Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 511 - 520 |
Három bajnoki címet szerzett az Apex Racing 2014-ben |
||
2014. október 15.
A 2013 alakult csapat, az első, építkező éve után, és maximálisan felkészüléssel vágott neki a 2014-es évadnak. Alig egy hónapja, Lévai Zoltán már bebiztosította az FIA Közép Európa Kupa (FIA CEZ) bajnoki címét, ami hatalmas siker az igen fiatal csapattól. Lévai egy S1600-as Suzuki Ignis-el győzelmet, győzelemre halmozott az idei évben.
|
Október 10-12. között a Hungaroring-en zárult a Magyar Gyorsasági Országos bajnokság, ahol az volt a kérdés, hogy Lévai Zoltán a nemzetközi cím után, a magyar bajnoki címet is megszerzi-e a kistúra F-1600-as kategóriában. Mivel az autója egész évben nagy terhelést kapott, a csapat egy tartalék autót is rendelkezésére bocsájtott, egy hasonló felkészítésű Suzuki Swift S1600-as versenyautót. A pilóta mindkét autóval edzett, és már látható volt, hogy az Ignis már nehezen bírja ki az utolsó hétvégét. A hétvége során három versenyt teljesítettek a versenyzők. Lévai az időmérést megnyerte, és az első futamot magabiztosan vezette, ám három körrel a futam vége előtt egy apró alkatrész eltört a kocsijában, és kiállni kényszerült. Szerencséjére, a futam 75%-át teljesítette, így kapott pontokat, és megőrizte a bajnoki első helyét. Az Apex Racing másik pilótája, Merk József állt a második helyen, aki így megörökölte az első helyet, és idén már a második futamot nyerte az F-1600-ban. A második futamra már a tartalék autóval állt rajthoz Lévai, és a Suzuki Swift S1600 kitűnően vizsgázott, az időmérés után, a második versenyt is magabiztosan nyerte az Apex-es pilóta, és ezzel megnyerte a Magyar Bajnokságot. Merk József a harmadik helyen ért célba, és esélye volt még a bajnoki második helyezés megszerzésére. A harmadik futamra Lévai újra autót váltani kényszerült, és itt is a Swift-el indult. Az utolsó helyről indult, ám ez nem okozott gondot neki, és hamar az élre állt, és nagy előnnyel nyerte az idei utolsó versenyét. Merk József a verseny közepéig tartotta a második helyet, és ha itt ér célba, a bajnoki második lett volna. Ám az autója nem így gondolta, a hajtás megszűnt, és kiállni kényszerült. Az Apex Racing a második évében így megnyerte az 1600cc-esek között a Közép Európa Kupát és a Magyar Bajnokságot is Lévai Zoltán személyében. Az idén indult új magyar márkakupában, az RCM CUP-ban két Apex-es pilóta indult, Tim Gábor a bajnokság élén, 21 pontos előnnyel várta a szezonzárót. Csapattársa, az újonc Forrai Gábor a 9. helyért küzdött, és vezette a rookie értékelést. Tim Gábor úgy kezdte a hétvégét, ahogy a csapat is várta tőle, megnyerte az időmérést. Forrai is jól teljesített, 12. lett a 19 fős mezőnyben. A szombati első versenyen Tim Gábor győzelmét csak bajnoki riválisa, Hatvani Bálint veszélyeztette, aki végig támadta is az Apex-es pilótát. Tim megőrizte a vezetést a célig, és megnyerte az első versenyt, előnyét 26 pontra növelte. Forrainak már nem sikerült ilyen jól a verseny, a rajtnál megforgott és a szalagkorlátnak csapódott. Az utolsó helyről a 15. helyig tudott előre jönni a futam leintéséig. A második futamon Tim a nyolcadik helyről rajtolt, és jól keveredett ki a rajt utáni kakaskodásból, és az első kört már harmadikként fejezte be. A futam második felére már az élen állt, és újra Hatvanival csatázott a célig, akinek a támadásait ismét kivédekezte, és a vasárnapi futamot is megnyerte. Egy futammal a bajnokság vége előtt megszerezte az RCM CUP bajnoki címét. Forrai nagyon szép futamot teljesített, és a 15. helyről feljött a nyolcadik helyre, amivel övé lett a harmadik futamra a pole. Tim számára már tét nélküli szezonzáró futam felemásra sikerült. Ugyan, hamar előre keveredett, már a második helyért csatázott, mikor beesett a fékpedálja és kipördült. A 11. helyről feljött a futam végére a 4. helyre, de fejben már a bajnoki címet ünnepelte. Forrai Gábor az utolsó futamon a 13. lett, mellyel megőrizte az összetett 9. helyét, és megnyerte a rookie értékelést. Összességében, az Apex Racing amely kategóriában indította a pilótáit, ott 2014-ben bajnoki címet ünnepelt. Lévai Zoltán az FIA CEZ és Magyar Gyorsasági Bajnokság F-1600-as bajnoka, Tim Gábor pedig az RCM CUP győztese, mellyel megnyerte a kupa fődíját, 2015-ös Dubai 24 órás futamon indulhat. Kulcsszavak: Apex Racing Team, Autós Gyorsasági OB, Forrai Gábor, hungaroring, Lévai Zoltán, Merk József, RCM Cup, tim gábor
|
|
|||||
|
||||||
Kiss Norbi Európa-bajnok! |
||
2014. október 14.
