Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9181 - 9190
Jótékonysági árverésen kelt el a „Need for Speed” Mustangja

Jótékonysági árverésen kelt el a „Need for Speed” Mustangja

2014. április 25.
A Barrett-Jackson Aukciósház által minimálár nélkül elárverezett, egyedi építésű Ford Mustang 300.000 dolláros ára jótékony célt szolgál: az eladásból származó bevétel a Henry Ford Egészségügyi Rendszer munkáját támogatja; a szervezet célja, hogy minél több ember jusson orvosi ellátáshoz.
Részletek

Jótékonysági árverésen kelt el a „Need for Speed” Mustangja

Az ezüstszínű Mustang a „Need for Speed” című mozifilmben szerepelt, az egyedi építésű, szélesített karosszériás autó 22 colos Forgiato könnyűfém keréktárcsákon gördül.

A Ford 300.000 dollárért (nagyságrendileg 67 millió Forint) adta el a Barrett-Jackson Aukciósház szombati floridai árverésén azt az egyedi építésű 2013-as Ford Mustang GT modellt, amely a „Need for Speed” című film egyik főszereplőjeként tűnt fel a mozivásznon.  A mutatós autót John Felice, a Ford amerikai marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke kormányozta fel az emelvényre. Az élénk licit szinte tapintható feszültséggel töltötte meg a helységet, s végül az Ohio állambeli David Flynn lett a különleges Mustang boldog tulajdonosa. A minimálár nélkül meghirdetett árverés bevétele a Henry Ford Egészségügyi Rendszer kasszáját gazdagítja; a nonprofit szervezetet Henry Ford alapította az Edith and Benson Ford Szív- és Érrendszeri Kutatóintézet támogatására.

„A Mustangról mindenkinek van egy története, ám e filmsztár-autó új tulajdonosa igazán különleges sztorit mesélhet majd járművéről.” - fogalmaz Steve Ling, a Ford észak-amerikai marketing-managere. „Egy ilyen különleges gép igazán komoly megbecsülést érdemel – különösen 50 évvel azután, hogy megszületett Amerika első póniautója. Ráadásul az adásvételt még emlékezetesebbé teszi, hogy a bevétel jótékony célt szolgál.”

Jótékonysági árverésen kelt el a „Need for Speed” Mustangja

Az 1915-ben alapított Henry Ford Egészségügyi Rendszer az amerikai nemzet egyik legátfogóbb egészségügyi rendszere, amely egészségbiztosítást és orvosi ellátást nyújt, beleértve az akut, a különleges, az elsődleges és a megelőző ellátásokat, s a rendszer hátterében kiemelkedő kutató- és oktatóbázis áll.

„Igazán felemelő látványt nyújtott a dobogóra felgördülő autó, ami azért érkezett ide, hogy támogassa a Henry Ford Egészségügyi Rendszer munkáját.” – teszi hozzá Sandy Hudson, a szervezet fejlesztési igazgatója. „Dave Flynn nem csupán egy autót vett, hanem vásárlásával nagyon sok embert hozzásegített ahhoz, hogy orvosi ellátásban részesülhessenek.”

A „Need for Speed” Mustangját nemcsak a film forgatása során használták, hanem a mozi minden promóciós helyszínén kiállították. Az egyedi építésű, szélesített karosszériás autó 22 colos Forgiato könnyűfém keréktárcsákon gördül, a jármű alkotói megnagyobbították az alsó hűtőrácsot, kiszélesítették a küszöböket, két légbeömlőt építettek a gépháztetőre, és különleges visszapillantókat terveztek. Az erőteljes V8-as motorral hajtott, ezüst fényezésű Mustang karosszériáját Kona Blue versenysávok díszítik.

Kulcsszavak: árverés, autóipar, ford, Henry Ford, jótékonyság, Mustang
 
A Nissan a legnagyobb előrelépést mutató autógyártó az Interbrand szerint A Nissan a legnagyobb előrelépést mutató autógyártó az Interbrand szerint Jótékonysági árverésen kelt el a „Need for Speed” Mustangja Lengyelországban készül majd az új Fiat 500-as Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását Sikerült megállapodni a Nissannal, elhalasztják a 3000 dolgozó elbocsátását Jótékonysági árverésen kelt el a „Need for Speed” Mustangja A Volvo megkezdi egy új egy új motorcsalád gyártását Jótékonysági árverésen kelt el a „Need for Speed” Mustangja Július közepén véget ért a jelenlegi XC90 gyártása
 
A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel

A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel

2014. április 25.
Amikor ötven évvel ezelőtt átadták az új gyárat, hamar különleges pozíciót vívott ki magának a környéken. Részben a mérete miatt, részben pedig azért, mert az itt gyártott autók a fejlődés és haladás jelképei voltak.
Részletek

A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel

Akkoriban az új torslandai gyár megépítése 240 millió svéd koronába került. Azért volt szükség rá, mert a Volvo autói iránt rohamosan nőtt az igény, a gyártási kapacitás a meglévő keretek között azonban már nem tudott ezzel lépést tartani. A torslandai gyár a világ egyik legmodernebb üzeme volt.

A torslandai gyár megnyitása után 50 évvel a Volvo Cars most az új TA3 karosszériagyárat avatja fel. Ez annak a 70 millió svéd koronát kitevő beruházásnak a része, amellyel a Volvo Cars a méretezhető termékarchitektúra (SPA - Scalable Product Architecture) megvalósítását célozza. Az SPA révén a Volvo Cars olyan gyártási kapacitásra és termékekre tesz szert, ami a vállalatot rendkívül előnyös helyzetbe hozza a jövőben.

