Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 551 - 560 |
A Hyundai Shell World Rally Team kihirdette a Lengyel-ralin érvényes felállását |
||
2014. május 20.
Három darab Hyundai i20 WRC áll majd rajthoz a FIA Rali világbajnokság (WRC) hetedik futamán, a június 26-29. között zajló Lengyel ralin, amelynek szakaszait Lengyelországban és Litvániában rendezik meg.
|
A Hyundai Motorsport versenyzői, Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul ismét az első számú csapatként indulnak a futamon a 7. számú autóban, míg a finn Juho Hänninen és Tomi Tuominen párosa sorban második alkalommal csatlakozik a csapathoz a 8. számú versenyautóban. Mivel a ralin gyors, lendületes murvás szakaszok lesznek, amelyek különösen jól kézre állnak a finn pilótáknak, az alzenaui csapat magától értetődő választásként döntött úgy, hogy Neuville mellett Hänninent állítja a rajtvonalra. Ahogy az korábban már ismert volt, a 20. számú Hyundai i20 WRC modellel Hayden Paddon és John Kennard kísérel meg pontot szerezni a Hyundai Motorsport N csapata számára. A WRC naptár következő állomásaként a Lengyel rali újszerű kihívást tartogat a Hyundai Shell WRT és pilótái számára egyaránt, hiszen most először indulnak ezen a versenyen. A Hyundai Shell World Rally Team részt vesz a nagy-britanniai Goodwood Sebesség-fesztiválon A Hyundai Motorsport is részt vesz az idei Goodwood Sebesség-fesztiválon; a Hyundai i20 WRC volánjánál a spanyol Dani Sordo ül majd. Ez lesz a Hyundai i20 WRC első nyilvános szereplése Nagy-Britanniában. Sordo a legendás 1,86 kilométeres Goodwood Hillclimb hegyi felfutón és a nézők körében rendkívül népszerű Forest Rally Stage erdei raliszakaszon is végig megy, naponta kétszer, június 27 és 29 között; a Lengyel rali hétvégéjén. A Hyundai i20 WRC megautóztatta a Pole Position újságíróját A Hyundai Shell World Rally Team örömmel osztja meg másokkal a Hyundai i20 WRC élményeit és izgalmait. Így ülhetett be a navigátor ülésébe Rosanna Tennant, az internetes autós sportmagazin, a Pole Position riportere. Rosannát maga Thierry Neuville vitte el egy útra a Hyundai i20 WRC fedélzetén Portugáliában. Kulcsszavak: autósport, Hyundai, Hyundai Shell World Rally Team, i20, wrc
|
|
|||||
|
||||||
Lotus Ladies Cup - Bende Adrienn tarolt Oscherslebenben |
||
2014. május 19.
Túl van az idei első versenyhétvégéjén a Lotus Ladies Cup. Az első két futamot Németországban, Oscherslebenben a DTM betétfutamaként rendezték meg.
|
Szombat reggel 9 órakor tíz Lotus Elise sorakozott fel a rajtrácsra. A pénteki időmérőn György Anett (Oxxo Energy Lotus Ladies Team) volt a leggyorsabb, így ő indulhatott a pole pozícióból, ám rögtön az első kanyarban elváltotta magát, így kiesett. Csapattársa Vogel Adrienn kiugrott a rajtnál, ezért boxutca áthajtásos büntetést kapott, így az utolsó helyen végzett. Az élen sokáig a német Catharina Felser (Team Catharina Felser Motorsport) autózott, de őt az utolsó körben megelőzte Bende Adrienn (Czollner Motorsport), aki korábban csapattársát, a holland Renate Wilschut-Sanderst is nagy csatában gyűrte le, de Renate így is a harmadik helyen ért célba. A vasárnap délutáni második futamra az