Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 541 - 550
Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5

Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5

2014. június 12.
Az oroszlán ugrásra kész. A rali országos bajnokság hétvégi, fehérvári futamán hazánkban is bemutatkozik a Peugeot 208 T16 – a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős irányításával.
Részletek


Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5

Az autó nem csupán itthon, világszinten is új – 2014-es fejlesztésű versenygép fut a 2014-es magyar bajnokságban, ami már önmagában is különleges. S hol máshol mutathatták volna be ezt a gyönyörű Peugeot-t a sajtó képviselőinek, mint az „őt” felépítő csapat, a Tagai Racing Technology műhelyében?!
„Számunkra ez ugyanolyan nagy esemény, mint egy modellbemutató, hiszen a 208-asnak egy új modellváltozatáról beszélünk – nyilatkozta Bálint Zsófia, a Peugeot Hungária marketing és PR igazgatója. – A raliautó bemutatkozása lehetőséget ad arra, hogy újra felelevenítsük a Peugeot 208 dinamikus menettulajdonságait, aerodinamikus, kompakt méreteinek és formájának előnyeit – így két évvel az utcai változat bevezetése után újra előtérbe kerülhet.

Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy ha a Peugeot a technikai sportokban szerepet vállal, azt tényleg a profizmus és a csúcsminőség jellemzi. Éppen ezért nem is volt kérdés számunkra, hogy a magyar közönségnek is megmutatjuk a Peugeot 208 T16-ot, és a hazai szurkolók számára is kézzelfoghatóvá tegyük a versenygépet. Magyarország azon kevés országok egyike a régióban, amelyben importőri szinten is bemutatkozik a 208 a versenypályákon. Büszkék vagyunk rá, hogy sikerült megtartanunk azt a hagyományt, vagyis importőri támogatással versenyezhet itthon egy magyar versenyzőpáros.”

Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5

Nos, ez a versenyzőpáros pedig nem más, mint a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős, amely a bajnokság eddigi futamán a Peugeot 207 S2000-essel versenyzett, s alig várja, hogy a hétvégi Fehérvár-ralin kipróbálja a 208-ast is, amit Bocsi Attila tervezett.

"Engem nagyon régóta érdekel a rali, anno raliversenyző is voltam, és a formatervezés is mindig vonzott, talán ezért is talált meg engem a Peugeot, hogy készítsem el az új, 208 R5 modellt. Korábban már több autót terveztem, a folyamat itt is hasonló volt, elkészítettem a látványtervet, amit elfogadtak, ezt követően különböző szabályokra támaszkodva összerakták az autót, ami most már életnagyságban áll itt előttünk. A munka rendkívül gyorsan zajlott, mert mindenkinél előbb szerettük volna bemutatni az új modellt. Az autó elején több változtatást is végrehajtottunk, sarkalatos pont lett a hűtőberendezés, és gyorsult is a kis oroszlán. Reméljük, hogy Friciék ki tudják majd használni a járgány előnyeit, ha minden klappolni fog, akkor megnyerhetik a Székesfehérvár Rallye-t." - mondja Bocsi Attila, a Peugeot 208 T16 R5 formatervezője.

„Mindenki azt kérdezgeti, hova várjuk magunkat a mezőnyben – árulta el Turán Frici. – Erre csak azt tudom mondani, hogy a célok nem változtak, szeretnénk az esélyesek között lenni minden futamon, de mivel nincs mögöttünk túl sok versenykilométer, nehéz a pozíciót pontosan meghatározni. Eddig negyven kilométert tettünk meg az autóval aszfalton, és lesz majd murvás tesztünk is a verseny előtt, de alapvetően enélkül is optimisták vagyunk, hiszen egy 2014-es autóval megyünk a 2014-es bajnokságban, ami azért nagy szó.”

Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5

A kérdésre, vajon segít-e, hogy vegyes talajú a hétvégi futam, Frici elmondta, a murvás első nap talán több szabadságot biztosít – hiszen ott egy-egy esetleges túlcsúszásért (ami az ismerkedés fázisában azért lássuk be, előfordul) nem kell drágán megfizetni.

„Az aszfaltos teszten is hamar kiderült, hogy a jóhoz könnyű hozzászokni, az első két-három kilométer után már úgy tudtunk menni az autóval, ahogyan szerettünk volna. Remélem, a murvás beállítások is legalább ennyire fekszenek majd a vezetési stílusomnak” – mondta Turán Frigyes, akinek szép emlékei vannak a Fehérvár-raliról. Példának okáért itt teljesítette pályafutása első murvás futamát (nem ma volt, 2002- ben), rajtolt többféle WRC-vel, nyert gyorsasági szakaszokat, reméli, a bemutatkozó Peugeot 208-assal is gyarapítja majd a szép emlékeit.

A csapat: Tagai Racing Technology

Az észt Karl Kruuda vezette először azt a Peugeot 208 T16-ost világbajnoki futamon – méghozzá a múlt hét végén, Szardínián. De ami magyar szempontból ennél sokkal, de sokkal fontosabb: az ominózus Peugeot a Tagai Racing Technology műhelyében épült fel, és a csapat „üzemelteti”. Vagyis Tagaiék adták a technikai hátteret a mindössze 21 éves pilóta első szárnypróbálgatásaihoz az új típussal, amely ezen a hét végén a hazai pályákon is bemutatkozik majd.

„Nagy büszkeség a TRT  számára, hogy a 208-as a mi csapatunkkal esett át a tűzkeresztségen, a világbajnokságon, és persze annak is örülünk, hogy a hazai bajnokságban is szerepel majd” – mondta Tagai Tamás, a Tagai Racing egyik főnöke.

Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5

No igen, a büszkeség teljesen jogos, de a csapatnak keményen meg kellett dolgoznia azért, hogy most érezhessen némi elégedettséget, büszkeséget. Egyelőre az egész világon összesen öt Peugeot 208-as áll készen a versenyzésre: kettő Olaszországban, kettő a Peugeot Akadémián, egy Dániában, és egy hazánkban, a Tagai Racing Technology műhelyében. Pontosabban mióta elkészült, azóta egészen keveset áll a műhelyben, hiszen hol tesztelnek, hol versenyeznek vele.

„Eddig az a tapasztalatunk, hogy bár a fejlesztések elején-közepén jár a Peugeot és mi is, vagyis a 208-as lesz még gyorsabb is, illetve már most versenyképes vagy gyorsabb, mint egy Super2000-es, sőt érzésem szerint gyorsabb, mint a Ford. Persze, folyamatosan haladni kell előre, de az irány jó – ez teljesen biztos” – nyilatkozta Tagai Tamás, akinek nyilván a Peugeot Sport is segít.

