Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 501 - 510
Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás

Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás

2014. november 07.
Külföldön ér véget a magyar rally bajnokság. Egy olyan versennyel, amely előzetesen nem is szerepelt az RSB által elfogadott programban. Néhány héttel ezelőtt vált véglegessé, hogy mégsem a pécsi száguldás lesz az utolsó olyan futam, amely beleszámít az éves értékelésbe.
Részletek

Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás

A legjobb hazai párosok ugyanis az előttünk álló hétvégén részt vesznek az ausztriai Waldviertel Rallyn. Pontosabban csak a második napján csatlakozik be a magyar bajnokság, ahol a versenyzőkre 118 versenykilométer vár. A hét mért szakasz között találunk majd 15 és 25 kilométeres gyorsokat is.

A kialakult helyzet jelentősen érinti a Maximmun Racing Team csapatát is. Normális körülmények között Kazár Miki és Szőke Tomi már megünnepelhette volna az újabb abszolút elsőséget, így viszont a jelenleg meglévő tíz pontos előnnyel kell gazdálkodniuk. Ráadásul munkahelyi elfoglaltsága miatt Szőke Tomi nem tud jelen lenni az évadzárón, így Mikinek a Waldviertel-en a korábbi segítője, Ferencz Ramón navigál majd.

- Nem kívánom senkinek azt az érzést, ami szombaton majd a hatalmába kerít. Külföldön leszek, dolgozni fogok, ezalatt a fiúk a bajnoki címért küzdenek majd Ausztriában – mondta Szőke Tomi. – Az egész esztendőt végigmelóztuk, megdolgoztunk a sikerért, amikor pedig az í-re feltehetjük a pontot, akkor nem tudok ott lenni. Mindez azért, mert néhányan eldöntötték, hogy itt és most zárul le a magyar bajnokság. Ettől függetlenül optimista vagyok, mert egy remekül felkészített autót kapnak a fiúk, a csapat pedig tudja a dolgát. 2012-ben Miki Ramónnal az oldalán lett bajnok, tehát ebből a szempontból is nyugodt vagyok. Lehet számolgatni, de a verseny elején kőkeményen nyomni kell a gázpedált. Hét-nyolc olyan páros is indul, akik beleszólhatnak az abszolút dobogós helyezésekbe. Több variáció is létezik arra, hogyan lehetünk bajnokok, ezt a srácok is tudják, ennek szellemében fognak versenyezni Ausztriában.

Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás

A Waldviertel Rally előtt egy alapos teszten vett részt Kazár Miki és Ferencz Ramón. A párosok minden gyorsasági szakaszt kétszer járhatnak be a versenyt megelőzően. Ez kevesebb, mint itthon, de így kell megoldani Mikiéknek a rájuk váró feladatot.

- Megalázónak tartom, hogy a legjobb magyar rallysokat ilyen helyzetbe hozták – fogalmazott Kazár Miki. – Ha már így alakult, akkor legalább az első napot értékelték volna, ezután pedig mindenki eldöntheti, hogy folytatja-e, vagy sem. Az is elgondolkodtató, hogy aki a Waldviertel-en indul, annak nem kell nevezési díjat fizetnie, ingyenes a szállása és benzintámogatást is kap, ezzel szemben a Markó Tibi által rendezett szombati napért maximum néhány serleg jár cserébe. Többször voltunk már magyar bajnokok, így szombaton egyáltalán nem taktikázunk.

Nyerni akarunk, szeretnénk, ha mindenkire egyformán vonatkoznának a szabályok. Természetesen ezekben a napokban már csak és kizárólag a versenyzésre koncentrálunk. Murván egyébként is jók vagyunk, remek az autónk, jó a csapat, mindenki tudja, mi a feladata. Igyekszünk félretenni a külső dolgokat, ez most már így alakult, ebből kell a legjobbat kihoznunk. A jövő évvel kapcsolatban viszont optimisták vagyunk, remélem, hogy rendeződnek a vitás kérdések és végre tényleg egyfelé húzza majd mindenki a sportág szekerét.

Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás

Ferencz Ramón másfél esztendeje nem ült éles körülmények között versenyautóban, így már éppen kezdett neki hiányozni a navigátori szék. Amikor kiderült, hogy Szőke Tomi nem tud jelen lenni a szezonzárón, örömmel és szívesen mondott igent a felkérésre.

- Éppen együtt voltunk egy teszten, amikor a csapat kereste a felmerült problémára a megoldást – emlékezett vissza Ferencz Ramón. – Nem gondolkodtam, egyből igent mondtam, és izgatottan várom már a hétvégét. Gyakorlatilag minden egybevágott: korábban Elek Pistivel és a tesómmal is versenyeztem már ezeken a gyorsaságikon, így sokakkal ellentétben nekem egyáltalán nem lesznek ismeretlenek. Nagyon jó minőségű aszfalt és murva pályák várnak ránk, gyors, tempós és nem utolsósorban hosszú szakaszokon fogunk versenyezni.  Talán csak az időjárás lehet kérdéses, de jelenleg úgy néz ki, hogy ebből a szempontból sem várható meglepetés. Tesszük a dolgunkat azért, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. Ha így lesz, akkor meglesz a bajnoki cím.

Kulcsszavak: autósport, Kazár Miklós, Mecsek Rallye, Rallye
 
A súlykompenzáció növeli Michelisz esélyeit a Hungaroringen A súlykompenzáció növeli Michelisz esélyeit a Hungaroringen Az FIA kamionverseny szezon izgalmai tovább fokozódnak Az FIA kamionverseny szezon izgalmai tovább fokozódnak Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás Monacói Nagydíj - A szombati szabadedzés legjobbja is Rosberg volt A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi Forddal is dobogó Tim Gábor Forddal is dobogó Tim Gábor
 
Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot

Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot

2014. október 30.
Megújított versenyautóval, valamint új szponzor bevonásával vág neki a húsz éve versenyző Szalay Balázs és az Opel Dakar Team az előtte álló kétéves jubileumi időszaknak.
Részletek

Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot

A csapat szerdai sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a dunaújvárosi pilóta éppen húsz éve határozta el, hogy autóversenyző lesz, s rajthoz fog állni a világ legnehezebb terepraliján, a Dakaron. Szalaynak 1994 óta íródó pályafutása során nyolcszor sikerült teljesítenie a Dakart, egyszer az Africa Race-t, második volt a Selyemút-ralin, s két bajnoki címet nyert a Közép-Európai Zóna Trófeában.

Németh Ottó, az Opel Dakar Team csapatfőnöke ismertette az istálló marketingkommunikációs és technológiai területeken történt előrelépéseit, s kiemelte, új célokat tűztek ki maguk elé a 2014-től 2016-ig terjedő jubileumi időszakra.

Szalay Balázs és több mint 11 éve mellette dolgozó navigátora, Bunkoczi László közösen mutatta be a "külső és belső ráncfelvarráson" átesett Opel Mokkát, amellyel a duó először a december 28-án kezdődő - a klasszikus Dakar-rali útvonalán haladó - Africa Race-en áll majd rajthoz.

Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot

"A kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser az idén már nem versenyez, amit egyrészt nagyon sajnálok, hiszen jó volt vele küzdeni, ugyanakkor az is igaz, hogy így nőttek a győzelmi esélyeink" - mondta a viadallal kapcsolatban Szalay, aki a legutóbbi Africa Race-en sokáig második volt, ám egy motorhiba akkor megakadályozta a jó eredmény elérésében.

A pilóta és navigátora egyetértettek abban, hogy a céljuk ezúttal nem lehet más, mint a győzelem, Bunkoczi pedig azt is elmondta, hogy segélycsomagokat visznek majd magukkal Afrikába, s azokat eljuttatják a nehéz körülmények között élő helyiekhez.

A csapatnak új szponzora is lett a szeszesitalokat gyártó és forgalmazó Martini révén, amely korábban a Forma-1-ben és a raliban is sikeres istállókat támogatott, jelenleg többek között az F1-es Williams főszponzora.

Szalay Balázs és csapata megújulva várja a 20 éves jubileumot

Kulcsszavak: autósport, Bunkoczi László, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
 
Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! A dobogóért küzdött ifjabb Tóth A dobogóért küzdött ifjabb Tóth Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Ezen a hétvégén két helyszínen is jelen van Kiss Norbi Európa-bajnok versenykamionja Ezen a hétvégén két helyszínen is jelen van Kiss Norbi Európa-bajnok versenykamionja Felpörög a Formula Ford Felpörög a Formula Ford
 
Pechito Fangio nyomdokaiba lépve világbajnok lett

Pechito Fangio nyomdokaiba lépve világbajnok lett

2014. október 28.
Az időmérőn megszerzett első rajthellyel Pechito López újabb nagy lépést tett a bajnoki cím felé, hiszen így már egy negyedik helyezés is elegendő lett volna a végső győzelemhez. De a fiatal argentin pilóta úgy döntött, hogy nem fél gázzal megy neki a versenynek.
Részletek

Pechito Fangio nyomdokaiba lépve világbajnok lett

Talán a szezon legjobb rajtjával mindjárt az élre állt, mögötte Yvan Mullerrel. Loeb sajnos elrajtolta magát, így csak az ötödik helyen vette az első kanyart, Chilton és Valente is elé került.

A két élen haladó Citroën gyorsan lerázta az üldözőket, de néhány kör után Yvan Muller defektre kezdett gyanakodni – és sajnos a gyanú megalapozottnak bizonyult, a négyszeres világbajnoknak fel kellett adnia a versenyt. Ez a kellemetlenség egyértelművé tette a bajnoki cím sorsát, de a csapat nem kezdett ünnepelni, mindenki tovább koncentrált a futamra. López gyakorlatilag fotelből csinálta végig a hátralévő köröket, Loebnek azonban maradt még küzdenivalója a mezőnyben. Szerencsére Chilton és Valente elsősorban egymásra figyelt, így Seb az utolsó előtti kanyarban mindkettejük mellett el tudott menni, és megszerezte a harmadik helyet.

Nos, ekkor már tényleg ünnepelhetett a csapat: fel is vette mindenki az argentin zászló égszínkék és fehér sávjait idéző, 37-es rajtszámmal díszített pólókat!

A két futam között nagyon kevés idő állt rendelkezésre a szervizeléshez, ezért a szerelők azonnal munkához is láttak – érthető módon fülig érő mosollyal az arcukon. A második futamon Loeb, Muller és López sorrendben a 8., a 9., illetve a 10. helyről rajtoltak. Muller jött el a legjobban, külső íven előzött jó pár embert, és a hatodik helyen vette az első kanyart.

Pechito Fangio nyomdokaiba lépve világbajnok lett

A három Citroën egymás nyomában üldözte Hugo Valentét. Muller az ötödik körben kísérelte meg az előzést, de a két autó kicsit összeért, és Valentének ki kellett állnia. Közben López előzte Loeböt, ezek után a Citroënek sorrendje így is maradt a célig.

Nyilatkozatok

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója: „José María López igazi bajnok – a Citroën számára, Argentína számára és a sportág számára is! Boldogok és büszkék vagyunk, hogy hozzásegíthettük ehhez a nagyszerű sikerhez, mert Pechito szakmai teljesítménye és emberi tulajdonságai egyaránt példamutatóak. Két héttel a csapatvilágbajnoki cím megszerzése után most újra ünnepelhet a csapat. A Citroën Racing mögött negyedszázados tapasztalat áll már, ami a tereprali, majd a rali után most a WTCC-ben is meghozta a gyümölcsét. Ez a múlt a kulcsa jelenlegi sikereinknek is, mert a szezon első pillanatától kezdve biztosította a megfelelő kohéziós erőt a csapatban.”

José María López: „Egyszerűen hihetetlen, ami ma történik velem. Első gondolatom természetesen a háláé. Köszönöm a családomnak, azoknak az embereknek, akik a legnehezebb pillanatokban is segítettek, és köszönöm a Citroënnek, hogy rám bízta az egyik C-Elysée-t. Köszönöm a mérnökök és a szerelők munkáját, és nem csak azokét, akik az én autómmal foglalkoznak, hiszen mi mindig együtt, egy csapatként dolgozunk. A mai nap azért is különleges, mert Ayrton Senna egyik kedvenc pályáján nyertem, ahol ő két világbajnoki címet is szerzett. Nagy megtiszteltetés az is, hogy Juan Manuel Fangio után én is beírhatom a nevemet az argentin autós világbajnokok sorába. Neki köszönhető, hogy az argentin nép a rajongásig szereti az autósportot, és én büszke vagyok arra, hogy országomat a WTCC-ben képviselhetem.”


Pechito Fangio nyomdokaiba lépve világbajnok lett

Sébastien Loeb : „Nagyon rosszul rajtoltam az első futamon, egyszerűen rosszul nyomtam a gombokat. Az ötödik helyen mentem sokáig, és nem nagyon találtam olyan helyet a pályán, ahol előzni tudtam volna. Nem volt más választásom, mentem az előttem lévők nyomában, és vártam a pillanatot, ami végül kevéssel a cél előtt jött el. Nagyon örülök neki, hogy ismét dobogóra állhattam.”
Yvan Muller: „Ez a hétvége olyan volt nekem, mint az egész szezon: sajnos krónikus sikerhiánytól sújtott… Az első futamban már a legelején éreztem, hogy csúszkál a kocsi hátulja, és sajnos be is igazolódott a gyanúm. A második futam nem kezdődött rosszul, egészen addig, amíg utol nem értem Valentét. Nem volt könnyű megelőzni őt, és amikor megpróbáltam, sajnos nekimentem, természetesen nem szándékosan.”