A torslandai gyár a göteborgi régióban több szempontból is különleges munkahelynek számított. Az évek során itt dolgozó alkalmazottak számát nehéz lenne pontosan megmondani, de bizonyosan százezrekről van szó. Amikor a gyár a legtöbb embert foglalkoztatta, minden egyes napon több mint 11.000 alkalmazott dolgozott a torslandai létesítményben. 1945-ben még csak 5000 autó készült. 1974-ben, tíz évvel a Volvo torslandai gyárának beindítása után ez a szám 270.000 lett.

A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyelA hatvanas és hetvenes években sok nő számára a gyár kínált lehetőséget arra, hogy belépjenek a munkaerő piacra és vezetői pozíciókba is felküzdjék magukat. Ma a teljes alkalmazotti állományban 20% felett van a nők aránya.

A torslandai gyár a kezdetektől magasra tette a lécet a gyártástechnológia, a minőségjavítás és a munkakörnyezet terén. A dolgozók elkötelezettsége és az alkalmazottak bevonása a gyár fejlesztéseibe akkoriban is az egyik legfontosabb sikertényező volt, és ez mostanában is így van.

A szakszervezetekkel való együttműködésnek felbecsülhetetlenül nagy része volt abban, hogy biztonságos, nyugodt és ösztönző munkahelyet sikerült megteremteni. A szakszervezeti képviselőknek komoly társadalmi szerepe volt abban is, hogy a friss bevándorlókat befogadja a gyár. A Finnországból és az egykori Jugoszláviából érkező munkások például anyanyelvükön beszélhettek a helyi szakszervezeti képviselőikkel.

A gyártási folyamat a három üzemben a kor legmagasabb technikai színvonalán zajlott, miközben számos kulcsfontosságú műveletet kézzel végeztek. Nagyjából 90 féle fémlemez alkatrész érkezett a karosszéria összeszereléshez, és a darabokat körülbelül 10.000 hegesztéssel illesztették össze, hogy biztonságos váz legyen belőlük. Minden dolgozó többé-kevésbé szakértője volt a saját területének, és ugyanazt a munkát végezte minden nap. Az automatizált gyártás kialakítása és az ipari robotok kora csak egy bő évtized múlva érkezett el.

Mára mintegy 780 autó gördül le naponta a Volvo torslandai gyártósorairól, amelyet nagyjából ugyanannyi dolgozó szerel össze, mint amennyi az eredetileg felavatott gyárban állt alkalmazásban. Az autókat előállító gyártórendszer mind szakértelem, mind pedig rátermettség szempontjából óriási elvárásokat támaszt az egyes alkalmazottakkal szemben. A Volvo torslandai üzeme abban különbözik a világ összes autógyárától, hogy ugyanazon a gyártósoron egyszerre legalább hét különböző modell gyártására képes, és ez a fajta rugalmasság összetett folyamatot igényel. 

A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel

 Az Andon-rendszer néven ismert megközelítés biztosítja a teljes gyártási folyamat minőségét. A rendszernek az a célja, hogy leegyszerűsítse, és a gyártósoron dolgozók számára könnyen átláthatóvá tegye a gyártási folyamatot. Az Andon egyik sajátossága, hogy problémát észlelve bármelyik alkalmazott egy sárga zsinór meghúzásával figyelmeztető hangjelzést adhat. Csoporttáblán jelennek meg a napi céleredmények és a minőségi szint, hogy a tökéletesítés lehetséges terepei könnyebben azonosíthatóak legyenek.

Jimmy Sjöö 1964 óta dolgozott a torslandai gyárban, így közvetlenül tapasztalhatta, hogy 50 év során mennyit változtak mind az autók, mind pedig az előállításuk módja.

„A torslandai gyárban töltött 50 évem során minden egyes vonatkozásban elképesztő fejlődésnek voltam tanúja. Az Amazon idejében szükséges személyes mesterségbeli tudástól az egyre újabb modellek fejlesztésével jutottunk el a mai fejlett gyártási folyamatig. Igazán büszke vagyok, és örülök annak, hogy annyi rátermett és elkötelezett munkatárssal dolgozhattam együtt a Volvo Cars-nál töltött időkben.”

Tulajdonképpen minden egyes megépített autó a világ valamelyik tájáról érkező egyedi vásárlói megrendelésnek megfelelően készül el. Ez az alkalmazottak munkájában is visszatükröződik, amely ma lényegesen sokoldalúbb, ezért minden egyes résztvevőtől nagyobb szakértelmet és áttekintő képességet követel.

A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel

A szükséges szakértelem jövőbeni biztosítása érdekében nagyon fontos folyamatosan szemmel tartani, hogy a modern gyártási technológia milyen igényeket és követelmények támaszt az egyes tudományágakkal szemben. Mindez ma a Göteborgi Műszaki Egyetemmel (Göteborgs Tekniska College /GTC) történő szoros együttműködésben valósul meg, amely szinte minden képzését a Volvo Cars torslandai gyárának épületeiben tartja.

Amikor a torslandai Volvo-gyár az 50. évfordulót ünnepelve felavatja az új karosszéria üzemet, a Volvo Cars nagy lépést tesz a következő generációs modellek és autógyártási technológia felé. Az SPA, az új megosztott modell architektúra még nagyobb variációs lehetőséget biztosít a számos különböző modellhez tervezett, szabványosított alkatrészek palettájának felhasználására. Az év második felében bemutatásra kerülő vadonatúj XC90 lesz az első, teljes egészében SPA platformon készült modell.

