Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9171 - 9180 |
Pozsonyban gyárthatják a Lamborghini Urust |
||
2014. április 28.
A Volkswagen pozsonyi üzemében gyárthatják a Lamborghini Urust, az olasz luxusmárka új városi terepjáróját (SUV) - számolt be a VW konszernből származó, hivatalosan meg nem erősített forrásokra hivatkozva a Hospodárské Noviny (HN) szlovák gazdasági-közéleti napilap hétfőn.
|
A HN információit a szlovák VW sajtóosztálya nem kívánta kommentálni, ugyanakkor a pozsonyi lap úgy tudja, hogy a VW már figyelmeztette szlovákiai beszállítóit az autó gyártásának lehetőségére. A HN cikkírója logikus" döntésnek tartaná, ha a jármű gyártása Pozsonyba kerülne, mivel a német autóipari óriás helyi üzemének komoly tapasztalatai vannak a konszern márkanevei alatt készülő SUV-ok gyártásában. A VW pozsonyi üzemében készülnek a Volkswagen Touareg, a Porsche Cayenne és az Audi Q7 alvázai és az új Lamborghini is erre épül majd. Az Urus a Lamborghini második terepjárója lesz, az autóval elsődlegesen a kínai piacot akarják megcélozni. Amennyiben az autó pozsonyi gyártását megerősítik, akkor egy hónapon belül már a második gyártásbővítésről szóló - a VW pozsonyi gyárát érintő - döntést jelenthetik be. Márciusban Matthias Müllerre, a Porsche főnökére hivatkozva számolt be a HN arról, hogy 2016-tól a Porsche Cayenne lesz a német luxusmárka első modellje, amely teljes egészében Németország határain kívül, Szlovákiában készül majd. Ugyanakkor a szintén a német konszernhez tartozó Bentley SUV-jának esetleges pozsonyi gyártásáról szóló spekulációk nem bizonyultak valósnak, annak gyártását ugyanis végül mégis Angliában hagyta a német autógyár, lapinformációk szerint a brit kormány lobbizásának köszönhetően. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, járműipar, Lamborghini, Pozsony
|
|
|||||
|
||||||
Júniusban debütál a BMW i8 |
||
2014. április 28.
A BMW i a jövőbe mutató járműtanulmányok jelképe, az inspiráló járműtervezés szimbóluma, amellyel új értelmet nyer a „prémium” fogalom, a fenntarthatóságot állítva a járműtervezés középpontjába.
|
A BMW i8 a BMW Group első plug-in hibrid hajtásrendszerrel szerelt autója, egyúttal a BMW i almárka második modellje. A jövőt előrevetítő és fenntarthatóság-központú sportautó a BMW védjegyének számító vezetési élmény forradalmi újraértelmezése. A kifejezetten a BMW i modellek számára kifejlesztett LifeDrive architektúra, az úttörő aerodinamikai tulajdonságokkal bíró karosszéria-kialakítás és a lenyűgöző, innovatív utastér kombinációjával a 2+2 üléses sportautó a vezetés mindeddig ismeretlen élményét nyújtja. A Life modult, a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascellát a hajtáslánc-technológiát, a nagyfeszültségű akkumulátort és a karosszéria elemeit egyesítő alumínium Drive modulba integrálták, ami 1485 kilogramm önsúlyt, 0,26-os légellenállási alaktényezőt, nagyon alacsony súlypontot és tökéletes súlyelosztást eredményezett. Érzelmekkel átitatott vizuális benyomás a BMW i stílusjegyeivel kiegészítve: a klasszikus sportautós arányok friss újraértelmezése a BMW által. Az ajtók felfelé és előre, szárnyszerűen nyílnak, a letisztult vonalvezetést az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első és hátsó fényszórók egészítik ki, miközben a BMW i8 a világ első sorozatgyártott autója, amely opcionálisan az innovatív lézerfénnyel is elérhető. A BMW i modellek gyártását az átfogó fenntarthatóság jellemzi: a szénszál gyártási folyamataihoz és az összeszerelő üzem működéséhez szükséges elektromosságot 100 százalékban megújuló energiaforrásból nyeri a BMW Group. Az újrahasznosított anyagok feldolgozási módszereinek és a környezetbarát módon lekezelt anyagok széleskörű felhasználásának köszönhetően ezen alkotóelemek maximális prémium érzetet nyújtanak: a műszerfalhoz használt bőrt például olívalevél-kivonattal cserzik, ami még fejedelmibbé emeli az utastér hangulatát. A CFRP alkalmazása a járműgyártásban, a BMW i8 aerodinamikai kialakítása, a BMW eDrive technológia, a