Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9871 - 9880
Az Alfa Romeo 4C az „Auto Trophy 2013” nyertese

Az Alfa Romeo 4C az „Auto Trophy 2013” nyertese

2013. november 28.
A német „Auto Zeitung” szakfolyóirat olvasói az új Alfa Romeo 4C modellt választották meg az „Import sportkocsi” kategória győztesének az „Auto Trophy” idei, huszonhatodik kiadásában.
Részletek

Alfa Romeo 4CA 4C a szavazatok 17,2 százalékát nyerte el, és ezzel olyan nagy presztízsű és sok esetben számottevően költségesebb modelleket utasított maga mögé, mint az Aston Martin V8 Vantage (16,6%) vagy a Jaguar F Type (15,8%).

Az „Auto Trophy 2013” díj a legújabb, nagyrabecsült kitüntetés azon elismerések sorában, amelyekkel a világ közönsége az új modellt fogadta. Az eddigi eredmények között olyan nagy tekintélyű díjak szerepeltek, mint az AutoBild (Ausztria) által kiosztott „Design díj 2013”, a spanyolországi „El Economista” „Legjobb sportautó 2013” díja, vagy a „2013. legizgalmasabb autója” elismerés („What Car?”, Nagy-Britannia).

A mostani nem az első alkalom, hogy az „Auto Zeitung” olvasói elismeréssel illették az Alfa Romeo 4C modellt: az idén augusztusban meghirdetett, először megszervezett „Zöld mobilitás díj” keretében az olasz sportkocsit szavazták meg a „Legjobb kistömegű autónak”

Kivételes teljesítmény, egyedi vezethetőség, szélsőséges aerodinamika és Alfa Romeo hagyatékának legjavát életre keltő stíluselemek. Röviden ezek annak a könnyű építésű szupersportkocsinak a legfontosabb jellemzői, amelynek bevezetésével a márka visszatér a könnyű sportkupék világába.

Az Alfa Romeo mérnökei által tervezett, de a Maserati modenai üzemében gyártott, lenyűgöző, középmotoros, hátsókerék-hajtású, két kagylóüléssel szerelt kupé az Alfa Romeo génjeiben rejlő, alapvető sportosságot hivatott visszaadni: kiemelkedő menetteljesítmények és műszaki tökéletesség a maximális vezetési élményért és a lenyűgöző stílusért.

Alfa Romeo 4C

Kulcsszavak: 4c, alfa romeo, autóipar, díj, sportautó
 
Az Alfa Romeo 4C az „Auto Trophy 2013” nyertese Ismét környezetbarát autó lett a Lexus CT 200h Az Alfa Romeo 4C az „Auto Trophy 2013” nyertese A Nissan kifejlesztette az „öntisztító” autó prototípusát Lenyűgöző Volkswagen modellek: díjazták az új Tiguan, Touran és BUDD-e modelleket Lenyűgöző Volkswagen modellek: díjazták az új Tiguan, Touran és BUDD-e modelleket Az Alfa Romeo 4C az „Auto Trophy 2013” nyertese A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel Formatervezési díjat nyert a vadonatúj Lexus LS 500 Formatervezési díjat nyert a vadonatúj Lexus LS 500
 
A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről

A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről

2013. november 28.
Akkora felháborodást váltott ki szerdán Franciaországban, hogy a PSA Peugeot Citroen 21 millió euró (6,3 milliárd forint) nyugdíj-kiegészítést fizetne leköszönő elnökének, hogy a 61 éves Philippe Varin végül lemondott az összegről.
Részletek

A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésrőlVarin 2009 óta áll a legnagyobb francia autókonszern élén, 2014 folyamán fokozatosan adja át a vállalat vezetést Carlos Tavaresnek, a Renault korábbi alelnökének.

"Úgy döntöttem, hogy lemondok a jelenlegi nyugdíjjogosultságomról" - jelentette be szerda esti sajtótájékoztatóján a PSA elnöke, miután az illetékes kormánytagok is szót emeltek az összeg ellen.     
A PSA-nak a szakszervezetek által szerdán nyilvánosságra hozott 2012-es belső dokumentuma szerint a nyugdíjba vonuló elnök-vezérigazgatót 21 millió euró nyugdíj-kiegészítés illeti meg. A szakszervezet úgy vélte az adó- és járulékmentes juttatást teljes egészében a vállalat fogja kifizetni abban az esetben, ha Varin júniusig még a cég élén marad, majd a 62. életéve betöltésekor véglegesen nyugdíjba vonul. A dokumentum szerint évi egymillió euró nyugdíj-kiegészítés jár neki 21 éven át, ami valamivel kevesebb, mint az évi 1,3 millió eurós jelenlegi jövedelme.