A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyelA torslandai gyártórendszer egyszerre rugalmas és hatékony. Az alkalmazottak a következő generációs autóépítési technika fejlesztésében is döntő szerepet játszanak. A mérhetetlenül összetett technika ellenére a teljes gyártási folyamat szorosan az emberi lényre összpontosít. Az új folyamat valamennyi érintettől újfajta szaktudást és nagyobb fokú részvételét igényel. A munkaerő kollektív sokszínűsége és szakértelme nélkül ez a fejlesztés hiábavaló lenne.

Bár a végeredmény továbbra is az útrakész Volvo autó, 1964 óta azért rengeteg dolog változott. A ma és a holnap autóépítőinek sokkal nagyobb a felelőssége és kiterjedtebb a szaktudása annál, amit az ötven évvel ezelőtti kollégáiktól elvártak. Az új TA3 karosszériaüzem felavatásakor a Volvo Cars Torslanda már a világ egyik legmodernebb autógyártó üzemeként teszi a meg következő határozott lépést a jövőbe.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, járműipar, svédország, volvo
 
A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel Hullanak a Tesla elektromos luxusautói A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban A ŠKODA legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl A ŠKODA legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel Magyarországnál csak az Egyesült Királyságban népszerűbb a Ford A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát
 
Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit

Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit

2014. április 24.
A közösségi és környezetbarát közlekedés lehetőségeit bemutató fotókat, rajzokat, vagy családi alkotásokat várnak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Vidékfejlesztési Minisztérium és az Emberi Erőforrások Minisztériuma közös pályázatára az Európai Mobilitási Hét alkalmából.
Részletek

Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit

A pályázatra rajz, fotó és közös családi alkotás kategóriában nevezhetnek a különböző korosztályok képviselői, óvodás kortól egészen a felnőttkorig. Fotó kategóriában idén először külön díjazzák a felsőoktatási intézmények hallgatóit. Az elbírálás fő szempontja, hogy az alkotók hogyan ábrázolják az autóktól mentes, a természethez és a valós közösségi élethez közelebb álló tereket - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóosztálya az MTI-vel.

A legsikeresebb művek alkotói kerékpárt nyerhetnek, a kiemelkedő munkákat pedig különdíjakkal jutalmazzák. Az eredményhirdetés és a díjátadó ünnepség idén is a szeptemberi Európai Mobilitási Hét magyarországi programsorozatának része lesz.

A pályaműveket postán június 30-ig várják, részletes tájékoztatás a www.emh.kormany.hu/palyazat honlapon található.

Az Európai Mobilitási Hetet idén szeptember 16-22 között rendezik meg Európa-szerte A mi utcánk, a mi jövőnk! szlogennel. Az idei programsorozat központi témája az általános életminőség tudatos javítása lesz.

Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit



Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos busz, elektromos töltőállomás, környezetbarát, környezetvédelem, Pályázat, zöld
 
A Volkswagen akkumulátor gyártásba fektet Salzgitterben A Volkswagen akkumulátor gyártásba fektet Salzgitterben Önvezető reptéri buszokat tesztelnek Stockholmban Önvezető reptéri buszokat tesztelnek Stockholmban Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit A Budapest Taxi egy éve használja Nissan LEAF-jeit Két Tesla S-t ér már a Renault elektromos kocsija Két Tesla S-t ér már a Renault elektromos kocsija
 
Márciusban 12 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése

Márciusban 12 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése

2014. április 24.
Márciusban lendületes növekedésbe fordult a brit járműipar termelése az élénkülő európai autópiaci keresletnek köszönhetően - írja az Automotive News Europe hírportál.
Részletek

Márciusban 12 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése

A brit autógyárak szerelőszalagjairól márciusban 142 ezer jármű gördült le, 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A márciusi növekedéssel együtt az év eleje óta már 2,9 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése - közölte a Society of Motor Manufacturers & Traders (SMMT) ágazati szakmai képviseleti szervezet. Az év elején a termelés kissé visszaesett, mivel a Jaguar Land Rover, a Nissan és a BMW új modellek gyártására állt át.

Több évnyi visszaesés és stagnálás után Európában az elmúlt hét hónapban egyre nagyobb lendületre tett szert az új autók iránti kereslet növekedése. Ez jó hír a Nagy-Britanniában megtelepedett és főként európai piacra termelő tömegmárkáknak - mutatott rá Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a brit autóipar a legjobb úton halad afelé, hogy a termelésnövelő beruházások beérésével és új modellek bemutatásával 2017-re történelmi termelési rekordot érjen el.

Az EU és az EFTA autópiaci forgalma márciusban 10 százalékkal nőtt, az első negyedévben pedig az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA (Association des Constructeurs Européens d´Automobiles) adatai szerint 8 százalékkal 3,35 millióra.

Termelési értékben a járműgyártás adja a brit feldolgozóipari termelés 15 százalékát.

Márciusban 12 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, BMW, gazdaság, jaguar, Land Rover, nissan
 
Márciusban 12 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése Novemberben is növelte eladásait az Audi Vezetőváltás az Audi Hungaria Motor Kft.-nél Vezetőváltás az Audi Hungaria Motor Kft.-nél A dominó effektus elindult – A VW után a BMW is terítékre került A dominó effektus elindult – A VW után a BMW is terítékre került Megkezdte az e-tron gyártását az Audi Megkezdte az e-tron gyártását az Audi Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma tavaly az EU-ban
 
Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar

Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar

2014. április 24.
Az Audi a legvonzóbb cég Magyarországon - a Randstad Award (a világ legnagyobb független munkáltatói márkájának) felmérése alapján. A munkahely kiválasztásakor a magyaroknál az elsődleges szempontként a bér és a juttatások szerepelnek, megelőzve a foglalkoztatás biztonságát.
Részletek

Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar

A felmérést készítő cég tájékoztatása szerint a magyar munkavállalók 67 százaléka szeretne az Audinál dolgozni. Ezzel az eredménnyel a vállalat elnyerte Magyarországon a legvonzóbb munkáltatónak járó Randstad Awardot.