Szükség is van rá, hiszen egy vadonatúj versenygép esetében mindig az alkatrész-utánpótlás a fő kérdés, s nincs ez másként a 208-assal sem. Tagaiék három autót rendeltek – ezek közül egy van teljesen kész, egy pedig félig, mert hiányoznak még hozzá fontos alkatrészek. Így azután ugyanaz az autó futott két hete Lengyelországban, mint amelyik rajthoz állt a szardíniai világbajnoki futamon, utóbb pedig itthon, a Fehérvár-ralin.

„A 208-asok futottak már néhány versenyt, és minden problémáról, ami a teszteken, vagy a félhivatalos gyári csapatnál előfordult, mi tudunk. Ez nagy segítség, hiszen fel tudunk készülni az esetleges gyerekbetegségekre, amelyekből egyelőre szerencsére kevés van” – árulta el Tagai.

A versenygép: Peugeot 208 T16

A 208 R2 után a 208 T16 R5-tel nyit új fejezetet a Peugeot Sport a 208 sportváltozatainak történetében. Az autó a Peugeot versenyhagyományait viszi tovább, aszfaltos és murvás futamokra egyaránt felkészült – az első versenyeit idén futotta. A vérbeli „verseny-vadmacska” a 207 Super2000 helyébe lép, amely etalonná vált a kategóriájában.  Úttörőként a 207-es megnyert mindent, amit lehetett, és felállította a kategória legnagyobb rekordját: hat nemzetközi bajnokságban diadalmaskodott, jó néhány országos bajnoki cím fűződik a nevéhez, a legendás helyszínek közül diadalmaskodott San Remóban és Monte-Carlóban is.

Az eddig eladott 107 versenyautó privát ügyfeleknél, importőröknél vagy a Peugeot leányvállalatoknál fut – olyan versenyzők mutatkoztak be a volánjánál, mint Thierry Neuville és Kris Meeke.  Mostantól a 208 T16 mutathatja meg, hogy méltó utóda a Super2000-esnek.  A versenygép építésénél felhasználták a Peugeot Sport összes tapasztalatát és tudását – születésénél a Peugeot Sport műszaki igazgatója, Alexis Avril bábáskodott, a projektvezető pedig (a 207-es projektet is irányító) Jean-Christoph Pellier volt.

 „A költségkímélés érdekében a szabályzat többek között előírta bizonyos alkatrészek maximális árát, vagy a futómű és a motor alkatrészeinek minimális súlyát – árulta el Jean-Christoph Pellier. – Az autó bizonyos szerkezeti elemeinek azonosnak kell lennie, amire jó példa a kerékagy: egyforma mind a négy. Ezáltal könnyebb a beszerzés, a raktározás és a karbantartás.”

További fontos tényező, hogy a Super2000-es kategóriában megszokott kétliteres szívómotort felváltja az 1.6-os turbó. A 208-as standard motorja az EP6 CDT.

„Kicsivel nagyobb teljesítményt szeretnénk elérni, mint az S2000-essel – hangsúlyozta Pellier. – Az 1.6-os THP máris díjnyertes. Tudjuk, hogy megbízható és erős, elérhetjük vele a 280 lóerőt. Szilárd alap ez a motor, arra számítunk, hogy a futásteljesítménye 3000 és 5000 kilométer között lesz (az alkatrészektől és a körülményektől függően), ami szintén visszaszorítja az üzemköltségeket.

Érdekesség, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 180.000 euróban rögzítette az R5-ös autók adók nélküli árát. A 208 T16 kifejlesztéséhez remek alapot szolgáltatott a sorozatgyártású 280, különösen a súlyt illetően. A 208 nyers karosszériája ugyanis körülbelül 40 kilogrammal könnyebb a típuselőd 207-esénél. Másrészt óriási előny a nagyfokú menetstabilitást biztosító hosszú tengelytáv is. A kompaktabb 208-as ráadásul agilisabb, ami kulcsfontosságú egy versenyautó esetében.

Kulcsszavak: autósport, Peugeot 208, turán, wrc
 
Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5 Michelisz februárban már teszteli a Hondát Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5 A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen Michelisz hetedik, majd második lett a Nürburgringen Bemutatkozott a Citroën C3 WRC Bemutatkozott a Citroën C3 WRC Az OXXO Racing a Kia Lotos Cup-ban! Az OXXO Racing a Kia Lotos Cup-ban!
 
Superbike - világbajnokság Sepangban

Superbike - világbajnokság Sepangban

2014. június 06.
Ifjabb Tóth Imre mellett Sepangban is Sebestyén Péter kap lehetőséget a BMW Racing Team Toth-tól a hétvégén a Superbike-vb csúcskategóriájában.
Részletek

Superbike - világbajnokság Sepangban

Immár a hatodik versenyhétvégéjére készül a BMW Racing Team Toth a Superbike világbajnokság csúcskategóriájában. A magyar csapat mindkét pilótája – ifjabb Tóth Imre és Sebestyén Péter – nagyon elszánt, és szeretné a Sepangban bebizonyítani, igenis van helyük a legjobbak között. A Maláj Nagydíjon abban reménykednek, hogy technikailag végre hibátlan hétvégén lesznek túl, és a helyezésük és esetleges pontszerzésük kizárólag rajtuk múljon.

A hatodik futamára készül a BMW Racing Team Toth két magyar versenyzője a Superbike-világbajnokság csúcskategóriájában. Noha most bőven kellett volna idő a Donnington Parkban tapasztalt számtalan technikai gond kijavítására, a szerelők kemény munkájának köszönhetően mind ifjabb Tóth Imre, mind pedig Sebestyén Péter motorja rajtra készen várja a sepangi hétvégét.

Az eddig nagyon kevés ezres tapasztalattal rendelkező Sebestyén Péter nagyon elszántan készül a maláj versenyre, ugyanis két hete nem sikerült megfutnia a limitidőt – az utolsó esélynél, a warm up alatt el is esett az esőben –, így nem állhatott rajthoz a futamokon. A 20 éves motoros ígéri, annak ellenére szeretne jó eredményt elérni, hogy tisztában van azzal, miben vannak lemaradva a legjobbaktól.

Superbike - világbajnokság Sepangban

„A balul sikerült brit verseny után folytattam a fizikális felkészülést, illetve egyszer elmentem Németh Balázzsal a Kakucsringre motorozni. Nem könnyű ilyen helyzetben az esélyekről bármit mondani, hiszen a stílusváltást követően Imolában nagyon jó tempóra voltam képes az edzéseken és a versenyen is, míg a Donnington Parkban mutatott teljesítményemet szeretném minél hamarabb elfelejteni.

Szörnyű megélni, hogy akármit teszünk, az elmaradásaink miatt szinte esélytelenek vagyunk a jó eredményre. Pedig a csapat, és mi, versenyzők is mindent megteszünk azért, hogy megfelelő teljesítményt nyújtsunk. Ilyen helyzetben még nem voltam eddigi pályafutásom során, de nincs más hátra, teszem a dolgom. Bőven van még mit tanulnom, gyorsulnom ebben a kategóriában, és úgy vélem, minden kis apró részsikernek örülnünk kell, amit elérünk a pályán. Nagyon koncentrálok az egész hétvégén, és abban reménykedem, hogy ezúttal legalább technikai gondok nélkül megússzuk az előttünk álló napokat” – árulta el Sebestyén Péter.

