Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9821 - 9830
76 év története

76 év története

2013. december 06.
Kiichiro Toyoda 1937-ben alapította meg a Toyota Motor Companyt (TMC), ám első autóját, az AA modellt már 1936-ban elkészítette édesapja üzemében, a kézi és automata szövőszékek gyártására szakosodott Toyota Automatic Loom Works Ltd. vállalatnál.
Részletek

Toyota AAA történet tehát ezzel vette kezdetét Japánban, s a Toyota azóta a világ egyik legnagyobb vállalatává és a világ legnagyobb autógyárává vált, amely 2012-ben több mint 9 millió autót készített.

A szakadatlanul változó piaci viszonyokra és a mindig új kihívásokra a Toyota azzal válaszol, hogy eltökélten halad a műszaki fejlődés élvonalában, új meg új innovációkat vezetve be a biztonság, a minőség és a környezetvédelem területein. A hibrid hajtás fejlesztésének úttörőjeként a TMC 1997 óta egyre elfogadottabbá teszi e technológiát, s ennek eredményeként mára több mint 5,5 millió ilyen autó fut a világ útjain, jelentős mértékben csökkentve a CO2-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást.

A TMC tevékenysége több mint 160 országra terjed ki; a vállalat működésének alapja az értékesítés és aftersales igényeit kiszolgáló globális gyártási infrastruktúra. A teljes európai piacon a brüsszeli székhelyű Toyota Motor Europe felügyeli a Toyota és a Lexus járműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek teljes körű forgalmazását és marketing-tevékenységét. A TME kilenc gyártóüzem, kilenc logisztikai központ és 14 alkatrészelosztó központ működését irányítja.

Több mint 76 éves történelme során a Toyota Motor Company hatalmas eredményeket ért el, s a sikertörténet mind a mai napig folytatódik: nemrégiben jelentették be, hogy a Toyota immár a kilencedik éve a világ legértékesebb autómárkájának számít – és bizonyosnak látszik, hogy technikai és környezetvédelmi eredményei révén a vállalat jövője ugyanilyen izgalmas lesz majd.

Toyota GT86

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, design, fejlesztés, lexus, toyota
 
A SEAT design vezetője előadást tartott Budapesten A SEAT design vezetője előadást tartott Budapesten 76 év története A Volvo Cars világelső kísérlete felfedi az autótervezés érzelmeket megmozgató erejét 76 év története Vision XS1 a Honda crossover tanulmánya 76 év története Kétezernél is több Golfot várnak a II. Golf-találkozó élménynapjára Peugeot modelleket gyártana Indiában a PSA Peugeot Citroen a Tatával Peugeot modelleket gyártana Indiában a PSA Peugeot Citroen a Tatával
 
Skoda Rapid Spaceback – A Skoda legújabb alsó-középkategóriás modellje

Skoda Rapid Spaceback – A Skoda legújabb alsó-középkategóriás modellje

2013. december 06.
Skoda Rapid Spaceback újdonságával bővíti tovább modellpalettáját a Skoda, amely a jelentős kínálat és értékesítési volumen jellemezte alsó-középkategóriában a Skoda Fabia és a Skoda Octavia közötti piaci rést hivatott betölteni.
Részletek

Skoda Rapid SpacebackElső ízben kínál a Skoda olyan alsó-középkategóriájú modellt, amely e rövid, ferdehátú farkialakítás mellett nyújtja a Skoda praktikus erényeit. Dinamikusan friss formavilágával a Skoda Rapid Spaceback elsősorban a fiatalabb vásárlóközönséget szólítja meg. Jellegzetes Skoda modellként a Rapid Spaceback bőséges térkínálattal, „Simply Clever” ötletek sokaságával, csúcsszínvonalú biztonsággal, érdekes egyéni kialakítási lehetőségekkel, kedvező üzemanyag-fogyasztással és kiváló ár/érték-aránnyal érkezik a piacra. Tágas belső terével a Skoda Rapid Spaceback mércéül szolgálhat a legnagyobb volumen jellemezte európai piaci szegmensben. A Rapid Spaceback európai piaci bevezetése 2013. októberétől indul.

„Az új Skoda Rapid Spaceback mérföldkőnek számít a Skoda számára, mivel megjelenésével az alsó középkategória ferdehátú modelljeinek stratégiailag nagyfontosságú szegmensébe lépünk be” – emelte ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke. „A Rapid Spaceback tovább gazdagítja e kategória kínálatát, a kedvelt ferdehátú formával ötvözve a Skoda praktikus tulajdonságait. A Skoda új formavilágával a Rapid Spaceback friss és dinamikus fellépéssel érkezik, olyan sportos karakterű, kompakt modellként, amely a fiatalok és a családok számára egyaránt ideális megoldást kínál” – folytatta Vahland.

Sportosan friss karakterű kompakt modell

Az új Skoda Rapid Spaceback letisztult formák jellemezte, dinamikus megjelenésű, amit felületei egyéni fény-árnyék játéka avat különlegessé – Jozef Kabaň, a Skoda vezető formatervezője és csapata kétségkívül jó munkát végzett.

