Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9151 - 9160
BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben

BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben

2014. május 02.
Innovatív vezetői segédrendszereivel és a BMW ConnectedDrive kifejezetten a BMW i márka számára kifejlesztett mobilitási szolgáltatásaival a BMW i8 egyaránt fokozza a vezetés élvezetét és gazdaságosságát.
Részletek

BMW i8

Az intelligens hálózati kapcsolatok nem csupán kényelmét, biztonságát és infotainment-kínálata használhatóságát növelik az út során, hanem a hálózatról tölthető sportautó kínálta menetteljesítmények teljes körű kiaknázásában és élvezetében is segítik a vezetőt, az energiafogyasztást – akár üzemanyag, akár elektromos áram formájában – is a lehető legalacsonyabb szinten tartva. A BMW ConnectedDrive ezzel az EfficientDynamics gazdaságossági stratégia egyik fontos kiegészítő elemévé válik. Az élvezetes autózás és a kedvező üzemanyag-fogyasztás együttesének további javítását célzó széles körű lehetőségek világszerte egyedülállóak, s nagyban hozzájárulnak a BMW i8 progresszív karakteréhez.

Mindezeken túl a BMW i márka második sorozatgyártású modelljéhez is a 360° ELECTRIC széles szolgáltatás- és termékpalettája áll rendelkezésre. A 360° ELECTRIC portfóliója az otthoni töltés, a nyilvános állomásokon végzett feltöltés, a mobilitás biztosítása, illetve az innovatív mobilitási koncepciók területeire egyaránt kiterjed, különösen hatékonyan támogatva az elektromos hajtásrendszerű gépkocsik kényelmes, megbízható és rugalmas használatát. Ezen ajánlatok nagyban elősegítik a BMW i8 alapvető járműkoncepciójában és hajtástechnikájában rejlő gazdaságossági potenciál lehető leghatékonyabb kihasználását. Az elektromos motor lehető legintenzívebb alkalmazásával, valamint a visszatáplálás (rekuperáció) során nyert energia a nagyfeszültségű akkumulátorban megoldott hatékony tárolásával jelentős mértékben optimalizálható a plug-in sportmodell széndioxid-mérlege.

BMW i8

A BMW i8 már alapkivitelben a járműbe épített SIM-kártyával készül, amely a BMW ConnectedDrive mobilitási szolgáltatásainak igénybevételéhez biztosít intelligens hálózati kapcsolatokat. A már jól ismert kínálatot, mint a Concierge Service felvilágosítás, az Intelligens segélyhívás (Intelligent Emergency Call) vagy az Online Entertainment igény szerinti zeneszolgáltatást (music-on-demand) itt kimondottan az elektromos mobilitás témája köré kifejlesztett navigációs szolgáltatások – például a dinamikus hatótáv-térképekkel működő hatótáv-asszisztens – egészítik ki. A vezető a BMW i Remote applikáció segítségével okostelefonján keresztül bármikor információcserét bonyolíthat autójával, az akkumulátor töltése vagy éppen az autó ezzel egyidejű előkészítése az útra egyszerűen az okostelefonon keresztül is vezérelhető.

Előrelátó hajtásrendszer-szabályzás a gazdaságosság és az elektromos autózás élménye szolgálatában

Akárcsak a következetes könnyűszerkezetes építés és az optimális aerodinamikai tulajdonságok számára ideális feltételeket teremtő járműkoncepció, valamint a fejlett hajtástechnika, az intelligens energiamenedzsment is jelentősen hozzájárul a BMW i8 magas színvonalú gazdaságosságához. E technika azon céllal szabályozza a belsőégésű és az elektromos motor együttműködését, hogy a vezetés élvezete és az üzemanyag-fogyasztás mindenkor kedvező együttesét kínálhassa a mindennapok során. A BMW i8 így a vérbeli sportautók menetteljesítményeit a kisautók üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékei mentén produkálja. Az energiamenedzsment e hatékonyságnövelő munkáját modell-specifikus kijelző- és kezelési koncepció, illetve a vezető, az autó és környezetük közötti, a BMW ConnectedDrive kínálta fejlett hálózati kapcsolatok segítik. Emellett a BMW i8 energiafolyamatainak célzott szabályzását a vezető számára is jól érzékelhetővé teszik.

BMW i8

A teljes egészében digitális műszerfal a BMW i8 modellekben alkalmazott modell-specifikus változata az éppen választott üzemmódtól függő formában és színvilággal jeleníti meg a sebességadatokat és a jármű pillanatnyi állapotjelzőit. A „SPORT” üzemmódban klasszikus körműszerekről olvasható le a sebesség és a fordulatszám, míg a „COMFORT” menetprogramban a fordulatszámmérőt az elektromos motor működéséről tájékoztató „powermeter” váltja fel. Az ECO PRO móduszban mindezt gazdaságossági kijelző egészíti ki, amely a lehető leginkább üzemanyag-takarékos közlekedést segíti.
A szériafelszereltséget bővítő Professional Navigációs Rendszerrel az előrelátó hajtásrendszer-szabályzás kimondottan a BMW i8 számára kifejlesztett verziója vehető igénybe.

Ennek során aktivált útvonalvezetés mellett a hajtásrendszer szabályzása az elektromos motor a lehető legszélesebb körű és gazdaságossági szempontok szerinti leghatékonyabb használatát helyezi előtérbe. A rendszer a teljes megadott útszakasz elemzését követően úgy alakítja a hajtásrendszer szabályzását – a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) stratégiáját is beleértve –, hogy elsősorban az alacsony sebességű szakaszokon a jármű tisztán elektromos üzemben közlekedhessen. Ennek megfelelően a rendszer például arról is gondoskodhat, hogy az akkumulátor kellő töltöttséggel rendelkezzen egy hosszabb út utolsó, lakott területen vezető szakaszának elektromos megtételéhez.

Az elektromos motor teljesítménykarakterisztikáját és a nagyfeszültségű töltéstároló kapacitását úgy alakították ki a tervezők, hogy a BMW i8 modellekben is megfeleljenek a nagyvárosi környezet tisztán elektromos mobilitási igényeinek. A kombinált műszeregység specifikus kijelzői tájékoztatják folyamatosan a vezetőt autója pillanatnyilag rendelkezésre álló tisztán elektromos hatótávjáról.

BMW i8

A Professional Navigációs Rendszer térkép-megjelenítése dinamikus hatótáv-jelző funkcióval bővült, amely a megfelelő határvonal feltüntetésével (hatótáv-térkép) jelzi az elektromos üzem aktuális lehetőségeit. A térképen ekkor a nyilvános töltőállomások is megjelennek. A vezető így igény szerint úgy készítheti el útvonaltervét, hogy az akkumulátor feltöltésére szánt rövid megállást is tartalmazza. Az út további részére így már megnövelt akkumulátorkapacitás áll rendelkezésre, ami vagy további károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedésre, vagy az elektromos és a belsőégésű motor együttes használata során a fokozott menetdinamikai képességek kihasználására vehető igénybe.

