Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9891 - 9900
A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságot

A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságot

2013. november 25.
A párizsiak nyerték a vasárnap Budapesten rendezett II. villamosvezető Európa-bajnokságot, a BKV csapata a második helyen végzett.
Részletek

A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságotA BKV vasárnapi tájékoztatása szerint Debrecen, Szeged, Berlin, Drezda, Rotterdam, Bécs, Barcelona, Nagyvárad, Firenze, Stuttgart, Lipcse, Manchester és Párizs villamosvezetői mérték össze tudásukat a versenyen, ahol a járművezetők sebességérzékelését, térlátását és problémamegoldó képességét tették leginkább próbára többféle feladattal.    

Az eredményhirdetés előtt Lőrincz Antal, a BKV csapatának tagja elmondta: az eső megnehezítette a feladatok elvégzését, amelyek színvonala hasonló volt, mint a tavalyi, drezdai versenyen, ahol magyar győzelem született. A ügyességet, jártasságot követelő feladatokat a járművezető szerint tíz év tapasztalattal lehet megfelelő színvonalon elvégezni. A budapesti helyszín számára semmilyen előnyt nem jelentett, mert a versenyre kijelölt Tatra villamost nem vezette még – fűzte hozzá.

Palóczi Julianna, a csapat másik tagja arról beszélt, hogy szerinte a szakmai elhivatottság, a kihívások keresése, a megmérettetés igénye tehet nyertessé egy csapatot.     Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója az MTI-nek úgy nyilatkozott: nagy szakmai elismerés a BKV-nak, hogy megrendezhette az Eb-t, és a versenyzők elégedettek voltak a versenyszámokkal.    

A pontszámok összesítését követően Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese és Bolla Tibor adta át az első helyért járó serleget a győztes párizsi csapatnak.

Kulcsszavak: bkv, verseny, villamos
 
A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságot Az Infiniti Q50 bekerült a 2014-es "World Car of the Year" választás döntőjébe A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságot BMW M235i M Performance és BMW S1000RR modellek a salakpályán Idén immár negyedik alkalommal vágtunk neki az Ultra Balatonnak Idén immár negyedik alkalommal vágtunk neki az Ultra Balatonnak A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságot A Volvo Trucks elindította a 2014-es Teherautó-vezetők Fogyasztási Versenyének hazai selejtezőit A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságot Üzemkész a debreceni CAF-villamos prototípusa
 
A BladGlider kimagasló teljesítményének a titka

A BladGlider kimagasló teljesítményének a titka

2013. november 24.
A Nissan bemutatta legújabb sport-tanulmányautóját, a Nissan BladeGlider modellt, amely alapjaiban tér el a sportautók teljesítményének kezelhetősége, a fékezés és a súlyelosztás hagyományos megközelítésétől.
Részletek

BladeGlider A  Nissan BladeGlider kialakításának egyik jellegzetessége az elülső radikálisan keskeny nyomtáv: az autó orra jóval keskenyebb a hátuljánál, így az autó felülnézetből deltaszárny formájú. A technológia a Nissan ZEOD RC (Zero Emission on Demand racecar) nyomdokait követi. A keskeny elülső nyomtávú autó a jövő évi Le Mans versenyen a kísérleti autóknak fenntartott 56-os boxból indul. Ben Bowlby, a Nissan Motorsport Innovation igazgatója, a ZEOD RC tervezője szintén részt vett a BladeGlider kifejlesztését övező konzultációs folyamatban.

„Amikor először látják meg a keskeny elülső nyomtávot, mindenki szkeptikus az autó kezelhetőségével kapcsolatban" - mondta Bowlby. - „A tanulmányautó egyáltalán nem maradt el a versenypályán száguldó versenytársai mögött. Biztos vagyok benne, hogy a BladeGlider modellt is kezdeti szkepticizmussal fogadják majd, de a versenypályán, a versenyzők általi átfogó tesztelést követően bizton állíthatjuk, hogy a BladeGliderben megvan a lehetőség, hogy a világ legjobban kezelhető sorozatgyártásra szánt autójává váljon." Bowlby felvázolta a BladeGlider keskeny első és széles hátsó nyomtávú kialakításának teljesítményelőnyeit.