A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján a győri autógyár több szempontból is az élre került: a megkérdezettek szerint Magyarországon az Audira jellemző leginkább, hogy versenyképes bért és juttatásokat biztosít, hogy hosszú távon is garantálja a foglalkoztatást, illetve hogy megfelelő képzést nyújt az alkalmazottainak.

"Ha így értékelnek egy vállalatot, az azt jelenti, hogy a legjobb munkaerőből toborozhat és így komoly versenyelőnyre tehet szert" - idézi az összegzés Baja Sándort, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatóját.

A Magyarországon első alkalommal végzett felmérés szerint a leginkább környezet- és társadalomtudatos munkaadónak a Mercedes-Benz, a legérdekesebb munkalehetőséget kínáló vállalatnak pedig az IBM bizonyult 2014-ben. A saját szektorában elért legjobb eredményért különdíjat kapott a Samsung Electronics, a Richter Gedeon, a Magyar Telekom és a Nestlé.

Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar

A felmérés eredményei szerint az autóipari vállalatok még a telephelyüktől távol is nagy népszerűségnek örvendenek. Az Audi számít a legvonzóbb munkahelynek még a Dél-Dunántúlon is, a győri vállalatot csak a Mercedes-Benz tudta megelőzni Közép- és Észak-Magyarországon. Más szektorban tevékenykedő cégek közül a második helyig csak a Samsung Electronics és a Nokia jutott el a Közép-Dunántúlon, illetve a Dél-Alföldön. Ez alapján nem meglepő, hogy a szektorokat tekintve minden demográfiai csoportban az autóipar a legnépszerűbb a magyar munkavállalók körében.

A kutatásból kiderült, hogy az állásajánlatok közötti választásnál a magyar munkavállalók 41 százaléka a fizetés alapján dönt. Csak minden hatodik válaszadónál elsődleges szempont az, hogy a munkaadó hosszú távon is tudja-e garantálni a foglalkoztatást. "Ez nem magyar sajátosság, globális szinten hasonló tendenciák figyelhetők meg" - vélekedett Baja Sándor.

Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar, gazdaság, mercedes-benz
 
Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar Emelkedett az üzemanyagok ára Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar Megérkezett a SEAT Leon 4Drive Mladá Boleslavban is megkezdődött a ŠKODA KAROQ gyártása Mladá Boleslavban is megkezdődött a ŠKODA KAROQ gyártása A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar A Scania eredménye 2013 első félévében 3.971 millió svéd koronára csökkent
 
Hódmezővásárhelyi házaspár nyerte az AMTS nyeremény Volkswagenjét

Hódmezővásárhelyi házaspár nyerte az AMTS nyeremény Volkswagenjét

2014. április 24.
Az idei Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) nagy sikerrel zárult a HUNGEXPO-n, ahol március 21-23. között több mint 44 ezer látogató csodálhatta meg a különleges, 11 országból érkező autó szenzációkat.
Részletek

Hódmezővásárhelyi házaspár nyerte az AMTS nyeremény Volkswagenjét

Érdekes programok és többek között egy Volkswagen Eos nyereményautó várta a kíváncsi vendégeket.

Ez az autó eredetileg egy 2.0 literes FSI motorral szerelt fekete Eos volt és ebből sikerült átépítenie az AMTS szakembereinek az egyedi külsővel és bőr belsővel felszerelt cabriot. Az így már teljesen új külsejű és belső terű Eos esetében nem a sebesség, hanem a vezetés élvezetesebbé tététele volt a fő cél. A fekete színt egy merész speciális matt okkersárga váltotta, az autó új futóművet is kapott az egy hónapos átalakítás alatt.

Ahogy az ATMS főszervezője és társtulajdonosa, Nokta Balázs is mondta a keménytetős cabrio egy álom volt és a nyertes, Bujáki Istvánné és férje szerencséjére sikerült is megvalósítani. A nyeremény átadására a napokban került sor a Fáy utcai Volkswagen márkakereskedés átadójában, ahol a házaspárt Nokta Balázson kívül, Knezsik István az Autós Nagykoalíció elnöke és Kazi Róbert a Volkswagen marketingmenedzsere köszöntötte.

Az esemény kapcsán az is elhangzott, hogy a jövő évi rendezvényen is egy hasonlóan különleges nyeremény várja majd a látogatókat.

