Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 461 - 470
Indul a SEAT Leon Eurocup

Indul a SEAT Leon Eurocup

2015. április 23.
A  SEAT Leon Eurocup idei évre tervezett hét fordulójából az elsőre a franciaországi  Paul Ricard pályán kerül sor április 25-26-án.  A tavalyi  bevezető évad kiemelkedő sikerét követően ez az európai autóverseny még több látványosságot és izgalmat ígér az új évad egész idénye alatt.
Részletek

Indul a SEAT Leon Eurocup

A versenysorozatot kibővítették, az idén a tavalyinál eggyel több, azaz hét találkozó lesz a versenysorozatban. A nyitó versenynek  Le Castellet-i  Paul Ricard pálya ad otthont.  A látványos franciaországi létesítmény most először  látja vendégül a Seat Leon  Eurocup versenysorozatát. Kezdeti felállásban tizenöt országból érkező harminc  versenyző vesz részt a futamokon. A tavalyi évad folytatásaként a versenysorozat presztízse és népszerűsége is nőtt, és a résztvevők is nagyobb számban fognak felsorakozni a Paul Ricard pálya rajtvonalán.  A versenyévad során a 27 versenyző átszeli földrészünket, hogy olyan híres pályákat is felkeressenek, int az Estoril-i Portugáliában, a Silverstone-i ez Egyesült Királyságban, a Nürburgring Németországban és a Red Bull Ring Ausztriában, amelyik  a francia pályához hasonlóan most első alkalommal fogja vendégül látni az európai a versenyt.

A versenyzőknek ismételten rendelkezésükre áll majd a kiváló SEAT Leon Cup Racer, és a 330 lóerős teljesítmény garantálni fogja a kiemelkedő teljesítményt és a kivételes eredményeket.

Jaime Puig, a SEAT Sport igazgatója a verseny kapcsán elmondta: „A SEAT Leon Eurocup első évének sikere után igazán nagy örömmel tekintünk a második évad elé. A verseny olyasvalamivé vált, amit a rajongók bevésnek a versenynaptárukba,  és mi igazán büszkék vagyunk erre, a nehéz munka után,  amit a SEAT Leon Eurocup létrehozása és megrendezése jelentett számunkra. Amennyiben előretekintünk, nagyon sok izgalmas versenyt láthatunk, és reméljük, hogy az elmúlt esztendőhöz hasonlóan, a nézők ismét velünk lesznek, és még nagyobb számban látogatnak ki a versenypályákra. Amikor az ember egyszer már megérezte  a versenyt "ízét", akkor már egyre többször kíván visszatérni.”

Indul a SEAT Leon Eurocup

Kulcsszavak: autósport, Leon Cup Racer, seat, SEAT Leon Eurocup
 
Indul a SEAT Leon Eurocup WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon Új csapatfőnök az OXXO Hungary Truck Racing Team élén Új csapatfőnök az OXXO Hungary Truck Racing Team élén Indul a SEAT Leon Eurocup Újabb világszínvonalú motorsport esemény Magyarországon Indul a SEAT Leon Eurocup A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon
 
A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben

A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben

2015. április 17.
Több mint egy hónappal a szezonnyitó argentin versenyt követően az évad második találkozója a hétvégén, Marokkóban lesz. A Circuit Moulay El Hassan utcai pályaként igazi kihívást jelent a versenyzők számára.
Részletek

A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben

José María Lópezt és Sébastien Loeböt csupán néhány pont választja el egymástól a tabellán, míg Yvan Muller és Ma Qing Hua számára szintén a győzelem lesz a cél.

Tavaly a marokkói futamok nyitották meg a Túraautó Világbajnokságot és igen hamar kiderült, hogy az először induló Citroën C-Elysée WTCC-k és nagyszerű pilótáik a lehető legjobb helyre kerültek: a dobogó első három fokára. José María López újoncként meglepte a világot győzelmével, míg a második futamon Sébastien Loeb bizonyította, hogy az aszfalton is otthon érzi magát. A történelem humoros csavarja, hogy a 2015-ös bajnokság első versenyén szintén majdnem ugyanez az eredmény született. Argentínában a hazai kedvenc, Pechito López nyerte az első futamot, akit csapattársai, Yvan Muller és Sébastien Loeb követtek. Ezt követően a kilencszeres világbajnok előzte meg a nemzeti hőst a dobogó legfelső fokán a második futamon.

„Az idei első versenyre sokáig emlékezni fogok: azt bizonyítja, hogy a két éve tartó munkám kezd beérni! Nyolcadikként indultam, majd a megfelelő választásokkal és jó taktikával az élre tudtam törni egy nagyon nehéz versenyen, ahol a legnagyobb ellenfél a hőség volt. Pechitó-val a hátam mögött nem pihenhettem egy pillanatra sem, ha meg akartam őrizni első helyemet!” – nyilatkozta a kilencszeres világbajnok.

