Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9101 - 9110
Az ABB elsőként kapott tanúsítást elektromos-autókhoz gyártott, több szabvánnyal kompatibilis gyorstöltőire

Az ABB elsőként kapott tanúsítást elektromos-autókhoz gyártott, több szabvánnyal kompatibilis gyorstöltőire

2014. május 12.
Az iparágban az ABB Terra DC töltői elsőként szerezték meg a több szabvánnyal kompatibilis töltők CHAdeMO 1.0, és a harmadik fél által kibocsátott CE megfelelőségi tanúsítványokat.
Részletek

Az ABB elsőként kapott tanúsítást elektromos-autókhoz gyártott, több szabvánnyal kompatibilis gyorstöltőire

Az energetikai és automatizálási technológiák területén piacvezető ABB cégcsoport bejelentette, hogy a Terra 23 és Terra 53 termékcsaládhoz tartozó gyorstöltők sikeresen teljesítették az új, egyenáramú (DC) gyorstöltőkre kidolgozott európai tanúsítási folyamatot. Az ABB gyorstöltők tanúsítását a független tanúsító cégként működő spanyolországi Applus ADIADA végezte. Az ABB több szabvánnyal is kompatibilis („multi-standard”) töltői egyaránt megfelelnek a CHAdeMO 1.0 és a CE szabvány követelményeinek, ill. az iparág multi-standard gyorstöltőkre vonatkozó új irányelveinek is.
     
A CHAdeMO 1.0 tanúsítási folyamatra márciusban, Spanyolországban került sor, közvetlenül azt követően, hogy hivatalosan is átadták Európa első, gyorstöltőkre szakosodott tanúsító házát, az Applus IDIADA-t. Az Idiada által végzett hivatalos standardokra alapozott tanúsítási eljárással párhuzamosan az ABB gyorstöltőin sikerrel végezték el a japán és európai autógyártók egyedi járműverifikációs vizsgálatait is, amelyek a CHAdeMO 0.9 tanúsítvánnyal rendelkező járművekkel való fordított kompatibilitás ellenőrzésére is kiterjedtek.


Az ABB elsőként kapott tanúsítást elektromos-autókhoz gyártott, több szabvánnyal kompatibilis gyorstöltőire A kiterjedt tanúsítási és verifikálási folyamat elvégzése alapkövetelménynek számít a magán- és a közterületeken használatos gyorstöltők esetében egyaránt. A CHAdeMO 1.0 és CCS funkcionalitás több szigorú szabványnak való megfelelést követel meg, így pl. a töltő szigetelése és a töltőáram minősége szempontjából. A több szabvánnyal kompatibilis töltőknél ezek a követelmények különösen fontosak, ezért az ABB töltőit eleve az iparág jelenleg kidolgozás alatt álló irányelve, a több, különböző szabványnak megfelelő gyorstöltési megoldásnak egyetlen gyorstöltő rendszerbe való biztonságos és problémamentes integrálását célul tűző MOCCA (Multi Outlet Charger Configuration Agreement/kb. több-kimenetű töltőkonfigurációs protokoll) specifikáció szerint tervezi. Ez a konstrukciós megoldás biztonságot, műszaki architektúrát, funkcionalitást és használhatóságot ad a rendszernek, és biztosítja annak zavarmentes működését akkor is, ha több kimenetet integrálnak egy gyorstöltőbe.

Wil van Gils, az ABB Elektromos hajtású járművek töltési infrastruktúrájának K+F elnökhelyettese a következőket mondta az ABB törekvéseiről: „Az ABB úgy döntött, hogy a termékek gyors piacra dobása helyett inkább a tanúsítási folyamatra összpontosít, ezzel garantálja a professzionális elektromos autó töltőhálózatokhoz szükséges minőséget, megbízhatóságot és biztonságot. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy Japánon kívül elsőként szereztük meg a Chademo1.0 tanúsítványt, és ugyancsak elsőként, sikeresen zártuk a töltőink megfelelőség-ellenőrzési vizsgálatait európai és japán gépjárművekkel.” A MOCCA-val kapcsolatban a következőt mondta: „A MOCCA specifikáció közös fejlesztése érdekében átfogó támogatást nyújtottunk az Idiada-nak, mivel meggyőződésünk, hogy ez a specifikáció kulcsfontosságú szerepet tölt be a nyilvános gyorstöltő infrastruktúra sikeres kiépítésében”.         

A tanúsítási folyamat sikeres lezárását követően az ABB elkezdte gyártani és szállítani a több szabvánnyal is kompatibilis Terra 23/53 gyorstöltőket. Az első termékeket a kiemelt vevőknél telepítette és helyezte üzembe március utolsó hetében. A töltők zökkenőmentesen integrálhatók az ABB meglévő, felhő alapú hálózata által biztosított szolgáltatások körébe, ami biztosítja, hogy ezek a termékek is megfeleljenek az ABB termékminőségre, üzemidőre, szervizelhetőségre és felhasználói élményre vonatkozó magas szintű követelményeinek.

Kulcsszavak: ABB, elektromos, elektromos autó, elektromos töltőállomás, közlekedés, villanyautó
 
Teljes a GYSEV új FLIRT motorvonat-flottája Teljes a GYSEV új FLIRT motorvonat-flottája Az ABB elsőként kapott tanúsítást elektromos-autókhoz gyártott, több szabvánnyal kompatibilis gyorstöltőire A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban Az ABB elsőként kapott tanúsítást elektromos-autókhoz gyártott, több szabvánnyal kompatibilis gyorstöltőire Téli üzemmódra váltott a Magyar Közút A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából Mától élesben működnek a szuper-traffipaxot Mától élesben működnek a szuper-traffipaxot
 
Négy Renault Trucks T High az F1-es Sauber csapatnak

Négy Renault Trucks T High az F1-es Sauber csapatnak

2014. május 12.
A Sauber F1 istálló negyedik éve folyamatosan Renault Trucks kamionokkal mozog az európai Forma 1-es nagydíjak helyszínei között.
Részletek

Négy Renault Trucks T High az F1-es Sauber csapatnak

Április végén a svájci csapat 4 Renault Trucks T 520 High járművel gazdagodott a felszerelések és a személyzet szállítására.