Ezenkívül jár neki az állami nyugdíj és a magánynyugdíj-pénztári befizetései alapján a kiegészítő nyugdíj is, amelynek teljes összege a PSA közleménye szerint évi 310 ezer euró lesz. A bejelentett 21 millió eurós összeg, amelyet alig öt év igazgatás után kaphatott volna az elnök, óriási felháborodást váltott ki a vállalat szakszervezetei és politikusok részéről, miután a PSA jelenleg olyan nehéz gazdasági helyzetben van, hogy az államhoz fordult segítségért. Korábbi bejelentések szerint a francia állam és a Dongfeng kínai állami konszern 30-30 százalékos tulajdonrészt vásárol meg jövőre az autógyár talpra állítása érdekében.

Jean-Pierre Mercier, a bezárására ítélt Aulnay-i gyár szakszervezeti képviselője szorgalmazta, hogy Varin mondjon le a nyugdíj-kiegészítésről, és hasonlóan vélekedett Jean-Louis Borloo, a centrista UDI elnöke is, aki túlzónak nevezte az összeget, és arra emlékeztetett a BFM TV hírtelevízióban, hogy "volt már olyan, hogy egy igazgató lemondott" a  nyugdíj-kiegészítésről.

A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésrőlBernard Accoyer, a nemzetgyűlés korábbi konzervatív elnöke az I-télé hírtelevízióban kívánatosnak nevezte, hogy a nehézségben lévő nagyvállalatok vezetői csökkentsék a saját juttatásaikat, sőt mondjanak le azokról, amennyiben a cég eredményei nem kielégítőek. Francois de Rugy, a kormánypárti Zöldek nemzetgyűlési frakcióvezetője elítélte a PSA kettős mércéjét, amely 21 milliót fizetne ki a leköszönő elnöknek, miközben a dolgozók fizetését eurónként kicentizi. "Ez már mindennek a teteje" - hangsúlyozta a politikus.

A vállalat vezetése arra hívta fel a figyelmet, hogy a nyugdíj-kiegészítés teljesen megszokott a nagyvállalatok életében, s arra is emlékeztetett, hogy Philippe Varin az elmúlt két évben nem vette fel a fizetésén felül járó, teljesítmény szerinti jutalékokat. Azt is leszögezték, hogy az elkülönített 21 millió euró nem adó- és járulékmentes, abból évente megközelítőleg nettó 300 ezer eurót kaphat kézhez az elnök.   

Az év első kilenc hónapjában a PSA forgalma 3,8 százalékkal csökkent, és továbbra is a gyengélkedő európai autópiac - ahonnan a bevételének több mint a fele származik - egyik legfőbb áldozata. A csoport 2012-ben fennállásának legnagyobb veszteségét szenvedte el, emiatt a dolgozók fizetését befagyasztotta, jelentősen átalakította tevékenységét Franciaországban, és sikerült ismét rentábilissá tennie európai piacát azzal, hogy helyi gyáraiban, a kelet-franciaországi Mulhouse-ban és a Párizs közeli Poissy-ban csökkentette a termelést, valamint bejelentette: 11 200 állást szüntetne meg 2014 májusig.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Citroen, gazdaság, Peugeot, psa
 
A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről Jelentős veszteséggel zárta a harmadik negyedévet a Malaysia Airlines Audi lunar quattro – küldetés a Holdra Audi lunar quattro – küldetés a Holdra A Volvo Cars állatvédelmi megfontolásokból teljesen bőrmentes kivitelűvé teszi tisztán elektromos járműveit A Volvo Cars állatvédelmi megfontolásokból teljesen bőrmentes kivitelűvé teszi tisztán elektromos járműveit A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről További öt új Scania Touring távolsági autóbusszal gyarapodott a Borsod Volán Zrt. flottája A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről Kiváló eredmények az Audi Hungaria szakmunkástanulóitól
 
A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig

A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig

2013. november 28.
A Daimler negyedévente jelentkezik új Mercedes-modellel, összesen 30 új autót vezet be a piacra 2020 végéig, köztük terepjárókat - mondta a német autógyártó társaság pénzügyi igazgatója egy keddi lapinterjúban.
Részletek

A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-igBodo Uebber a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak elmondta: a következő modell egy kompakt városi terepjáró, a GLA lesz. A Mercedes kompakt platformjára fejlesztett negyedik modellt 2015-ben követi majd az ötödik, az E-osztály új tagja pedig 2016-ban érkezik meg a piacra.