Az FIA Kamion Európa-bajnokság idei utolsó versenyhétvégéjét a legendás Le Mans-i aszfaltcsíkon rendezték. A bajnokságban még soha nem volt ilyen, hogy az utolsó hétvégén három pilóta közül még bárki lehetett bajnok.
|
Kiss Norbert a bajnokság élén kezdte meg a hétvégét, és ellentmondást nem tűrve vezette versenykamionját minden egyes kifutáskor, folyamatosan tudatosítva ellenfeleiben, hogy nincs esélyük ellene Le Mans-ban. A szombati két szabadedzést rögtön megnyerte, majd megszerezte a Pole pozíciót az időmérőn. Hiába rajtolt jól Norbi az első rajtnál, baleset történt, ami miatt piros zászló, majd új rajt következett. Norbi szépen elhozta a második rajtot is, onnantól pedig csak sejtették üldözői, hogy merre jár, és már a futam felénél próbálta csapatfőnöke visszafogni, hogy spóroljon az autóval a második futamra, hiszen hatalmas az előnye. Norbi szót is fogadott, de így is magabiztosan győzött, teljesen sima rajt - cél győzelmet aratva, így kis csapatunk büszkén hallgathatta a Magyar Himnuszt. A második futamon Norbi a nyolcadik helyről indult, egy kis csetepatéba keveredett a defekttel autózó Albacetevel - amit a versenybírák utólag versenybalesetnek minősítettek -, és egészen a harmadik helyig tört előre, így mindkét szombati futamon dobogón végzett Norbi. Vasárnap minden folytatódott tovább, Norbi megnyerte a vizes pályán zajló Warm up-ot, majd az időmérőt is. itt már tudtuk, hogy ha Norbi megnyeri az első futamot, előnye behozhatatlan lesz, így övé lehet az Európa-bajnoki cím, a csapat ennek megfelelő hangulatban várta a futamot, hatalmas izgalmak között. Szakadó eső miatt sárga zászlós rajt volt az első futamon, egymás mögül indultak a pilóták, ami jól jött nekünk, nem kellett izgulni rajtbaleset miatt. Norbi a zöld zászlónál elkezdte nyomni a gázt, a második körben már 4 másodperccel vezetett, így megint jött az utasítás: "nyugi, nem gyorsabbak a többiek, lassíts kicsit, tartsd a távolságot". Norbi ezen a futamon is végig magabiztosan autózott, ismét a mezőny fölé nőtt, így győzelemmel ünnepelhette Európa-bajnoki címét! Amint áthaladt a célvonalon, kis csapatunk egymás nyakába ugrált, ki sírva, ki könnyezve, csak Norbi nem szólt bele a rádióba, így rá is kérdeztünk, hogy a videó felvételhez mondjon már valamit, mire ez a válasz jött: "nem tudok beszélni.Sírok..." Könnyes szemmel szállt ki a kamionból, és borult a csapat nyakába, majd hallgatta végig a Magyar Himnuszt a dobogón, ahol már mint Európa-bajnokot jelentették be, s ünnepelték - ünnepeltük. A második futamra természetesen még kiment Norbi, de tét számára már nem volt, igyekezett kimaradni a harcokból, és élvezve a "jutalom" autózást bejött a hatodik helyen. 8 éve dolgozik csapatunk ezen, valóra vált egy álom, Szobi Balázs álma, MEGNYERTÜK az Európa-bajnokságot... Nem tudjuk még felfogni, pedig igaz. Otthonról ömlenek a gratulációk, rajongóktól, barátoktól, partnerektől, sporttársaktól, a médiától, ez rendkívül jól esik nekünk! Hatalmas köszönet MINDENKINEK, aki mellettünk állt, aki támogatott, aki szorított, aki bíztatott... Ez a siker az övék is, a Tietek is, ezt senki ne feledje!!! Hajrá OXXO, hajrá Magyarország!!! Kulcsszavak: Kiss Norbert, Le Mans, OXXO Energy Truck Race Team, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Lévai Zoltán Magyar Bajnok, Tim Gábor RCM CUP Bajnok! |
||
2014. október 13.
Szinte nyári időben zajlott a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság 2014-es utolsó hétvégéje, és az Apex Racing számára hatalmas volt a tét. Mindkét bajnokságban, ahol pilótáink indulnak, a bajnoki tabella élén vártuk a befejező futamokat. Minden kategóriában három versenyt rendeztek, így sok pont volt szerezhető, fontos volt a maximális helytállás.