A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben

Jelenleg José María López vezeti a pilóták bajnokságát 48 ponttal, mögötte szorosan Sébastien Loeb 43-mal. Yvan Muller a negyedik 20 pont lemaradással, ami a szerencsétlen második futam eredménye. Tetézi a hátrányát, hogy Marrákesben 5 helyes büntetéssel indul majd az első futamon, így biztosan maximális teljesítményt fog nyújtani a hátránya ledolgozása érdekében. Ma Qing Hua második argentin futama ígéretesen indult, ám egy nem jelzett olajfolt sajnos negatívan befolyásolta a pontszerzését, de így is a hatodik helyen áll jelenleg. A kínai versenyző tavaly már bizonyított és vélhetően idén sem áll meg a dobogóig!

Kihívás a javából

A Circuit Moulay El Hassan könnyen megtévesztő lehet a tapasztalatlanabb szemlélők számára, a hosszú egyenesek sikánokkal megszakítva ugyanis nem festenek ijesztő képet első ránézésre. A pálya magába foglalja a Mohammed VI és az Ourika utat, így jön ki a 4,545 kilométeres hossz. Felülete nem a legegyenletesebb, így a versenyzőknek különösen figyelniük kell majd, már a pénteki szabadedzések során is.

Mivel a pályán lehetőség lesz a hosszú kigyorsításokra, a fékezés szintén kulcseleme lehet az előzéseknek. Nem lesz egyszerű feladat megtalálni a megfelelő pillanatokat a fékezésre, hiszen túl korai lassítás esetén ez könnyen a helyezésükbe kerülhet, de a szűk pályán nem szabad felesleges kockázatot se vállalni. Minden hibát a pálya védőfalai bosszulnak meg.

A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben

„Mint a legtöbb versenyen, az időmérő edzéseknek kiemelt fontossága lesz a pontszerzés szempontjából. Vélhetően az első hely csupán századmásodperceken fog múlni. Mivel a csapaton belül az autókon nincsen sok különbség, nehéz lesz egymást megelőzni. Az átlagnál tehát valamivel nagyobb szerepet játszik majd a futamokon, hogy ki melyik rajtkockáról indul!” – mesélte José María López.

A hétvége hőse: Bennani

Bizonyos szempontból már van egy biztos nyertese a hétvégének: Mehdi Bennani. A Loeb Racing színeiben Bennani szintén egy Citroën C-Elysée WTCC volánja mögött indul. Nem is kérdéses, hogy a kilátogató tömeg kinek a nevét fogja skandálni a verseny alatt. Argentínában nem indult rosszul a szezonja, ám szülőföldjén vélhetően mindennél jobban szeretné büszkévé tenni közönségét.

Kulcsszavak: autósport, C-Elysée, Citroen Total WTCC Team, José María López, Sébastien Loeb, wtcc
 
Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen Lekeny György rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben Dakar 2013 - Szalaynak nem kedvezett a szerdai lerövidítés Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját
 
Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing

Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing

2015. április 17.
Ma tartotta a versenyszezon indulása előtti utolsó tesztjét a B3 csapata a Hungaroringen. A SEAT Cupracerek mellett ezúttal két Suzuki versenyautóval is teszteltek, méghozzá a csapat saját tehetségkutató versenyén legjobb eredményt elért ifjoncokkal.
Részletek

Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing

Jövő hétvégén, Franciaországban, a Le Castellet-i aszfaltcsíkon startol a SEAT LEON Eurocup idei mezőnye, ahol a B3 Racing két pilótája, Bús Edina, és a túraautó kategóriában idén debütáló Fekete Dominik is rajthoz áll majd. A Marseille-től ötven kilométerre lévő Circuit Paul Ricard pályán – mely már látott nagy versenyeket, hisz járt már ott a WTCC, a Moto GP és a Forma1 mezőnye is – a SEAT Cupracerek először versenyeznek majd. A B3R autói már versenyállapotban vannak, ugyanis a jövő heti szabadedzésen már csak a pálya-specifikus finomhangolások maradnak.

Nehézséget jelent, hogy még nem versenyeztünk ezen a helyszínen, igaz vesenyzőink szimulátoron már sokszor „bejárták” a pályát. Edina és Dominik is remek formában van, amit az is mutat, hogy egyéni legjobb idejüket autózták mai teszt napunkon. – mondta el a SEAT versenyautókról a csapat vezető mérnöke, Bári Dávid.

