futamgyőzelemmel visszatérni Hockenheimbe a vadonatúj, debütáló BMW M4 DTM versenyautóval, fél évvel a BMW M3 DTM győzelme után: ennél egyszerűen nem kívánhattunk többet! Ez egy hatalmas győzelem Marco Wittmann és a BMW RMG csapat számára. Marco elképesztő tempót autózott a ringen, csodálatos versenyt teljesített, ez az ő napja volt és élmény volt őt nézni” – tette hozzá a BMW Motorsport igazgatója, aki azt is kiemelte, hogy a futamgyőzelem után rengeteg munka vár a BMW Motorsport szakembereire, akik immáron egy teljes éve dolgoznak azon, hogy minél jobbá és ütőképesebbé tegyék a BMW M4 versenyautót. A május 4-i szezonnyitó futam 4574 méter hosszú pályájának legjobb köridejét a BMW Schnitzer csapat német pilótája, Martin Tomczyk autózta a verseny alatt, 1:32,532 perces idővel. A 2014-es DTM szezon második futamát május 18-án, a németországi Oschersleben versenypályáján rendezik, majd június 1-jén, huszonhat év után ismét a magyar versenypályára, a Hungaroringre látogat a legendás versenyszéria. A Német Túraautó Bajnokság, avagy DTM a világ legnépszerűbb túraautó-bajnoksága, amelyben a német prémium autógyártók versenyautói mérik össze erejüket, a volán mögött a világ talán legjobb pilótáival. Kulcsszavak: autósport, bmw, DTM, Hockenheimring
|
|
|||||
|
||||||
Vegyen Skoda Octavia-t 315 forintért! |
||
2014. május 05.
A Das WeltAuto 2014. május 5-én kéthetes, országos roadshow-t indít tavaszi kommunikációs kampánya keretében, amelyen először mutatkozik be a márka új arculata a nagyközönség számára.
|
Az országos turné alapját egy kéthetes játék adja, melyben a szerencsés tippelő egy ŠKODA Octavia-t vásárolhat akár pár szár forintért. Ehhez mindössze a roadshow egyik állomáshelyére kell ellátogatnia a játékban résztvevőknek, s ott egy rövid kérdőív kitöltésével regisztrálhatnak, majd vehetnek rész a Das WeltAukció játékban. A regisztrációt követően a Das WeltAuto Facebook oldalán folytatódhat a játék. A feladat az úgynevezett "Egy szám játék", ahol meg kell tippelni azt a legkisebb, egész összeget 0-250.000 között, amire senki más nem voksol a játék során, s amennyiért a játékos megvásárolná a nyereményautót. A márkakereskedésekben történt regisztrációt követően három tippelési lehetősége van minden indulónak, a legkisebb, egyedi számot eltaláló játékos az általa megjelölt összegért veheti meg a gépkocsit. Az eredményhirdetésre 2014. május 19-én, 10:00 órakor kerül sor. További részletek a www.dasweltaukcio.hu és a https://www.facebook.com/DasWeltAutoMagyarorszag oldalon. Kulcsszavak: játék, octavia, skoda, weltauto
|
|
|||||
|
||||||
Erőteljes pénzügyi eredménnyel zárta 2014 első negyedévét a Hankook Tire |
||
2014. május 05.
A prémium gumiabroncsgyártó Hankook közzétette 2014 első negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit.
|
A vállalat erőteljes, 1674 milliárd koreai won-os (1,14 milliárd euró) globális konszolidált árbevételről számolt be, üzemi eredménye pedig elérte a 260,1 milliárd koreai won-t (177,5 millió euró). Az üzemi eredmény árbevételhez viszonyított aránya 15,5%. A Hankook Tire első negyedéves pénzügyi teljesítményét nagyrészt az ultra-nagy teljesítményű (UHP) abroncsszegmens lendületes eladásai ösztönözték világszerte. Az UHP abroncsok globális negyedéves bevétele 7,6%-os éves emelkedést mutatott, amely körülbelül 29,1%-át tette ki a vállalat konszolidált negyedéves árbevételének. A piacokat Kína vezette az UHP abroncs eladások terén, 18,2%-os növekedéssel az egy évvel korábbihoz képest. A közel-keleti és más ázsiai csendes-óceáni régiókban szintén jelentősen emelkedett az UHP szegmens bevétele: 14,4%-kal éves szinten. A fejlett országok piacain továbbá Európában 4,4%-os, Észak-Amerikában pedig 3,6%-os mérsékelt növekedés volt megfigyelhető az UHP árbevételében az előző év azonos időszakához képest. Az UHP szegmens ilyen nagymértékű növekedése kiválóan szemlélteti a Hankook Tire innovatív abroncstechnológiájából származó erős versenyelőnyét, valamint a vállalat prémium abroncsgyártóként való elismertségének erősödését a globális piacon. – A változó üzleti környezetből adódó kihívások ellenére, fejlett K+F adottságokkal rendelkező, széles körben elismert abroncstechnológiánk megszilárdította a növekedés alapjait. Mindez lehetővé tette, hogy erőteljes pénzügyi eredményt érjünk el 2014 első negyedévében – nyilatkozta Suh Seung Hwa, a Hankook Tire globális elnök-vezérigazgatója. – Technológiai élenjárósága és stratégiai beruházásai révén a Hankook Tire folytatja abbéli törekvését, hogy megerősítse márkaértékét mint prémium abroncsgyártó vállalat a globális autóiparban – tette hozzá a vállalat első embere. Kulcsszavak: eredmény, gazdaság, hankook, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Hétfőtől újra jár az Árpád hídon az 1-es villamos |
||
2014. május 05.