A Forma -1 európai szezonjának kezdetével egy időben a Spanyol Nagydíjon a Sauber F1 team immár 4 egymást követő évben bizonyítja hűségét a Renault Trucks márka iránt. A csapat április végén vett át 4 darab Renault Trucks T High járművet, melyek DTI13, 520 LE-s motorral szereltek, tökéletesen síkpadlós-fülke kivitelben. A Renault Trucks T hatékonysága, a síkpadlós fülke által nyújtott magas szintű kényelem és a számos, jól kialakított rakodási lehetőség kulcsfontosságú szerepet játszott a beszerzési döntésben.

A járműveket személyszállításra és a felszerelések szállítására fogják használni minden egyes európai nagydíj helyszínén. A csapat flottája összesen 14 kamionból és 12 kishaszonjárműből áll. A járművek kulcsait Monisha Kaltenborn, a Sauber F1 Team igazgató asszonya vette át. Az ünnepélyes átadáson jelen volt Adrian Sutil, a csapat egyik pilótája is.

A 4 nyergesvontató a csapat színeiben pompázott.

Négy Renault Trucks T High az F1-es Sauber csapatnak

Kulcsszavak: forma 1, Renault Trucks, Renault Trucks T, Sauber F1 Team, támogatás
 
Új kedvezménnyel ösztönzi a német kormány az elektromobilitás terjedését Új kedvezménnyel ösztönzi a német kormány az elektromobilitás terjedését Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár Autónként 2,8 milliót, összesen több mint 10 milliárd forintot adtak az új hétülésesekre a lízingtársaságok Autónként 2,8 milliót, összesen több mint 10 milliárd forintot adtak az új hétülésesekre a lízingtársaságok Négy Renault Trucks T High az F1-es Sauber csapatnak Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést
 
Új vezető tisztségviselők a Citroen és a DS élén

Új vezető tisztségviselők a Citroen és a DS élén

2014. május 12.
2014. június 1-i hatállyal Linda Jackson követi Frédéric Banzet-t a Citroen vezérigazgatói posztján. Linda Jackson 35 éves autóipari tapasztalattal bír, számos pénzügyi és kereskedelmi munkakörben dolgozott, jelenleg a Citroen nagy-britanniai és írországi leányvállalatának igazgatója.
Részletek

Citroen

Ugyanezen a napon veszi át a DS márka igazgatását Yves Bonnefont, akinek elsődleges feladata a prémium márkaként megjelenő DS nemzetközi fejlődésének felgyorsítása. Yves Bonnefont jelenleg a Citroen vezérigazgató-helyettese és stratégiai igazgatója.

Frédéric Banzet, aki 2009 júniusa óta a Citroen vezérigazgatója, így nyilatkozott a váltásról : „Jelenleg két stratégiai cél áll előttünk : folytatni kell a DS márka építését és sikerre vitelét, ezzel egyidejűleg pedig világszerte újra kell pozicionálnunk a Citroen-t. A két cél megvalósítása külön utakon halad, a DS önálló márkaként folytatja útját, Yves Bonnefont vezetésével, aki a két márka szétválasztásában is óriási szerepet játszott. A Citroen megújításának levezénylése pedig Linda Jackson kezébe kerül, aki már számtalan kihívást vett sikerrel az autós szakmában.

Jómagam, a Citroen élén eltöltött 5 év után, büszkén adom át a helyem két olyan embernek, mint Linda Jackson és Yves Bonnefont. Mindketten páratlan tapasztalatokkal bíró szakemberek, és szenvedélyesen szeretik az autózást.”

Frédéric BANZET az FFP vezetőségében folytatja karrierjét.

Citroen

2014. június 1-től Linda Jackson tölti be a Citroen vezérigazgatói tisztségét, Yves Bonnefont pedig a DS vezérigazgatója lesz.

Linda Jackson 55 éves, Nagy-Britanniában, a Warwicki Egyetemen szerzett MBA diplomát. 1977 óta az autóiparban dolgozik, pályafutását az MG Rover Europe berkeiben kezdte, ahol több tisztséget is betöltött, többek között a franciaországi leányvállalat igazgatója is volt (2000-2003). 2005-ben került a Citroen-hez, először a nagy-britanniai, majd a franciaországi központ pénzügyi igazgatója volt. 2010 júliusa óta a Citroen nagy-britanniai és írországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója.

Yves Bonnefont 43 éves, az Ecole Centrale de Paris-n diplomázott. A PSA Peugeot Citroënnél 1994-ben kezdte karrierjét, először a rennes-i üzemben, majd a vélizy-i fejlesztőközpontban. Ezután négy évet töltött az Arthur Andersennél, ahol a cég autókkal foglalkozó ágát vezette Franciaországban. 2001-ben a McKinsey-hez került, ahol 2006-ban partnerré nevezték ki, 2010-ben pedig tagja lett az új partnerek kiválasztásáért felelős nemzetközi bizottságnak. 2007 óta vezette a McKinsey autóiparral kapcsolatos nemzetközi kutatásait. A McKinsey-nél töltött 11 év alatt elsősorban autós és csúcstechnológiával foglalkozó ügyfelei voltak.

