Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 481 - 490
Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup

Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup

2015. február 16.
Tavaly került sor először a SEAT Leon Eurocup versenysorozatra, és a nagy sikerre való tekintettel a tavalyi 6 verseny után 2015-ben már 7 pályán rajtolnak majd a 330 lóerős SEAT Cup Racer-ek.
Részletek

Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup

Tavaly került sor először a SEAT Leon Eurocup versenysorozatra, és a nagy sikerre való tekintettel a tavalyi 6 verseny után 2015-ben már 7 pályán rajtolnak majd a 330 lóerős SEAT Cup Racer-ek.

A szezon április 25-én a franciaországi Paul Ricard pályán indul, melyet sorrendben a portugál Estoril, az angliai Silverstone, az ausztriai Red Bull Ring, a német Nürburgring, az olasz Monza és végül októberben a SEAT "hazai pályája" Barcelona követnek.  A tavalyi évhez hasonlóan az idén is több magyar versenyző indul, így a korábbi Európa-bajnok Wéber Gábor is rajthoz áll a legnépszerűbb SEAT-os kupasorozatban.

Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup

Kulcsszavak: autósport, seat, wéber gábor
 
10 éves a SEAT fejlesztési központja 10 éves a SEAT fejlesztési központja Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Első lett a SEAT Alhambra az "Auto Motor und Sport" olvasói szavazásán A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé A BMW újabb lépéseket tesz a Forma-E felé Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja! Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja! A SEAT Barcelonában mutatja be a márka történetének első kompakt SUV modelljét A SEAT Barcelonában mutatja be a márka történetének első kompakt SUV modelljét
 
Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó

Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó

2015. február 13.
Elérkezett a BMW vadonatúj, versenypályára épített GT nagyágyújának első zabolátlan edzésideje: január utolsó napján a BMW dingolfingi létesítményének aszfaltcsíkján lépett először színre a BMW M6 GT3, amellyel 2016-tól országos és nemzetközi szériákban, illetve klasszikus hosszú távú futamokon állnak majd rajthoz a bajor gyártó színeiben versenyző csapatok.
Részletek

Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó

A versenyautó szombat délután pontban 14 órakor, történetében most először gurult ki a garázsból, Jörg Müller (német) BMW-pilótával a volánja mögött, akivel ezáltal újabb mérföldkövéhez érkezett a BMW M6 GT3 fejlesztése.

„Hatalmas pillanat ez mindazok számára, akik intenzív munkával, lelkes odaadással dolgoztak a BMW M6 GT3 fejlesztésén az elmúlt hónapok során” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Jens Marquardt. „Ez a versenyautó négy keréken egyesíti mindazt a tapasztalatot és szaktudást, amit az elmúlt években a hosszú távú futamokon és a GT szériákban szereztünk. Zökkenőmentesen, a tervezett munkamenet szerint haladunk a fejlesztéssel, éppen ezért biztosak vagyunk benne, hogy 2016-ban egy ütős, minden tekintetben versenyképes géppel érkezünk meg a versenypályákra. Mindazonáltal rengeteg munka áll még előttünk, de megragadnám az alkalmat, hogy ezúton is köszönetet mondjak mindenkinek, aki kiveszi a részét ebből a fantasztikus projektből” – fogalmazott az igazgató.

Jörg Müller módfelett izgatottan várta az új versenyautó első szabadtéri debütálását. „Leírhatatlan pillanat, amikor besétálsz a garázsba és megpillantod ezt az elképesztően gyönyörű autót. Roppant büszke vagyok, hogy én tehettem meg vele az első kilométereket. Jóllehet, ez természetesen még csak egy kezdeti teszt volt, mégis minden rendben, problémamentesen működött. A motor pedig lenyűgöző: erőteljes és nyomatékos, ami nagyon fontos egy ilyen autónál. Biztos vagyok benne, hogy a BMW Motorsport a BMW M6 GT3 személyében egy fantasztikus versenyautót kínál majd ügyfeleinek” – nyilatkozta a BMW német versenyzője a szombati első teszt után.

Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó

A BMW M6 GT3 fejlesztési munkálatai terv szerint haladnak. A versenyautót az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor versenypályára hangolt változata mozgatja, szárazteknős kenési rendszerrel és több mint 500 lóerős teljesítménnyel, amely kevesebb, mint 1300 kilogrammos önsúllyal párosul. A BMW M6 GT3 többek között hatsebességes szekvenciális verseny váltóművet és erőteljes motorsport elektronikát is kapott, miközben karosszériájának légellenállási együtthatóját a BMW szélcsatornájában optimalizálták.

Az ideális alapot kínáló BMW M6 Coupé-t a BMW Motorsport mérnökei aprólékos munkával fejlesztették a BMW M6 GT3 versenyautóvá. A tökéletes versenyautó megtervezésekor a legfontosabb szempont az volt, hogy a pilóta a lehető legnagyobb biztonságban legyen a volán mögött, annak érdekében pedig, hogy a BMW M6 GT3 a legmagasabb szintű védelmet nyújtsa sofőrjének a különféle versenysérülések ellen, a BMW Motorsport saját fejlesztésű biztonsági cellát gyártott le a modellhez, amely a legszigorúbb biztonsági szabványoknak is megfelel és az FIA jóváhagyását élvezi. A mérnökök ezen felül nagy hangsúlyt fektettek a hatékonyságra, az egyszerű karbantartásra és a megbízhatóságra, amely különösen fontos tényező egy 24-órás versenyen.