A tavalyi szezonban már értékes tapasztalatokat szerző Bús Edina számára is új lesz a pálya, a futamra készülve csupán szimulátoron ismerkedett vele:

Nagyon várom, hogy elinduljon a szezon. A téli felkészülés alatt rengeteg munkát végeztem, végeztünk, hogy maximálisan felkészültek legyünk a versenyekre. Remélem ez majd az eredményekben is megmutatkozik. – mesélt bizakodva a várakozásairól a kétszeres Lotus Ladies Cup bajnok.

Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing

A B3 csapatához idén igazolt fiatal versenyző, akinek élete első túraautó versenye lesz, a franciaországi futamot nagy izgalommal és lelkesedéssel várja, hogy éles helyzetben is kipróbálhassa magát:

Az idei lesz az első túraautós sorozatom. A pályák is újdonságot jelentenek számomra, de úgy érzem, hogy a felkészülésem jól sikerült, most már az autót is „magaménak” érzem és a csapattal is egyre jobban összecsiszolódunk.

A B3 Racing egyedi tehetségkutató kezdeményezéssel kiválasztott ígéretes jelöltjei is újabb tesztelési lehetőséget kaptak ma a Hungaroringen, ahol két Suzuki Swift RCM versenyautóval a legjobb eredményeket elért fiatal pilóták is tesztelhettek.

Szintén jövő hétvégén indul a Suzuki RCM Kupa, melyen a B3 Racing is saját versenyezőket indít majd, így az első futamon akár már az újonnan kiválasztott pilóták is debütálhatnak.

Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing

Kulcsszavak: autósport, B3 Racing, hungaroring, SEAT Leon Eurocup, wtcc
 
Herczigék ismét győztek Szombathelyen Herczigék ismét győztek Szombathelyen ‘Told neki ezerrel!’ – erre készül a Ford a Le Mans 24 órás futamon ‘Told neki ezerrel!’ – erre készül a Ford a Le Mans 24 órás futamon Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing A leggyorsabb versenyautók Magyarországon!
 
Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban

Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban

2015. április 12.
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Kínai Nagydíjat Sanghajban.
Részletek

A 30 éves versenyző pályafutása 151. futamán a 35 győzelmét aratta, az idén a másodikat, ezzel továbbra is vezet az összetettben.

Hamilton mögött csapattársa, a német Nico Rosberg ért célba másodikként, míg a harmadik helyen a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője végzett.

A teljes mezőny jól jött el a rajtnál, komoly probléma nem történt, ugyanakkor a 4-6. helyért nagy csata alakult ki Kimi Räikkönen (Ferrari), Felipe Massa (Williams) és Valtteri Bottas (Williams) között. Az első kör végén Hamilton, Rosberg, Vettel volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, a hatodik kockából rajtoló Räikkönen pedig feljött negyediknek.

Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban

Az élmezőnyből Vettel cserélt kereket elsőként, mégpedig a 14. körben, egy körrel később az élről kiállva Hamilton is a boxban járt, majd Rosberg és Räikkönen kapott új abroncsokat. A sorrend ezek után nem változott az első négy helyen, de a két ferraris valamelyest közeledett a két Mercedes-pilótához.

A 30. körben Vettel autóján ismét kerekeket cseréltek, Rosberget ezután azonnal a boxba hívta a Mercedes, Hamiltonnak aztán a 33., Räikkönennek pedig a 34. körben kellett kiállnia új abroncsokért. Az első négy sorrendje ezután sem változott, s a hajrában is csak egyetlen eset hozott némi izgalmat a versenybe: a holland Max Verstappen (Toro Rosso) autója a célegyenesben megállt, ezért a versenybíróság beküldte a pályára a biztonsági autót, a mezőny pedig a Safety Car mögött ért célba.
A világbajnoki idény a jövő hétvégén Bahreinben folyatódik.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, Sanghaj
 
Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban Bahreini Nagydíj - Massa volt a leggyorsabb az első gyakorláson Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban Új autóval, ismét dupla győzelem
 
A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing

A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing

2015. április 11.
Egyedülálló tehetségkutató versennyel keresi a jövő ígéretes autóversenyzőit a B3 Racing. A több fordulóból álló megmérettetésen kiemelkedő eredményt nyújtó fiatalok igazi tesztvezetési lehetőséget és akár „ülést” is kaphatnak a csapatnál a jövőben.
Részletek

A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing

A 2015-ben is a HELL csapatát erősítő B3R a tehetséggondozás elkötelezett híve és annak érdekében, hogy saját istállójában nevelhesse ki a jövő bajnok autóversenyzőjét, tehetségkutató versenyt hirdetett, melynek első fordulójában a Sim Race Series online szimulátor-versenyén rostálta a rengeteg jelentkezőt. Az első feladaton továbbjutók szerda délelőtt egy felmérésen vettek részt ún. Fit4Race edzésprogram keretében, amely nagyon fontos a különböző egyensúlyi és koordinációs képességek vizsgálatában, melyre az autóversenyzésben is nagy szükség van. Nem titok, hogy a csapat kétszeres Lotus Ladies Cup bajnoka, Bús Edina is többek között ezzel az edzésmódszerrel készül második SEAT LEON Európa Kupa sorozatára.

