Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 571 - 580
Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban

Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban

2014. április 08.
A Volkswagen kemény versenyt nyert az év legnehezebb rali futamán, de a címvédő Sébastien Ogier és Julien Ingrassia bebiztosította a negyedik győzelmét a 2014-es FIA Világbajnokságon. Ezzel egymást követően a nyolcadik diadalt aratták a Volkswagennek.
Részletek

Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban

A duó 19. győzelme nem kis feladatnak bizonyult: a Portugál Ralin három márka versenyzője állt a pódiumon tizedmásodperces különbségű párharcok után, és a három napon három különböző versenyző állt az élen a rali futam alatt. A Volkswagen Mikkelsen/ Markkula párosa végül a negyedik helyen végzett, a Latvala/Anttila párosnak pedig a pénteki baleset után sikerült feljönnie, és Ogierék mögött végeztek a záró Power Stagen, mellyel igen értékes pontokat szereztek a Gyári Bajnokságon.  Összetettben Sébastien Ogiernek és Julien Ingrassianak 91 pontja van, az Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula páros a negyedik helyen áll. A Gyári Bajnokságban a Volkswagen átvette a vezetést a Citroën előtt.

„A Portugál Rali olyan volt, mint amilyennek vártuk- nehéz a csapatnak és a pilótáknak, de végül sikeresen zárult” mondat Dr. Heinz-Jakob Neußer, a Volkswagen műszaki fejlesztésért felelős Igazgatósági tagja. „Az Ogier/ Ingrassia duó újra megmutatta eredményességét a nehéz körülmények között is, de a csapat is remek munkát végzett. Igen meggyőző volt, ahogy megoldották Jari-Matti Latvala támogatását a törés után. Még egy okot jelentett számomra, hogy megérte eljönni Portugáliába: sikerült megtapasztalnom a rajongók lelkesedését az út mellett, ahogy a pilótáinknak szurkolnak.

Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban

A Portugál Rali elég gyorsan nőtte ki magát egy sikeres hétté a Volkswagen csapat számára. A történet előszavát a Sébastien Ogier/Julien Ingrassia páros írta, a „Fafe Rally Sping” megnyerésével 140,000 ember előtt. A folyamatosan zuhogó eső igencsak megnehezítette a Portugál Ralit: a pálya bejárást el kellett halasztani, és a különleges szakaszokat is rövidíteni kellett a felázott terepviszonyok miatt. A napsütés visszatérésének ellenére a pénteki rali a gumik választásáról szólt leginkább. A Michelin lágy keverék gumijai ideális választásnak tűntek, 16 lágy keverékű gumi állt a Volkswagen csapat rendelkezésére, a gumik használata az egyik legfontosabb kérdéssé nőtte ki magát vasárnapig.

Nyolcadik egymást követő győzelmével a Volkswagen egy újabb mérföldkövet ünnepelt a Polo R WRC történelmében. A 315 LE, négykerék hajtású erőmű háromszázadik alkalommal állt rajthoz pénteken, és úgy mint az eddigi évfordulókon az 50., 100., 150. és 250. rajtnál- a Polo R WRC ünnepelhette az újabb győzelmet. Hét szakasszal később egy másik mérföldkő érkezett el: a kétszázadik szakasz győzelmet aratta a csapat a 2013-as debütálás óta. A Portugál Rali végéhez érve, a Volkswagen az eddigi versenyek 312 szakaszából 204-et megnyert, ennek eredményeként a győzelmi ráta 65%, míg a 850 lehetséges top háromból 459 a Polo R WRC-t illette. A Sébastien Ogier/ Julien Ingrassia páros eddig 24-szer állt a dobogón, és 14-szer nyert a 17 raliból 2013 óta.

Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban
Kulcsszavak: autósport, rali, volkswagen, wrc
 
Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban José María López történelmet írhat Suzukában Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban Michelisz februárban már teszteli a Hondát Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét!
 
Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal

Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal

2014. április 03.
Fülig érő szájjal érkeztek, pezsgőben úszva távoztak... Kazár Mikit és Szőke Tomit ünnepelték a miskolci Városház-téren, miután majd háromnegyed perces előnnyel megnyerték a 20. Vredestein Miskolc Rallyt.
Részletek

Kazár Miklós, Szőke Tamás

A Maximmun Racing Team kettőse borzasztóan értékes győzelmet aratott egy olyan futamon, ahol hat páros is képes volt szakaszt nyerni. Mikiék még - saját bevallásuk szerint is - tanulják az új R5-ös Ford Fiesta vezetését, most viszont a pontok mellett töménytelen mennyiségű tapasztalatot is szereztek.

- Nagyon király volt az egész hétvége. Végre ez egy olyan versenyen vettünk részt, aminek óriási a sportértéke. Tizedeket és másodperceket adtunk és kaptunk egymástól, kemény csatában sikerült nyernünk - mondta mosolyogva Kazár Miki. - Nekem a tavalyi év egy kicsit a visszaesésről szólt, hiába lettünk bajnokok. Akkor egy nagyszerű technikával győztünk, most viszont az autók tudása kiegyenlített, ezért az emberi tényezők sokkal inkább az előtérbe kerülnek.

A vezetés szempontjából tavaly a Citroent, most pedig a Fordot kell megtanulnia Mikiéknek, ezért egy kicsit óvatosabban kezdték az esztendő első futamát. A Bükkben a kezdeti tapasztalatok után odaléptek, így az első nap után csak két tizedmásodperc volt a hátrányuk.