időjárás esősre fordult, a lányok félig vizes pályán vágtak neki a 30 perc +1 körös versenynek. A rajtsorrendet, az első futam eredménye határozta meg (az első ötöt megfordítják), így a puerto ricoi Glory Fernandez startolhatott az élről. A rajtot azonban a svájci Andrina Gugger (BP Racing) kapta el a legjobban, aki néhány körön keresztül vezetett, de aztán megelőzte őt Renate Wilschut-Sanders és Bende Adrienn is. A két Czollner Motorsportos versenyző aztán megint nagy csatát vívott, amelyből ismét a magyar lány került ki győztesen, így Bende Adrienn két győzelemmel zárta a hétvégét, csapatban pedig szintén a Czollner Motorsport diadalmaskodott. A verseny legizgalmasabb jelenetét Marenec Fruzsina (Taronja Team) és Catharina Felser produkálta, miután a Sportklub műsorvezetője a célegyenes végén eltalálta a belassuló német lány Lotus Elise-ét. Catharina a sóderágyba csúszott, de tudta folytatni a versenyt. Fruzsit viszont pár körrel később az 5. helyről kiintették a versenybírók, mert annyira megsérült az autója, hogy folyamatosan alkatrészek hullottak le róla. „Az első verseny előtt jobban izgultam, pedig a másodikon részben vizes pályán kellett száguldanunk. Izgalmas csatát vívtam Vogel Adrival és a holland lánnyal is. Azt hiszem az idei év lesz a legkeményebb a Lotus Ladies Cup történetében, hiszen több nemzetközi tapasztalattal rendelkező versenyző is csatlakozott hozzánk, mint például a német Catharina Felser, aki rögtön az első versenyén dobogóra állhatott.” – mondta a kétszeres győztes, Bende Adrienn. A lányok hihetetlenül nagy népszerűségnek örvendtek a Német Túraautó Bajnokság idei második helyszínén, még a legnagyobb sztárok is szívesen fotózkodtak a Lotus Ladies Cup csinos pilótáival. Folytatás július 4-6., a Red Bull Ringen Ausztriában. Az első két futam teljes egészében megtekinthető a Sportklubon május 19-én hétfőn, 17.55-kor. Az első versenyhétvégéről pedig izgalmas kulisszatitkokat láthatnak majd a Sportlkub Meztelenül című magazinműsorában, csütörtökön 20 órától. Eredmények Időmérő: 1.György Anett – 1.53.280 2.Bende Adrienn – 1.53.379 3.Vogel Adrienn – 1.53.386 4.Andrina Gugger – 1.53.580 5.Catharina Felser – 1.53.588 6.Renate Wilschut-Sanders – 1.53.704 7.Marenec Fruzsina – 1.53.810 8.Veronika Vanyova – 1.53.913 9.Glory Fernandez – 1.55.378 10.Bujdosó Szilvia – 1.55.656 1.verseny: 1.Bende Adrienn 33:21.645 2.Catharina Felser +01.116 3.Renate Wilschut-Sanders +01.665 4.Andrina Gugger +11.566 5.Glory Fernandez +14.748 6.Fruzsina Marenec +15.085 7.Veronika Vanyova +31.187 8.Bujdosó Szilvia +32.090 9.Vogel Adrienn +37.318 György Anett – kiesett 2.verseny: 1.Bende Adrienn 31:28.333 2.Renate Wilschut-Sanders +0.802 3.Vogel Adrienn +1.073 4.Andrina Gugger +2.405 5.Catharina Felser +27.438 6.György Anett +27.811 7.Veronika Vanyova +39.111 8.Bujdosó Szilvia +39.856 Marenec Fruzsina– kiesett Glory Fernandez – kiesett Kulcsszavak: autósport, Bende Adrienn, Czollner Motorsport, Lotus Ladies Cup, OXXO Energy
|
|
|||||
|
||||||
Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe |
||
2014. május 17.
A DTM következő fordulójához érkezik május 16-18-án a Magdeburg melletti Oscherslebenben.
