Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 431 - 440 |
Újra remekelt az amerikai kamionversenyen Szabó Krisztián |
||
2015. június 01.
Az egyik futamon győzött, a többi négyen pedig háromszor második, egyszer pedig harmadik lett Szabó Krisztián a múlt hétvégén, az egyesült államokbeli ChampTruck World Series kamionverseny-sorozat Pikes Peak-i állomásán.
|
Az egyik futamon győzött, a többi négyen pedig háromszor második, egyszer pedig harmadik lett Szabó Krisztián a múlt hétvégén, az egyesült államokbeli ChampTruck World Series kamionverseny-sorozat Pikes Peak-i állomásán. A 22 éves pilóta menedzsmentjének hétfői tájékoztatása szerint az április végén első magyarként ralikrossz Európa-bajnoki futamot nyert Szabó az 5,5 tonnás, 800 lóerős Volvo kamiont ezúttal már esőben is kipróbálhatta, a dupla pontokért rendezett úgynevezett "podium race"-t ugyanis vizes aszfalton rendezték. A magyar pilóta ezen a viadalon második lett, de egészen a leintésig nagy küzdelmet vívott a győzelemért. Az autókrosszban korábban három Európa-bajnoki címet szerzett Szabó a május 23-24-i hétvégén mutatkozott be az idén indított amerikai kamionos bajnokságban, s thunderhilli debütálása alkalmával háromszor nyert, kétszer pedig második volt. Kulcsszavak: autósport, Egyesült Államok, Szabó Krisztián, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Pontszerzéssel indult az ERT-szezon Bessenyey számára |
||
2015. május 28.
Az abszolút nyolcadik, a kategória második helyén ért be első European Rally Trophy versenyén a HELL Racing Team párosa a Krumlov Rally-n. A Bessenyey Zoltán – Papp György duó a terveknek megfelelően vette az első akadályt az új Renault Clio R3T versenyautóval, de jövő hétvégén már érkezik is az új kihívás.
|
Idén új bajnokságban méri össze tudását az európai élvonallal a kétszeres rali Európa-bajnok Bessenyey Zoltán, aki nemcsak az ERC bajnokságot cserélte le az ERT-re, hanem ezzel együtt 2015-ben autót, navigátort és félig-meddig csapatot is váltott. Ennek megfelelően nagy kérdés volt, hogy milyen eredménnyel zárul a csapat bemutatkozó versenye a csehországi Krumlovban, de az eredmény nem okozott csalódást. Bár csak tanulóversenynek szánták, de a Bessenyey Zoltán-Papp György páros folyamatosan gyorsulva a rendkívül előkelő abszolút nyolcadik, a kétkerék-hajtásúak között pedig a második helyet szerezte meg az ERT értékelésben. Ennek tükrében nem meglepő, hogy Zoli nagyon pozitívan élte meg a hétvégét és az egész csapat nagyon boldog ezzel az eredménnyel. Mivel ezt a hétvégét az autó megismerésének szánták, ezért fontos volt, hogy minden gyorsaságin végig tudjanak menni, minél több fontos tapasztalatot lehessen gyűjteni. Ilyen szempontból is nagyon jó választás lett végül a Krumlov Rally, hiszen nem csak szárazon, hanem félig vizes, illetve teljesen vizes, saras körülmények között is sikerült kipróbálni az autó képességeit. A rendkívül erős mezőnyben már most látszott, hogy a kocsi versenytempója a tanulási folyamat elején is nagyon erős, gyorsabb, mint a korábbi Honda. Örömteli, hogy nagyobb technikai probléma sem jelentkezett, valamint a lengyel-magyar közös szerelőcsapat is tökéletesen összecsiszolódott. Bzzz a verseny végén a régi-új navigátornak, Papp Györgynek is megköszönte a munkáját, hiszen az autóban az első pillanattól nagyon jó volt az összhang, ennek köszönhetően folyamatosan sikerült gyorsulni. Elmondható tehát, hogy az egész csapat kiválóan teljesített. A HELL Racing Team párosa tartalmas tanulóhétvégén van túl, ami után egy héttel már jön is a következő kihívás, a szlovén Velenje Rally. Ehhez a hétvégéhez nagyszerű alap lesz a mostani szereplés, és a tapasztalatok birtokában a csapat szeretne tovább gyorsulni. Kulcsszavak: autósport, Bessenyey Zoltán, hell racing, Renault Clio R3T
|
|
|||||
|
||||||
Lévai Zoltán vezeti a TWC bajnokságot |
||
2015. május 26.