Kazár Miklós, Szőke Tamás

- Méregettük magunkat, méregettük a technikát. Az első körben talán, ha hatvan százalékot adtunk ki magunkból, utána viszont mindig többet és többet akartunk kihozni az autóból - folytatta a bajnok. - Nagyon messze vannak még az R5-ös határai, ezt éreztem is. A végsebességbeli különbség nagy hátrány volt számunkra, amit a kanyarokban kellett visszahozni. Jó pozícióból vártuk a másnapi folytatást, ezért nyugodtan pihentünk le. Lyukóbányán meg is lett az első részsikerünk, innentől kezdve pedig abszolútban is átvettük a vezetést.

Kánó nagy kihívás volt számukra, hiszen versenyzőként Miki még soha nem ment ezen a pályán. Legutóbb 2008-ban navigátorként járt erre, ezért óvatosabban kezdtek. Ráadásul azt is tudták, hogy Sátán, - amely az R4-es pályája – vissza kell hozni a bennmaradt másodperceket.

- Sokszor szinte hihetetlen volt, hogy még ezt is, meg azt is meg lehet csinálni a Fiestával. Ne feledjük: nekünk ez egy teljesen új autó, de vannak olyan ellenfelek, akik évek óta ugyanazzal a technikával versenyeznek. Óriási volt a hangulat, minden stimmelt, pláne azután hogy ismét megnyertük Lyukót és kis híján Kánót is a második körben. Az utolsó gyorson Jani és Spici egymással vívott, de tudtam, hogy nekem is nyomni kell, mert szükségünk van a bónusz pontokra. Négyet meg is szereztünk, így tökéletes volt ez a hétvége számunkra. Naná, persze, hogy boldogok vagyunk. Azért meg pláne, hogy a többiek is szívből gratuláltak nekünk. Igazi verseny volt, és remélem így lesz ez egész évben. Ebből pedig a magyar rally sport csak profitálhat.

Kazár Miklós, Szőke Tamás

Szőke Tomi szerint fokozatosan építették föl ezt a 20. Vredestein Miskolc Rallyt, a magyar bajnokság idei első futamát.

- Valóban nem tudtuk, hogy mire leszünk jók, ezért most óriási az öröm - tette hozzá Szőke Tomi. - Voltak olyan pályák, amit Miki nagyon jól ismer, de például Kánó pilótaként számára is ismeretlen volt. Sokat dolgoztunk ezért a hétvégéért, és egy nagyszerűen felkészített autóval sikerült a tőlünk telhető legtöbbet kihozni .... Nyertünk !

Kazár Miki úgy véli: a tavalyi komfortzóna után, idén egy nagyon munkás, igazán versenyzős idény vár rájuk és az élmezőny többi tagjára is.

- Nincs itt vita, ilyen ellenfelekkel és ilyen körülmények között jó rallyzni. - szögezte le a címvédő. - Ennek van értelme, ennek van értéke. Miskolc előtt volt bennünk egy kis bizonytalanság, nem magunk, hanem az új technika miatt. Most viszont már teljesen nyugodtak vagyunk. Nagyon sok tartalék van a bennünk és a Fiestaban, azon leszünk, hogy folyamatosan ráhangolódjunk az R5-ösre. Egy defekt mentes, majdnem száz százalékos versenyt tudhatunk magunk mögött.  A következő futamoknak már óriási önbizalommal vágunk neki, mert Miskolcon megmutattuk, hogy képesek vagyunk kiváló eredményre, még akkor is, ha tanulni kell az autót. Így kell folytatnunk, és akkor talán sikerül megismételnünk a tavalyi sikereinket.

A 20. Vredestein Miskolc Rally végeredménye:

1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta R5) 1:14:31,7
2. Spitzmüller Csaba, Laczkó László (Mitsubishi Lancer EVO X R4) +43,8
3. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza WRC R4) +1:08,0
4. Herczig Norbert, Igor Bacigal (Skoda Fabia S2000) +1:38,5
5. Grzyb Grzegorz, Hundla Robert (Skoda Fabia S2000) +1:46,1
6. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVO IX)  +2:33,6

Kulcsszavak: autósport, Kazár Miklós, Miskolc, rali, Szőke Tamás
 
Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en A Dunlop készen áll a legnagyobb erőpróbára – a 24 órás nürburgringi versenyre A Dunlop készen áll a legnagyobb erőpróbára – a 24 órás nürburgringi versenyre Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták Szédületes hajrát ígér a Hungaroring, jönnek a DTM-pilóták Dobogóra lépett a B3 Racing a Suzuki RCM Kupán Dobogóra lépett a B3 Racing a Suzuki RCM Kupán
 
Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen

Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen

2014. április 02.
A téli szünet után 8 Audi versenyző kezdte meg az Audi RS 5 DTM versenyautók tesztjét a Budapest melletti versenypályán.
Részletek

Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen

Az első hivatalos magyarországi ITR pálya tesztekkel megkezdődött a visszaszámlálás a DTM szezon május 4.-én Hockenheim-i nyitányára.  A Hungaroringen az Audi négy Audi RS 5 DTM csapatistállót mutat be, a versenyautók volánjánál Mattias Ekström, Jamie Green, Miguel Molina és Timo Scheider mutatkozik be a nagyközönség előtt. Ekström a Red Bull színeiben 13. idényét kezdi meg, Scheider fekete Audi RS 5 DTM autója újra az AUTO TEST magazin logóját viseli, míg Miguel Molina csillogó vörös autója marad eddigi dekorációjával. Jamie Green most kezdi meg második szezonját az Audival, autóján új partnere, a Hoffmann Group igen feltűnő színeiben.