Diszkrét menethang-kibocsátás tisztán elektromos autózás közben

Egyes országokban törvény írja elő, hogy az elektromos meghajtású járműveket digitális menethanggal kell felszerelniük a gyártóknak, hogy a gyalogosok az árammal közlekedő autókat is minden körülmények között időben észrevegyék. A BMW i8 opciós listáján ezért világszerte megtalálható a digitális menethang-kibocsátás. 30 km/óra alatti sebességgel gurulva, tisztán elektromos meghajtás esetén a BMW i8 diszkrét, ámde jellegzetes menethangot bocsát ki.

Teljes körű megoldás intelligens hálózati kapcsolatokra: vezetői segédrendszerek BMW ConnectedDrive csomagja

A BMW i8 alapfelszereltségében a Professional Navigációs Rendszer mellett a fékezési funkcióval kiegészített sebességszabályzás, az esőérzékelő és az automatikus világításkapcsolás, valamint az első és hátsó parkolássegítő rendszer (Park Distance Control; PDC) is megtalálható. Extrafelszerelésként a vezetői segédrendszerek BMW ConnectedDrive csomagja is rendelkezésre áll, amelyben a Távfény-asszisztens (High Beam Assistant), a tolatókamera, a Surround View funkció, az előzési tilalmak megjelenítésével (No Passing Info) kiegészített Sebességkorlátozás-kijelzés (Speed Limit Info), valamint az ütközésveszélyre figyelmeztető (Collision Warning) személy-felismeréssel és automatikus fékezéssel működő funkció szerepel.


BMW i8

A BMW i8 alapkivitelhez tartozó teljes LED-fényszórói a nappali menetfény mellett Kanyarodófény-funkciót (Cornering Light) is tartalmaznak, amely oldalt, a bekanyarodás irányában világítja meg az utat. A Távfény-asszisztens a távfény lehető legszélesebb körű használatával szintén hatékonyan könnyíti az éjszakai vezetést. Az elöl haladó és a szemből érkező járművek fényeit a szélvédő mögé, a belső visszapillantó tükör mellé épített kamera érzékeli, mindenkor időben, s önműködően tompítva a távfényt.

A biztonságos és kényelmes manőverezés érdekében a PDC rendszere tolatókamerával és a Surround View funkcióval bővíthető. A Surround View a tolató kamera és a PDC érzékelői mellett két, a külső visszapillantó tükrökbe épített kamera képeivel is szolgál. A rendelkezésre álló adatokat központi számítógép dolgozza fel, s az így alkotott összefüggő kép a Központi kijelzőn (Control Display) jelenik meg, egyaránt madárperspektívában mutatva az autót és környezetét. Ennek kiegészítő funkciójaként vehető igénybe az autó elejében elhelyezett két további kamerával működő Side View funkció, amely például szűk kapukijárókból kihajtva segítheti hatékonyan a keresztező forgalom időbeni észlelését.

Az előzési tilalmak megjelenítésével (No Passing Info) kiegészített Sebességkorlátozás-kijelzés (Speed Limit Info) a választott útvonal ilyen jellegű korlátozásait jeleníti meg, szintén a szélvédő mögé épített kamera képei alapján. A kamera – amelynek információit a rendszer a navigációs adatbázissal is összeveti – az út szélén és az autópályák jelzőhídjain megjelenő korlátozásokat egyaránt érzékeli.

BMW i8

Elsősorban a városi közlekedés biztonságát növeli a személy-felismeréssel és automatikus fékezéssel működő, s az ütközésveszélyre figyelmeztető funkció (Collision Warning). A rendszer 60 kilométer/óra alatt használható, s ütközés veszélyét érzékelve először a kombinált műszeregységen megjelenő vizuális figyelmeztető jelzéssel, akut veszély esetén pedig villogó fénnyel és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, miközben a fékezési folyamat is kezdetét veszi.

A BMW i8 kínálatában a BMW Szélvédő-kijelző (Head-Up Display) is szerepel, amely a vezető számára különösen fontos információkat a szélvédőre kivetítve jeleníti meg. Ennek megfelelően a sebesség, a vezetői segédrendszerek különböző állapotjelzései, a Check-Control jelentések és az érzékelt sebességkorlátozások illetve előzési tilalmak egyaránt közvetlenül a vezető látóterében tűnnek fel. Az opcionális ConnectedDrive Services révén számos internet-alapú szolgáltatás vehető igénybe. Ilyen például a BMW Online portáloldal, az Online Entertainment több mint 24 millió zeneszámból álló kínálata, illetve a további kényelmi és infotainment-funkciók mobiltelefonos alkalmazásai. A közlekedési torlódásokról valós idejű és pontos információkkal szolgál az extraként rendelhető Real Time Traffic Information, amely különböző kerülő útvonalakat is ajánl.

A Professional Navigációs Rendszer kiváló funkcióit tovább javító útvonalmutató alkalmazás naprakész, folyamatosan frissülő információkkal szolgál az autópályák, az országutak és a nagyobb városok úthálózatáról, így baleset, útlezárás vagy torlódás esetén megmutatja az alternatív kerülő útvonalakat, egyúttal jelzi a megspórolt időt is. A BMW ConnectedDrive Online Entertainment opciója felülmúlhatatlan, prémium zeneélményt varázsol a BMW i8 sportautóba. A több mint 24 millió zeneszámból álló palettán minden lehetséges műfaj megtalálható, így többek között a rock, a pop, a soul, a klasszikus és a jazz is, nem is beszélve a több ezer hangoskönyvről.

BMW i8

Az Online Entertaiment felhasználói korlátlan hozzáférést élveznek ehhez a hatalmas zenetárhoz, és amint kiválasztanak egy zenét – akár előadó, akár album, akár stílus szerint -, azt a rendszer automatikusan lementi a Professional Navigációs Rendszerhez tartozó merevlemezre. Az így letöltött zeneszámok ezt követően az autóhoz csatlakoztatott eszközökön, így például táblagépeken, okostelefonokon és laptopokon is bármikor meghallgathatók.

360° ELECTRIC: károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedés a lehető legkényelmesebben

A BMW i8 hálózatról tölthető sportautóként akkor nyújtja maximális gazdaságosságát, ha teljesen feltöltött akkumulátorral indulhat útnak. A saját garázzsal vagy privát parkolóhellyel rendelkező ügyfelek számára a BMW i a 360° ELECTRIC koncepciója keretében kínál testre szabott megoldásokat, amelyekkel autójuk töltéstárolója otthon, illetve munkahelyükön biztonságosan, egyszerűen és különösen gyorsan feltölthető.

A BMW i az autóhoz mellékelt, a háztartási elektromos hálózatra csatlakoztatható töltőkábel mellett, a BMW i falitöltőt (Wallbox) is kínálja, emellett a házi beépítés lehetőségeinek felmérését, a töltőállomás kiszállítását és beszerelését, valamint a hozzá kapcsolódó karbantartási, javítási és tanácsadási szolgáltatásokat is elvégzi. A lemerült akkumulátor teljes feltöltése a háztartási csatlakozóról kevesebb, mint három, a BMW i Wallbox esetében pedig szűk két órát igényel.