Idén több hazai csapat is nevezett a 2015-ben indult TWC sorozatba, mely 4 márkakupát összefogó sorozat.
|
A legnagyobb kategória a Clio Cup, ahol a III-as és az új IV-es modellel versengenek a pilóták. Lévai Zoltán, az Apex Racing versenyzője a Hungaroring-en egy második, és egy első helyet szerzett, és holtversenyben a svájci Schreiber-el az élen érkezett a Red Bull Ring-re. A zeltwegi pálya adott otthont a TWC második hétvégéjének, ahol újra majd 50 fős mezőny várta a versenyeket. Lévai számára borzalmasan indult a hétvége, a szabadedzéseket összeütközött egy GT3-as autóval, melynek következtében az autója jobb oldala jelentősen károsodott. A csapat úgy döntött, hogy ne kelljen kihagyni az időméréseket, és ezzel feladni a hétvégét, egy átmeneti autóval küldi pályára Lévait. A tartalék alkatrészekből, és a sérült elemek javítgatásával ugyan nem versenyképes, de legalább értékelhető időre képes autót adott a magyar pilóta alá. Lévai ezt azzal hálálta meg, hogy mindkét időmérésen a középmezőny elejére kvalifikálta magát. A csapat másik fele az 1000km-re fekvő Renault Sport-hoz utazott, ahol a már előkészített tartalék alkatrészek várták Őket. A szombat reggeli versenyre már egy újjáépített autó várta Lévai Zoltánt, akinek a célja nem lehetett más, minél kevesebb pontot bukjon riválisával szemben. Ahol sors elvesz, ott add is. A svájci rivális autója a felvezető körön lefulladt és csak a boxból tudott indulni. Lévai az esős versenyen fokozatosan jött előre és végül a 21. helyről a 6.-ra jött fel, aminek köszönhetően 3. lett a Clio értékelésben, és átvette a bajnokságban a vezetést. A vasárnapi második verseny már száraz körülmények között zajlott, ám így sem indult simán. Csiszér Béla, aki Lévai kategória társa, megpördült, és egy mögötte érkező nem tudta elkerülni az ütközést, teljes sebességgel belerohant. A futamot azonnal megszakították, és új rajtot rendeltek el. A második nekirugaszkodás már jól sikerült, és Lévai hamar feljött a kategória harmadik helyre. Az utolsó körben megelőzte Schreibert, aki vissza tudta még előzni, és milliméterekre egymástól értek célba. Lévai Zoltán két versenyhétvége után 1 ponttal vezeti a TWC bajnokságot. "Csütörtökön még azt hittem, hogy utazom haza, vége mindennek. Nagy szerencse, hogy rizikóztunk, és részt vettünk az időmérésen, mert ez indított el mindent, ez adott új lendületet. Szombatra a srácok lényegében új autót építettek, nagyon köszönöm nekik. Vasárnapra már annyira jó volt az autóm, hogy fél másodperccel gyorsabb tudtam lenni a két futamot megnyerő Pekar-nál, akinek már több éves Clio-s tapasztalata van. Tudom, csak egy pont az előnyöm, de azt is tudom, hogy gyorsabb vagyok a többieknél jelenleg. Ez nagy önbizalmat ad az év hátralévő részére. Büszke vagyok a csapatra, hatalmas érzés, hogy ilyen emberek dolgoznak mögöttünk." - nyilatkozta Lévai a két futam után. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Lévai Zoltán, TWC
|
|
|||||
|
||||||
Kiss Norbert minden futamon dobogón Misanóban is |
||
2015. május 25.