könnyűszerkezetes építés és az erőforrás-megőrző anyaghasználat mind-mind a plug-in hibrid sportautó szemléletét, a hosszú távú fenntarthatóságot hirdeti. A BMW Group által kifejlesztett és gyártott plug-in hibrid hajtásrendszer az EfficientDynamics stratégia legújabb mérföldköve: a BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt háromhengeres belsőégésű erőforrás és a BMW eDrive technológiát alkalmazó elektromos motor kombinációja. Az 1.5 literes, 231 lóerős és 320 Nm forgatónyomatékú benzinmotor egy hatsebességes automataváltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja. A 131 lóerős és 250 Nm forgatónyomatékú elektromos motor egy kétfokozatú automataváltón keresztül az első kerekeket hajtja. A közvetlen hűtésű, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor teljes kapacitása 7,1 kWh. A BMW TwinPower Turbo és a BMW eDrive technológia egyesítése az intelligens energiagazdálkodással 362 lóerős maximális teljesítményt varázsolt elő a plug-in hibrid rendszerből, ami hamisítatlan sportautóvá teszi a BMW i8 modellt (0-100 km/óra: 4,4 másodperc alatt), miközben üzemanyag- és károsanyag-kibocsátása egy kisautó hasonló értékeivel vetekszik. Az EU-tesztciklus alatt 2,1 literes átlagfogyasztás 100 kilométeren és 49 gramm/kilométer károsanyag-kibocsátás. Kivételes hatékonyság a hétköznapi használat során is, a hagyományos hajtáslánccal szerelt sportautóknál körülbelül 50 százalékkal alacsonyabb fogyasztással. Tisztán elektromos meghajtással akár 120 km/órás sebesség és 37 kilométeres hatótávolság. COMFORT módban az intelligens energiagazdálkodás a belsőégésű motort és az elektromos motort optimális terhelés-megosztás szerint működteti, így a hatótávolság akár 600 kilométerre nő az EU-tesztciklus mérései szerint. SPORT módban elérhető az elektromos motor maximális támogatása (boost). Az ECO PRO mód tisztán elektromos és hibrid meghajtás esetén is választható. A lítium-ion akkumulátor bármelyik háztartási aljzatról, a BMW i Wallbox gyorstöltőjével, vagy nyilvános töltőállomáson is feltölthető, a BMW i8 tulajdonosának utóbbi két esetben emellett arra is lehetősége van, hogy töltés közben előkészítse az útra a sportautó utasterének hőmérsékletét és elindítsa az akkumulátor hűtését. A töltési folyamat a BMW i Remote applikációjának segítségével akár okostelefonon keresztül is követhető és kezelhető. Kifinomult futómű-technológia az első tengelyen kettős ágyazású, a hátsó tengelyen pedig ötkaros, alumínium lengőkarokkal. Az elektromos szervokormány, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás és a 20 collos könnyűfém kerékgarnitúra az alapfelszereltség része. Intelligens könnyűszerkezetes járműépítés szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) utascellával, CFRP- és alumínium-alkalmazású ajtószerkezettel, magnézium tartószerkezetű műszerfallal, alumínium karosszéria-elemekkel, valamint edzett üvegből készült csomagtérajtóval és térelválasztóval az utastér és a csomagtér között. A magas szilárdságú, csavarodás-mentes, merev utascella az átfogó biztonsági koncepció része, ahogyan az első-, az utasoldali-, a fej- és a függönylégzsákok is. Ezen felül ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok, keréknyomás-ellenőrző rendszer mindegyik gumiabroncs esetében, opcióként diszkrét menethang-kibocsátás is. Széleskörű alapfelszereltség: Professional Navigációs Rendszer proaktív vezetést támogató rendszerrel, teljesen digitális műszerfali kijelző, amely alkalmazkodik a vezetési módhoz háromdimenziós grafikákkal, duplazónás automata klíma, BMW iDrive 8,8 col méretű központi kijelzővel és Touch Controller panellel, bőrözött sportkormány multifunkciós gombokkal, elektromosan állítható bőr sportülések, bőrborítású műszerfal, négyféle külső metálfényezés: Sophisto Grey, Crystal White, Protonic Blue és Ionic Silver. A 2014. júniusi piaci debütálástól azonnal elérhető a modellhez a Pure Impulse nevű exkluzív felszereltségi csomag: különleges fényszabályzó funkció a LED-technológiás első fényszórókhoz, BMW