Gyorsulás

A BladeGlider súlyelosztásának köszönhetően ideális a gyors és hatékony indulásokhoz és az ezt követő intenzív gyorsuláshoz. Ennek elsődleges oka, hogy a hátsó kerekek jóval szélesebbek, mint az elsők, amely jobb tapadást biztosít az autó hátsó részének, hiszen lehetővé teszi, hogy a gumik jobban kapaszkodjanak az útfelületbe.

Nissan BladeGliderEmellett a széles hátsó nyomtáv lehetővé teszi, hogy az autó összes nehezebb eleme - beleértve a két beépített motort, a lítium-ion akkumulátorokat és az utasokat - a hátsó kerekek között kapjon helyet, így az autó súlyának legnagyobb része (ebben az esetben 70 százalék) közvetlenül a két meghajtott keréken helyezkedik el. Ezért amikor a hátsó kerekekbe küldjük az erőt, a középen elhelyezkedő motorral felszerelt, hátsó meghajtású BladeGlider minimalizálja az abroncscsúszást, lehetővé téve a 285/35 kerekeknek, hogy az útfelületbe kapaszkodva sokkal hatékonyabb rajtot vegyen az autó.

A BladeGlider keskeny, 100/80 kerekekkel felszerelt, rendkívül vékony orrának köszönhetően a légellenállás minimális. A BladeGlider rendelkezik az utcai tanulmányautók eddigi legalacsonyabb Cd értékeivel, amely lehetővé teszi, hogy az autó kis légellenállással, szinte siklásszerűen gyorsuljon fel.
Az autó vékony elejének másik előnye a súly. A kevesebb és kisebb alkatrészeknek köszönhetően a BladeGlider menetkész tömege jóval kevesebb, mint a hagyományos orral felszerelt hasonló méretű autóké.

Kezelhetőség

A BladeGlider leglátványosabb és leginkább figyelemre méltó előnye hagyományos társaival szemben a kezelhetősége. Bár a hagyományos teljesítményrajongók vakarhatják a fejüket azon tűnődve, hogy egy ilyen vékony első nyomtávú autó hogyan veszi a kanyarokat, a válasz valójában rendkívül egyszerű. A BladeGlider vékony első nyomtávja lehetővé teszi, hogy kevesebb súly nehezedjen az első kerekekre. Míg néhányan azt mondják, hogy az első kerekekre helyezett több súly jobb tapadást eredményez, valójában pont az ellenkezője igaz.

Nissan BladeGliderTermészetesen a szuperszéles gumik esetén a többletterhelés nagyobb tapadáshoz vezethet, ez a megoldás azonban nem hatékony, és nem is minden esetben igaz. Például az orrsúlyos autók hajlamosak a túlzott alulkormányzottságra - a tapadás elvesztésére az első kerekeknél, ahol az autó nem fordul annyira, amennyire a kormányzás igényelné. A vékonyabb első kerekek lehetővé teszik a BladeGlider éles kanyarodását, mert az autó teljes súlyának csupán 30%-át hordozzák. Egy további előny a kifejtett erő, a kormányérzet és pontosság terén továbbfejlesztett kormányberendezés.

Emellett a vékony első nyomtáv lehetővé teszi az autó minimális oldalirányú súlyáthelyeződését az éles kanyarokban, elöl és hátul egyaránt. A szélesebb első nyomtávval bíró autók drasztikus mértékben a külső kerékre helyezik át a súlyt kanyarodás közben, így a belső kerék gyakorlatilag nem csinál semmit. Ezért a kanyarokban csak egy kerék kormányozza az autót. A BladeGlider esetén azonban mindkét kerék jól érintkezik az útfelülettel, és közel ugyanannyi terhelés oszlik meg a kerekek között, amelyek így gyakorlatilag egy egységként működnek. A független felfüggesztésnek köszönhetően pedig minden kerék hatékonysága fokozódik a kanyarodások során.

A széles hátsó nyomtáv és széles hátsó kerekek szintén hozzájárulnak a BladeGlider kivételes kezelhetőségéhez. Stabil és merev alapot biztosítva az autónak, lehetővé teszik, hogy az autó első kerekei hatékonyan irányítsák a jármű orrát a megfelelő irányba. Gondoljunk egy kalapácsra és a nyelére. Tegyük a kalapácsot a földre, és mozgassuk a nyelét a kívánt irányba. Nagyon kevés erőfeszítésre van szükségünk, mert a kalapács feje stabil alapot biztosít.

