Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 561 - 570
Michelisznek a dobogó a célja a Hungaroringen

Michelisznek a dobogó a célja a Hungaroringen

2014. május 02.
Michelisz Norbert úgy érzi, jól felkészült a túraautó-világbajnokság (WTCC) idei harmadik, a hétvégén a Hungaroringen sorra kerülő versenyén, így bízik a dobogós hely elérésében.
Részletek


Michelisznek a dobogó a célja a Hungaroringen

A Zengő Motorsport versenyzője, aki a vb-pontverseny kilencedik helyén áll, a csütörtöki sajtótájékoztatón kijelentette: nem tartozik a favoritok közé, mivel "a Citroe:n nagy elánnal és jó versenyzőkkel érkezett", de megígérte, mindent megtesz a jó szereplésért. Szerinte a második futamban jó időmérő-taktikával és egy kis szerencsével reális cél lehet az első három közé kerülés, sőt kedvező esetben akár a futamgyőzelem is összejöhet.

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: a cég életében a WTCC-futam az év második, a közönségnek pedig a legfontosabb esemény. Hozzátette: felkészültek arra, hogy vasárnap sok embert látnak vendégül és bízik abban, hogy a nézők új csapatokkal és új versenyzőkkel színvonalas versenyt, valamint magyar sikereket láthatnak.

Zengő Zoltán csapatfőnök elmondta, öt éve vesznek részt a túraautó vb-n Michelisszel, akinek most a rajtszáma is az ötös lesz. Kijelentette: a résztvevők körében nagy népszerűségnek örvend a magyarországi futam, amely a vb egyik legfontosabb és leglátogatottabb versenye, most is több tízezer nézőre és jó hangulatú versenyre számít.

Michelisznek a dobogó a célja a Hungaroringen

"Nagy félelemmel és reményekkel várom ezt a futamot, mert új autóval állunk a magyar szurkolók elé" - mondta Zengő Zoltán. Azzal folytatta, hogy a mostani autók technikai felszereltsége és paraméterei nagyban különböznek a korábbiaktól, "sokkal gyorsabbak, jobbak, egyúttal nehezebben és finomabban lehet állítani rajtuk".

Arra is utalt, hogy az első két vb-futamban kisebb hátrányt halmoztak fel a Citroe:nnel szemben, de keményen dolgoznak azon, hogy ezt minél hamarabb ledolgozzák. Végül arra kérte a szurkolókat, hogy minél többen menjenek ki a Hungaroringre, mert "nemcsak Norbinak, hanem a Zengő Motorsportnak is nagy szüksége van a támogatásukra".

A kilencszeres ralivilágbajnok, a WTCC-ben a Citroe:n színeiben szereplő Sebastian Loeb elmondta, pár éve egy Forma-3000-es tesztelésen már járt Magyarországon és az Air Race-en együtt repült Besenyei Péter műrepülő-világbajnokkal, de versenyezni most fog először itt.

"Azt hallottam, hogy jó vonalvezetésű a pálya és fantasztikus a közönség" - fűzte hozzá az autósport nagy egyénisége.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, wtcc
 
A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben A Ford Chip Ganassi Racing három Ford GT-vel versenyez Sebringben Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn Grobnik után már 23 pont az előny Grobnik után már 23 pont az előny Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást Michelisz Norbert összetettben az ötödik helyről várja a folytatást
 
Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny

Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny

2014. április 30.
A hosszas, és sikeres téli felkészülés után, 5 autóval indult neki a Hungaroring-i első hétvégének az Apex Racing. A Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság 2000cc alatti kategóriájában két autóval nevezett a csapat, Lévai Zoltán egy Suzuki Ignis S1600-al, Merk József pedig egy Suzuki Swift Maxi-val vágott neki a versenyeknek.
Részletek

Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny

Lévai Zoli végig dominálta a hétvégét, az élmezőnyben autózott a nemzetközi mezőnyben. Kategóriáját fölényesen nyerte, hisz övé volt a kategória első hely az időmérőkön, és a szombati, valamint a vasárnapi futamon is győzött. Az F-1600-as kategóriát így maximális pontszámmal vezeti, sőt az abszolút értékelésben (1600 és 2000cc-es autók) szintén az első helyen áll.

Merk József szintén jól szerepelt, a szombati futamon a második lett az F-1600-ban, majd vasárnap a 4. lett. Célja a folyamatos pontszerzés, és minél több dobogós hely begyűjtése, aminek maradéktalanul eleget tett. Mivel a hétvége az FIA Közép Európa Kupa értékelésébe is beleszámított, az Apex Racing pilótái ott is előkelő helyen állnak az értékelésben, hisz Lévai az első, Merk a második a ponttáblázaton.

Az idén indult új gyorsasági márkakupában, az RCM Cup-ban három autóval sorakozott fel a rajtrácsra a csapat. Tim Gábor bajnoki esélyesként nevezett a sorozatba, és nem hazudtolta meg az elvárásokat. Az időmérésen megszerezte a második helyet, majd az első versenyen, egy sikeres előzés után átvette a vezetést, amit a célig nem is engedett ki a kezéből és győzött.

Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny

A másnapi futamon, az első nyolc helyezett fordított sorrendben rajtolt, így nehéz volt az előre jutás. Végül Tim már a dobogóért harcolt, de belekeveredett egy vitatott balesetbe, és "csak" a harmadik lett. Hatvani Bálint kizárása után, a második helyen értékelték végül. Két futam után így vezeti a bajnokságot.

Forrai Gábor személyében egy kezdő pilóta is a csapat tagjaként indult, Ő a rookie kupában értékelt, hisz most kezdi versenyzői karrierjét. Mindkét versenyen tisztesen helytállt, számára a célba érés volt az elsődleges szempont. Mivel sikeresen befejezte a futamokat, és közel volt a középmezőnyhöz, elégedett lehetett a hétvégével. A rookie kategóriában 10 pontos előnnyel vezet, összetettben a 9. helyen áll.

Lévai Zoltán a kistúrás versenyek mellett vállalta be az RCM Cup-os szereplést, de sem edzeni, sem felkészülni nem tudott a hétvégére. Mivel a fő kategória számára az F-1600, nem is tudott a tudásának megfelelően teljesíteni. Az időmérésen a 6. hellyel elégedett volt, ám az első versenyen nem tudott előre lépni, és a 7. helyen intették le. A vasárnapi futamon már a rajtnál balesetbe keveredett, és a megsérült futómű miatt már nem tudott megfelelő tempóban versenyezni. A futamot nem tudta befejezni.


Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny

Az RCM Cup már ezen a hétvégén folytatja az idei szezonját, hisz a WTCC versenyek betétprogramja lesz a Hungaroring-en, sőt jövő hét végén a Slovakiaring-en is, így mozgalmas napok várnak a sorozat résztvevőire.

A hétvégéi FIA WTCC hivatalos programja, benne az RCM Cup versenyeinek időpontjaival.

Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, FIA, gyorsasági, hungaroring, Lévai Zoltán, Merk József, tim gábor, wtcc
 
Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Tim Gábor indul a Dubai 24 órás versenyen Tim Gábor indul a Dubai 24 órás versenyen Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny Marco Wittmann második győzelmét ünnepelte a BMW a Hungaroringen A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t Győzelmekkel kezdett az Apex Racing, hétvégén újra verseny Africa Race - Szalayék újabb második helyükkel a hatodikok
 
Tim Gábor vezeti a bajnokságot az első hétvége után

Tim Gábor vezeti a bajnokságot az első hétvége után

2014. április 28.
Új bajnokság, új idény, új kihívások. Az RCM Cup idén startolt, új márkakupa Magyarországon. Az autók ismerősek lehetnek, ezek a Suzukik régebben a Suzuki Kupában mentek, de a télen egy új sorozatba fogtak a szervezők, leválva a régi bajnokságról.
Részletek


Tim Gábor vezeti a bajnokságot az első hétvége után

Tim Gábor vezeti a bajnokságot az első hétvége utánAz autók erősebbek lettek (1500 cc) és új bodykittet kaptak. Új a gumiszállító is érkezett, mely a régebbinél egy keményebb, de tartósabb keveréket hozott a sorozatba.

Ezekkel az újdonságokkal, és persze az ellenfelekkel kellett megküzdenie Tim Gábornak, akit az Apex Racing Team nevezett a sorozatba. A cél természetesen a bajnoki cím elhódítása, bár azt is tudja a csapat és a pilóta is, hogy nagyon nehéz lesz ezt véghezvinni, hisz a régebbi évek legjobb kupás pilótái gyűltek össze a sorozatban.

Az első hétvégére a Hungaroring-en került sor, mely hétvége a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság, és az FIA Kelet Európa Kupa állomása is volt egyben. Gábor az időmérésen a második helyet szerezte meg szakadó esőben, mellyel elégedett volt, hisz a ´ring-en a második hely sokszor jobb pozíciót jelent az első kanyarban.

Az első versenyre már felszáradó pályán került sor. Tim Gábor már az első körben átvette a vezetést, és próbált elszakadni üldözőitől. Ez részben sikerült, hisz közel 1 mp-es előnyt autózott ki, melyet a leintésig próbált megtartani. A második helyen Nagy Dániel és a harmadik Hatvani Bálint végig közel volt hozzá, de előzési kísérletig nem jutottak. Így az első futamon szoros, de fair küzdelemben megnyerte az első RCM Cup versenyt.

A verseny után a dobogósok nyilatkoztak:

A vasárnapi második futamra az első nyolc helyezett megfordítva került a rajtrácsra, így Tim a nyolcadik helyről rajtolt. Az első kanyarban kialakult kakaskodást kihasználva, hamar fellépett az ötödik helyre, és fokozatosan lépkedett előre, egészen a második helyig. Itt azonban megtorpant, az élen álló Csuti László minden erejét összeszedve védekezett, egyértelmű volt, hogy segít ezzel csapattársának, Nagy Daninak, hogy felérjen Tim Gáborra.