Hódmezővásárhelyi házaspár nyerte az AMTS nyeremény Volkswagenjét

Kulcsszavak: AMTS, kiállítás, nyeremény, volkswagen
 
A legerősebb Volkswagen Amarok bizonyított, elhúzta a debreceni villamost A legerősebb Volkswagen Amarok bizonyított, elhúzta a debreceni villamost Hódmezővásárhelyi házaspár nyerte az AMTS nyeremény Volkswagenjét Középpontban az Audi RS 6 Avant és az S3 limuzin az Audi standján az Autó, Motor és Tuning Show-n Hódmezővásárhelyi házaspár nyerte az AMTS nyeremény Volkswagenjét Busexpo-t rendeznek Zsámbékon Az új Taigo bemutatkozik Európában Az új Taigo bemutatkozik Európában Hódmezővásárhelyi házaspár nyerte az AMTS nyeremény Volkswagenjét Irányjelző Közlekedési Magazin márciusi ajánló
 
A Citroen tudása a profi ügyfelek szolgálatában

A Citroen tudása a profi ügyfelek szolgálatában

2014. április 24.
A bevezetése óta közel 800 000 példányban elkelt, rendkívül sikeres Citroen Jumper számára új korszak kezdődik. A Citroen mérnökei szakértelmüket ezúttal a kishaszongépjármű-kínálat javára kamatoztatták, mely négy egymástól jól megkülönböztethető, egymást kiegészítő modelljével – Nemo, Berlingo, Jumpy és Jumper – a piac egyik leggazdagabb választékának számít.
Részletek

Citroen Jumper Az új Citroen Jumper tökéletesen illeszkedik ebbe a modellkínálatba. Legfőbb ismertetőjegyei:

- határozottan modern, ugyanakkor funkcionális dizájn, LED-es nappali lámpákkal és új fényszórókkal. A domború motorháztető és a védelmező lökhárító robusztussá teszi az orr-részt, a felületek vonalai viszont kellőképpen dinamikusak. Az új Citroen Jumperen természetesen megtalálhatók a márka jellegzetes jegyei, felépítése és ergonómiai kialakítása – a külső mérethez képest kiemelkedő nagyságú hasznos térfogat következtében – jelentősen megkönnyíti a mindennapi használatot, elsősorban a rakodást. A kerékdobok közt mért 1,42 méteres rakodási szélességével, ill. 1,87 méteres hasznos szélességével az új Citroen Jumper a kategória legjobbjának számít;

- példátlan kényelem: a fedélzeti komfortról az optimális kialakítású vezetőhely, az állítható rugózású vezetőülés, a könyöktámaszok, az állítható deréktámasz, a műszerfalon elhelyezett sebességváltó kar és egy megemelhető íróasztalka gondoskodik. A Bluetooth kihangosító szettet és egy USB-portot magában foglaló Connecting Boxnak köszönhetően a külső eszközök csatlakoztatása sem probléma, ráadásul az új Citroen Jumper a kategóriában elsőként 5 colos színes érintőképernyővel rendelkezik, melyről immár az új funkciók – navigációs rendszer és tolatókamera – is vezérelhetők;


Citroen Jumper

- a nagyobb biztonságot szolgáló technológiák: intelligens kipörgésgátló rendszer, Hill Descent Control (lejtmenetvezérlő), programozható sebességszabályozó- és -korlátozó berendezés, véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, keréknyomás-ellenőrző rendszer;

- kifogástalan minőség és alacsony fenntartási költségek: a Citroen Jumpert a még nagyobb megbízhatóság érdekében több mint 4 millió km-en tesztelték. A fenntartási költségek is csökkentek: egyes változatokon az előző generációhoz képest közel 15%-kal lett alacsonyabb a fogyasztás, az e-HDi 130 és az e-HDi 150 motorokhoz pedig Stop&Start funkció társul1, ami városi forgalomban 0,5 l/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez.

A különböző szakmák igényeinek megfelelendő, az új Citroen Jumper valamennyi karosszériaváltozatát (a lemezelt furgontól a minibuszig) magas minőség jellemzi.

Gyökeresen új stílus

Az új Citroen Jumper modern megjelenésével lépést tart a korral, de funkcionális jellemzőiből sem veszített, hiszen alapvető célja, hogy tulajdonosát szolgálja. A robusztus és védelmet nyújtó új lökhárítóból, az izmos új első sárvédőkből és az új motorháztetőből az dinamizmus és masszív erő árad.

Citroen Jumper

Az új Citroen Jumper orr-része egyben a márka új arculati elemeit is hordozza: új a logó, a hűtőrács és a robusztusabb megjelenés érdekében megnyújtott első világítótestek. A magasan elhelyezett, sima üvegű, krómozott szegélyű új fényszórókhoz LED-es nappali fény is rendelhető, amelyek még karakteresebbé teszik az autót, és a jobb láthatóság révén növelik a biztonságot.

A modell hátul is méretes lökhárítót kapott, mely elhelyezésével is jelzi, milyen könnyű a be- és kirakodás. Az új hátsó lámpák függőlegesen, magasan helyezkednek el. Korszerű stílusuk mellett hatékonyan látják el funkciójukat, és gondoskodnak a megfelelő láthatóságról. Az új Citroen Jumper belseje a funkcionalitás, a kényelem és a jó közérzet jegyében egységes és letisztult. A kormányt újratervezték: modernebb, szögletesebb formája révén összhangban van a jármű robusztus jellegével, és biztosabban simul a kézbe. Az utastér korszerű megjelenését kiemeli az autórádió-kínálattal párhuzamosan megújult új műszerfali vezérlőkonzol. Az utastér presztízsét emeli az új szövetkárpit is.

Gazdag modellválaszték

Az új Citroen Jumper négyféle hosszméretben, három különböző tengelytávval (3 m, 3,45 m, 4,04 m) és háromféle belmagassággal (H1, H2, H3) kerül forgalomba. Ez azt jelenti, hogy összesen nyolcféle – 8–17 m3 térfogatú – karosszériaváltozat közül lehet választani.