Kulcsszavak: BMW M6 GT3, BMW Motorsport, fejlesztés, sportautó
 
Aláírták a szerződést a kolozsvári metró és helyi érdekű vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére Aláírták a szerződést a kolozsvári metró és helyi érdekű vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére Elektromos autókhoz fejlesztett motorhűtőt a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. konzorciuma Elektromos autókhoz fejlesztett motorhűtőt a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. konzorciuma Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben Itt a nyár, elő a sportautókkal! Itt a nyár, elő a sportautókkal! A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben" elnevezésű kutatási projektet A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben" elnevezésű kutatási projektet
 
Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája

Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája

2015. február 04.
Immáron ismét teljes a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei szezonjában induló BMW Motorsport-versenyzők névsora: a népszerű túraautó-bajnokság 2015-ös idényében Tom Blomqvist (angol) ül be a nyolcadik BMW M4 DTM versenyautó volánja mögé.
Részletek

Tom Blomqvist

A DTM aktuális bajnoka, Marco Wittmann (német), Maxime Martin (belga), Augusto Farfus (brazil), Bruno Spengler (kanadai), Martin Tomczyk (német), Timo Glock (német), valamint António Félix da Costa (portugál) már december 5-én, a BMW Motorsport hagyományos szezon-áttekintő rendezvényén megerősítette újabb indulását a DTM-ben.

Blomqvist Spanyolországban, Jerez de la Frontera aszfaltcsíkján gurult először versenypályára a BMW M4 DTM versenyautóval még december elején, ahol ő és a többi újonc egy átfogó teszt keretében ismerkedhetett a DTM versenyautóval. A mindössze 21 esztendős pilóta mély benyomást keltett a teszten, amellyel elfoglalhatja a nyolcadik BMW M4 DTM versenyautó megüresedett pilótafülkéjét a 2015-ös idényben.

„Nagyon boldogok vagyunk, hogy Tom Blomqvist személyében egy újabb ígéretes ifjoncot üdvözölhetünk a csapatban” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Tom roppant hatásos bemutatkozást nyújtott a jerezi teszten, arról nem is beszélve, hogy rengeteg versenytapasztalatot hoz magával a Formula 3-ból. Biztos vagyok benne, hogy minden megvan benne ahhoz, hogy egykettőre megtalálja a helyét a DTM-ben. Szimpatikus személyiségével csapatunk minden bizonnyal újabb nagy kincset talált. Eddig mindig tökéletesen választottunk, ha újoncoktól volt szó. Tomot a legjobb képességeink szerint fogjuk támogatni, hogy már a 2015-ös idényben sikeresen szerepelhessen” – tette hozzá az igazgató.

Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája

„Nem tudom szavakba önteni, mennyire boldog vagyok, hogy a BMW Motorsport csapatának tagja lehetek” – így Blomqvist. „A spanyolországi teszten teljesen átéreztem, milyen érzés lehet a BMW pilótájaként versenyezni, és szó szerint a határokat próbálgattam a BMW M4 DTM versenyautóval. Az érzés, hogy megkaptam a lehetőséget, hogy a BMW versenyzője legyek, egyszerűen fantasztikus. Elmondhatatlanul büszke vagyok rá, hogy a BMW Motorsport családjának tagja lehetek. Nem is beszélve a kilátásban lévő izgalmas versenyekről! Azonnal a nagyszerű csapatszellem hatása alá kerültem, hiszen már a teszten is nagyon kellemes fogadtatásban volt részem” – mesélte a fiatal pilóta.

Az 1984-es Rali Világbajnokságot megnyerő svéd rali-legenda, Stig Blomqvist fiaként Tomnak szó szerint a génjeiben van a versenysport. Mindezek ellenére a fiatal pilóta nem a raliban, hanem az együléses motorsportokban találta meg önmagát, hiszen már egészen korán tapasztalatot szerzett a gokart versenyeken, ahol sikert sikerre halmozott. 2009-ben a Formula Renault csapatában tűnt fel, majd egy évvel később megnyerte a brit Formula Renault bajnokságot – mindössze 16 évesen, amivel a széria történetének legfiatalabb bajnoka lett.

Miután a német Formula 3 kupában és a német Formula 3 bajnokságban is versenyzett, Blomqvist végül a Formula 3 Euro Series-ben is rajthoz állhatott. 2010-ben vendégként versenyzett a Makaón megrendezett Formula BMW Pacific junior versenysorozatban, ahol azonnal harmadikként száguldott át a célvonalon a Formula BMW FB02 versenyautóval.

Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája

Azonban annak ellenére, hogy karrierjének még igencsak kezdeti szakaszában jár, Blomqvist már a motorsport árnyoldalát is megtapasztalta, amikor 2011-ben a Lausitzringen egy versenybaleset során ágyéki csigolyatörést szenvedett. A baleset derékba törte Tom versenyszezonját, sérüléséből felépülve azonban visszatért, erősebben, mint valaha: egészen a Formula 3 csúcsára küzdötte fel magát. 2014-es szezonjában Tom összesen 420 pontot szerzett, hat futamot megnyert és tizenöt alkalommal állhatott fel a dobogóra, amivel az összetett pontverseny ezüstérmeseként zárta a tavalyi idényt.