Szélvédő-kijelző (Head-Up Display), Surround View funkció, BMW i kék biztonsági övek, antracit tetőkárpit, világítás csomag, tárolás csomag, lopásgátló rendszer, Harman Kardon zenerendszer, nagyobb (42 literes) üzemanyagtartály, magasfényű fekete féknyergek BMW i kék kiemeléssel és BMW i logóval, kerámia váltókar, BMW i kék szegélyezett szőnyegek, bőr motorborítás, lézergravírozott küszöblécek, valamint BMW i Pure Impulse Kártya az exkluzív rendezvényekre való állandó belépési jogosultsággal. Széleskörű szolgáltatások: opcióként BMW Szélvédő-kijelző (Head-Up Display) és Vezetést Támogató csomag Távfény-asszisztenssel (High Beam Assistant), tolatókamera, View funkció, előzési tilalmak megjelenítésével (No Passing Info) kiegészített Sebességkorlátozás-kijelzés (Speed Limit Info), ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer (Collision Warning) gyalogos-felismeréssel (PedestrianWarning) és automatikus fékező funkcióval (City Braking), BMW Online Entertainment és internetelérés, alapfelszereltségként intelligens segélyhívás (Intelligent Emergency Call), opcióként Concierge Service felvilágosítás, BMW ConnectedDrive szolgáltatások, valós idejű forgalmi információk (Real Time Traffic Information) és kifejezetten a BMW i számára kifejlesztett mobilitási szolgáltatások, valamint BMW i Remote applikáció. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, BMW, elektromos, értékesítés, hibrid, i8, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Növekedhet a gépkocsik reexportja az idén |
||
2014. április 28.
Növekedni fog a gépkocsik reexportja az idén a magyar piacon az Opel Magyarország várakozásai szerint. A reexport során a magyarországi márkakereskedő az új, import járművet
olyan külföldi vevőnek értékesítik, aki saját országában drágábban jutna
hozzá az adott gépkocsihoz.
|
Ez kétféleképp is történhet: a kereskedő befizeti Magyarországon a regisztrációs adót, majd kivonja a forgalomból a járművet és úgy adja tovább külföldre, vagy pedig eleve külföldi rendszámot kap az autó. A kereskedők általában nem állnak ellen a reexportnak, hiszen ezzel is nő a forgalmuk, azonban a jelenség torzítja a valós piaci képet, miközben az ilyen értékesítésnek nincs hatása a magyarországi járműállományra. Az autós szakmai szervezetek pedig arra figyelmeztetnek, hogy a manipulált adatok hatására a gyártók megemelhetik a más EU-országokhoz képest kedvező magyarországi áraikat, ami rontja a hazai vevők pozícióját. Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója újságíróknak elmondta: az Opel nem támogatja, hogy szerződéses partnerei reexporttal javítsák értékesítési adataikat, ugyanakkor jogilag nem akadályozza őket ebben. Megjegyezte: a reexportra nem állnak rendelkezésre pontos statisztikák, mértékére az eladások után rövid időn belül a forgalomból kivont gépkocsik számából tudnak csak következtetni. Ez alapján az Opel számításai szerint 2014 első három hónapjában a magyar piacon a reexport mértéke 12,5 százalék volt, miután az értékesített 18 586 személyautóból és kisteherjárműből 2327-et rövid időn belül kivontak a forgalomból. Koncz Gábor megjegyezte: a márkák élbolyában a reexport az idén január-márciusban 200-300 darab volt, eközben az Opelnél mindössze 66 darab, az jelzi, hogy az Opel nyerné a legtöbbet piaci részesedésben, ha a reexporttal korrigálnák az adatokat. Hangsúlyozta: a forint gyengülése miatt az idén a reexport további bővülésével kell számolni. A teljes magyarországi újautópiac - beleszámítva a reexportot is - az idén az első hónapban 23,4 százalékkal bővült a tavalyi év hasonló időszakához képest. A növekedés már fél éve tart a válság négy éve után. Az Opel márkakereskedői 1890 járművet értékesítettek január-márciusban, 52 százalékkal többet, mint 2013 első három hónapjában. Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, gazdaság, jármű kereskedelem, járműipar, opel
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan kifejlesztette az „öntisztító” autó prototípusát |
||
2014. április 25.