|
Az idénnyitó hockenheim-i futam betekintést adott abból, hogy a szurkolók mire számíthatnak az idei esztendőben: izgalmas akciókra egészen a kockás zászló lengetéséig, nagyon szoros, "testközeli" versengésre a helyezésekért, és a pilóták rendkívüli teljesítményére a mezőny élén. A Német Túraautó-bajnokságban az események gyorsan követik egymást. Az első három versenyt kéthetes időközökkel rendezik, és ebben a következő megálló az oschersleben-i 3.696 km-es pálya lesz. Míg a hockenheim-i pályán a hosszú egyenes szakaszokon a nagy sebességnél az aerodinamika játszott kulcsszerepet, addig a Oscherslebenben a gyors kanyarok és sikánok elsősorban leszorító erőt követelnek. A kanyarok levágása a pilótáktól nagy óvatosságot követel a verseny során, a mérnököktől pedig azt, hogy tökéletesen felkészített autókat biztosítsanak a versenyzőknek. Az Audi csapatai számos alkalommal sikeresen oldották meg mindkét feladatot a múltban. Egy Audi pilóta öt alkalommal érte el a legjobb kört a Magdeburg melletti pályán. Legutóbb éppen Matthias Ekström nyert 2011-ben. 2013-ban a Német Túraautó-bajnokságban résztvevő mind a nyolc Audi RS 5 DTM az első tíz helyezett között végzett, és így pontokat szerzett Oscherslebenben. Ennek megfelelően tehát nem meglepetés, hogy néhány pilóta különleges emlékekkel bír a pályáról. Timo Scheider itt ünnepelte legelső DTM sikerét, a bajnok Mike Rockenfeller pedig pályája kezdetén 2007-ben itt érte el első dobogós helyét. Az újoncnak számító Jamie Green pedig a pole pozíció és egy dobogós hely megszerzésével az elmúlt évben megmutatta, hogy végre méltó helye van az Audi csapatban. 2014-ben az Audi egy pole pozíciós, valamint Mattias Ekström és AdrienTambay által elért két dobogós helyezéssel hátszéllel érkezik Oscherslebenbe. Összességében négy pilóta ért el pontszerző helyeket a hockenheim-i szezonnyitó versenyen. Az első tizenegy helyen végzettek között hat Audi RS 5 DTM volt, amivel az Audi erős szezonkezdést tudhat a háta mögött. Az oscherslebeni pálya a Német Túraautó-bajnokságban önálló intézménynek számít, és már 2000-ben a DTM újraindulásakor szerepelt az éves versenynaptárban. A célegyenes végén a híres-hírhedt szoros bal-jobb kanyarkombináció különösen a verseny kezdetét teszi izgalmassá, és jó lehetőségeket biztosít az előzésre az egész verseny folyamán. Az első szakasz három balkezes kanyarja rendkívül népszerű a verseny pilótái között. A szurkolók azért szeretik, mert a lelátóról nemcsak a szakasz, hanem az egész pálya jól belátható, így nem maradnak le egyetlen egy eseményről sem a verseny folyamán. "Oschersleben egyértelmű kontrasztot mutat a szezonnyitó hockenheim-i futammal szemben, miután ez a pálya teljesen más tulajdonságokkal rendelkezik, és másfajta felkészítését követel meg az autóktól is. Ennek folytán ismét érdekes módon lehet majd értékelni, hogy ki hol tart az idény kezdetekor. Oscherslebenbe jó "útipoggyásszal" érkezünk, és örömmel várjuk a versenyt. Biztosak vagyunk abban, hogy képesek leszünk folytatni a hockenheimi teljesítményünket." – mondta Dieter Gass az Audi Sport DTM vezetője. "Megpróbáljuk magunkkal hozni Oschersleben-be pozitív hangulatunkat a hockenheimi idénynyitó versenyről. Nagyon sok dolgot megtanultunk az új autónkról az első versenyhétvégén, így most még jobban felkészülhetünk. Láttuk, hogy a verseny milyen hosszú, és ez nem lesz másként Oschersleben-ben sem. Mégis, mi azt célozzuk meg, hogy minél előbb beinduljunk, felpörögjünk, és azonnal emeljük a tétet a jó eredményekkel.” – mondta Hans-Jürgen Abt az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatfőnöke. "Ha nem előbb, hát Hockenheim óta már tudjuk, hogy jó alapokkal rendelkezünk, és mindkét pilótánk jó formában van. Óriási dolog, hogy a verseny eseményei most kéthetes időközökkel folytatódnak. A pálya az Audinak mindig igazán jól feküdt a múltban, és mindez nyilvánvalóan erősíti bennünk a kedvet arra, hogy itt versenyezzünk." – mondta Ernst Moser az Audi Sport Team Phoenix csapatfőnöke. „A szezonnyitón nem volt szerencsénk, de most előre tekintünk. Tudjuk, hogy nemcsak az autók, hanem mindkét pilótánk nagyon gyors, melyet a következő futamon bizonyíthatunk is.” – mondta Arno Zensen az Audi Sport Team Rosberg csapatfőnöke. Kulcsszavak: audi, autósport, DTM, túraautó, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Több tízezer ember előtt száguldhat a Lotus Ladies Cup mezőnye |
||
2014. május 16.