Rendkívül szeszélyes időjárás volt az olaszországi hétvégén, az FIA Kamion Európa-bajnokság mezőnye küzdött is rendesen a körülményekkel.
|
Az OXXO Racing-Axxyss Motorsport versenyzője, Kiss Norbert az ausztriai négyes győzelem után érkezett Misanóba, ahol rögtön megnyerte a szombati időmérőt, de ahogy előző évben sem, úgy most sem tudta győzelemre váltani. A szakadó eső miatt többször is elhalasztották az első futamot, végül sárga zászlós rajttal engedték el a mezőnyt. Norbi futómű gondokkal küzdött, ráadásul belülről beázott a szélvédője, így lelassult, utolérte őt Hahn és Lackó, majd Norbi egy hibáját kihasználva megelőzték mindketten. Onnantól hiába tartotta velük a tempót a hatszoros magyar bajnok versenyző, támadni nem tudott, így végül harmadik lett. A két futam között a szerelők megfeszített munkával megjavították a futóművet, így a második versenyre stabil is lett Norbi kamionja. A hatodik helyről rajtolva hamar feljött az élen haladó Janiec mögé - aki Norbi csapattársa a csapatbajnokságban -, majd pár kör múlva megelőzte a francia pilótát, és átvette a vezetést. Onnantól elnyúlt üldözői elől, és megnyerte a futamot Lackó és Janeic előtt. Vasárnapra is maradt a változékony időjárás, többször esett az eső és csak az utolsó futam zajlott napsütésben. Norbi ismét megnyerte az időmérőt - sorban az ötödiket -, majd egy nagyon magabiztos és sima rajt-cél győzelmet aratott, mögötte Lackó és Hahn végeztek még a dobogón. A misanói utolsó futamnak Norbi a nyolcadik helyről vágott neki, de csupán egy körig jutott a mezőny, Reinert és Körber balesete miatt piros zászló, és új rajt következett. A két versenyző kiesésével már csak öten voltak Norbi előtt, az új rajtnál pedig nagyon jól manőverező Európa-bajnok magyar pilóta, így az első kör felénél már harmadik volt Vrsecky és Lackó mögött. A két Buggyra nagyon gyors volt ezen a futamon, Norbi bár próbálkozott, nem jutott támadási felülethez, így csak hátulról figyelhette, hogyan engedi maga elé csapattársát Vrsecky. Az utolsó két körre elfogyott Norbi fékhűtő vize, így onnantól a túlélés volt a cél számára, de végül be tudta hozni versenykamionját a hétvége negyedik dobogós helyezéséért, Lackó és Vrsecky mögött harmadik lett Kiss Norbi. A szezon első három hétvégéjén a hat Pole pozícióból ötöt Norbi szerzett meg, a 12 futamból nyolc győzelme, összesen 11 dobogós helyezése van, természetesen ennek az elképesztő sorozatnak köszönhetően nagy előnnyel, 54 ponttal vezeti az Európa-bajnokságot, mögötte Lackó és Hahn állnak jelenleg a virtuális dobogón. A csapat következő versenyhétvégéje Franciaországban, Nogaróban lesz június 19-21 között. Kulcsszavak: autósport, Kiss Norbert, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Monacói Nagydíjat |
||
2015. május 24.
Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Monacói Nagydíjat elsősorban annak köszönhetően, hogy a hajrában másképp taktikázott, mint csapattársa, a harmadikként célba érő, címvédő brit Lewis Hamilton.