|
Kezdjük az RCM CUP versenyeivel. Tim Gábor 21 pontos előnnyel érkezett a Hungaroring-re, ahol a három versenyen 75 pont volt a maximum elérhető, így még semmi nem dőlt el. A szabadedzéseken, igen kopott gumikon is élmezőnyben autózott, és ez után nem is volt meglepetés, hogy az időmérést 2 tizedmásodperces előnnyel megnyerte. Furcsa, de igaz, ez volt az idén az első pole-ja. Forrai Gábor, aki a rookie értékelést vezette, szintén jól időmérőzött, a 19 fős mezőnyből a 11. lett, egyértelműen folyamatosan fejlődik, hisz az év eleji 3-4 másodperces hátránya Tim-től, már csak másfél másodperc volt! Az első versenyen Tim számára egyetlen cél volt, megőrizni az első helyet a rajt után, és ha lehet, kiépíteni egy megnyugtató előnyt. Míg az előbbi sikerült, elsőként fordult, az előny kiépítése lehetetlen volt, hisz Hatvani Bálint folyamatosan támadta. A futam során több keményebb előzési kísérletet is bemutatott Hatvani, de Tim mindet visszaverte. Nagyon nehéz, ám fair csatában végül Tim Gábor nyert, és ezzel hatalmas lépést tett a bajnoki cím felé. Forrai számára nem alakult jól az első verseny, már az első kanyar előtt befogtak a hátsó fékei, és a palánkba forgott. Szerencséjére, az autó viszonylagosan egyben maradt, és innen kezdhette meg a felzárkózást. Ez olyannyira sikerült, hogy a 19. helyről feljött a 15. helyig, rengeteg nagy csatában vett részt, amiből sokat tanulhatott. A vasárnap reggeli warm-up után következett a második verseny, továbbra is verőfényes napsütésben, ideális körülmények között. Tim a nyolcadik helyről rajtolt, Forrai pedig a 15.-ről. Az első kanyar még sima volt, ám a kettes kanyarban Tim-et meglökte Niels Langeveld, és mellettük is lökdösődés indult, aminek a végén négyen is kipördültek. Ezt Tim Gábor kihasználta és már a harmadik helyen fejezte be az első kört. A futam feléig egy hármas bolyban csatáztak, ám Tim az élre állt, és innen már nem lehetett elvenni tőle a győzelmet. Hatvani a célig támadta ismét, de nem talált fogást rajta. Ez azt jelentette, hogy már az utolsó verseny előtt Tim Gábor lett az RCM CUP bajnoka, élete harmadik bajnoki címét begyűjtve! Forrai szintén nagy futamot mutatott be, és a 15. helyről a 8. helyre lépkedett előre, ami azt jelentette, hogy megszerezte az RCM CUP rookie értékelés bajnoki címét. A nyolcadik helye a vasárnapi második futamra a pole-t érte. A harmadik futamon Tim a nyolcadik helyről fokozatosan lépkedett előre, egészen a negyedik kör elejéig, mikor beesett a fékpedálja, és kénytelen volt elrántani a kormányt, nehogy belerohanjon Bárkovics kocsijába. Megforgott, és a 11. helyről folytatta a küzdelmet. Becsületes teljesítette a tét nélküli futamot, a legjobb köröket autózva feljött a negyedik helyig, ezzel 22 pontos előnnyel nyerte hivatalosan a bajnokságot. Forrai nem sokáig örülhetett az első helynek, folyamatosan a kocsi egyensúlyával volt gondja. Nagyszerű küzdelmekben vett részt, de már nem volt megfelelő a tempója, és meg kellett elégednie a 13. hellyel az szezonzáró futamon. Az RCM CUP első évében Tim Gábor lett a bajnok, 5 győzelemmel, 6 második hellyel. Forrai Gábor megnyerte a rookie értékelést, és az összetett 9. lett a végelszámolásnál. Nagyszerű teljesítmény, kitűnő, és színvonalas bajnokság volt. Térjünk át a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság kistúra bajnokságára, ahol a hétvége előtt Lévai Zoltán 15 ponttal vezette az F-1600 értékelést, amelyben már Közép Európa Kupa bajnok lett, de a magyar értékelést még nem nyerte meg. A feladat igen egyszerű volt, célba kell érni, és akkor nagy gond nem lehet. Másik versenyzőnk, Merk József számára szerencsével akár a bajnokság második helye is elérhető volt. Az edzéseken mindkét pilóta autójával gondok voltak, nem hiába, az egész éves megterhelés felemészti a technikát. Ez a tény Lévai Zoltán első futamára is rányomta a bélyegét, hiába vezetett hatalmas előnnyel, 3 körrel a futam vége előtt egy szinte filléres alkatrész eltörése miatt félreállni kényszerült a Suzuki Ignis S1600-al. Mivel a futam 75%-át teljesítette, így is szerzett azonban néhány pontot. A futam győzelmet csapattársa hozta el, Merk József nagyszerű autózással megnyerte a szombati első versenyt, ezzel még nagyobb lett az esélye, hogy előre lépjen a bajnoki tabellán. A második versenyre Lévai Zoltán átült a csapat másik autójába, egy Suzuki Swift S1600-al indult, mely a teszteken már igen jól viselkedett. Ez az autó idén alig versenyzett, így frissebb állapotban volt, ami ezeknél a kiélezett technikáknál igen fontos. Meg is látszott az eredményen, Lévai magabiztos vezetéssel, körről körre növelte az előnyét, és végül megnyerte a futamot, idén először nem az Ignissel, hanem a Swifttel. Merk József mindent megpróbált, de nem tudott feljönni a második helyre, de szép futamot produkált és a harmadik lett, amivel feljött a bajnokság dobogójára. Lévai Zoltán, egy futammal a bajnokság vége előtt megszerezte a Magyar Bajnoki címét, ráadásul futamgyőzelemmel. A harmadik verseny előtti időmérésen Lévai visszaült az Ignis-be, az azonban megmakacsolta magát, és újabb technikai problémák miatt nem tudta az edzést befejezni. A csapat úgy döntött, hogy nem kínozza tovább az idén nagyon sokat mutatott technikát, és kérvényezte a versenyigazgatástól, hogy Lévai a Swift-elt indulhasson. Ezt engedélyezték is, az utolsó rajthelyről. A versenyző számára ez nem okozott gondot, fokozatosan jött előre, és a futam végére nagy előnyt kiautózva, megnyerte a dupla pontos zárófutamot is! Merk József számára egy cél volt, a dupla pontos utolsó futamon legalább a második helyen végezni. Még a szerencsével sem állt hadilábon a versenyző, már a felvezető körre sem tudott elindulni Tóth Anita, így a cél meg is változott, csak a futam befejezése volt fontos Merk számára. Azonban a technikai sportban a drámák mindenkit elérnek. Merk jól autózott, de a futam felénél megszűnt a Swift-ben a hajtás, és kiállni kényszerült. A Magyar Bajnokság F-1600 bajnoka Lévai Zoltán, a sorozat negyedik helyén pedig Merk József végzett. Nagyszerű, de nagyon nehéz év volt. Az Apex Racing két bajnokságban volt idén érdekelt, és mindkettőt megnyerte! Kulcsszavak: Apex Racing Team, gyorsasági, hungaroring, Lévai Zoltán, RCM Cup, tim gábor, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Most Bódisnak sikerült a rajt |
||
2014. október 12.