Németországban, Oscherslebenben a Német Túraautó Bajnokság betétfutamaként indul a magyar szervezésű Lotus Ladies Cup 2014-es szezonja. A rajtrácson tizenegy csinos lány sorakozik fel a 140 lóerős Lotus Elise-ekkel.
|
A hat magyar lány mellett öt külföldinek is drukkolhatnak a legnépszerűbb túraautó bajnokság, a DTM nézői a helyszínen. A Lotus Ladies Cup idén hat versenyből áll, melyből csak egy lesz Magyarországon, a Hungaroringen. A lányok többek között rajthoz állnak majd az indiai Forma 1-es pályán, a Red Bull Ringen Ausztriában és még egyszer ellátogatnak Németországba, akkor is a DTM betétfutamaként, szeptemberben. „Büszke vagyok arra, hogy ebben az évben ismét több külföldi versenyző is csatlakozott hozzánk. Ráadásul nem is akármilyen tapasztalattal rendelkeznek. Andrina Gugger vezetett már Porsche 997 GT3-mat és Lotus Evora GT4-et is, Catharina Felser többek között Lamborghini Gallardoval, KTM X-Bow-val és Renault Megane RS-sel versenyzett. Idén is velünk lesz Glory Fernandez Puerto Ricoból, aki Közép-Amerika egyik legnépszerűbb autóversenyzője. Persze a magyar lányok, Bujdosó Szilvia, György Anett, Marenec Fruzsi és Patkó Beáta is nagyon készülnek. És én magam is rajthoz állok.” – mondta Bende Adrienn, a Lotus Ladies Cup főszervezője. „Új csapatok is alakultak. Rajthoz áll az OXXO Energy Lotus Ladies Team, és két autóért, illetve két versenyző szakmai munkájáért Czolner Gyula, korábbi Forma 1-es kommentátor felel, aki az összes versenyre elkísér minket. A Lotus Elise-ek műszaki paraméterei nem változtak, továbbra is 140 lóerő áll a lányok rendelkezésére, de persze minden autó új designt kapott az új szezonra. További érdekesség, hogy az idei első versenyen a sorozat Safety Car-ját egy 345 lóerős Lotus Evora-t a Sportklub műsorvezetője, Világi Péter vezeti majd. Aki korábban versenyzett az autós gyorsasági szakágban” – tette hozzá Adrienn, aki azt is elárulta, hogy mindannyian nagy izgalommal várják a versenyt, hiszen a DTM futamokon több ezren szurkolnak a helyszínen. A lányokra pénteken 16.55-től egy időmérő edzés vár, szombaton 9.00 órakor lesz az első, vasárnap 15.40-től a második versenyfutam. A két versenyfutamot teljes egészében megnézhetik hétfő este 17.55-től a Sportklubon. Kulcsszavak: autósport, Bende Adrienn, DTM, Lotus Ladies Cup, OXXO Energy
|
|
|||||
|
||||||
Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en |
||
2014. május 13.
Egy hét telt el azóta, hogy az Apex Racing a hungaroringi WTCC futamon vendégeskedett, ahol az RCM Cup-ban sikeres hétvégét teljesített a csapat.
|
Tim Gábor szombaton második lett, majd a vasárnapi esős versenyen nagy fölénnyel nyert több tízezer szurkoló előtt, és vezette a bajnokságot. A csapat a magyar pályáról, a szlovákiai helyszínre költözött át, ismét az FIA WTCC vendégeként, a Slovakiaring-en folytatódott a bajnokság. Immár nemcsak az RCM Cup pilótái versengtek, a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság fordulója is volt egyben ez a hétvége, összevonva a szlovák bajnoksággal. Kezdjük a magyar túraautó bajnoksággal, ahol az F-1600-as kategóriában indult két Apex-es pilóta, Lévai Zoltán egy Suzuki Ignis S1600-assal és Merk József a Suzuki Swift Maxival. A pénteki időmérést Lévai nagy fölénnyel nyerte, Merk azonban nem tudott lépést tartani az erősebb autókkal, és az 5. lett. A szombati első versenyen mindkettőjüknek eseménytelen futama volt. Lévainak akkora előnye volt a riválisokkal szemben, hogy még megközelíteni sem tudták, nagy előnnyel nyerte a futamot. Merk hiába próbált küzdeni az előtte állókkal, az autójának motorereje nem tette lehetővé, hogy előrébb végezzen, maradt az 5. helyen. A vasárnapi versenyre rányomta a bélyegét, hogy egész nap ítéletidő tombolt a Slovakiaring-en. Lévai Zoltán autójának komoly párásodása volt esőben. Mivel ez egy prototípus, nincsenek benne általános fűtési, és szellőzési berendezések, igaz a csapat próbált javítani a helyzeten. A safety car mögül induló versenyen így még az elrajtolás előtt kiállni kényszerült, mert nem látott ki az autóból, amit Ő és a csapat életveszélyesnek ítélt. Ugyan, így nem szerzett pontot, de az idei három győzelmének köszönhetően