Tim Gábor vezeti a bajnokságot az első hétvége után

Ez sikerült is neki, így Nagy elment Tim mellett, igaz Tim is megelőzte Csutit, akit nem sokkal később Hatvani is kifékezett. Így kialakult a szombati hármas boly a mezőny elején, Nagy Dani vezetett Tim és Hatvani előtt. Hat körön át tartott az ádáz csata, Tim Gábor nem talált tiszta előzési lehetőségeket, Hatvani pedig a kivárásra autózott.

Az utolsó körben Nagy megcsúszott, és Tim kihasználta a kínálkozó lehetőséget, és beugrott Nagy mellé. Két kanyaron át tartott az adok kapok, mely végén Tim Gábor kisodródott a pályáról, Hatvani pedig elment mellettük.

A sorrend a célig már nem változott, Hatvani Bálint megnyerte a futamot, ám nem sokkal később kizárták hiányos felszerelés miatt. Így Nagy Dániel nyert Tim Gábor előtt. Bajnokságot Tim Gábor vezeti pontazonossággal Nagy Dani előtt. A bajnokság már most hétvégén folytatódik, hisz az RCM Cup az FIA WTCC betétprogramja lesz a Hungaroring-en.

Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, FIA, hungaroring, tim gábor
 
Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen Tim Gábor vezeti a bajnokságot az első hétvége után José María López történelmet írhat Suzukában A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója A MINI ALL4 Racing lett a 2016-os Dakar Rali legjobb összkerékhajtású versenyautója Marco Rossi lesz a sztárvendég a hétvégi WTCR futamon a Hungaroringen Marco Rossi lesz a sztárvendég a hétvégi WTCR futamon a Hungaroringen Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta
 
Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC

Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC

2014. április 25.
Két közép-európai versennyel folytatódik a túraautó-világbajnokság: május 3-án és 4-én a Hungaroringen, egy héttel később pedig Szlovákiában találkozik a mezőny.
Részletek

Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC

Két sikeres verseny után a Citroën Total Team a marokkóitól és a franciaországitól lényegesen eltérő jellegű pályákon versenyez. A bajnokságot egyelőre José-María López vezeti 85 ponttal, őt Sébastien Loeb (73 pont) és Yvan Muller (65 pont) követi.

A FIA WTCC versenynaptára a szezon elejét tekintve igen sűrűre sikeredett, a csapatoknak nincs idejük a lazításra. A Paul Ricard után a Citroën Racing szerelőinek mindössze három napjuk volt arra, hogy eltüntessék az autók versenyben szerzett sérüléseit, majd a három C-Elysée WTCC már útra is kelt Magyarország felé, a bajnokság harmadik állomására.

„Ez a pár nap elég volt arra, hogy megvonhassuk az eddigiek mérlegét – mondja Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója. – Egy tripla és három dupla győzelemmel eddig a várakozásainkon felül szerepeltünk, és a csapat, úgy tűnik, gyorsan megszokta az új szakágat, a szokatlan időjárási fordulatokhoz és a verseny során előforduló váratlan helyzetekhez is jól tudunk alkalmazkodni. A másik pozitív élmény a pilótáink összetartása. Egyikük sem akarja lenyomni a másikat, nagyon jó a csapatszellem, a kohézió. Most már az előttünk álló versenyekre koncentrálunk, hiszen most olyan pályák jönnek, amelyeket nem ismerünk annyira, mint versenytársaink, akik ráadásul általában véve is nagyon gyorsan fejlődnek.”

Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC

A szezon egyik legforróbb pillanata

A Hungaroringet a Formula-1 Magyar Nagydíja tette híressé, amelyet 1986 óta rendeznek ezen a pályán, de 2011 óta kihagyhatatlan helyszíne a túraautó-világbajnokság futamainak is. Tavaly több mint 50 ezer néző buzdította itt a versenyzőket, köztük elsősorban a hazai közönség nagy kedvencét, Michelisz Norbertet. „Nagyon várom már ezt a versenyt, sokat hallottam arról, milyen hihetetlen hangulatot varázsol a pályára a közönség”– mondja Sébastien Loeb, aki azért maga is tud egyet s mást a népszerűségről és a zajos sikerről. José-María López is így érez: „Argentína mellett a Hungaroringre látogat ki a legtöbb néző, ez nagyon feldobja az embert.”

Yvan Muller is felfokozott várakozásokkal érkezik Magyarországra, hiszen eddig három versenyt rendeztek ezen a 4381 méter hosszú, porosodásra hajlamos és időnként bukkanókkal nehezített aszfalton, és Muller mindháromszor az első rajtkockából indult az első futamon, amelyet rendre meg is nyert, 2011-ben pedig nagy bravúrral mindkét futamon őt intették le elsőként.

„Egy keveset már mentem ezen a pályán, egyszer néhány éve egy F3000-es géppel, tavaly nyáron pedig a C-Elysée WTCC-vel – mondja Loeb. – Gyakorlatilag az volt az autó fejlesztési munkálatainak kezdete. Elég szűk pálya, sok technikás kanyarral, tetszik is nekem, de nem tudom, mennyi lehetőségem lesz előzni.”

Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC


„Utoljára 2006-ban jártam Budapesten, GP2-es versenyen – emlékszik vissza José-María López. – Nagyon kanyargós pálya, a gumik borzasztóan fognak szenvedni, erre az egész hétvége során nagyon kell figyelni, ez lesz mindennek a kulcsa, főleg ha meleg lesz.” A hétvége igazi utcai parádéval indul Budapesten!

Május 1-jén, mielőtt a mezőny kivonulna a Hungaroringre, a Citroën Racing pilótái is részt vesznek a Nagy Futamon, amely a magyar főváros szívében, a Duna két partján, a Parlament szomszédságában zajlik. A szervezők óriási tömeget várnak a rendezvényre, amely immár hagyományosan megnyitja az autóversenyzés szerelmeseinek egyik legkiemelkedőbb magyarországi hétvégéjét.

A hétvége programja


A pénteki szabadedzés 12 óra 30 perctől 13 óráig tart, ezt szombaton két másik követi, 9 és 12 órakor. Az időmérő futamok 14 óra 30 perckor kezdődnek. A verseny napján 13 óra 35 perckor kezdődik az első futam, 14 óra 35 perckor pedig a második.

Kulcsszavak: autósport, C-Elysée, Citroen, Citroen Total WTCC Team, hungaroring, wtcc
 
Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC Bemutatták Szalayék új autóját Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC Bahreini Nagydíj - Vettel nyert és növelte előnyét összetettben Ez a győzelem örökre emlékezetes marad! Ez a győzelem örökre emlékezetes marad! Magyarországra érkezik a Citroen C-Elysée WTCC A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin Tim Gábor indul a Dubai 24 órás versenyen Tim Gábor indul a Dubai 24 órás versenyen
 
Kínai Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, újabb kettős Mercedes-siker

Kínai Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, újabb kettős Mercedes-siker

2014. április 20.
A legutóbbi két futamon is győztes Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Kínai Nagydíjat, ezzel négy pontra megközelítette az összetettben élen álló, most második csapattársát, Nico Rosberget.
Részletek

Kínai Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, újabb kettős Mercedes-siker

A legutóbbi két futamon is győztes Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Kínai Nagydíjat, ezzel négy pontra megközelítette az összetettben élen álló, most második csapattársát, Nico Rosberget.

A 2008-ban világbajnok Hamiltonnak ez volt pályafutása 25. futamgyőzelme, s karrierje során először sikerült egymás után három GP-n diadalmaskodnia. A brit 2011 után nyert ismét Kínában, a Mercedes istálló pedig sorozatban harmadszor örülhetett kettős győzelemnek.

A harmadik helyen Fernando Alonso, a Ferrari spanyol pilótája ért célba, a héten csapatfőnök-váltáson átesett olasz gárdának ez volt az idei első dobogós helyezése. A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel (Red Bull) ötödik lett.

A vb következő futamára három hét múlva kerül sor Spanyolországban.

Kínai Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, újabb kettős Mercedes-siker

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, Kínai Nagydíj
 
A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Kínai Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, újabb kettős Mercedes-siker Leleplezték az új Ferrarit
 
Ünnepelt a Citroen Marrákesben

Ünnepelt a Citroen Marrákesben

2014. április 14.
A Citroen Total WTCC Team mind a szabadedzéseken, mind az időmérő futamokon a legjobb időket produkálta, így a rajt előtt csapat abban bízott, hogy a pilóták bajnoki pontokra tudják váltani a pénteki és szombati remek bemutatkozást.
Részletek


Ünnepelt a Citroen Marrákesben

A vasárnap délutáni startra fullasztó hőségben került sor. López és Loeb eljöttek az élen, a legszebb rajtot mégis Muller mutatta be, aki a negyedik helyről indulva már az első kanyar előtt feljött Tom Chilton elé. Ezután a három Citroen C-Elysée WTCC zárt alakzatban autózott, lezárva a mezőny előtt az utat. A tempót Pechito diktálta, aki körről körre gyorsult. Egy idő után, a fékeket kímélendő, a csapat mérsékeltebb sebességre váltott, így Chilton fel is tudott zárkózni, de ez nem változtatott az első futam végeredményén.

A két futam között rövid idő állt rendelkezésre az autók felkészítéséhez, és máris fel kellett sorakozni a rajtrácson, a szabályzat értelmében fordított sorrendben. A Citroen-pilóták közül ez Mullernek kedvezett a leginkább, aki a hetedik helyről indulhatott. Loeb a 9., López a 10. helyen várta a rajtot. Alig néhány pillanattal a start után Mehdi Bennani meglökte Tom Coronelt, aki csúnyán a falnak ütközött. Sajnos Muller – az ismét remek rajt ellenére – nem tudta kikerülni a sodródó Coronelt, autója jobb eleje súlyosan megsérült, Muller a verseny feladására kényszerült. A mezőnyt le is állították a pályára került törmelék eltakarításáig.