A BMW i Wallbox 3,7 kW teljesítménnyel és 16 Amper áramerősséggel tölti a nagyfeszültségű akkumulátort, a folyamat a BMW i8 kombinált műszeregységének grafikus ábráján illetve a BMW i Remote App révén okostelefonon is követhető. Ennek során az akkumulátor pillanatnyi töltöttségi állapota éppúgy megjelenik, mint az adott energiamennyiséggel rendelkezésre álló hatótáv. A töltési folyamat azonnal, de akár egy későbbi időpontban is elindítható, így mindenkor az adott áramszolgáltató legkedvezőbb – például éjszakai – tarifái vehetők igénybe. A BMW i falitöltővel végzett töltés emellett az utastér megfelelő előkészítésére is lehetőséget kínál, ahol induláskor úgy várhatja kellemes klíma az utasokat, hogy a fűtéshez vagy a hűtéshez még nem szükséges az akkumulátorban tárolt energia. Az akkumulátor töltése így teljes mértékben az elektromos motor ellátására fordítható.

A falitöltő másik változata a BMW i Wallbox Pro, amely számos további kényelmi funkciót is kínál. 7,4 col képátlójú színes érintőképernyőjéről optimálisan vezérelhető a töltési folyamat, a TFT-monitorra többek között a betáplált energia mennyisége, illetve a folyamatban lévő töltési ciklus egyéb adatai hívhatók le. A BMW i Wallbox Pro különböző felhasználói profilok beállítását is lehetővé teszi, így a töltési idők és az áramfelvételi adatok felhasználónként illetve járművenként is lekérdezhetők. A készülék úgy állítja össze az információkat, hogy azok például összehasonlítási vagy elszámolási célra interneten keresztül is továbbíthatók legyenek. A több felhasználó által is igénybe vett BMW i Wallbox Pro PIN-kóddal védhető az illetéktelen használattal szemben.

A töltőállomás ilyen jellegű kivitele a házilag előállított elektromos energia használata jegyében született. A BMW és a SOLARWATT együttműködésében olyan megoldásokat dolgoztak ki a tervezők, amelyek az innovatív üveg-üveg modulokkal kialakított, akkumulátortöltésre, de a teljes háztartás napenergiával való ellátására is alkalmas Carportokat is elérhetővé teszik a jövő BMW i tulajdonosai számára.

A 360° ELECTRIC koncepció keretében a BMW i más módon is elősegíti a megújuló forrásokból származó elektromos áram használatát. A kiválasztott partnerekkel közösen különböző „zöld áram” termékek közül válogathatnak az ügyfelek. A BMW AG és a Naturstrom AG között stratégiai együttműködés keretében a németországi ügyfelek a jövőben öko-áram csomagot is igényelhetnek BMW i modelljeikhez. Mivel a Naturstrom AG 100 százalékban megújuló forrásokból származó, s igen magas arányban szélenergiát tartalmazó elektromos áramot kínál, lehetőség nyílik az elektromos hajtású gépkocsik teljes egészében széndioxid-kibocsátás nélküli üzemeltetésére.

A parkolóházak és nyilvános töltőállomások üzemeltetőivel együttműködve a BMW i megbízható hozzáférést kínál ügyfeleinek a nyilvános töltő-infrastruktúrához. Ennek keretében a BMW i és partnerei a jármű, vezetője és környezete közötti fejlett hálózatok kiépítését is támogatja, hogy olyan előnyökkel szolgálhasson a felhasználók számára, mint a szabad töltőállomások megjelenítése a navigációs rendszeren vagy az okostelefonon, valamint a ChargeNow kártyával működő, áttekinthető fizetési módozatok. A ChargeNow kártya használata a töltőállomások átfogó elérhetőségét és a készpénzmentes fizetés lehetőségét kínálja.

Továbbgondolva: innovatív mobilitási szolgáltatások a BMW i részeként

Modelljein túl a BMW i átfogó és testre szabott mobilitási szolgáltatásokat is kínál, amelyek az egyéni mobilitást könnyítik. Ezek középpontjában olyan megoldások állnak, mint például a rendelkezésre álló parkolóhelyek hatékonyabb kihasználása, intelligens navigációs rendszerek helyszínfüggő információs kínálattal, illetve a BMW i ConnectedDrive intermodális útvonaltervezése. Mindezen technológiák egyetlen közös célja, hogy felhasználóikat gyorsabban, megbízhatóbban és kényelmesebben juttassák el úti céljukhoz.

A BMW Group mindezeken túl stratégiai részesedést is vásárol az innovatív mobilitási szolgáltatásokat nyújtó társaságokban. E céllal jött létre 2011-ben New Yorkban a BMW i Ventures vegyesvállalat. A BMW i ilyen módon támogatja az új és ígéretes start-up vállalkozásokat a mobilitás szakterülete innovációinak további fejlesztésében illetve alkalmazásában. A BMW i Ventures időközben például a New York-i MyCityWay vállalatban szerzett részesedést. A MyCityWay olyan okostelefon-alkalmazást kínál, amely már jelenleg is több mint 70 város tömegközlekedési, parkolási és helyi szórakozási lehetőségeinek információival szolgál. A cég egy további részesedése a ParkatmyHouse céget támogatja, amely internetes platformja segítségével privát parkolóhelyeket közvetít. E rugalmas parkolóhely-menedzsment nagyban hozzájárulhat a közterületi parkolási problémák enyhítéséhez.

Ügyfelei egyéni mobilitási igényeinek maximális kielégítése érdekében a BMW Group együttműködik a Sixt Autókölcsönzővel, így ha a BMW i8 tulajdonosának egy-egy hosszabb utazás erejéig nagyobb csomagtérre vagy terepjáró képességekkel rendelkező sportos modellre van szüksége, az utazás idejére például egy BMW 5-ös Touring modellre vagy egy BMW X modellre cserélheti plug-in hibrid sportautóját. A széleskörű, kényelmes és minden régióra kiterjedő prémium szolgáltatásokat a BMW Group és a Sixt Autókölcsönző közösen dolgozta ki.

Kulcsszavak: BMW, ConnectedDrive, elektromos, elektromos autó, elektromos töltőállomás, i8, villanyautó
 
BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben Tizenötmillió látogató a BMW élményközpontjában BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben Az Audi allroad shooting brake tanulmánya a Detroiti Autószalonon BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben Megint meg akarják fúrni a villanyautózást BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben Egyesületet alapítottak a villanyautósok Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz
 
Ahol a madár se jár, de mi már igen

Ahol a madár se jár, de mi már igen

2014. május 01.
Bejutottunk a WTCC hungaroringi színhelyére. Igazi exkluzív helyen jártunk, éppen az épülő WTCC paddock-ban.
Részletek



Ahol a madár se jár, de mi már igen

Bejutottunk a WTCC hungaroringi színhelyére. Igazi exkluzív helyen jártunk, éppen az épülő WTCC paddock-ban.