Skoda Rapid SpacebackAz új Skoda Rapid Spaceback egyéni és független jelenség, sajátos stílussal. A sportos frissesség és dinamikus elegancia autója, amely mindjárt az első pillantásra vonzó.

Az új Skoda Rapid Spaceback különleges jellegzetessége oldalnézete, amely megnyújtott vonalaival a hagyományos rövid farkialakítású, ferdehátú modellekhez viszonyítva jóval sportosabb és nyújtott hatást kelt.

Az újdonság ezzel vizuálisan és funkcionálisan is egyértelműen elkülönül vetélytársaitól. A Skoda Rapid Spaceback dinamikus oldalnézetét letisztult vonalvezetés, hosszú tengelytáv (2.602 milliméter), illetve határozottan meghúzott, magasan futó „tornádóvonal” jellemzi. A Rapid Spaceback C- és D-oszlopai között egy-egy harmadik oldalablakkal készül. Karcsú oszlopaival közösen hatalmas ablakfelülete világos és barátságos hangulatot teremt utasterében, mégpedig kiváló körkörös kilátás mellett.

Kiemelt hangsúlyt kapnak az egyéni kialakítási lehetőségek. Az új Rapid Spaceback egyik különlegessége nagyméretű, extrafelszerelésként rendelhető panoráma-üvegteteje. A színezett üvegfelület a szélvédőtől egészen a hátsó ablakig húzódik, minden bennülő számára akadálytalan kitekintést kínálva a szabad ég felé. Jelenleg a Skoda teljes palettájának legnagyobb üvegtetejeként, tágas térérzet mellett mindenkor bőséges fénnyel látja el az utasokat. A teljes üvegfelület 1.713 × 1.155 milliméter, átlátszó traktusa pedig 1.210 × 780 milliméter.

Skoda Rapid SpacebackA Rapid Spaceback panoráma-üvegteteje a szintén kívánságra kapható, üveggel borított csomagtérajtóval közösen jelenhet meg még vonzóbb formában, amellyel így a szélvédőtől a teljes üvegtetőn át, mélyen a csomagtér-ajtóba nyúló sötétített üvegfelület alakítható ki. Feketére színezett üvege mintegy tíz centiméterrel nyúlik mélyebbre a csomagtér-ajtóba, mint a Rapid Spaceback normál kialakítású hátsó ablaka. E két megoldás egyéni formai stílusjegyeként ruházza fel a Skoda újdonságát exkluzív karakterrel.

Farkialakítása szintén a Rapid Spaceback sportos karakterére utal. Letisztult vonalvezetése kiegyensúlyozott és rendezett benyomást kelt. Fekete diffúzoreleme és lökhárítója fényvisszaverői éppúgy a vízszintes vonalakat hangsúlyozzák, mint a markáns és jellegzetes C-alakzatban elhelyezett széles hátsó lámpatestek. A középső márkaemblémát bal oldalról „Skoda”, jobb oldalról „RAPID” felirat fogja közre.

A Skoda Rapid Spaceback orrkialakítása a Rapid karakteres vonalait és formai elemeit követi. Alapvető részei a markáns, 19 függőleges lamella alkotta, krómkeretes hűtőrács, a motorházfedél lekerekített első peremén látható új márkaembléma, valamint a fényszórók és a ködfényszórók lóhere-alakzat szerinti elrendezése. A Rapid Spaceback már piaci bevezetésekor opcionális xenon-csomagot is kínál, amely a xenon-fényszórók mellett kanyarodófény-funkcióval kiegészített ködfényszórókat is tartalmaz.

Kulcsszavak: autóipar, bemutató, Rapid Spaceback, skoda, új modell
 
A Ford az új Ranger Raptorban a navigációs ‘kenyérmorzsa’ technológiát használja A Ford az új Ranger Raptorban a navigációs ‘kenyérmorzsa’ technológiát használja A Ford mozgáskövető technológiával tökéletesíti az autógyártás folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket A Ford mozgáskövető technológiával tökéletesíti az autógyártás folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket Skoda Rapid Spaceback – A Skoda legújabb alsó-középkategóriás modellje Irányjelző Közlekedési Magazin 2014 augusztusi ajánló Skoda Rapid Spaceback – A Skoda legújabb alsó-középkategóriás modellje Okosautókat fejlesztenek már Kínában is Skoda Rapid Spaceback – A Skoda legújabb alsó-középkategóriás modellje Párizsban bemutatkozik az új Civic Sport
 
Kiírta a közbeszerzést a BKK a budai fonódó villamosprojekt kivitelezésére

Kiírta a közbeszerzést a BKK a budai fonódó villamosprojekt kivitelezésére

2013. december 06.
Kiírta a budai fonódó villamosprojekt kivitelezésére a közbeszerzési eljárást a Budapesti Közlekedési Központ - derül ki a tendereket összesítő uniós honlap adataiból.
Részletek

Kiírta a közbeszerzést a BKK a budai fonódó villamosprojekt kivitelezéséreA nettó 10 milliárd forintra értékelt beruházás két részből áll: az egyik a Bem rakparti, a másik pedig a Széll Kálmán téri ág. Mindkét helyszínen egyebek mellett vasúti pályát, felsővezeték- és vontatási kábelhálózatot kell kiépíteni, végre kell hajtani forgalomtechnikai változtatásokat, közműveket kell kiváltani, peronokat kell építeni, átépíteni.