A Hankook Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság szezonzárójának túraautós második futamán Lekeny nyert, ám most nem a jó rajtjának köszönhetően.
|
A Hankook Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság szezonzárójának túraautós második futamán Lekeny nyert, ám most nem a jó rajtjának köszönhetően. Ma ugyanis Bódis rajtolt sokkal jobban, a harmadikról előreugrott az első helyre. Bús is jól eljött, s a papírforma szerint ők állhattak dobogóra is. Azonban nem ebben a sorrendben, Lekeny ugyanis az újabb fejlesztésű Porschéval visszavágott Bódisnak a rajtért. A Csiszér Béla balesete (kicsúszott a Mansellben) miatt Safety Carral dúsított verseny kategória győztesei tegnaphoz hasonlóan ifj. Ficza és Enterfellner (a Lotusok között), ám a E1-1,6-os kategóriában Lévai Zoltán nyert a Global NRG Kupán - írja az Autós Gyorsasági. Kulcsszavak: Bódis Kálmán, Bús Edina, gyorsasági, hungaroring, Ifj. Ficza Ferenc
|
|
|||||
|
||||||
Sokkoló videó a Bianchi balesetről |
||
2014. október 07.
A helyszínen készült amatőr videó felvételén jól látható, hogy hogyan ütközött Jules Bianchi a munkagéppel. Az ütközés olyan nagy erejű volt, hogy a munkagépet a levegőbe emelte.
|
A helyszínen készült amatőr videó felvételén jól látható, hogy hogyan ütközött Jules Bianchi a munkagéppel. Az ütközés olyan nagy erejű volt, hogy a munkagépet a levegőbe emelte. A versenyzőt súlyos fejsérüléssel szállították kórházba. Bianchi állapota továbbra is súlyos, de stabil. A felvétel megtekintése csak erős idegzetűeknek ajánlott! Kulcsszavak: baleset, forma 1, Japán Nagydíj, Jules Bianchi
|
|
|||||
|
||||||
Japán Nagydíj - Hamilton nyerte a kétszer félbeszakított versenyt |
||
2014. október 06.
Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Japán Nagydíjat, amelyet először a heves esőzés nyomán szakítottak félbe, majd 53 kör helyett 47 kör után leintettek egy súlyos baleset miatt.
|
Hamiltonnak ez volt az idei nyolcadik, pályafutása 30. futamgyőzelme, és ezzel 10 pontosra növelte az előnyét összetettben csapattársával, a most második német Nico Rosberggel szemben. A harmadik helyen a címvédő, négyszeres világbajnok német Sebastian Vettel (Red Bull) zárt. A versenyt azért szakították félbe, és fejezték is be a 47. körben, mert a francia Jules Bianchi (Marussia) súlyos balesetet szenvedett, emiatt nem engedték tovább a mezőnyt. A rajt heves esőben, a biztonsági autó mögött indult, két kör után aztán a körülmények miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt. A mezőny nagyjából 20 percet állt a boxban, majd a kedvezőbbé váló időjárási körülmények nyomán a Safety Car mögött ismét a pályára hajtott. A biztonsági autó a 10. körben elengedte a mezőnyt, ekkor Rosberg, Hamilton, Valtteri Bottas (Williams), Felipe Massa (Williams), Daniel Ricciardo (Red Bull), Kevin Magnussen (McLaren) volt a sorrend, és néhány kör elteltével az összes pilóta a boxba hajtott a félig száraz, félig vizes aszfaltra alkalmas gumikért. A kerékcserék után Rosberg és Hamilton az első két helyen maradt, Jenson Button (McLaren) viszont feljött harmadiknak, mivel ő nagyon korán, az elsők között kapott friss abroncsokat. A Red Bull két versenyzője, Vettel és Ricciardo közben negyedik és ötödik volt, s az övéké volt a mezőnyben a legjobb köridő. A 29. körben Hamilton - aki már körök óta szemmel láthatóan gyorsabb volt csapattársánál - a célegyenesben megelőzte Rosberget, aki ezután jelentősen lassabb köridőket futott, így nagy hátrányba kezdett kerülni Hamiltonnal szemben. A második kerékcseréjét letudó Vettel és Button közben helyet cserélt, majd Rosberg, s a 36. Tíz körrel a leintés előtt újra erőteljesen elkezdett esni az eső, ekkor Hamilton megnyugtató előnnyel vezetett Rosberg,Vettel, Button és Ricciardo előtt. A 40. körben Adrian Sutil (Sauber), majd a 41. körben Bianchi is balesetet szenvedett ugyanabban a kanyarban, a 44. körben ezért a pályára hajtott a biztonsági és az orvosi autó, a 47. körben pedig piros zászlóval félbeszakították a versenyt. Bianchit kórházba vitték. Az idei vb-sorozat egy hét múlva, a most debütáló Orosz Nagydíjjal folytatódik Szocsiban. Kulcsszavak: baleset, forma 1, Hamilton, Japán Nagydíj, Jules Bianchi
|
|
|||||
|
||||||
Idényzáró bajnoki a Hungaroringen |
||
2014. október 06.