„Nagyszerű kezdeményezésnek tartom a tehetségkutató programot. A színvonaloról sokat elmond, hogy a fiúk már a felmérésen is kiválóan telljesítettek és egytől egyig elhivatottak voltak. Ha egy-egy fiatal versenyző sikeréhez hozzá tudtam járulni munkámmal, az külön öröm számomra.” – mondta el a különleges edzésprogram kapcsán Matics Zsolt, a Fit4Race vezetője.

Az autóversenyzés világába fokozatosan egyre jobban belekóstoló fiatalok ezután már „éles” szimulátor versenyen és gyorsasági, illetve reflex feladatokkal mérhették össze a tudásukat, rátermettségüket a csapat bázisán, a Hunagroringen felállított szimulátor „arénában”. Itt már azonos feltételek és szakmai kontroll mellett kellett teljesíteni, és ahogyan az igazi autóversenyeken, a köridő döntötte el a sorrendet a jelentkezők között. A tét ezúttal már nem kevesebb volt, mint a tehetségkutató döntőjébe jutás.

A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing

A program záró etapjaként az első napi feladatokat legjobban teljesítő fiatalok a Hungaroringen, a B3 Racing Suzuki RCM autóival mérhették össze tudásukat, vagyis két nap alatt a szimulátor képernyője elől, egy versenyautó volánja mögé ülhettek és ezzel valaki talán profi pályafutásának legfontosabb lépését tette meg...

„Ez a program nem csak a fiatal pilótáknak nagy lehetőség, hanem nekünk, a csapatnak is! Ráadásul a kiválasztott fiatalok, akik életükben először ültek versenyautóban, minden várakozáson felül teljesítettek, ami nagyon nagy öröm számunkra, és a programunk fontosságát igazolja.” – értékelte az egyedülálló autós tehetségkutatót Bari Dávid, a B3R technikai vezetője.

A felméréseken és a teszten legjobban teljesítő négy tehetséges fiatal már a B3 Racing profi csapatának előszobájában érezheti magát.

A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing


Kulcsszavak: autósport, B3 Racing, hell racing, hungaroring, tehetségkutató, teszt
 
2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen A cukiságfaktor a Mátrai Hegyiversenyt sem kerülte el A cukiságfaktor a Mátrai Hegyiversenyt sem kerülte el
 
Škoda győzelem Egerben

Škoda győzelem Egerben

2015. március 30.
Izgalmas, sportszerű és óriási tömegeket megmozgató eseményen van túl Eger városa és környéke, ahol a hétvégén került megrendezésre a Magyar Országos Rallye Bajnokság 2015. évadának 1. futama.
Részletek

Az esemény, mint mindig, idén is több tízezer rajongót vonzott., így a gyorsasági szakaszok mentén rajongók sokasága szurkolta végig az izgalmas eseményekben bővelkedő két napos viadalt, melynek eredményeként a Skoda Rally Team Hungaria csapata állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

A hétvége eseményeiről kérdeztük a Skoda Rally Team Hungaria csapat pilótáját, Herczig Norbertet.

Nagyon röviden így foglalnám össze az elmúlt hétvégét:

Az egész verseny folyamán a kiegyensúlyozottság volt a jellemző csapatunkra. A sors mellettünk állt, így sikerült az előre megtervezett taktikát követnünk mind az autó beállításaiban, mind az abroncsválasztásokban.

Škoda győzelem Egerben

Azt gondolom, hogy a győzelmünk a következő hármasnak együttvéve volt köszönhető:

A Baumschlager Rallye&Racing Teamet ismételten ki kell emelnem, mert egy nagyon jól felkészített SKODÁT és egy profi hátteret kaptunk a versenyre.
Ki kell emelnem az abroncsainkat, hiszen a Michelin új fejlesztésű slick abroncsai a hétvégén jelesre vizsgáztak.
Igorral remek volt az összhang köztünk az autóban, aminek köszönhetően egyetlen hibát sem vétettünk a verseny közel 160 gyorsasági kilométere alatt.
Ettől függetlenül, az a jelentős különbség, amivel megnyertük az első futamot, nem jellemzi a valós erőviszonyokat. Ahhoz, hogy ez a nagy különbség kialakuljon, kellett a mi tavalyról megmaradt jó formánk, illetve az ellenfeleink kisebb-nagyobb hibái is.
Ezúton köszönjük a támogatóinknak, hogy az idei évben is bizalmat szavaztak nekünk, ezért nyugodt körülmények között küzdhetünk a dobogós helyezéseként és köszönjük a szurkolóinknak a végeláthatatlan bíztatást, ami minden futamon egy plusz motivációt ad a csapatnak.