Itt összefutottunk  Yvan Müller-el a Citroën Racing motorhome-ban. igen ott ül és éppen beszélget a szerelőjével. De számos érdekes dolgot láthattunk Gabriele Tarquini két autóját, de számos gépcsodát a WTCC verseny előtti nagytakarításban. De ha már Citroën akkor Loeb autója is itt van habár éppen a felfüggesztést állították rajta, de ott van épen és egyben. Kedvenc Michelisz Norbert autója még nem volt a boksz-utcában, de a Zengő csapat igen szorgosan dolgozik a holnapi kezdésre.

És egy kis eldugott box-ban csak úgy félretolva igen ott pihen a holnapi megpróbáltatás előtt az Alfa 4C! Holnap rajt kezdődik a cirkusz de ez igy van ha egy verseny beindul, reméljük a sikert s minden rendben lesz, talán szombaton mi is furikázhatunk egy kört egy jeles autóval de ez legyen még titok.

Ahol a madár se jár, de mi már igen

Ahol a madár se jár, de mi már igen
Kulcsszavak: autósport, Citroen Total WTCC Team, gyorsasági, hungaroring, wtcc, zengő motor
 
Kiss Norbi ismét a B3 Racing SEAT színeiben Kiss Norbi ismét a B3 Racing SEAT színeiben Magyar Nagydíj - Vettel nyerte a jubileumi futamot Magyar Nagydíj - Vettel nyerte a jubileumi futamot Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Michelisz nem tartja esélyesnek magát a Hungaroringen Michelisz nem tartja esélyesnek magát a Hungaroringen Ahol a madár se jár, de mi már igen Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny
 
DTM szezonnyitó május 4-én a Hockenheimringen

DTM szezonnyitó május 4-én a Hockenheimringen

2014. május 01.
Új arcok, új autók, új szabályok: új szelek fújnak a DTM táján a most kezdődő 2014-es szezonban. A hockenheimi szezonnyitó hétvégén május 2-4. között az Audi és a regnáló bajnok, Mike Rockenfeller számára megindul a küzdelem a címvédésért.
Részletek

DTM szezonnyitó május 4-én a Hockenheimringen

Az Audi Sport csapata a tavalyi bajnok Audi RS 5 DTM versenyautót jelentősen továbbfejlesztette és Nico Müller személyében egy ambiciózus fiatal pilótával erősítette a csapatot.

Az Audi 2014-ben a tizenegyedik DTM szezonját kezdi azóta, hogy gyártóként visszatért a sorozatba. 2004 óta a csapat hat alkalommal hódította el a bajnoki trófeát és összesen 38 futamgyőzelmet szerzett. Legutóbb a tavalyi évben avattak négykarikás bajnokot, akkor Mike Rockenfeller és az Audi Sport Team Phoenix végzett az élen a pilóták és a csapatok versenyében egyaránt. Ezt a remek eredményt szeretné az Audi idén is folytatni. Azért, hogy ez így is történjen, Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója és Dieter Gass, az Audi Sport DTM vezetője a tél folyamán alaposan felkészült.

A 2014-es Audi RS 5 DTM lényegesen agresszívabbnak hat köszönhetően az aerodinamikai elemeknek, amelyeket szinte teljes egészében újraalkották. Az autó elülső részén új légbeömlőkön keresztül érkezik a levegő a motorhoz és a fékekhez. Ezen kívül a versenyautó megkapta a szériaváltozat méhsejt mintás hűtőrácsát is. Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően az RS 5 DTM még több hasonlóságot mutat az RS modellek utcai sorozatával. Hasonlóan szembetűnőek a változások az autó oldalán is. A még hatékonyabb levegőáramoltatás érdekében az első és a hátsó kerekek közötti részt teljesen újraalkották.

DTM szezonnyitó május 4-én a Hockenheimringen

A tél során az Audi átalakította a versenyzők csapatkiosztását is. Így kaphatta a jelenlegi bajnok, Mike Rockenfeller, az Audi Sport Team Phoenix versenyzője csapattársnak a korábbi bajnok Timo Scheidert. Az Audi Sport Team Abt Sportsline Mattias Ekström-mel és Miguel Molina-val vág neki a rajtnak, Adrien Tambay és Edoardo Mortara pedig az Audi Sport Team Abt sorait erősítik. Egy teljesen új párost köszönthetett az Audi Sport Team Rosberg, ők Jamie Green és Nico Müller duójával vágnak neki a szezonnak.

A 2014-es idényre a DTM szabályait is finomhangolták: az eddig két kötelező boxkiállás helyett már csak egyet kell teljesíteni, mégpedig a verseny középső harmadában. Az állítható hátsó szárny (Drag Reduction System – DRS), amelynél a pilóta gomnyomásra csökkentheti az autó hátsó szárnyának szögét, már a rajttól kezdve egészen a célba érésig használható. További újítás, hogy minden versenyző egy alapsúllyal rajtol el, ami 1120 kg (az autó és a versenyző együtt). Az adott márka versenyzői attól függően, hogy milyen eredményt érnek el, csökkentik vagy növelik ezt a súlyt a következő versenyre. A választott gumik pedig legfeljebb a versenytáv 50 százalékán használhatók.
Ehhez képest a versenyhétvége felépítése szinte változatlan maradt: a péntek délutáni roll out után szombaton egy szabadedzés és az időmérő vár a versenyzőkre, utóbbi 2014-től három szakaszban kerül megrendezésre.

DTM szezonnyitó május 4-én a Hockenheimringen


Kulcsszavak: audi, Audi RS 5, autósport, DTM, Hockenheimring
 
Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Szlovákiában folytatja Tim Gábor Szlovákiában folytatja Tim Gábor Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban DTM szezonnyitó május 4-én a Hockenheimringen DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását
 
A SEAT Leon Eurocup csapatai tesztelték a Leon Cup Racer versenyautót

A SEAT Leon Eurocup csapatai tesztelték a Leon Cup Racer versenyautót

2014. május 01.
A spanyolországi Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályáján mutatkozott be a 2014-es SEAT Leon Eurocup 21 fős mezőnye és az új SEAT Leon Cup Racer versenyautó.
Részletek

A SEAT Leon Eurocup csapatai tesztelték a Leon Cup Racer versenyautót

A sorozat a héten rajtol a legendás Nürburgringen, Németországban. A hivatalos tesztnapon minden csapat kipróbálhatta az új SEAT Leon Cup Racer versenyautót még az előtt, hogy kezdetét veszi a hat versenyhétvégéből álló sorozat, amely olyan tekintélyes európai Forma 1-es pályákra látogat, mint az Egyesült Királyságbeli Silverstone, a belgiumi Spa-Francorchamps és az olaszországi Autodromo di Monza.

A FIA alelnöke, Carlos Gracia és a Circuit de Barcelon-Catalunya versenypálya elnöke, Vicenç Aguilera szintén tiszteletüket tették az eseményen, ezzel is jelezve, hogy támogatják a SEAT Sport új nemzetközi versenysorozatát. A nap másik kiemelkedő eseménye volt a korábbi Forma 1-es versenyző, Jacky Ickx látogatása, aki több kört is teljesített az új SEAT Leon Cup Racer kormánya mögött a barcelonai pályán.