A Bem rakparti ágnál egyebek mellett 2,2 kilométer vágányt, 5 peront, a Széll Kálmán téri ágnál pedig 5,3 kilométer vágányt és 17 peront kell építeni, előbbi becsült értéke 3,1, utóbbié 6,9 milliárd forint.
A nyílt közbeszerzési eljárás során az a pályázó nyer, aki a legalacsonyabb árat ajánlja, pályázni január 21-éig lehet.

A tervek szerint a jelenlegi 17-es villamos vonalát dél felé két irányba vezetik tovább, az egyik ágát a Széll Kálmán tér felé, a másikat pedig a Bem rakparton keresztül a Batthyány tér felé. A projekt európai uniós, kormányzati és fővárosi forrásokból valósul meg.

Kiírta a közbeszerzést a BKK a budai fonódó villamosprojekt kivitelezésére

Kulcsszavak: bkk, fejlesztés, közbeszerzés, közlekedés, villamos
 
Fityiszt mutat a taxisoknak az Uber: ma féláron viszi az utasokat a reptérre Fityiszt mutat a taxisoknak az Uber: ma féláron viszi az utasokat a reptérre Jön a környezetbarát autók aranykora Jön a környezetbarát autók aranykora Kiírta a közbeszerzést a BKK a budai fonódó villamosprojekt kivitelezésére A Nismo és a Williams Advanced Engineering együttműködése várható a nagyteljesítményű gépkocsik fejlesztésében A Volvo Cars az embereket helyezi a középpontba az autonóm gépkocsik fejlesztése során A Volvo Cars az embereket helyezi a középpontba az autonóm gépkocsik fejlesztése során Kiírta a közbeszerzést a BKK a budai fonódó villamosprojekt kivitelezésére A Kia új hajtásláncai vadonatúj hibridrendszerrel érkeznek
 
Újabb díjat nyert a Citroen – ezúttal a BBC Top Gear Magazine-tól

Újabb díjat nyert a Citroen – ezúttal a BBC Top Gear Magazine-tól

2013. december 06.
A három nagy német autós szaklap, az Auto Motor und Sport, az Auto Bild és az Auto Zeitung éves szavazásain elnyert díjak után újabb komoly elismerésben részesült a Citroen, ezúttal Nagy-Britanniában. A BBC Top Gear Magazine az Év Családi Autójának választotta az új Citroen Grand C4 Picassót.
Részletek

Citroen Grand C4 PicassoAz egyik legtekintélyesebb brit autós szaklap, a BBC Top Gear Magazine zsűrijét máris elvarázsolta a Picasso modellcsalád legújabb tagja, pedig a hétszemélyes verziót még nem is forgalmazzák Nagy-Britanniában.

Stílusa és kényelmi szolgáltatásai utolérhetetlenek

Az új Citroen Grand C4 Picasso legmagasabbra értékelt tulajdonságai: az egyedi dizájn (amelynek révén ráadásul egyértelműen megkülönböztethető az ötszemélyes változattól), a finom vonalvezetés és a tágas térkínálat egészen eredeti harmóniája, a piac jelenlegi legjobb megoldása ergonómia, kényelem, modularitás tekintetében – nem kis részben az új, moduláris EMP2 padlólemeznek köszönhetően. Az elismerés kiterjed a legújabb fejlesztésű motorokra, melyekkel elérhetővé vált a 98 g/km-es CO2-kibocsátás, illetve a vadonatúj BlueHDi 150 motorra, amely mintegy 90%-kal csökkenti a nitrogénoxid-kibocsátást, de jelentősen mérsékli a CO2-kibocsátást is.

Elismerés jár a biztonsági szolgáltatásoknak is


Az új Grand C4 Picasso biztonsági felszereltsége is a legmagasabb szintet képviseli, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy nemrégiben 5 csillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjén. Az új Citroen C4 Picasso 2013 júniusa óta kapható; az öt- és a hétszemélyes verzióból mindeddig összesen több mint 50.000 példány kelt el.