Nissan BladeGliderEz az egyedülálló hatás tovább fokozható a nyomatékátirányítással (vagy egy továbbfejlesztett részlegesen önzáró differenciálművel), amely a kerekekbe épített motorok megfelelő programozásával ehetővé teszi, hogy a hátsó kerekek segítsenek az autó orrának irányításában.

Fékezés

A hagyományos közúti járművektől eltérően a BladeGlider hátsó fékei az autó lelassítása során több munkát végeznek, mint az első fékek, ezért nagyobbak és erősebbek náluk (minden más közúti autóban ennek az ellenkezője igaz). Ez óriási előnyt jelent a nagy sebességről való lefékezés során, hiszen az autó súlyának legnagyobb részét cipelő, szélesebb kerekek kiváló tapadást biztosítanak a lassulás alatt. A gyorsítás és fékezés során tehát a hátsó kerekek végzik a munka oroszlánrészét, az első kerekek pedig a kanyarokban biztosítják a tapadást, így az általános teljesítményterhelés a négy érintkezési ponton ideális elosztású: az első kerekek kormányozzák az autót, a hátsó kerekek pedig meghajtják és megállítják azt.

X-faktor

A vezető a pilótafülke közepén, a hátsó kerekekhez közel foglal helyet, így a BladeGlider futóműve egyértelmű és azonnali visszajelzést küld számára. Ezért amikor az autó első vagy hátsó kerekei elveszítik a tapadást, a futómű azonnal tájékoztat erről, így a vezetőnek elegendő ideje van az autó pályájának korrigálására.

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, BladeGlider, elektromos, elektromos autó, galéria, nissan, Tokió, ZEOD RC, zöld
 
Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában A Volkswagen Csoport bemutatta a jövő mobilitását a Párizsi Autószalonon A Volkswagen Csoport bemutatta a jövő mobilitását a Párizsi Autószalonon Göteborg 100 %-ban megújuló elektromos energiát használó autóbuszjárata Siemens technológiát használ Göteborg 100 %-ban megújuló elektromos energiát használó autóbuszjárata Siemens technológiát használ A Franciák kapkodtak a Nissanokért januárban A Franciák kapkodtak a Nissanokért januárban A Geely Auto új prémium elektromos modelleket dob piacra A Geely Auto új prémium elektromos modelleket dob piacra
 
A téli időjárásra készülnek az utakon

A téli időjárásra készülnek az utakon

2013. november 24.
Vasárnaptól több megyében második készültségi fokozat lép életbe az ország közútjain. A fővárosban délután 6 órától éles gyakorlatot tart a közterület-fenntartó.
Részletek

A téli időjárásra készülnek az utakonA Magyar Közút Nonprofit Zrt. MTI-hez eljuttatott közleményében felidézte, hogy a meteorológiai előrejelzések alapján hétfőtől akár hózáporok is előfordulhatnak az ország több pontján. Mint írták, a közútkezelőnél a téli üzemidőszakban négy készültségi fokozat van. Már november 10. óta téli üzemmód érvényes, ami azt jelenti, hogy éjjel-nappal, 12 órás váltott műszakokban dolgoznak a szakemberek.

Vasárnaptól több megyében már kettes készültségi fokozat lép életbe. A téli időszakban előforduló veszélyes időjárási jelenségekről, a várható közlekedési nehézségekről, további vezetési tanácsokról részletes összefoglaló olvasható a közútkezelő honlapján (internet.kozut.hu). Mint írták, a Magyar Közút minden rendelkezésére álló csatornán keresztül igyekszik tájékoztatni a közlekedőket az esetleges veszélyhelyzetekről, szélsőséges időjárási, illetve útviszonyokról. Arra kérik az autósokat, hogy mindenképpen vegyék figyelembe ezeket a jelzéseket, majd a lehetőségeket alaposan megfontolva, továbbá csak a téli közlekedésre megfelelően felkészített gépjárművel keljenek útra. Ha valaki elakadt valahol, segítséget kérhet a helyileg illetékes önkormányzattól vagy a katasztrófavédelem szakembereitől a 112-es vagy a 105-ös segélyhívó telefonszámon.