továbbra is vezeti a bajnokságot. Merk József autója közel sem ennyire kiélezett technika, közelebb áll az utcai autókhoz, így neki ilyen, párásodási gondja nem volt. Sőt, olyan jól találta meg az esőben az íveket, hogy már az első körben átvette a vezetést, amit a célig ki sem engedett a kezéből. Így első győzelmét aratta az F-1600 kategóriában. Az idei négy versenyből, mind a négyen az Apex Racing pilótái győztek, ami nagyszerű eredmény. A csapat másik "terepe" az RCM Cup volt, az idén létrehozott új márkakupa. Tim Gábor a bajnokság élén várta a folytatást, Forrai Gábor pedig a középmezőnyből próbált előre lépni, és megtartani a vezető helyét a rookie értékelésben. Tim csak a negyedik helyet szerezte meg az időmérésen, bár nem volt emiatt elkeseredve, tudta, hogy nem lesz könnyű dolga a versenyen. Az egész futamot nagyon éretten építette fel, folyamatosan az élbolyban autózott, és kivárta a legjobb lehetőséget. Ez az utolsó körben el is érkezett, és átvette a vezetést. Mikor már az ölében érezhette volna a győzelmet, egy féktáv végén beesett a fékpedálja, és kicsúszott a pályáról. Sajnos az első fékei szétrázódtak, és nem fogtak, ami ugyan nagyon ritka, de előfordul ezeknél a kocsiknál. A sóderágyból a hatodik helyre tudott visszatérni, és itt fejezte be a futamát. Forrai az egész futamot végigküzdötte, de be kellett érnie a rookie kategória második helyével, a versenyen pedig a 10. lett. Ugyan pozícióban még nem tudott jelentőse előre lépni, egyre közelebb van köridők szempontjából az élmezőnyhöz. A vasárnapi futam az RCM Cup-osoknak is szakadó esőben zajlott, sokak szerint a pálya alkalmatlan volt a versenyzésre, de safety car mögül végül elrajtolhattak. Tim előbb megszerezte a második helyet, amikor egy átfolyáson kicsúszott, de nem adta fel, sőt átvette a vezetést is. Ekkor újra megtalálta egy méretes tócsa, és az egyszerűen ledobta a pályáról. A második helyen kezdett visszakapaszkodni az élen állóra, megfutotta a verseny legjobb körét, mikor beküldték a safety car-t, és egy körrel később piros zászlóval megszakították a versenyt. Tim Gábor szempontjából ez egy nagyon pech-es hétvége volt, tempója bőven elegendő volt a győzelmekhez, de csak egy 6. és egy 2. hely került a neve mellé. Ez azt jelenti, hogy összetettben az első helyről visszacsúszott a másodikra, de a hátránya csak 7 pont, ami akár egy versenyen ledolgozható, és még hét verseny van hátra. Forrai Gábor nagyszerű versenyt futott, megnyerte a rookie értékelést, nem követett el hibát, és nyolcadikként ért célba. A ponttáblázaton közeledik a középmezőnyre, és a rookie, azaz újonc értékelést is vezeti. Az Apex Racing számára a három egymás után versenyhétvége után most egy kis pihenés jut, júniusban folytatódik a bajnokság a Pannoniaring-en. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, FIA, gyorsasági, Lévai Zoltán, RCM Cup, Slovakiaring, tim gábor, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Túraautó-vb - Michelisz idén először a dobogón |
||
2014. május 12.
Michelisz Norbert idén először állhatott fel a dobogóra a túraautó-világbajnokságon (WTCC): a magyar versenyző a Szlovák Nagydíj vasárnapi első futamán végzett a harmadik helyen.
|
A második futamot az eső miatt törölték a szervezők. A Slovakiaringen rendezett verseny első futama mindössze hét körig tartott, ugyanis a szakadó eső miatt már ekkor a pályára érkezett a biztonsági autó, két körrel később pedig le is intették a küzdelmet. A futamot a kilencszeres ralivilágbajnok francia Sebastien Loeb nyerte. "Nagyon boldog vagyok, hogy idén először feljutottam a dobogóra. Magyarországon nagyot léptünk előre, az ezt követő tesztek pedig úgy tűnik, kifizetődnek - idézte a sorozat honlapja a 29 éves Micheliszt, aki múlt hétvégén, a Hungaroringen pályafutása 100. futamán vett részt. - Jól sikerült a rajtom azzal, hogy Yvan Mullert meg tudtam előzni. Ezt követően próbáltam biztonságosan autózni, hiszen ilyen körülmények között nagyon nehéz megtalálni, hol a határ." Kulcsszavak: michelisz, Slovakiaring, wtcc, zengő motor
|
|
|||||
|
||||||
Spanyol Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, ismét kettős Mercedes-diadal |
||
2014. május 12.
Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Spanyol Nagydíjat, ezzel átvette a vezetést az összetett pontversenyben csapattársától, az ezúttal második német Nico Rosbergtől.
|
A 29 éves Hamilton pályafutása 26. futamgyőzelmét aratta, idén sorozatban negyedszer diadalmaskodott, Barcelonában pedig karrierje során először nyert. A Mercedes óriási fölényét jól mutatja, hogy a harmadik helyen célba érő ausztrál Daniel Ricciardo (Red Bull) majdnem egy perccel maradt el az élen végző duótól. A négyszeres világbajnok, címvédő német Sebastian Vettel (Red Bull) a 15. helyről rajtolva remek stratégiával a negyedik helyig küzdötte fel magát. A pole pozícióból induló Hamilton és mellőle startoló csapattársa egyformán jól rajtolt, mögöttük a finn Valtteri Bottas (Williams) a negyedik helyről a harmadikra jött fel. Az első kör végén Hamilton, Rosberg, Bottas, Ricciardo, Romain Grosjean (Lotus), Kimi Räikkönen (Ferrari) volt az első hat sorrendje. A 15. körben - az élmezőnyből elsőként - Ricciardo autóján cseréltek kereket, egy körrel később Grosjean, majd Räikkönen, a 19. körben pedig az élről Hamilton is a boxba hajtott. Bottas a 21., Rosberg a 22. körben kapott friss abroncsokat, így az első kerékcserék végrehajtása után az első hat sorrendje annyiban változott, hogy Ricciardo feljött harmadiknak, Bottas pedig visszacsúszott negyediknek. Féltávhoz közeledve előbb Räikkönen, majd csapattársa, Fernando Alonso is megelőzte Grosjeant, miközben Vettel - aki műszaki hiba és egy öt rajthelyes büntetés miatt indult a 15. pozícióból - már a kilencedik helyen haladt. A verseny felénél, a 33. körben Hamilton, Rosberg sorrendben a két Mercedes száguldott az élen, közel 30 másodperces előnnyel a harmadik helyen haladó Ricciardo előtt, utóbbit Bottas, valamint Räikkönen és Alonso követte. A spanyol ferraris a 36. körben járt ismét a boxban, a vezető Hamilton a 44. körben kapott új gumikat az autójára. A 45. körben Räikkönen, egy körrel később pedig Rosberg is a szerelőinél járt, előbbi és utóbbi is csapattársa, Alonso, illetve Hamilton mögé tért vissza a pályára. Tizenöt körrel a leintés előtt Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Vettel, Bottas volt az első hat sorrendje, Alonsónak és Vettelnek azonban hátra volt még egy kerékcseréje. A hajrában az élen a két Mercedes vívott nagy csatát, Rosberg közeledett Hamiltonhoz, miközben Vettel Bottasszal harcolt a negyedik, Alonso pedig Räikkönennel a hatodik pozícióért. Három körrel a vége előtt Vettel és Alonso is előzött, közben Rosberg utolérte Hamiltont, de arra már nem maradt ideje, hogy megelőzze csapattársát. A világbajnokság két hét múlva, Monte-Carlóban folytatódik. Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, Spanyol Nagydíj
|
|
|||||
|
||||||
Bükfürdő városa ad otthont a szezon első murvás megmérettetésének |
||
2014. május 08.