Eredmények

1. FUTAM

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +8’’473
3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +9’’693
4. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC) +10’’414
5. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +12’’153
Leggyorsabb kör: José María López 2’09’’279

2. FUTAM

1. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
2. Dusan Borkovic (Chevrolet RML Cruze TC1) +1’’725
3. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC) +4’’360
4. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +5’’497
5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’116
6. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’346
7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’665
Leggyorsabb kör: Gabriele Tarquini 2’09’’063

A VILÁGBAJNOSÁG ÁLLÁSA – EGYÉNI

1. José María López 422 pont
2. Yvan Muller 305 pont
3. Sébastien Loeb 275 pont
4. Tiago Monteiro 174 pont
5. Michelisz Norbert 169 pont

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – CSAPATOK

1. Citroën Total 927 pont
2. Honda 649 pont
3. Lada 371 pont

Kulcsszavak: autósport, Citroen Total WTCC Team, José María López, Pechito López, Sébastien Loeb, wtcc
 
Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is Szabó Krisztián harmadik lett Amerikában is Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását
 
Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben

Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben

2014. október 23.
Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben: a hockenheimi szezonzárón (a hétvége során összesen megjelent) 155 ezer néző előtt elért hármas győzelemmel a négykarikás márkának sikerült a BMW elől megkaparintani a konstruktőrök bajnoki címét.
Részletek

Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben

Az Audi Motorsport vezetője, Dr. Wolfgang Ullrich és Dieter Gass, az Audi Sport DTM-főnöke köré gyűlt csapat a 21 pontos hátrányt igazán lenyűgöző teljesítménnyel a szezonzárón 30 pontos előnyre változtatta. Az Audi a 2014-es szezonban összesen 409 pontot gyűjtött, míg a BMW 379, a Mercedes-Benz pedig 222 ponttal zárta az évet. Az elsők között gratulált az eredményhez Bastian Schweinsteiger futball-világbajnok, aki a DTM fináléját az Audi boxból követte végig.

Emellett az Audi a pilóták versenyében megszerezte a második és harmadik helyet. A kétszeres DTM-bajnok Mattias Ekström egymás után második diadalát ünnepelte az Audi Sport Team Abt Sportsline csapat Red Bull Audi RS 5 DTM versenyautójának kormánya mögött, és a szezont a ranglista második helyén fejezte be. Az előző évi bajnok, Mike Rockenfeller az Audi Sport Team Phoenix csapat Schaeffler Audi RS 5 DTM versenyautójával a futamon a második helyet megszerezve az összesítésben a harmadik helyre lépett előre. A harmadikként leintett, az Audi Sport Team Rosberg csapat Hoffman Group Audi RS 5 DTM autóját vezető Jamie Green gondoskodott arról, hogy mindhárom Audi Sport csapat egy-egy versenyzője a dobogóra állhasson a szezonzárón.

Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben

„Ma az Audi megmutatta a »Haladás technikáját«: a verseny indulása előtt a vezető nélküli RS 7 autóval, a DTM szezonzáróján pedig hármas győzelemmel” – mondta Dieter Gass. „Ezen a hétvégén a gyártók bajnokságának megnyerését tűztük ki célul, és ezt egyértelműen sikerült is elérnünk – a nagyszerű csapatmunkának köszönhetően. Magáért beszél, hogy ma mindhárom Audi Sport csapat egy-egy pilótája felállhatott a dobogóra. Ezen a hétvégén mindenki láthatta, milyen erős az Audi RS 5 DTM. Az évben összesen elérhető 30 dobogós helyezésből megszerzett 15 egy olyan mérleg, amelyre büszkék lehetünk. Gratulálok Mattias Ekströmnek és Mike Rockenfellernek a pilóták versenyében elért második és harmadik helyezésért. Már most nagyon várjuk a 2015-ös évet, akkor ugyanis szeretnénk ismét visszahódítani az egyes rajtszámot.”

Mattias Ekström, a verseny győztese, akárcsak Mike Rockenfeller, a keményebb elsődleges abroncsokon indult, és ez bizonyult a helyes stratégiának. Mindketten végig az első tízben maradtak, és a verseny utolsó szakaszában a puhább opcionális abroncsokra váltás után több helyezést is előrébb tudtak lépni. Egy kései biztonsági autós periódusnak köszönhetően Ekström és Rockenfeller az utolsó két körben még az első kör óta vezető Jamie Greent is megelőzte.

Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben

„Audim ma ismét szenzációsan teljesített” – örvendezett Mattias Ekström a három héten belüli immár második győzelme után. „Amióta az időmérőkön jobban megy, azóta a versenyek is jobban sikerülnek. A fantasztikusan lelkes nézők előtt ez nagyon szép lezárása a szezonnak az Audi, az Abt Sportsline csapat és az én számomra egyaránt. Ennél nem is többet kívánhatnánk a téli pihenés előtti búcsúhoz.”

A hatodik helyet megszerző Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) és a kilencedikként befutó Miguel Molina (Audi Sport Audi RS 5 DTM) jóvoltából összesen öt Audi-pilóta került be a legjobb tízbe és ezzel a pontszerzők közé.

Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM) újonc évadának utolsó versenyét kemény küzdelem után a 14. helyen fejezte be. Adrien Tambay (Playboy Audi RS 5 DTM) és Edoardo Mortara (Audi Sport Audi RS 5 DTM) ütközések miatt kiestek, ám a 19., illetve 22. helyet így is megszerezték.

Már a DTM-finálé rajtja előtt is feltűnést okozott az Audi Hockenheimben: a vezető nélküli Audi RS 7 piloted driving concept futott egy gyors kört a DTM-pályán. Vezetővel rótta köreit az új Audi TT cup, amelyet 2015-ben a DTM új betétfutamán vetnek majd be: a kormány mögött Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja ült, aki a verseny után Rupert Stadlerrel, az igazgatótanács elnökével és az Audi teljes DTM-csapatával együtt örült a márkabajnokságban elért győzelemnek.

Kulcsszavak: audi, Audi Sport, autósport, DTM, Hockenheimring, Red Bull
 
Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben Csökkent az Audi Hungaria árbevétele tavaly A komoly kihívások ellenére továbbra is jó teljesítmény jellemzi az Audi Csoport első félévét A komoly kihívások ellenére továbbra is jó teljesítmény jellemzi az Audi Csoport első félévét Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben Túraautó-vb - Michelisz tizedik a második mogyoródi futamon Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal
 
José María López történelmet írhat Suzukában

José María López történelmet írhat Suzukában

2014. október 22.
Két héttel azután, hogy a Citroën Total Sanghajban megnyerte a WTCC konstruktőri világbajnoki címét, Japánban új izgalmak várnak a csapatra.
Részletek

José María López történelmet írhat Suzukában

José María López személyében jó esély van arra, hogy Juan Manuel Fangio után, aki utoljára – egyben ötödszörre – 1957-ben győzedelmeskedett a Formula-1-ben, ismét argentin világbajnoka legyen egy FIA-szakágnak.