Hétfőtől ismét közlekedik az 1-es villamos az Árpád hídon, a Bécsi út és a Reitter Ferenc utca között - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vasárnap az MTI-t. A Népliget és a Közvágóhíd között továbbra is autóbuszok pótolják a villamost.
|
A közlemény szerint a megújult vonalszakaszon megszűntek a korábbi sebességkorlátozások, vagyis rövidebb a villamos menetideje Óbuda és Pest között. Az Árpád hídon befejeződtek a munkák, így az autók itt újra kétszer három sávon, maximum óránkénti 70 kilométeres sebességgel közlekedhetnek. Hozzátették, hogy ütemterv szerint halad a Fővárosi Önkormányzat és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása, az 1-es villamos pályarekonstrukciója, illetve a vonal meghosszabbítása. Az eddig elvégzett munka során tíz kilométernyi vágányt és az ahhoz tartozó teljes áramellátási rendszert kicserélték, új váltókat építettek be a híd mindkét oldalán. Átépítették a Flórián téri, a Szentlélek téri, a Népfürdő utcai és az Árpád hídi megálló peronjaihoz vezető lépcsőket, emellett mind a kilenc megállóhelyet korszerűsítették és akadálymentesítették. Minden megállóban LED-es peronvilágítást, valamint zártláncú kamerarendszert telepítettek. A BKK kitért arra, hogy Óbudán, a Vörösvári úton elkészült Budapest első fűvel borított vágányszakasza, ezáltal a villamosok közlekedése halkabbá válik. A füves burkolat zölden tartásáról automatikus öntözőrendszer gondoskodik, a füvet pedig kertészeti szakcég nyírja. Az 1-es villamos óbudai pályaszakaszának teljes műszaki átadás-átvétele június végéig tart, addig fejeződik be a liftek, mozgólépcsők beüzemelése, egyes utastájékoztatási elemek megvalósítása és a környezetrendezés. A vonalon 2013. szeptember 28-án kezdődött el a komplex felújítás. Ez várhatóan június 10-től az év végéig a vonal másik, nagyon rossz állapotú szakaszán, a Kacsóh Pongrác út és a Népliget között folytatódik. A projekt része, hogy a déli szakaszt a Rákóczi hídon átvezetve egészen a Fehérvári útig meghosszabbítják, a munkák itt már tartanak. Kulcsszavak: 1-es villamos, bkk, bkv, fejlesztés, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Egységes töltője lesz a villanyautóknak |
||
2014. május 02.
Az Európai Parlament új irányelve három fontos területen kényszeríti lépésre a tagállamokat: meghatározza az elektromos-, földgáz- és hidrogénhajtásban kötelezően alkalmazandó töltési szabványokat.
|
Az Európai Parlament új irányelve három fontos területen kényszeríti lépésre a tagállamokat: meghatározza az elektromos-, földgáz- és hidrogénhajtásban kötelezően alkalmazandó töltési szabványokat; előírja a tagállamok számára, hogy két éven belül készítsenek elemzést és tervet; és meghatározza azokat a minimális célokat, amiket 2020-ig, ´25-ig és ´30-ig el kell érni ezen a területen – mondta Gyenes Péter, a PwC Magyarország energetikai és e-mobility tanácsadó csoportjának menedzsere. A hároméves türelmi idő után telepített vagy felújított töltőpontoknak már az előírt egységes technológiai előírásoknak megfelelőeknek kell lenniük. Nem fordulhat elő, hogy egyik kútnál tudunk tankolni az autónkkal, míg a szomszéd országban, vagy másik üzemeltető kútjánál nem. Magyarországon a töltőpont-építések már korábban megindultak és idén újult erőre kaptak, ám a jelenlegi, 20-30 nyilvános elektromos töltőpont és négy nyilvános CNG kút közel sem biztosítja a szükséges városi lefedettséget – mondta Osztovits Ádám, a PwC üzleti tanácsadási szolgáltatások vezető partnere. Teljes elektromos töltőpont-lefedettség egyelőre csak az M1-esen (Budapest, Tata, Győr, Mosonmagyaróvár) és az M7 balatoni szakaszán épült ki – írja az energiacentrum.com. Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, elektromos töltőállomás, környezetbarát, közlekedés, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Diáklányok próbálhatták ki először az evopro csoport elektromos buszát |
||
2014. május 02.
