Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9161 - 9170
Jelentős mennyiségű használt autó érkezett hazánkba az első negyedév során

Jelentős mennyiségű használt autó érkezett hazánkba az első negyedév során

2014. április 30.
Az év eleji várakozásokkal ellentétben a 2014. január 1-én bevezetett új illetéktörvény sem szabott gátat a külföldről beáramló autók számának:  az első negyedév során drasztikusan nőtt a gépjármű behozatal.
Részletek

Jelentős mennyiségű használt autó érkezett hazánkba az első negyedév során

Januártól március végéig 20.735 használt kocsit helyeztek forgalomba hazánkban, ami 49,6 százalékkal több 2013 hasonló időszakához képest.

Az előzetes prognózisokkal ellentétesen alakult a használt autó import, ugyanis 2014 januártól március végéig terjedő időszakában minden eddiginél nagyobb számban érkeztek másodkézből származó gépkocsik hazánkba. Az új illetéktörvény bevezetésével ugyanis kormányzati szinten azt remélték, hogy csökken a külföldről beérkező használt autók száma - legalábbis kevesebb idős autó érkezik majd a 2014. január 1-én bevezetett, a külföldről behozott használt járművekre vonatkozó vagyonszerzési illeték miatt.

Ezzel szemben a növekvő költségeknek nem volt elrettentő hatása, az év első három hónapjában 20.735 autót helyeztek forgalomba használtan, ami 49,6 százalékkal múlta felül az egy évvel ezelőtti (2013 Q1: 13.863 autó), s 78,4 százalékkal a 2012-es eredményeket (2012 Q1: 11.625 autó). Az idén behozott gépjárművek esetében 59 százalékban tíz évnél idősebb kocsik voltak a kiválasztottak (12.357 autó), s mindössze minden ötödik négykerekű volt öt évnél fiatalabb (4250 autó).

A márkaösszetételt vizsgálva ebben az időszakban ismét a Volkswagen (2978 autó) bizonyult a legkeresettebb a hazai vásárlók körében, második helyre ezúttal a Ford (2187 autó) lépett fel, minimálisan megelőzve a BMW-t (2164 autó). A határon túlról érkező gépkocsik körében láthatóan nagy érdeklődés van a magasabb besorolású autók iránt: az Audi (1607 autó) és a Mercedes (1462 autó) is az első hatban végzett a listán. Luxusautókból is akad néhány a használtan forgalomba helyezett autók között: 38 db Porsche, 5 db Ferrari s 1-1 Aston Martin és Maserati érkezett Magyarországra az első három hónapban.

Jelentős mennyiségű használt autó érkezett hazánkba az első negyedév során

A típusok összehasonlításában a 3-as BMW végzett az élen (1314 autó), a képzeletbeli dobogó második fokára a Volkswagen Passat (1019 autó), harmadikra pedig a Volkswagen Golf (834 autó) lépett. A magasabb kategóriájú autók térhódítása ebben a szűrésben is megfigyelhető: negyedik helyen áll az Audi A4 (744 autó), hetedik a 5-ös BMW (487 autó), kilencedik az A-osztályú Mercedes (417 autó), s tízedik az Audi A6 (396 autó).

A legtöbb kintről érkező autó Budapesten (3526 autó), illetve Pest Megyében (2952 autó) talált gazdára, de szintén számos vásárló döntött külföldi autó mellett Győr-Moson-Sopron (1389 autó) és Bács-Kiskun Megyében (1302 autó). A legkevesebb importot Nógrád (322 autó) és Békés Megyében (462 autó) regisztrálták.

"Az új szabályozás sajnos nem hozta meg a várt változásokat, s továbbra is áramlanak be országunkba a bizonytalan előéletű, rossz állapotú, idős autók. Amellett, hogy ezek a gépkocsik közlekedésbiztonság és környezetvédelem tekintetében sem felelnek meg minden esetben az elvárásoknak, fenntartási költségeik jelentős terhet róhatnak az új tulajdonosokra, amivel gyakran nem is számolnak a vevők" - vélekedett Frank György, a Das WeltAuto megbízott márkaigazgatója. Az idős kocsik importjának a szigorúbb szabályozás vagy az új autó piac fellendülése szabhatna gátat. Ez utóbbi területen azonban a megfelelő finanszírozási lehetőségek, s a hitelfelvételi hajlam hiánya miatt nem várható átütő változás" - tette hozzá.  

Kulcsszavak: gazdaság, használt autó, jármű kereskedelem, weltauto
 
10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport Jelentős mennyiségű használt autó érkezett hazánkba az első negyedév során 2,91 millió Volkswagen személyautót szállítottak ki június végéig Rekord árbevétel az Audinál Rekord árbevétel az Audinál Kétszámjegyű bővülésre számít a magyar elektromosautó-piacon a BMW Kétszámjegyű bővülésre számít a magyar elektromosautó-piacon a BMW Jelentős mennyiségű használt autó érkezett hazánkba az első negyedév során Megnyílt az M0-s autóút M6-51. számú főút közötti kibővített szakasza
 
Irányjelző Közlekedési Magazin áprilisi ajánló

Irányjelző Közlekedési Magazin áprilisi ajánló

2014. április 29.
Az Irányjelző Közlekedési Magazin áprilisi adásában visszatekintünk az ide Genfi Autószalonra, és az Autó Motor és Tuning Show-ra ahol főleg a motorok kapták a főszerepet.
Részletek

Seat Leon ST

Az Irányjelző Közlekedési Magazin áprilisi adásában visszatekintünk az ide Genfi Autószalonra, és az Autó Motor és Tuning Show-ra ahol főleg a motorok kapták a főszerepet.

A Seat márkaigazgatójával megnéztük az új Leon ST-t, a Nemzeti Közlekedési Hatóság főosztályvezetőjével a biztonsági gyermekülések fontosságáról beszélgettünk, és bemutatjuk az elektromos, és földgáz üzemű taxikat, melyekkel már Budapest útjain találkozhatunk. 

Tesztrovatunkban a Suzuki SX4 S-Cross-t és a Fiat 500L Multijet Living változatát mutatjuk be.