A prológon túl 11 gyorsasági szakasz vár a résztvevőkre, 105 km gyorsössztávval. A hétvégén megrendezésre kerülő versenyen többek között Maricsek Miklós is tiszteletét teszi Magyar Gáborral együtt, ők lesznek azok, akik „pusztán” azért lépnek majd színre, mert számukra a részvétel a legfontosabb, és, hogy jól érezzék magukat.
|
„Régi barátommal fogok újra együtt autózni, szeretnék kicsit elvonatkoztatni a mindennapok monotonitásától. Be kell látnom, hogy számomra rallye nélkül nincs élet”- tette hozzá Maricsek Miklós. Magyar Gábor is hasonlóan vélekedik: „Ezer éve nem alkottunk egy párost Mikivel, szeretném , ha egy jó hangulatú megmérettetés lenne, és feltöltődve térnénk vissza a munkába”. A Kovács Antal- Istovics Gegő páros azonban szöges ellentéte Mikiéknek, hiszen ők komolyan készülnek, és nagy elvárásokat támasztanak magukkal szembe. „Várakozással teli ez a hét, az első OMRB futamra készülünk, és nem titok, hogy ebben az évben az összes versenyen részt kívánunk venni. Rendkívül kedveljük a murvás talajt, otthonosan mozgunk rajta. Ugyan csonkább a mezőny, mint az Országos Rallye Bajnokságon, de az ott indulók krémje itt is tiszteletét teszi. Célunk az nem más, mint a P csoportot megnyerni, ettől lejjebb nem adjuk!”-nyilatkozta Kovács Anti. Istovics Gergő is hasonló elszántsággal beszélt a nyitófutamról: „A mai nap folyamán tesztelésre lesz lehetőségünk a Bükfürdő Rallyet megelőzően, 20 km-ert tervezünk teljesíteni. A 6-7. helyet tartom megszerezhetőnek, de ha előbb fogunk végezni, akkor nagyon boldogok leszünk. Reálisnak tartom az elvárásainkat, hiszen az autó és a csapat is tökéletes, szeretjük a pályát, és már alig várjuk, hogy megmérkőzzünk a Maricsek-Magyar duóval!” A harmadik résztvevő páros nem más, mint Borbás Szabolcs-Csáki Richard kettős. Szabi a következőket fogalmazta meg: „Richarddal ez a 2. versenyem, nagyszerű lenne, ha egy szép eredményt tudnánk felmutatni. Bükfürdő habár az egyik kedvenc helyszínem, mindig azaz átok sújtott, hogy soha nem tudtam befejezni, ezt a rossz óment igyekszem most megtörni.” Navigátora, Richard is lelkes a bajnokság soronkövetkező állomásával kapcsolatban, az ő szavait idézve: „Még sosem versenyeztem Bükfürdőn korábban, illetve Szabival is először veszünk részt közösen murvás futamon, így kitörő izgalommal várom a hétvégét.” Bátran mondhatjuk, hogy a Bükfürdő Rallye senkit nem fog hidegen hagyni, hiszen minden egyes résztvevő már fejben a pályán van, és oda fogják tenni magukat ahoz kétség sem férhet. Kulcsszavak: autósport, Bükfürdő, Bükfürdő Rallye, Maricsek Miklós
|
|
|||||
|
||||||
Hihetetlen győzelem több tízezer szurkoló előtt |
||
2014. május 05.
Tim Gábor nagyszerű lehetőség előtt állt az RCM Cup második hétvégéjén, az első két verseny után, a bajnoki tabella élén állt, így érkezett a sorozat a Hungaroring-re. A sorozat számára ez a hétvége volt kiemelve a versenynaptárban, hisz az FIA WTCC hazai futamának a betétprogramjaként szerepelt az új szervezésű márkakupa.