Az autómosás nyűgös feladat lehet, a költségéről nem is beszélve. A Nissan ennek tudatában kezdte meg egy olyan innovatív festéktechnológia tesztelését, amely egyaránt taszítja a sarat, az esővizet és a szennyeződéseket, így lehetővé teszi, hogy az autótulajdonosok végleg búcsút mondjanak az autómosásnak.
|
A különleges fejlesztésű szuper hidrofób és oleofób festék víz- és olajtaszító tulajdonsággal rendelkezik, és a vadonatúj Nissan Note bevonataként a világ első öntisztító járművét fedi. A szuper hidrofób anyag mindennapos használatát és az utólagos festés lehetőségét a következő hónapok során a Nissan Technical Centre Europe mérnökei tesztelik majd az öntisztító Note-on a legváltozatosabb út- és időjárási viszonyok között. A Nissan az első autógyártó, amely a járműkarosszérián alkalmazza az Ultra-Ever Dry® technológiát. A festék és a külső környezet között található védő légrétegnek köszönhetően sem az úttesten felgyülemlett víz, sem a vízfelverődés nem hagy nyomot az autó felületén. Azonban korántsem ez az első öntisztító technológia a Nissan Note-on: a „mosás és szárítás” funkcióval ellátott tolatókamera víz és sűrített levegő segítségével automatikusan tisztítja meg a lencsét a szennyeződésektől, így a Note biztonsági szenzorai bármilyen időjárás esetén megfelelően működnek. Az UltraTech International Inc® által forgalmazott bevonat az eddigi teszteken jól vizsgázott az olyan gyakran előforduló vezetési helyzetekben, mint például esőben, havas esőben, fagyban és vízfelverődés vagy víztócsák esetén. A Nissan egyelőre nem tervezi a technológia általános bevezetését ennél a modellnél, azonban továbbra is fontolgatja a védőréteg utólagos alkalmazását, választható opcióként. Geraldine Ingham, a Nissan Note marketingvezetője szerint „a Nissan Note tervezésénél külön hangsúlyt fektettünk arra, hogy a vezetést stresszmentes élménnyé tegyük, és a Nissan mérnökei folyamatosan olyan új megoldásokon dolgoznak, amelyek megkönnyítik a családok életét. Feltett szándékunk segíteni ügyfeleinknek a hétköznapok során őket érő problémák leküzdésében, és ebben mindig szerepet kapnak az olyan legújabb technológiai fejlesztések is, mint ez a páratlan festékbevonat.” A vadonatúj Nissan Note már így is számtalan innovatív megoldással gondoskodik a vezetés fokozott biztonságáról. A sávelhagyás-jelzés, a holttérfigyelés és a mozgó tárgyakat észlelő funkciók együtt alkotják a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsot. Ezt az egyedülálló rendszert az öntisztító 360 fokos parkolókamera segíti, amelynek használata úttörő jellegű a B-szegmensben. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, fejlesztés, nissan, Note
|
|
|||||
|
||||||
A Scania második generációs Euro 6 motorjai sorra döntik meg az üzemanyag-fogyasztási rekordokat |
||
2014. április 25.