Az előttünk álló hétvégén búcsúzik az idei autós gyorsasági szezon. A Hankook Duna – Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság IX-X-XI., a Swift Cup Europe XIII-XIV-XV., az RCM Kupa XI-XII-XIII. és a Lotus Ladies Cup V-VI. versenyeivel zárulnak a bajnoki küzdelmek.
|
Az előttünk álló hétvégén búcsúzik az idei autós gyorsasági szezon. A Hankook Duna – Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság IX-X-XI., a Swift Cup Europe XIII-XIV-XV., az RCM Kupa XI-XII-XIII. és a Lotus Ladies Cup V-VI. versenyeivel zárulnak a bajnoki küzdelmek. A Hungaroringen 2014. október 10-12. zajló versenyek ingyenesen megtekinthetőek lesznek, az előzetes információk szerint a nézők számára a paddock és a boxok tetején lévő rész lesz megnyitva. További érv lehet a kilátogatás mellett, hogy most koncentráltan zajlanak majd az események hiszen a kvalifikációkon kívül minden kategóriában és a kupákban (az LLC kivételével) három-három versenyt láthatnak az érdeklődők – írja az Autós Gyorsasági. Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, hungaroring, Lotus Ladies Cup, RCM Cup, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Magyar aranyak Kecskeméten |
||
2014. október 02.
Látványos csatákkal tarkított futamokkal fejeződött be a magyar Nyílt Nemzetközi Gyorsaságimotoros Utánpótlás és Kispályás Bajnokság, amely Közép-Kelet Európa legerősebb pontvadászatává nőné ki magát.
|
Látványos küzdelemmel tarkított futamokat, nagy csatákat láthatott a közönség szeptember végén, a magyar Nyílt Nemzetközi Gyorsaságimotoros Utánpótlás Bajnokság szezonzáró kecskeméti versenyhétvégéjén. A hazai tehetségek remekül szerepeltek az elmúlt hétvégi futamokon, ráadásul Babonics Márk és Gáspár Attila révén két magyar bajnoka is lett a sorozatnak. A négy ország – Szlovákia, Csehország, Oroszország és Magyarország – ifjú versenyzőit felvonultató sorozatnak hat állomása volt az idén, a Pannoniaring után Dunaszerdahely, majd Vágterbete és Kecskemét, aztán ismét Dunaszerdahely következett az idényzáró kecskeméti viadalt megelőzően. Fekete János, a MAMS Gyorsasági Szakágának vezetője kiemelte, hogy az egész évben, az összes helyszínen magas színvonalú versenyeket látott a közönség, s dicsérte a motorosok hozzáállását. Hangsúlyozta az idén bevezetett új kategória és lebonyolítási forma jelentőségét, amely egyre népszerűbbé teszi a sorozatot. Tavaly – a magyar gyorsasági motorozás történetében először – középtávú utánpótlás-nevelési terv készült, s ennek köszönhetően az idén már népes mezőnyben, négy nemzet fiatal motorosai mérhetik össze tudásukat egy komoly sorozatban a különböző kategóriák bajnoki címeinek megszerzéséért. Az idén a spanyol bajnoksághoz hasonlóan Mini GP 4T junior class néven új géposztály is indult, ebben minimális költségvetés – ingyenes blokk és a versenyhétvégén ingyenes szerviz – mellett teljesen egyenlő esélyekkel állhatnak rajthoz a 8-14 éves versenyzők. Ezt a projektet teljes egészében egy külső szponzor finanszírozta. „Az egész bajnokságra igaz, hogy helyszíntől függetlenül nagy küzdelmet, nagyszerű csatákat és sok izgalmat hoztak a hétvégék. Változatlanul bízunk abban, hogy jövőre a motorosok létszáma tovább növekedik majd. A szlovénok és a románok jelezték, hogy 2015-ben csatlakozni tudnak hozzánk, azaz egyre komolyabb nemzetközi mezőny gyűlik össze utánpótlás terén ebben a sorozatban. Az a tervünk, hogy a felnőtteknél működő Alpok-Adria mintájára Közép-Kelet Európa legerősebb utánpótlás bajnokságává nője ki magát ez a pontvadászat. Jó hír, hogy szóbeli megállapodást kötöttünk a sorozatot idén is támogató szponzorral, aki továbbra is szerepet vállal a jövő évi bajnokság zökkenőmentes megrendezésében, tehát a stabil anyagi háttér újfent biztosított” – mondta Fekete János, a MAMS Gyorsasági Szakágának vezetője. A szezonzáró eredményei nyomán a legkisebbeknél, a PW 50 kategóriában a már eddig is