Nissan LEAF


Kulcsszavak: 500l, ajánló, fiat, irányjelző magazin, leaf, Leon ST, nissan, seat, suzuki, SX4 S-CROSS
 
A FIAT visszatér a B-szegmensbe az új Fiat 600e-vel A FIAT visszatér a B-szegmensbe az új Fiat 600e-vel Irányjelző Közlekedési Magazin áprilisi ajánló Szombaton ismét RallyCafé a Jazzy Streeten Az élmény, ami mindenki arcára mosolyt csal Az élmény, ami mindenki arcára mosolyt csal Az AUTOBEST zsűri a 2017-es év ”Európa legjobb vétele” díjjal ismerte el a SEAT Atecát Az AUTOBEST zsűri a 2017-es év ”Európa legjobb vétele” díjjal ismerte el a SEAT Atecát A Nissan bemutatja a Juke prémium különleges kiadását A Nissan bemutatja a Juke prémium különleges kiadását
 
Birminghamben mutatkozik be az új Renault Master

Birminghamben mutatkozik be az új Renault Master

2014. április 29.
A birminghami Commercial Vehicle Show-n rántja le a leplet a Renault Trucks az új Masterről, mely 2,8-tól 4,5 tonnáig terjedő változatokban lesz kapható. Az új Renault Master megújult formatervvel, új teljesítményszintekkel, biturbó technikával, alapfelszerelésként beépített ESC-vel és a takarékos üzemanyag-fogyasztást szolgáló gazdaságos üzemmóddal kívánja meghódítani az ügyfeleket.
Részletek

Renault Master

A 2014. április 29. és május 1. között Birminghamban megrendezett Commercial Vehicle Show-n mutatja be a Renault Trucks az új Mastert. A kínálat 2,8-tól 4,5 tonnáig terjed, és szerepel benne furgon, szimpla kabinos és dupla kabinos, kisbusz, busz, illetve alvázkabin változat. Rendelhető lesz elsőkerék- vagy hátsókerékhajtással, szimpla- vagy ikerkerekekkel, manuális vagy robotváltóval is. Röviden: az új Renault Master maximálisan teljesíti azoknak megrendelőknek az elvárásait, akik városi környezetben végzett feladatokra kívánják használni az új modellt.

Az új Renault Master biturbó technikával készül (a 135 és a 165 LE-s változatok). Ebben a rendszerben a kis- és a nagynyomású feltöltő akár felváltva, akár egyidejűleg működtethető, ami maximális töltőnyomást biztosít a motor működésének valamennyi fázisában. Ez a vezető számára a jobb vezetési komfortban, a magasabb teljesítményszintekben, és ezzel egyidőben a kisebb fogyasztásban és CO2-kibocsátásban nyilvánul meg.

Renault MasterAz új Renault Master vásárlói még tovább csökkenthetik a jármű fogyasztását az Eco-Mode alkalmazásának köszönhetően, ami a 135 illetve 165 lóerős motorral készült változatok alapfelszerelése lesz. A gazdaságos üzemmódot a vezető a műszerfalon található gombbal kapcsolhatja be. Az új Renault Master 135 illetve 165 lóerős változataiban a start-stop rendszer is alapfelszerelés, amely automatikusan leállítja a motort, amikor a jármű megáll a piros lámpánál, majd újraindítja, ha a vezető a kuplungot lenyomja, vagy egyes fokozatba kapcsol. A biturbó technikával kombinálva ezek a segédrendszerek akár tíz százalékkal is csökkenthetik az átlagos üzemanyag-fogyasztást.

A 2,3 literes Euro 5-ös motorral felszerelt új Renault Master modellek a teljesítményszintek széles választékát kínálják: a manuális váltóval ellátott teherautókba ötféle (110-től 165 LE-ig), a robotváltóval felszerelt változatokba kétféle (125 és 150 LE) teljesítmény közül választhatnak az ügyfelek.

A magas szintű biztonság jegyében az új Renault Master valamennyi változatának alapfelszerelése az ESC elektronikus menetstabilizáló rendszer. A kiváló kormányozhatóság és a kifogástalan biztonság érdekében az ESC a lejtőn történő elindulást segítő rendszert (Hill Start Aid), vészfékasszisztenst (Emergency Brake Assist), a tapadást segtő elektronikus rendszert (Extended Grip), a pótkocsi stabilitását biztosító funkciót (Trailer Swing Assist), adaptatív terhelésellenőrzést (Adaptative Load Control) és borulásvédelmi rendszert is tartalmaz (Anti rollover control System).

Renault Master

A kisbusz változatokba gumiabroncsmyomás ellenőrző rendszer is igényelhető. A fokozott biztonságot szolgáló kiváló láthatóság érdekében az új Renault Master utasoldali napellenzőjéhez kiegészítő tükör is rendelhető, amely kiküszöböli a holtteret a külső visszapillantó és a sofőr látómezője között.

A formaterv megújulása azonnal szembeötlik az új motorházfedélben és az új hűtőmaszkban, amelyre kavicsfelverődés elleni fóliát is lehet rendelni. Az új Renault Trucks kínálat többi járművéhez hasonlóan az új Renault Master modellek vezető- és utasoldali ajtajára is felkerül a piros « by Renault Trucks » feliratú fém lapocska, ami a furgon változatok hátsó ajtaján is megjelenik.

A Renault Trucks felfogása szerint a szolgáltatás szerves része a járműnek – ezért az új Renault Master a felhasználással összhangban kialakított szolgáltatásokat kínál. A Fast & Pro márkanevet viselő központokban az ügyfeleket a kifejezetten a haszonjárműveknek kialakított területen fogadják, ahol a szokásosnál rövidebb idő alatt és kedvezőbb áron végzik el a járművek karbantartását. A Renault Trucks szolgáltatásának minőségét szavatolják a Start & Drive karbantartási szerződések, valamint az egyedi igényekhez igazított finanszírozások és biztosítások.

Az áruterítési járművek piacán a Renault Trucks kínálja a legszélesebb választékot, ezt a következő modellek alkotják: az új Renault Master, a Renault Maxity, a Renault Trucks D Cab2m, a Renault Trucks D és a Renault Trucks D WIDE.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, bemutató, haszonjármű, Master, renault, Renault Trucks
 
Sportos high-tech – Az új Audi S4 és S4 Avant Sportos high-tech – Az új Audi S4 és S4 Avant Ismét piacvezető a Suzuki Ismét piacvezető a Suzuki Birminghamben mutatkozik be az új Renault Master A Los Angelesi Autókiállításon mutatkozott be az új Ford Explorer Visszaszámlálás a gyártás kezdetéig: 2018-ban kezdődött a zwickaui üzem elektromos autógyárrá való átalakítása Visszaszámlálás a gyártás kezdetéig: 2018-ban kezdődött a zwickaui üzem elektromos autógyárrá való átalakítása Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT
 
Növelte éves eredmény-előrejelzését a Continental AG

Növelte éves eredmény-előrejelzését a Continental AG

2014. április 29.
Első negyedéves nyereségének közel 20 százalékos növekedése után megemelte éves eredmény előrejelzését is a Continental AG gumiabroncsgyártó és autóiparialkatrész-beszállító konszern - idézi az Automotive News Europe hírportál a Bloomberg hírügynökség cikkét.
Részletek

Növelte éves eredmény-előrejelzését a Continental AG

A kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) összehasonlítható alapon (akvizíciós hatások nélkül) 953 millió euró lett az idei első negyedévben. A Continental részvényeseinek közgyűlése előtt közzétett előzetes adatok szerint az első negyedévben az értékesítési árbevétel 4 százalékkal 8,4 milliárd euróra emelkedett.