Yves Bonnefont 2012-ben stratégiai igazgatóként tért vissza a PSA-hoz. E munkakörében fő feladata a Peugeot és Citroën márkák újrapozicionálása volt. 2013. április 16-án nevezték ki Frédéric Banzet vezérigazgató helyettesévé.

Kulcsszavak: autóipar, Citroen, DS, gazdaság
 
Új vezető tisztségviselők a Citroen és a DS élén Újabb ötszáz dolgozót vesznek fel a Mercedes-Benz kecskeméti gyárába Új vezető tisztségviselők a Citroen és a DS élén Különleges jubileumot ünnepel az Audi 2014-ben – 25 esztendős a TDI Februárban is tovább növekedett a Škoda Februárban is tovább növekedett a Škoda Ismét a General Motors a legértékesebb amerikai járműgyártó Ismét a General Motors a legértékesebb amerikai járműgyártó Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú
 
Alessandro Zanardi hivatalosan is a BMW márkanagykövete lett

Alessandro Zanardi hivatalosan is a BMW márkanagykövete lett

2014. május 12.
Páratlan sportolói pályafutása és példaértékű elkötelezettsége elismeréséül márkanagykövetnek nevezte ki a színeiben versenyző legendás olasz pilótát a BMW.
Részletek

Alessandro Zanardi hivatalosan is a BMW márkanagykövete lett

Alessandro Zanardi, akire immáron több esztendeje büszke családtagjaként tekint nemcsak a BMW Motorsport, de az egész cég, a jövőben így már nem csupán a versenypályán képviseli a márkát, de azon kívül is. A 47 éves pilóta számtalan rajongója példaképe, aki azután, hogy 2001-ben egy súlyos balesetben mindkét lábát elvesztette, töretlen lendülettel tért vissza a versenysportba, ahol egy trófeákkal tarkított, elképesztő új karriert épített fel.

Mindössze két évvel szörnyű versenybalesete után Alex Zanardi speciálisan átalakított BMW versenyautók volánja mögött tért vissza a versenysportba, majd a ROAL Motorsport pilótájaként négy WTCC-futamon intették le győztesként. Az olasz versenyző 2005 és 2009 között több mint száz futamon állt rajthoz a túraautó-világbajnokságban. Utolsó szezonja alatt Zanardi kézihajtású kerékpárosként elindította második karrierjét is, amelyben élete egyik legnagyobb álmát váltotta valóra, amikor 2012-ben részt vett a londoni paralimpián. A bolognai versenyző hatalmas diadalt aratott a világjátékokon, ahol két arany- és egy ezüstérmet akasztottak a nyakába. Végül 2014-ben ünnepelte hivatalos visszatérését az autóversenyzés élvonalába: Alex Zanardi a ROAL Motorsport csapat tagjaként, a BMW színeiben, egy speciálisan átalakított BMW Z4 GT3 volánja mögött versenyez a Blancpain GT Sprint sorozatban.

Alessandro Zanardi hivatalosan is a BMW márkanagykövete lett

„Csodálatos érzés, hogy Alessandro-t a BMW márkanagyköveteként köszönthetjük” – mondta Ian Robertson, a BMW igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Rajongói számára ő nem csupán egy nagyszerű versenyző, hanem egy igazi példakép is, aki rendkívüli akaraterejével és pozitív hozzáállásával megmutatta, hogy minden akadály leküzdhető. Alex Zanardi egy vérbeli, örök bajnok, a versenypályán és azon kívül is, s mint ilyen, a BMW tökéletes nemzetközi márkanagykövete” – nyilatkozta Ian Robertson.

„Rendkívül büszke vagyok arra, hogy a BMW márkanagykövete lehetek” – fogalmazott Zanardi. „A BMW a második családom, akivel az elmúlt évek során nem csupán nagyszerű munkát végeztünk a versenypályán, de közeli barátok is lettünk. Nagyszerű érzés a BMW pilótájaként visszatérni a versenysportba, és a tény, hogy ezt a legendás márkát ezentúl nagykövetként is képviselhetem, egyszerűen fantasztikus. Sokat jelent nekem ez a bizalom. Már alig várom, hogy képviselhessem a márkát, szerte a világban” – tette hozzá a 47 éves versenyző, aki márkanagykövetként a BMW számos rendezvényén személyesen képviseli majd a márkát, illetve a BMW munkatársainak és vezetőségének szervezett belső eseményeken is részt vesz majd a jövőben.

Alex Zanardi a hétvégén ismét versenyautóba ül a Blancpain GT Sprint sorozat következő versenyén, aminek a nagy-britanniai Kent megyében található Brands Hatch aszfaltcsík ad otthont. A szigetország ezen megyéje különösen kedves az olasz pilóta szívének, hiszen a 2012-es paralimpiai játékokon itt szerezte meg két arany- és egy ezüstérmét.

Alessandro Zanardi hivatalosan is a BMW márkanagykövete lett

Alex Zanardi, a fenomén és a példakép


Alex Zanardi egészen különleges ember. Amikor mindenki azt hinné, hogy a maximumot is elérte a kitűzött cél szerint, nemes egyszerűséggel újabb kihívás után néz, amit kivételes lelkesedésével újfent túlteljesít. Amióta 2001-ben Németországban, a lausitzi Eurospeedway versenypályán történt balesetben elvesztette mindkét lábát, Zanardi számos sorstársának új reményt adott. „Az a célom, hogy bebizonyítsam, a mozgássérült emberek előtt sincsenek leküzdhetetlen akadályok” – fogalmazott tömören a kétszeres ChampCar bajnok és a korábbi Formula-1 versenyző.