nagy előnnyel vezető szlovák Jakub Mazsárt nem lehetett legyőzni összetettben, két 3. hellyel az övé lett a bajnoki cím, megelőzve honfitársát, Martin Cermákot, valamint a magyar Farkas Kevint. Jó hír viszont, hogy mindkét futamon kettős magyar siker született, ugyanis mindkétszer Surányi Balázs lett az első, minimális különbséggel megelőzve Farkas Kevint. A MiniGp 4T junior classban az idényzáró két futamon dőlt el a bajnoki trófea sorsa, s a nagy téttel járó nyomást Babonics Márk bírta jobban, egy első és egy második hellyel ugyanis az összetettben is maga mögé utasította az addig éllovas Győr Bálintot, aki egy rajtbalesetet követően sérülten állt rajthoz, így ezúttal mindkét futamon lemaradt a dobogóról. Az összetett bronzérem a Kecskeméten mindkét versenyen dobogós, mindössze nyolc és féléves Oláh Barnabás nyakába került. A második versenyt egyébként a kilencéves Görbe Soma nyerte. A kategória tíz év alatti versenyzői számára kiírt Rookies Cup sorozatot végül Oláh Barnabás nyerte Görbe Soma előtt. A Mini GP kategóriában a nagy visszatérő, Ketesdy Levente kétszer is dobogóra állhatott – előbb a második, majd a harmadik pozícióban zárt –, a bajnoki címet megszerző Michal Búlik ezúttal nem állt rajthoz. Mini GP 80-ban nem volt kérdés, hogy az egész szezonban fölényesen vezető cseh Petr Jadrnyé lesz a bajnoki cím – Kecskeméten is fölényesen nyerte mindkét futamot –, ahogyan a robogósok 70 köbcentiméteres géposztályában sem tudta senki legyőzni Gáspár Attilát, aki szintén duplázott, az első futamon Szöllősi Benedeket, míg a másodikon Surányi Zoltán megelőzve. Az 50 köbcentis robogósok bajnokságát a szlovák Denis Kovác, míg a 70 köbcentisek Open kategóriájának sorozatát a Kecskeméten már rajthoz sem álló szlovák Martin Gudába nyerte, ugyanakkor mindkét futamot Sebestyén Péter nyerte meg a 68 éves Lovas János előtt. A 2014-es Magyarország Nyílt Nemzetközi Gyorsasági Motoros Utánpótlás Bajnokság, Kecskemét (szeptember 27-28.) Eredmények PW 50 1-2. verseny: 1. Surányi Balázs (magyar), 2. Farkas Kevin (magyar), 3. Jakub Mazsár (szlovák) A bajnokság végeredménye: 1. Jakub Mazsár 234 pont, 2. Martin Cermák (szlovák) 182, 3. Farkas Kevin 168 Mini GP 4T junior class 1. verseny: 1. Babonics Márk (magyar), 2. Oláh Barnabás (magyar), 3. Dominik Michalovic (szlovák) 2. verseny: 1. Görbe Soma (magyar), 2. Babonics Márk, 3. Oláh Barnabás A bajnokság végeredménye: 1. Babonics Márk 254 pont, 2. Győr Bálint 240, 3. Oláh Barnabás 161. Mini GP 1. verseny: 1. Vojtek Schwarz (cseh), 2. Ketesdy Levente (magyar), 3. Jiri Nespesny (szlovák). 2. verseny: 1. Vojtek Schwarz, 2. Jiri Nespesny, 3. Ketesdy Levente. A bajnokság végeredménye: 1. Michal Búlik 197 pont, 2. Adam Barus (szlovák) 151, 3. Lukás Simon (cseh) 128. Mini GP 80 1. verseny: 1. Petr Jadrny (cseh), 2. Jakub Machú (cseh), 3. Lukas Simon (cseh) 2. verseny: 1. Petr Jadrny, 2. Lukas Simon, 3. Jakub Machú A bajnokság végeredménye: 1. Petr Jadrny 250 pont, 2. Jakub Machú 202, 3. Filip Simonic (szlovák) 172. Scooter 50 1-2. verseny: 1. Ludovít Krusina (szlovák), 2. Pavel Moravetz (szlovák), 3. Denis Kovác (szlovák) A bajnokság végeredménye: 1. Denis Kovác 207 pont, 2. Pavel Moravetz 196, 3. Ludovít Krusina 165. Scooter 70 1. verseny: 1. Gáspár Attila (magyar), 2. Szöllősi Benedek (magyar), 3. Michal Nemcovic (szlovák) 2. verseny: 1. Gáspár Attila, 2. Surányi Zoltán (magyar), 3. Boris Korcag (szlovák) A bajnokság végeredménye: 1. Gáspár Attila 225 pont, 2. Lukas Há (szlovák) 193, 3. Michal Nemcovic 181. Scooter Open 1-2. verseny: 1. Sebestyén Péter (magyar), 2. Lovas János (magyar) A bajnokság végeredménye: 1. Martin Gudába (szlovák) 250 pont, 2. Roman Bednár (szlovák) 172, 3. Tomas Niznan (szlovák) 120. Kulcsszavak: gyorsasági, kecskemét, motor, motorsport
|
|
|||||
|
||||||
Ázsiai turné kezdete: Négy Citroën C-Elysée WTCC sorakozik majd fel a rajthoz |
||
2014. október 01.