López csapattársai, Yvan Muller és Sébastien Loeb viszont már inkább a 2015-ös szezonra készülnek. A WTCC-ben soha nincs vége a versenynek, még akkor sem, amikor a kockás zászló elvégezte munkáját. Másfél héttel ezelőtt vasárnap este még sokáig égett a villany a sanghaji paddockban – és nem azért, mert a Citroën Racing csapata első világbajnoki címét ünnepelte volna. Sokkal inkább azért, mert a készülődés azonnal elkezdődött: a team konténerekbe pakolta a felszerelést, az autókat, és megkezdődött az áthajózás Japánba, ahol a szezon utolsó előtti versenyére kerül sor.

A suzukai versenypálya Tokiótól 400 km-re dél-keletre, Nagoya városához közel található. 1987 óta rendeznek itt Formula-1-es versenyeket. A WTCC negyedik alkalommal látogat el ide (2008 és 2010 között a japán versenyeken az okoyamai pályán rendezték).

José María López történelmet írhat Suzukában

Az eddigi versenyektől eltérően az idén a TC1-es autók a „nagy”, 5807 méteres pályán mérkőznek majd meg. „Ez nagyon jó hír – nyilatkozta erről Yvan Muller. – Őszintén: a pilóták számára nem volt nagy öröm keresztülutazni a fél világon azért, hogy egy unalmas pályán körözzenek, ahol előzni sem nagyon lehet. Most olyan pályán mehetünk, amelyet pontosan ezekhez az autókhoz találtak ki. Alig várom, hogy itt versenyezzek! Nincs túl sok szűk kanyar, a pálya nagy része tempós kanyarkombinációkból áll. Tipikusan olyan pálya, ahol az embernek meg kell találnia a megfelelő ritmust ahhoz, hogy jót autózzon.”

Pechitóra nagy nyomás nehezedik

Az év tizenegyedik versenye minden bizonnyal a bajnokságot nagy előnnyel vezető José María López számára jelenti a legnagyobb kihívást. A szezonkezdet óta az argentin versenyző ötször indult az első rajtkockából, nyolc futamgyőzelmet és hét egyéb dobogós helyezést gyűjtött be. 384 ponttal vezeti a pilóták rangsorát, míg az őt követő Yvan Mullernek 291 pontja van – ő az egyetlen, akinek még esélye van arra, hogy behozza Pechito előnyét.

Lópeznek 17 pontot kell szereznie a hétvégén ahhoz, hogy világbajnoki címe biztossá váljon – ezt egyetlen második helyezéssel is megteheti. Ha csak a statisztikából indulunk ki, valószínűsíthető, hogy erre akár már az első futam után sor kerülhet…

José María López történelmet írhat Suzukában

 „Azért természetesen a végéig koncentrálnom kell – mondja Pechito. – A szezon elején egyáltalán nem is gondolkodtam bajnoki címben. Csak az járt a fejemben, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsam, és ezzel segítsem a csapatot céljai elérésében. És annak ellenére, hogy a marrákesi időmérők óta vezetem a bajnokságot, egészen az otthoni kettős győzelmemig nem is gondoltam arra, hogy bajnok lehetek. Sanghajban kicsit idegesebb voltam a szokottnál, pontosan azért, mert éreztem, hogy egyre közelebb a végső győzelem. Nyertem már néhány címet pályafutásom során, de egy világbajnoki cím lehetősége sokkal több, mint amiről valaha is álmodtam. Nagy rajtam a nyomás, de ez egy kimondottan pozitív nyomás!”

Argentínában, ahol a túraautózás szinte a nemzet sportja, óriási a várakozás. Pechito mögött egy egész nép, több mint negyvenmillió ember áll, az ő buzdításukkal Argentínának Juan Manuel Fangio után ismét világbajnoka lehet az autósportban!

Muller és loeb már 2015-re készül

Yvan Mullernek van még matematikai esélye a győzelemre, de ő maga nem kerget illúziókat. „A bajnokság az én számomra egy ideje már elúszott, a múltkori kínai verseny csak megerősítette ezt. Ez persze nem jelenti azt, hogy az utolsó versenyeken nem fogok teljes erőbedobással küzdeni, de erőfeszítéseim már a következő szezont készítik elő. Nagyon sokat tudunk még fejlődni, új beállításokat találhatunk, javíthatjuk a gumik teljesítményét stb. Készülnünk kell arra is, hogy versenytársaink sem alszanak…”

José María López történelmet írhat Suzukában

A bajnokság harmadik helyén álló Sébastien Loeb osztja honfitársa érzéseit. „Ez az év elsősorban arra nagyon jó, hogy egy csomó mindent helyre tegyek magamban, amitől jövőre jobb lehetek. Spa óta mondom, hogy főleg a mezőnyben autózásban kell javulnom. Sajnos ezt elég konkrétan megtapasztaltam Sanghajban, de nincs mese, az ilyesmit csak verseny közben lehet megtanulni. Egyébként nagyon örülök, hogy újra Japánban versenyezhetek, leghűségesebb szurkolóim közül ugyanis jó néhányan idevalósiak, és biztos vagyok benne, hogy ott lesznek velünk Suzukában!”

A hétvége programja

A program október 24-én, pénteken, helyi idő szerint 13 óra 30 perckor (közép-európai idő szerint 6 óra 30 perckor) szabadedzéssel kezdődik, ezt szombaton 9 óra 20 perckor és 11 óra 20 perckor (közép-európai idő szerint 2 óra 20, ill. 4 óra 20 perckor) két másik hasonló követi. 15 óra 30 perckor (közép-európai idő szerint 8 óra 30 perckor) kezdődnek az időmérő edzések. A verseny két futamára vasárnap 14 óra 30 perckor és 15 óra 40 perckor kerül sor. Az időeltolódást és a téli időszámításra való vasárnap hajnali áttérést is figyelembe véve magyar idő szerint 6 óra 30 perckor és 7 óra 40 perckor kell figyelni a közvetítéseket.

Kulcsszavak: autósport, Citroen Total WTCC Team, José María López, Sébastien Loeb, wtcc, Yvan Muller
 
Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon Nagy Dániel második a Hungaroringen a vasárnapi első futamon José María López történelmet írhat Suzukában A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját Autósport népünnepély a dűnéken! Autósport népünnepély a dűnéken! Teszt a lelke mindennek! Teszt a lelke mindennek! José María López történelmet írhat Suzukában Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás
 
Gyönyörű Pécs, gyönyörű eredmény!

Gyönyörű Pécs, gyönyörű eredmény!

2014. október 21.
Gyönyörű Pécs, gyönyörű eredmény! Egy sportember számára mi lehet nagyobb élmény annál, mint hogy fantasztikus időben, fantasztikus közönség előtt, fantasztikus eredményt tudhat a magáénak.
Részletek

SKODA Rallye Team Hungaria

A 48. Mecsek Rallyen ezzel az élménnyel töltődhetett a Herczig Norbert - Bacigál Igor kettős, akiknek az elmúlt hétvégén nyújtott teljesítményéről nyugodt szívvel kijelenthetjük, a szezon legizgalmasabb futamát nyújtották nekünk.