|
Április végén Tim Gábor egy győzelmet és egy második helyet szerzett, jól kezdte az idény, nagy volt a tét, ezt a sikerszériát szerette volna folytatni a Michelisz-fanok tízezrei előtt. Az Apex Racing Team versenyzője az időmérés után nem volt elégedett az autójával, az egyenesekben jelentős hátrányban volt, és csak a harmadik helyet szerezte meg. A csapat a telemetria elemzése után megtalálta a hiba forrását, és kiküszöbölte azt. A szombati versenyen már jelentős nézőszám előtt mutathatta meg tehetségét a magyar versenyző. A rajt után tartotta a harmadik helyét, és a futam feléig próbálta megelőzni bajnoki riválisát, Nagy Dánielt. Ez a futam vége előtt sikerült is, majd üldözőbe vette az élen álló Hatvani Bálintot. A futam utolsó köreire utol is érte, ám csak egyszer tudott előzéssel próbálkozni, amit Hatvani ügyesen kivédekezett. Ugyan Tim-é volt a leggyorsabb kör a futamon, ezt a tempót már nem tudta győzelemre váltani, de elégedett volt a második hellyel, mellyel növelte előnyét az összetettben. Forrai Gábor, az Apex Racing másik állandó versenyzője csak a célvonalig tudott küzdeni a rookie értékelés első helyéért, a célegyenesre ráfordulva az autója látványos füsttel lehelte ki a lelkét. A második versenynap, már most kijelenthető, hogy az idei év fénypontja volt. Lelátók rohamosan teltek meg, a 10:15-ös kezdésre már több tízezren ültek a lelátókon. Fantasztikus volt a hangulat, melyet az sem rontott el, hogy a futam elejéig szakadt az eső. Gábor a 7. helyről rajtolt, hisz az első nyolc pilótát fordított sorrendben helyezik el a rajtrácson. Tim Gábor a rajtot ugyan nem kapta el különösen jól, a féktávon már többeket megelőzött, és döbbenetes módon három kanyar alatt az élre állt! Innen csak egy feladata volt, növelte az előnyét, körről köre futotta a leggyorsabb időket. A verseny felére már 6mp fölötti előnye volt, melyet a célig még tovább növelt, és közel 8mp-es előnnyel megnyerte a futamot! A bajnokságot így négy futam után 13 pontos előnnyel vezeti, de nincs idő a pihenésre. Az RCM Cup utazik tovább a WTCC mezőnnyel, hétvégén már a Slovakiaring-en folytatódik a bajnokság. Forrai idei legjobb versenyét futotta, megnyerte a rookie értékelést, és továbbra is vezeti az újoncok értékelését. Lévai Zoltán, harmadik versenyzője a csapatnak, csak vasárnap indult. Gyakorlás nélkül, az utolsó sorból indult, nagyszerűen autózott, 8. helyen intette le a kockás zászló. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, FIA, Forrai Gábor, hungaroring, Lévai Zoltán, tim gábor, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Túraautó-vb - Michelisz tizedik a második mogyoródi futamon |
||
2014. május 05.
Michelisz Norbert a tizedik helyen ért célba a túraautó-világbajnokság (WTCC) magyarországi versenyhétvégéjének vasárnapi második futamán a Hungaroringen.
|
A Zengő Motorsport Honda Civicjét vezető 29 éves magyar pilóta - az első versenyhez hasonlóan - ezúttal is a 11. pozícióból rajtolt, de nem tudott jelentősen javítani a helyzetén. A fordított rajtsorrend miatt - az időmérő első 10 helyezettje fordítva állt fel a rajtrácsra - izgalmas csaták alakultak ki a mogyoródi pályán, a győzelemért két korábbi Forma-1-es pilóta, az olasz Gianni Morbidelli (Chevrolet) és a portugál Tiago Monteiro (Honda) küzdött meg egymással, s a párharcból előbbi került ki győztesen. Az első futamot megnyerő, címvédő Yvan Muller (Citroen) a tizedik helyről az ötödikre küzdötte fel magát, maga mögött tartva márkatársát, az összetett pontversenyben változatlanul vezető argentin José María Lópezt. Michelisz az első versenyen elért hatodik, s a mostani tizedik helyével kilenc pontot szerzett, így az összetettben 23 ponttal a kilencedik. A magyar pilóta a versenyek után azt mondta, az első futam első néhány körével elégedett, a folytatással azonban egyáltalán nem. "Az első versenyen a rajt után következő néhány kanyarban pontosan úgy alakult minden, ahogyan szerettem volna, utána viszont nem volt esélyem az előzésre, mert a motor helyenként kihagyott" - nyilatkozott. Hozzátette, tökéletesen működő autóval sem érhetett volna el sokkal jobb helyezést a 11. pozícióból startolva. "Azt érzem, hogy nagyon sok oldalról meg kell még ismernünk az autót, ugyanakkor ha az időmérő után valaki azt mondja nekem, hogy hatodik és tizedik leszek, azt elfogadtam volna előre." Michelisz kiemelte, hogy háromszor már nagyon jól alakult a hétvége az ő szempontjából a Hungaroringen, de ez a sorozat most megszakadt. A Hungaroring közlése szerint a háromnapos WTCC-hétvége ideje alatt összesen 58 ezer néző látogatott ki a mogyoródi pályára. A WTCC jubileumi, tizedik szezonjának következő fordulóját a jövő hétvégén rendezik a Slovakiaringen. Kulcsszavak: autósport, hungaroring, michelisz, túraautó-vb, wtcc, zengő motor
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 551 - 560 |