Kulcsszavak: autósport, bmw, BMW M4, DTM
 
Tizenkilenc terméktervezési díjjal ismerték el a BMW Group járműveinek megnyerő formáját és kifejező koncepcióit Tizenkilenc terméktervezési díjjal ismerték el a BMW Group járműveinek megnyerő formáját és kifejező koncepcióit A BMW M GmbH tovább bővíti nagyteljesítményű élsportolói összkerékhajtással felvértezett portfólióját A BMW M GmbH tovább bővíti nagyteljesítményű élsportolói összkerékhajtással felvértezett portfólióját 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Bahreini Nagydíj - Massa volt a leggyorsabb az első gyakorláson Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája A Hyundai Shell World Rally Team kihirdette a Lengyel-ralin érvényes felállását
 
A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO

A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO

2015. február 03.
A 49. Super Bowl nézői a reklámszünet során vethették az első pillantást a Nissan Le Mans-ban induló versenyautójára, a Nissan GT-R LM NISMO-ra. Ezzel a Nissan  bejelentette, hogy készen áll versenybe szállni a világ legjobb sportautógyártóival.
Részletek
 A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO

A tavalyi Super Bowl 110 milliós nézettségével minden idők legnézettebb televíziós műsora volt az Egyesült Államokban. Ennek köszönhetően a 2015-ös mérkőzés tökéletes alkalom volt arra, hogy a Nissan első alkalommal levetítse  „With Dad" című reklámfilmjét (a reklám megtekinthető a https://www.withdad.com/ weboldalon). A kisfilmben a várva várt Nissan GT-R LM NISMO is szerepel, amely a világ legjobb versenyautóival fog megmérkőzni az idei Le Mans-i 24 órás autóversenyen.

A japán autógyártó a sportág technikai szabályait merész, innovatív módon értelmezve megalkotta orrmotoros, elsőkerék-meghajtású versenyautóját, amelynek meghajtásáról egy 3 literes V6-os ikerturbó benzinmotor és mozgásienergia-visszanyerő rendszer gondoskodik.

 „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Nissan GT-R LM NISMO-t a Super Bowl alatt mutathatjuk be" - nyilatkozta Roel de Vries, a Nissan globális marketingért és márkastratégiáért felelős vezetője. „A világ legnézettebb sporteseményei közé tartozó Super Bowl és a Le Mans-i 24 órás verseny kombinációja különleges lehetőséget biztosított számunkra ahhoz, hogy bemutassuk az utóbbi idők legeltökéltebb motorsportprogramját.

„A GT-R vállalatunk zászlóshajója a közúti autók kategóriájában" - folytatta. „Ez az autó minden idők legjobb GT-R-je, és egy három évtizedre visszanyúló sportos vonalat visz tovább, amely a NISMO-hoz, a Nissan motorsportra és teljesítményre specializált részlegéhez köthető. A Le Mans-i verseny az innováció motorja, így a versenypályán elért sikerek hozzájárulnak majd közúti modellkínálatunk megújításához is.  Mi vagyunk a Le Mans-i 24 órás verseny újoncai, vetélytársaink pedig a világ legjobbjai közé tartoznak, de készen állunk a megmérettetésre."

 A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO

Az új autó a FIA World Endurance Championship prémium, LM P1 kategóriájában indul.  Az április 12-én az egyesült királyságbeli Silvestone-i futammal induló versenysorozat Európa számos versenypályájára ellátogat, például a belgiumi Spába, a Le Mans-i 24 órás versenyre és a németországi Nürburgringre is, majd világkörüli útra indul az egyesült államokbeli, a japán, a kínai és a közel-keleti versenyek keretében.

A FIA World Endurance Championship a legjobb alkalom az autógyártók számára annak bebizonyítására, hogy a versenypályákon bevetett technológiai újításokból a közúti autók is profitálhatnak.  A versenyautók mérnökeinek ugyanazokkal a kihívásokkal kell szembenézniük, mint a közúti autókon dolgozó kollégáiknak, a hangsúly ugyanis az energiahatékonyságon van.  A Forma 1-ben tapasztalhatónál nagyobb technikai szabadságnak köszönhetően az LM P1 mérnökeinek rengeteg lehetőségük van az innovációra.

 „Ez az innováció élménye" - mondta Shoichi Miyatani, a NISMO elnöke. „A fenntarthatóság az egyik legfontosabb feladatunk, és a Le Mans-i verseny technikai szabályai biztosítják számunkra azt a szabadságot, hogy ezen a területen új ötletekkel foglalkozhassunk. A Le Mans-i 24 órás versenyen elért eddigi legjobb eredményünk összességében egy harmadik hely, így van mit bizonyítanunk. Győzni szeretnénk az ügyfeleinkért, a munkavállalóinkért és a rajongóinkért, és az ehhez szükséges tudás rendelkezésünkre áll. A verseny rendkívül szoros, és a kihívás nagyon izgalmas."

 A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO

„Az LM P1 programunk összekapcsolja a közúti és a versenypályára tervezett NISMO autókat, így a márka jegyeit világszerte bemutathatjuk a közönségnek" - magyarázta Darren Cox, a NISMO globális márkáért, marketingért és értékesítésért felelős vezetője. „A jelenleg rendelkezésre álló kommunikációs csatornák segítségével eljuttatjuk a motorsportot a tömegekhez, és nem csupán a technikai innovációinkat mutatjuk be, de elmeséljük az azok mögött álló emberek történetét is.  A versenypályán és azon kívül is újítani fogunk, így biztosak lehetnek abban, hogy ez még csak a történet kezdete."