Az új SEAT Leon Cup Racer versenyautó pilótái egy tizenegy nemzetet felvonultató nemzetközi mezőnyből kerülnek ki: egy andorrai, egy osztrák, egy dán, két francia, három magyar, három olasz, egy monacói, egy norvég, két portugál, öt spanyol és egy svájci illetőségű versenyző áll rajthoz, köztük három hölgy és két 18 éven aluli pilótával.

A SEAT Leon Eurocup csapatai tesztelték a Leon Cup Racer versenyautót

A SEAT Leon Eurocup 2014-es mezőnyében szerepel az Európai Túraautó Bajnokság (ETCC) győztese, a norvég Stian Paulsen, a 2010-es francia Supercopa első helyezettje, Julien Briché és a SEAT Leon Eurocup 2010-es Európa-bajnoka, Wéber Gábor.

A 2014-es SEAT Leon Eurocup versenynaptára:
Május 2-4. Nürburgring, Németország
Május 23-25. Salzburgring, Ausztria
Július 18-20. Silverstone, Egyesült Királyság
Szeptember 5-7. Spa-Francorchamps, Belgium
Szeptember 26-28. Monza, Olaszország
Október 17-19. Barcelona, Spanyolország

A SEAT Leon Eurocup egy 2014-ben induló új versenysorozat a SEAT Sport szervezésében. A spanyol márka gazdag motorsport történelme egészen az 1970-es évekig nyúlik vissza, nevéhez világszerte több sikeres egymárkás versenysorozat és két FIA Túraautó Világbajnokságon elért győzelem (2008, 2009) fűzödik. Egyéb nemzetközi és helyi versenyek kapcsán a SEAT Sport több, mint 25 bajnoki címet szerzett a túraautózás és a rali világában.

A SEAT Leon Eurocup egymárkás sorozata hat európai országba látogat a 2014-es versenyidényben, köztük öt Forma-1-es versenypályára. A sorozat versenyzői az új generációs SEAT Leon modellre épülő, kétliteres, 330 lóerő teljesítményű SEAT Leon Cup Racer versenyautókban mérik össze tudásukat.

Kulcsszavak: autósport, Nürburgring, seat, SEAT Leon Eurocup
 
A Slovakia Ringen Lopez keményen megdolgozott a győzelemért A Slovakia Ringen Lopez keményen megdolgozott a győzelemért Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Dakar - Viharos érkezés Bolíviába A SEAT Leon Eurocup csapatai tesztelték a Leon Cup Racer versenyautót Itt fognak először versenyezni az elektromos Forma-1-es autók Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen Pannónia-Ring: Hőség és a megfelelő gumitaktika Pannónia-Ring: Hőség és a megfelelő gumitaktika
 
Hazatér a Nissan GT-R

Hazatér a Nissan GT-R

2014. május 01.
A Nissan visszatér fogadott otthonába, hogy újra megdöntse a szériaautók köridőrekordját. A nemzetközi sztárokat felvonultató csapat tagja lesz Nick Heidfeld, a GT Academy németországi bírája is. 
Részletek

Hazatér a Nissan GT-R

A Nissan a mai napon bejelentette, hogy a Nissan GT-R visszatér a Nordschleife versenypályára, és rajthoz áll a 2014-es a Nürburgringi 24 órás futamon. A június 21-22-én megrendezésre kerülő esemény a legkeményebb állóképességi versenyek egyike, amely a Nürburgring félelmetes Nordschleife pályáján versenyző autókat és pilótákat egyaránt komoly kihívás elé állítja.

Az évek során a Nissan országúti autóival több alkalommal is megkísérelte megdönteni a Nordschleife legjobb köridejét. Legutóbb az új GT-R NISMO országúti autó* mindössze 7 perc 8,679 másodperc alatt teljesítette a kört. A szériaautó által elért rekord újra bebizonyította, hogy a Nissan GT-R legújabb változata képes felvenni a versenyt a legnagyobbakkal, valamint megmutatta, hogy a Nissan hosszabb távra is elkötelezte magát nagyteljesítményű modelljeinek nürburgringi tesztelése mellett. A rekordot jelentő köridőt Michael Krumm érte el, aki természetesen a Nürburgringi 24 órás versenyen résztvevő Nissan-csapatnak is tagja lesz.

Hazatér a Nissan GT-RAz idei verseny lesz az utóbbi években az első alkalom, hogy a Nissan és a NISMO részt vesznek a futamon, amelyre egy kiváló pilótákból álló, nemzetközi csapatot állítottak össze. Az RJN Nissan GT Academy csapata két autóval fog szerepelni a versenyen, amelyeket a NISMO Japánban található gyárának mérnökeivel párhuzamosan fognak felügyelni, emellett pedig a Schulze Motorsport által benevezett GT-R-rel is jelen lesz a Nissan.

A GT Academy németországi bírája, Nick Heidfeld a 80-as számú Nissan GT-R NISMO GT3-mal fog versenyezni, amely a Nissan 80. születésnapjának tiszteletére kapta rajtszámát. Csapattársa Florian Strauss lesz, a németországi GT Academy verseny győztese, akit Nick személyesen választott ki nyolc hónappal ezelőtt azzal a céllal, hogy a virtuális pályák után egy valódi versenyen is kipróbálhassa magát. Florian bizonyára nagy lelkesedéssel áll majd rajthoz mentora oldalán a nürburgringi futamon, amely karrierjének mindössze negyedik nemzetközi versenye lesz. Nickhez és Florianhoz két olyan pilóta csatlakozik, akik kiválóan ismerik a GT3 GT-R-t: Lucas Ordonez, a GT Academy másik növendéke és Alex Buncombe.

 „Nagy örömömre szolgál, hogy miután bíróként részt vehettem a GT Academy németországi showjában, lehetőséget kaptam arra, hogy a Nürburgringi 24 órás versenyen vezethessem a Nissan GT-R NISMO GT3-at" - nyilatkozta Heidfeld. 

Hazatér a Nissan GT-R

„Elképesztő, hogy az a Florian lesz a csapattársam, akinek a 2013-as GT Academyn aratott győzelmét a verseny bírájaként személyesen is nyomon követhettem. Ez a futam kiváló lehetőség arra, hogy a Nordschleifén folytassam mentorálását. Alexszel és Lucasszal közösen fogunk nekivágni a világ egyik legszebb és legnehezebb versenyének."

A NISMO 30. születésnapjának tiszteletére a 30-as számú Nissan GT-R NISMO GT3 is rajtkockához áll a futamon. Ezen az autón főként a NISMO egyik mérnökcsapata fog dolgozni, amely egyenesen Japánból érkezik a rendezvényre. Az autót a Nissannak a Super GT bajnokságon résztvevő pilótái, Michael Krumm és Kazuki Hoshino, valamint a Nismo globális cserepilótája, Katsumasa Chiyo és a Nürburgringen rendszeresen versenyző Tetsuya Tanaka fogják vezetni.