A folyamatos modelloffenzíva célja, hogy a Mercedes 2020-ra a BMW-t és az Audit megelőzve visszaszerezze az első helyet a prémium kategóriás német autómárkák sorában. Ezt szolgálják a beruházások és a kapacitás bővítése, amire az idén és jövőre összesen 10 milliárd eurót fordítanak és ugyancsak 10 milliárd euró költenek kutatás-fejlesztésre - mondta Uebber.

A 270 ezer ember foglalkoztató cég tavaly 114 milliárd euró bevétel mellett 6,5 milliárd euró adózás utáni nyereséget ért el. A kecskeméti Mercedes-Benz üzemben 2012-ben indult a termelés, az üzemben a B-osztályt és a CLA-modelt gyártják.

A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, mercedes-benz, új autó, új modell
 
A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig Az új Mazda6 öt csillagot ért el az Euro NCAP töréstesztjén A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig A SEAT 223 új munkatársat alkalmaz ideiglenesen Már látható Közlekedési Magazinunk februári műsora Már látható Közlekedési Magazinunk februári műsora A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig Vezetésbiztonsági berendezés gyártását kezdte meg a Continental budapesti gyárában A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig A Mustang a Burj Khalifa-t is meghódította
 
A Citroen Grand C4 Picasso az Év Taxija

A Citroen Grand C4 Picasso az Év Taxija

2013. november 27.
Az új Citroen Grand C4 Picasso e-HDi 115 változatát választotta a 2013-2014-es Év Taxijának a francia L’Officiel du Taxi magazin. Az elismerést Nicolas Luttringer, a Citroen BUSINESS igazgatója vette át november 19-én.
Részletek

Citroen Grand C4 PicassoAz elismerést összesen 800 zsűritag (taxisofőrök, autós szakújságírók és taxivállalatok képviselői) szavazatai alapján ítélték oda a Citroen új hétszemélyes egyterűjének.

A szavazás tavalyi győztese a Mercedes B-osztálya volt, míg a DS5 a legjobb dizájnnak járó díjat nyerte el. A Citroen legutóbb 2008-2009-ben vitte haza az Év Taxija címet: akkor a C5 2.0 HDi 138 lett az első.

Franciaországban évente 12000-13500 új autót helyeznek forgalomba taxiként. A Citroen 7,2%-os piaci részesedéssel a 6. helyen áll a „taximárkák” sorában. Az új Grand C4 Picasso minden bizonnyal nagy sikerrel fog szerepelni ezen a nagyon speciális igényekkel bíró piacon.

Az új Citroen Grand C4 Picassóban a szegmens legnagyobb térkínálata és a rekordméretű (645 literről 700 literig bővíthető) csomagtér akár 7 személy számára nyújt kiemelkedően kényelmes és biztonságos utazást. Már az alap kiviteli szinten is a kényelmi és biztonsági szolgáltatások gazdag kínálatával találkozhat, mint például a kétzónás manuális klíma, a tempomat, a bőrbevonatú kormánykerék vagy a 7 colos érintőképernyő. A vadonatúj, moduláris padlólemeznek köszönhetően az új Citroen Grand C4 Picasso ráadásul mintegy 100 kg-mal könnyebb is, így 100 km-en adott esetben 3,8 liter üzemanyaggal is beéri.

Citroen Grand C4 Picasso
















Kulcsszavak: Citroen, díj, Franciaország, GRAND C4 Picasso, taxi
 
A SEAT Alhambrát kategóriája legnépszerűbb autójává választották A SEAT Alhambrát kategóriája legnépszerűbb autójává választották A Citroen Grand C4 Picasso az Év Taxija Villanytaxis országot álmodnak Driver Power 2020: a Peugeot 3008 a legjobb európai autó Driver Power 2020: a Peugeot 3008 a legjobb európai autó A Citroen Grand C4 Picasso az Év Taxija Az új Citroen C4 Picasso elnyerte a 2013-as Arany Kormánykerék díjat A Citroen Grand C4 Picasso az Év Taxija Rekordévet zárt tavaly a PSA szlovákiai üzeme
 
Az új Mazda3 ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP törésteszten

Az új Mazda3 ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP törésteszten

2013. november 27.
Újabb konvenciókkal szembe menő autó, újabb kiemelkedő siker. Az új Mazda3 maximális, ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP törésteszten.
Részletek

Mazda3A Mazda legújabb modellje így a legbiztonságosabb Európában rendelhető kompakt, amelyet az Euro NCAP 2013-ban ez idáig tesztelt.