A Continental az eredménye javulásának tükrében éves eredmény előrejelzését is megemelte. Az éves EBIT eszerint az értékesítési árbevételnek legalább a 10,5 százaléka lesz az előző prognózisban kilátásba helyezett 10,0 százalék helyett.

A Continental sorban az ötödik egymást követő évben célozza meg az újabb értékesítési rekordot. Tervét a tavalyi eredményét is nagyban javító parkoló asszisztens rendszerei és fékelektronikai berendezései piaci sikerére alapozza. A Continental a vezetésbiztonságot javító, a károsanyag-kibocsátást csökkentő és a járműkommunikációs-rendszerek fejlesztésére összpontosítva kíván az autópiac forgalmát meghaladó növekedést elérni.

Növelte éves eredmény-előrejelzését a Continental AG

A még januárban tett előrejelzésében a Continental az idei évre forgalmának az autópiac egészére jelzett 2,5 százalékosnak a kétszeresét, 5 százalékos növekedését, 35 milliárd euró elérését helyezte kilátásba.

A Continental autóipari függőségének enyhítését szem előtt tartva a ContiTech műanyagipari üzletág megerősítése érdekében az idén februárban 1,4 milliárd euróért megvásárolta a Veyance Technologies vállalatot a Carlyle Group-tól. A futószalagokat és tömlőket gyártó amerikai Veyance 28 százalékról 32 százalékra növeli meg a Continental nem autóipari beszállításból származó bevételének részarányát. A konszern ezt a részarányt legalább 40 százalékra tervezi növelni további akvizíciók segítségével.
A Continental május 6-án teszi közzé első negyedéves eredmény-beszámolóját.
Kulcsszavak: autóipar, continental, gazdaság, gumiabroncs
 
Növelte éves eredmény-előrejelzését a Continental AG A Tesla Motors biztonságosabbá tette sikermodelljét Növelte éves eredmény-előrejelzését a Continental AG A Mercedes a nagyterűek között Növelte éves eredmény-előrejelzését a Continental AG Ismét rekordot döntött a Hankook Tire – 4,9 milliárd euró eredménnyel zárta a 2012-es pénzügyi évet Növelte éves eredmény-előrejelzését a Continental AG A Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót A téli gumi csak az első lépés – erre figyeljen, ha biztonságosan akar vezetni a hidegben A téli gumi csak az első lépés – erre figyeljen, ha biztonságosan akar vezetni a hidegben
 
Toyota: Közlekedésbiztonság elméletben és gyakorlatban

Toyota: Közlekedésbiztonság elméletben és gyakorlatban

2014. április 29.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság által életre hívott www.kreszfelfrissito.hu, ingyenes közlekedésbiztonsági projekt már eddig is jelentős sikereket ért el felhasználói körében, melyhez nemrég a világ vezető autógyártó cége is csatlakozott.  A Toyota nemcsak minőségi gépjárműiről híres, de élen jár a társadalmi felelősségvállalásban és a közlekedésbiztonságban.
Részletek

Toyota

„Magyarországon mindig fókuszban volt a közlekedés, fontos volt, kinek van autója, biciklije. Bonyolult világban élünk, sokan közlekedünk és annyi információ ér minket szinte minden percben, hogy nem tudunk és talán nem is lehet, mindent azonnal megjegyezni vagy megtanulni. Ez igaz a változó KRESZ szabályokra is, melyeket épphogy csak elkapunk az esti híradóban vagy az újságban.” - mondta Krajcsovits Sándor, a Toyota Motor Hungary Kft. PR és termékoktatási menedzsere.

„Manapság az autógyártással foglalkozó cégeknek meg kell találniuk az egyensúlyt az ügyfelek igényei és a műszakilag biztonságosan teljesíthető újítások között. Egy gépkocsi egyszerre legyen kényelmes, erős, kis fogyasztású, környezetbarát, de mindenekelőtt tartalmazza a mai modern kommunikációs eszközöket is, mint például a navigáció vagy  akár a mobilnet. Ezek a fejlesztések azonban maguk után vonják az autók tömegének növekedését is, ami közvetlenül érinti a gépjármű aktív biztonsági berendezéseit (például az ABS, TRC- kipörgésgátló, VSC- stabilitásvezérlő, radaros tempomat és pre-crash rendszer) valamint passzív (légzsák rendszerek, nagyszilárdságú karosszéria, speciális biztonsági övek) biztonsági rendszereit is.

Toyota

A nagyobb tömeg ugyanis több aktív biztonsági berendezést igényel, ami nagyobb passzív biztonságot követel, hiszen minél nagyobb egy autó tömege, annál nagyobb feladat a hatékony fékezés és a stabilitás megteremtése. Az összetett rendszerek beépítése miatt tovább nő az autógyártók felelőssége, mert ezeknek a gépjárműveknek megbízhatóaknak és biztonságosnak is kell lenniük egyben. Mindezek mellett nem szabad elfeledkeznünk az autót használók felelősségéről sem” - szögezte le a menedzser.

A japán márka az évek során ezekhez mindig maximálisan igazodott is: a világon elsőként vezette be a full hybrid hajtást, a napfény tartományban világító LED fényszóró technológiáját, valamint 2003-ban a térdlégzsákot, mely az ütközés során megakadályozza a lábak sérülését, és a felsőtest kifordulását. A vállalt 2014-ben is megőrizte a világ legnagyobb gépjármű márkája címet, mivel az év első három hónapjában hat százalékkal több autót - 2,58 millió darabot – adott el, mint a tavaly az első negyedévben.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére, a Nemzeti Közlekedési Hatóság által megvalósított, ingyenes állami közlekedésbiztonsági projekt, a www.kreszfelfrissito.hu is azon ötletek közé tartozik, melyet a Toyota Motors Hungary kiváló kezdeményezésként üdvözöl.

Toyota

„Cégünk a közlekedésbiztonság minden tevékenységét igyekszik lefedni, részt vesz és támogatja a társadalmi felelősségvállalás és oktatás minden formáját is. Ezért is tartjuk nagyszerű projektnek ezt az e-learning rendszerben kidolgozott programot, mely lehetővé teszi a magyar közlekedés legfontosabb elemének ingyenes, rugalmas és gyakori ismétlési lehetőséggel kialakított elsajátítását. Mi is internetes oktatást használunk a munkánk során, mivel így hatékony és látványos ismereteket tudunk átadni a kollégáinknak.