Ifjabb Tóth Imre már motorozott a maláj pályán, igaz, öt évvel ezelőtt még a Moto GP 250-es kategóriájában. Úgy véli a sepangi ring vonalvezetése kedvező a nagy motoroknak, és abban reménykedik, hogy a borzasztóan sikerült előző futamok után végre technikai problémáktól mentes hétvégét teljesíthet.


Superbike - világbajnokság Sepangban

„Már nagyon vártam, hogy újra visszatérjek 2009 után erre a helyszínre. Kedvelem ezt az országot, és a pálya is mindig tetszett, aminek a vonalvezetése ennek a kategóriának még jobban kedvez. Nagyon várom már az edzéseket, hiszen pszichésen és fizikálisan is felkészültem a feladatra, illetve a párás, meleg időjárás okozta megterhelésekre. Az eddigi sikertelenségek lelkileg kicsit megtörtek, én sem erre számítottam, de a Superbike géposztályban én is újonc vagyok, kell egy kis idő, amíg belerázódom. Eddig rengeteg technikai problémánk volt – ami csak az egyik oka a gyengébb szereplésünknek –, de most talán nekünk is szerencsénk lesz.

A telemetriásunk egy olyan motorvezérlő mappát hozott erre a futamra, ami szerinte mindenképpen megoldja a gondjainkat, és a motor úgy működik majd, ami elvárható a BMW-től. A blokk és a futómű is tudná hozni a jó eredményeket, ám eddig a beállításokkal hadilábon álltunk. Nagyon szeretném, ha a versenyeken már csak rajtam múlna a jó eredmény elérése. Bízom benne, hogy most minden összeáll, és végre képes leszek előrébb kerülni és legyőzni az előttem lévő EVO Kawasakikat” – jelentette ki Imi.

Kulcsszavak: BMW Racing Team Toth, Ifjabb Tóth Imre, motorsport, Sebestyén Péter, Superbike
 
Gyutai Adrián: „Van erő a Hondámban” Gyutai Adrián: „Van erő a Hondámban” Superbike - világbajnokság Sepangban Gyutai Adrián: pokoljárás után dobogó Superbike - világbajnokság Sepangban Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom” Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Superbike - világbajnokság Sepangban Magyar aranyak Kecskeméten
 
Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen

Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen

2014. június 03.
33 ezer néző, köztük nagyon sok Audi rajongó, az Audi importőr és a győri Audi gyár munkatársai látványos hétvégi DTM-fordulóban, illetve az Audi RS 5 DTM autók kiváló szereplésében volt része a Budapest melletti Hungaroringen. 
Részletek

Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen

Miguel Molina a versenyen másodikként ért célba, és ezzel a Német Túraautó-bajnokságban mindezidáig pályafutása legjobb eredményét érte el. Az Audi hat versenyautójával az első tíz között ért célba, így megvédte vezető helyét a gyártók pontversenyében. A verseny során a leggyorsabb köridővel ugyancsak egy Audi RS 5 DTM büszkélkedhet.

Az Audi szempontjából a nap hőse Miguel Molina volt az Audi Sport Team Abt Sportsline csapat Audi Sport Audi RS 5 DTM volánja mögött. A spanyol pilótát, noha nem a saját hibája miatt, a legutolsó helyre sorolták vissza az előző két DTM versenyen. A Hungaroringen Molina, mint az Audi legjobb versenyzője, a harmadik helyről kezdte a versenyt, és a második helyen ért célba 41 izgalmas kör megtétele után. Mindezt annak ellenére, hogy a start után Molina visszaesett a nyolcadik helyre.

Az első körben Molina négy helyet szerzett vissza. A 13. körnél az Audi pilótája megelőzte Antonio Felix da Costa BMW-jét, és mielőtt a kötelező kiállásra kiment volna, a 19. körben megelőzte a korábbi Forma 1-es versenyzőt, Timo Glockot. Ezt követően a „Magic” Molina volt az egyedüli pilóta a pályán, aki képes volt tartani az ütemet a későbbi győztessel, Marco Wittmann-nal.

„Nagyon boldog vagyok ezzel a második hellyel mindazon balszerencse után, amit a korábbi két futamon elszenvedtem"- mondta a spanyol versenyző. „Szeretném nagyon szépen megköszönni az Audi Sport-nak és az Abt Team-nek, hogy ezt a fantasztikus autót biztosították nekem". Sajnos, a start nem volt igazán remek, mert egyébként még ennél is jobb eredményt érhettem volna el. Az a tény, hogy mégis sikerült megszerezni a második helyet, óriási, azt mutatja, hogy mennyire jó az Audi RS 5 DTM".

Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen

Molina csapattársa, Edoardo Mortara ugyancsak nagy benyomást gyakorolt a versenyen mutatott szereplésével. Az olasz versenyző Molinához hasonlóan a puhább opcionális abroncsokkal kezdte meg a versenyt és a tizenkettedik helyéről indulva, gyorsan felküzdötte magát a negyedik helyre.

Miután a gumikat standard abroncsokra cserélte, látványos párharcot vívott Timo Glock-kal, amit Mortara képes volt a maga javára fordítani és megnyerni. A verseny vége előtt csupán három körrel az Audi pilótája kénytelen volt átengedni a harmadik helyet Bruno Spenglernek, az egyik olyan pilótának, aki opcionális abroncsokkal autózva a verseny második részében helyezésről helyezésre jött fel.

Ugyanezt a stratégiát alkalmazta Adrien Tambay a Playboy Audi RS 5 DTM volánjánál, Jamie Green az Audi Sport Team Rosberg csapat Hoffmann Group Audi RS 5 DTM autójával, valamint Mattias Ekström a Red Bull Audi RS 5 DTM autóban, akik a verseny egy látványos záró szakaszával megszerezték az ötödik, a hetedik és a kilencedik helyet. Ezzel ellentétben a címvédő Mike Rockenfellert a Audi Sport Team Phoenix csapat Schaeffler Audi RS 5 DTM autójával kemény standard gumikkal autózott, és a hatodik helyről a tízedikre esett vissza az utolsó négy kör folyamán.

Nico Müller az Audi Financial Services Audi RS 5 DTM kocsijában csak alig maradt le az első pontszerző helyezéséről a Német Túraautó-bajnokságban. A fiatal svájci versenyző a versenyen elég nagy előnnyel érte el a leggyorsabb köridőt, és éppen a nyolcadik helyen autózott, amikor kocsiját Timo Glock "megpörgette”az utolsó körben és emiatt Müller a tizenkettedik helyre esett vissza.

Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen

Timo Scheider-t röviddel a start után egy BMW meglökte, és emiatt az AUTO TEST RS 5 DTM kocsijával  a megsérült hátsó felfüggesztés miatt a tizenegyedik körben ki kellett állnia.

„Győri gyárunk alkalmazottainak izgalmas és eseménydús versenyt ígértem, és azt hiszem, megtartottuk a szavunkat"- mondta Dieter Gass, az Audi Sport DTM vezetője. Volt néhány  kemény csata a pályán a verseny során, és természetesen elfogadható eredmény a második, negyedik  és ötödik helyezés,  figyelembe véve, hogy az időmérők finoman szólva sem sikerültek tökéletesekre számunkra. Különösen örülök Miguel (Molina) helyezésének, mert Miguelnek sikerült megszabadulnia az első két verseny balszerencséitől, és teljesen megérdemelten szerezte meg a második helyet. Ő volt ma az egyedüli pilóta, aki igazán veszélyeztethette volna Marco Wittman győzelmét. Most, mint éllovasok megyünk haza az otthoni fordulóra, Nürnbergbe, célunk, hogy ott megszerezzük a szezon első győzelmét a DTM-ben."

Kulcsszavak: Audi Sport, autósport, DTM, hungaroring, túraautó, túraautó-vb
 
Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen Ismét BMW-vel versenyez Alex Zanardi Dakar - Peterhansel újból az élen Dakar - Peterhansel újból az élen Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen Szikszón épül az új Hungaroring Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon
 
Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája

Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája

2014. június 02.
A DTM ezen a hétvégén 1988 óta először vendégeskedett a Hungaroringen.  A Mercedes-Benz DTM pilótája, Robert Wickens (FREE MAN´S WORLD Mercedes AMG C-Coupé) a DTM magyarországi visszatérésén a tizenegyedik helyen ért célba.
Részletek

Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája

A Mercedes ifjonca, Pascal Wehrlein (gooix Mercedes AMG C-Coupé) a 14. helyen fejezte be a futamot. Kollégái, Daniel Juncadella (Petronas Mercedes AMG C-Coupé), Vitaly Petrov (DTM Mercedes AMG C-Coupé) és Paul Di Resta (DTM Mercedes AMG C-Coupé) a 16. és a 18. pozícióban élt célba.

Az előző, oscherslebeni futam győztese, Christian Vietoris (Original-Teile Mercedes AMG C-Coupé) 36 kör után idő előtt kiesett. Márkatársa, Gary Paffett számára a szezon harmadik versenye már egy kör után véget ért. EURONICS Mercedes AMG C-Coupé versenyautója egy másik járművel való ütközés során megsérült, ezért kénytelen volt a boxban feladni a versenyt.
A következő verseny: a szezon negyedik DTM futamára június 28. és 29. között a nürnbergi Norisringen kerül sor.

Robert Wickens (25 esztendős, kanadai, FREE MAN´S WORLD Mercedes AMG C-Coupé):
•11. helyezett

„A tizenegyedik hely megszerzése jelenlegi helyzetünkben annak ellenére is tisztességes eredmény, hogy sajnos ez a pontszerzéshez még éppen nem elegendő. Tudtam, hogy van abban némi kockázat, hogy a 17. helyről a lágyabb keverékű abroncsokkal rajtolunk el.  Hiszen amennyiben ezek után a forgalomban ragadunk, a gumikban rejlő előnyöket nem leszünk képesek kiaknázni. Ám a verseny nagy részében a hetedik helyen vezettem, s reménykedtem abban, hogy ezt meg is tudom tartani. Sajnos nem így történt.

Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája

Az választott abroncsokkal teljesítményünk tisztességes volt és a csapat fantasztikusan teljesített a boxkiállások során.  Most csapatként kell összetartanunk és továbbra is keményen kell dolgoznunk. A szezon kezdete óta lépésről lépésre fejlődünk: már jobban érzem magam az autóban, és úgy gondolom, hogy egyre jobb úton járunk.”

Wolfgang Schattling, a DTM csapat marketing és kommunikációs vezetője:

„Gratulálunk Marco Wittmann-nak és a BMW-nek a budapesti győzelemhez. Az adottságainkra tekintettel nem várhattunk sokat ezen a hétvégén. Azonban pilótáink köridőit és azt a fejlődést, amit ezen a hétvégén az autóinkkal elértünk, pozitívan értékelhetjük. Noha megígérni nem áll módomban, de remélem, hogy a Norisringen újabb lépést tehetünk majd ebbe az irányba. Robert kiválóan vezetett ezen a futamon, emiatt sajnálom, hogy a sors nem jutalmazhatta egy pontszerző hellyel.“

A futam végeredménye: az első 10 helyezett

Helyezés    Pilóta    Gyártó    Köridő/hátrány
1    Marco Wittmann    BMW    1:08.35,291
2    Miguel Molina    Audi    +6,615
3    Bruno Spengler    BMW    +21,842
4    Edoardo Mortara    Audi    +29,960
5    Adrien Tambay    Audi    +30,112
6    Maxime Martin    BMW    +30,357
7    Jamie Green    Audi    +34,403
8    Antonio Felix da Costa    BMW    +34,560
9    Mattias Ekström    Audi    +34,826
10    Mike Rockenfeller    Audi    +36,017

Kulcsszavak: autósport, DTM, hungaroring, mercedes-benz, túraautó, túraautó-vb
 
Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon Jedlóczky L Márk újra versenyben, ismét hazai pályán! Jedlóczky L Márk újra versenyben, ismét hazai pályán! Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben
 
Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra

Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra

2014. május 31.
Hétvégén felzúgnak az Audi RS 5 DTM versenyautó motorjai a Hungaroring-i versenypályán, hiszen a DTM 26 év után tér vissza Budapestre. A címvédő bajnok, Mike Rockenfeller a pontverseny első helyezettjeként érkezik a szezon harmadik futamára a Hungaroringre, ahol már mindhárom gyártó pilótái találkozhattak a szezon előtti teszten.
Részletek

Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra

Összesen 1633 kört, azaz 7154 kilométert tett meg az Audi nyolc versenyzője április elején a mogyoródi versenypályán. Most hétvégén pedig kiderül, hogy az új DTM (Német Túraautó-bajnokság) első magyar fellépésére való felkészülésként ki használta ki legjobban a hivatalos tesztnapokat. Az Audi legénység „üldözöttként” érkezik a Hungaroringre, hiszen a harmadik futam előtt a pilóták pontversenyében Mike Rockenfeller áll az élen, az Audi Sport Team Phoenix a csapatok értékelését vezeti, míg a márkák között az Audi az első.

Nagy várakozás övezi a 4,381 kilométeres körével a szezon második leghosszabb pályáján rendezett versenyt. „Mintha csak egy DTM versenyautóhoz tervezték volna” – hangzik a pilóták véleménye az igényes pályáról, amelyet vegyesen gyors és lassabb kanyarok, valamint izgalmas kombinációk jellemeznek. Különösen fontos lesz az időmérő edzés, hiszen jóformán a célegyenes végi féktáv kínálja az egyetlen előzési lehetőséget, vagyis egy jó rajthely döntő lehet.