A Nissan GT-R LM NISMO tavaly Arizonában elkezdődött intenzív tesztprogramja ezen a héten a texasi Circuit of the Americas versenypályán folytatódik, ahol a csapat igyekszik kiaknázni az Egyesült Államok déli részének melegebb éghajlata nyújtotta előnyöket.  Hamarosan arra is fény derül, kik lesznek a Nissan LM P1 pilótái.

Kulcsszavak: autósport, bemutató, GT-R LM NISMO, nissan
 
A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO Az új Skoda Octavia RS Goodwood-ban mutatkozik be A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO Skoda VisionC dizájn-tanulmány – A feltörő márka A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO Egyéni stílusban újult meg az Audi A8 A Super Bowlon mutatkozott be a Nissan GT-R LM NISMO Kína a Citroen első számú piaca A Honda forradalmi, hibridhajtású szupersportautója még vonzóbb tulajdonságokkal száll harcba a vevőkért A Honda forradalmi, hibridhajtású szupersportautója még vonzóbb tulajdonságokkal száll harcba a vevőkért
 
Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár

Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár

2015. január 20.
Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár, amely értelemszerűen egyben a BMW 325i Challenge 2015 előzetes versenynaptára is.
Részletek

Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár

Egy év kihagyás után a BMW 325i Challenge visszatér Olaszországba. Egyelőre még kicsillagozva, de a jövő évi helyszínek között szerepel Misano, ahol június 12-14. között rendeznék a futamokat.

Az április 18-19-i szezonnyitó előtt március 25-én, szerdán a Pannónia-Ringen, április 9-én, csütörtökön pedig a Salzburgringen lesz szezon előtti tesztnap.

Ezen felül minden versenyhétvége pénteki napján, 9:00 - 17:00 óra között lehet tesztelni a verseny helyszínén.

A 2015-ös versenynaptár:

2015. április 18-19. - Drivestyle Saisonopening, Red Bull Ring (A)
2015. május 9-10. - Brno Classic Grand Prix, Brno (CZ)
2015. május 29-31. - 11. Mozartpreis, Salzburgring (A)
2015. június 12-14. - 7-8. forduló, Misano (I)
2015. július 4-5. - 9-10. forduló, Pannónia-Ring (H)
2015. augusztus 15-16. - 11-12. forduló, Slovakia-Ring (SK)
2015. szeptember 5-6. - Bosch Race, Salzburgring (A)
2015. szeptember 26-27. - Toyo Tires Saisonfinale, Red Bull Ring (A)

Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár

Kulcsszavak: 325i, BMW 325i Challenge, Histo Cup, Vojna Motorsport
 
Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár Próbáld ki magad egy verseny BMW kormánya mögött Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár Új arculatot kapott a 325i.hu weboldala Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár Brno után ismét dobogón Makai György Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár Magyar győzelem Brnoban Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár Az éj leple alatt…
 
Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak

Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak

2015. január 15.
Új navigátora lesz Szalay Balázs terepralisnak addig, amíg az Africa Race elnevezésű versenyen balesetben gerincsérülést szenvedő Bunkoczi László teljesen felépül.
Részletek

Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak

Az Opel Dakar Team pilótája erről a csapat szerdai sajtótájékoztatóján beszélt, és hozzátette, hogy több magyar és külföldi navigátorral is egyeztetnek. Az új másodpilóta kiválasztására nagyjából két hónapja van a csapatnak, március végén ugyanis rajthoz állnak az Egyesült Arab Emírségekben sorra kerülő Abu Dhabi Desert Challenge nemzetközi versenyen.

"Az autót is át fogjuk alakítani egy kicsit, az országos bajnokságban pedig a lehető legtöbb futamon szeretnénk részt venni" - jelentette ki Szalay Balázs, aki röviden visszaemlékezett a december 30-ai balesetükre.

"Természetesen nem így terveztünk, nagyon nehéz volt feldolgozni, hogy 14 kilométer után kiestünk, különösen azért, mert 2003 óta nem adtunk fel egyetlen Dakart vagy Africa Race-t sem" - mondta a pilóta, hozzátéve: optimistán tekintenek a jövőbe, meg sem fordult a fejükben, hogy abbahagyják a versenyzést.

Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak

Szalayék győzelemre esélyesnek számítottak az autósok között a Dakar-rali korábbi útvonalán rendezett Africa Race-en, de a marokkói rajttól 14,6 kilométerre nagy sebességgel homokfalnak ütköztek, az Opel Mokka pedig előbb a tetejére, majd az oldalára borult. A baleset után Bunkoczit vákuumágyba fektetve, mentőhelikopterrel vitték kórházba, ott derült ki, hogy két csigolyája eltört.

"Szerencsések vagyunk, olcsón megúsztuk ezt az esetet, a csapatnak pedig jár egy óriási köszönet azért, hogy ilyen biztonságos autót építettek" - mondta szerdán a hazaszállítása után az Amerikai úti klinikán két műtéten is átesett Bunkoczi.

Kulcsszavak: Africa Race, autósport, Bunkoczi László, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
 
A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak Tim Gábor vezeti a bajnokságot az első hétvége után Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak Tim Gábor: Győzelem a Slovakiaring-en is! Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival!
 