Mike Rockenfeller, a DTM bajnoka csapattársaihoz hasonlóan izgatottan várja, hogy újra a pilóta ülésbe ülhessen. „ DTM bajnokként csodálatos téli időszakon vagyok túl, sok megtisztelő és érdekes kötelezettséggel. De most azt csinálhatom amit a legjobban szeretek: versenyautóban ülhetek és a csapatommal dolgozhatok. Végre újra a pályán vagyunk.” 

A három Audi Sport csapat, az Abt Sportline, a Phoenix és a Rosberg pályateszten vesznek részt, a többi versenyautót pedig most állítják össze. Április 14-17 között, a versenyzők a második hivatalos ITR teszten Hockenheimben találkoznak, ami "főpróbának" minősül az ugyanitt sorra kerülő első verseny hétvége előtt.

Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen

Kulcsszavak: audi, autósport, DTM, hungaroring, járműteszt
 
Ez a győzelem örökre emlékezetes marad! Ez a győzelem örökre emlékezetes marad! Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen 20 éves az Audi Hungaria - Stratégiai együttműködési megállapodás a magyar kormánnyal Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro
 
Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában

Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában

2014. március 31.
A korábbi DTM bajnok Gary Paffett és Paul Di Resta, valamint a volt forma-1-es versenyző Vitalij Petrov mellett a tavaly is a Mercedes-Benz színeiben versenyző Daniel Juncadella, Christian Vietoris, Pascal Wehrlein és Robert Wickens folytatja pályafutását a csillagos márka DTM csapatában.
Részletek

Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában

A Német Túraautó Bajnokság mezőnye 2014. június 1-jén a Hungaroringen versenyez.

Bevált fiatalok

Négy olyan versenyző is megtartotta helyét a Mercedes-Benz DTM csapatában, akik a csillagos márka junior programjában bizonyítottak az elmúlt évek során. Christian Vietoris a 2014. május 4-én, Hockenheimben kezdődő szezonban már negyedik szezonját kezdi meg, tavaly 77 pontot gyűjtve a pontverseny negyedik helyén végzett, ezzel a legsikeresebb Mercedes-Benz pilóta lett tavaly. „Tavaly elértem a személyes célomat azzal, hogy az első öt között végeztem” – mondta Vietoris. „Ráadásul, négy alkalommal a dobogón végeztem, de sajnos a legmagasabb fokát nem sikerült elérni. Ezen szeretnék idén változtatni és a csapatommal mindent beleadunk, hogy elérjük a célunkat.”

Robert Wickens egyike a csapat három futamgyőztes tagjának. A kanadai versenyző a tavalyi nürburgringi DTM futamot nyerte meg. „Az elmúlt év során arra törekedtem, hogy folyamatosan a pontszerzők között legyek és talán egyszer dobogóra állhassak. Még ennél is sikerült jobban teljesíteni, hiszen háromszor szereztem dobogós helyet és egy győzelmet is arattam” - nyilatkozta Wickens, aki az összetett ötödik helyén végzett 2013-ban. „Az eddigi eredményeimre építenék 2014-ben és tovább szeretnék fejlődni. A győzelem ízét már megéreztem a Nürburgringen.”

Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában

Pascal Wehrlein tavaly a DTM minden idők legfiatalabb versenyzőjeként debütált a DTM mezőnyében. A 19 esztendős versenyző idén is Mercedes juniorként áll rajthoz. „A tavalyi bemutatkozásom rendben volt, de idén jobban szeretnék teljesíteni és továbbfejlődni” – jelentette ki Wehrlein, aki háromszor szerzett pontot 2013-ban. „Rendszeresen a pontszerzők között szeretnék végezni és talán 1-2 alkalommal meglepetést is okozhatok, ahogy a szezon előrehalad.”

Wehrleinhez hasonlóan Daniel Juncadella is a második DTM szezonjára készül. A spanyol versenyző idén a Forma-1-ben is szerez tapasztalatokat, hiszen a télen a Sahara Force India-Mercedes csapat tesztpilótája lett. „A DTM természetesen továbbra is a legfontosabb tevékenység marad” – nyomatékosította Juncadella, aki 21 pontjával a 16. helyen végzett tavaly. „Célom, hogy a szezon kezdetére csúcsformába lendüljek, hogy megszerezzem az első dobogós helyemet a DTM-ben, sőt talán futamot is nyerjek.”

Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában

Két korábbi bajnok ismét harcban


Visszatér a világ legnépszerűbb túraautó bajnokságába a 2010-es DTM bajnok Paul Di Resta. A skót versenyző ismét a Mercedes-Benz színeiben indul, miután három szezont töltött a Forma-1-ben a Sahara Force India-Mercedes csapatában. „Sok minden változott, mióta utoljára versenyeztem a DTM-ben a 2010-es sanghaji futamon, de a sikeréhségem a régi” – mondta Di Resta. „Nagyon várom, hogy ismét a Mercedes-Benz DTM csapatával dolgozhassak, akikkel ismét a bajnoki címért küzdhetek.”