A biztonsági autó távozása után újraindult a verseny. Loeb, aki Bennani és Monteiro mögött a harmadik helyen autózott ekkor, hamar feljött a második helyre, majd amikor Bennaninak le kellett töltenie „drive through” büntetését – a Coronel-féle ütközés miatt -, a kilencszeres rali-világbajnok az élre került, és a vezetést már nem is adta ki a kezéből. Eközben persze López sem lustálkodott: a mezőnyben remekül autózva megelőzte Valentét és Monteirót is, így Loeb mögött a második helyen ért célba. A két C-Elysée WTCC tehát elhozta az első két helyet, Sébastien Loeb pedig újra történelmet írt, hiszen immár ő is azon nagyon kevés autóversenyző közé tartozik, akik a FIA kétféle világbajnokságán is versenyt tudtak nyerni.

Ünnepelt a Citroen Marrákesben

A nyilatkozatok

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója: „Álmodni sem mertünk ennyire szép eredményről. 2003-ban volt egy olyan monte-carlói befutónk, hogy Loeb-Sainz-McRae – most újra átélhettük ezt az érzést Pechitóval, Sebbel és Yvannal. Más korszak, más szakág – de azért vannak közös pontok a két történelmi pillanat között. Elsősorban a csapat hangulatára gondolok: a harci szellem és az alázat egyszerre van jelen bennünk. Yvan Muller balesete persze árnyalja a jókedvünket. Nagyon sajnálom, hogy most nem tudta eredményre váltani azt a rengeteg munkát, amit az autó fejlesztésébe, a csapat építésébe invesztált velünk – a jövő hétre tökéletesen rendbe hozzuk az autóját.”

José María López : „Nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen csapatban versenyezhetek, ez a nap pedig örökké megmarad az emlékezetemben. Az első futamnál tudtam, hogy a rajt a döntő pillanat. Az élről indultam, ez ideális a fékek hűtése szempontjából. Nehéz futam volt, de közel sem annyira, mint a második. Nagy szerencsém volt, hogy ki tudtam kerülni azt az ütközést, amelybe Yvan belekeveredett. Utána már könnyebb volt figyelni, feljönni és megszerezni a második helyet. Szívből gratulálok Sebnek a győzelemhez, komolyan mondom, olyan, mintha már évek óta WTCC-ben versenyezne!”

Sébastien Loeb : „Fogalmam sem volt, mire számíthatok. A Citroen fantasztikus autót épített, minden ideálisan működött, a futómű is, a motor is. Az első futamban küzdhettünk volna egymással, de egyszerűen képtelenség volt Pechitón fogást találni. Nem hibázott egyszer sem, és egy idő után – amikor a fékek elkezdtek melegedni – úgy döntöttem, hogy inkább a biztonságra megyek. A második futamban nagy szerencsém volt az elején, utána már gyorsabbak voltunk, el tudtunk menni a többiektől.”

Yvan Muller : „Ez a pálya soha nem ment nekem igazán, a mostani hétvége pedig az egész WTCC-pályafutásom egyik legrosszabbja, az biztos. Az első futammal nem volt gond, egyedül az volt a célom, hogy Chiltont megelőzzem és dobogón legyek. Túl kockázatos lett volna ezen a pályán támadni a csapattársaimat, úgy, hogy a következő versenyig alig 4-5 nap van hátra… A második futam elején megpróbáltam kikerülni Tom Coronel autóját, de pont előttem csapódott a falnak, nem tehettem semmit. Az autósport ilyen, ez benne van a pakliban. Az én szempontomból nem volt sikeres a hétvége, de a Citroen pilótája vagyok, és nagyon büszke vagyok arra, amit a csapat elért története első WTCC-versenyén.”

Kulcsszavak: autósport, Citroen Total WTCC Team, wtcc
 
A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn A Toyota elsöprő győzelmet aratott a 2016-os Selyemút Rallyn Visszahozott bajnoki esélyek SPA-ra a GT4 EB olasz-magyar párosának! Visszahozott bajnoki esélyek SPA-ra a GT4 EB olasz-magyar párosának! Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra
 
Két top-párossal indul az APRC címvédésre a Skoda

Két top-párossal indul az APRC címvédésre a Skoda

2014. április 11.
A gyári támogatású Skoda MRF csapata két top-párossal tervezi megvédeni bajnoki címét az Ázsiai/csendes-óceáni Rali-bajnokságban (Asia-Pacific Rally Championship; APRC).
Részletek

Két top-párossal indul az APRC címvédésre a Skoda

A tavalyi bajnok Gaurav Gill/Glenn Macneall (India/Új-Zéland) kettős mellett az Európa-bajnok Jan Kopecký/Pavel Dresler (egyaránt Csehország) duó is rajthoz áll az április 11-13-i új-zélandi szezonnyitó futamon. Nevesebb indulók még aligha szerepeltek az APRC sorozatában, amelynek összesen hat versenye közül a „Rally of Whangarei” az első.