A www.kreszfelfrissito.hu egy összeszedett, strukturális ismeretterjesztő anyag, ami azoknak is újat tud mondani, akik rutinból, régóta vezetnek, de segítheti azok tanulását is, akik abszolút kezdők, vagy sosem jártak még KRESZ tanfolyamon. Ajánlott még a kerékpárosoknak is, akik szintén jelentős szereplői a közlekedésnek, és sokszor nem tudják milyen jogok és kötelezettségek vonatkoznak rájuk. Ennek az oktatási programnak ezért további előnye, hogy sokszor rávilágít a közlekedés többi szereplőjének viselkedésére is. Életszerű helyzetekkel és animációkkal magyarázza el, hogy milyen helyzetben hogyan kell - vagy érdemes- reagálni, és a KRESZ-ben milyen változások léptek életbe az elmúlt időszakban. Személyes büszkeségem pedig, hogy több munkatársam is sikeresen teljesítette a program tudáspróbáját”- összegezte Krajcsovits Sándor.

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, nfm, nkh, támogatás, toyota
 
Toyota: Közlekedésbiztonság elméletben és gyakorlatban Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt Élesben vizsgázott a Toyota hibridre épülő robot taxi szolgáltatás Élesben vizsgázott a Toyota hibridre épülő robot taxi szolgáltatás Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast Toyota: Közlekedésbiztonság elméletben és gyakorlatban Díjjal jutalmaztak két Magyarországi Toyota márkakereskedőt
 
Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója

Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója

2014. április 29.
A Eurosport Events, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Túraautó-világbajnokságának (WTCC) szervezője az Alfa Romeo lenyűgöző sportautóját választotta biztonsági autónak a 2014-es szezonra.
Részletek

Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója

Május 3.-án és 4.-én immár negyedik alkalommal rendezik a FIA Túraautó-világbajnokság (WTCC) versenyhétvégét a Hungaroringen.

A Eurosport Events, a  Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) WTCC szervezője az Alfa Romeo lenyűgöző sportautóját, az Alfa 4C-t választotta biztonsági autónak a 2014-es szezonra. A többszörös díjnyertes sportkupé speciális festést kapott a világbajnokság futamaira, sofőrje a Portugál Bruno Correia  – aki 2009 óta WTCC hivatalos biztosági autóinak vezetője –  Alfa Romeo logoval ellátott versenyruhát visel a versenyeken.

Az Alfa Romeo 4C-re azután esett a választás, hogy a 29. Párizsi Nemzetközi Autófesztiválon elnyerte a legszebb 2013-as autónak járó díjat, amelyet a Nemzetközi Autófesztivállal (IAF) közösen szervezett és a FIA WTCC-t az Eurosport Eventsen keresztül támogató Eurosport internetes oldalán lezajlott közönségszavazás eredménye alapján ítéltek oda az olasz kompakt sportautónak. Az Alfa Romeo 4C-t az olasz márka mérnökei tervezték és a modenai Maserati gyárban készült. A modell a márka modern ikonja, amely az Alfa Romeo legsportosabb génjeit hordozza magában: teljesítmény, élvonalbeli technológia, maximális vezetési élmény és lélegzetállító stílus jellemzik.

Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója

A két üléssel szerelt, középmotoros, hátsókerék-hajtású kupé kétség kívül vezetésre született és a versenypályán nyújtja a legjobb formáját, ahol a gyorsaság, a rövid fékút és a keresztirányú gyorsulás elengedhetetlen feltételei a legjobb köridőknek. Az autó mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége 258 km/óra, a fékezéskor ható erő 1,2 g, az oldalirányú gyorsulás pedig több mint 1,1 g. Mindez többek között az optimális súlyelosztásnak (40% az első és 60% a hátsó tengelyen), a csupán 895 kg száraz tömegnek (az autót nagyrészt szénszálas és SMC kompozit anyagok, alumínium, valamint acél alkotják), illetve a kivételes, 4 kg/LE alá eső súly/teljesítmény aránynak köszönhető.

Az új, 240 lóerős 1750 Turbo benzinmotor, az új generációs Alfa TCT dupla száraz kuplungos sebességváltó és a továbbfejlesztett Alfa DNA programválasztó kapcsoló a vadonatúj Race verseny-üzemmóddal szintén hozzájárul az élvonalbeli teljesítményhez. Az új, alumínium szerkezetű, 200 bar rendszernyomású közvetlen befecskendezéses, négyhengeres 1750 Turbo benzinmotor elképesztő teljesítményre képes: a több mint 200 Nm/l nyomaték és 137 LE/l fajlagos teljesítmény egyedülállónak számít a kategóriájában. A motor 6000/perc fordulatszámon fejti ki a maximális, 240 lóerős (176 kW) teljesítményét.

Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója

Kiváló tulajdonságaiból adódóan az Alfa Romeo modellje tökéletes gépjármű ahhoz, hogy ellássa a biztonsági autó feladatait egy olyan nemzetközi versenysorozatban, mint a FIA WTCC, amelyen kizárólag négyüléses sorozatautók vehetnek részt. A 2005-ben a Eurosport Events, a Eurosport Group nemzetközi eseményeket szervező részlege által útjára indított FIA WTCC keretében a 2014-es szezonban is 12 futam kerül megrendezésre 4 kontinensen. Az évad a hagyományoknak megfelelően Makaóban a Da Guia Circuiton zárul november 16-án. Az Eurosport és az Eurosport 2 csatornák élőben közvetítik mind a 24 versenyt, amelyeket Paolo Allievi és Gordon De Adamich autósport-riporterek kommentálnak majd.

A 4C örökösei: az új Giulietta és MiTo "Quadrifoglio Verde" kivitel

A két új nagyteljesítményű modell méltó társa a lenyűgöző 4C-nek. Az új Giulietta és MiTo "Quadrifoglio Verde" modellváltozatok az idei Genfi Autószalonon mutatkoztak be és hamarosan érkeznek a hazai márkakereskedésekbe.

A közelmúltban megújult modellek a márkára jellemző tökéletes stílussal, kompakt és hatékony motorokkal, optimális teljesítmény-súly aránnyal, valamint a vezetési élményt központba helyező "tiszta Alfa Romeo" technológiával hódítanak továbbra is a piacon. A MiTo és a Giulietta "Quadrifoglio Verde" változatai szintén részt vettek a legjobb Alfa Romeó-k hagyományainak építésében: dinamizmus, teljesítmény, hatékonyság, a környezet tisztelete, és kényelem a hétköznapokban jellemzi őket. Az Alfa Romeo azoknak szánja autóit, akik nem csupán "praktikus közlekedési eszközökre", hanem valódi "izgalomra" is vágynak.