Szörnyűséges versenybalesete után kevesen hittek benne, hogy az olasz pilóta valaha is újra versenyautóba ül, sziklaszilárd eltökéltségének és óriási életenergiájának köszönhetően azonban Zanardi megtalálta a versenysportba visszavezető utat. Két esztendővel azután, hogy mindkét lábát elvesztette, 2003-ban az egész motorsport tátott szájjal nézte, amikor az európai túraautó-bajnokság záró futamán, Monzában egy speciálisan átalakított BMW 320i versenyautóval rajthoz állt. A hazai közönség éljenzése meghozta Zanardi „étvágyát”, és a következő évben már egy teljes szezont végigversenyzett az európai túraautó-bajnokságban, amit 2005 és 2009 között a túraautó-világbajnokság követett a ROAL Motorsport versenyzőjeként.

A versenyzés öröme azonban nem elégítette ki maradéktalanul a bolognai pilótát, aki szíve mélyén futamgyőzelmekre vágyott. És Zanardi megcsinálta! 2005. augusztus 28-án, a németországi Oschersleben versenypályáján Alex Zanardi lett az első ember a versenysport történetében, aki mozgássérültként világbajnoki futamon győzelmet aratott. A szenzációs győzelmet egy évvel később egy újabb követte Isztambulban, majd 2008-ban, a WTCC Brno-i futamán, miután megszerezte WTCC-pályafutása első pole pozícióját, rajt-cél győzelmét követően ismét a dobogó legfelső fokán ünnepelték a legendás pilótát. Alex Zanardi 2009-ben újfent diadalmaskodott Brno-ban, ezzel megszerezve negyedik futamgyőzelmét a túraautó-világbajnokságban.

A 47 esztendős pilóta a Formula-1 történelmében is maradandót alkotott. Amikor 2006. november 25-én, a „száguldó cirkusz” valenciai futamán Alex Zanardi a BMW Sauber F1 csapat versenyautójával körözött a pályán, a rajongók, a média és a motorsport képviselői egy emberként döbbentek rá, hogy versenytörténelmi pillanat részesei: Zanardi lett az első mozgássérült ember a versenysport történetében, aki Formula-1-es versenyautót vezetett. Ezután már senki sem lepődött meg azon, hogy az olasz pilóta körről körre egyre jobb időt autózott a spanyol aszfaltcsíkon.

Óriási ambíciója igazi példaképpé emeli Zanardit, akinek története túlmutat az autóversenyzés világán. Kézihajtású kerékpárosként felépített egy második karriert és a sportág egyik ünnepelt sztárja lett, mi több, a világ egyik legjobb és legsikeresebb sportolója. Eddigi legelőkelőbb helyezéseit a 2012-es paralimpián szerezte, ahonnan két arany- és egy ezüstéremmel tért haza. London után 2013 szeptemberében is Zanardi lett a sportág legjobbja: a Kanadában megrendezett világbajnokságon a kézihajtású kerékpárosok világbajnokává koronázták. Jövő augusztusban, az egyesült államokbeli Greenville-ben Alex azt tervezi, megvédi címét.

A BMW Motorsport egy különleges DTM-teszttel jutalmazta az olasz pilótát a londoni „aranyeső” után. 2012. november 8-án Zanardi egy arany fényezésű BMW M3 DTM versenyautóval gurulhatott ki a Nürburgringre, ahol a legendás pilóta egyhamar verseny üzemmódba kapcsolt: a harminckét kör mindegyikében egyre jobb és jobb köridőket autózott.

Alex Zanardi 2014-ben tért vissza a BMW versenyzőjeként a versenysport élvonalába, ahol a ROAL Motorsport színeiben versenyez a Blancpain GT Sprint sorozatban, vágyai pedig mit sem változtak. „Az nem autóversenyző, aki utolsóként akar célba érni” – vallja az olasz pilóta. „Az a célom, hogy mindvégig az élbolyban autózzak, és talán még futamgyőzelem is elképzelhető. De elsősorban nem ezért vagyok itt. Sokkal fontosabb, hogy ez a széria és ez a szezon egy újabb kihívás, amivel lelkesedéssel és rajongással nézek szembe. Azért vagyok itt, hogy helytálljak, mert ez a lényeg” – mondja Alex Zanardi.

Kulcsszavak: Alex Zanardi, autósport, BMW, BMW M3 DTM, wtcc
 
A BMW 2-es sorozatának Cabrio változata még egyedibbé varázsolható A BMW 2-es sorozatának Cabrio változata még egyedibbé varázsolható Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Féktávok versenye Féktávok versenye Kettős BMW-győzelem a Design Trophy 2015 választáson Kettős BMW-győzelem a Design Trophy 2015 választáson Remekül teljesített a Lexus a legendás 24 órás futamon Remekül teljesített a Lexus a legendás 24 órás futamon
 
Az autókereskedők tesznek keresztbe a Teslának

Az autókereskedők tesznek keresztbe a Teslának

2014. május 12.
Úgy tűnik, hogy az autókereskedő lobbi nem hagyja magát, és igyekszik megakadályozni, hogy a Tesla ne rajtuk keresztül, hanem közvetlenül értékesítse autóit a vásárlóknak.
Részletek

Tesla

Úgy tűnik, hogy az autókereskedő lobbi nem hagyja magát, és igyekszik megakadályozni, hogy a Tesla ne rajtuk keresztül, hanem közvetlenül értékesítse autóit a vásárlóknak.  A hírt Elon Musk, a Tesla alapítója és vezérigazgatója posztolta ki a Twitteren. Részben emiatt esnek ma a vállalat részvényei.