Reméljük a folytatás hasonlóan pozitív lesz, egy hónap múlva találkozunk Miskolcon.

Kulcsszavak: autósport, Herczig Norbert, SKODA Rally Team Hungaria
 
Škoda győzelem Egerben Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló A Dunlop csapatok németországi WEC-győzelmei, dobogós helyei A Dunlop csapatok németországi WEC-győzelmei, dobogós helyei A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai Škoda győzelem Egerben Új korszak kezdődik a hibrid motorsport történetében Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci
 
Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra

Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra

2015. március 29.
Megismerni az autót, felvenni a ritmust, folyamatosan fejlődni és megnézni, mit tudnak a többiek – ez volt a terve az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettősnek az Eger-rali első napján.
Részletek

 ifjabb Tóth János, Szőke Tamás

Merthogy a Peugeot-pilóta három év kihagyás után szállt újra versenybe, ez azonban nemigen látszott meg a formáján – kicsit úgy tűnt, mintha tegnap szállt volna ki a versenysportból. Alaposan meg is lepte az ellenfeleket, a hatodik gyorsasági szakasz után a magyar értékelés harmadik helyén állt a Peugeot 208 T16 R5-össel autózó páros, ami várakozáson felüli volt.
 
Csakhogy következett a hetedik, szuhai szakasz...

„Szűk, dobálós szakasz volt, az utat sár borította, amelyen megcsúszott az autó hátulja. Megpróbáltam összeszedni, de orral az árokba csúsztunk, az eleje lejjebb volt, mint a hátulja, de szerencsére jöttek a nézők, voltak vagy tizenöten, akik azt mondták, ha az életükbe kerül is, kiszednek minket onnan. És meg is tették, köszönet érte, de sajnos hat percet veszítettünk, ami által elúszott a jó helyezés reménye” – nyilatkozta ifjabb Tóth, aki az abszolút értékelés 38. helyéről várja a folytatást.

„Ha nincsenek a nézők, talán még most is ott lennénk, úgyhogy nagyon nagy köszönettel tartozunk nekik. Bizonyították, hogy a szívük Janikáért dobog, ami egyszerűen fantasztikus érzés volt. Kicsit le vagyok most törve a kicsúszás miatt, de húzni kell egy vonalat, és menni tovább. Annál is inkább, mert a nap kétharmada fantasztikusan alakult, ha nincs a kicsúszás, megleptünk volna jó néhány ellenfelet. Nagyon jól éreztem magam, olyan szintű szakmai tudást láttam, amit csak ritkán, Jani borzasztóan összpontosított, mindent megtett, ami tőle tellett” – nyilatkozta Szőke Tamás, aki most először ült versenykörülmények között a hétszeres abszolút bajnok mellett.

 ifjabb Tóth János, Szőke Tamás

Ha már itt tartunk, a Peugeot 208 pilótája sem volt elégedetlen (pedig ez tőle szokatlan), azt mondta, hogy a gyorsaságik a kicsúszásig várakozáson felül sikerültek: az autó kiválóan működött, s a második körre már a gumiválasztással sem volt gond.

„Két extrém szakasz volt, a mátraalmási és a szuhai, amelyeken nem csupán az aszfalt minősége volt rossz, hanem tele volt kövekkel, törmelékkel és persze sárral. Reggel úgy ültünk be az autóba, hogy próbálunk folyamatosan fejlődni, ami sikerült is. Szőke Tomival is nagyon jól tudtunk együttműködni, azt mondom, hogy szinte hibátlanul ment minden az ominózus szuhai szakaszig...
 
Jó volt látni, hogy milyen sok néző volt a pályák szélén, és mindenhol integettek, ebből gondolom, hogy örültek nekünk” – mosolygott a hétszeres bajnok, akinek ezek után természetesen az a célja, hogy tesztelje az autót, s hogy minél jobban felvegye a ritmust, és persze, hogy annyit dolgozzon le a hátrányából, amennyit csak tud.
 