„Színtiszta élvezet egy Nissan GT-R-rel a Nürburgringen autózni" - mondja Krumm. „Nagyon különlegessé teszi számomra az idei futamot az, hogy lehetőségem nyílik a legjobb helyezésekért versenyezni. Évek óta vártam erre az alkalomra, és úgy tűnik, most valódi esélyem van egy szép helyezésre.

Hazatér a Nissan GT-R

„De a Nordschleifén bármi megtörténhet" - teszi hozzá.  „Természetesen szerencsére is szükségünk lesz. A futam nagy kihívást jelent majd a csapatunk fiatalabb pilótái számára. A Nordschleife a világ leginkább embert próbáló pályája; eső és köd esetén pedig még nehezebbé válhatnak a körülmények. Biztos vagyok benne, hogy mindenki nagyszerűen fog teljesíteni, mivel a Nissan és a NISMO is remekül felkészült."

A harmadik Schulze GT-R-t a virtuális versenyzés világának másik sztárja és a Gran Turismo sorozat atyja, Kazanori Yamauchi, valamint a GT Academy 2009-es győztese, Jordan Tresson fogja vezetni.

„A Nürburgringi 24 órás futam különleges esemény a Nissan számára" - állítja Darren Cox, a NISMO globális márkáért, marketingért és értékesítésért felelős vezetője. „Mivel a Nürburgring már hosszabb ideje a Nissan és a Nismo tesztjeinek színhelye, a Nordschleifén való versenyzés minden résztvevő számára különleges pillanat lesz. Fontos, hogy a Nissan rajongóinak és ügyfeleinek is megmutassuk, hogy nálunk a közúti autók és a versenyautók fejlesztése szervesen összetartozik. Nincs erre tökéletesebb bizonyíték, mint az az elkötelezett munka, amellyel a NISMO Japánban található gyárának mérnökei hozzájárulnak a nemzetközi erőfeszítés sikeréhez.
 
Kulcsszavak: GT Academy, gt-r, GT-R Nismo, nissan, Nürburgring
 
Hazatér a Nissan GT-R Jelentősen emelkedett a Nissan bevétele 15%-os kedvezménnyel tölthetők a Nissan elektromos autók a MOL Plugee e-töltőkön 15%-os kedvezménnyel tölthetők a Nissan elektromos autók a MOL Plugee e-töltőkön A Nissan felvillanyozza Milánót az UEFA Champions League döntőjén A Nissan felvillanyozza Milánót az UEFA Champions League döntőjén Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Hazatér a Nissan GT-R A Nissan bemutatja legújabb generációs Európai kompakt modelljét
 
Indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

Indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

2014. április 30.
Május 5-én indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában - közölte Ács László, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. hr-igazgatója szerdán az MTI-vel.
Részletek

Indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

A harmadik műszak beindításához szükséges létszám felvétele, a dolgozók kiképzése és felkészítése megtörtént, a gyár munkavállalóinak a létszáma elérte a 3500-at - mondta. Hozzátette: további munkatársak felvétele is folyamatban van, júniustól álláslehetőséghez jutnak a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban az ország első duális szakképzésben részt vevő és eredményesen vizsgázó diákjai is.

Ács László hangsúlyozta: a kecskeméti gyárban egyre csökken a német munkavállalók aránya. Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. korábbi ügyvezető igazgatója március 18-án jelentette be, hogy a termékeik iránt nagy keresletnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár májustól a nap 24 órájában, azaz három műszakban fog autót gyártani.

Szólt arról, hogy minden lehetséges műszakmodellt megvizsgáltak, és végül arra a döntésre jutottak, hogy "az előre forgó három műszakos modell" a legmegfelelőbb az optimális termelés számára. Frank Klein március végén visszatért Németországba és az egész világra kiterjedő transzporter-gyártás vezetői feladatkörét vette át a Daimler konszernnél. A kecskeméti gyár irányítását Thomas Geier veszi át május 1-jével.

Indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

A kecskeméti gyár a rastatti üzemmel közösen gyártja a Mercedes-Benz új kompakt-autó generációjának modelljeit. A közös gyártás lehetőséget ad a két üzem gyártókapacitásának rugalmas és optimális kihasználására. A rastatti Mercedes-Benz gyárban már 2012 októbere óta három műszakban folyik a termelés.

Kecskeméten 2013-ban több mint 109 ezer jármű készült el.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, kecskemét, mercedes-benz
 
A Toyota nullára csökkentené a halálos közlekedési balesetek számát A Toyota nullára csökkentené a halálos közlekedési balesetek számát Indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában A Ford az egyetlen autógyártó 2013 legnépszerűbb márkái között Indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Száz éves a Chevrolet „Csokornyakkendő”! Indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában A Mazda új sebességváltó gyárat épít Thaiföldön Indul a harmadik műszak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Új cég értékesíti az Iveco járműveket Magyarországon
 
Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt.-nél

Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt.-nél

2014. április 30.
A Magyar Suzuki Zrt. jelenlegi vezérigazgatója a társaság vezetését Ryoichi Ourának adja át. Hisashi Takeuchi az anyavállalat, a Suzuki Motor Corporation (SMC) terméktervezési vezérigazgatójává lép elő.
Részletek

Suzuki

A változást a Suzuki Motor Corporation jelentette be; Ryoichi Oura a Magyar Suzuki Zrt. május végi közgyűlése után veszi át hivatalosan a vezérigazgatói posztot.

Hisashi Takeuchi 2007 októberében csatlakozott a Magyar Suzuki Zrt. magyarországi menedzsmentjéhez mint a cég igazgatóságának tagja, vezérigazgató-helyettes. Később első számú vezetőnek nevezték ki. A gazdasági válságot követő nehéz időkben sikeresen irányította a Suzuki magyarországi leányvállalatát. Vezérigazgatói tevékenysége során végig fenntartotta a társaságnál a pénzügyi stabilitást és a zökkenőmentes termelést. Az anyavállalatnál Hisashi Takeuchi globális terméktervezést irányító vezérigazgatóvá lép elő, hasznosítva az ausztrál, japán és magyar piacon szerzett széles körű tapasztalatait.

Ryoichi Oura eddig is a Magyar Suzuki Zrt. gyártási területének egyik kulcsszereplője volt. Új szerepében kettős pozíciót fog betölteni mint gyártásért felelős vezető és mint a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója.

Ryoichi Oura 1960-ban született. Vegyészmérnöki diplomáját a Yokohamai Egyetem Mérnöki Karán szerezte. Karrierjét 1984-ben kezdte a Suzuki Motor Corporation kötelékében, a festőüzemi gyártástervezésért felelt a cég székhelyén. 1990-ben egy éven keresztül részt vett a dél-koreai festőüzem létrehozásában. Miután egy évtizedet töltött el az MSC székhelyén, egy újabb üzem felállításával és működtetésével bízták meg az Egyesült Államokban, a georgiai Atlantában. Azt követően, hogy négy évet töltött az USA-ban, visszatért az SMC kosai-i üzemébe, hogy a festőüzem vezetéséért feleljen. A Magyar Suzuki esztergomi gyárába 2011-ben került gyártásért felelős vezetőként.