Az argentin futam utáni hosszabb pihenőt követően célegyeneséhez közeledik az idei WTCC-szezon. A finálé első etapja nem máshol lesz, mint a pekingi Goldenport Park Circuit-on.
|
Négy Citroën C-Elysée WTCC sorakozik majd fel a rajthoz, volánjaik mögött José María López, Yvan Muller, Sébastien Loeb és Ma Qing Hua, aki kétség kívül a helyi szurkolók kedvence. Első szezonján a Citroën Total csapat jó esélyekkel pályázik a konstruktőri világbajnoki címre. Hosszú utat megtéve, a Túrautó Világbajnokság utazó karavánja Kínában parkol le következő fordulójára. A Citroën számára igazi mérföldkő, hogy a térségben versenyezhet, hiszen több mint húsz éves múltra tekint vissza közös helyi együttműködése a Dongfenggel. A tavalyi évben az eladások a piaci átlagot meghaladva több mint 25%-kal nőttek a térségben. 280 000 eladott járművel Kína az első számú piac a darabszámok tekintetében, míg egyik legfőbb hajtóereje a helyi gyártásban készülő Citroën C-Elysée, mely a sportágban is óriási sikereket arat. Tagadhatatlan siker övezi a Citroën Racing első évadját, hiszen 15 futamból 14-et sikerült megnyernie a négy versenyzőnek. Koránt sem biztos még azonban a végső győzelem oha az mindenképp leszögezhető, hogy a Citroën Total csapat jó a Gyártók bajnokságát. Ennek érdekében a Hondákhoz képest 48 ponttal többet kellene megszerezni, ami idáig csupán egyszer sikerült a szezon során. A szezon kilencedik versenye a Goldenport Park Circuit-on zajlik, mely a nemzetközi repülőtér mellett található a Chaoyang kerületben. 2,391km-es hosszával a pekingi pálya az évad legrövidebbje, Ma Qing Hua kivételével a legtöbb versenyző számára így is nagy újdonságot jelent majd. „A Goldenport Park az egyik legrégebbi pálya Kínában, ám ez koránt sem jelenti azt, hogy a legjobban ismerném. Volt már szerencsém versenyezni rajta és bár rövid, minden apró hiba hatványozottan megbosszulja magát. Állandó koncentrációt igényel, hiszen a védőfalak nagyon közel vannak és muszáj lesz megtalálni az optimális beállításokat ahhoz, hogy a gumik megfelelően bírják a versenyt.” – nyilatkozta a moszkvai futam nyertese. José María López és Yvan Muller: Harcban a bajnoki címért 15 verseny, 12 dobogós helyezés, melyből 7 első hely – imponáló José María López eddigi teljesítménye. Az utolsó három futamot megnyerte és Argentínában tökéletes hétvégét futott: Pechito megérdemelten áll a bajnokság élén, 60 ponttal megelőzve Yvan Mullert. Még ugyan korántsem lehet elkönyveltnek tekinteni a szezon végét, de ha továbbra is ilyen kiemelkedő és egyenletes teljesítményt nyújt, bizakodva tekinthet a bajnoki címre a 37-es számmal versenyző argentin. „Szeretném újból átélni a Termas-ban megnyert versenyeket követő órák boldogságát. Minden energiámat kiadtam, azonban teljesen feltöltött a tudat, hogy a hazámban és a szurkolóim előtt mindkét versenyt megnyerhettem. Ilyenről még csak álmodni sem mertem. Idáig nem gondoltam komolyan a bajnoki címre, hiszen nem volt még olyan számottevő az előnyöm, de 60 ponttal már más a helyzet. Természetesen a mostani felállás sem változtat majd a versenyekhez való hozzáállásomon, azonban mostantól akár kevesebb kockázattal is eredményes lehetek.” – mondta José María. Yvan Muller tisztában van vele, hogy nehéz helyzetben van, noha szó sem lehet meghátrálásról: „A matematika szerint még mindig van esélyem a bajnoki címre, azonban reálisan nézve szinte lehetetlen Pechito előnyét behozni, hacsak nem kerül olyan kellemetlen helyzetekbe, hogy egyetlen pontot sem szerez egy-egy futamon. Ha Makaó előtt még kilátásban van az első hely, akkor jobban hiszek majd benne, hiszen azon a pályán a versenyek kimenetelét lehetetlen megjósolni. Valahol persze érzem én is, hogy ez az év eddig Pechitóé, hiszen rengeteg sikert elért.” Ma Qing Hua és Sébastien Loeb Ma Qing Hua már első versenyén futamgyőzelmet könyvelhetett el Moszkvában. A kínai pilótának érthető módon nincs más célja, mint hogy hazájában is megörvendeztesse rajongóit. A hangulat fokozása végett a Citroën egy különleges dekorációval készül a 33-as számú versenyző számára, melynek témájában felfedezhető lesz a kínai asztrológia, a Ló éve. „Megfelelően felkészültem a tesztekkel és a Citroën Racing szimulátorával. Fontos, hogy már a szabadedzéseken jól szerepeljek, hiszen a kvalifikáció rendkívül fontos lehet ezen a versenyen, mivel kifejezetten kevésbé lehet előzni, mint máshol.” – nyilatkozta. Sébastien Loeb hatszor ért el dobogós, ebből két első helyezést – így sikerekkel indult első szezonja ebben a – számára új – bajnokságban. „Kezdtem kissé hosszúnak találni ezt a szünetet és alig várom, hogy újból a Citroën C-Elysée WTCC volánja mögé ülhessek. Célom, hogy az Argentínában bemutatott taktikát folytassam: tartsam a pozíciómat, megtaláljam a megfelelő lehetőségeket és ezeket kihasználva az élre törjek! Az autóversenyzés egy olyan ága ez, ahol nem lehet minden helyzetet tesztelni: csakis élesben lehet fejlődni! Remélem, hétvégén ismét felállhatok a dobogóra.” – nyilatkozta a kilencszeres világbajnok. Kulcsszavak: autósport, Citroën, Citroen Total WTCC Team, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Tim Gábor győzött az első Clio Cup futamán! |
||
2014. szeptember 15.