„Csodálatos szezont zárhattunk tavaly, történelmet írva az APRC-sorozatban, így mindenekelőtt köszönetet szeretnék mondani a Skoda és az MRF felé a folytatólagos támogatásért” – emelte ki Gill, aki az első indiai pilótaként hódította el az APRC bajnoki címét. „Ám korántsem ülhetünk a babérjainkon, az idén is minden tőlünk telhetőt elkövetünk, hogy a bajnoki címért küzdhessünk.” Tavaly a Skoda pilóták a Fabia Super 2000 versenygéppel ötöt megnyertek az APRC hat futama közül, magabiztosan hódítva el a konstruktőri bajnoki címet a Skoda számára.

Gillel ellentétben az ázsiai-csendes-óceáni térség rali versenyei teljesen új területnek számítanak Jan Kopecký számára. A cseh Európa-bajnok a 2013-as FIA Rali Európa-bajnokság (FIA European Rally Championship; ERC) megnyerését követően örömmel áll az új kihívás elé. „Új versenyek teljesen újszerű körülmények között: ettől természetesen máris gyorsabban ver versenyzői szívem” – fogalmazott a Skoda gyári pilótája. „Fantasztikus szezonunk volt a 2013-as, s a Skoda MRF csapatával is pontosan itt szeretnénk folytatni. Kiváló autóval indulhatok és abszolút professzionális csapat áll mögöttem. Remélem, hogy márkatársam, Gaurav Gill is sok jó tanáccsal lát majd el.”

Két top-párossal indul az APRC címvédésre a Skoda

Az új-zélandi szezonnyitón ez mindenesetre nem jelenthet majd problémát, Gill ugyanis tavaly a második helyen végzett itt akkori Skoda csapattársa, az ebben az idényben az ERC sorozatban induló Esapekka Lappi (Finnország) mögött. Idén azonban új kihívások várják a versenyzőket Új-Zélandon, a Whangarei körül kijelölt tizennégy, összesen 241,29 kilométernyi gyorsaságin. A fővárostól, Aucklandtől bő 160 kilométerre, északra fekvő régióban rendezett Super Special Stage küzdelmeit például reflektorfényben vívják majd a versenyzők.

A cseh autógyártó számára igen fontos lépés APRC bajnokságbeli szereplése a nemzetközi piacokon indított növekedési offenzívája keretében. A Skoda éves szinten legalább 1,5 millió gépkocsira kívánja növelni globális eladásait az elkövetkező évek során, különösképpen az ázsiai feltörekvő piacokon bővítve jelentősen értékesítését.

A Skoda Mladá Boleslav-i főhadiszállásán mindeközben töretlenül folytatódnak a Fabia R 5, a nagysikerű Fabia Super 2000 utódjának fejlesztési munkálatai. Az immár a jövőbeni sorozatgyártású Fabia műszaki alapjaira épülő, s az FIA-szabályzat értelmében 1,6 literes, turbófeltöltésű motorral készülő versenygép a 2014-es szezon során elsődleges prioritást élvez a Skoda Motorsport háza táján. „E modell versenysportunk jövője, megjelenésünk az R5-kategóriában ugyanis logikus lépés a Skoda számára” – jelentette ki Michal Hrabánek, a Skoda Motorsport igazgatója. „Jelenlegi terveink szerint 2015 közepéig homologizálhatjuk az új modellt.”

Kulcsszavak: autósport, FIA, rali, Skoda Motorsport
 
Az M-Sport Ford World Rally Team bemutatja versenyautói 2023-as fényezését Az M-Sport Ford World Rally Team bemutatja versenyautói 2023-as fényezését A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját José María López ismét világbajnok! José María López ismét világbajnok! Kiss Norbert minden futamon dobogón Misanóban is Kiss Norbert minden futamon dobogón Misanóban is
 
Bizonyítani szeretne a hétvégi aragóni futamon a BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője

Bizonyítani szeretne a hétvégi aragóni futamon a BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője

2014. április 11.
Javában készül a folytatásra a BMW Racing Team Toth. A Superbike világbajnokság csúcskategóriájában induló magyar csapat mindkét pilótája pontszerző célokkal vág neki a világbajnokság második futamának a spanyolországi Aragonban.
Részletek

BMW Racing Team Toth

A versenyzők – ifjabb Tóth Imre és Sebestyén Péter – alaposan kihasználták a másfél hónapos szünetet, és mind ők, mind a BMW készen állnak a küzdelemre.

Sporttörténelmi pillanat volt Ausztráliában, amikor a BMW Racing Team Toth két magyar versenyzője kigurult Phillip Island aszfaltjára a Superbike-világbajnokság csúcskategóriájában. Ilyen szinten ugyanis még sosem versenyzett teljes szezont magyar istálló. A csapat azonban meglehetősen balszerencsés volt: ifjabb Tóth Imre alig maradt el a pontszerzéstől – 16. és 19. lett –, míg Sebestyén Péter előbb a teszteken vállsérülést szenvedett, majd az időmérőn a térde ment tönkre, és meg is kellett porccal műteni. Az eltelt másfél hónapban mindent megtett mindkét versenyző annak érdekében, hogy fizikálisan és mentálisan felkészülve álljon rajthoz az április 12-13-án a spanyolországi Aragonban, ahol újra felbőgnek a motorok. Sebestyén Péter – aki újabb két versenyre bizalmat kapott a csapatvezetéstől – a hét elején egy ezres géppel tesztelt a Pannoniaringen, és bízik abban, hogy nemcsak kvalifikálja magát a vasárnapi futamokra, hanem első vb-pontjaiért is harcolhat majd.