A négykarikás márka piacvezető a prémium szegmensben Magyarországon, autói neve egyet jelentenek a sportos autózás élményével. „Az Audi RS 5 DTM olyan egyedi sportos autó, amellyel az Audi közvetlen kapcsolatot teremt DTM-versenyautója és a márka nagysikerű sorozatgyártású termékei között. Az RS rövidítés az Audi legsportosabb modelljeit jelöli, emellett a jelenlegi RS 5 és az RS 5 DTM igen hasonló menetteljesítményekkel rendelkezik, ezért is tökéletesen illenek egymáshoz. Az Audi pilótái sok rajongó támogatására számítanak a hungaroringi futamon” – mondta az esemény alkalmából Mátrabérci Sándor az Audi márkaigazgatója.

Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra

Kulcsszavak: audi, Audi RS 5, Audi Sport, autósport, DTM, hungaroring, túraautó, túraautó-vb
 
Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra 12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akarat Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki Opel Családi Nap a Hungaroringen Opel Családi Nap a Hungaroringen Az Audi a legjobb európai márka a Consumer Reports 2017-es megbízhatósági felmérésén Az Audi a legjobb európai márka a Consumer Reports 2017-es megbízhatósági felmérésén A prémium szabadidő-autó március 16-tól rendelhető Európa-szerte A prémium szabadidő-autó március 16-tól rendelhető Európa-szerte
 
Huszonhat év után először a Hungaroringen versenyez a Német Túraautó Bajnokság mezőnye

Huszonhat év után először a Hungaroringen versenyez a Német Túraautó Bajnokság mezőnye

2014. május 30.
A DTM-ben a Mercedes-Benz hét pilótával áll rajthoz, többen közülük korábban már rajthoz álltak Magyarországon.
Részletek

26 év után ismét DTM futam a Hungaroringen

A csillagos márka Christian Vietoris révén futamgyőzelmet szerzett az előző, oscherslebeni futamon, ennek ellenére a hétvégén kiélezett küzdelem várható a három német prémium autómárka versenyében.

Vasárnap délután 41 körös, azaz 179,621 kilométeres versenytávú futamot teljesít a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye a Hungaroringen. A pilótáknak egy kör alatt összesen hét jobb- és hét balkanyarral kell megküzdeniük, a pole pozíciótól az első kanyar távolsága 610 méter. A Mercedes-Benz csapata a bajnokságot szervező ITR kollektív tesztjén, április elején már ismerkedett a pályával, akkor Christian Vietoris érte el a legjobb köridőt.

A csapat tagjainak nyilatkozatai

Christian Vietoris (25 esztendős, német, Original-Teile Mercedes AMG C-Coupé):
-Az előző, oscherslebeni versenyen élete első DTM győzelmét aratta
-2010-ben két második helyet szerzett a Hungaroringen a GP2 mezőnyében

„Azzal a céllal vágtam neki az idei szezonnak, hogy megszerezzem az első DTM győzelmemet. A hockenheimi nehéz szezonkezdet után soha nem gondoltam volna, hogy ez már ilyen hamar valóra válik. A csapatom kiváló munkát végzett Oscherlebenben, minden remekül működött, az autó, a boxkiállások, a stratégia egyaránt tökéletes volt a nehéz körülmények közepette is. Ugyanakkor, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy még mindig nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy bármilyen körülmények közepette nyerni tudjunk. Oscherslebenben viszont megmutattuk, hogy a körülmények függvényében a lehető legjobb eredmények elérésére törekszünk, hatékony csapatmunkával és átgondolt stratégiával kezeljük a helyzetet. A következő hetek során sok teendőnk van, hogy javítsuk az autóink teljesítményét minden időjárási körülmény közepette.” 

26 év után ismét DTM futam a Hungaroringen

Paul Di Resta (28 esztendős, skót, DTM Mercedes AMG C-Coupé):
-Három alkalommal indult a Forma-1 mezőnyében a Hungaroringen
-A 2011-es Magyar Nagydíjon a hetedik helyet szerezte meg

„Budapest egy igazán remek város, amelyet a Forma-1 kapcsán már lehetőségem nyílt megismerni, így nagyon örülök, hogy a pálya ismét visszatért a DTM versenynaptárába egy ilyen hosszú szünet után. A szezon előtt már teszteltünk a Hungaroringen, ez alapján már vannak tapasztalataink, amelyekre alapozhatunk. Ennek ellenére rengeteget kell még tanulnunk a pályáról és a beállításokról, különösen azért, mert nagyon össze kell tartanunk, hogy javítsuk autóink teljesítményét.”

Gary Paffett (33 esztendős, angol, EURONICS Mercedes AMG C-Coupé):
-Pályafutása 105. DTM futamára készül a Hungaroringen

„Nagyon szeretek új pályákon vezetni, bár a Hungaroringet már elég jól ismerem a tesztekről és több alkalommal jártam már itt forma-1-es tesztpilótaként is. A budapesti pályán előzni igazi kihívás, kicsit hasonlít az előző, oscherslebeni hétvégére. A pályán számos kanyar, viszont kevés egyenes található. A kanyarok legtöbbje közepesen gyors, de vannak tempósabbak is. Érdekes pálya és nagyon élvezetesnek ígérkezik, különösen opciós abroncsokon.”

Vitaly Petrov (29 esztendős, orosz, DTM Mercedes AMG C-Coupé):
-2006 és 2012 között minden évben versenyzett a GP2-ben és a Forma-1-ben
-2010-ben első forma-1-es versenyén az ötödik helyet szerezte meg

„Jól ismerem a pályát a GP2-ben és a Forma-1-ben eltöltött időkből, de ez nem jelenti azt, hogy bármilyen előnyöm is származna ebből. Éppen ellenkezőleg, a szezonnyitó alkalmából Hockenheimben azt figyeltem meg, hogy a DTM autóval új hozzáállással kell közelítenem a pályákhoz és a vezetési stílusomon változtatnom kell. Szeretem a Hungaroring hangulatát, Budapest csodálatos város és a versenyhétvégéken mindig remek a légkör.”

26 év után ismét DTM futam a Hungaroringen

Robert Wickens (25 esztendős, kanadai, FREE MAN’S WORLD Mercedes AMG C Coupé):
-2010- ben a GP3 mezőnyében már versenyzett Budapesten
-Egy 4. és egy 2. helyet szerzett a Hungaroringen a GP3 mezőnyében

„Budapest gyönyörű és a pálya nagy kihívásokat támaszt, egy dobogós helyet szereztem is már a GP3-ban. A sok szűk, kanyargós szakasz és a kevés egyenes miatt olyan, mintha egy utcai pályán versenyeznénk, pedig ez egy épített versenypálya. A versenyzőket egy kör a Hungaroringen alaposan megdolgoztatja, alig van néhány hely, ahol pihenni lehet.”