Citroen Grand C4 Picasso

Kulcsszavak: autóipar, C4 Picasso, Citroen, díj, elismerés, GRAND C4 Picasso
 
Újabb díjat nyert a Citroen – ezúttal a BBC Top Gear Magazine-tól Az új ŠKODA Fabia – Érzelmekben gazdag és praktikus Elkészült az 500.000-dik autó a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban Elkészült az 500.000-dik autó a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban Újabb díjat nyert a Citroen – ezúttal a BBC Top Gear Magazine-tól Sikeres évet zárt az idén tízéves BMW Magyarország Az áprilisban induló FordPass átalakítja a kapcsolatot a Ford és a vásárlók között Az áprilisban induló FordPass átalakítja a kapcsolatot a Ford és a vásárlók között Újabb díjat nyert a Citroen – ezúttal a BBC Top Gear Magazine-tól Élesben indul a gyártás Szentgotthárdon
 
Bemutatkozott az átdolgozott Skoda Yeti

Bemutatkozott az átdolgozott Skoda Yeti

2013. december 06.
Vonzó megjelenés, felfrissített utastér, innovatív technikák. Már rendelhető a megújult Skoda Yeti, piaci bevezetés 2014. januártól.
Részletek

Skoda YetiNapjainkra a Skoda Yeti lett az egyik legnépszerűbb kompakt Sport Utility Vehicle (SUV). Kategóriája nagysikerű képviselője most először két változatában is megjelenik: míg az elegáns stílusú Skoda Yeti inkább utcai használatra készül, a Skoda Yeti Outdoor egyértelműen kalandra termett. Mindkét verzió megújult első és hátsó formavilággal, új könnyűfém keréktárcsákkal, felfrissített utastérrel, új „Simply Clever” megoldásokkal, a lenyűgöző funkcionalitással és új motor/sebességváltó kombinációkkal érkezik a márkakereskedőkhöz. A Skoda Yeti mindkét változata 2014 januárjára várható a piacra.

„A Skoda Yeti a piac egyik legvonzóbb kompakt SUV-modellje, amely négy évvel ezelőtti bemutatója óta messze meghaladta értékesítési várakozásainkat” – emelte ki Winfried Vahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke. „Teljes egészében megújult külsejével és első ízben kínált két változatával e modell mércéül szolgálhat egy rohamosan bővülő kategóriában, ahol a jövőben is folytatni kívánjuk fejlesztéseinket” – folytatta Vahland.

Nemzetközi sikertörténet

A Skoda 2009-ben tartotta premierjét Skoda Yeti modelljével a kompakt SUV-modellek szegmensében, amely gyorsan kategóriája egyik legsikeresebb modellsorozatává lépett elő, s napjainkig (2013. szeptember 30.) világszerte mintegy 281.100 példány talált belőle gazdára.

Skoda YetiA Skoda egyedül 2012-ben mintegy 87.400, vagyis a megelőző évinél 24 százalékkal több Yeti modelljét szállította ki, 2013. első kilenc hónapja során pedig már több mint 59.700 Yeti kelt el világszerte.

Az Európai Unióban a Yeti jelenleg 4,1 százalékos piaci részesedéssel a legnagyobb volumenben értékesített A-kategóriájú SUV-modell, hatásosan igazolva az összkerékhajtás területén a cseh márka rendelkezésére álló széles körű tudást és tapasztalatot. A Skoda 4x4-es modelljei mintegy háromszázalékos piaci részesedést szereztek az EU-országok piacán.

A Skoda 2018-ig szóló növekedési stratégiája keretében nemzetközi jelenlétét is jelentősen tovább kívánja erősíteni. A Skoda Yeti 2012. végén az orosz piacon is megjelent, s a GAZ Csoporttal együttműködésben már Nyizsnyij Novgorodban is készül. 2013. közepe óta – egyelőre importmodellként – a Yeti kínai értékesítése is megkezdődött. 2013 végén a Yeti egy kifejezetten a kínai piac számára készült, hosszított változata is megjelenik, amely a márka Shanghai Volkswagen partnerének üzemében készül majd.

A mindjárt két változatban is érkező, megújult Yetivel a Skoda teljes gőzzel folytatja a vállalat történetének legnagyobb modelloffenzíváját, amelynek eredményeképpen a vállalat 2018-ig legalább évi 1,5 millió darabra tervezi növelni termelését.

Skoda YetiVonzó megjelenés – már két változatban is

A megújult Yeti egyik fő különlegessége első ízben kínált két változata. A Skoda kompakt SUV-modellje ezúttal elegáns és stílusos városi, illetve a terepes túrákra született off-road karakterrel hódít. A legfontosabb különbséget a kettő között elsősorban orr- és farkialakításuk fő elemei, így lökhárítóik, alsó védőlemezeik, oldalsó védőburkolataik és küszöbborításaik jelentik, amelyek a karosszéria színében vagy – a Skoda Yeti Outdoor esetében – matt fekete műanyagból készülnek. A Skoda Yeti Outdoor alapkivitelben ezüstszínű külső tükörházakkal érkezik.

A megújult Skoda Yeti a Skoda új formai nyelvezetének harmonikus folytatója, átdolgozott orr- és farkialakítása most még tetszetősebb. Az új Skoda-dizájn alapvető jellemzői egyértelműek: precízen meghúzott vonalak és élek, különös hangsúllyal a vízszintes irányon, valamint új márkaembléma. Mindkét változat elején most még hangsúlyosabbak a vízszintes vonalak, s új, diszkrét stílusú hűtőráccsal, illetve átrajzolt fényszórókkal készül. Utóbbiak első ízben rendelhetők bi-xenon változatban és integrált LED-technikájú nappali menetfénnyel. Összhangban a Skoda új formai nyelvezetével a ködfényszórók immár szögletesek, s mélyebbre süllyesztve jelennek meg az első lökhárítókban.