Ellenállnak az autókereskedők

11 százalékot esett ma a Tesla részvényeinek árfolyama, részben amiatt, hogy egy újabb államban feszültek be az autókereskedők, és nem hagyják, hogy a Tesla közvetlenül a fogyasztóknak értékesítse autóit. Az érintett államban, Missouriban a Tesla már rendelkezik egy központtal és eddig közelo 2 millió dollárnyi beruházása van ott, idén pedig további 1 milliós beruházást terveznek, vagyis egyre nagyobb a veszítenivalója a cégnek az államban – írja a portfolio.hu.

Tesla

Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, Elon Musk, gazdaság, márkakereskedő, Tesla, villanyautó
 
A Volvo Cars sürgeti az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását A Volvo Cars sürgeti az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus Az autókereskedők tesznek keresztbe a Teslának Összehangolt járműipari fejlesztés helyi kezdeményezésre Az autókereskedők tesznek keresztbe a Teslának Befejeződött a debreceni 2-es villamos beruházása A Nissan feltérképezi Európa felvillanyozó útvonalait A Nissan feltérképezi Európa felvillanyozó útvonalait
 
Eredményes a traffipaxtender

Eredményes a traffipaxtender

2014. május 12.
Két cég nyerte meg az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) traffipaxtenderét; a 160 sebességmérő berendezést 720 millió forintért szállíthatja az ARH Informatikai Zrt. és az iCell Mobilsoft Zrt. - írta a napi.hu szombaton.
Részletek

Eredményes a traffipaxtenderAz Európai Unió Hivatalos Lapjának kiegészítésében olvasható, hogy a szerződés tárgya "szállítási szerződés keretében 160 db alapfunkciós Változtatható helyű Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pont (KKEP) tervezése, gyártása, szállítása, üzembe helyezése, majd további funkciók ellátására való alkalmassá tétele, valamint ezekhez tartozó oktatási tevékenység ellátása". A szerződés végleges összértéke 720 millió forint áfa nélkül (az eredetileg becsült összérték valamivel több, mint 660 millió forint volt).

A mobil traffipaxok szállítására szóló tendert még 2013 augusztusában hirdette meg az ORFK. A döntés március 20-án született, és a szerződés európai uniós alapokból finanszírozott programmal kapcsolatos.

A napi.hu azt írta: a 160 eszközzel néhány hónap múlva már ellenőrizhetik az autósokat. A mostani győztes két cég valósította meg az e-útdíj rendszert is.

Az ORFK korábban azt közölte az MTI-vel, hogy az újfajta traffipaxok nem csak sebességet mérnek: nagy felbontású kameráik más szabálysértést is képesek dokumentálni, mint például a szabálytalan sávváltást, a leállósáv vagy buszsáv jogszerűtlen használatát, a tiloson áthajtást, a kanyarodás, irányváltoztatás szabályainak megszegését, a biztonsági öv használatának elmulasztását. A KKEP-k képesek adatokat lekérni a hatósági nyilvántartásokból automatikus rendszámfelismeréssel - így útdíj, útvonalengedély, behajtási engedély, bírsági nyilvántartás rendszerét is ellenőrizni tudják.

Eredményes a traffipaxtender

Pintér Sándor belügyminiszter tavaly decemberben az Indexnek arról beszélt, hogy vesznek "365 fixen elhelyezett traffipaxot és 160 mobil készüléket (...) Protekció nincs, emberi kéz a gépből ki nem tudja emelni a felvételeket. (...) az autóba szerelt traffipaxot akár az ország teljes hosszában fel tudjuk állítani, ha mondjuk kontrollálni akarjuk az átvonuló forgalmat. Akkor nagyjából 20-30 kilométerenként számolhatunk egy ellenőrző autóval".

Kulcsszavak: közbeszerzés, közlekedés, közlekedésbiztonság, ORFK, traffipax
 
Eredményes a traffipaxtender Gyakori a gyorshajtás, vezetés közbeni telefonálás a fiatal autósoknál Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon Csütörtöktől működnek a közlekedési ellenőrzési pontok Csütörtöktől működnek a közlekedési ellenőrzési pontok Leszállt egy kisrepülő az M1-M7-es autópályán Leszállt egy kisrepülő az M1-M7-es autópályán
 
A BMW Group és az SGL Group háromszorosára növeli az amerikai szénszál-üzem kapacitását

A BMW Group és az SGL Group háromszorosára növeli az amerikai szénszál-üzem kapacitását

2014. május 10.
Tekintettel a szénszálak iránt az autóiparban mutatkozó jelentős keresletre, az SGL Automotive Carbon Fibers középtávon háromszorosára kívánja növelni szénszál-előállító üzemének termelőkapacitását.
Részletek

BMW i3

A beruházás értéke a már eddig invesztált mintegy 100 millión felül további 200 millió dollár. A 2015 elejére tervezett bővítéssel a Washington állambeli Moses Lake-i létesítmény a világ legnagyobb szénszál-előállító gyárává lép elő, a jelenlegi 80-ról nagyjából 200-ra bővítve dolgozói létszámát, azaz mintegy 120 új munkahelyet teremtve. Magas fokon automatizált termelésének köszönhetően a gyár bővítése a jövőben a BMW Group további modellsorozataiban is lehetővé teszi a szénszálas műanyag alkalmazását, mégpedig versenyképes árszinten és nagy mennyiségben.

Jelenleg a Moses Lake-i két gyártósor éves szinten mintegy 3 000 tonna szénszálat állít elő, kizárólag a BMW i modellek számára. Az SGL Automotive Carbon Fibers már idén nyáron további két, jelenleg építés alatt álló gyártósort helyez üzembe, 6 000 tonnára növelve, azaz megduplázva a gyár éves termelését. A mai ünnepélyes első kapavágással induló beruházás keretében létesülő ötödik illetve hatodik gyártósorral pedig középtávon már a jelenlegi háromszorosára, vagyis évi 9 000 tonnára bővül a kapacitás. A szénszál-gyártáshoz szükséges energiát vízerőművek állítják elő.