Az Apex Racing Team a Brno-i hétvégén megrendezésre került ESET V4 Cup sorozat utolsó versenyén vett részt, méghozzá az ESET Clio Cup sorozatban.
|
Az Apex egy cseh csapattal dolgozott közösen, akik az autót biztosították a hétvégére. Szerencsére egy nagyon tapasztalt, és összeszokott gárdáról volt szó, nagyon könnyen sikerült alkalmazkodni egymáshoz a két csapatnak. Tim Gábor lett nevezve, Ő indult a szabadedzéseken, az első időmérőn és a szombati versenyen. Mivel nemcsak az autó, de a pálya is idegen volt Gábor számára, az első edzéseken csak az ismerkedésé volt a főszerep. Hogy még nehezebb legyen a tanulási folyamat, folyamatos szakadó esőben kellett ezt végrehajtania. Kétszer 25 percet kapott a magyar pilóta, és ugyan rengeteget csúszkált, hibát nem vétett, sőt folyamatosan gyorsult. A csehek rendkívül elégedettek voltak a teljesítményével, hisz több rivális Clio-st is pályamunkások hozták vissza a boksza, összetört autóval. Az időmérés már kicsit alábbhagyó esőben került lebonyolításra, Gábor új esőgumikat kapott, ám ezzel kicsit megváltozott az autó egyensúlya. Végül a harmadik lett az időmérésen, de előtte csak két olyan pilóta indult, aki már az újabb, 1.6 turbós autóval indult. Tim Gábor autója egy régebbi model, szívó 2000-es, kevesebb lóerővel, és jóval kisebb nyomatékkal. A szombat reggeli versenyen újra nekikezdett az eső, amely Gábornak kedvezett, hisz motor-erőbeli hátránya így valamelyest eltűnt. Ezt ki is használta, már a rajtnál javított egy helyet, majd az első kör felénél, kihasználva a vezető Poglejan hibáját, átvette a vezetést. Innen már szinte esemény mentes volt a versenye, fokozatosan lépett el az Őt követőktől. Tim Gábor, végül meggyőzően nagy fölénnyel nyert a futamot. A verseny szervezői, és a cseh csapat is gratulált, nagyra értékelték a magyar pilóta teljesítményét. Ezzel Gábor bemutatkozott egy nemzetközi sorozatban, méghozzá a legjobb eredménnyel. Reméljük a jövőben lesz ennek folytatása, hisz megmutatta, igenis fel tudja venni a versenyt bármilyen sorozatban. Tim Gábor boldogan nyilatkozott a futam után: "Ez egy fantasztikus lehetőség volt számomra, külön köszönöm a csapatomnak és támogatóimnak, hogy lehetővé tették az indulásom. Már előzőleg is úgy gondoltam, hogy igazán ezt meghálálni egy győzelemmel, lehet, még úgy is, hogy az én autóm gyengébb volt az újabb Clio-knál. Az eső nagy segítség volt, imádok esőben versenyezni, igaz, a pályát így nehezebb volt megtanulni. Brno nagyon tetszett, technikás pálya, de nagyon feküdt nekem. Ez a Renault Clio feküdt a stílusomnak, remélem nem ez volt az utolsó alkalom, hogy ilyen autót vezethettem." Tim számára véget ért ez a kaland, de egy újabb fontosabb lépés következik, hisz az RCM Cup sorozatot vezeti jelenleg 21 ponttal, amelynek a szezonzáró futama októberben lesz a Hungaroring-en, ahol három versenyt is rendeznek. Amennyiben megnyeri a bajnokságot, a 2015-ös Dubai 24 órás viadalon indulhat. Kulcsszavak: Apex Racing Team, clio, RCM Cup, renault, Renault Sport, tim gábor
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 511 - 520 |