Giulietta és MiTo

A Giulietta új Quadrifoglio Verde kivitellel ünnepli a 60. születésnapját. Az új modellváltozatban az Alfa Romeo sportos génjei nyilvánulnak meg. A márka többi, négylevelű lóherét viselő modelljeihez hasonlóan, az új Giulietta Quadrifoglio Verde is határozott megjelenéssel és egyéniséggel bír. Az autó továbbá megörökölte az Alfa Romeo 4C szupersportautó motorját, a 240 lóerős, alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses 1750 Turbo benzinmotort, amelyet a korszerű "Alfa TCT" hatsebességes dupla száraz kuplungos sebességváltóval szereltek fel.

Az Alfa Romeo egy különleges, mindössze 500 darabos limitált szériával ünnepli meg az eseményt: a "Launch Edition" Giulietta Quadrifoglio olyan alkatrészekkel büszkélkedhet, mint szénszálas spoilerek és tükörházak, sportos első és hátsó légterelők, küszöbspoilerek és 18 colos, ötlyukú könnyűfém felnik fényes antracit fényezéssel. Az Giulietta Quadrifoglio Verde "Launch Edition" Alfa vörös, (háromrétegű) Competizione vörös, valamint matt Magnesio szürke színekben lesz választható.

Az új MiTo "Quadrifoglio Verde" a kompakt autók dinamikus lelke. A modell olyan európai vásárlók körében hódít, akik kedvelik az olasz stílust, illetve az élvezetes de biztonságos vezetést központba állító élvonalbeli technológiát.

A MiTo "Quadrifoglio Verde" elmaradhatatlan ismertetőjegye a sportos megjelenés, amelynek az elemei: hátsó spoiler, légterelővel ellátott sportos lökhárító, új külső tükörház-fényezés, első hűtőrács, ajtókilincsek, első és hátsó fényszóró keret, valamint 17 colos könnyűfém felnik és vörös féknyergek. A MiTo Quadrifoglio Verde számára kifejlesztett Magnesio szürke karosszériaszín tovább fokozza a sportkompakt energikus megjelenését, valamint még inkább kiemeli az indexlámpa alatt helyet kapó "Quadrifoglio Verde" logót.

Kulcsszavak: 4c, alfa romeo, autósport, FIA, giulietta, Mito, safety car, wtcc
 
Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Dupla győzelemmel a bajnokság élén Tim Gábor Dupla győzelemmel a bajnokság élén Tim Gábor Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók
 
Így készül a BMW i8

Így készül a BMW i8

2014. április 28.
A BMW i modelljeinek gyártási folyamatát az innovatív termelési technológiák, valamint az új anyagok használata jellemzi. Az értéklánc élén áll a termelési folyamatok összekapcsolása a fenntarthatósági követelményekkel.
Részletek

BMW i8

Ez a megközelítés hozzájárul a plug-in hibrid sportkocsi, a BMW i8 életciklus-elemzésének kedvező alakulásához, a nyersanyag-termeléstől az energiatakarékos használaton át, az utolsó lépésként következő újrahasznosításig. A BMW i8 fejlesztésének és gyártásának területén egyaránt előtérbe kerül a BMW Csoport kiemelkedő technológiai szakértelme.

A BMW Csoport autóiparban betöltött vezető szerepét bizonyítja többek között a szénszál-erősítésű műanyagokból (CFK) készülő alkatrészek ipari szintű termelése. A hibrid sportkocsi belső égésű, illetve elektromos motorjának fejlesztését és gyártását is teljes egészében a BMW Csoport végzi. A BMW i8 innovatív architektúrája két részből áll: a Life-modulnak nevezett szénszál-erősítésű utascellából és az alumíniumból készülő Drive-modulból, ami magában foglalja a hajtásláncot és a futómű-komponenseket. A LifeDrive koncepció és a CFK használata lehetővé teszi, hogy a gyártási idő a felére csökkenjen a hagyományos módszerekhez képest. Ez a folyamat kevesebb beruházást igényel az olyan magas költségekkel járó területeken, mint a présüzem és a festőüzem, továbbá a Life és a Drive-modulok egymás mellett gyárthatók. A BMW i termelési hálózatához tartozik a Washington államban található Moses Lake, ahol a szénszál-gyár működik és a wackersdorfi üzem, ahol a szénszálból készítenek könnyű szövetanyagot. Mindkettőt az SGL Csoport és a BMW Csoport által közösen létrehozott SGL Automotive Carbon Fibers (ACF) működteti. Ezek a létesítmények együttműködnek a BMW saját dingolfingi, landshuti és lipcsei gyáraival.

A BMW i gyártási koncepciója

Amikor a BMW i8 megérkezett a BMW csoport már sokéves tapasztalattal rendelkezett a szénszál-erősítésű műanyagok megmunkálása területén. A CFK utascella gyártását teljes mértékben integrálták a plug-in hibrid sportkocsi termelési folyamatába.

BMW i8

Szénszál termelés vízerőművek segítségével / Moses Lake, WA/USA. A Moses Lake-i szénszál üzemben poliakrilnitril alapú, hőre lágyuló textilszálakból készül a szénszál. A komplex, több lépcsős folyamat végén gyakorlatilag grafit szerkezetű, tiszta szénszál keletkezik. Ez a szál mindössze hét mikron (0,007 mm) vastag. Összehasonlításképpen megemlítendő, hogy az emberi haj 50 mikron vastagságú. Az autóipari felhasználásban 50 000 ilyen szálat csévélnek fel hengerbe a további feldolgozás előtt. Az ehhez szükséges energia is megújuló forrásokból származik a Moses Lake-i szénszál-üzemben. A szénszál rétegek feldolgozása Wackersdorfban. A Moses Lake-i előfonat a wackersdorfi innovációs parkba kerül, ahol könnyű szövetanyag készül belőle.

Az ekkor még rendezetlenül futó szálakat nagyobb, különféle szálirányú rétegekbe rendezik, mielőtt méretre vágják. A CFK alkatrészek gyártása Landshutban és Lipcsében. A wackersdorfi szövet a BMW landshuti és lipcsei fejlesztő és termelő létesítményeiben alakul szénszál-erősítésű műanyag karosszériaelemekké. A BMW i8 karosszériaelemei Landshutban, míg a BMW i3 alkatrészei Lipcsében készülnek. Annak érdekében, hogy a felhalmozott szénszál rétegek stabil, háromdimenziós formába rendeződjenek, öntőmintát használnak. Több ilyen nyers darabból formázzák a nagyobb alkatrészeket. Ugyanezeket a karosszéria elemeket acéllemezből vagy alumíniumból jelentősen drágább lenne előállítani. A folyamat következő lépése a nagynyomású műgyanta befecskendezés (Resing Transfer Molding-RTM). Ekkor folyékony gyantát

BMW i8

BMW i8A szénszál-erősítésű műanyag termelésének integrációja a gyártási folyamatba

fecskendeznek nagy nyomással az öntőmintába. A szálak és a gyanta megkötése után a kulcsfontosságú keményítési folyamat következik, amitől az anyag elnyeri végleges szilárdságát és különleges tulajdonságait. A CFK préselése pontosan meghatározott, speciális időtartam, nyomás és hőmérséklet értékeket követel, ami alatt a gyanta és a keményítő hatására kialakul a szénszálak megkeményedett térhálója. Ez az automatizált eljárás kevésbé időigényes, mint a hagyományos kemencében zajló keményedési folyamattal készülő „kézi” CFK gyártás. A szénszál-erősítésű műanyag előállítása nem hasonlítató a hagyományos acéllemez-gyártáshoz. A CFK ipari termelése rendkívül gazdaságos és először teszi lehetővé a nagyméretű szénszálas kompozit alkatrészek felhasználását az autóiparban. Még az olyan bonyolult és már integrált szerkezeti elemek, mint például a BMW i8 Life-moduljának oldalkerete is elkészíthető a magas szinten automatizált létesítményben.