A Yeti hátulja is megújult, beleértve az egyéni stílusú, még pontosabb C-alakzatban kirajzolt, extraként LED-technikával is rendelhető hátsó lámpákkal szerelt, s átdolgozott formájú csomagtér-ajtót is.

Skoda YetiA Skoda új dizájn-nyelvezetével összhangban az új márkaembléma alatt a rendszámtábla-tartót két határozott, szögletes háromszög-motívum fogja közre.

A keréktárcsák programja négy új tervezésű, vonzó könnyűfém modellel bővült, de a külső színek palettája is négy új metáltónussal gazdagodott: holdfehér, dzsungelzöld, fémszürke és magnetic-barna, utóbbi a Skoda Yeti L&K exkluzív árnyalata. A Yeti utasterét is átfogóan felfrissítették a tervezők, hétféle kivitelben kínált háromküllős kormánykerékkel, új anyagú és mintájú üléskárpitokkal, valamint a műszerfal új dekorbetéteivel.

Kulcsszavak: galéria, skoda, új modell, Yeti
 
Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon Az új Škoda Superb ígérkezik a leginkább értékálló autónak Az új Škoda Superb ígérkezik a leginkább értékálló autónak Bemutatkozott az átdolgozott Skoda Yeti Az új Ford Fiesta ST- Az eddigi leggyorsabb sorozatgyártású Fiesta Mérce már 45 éve: az új Porsche 911 Turbo bemutatkozik Mérce már 45 éve: az új Porsche 911 Turbo bemutatkozik A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t
 
Indul a szerszámkészítés a kecskeméti Mercedes Benz gyárban

Indul a szerszámkészítés a kecskeméti Mercedes Benz gyárban

2013. december 06.
Gőzerővel folyik a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban a Mercedes-Benz B- és CLA-osztályának gyártása.
Részletek

Indul a szerszámkészítés a kecskeméti Mercedes Benz gyárbanA gyár 2012 márciusi megnyitása óta a németországi rastatti gyárral közösen gyártja a B-osztályt, és 2013 januárja óta kizárólag Kecskeméten gyártják a világ minden pontján megtalálható vevők számára a négyajtós kupét, a CLA-t. Az idén először gördül le a gyárban több mint 100.000 jármű a szalagról.

Ez természetesen a gyár saját présüzeme számára is sok munkát jelent: Az üzem indulása óta már több mint 10 millió karosszériaelemet gyártottak, nagy részüket a CLA-hoz. A présüzem, amelyik a sindelfingeni, brémai és kuppenheimi présüzemekkel közös termelési hálózatban dolgozik, ezeken kívül gyárt még karosszériaelemeket a rastatti gyárnak is, valamint a finnországi Valmet Automotive üzemnek  is az A-osztály gyártásához.

A  kecskeméti Mercedes-Benz gyárban saját szerszámkészítő központ kezdte meg a működését, amelyik elsősorban a kecskeméti présüzem teljesítményét erősíti. Erre a célra forgácsoló központot hoztak létre, amelynek része az optikai 3D- méréstechnika is. 2014-ben szerepel a tervek között a próbaprés átépítése is, és ezzel együtt a beruházás összege meghaladja az öt millió eurót. Ennek köszönhetően a jövőben helyben végezhető el a szerszámok karbantartása és módosítása is. Ezen felül pedig a kecskeméti szerszámkészítő központ igény szerint rugalmasan segítheti a német sindelfingeni és brémai gyárak szerszámkészítő központjait is új szerszámok készítése esetén.

Az itt dolgozó munkatársak megfelelő képzése a sindelfingeni és brémai gyárak szerszámkészítő területeinek támogatásával már 2012 júliusában elkezdődött. A most elkészült új kompetenciákkal a kecskeméti Mercedes-Benz gyár egyúttal az egyetlen olyan gyár Németországon kívül, amelyiknek saját szerszámkészítő központja van.

Indul a szerszámkészítés a kecskeméti Mercedes Benz gyárban„Továbbra is jövőbe mutató beruházásokat tervezünk: Az új technológiai kompetenciákra Kecskeméten fordított több mint őt millió euró is azt támasztja alá, hogy hosszú távra köteleztük el magunkat Magyarországon. Munkatársaink tudják: nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a jövőben is kiváló szakmai kilátásaik legyenek a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban.“ –mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Információk a kecskeméti Mercedes-Benz gyárról és a kompakt gépjárművek új generációjának gyártó helyszíneiről  

A kecskeméti gyár a rastatti partnergyárral közös termelési hálózatban gyártja a Mercedes-Benz kompakt gépjárműveinek új generációját. Ez a hálózat döntő mértékben járul hozzá a kompakt gépjárművek gazdaságos termeléséhez, valamint lehetővé teszi a két gyár kihasználásának rugalmas, és mindenkor optimális vezérlését is.