Ryoichi Oura nős, egy gyermek apja. Szabadidejében szeret golfozni.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, esztergom, Magyar Suzuki, suzuki
 
Zörög a haraszt, két nagy autógyártó egyesülhet! Zörög a haraszt, két nagy autógyártó egyesülhet! Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt.-nél A Volvo Cars világelső kísérlete felfedi az autótervezés érzelmeket megmozgató erejét Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni A Peugeot i-Cockpit® a márka jövőbeni utastere A Peugeot i-Cockpit® a márka jövőbeni utastere Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei
 
Tizenötmillió látogató a BMW élményközpontjában

Tizenötmillió látogató a BMW élményközpontjában

2014. április 30.
A BMW müncheni élményközpontja, a BMW Welt tizenötmilliomodik látogatóját üdvözölte a napokban.
Részletek

Tizenötmillió látogató a BMW élményközpontjában

A jubileumi vendégeket, a bajorországi Hohenkammerből érkező Maritz családot Thomas Muderlak, a BMW Welt igazgatója és Karolína Kurková szupermodell, a BMW új márkanagykövete köszöntötték, akik az ünnepélyes tűzijáték mellett egy különleges meglepetéssel is készültek: a Maritz család az elsők között élvezheti a vadonatúj BMW 2-es Active Tourer vezetési élményét, négy héten keresztül. A BMW 2-es Active Tourer, amit első fronthajtásos modelljeként idén ősszel vezet be a piacra a bajor gyártó, tágas és praktikus belső terével az aktív pihenést kedvelő, sportos vezetők és a fiatal családok ideális személyautója lesz.

„Eddig kereken tizenötmillió vendégünk volt azóta, hogy 2007-ben megnyitottuk a BMW Welt kapuit a látogatók előtt, ez tehát egy különleges alkalom, amely újabb jelképe az élményközpont egyértelmű sikerének. Eredetileg úgy terveztük, hogy évente hozzávetőlegesen 850 ezer látogató keres majd fel minket, ennek ellenére 2012-ben 2,45 millió, a tavalyi évben pedig 2,93 millió vendéget fogadtunk a BMW Welt-ben, ami abszolút rekord az élményközpont történetében. A különleges autóátadások, a kiállítások, a rendezvények és a díjnyertes éttermek kombinációja teljesen egyedülálló élménnyé varázsolja a BMW Welt meglátogatását” - mondta Thomas Muderlak, a közvetlenül a BMW Group székháza és a müncheni gyár mellett lévő élményközpont igazgatója.

Tizenötmillió látogató a BMW élményközpontjábanA BMW a jeles alkalomból azt is bejelentette, hogy Karolína Kurková lett a márka legújabb nagykövete, egyúttal az új BMW 2-es Active Tourer arca. A cseh Kurková a világ egyik legkeresettebb szupermodellje, miközben modern életstílusú, fiatal anyaként jól tudja, mit vár el egy autótól. „A BMW 2-es Active Tourer tökéletesen illeszkedik hozzám, mert két külön oldalamat egy autóban egyesíti: egyfelől a stílust, ami modellként számomra különösen fontos, másfelől a rugalmasságot és a biztonságot, amire fiatal anyaként a mindennapok során szükségem van. Arról nem is beszélve, hogy igazi élmény vezetni” - nyilatkozta a szupermodell.

Tizenötmillió látogató a világ minden tájáról


A BMW Welt 2007 októberében nyitotta meg kapuit a látogatók előtt, és az elmúlt hat és fél évben Németország egyik legnépszerűbb turistalátványosságává vált. 2008-ban az egyedülálló élményközpont vendégeinek száma meghaladta a kétmilliót, a tavalyi évben pedig minden korábbinál több vendéget, 2,93 millió embert üdvözölt. Azon túl, hogy egyedi, kifejezetten a BMW Group márkáira jellemző stílusjegyek szerint kialakított és berendezett csarnokaiban a BMW Welt látogatói a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák egyes modelljeibe, történeteibe és világaiba léphetnek be, az élményközpont egész évben változatos programokkal, eseményekkel, idegenvezetéssel, élő show-műsorokkal, díjnyertes éttermekkel és az autóátadás egészen egyedi élményével várja vendégeit. A BMW Welt-et a nyári hónapokban keresi fel a legtöbb látogató, akiket a kiállítások és a színes programok mellett az élményközpont épületének kivételes építészete is Münchenbe vonz.

A vendégek körülbelül 60 százaléka Németországból érkezik, míg külföldről főleg az Egyesült Államokból, Oroszországból, Ázsiából, Ausztriából és Olaszországból keresik fel az élményközpontot. A látogatók mintegy 40 százaléka visszatérő vendég.  Az épület befogadóképessége 2500 fő, a rendezvények között egyaránt előfordul jazz koncert, költészeti est, interaktív színház, családi esemény, filmpremier, gálaesemény vagy konferencia. A BMW Welt Junior Campus a gyerekeknek és a fiataloknak kínál izgalmas kikapcsolódást lebilincselő és tanulságos idegenvezetésekkel, illetve workshopokkal, amelyek mind a biztonságos közlekedés és a fenntarthatóság témaköreire épülnek.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, bmw
 
Új Opel-Peugeot haszongépjármű üzem épül Lengyelországban Új Opel-Peugeot haszongépjármű üzem épül Lengyelországban Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében Tizenötmillió látogató a BMW élményközpontjában Londonban is elindult a DriveNow – a flotta jövőre BMW i3 modellekkel bővül Enyhén visszaesett tavaly a Kia gyártása Szlovákiában Enyhén visszaesett tavaly a Kia gyártása Szlovákiában Tizenötmillió látogató a BMW élményközpontjában Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért
 
Egy jó szakma, felér egy diplomával! - Nemzetközileg is elismert, versenyképes tudást biztosít a duális képzés

Egy jó szakma, felér egy diplomával! - Nemzetközileg is elismert, versenyképes tudást biztosít a duális képzés

2014. április 30.
Álláslehetőséghez jutnak idén júniustól a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban az ország elsők között elindított duális szakképzésében részt vevő diákjai.
Részletek

Mercedes-Benz

A végzett diákok az eddig megszerzett tapasztalataik alapján vállalhatnak munkát az összeszerelő üzemben, karosszériaüzemben vagy a fényező üzemben, ahol – a duális szakképzés rendszerének köszönhetően – megfelelő gyakorlati ismeretekre tettek szert. A duális szakképzési rendszer népszerűsítése érdekében a Nemzeti Munkaügyi Hivatal országszerte sajtótájékoztatókat szervezett az elmúlt időszakban, legutóbb 2014. április 29-én Kecskeméten, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. Oktatási Központban.