Di Resta mellett Gary Paffett is korábbi bajnokként készül a 2014-es szezonra. A 2005-ös bajnok jelenlegi résztvevők közül a legtöbb DTM győzelemmel rendelkező pilóta. Paffett eddig 20 alkalommal állhatott fel a dobogó legfelső fokára. „Alig várom, hogy megkezdődjön az új szezon” – mondta Paffett. „Az előkészületek eddig nagyon jól haladtak és már számolom a napokat a hockenheimi szezonnyitóig, hogy a hosszú tél után végre harcba szállhassunk a pontokért.” 

Vitalij Petrov idén csatlakozik a Mercedes-Benz DTM csapatához. Petrov volt az első orosz forma-1-es versenyző és a DTM-ben is elsőként képviseli hazáját. „Meredek tanulási görbe vár rám, de rajongok a kihívásokért és örömmel vállalom” - mondta Petrov. „Az első teszt alkalmával ízelítőt kaptam az autó viselkedéséből, ami nagyon fontos, hogy a saját stílusomhoz igazíthassam.”

Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában

„A 2014-es DTM csapatunk sikeres DTM győztesek, például Gary és Paul, valamint ígéretes Mercedes juniorok szerencsés kombinációja” – mondta Toto Wolff, a Mercedes Benz Motorsport vezetője. „Az előző szezon során nem tudtunk felnőni az elvárásokhoz, ezért idén mindenképpen sokkal jobban szeretnénk szerepelni. Két DTM bajnokkal, két volt forma-1-es versenyzővel és fiatal, jól bevált DTM versenyzőkkel idén mindenképpen több versenyt fogunk nyerni és végül a bajnoki címért is harcban fogunk állni.”

A DTM-ben tavaly versenyző Roberto Merhi idén tesztpilótaként segíti a csapat munkáját. A spanyol a DTM Mercedes AMG C-Coupé fejlesztésén fog dolgozni a szezon során. A megalakulásának 30. évfordulójához érő DTM a 2014-es szezon kezdete előtt 2014. március 31-től április 3-ig a Hungaroringen, majd április 14-től 17-ig a Hockenheimringen tesztel. A szezon szintén Hockenheimben indul, 2014. május 3-án és 4-én.

A Daimler 120 éve szerepel a motorsportban, 80 évesek a legendás Ezüstnyilak, 30 éves múlt a DTM-ben

Már a világ első autóversenyén, az 1894-es Paris-Rouen utcai versenyen is egy Daimler motor győzedelmeskedhetett – ez volt a mind a mai napig tartó sikertörténet kezdete. A Mercedes-Benz legnagyobb motorsport-sikerei közé Juan Manuel Fangio 1954-es és 1955-ös F1-es világbajnoki címei, a klasszikus Le Mans-i hosszú távú verseny 1952-es és 1989-es győzelmei, valamint az Indianapolisi 500 mérföldes futam megnyerése tartozik.

Az újkori F1-ben a Mercedes-Benz a McLaren partneristállóval és a Brawn GP csapattal négy egyéni, és két konstruktőri világbajnoki címet szerzett. A DTM történelmében a Mercedes-Benz minden idők legsikeresebb márkájának számít. 1988 óta – vagyis a Mercedes-Benz gyári belépésétől számítva – összesen hét egyéni bajnoki címet hódítottak el a Mercedes-pilóták.

A motorsport jubileum évében visszatér Magyarországra a DTM mezőnye, ami 2014. június 1-én a Hungaroringen versenyez.

Kulcsszavak: autósport, DTM, hungaroring, mercedes-benz, teszt
 
Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Oláh Gyárfás: Michelisz a magyar autósport legnagyobb sikerét érte el Oláh Gyárfás: Michelisz a magyar autósport legnagyobb sikerét érte el Az elektromos meghajtású Mercedes-Benz Urban eTruck kisszériás gyártása 2017-ben indul Az elektromos meghajtású Mercedes-Benz Urban eTruck kisszériás gyártása 2017-ben indul Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában Búcsú a szögletességtől Murván mindig könnyedebb! Murván mindig könnyedebb!
 
Három autóval rajtol a Portugál Ralin a Hyundai Motorsport

Három autóval rajtol a Portugál Ralin a Hyundai Motorsport

2014. március 27.
Miután márciusban, a Mexikói Ralin megszerezte első pontját, a Hyundai Shell World Rally Team máris az idei FIA Rali Világbajnokság következő, negyedik futamára: a jövő heti Portugál Ralira készül.
Részletek

Három autóval rajtol a Portugál Ralin a Hyundai Motorsport

A közép-amerikai kitérő után Európába visszakanyarodó bajnokság következő futamán a Hyundai Motorsport most első ízben nem kettő, hanem három Hyundai i20 WRC versenyautót állít rajthoz WRC rendezvényen, hogy ezzel is felgyorsítsa a tanulási folyamatot.

Thierry Neuville és navigátora, Nicolas Gilsoul, aki Mexikóban dobogós helyezést szerzett, a Hyundai i20 WRC #7 fedélzetén vezeti a három autós csapatot. A Juho Hänninen - Tomi Tuominen finn páros a Svéd rali óta először ül vissza a 8-as számú autóba. Mindkét páros a Hyundai Motorsport csapat számára gyűjti a pontokat. A két duó mellett a spanyol Dani Sordo és navigátora, Marc Martí is megjelenik; ők a közelmúltban bejelentett ‘Hyundai Motorsport N’csapat színeiben indulnak a Hyundai i20 WRC 20-as számú versenyautójával. Sordo ezen a hétvégén a Fafe Rally Sprint versenyen is részt vesz; a Portugál rali bevezető futamát Portó közelében, a Fafe-Lameirinha szakaszon tartják.