BMW Racing Team Toth

„Nagyon sokat készültem a mostani versenyre, fizikálisan és mentálisan is készen állok. Az bebizonyosodott számomra a hét eleji teszten, hogy van még bőven tanulnom az 1000 köbcentis motoron. Teljesen át kell alakítanom hozzá a stílusom, mivel korábban más, alacsonyabb kategóriákban motoroztam. Tisztában vagyok a gyengeségeimmel a pályán, de ha magamat tudom hozni és nem áll meg a fejlődésem egy szinten, akkor utol tudom érni a mezőnyt, és egy jó versenyt futhatnék. Noha nagyon szeretnék pontot szerezni, de úgy érzem, korai ilyenekről beszélni. Teljesen új még minden ebben a sorozatban, fel kell nőnöm hozzá, és ígérem, nagyon keményen fogok dolgozni” – árulta el a 19 éves motoros, aki a kategória történetének második legfiatalabb vb-résztvevője. Mindenesetre a barátaitól megkapta a szükséges pluszt, hiszen pontszerzése esetére hazaérkezése után egy kerti partit rendeznének a tiszteletére.

Ifjabb Tóth Imre szerint a lehető legjobbkor jött a csapatnak ez a másfél hónapos szünet, ugyanis egyrészt fizikálisan tökéletesen utolérte magát, másrészt a motorokat is megfelelő módon felkészítették a spanyolországi futamra. Annak ellenére kedveli az aragóni pályát, hogy tavaly itt törte el a kulcscsontját.

BMW Racing Team Toth

„Mindkét BMW-nek már igazi sportmotor formája lett a szerelők fantasztikus munkájának köszönhetően, csak azt sajnálom, hogy a tesztek hiányában a blokkok és az elektronika fejlesztésében még mindig van egy kis lemaradásunk. Ám ezeket megpróbáljuk majd behozni a pénteki szabadedzéseken, ahol szeretnék én is minél többet a pályán lenni.

Teljesen kiéheztem már a motorozásra… Úgy érzem, képesek leszünk a pontszerzésre, de ahhoz, hogy az általam is elvárt módon szerepeljünk, még nagyon sokat kell dolgoznunk. Már az ausztrál idénynyitón is folyamatosan gyorsulni tudtam, és a mostani hétvégén szeretnék még közelebb kerülni a mezőny elejéhez. Ha a meteorológusok tévednek, és az időjárás mégis a kegyeibe fogad minket, ugyanis esőt jósolnak a holnapi edzések idejére, akkor nagyot léphetünk előre minden szinten” – jelentette ki Imi.


Kulcsszavak: BMW Racing Team Toth, motorsport, Superbike
 
Bizonyítani szeretne a hétvégi aragóni futamon a BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője Karvai Sándor félelme ellenére döntött rekordot Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Három helyszínen is bizonyítanának a hétvégén a 220 Volt H-Moto Team versenyzői Három helyszínen is bizonyítanának a hétvégén a 220 Volt H-Moto Team versenyzői Bizonyítani szeretne a hétvégi aragóni futamon a BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” Bizonyítani szeretne a hétvégi aragóni futamon a BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője Magyar aranyak Kecskeméten
 
WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon

WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon

2014. április 10.
Marokkóban rajtol el a hétvégén a túraautó-világbajnokság (WTCC) idei szezonja, amelyben a Hondával versenyző Michelisz Norbert is érdekelt lesz, s amelynek magyarországi fordulójára május első hétvégéjén kerül sor a Hungaroringen.
Részletek

WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon

A vb magyar csapatának, a Zengő Motorsportnak a csütörtöki közleménye szerint a sorozat 12 fordulóból áll, a gyári Citroe:n csapat a kilencszeres ralivilágbajnok francia Sebastien Loebbel a volán mögött debütál, s versenybe száll még a Lada és a Chevrolet.

Ebben az évben két kategóriára oszlik a mezőny, a TC1-ben a 380 lóerős 2014-es autók, míg a TC2-ben a 320 lóerős tavalyi modellek versenyeznek. Az időmérő edzés három szakaszból áll majd, s a harmadik etapba jutó öt versenyző pluszpontokat kap a helyezéséért. Vasárnaponként minden helyszínen két futamot rendeznek, az elsőben az időmérő edzésen elért eredmények alapján állnak fel az autók a rajtrácsra, a másodikban az első tíz helyezett sorrendjét megfordítják. Michelisz Norbert a közleményben úgy fogalmazott: várta már a szezonkezdetet, s örül, hogy lehetősége volt tesztelni Olaszországban az idény előtt.