A Mazda legkelendőbb modelljének új generációja mind a négy kategóriában kiemelkedő eredményt ért el. 93%-ot és 86%-ot a felnőtt és gyermek utas védelemben – mindkettő Európa legjobb értékei között van – ill. 65%-ot és 81%-ot a gyalogosvédelem, ill. a biztonsági asszisztens rendszerek kategóriákban. Ezekkel a számokkal könnyen megugrotta az autó az Euro NCAP küszöbértékeit, így elérve az összesített ötcsillagos minősítést. A legfontosabb, biztonságot minősítő szervezetek által végzett értékelések közül ez az első a sorban az új Mazda3 számára.
             
A Sport és Sedan karosszériával elérhető új Mazda3 az ötödik modell, amely az exkluzív ötcsillagos minőséget magáénak mondhatja, mióta az Euro NCAP 2009-ben megszigorította az értékelés menetét. Ezzel a kifutott Mazda3, a korábbi és az új Mazda6, ill. a Mazda CX-5 nyomdokaiba lép. Mint a két utóbbi modell, az új Mazda3 is az egyedülálló, ütközés erejét elvezető/csillapító, mégis könnyű SKYACTIV-karosszériával és –futóművel érhető el. A karosszéria 60%-a nagy és ultra-nagy szilárdságú acélból épül fel. Ez majdnem 50%-kal több mint elődje esetében, így a Mazda új kompaktja 30%-kal merevebb is és mégis jobb passzív biztonságot szavatol, amelyet kiegészít a korszerű i-ACTIVSENSE szenzorrendszer. Az ilyen rendszereket csak 2014-től fogja belevenni az Euro NCAP az értékelésbe.

Mazda3Az Európában október végén piacra lépő új Mazda3 gyorsulása, irányíthatósága és gyors fékezhetősége is megkönnyítik, hogy az autó biztonságosan vezethető legyen. Ezen tulajdonságok tovább csökkentik egy esetleges baleset lehetőségét, viszont nem kell kompromisszumot kötni az örömteli vezetés terén. Az autó belső tere szintén kellemes meglepetés – a fokozott kényelem, és a kellemesebb anyagok használata mellett minden arra fókuszál, hogy a vezető a lehető legtöbb támogatást kapja, melyet az új Mazda3 asszisztens rendszerei kínálhatnak.
 
Kulcsszavak: autóipar, euro ncap, mazda, mazda3, törésteszt
 
Visszahívnak hatvanezer Porschét károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt Visszahívnak hatvanezer Porschét károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt Rekordszámú látogató az Autostadtnál 2015-ben Rekordszámú látogató az Autostadtnál 2015-ben Az új Mazda3 ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP törésteszten Automatizált autók írják újra a társadalmat Az új Mazda3 ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP törésteszten Pozsonyban gyárthatják a Lamborghini Urust Stresszmentes vezetés a Forddal Stresszmentes vezetés a Forddal
 
Kína a "zöld autókat" támogatja

Kína a "zöld autókat" támogatja

2013. november 27.
Kína "zöld autók" bevezetését kezdte meg 28 városban, valamint egyes települési csoportokban - jelentették be kedden Pekingben.
Részletek

Kína a A programot központilag támogatják, az összegeket 2013 és 2015 között fogják folyósítani a vásárlóknak és a gyártóknak.

A városok listáján a tartományi székhelyek és a központi igazgatású nagyvárosok mellett ott van például a kelet-kínai Ningpo vagy a dél-kínai Sencsen. A kísérleti szerepre pályázatokat kellett beadni.
A támogatandó járművek elektromos autók, hálózatról tölthető hibrid elektromos járművek és üzemagyagcellás modellek. Az elsődleges vevők kormányzati szervek, közhivatalok és a tömegközlekedési vállalatok.