Citroen Jumper


Az ügyfelek speciális igényeihez igazodva a modellkínálat a következő karosszériaváltozatokat tartalmazza:

- lemezelt és üvegezett furgon,
- kibővített 7 személyes vezetőfülke (a Durisottival közös fejlesztés),
- plató + sima (3 személyes) vagy dupla (7 személyes) kabin
- 335, ill. 435 Heavy 5 műszakilag megengedett össztömegű billenőplatós (a Gruau-val közös fejleszté),
- karosszériaátalakításhoz előkészített változatok: csupasz alváz, dupla kabin, alváz-kabin stb.
Az új Citroen Jumper 5-9 személy szállítására alkalmas minibusz változatban is kapható.

A be- és kirakodást megkönnyítő felépítés és ergonómiai kialakítás


Az új Citroen Jumper felépítése a hasznos térfogat/külső méret, ill. az ergonómia szempontjából referencia értékű:


Citroen Jumper - a kategória legjobb kerékdobok között mért rakodási szélessége: 1,42 m,
- 1,87 m hasznos szélesség,
- a legjobb furgonokéval vetekedő, 4,07 métert is elérő hasznos hosszúság,
- 8–17 m3 hasznos térfogat.
A be- és kirakodási műveletek megkönnyítése érdekében az új Citroen Jumper az alábbiakat kínálja:
- akár 1,25 m széles oldalsó tolóajtók,
- a kategória legjobb méretű, akár 2,03 m magas hátsó ajtói,
- 96°-ban, ill. egy elrejthető szerkezettel 180°-ban nyitható hátsó ajtók (opciós változatban a nyílásszög 270°-ra növelhető),
- 49,3–60,2 cm magasságú raktérküszöb,
- pneumatikus hátsó felfüggesztés, mely 7 cm-res távon változtatja a hasmagasságot, és amely terheléstől függetlenül állandó magasságszintet biztosít.

Valódi élettér

Az új Citroen Jumper utasterére különös gondot fordítottak. Minden eddiginél jobban emlékeztet a személygépjárművekre, de továbbra is a praktikumra és az ergonómiára helyezi a hangsúlyt, igazi mobil irodaként szolgál. A vezetőfülkét úgy tervezték, hogy maximális kényelmet és gondtalan mindennapokat biztosítson a jármű valamennyi utasának. A magasan elhelyezett műszerfal kellemessé teszi a vezetést, és rendkívül praktikus. A műszerek és a vezérlők szem előtt vannak, ill. kézre állnak, akárcsak a dönthető és megemelhető íróasztalka, melyen a vezető a keze ügyében tarthatja a szükséges iratokat, vagy a sebességváltó kar, melynek elhelyezése ergonómiai szempontból és a felszabaduló hely miatt is ideális.

Az új Citroen Jumperben tíz tárolórekesz gondoskodik a hatékonyságról és a jól szervezettségről, köztük több aprócikktároló, kulcsra zárható kesztyűtartó egy laptopnak is elegendő hellyel, a középkonzolon kialakított – igény szerint nyitott vagy zárt és hűthető – tárolók, a vezetőfülke ülései alatt található két tároló stb. A napellenzők fölött egy 22 literes tágas tetőpolc is húzódik, mely kívülről nem látható. Az új Citroen Jumperben a szériafelszereltség része a telefon vagy laptop csatlakoztatására alkalmas 12 voltos aljzat, mely ideális helyen, a műszerfal közepén kapott helyet.
Az optimális munkakörülmények érdekében az új Citroen Jumper ülései rendkívül kényelmesek, és nagyon jó oldaltartást biztosítanak. Állítható magasságú és kiszerelhető fejtámaszokkal, dönthető háttámlával, könyöktámasszal, hosszirányú beállítási lehetőséggel és állítható deréktámasszal rendelkeznek. A vezetőülés rugózása a vezető testsúlyától (40–130 kg) függően állítható.

Citroen Jumper

Bővülő telekommunikációs lehetőségek

Az új Citroen Jumperben elérhető a Bluetooth kihangosító szettet és egy USB-portot magában foglaló Connecting Box. Az opcionális audio streaming funkciónak köszönhetően az utasok mobiltelefonján tárolt zenei fájlok akkor is meghallgathatók, ha a telefon nincs kábellel az audiorendszerre kötve.
Az autóban a kategóriában elsőként 5 colos érintőképernyő található, mely az új funkciók – navigációs rendszer és tolatókamera – mellett a rádió, a telefon és a fedélzeti számítógép vezérlését is lehetővé teszi.

Alacsony fenntartási költségek


A professzionális ügyfelek pénztárcáját kímélendő, az új Citroen Jumper egyes változatain a jelenlegi modellhez képest akár 15%-kal is sikerült csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást (például az L3H2 HDi 130 BVM6 furgon esetében vegyes ciklusban a jelenlegi 8,7 l/100 km helyett az új változat fogyasztása mindössze 7,4 l/100 km), és alacsonyabb lett a CO2-kibocsátás szintje is. A Stop&Start funkcióval rendelkező e-HDi 130 és e-HDi 150 motornál az ilyen technológiával nem rendelkező változatokhoz képest egyes esetekben városi forgalomban 0,5 l/100 km üzemanyag-megtakarítást és kilométerenként 5-6 grammal kevesebb CO2-kibocsátást mértek.

A hatékony motoroknak köszönhetően nemcsak az üzemanyag-, de a karbantartási költségek is csökkentek, mivel az új Citroen Jumperre a kategória egyik legelőnyösebb karbantartási periódusa vonatkozik: a karbantartás előírt gyakorisága akár 48 000 km, ill. 2 év is lehet. Az új Citroen Jumper ezzel a teljes birtoklási költség (TCO) tekintetében a legjobbak között foglal helyet.