Az idei tanévben országosan már 48-49 ezer tanulói szerződéses fiatal vesz részt duális szakképzésben, idén májusban pedig az ország elsők között elindított duális szakképzésében részt vevő diákjai be is fejezik középiskolai tanulmányaikat Kecskeméten. Ők júniustól már álláslehetőséget is kapnak. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. öt éve, 2009-ben hozta meg stratégiai döntését a duális szakképzés bevezetéséről. A hároméves szakképzés az 2011-ben az első tanévben gépjárműmechatronikus, mechatronikai karbantartó és gépjármű-előkészítő felületbevonó szakokon indult el, amely 2012-ben tovább bővült szerszámkészítő szakmával is. 28 tanuló végez idén mechatronikus karbantartó, gépjármű- mechatronikus és járműkarosszéria előkészítő, felületbevonó szakmában.

Mercedes-Benz

A szakmunkásvizsgák május 22-től 29-ig tartanak, a sikeres megmérettetést követően pedig minden tanuló álláslehetőséget kap a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban. A folyamat azonban itt nem áll meg: a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. támogatja a végzett diákok további tanulmányait is, hiszen a tanulóknak esti képzés keretében lehetőséget biztosít az érettségi vizsga megszerzésére. Ezután a diákok a duális főiskolai képzésben is részt tudnak majd venni.

A Nemzeti Munkaügyi Hivatal országszerte népszerűsíti a duális szakképzést annak érdekében, hogy minél több munkaadó és minél több diák kapcsolódjon be a szakképzés új rendszerébe. Komáromi Róbert, a Nemzeti Munkaügyi Hivatal főigazgatója elmondta:

–A duális szakképzést népszerűsítő sajtótájékoztatóinkon számtalanszor elhangzott, hogy a szakképzés új rendszere egyebek közt azért jó, mert ingyenes, gyakorlatias, munkahelyekhez kapcsolódó, esélynövelő, a fiatalok versenyképes tudást, és biztos munkahelyet szerezhetnek. A duális szakképzést talán a végzős kecskeméti diákok népszerűsíthetik a legeredményesebben, akik most ennek a képzési formának köszönhetően biztos munkahelyhez juthatnak.

A duális képzésben tanulók szakmai és elméleti ismereteiket a szakképző iskolákban sajátítják el, gyakorlati oktatásuk pedig a gazdálkodó szervezeteknél, költségvetési szerveknél zajlik. Ezzel a képzési formával a tanulók versenyképes, a munkaerő-piaci igényekhez igazodó szaktudást és biztos munkahelyet szerezhetnek, a cégek pedig biztosíthatják szakember-utánpótlásukat.  

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, kecskemét, képzés, mercedes-benz
 
Lendületes fejlődés 2023-ban is – mérföldkövek a debreceni BMW gyár életében Lendületes fejlődés 2023-ban is – mérföldkövek a debreceni BMW gyár életében Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele Egy jó szakma, felér egy diplomával! - Nemzetközileg is elismert, versenyképes tudást biztosít a duális képzés A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját Jaguar Land Rover: tízmilliárdos beruházások maradhatnak el kereskedelmi megállapodás nélkül Jaguar Land Rover: tízmilliárdos beruházások maradhatnak el kereskedelmi megállapodás nélkül Egy jó szakma, felér egy diplomával! - Nemzetközileg is elismert, versenyképes tudást biztosít a duális képzés Új fejlesztésű, 4,0 literes, V8-biturbo motor az új Mercedes-AMG GT-ben
 
Ki lesz Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője?

Ki lesz Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője?

2014. április 30.
Több ezer tehergépkocsi-vezetőt várnak a szervezők a Scania világszintű Járművezető-versenyekre, amelynek részeként a Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető 2014 (YETD 2014) verseny is megrendezésre kerül 2014-2015 folyamán.
Részletek



Ki lesz Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője?

A magyarországi döntő legjobbja képviseli majd hazánkat a 2015. áprilisi svédországi európai döntőn.

Nemzetközi háttér

A 2014-es versenysorozat immár a hatodik széria a 2003-as indulás óta. Magyarország 2005-ben csatlakozott a világ legnagyobb, tehergépjármű-vezetők számára megrendezett versenyéhez és tréningprogramjához. Idén az előzetes becslések alapján 40 ország 85.000 résztvevőjét várják a szervezők.

A versenysorozat 2003-ban indult, válaszként az Európai Bizottság járművezetők továbbképzéséről szóló előírására. Célja a közúti biztonság fokozása, az üzemanyag-hatékonyság javítása és így a tehergépkocsik környezetre gyakorolt hatásának csökkentése. Az Európai Bizottság a kezdetektől a verseny nemzetközi védnöke.

Mikael Person, a versenyek svédországi menedzsere az indulás óta nyomon követi a YETD-t. „Pontosan látjuk a versenyek hatását.” – mondta. „Azokban az országokban, ahol a rendezvénysorozat elindult, a járművezetők szakmai tudása, vezetési képessége és az ezekhez kapcsolódó tudatosság is nőtt.” Mindezt a 2012-es verseny után elvégzett rövid felmérés is alátámasztja: a megkérdezett versenyzők akkor úgy nyilatkoztak, hogy a rendezvénysorozaton történő részvétel után tudatosabb és jobb vezetők lettek.

Ki lesz Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője?

A vezetés mellett a hivatásos járművezetőknek számos egyéb feladatot is kell látniuk nap mint nap. Így a verseny során Európa ifjú tehergépkocsi-vezetőinek nem csak vezetési és manőverezési feladatok terén kell helyt állniuk, de többek között bizonyítaniuk kell tudásukat elsősegély-nyújtásban és közúti baleseti szimulációban is.

„Az új feladatokkal szeretnénk megmutatni, hogy a napi rutin mellett milyen váratlan helyzetek fordulhatnak elő, amikor a pilótáknak ugyanúgy meg kell őrizniük nyugalmukat és megoldást kell találniuk az adott szituációra.” – egészítette ki Mikael Person.

Magyarországi információk

A versenysorozatra a magyar járművezetők 2014. augusztus 8-ig, a regisztrációs időszak zárásáig nevezhetnek a www.scania.hu/yetd2014 oldalon. Itt egyből egy elméleti teszt kitöltésével adhatnak számot tudásukról. A teszt eredménye alapján a legjobbak továbbjutnak a regionális elődöntőkbe, majd gyakorlati feladatok megoldása után a legjobb 12 versenyző kvalifikálja magát az országos döntőbe. Az országos döntő legjobb teljesítményét nyújtó résztvevője fogja képviselni Magyarországot a 2015. áprilisában megrendezésre kerülő európai döntőn, ahol a győztes jutalma egy 100.000 euró értékű Scania nyerges vontató.

Kulcsszavak: járműipar, kamion, scania, teherautó, verseny
 
Ki lesz Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője? Még vonzóbb a Mazda CX-5 Az önvezető kamionok között a Scania a legnagyobb táv megtételével elérte Rotterdamot Az önvezető kamionok között a Scania a legnagyobb táv megtételével elérte Rotterdamot Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak Ki lesz Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője? Kerekezés a Ford Kuga-val a Balaton körül Ki lesz Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője? Évzárót tartott az Autós nagykoalíció
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9151 - 9160