Az elmúlt évek folyamán a teherjárművek gyártói számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a 2013. végén életbe lépő károsanyag-kibocsátási norma előírásainak megfeleljenek.
|
A Scania a versenytársainál korábban mutatta be működőképes, járműbe szerelt, a szabályozással összhangban levő motorját. Jelenleg a svéd gyártó kínálatában 18 féle Euro 6 motor szerepel, amelyek bármilyen alkalmazásra megfelelnek, illetve amelyek a különféle nemzetközi teszteken sorozatosan üzemanyag-fogyasztási rekordokat érnek el. „Az Euro 6 norma az egész iparágnak komoly kihívást jelentett.” – mondta Joel Granath, a Scania tehergépkocsik gyártásáért felelős igazgatója. „Sokan a fogyasztás és a technológiai komplexitás növekedését várták. De most már a tényekre támaszkodhatunk. Például tavaly év végén egy Scania Streamline G 410 40 tonnás félpótkocsis szerelvényként két vitathatatlan rekordot is felállított a német és francia szakújságírók által elvégzett teszteken. Az újságírók szerint egy hasonló szerelvény – károsanyag-kibocsátási osztálytól függetlenül – sem teljesítette a Münchentől északra található tesztutat nem sokkal több, mint 24 literes átlagfogyasztással.” Az Euro 6-tal kapcsolatos korábbi félelmek alaptalannak bizonyultak. Annak ellenére, hogy mind a Scania, mind versenytársai termékválasztékában már tavaly ősszel szerepeltek az Euro 6 autók, az ügyfelek még inkább az elérhető Euro 5-ös járműveket választották. „Ügyfeleink erős versenykörnyezetben dolgoznak, így érthető, hogy inkább a biztonságot preferálják az ismeretlen helyett. De aki a Scania Euro 6-ot választja, az már egy bevált technológiát kap.” – hangsúlyozta Granath úr. „A Scania három évvel ezelőtt mutatta be Euro 6-os motorjainak első generációját. Ma már ügyfeleink üzemeltetési adatai jelentik a bizonyítékot arra, hogy a Scania a fejlesztés során helyes irányba indult el.” Joel Granath kiemelte a Scania alternatív üzemanyaggal működő Euro 6 motorjainak széles választékát. „Jelenleg 11 dízel motorunk, két gázüzemű és öt 100 %-ban biodízellel működő Euro 6-os motorunk van. Bármilyen felhasználási terület igényeinek megfelelő motort tudunk kínálni. Különösen a Scania Streamline-nal elért kis fogyasztási értékekre vagyok büszke. A 13 literes 410 lóerős, csak SCR rendszerrel működő motorunk minden várakozást felülmúlt. A motor és annak teljesítménye tipikus példája a Scania azon törekvéseinek, hogy ügyfelei üzemeltetési költségeit mérsékelje.” Kulcsszavak: járműipar, kamion, scania, teherautó, tehergépjármű, üzemanyagfogyasztás
|
|
|||||
|
||||||
Hétvégén ismét Jazzy Streeten száguldunk |
||
2014. április 25.