A dél-portugáliai Algarve régióban megrendezett Portugál Ralit hagyományosan az év első, klasszikus murvás futamaként tartják számon; szakaszain a gyors, széles útszakaszok kanyargós és a szűk utak váltják egymást, a tapadás gyakran változik. Ezek a körülmények rendkívül precíz felkészülést követelnek meg, hogy a versenyzők a lehető legjobb kondicióban érkezzenek a futamra. Éppen ezért Neuville, Hänninen, Sordo és a csapat két különböző megelőző tesztprogramon vett részt a térségben.

Három autóval rajtol a Portugál Ralin a Hyundai Motorsport

Noha a mexikói dobogós helyezés a csapat minden tagjának sokat jelentett, a Portugál ralira kitűzött célok ugyanazok, mint amiket az előző három WRC futam alatt követett a Hyundai: a Hyundai i20 WRC folytatólagos fejlesztése, valamint további tapasztalatgyűjtés a kompetitív WRC környezetben.

„Mexikói dobogós helyezésünkre nem számítottunk, de fantasztikus jutalom volt a csapat minden tagja számára, hiszen rendkívül keményen dolgoztunk az elmúlt néhány hónapban. Ennek köszönhetően nagy reményekkel és felkészülten várjuk a Portugál ralit. Most először három Hyundai i20 WRC autót állítunk rajthoz, így még több versenytapasztalatot szerezhetünk, valamint részletes visszajelzést kaphatunk a pilótáktól. A csapat kemény munkával készült fel a következő ralira. Fontos volt, hogy Portugáliára elkészüljünk az autóval, mert különben egészen a következő európai futamig, Olaszországig kellett volna várnunk, amivel értékes időt veszítettünk volna. Thierry, Juho és Dani személyében kiváló versenyző-kombinációval indulunk Portugáliában: mindannyian saját tapasztalatukra és képességeikre építve segítik a Hyundai i20 WRC fejlesztését” - mondta Michel Nandan csapatfőnök.

A tapasztalat, a sebesség és a következetes teljesítmény egyedülálló kombinációját mutató, három páros alig várja, hogy rajthoz állhasson a WRC portugáliai futamán, ahol elsődleges feladatuk az lesz, hogy a Hyundai Shell World Rally Team versenyautóit épségben célba juttassák a vasárnapi befutón.

„Miután a Mexikói ralin dobogós helyezést értünk el, magától értetődő magabiztossággal indulunk a Portugál ralira. Ugyanakkor pontosan tudjuk, hogy ez egy merőben eltérő kihívás lesz. Egy percre sem lankadhat a koncentrációnk, és abban kell segítenünk a csapatot, hogy vasárnap problémák nélkül hajtsunk át a célvonalon. Természetesen odatesszük magunkat, de az a fontos, hogy az úton maradjunk, és a lehető legrészletesebb információkkal szolgáljunk a csapatnak – pont ahogy a szezon kezdete óta minden alkalommal” – hangsúlyozta Neuvillé. 

Három autóval rajtol a Portugál Ralin a Hyundai Motorsport

„Nagyon várom már a Portugál Ralit, ahol először mehetünk murván a Hyundai i20 WRC-vel. Miután tavaly rengeteget teszteltem a csapattal, illetve konkrétan erre a futamra is felkészültünk, jó érzéseim vannak az autóval kapcsolatban, úgy érzem, sikerült  eltalálunk a beállításait. A legfontosabb hogy gond nélkül célba érjünk, ám nagyon boldog lennék, ha sikerülne egy-egy szakaszon jó időt futnom, vagy akár jó pozícióban zárni a versenyt” - nyilatkozta Hänninen.

„Nagy öröm számoma, hogy részt vehetek a Portugál ralin. Szeretem ezt a futamot, a múltban jó eredményeim születtek itt. Ráadásul a csapat számára is fontos a futam, hiszen most először három Hyundai i20 WRC autót állítanak rajthoz. A rali előtti két napon tesztelünk, emellett lehetőségünk nyílt részt venni a hétvégi Fafe Rally Sprint versenyen, ahol még több időt tölthetek el murván az autóval – emelte ki Sordo.

A Portugál rali csütörtökön, április harmadikán rajtol az estorili Casino Gardensből. Mielőtt az éjszakai pihenőre visszatérnének az Algarve stadionban berendezett szervizparkba, a résztvevők teljesítik a portugál fővárosban, Lisszabonban megszervezett, hagyományos szuperspeciált is. A hétvége versenyprogramjának további része az algarvei és alentejói murvautakon megrendezett, hagyományos szakaszok.