A feldolgozási folyamat része még a pontos vágás a körvonalak mentén és a hézagok illesztése. Ezt a munkát egy speciális vízsugaras vágórendszer végzi, majd a ragasztási felületet homokfúvással kezelik a további feldolgozás előtt. Ezzel szemben egy hagyományos acéllemez oldalkeret több különböző külső és belső alkatrészből épül fel. A CFK kompozit alkatrészeket a lipcsei karosszéria-összeszerelő műhelyben illesztik össze. A szénszál-erősítésű műanyag elemeket az új lipcsei karosszéria összeszerelő üzemben illesztik össze. Ez az a hely, ahol a BMW i3 és a BMW i8 Life-modulja elnyeri végleges formáját. Nem hallani a csavarozás vagy a szegecselés zaját, és nem pattognak a szikrák a CFK karosszéria összeszerelése során, hiszen a legújabb ragasztási technológiát alkalmazzák, ami 100 százalékig automatizált. A BMW egyedi és saját fejlesztésű folyamata során az elemek ragasztása előtti illesztés pontosan meghatározott precíz vonalak mentén zajlik, hogy a létrejövő kötés olyan erős legyen, amennyire csak lehetséges.


BMW i8

A BMW i8 külső váza teljes mértékben hőre lágyuló anyag, ami a BMW landshuti gyárában készül. A műanyagok körülbelül feleannyit nyomnak a mérlegen, mint az acéllemezből készült alkatrészek. További előny, hogy teljesen korróziómentes külsőt nyújtanak, kevesebb energiát igényel a gyártásuk és ellenállóbbak a kisebb sérülésekkel szemben. A BMW i8 futurisztikus formaterve arra kényszerítette a Plastics Exterior részleg (Műanyag Karosszéria) szakembereit, hogy összehangolják a gyártás folyamatait az új követelményeknek megfelelően. Az alkatrészek mérete és a bonyolult forma, az autó illesztési hézagaival együttesen, elvezetett ahhoz a modell-specifikus szintetikus granulátumhoz, amit kifejezetten a BMW i8 gyártásához fejlesztettek ki.

A lökhárítók több-tónusú festést kapnak egy speciális létesítményben. Így a kétszínű megjelenés mellett, a felhasznált festék tömegét is jelentősen optimalizálják. Ellentétben a hagyományos modellekkel, a BMW i-modellek karosszériáját nem egy darabban festik többlépcsős folyamat során, hanem a lökhárítók, az első, hátsó és oldalsó elemeket külön festik, így takarékoskodni lehet az alapanyagokkal. A festőeljárás első lépéseként feketére festik a lökhárítókat. Ezt követően a landshuti fényező szakemberek bizonyos részeken szalaggal fedik az alkatrészeket. Ez egy aprólékos, finom kézi munka, amelynek következményeként a fedett részek feketék maradnak. Ezután a lökhárító újra a festőüzembe kerül, ahol megkapja a második színt a fedetlen területeire. A folyamatot egy automatizált robot részleg végzi. A hátsó lökhárítónál háromszínű dizájn is létrehozható, köszönhetően még egy külön kiegészítő elemnek, így kölcsönözhető feltűnő vizuális hatás az autónak. Miközben a hagyományos festési eljárások során az egész kocsitestet egy darabban fényezik, a külön fényezhető elemekkel különleges vizuális megjelenés érhető el.

BMW i8Könnyű és erős: a hőre lágyuló burkolat

A Drive-modul szerkezeti egységei - az első segédváz, valamint az első és hátsó futóművek - a BMW dingolfingi gyárában készülnek alumínium lemezekből és alumínium öntvényekből. Egyedülállóak a mozgatható lineáris tengelyen dolgozó hegesztő robotok is, amiket az építéssel kapcsolatos különleges elvárásoknak megfelelően fejlesztettek. A robotoknak ugyanis autónként több, mint 800 hegesztési varratot kell készíteniük mintegy 50 méter hosszúságban. Az alumínium használata elősegíti a könnyű szerkezet kialakítását és a jó szilárdsági tulajdonságaival hozzájárul a BMW i modellek átfogó biztonságához. Egy másik fontos részegység, a nagyfeszültségű akkumulátor is Dingolfingben készül. A gyártási folyamat első lépése a külső beszállítótól érkező lítium-ion cellák működésének ellenőrzése, ezt követően a cellák „plazma-tisztítottak”. Ezután az egyes cellákat modulokba rendezik, a ragasztás és hegesztés teljesen automatizált folyamatként zajlik.

A BMW szakértelme kiterjed az akkumulátorok bonyolult formájának kialakítására és természetesen összeszerelésére is. A gyártási folyamat 100 műveletből áll. Miután az akkumulátor celláit modulokba rendezik, elkezdődik az összeszerelés. A modulokat egyesével emelik az alumínium házba, majd manuálisan sorba csatlakoztatják. Az akkumulátort úgy tervezték, hogy a modulok könnyen cserélhetők legyenek javításkor. A motor és a hajtáslánc mindig is a BMW márka egyik legfontosabb megkülönböztető jegye volt. A BMW Csoport ezért úgy döntött, a plug-in hibrid sportautó belsőégésű és elektromos motorját is házon belül fejlesztik. A BMW TwinPower Turbo technológiáját használó háromhengeres benzinmotor (231 LE) a bajor márka Hams Hall-i (Egyesült Királyság) motorfejlesztő részlegén született. A BMW i8 elektromos motorját pedig a landshuti gyárban tervezték. A BMW Csoport fejlesztette ki a 96 kW (130 LE) teljesítményű elektromos motort és hajtáselektronikát is. A motort egy álló és egy forgórész alkotja. Az állórész képezi a motor „magját”, erre tekercselik a körülbelül két kilométer hosszúságú vörösréz huzalt. A BMW i8 erőforrásának különlegessége, hogy a többi hasonló teljesítményű motorhoz képest nagyon kicsi és kompakt, köszönhetően a speciálisan kialakított kanyargós rézvezetéknek.