„Magas fokon automatizált termelési folyamataival és rendkívül szigorú minőségi követelményeivel a Moses Lake-i gyár új mércét állít a szakmában, miközben a világ leggyorsabban bővülő szénszál-előállító létesítménye.

BMW i3


Partnerünkkel, a BMW Grouppal közösen úttörő feladatot látunk el a szénszál-erősítésű műanyag széles körű elterjesztésében a nagysorozatú gépkocsigyártás területén. Más anyagokkal együttesen alkalmazva a CFRP új távlatokat nyit a környezetkímélő mobilitást segítő könnyűszerkezetes építés szolgálatában” – fejtette ki Dr. Jürgen Köhler, az SGL Group elnök-vezérigazgatója.

Dr. Klaus Draeger, a BMW AG igazgatótanácsának a beszállítói láncért felelős tagja szerint a szénszál-erősítésű műanyag a 21. század autóiparának kulcsfontosságú alapanyaga, amely döntő szerepet játszik a járművek tömegének csökkentésében, s ezzel az üzemanyag-fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás mérséklésében. „Intelligens anyagkombinációink részeként BMW i és BMW M modelljeinken kívül is széles körben kívánjuk majd alkalmazni a jövőben. Az SGL Group széles körű szakértelme valamint a CFRP-komponensek nagysorozatú gyártása terén rendelkezésünkre álló know-how egyesítésével a BMW további modellsorozatai számára is versenyképes áron és nagy mennyiségben állíthatjuk majd elő e különösen könnyű szerkezeti anyagot” – nyilatkozta Draeger.

A Moses Lake-i szénszál-üzem egyaránt alapvető szerepet tölt be a két vállalat hosszú távú stratégiájában, amely a szénszál-erősítésű műanyagok ipari méretű előállítását illetve a jövő járműkoncepcióiban való széles körű alkalmazását célozza.

BMW i8

A Moses Lake-ben készült szénszálakat eddig kizárólag a BMW i modellekbe épített anyagokhoz használták fel. A lipcsei gyárban az idei év eleje óta máris több mint 5 000 BMW i3 készült, a jelenlegi kapacitás eléri a napi száz gépkocsit. A BMW Group emellett BMW M modelljeiben immár több mint tíz éve alkalmazza e szuperkönnyű high-tech szerkezeti anyagot.

Andreas Wüllner, az SGL Automotive Carbon Fibers ügyvezető igazgatója így fogalmazott: „Az SGL Automotive Carbon Fibers mindössze négy év leforgása alatt a világ legnagyobb szénszál-előállítójává fejlődött. A szénszál-erősítésű műanyag mind gyakrabban fordul elő az autóiparban, ez a jövő anyaga.”

A megújuló energiaforrások jelenléte meghatározónak számított a helyszín kiválasztásában

A BMW Group és az SGL Group vegyesvállalati együttműködésük részeként 2013-ra már 100 millió dollárt invesztáltak a Moses Lake-i termelésbe, 80 új munkahelyet teremtve. Jay Inslee, Washington szövetségi állam kormányzója így nyilatkozott a bejelentés kapcsán: „Ezúton szeretném kifejezni szívélyes jókívánságaimat a BMW Group és az SGL Group felé, Moses Lake-i gyáruk ötödik illetve hatodik gyártósorának ünnepélyes első kapavágása alkalmából. Washington állam a BMW büszke partnere. Az úttörő szénszál-technológia hatékonyan serkenti az egyesült államokbeli termelést, e gyár révén pedig Washington állam élen járhat e fejlődésben.”

BMW

A szénszálak előállítása meglehetősen energiaigényes folyamat. A gyár Moses Lake-i telepítésének elhatározásában ennek megfelelően komoly szerepet játszott a víz, mint megújuló energiaforrás jelenléte, valamint Washington állam versenyképes energiaárai. Hasonlóan nagy befolyást gyakorolt az üzem létesítéséről 2010 áprilisában meghozott döntésben a helyi szinten rendelkezésre álló képzett munkaerő is. A gyárépítés első kapavágásának ünnepségére 2010 júliusában, míg a megnyitóra 2011 szeptemberében került sor. Dr. Jörg Pohlman, az SGL Automotive Carbon Fibers ügyvezető igazgatója: „Egyaránt hatékony segítséget kaptunk Grant megye és Moses Lake helyi hatóságaitól, ami döntő tényezőnek bizonyult az utóbbi évek rendkívül gyors fejlődésében. A gyár bővítése fontos mérföldkő e termelési helyszín jövőbeni útján.”

A szénszál-erősítésű többkomponensű anyagok előállítása

Az autóiparban alkalmazott szénszál-erősítésű kompozit anyagok több lépésben állíthatók elő. Az ehhez szükséges, poliakril-nitril szálon alapuló előtermék az SGL Group és a japán Mitsubishi Rayon Otakében (Japán) készülő gyártmánya. A poliakril-nitril szálakból a következő lépcsőben, immár a Moses Lake-i gyárban születnek meg a szénszálak, amelyekből egy másik vegyesvállalati termelési helyszínen, a németországi Wackersdorfban készítenek szénszálas szövetet. Ez utóbbi adja a BMW landshuti és lipcsei gyárában beépített szénszál-erősítésű műanyag karosszériaelemek alapanyagát. A BMW i modellekben a CFRP máris tekintélyes arányt képvisel az alkalmazott szerkezeti anyagok körében, egyaránt elsőként ilyen mértékben illetve sorozatgyártásban. Jelen vegyesvállalata révén a BMW Group számára hosszú távon is biztosított e kulcsfontosságú innovatív alapanyag. Az SGL Group a nagyszilárdságú anyagok terén rendelkezésére álló széles körű szakértelemmel és a szénszál-alapú anyagok előállításában összegyűjtött tapasztalatával járul hozzá mindehhez.
 