|
A 29 éves Rosbergnek ez volt pályafutása 10., idei második futamgyőzelme - sorozatban harmadszor nyert Monacóban -, s az összetettben közelebb férkőzött az élen álló Hamiltonhoz. A második helyen a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája végzett. A futam nagyobb részében vezető Hamilton pedig a hajrában történt biztonsági autós szakasz közben elvégzett kerékcseréje miatt lett csak harmadik. A rajtot Hamilton tökéletesen kapta el, megtartotta az első helyet, mögötte Rosberg és Vettel csatázott egy kicsit az első kanyar előtt a második helyért, de előzés nem történt, így az első kör végén Hamilton, Rosberg, Vettel volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje. Az élen haladó hármas a verseny első felében hibátlanul vezetett, közülük a 37. körben elsőként Vettel ment ki a boxba kereket cserélni, egy körrel később Rosberg, majd Hamilton kapott új abroncsokat, a sorrend nem változott. A 64. körben Max Verstappen (Toro Rosso) és Romain Grosjean (Lotus) balesete miatt a versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót. Hamilton kiállt a boxba új gumikért, Rosberg és Vettel viszont a pályán maradt, így amikor a Safety Car a 70. körben elengedte a mezőnyt, Rosberg, Vettel, Hamilton volt a sorrend a dobogós helyeken. A hajrában Hamiltonnak nem volt valós esélye az előzésre, bár néhány körig próbálkozott, végül megelégedett a harmadik hellyel, ugyanakkor a leintés után a csapat rádióüzenetben bocsánatot kért tőle, amiért kihívta a boxba a biztonsági autós időszak alatt. Rosberg a díjátadó utáni interjúban kiemelte, hogy ezen a futamon Hamilton érdemelt volna győzelmet, a brit címvédő pedig egyrészt gratulált márkatársának, másrészt hangsúlyozta, hogy a csapattal meg kell beszélniük a történteket. A verseny meghozta a McLaren Honda számára első idei vb-pontjait, miután Jenson Button a nyolcadik helyen ért célba. A világbajnokság két hét múlva, Kanadában folytatódik. Kulcsszavak: autósport, forma 1, Monacói Nagydíj, Nico Rosberg
|
|
|||||
|
||||||
Elektromos gokart az erdőben? Az Avalon Parkban hamarosan ez is kipróbálható! |
||
2015. május 22.
Már kevesebb, mint egy hónap, és megnyílik Európa egyik legmodernebb, és Magyarország egyetlen erdei elektromos gokart pályája.
|
A Miskolctapolcán felépülő Avalon Park turisztikai komplexum egyik legfőbb attrakciója lesz az 562 méteres, fák között kanyargó HELL KART Ring, ahol egyedülálló környezetben élheti át mindenki a száguldás és a sebesség élményét, ráadásul mindezt száz százalékosan környezetbarát módon, zaj és füstkibocsájtás nélkül. Bessenyey Zoltán kétszeres Európa-bajnok rali versenyzőt, a HELL Racing Team pilótáját a Miskolctapolcán hamarosan megnyíló gokartpálya kapcsán kérdeztük a gokartozásról. A HELL pilótájaként hamarosan, a július 12-i zártkörű megnyitón te leszel az a szerencsés, aki először próbálhatja ki, illetve avathatja fel a pályát. Mit kell tudni az Avalon Parkban található Hell Kart & Event Centerről? Páratlan élmény lesz, hogy elsőként gurulhatok végig a pályán, nagyon örülök, hogy én kaptam ezt a megtisztelő felkérést. A Hell Kart, ahogyan a legutóbbi helyszínbejáráson láttam, nagyon komoly, nemcsak amiatt, mert szinte az erdő közepén van, de a kialakítása miatt is. A 8-12 méteres szélesség, és a komoly versenypályákkal vetekedő technikai paraméterek egyedülálló élményt fognak nyújtani mindenkinek. Elektromos gokarttal még nem sokszor mentem eddig, de a legnagyobb előnye – amiért már most a kedvencem lesz – az az, hogy nem kell beöltözni, hiszen nem lesz a ruhád benzingőzös, szóval az Avalon Parkba nem kell hoznom a gokartozása rendszeresített sisakomat és overálomat! A technikai sportok, illetve az autóversenyzés esetében a gokart, mint kategória szinte kikerülhetetlen. Tulajdonképpen nem igazán ismerünk