Vasárnap hat gyorsasági szakasz vár az Eger-rali mezőnyére.

 ifjabb Tóth János, Szőke Tamás
 
Kulcsszavak: autósport, Eger Rallye, ifjabb Tóth János, Peugeot-Total, Szőke Tamás
 
Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Gyulay Zsolt maradna az autósport-szövetség élén Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Belgiumban A Citroen Racing
 
Az MR Racing SE színeit hat páros képviseli a heves megyei szezonnyitón

Az MR Racing SE színeit hat páros képviseli a heves megyei szezonnyitón

2015. március 26.
Az első osztály mezőnyének összesen 14 gyorsasági szakaszt kell teljesítenie az Eger környéki és mátrai pályákon, míg a Rallye2 indulóinak a 6 vasárnapi szakaszon lesz lehetősége összemérni az erejét egymással.
Részletek

Az MR Racing SE színeit hat páros képviseli a heves megyei szezonnyitón

Az ORB időtervében 157.6 km, míg a Rallye2 esetében 79.2 km gyorsasági kilométer szerepel az útvonallapon.

A Kovács Antal - Istovics Gergő kettős Orfűn ült először a nemrég vásárolt Ford Fiesta R5-ben, és az Eger Rallye hetében is teszteltek az új technikával. A kaposvári kettős kipróbált különböző beállításokat, de ahogy a pilóta fogalmazott a szezonnyitó is a tapasztalatszerzésre lesz szánva.

„Megpróbáltunk tisztességesen felkészülni, majd meglátjuk, hogy ez hova lesz elég. A szombati egy összetett nap, mert lesz két gyorsasági, ami nagyon jó minőségű, széles közút, illetve lesz két szűk erdei szakasz a Mátrában. Én általában ezeket jobban kedvelem, úgyhogy inkább ezekre fogok összepontosítani. Érdekes lesz megfelelő beállításokat találni, mert az egy körben lévő négy gyorsaságiból kettő teljesen más gumi, illetve futómű beállítást kíván, mint a másik kettő.

A magyar értékelést tekintve az ötödik-nyolcadik hely környékére szeretnénk odaérni, ha azokért a pozíciókért tudunk autózni, mint tavaly a Mitsubishivel én már elégedett leszek, de ha ez csak a Miskolc Rallye-ra jön össze, akkor sem dőlünk a kardunkba.”

Az Osváth Péter - Farnadi Ágnes duó tavaly az utolsó futamig versenyben volt a bajnoki címért, végül másodikak lettek. A balatonfüredi kettősnek idén még nehezebb dolga lesz, ha meg akarja szerezni a bajnoki koronát, hisz a hármas géposztály tovább erősödött a téli szünetben.

Az MR Racing SE színeit hat páros képviseli a heves megyei szezonnyitón

„Tényleg nagyon kemény a kategória! Én örülök neki, ha sokan vagyunk és jó gyorsak az ellenfelek, mert ez engem is húz előre! Amiben idén mindenképpen fejlődnünk kell tavalyhoz képest az az, hogy sokkal több tesztet kell beiktatnunk, mert csak akkor tudunk fejlődni, ha minél többet megyünk az autóval. Orfűn is nagyon jól jött, hogy mentünk plusz köröket, gyűjtöttünk kis kilométert. Nyílván mindenki győzni megy egy versenyre, de ha a realitások talaján maradunk és elkerülnek minket a technikai problémák, akkor egy dobogós pozícióval már elégedettek lennénk.”

Sebestyén Roland Radó Istvánnal az oldalán akár csak Osváthék a 3-as kategóriában méretteti meg magát egy Mitsubishi Lancer EVO IX-sel.

„Szeretnénk megméretni magunkat, minél többet fejlődni, tanulni. Természetesen tudom, hogy nagyon erős a mezőny, a kategória is rendkívül népes, hisz 15 autót számoltam össze az N csoportban. Lesznek tapasztalt versenyzők, akikkel nem lesz könnyű versenyezni, de úgy gondolom, hogy ez egy szép feladat, amit megpróbálunk megoldani. Lehet, hogy nem leszünk dobogón és nem fogunk kupát haza vinni, főleg eleinte, de csak így lehet fejlődni!

Az Eger Rallye-ról nincs sok tapasztalatom, viszont a navigátorának, Radó Pistinek ez gyakorlatilag hazai pálya, ő úgy ismeri ezt a versenyt, mint a tenyerét. Az ő rutinja és tudása rengeteget jelent majd ezen a versenyen.”

Borbás Szabolcs és Bán Viktor a 6-os kategóriában vág neki az Eger Rallye-nak egy Ford Fiesta R2-vel. A sásdi pilóta szerint el kell telnie még egy kis időnek, hogy az összkerék meghajtású Mitsubishi után hozzászokjon az első kerekes Fiestához.