A közútkezelő mindenkitől azt kéri, hogy utazás előtt mindig tájékozódjon az aktuális útviszonyokról, a www.utinform.hu oldalon, illetve az Útinform hivatalos Facebook-, illetve Twitter-oldalán. Leggyorsabban és személyre szabottan továbbra is telefonon szerezhetnek információkat a közlekedők - tették hozzá. Az autópálya- és megyei diszpécserszolgálatok 24 órában várják a közlekedők hívásait.

A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, hogy mivel az előrejelzés szerint a jövő héten Budapestet sarkvidéki eredetű légtömeg éri el, Klug Lajos, az FKF vezérigazgatója éles gyakorlatot rendelt el. Ennek értelmében vasárnap 18 órától hétfőn 18 óráig a társaság téli munkarendjében meghatározott legmagasabb, hármas fokozatban teszteli felkészültségét.

Kulcsszavak: csúszós utak, fkf, közlekedés, magyar közút, téli gumi, téli útviszony, tömegközlekedés
 
600 milliárd forintból fejleszti a gyorsforgalmi úthálózatot a kormány 600 milliárd forintból fejleszti a gyorsforgalmi úthálózatot a kormány Megnyitotta kapuit a Thameslink vonatok első karbantartó telephelye Megnyitotta kapuit a Thameslink vonatok első karbantartó telephelye A téli időjárásra készülnek az utakon Világbajnok gépek újra a Discovery Channel műsorán A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha Csökkent a benzin ára Csökkent a benzin ára
 
Ismét zakatol a 424-es lokomotív

Ismét zakatol a 424-es lokomotív

2013. november 24.
Nosztalgia vonatozással ünnepelték és avatták fel péntek este a magyar gőzmozdonygyártás legendás járművét, a 424.247-es gőzmozdonyt - becenevén "Bivaly" -, valamint az Aba I. osztályú párnás és Caü III. osztályú fapados vasúti kocsikat Budapesten.
Részletek

Felavatták a felújított 424.247-es gőzmozdonyt és nosztalgia vasúti kocsikatA MÁV Zrt. és leányvállalata, a MÁV Nosztalgia Kft. "Újra robog a 424-es!" rendezvényén Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter hangsúlyozta: a kormány a magyar vasút fejlesztése mellett az értékek megőrzését is alapvető stratégiai eszköznek tekinti.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a magyar ipar büszkesége a 424.247-es gőzmozdony, amely most ismét a síneken közlekedik, amihez sok munkára, pénzre volt szükség. A Keleti pályaudvaron tartott ünnepségen Németh Lászlóné elmondta: a személyszállítási törvényben rögzítették, hogy az egyéni közlekedéssel szemben a közösségi közlekedést illeti az elsőbbség, a hosszú távú utazásoknál ez a kötöttpályás közlekedésé, vagyis a vasúté.

A nemzeti fejlesztési miniszter emlékeztetett arra, hogy a kormány 2010-ben 330 milliárd forint adósságteherrel vette át a MÁV-ot, és ez az elmúlt három évben 60 milliárddal csökkent úgy, hogy mindez nem járt elbocsátásokkal, megszorításokkal. Az évtizedek alatt felhalmozódott lemaradást nem lehet két-három év alatt behozni, de a változás megkezdődött, az ország jobb teljesítménye a vasúti közlekedésben is megmutatkozik - jelentette ki Németh Lászlóné. Dávid Ilona szólt arról, hogy lendületet vettek a vasúti fejlesztések, jövőre korszerű motorvonatok, saját fejlesztésű IC-kocsik állnak forgalomba, és megújulnak a jegykiadás eszközei.

Felavatták a felújított 424.247-es gőzmozdonyt és nosztalgia vasúti kocsikatAz elnök-vezérigazgató elismeréssel szólt az Istvántelki Járműjavítóban dolgozó 11 műszaki szakember munkájáról, akik részt vettek a gőzmozdony felújításában, és vezérigazgatói dicséretet adott át Szögyéni Marcell lakatosnak. A MÁV Zrt. és a MÁV Nosztalgia közös közleménye szerint a felújított 424.247-es gőzmozdonyt 1954-ben gyártották a Ganz-MÁVAG-ban. Az Istvántelki Járműjavító 11 műszaki szakembere állította ismét üzembe, miután szinte minden alkatrészt, köztük a kazánt is felújítottak.