Daniel Juncadella (23 esztendős, spanyol, Petronas Mercedes AMG C-Coupé):
-négy Formula BMW futamon vett részt a Hungaroringen 2008-ban és 2009-ben
-két győzelmet és egy dobogós helyet szerzett

„Nagyon várom a magyar futamot. Az első győzelmemet a Formula BMW-ben a Hungaroringen arattam 2008-ban, másnap pedig ismét nyerni tudtam.  Erre mindig örömmel gondolok vissza. A sok kanyar miatt a pálya nagyon megterhelő a versenyző és az autó számára egyaránt. Fizikailag a futam sokat fog kivenni a versenyzőkből, mivel nincsenek egyenesek és egy másodpercnyit sem lehet pihenni.”

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport vezetője:

„Hosszú évek óta jól ismerjük a Hungaroringet a Forma-1-ből, így személyesen is megtapasztalhattuk a rajongók óriási lelkesedését a motorsportok iránt. Budapest nagyon fontos a Mercedes-Benz számára, nagyon várjuk, hogy kecskeméti gyárban dolgozó több mint 3400 kolléga közül sokan szurkoljanak majd nekünk a pályán. A mindennapok során a B-osztályt és a Mercedes-Benz CLA-t készítik, a mi dolgunk pedig, hogy izgalmas show-t rendezzünk nekik a DTM hétvégén. Az idei első győzelmünk az előző, oscherslebeni versenyen további motivációt jelent. Ugyanakkor, tudatában vagyunk, hogy a győzelmünk bizonyos körülményeknek volt köszönhető, ezért fáradhatatlanul fogunk dolgozni, hogy a száraz pályás teljesítményünket is javítsuk.”

Kulcsszavak: autósport, DTM, hungaroring, mercedes-benz, túraautó, túraautó-vb
 
A Hungaroring Rescue Team-nél debütál az új SsangYong Rexton és Musso Grand Pick-Up A Hungaroring Rescue Team-nél debütál az új SsangYong Rexton és Musso Grand Pick-Up 56. Mecsek Rallye: Mindenki nyerni szeretne a Peugeot Kupában! 56. Mecsek Rallye: Mindenki nyerni szeretne a Peugeot Kupában! Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Yvan Muller győztesként, José maría López világbajnokként zárta a hétvégét Világversenyen a magyar mérnökhallgatók napelemes autója Világversenyen a magyar mérnökhallgatók napelemes autója Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni
 
Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen

Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen

2014. május 29.
A hétvégén 26 év szünet után tér vissza a Hungaroringre a német túraautó-bajnokság (DTM), amelynek mezőnye az idei szezon harmadik futamán köröz majd a mogyoródi aszfaltcsíkon.
Részletek

Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen

A legnagyobb német autógyárak közül ebben az évben az Audi, a Mercedes-Benz és a BMW képviselteti magát a sorozatban, amelyben kilenc csapat 23 pilótája szerepel.

A versenyzők közül hármat, a skót Paul di Restát, a német Timo Glockot és az orosz Vitalij Petrovot a Forma-1-ből is ismerhetik a nézők. Tavaly a német Mike Rockenfeller nyerte a bajnokságot egy Audi volánja mögött, így ő címvédőként érkezik a magyar pályára. Az autók 1100 kilogrammos zárt karosszériás versenygépek, amelyek hatsebességes váltóval vannak felszerelve, a szakértők többsége szerint szinte Forma-1-es technológiával. A gépeket 4000 köbcentiméteres V8-as motorok hajtják, amelyek 460 lóerő körüli teljesítményűek, az autók végsebessége 270 km/óra.

A versenytáv 170 kilométer lesz a Hungaroringen, pontokat az első tíz helyezett szerez sorrendben 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 megosztásban. A DTM idei szezonja 10 fordulóból áll, a hat németországi, illetve a magyar futam mellett Ausztriában, Oroszországban és Kínában is versenyez majd a mezőny.
A Hungaroringen péntek délután ismerkednek először a pályával a versenyzők, majd szombaton szabadedzés és időmérő edzés következik, vasárnap 13.30 órakor pedig elrajtol a futam.   

Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen

Az érdeklődők a betétprogramok során a Forma-3-as Európa-bajnokság, a német Porsche Carrera Kupa, valamint a Maserati Trofeo versenyeit is megtekinthetik. A Hungaroring Sport Zrt. honlapja szerint szombaton és vasárnap ingyenes buszjáratokat indítanak az Árpád hídtól Mogyoródra, és vissza. A jegyek különböző árkategóriákban vásárolhatóak meg elővételben és a helyszínen, erről részletes információkat találnak az érdeklődők a www.hungaroring.hu weboldalon.

Kulcsszavak: autósport, DTM, hungaroring, túraautó, túraautó-vb
 
Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Féktávok versenye Féktávok versenye Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt Magyar Nagydíj - Bianchira emlékeztek a rajt előtt Huszonhat év után a hétvégén újra DTM a Hungaroringen Michelisz 8. helyen zárt Monzában
 
Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot

Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot

2014. május 26.
Kiss Norbert, az OXXO Energy Truck Race Team pilótája nyerte a kamion Európa-bajnokság szezonnyitó, misanói hétvégéjének vasárnapi első futamát.
Részletek

Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot

A 29 éves szombathelyi pilóta kamion Eb-s pályafutásának második elsőfutamos győzelmét aratta, az elsőt tavaly szerezte meg. Ennek azért nagy a jelentősége, mert a nyitóversenyeken magasabb pontszámokkal díjazzák az első hat helyen célba érő pilótákat.

A délelőtti időmérő edzésen Kiss a szombati naphoz hasonlóan nagy fölénnyel, fél másodperces előnnyel szerezte meg a pole pozíciót a címvédő német Jochen Hahnnal szemben. Csapattársa, a 17 éves Major Benedek tizedik helyen zárta a kvalifikációt.

Az első futamon Kiss rosszabbul kapta el a repülőrajtot, mint Hahn, de az első kanyarban ennek ellenére megőrizte vezető pozícióját, majd folyamatosan elhúzott üldözőitől. A 12 körös táv felénél már magabiztos, négy másodperces előnnyel vezetett, ezt a leintésig 5.4 másodpercre növelte, azaz nagyon simán győzött. Major a starttól kezdve a 9-10. helyért volt csatában, végül kilencedikként intették le.

Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot

A második versenyt a szabályok miatt - az első futam első nyolc helyezettje fordított sorrendben áll fel a rajtrácsra - Kiss a nyolcadik, Major a 10. pozícióból kezdte meg. A startnál Kiss nagyszerűen jött el, az első kanyarkombináció után már ötödik volt, Major közben nyolcadiknak jött fel. Az élen az első hat helyezett szorosan követte egymást, öt körrel a leintés előtt pedig élesedni kezdett a csata, melynek során a spanyol Antonio Albacete "meglökte" Kisst, mindketten megpördültek és visszaestek. Major technikai gondokra panaszkodott, szintén visszacsúszott, végül Kiss a 10., Major a 11. helyen ért célba.