Van akinek munkanap, van aki kimozogta, és van akinek még ezt sem kell megtennie… akár így, akár úgy, cserébe jövő héten csak három napig kell majd húzni az evezőt…
|
A műsor első felében a Mazda3, két literes benzines változatával szerzett tapasztalatokról beszélgetünk Együd Tibor úrral, a márka regionális központjának ügyvezetőjével. Ezzel persze nem merítjük ki a Mazda információs bázisát, így nem csak ennek a modellnek a sajátosságairól lesz szó, hanem a rövidesen piacra lépő kis Mazdáról is, na meg egy új SkyActiv motorváltozatról is, ami a dízel erőforrások működési filozófiáját követve borogat majd fel minden sablont, hiszen öngyulladásos benzinesként okoz majd várhatóan nem kis meglepetést a szakmában... Néhány mondat erejéig Legin István úr, az Emberibb Parkolásért Mozgalom alelnöke is szót kért a műsorban, hiszen az EmPaMo megelégelte, hogy a közgyűlésben ülő városatyák, és a parkolási pénzekből milliárdokat szakító önkormányzatok jelentős része egyszerűen nem hajlandó tudomásul venni azt, hogy amit ők parkolási rendszernek hívnak, azt az állampolgárok (lásd egyben: választó polgárok) jelentős része mélységes utálattal szemléli, erkölcstelennek és jogsértőnek tartja. Mivel azonban a szégyenletes rendeletalkotás horribilis bevételekhez juttatja a rendszer üzemeltetőit, senki nem érdekel, az erkölcs és a társadalmi elfogadottság, ezért hallani sem akarnak egy tisztességesebb működési metodikáról. TEHÁT indul a digitális aláírásgyűjtés, ami persze csak akkor lesz eredményes, ha nem csak a parkolóóránál állva, meg a mikuláscsomagot szemlélve morgunk és dühöngünk, hanem most valóban felsorakozunk annak érdekében, hogy ne lehessen figyelmen kívül hagyni minket, és ne csak a bevételi rubrikában legyünk fontosak.. Tehát www.empamo.hu... Ideje, hogy láthatóvá tegyük a nemtetszésünket. Ezt követően visszamegyünk a parkolóóráktól mentes békeidőkbe, és utánanézünk, honnan is származik az Audi TT két betűje, és mit tudott a hatvanas évek Steyer robogója. A műsor vendége ismét Noszvai András lesz, ő pedig csak mesél… és mesél a régi idők gördülő emlékeiről…. Az utolsó szösszenetben a jövő heti Autósport Magazin felvezetéseként befut a vonalba Mihályi Csaba is, a Rally Café Magazin főszerkesztője, akivel kicsit körülnézünk a gyorsasági versenyek világában. A Citroennek szinte már oda is ajándékozzuk a konstruktőri serleget, miközben erősen reméljük, hogy a hazai színekben is száguldó Honda Civic-ek (szó szerint is) erőre kapnak majd, ezzel növelve a mi esélyeinket is a jó helyezésekre. Ezt követően nekiállunk, és építünk Vettelnek egy új autót… hogy miért?? ….hogy ez kiderüljön, legalább az utolsó beszélgetésbe bele kell hallgatni majd. …szóval a 90.9 Jazzy Rádióban a szokásos időpontban és frekvencián, azaz szombaton 09 és 10 óra között várja az autózás és az oldtimerek iránt érdeklődő hallgatókat a Jazzy Streetre a műsorvezető és minden vendége. ...ha kíváncsiak le ne maradjanak! …kinek-kinek, dolgos vagy éppen nyugis de mindenképpen kellemes hétvégét kíván a műsorvezető, Bögös Sándor. Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, Audi TT, jazzy street, mazda3
|
|
|||||
|
||||||
Rekordlátogatottsággal zárt az idei BUSEXPO |
||
2014. április 25.
Látogatócsúcsot döntött a NiT Hungary által szervezett idei BUSEXPO. A szektor legnagyobb hazai eseményén messze többen vettek részt, mint az első, tavalyi rendezvényen.