A 48. Mecsek Rallyen ezzel az élménnyel töltődhetett a Herczig Norbert - Bacigál Igor kettős, akiknek az elmúlt hétvégén nyújtott teljesítményéről nyugodt szívvel kijelenthetjük, a szezon legizgalmasabb futamát nyújtották nekünk.

Az elmúlt napok izgalmas pillanatairól kérdeztük a SKODA Rallye Team Hungaria csapatának pilótáját, Herczig Norbertet.

„Ha egy mondattal kellene összefoglalnom az elmúlt napok eseményeit, ezt mondanám:

Lidérces kezdet, hibátlan munka, felemelő végeredmény!

SKODA Rallye Team Hungaria

Kassa után ismét azt kell mondanom, a Mecsekben is egy fantasztikus verseny hétvégét élhettünk át.

A csapat a mecseki futamra csütörtökön kezdte meg a felkészülést. A délelőtti pályabejárást egy hosszú teszttel szakítottuk félbe, ahol alkalmunk nyílt rá, hogy kipróbáljuk a Michelin új fejlesztésű versenyabroncsait. Bár a teszten száraz időben autóztunk, igyekeztünk nedves, vizes útszakaszokra is modellezni a SKODA beállításait.

A jól sikerült teszt ellenére a pénteken induló verseny elején nem a megfelelő abroncsokat sikerült felraknunk a versenyautóra. Miután egész délután nem volt eső, száraz burkolatra készültünk. Azt gondoltuk, ez lesz a helyes választás. A szervizparkból a rajtdobogóra, majd az 1. gyorsasági szakaszra indulva azonban megdöbbenve konstatáltuk azt az óriási esőfelhőt, mely a mecseki hegyoldal felett jelent meg, és amelyet a szél igen intenzív tempóban fújt a mi irányunkba. Ezt követően, mindössze 30 perc múlva „leszakadt” az ég. Ekkor mi már túl voltunk az 1. rövid reptéri gyorsasági szakaszon, de még ránk várt a 2. Árpádtetői-, illetve még egyszer a 3. reptéri gyorsasági szakasz.

Tudtuk, hogy a SKODÁra szerelt abroncsainkkal életveszélyes lesz gyorsan autóznunk, de kockáztatnunk kellett. Úgy döntöttünk, hogy a hátunk mögött lévő rutinnal és az elszántságunkkal meg kell próbálnunk. Ennek megfelelően autóztunk, amivel sikerült is egészen elfogadható időket abszolválnunk. Bár azt azért hozzá kell tennem, hogy már régen volt olyan gyorsasági szakasz a pályafutásunkban, amikor visszaszámoltuk a kilométereket és a másodperceket…


SKODA Rallye Team Hungaria

Ez után a lidérces kezdés után végül 12 mp hátránnyal, a 4. helyen zártuk az első versenynapot.

A 2. versenynap reggelén egy célunk volt: el kell kezdenünk a felzárkózást.

Ezt rögtön az aznapi első szakaszon meg is kezdtük, majd apró pici léptekkel haladtunk előre és gyorsasági szakaszról – szakaszra dolgoztuk le a hátrányunkat, így a szombati 4. gyorsasági szakaszon végül sikerült átvennünk a vezetést. A futam utolsó 2 szakaszán végül még növelni is sikerült az előnyünket, így a szombati 6 gyorsasági szakaszból 5-öt megnyertünk és a nap végére minden technikai malőr nélkül, közel fél perces előnnyel zártuk a 48. Mecsek Rallyet.

Utólag azt gondolom, hogy egy jól átgondolt taktikát választottunk mind a SKODA beállításaiban, mind az abroncs választások terén, így végig a saját tempónkat tudtuk autózni, amivel ismét csupa pozitív élménnyel tele tűzdelt futamon vagyunk túl.

Végül, de idén még nem utoljára, köszönjük a sok bíztatást, szurkolást! Mindig nagyon jó hatással van ránk a pályák szélén álló rengeteg szurkoló támogatása!

Ha időtök engedi, 3 hét múlva is legyetek velünk és szurkoljatok nekünk a 2014. évi ORB záró futamán, az ausztriai Waldvielter Rallyen.

Kulcsszavak: autósport, Bacigál Igor, Herczig Norbert, Mecsek Rallye, SKODA Rally Team Hungaria
 
Kiss Norbert minden futamon dobogón Misanóban is Kiss Norbert minden futamon dobogón Misanóban is Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Forddal is dobogó Tim Gábor Forddal is dobogó Tim Gábor Kiss Norbi is Goodyearrel versenyez a Hungaroringen Kiss Norbi is Goodyearrel versenyez a Hungaroringen Autóverseny a javából - Hungaroringen  a Hankook Racer Cup Autóverseny a javából - Hungaroringen a Hankook Racer Cup
 
Balszerencsés hétvége a Mecsekben

Balszerencsés hétvége a Mecsekben

2014. október 21.
A Mecsek ezúttal nem fogadta kegyeibe a Maricsek Racing Team párosait az Országos Rallye Bajnokság ötödik fordulóján. A csapat 11 kettőse közül sajnos öten feladni kényszerültek a 48. Mecsek Rallye-t.
Részletek

Maricsek Racing Team

Kovács Antal és Istovics Gergő már az első szakaszt követően nagyon bosszúsak voltak, hisz a pogányi reptéren megtartott gyorsasági rajtjában majd 8 percet várakoztatták a rendezők a kaposvári kettőst, majd, mikor a legjobban szakadt az eső elrajtoltatták őket. A fiúk abszolút pontokról szőtt vágyai már itt elillantak, de természetesen folytatták a versenyt. A második nap megkezdték a felzárkózást, s mikor már úgy tűnt, hogy minden rendben, akkor a második körben megmakacsolta magát a Mitsubishi Lancer.

„Orfűn elrajtoltunk és két kilométer után háromhengeressé vált az autó. Azért, hogy ne tegyük tönkre teljesen a motort, úgy döntöttünk, hogy nem megyünk el az utolsó gyorsra, hiszen három perccel rosszabbat jöttünk, mint a többiek.”  Értékelt érthető csalódottsággal a hangjában Kovács Anti.  A P csoport tavalyi bajnoka innentől kezdve már teljes erővel a Waldviertel Rally-ra koncentrál, ahol, ahogy ő fogalmazott már semmiféle nyomás nem lesz rajtuk, csak kedvtelésből indulnak el az osztrák - magyar szezonzárón.