 „Kezdem belakni az autót és idén szeretnék minél többet menni vele, mert ha az idei évben nem is, de jövőre szeretném a kategóriatársakat riogatni vele. Egerben nagyon jó pályák vannak. Azt, hogy az autó hogy viselkedik a szűk, keskeny pályákon még nem tudom. Ahol vásároltam a Fordot, onnan kérünk majd egy beállítást a dobálós, rosszabb minőségű szakaszokra, mert amit Orfűre kaptunk, a jó minőségű aszfaltra, az szenzációs volt.”

Gyarmati Ariel a negyedik olyan versenyző az MR Racing kötelékében, aki autót és kategóriát is váltott az idei szezonra.

„Jó pár évet mentünk a BMW-vel, nagyon szép emlékek fűződnek hozzá, de tavaly év végén eljött az a pillanat, amikor úgy gondoltam, váltani kell. Idén egy Mitsubishi Lancer EVO VI-ra esett a választás. Bízom benne, hogy jó döntést hoztam és hasonló eredményeket fogunk elérni vele, mint a BMW-vel. Az Eger Rallye-ra elsődlegesen a célba érkezést és az autó a kiismerését tűztük ki célul magunk elé. A mezőny elég erős lesz, nagyon régen volt ennyi induló a Rallye2-ben. A kategóriában 22-en vagyunk, több jó pilóta – autó - navigátor kombináció nehezíti meg a feladatunkat. Bízom benne, hogy problémamentes versenyünk lesz, össze tudunk barátkozni az autóval. Ha valamilyen eredmény is társul e mellé, akkor az már csak hab lesz a tortán.”

Kulcsszavak: autósport, Eger Rallye, MR Racing
 
Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba A Hyundai Motorsport folytatja az új generációs i20 WRC fejlesztését A Hyundai Motorsport folytatja az új generációs i20 WRC fejlesztését
 
Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban

Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban

2015. március 26.
Az Audi Sport hivatalosan is megnyitotta a 2015-ös Motorsport szezont a „warm-up” rendezvénnyel, a Competence Center Motorsport komplexumban.
Részletek

Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban

Március 19-én csütörtökön 12 nemzet – köztük Kína és Oroszország mellett hazánk – összesen mintegy 70 újságírója tehetett exkluzív körsétát az új versenyrészlegen, ahol először mutatták be az Audi négy versenyprojektjét, az LMP, a DTM, a GT és az Audi TT Cup programokat.

„Rengeteg tennivalónk van ebben az évben” – mondta Dr. Wolfgang Ullrich az Audi Motorsport vezetője, az Audi AG kibővített motorsport programjára utalva. „Itt Neuburgban, az új Competence Center Motorsport komplexumban tökéletes előfeltételeket teremtettünk hozzá. Mindannyian kellemesen érezzük magunkat az új létesítményekben. Különösen az utóbbi hetekben, amióta megkezdődött a versenyautók összeszerelése a 2015-ös szezonra. Az Audi Sport mérnökei és partnercsapataink tisztán látják az optimális munkakörülmények fontosságát.”

A Le Mans-i 24 órásra és az FIA World Endurance Championship (WEC) bajnokságba szánt R18 e-tron quattro versenyautót alaposan módosította az Audi Sport, és az új dizájnt először csütörtökön mutatták meg Neuburgban. „Több különböző területre összpontosítottunk annak érdekében, hogy az Audi hibrid versenyautója veretlen maradjon Le Mans-ban, immár negyedik éve” – derült ki Chris Reinke, az Audi Sport LMP igazgatójának szavaiból.

Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban

A tél folyamán nem volt lehetőség ilyen mélyreható változtatásokra az aktuális Audi RS 5 DTM esetében. „ Az autó homologizálva van az elmúlt szezon harmadik versenye óta” – magyarázta Dieter Gass, az Audi Sport DTM részlegének vezetője. „ A már meglévő potenciál kihasználására koncentrálunk és odafigyelünk a legapróbb részletekre is.”

Két teljesen új versenyautó érhető el az Audi ügyfélsport részlegén, amely előreláthatólag Ingolstadtból Neuburgba költözik, majd közvetlenül utána, májusban következik a 24 órás verseny a Nürburgringen. „Elsöprő fogadtatásban részesült az új Audi R8 LMS versenyautónk a genfi világpremier óta” – mondta Romolo Liebchen az Audi Sport ügyfélsport részlegének igazgatója. „Most a versenypályán kell bizonyítanunk, hogy beváltsuk a versenyautó vizuális ígéretét”.A nürburgringi és Spa-Franchorchamps-i 24 órás versenyen, a Phoenix Racing és a WRT csapat két új Audi R8 LMS versenyautóval áll majd rajthoz. A VLN Endurance Championship és a Blancpain Endurance Series bajnokságokban az Audi Sport ügyfélsport részlege teszteketis tervez.