A kecskeméti gyárat 2012 márciusában, kevesebb, mint négy évvel a 2008 nyarán meghozott döntés után nyitották meg, és azóta a legmodernebb környezetbarát technológiával gyártja a B-osztályt, amelyik a partnergyárban, Rastattban is készül. 2013 januárja óta gyártja a kecskeméti gyár a második modelljét, az új kompakt négyajtós kupét, a CLA-t, amelyik kizárólag Kecskeméten készül, és innen jut el a vevőkhöz világszerte.

A gyár időközben már több mint 3.000 helyi munkatársat foglalkoztat, és a régió legvonzóbb munkáltatója lett – nem utolsó sorban annak köszönhetően, hogy igen nagy hangsúlyt helyez munkatársainak megfelelő képzésére, valamint arra az egyedülálló kezdeményezésre, hogy magyarországi partnerekkel közösen német mintára bevezették a duális szakmunkás- és főiskolai képzést. A 2012-ben a magyar kormány és a Daimler AG között megkötött stratégiai együttműködési megállapodás aláírásának is az volt a célja, hogy a kecskeméti régió, mint a magyar járműipar újabb központját hosszútávon erősítse.

Kulcsszavak: autóipar, B-osztály, CLA, gazdaság, kecskemét, mercedes-benz
 
Indul a szerszámkészítés a kecskeméti Mercedes Benz gyárban A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem Indul a szerszámkészítés a kecskeméti Mercedes Benz gyárban Újabb rekordéve lehet a Bentley Motorsnak Indul a szerszámkészítés a kecskeméti Mercedes Benz gyárban Figyelemreméltó eredményt ért el a Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben Indul a szerszámkészítés a kecskeméti Mercedes Benz gyárban A Jeep® és a Juventus: a zászlóshajó Grand Cherokee együtt az olasz bajnokcsapattal Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW
 
A Renault megnyitja első gyárát Kínában

A Renault megnyitja első gyárát Kínában

2013. december 05.
A Renault megkapta csütörtökön a hatósági engedélyeket első kínai gyára létrehozásához.
Részletek

A Renault megnyitja első gyárát KínábanA francia autógyártó ennek érdekében egy közös vállalkozást hoz létre a Dongfeng kínai állami konszernnel, amely korábban hasonló partnerséget kötött a japán Nissannal és Hondával, a svéd Volvóval és a szintén francia PSA Peugeot Citroennel, a Renault legnagyobb konkurensével is.

A reformokért és a fejlesztésért felelő kínai bizottság, a kínai tervgazdálkodás legfőbb szerve néhány órával az előtt adott zöld jelzést a közös cég megalakításához, hogy Jean-Marc Ayrault francia miniszterelnök megkezdte hivatalos látogatását Kínában.

A Renault eddig gyakorlatilag teljesen hiányzott a kínai autópiacról, s ezzel kivétel volt a világ tíz legjelentősebb autógyártója között. A Renault ugyanis a Nissan legfőbb részvényese, a japán autógyár 43,4 százalékát birtokolja, és sokáig hagyta, hogy a Nissan egyedül fejlődjön a kínai piacon, amelynek 7,7 százalékát foglalja el. A Peking és Tokió közötti geopolitikai feszültségek miatt a Nissan forgalma jelentősen csökkent az elmúlt két évben a kínai piacon.

"Ezzel a szövetséggel a Renault ambiciózus stratégiát indíthat el a világ elsőszámú autópiacán" - közölte a francia autógyártó. A Renault-csoport a Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) létrehozásáról 2012 elején írta alá a megállapodást, de a végleges szerződés megkötéséhez több mint egy évet kellett várni a kínai hatóságok engedélyére.

Dongfeng egyébként jelenleg a PSA-val is tárgyalásokat folytat a legjelentősebb francia autóipari konszern 30 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról, s ezzel a két nagy francia rivális kínai terjeszkedésének metszéspontjába került. A kínai állami konszern 2003 óta a Nissannal is partneri viszonyban áll, ez utóbbi együttműködésnek köszönhető a nyereségének legnagyobb része. Kristina Church, a Barclays Capital elemzője szerint az új megállapodás a Renault-val nem feltétlenül segíti a PSA-t a kínai piacon való megerősödésében.

A Renault megnyitja első gyárát KínábanA Renault és a Dongfeng közötti megállapodást december 16-án írják alá Vuhanban, ahol eleinte évente 150 ezer gépkocsit fognak gyártani, de "ez a kapacitás a piac igényei szerint bővülhet" - közölte a második legjelentősebb kínai gyártó, de nem jelölte a gyárnyitás időpontját.  Mindkét cég 50 százalékos tulajdonrésszel fog rendelkezni az új vállalatban, amely egy 7,76 milliárd kínai jüan (281 milliárd forint) értékű közös befektetés gyümölcse.