Drive-modul: könnyűszerkezetes építésmód, elektromos motor és nagyfeszültségű

Mielőtt az állórészt a belső házba szerelik, kap egy vékony gyantabevonatot. Az összeszerelés során, amikor az állórész, a forgórész, majd a külső és a belső ház is a helyére kerül, először a belső házat felmelegítik 150 Celsius fokra, amitől kitágul kissé. Ez a feladat maximális pontosságot követel, mivel az állórésznek és a forgórésznek tökéletesen illeszkednie kell, hogy később a motor tökéletesen üzemeljen.

BMW i8

Ellentétben a hagyományos karosszéria- és vázszerkezetű autókkal a vízszintesen osztott LifeDrive architektúra két független modulból áll. Ennek eredményeként a BMW történelmében először, Lipcsében két párhuzamos gyártósoron készül az i3 – az egyiken a Life-modul, a másikon a Drive-modul. Ez hozzájárul a munkaállomások ergonómiájának fejlődéséhez is, így optimális hozzáférést biztosítva minden szerelési művelethez. A BMW i8 ellenben egyetlen gyártósoron készül. Lipcsében a Drive-modul összeszerelésekor először összeillesztik az alumínium vázat és a nagyfeszültségű akkumulátort. Ezután szerelik be a hajtásláncot és a sebességváltó-egységet.

Miután az első segédvázat is beépítik – ami Dingolfingból érkezik – a BMW i8 Drive-modulja készen áll az utolsó fázisra. Ekkor érkezik a szénszál-erősítésű műanyag utascella a karosszéria-összeszerelő üzemből az i8 gyártósorára, ahol megkapja az ügyfél által kért felszereltséget. Ugyanebben az időben a motor alkatrészeit előszerelik a hajtáslánc-soron. Ez az utolsó lépés mielőtt a CFK utascella és az alumínium váz „egybekel”. A két egységet négy ponton csavarozzák egymáshoz, így érve el az optimális merevséget és szilárdságot. Végül helyükre kerülnek a külső burkolatok. A BMW i8 összeszerelése 14 munkafázisból áll. Utolsó lépésként a minőségellenőrzés következik, ahova már együtt érkezhet a sportkocsi valamint a szintén Lipcsében készülő i3 és egyéb BMW modellek. A teljes összeszerelés mindössze 20 órát vesz igénybe, ez nagyjából a fele a hagyományos termelési folyamatnak, köszönhetően a párhuzamos összeszerelési eljárásnak és annak, hogy a szénszál-erősítésű műanyag szerkezet kevesebb alkatrészt igényel.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, bmw, elektromos, hibrid, i8
 
Így készül a BMW i8 Elkészült a négymilliomodik Skoda Octavia A BMW bemutatja a forradalmian innovatív i3 még hatékonyabb akkumulátorát A BMW bemutatja a forradalmian innovatív i3 még hatékonyabb akkumulátorát Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó vállalata Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó vállalata Így készül a BMW i8 Több Kínában gyártott, nyugati márkájú luxusautó is mérgező anyagokat tartalmazhat Hogyan segíthet hozzá minket a LiDAR-szakértők újonnan megszerzett csapata az önvezető autó megalkotásához? Hogyan segíthet hozzá minket a LiDAR-szakértők újonnan megszerzett csapata az önvezető autó megalkotásához?
 
Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat

Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat

2014. április 28.
Szlovéniában az új Renault Trucks T modelljének ítélték oda 2014-ben az Év Teherautója címet, melyet április 10-én adtak át Celje-ben. A versenyt 2 szállítmányozással foglalkozó magazin hirdette meg, melyek olvasói szavazatok alapján hirdettek nyertest 3 márka nevezése alapján.
Részletek

Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat

A Transport Magazine, a Mehanik in Voznik Magazine és internetes portáljaik olvasói adhatták le szavazataikat az “Év Kamionja 2014” címért folyó versenyben több, mint 2 hónapon keresztül. A több ezer leadott szavazat 38%-a esett a Renault Trucks T járművére, ami ezzel elnyerte az első helyet.

“Nagy megtiszteltetés, hogy szavazóink felismerték a T sorozat összes előnyét, melyeknek célja a gépkocsivezetők és tulajdonosok igényeit egyaránt kielégítő fuvareszköz megalkotása volt. – jelentette ki Dušan Mavrič Szlovénia/Horvátország igazgatója, majd hozzátette: “A Renault Trucks T sorozatot úgy tervezték, hogy a szállítmányozási cégeknek tökéletes egyensúlyt kínáljanak az üzemanyag-megtakarítás és a fülkekényelem kialakításának szempontjából. 

A szélcsatorna segítségével fejlesztett és tesztelt aerodinamikus fülkével a T-sorozat egyetlen járműben egyesíti a hatékonyságot és az alacsony üzemanyag-fogyasztást a kényelemmel és presztízzsel. A járműveket már EURO6-os motorral kínáljuk ügyfeleinknek. Ez a díj elismerése annak, hogy egy nagy előre lépést tettünk a Renault Trucks termékei és szolgáltatásai terén. Szeretném megköszönni minden szavazónak, hogy a Renault Trucks T-re adta le a szavazatát.”

A díjátadásra 2014. április 10-én került sor a Celje-i Haszonjármű Kiállításon, Szlovéniában.

Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat

Kulcsszavak: autóipar, járműipar, kamion, Renault Trucks, Renault Trucks T, teherautó
 
Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat Az Alfa Romeo 4C az „Auto Trophy 2013” nyertese Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat Ismét a Multivan nyerte az AutoTrophy díját A Scania bemutatja új tehergépkocsi-családját A Scania bemutatja új tehergépkocsi-családját Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat Mindössze 119 g/km károsanyag-kibocsátású az új Honda CR-V Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat Az Alfa Romeo 4C lett a „2013. év legszebb autója” Franciaországban
 
A Nissan közel 26 százalékkal növelte eredményeit a magyar piacon

A Nissan közel 26 százalékkal növelte eredményeit a magyar piacon

2014. április 28.
A Datahouse Kft jelentése szerint 2014 márciusában összesen 7408 darab új személy- és kishaszon-járművet helyeztek forgalomba a magyar piacon, ami 25.9%-os növekedést jelent az előző év márciusi adatokat alapul véve.
Részletek

Nissan Qashqai

Az üzleti év egészét tekintve 2013 áprilisától 2014 márciusáig ez a szám 71330, ami 15%-os bővülést jelent.

2014. március hónapjában 508 darab Nissan gépkocsit regisztráltak, ami a személyautók és kisteherautók összevont statisztikájában a 6. helyezést eredményezte. A Nissan piaci részesedése 2014 márciusában 6.86% volt.