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, BMW, fejlesztés, szénszál
 
A BMW Group és az SGL Group háromszorosára növeli az amerikai szénszál-üzem kapacitását A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM A BMW Group és az SGL Group háromszorosára növeli az amerikai szénszál-üzem kapacitását Bemutatkozik az új Uniroyal MS plus 77 A BMW Group és az SGL Group háromszorosára növeli az amerikai szénszál-üzem kapacitását Tíz százalékkal nőtt a személyautók gyártása Csehországban A BMW Group és az SGL Group háromszorosára növeli az amerikai szénszál-üzem kapacitását A Volvo megkezdi egy új egy új motorcsalád gyártását A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét
 
Barcelona az egyetlen e-NV200 modellt gyártó Nissan üzem

Barcelona az egyetlen e-NV200 modellt gyártó Nissan üzem

2014. május 10.
A Nissan elindította második 100%-ban elektromos járműve, az e-NV200 gyártását. A modell személygépkocsiként és kishaszongépjárműként is kapható lesz.
Részletek


Nissan e-NV200

Az ünnepségen részt vett José Manuel Soria a spanyol Iparügyi Minisztérium képviseletében, Artur Mas katalán elnök, valamint Barcelona polgármestere, Xavier Trias. A vendégeket a Nissan vezető tervezési igazgatója, Andy Palmer köszöntötte.

A Nissan barcelonai üzeme felel az úttörő zéró emissziós jármű gyártásáért globális szinten. A modell kishaszongépjárműként, személygépjárműként és elektromos taxiként is forgalomba kerül. A Nissan barcelonai üzeméhez kapcsolódó 100 millió eurós beruházás a szélesebb körű, 431 millió euró értékű spanyolországi befektetés része. Az e-NV200 modell induláskor körülbelül 20 nemzetközi piacra, többek között Japánba kerül exportálásra. A termékindítást követően a piacok száma a Nissan LEAF bevezetéséhez hasonlóan emelkedik majd, hogy folytatódhasson a vállalat által elindított piacbővítés az elektromos járművek terén.

A Nissan Motor Co. Ltd. vezető tervezési igazgatója, Andy Palmer az esemény kiemelt vendégeként hozzátette: „Második elektromos járművünk gyártásának első napja egy jelentős mérföldkő a Nissan életében.  Napjainkban az elektromos járműveket már mainstream technológiaként ismerik el, sok versenytársunk azonban még csak első elektromos járművük termékindításánál tart, a Nissan modellek tehát egyértelműen rendelkeznek az úttörő szerep előnyeivel. Büszkék vagyunk arra, hogy a Nissan LEAF a világ legkeresettebb elektromos járműve; több mint 110 000 elégedett ügyfelünk élvezheti az elektromos jármű kínálta csendes és zavartalan utazást."
 
Nissan e-NV200

Barcelona a világon az első város, amely az e-NV200 modellt 100%-ban elektromos taxiként mutathatja be. Palmer szerint ez a kezdeményezés létfontosságú a város számára: „Az e-NV200 taxi kiemelt fontossággal bír, hiszen a légszennyezettség szintje még soha nem volt ilyen magas Londonban és Párizsban. Azáltal, hogy jelentős számú zéró emissziós járművet juttatunk Barcelona utcáira, tisztább levegőt biztosítunk minden állampolgár, látogató és turista számára. Bízunk abban, hogy az elkövetkező években az előrelátó önkormányzatok mindenhol ösztönzik majd az autó kínálta előnyök kihasználását településeiken."

Barcelona polgármestere számára az új elektromos furgon gyártásának megkezdése, valamint a Nissan és Barcelona közötti partnerség „egy Barcelonát és vonzáskörzetét átölelő stratégia része. A cél Barcelona megerősítése egy olyan új városi gazdasági modell központjaként, amely az innováción, technológián és fenntarthatóságon alapul. Városunk stratégiája részeként olyan ágazatokat célzunk meg, amelyek létfontosságúak a jövő szempontjából, beleértve az elektromos járművek bevezetését. Emellett azon dolgozunk, hogy jólétet biztosítsunk városunkban, megerősítsük gazdaságunkat és iparunkat; ez a kezdeményezés pedig egy nagyon fontos előrelépés, amely jelentősen javítja a lakosság életminőségét."

Nissan e-NV200

Frank Torres, a spanyolországi Nissan ipari tevékenységekért felelős ügyvezető igazgatója és alelnöke a következőket nyilatkozta: „Barcelonát az a megtiszteltetés érte, hogy a városban kerül sor a Nissan második 100%-ban elektromos járművének gyártására, amely az itteni csapat sok éven át tartó kemény munkáját és minőségi fejlesztését dicséri. Ez már a második alkalom, hogy a Nissan otthonát jelentő Japánba exportálunk Spanyolországban gyártott modellt, ami az üzemben dolgozó munkatársaim számára fantasztikus eredmény."