olyan profi pilótát, aki ne versenyzett volna gokarttal is. Véleményed szerint ennek mi az oka és milyen előnyt jelent a gokartos tapasztalat? A gokart minden autósport alapja. Ha nem is versenyzett mindenki pályafutása előtt gokarttal, de hogy mindenki ezzel tartja magát karban az tény. Még nekem rali versenyzőnek is azt tanácsolta a múltban az összes mérnők és edző, hogy járjak gokartozni amennyit csak tudok. Szükség van más edzésformára is, kell az erőnléti tréning vagy a futás, de mégis, amikor kormány lehet a kezünkben és zárt, biztonságos körülmények között edzhetünk, az csak a gokart. Aki gyors a gokarttal, annak megvannak az érzései, hogy egy kocsi hogyan és mikor mozdul, mikor van holtponti helyzetben, és miután mi általában abban tartjuk a járművet, ennek a pontos ismerete és állandó gyakorolása létfontosságú. Melyek a gokart, mint elérhető edzésforma legnagyobb előnyei? Legfontosabb, hogy elérhető. Olcsó, és mindenkinek lehetősége van rá. Ugyanakkor kellően fárasztó, kellően fejleszti a reakciókat, az erőnlétet és a kitartást is. Alapvetően mindent lehet vele modellezni, a legjobb edzés. Reakcióidő és belső képességek fejlesztésére is alkalmas? Ezen is elsajátítható például az ívek helyes autózása? A reakcióidőt, ha nem is fejleszti, de a reakciókat és a válaszlépéseket egy-egy helyzetre mindenképpen. Igen, fontos a helyes ívek megválasztása, valamint az előzési helyzetek megteremtése. Vannak olyan edzések, amikor versenyzőtársakkal 9-10 percet megyünk egymástól 10 centiméterre és várunk egy adandó alkalmat, amikor lehetőség nyílik az előzésre. Ilyenkor könyörtelenül ki kell használni ezt a lehetőséget! Elsőre nem is gondolná az ember, hogy egy futam milyen fizikai megterhelést jelent a szervezetre. Mennyit lehet ebből bírni egyszerre? Versenyzőknek általában 30-40 percnyi menetet javaslok, egy kezdő esetében 2 menet után, érdemes szusszani egyet, ilyenkor ki lehet értékelni a köröket, átbeszélni a helyes íveket. Hol lehet még gyorsabban, vagy netán lassabban menni, vagy akár csak nézni a mások által használt íveket. Jó pap is holtig tanul, így mi is! Természetesen a gokartozásra is igaz, minél többet gyakoroljuk, annál jobb eredményt érhetünk el. A Hell Kart esetében ráadásul 7 különböző nyomvonal alakítható ki, így folyamatosan megújulhat a pálya. A Hell Kart elektromos gokartjai remekül gyorsulnak és akár 60 km/h-s sebességre is képesek, ilyenkor azért gyorsan történnek az események… Igen, épp ezért örömteli, hogy a pályát a jelenleg elérhető összes biztonsági felszereltséggel ellátták. Itt működik az a rendszer, amelnek bevezetését még a Forma 1-ben is fontolóra vették, vagyis ha valaki megforog, vagy kicsúszik a kanyarban, akkor a pálya azon részén limitálható a sebesség, így nem történhet baleset, nem csapódnak egymásba a többiek nagy sebességgel. Te milyen gyakran szoktál gokartozni? Számomra a gokart olyan edzés, ami minden héten 2-3 alkalommal jelen van a programban. Amikor Magyarországon vagyok, örömmel és persze némileg kötelességből is lemegyek a pályára. Ha nem a versenysportról és a hivatásos pilótákról beszélünk, akkor elsősorban kik azok, akiknek ajánlod a gokartot? A gokartot, és azon belül az elektromos verziót mindenkinek ajánlom. A gokartok teljesítménye egyedileg szabályozható, így ez a legjobb módja annak, hogy valaki biztonságosan, tudásszintjének megfelelően üljön bele minden egyes alkalommal a gokartokba. A gokartozás sokat segíthet az utcai sofőröknek is, így azt gondolom, heti rendszerességgel érdemes rászánni ezt az összeget arra, hogy fejlődjön a vezetési tudásunk és felejthetetlen élményeket éljünk át. Kulcsszavak: autósport, Bessenyey Zoltán, Gokart, hell racing
|
|
|||||
|
||||||
Kiss Norbi mind a négy futamot megnyerte Spielbergben |
||
2015. május 18.