|
Az ingyenes kiállításon a gyártósorról frissen legördült magyar busz mellett a külföldi gyártók újdonságai is bemutatkoztak Zsámbékon. Az ágazat legégetőbb szakmai kérdéseit feszegető konferencián pedig többek között bejelentették a 12 szervezetet magába tömörítő első magyar Turisztikai Kerekasztal létrejöttét is. Az időjárás is kegyeibe fogadta az idei BUSEXPO-t, és a remek időben több mint félezer látogató érkezett a zsámbéki drivingcamp Hungary területére, felülmúlva ezzel hazánk legnagyszabásúbb buszos rendezvényének tavalyi sikerét. A NiT Hungary, azaz a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete egytől egyig izgalmas és vitatott témákat körbejáró előadásokat szervezett a konferenciára, ahol olyan szakemberek adtak elő, mint dr. Völner Pál, a NFM infrastruktúráért felelős államtitkára, aki egyben a rendezvény fővédnöke is volt, vagy Vitézy Dávid, a BKK Zrt. vezérigazgatója, Zsákay László, a BKC Zrt. turisztikai divízióvezetője, illetve Dr. Sárközi György, a VOLÁN Egyesülés elnöke. A konferencia különjárati szekciójának legnagyobb bejelentése a Turisztikai Kerekasztal létrejöttéhez fűződik. A preambulumot április 24-én írják alá, akkortól lép életbe. „Nagyon fontos volt számunkra, hogy az első magyar Turisztikai Kerekasztal létrejöttét nálunk, a BUSEXPO-n jelentse be Máté Gábor, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. turisztikai divízióvezetője. A 12 alapító szervezet egyikeként ugyanis a NiT Hungary szívén viseli a budapesti turisztikai célú autóbusz-közlekedés problémáit. Ezzel a preambulummal egy konzultatív testületet hozunk létre, amely április 24-től egyfajta szakmai fórumként működik és olyan egyszerűnek tűnő, mégsem megoldott, égető kérdéseket tárgyal, mint például a főváros nevezetességeinek megközelítése busszal” – mondta Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára, aki nagyon büszke arra, hogy látogatói rekordot döntöttek. „Az összes parkolót meg kellett nyitnunk, s a tavalyi siker után további megerősítést ad nekünk ez a rekord” – tette hozzá a rendezvény főszervezője. A 2700 négyzetméteren felvonuló 33 kiállító között a legnagyobb hazai és külföldi buszgyártók és a beszállítóipar is képviselte magát. A kiállított buszcsodák között a közönség először láthatta a magyar fejlesztésű, kétszárnyú Credo Inovell 12-t, és meg lehetett tekinteni a Mercedes-Benz Citaro G BlueTec®-Hybrid autóbuszát is, amilyenből Kecskeméten adtak át a közelmúltban 25 darabot. De a helyszínen volt egy MAN Neoplan Cityliner is, amely pontosan ugyanolyan jármű, mint amilyennel az FC Bayern München futballcsapata is utazik. Kulcsszavak: bemutató, bkk, busexpo, Credo, járműipar, Kapos Volán, kiállítás, man, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Telekocsi-mérő a Xeroxtól |
||
2014. április 25.
Amerikában különösen jellemző, hogy ahová csak lehet, négy keréken utaznak az emberek. Annak viszont, hogy mindenki autóban ül, számos negatív környezeti hatása van, nem is beszélve a rendszeresen kialakuló közlekedési dugókról.
|
Amerikában különösen jellemző, hogy ahová csak lehet, négy keréken utaznak az emberek. Annak viszont, hogy mindenki autóban ül, számos negatív környezeti hatása van, nem is beszélve a rendszeresen kialakuló közlekedési dugókról. A helyzet tarthatatlansága hívta életre a telekocsik pozitív diszkriminációját. Ez többek közt azt jelenti, hogy azok a járművek, amelyekben többen ülnek, az autópályákon jobb haladást biztosító telekocsi-sávokat használhatnak. A jogosulatlan használat azonban a jelenlegi ellenőrzési módszerekkel nem szűrhető ki, ezért gyakoriak a visszaélések. Az autópályák fenntartói ezért a Xerox bevonásával olyan új videó monitoring hálózatot tesztelnek, amely nagy pontossággal állapítja meg, hogy pontosan hány fő utazik egy járműben. Ha a rendszer azt észleli, hogy a telekocsi sávban olyan autó halad, amelyben csak a vezető tartózkodik, akkor automatikusan értesíti a hatóságokat a szabálytalanságról, akik azonnal intézkedhetnek és akár bírságot is kiszabhatnak az előírás megsértőjére. Kulcsszavak: Egyesült Államok, fejlesztés, közlekedés, közlekedésbiztonság
|
|
|||||
|
||||||
Nyereséges az American Airlines Group |
||
2014. április 25.