Citroen Jumper

Az új Citroen Jumper motorkínálatában hat nagyteljesítményű és hatékony dízelmotor szerepel:
- A HDi 110 (81 kW – 110 LE DIN -– 250 Nm 1750 ford./percnél) motort alacsony fogyasztás és kényelmes használat jellemzi. Különösen városi vezetéshez ajánlott. 6 fokozatú mechanikus sebességváltó tartozik hozzá.

- A HDi 130 (96 kW – 130 LE DIN – 320 Nm 1800 ford./percnél) motor vegyes használat esetén kiváló kompromisszumot kínál a teljesítmény és az üzemanyag-takarékosság szempontjai között. A motorhoz 6 fokozatú mechanikus sebességváltó társul. Stop&Start technológiával felszerelt változata, az e-HDi130, kiváló fogyasztási (6,6 l/100 km) és CO2-kibocsátási (175 g/km) jellemzőkkel bír.

- A HDi 150 (110 kW – 150 LE DIN – 350 Nm 1750 ford./percnél) motort azoknak a figyelmébe ajánljuk, akik a nagy teljesítményt és nyomatékot, illetve a jó gyorsulási jellemzőket díjazzák. Ehhez az erőforráshoz 6 fokozatú mechanikus sebességváltó tartozik, és szintén létezik e-HDi változata is.

- A HDi 180 (130 kW – 177 LE DIN – 400 Nm 1400 ford./percnél) motor a legnagyobb modellváltozatokhoz és a nagy teljesítményt igénylő terheléshez ideális. 6 fokozatú mechanikus sebességváltó tartozik hozzá.

Kulcsszavak: bemutató, Citroën, haszongépjármű, Jumper, új modell
 
A Citroen tudása a profi ügyfelek szolgálatában Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály A Citroen tudása a profi ügyfelek szolgálatában Design Hét a Hegyvidék Bevásárlóközpontban A Ford virtuális tesztvezetésén megismerhetik az új Kuga PHEV menettulajdonságait is A Ford virtuális tesztvezetésén megismerhetik az új Kuga PHEV menettulajdonságait is A Citroen tudása a profi ügyfelek szolgálatában A Lexus április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatja be új középkategóriás szabadidő-járművét, az NX-et A Citroen tudása a profi ügyfelek szolgálatában Hamarosan érkezik az új Civic Tourer
 
Nyolc százalékkal emelte árbevételét a Boeing repülőgépgyártó az első negyedévben

Nyolc százalékkal emelte árbevételét a Boeing repülőgépgyártó az első negyedévben

2014. április 24.
Nyolc százalékkal emelte árbevételét az amerikai Boeing repülőgépgyártó, az üzemi eredmény pedig 12 százalékkal haladja meg a 2013 első negyedévit.
Részletek

Nyolc százalékkal emelte árbevételét a Boeing repülőgépgyártó az első negyedévben

Az everetti gyártó szerdai, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint árbevételük az első negyedévben 20,5 milliárd dollár volt, míg tavaly ugyanebben az időszakban 18,8 milliárdos bevételt értek el. Az üzemi eredmény 12 százalékkal 2 milliárd dollárra javult a 2013-as 1,8 milliárdról, az egy részvényre jutó eredmény pedig 2 százalékkal 1,76 dollárra emelkedett.

A Boeing az első negyedévben 161 gépet adott át megrendelőinek, 18 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában, a gépeladásból származó bevételük 12 milliárd dollárt tett ki, amely 19 százalékkal magasabb a 2013 első negyedévinél. A cég rendelésállományának értéke 440 milliárd dollár volt március végén, ez az első negyedévben 19 milliárddal emelkedett.

Előrejelzésében a Boeing 87 és 90 milliárd dollár körüli éves árbevételt és 7,15-7,35 dolláros részvényenkénti eredményt prognosztizált.

Kulcsszavak: boeing, dreamliner, gazdaság, járműipar, repülés, repülő
 
A Continental világszerte pénzbeli elismerésben részesíti a vállalat kollégáit A Continental világszerte pénzbeli elismerésben részesíti a vállalat kollégáit Nyolc százalékkal emelte árbevételét a Boeing repülőgépgyártó az első negyedévben A Volvo Trucks új termékpalettája először mutatkozik be a nagyközönség előtt Katar 2023-tól elektromos autót gyárt Katar 2023-tól elektromos autót gyárt Nyolc százalékkal emelte árbevételét a Boeing repülőgépgyártó az első negyedévben A Renault Trucks T most már Optifuel verzióban is elérhető Januárban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban Januárban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban
 
Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez

Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez

2014. április 24.
Több támogatást biztosít a kormány a budapesti villamosbeszerzési projekthez, és így tízzel több, összesen 47 új villamos kerülhet a fővárosba - derül ki a Magyar Közlöny keddi számából.
Részletek

Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez

Az előzményekhez tartozik, hogy a Fővárosi Önkormányzat villamos- és trolibeszerzési tenderét a kedvezményezett Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csak késve tudta lezárni, mert a tenderből kizárt Skoda megtámadta az eredményt a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. A jogerős eredményt végül március 3-án hirdethették ki, emiatt néhány villamos átadása 2016-ra, az új uniós költségvetési ciklusra csúszott volna át, amelyet a 2013-ban lezárult ciklus támogatásából nem fizethettek ki.

A BKK az MTI megkeresésére közölte, ez a támogatási források részleges elvesztésével járt volna, ezért megállapodtak a spanyol CAF-fal arról, hogy felgyorsítják a gyártást, cserébe a BKK lehívja a tízdarabos opciót, amelynek gyártásában már magyar ipari szerepvállalás is lehet. A kormányrendelet ehhez biztosít milliárdos nagyságrendű plusz forrást, a 23 milliós többlet önrész vállalásáról pedig a Fővárosi Közgyűlés dönt.