Kulcsszavak: autósport, Hyundai, i20, rali, wrc
 
Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group Eddigi legátfogóbb motorsport-programját jelenti be a BMW Group A Hyundai két díjat is nyert az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján az öko-autó kategóriában A Hyundai két díjat is nyert az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján az öko-autó kategóriában Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját Az Audi bemutatja az új Formula E szezonra szánt e-tron FE05 versenyautóját Hétvégén rajtol a Kamion Európa-bajnokság - Kiss Norbi címvédésre készül Hétvégén rajtol a Kamion Európa-bajnokság - Kiss Norbi címvédésre készül Három autóval rajtol a Portugál Ralin a Hyundai Motorsport 26 településen zajlik a gyűjtés, több autós cég is támogatja a Mikulást
 
Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n

Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n

2014. március 24.
Apex Racing Team készül második idényére, ám nemcsak a versenypályákon szorgoskodnak, ezúttal a nézők közelebbről is megtekinthették a csapatot.
Részletek


Apex Racing Team

Az Autó, Motor és Tuning Show 2014 kiállításon két helyen is érdekelt volt a csapat. Az Apex Racing Team saját standjánál a Suzuki Ignis S1600 és a Suzuki Swift S1600 autók voltak kiállítva, míg az RCM Cup standon két pilótájuk autója, Tim Gábor és Forrai Gábor Swift Racer-e volt megtekinthető, már az idei design-al felvértezve!

A kiállításon volt látható Lévai Zoltán autója is először új arculattal, mely szintén megkapta az Apex Racing Team új design-ját. A Suzuki Ignis S1600 egyértelmű esélyese az idei bajnokság F-1600 kategóriájának, 2013-ban már több győzelmet szerzett, idén a cél a bajnoki cím mellé. A három nap alatt elképesztő tömeg volt jellemző a kiállításra, hét pavilonban több száz kiállítót, kültéri rendezvényeket és versenyeket láthatott a nagyérdemű. Az Apex standjánál is nagy volt a nyüzsgés, sokan jöttek, beültek az autókba, hogy lássák, milyen az érzés, milyen a látvány egy versenyautóban. Persze az igazi, ezeket a masinákat mozgás közben látni, és erre már nem is kell sokat várni! Április 25-27.-e között megkezdődik a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság és az RCM Cup, melyre szokásokhoz híven ingyenes a belépés.

Apex Racing Team

A verseny után egy héttel az RCM Cup pilótái újra összecsapnak, hisz a sorozat a WTCC betétprogramja lesz! Azonban továbbra sem lesz leállás, újabb egy hét, és már a Slovakiaringen szerepel a mezőny, újra az WTCC vendégeként! Izgalmas idény közeledik!

Az RCM Cup versenynaptára:

Április 25-27. Hungaroring
Május 2-4. Hungaroring - FIA WTCC
Május 9-11. Slovakiaring - FIA WTCC
Június 20-22. Pannoniaring
Augusztus 21-23. Slovakiaring - FIA GT
Október 10-12. Hungaroring

A Magyar Gyorsasági Országos bajnokság versenynaptára:

Április 25-27. Hungaroring
Május 9-11. Slovakiaring - FIA WTCC
Június 20-22. Pannoniaring
Augusztus 21-23. Slovakiaring - FIA GT
Október 10-12. Hungaroring

Kulcsszavak: AMTS, Apex Racing Team, autósport, gyorsasági, tim gábor, wtcc
 
Tim Gábor újra győzött a Szilveszter Rallye-n! Tim Gábor újra győzött a Szilveszter Rallye-n! Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon
 
Folytatja fizikai felkészülését a BMW Racing Team Toth motorosa

Folytatja fizikai felkészülését a BMW Racing Team Toth motorosa

2014. március 19.
Javában készül a folytatásra a BMW Racing Team Toth.
Részletek

BMW Racing Team Toth A Superbike világbajnokság csúcskategóriájában induló magyar csapat pilótája, ifjabb Tóth Imre a minél eredményesebb szereplés érdekében pótalapozásba kezdett, hogy fizikailag is tökéletesen felkészült állapotban állhasson a rajtrácsra a világbajnokság második futamán, a spanyolországi Aragonban.

Sporttörténelmi pillanat volt Ausztráliában, amikor a BMW Racing Team Toth két magyar versenyzője kigurult Phillip Island aszfaltjára a Superbike-világbajnokság csúcskategóriájában. Ilyen szinten ugyanis még sosem versenyzett teljes szezont magyar istálló. A csapat azonban meglehetősen balszerencsés volt: ifjabb Tóth Imre alig maradt el a pontszerzéstől – 16. és 19. lett –, míg Sebestyén Péter előbb a teszteken vállsérülést szenvedett, majd az időmérőn a térde ment tönkre, és meg is kellett porccal műteni. Már javában készülnek a folytatásra, hiszen április 12-13-án a spanyolországi Aragonban újra felbőgnek a motorok. Ifjabb Tóth Imre a minél jobb szereplés érdekében úgynevezett pótalapozásba kezdett, hogy fizikailag is tökéletes állapotban vehesse fel a versenyt a világ legjobbjaival.

„Az első, ausztrál futamon megtapasztaltam, hogy a superbike kategória bizony más felkészültséget követel meg, mint a Supersport, ahol eddig versenyeztem. Rettenetesen elfáradtam a futamok végére, így ha pontszerzőként szeretném a legtöbb versenyt befejezni, akkor az eddigieknél több és kicsit más munkára van szükségem. Éppen ezért egy nagyon komoly pótalapozásba kezdtem, a tapasztalataim alapján folytatom a fizikai felkészülésemet. A motorom is jó kezekben van, így minden esélye megvan annak, hogy Aragonban még közelebb kerülhetek az elejéhez, ráadásul megszerezhetem csapatunk első vb-pontját a csúcskategóriában” – árulta el ifjabb Tóth Imre.