Új sorozatunk, az Audi Sport TT Cup a hockenheimi DTM fesztiválon debütál május elején. Ennek év végi győztesét az Audi GT program támogatása várja. „Jelenleg heti öt autót építünk” – mondta Rolf Michl, projektvezető. „Már az első verseny előtt hatalmas visszhangot keltett az Audi Sport TT Cup, és meg vagyok róla győződve, hogy óriási versenyeket fogunk látni.”

Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban

Miközben az Audi Motorsport legfontosabb feladata a 35 darab TT Cup versenyautó legyártása, a mostani „Audi Sport Warm-up” rendezvény után rögtön már a DTM, az LMP és a GT sorozatok tesztjei, versenyei következnek. A DTM Estorilban (Portugália) tesztel március 25-27-ig, a WEC hivatalos szezon előtti főpróbája (Prologue) március 27-28-ig tart Le Castellet-ben, az Audi R8 LMS pedig a VLN nyitófutamán debütál a Nürburgring-Nordschleifén március 28-án.

Kulcsszavak: audi, Audi Sport, Audi Sport TT Cup, autósport, DTM, FIA
 
Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban Elkészült az Audi Q3 legsportosabb kivitele Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban A Herczig-Bacigál páros a kategória BAJNOKAI A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban Leleplezték az új Ferrarit
 
A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora

A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora

2015. március 25.
A MOL-csoport az idei túraautó-világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora. A vezető nemzetközi olaj- és gázipari vállalat a WTCC alapítójával és egyben a bajnokság kereskedelmi jogait birtokló Eurosport Grouppal kötött egyedi megállapodást a hazai versenyre.
Részletek

A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora

Az együttműködésben megjelenik a MOL-csoport vállalati törekvése, amelynek keretében kiemelkedő tehetségeket és sportolókat támogat álmaik, életcéljuk valóra váltásában – ahogy a sportban, úgy az üzleti életben, az olaj- és gázipar területén is. 

A MOL-csoport és a WTCC is a nemzetközi növekedést célozta meg, és folyamatosan szembenéz a kihívásokkal, hogy a legjobbak között tartsák számon. “A motorsport ötvözi a fegyelmet és az ambíciót. A sportágban egyszerre kell összpontosítani és megküzdeni a versenytársakkal a sikerért, hasonlóan az olaj- és gáziparhoz. A WTCC egyre népszerűbb mind Magyarországon, mind pedig világszerte, mi pedig büszkén támogatjuk a hazai futamot, valamint biztosítjuk az üzemanyagot a túraautó-világbajnokság számára az egész szezon alatt a csoport tagvállalata, a Panta Distribuzione S.p.A. segítségével.” – mondta Kelenvölgyi Ágnes, a MOL-csoport szponzorációs vezetője.

A MOL-csoport nevével fémjelzett túraautó-világbajnokság magyarországi futamát 2015. május 1. és 3. között rendezik meg. Az esemény egy látványos utcai fesztivállal veszi kezdetét május 1-én, Budapesten, ahová a szervezők több mint 300 ezer érdeklődőt várnak.

A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora

„A bajnokság egyik legjobb versenyzőjével, Michelisz Norberttel kialakított együttműködésének köszönhetően már most is közismert a MOL-csoport szerepvállalása a túraautó-világbajnokságban. Örömünkre szolgál, hogy a magyar futam támogatásával a csoport szorosabbra fűzi a köteléket a bajnoksággal, amivel a lehető legnagyobb megjelenést biztosíthatja a Zengő Motorsport autójának, emellett a társaságcsoport még nagyobb elismertséget szerez a túrautó-bajnokság televíziós közvetítésein keresztül.” – hangsúlyozta François Ribeiro, a WTCC vezérigazgatója.

Kulcsszavak: michelisz, mol, szponzor, túraautó, túraautó-vb, wtcc
 
Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán Michelisz második, Tarquini nyert a WTCR Hungaroringi futamán A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora Tovább csökkent az üzemanyagok ára A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere A Lexus lesz a 77. Velencei Filmfesztivál, a La Biennale hivatalos mobilitási partnere A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora A magyar snowboard világbajnok is MINI-vel gurul A MOL-csoport a 2015-ös Túraautó Világbajnokság magyarországi futamának névadó szponzora Csökken az üzemanyagok ára
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 461 - 470