"A marokkói versenypálya nem tartozik a kedvenceim közé, de bízom benne, hogy a pontszerző helyekért tudunk harcolni. Ugyanakkor a fő célunk az lesz ezen a hétvégén, hogy az autó hibátlanul teljesítse a távot, és a lehető legtöbb információt szerezzük be a soron következő francia verseny előtt" - idézte a közlemény Micheliszt, aki tavaly hatodik volt a vb-pontversenyben.

WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon





Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó-vb, wtcc, zengő motor
 
A súlykompenzáció növeli Michelisz esélyeit a Hungaroringen A súlykompenzáció növeli Michelisz esélyeit a Hungaroringen Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen állnak
 
Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!”

Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!”

2014. április 09.
2013 legeredményesebb gyorsasági motorversenyzője felkészülten várja az idei szezon kihívásait a hazai és a nemzetközi bajnokságokban.
Részletek


Gyutai Adrián

A tavaly élete eddigi legeredményesebb szezonját záró Gyutai Adrián – első hatszázas évében azonnal megnyerte a Superstock 600-ban a magyar bajnokságot, második lett az Alpok-Adria és az IMRC nemzetközi sorozatokban, valamint a két pontot érő 14. helyen zárt az Európa-bajnokságon – tökéletesen felkészült a 2014-es idényre. A fizikai felkészülését követően egy ötnapos tesztprogram keretein belül már megszerezte első idei futamgyőzelmét is, ugyanis fölényesen győzött a Román Superbike Bajnokság Supersport kategóriájának versenyén. A hétvégi IMRC és Magyar Bajnokság első versenyhétvégéjén bizonyítani szeretné, nem a véletlen műve volt a tavalyi sikersorozat, és természetesen mindkét nap a futamgyőzelemért fog harcolni. Egyértelmű célja, hogy megvédje bajnoki címét a Superstock 600-as kategóriában.

Tökéletesen készen áll Gyutai Adrián az idei szezonra. A 23 éves paksi motoros eddigi pályafutása legkeményebb felkészülését hagyta maga mögött, és a Tomracing Motorsport Team versenyzője egy futamgyőzelemmel a háta mögött – a Román Superbike Bajnokság idénynyitóján fölényesen győzött Supersport kategóriában – a hétvégén megkezdi 2014-es versenyszezonját a Slovakiaringen.

Gyutai Adrián

„Nagyon jól sikerült az egész felkészülésem, ráadásul részt vehettem egy többnapos tesztprogramon is, ahol kiváló körülmények között több olyan pályán is rengeteget tudtam motorozni, amely szerepel az idei versenynaptáromban. Úgy érzem, hogy a csapatommal tökéletes az összhang, jól tudunk együtt dolgozni, és a motorom is kiválóan működik. A tesztprogramon sokféle beállítást kipróbáltunk, és folyamatosan csiszolgattam a vezetési stílusomat, hogy miként lehetek egyre gyorsabb.

A tavalyi váll- és karfájdalmaim már megszűntek, így tökéletesen tudok koncentrálni motorozás közben. Már nagyon várom a hétvégét, hiszen ez az év első versenye. Egyértelműen a címvédés a célom a hazai bajnokságban, annak ellenére, hogy talán az elmúlt évek legerősebb mezőnye áll majd rajthoz. Nagyon örülök annak, hogy Chrobák Jani végre ismét köztünk lehet, illetve hatalmas élmény lesz együtt versenyezni hazánk egyetlen Európa-bajnokával, korábbi csapattársammal, Győrfi Alennel és a tavalyi legnagyobb ellenfelemmel, Magda Attilával. Nagyon gyors és tapasztalt versenyzőkkel kell tehát felvennem a harcot, de ebben a mezőnyben, azt hiszem, képes leszek kihozni magamból a maximumot. A fő versenyem idén is az októberi Európa-bajnokság lesz, amire a májusban kezdődő Alpok Adria Sorozatban szeretném kivívni a részvételt” – fogalmazott Gyutai Adrián.

 Gyutai Adrián
Mindenesetre a 23 éves paksi motoros nem marad egyedül az idei menetelésekor sem, hiszen a 2013-as remek eredményei hatására egyrészt a régi támogatói is mellette maradtak, másrészt új szponzorok is segítik immár a versenyzését.

Kulcsszavak: Gyutai Adrián, motor, motorkerékpár, motorsport, Slovakiaring
 
Az új autók eladása közel 16 százalékkal nőtt júliusban Az új autók eladása közel 16 százalékkal nőtt júliusban Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!” A BMW Motorrad új fejezetet nyit a nagyvárosi mobilitás területén Suzuki-motorkereskedés nyílt Rákosmentén Suzuki-motorkereskedés nyílt Rákosmentén Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!” A Suzuki megkezdte új motorkerékpárja, a SHOOTER forgalmazását Indonéziában Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!” Kaland és megmérettetés a kanadai Sziklás-hegységben
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 561 - 570