Osváth Péter és Farnadi Ágnes azzal a nem titkolt céllal vágott neki a Mecsek Rallye-nak, hogy visszaszerezzék a 3-as kategória első helyét az éves értékelésben. A veszprémi kettős a hirtelen leszakadó eső ellenére jól választott gumit a pénteki szakaszokra és a nap végén mindössze 6 másodperccel voltak lemaradva az éllovas Matics - Zejda párostól. Másnap az MRT kettőse két szakasz elteltével nem csakhogy ledolgozta a hátrányát, de meg is előzte Maticsékat. A hatodik szakaszon azonban közbeszólt a technika:

„Egy turbócső szétment és sajnos folyt a motorból az olaj, pont a kipufogóra. Ez eléggé elterelte a figyelmemet nem tudtam 100 %-ig a feladatomra koncentrálni, mert attól féltem, hogy kigyullad az autó. Az utolsó szakaszon ráadásul már alig volt a motorban olaj, így az extra pontokért sem tudtunk igazán harcba szállni.” Összegzett a célban Osváth Peti, majd így folytatta: „Másodikak lettünk, így a bajnokságban tovább nőtt a hátrányunk, de nem adjuk fel, hisz a Waldviertelen még bármi megtörténhet.”

Maricsek Racing Team

Osváthék újdonsült kategóriatársa a Maricsek Miklós - Kovács Szabolcs kettős a géposztály 5. helyén fejezte be a Mecsek Rallyet. Ahogy Maricsek Miki fogalmazott az eredmény ezúttal másodlagos, sokkal fontosabb, hogy karcmentesen célba vitték az EVO IX-es Lancert.

„Fél órával a rajt előtt állt össze minden és ez az autó teljesen más, mint az EVO VI/IX. Az Árpádtető - Szentkút szakaszon csak tapogatóztam, de a második napon már kellő képen összebarátkoztam az új autóval.”

A Borbás Szabolcs - Csáki Richárd párost az első nap kuplung és turbó problémák is hátráltatták, majd miután a szerviz csapat orvosolta a problémákat, a második nap első gyorsasági szakaszán egy hatalmasat estek az EVO VII-es Mitsubishivel. A navigátor így emlékezett a Hetvehelyen történtekre:

„Az első gyors utolsóelőtti kanyarjában nagyon felhordásos volt az út és talán még egy kicsit nedves is és ezúttal nem sikerült abszolválnunk azt a kanyart. Egy hatalmas rönk állta az utunkat, de még maradt annyi lendület, hogy szemből az erdőbe is belátogattunk egy picit. Majd aztán a ventilátor ráhajolt a turbóra, ezáltal ki is gyulladt az autó, de szerencsére azt idejében sikerült eloltanunk.”

Gyarmati Ariel és Németh Gergely a P3-19 kategória harmadik és a BMW-k között a második helyen teljesítették a Mecsek Rallye-t. Ahogy Ariel fogalmazott élete talán legnehezebb versenye volt ez a mecseki viadal. A kiszámíthatatlan időjáráson túl a nem megfelelően beállított lámpasor is nehezítette a dolgukat az első nap, majd szombaton túl kemény gumikat választottak, amit nem tudott megfelelően munkára bírni az E36-os.

„Sajnos nem tudtunk egy jót meccselni a BMW-s kategória társakkal, hisz Rafael Tamásék egy műszaki hiba miatt kiestek az első nap, majd Lángi Attila idejét figyeltük, ő mögöttünk volt, de az utolsó két sötétben megtartott gyorsaságin megelőzött minket. Sajnos, amire készültünk, azt most nem tudtuk hozni.”

A Rallye2 mezőnyét erősítette a hétvégén a Vargha Bálint - Magyar Gábor kettős az aszfaltszaggató méregzsákkal, azaz a Renault Megane Maxival. A fiúk jól érezték magukat, teszt versenynek szánták a Mecsek Rallye-t, ennek megfelelően készültek és teljesítették a hétvégét. A csütörtöki tesztet követően a szervizesek a régi lámpasor helyet „faragtak” egy új xenonosat. Az első nap, a reptér nem feküdt az autónak, hisz nagyon kicsi a Renault fordulóköre, ezért ott szenvedtek, de Árpádtetőn autóztak egy jóízűt. Szombaton fokozatosan gyorsultak élvezték az autózás.

„Amitől a legjobban tartottunk az a pécsváradi szakasz volt. Ennek ellenére ott jöttünk a legjobban, mindaddig, amíg egy hatodik teligázas egyenes részen volt egy púp, ahol leért az autó hátulja és eltört a hátsó hídban a torzió egyik része. A gyorsaságiról lejöttünk, de annyira összeült az autó hátulja, hogy nem jöttünk vissza a szervizbe, inkább feladtuk a versenyt. Az összes szakaszt teljesítettük, harmadikak voltunk a kategóriában, de pont azért, mert tesztelni mentünk a Mecsekbe; inkább kiálltunk, mint hogy etapon kárt tegyünk az autóban.”

A Maricsek Racing Team többi párosa közül a Szvatek -Török duó a P2-16-os kategória harmadik helyéről volt kénytelen félreállni az ötödik szakaszon, üzemanyag ellátási problémák miatt.

A Rallye2-ben az abszolút 16. és az A5 első helyét szerezte meg Vígh Levente és Mohács László a Suzuki Swift Gti-vel, míg Wágner Attila és Bakó László (Renault Clio) az abszolút 23.-ként az A7-es kategória győzteseként zárta a Mecsek Rallye-t.

A Historic mezőnyben Veriga Gábor és Kovács Antal (Lada Samara) előfutóként teljesítette a versenytávot, míg a Stepán Árpád - Bán Viktor kettős (VAZ 2101) vezette a kategóriáját az első orfűi szakaszig, ám ott a Zsiguli motorja felmondta a szolgálatot, így ők is feladták a futamot.

Kulcsszavak: autósport, Borbás Szabolcs, Csáki Richárd, Farnadi Ágnes, Gyarmati Ariel, Maricsek Miklós, Maricsek Racing Team, Mecsek Rallye, Németh Gergely, Osváth Péter
 
Balszerencsés hétvége a Mecsekben SKYACTIV-D dízel Mazda6 nyert Indianapolis-ban Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Balszerencsés hétvége a Mecsekben Új korszak kezdődik a hibrid motorsport történetében
 
Mégsem ez az utolsó tánc

Mégsem ez az utolsó tánc

2014. október 18.
azár Miki és Szőke Tomi úgy készült, hogy Pécsett föltehetik a koronát az idei esztendő teljesítményére. Aztán nem sokkal a rajt előtt kiderült, hogy novemberben a Waldvierter Rally lesz a szezonzáró, az RSB így pótolja az október elején elmaradt Budapest Rallyt. A Maximmun Racing Team kettőse azonban a most hétvégi futammal foglalkozik, hiszen kilenc aszfaltos gyorsasági vár rájuk a Mecsekben.
Részletek

Maximmun Racing Team

- Most nem törődhetünk a pályán kívüli eseményekkel, amikor egy nagyon fontos feladat előtt állunk – szögezte le rögtön Kazár Miki, aki a Mecsek Rally előtt vezeti az abszolút értékelést. Csak és kizárólag a pécsi hétvégére koncentrálunk, mert most ez a legfontosabb. Tizenhét pont előnyt gyűjtöttünk össze az eddigi négy versenyhétvégén, ezt kell beosztanunk. Az évkönyvekben és a sportág történetében mindig a bajnokot jegyzik meg, ezért most az összetett elsőség a legfontosabb. Éppen ezért taktikusan és ésszel kell nyomni a gázpedált. Továbbra is Herczigék a legnagyobb ellenfelünk, rájuk kell figyelnünk annak szellemében, hogy egy futammal mégiscsak megtolták a bajnoki naptárat. Az a lényeg, hogy a végelszámoláskor legyen okunk a pezsgőzésre. 