Nyereséget jelentett 2014 első negyedévében az American Airlines Group, amelyet az American Airlines és a US Airways egyesítésével hoztak létre tavaly decemberben - olvasható a cég honlapján csütörtökön közzétett jelentésből.
|
A csoport működésből származó árbevétele 9,9 milliárd dollár volt (1 dollár = 224 forint); üzemi kiadásaik 9,2 milliárd dollárt tettek ki, egyéb kiadásuk 237 millió dollár volt, eredményük így 480 millió dollár lett az első negyedévben. Egy évvel korábban a két légitársaság külön-külön még veszteséges volt: az American Airlines 341, a US Airways pedig 297 millió dolláros veszteséget jelentett a tavalyi első negyedévben. Az American Airlines és a US Airways egyesülésével tavaly december 9-én létrehozott vállalattal a világ legnagyobb légitársasága jött létre, amely naponta több mint 6700 járatot üzemeltet 56 ország 336 célállomására, foglalkoztatottaik száma meghaladja a 100 ezret, jelenlegi flottájuk 1023 gépből áll, és rendelésük van további 506 gépre. Kulcsszavak: American Airlines, gazdaság, légi közlekedés, légitársaság, US Airways
|
|
|||||
|
||||||
Sajtóértesülés szerint a GE felvásárolná az Alstomot |
||
2014. április 25.
Sajtóértesülések szerint több mint 13 milliárd dolláros ajánlatot tett a General Electric (GE) amerikai holdingvállalat a francia Alstom nagyvállalatra. Az Alstom részvényei a párizsi tőzsdén annak ellenére hatalmasat emelkedtek csütörtökön, hogy a cég egyelőre nem erősítette meg a hírt.
|
A Bloomberg hírügynökség "több forrásra hivatkozva" írta meg először még szerdán, hogy a GE előrehaladott tárgyalásokat folytat az Alstom felvásárlásáról, a két cég várhatóan a jövő héten jelenti be a megállapodást. Az Alstom csütörtöki közleménye szerint ők "nem értesültek semmilyen, a cég tőkéjét érintő nyilvános vételi ajánlatról". A francia nagyvállalat azt is jelezte, hogy folyamatosan ellenőrzi az üzletágai előtt álló stratégiai lehetőségeket, s annak perspektíváiról az eredményeiről május 7-én esedékes jelentésében számol majd be. A GE nem kívánta kommentálni az értesülést. Ha az ügylet megvalósul, az eddig vasúti mozdonyokat és repülőgépmotorokat gyártó amerikai holding a francia ipar egyik legjelentősebb nagyvállalatát is megszerezheti, amely vasúti szerelvények mellett szuperexpresszeket (TGV) és hőerőműveket is gyárt. Az Alstom gyártotta a budapesti 2-es és 4-es metró szerelvényeit is. A Bloomberg szerint a 13 milliárd dolláros ajánlat ráadásul megközelítőleg 25 százalékkal magasabb, mint a francia csoportnak a jelenlegi értéke a tőzsdén. A hírügynökség úgy tudja, hogy a francia Bouygues, amely az Alstom legfőbb részvényese, amióta felvásárolta 2006-ban a 29 százalékos francia állami részesedést, támogatja az ügyletet. A cég ugyanakkor csütörtökön arra emlékeztetett, hogy jelentős tulajdonrésze ellenére nem ellenőrzi az Alstom működését. A pénzügyi helyzetéről terjedő riasztó hírek miatt az Alstom részvényei a közelmúltban estek a tőzsdén, és ez 2013-ban a Bouygues részvényeit is magukkal rántotta. A cég 2012-2013-as forgalma 20,3 milliárd euró volt. A nagyvállalat - amely 93 ezer ember foglalkoztat világszerte - több mint 1300 munkahely megszüntetését jelentette be. A GE első negyedéves nyeresége viszont 3 milliárd dollár volt 2014-ben és 3,5 milliárd dollár 2013-ban. A bevétel 34,18 milliárd dollárra esett vissza 34,94 milliárd dollárról. A Bloomberg szerint az Alstom felvásárlása minden idők legjelentősebb ügyelete lenne egy rivális amerikai csoport részéről, amely egyben elektrotechnikai és az energiaszektor számára infrastrukturális berendezéseket is gyárt. Kulcsszavak: alstom, gazdaság, General Electric, TGV, vasút
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9171 - 9180 |