Dakar - Viharos érkezés Bolíviába

Dakar - Viharos érkezés Bolíviába

2015. január 12.
 hetedik Dakar-napon a versenyzők a rali történetében először Bolívia felé autóztak. A 2009 óta mellőzött maratoni etap első gyorsasági szakaszán a versenyzők 3500 méter magasba kapaszkodtak fel, majd egy sáros szakasz következett a folyóvölgyben.
Részletek

Dakar - Viharos érkezés Bolíviába

A szélsőséges időjárási körülmények miatt ez az idei Dakar eddigi legnehezebb erőpróbája.

A Dakar már teljesített kihívásai ma és holnap újabb elemmel, maratoni szakasszal bővülnek. A versenyzők ma reggel annak tudatában hagyták el az iquique-i tábort, hogy a gyorsasági szakasz végén nem számíthatnak majd csapatuk segítségére az éjszaka folyamán. Minden szükséges javítást a Peugeot-Total csapat pilótáinak, a Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret és a Cyril Despres/Gilles Picard párosnak kell majd elvégeznie.

Nem sokkal hajnali 5 óra után indult neki Peterhansel az összekötő szakasznak, amely a 321 kilométeres gyorsasági szakasz felé vezetett. Már a nap elején látszott, hogy a tizenegyszeres bajnok jó formában van ahhoz, hogy előretörjön a tizedik helyről, időt nyerve ellenfeleivel szemben. A francia versenyző másodpilótája, Cottret segítségével a gyorsasági szakasz első időmérő pontjánál a második leggyorsabbnak mutatkozott, végül hetedikként futott be, melynek köszönhetően összesítettben a nyolcadik helyen szerepel.

Cyril Despres, egyike annak a 80 versenyzőnek, aki a Buenos Airesből induló 137 autós közül még versenyben maradt, némi előnyt élvezhetett a mai nap elején, mégpedig a maratoni szakaszról szerzett korábbi tapasztalatainak köszönhetően. A korábban motorral versenyző ötszörös bajnok pontosan tudja, hogy mit jelent az az egy éjszaka, amikor nem számíthat a szerelők segítségére (a motorosoknál ugyanis gyakori a maratoni szakasz.) Despres sikeresen eljutott az ujuni táborba, mégpedig a 24. helyen, amellyel összesítettben a 48. helyről a 35-re lépett előre.   

Dakar - Viharos érkezés Bolíviába

Mielőtt holnap nekivágnának a Chile és az Atacama-sivatag dűnéi felé vezető 510 km-es mért szakasznak a Peugeot-Total csapat mindkét legénysége tehát csak magára számíthat majd, ha bármilyen javításra lesz szükség. A szerelők pedig – bármilyen furcsa is lesz számukra, hogy nem tudják majd elvégezni a már megszokott munkájukat – kénytelenek lesznek pihenni.

 Stéphane Peteerhansel (n°302): „Egy órán át jég esett, aztán rettenetes vihar támadt szakadó esővel. A pályák valóságos sártengerré változtak: rémálomnak tűnt. Volt egy pillanat, amikor tényleg azt gondoltam, hogy ezt a szakaszt lehetetlen teljesíteni. A hatalmas sár miatt ez az út nagyon nehéz volt a kétkerékmeghajtású autónknak. Erre a szakaszra hosszú ideig emlékezni fogok. Ilyen körülmények között a mai 10 perces időveszteség számunkra kifejezetten jó eredmény!”

Cyril Despres (n°322): „A mai szélsőséges körülmények ellenére az autó sértetlenül futott be a nap végén. Éppen egy gázlón hajtottam át, amikor észrevettük, hogy jön a víz. Alighogy kijutottunk onnan, máris egy másikban találtuk magunkat, ami éppúgy tele volt vízzel. Csak hét gyorsasági szakaszon vagyok túl, de már annyi anekdotát tudnék mesélni, mint a legutóbbi hét évem alatt összesen.”

 
Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója: „Mindkét autónk átvészelte ezt a rendkívül nehéz napot, méghozzá egyetlen probléma nélkül – még egy defektet sem kaptunk, ami szép teljesítmény. Stéphane ismét nagy küzdelmet folytatott, hogy megnyerje a szakaszt, mígnem a rossz körülmények miatt lassítani nem kényszerült. Amikor ezt a kétkerékmeghajtású autót terveztük, teljes mértékben tisztában voltunk azzal, hogy a sáros szakaszok nem kedveznek majd neki, de vállaljuk a döntésünk következményeit.

Ami Cyrilt illeti, aki az éjjel dűnéken kelt át, majd átvergődte magát a bolíviai viharokon, rengeteget tanult az autóvezetésről, úgyhogy nagyon sok tapasztalattal térhet majd vissza erről a Dakarról. Miután telefonon beszéltünk a pilótáinkkal, és ellenőriztük a végleges útvonalat, rájuk bíztunk egy listát arról, mi mindent kell ellenőrizniük, hogy a lehető legjobban felkészüljenek az etap második részére.”
 
Kulcsszavak: autósport, dakar, Peugeot 2008 DKR, Peugeot-Total, Stéphane Peterhansel
 
Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Elindult a Nismo pilóta-csereprogram Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Tim Gábor az Euroring-en készült a Szilveszer Rallye-ra Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Tim Gábor vezeti a bajnokságot az első hétvége után Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Borbás Szabiék a csúcson!
 
Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon

Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon

2015. január 12.
Tim Gábor, az RCM CUP megnyerésével lehetőséget kapott, hogy egyedüli magyarként részt vegyen a 2015-ös szezon talán legnagyobb Endurance versenyén.
Részletek

Tim Gábor

A Dubai 24 órás futamra, mely idén már FIA sorozat, 95 csapat nevezett. Gábor és társai az angol APO Sport autójával indultak, a legkisebb kategóriában, az A2-ben, mely 2 liter alatti autókat jelenti.
 
Gábor így Renault Clio Cup autóval indult, mely a kategóriájában ugyan nem a legerősebb technika, de megbízhatósága miatt akár meglepetésre is alkalmas.
 
A 19 csapatból álló kategóriában a 11. helyet szerezték meg az időmérésen, de a verseny előtt a csapat már motorcserére szorult. A feladat igen egyszerű, ám annál nehezebb volt, konstans körökkel folyamatosan ledolgozni a hátrányt, és felérni a dobogó közelébe.
 
Alex Osbourne kezdte a futamot, ám egy baleset kikerülése közben törmelékre hajtott és defektet kapott az első körben. A kerékcsere és a kaszni javítása után mehetett vissza a pályára, majd 3 kör hátrányban, az utolsó helyen.
 
Az etapja jó volt, a 14. helyig hozta vissza a csapatot. Őt Peter Venn váltotta, aki ugyan a leglassabb volt a csapatban, de nagyon konstans volt, és a verseny egy szakaszában a 11. helyen is állt.
 
Tim Gábor

Gábor a harmadikként került sorra, a 14. helyről kezdhette meg a felzárkózást. Mivel az edzéseken keveset tudott menni, este nem is ment, lényegében a pályát tanulta az etapja elején. Konstans és gyors volt, a 10. helyre hozta fel a csapatot, és megfutotta a legjobb kört, kopott gumikon.
 
Gábort James May váltotta, nem futott rossz köröket, de nem tudott előre lépni, sőt a gyorsabbak meg is előzték. Végül 11. helyen adta át a helyét Alex Osbourne-nak a verseny első harmada elteltével. Sajnos Alex-nak újra nem volt szerencséje, alig ért vissza a pályára, a vezető helyen lévő versenyző nekiment, és a kasztni ráhajolt a gumira, így újra ki kellett állni. Az extra kiállással az APO Sport autója visszacsúszott a 12. helyre.
 
Az angol pilóta etapja végén nemcsak a boxba hajtott, be is tolták szerelni, elszakadt a gázbovden. Kijövetelkor már pilótát is cserélt a csapat, Peter Venn érkezett vissza a pályára, a verseny 10. órájában. Etapját új gumikon stabilan hozta, és a 10. helyen adta át az autót Gábornak.
 
Talán most érkezett el a verseny legjobb szakasza, Gábor az éjjeli sötétségben, használt gumikon, nagyon stabil, és extrém gyors volt, sorra jött előre, és 2.27.0-ás körével megautózta a legjobb kört. A hibátlan menete végén, Code60-alatt (virtuális safety car) kőrözött a pályán, egy baleset miatt, amikor érezte, hogy az autó furcsán mozog, végül kiderült, defektet kapott. Olyan szerencsétlenül jött ki a kiállás, hogy pont véget ért a Code60, azaz a mezőny közben már teljes sebességgel mehetett.
 
A 12. óra végén így átadta a helyét a magyar pilóta, 7. helyre hozta előre a csapatot. Az autón fékeket is cseréltek, majd újra mehetett vissza a pályára.

 Tim Gábor

Az éjszaka során a társak hozták tovább az autót, egészen reggelig, tartották a 7. helyet. Alex Osbourne már új gumikon megfutotta a csapat legjobb körét, ám a váltóval gondjai akadtak. Gábor utolsó etapjára előre új gumikat kapott, de már nem tudott jó köröket menni, nála is sok gondot okozott a váltó, fontosabb volt a konstans és stabil körök autózása.
 
Az utolsó órában egy újabb dráma következett, ismét elszakadt a gázbovden, de szerencsére nem változott már a sorrend.
 
Összességében a pilóták nagyon jó teljesítményt nyújtottak, a csapat pedig életben tartotta az autót, ami fantasztikus egy ilyen hosszú versenyen. Sok nehéz, és peches helyzet volt, de ami a legfontosabb, az autó áthaladt a kockás zászló alatt, a 19. fős kategória 7. helyén. A 95 indulóból végül a 45. helyig jöttek előre az utolsó helyről.
 
Gábor különösen elégedett volt, ahogy Ő mondta:

“Tény, hogy dobogós, sőt győzelmi esélyeket dédelgettem a kiutazáskor, hisz ez a csapat tavaly a harmadik volt, és már mentem ilyen autóval. Azonban idén hihetetlen módon megnőtt a nevezők száma, a kategóriánkban több mint kétszer annyian voltak, mint tavaly. Kevés gyakorlás ellenére elégedett voltam a teljesítményemmel, egyszer sem hibáztam, nem ütköztem, és úgy érzem elég gyors voltam forgalomban. Hetedikek lettünk, de ezzel a körszámmal tavaly a második lett volna a csapat. Sokat erősödött a mezőny, ez jól látszik. Meg szeretném köszönni az RCM szervezőinek, hogy erre lehetőséget adtak nekem, és az Apex Racing-nek, akik nélkül szintén nem jutottam volna ide el. És nem utolsó sorban mindenkinek aki szurkolt nekem a verseny alatt. Fantasztikus kaland és tapasztalat volt.”