A francia és kínai gyártó szorosan fog együttműködni valamennyi tevékenységben, beleértve a kutatást és a fejlesztést, az eladást, a termelést és a marketinget. Azt, hogy milyen típusú gépkocsikat gyártanak majd Vuhanban, egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de az előzetes tervek alapján feltehetően a Mégan és a Logan családhoz tartozó modellekről lesz szó. Az is nagyon valószínű, hogy elektromos gépkocsik is szerepelnek majd az új francia-kínai vállalat kínálatában.

Kínát - ahol tavaly 19,31 millió gépkocsit adtak el - valamennyi nagy külföldi autógyártó fontos piacnak tekinti, miután a világ más tájain jelenleg mélyponton van a kereslet. Kínában viszont tavaly 4,3 százalékkal nőtt, s becslések szerint mostantól 2020-ig évente átlagosan 8 százalékos növekedésre lehet számítani.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, kína, renault
 
A Renault megnyitja első gyárát Kínában A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A BMW Group lipcsei gyárában is beindul jövőre az akkumulátormodulok gyártása A BMW Group lipcsei gyárában is beindul jövőre az akkumulátormodulok gyártása A Ford elkötelezett a jövőkutatás iránt A Ford elkötelezett a jövőkutatás iránt A Ford immár zsinórban ötödik éve nyeri meg a kisméretű motorok ‘Oscar-díját’ A Ford immár zsinórban ötödik éve nyeri meg a kisméretű motorok ‘Oscar-díját’ Már gyártósoron a pofás német-kínai SUV Már gyártósoron a pofás német-kínai SUV
 
Az M0-s volt a kormány legnagyobb közúti beruházása

Az M0-s volt a kormány legnagyobb közúti beruházása

2013. december 05.
Ennek a kormányzati ciklusnak a legjelentősebb és az 55 milliárd forintos kivitelezési költségével a legnagyobb közúti beruházása volt a Budapestet elkerülő M0-s autópálya déli szektorának a bővítése - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára csütörtökön a helyszínen sajtótájékoztatón.
Részletek



Az M0-s volt a kormány legnagyobb közúti beruházásaA 27 kilométeres szakaszon a kétszer két sávos pálya kétszer három- és egy leálló sávosra bővült - ismertette a legfontosabb adatokat az államtitkár.

A sávok mérete 3,5 méterről 3,75 méteresre szélesedett, ezzel is csökkentve a balesetveszélyt - fűzte hozzá Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője. Völner Pál elmondása szerint a bővítéssel az út biztonságosabbá vált, megszűntek a korábbi ráfutásos balesetek, valamint a sávváltáskor gyakori koccanások is. A leállósáv használata pedig megakadályozza, hogy a műszaki hibás járművek torlódást okozzanak.

A bővítésnek köszönhetően a korábbi 1500 jármű helyett 2500 haladhat át óránként az M0-s déli szektorán. Miután ingyenes a körgyűrű, jelentősen tehermentesíti a főváros és az agglomerációs települések átmenő forgalmát - fűzte hozzá az államtitkár, megjegyezve, hogy a régióban a bécsi után ez a legforgalmasabb elkerülő út.

Loppert Dániel arról számolt be, hogy az idén közel 500 milliárd forint értékű beruházást indított el a NIF, ebből 437 milliárdra már a szerződést is aláírták. Még tart a közbeszerzés 39 milliárd értékű infrastrukturális beruházásra, 13 milliárdnyi pedig előkészítési szakaszban van.

Az M0-s volt a kormány legnagyobb közúti beruházásaA fejlesztésekkel 67 kilométer gyorsforgalmi út, 29 kilométer autópálya, 72 kilométer elkerülő út épül és 388 kilométernyi utat megerősítenek a szabványos 11,5 tonnás teherbírásra - ismertette.

Kulcsszavak: autópálya, építkezés, fejlesztés, M0, NIF
 
A Volkswagen 15 milliárd eurós beruházást jelentett be kínai partnereivel az elektromos autók piacán A Volkswagen 15 milliárd eurós beruházást jelentett be kínai partnereivel az elektromos autók piacán A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában tették fel az i-re a pontot A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában tették fel az i-re a pontot Az M0-s volt a kormány legnagyobb közúti beruházása A Suzuki uniós támogatással fejleszt új modelleket
 
Haszonleséssel vádol egyes nagy külföldi autógyártókat a kínai központi televízió

Haszonleséssel vádol egyes nagy külföldi autógyártókat a kínai központi televízió

2013. december 05.
Egyes külföldi autógyártók haszonlesőek, Kínában nyújtott szolgáltatásaik indokolatlanul drágák - állítja a kínai központi televízió (CCTV), amely a helyzetet kezelendő a piaci szabályozások felülvizsgálatára szólított fel.
Részletek

Haszonleséssel vádol egyes nagy külföldi autógyártókat a kínai központi televízióA televízió népszerű félórás riportműsorában a Land Rovert, a Subarut és az Audit név szerint is említette. A külföldi nagyok nem elég, hogy más piacok árainál jóval drágábban értékesítik járműveiket, azok karbantartását, az esetleges meghibásodások kijavítását is túlárazzák a kínai vevőknek - hangzott el az adásban.