BMW Racing Team Toth

Kulcsszavak: BMW Racing Team Toth, Ifjabb Tóth Imre, motorsport
 
Folytatja fizikai felkészülését a BMW Racing Team Toth motorosa Karvai Sándor félelme ellenére döntött rekordot Folytatja fizikai felkészülését a BMW Racing Team Toth motorosa Gyutai Adrián: pokoljárás után dobogó Folytatja fizikai felkészülését a BMW Racing Team Toth motorosa Gyutai Adrián: „Nagyon fontos lesz a jó rajthely” Folytatja fizikai felkészülését a BMW Racing Team Toth motorosa Superbike - világbajnokság Sepangban Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel
 
Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi

Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi

2014. március 18.
A dél-franciaországi tesztnapokon ideális időjárási körülmények fogadták a tesztelő csapatokat, többnyire napos idővel és kellemes hőmérséklettel.
Részletek


Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi

A hivatalos tesztelés során a ROAL Motorsport tovább finomított a Zanardi számára speciálisan átalakított versenyautó beállításain, különös figyelmet fordítva az egyedi kuplungra és fékpedálra. A két nap tökéletes lehetőséget biztosított arra, hogy a csapat a hosszú versenytávoknál alkalmazott beállításokat is tovább hangolja, Alex Zanardi pedig mindkét nap sikeresen, jó idővel teljesítette a hosszabb távokat.

„Jól mennek a dolgok. Ugyanakkor azt kell mondanom, hogy nem lesz egyszerű” – mondta Zanardi. „Számítottam rá, hogy kemény versenyek várnak rám, de most már biztos vagyok benne, mert nagyon gyors, fiatal pilóták ülnek a többi versenyautóban. Mindazonáltal úgy gondolom, van esélyünk és jó eredményeket érhetünk el, de keményen kell dolgoznunk, még tovább kell finomítanunk az autón. A versenytempót tekintve már nagyon közel vagyunk ahhoz, amit célként tűztünk ki: kellően gyorsak vagyunk a kopott gumikon, már csak azt kell megoldani, hogy az új gumikon is ilyen jó legyen az autó, hogy kiváló időt futhassunk az időmérőn. A teszt után tüzetesen kielemezzük a két nap alatt összegyűjtött adatokat, amik, biztos vagyok benne, hogy nagy hasznunkra válnak majd, sokat tudunk majd tanulni belőlük” – tette hozzá a legendás pilóta.

Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi

„Alex számára ez volt az első alkalom, amikor a sorozat többi versenyzőjével együtt tesztelt” – folytatta Roberto Ravaglia, a ROAL Motorsport csapatfőnöke. „Egyelőre nehéz felmérni az erőviszonyokat és összehasonlítani a versenyzőket, mivel mindenki különböző beállításokkal tesztel. Nem tudhatod, ki az, aki új gumikkal, ki az, aki kevés üzemanyaggal tesztel, és így tovább. Egyszóval, nem könnyű megítélni, mennyire vagyunk esélyesek. De Alex jó köridőket autózott, jó előérzetem van. Az egyes etapok között olyan beállításokat is kipróbáltunk, amilyeneket egy versenyhétvégén szoktunk, így Alex megtanulhatta, hogyan reagál az autó az olyan módosításokra, mint például amikor kicseréljük a rugókat. Összességében, nagyon elégedett vagyok a két nap közös munkájával” – mondta a csapatfőnök.

Alex Zanardi mindkét lábát elvesztette egy súlyos balesetben 2001-ben, de hátrányát leküzdve visszatért a versenysportba és többek között a WTCC-ben is indult egy speciális BMW-vel, összesen négy elsőséget begyűjtve. Zanardi ezek után, kézihajtású kerékpárosként, a 2012-es paralimpián is szerzett két aranyérmet, majd nem sokkal később már a BMW M3 DTM versenyautót tesztelte, hogy 2009 után először ismét egy teljes szezont teljesítsen a BMW-vel. A 47 esztendős pilóta a Blancpain GT Sprint sorozat első futamán tér vissza, április 21-én, Franciaországban.

Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi

A 2014-es Blancpain GT sorozat szezonja egyaránt tartalmaz endurance és egyórás sprint futamokat. Zanardi a kettőből az egyik ROAL Motorsport BMW Z4 GT3 versenyautóval indul a hétből hat sprint futamon, a tervek szerint például a Slovakia Ringen, augusztus 24-én.

2014 Blancpain GT Sprint sorozat versenynaptár:

Április 21. Nogaro (FR)
Május 18.  Brands Hatch (GB)
Július 6.  Zandvoort (NL)
Augusztus 24. Pozsony (SK)
Szeptember 5. Portimão (PT)
Október 19. Zolder (BE)
November 2. Baku (AZ)

Kulcsszavak: Alex Zanardi, autósport, bmw, BMW M3 DTM, wtcc
 
Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült Rekord februári értékesítés a BMW Group centenáriumi évében Rekord februári értékesítés a BMW Group centenáriumi évében Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5 Kategóriája úttörője és a fenntartható mobilitás iránymutatója: már 200 000 darab BMW i3 gurul a világ útjain Kategóriája úttörője és a fenntartható mobilitás iránymutatója: már 200 000 darab BMW i3 gurul a világ útjain Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban
 
Ausztrál Nagydíj - Rosberg nyerte az idénynyitót

Ausztrál Nagydíj - Rosberg nyerte az idénynyitót

2014. március 17.
Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a Forma-1-es világbajnoki sorozat vasárnapi szezonnyitó Ausztrál Nagydíját.
Részletek

Ausztrál Nagydíj - Rosberg nyerte az idénynyitót

A 28 éves versenyzőnek ez volt pályafutása negyedik futamgyőzelme. A második helyen a hazai közönség előtt szereplő Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrál pilótája, a harmadikon pedig a McLaren dán újonca, Kevin Magnussen végzett.