Tim Gábor
 
Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Dubai24, RCM Cup, tim gábor
 
A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Michelisz februárban már teszteli a Hondát Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Alessandro Zanardi hivatalosan is a BMW márkanagykövete lett José María López ismét világbajnok! José María López ismét világbajnok!
 
Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR

Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR

2015. január 09.
A Dakar negyedik napja jót is, rosszat is tartogatott a Peugeot-Total csapat számára. Stéphane Peterhansel megmutatta, mire képes az autó: a 315 km-es szakaszon a mezőny élére került.
Részletek

Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR

Sajnos azonban az utolsó időmérő pontot elhagyva hátrébb csúszott. A gyorsasági szakaszon végül az ötödik helyen végzett, folytatva eddigi előretörését összetettben. Csapattársai, Carlos Sainz és Cyril Despres azonban sajnos a szakasz elején technikai problémába ütköztek, és így időt veszítettek.

A negyedik napon a versenyzők 4800 méter magasba felkapaszkodva, az Andok hegyláncain át Chile felé vették az irányt. Egy 594 km hosszú összekötő szakaszt követően a napi gyorsasági etap során a versenyzők az Atacama-sivatag kellős közepén, a világ legszárazabb területén találták magukat. A bányavidék útjain való bemelegítés után a pilóták a verseny első komolyabb dűnéinek vágtak neki, ami minden Dakar-rali kihagyhatatlan erőpróbája.

Stéphane Peterhansel (n°302) azonnal rátalált a jó ritmusra ezen a nehezen kiszámítható terepen. A számos csapdát rejtő dűnék tökéletesen megfelelő terepet jelentettek a könnyed és fürge kétkerékmeghajtású PEUGEOT 2008 DKR számára. Peterhansel vezetési stílusának köszönhetően a mezőny élén haladt egészen az utolsó időmérő pontig, amelyet elhagyva kis hátrányt szerzett. A negyedik gyorsasági szakasztól mutatott jó teljesítményének köszönhetően Peterhansel a 16. helyről a 12. helyre lépett előre összesítettben.

„Az autó tényleg nagyon jó - összegezte a francia pilóta. - A rajt után 20 kilométerrel azonban egy kanyart levágva 2-3 méter magasba ugrattam, amitől az autó orr-része kissé megsérült. Az útvonal végén, amikor a terep kezdett nagyon buckás lenni, az autó eleje jobban mozgott a kelleténél, és egy defektet is elszenvedtünk. Emiatt vesztettük el az előnyünket.”

Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR

Ami Carlost (n°304) és Cyril Desprest (n°322) illeti, a nap nekik nehezebbnek mutatkozott. A tegnapi etap végi összesítésben ragyogó teljesítménnyel megszerzett 4. hely után Sainz a turbó meghibásodása miatt kénytelen volt megállni a gyorsasági szakasz 32. kilométerénél.

A Dakar egyes szakaszain a szervizkamionok az autókétól eltérő útvonalon közlekednek, ami miatt a pilóták nem számíthatnak azonnali segítségre. Éppen ez történt ma. Cyril Despres is ezzel a problémával szembesült. Az egykori motoros 9 km megtétele után kuplung probléma miatt veszített a lendületéből. Végül sikerült elérnie a tábort segítség nélkül, Sainz azonban a szervizkamion segítségére szorult, végül saját erőből teljesítette a gyorsasági szakaszt.

A Peugeot-Total csapat igazgatója mindezek ellenére konstruktív módon közelíti meg a helyzetet: „Egyáltalán nem tekintjük rossznak a mai napot. Stéphane nem technikai probléma miatt nem nyerte meg a gyorsasági szakaszt. Ami a másik két autónkkal történt, mindkét esetben olyan nehézségek miatt fordult elő, amire a Dakaron számítani lehet. Azért vagyunk itt, hogy a felmerülő problémákat felismerjük és megoldjuk.”

Kulcsszavak: autósport, Carlos Sainz, dakar, Peugeot 2008 DKR, Stéphane Peterhansel
 
A súlykompenzáció növeli Michelisz esélyeit a Hungaroringen A súlykompenzáció növeli Michelisz esélyeit a Hungaroringen Célban a homokdűnék között! Célban a homokdűnék között! A Slovakia Ringen Lopez keményen megdolgozott a győzelemért A Slovakia Ringen Lopez keményen megdolgozott a győzelemért A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben
 
Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik

Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik

2015. január 08.
A 2015-ös Dakar harmadik szakaszán az új Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik ismét előrébb lépett a legsikeresebb pilótákból álló csapat kezei között.
Részletek

Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik

A tegnapi hosszú gyorsasági szakaszhoz képest a mai útvonal kedvezőbb volt. A 284 km megtétele után a versenyzők a chilei határhoz közeli Chilecitoba érkeztek.

A tegnapi erőpróbáló gyorsasági szakasz után Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel és Cyril Despres fáradságukat legyőzve vágtak neki a Dakar harmadik napjának. A mai verseny a nehézségek mellett kedvezett is a versenyzőknek: hamarabb véget ért, így a Chilecito melletti táborban a csapat nemcsak lazíthatott egy kicsit, de készülhetett is a holnapi napra.