Újabb történelmi sikert ért el hétvégén az OXXO Racing - Axxyss Motorsport, az FIA Kamion Európa-bajnokság osztrák versenyhétvégéjén mind a négy futamot megnyerték, amire még nem volt példa a magyar csapat életében, de még a sorozat történelmében is csak nagyon ritkán.
|
Kiss Norbi a hétvégén szó szerint verhetetlen volt, minden edzést, warm up-ot, időmérőt és futamot megnyert, e mellett megfutotta a pályacsúcsot, amit versenykamionnal mostantól ő tart Spielbergben. A hétvége első futamai a pole pozíció megszerzése után magabiztosak és rajt-cél győzelmek voltak, Norbi elhozta mindkét rajtot és nagy fölénnyel nyerte meg szombati és vasárnapi első futamot is. A második futamok viszont csatákkal és előzésekkel voltak tele mindkét nap. Az első futamos győzelmek után a fordított rajtrács miatt a második futamokon a nyolcadik helyről indult Norbi. Szombaton az első kör végére feljött a negyedik helyre, előtte Reinert defektet kapott és kiállt, majd Hahn nyomában Norbi megelőzte Körbertet, és pár körrel a leintés előtt átvette a vezetést a német pilótától. A kockás zászló alatt Norbi haladt át elsőként, így szombaton mindkét futam után a Magyar Himnusz szólt a pódiumon - akkor még a csapat sem sejtette, hogy ez vasárnap sem lesz másként. Vasárnap is pole pozíció, magabiztos győzelem az első futamon, majd következett a második, ismét a nyolcadik helyről rajtolva. Norbi itt már az első kanyarban negyediknek fordult, előtte Albacete ment, akit próbált megelőzni a regnáló Európa-bajnok minden körben, kereste a lehetőséget, bebújt kívülről, belülről, de nem kapkodott, várt a megfelelő - tiszta előzési pozícióra. Mindketten megelőzték Körbertet, majd a futam második felében Norbi a kettes kanyarban külső íven maradva megelőzte Albacetet, pár perccel később pedig a célegyenesre fordulva Reinertot is... Az utolsó köröket nem csak a csapat töltötte extázisban a pálya szélén, hanem Norbi is a kamionban, persze ez a vezetésén nem látszódott, de amikor a hétvége folyamán negyedszer intette le elsőként a kockás zászló, belőle is kitörtek az érzelmek, ez a lenti videón tökéletesen látszik és hallatszik is... Óriási siker egy hétvégén négy futamot nyerni - kettőt a nyolcadik helyről! -, ráadásul mellette minden kifutáson is az élen végezni. Norbi ezzel a maximális, 80 pontot gyűjtötte be (minden futamon 20 pontot kap a győztes), és a szezon második versenyhétvégéje után előnye már 49 pont a tabellán második Jochen Hahn, 52 pedig a harmadik Adam Lackó előtt. A csapat Spielbergből egyenesen Misanoba utazik, hiszen most nincs szünet, már a következő hétvégén, vagyis május 22-24 között rendezik Olaszországban a szezon harmadik versenyét, ahol tovább szeretné növelni előnyét a tabella élén az OXXO Racing - Axxyss Motorsport. Kulcsszavak: autósport, Kiss Norbert, OXXO Energy Truck Race Team, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Az első futamon a negyedik helyen végzett Michelisz Norbi a Nürburgringen |
||
2015. május 17.
Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője a FIA Túraautó-világbajnokság németországi versenyhétvégéjén, az első futamon a negyedik helyen végzett, a másodikat technikai okok miatt nem tudta befejezni.