Barcelona a Nissan egyetlen olyan üzeme világszerte, amely az e-NV200 elektromos változatát gyártja, ez pedig azt jelenti, hogy a világ minden tájára innen kerül exportálásra a modell, Japánt is beleértve. A piacokra exportált első járművek júniusban indulnak útnak
 
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, e-NV200, elektromos, elektromos autó, gazdaság, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
A Porsche újraindítja a sportautók gyártását A Porsche újraindítja a sportautók gyártását Barcelona az egyetlen e-NV200 modellt gyártó Nissan üzem Az új Nissan Pulsar teljesen átformálja a C-szegmenssel kapcsolatos elvárásokat Barcelona az egyetlen e-NV200 modellt gyártó Nissan üzem Tarlós István szerint lesz forrás a 3-as metró felújítására Barcelona az egyetlen e-NV200 modellt gyártó Nissan üzem A Volvo XC90 továbbra is az egyik legbiztonságosabb sport-terepjáró a piacon A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha
 
Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport

Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport

2014. május 10.
Rekordmértékű, 1,1 milliárd dolláros profitot ért el március 31-ével  zárult üzleti évében a dubaji székhelyű, a légitársaságot is magába foglaló Emirates-csoport, beruházásaik összege pedig szintén rekordra, 6 milliárd dollárra emelkedett.
Részletek

Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport

A csoport honlapján közölte eredményeit, nyeresége 32 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, így megszakítás nélkül huszonhatodik éve nyereségesen üzemel. A csoport árbevétele 23,9 milliárd dollár volt, amely 13 százalékkal  haladta meg a 2013-ast.

Beruházásokra 6 milliárd dollárt költöttek, az új gépek vásárlása mellett 11 százalékkal 75 ezer fölé növelték alkalmazottaik számát. A légitársaság 22,5 milliárd dolláros árbevételt ért el, kiadásaik közül kiemelték a 8,4 milliárdos kerozinköltségeket, amely mintegy 10 százalékkal haladta meg az előző üzleti évit annak ellenére, hogy az árak jelentősen nem változtak. Az üzemelési költségek 12 százalékkal emelkedtek, de a 13 százalékkal magasabb árbevétel miatt a cég nyereséges maradt, az üzleti évre 887 millió dolláros pluszt könyveltek el, amely 43 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

Az utasszám 44,5 millió volt, 13 százalékkal több, mint az előző évben, a járatok átlagosan 79,4 százalékos töltöttséggel üzemeltek. A töltöttségi mutató annak ellenére nem változott, hogy a kapacitásokat 15 százalékkal emelték. Az elmúlt üzleti évben 24 új repülőgépet vett át a cég, köztük 16 darab Airbus A380-ast és hat Boeing 777-300-ast. A flotta mérete ezzel 217-re nőtt, és továbbra is ez a légitársaság üzemelteti a legtöbb A380-ast, a világ legnagyobb utasszállító repülőgépét. Az új gépek érkezésével az Emirates kilenc új útvonalat nyitott, 2014-ben pedig további öt új repülőtér kerülhet fel a térképére.

Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport

Kulcsszavak: Emirates, gazdaság, légiközlekedés, légitársaság
 
Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport Tizenötödik hónapja emelkedett az eladott új autók száma az EU-ban Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetően Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport Az Audi tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autói eladását Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport Stagnált a forgalomba helyezett új autók száma júniusban Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép
 
Shell Eco-marathon: tizedével könnyebb a győri autó

Shell Eco-marathon: tizedével könnyebb a győri autó

2014. május 10.
A tavalyinál tizedével könnyebb járművel indul a hétvégén a rotterdami Shell Eco-marathon Europe 2014 versenyre a győri Széchenyi István Egyetem csapata - hangzott el pénteki sajtótájékoztatójukon, amelyen bemutatták idei napelemes autójukat.
Részletek

Shell Eco-marathon: tizedével könnyebb a győri autó

Pup Dániel csapatmenedzser az MTI érdeklődésére elmondta: tavaly 97 kilós volt a kocsi, idén viszont "bőven kilencven kilogramm alá be tudtunk férni", akár a 85-höz is erősen közelítve. Tavaly 34 induló közül hetedikek lettek a városi koncepcióautók kategóriájában, de most is mintegy negyven rivális között kell bizonyítaniuk a hatékony energiafelhasználást díjazó versenyen.

"Nagyon sok mindent könnyítettünk, nagyon sok mindent fejlesztettünk a járművön" - jegyezte meg, hozzátéve, ugyan a 2013-as versenyautót fejlesztették tovább, de teljesen új az első és a hátsó futómű.

Ugyanakkor komoly feladat elé állította őket az a szabálymódosítás, amely szerint se gyári, se abból átalakított elektronikai vezérlőegységet nem használhatnak a csapatok; ezzel péntek hajnalban tehették meg az első tesztköröket, említette meg Pup Dániel.

Shell Eco-marathon: tizedével könnyebb a győri autó

A viadalról szólva a csapatmenedzser elmondta: vasárnap indulnak a versenyre, amelynek első két napja a regisztrációval telik, a következő kettő pedig a gépek vizsgájával. Ennek során órákon keresztül, több száz szempont alapján vizsgálják a kocsikat. A következő két nap a tesztelésé.

Maga a két napon keresztül tartó verseny pénteken délben veszi kezdetét; ekkor a Rotterdam belvárosában kialakított 1,6 kilométeres pályán kell a járműveknek négy futamban 10-10 kört teljesíteniük, legfeljebb 40 perc alatt.

Kulcsszavak: járműipar, környezetbarát, környezetvédelem, Shell, Shell Eco-marathon, verseny
 
A MAN és a Goodyear bővítik együttműködésüket A MAN és a Goodyear bővítik együttműködésüket Audi Hungaria: elindult a második műszak Audi Hungaria: elindult a második műszak Plakátművészet szálló porral - A Nissan új kampánya a légszennyezésre hívja fel a figyelmet Plakátművészet szálló porral - A Nissan új kampánya a légszennyezésre hívja fel a figyelmet Shell Eco-marathon: tizedével könnyebb a győri autó Tavaly ismét Szlovákiában gyártották egy főre számítva a legtöbb autót Shell Eco-marathon: tizedével könnyebb a győri autó A Volvo Trucks nyolc hónap alatt teljes egészében megújította európai teherautó-kínálatát
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9101 - 9110