A tavalyi bajnokavatót Pécsett tartotta meg a Maximmun Racing Team, de emlékezetes bukás is színesítette a csapat történelmét a Mecsek-alján. A bajnoki címvédő most abban bízik, hogy pozitív érzésekkel zárhatják az kilenc gyorsasági szakaszt. Szőke Tomi azonban keserűen vette tudomásul a Waldvierter Rally naptárba helyezését, mert munkahelyi elfoglaltság miatt azon a versenyen nem lehet jelen.

Maximmun Racing Team

- Nekem tényleg ez lesz az utolsó futamom ebben az esztendőben - kesergett Kazár Miki navigátora. - Amikor elkészült a versenynaptár, akkor ehhez igazítottam a munkahelyi elfoglaltságaimat is, október közepe után már nem terveztem rallyversenyt. Még minden nagyon friss, nem beszéltünk arról, hogy a szezonzárón ki ül majd a helyemen. Most csak és kizárólag Pécsre koncentrálunk, mert szeretnénk olyan eredményt elérni, ami a záró hétvége előtt esélyt teremt a címvédésre. A saját tempónkban fogunk versenyezni, meglátjuk mi lesz a végén. Nyilván Herczigék szereplését is figyeljük, ennek függvényében alakulhat a mi taktikánk az előttünk álló két napban.

Kazár Miki kellemes és kevésbé szép emlékeket is őriz a Mecsekkel kapcsolatban, most abban bízik, hogy pozitív élményekkel zárhatják a nagy hagyományokkal rendelkező, 48. Mecsek Rallyt.

- Ezeken a gyorsokon ültem először pilótaként versenyautóban, ezért természetesen továbbra is közel állnak a szívemhez – tekintett vissza Kazár Miklós. – Az autó teljes mértékben fel van készítve, én is és Tomi is rendkívül motiváltan várja a rajtot.  Óriási és kisebb totálkárt is elszenvedtünk már ezen a környéken, de bízunk benne, hogy ezúttal nem kell hasonlóan tartani. Gyorsak leszünk, de nem szabad ész nélkül közlekedni. Egy rövidebb nyitó nap után szombaton várható a nagyobb terhelés, de nem tűnik vészesen soknak a táv. 25 pontot lehet szerezni, 17 az előnyünk. Matematikailag akár Pécsett is bajnokok lehetünk, de erre azért kicsi az esély, úgyhogy továbbra is az éves összetett tartjuk szem előtt. Egy izgalmas és jó versenyt várok, mert Pécsett mindig az szokott lenni.

Maximmun Racing Team

Kulcsszavak: autósport, Kazár Miklós, Maximmun Racing Team, Mecsek Rallye, Szőke Tamás
 
Mégsem ez az utolsó tánc A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje Mégsem ez az utolsó tánc Szalay fogadott – megint Hamilton győzött és növelte előnyét Hamilton győzött és növelte előnyét Mégsem ez az utolsó tánc Dakar 2015 - Három autóval áll rajthoz az UNIQA Sandlander Team Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban!
 
48. Mecsek Rallye

48. Mecsek Rallye

2014. október 18.
Egy hosszabb kényszerpihenő után a Magyar Országos Rallye Bajnokság mezőnye ismét rajthoz állhat az egyik legpatinásabb nemzeti futamon, a Mecsekben.
Részletek

48. Mecsek Rallye

2014. október 17 – 19. között kerül megrendezésre a 48. Mecsek Rallye, mely a futam hagyományait tekintve, minden évben rengeteg nézőt vonz. Nagy valószínűség szerint így lesz ez az idei évben is, hiszen a rendezők most is gondoskodnak róla, hogy látványos és izgalmas szakaszokkal tarkított futam elé nézzenek a versenyzőpárosok.

A mezőnyben természetesen köszönthetjük a SKODA Rally Team Hungaria csapatát is, akik mindössze a futam előtti napokban kezdik meg a felkészülést, ezt azonban elég intenzíven, hiszen a csütörtöki napon, a pályafeldolgozások után, egy igen hosszú teszten hangolódhatnak rá a versenyre.

Herczig Norbertet kérdeztük az előtte álló verseny hétvégéről.

„A 48. Mecsek Rallye számomra az a futam, ahol pályafutásom alatt a legtöbbször indulhattam. Az idei versenyen immáron 17. alkalommal rajtolhatok el a Mecsek lankáin. Az idei évben - az előző évekhez képest-, számíthatunk könnyebbségre, ez mellett azonban a mecseki futam „nehézségei” is várnak ránk. A pályák feldolgozását illetően könnyebb dolgunk lesz, mint eddig, hiszen a futam 5 feldolgozásra váró pályaszakasza közül -1 kivétellel-, az elmúlt években már mindegyiken autózhattunk, ezért szinte kész itinerrel érkezünk. Ez pozitívum, mert így többet koncentrálhatunk az autó felkészítésére. A futam nehézségei azonban idén is várnak ránk. Néhány éve szinte már megszokottan leselkedik a versenyzőpárosokra kettő igen sarkalatos dolog, mely jelentősen befolyásolhatja a mecseki versenyzésünket:

48. Mecsek Rallye

Az őszi időjárási viszontagságok. Erre felkészülni nem igen lehet, ezért sok fejtörést okoz, különös tekintettel az abroncs helyes megválasztására, hiszen a mecseki pályák nagy része az erdőben fut, ahol ősszel szinte soha nem tud kiszáradni az aszfalt. A pára, a nedvesség ezért sok esetben teljesen kiszámíthatatlanná teszi a burkolatot. Van, ahol jó az abroncsok tapadása, majd néhány méterrel később alig van tapadása. Ez minden évben „megvicceli” a mezőnyt, ezért a helyes abroncsválasztáson helyezések múlhatnak.

A verseny rendezője immáron több éve úgy védi a versenyautóktól az út melletti padkákat, hogy farönkökkel „párnáz” ki gyorsasági szakaszokat. Ezek között a szűk, rönkökkel határolt pályaszakaszokon száguldani nem egy életbiztosítás, ezért a balesetek elkerülése végett, itt igen körültekintően kell autóznunk.”