|
1 futam: Rajt: Michelisz jól kapta el a rajtot, balról próbálta megelőzni a megint beragadt Valentet, aki mikor ezt észrevette ráhúzta a Chevyjét Norbira, ütköztek, de ezzel egy időben engedett utat Mullernek, aki így feljött a harmadik helyre. A magyar versenyző ügyesen jött ki az csatából, de megsérült az autója és a negyedik helyen folytatta a versenyzést. Jaap Van Laagen nehezen tudott elrajtolni. Valente támadásba lendült, hogy visszaszerezze az elvesztett pozícióját és sikerült erőből elmennie a gyári Honda Civicet vezető Monteiro mellett, aki pár kanyarral később visszaszerezte pozícióját. A francia fiú ezután elvesztette uralmát a Chevy fölött és a gumifalnak csapódott. Közben közvetlenül a magyar pilóta mögött a kínai Ma Csing Hua és az olasz Gabrielle Tarquini között alakult ki majdnem vérre menő küzdelem, egyelőre az olasz bírta jobban. 1 kör vége: López, Loeb, Muller, Michelisz, de nem tudta befejezni sem a holland Tom Coronel (Chevrolet), sem pedig az angol Rob Huff (Lada)./ Coronel később visszament a pályára, majd újból kiállt. 2 kör: A kör közepén Norbi úgy érezte, mintha defektet kapott volna a bal első kereke, utolérte őt Tarquini és a mögötte lévő Csing Hua, nem sok hiányzott ahhoz, hogy megelőzzék őt. A második kör végén Norbi még tartani tudta a pozícióját, de Monteiro, úgy tűnt, bal első defektet kapott és feladta a versenyt. Utólag kiderült, hogy az abroncs szelepe sérült meg. Utolsó kör: hárommal kevesebb pilóta kezdte meg az utolsó kört. A holland Vaan Lagen a Lada volánja mögött, tartotta nyomás alatt a német Sabine Schmitzt. Michelisz próbálta tartani a pozícióját, ellenfele nem csak a technika, hanem a márkatársa is. López és Loeb teljesen elhúzott a mezőnytől, hozzájuk képest Muller csak cammogott. Leintés: Lopez, Loeb, Muller, Michelisz és Ma, aki az utolsó két méteren megelőzte Tarquinit. 2. futam A radarképek alapján 30 – 60 peren belül eléri egy esőfelhő a területet, a csapatnak 11 perce volt meghozni a döntést, hogy milyen gumikkal versenyezzenek. A csapat a slick mellett döntött. Az angol Tom Chilton technikai okok miatt nem tudott elindulni a második futamon, akárcsak Valente, akinek az autóját ennyi idő alatt nem tudta összerakni a csapata. Az első helyről rajtoló Monteiro simán jött el, akárcsak Coronel, viszont Tarquinit megelőzte Muller, aki így az ötödik helyről feljött a harmadikra. Michelisz autója megsérült, kijött, hátha a csapat meg tudja javítani az autóját, de sajnos erre már nem volt lehetőség. 1 kör: a mezőny nem szakadt annyira szét, mint az első futamon, szépen vonatoztak egymás mögött, és a Cirtoenek keresték a lehetőséget az előzésre. A kör vége: Muller meg tudta előzni az élen haladó Monteirot, akit márkatársa követett, majd jöttek a Citroenek (Bennani, Ma Csing Hua, López). 2 kör: D’Aste első lökhárítója leszakadt, feladta a versenyt. Ma Csing Hua próbálkozott azzal hogy feltartóztatja az argentin Lópezt. Nem csak ez sikerült neki, hanem még a marokkóit is megelőzte és feljött a negyedik helyre. Majd ugyan ez sikerült a világbajnoknak is. Csata volt Coronel és Huff között is, amiből az angol jött ki győztesen. 3. kör: Muller és a két Honda Civic, miközben a kínai elvesztette uralmát az autója felett, felszántotta a pálya bal szélét, majd márkatársa előtt megpördülve csapódott neki a jobb oldali szalagkorlátnak, a harmadik szektorban. Az utolsó szektorban López óriás tempóval hagyta le Tarquinit majd Monteirot. Leintés: Muller, López, Monteiro – Tarquini az utolsó métereken vesztette el ismét a jó pozícióját. „Örülünk, hogy Norbi sikerrel vette az első nürburgringi futamot, ami talán, az idei év legnagyobb kihívása volt számára. Bízunk benne, hogy a sikeres csapatmunka továbbra is lendületet ad ahhoz, hogy a legjobb legyen.” – mondta Kelenvölgyi Ágnes a MOL-csoport szponzorációs vezetője. Kulcsszavak: autósport, michelisz, Nürburgring, túraautó, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Ezen a hétvégén két helyszínen is jelen van Kiss Norbi Európa-bajnok versenykamionja |
||
2015. május 16.