A CCTV példaként egy kínai utakon mindennapos esetet hozott fel: koccanásokban igen gyakran az autók hátsó fele rongálódik meg. Ennek javítása nem kifejezett szakmai kihívás, s nem kellene, hogy nagy kiadási tételt jelentsen. A Range Rover-tulajdonosoknak ugyanakkor egy ilyen kisebb baleset esetén is mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, s akár több mint 100 ezer jüant (3,7 millió forint) is otthagyhatnak a javításért, ez autójuk értékének mintegy tizede. A rendkívüli drágaság oka - magyarázta a riport - a gyártó cég monopóliuma alkatrészeinek piacán.

A hatályos rendelkezések szerint a külföldi autógyártók fogyasztóik kiszolgálására üzleteik mellett karbantartó egységeket és javítóüzemeket is létesíthetnek. Ezekben a külföldi vállalatok kizárólag otthoni gyáraikból érkező alkatrészeket használnak, s nem rendelnek kínai gyártóktól - panaszolja a riport. A Range Rovert gyártó brit Jaguar Land Roverhez hasonló módon viselkedik a japán Subaru és a német Audi is, amely nem engedi alkatrészeit a helyi autógyárak termékeivel helyettesíteni.

A gyakorlat a televízió szerint a szabadversenyes piac elveinek mond ellent, a hatóságoknak így a törvények módosítását kellene kezdeményezniük, véget vetve az igazságtalan és a kínai gyártókat károsító helyzetnek.

Haszonleséssel vádol egyes nagy külföldi autógyártókat a kínai központi televízióA CCTV márciusban kezdett "hadjáratba" a Kínában igazságtalan gyakorlatot folytató külföldi cégek ellen. Azóta a tévé egyebek közt az amerikai Apple-t és a dél-koreai Samsungot vádolta meg a hazai vásárlókat hátrányosan megkülönböztető üzletvitellel, más nagy autógyártókat pedig járműveik belső borításának mérgező voltára figyelmeztetett. Legutóbb, október végén a Starbuck´s kávézóláncot vonta felelősségre nemzetközi összehasonlításban is magas árai okán.

A külföldi autógyártók a kínai kormány által indított, a vállalati árképzést és a piaci szerepeket vizsgáló, monopóliumellenes harcban is a figyelem középpontjában állnak.

Kulcsszavak: audi, autóipar, gazdaság, javítás, kína, Land Rover, subaru, szerviz
 
Haszonleséssel vádol egyes nagy külföldi autógyártókat a kínai központi televízió A Tesla Model S minden idők legbiztonságosabb autója Startol a Formula Student Hungary az Audi támogatásával Startol a Formula Student Hungary az Audi támogatásával Jönnek a névre szóló MINI modellek Jönnek a névre szóló MINI modellek Haszonleséssel vádol egyes nagy külföldi autógyártókat a kínai központi televízió Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén Audi Hungaria: Rekorderedmények a motor- és járműgyártásban Audi Hungaria: Rekorderedmények a motor- és járműgyártásban
 
A Honda kacérkodik a napelemekkel

A Honda kacérkodik a napelemekkel

2013. december 05.
A japán járműipari óriás érdeklődése is a napenergia felé fordult, de nem járműveket tervez annak hasznosítására.
Részletek



A Honda kacérkodik a napelemekkelA technológia többek között az elektromos járművek feltöltésében kapna szerepet, de arra is gondolnak, hogy a megtermelt elektromos áramot gazdaságosan lehet az áramhálózat felé is értékesíteni – írja a tisztajövö.hu.

A Honda elképzelése, hogy a Sakura városban épülő tesztpályáját fedi be nappanelekkel, a cleantecnica.com portál szerint nem kevesebb, mint 70 ezer darabbal.

A tesztpálya ugyanis 4 kilométer hosszú lenne és eddig azért nem valósult meg a már évekkel ezelőtt elhatározott projekt, mert Japánban is lehúzta a gazdaságot a 2008-ban kezdődött recesszió. Most azonban kedvezőbb szelek járnak és újra napirenden a tesztpálya, amin elsősorban az autó- és közlekedésbiztonság fejlesztését vizsgálnák.

A jelentés azonban aláhúzza: nem a tesztpálya megépítése lenne a Honda fő üzenete, hanem hogy 10 MW-nyi naperőművi kapacitással járul hozzá a lakosság jobb ellátásához zöld árammal. Nem mellékesen ennek révén jelentős anyagi haszonra is számíthat, hiszen a szolár beruházások megtérülése mára már igen kedvező.

A Honda kacérkodik a napelemekkel

Kulcsszavak: autóipar, elektromos autó, elektromos töltőállomás, fejlesztés, honda, környezetbarát, környezetvédelem, zöld
 
A Honda kacérkodik a napelemekkel Újra profitot termel a Mazda A Honda kacérkodik a napelemekkel Az új SEAT Leon SC – dinamikus dizájn, sportos háromajtós kompakt változatban Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek A Honda kacérkodik a napelemekkel Világszintű megállapodást kötött a Volvo és a Shell
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9821 - 9830