Az üzleti évben (2013.04.-2014.03.) összesen 3065 Nissan típusú gépjármű talált gazdára, így az egész éves piaci részesedés 4.3%-ra rúg és a márkák között a 11. helyezést jelenti. A teljes üzleti évben 1073 Qashqai-t, 779 Juke-ot, 377 Navarát és 337 Note-ot értékesítettek hazánkban.

A Nissan újult erővel vág neki a 2014-es üzleti évnek, melytől hasonló sikereket vár. Idén mutatkozik be Magyarországon az új X-Trail és az új Juke, ezzel teljessé téve a Nissan megújult crossover családját. Ősszel a Nissan bemutatja a régen várt, C szegmensben versenyző új modelljét, valamint új tisztán elektromos modelljét, az e-NV200-at is, mellyel tovább erősíti majd vezető szerepét az elektromos autók piacán.

Nissan Juke

Kulcsszavak: autóipar, értékesítés, jármű kereskedelem, juke, Navara, nissan, Note, qashqai
 
Nagy-Britanniában 2030-tól megtiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését Nagy-Britanniában 2030-tól megtiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését Rendkívüli eredménnyel zárta a hónapot és az első negyedévet a Jeep márka Rendkívüli eredménnyel zárta a hónapot és az első negyedévet a Jeep márka A Nissan globális elektromos járművek eladása meghaladja az 1 millió darabot A Nissan globális elektromos járművek eladása meghaladja az 1 millió darabot A Nissan közel 26 százalékkal növelte eredményeit a magyar piacon Két kategóriában volt legjobb a Skoda a német olvasók szerint Vásároljon használt autót biztos kézből Vásároljon használt autót biztos kézből
 
A Siemens is versenybe szállt az Alstomért

A Siemens is versenybe szállt az Alstomért

2014. április 28.
A francia kormány elhalasztotta az Alstom energetikai tevékenységeinek felvásárlására ajánlatot tett General Electric (GE) amerikai holdingvállalat elnökével vasárnapra tervezett találkozóját, miután a Siemens német cégcsoport is jelezte, hogy együttműködne a francia nagyvállalattal.
Részletek

A Siemens is versenybe szállt az Alstomért

A francia kormánynak "kellő időre van szüksége ahhoz, hogy komolyan megvizsgálja a javaslatokat" - indokolta a francia gazdasági minisztérium az Arnaud Montebourg tárcavezető és Jeffrey Immelt, a GE elnök-vezérigazgatója közötti megbeszélés elhalasztását.

Annak ellenére, hogy a francia állam 2006 óta semmilyen részesedéssel nem rendelkezik a teljes egészében magánkézben lévő Alstomban, a Franciaország ipari termelésének hanyatlása és a munkahelyek megszűnése miatt aggódó kormány a GE ajánlatának hírére megpróbálta megakadályozni az ügyletet az Alstom és a GE között.

"A francia gazdaság és ipar stratégiai kérdéseire tekintettel a kormány nem fogja elfogadni, hogy sietősen és a nemzeti érdekeknek megfelelő közös nyilatkozat nélkül szülessen meg egy döntés, bármilyen döntésről legyen is szó" - hangsúlyozta a gazdasági tárca.

"A GE és a Siemens két fontos befektető Franciaországban és a nemzeti ipari hálózatunkban két elsőszámú szereplő. A kormány kész megvizsgálni a terveiket annak érdekében, hogy Franciaország ipari bázisának érdekeit megőrizzük, és hogy részt vegyen a finanszírozásban" - tette hozzá a minisztérium.

A Siemens is versenybe szállt az Alstomért

A kormány "különösen határozott a franciaországi munkahelyek megtartása és létrehozása, a kutatásfejlesztés, valamint a beruházások kérdésében, valamint abban, hogy a döntéshozatali központok Franciaországban maradjanak" - mondta vasárnap Montebourg.

Noha a francia cég a vasúti szerelvények gyártásáról ismert, az tevékenységének csak alig 30 százalékát teszi ki, az Alstom fő profilja a hőerőművek és a megújuló energiák, például a szélerőművek gyártására szakosodott Power és Grid ágazatok, amelyek évi 14 milliárd eurós forgalmat bonyolítanak le.

A miniszter és a 305 ezer főt foglalkoztató, évi 146 milliárd dolláros forgalmat bonyolító GE elnöke közötti egyeztetés az Alstom energetikai tevékenységeit érintette volna. A francia sajtó szerint az előrehaladott tárgyalásokon a GE mintegy 10 milliárd eurós ajánlatot tett az Alstom energetikai ágazataira, de a vasúti szerelvények, köztük a francia szuperexpresszek (TGV) gyártását viszont nem kívánja átvenni.  

A francia Bouygues, amely az Alstom legfőbb részvényese, amióta felvásárolta 2006-ban a 29 százalékos francia állami részesedést, támogatja az ügyletet. A cég ugyanakkor csütörtökön arra emlékeztetett, hogy jelentős tulajdonrésze ellenére nem ellenőrzi az Alstom működését.

A német Siemens viszont vasárnap közleményben jelezte, hogy "készen áll egy jövőbeni együttműködés stratégiai kérdéseiről" egyeztetni az Alstommal. A Le Figaro című napilap úgy tudja, hogy a Siemens a következő ajánlatott tette: átvenné a GE által is igényelt energetikai ágazatot egy bizonyos összegért és ahhoz még felkínálja az Alstomnak "a saját közlekedési ágának a felét" is.

Az ajánlat meglepte az elemzőket, ugyanis 2003-ban, amikor az Alstom a csőd szélén állt, a francia kormány ellenezte, hogy a Siemens vásárolja fel a francia céget. Most viszont úgy tűnik, hogy a német vállalat tart attól, hogy a GE és az Alstom közeledése esetén egy hatalmas konkurenssel kell majd szembenéznie az európai piacon, amely a legfőbb bevételi forrását jelenti. Patrick Kron, az Alstom elnök-vezérigazgatója viszont ellenez minden együttműködést a Siemensszel.

Francia sajtóhírek szerint az Alstom igazgatótanácsa vasárnap este ülésezik, ezt a cég azonban egyelőre nem erősítette meg.

Kulcsszavak: alstom, gazdaság, General Electric, Siemens, TGV, vasút
 
A Siemens is versenybe szállt az Alstomért Két és félmilliárdos autóipari beruházás Győrben A Siemens is versenybe szállt az Alstomért Indul az újgenerációs Opel motorok gyártása szentgotthárdon A Siemens is versenybe szállt az Alstomért A Volkswagen csoport kiszállításai öt százalékkal nőttek október végéig Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon A Siemens is versenybe szállt az Alstomért A Tesla új barátra talált
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9161 - 9170