A futam rendezője egyébként idén is kedvezni szeretne a sportág szerelmeseinek, ezért kettő látványossággal is készül az ide látogatóknak:

Mind a kettő versenynapon lesz éjszakai gyorsasági szakasz, mely igen izgalmas versenyhelyzeteket teremthet.Idén bekerült a programba egy „néző csalogató” gyorsasági szakasz is, mely a versenyzők szempontjából nem túl nagy kihívást jelent, nézői szempontból viszont elengedhetetlen részét alkotja a shownak. A Pogányi Repülőtéren ugyanis kialakításra kerül egy szlalom gyorsasági szakasz, ahol a versenyautók látványos gumiégetéssel fogják teljesíteni a kijelölt feladatokat. Aki vágyik a lóerők megbokrosodásának és csitításának látványos harcára, ide mindenképpen látogasson ki.

A 48. Mecsek Rallye egyébként 3 autóversenyt is magába ölel, így egyben Historic EB futam, Rallye 2. osztály futam és ORB futam is, ezért pénteken délután közel 150 versenyzőpáros fog elrajtolni Pécs belvárosának Széchenyi teréről, ahonnan a mezőny rögtön átautózik a Pogányi Repülőtérre és megkezdheti a versenyhétvégét.
 
Kulcsszavak: autósport, Herczig Norbert, Mecsek Rallye, SKODA Rally Team Hungaria
 
Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára 48. Mecsek Rallye Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra 48. Mecsek Rallye Újra lesz német túraautó-bajnokság a Hungaroringen Az Alpine F1® Team a Formula 1-ben Az Alpine F1® Team a Formula 1-ben
 
Komoly kontingenssel a Mecsek Rally-n!

Komoly kontingenssel a Mecsek Rally-n!

2014. október 17.
A hétvégén rendezik az Országos Rallye Bajnokság ötödik és a Rallye 2 bajnokság utolsó, hetedik fordulóját, a 48. Mecsek Rallye-t. A Maricsek Racing Team 11 párossal képviselteti magát a versenynaptár legtradicionálisabb futamán.
Részletek

Maricsek Racing Team

A péntek - szombat lebonyolítású versenyen az ORB mezőnyének 9 gyorsasági szakaszt és 137 versenykilométert kell teljesítenie, míg a Rallye2-es párosok esetében 6 szakasz és 79 gyorsasági km az itinerben szereplő penzum.

A Mecsek Rallye útvonala hagyományosnak tekinthető, hisz a korábbi évekhez hasonlóan szerepel a programban az Orfű és Árpádtető közötti 24 km-es hosszú gyors, illetve a Hetvehely - Nyárásvölgy szakasz. Az újdonságot a pogányi reptéren kijelölt 4 km-es gyorsasági jelenti, illetve hosszú évek után visszatér a mezőny a Pécsvárad - Zobákpuszta közötti szakaszra. Az Árpádtető - Szentkút gyorsasági remeterétig tartó szakasza ugyancsak szerepelt tavaly, ám ezúttal a mecseki hegyi pályán ereszkednek le Pécsre a pilóták és navigátoraik.

A Kovács - Istovics kettős számára a hazai verseny következik, hisz kaposváriak lévén a Mecsek Rallye a hozzájuk legközelebb eső futam. Anti elsődleges célja, hogy abszolút pontot, pontokat szerezzenek a mecseki viadalon és az éves értékelésben maguk mögé utasítsák a Matics - Zejda kettőst.

„Számomra örömteli, hogy végre visszakerült a programba a Pécsvárad - Zobákpuszta közötti gyors. Ez egy nagyon jó szakasz, ami a régi nagy Mecsek Rallye-kat jutatja eszembe. Végre nem a széles utak uralják az egész versenyt. Nekünk a technikás gyorsokon kell előnyt kiautóznunk az ellenfeleinkkel szemben. ”

Maricsek Racing Team

Az Osváth Péter - Farnadi Ágnes duó is Maticsékra feni a fogát, igaz a veszprémi kettős a hármas kategória vezető helyét szeretné visszaszerezni a balul sikerült Kassa Rally után. Farnadi Ági szerint mostantól felesleges taktikázni:

„Itt most úgy kell menni, mintha ez lenne az utolsó verseny. Minden képen nyomni kell a gázt, mert annyira kiélezett a bajnokság, hogy most már nem lehet számolgatni!”

Borbás Szabolcs sokkal lazábban tekint a Mecsek Rally elé, ahol navigátorával, Csáki Richárddal életük első Rali1-es futamára készülnek:

„Várom már a versenyt, egy jót szeretnénk autózni! A mecseki pályák mind nagyon jók és bízom benne, hogy végre a Mitsubishi is hibátlanul fog működni. Kovács Anti lesz számunkra a viszonyítási pont, remélem, hogy nem leszünk tőle sokkal lemaradva.”

Akár csak Borbásék, Gyarmati Ariel és Németh Gergely is az első osztályban méretteti meg magát a Mecseken. Mivel a Rallye2-ben, a pontversenyt tekintve szinte minden esélyük elúszott, így az ORB-ben állnak rajthoz. Van egy gyorsasági a programban, ami különösen kedves Ariel számára:

Maricsek Racing Team

„Személy szerint nekem a Hetvehely - Nyárásvölgy az egyik kedvenc szakaszom. Egy technikás, kanyargós pálya, ez kifejezetten fekszik nekem. Remélem, hogy a BMW-s párosokkal tudunk majd egy jót meccselni. Bízom benne, hogy egyikünknek sem lesz technikai problémája és az elejétől a végéig egy jó küzdelem fog kialakulni. ”

A Vargha Bálint - Magyar Gábor kettős a Rallye2 mezőnyét színesíti majd a nemrég felújított Renault Megane Maxi-val. Magyar Gáborék idén először versenyeznek ebben a felállásban:

„A terv az volt, hogy idei évben az RTE-ben indulunk, de nem volt rendes versenynaptár és ezért nem is nagyon kapkodtunk a Megane felkészítésével. Az autó teljesen fel lett újítva, a váltó vadonat új, a motor revíziózva lett és bele kerültek a gyári Proflex gátlók is. Idén Bálint egy métert nem ment még és az autó sem futott versenykörülmények között, ezért ismerve a kategóriánk erősségét, ha az első háromba beférnénk, az már egy jó eredmény lenne számunkra.”

Az október 17-18.-a között megrendezésre kerülő Mecsek Rallye-n majd egy év szünet után, a Maricsek Racing Team színeiben áll rajthoz a Szvatek Zsolt - Török Attila kettős (ORB, Mitsubishi Lancer EVO VI/IX).

A 11 párost magába foglaló csapat a Rallye2-es Vigh Levente - Mohács László (Suzuki Swift Gti) párossal és Wáner Attilával (Renault Clio), illetve a Historic bajnoki futamon induló Stepán Árpád - Bán Viktor (Lada 2101) és Veriga Gábor - Kovács József (Lada Samara) kettősökkel lesz teljes.

Kulcsszavak: autósport, Maricsek Racing Team, Mecsek Rallye
 
Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Tim Gábor újra győzött a Szilveszter Rallye-n! Tim Gábor újra győzött a Szilveszter Rallye-n! Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban Komoly kontingenssel a Mecsek Rally-n! Hihetetlen győzelem több tízezer szurkoló előtt
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 501 - 510