Elsőként próbálhatták ki a MODULO buszcsalád elektromos hajtású prototípusát azok a középiskolás lányok, akik a 2014-es Lányok Napja alkalmából az evopro csoport látogatását választották.
|
A mérnökiroda kompozit szerkezetű, null-emissziós, elektromos buszának megismerése mellett a résztvevők betekintést nyerhettek az automatizálás, az innovációs projektek, a mobilinformatika, a gépészeti tervezés, valamint a formatervezés világába is. A Lányok Napja elnevezésű nemzetközi mozgalom magyarországi állomására harmadik alkalommal került sor a Nők a Tudományban Egyesület szervezésében. Az esemény olyan „férfias” szakterületek megismerésére kínált lehetőséget, mint az IT, az elektronika vagy a műszaki területek. Országosan 5 kutatóintézet, 10 egyetem és 43 nemzetközi és hazai vállalat – köztük az evopro csoport is- közel 70 programmal várta a középiskolás lányokat. A rendezvény célja, hogy saját élményekkel, tapasztalatokkal tegyék vonzóbbá az innovációval és technológiával kapcsolatos szakmákat a pályaválasztás előtt álló lányok számára, így esélyt biztosítva annak, hogy a nők aránya a mérnöki és informatikai pályákon jelentősen növekedjen. Az evopro csoport, mint Családbarát Munkahely és Legjobb Női Munkahely díjas vállalat, a kezdetektől a rendezvény pártolója. A nyílt nap alkalmából pályaválasztás előtt álló középiskolás lányok pillanthattak be a csoport életébe. Az általános cégbemutatót követően a diáklányok rálátást nyerhettek a mérnöki ágazatok munkájára, majd megismerkedhettek a vállalat női mérnökeivel, akik saját sikertörténeteiket mesélték el. A nap fénypontja a nemrég bemutatott MODULO Medio Electric elektromos busz kipróbálása volt, így a diáklányok az elsők, akik az evopro csoport kompozit szerkezetű elektromos buszával utazhattak. „A tapasztalat azt mutatja, hogy a manapság amúgy is hiányszakmának számító mérnöki terület iránt a lányok kevésbé érdeklődnek. Célunk, hogy alkalmat teremtsünk a mérnöki pálya korai megismertetésére, ezzel nyomatékosítva azt, hogy ezen a területen nőként is lehet érvényesülni, karriert építeni” – nyilatkozta Mészáros Csaba, az evopro csoport elnök-tulajdonosa. A Lányok Napja mozgalmat a vállalat kiváló lehetőségnek érzi és a jövőben is támogatni kívánja. Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, elektromos busz, közlekedés, MODULO, MODULO Medio Electric, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Tömegek figyelték a budapesti Nagy Futam szereplőit |
||
2014. május 02.
Tömegek követték nyomon Budapest belvárosában a Nagy Futam II elnevezésű autó- és motorsport-, valamint légi bemutató eseményeit csütörtökön.
|
A szervezők ígéretéhez híven a tavalyinál jóval színvonalasabb, több órán át tartó műsort láthattak az érdeklődők, akik a technikai sportok alighanem legnépszerűbb műfaja, a Forma-1-es autós gyorsasági vb világából is ízelítőt kaphattak. A Magyar Nagydíjat is népszerűsítő program keretében a F1-es Red Bull istálló showműsorával aratott sikert, amikor is a 2011-es versenyautókat David Coulthard korábbi és Daniel Ricciardo jelenlegi Forma-1-es versenyző vezette fel különböző autós trükköket bemutatva a budai és a pesti alsó rakparton. A skót pilóta a Duna egyik, az ausztrál a másik oldalán parádézott, majd a két gépcsoda a Lánchíd közepén találkozott és állt meg rövid időre egymás mellett. A Nagy Futamot délelőtt 11 órakor Besenyei Péter műrepülő-világbajnok bemutatója nyitotta meg, a kiváló sportember az Erzsébet hídról felszállva ezúttal is előrukkolt lélegzetelállító mutatványával, többször is átrepült a Lánchíd alatt. A kétórás légiparádé keretében rendkívül alacsonyan egy utasszállító repülőgép is átszállt több Duna-híd felett, illetve helikopteres légiattrakció is látható volt, majd autós és motoros bemutatók következtek. A magyar autóversenyzők közül Baumgartner Zsolt korábbi F1-es pilóta egy együléses Renault versenyautóban tűnt fel, de teljesítette a kijelölt útvonalat Honda Civicjével a túraautó-világbajnokság (WTCC) hétvégi, mogyoródi futamára készülő Michelisz Norbert, az AutoGP-sorozatban szereplő Kiss Pál Tamás, a kamion Európa-bajnokság mezőnyében érdekelt OXXO Energy Truck Race Team két versenyzője, Kiss Norbert és Major Benedek, valamint motorkerékpárokkal a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentiméteres kategóriájának 2007-es győztese, Talmácsi Gábor és tanítványai is. A külföldi sztárok közül a kilencszeres ralivilágbajnok francia Sebastien Loeb WTCC-s Citroe:njével, Timo Glock pedig a német túraautó-bajnokságban (DTM) vezetett BMW-jével száguldozott Budapest utcáin. Kulcsszavak: bemutató, f1, nagy futam, Red Bull, Red Bull Racing, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9141 - 9150 |