A támogatás mértékét a hagyományos üzemű járművek és azok új energiával működtetett változatainak árkülönbözete alapján állapítják meg, de mértéke a gyártás bővülésével és a technológiai fejlesztésekkel párhuzamosan folyamatosan csökkenni fog. Az új energiával hajtott járművek népszerűsítése 2009-ben kezdődött Kínában, kísérleti jelleggel a tömegközlekedésben. 2012 végéig összesen 27 800 ilyen jármű futott 25 városban, 80 százalékuk volt autóbusz.

A nagyvárosokra vonatkozó, korábban bejelentett kedvezményekről annyit közöltek, hogy a kormány 60 ezer jüant (2,2 millió forint) vállal át a támogatott autókat - köztük hidrogén hajtásúakat - vásárlóktól az árból. A kormányzati segítségre elsősorban azért van szükség, mert a "zöld autók" ára igen borsos, átlagosan 200 ezer jüan (7,2 millió) forint felett van.

Kína a Kína a támogatással a nagyvárosokban egyre inkább tarthatatlanná váló levegőszennyezést igyekszik enyhíteni. 2017-re a tervek szerint kevesebb mint 6 millió autó és ebből 200 ezer elektromos jármű lesz Pekingben. Ha az elképzelések megvalósulnak, a belvárosban ötvenméterenként lesznek nyilvános töltőállomások.

Kulcsszavak: autóipar, elektromos, elektromos autó, elektromos töltőállomás, kína, közlekedés, zöld
 
Kína a "zöld autókat" támogatja Fernando Alonso Lancia Themával jár Elektromos autót venne, de sokba kerül? Mutatjuk, meddig kell várni, hogy olcsóbb legyen Elektromos autót venne, de sokba kerül? Mutatjuk, meddig kell várni, hogy olcsóbb legyen Kína a "zöld autókat" támogatja Egyharmaddal nőtt a román autópiac az első félévben Elektromos autók gyártására készül Kínában a Fiat Chrysler és a Foxconn Elektromos autók gyártására készül Kínában a Fiat Chrysler és a Foxconn Kína a "zöld autókat" támogatja Idén nyártól Hollandiában is gyártják az új MINI-t
 
A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését

A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését

2013. november 27.
A világ legnagyobb tölthető akkumulátor gyártója, a BYD tovább folytatja elektromos buszainak európai termékbevezetési programját, helyet keres egy gyártó üzem számára, amellyel hatékonyan elégítheti ki az európai igényeket - közölte a cég magyarországi képviselete az MTI-vel kedden.
Részletek

A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítésétA közlemény utal arra, hogy a BYD elektromos buszát, amely rendelkezik európai típusengedéllyel, Budapesten is bemutatta szeptemberben. A többhetes teszt az egész Európában zajló termékbevezetési program keretén belül adott lehetőséget a magyar utazóközönség számára, hogy megismerje és kipróbálja a high-tech közlekedési eszközt.

Az eddigiek során 25 európai nagyvárosban próbálták ki a BYD elektromos buszát, többek között Amszterdamban, Párizsban, Milánóban, Madridban, Koppenhágában és Varsóban. A tesztek eredményeire alapozva az amszterdami Schiphol-reptér 35 darabos buszflottát rendelt, a szintén holland Schiermonnikoog-sziget pedig teljes buszflottáját BYD elektromos buszokra cserélte.

A BYD tájékoztatása szerint bár korábban Bulgáriában folytattak előrehaladott tárgyalásokat autóbuszgyártó üzemük felépítésére, az ügylet üzleti megfontolások miatt meghiúsult. A BYD közleményében értetlenségének ad hangot a bolgár médiában megjelent állítással kapcsolatban, amely szerint az ügylet azért hiúsult meg, mert a BYD nem kapta meg a szükséges európai típusengedélyeket a busz számára, ezért nem építi meg tervezett bulgáriai gyáregységét, hiszen a BYD már 2012 decembere óta rendelkezik minden szükséges engedéllyel.

A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítésétA BYD Co. Ltd a zöld energia, IT és autóipari megoldások csúcstechnológiás szállítója. A világ legnagyobb tölthető akkumulátor gyártójaként a BYD piacvezető a mobiltelefon-töltők és billentyűzetek piacán globális szinten. A vállalat 2003 óta van jelen az autóiparban, azóta növekedése a szektoron belül töretlen. 2008-ban Warrent Buffett 232 millió dollár értékben felvásárolta a cég részvényeinek 9,89 százalékát. Jelenleg a BYD a leggyorsabban növekedő kínai autóipari vállalat. Termékei között teljesen elektromos, illetve vegyes meghajtású (benzin-elektromos) járművek is megtalálhatóak.