Ausztriában, Spielbergben az FIA Kamion Európa-bajnokság idei második versenye zajlik, melynek Kiss Norbert az élről vág neki, előnye a tabella élén jelenleg 14 pont.
|
Eközben Németországban, a Nürburgringen az ADAC 24 órás versenyhétvégéjét rendezik, mely egyben WTCC futam és egy négy napos kiállítás is. Az OXXO Racing - Axxyss Motorsport-ot az MAN gyár ( Volkswagen Gruppe) hívta meg, hogy vegyen részt a kiállításon, majd vezesse fel a mezőnyt. Mivel a csapat egyik fele Spielbergben versenyez, a másik fele a négyszeres Truck Race futamgyőztes Major Benedekkel utazott el a Nürburgringre. Beni - az éles versenykamionnal teljesen megegyező dekorálású második kamionnal - szombaton, a 24 órás verseny előtt megy egy kört a Nordschleifén, ezzel ő vezeti fel és nyitja meg az ADAC versenyhétvégéjét. Ez a meghívás - mely természetesen az Európa-bajnoki címnek is köszönhető - hatalmas megtiszteltetés az OXXO Racing - Axxyss Motorsport csapatnak, egyben pedig történelmi pillanat az MAN-nek is, hiszen eddig még soha nem ment versenykamion a Nordschleifén, főleg nem felvezető autóként egy 24 órás futamon. Kulcsszavak: autósport, Kiss Norbert, Nürburgring, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Michelisz Norbert Klaus Ludwig autóversenyző legendával készül a németországi futamra |
||
2015. május 15.
A túrautó-bajnokság (WTCC) németországi futamára való felkészülés során Michelisz Norbert egy exkluzív kerekasztal-beszélgetésen találkozott Klaus Ludwig motorsport legendával, akit a “Nordschleife királyaként” is ismernek.
|
A két profi autóversenyző a versenypálya kihívásairól és azokról az ambíciókról beszélgettek, amelyek meghatározzák szakmai pályájukat is. A “Kihívások akkor és most” elnevezésű eseményen Norbert és Klaus megosztották versenyzői tapasztalataikat: míg a magyar tehetség a Nordschleifén szerzett első benyomásairól beszélt, addig a német legenda a pályán hosszú évek alatt szerzett tapasztalatát adta át a MOL-csoport WTCC magyarországi futam győztesének. “A Nordschleife az egyik legnagyobb kihívást jelenti számomra, ezért is különösen fontos ez a hétvégi futam. A német pályának különleges hangulata van és mindent megteszek, hogy a MOL-csoport WTCC magyarországi futamán szerzett győzelem adta lendületet megtartva most is a lehető legjobb eredményt érjem el.” – mondta Michelisz Norbert, a túraautó-bajnokság versenyzője. Klaus Ludwig hozzátette: “Hossza és speciális kialakítása miatt a Nordschleife egyike azoknak a pályáknak, amelyek leginkább igénybe veszik a versenyzők képességeit. Biztos vagyok benne, ahogy az én időmben, úgy ma is minden versenyző számára fantasztikus kihívást jelent ez a versenypálya. A sikeres futamhoz a Nordschleifén nélkülözhetetlen a kiváló vezetői tudás és koncentrációs képesség, valamint az önfegyelem és a tökéletes versenyautó.“ “A WTCC németországi futama az egyik legnépszerűbb sportesemény Németországban és örülünk, hogy többszázezer motorsport rajongó előtt támogathatjuk Norbit.” – mondta Kelenvölgyi Ágnes, a MOL-csoport szponzorációs vezetője. “A túraautó-bajnokság egyre nagyobb figyelmet kap nemzetközi szinten, emiatt is büszkék vagyunk arra, hogy mi biztosíthatjuk az üzemanyagot a WTCC számára az egész szezon alatt a csoport tagvállalata, a Panta Distribuzione S.p.A. segítségével.” A Nürburgringen található Nordschleife a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő versenypályája, amit más néven “Zöld Pokolként” is ismernek. Kulcsszavak: autósport, michelisz, Nürburgring, túraautó, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 431 - 440 |