A mai útvonal mégis nagy kihívást jelentett a jellegzetesen Dakaros akadálymentes és gyors utakon, melyek Argentína egyik legszebb régióján keresztül vezettek. Az elbűvölő tájak ellenére a poros pályák újabb leküzdendő nehézségeket tartogattak a versenyzők számára, még mielőtt holnap Chile felé vennék az irányt.

Carlos Sainz, a legendás raliversenyző, aki a hatodik helyről indult neki ennek a szakasznak, gyorsaságának és magabiztosságának köszönhetően ma is feljebb tornázta magát. A spanyol versenyző a ritmusán javítva a negyedik helyen végzett a gyorsasági szakaszon, ezzel az összesítésben is előrébb lépett: szintén a negyedik helyre. „Örülök, mert nem volt probléma az autóval, elkaptuk a jó tempót, most pedig végre itt vagyunk - mondta lelkesen. - Imádtam a mai napot: újabb szakaszt teljesítettünk, és megtartottuk a jó helyezésünket!”

A francia Stéphane Peterhansel hosszú zökkenőmentes etap után, újabb kilométerek tapasztalatával gazdagodva a hetedik helyen futott be a mai gyorsasági szakaszon. „Összességében jó nap volt, a port leszámítva” - jelentette ki érkezésekor. - Lévén, hogy ma reggel a 16. helyről indultunk, elég kemény volt a verseny. Ennek ellenére az elején sikerült megelőznöm néhány versenyzőt, aztán pedig a látási viszonyok a por miatt meglehetősen romlottak.

Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik

Ez a szakasz rövidebb és könnyebb volt, mint a tegnapi, jól teljesítettünk. Beigazolódott, hogy nagyon gyorsak tudunk lenni a hosszú egyenesekben, és kicsit kevésbé gyorsak a növényzettel benőtt szűk utakon.” A hetedik helynek köszönhetően a francia versenyző jelenleg összesítettben a 16. helyen szerepel. „Az eddigi teljesítményünk mindenképpen biztató” – fűzte hozzá zárszóként Peterhansel.

Cyril Despres fejlődése még látványosabb, mint ahogy azt a nap végi 14. helyezése mutatja. Ennek köszönhetően ugyanis az összesítettben már a 20. helyen szerepel. „Élveztem ezt a gyorsasági szakaszt – árulta el. – Remekül éreztem magam az autóban. Tudom, hogy van még mit tanulnom, de szerencsére nagyon jó navigátorom van, aki sokat segít. Próbálom átállítani az agyamat az autóvezetés logikájára. Minden veszélyes és kimerítő szakaszon kétszer olyan gyorsan lehet vezetni autóval, mint motorral! Vannak azonban olyan helyek, mint például a szűk kanyarok, ahol éppen ellenkezőleg, motorral kétszer olyan gyorsan lehet haladni, mint autóval. Az autóvezetés más mentalitást követel, amelyhez igyekszem igazodni: számomra ez a legnagyobb kihívás. De minden nap egyre többet tanulok!

A harmadik etap végén Bruno Famin pozitívan értékelte a napot: „Carlosszal, aki a dobogóhoz közelít, elhagyjuk Argentínát, a másik két autóval pedig egyre előrébb jutunk: csakis elégedettek lehetünk, annál is inkább, mert nagyon kevés tesztet végeztünk a dél-amerikai út előtt. Természetesen teljesen tisztában vagyunk vele, hogy a hosszú útvonal egyre nagyobb nehézségeket tartogat még számunkra, egyelőre azonban mindhárom autónk jó helyen szerepel, pilótáink pedig remek munkát végeznek. Ugyanazzal az alázattal folytatjuk tehát tovább, mint eddig: az út hosszú, holnap az Atacama-sivatag vár ránk, ami jó nagy falat lesz a számunkra.”

Holnap: 4. szakasz (Chilecito-Copiapo), január 7., szerda, helyi idő szerint 6 h14.
909 km, ebből 315 km mért szakasz.
A 3. szakasz utáni összesített eredmények:
1 Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (F) Mini 9:21:26
2 Giniel de Villiers (RSA)/Dirk von Zitzewitz (D) Toyota 9:26:44
3 Orlando Terranova (ARG)/Ronnie Graue (ARG) Mini 9:39:41
4. Carlos Sainz (E)/Lucas Cruz (E) Peugeot 2008 DKR 9:40:58
5. Yazeed Al-Rahji (SAU)/Timo Gottschalk (D) Toyota 9:41:34
6 Krzysztof Holowczyc (PL)/Xavier Panseri (F) Mini 9:46:50
7. Erik van Loon (NL)/Wouter Roesegar (NL) Mini 9:49:09
8 Bernhard Ten Brinke (NL)/Tom Colsoul (B) Toyota 9:57:48
9 Carlos Sousa (P)Paulo Fiuza (P) Toyota 10:03:18
10. Christian Lavieille (F)/Pascal Maimon (F) Toyota 10:05:04
16 Stéphane Peterhansel (F)/J-P Cottret (F) Peugeot 2008 DKR 10:34:15
20. Cyril Despres (F)/Gilles Picard (F) Peugeot 2008 DKR 10:51:37

Kulcsszavak: autósport, Carlos Sainz, dakar, Peugeot, Peugeot 2008 DKR
 
Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Dakar 2013 - Célban a magyarok, Szalay harmincadik Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Hihetetlen győzelem több tízezer szurkoló előtt Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Teljesítmény és exkluzivitás: a Mercedes-AMG története
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 481 - 490