A BYD saját fejlesztésű lítium-vasfoszfát akkumulátoraira alapozva kidolgozta a "Zöld Város Megoldást", amelynek célja a városi tömegközlekedés elektromossá tétele, a jelenlegi benzin- és dízelüzemű buszok és taxik elektromos járművekkel való kiváltása. 2012 májusában a BYD és a Daimler AG hivatalosan is bejelentette a teljesen új elektromos autó márka a Denza indulását Kínában.

Kulcsszavak: BYD, elektromos, elektromos busz, járműipar, környezetbarát, közlekedés, zöld
 
A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését Különleges Scania tűzoltóautók Ausztráliában A jövő piaca – Milliárdos megrendeléseket kapott a Bosch a fedélzeti számítógépeire A jövő piaca – Milliárdos megrendeléseket kapott a Bosch a fedélzeti számítógépeire A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését A Goodyear EfficientGrip SUV nyerte el a „2014-es év legjobb SUV abroncsa” címet Az NNG az autóipar egyik legfontosabb rendezvényén Az NNG az autóipar egyik legfontosabb rendezvényén Hatvanmilliárd forintból újulnak meg a 3-as metró szerelvényei Hatvanmilliárd forintból újulnak meg a 3-as metró szerelvényei
 
A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését

A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését

2013. november 27.
Carlos Tavares, a Renault korábbi alelnöke veszi át 2014-ben a konkurens autógyár, a PSA Peugeot Citroen vezetését - jelentette be közleményben hétfő esti ülését követően a gazdasági nehézségekkel küzdő legjelentősebb francia autókonszern felügyelőbizottsága.
Részletek

A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetésétAz 55 éves Tavares 2014. január 1-jén lép be a PSA-hoz, eleinte a csoport autógyártási részlegét fogja vezetni, és fokozatosan veszi át az elnöki posztot a 61 éves Philippe Varintől, aki 2009 óta áll a konszern élén.

"Philippe Varin kívánsága volt, hogy a konszolidáció következő lépése egy új pilóta irányításával valósuljon meg" - olvasható a PSA közleményében. A Libération című napilap szerint viszont a jelenlegi elnök és a Peugeot család között feszültség alakult ki az autógyár követendő stratégiájáról. Thierry Peugeot, a felügyelőbizottság elnöke már korábban is próbálta Varint elmozdítani a helyéről, aki pedig már hónapok óta le akar mondani a posztjáról.

A PSA jelenleg nehéz gazdasági helyzetben van: 2013 első kilenc hónapjában a forgalma 3,8 százalékkal csökkent, és továbbra is a gyengélkedő európai autópiac egyik legfőbb áldozata, ahonnan a bevételének több mint a fele származik. A csoport 2012-ben fennállásának legnagyobb veszteségét szenvedte el, ami miatt jelentősen átalakította tevékenységét Franciaországban, és sikerült ismét rentábilissá tennie európai piacát azzal, hogy helyi gyáraiban, a kelet-franciaországi Mulhouse-ban és a Párizs közeli Poissy-ban csökkentette a termelést, valamint bejelentette: 11 ezer 200 állást szüntetne meg 2014. májusig.

A PSA Peugeot Citroen több mint 3,5 millió gépjárművet és alkatrészt értékesít évente, ennél nagyobb forgalma az európai autógyártók közül csak a német Volkswagen-csoportnak van.

A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetésétA leköszönő elnök feladata lesz 2014-ben a Le Monde című napilap szerint akár 4 milliárd eurót (1192 milliárd forintot) is elérő tőkeemeléshez szükséges tárgyalásokat lebonyolítani. Korábbi bejelentések szerint a francia állam és a Dongfeng kínai állami konszern 30-30 százalékos tulajdonrészt szereznének a nehézségekkel küzdő francia autógyártóban. Ezzel a Peugeot család elvesztené az irányítást a csoport felett, miután a jelenlegi 25,5 százalékos részesedése 12,5 százalékra eshet vissza.