A 424-es egy legendás járműtípus, egykor a magyar ipar büszkesége volt. A magyar gőzmozdonyok közül a 424-es volt a legismertebb, 1958-ig összesen 514 darabot gyártottak, ebből 149-et külföldi megrendelésre. Ezek a gőzmozdonyok az 1920-as évektől a személyvonati gőzvontatás 1984-es megszűnéséig voltak szolgálatban, jelenleg újra egy üzemképes példányt közlekedik nosztalgia célokból - olvasható a közös közleményben.

Kulcsszavak: közlekedés, nosztalgia jármű, vasút, Vasúttörténeti Park
 
Mától változnak az útdíjfizetés szabályai Mától változnak az útdíjfizetés szabályai Ismét zakatol a 424-es lokomotív Szerdától állnak forgalomba az új Mercedes Citarók Budapesten A gumiabroncsok állapotának fontosságára hívja fel figyelmet a Ford A gumiabroncsok állapotának fontosságára hívja fel figyelmet a Ford A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit Mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány Mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány
 
E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer

E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer

2013. november 23.
Üzembiztosan és olcsón működik az e-útdíj rendszer - mondta Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért felelős államtitkára szombaton, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. M3 autópálya Szilas pihenőhelyén lévő ügyfélszolgálatán tartott sajtótájékoztatón.
Részletek

E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszerAz államtitkár kiemelte, hogy a rendszer indulásakor napi négyszáz hibabejelentés érkezett, mára a szám száz alá csökkent. Hangsúlyozta azt is, hogy az e-útdíj rendszer működtetési költsége havi egymilliárd forint alatt marad, ami alacsonyabb például a jóval kisebb szlovák rendszernél is.

A július 1-i bevezetés óta eltelt közel 5 hónap alatt a díjbevétel meghaladta a 64 milliárd forintot és év végére túl lépheti a tervezett 75 milliárdot - tette hozzá az államtitkár, megemlítve, hogy néhány héten belül bevezetik az utólagos díjfizetést a szigorú feltételeknek megfelelő fuvarozóknál. A rendszerben több mint 108 ezer járművet regisztráltak. Ebből fedélzeti egységgel rendelkezik már több mint 50 ezer, a többi továbbra is viszonylati jeggyel használja a magyar utakat. A külföldi járművek aránya 50 százalék.

Az államtitkár kifejtette, hogy az Európai Bizottság a többi tagállamnak is átvételre ajánlotta a viszonylati jegyet, amely magyar újítás. Előnye, hogy online vásárolható és elektronikusan fizethető az útdíj. A fuvarozók kérésére november 30-tól bővül az elemi útszakaszok száma, ezzel lehetővé válik, hogy a telephelyekre, ipari parkokba tartó kamionoknak ne kelljen 10-15 kilométer után megfizetniük a díjat, elég lesz a ténylegesen használt 1-2 kilométert kifizetni.

Az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta, hogy a bliccelők nem az út hosszával csalnak, hanem a jármű tengelyszámával és a környezetvédelmi besorolásával szokott probléma lenni. Többnyire ez sem szándékos csalás, hanem a jármű adatainak téves rögzítésének a következménye - tette hozzá.

Kulcsszavak: e-útdíj, gazdaság, közlekedés, nfm
 
E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer Az idén megkezdődik a Miskolcot elkerülő út építése E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer Pécsi megrendelés Rába-Volvo buszokra E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer Lassult a személygépkocsi-eladások visszaesése Csehországban Nagyarányú növekedést hozott 2014 a CNG üzemanyag értékesítésében Nagyarányú növekedést hozott 2014 a CNG üzemanyag értékesítésében E-útdíj: üzembiztosan és olcsón működik a rendszer Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma augusztusban
 
Két ugyanolyan felépítésen alapuló, mégis merőben eltérő Nissan tanulmányautó a Nissan-tól

Két ugyanolyan felépítésen alapuló, mégis merőben eltérő Nissan tanulmányautó a Nissan-tól

2013. november 23.
A Nissan bemutatott két, egymástól gyökeresen eltérő tanulmányautót, melyek megalkotásában a termékfejlesztés egy új megközelítése játszotta a főszerepet. A modellek új megvilágításba helyezik az eredetiség fogalmát.
Részletek

Nissan IDx NISMOA 2013-as Tokiói Autószalonon a Nissan standján bemutatott IDx tanulmányautók esettanulmányok. Az első egy hétköznapi életmód-orientált modell: az IDx Freeflow. A második a jövő egy ultrasportos modellje, az IDx NISMO, amely tökéletesen olyan, mintha közvetlenül egy autószimulátorból került volna elő.