A Budapestre érkező új CAF villamosok száma így 37-ről 47-re nő, ebből a hosszabb, 56 méteres, az 1-es vonalára szánt villamosok száma változatlan (12) marad, a rövidebb járművek száma nő 25-ről 35-re. A forrás biztosításához a támogatási szerződés, valamint a Fővárosi Önkormányzat és a BKK közötti megállapodást is módosítani kell, ezek előkészítése a BKK tájékoztatása szerint folyamatban van.

Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez

A tavaly nyáron indított közbeszerzésen négy értékelhető ajánlat volt: a Ganz-Skoda, a spanyol CAF, a német Siemens és a svájci Stadler adott be dokumentumokat. A BKK augusztus 23-án adta ki az eljárást lezáró döntését, amely ellen a Ganz-Skoda jogorvoslati eljárást kezdeményezett; két közbeszerzési döntőbizottsági eljárás is volt a hiánypótlások és újraértékelés miatt, ez jelentős késedelmet okozott a villamosbeszerzésben.

A BKK kétféle villamost vesz: a rövidebb, 34 méteres villamosok a 3-as vonalára, valamint a 2014 tavaszától kiépülő budai fonódó villamoshálózatra, azaz a 17-es, a 19-es és a 61-es vonalára kerülnek. A nagyobb, a Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények a meghosszabbított 1-es vonalon közlekednek majd.

Kulcsszavak: beszerzés, bkk, bkv, CAF, főváros, tömegközlekedés, villamos
 
Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez Haladéktalanul megkezdik a 3-as metró sínszálainak cseréjét Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez Félmillióan utaztak a hétvégén az új 4-es metrón Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez Szeptember végén kezdődik az 1-es villamos pályafelújítása Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez Eredménytelen lett a BKK trolibusztendere Társadalmi egyeztetés indul az új fővárosi Duna-híd úthálózatának első szakaszáról Társadalmi egyeztetés indul az új fővárosi Duna-híd úthálózatának első szakaszáról
 
Az Audi A3 viselheti a 2014-es “Világ Év Autója” címet

Az Audi A3 viselheti a 2014-es “Világ Év Autója” címet

2014. április 23.
A prémium kompakt szegmens legkelendőbb típusa, az Audi A3 kapta a 2014-es „Világ Év Autója” (World Car of The Year) címet. Ez már az Audi második összetett sikere a tíz éve létrehozott szavazáson, ahol 2005-ben az Audi A6 vitte a prímet.
Részletek

Audi A3

Hivatalosan is megerősítették, hogy az Audi A3 harmadik generációja érdemelte ki a megtisztelő „World Car of The Year” címet. A rangos díjért 23 másik autót kellett legyőznie az A3-nak, amit a 22 országból delegált, 69 autós újságíróból álló zsűri ítélt oda a négykarikás márkának.

„Az Audi A6 nyerte legelsőként ezt a díjat és örömünkre szolgál, hogy most az A3 megismételte a diadalt a 2014-es World Car of The Year szavazáson. Az A3 jól példázza az Audi szakértelmét az autógyártás minden területén. Többek között a könnyűszerkezetes technológia, a hajtáslánc, az infotainment- és szórakoztatórendszerek, továbbá a vezetőtámogató megoldások terén is. A fődíj elnyerése olyan eredmény, amit az egész vállalat ünnepelhet” – nyilatkozta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke.

Az új Audi A3 elérhető háromajtós, Sportback, Cabriolet és Limousine kivitelekben, TFSI benzin, illetve TDI dízelmotorokkal, de megjelent az A3 Sportback földgáz/benzinüzemű g-tron* és e-tron* (plug-in hybrid) kivitelben is. Az A3 Sportback e-tron ősszel elérhetővé válik Magyarországon is, mely akár ötven kilométert is képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, helyi károsanyag-kibocsátása nulla.

Audi A3

Az A3 sikertörténete 16 évre nyúlik vissza. Az első generáció 1996-os megjelenésekor egy teljesen új kategóriát teremtett, a prémium kompakt osztályt. A második generáció 2003-ban mutatkozott be, ekkor jelent meg a Cabriolet változat a háromajtós és a Sportback mellett. A Limousine megjelenésével a harmadik generáció már négyféle karosszériaváltozatban érhető el.

Az A3 győzelmével az Audi a legsikeresebb autógyártóvá vált a „World Car of the Year” díj történetében. A négykarikás márka korábban már nyert három „World Performance Car” díjat, két „World Car Design of the Year” címet valamint az első „World Car of the Year” elismerést is, így összesen hét címet birtokol a „World Car Awards” díjai közül.

Kulcsszavak: a3, audi, autóipar, díj, elismerés
 
A brit-EU vámmentesség fenntartását szorgalmazzák az autógyártók A brit-EU vámmentesség fenntartását szorgalmazzák az autógyártók A Volkswagen csoport továbbra is nyereségre számít 2020-ban A Volkswagen csoport továbbra is nyereségre számít 2020-ban Az Audi A3 viselheti a 2014-es “Világ Év Autója” címet 115 földgázüzemű Daily modellel bővül a TNT Express Italy flottája Az Év Összkerékhajtású Autói: ismét a Volkswagen Amarok és a Multivan végzett az élen Az Év Összkerékhajtású Autói: ismét a Volkswagen Amarok és a Multivan végzett az élen Széles motorválasztékkal érkezik az új Audi Q3 Széles motorválasztékkal érkezik az új Audi Q3
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9181 - 9190