A V6-os, 1,6 literes turbómotorok bemutatkozó versenyén öten álltak ki műszaki probléma miatt, köztük a címvédő, négyszeres világbajnok német Sebastian Vettel (Red Bull), valamint a pole pozícióból startoló brit Lewis Hamilton (Mercedes).

A rajtot meg kellett ismételni, mert a francia Jules Bianchi (Marussia) autója nem indult el. Az újabb startnál már gond nélkül eljött a mezőny, Rosberg fantasztikus manőverrel megelőzte Ricciardót és az élről startoló Hamiltont. Az első kanyar előtt az F1-be visszatért japán Kobajasi Kamui (Caterham) rosszul mérte fel a féktávot, hátulról eltalálta a brazil Felipe Massa (Williams) autóját, így mindketten kiestek. Az első kör végén Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Hamilton, Nico Hülkenberg (Force India), Fernando Alonso (Ferrari) volt az első hat sorrendje.

Ausztrál Nagydíj - Rosberg nyerte az idénynyitótA negyedik körben műszaki okok miatt Hamilton, egy körrel később hasonló problémák eredményeként Vettel adta fel a versenyt. A 12. körben a versenybíróság beküldte a biztonsági autót, mert a finn Valtteri Bottas (Williams) korábban hozzáért az autója jobb hátsó kerekével a falhoz, a gumi és a felni maradványai pedig a pályán maradtak. A safety car jelenlétét szinte minden pilóta kihasználta, a mezőny nagyobb része a boxba hajtott kerékcserére. A biztonsági autó a 16. körben hagyta el a pályát, a pilóták gond nélkül folytatták tovább a körözést, a 20. körben Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Alonso és Jenson Button (McLaren) száguldott az első hat helyen.

A második kerékcserék sorát az élmezőny tagjai közül Ricciardo kezdte meg, ő a 37., Magnussen és Rosberg pedig a 38. körben járt a boxban. 15 körrel a leintés előtt Rosberg jelentős előnnyel vezetett, mögötte Ricciardo és Magnussen csatázott a második helyért, Button a 4., Alonso az ötödik, Hülkenberg a 6. pozícióban haladt, a célba érkezésig pedig az első három sorrendje már nem változott.

A világbajnokság két hét múlva, a Malajziai Nagydíjjal folytatódik.

Kulcsszavak: Ausztrál Nagydíj, Ausztrália, autósport, f1, forma 1, Nico Rosberg
 
A Peugeot és Total közösen fejleszti az új Le Mans-i Hypercar versenyautót A Peugeot és Total közösen fejleszti az új Le Mans-i Hypercar versenyautót Ausztrál Nagydíj - Rosberg nyerte az idénynyitót Lotus Ladies Cup - Bende Adrienn tarolt Oscherslebenben Ausztrál Nagydíj - Rosberg nyerte az idénynyitót A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron Indul a SEAT Leon Eurocup Indul a SEAT Leon Eurocup Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját
 
Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje

Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje

2014. március 14.
Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája érte el a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj pénteki napjának legjobb köridejét, amellyel megnyerte a második szabadedzést.
Részletek

Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb köridejeAz első gyakorláson még Fernando Alonso, a Ferrari spanyol versenyzője volt a leggyorsabb, ő aztán a második edzésen harmadik lett Hamilton csapattársa, Nico Rosberg mögött.

A címvédő, négyszeres világbajnok Sebastian Vettel (Red Bull) először 7., majd 4. lett - azaz úgy tűnik, az osztrák istállónál rendbejöttek az idény előtti teszteken még sok műszaki gonddal küszködő autók.
Az első szabadedzésen a szintén Mercedes-motorral hajtott két Williams-pilóta, a finn Valtteri Bottas és a brazil Felipe Massa teljesített még meggyőzően, ők a harmadik, negyedik helyen zártak.
A szabálymódosítások és az élesben most debütáló turbómotorok érezhetően okoznak még gondokat a pilótáknak és a csapatoknak, többen is csúszkáltak és megpördültek a melbourne-i nagydíj első két gyakorlásán.

Eredmények, 2. szabadedzés (élcsoport, az f1live.com alapján):

1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:29.625 perc
2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:29.782
3. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:30.132
4. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:30.381
5. Jenson Button (brit, McLaren) 1:30.510
6. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 1:30.538

1. szabadedzés:

. Alonso 1:31.840 perc
2. Jenson Button (brit, McLaren) 1:32.357
3. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:32.403
4. Felipe Massa (brazil, Williams) 1:32.431
5. Ricciardo 1:32.599
6. Rosberg 1:32.604

Kulcsszavak: Ausztrália, autósport, f1, forma 1, Hamilton
 
Folytatódnak a fejlesztések: új motor-elektronikát tesztel Nogaroban Kiss Norbi! Folytatódnak a fejlesztések: új motor-elektronikát tesztel Nogaroban Kiss Norbi! Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t Ausztrál Nagydíj - Hamiltoné a nap legjobb körideje Hatfutamos európai szériává bővült a Lotus női versenysorozata
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 571 - 580