Carlos Tavares 23 év után hagyta ott a Renault-t, ahol minden lépcsőfokot megjárt. "Az autók iránti szerelmének köszönhetően igazi közelségbe került a mérnökökkel, és arra ösztökélt mindenkit, hogy kövessék az ötleteit" - mondta a Libérationnak a Renault egyik dolgozója. A mérnök végzettségű Tavares jelentős nemzetközi tapasztalattal rendelkezik, nevéhez fűződik a Renault számos sikere, és költségcsökkentő követeléseiről is elhíresült. Elbocsátása óta az elmúlt három hónapban a General Motorosszal, a Forddal, valamint a Aston Martin brit sportautó-gyártóval is tárgyalt különböző vezetői posztok átvételéről.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Citroen, jármű kereskedelem, Peugeot, psa
 
Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company A Ford 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát A Ford 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát Márciusban jelentősen nőtt az új autók száma az EU-ban Márciusban jelentősen nőtt az új autók száma az EU-ban A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését Skoda utazó családi park A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését Rába: buszpiaci együttműködés a Volvóval
 
Drágultak az üzemanyagok

Drágultak az üzemanyagok

2013. november 27.
A Mol bruttó 2-2 forinttal emelte a gázolaj és a 95-ös benzin nagykereskedelmi literenkénti árát szerdán.
Részletek



MOLAz üzemanyagárak legutóbb a múlt héten szerdán változtak, akkor a 95-ös benzin 5 forinttal, a gázolaj 3 forinttal drágult. A mostani emeléssel a benzin átlagára 402-403 forintra, a gázolajé 419-420 forintra nőtt.

A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei jegyzések alapján az árról.

A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.
Az autósok 15-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

Kulcsszavak: áremelés, benzin, benzinkút, gazdaság, gázolaj, közlekedés
 
Drágultak az üzemanyagok Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba Hétfő reggel 6 órától közlekedési korlátozás lép életbe a fővárosban Hétfő reggel 6 órától közlekedési korlátozás lép életbe a fővárosban Drágultak az üzemanyagok Havazás - A Dél-Dunántúl után a Dél-Alföldön esik majd a hó Drágultak az üzemanyagok Új nosztalgia járművet áll forgalomba a BKV a gödöllői vonalon
 
Németországban várhatóan bevezetik az autópályadíjat

Németországban várhatóan bevezetik az autópályadíjat

2013. november 27.
Németországban várhatóan megszűnik az autópályák ingyenessége, keddi sajtójelentések szerint a koalíciós tárgyalásokon megállapodtak abban, hogy 2014-ben törvényt hoznak a külföldi autósokat terhelő autópályahasználati díjról.
Részletek



Németországban várhatóan bevezetik az autópályadíjatA ZDF közszolgálati televízió és a Spiegel Online hírportál szerint a koalíciós szerződés legutóbbi, keddi tervezetében az áll, hogy az autókra vonatkozó sztrádahasználati díjat akkor vezetheti be a kormány, ha sikerül olyan megoldást találni, amely nem ütközik az uniós joggal és nem növeli a német autósok terheit.

A konzervatív CSU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata párt (SPD) koalíciós szerződése a tervek szerint szerdán készül el.

A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Az már többször felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a rendszert, de a kérdés mindig lekerült a napirendről.

A témát a bajor konzervatív CSU vette elő a szeptemberi országos és bajorországi tartományi parlamenti választások előtti kampányban.  "Ember nem érti, miként fordulhat elő, hogy nekünk majdnem minden szomszédunknál fizetni kell, a szomszédok viszont nálunk ingyen használhatják a sztrádákat" - mondta el kampányrendezvényein Horst Seehofer bajor miniszterelnök, a CSU elnöke. A CDU testvérpártjának vezetője minden alkalommal elmondta azt is, hogy nem ír alá olyan koalíciós szerződést, amely nem rendelkezik a külföldiek autópályadíjáról.

Németországban várhatóan bevezetik az autópályadíjatAz autópályadíj bevezetését eredetileg a CDU és az SPD is ellenezte.

Kulcsszavak: autópálya, közlekedés, németország, útdíj
 
Németországban visszahívnak 630 ezer autót Németországban visszahívnak 630 ezer autót iGO Navigációját ajándékozza a magyaroknak az NNG iGO Navigációját ajándékozza a magyaroknak az NNG Egymillió felett az egy évben forgalomba állított új terepjárók száma Németországban Egymillió felett az egy évben forgalomba állított új terepjárók száma Németországban Németországban várhatóan bevezetik az autópályadíjat Februárban végezhet az Alstom a 4-es metró szerelvényének próbafutásaival Több mint 16 000 elektromos autó töltőállomás van Németországban Több mint 16 000 elektromos autó töltőállomás van Németországban
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9871 - 9880