Kiss azt mondta az MTI-nek, hogy összességében nagyon büszke a csapat vasárnapi teljesítményére.
"Sikerült pole pozícióba kerülni, majd az első versenyt viszonylag simán hoztuk, akkor vezettük a bajnokságot" - nyilatkozta a pilóta hozzátéve, hogy a második futamon igyekezett visszafogottan vezetni, de a negyedik helyre már csak olyan áron tudott feljönni, hogy közben hátulról meglökték, emiatt defektet kapott. "Ezután már nem volt esélyem a jó eredményre, ráadásul még ki is löktek, így csak egy pontot szereztem, ami a bajnokság szempontjából nagyon kevés".

Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot

Kiss az első versenyhétvége után négypontos lemaradással a második helyen áll összetettben a címvédő Hahn mögött. Major az első futamról azt mondta, sokáig tudta tartani a nyolcadik helyet, egyik riválisa azonban egy határozott, agresszív előzéssel maga mögé utasította.

"Ez benne van a kamionversenyzésben, én is így csináltam volna, más kérdés, hogy visszatámadni már nem tudtam, mert túlhevültek a gumik" - értékelt a 17 éves versenyző, aki megjegyezte, a második versenyen műszaki hiba miatt nem tudott ideális féktávokat venni, így bár 3-4 kör erejéig a nyolcadik pozícióban haladt, mögötte érkező riválisa szabályos előzésekor kisodródott a kavicságyba, onnan pedig csak a 11. helyre tudott visszajönni.

A 2011-ben tragikus körülmények között elhunyt San Marinó-i motorversenyzőről, Marco Simoncelliről elnevezett pályán szombaton Kiss megnyerte a második futamot, az elsőn pedig műszaki hiba miatt ötödik lett. Major előbb kilencedik volt, majd a második versenyt váltóprobléma miatt feladta.

A kamion Eb húsz pilótát számláló mezőnyében az idén hat gyártó, az MAN, a Renault, a Scania, az Iveco, a Freightliner és a Mercedes-Benz képviselteti magát.

Kulcsszavak: autósport, kamion, OXXO Energy, OXXO Energy Truck Race Team, versenykamion
 
Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen Michelisz a lendületben és a hangulatban is bízik a Hungaroringen Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Kiss Pál Tamás megnyerte a Rallycross Ob első futamát Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez Michelisz Norbert 2017-ben is a Hondánál versenyez
 
Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját

Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját

2014. május 21.
A múlt hétvégén összesen 65 000 néző volt kíváncsi a DTM második eseményekben gazdag futamára, amelynek során az eső, a biztonsági autó és a gumiabroncsok állapota tette próbára a versenyzőket.
Részletek


Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját

A nap nagy győztesesei között találjuk a címvédő Mike Rockenfellert, aki az Audi Sport Team Phoenix Schaeffler Audi RS 5 DTM versenyautójával második helyen végzett, és összetettben megszerezte a vezető helyet a pilóták versenyében. Az Audi a gyártók és a csapatok versenyében egyaránt az élre került.

Pontosan a futam kezdetére az Oschersleben-i pálya felett elkezdett esni az eső. Azok a pilóták, akik a hagyományos, keményebb gumiabroncsokkal kezdték a versenyt, egyre inkább veszítettek helyezésükből, ahogyan a pálya felülete egyre nedvesebb lett. Ezek között volt Mike Rockenfeller is, aki a 19. helyre csúszott vissza. A csapat döntése, hogy a címvédő bajnokot korai bokszbeállásra hívják, szerencsés lépésnek bizonyult. Miután a biztonsági autó - összességben háromszor - bejövetele is segítette a tavalyi bajnokot, Rockenfellernek sikerült visszaszereznie az elvesztett helyeket, és a futam végén szorosan, másodikként 0,675 másodperccel lemaradva ért célba a győztes Christian Vietoris  mögött.

"Kaotikus verseny volt"- mondta Rockenfeller a futam után. "Hagyományos gumikkal kezdtem és a futam elején az időjárási körülményeket figyelembe véve ez nem volt jó választás. Úgy tűnt, hogy számomra a versenynek vége. Ám a Phoenix csapat ekkor kiváló döntést hozott, és pontosan a megfelelő pillanatban rendelt be engem a bokszba gumicserére. Még a győzelem is lehetséges lett volna, de a második hely is jó eredmény. Nagyon sok pontot szereztünk, és összetettben megszereztük az első helyet. Nagyon sikeres nap volt számunkra. Nagy-nagy köszönet az Audinak és a Phoenix csapatnak!"

Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját

Az Audi Sport Abt Sportsline csapat versenyzőjével Eduardo Mortaraval az  Audi két pilótája volt a dobogón, ugyanúgy mint két hete a szezonnyitó versenyen Hockenheim-ben.  Az olasz versenyzőt a hektikus kezdeti szakaszban Pascal Wehrlein meglökte, megpördült és visszaesett a 21. helyre. A kötelező bokszkiállását Mortara is előrehozta, és a Vietoris-szal és Rockenfellerrel folytatott elszánt küzdelmet követően feltornázta magát a harmadik helyre.

Nagyon látványos "visszatérést" mutatott be Miguel Molina is, aki az Audi Sport Audi RS 5 DTM volánja mögött visszamenőlegesen vesztette el a magabiztosan megszerzett pole pozícióját szombaton, miután megsértette a technikai szabályzatot, és a versenyt az utolsó helyről kellett kezdenie. A leggyorsabb versenykör eredményével és a hatodik hellyel a spanyol pilóta megerősítette szombati teljesítményét.

A futam tragikus hőse  Jamie Green volt, aki az Audi Sport Team Rosberg csapatának Hoffmann Group Audi RS 5 DTM versenyautójával utolérhetetlen volt, a tízedik helyről  küzdötte föl magát az élre, és több mint tíz másodperces előnyt szerzett, amit aztán a későbbiekben a biztonsági autó bejövetelei miatt elveszített.  Végül is Green kockáztatott, áttért a slim gumikra, de az utolsó körnél megcsúszott, és elvesztette a lehetséges hetedik helyet.

Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját

Adrien Tambay-val (Playboy Audi RS 5 DTM) és Timo Scheiderrel (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) együtt Jamie Green biztosította, hogy a verseny nagy részén az első, a második és a harmadik helyen Audi volt. A biztonsági autó bejövetele az ő számukra is tönkretette a versenyt. A hetedik (Scheider) és a tizedik (Tambay) hely csupán apró vigasz nekik.

A 13. helyen végzett Mattias Ekström (Red Bull Audi RS 5 DTM), a 16. helyen  Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM) nem szereztek pontot.

Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója elmondta, hogy a Német Túraautó-bajnokság hívei, szurkolói nagyon sok eseményt láthattak: elszánt páros versenyeket, kicsúszásokat, előzési manővereket és hazardírozást, ami a végén azokat jutalmazta, akik különösen nagy kockázatot vállaltak. Mike Rockenfellerrel és Edo Mortara-val mi szerencséseknek bizonyultunk, míg mások sajnos nem részesültek elismerésben, noha igazán jól teljesítettek a versenyben. Az Audi RS 5 DTM pedig ezen a hétvégén igazán remek teljesítményt mutatott!

"Ez egy őrült verseny volt, váratlan végkifejlettel" - mondta Dieter Gass, az Audi Sport DTM vezetője. "Amikor nekünk van a leggyorsabb autónk a mezőnyben, amikor három autónkkal az élen mi vezetünk hosszú időn át és több, mint tíz másodperces előnyünk van, akkor nyilvánvaló, hogy egy kicsit elszomorító, hogy végül is csak a második és a harmadik helyeket szereztük meg. Ám a mai nap egyfajta lutri volt, ami azoknak kedvezett, akik a legnagyobb kockázatott vállalták. Óriási, hogy ismét két pilótánk volt a dobogón, és az összetett versenyben megszereztük az első helyet a pilóták, a gyártók és a csapatok esetében is.  A versenynek két tragikus hőse is volt: Jamie Green, aki ma az esőben utolérhetetlen volt, de a végén mégis elismerés nélkül maradt. Ráadásként itt van Miguel Molina, aki a leggyorsabb kört tette meg. Ha nem az utolsó helyről indult volna, akkor bizonyára sokkal jobb eredményt ért volna el, mint a hatodik helyezés. Molina az idén rendkívül gyors."- mondta Dieter Gass.

Kulcsszavak: audi, autósport, DTM, gyorsasági
 
Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját Audi - Toborzónap 1200 álláskeresőnek Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport
 
A Citroen Racing Salzburgban

A Citroen Racing Salzburgban

2014. május 21.
Két hét szünet után a hétvégén Salzburgban folytatódik a FIA túraautó-világbajnoksága. A Citroen Racing jó versenyre számít ezen a pályán, ahol a légellenállás szerepe akár döntő is lehet.
Részletek

A Citroen Racing Salzburgban

A tabella élén a három Citroen-pilóta áll, mindhárman két-két futamgyőzelemmel. López, Loeb és Muller között kevesebb mint 30 pont a különbség.

A hétvégén folytatódik a WTCC, és vele a Citroen Racing hosszú, kilenc hetes folyamatos „turnéja”. Salzburg után sem lesz megállás, hiszen június 7-én és 8-án Moszkvában, míg június 20-tól 22-ig a belgiumi Spa-Francorchamps-ban méri össze erejét a mezőny. Ezután, a szezon félidejénél kis szünetet tartanak a csapatok, hogy felkészüljenek a tengerentúli (amerikai és ázsiai) futamoka.

„Elég feszített a tempó, hiszen a WTCC-vel párhuzamosan a WRC-programunk is folyik – hívja fel a figyelmet Yves Matton, a Citroen Racing igazgatója. – Azokban a percekben, amikor két hete a Slovakia Ringen Sébastien Loeb a győzelmet ünnepelte, Kris Meeke és Paul Nagle Argentínában állhatott a dobogón. Igazán felemelő érzés egy márka számára, hogy a FIA két világbajnokságában is ilyen remekül helytáll. Ilyesmi egyébként jó harminc éve nem fordult elő.”

A C-Elysée WTCC-k jelenleg tehát Salzburg mellett várják a bevetést. A Mozart szülővárosaként világhírű kulturális központtá fejlődött város közelében – egészen pontosan Plainfeldben – található az a versenypálya, amely már első ránézésre is igen gyors: két hajtűkanyart és egy sikánt leszámítva mind a 4241 méternyi aszfalt hosszú egyenesekből és gyors kanyarokból áll. Tavaly Yvan Muller 178 km/h átlagsebességgel szerezte meg az első rajthelyet – ennél gyorsabb átlagokat csak a monzai pályán szoktak elérni a versenyzők…

A Citroen Racing Salzburgban

„A Salzburgringen is most versenyzünk először, de tudjuk, mi vár ránk – mondja Xavier Mestelan, a Citroen Racing műszaki igazgatója. – Ez a pálya egyértelműen a motorokról és az aerodinamikáról szól. A C-Elysée WTCC-nek ez a két terület igazi erőssége, ezért arra számítunk, hogy a 60 kg-os ballaszt ellenére versenyben leszünk. Az autó egyéb tulajdonságai mellett az aerodinamikának is döntő szerepe lesz a megfelelő gyorsaság elérésében, így az időmérők egészen biztosan nagyon izgalmasak lesznek, főleg a második, ahol az autók együtt haladnak. Ott kell nagyon ügyesnek lenni ahhoz, hogy tovább tudjunk menni. A Q3-ban aztán már csak a pilótán múlik minden.”

Az idei szezon eddigi hét futamából hatot a Citroen nyert. A pilóták két-két győzelmet szereztek, a köztük lévő különbség az egyes versenyek történéseiből, illetve az esetenkénti kevésbé jó szereplésből adódik.

Egyelőre José-María López nyújtja a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt: marrákesi és franciaországi győzelmén kívül három második, egy negyedik és egy hatodik helyezése van. 25 pont különbséggel követi őt Sébastien Loeb, akinek nem jött össze a jó szereplés a Hungaroringen. A harmadik helyen – 29 ponttal López mögött – Yvan Muller áll, aki Marrákesben kiesett, Szlovákiában pedig elrontotta a rajtot.

„Nagyon öröm számunkra, hogy három ilyen kitűnő pilótánk van – hangsúlyozza Yves Matton. – Mindhárman azonos fegyverekkel küzdenek, és a sportszerűség határain belül szabad a verseny közöttük. Láttunk is már kisebb-nagyobb csatákat tőlük, de ezek hozzátartoznak a sportág sajátosságaihoz. Pechito ugyan a szezonkezdet óta vezeti a pontversenyt, de nincs behozhatatlan előnye, a helyzet bármelyik pillanatban bármilyen irányban változhat. Mindhárman jól tudják, hogy hétről hétre a lehető legjobb teljesítményt kell nyújtaniuk ahhoz, hogy riválisaikat maguk mögött tudhassák. Ausztriában is remek versenyre számítunk.”

Kulcsszavak: autósport, Citroen Racing, Citroen Total WTCC Team, Salzburg, wtcc
 
A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára A Ford Chip Ganassi Racing csapat készen áll, hogy visszatérjen a Circuit of the Americas versenypályára Herczigék ismét győztek Szombathelyen Herczigék ismét győztek Szombathelyen Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában A Citroën kisajátította magának a dobogót Szlovákiában
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 541 - 550