Az IDx NISMO és az IDx Freeflow demonstrálják a Nissan friss és innovatív termékfejlesztési módszereit. A vállalat célja az izgalmas ötletekkel felvértezett, fiatalabb ügyfelek bevonása az általuk vágyott autó megépítésébe, hogy tökéletesebben elégíthesse ki a generáció igényeit. A közös alkotáson alapuló termékfejlesztés a fogyasztók közreműködésére épül. A „digitális bennszülöttek", az 1990 után született generáció áll a középpontban, hiszen az ő visszajelzéseiket építik be az alkotás folyamatába. A Nissan úgy gondolja, hogy ez a megközelítés a közeljövőben már élesben is bevethető lehet.

A közös alkotási tevékenység révén került sor a két, egyedi identitással bíró IDx tanulmányautó kifejlesztésére, melyek megfelelnek az autók létrehozásában együttműködő, főként digitális bennszülöttekből álló közösség értékeinek, preferenciáinak és eredetiség iránti vágyának.

Nissan IDx NISMOIDx NISMO

Az IDx NISMO kialakításában résztvevő csoport alkotótársai közül sokan versenyszimulációs játékokon nőttek fel: olyan játékokon, amelyek múltbeli és a világ minden tájáról származó autókat vonultatnak fel. Az alkotótársak természetes vágyat éreztek arra, hogy megtapasztalják a virtuális vezetési élményt egy saját, valódi autóban is.

A nem csupán versenyautók inspirálta IDx NISMO a múlt és jelen emlékezetes járműveitől kölcsönzött szabadságának, valamint a „vagány" életérzést sugárzó elemeknek a kifinomult kombinációja. Az IDx NISMO csoportos alkotási párbeszéde a Nissan múltbeli, letisztult, dobozalakú versenyautóit egyesítette számos érdekes új részlettel. Ennek eredménye egy olyan autó, amely az időtlenséget és az egyediség életérzést sugározza.

Bár az IDx NISMO osztozik unokatestvére hosszán és magasságán, az autó 1,8 méteres szélessége bizonyítja alacsony, széles tengelytávját, amely kihangsúlyozza sportos arányait. A szögletes versenyautók egyik meghatározó vonása a fordított lejtésű orr által nyújtott dinamikus megjelenés. Az IDx NISMO modellen ezt az elülső dizájnelemet a karbonpanelek által sugárzott komolyság lengi körül. Az oldalsó kipufogódobok gondoskodnak a kellemes motorhangról. Az autót megérintette a kortárs trendek szele is, amelyet többek között az elülső/hátsó és oldalsó aerodinamikus spoilerek és a könnyű, 225/40 19-colos kerekek tükröznek.

Nissan IDx NISMOEgy ilyen lenyűgöző autó meghajtásának biztosítására, és a hajtáslánccal szemben támasztott elvárásoknak megfelelően a Nissan mérnökeinek egyik megoldása a nagy teljesítményű, környezetbarát 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős benzinmotor, valamint a 6-fokozatú manuális kapcsolási móddal és fordulatszám-szinkronizáló rendszerrel felszerelt sportos CVT-váltó. Az eredmény nem más, mint a versenyautók örökségének és a legkifinomultabb modern know-how-nak a vonzó egyesülése.

A belső térbe tekintve feltárulnak előttünk a versenyek inspirálta csábító karmazsinvörös alcantara üléshuzatok, amelyeket a versenyzés világát idéző, spártai egyszerűségű mérőórák és műszerek egészítenek ki. A csillogó fémfelületek szép kontrasztot adnak a kék varrással kiegészített, ragyogó, vörös velúr kárpitborítással. Az autó megkapó dizájnja a múlt versenyautóinak ábrázolását egyesíti azzal a zsongással, melyet a digitális bennszülöttek hoznak az általuk oly jól ismert virtuális világból.

Az, hogy ez az autó az alkótótársakkal folytatott párbeszéd eredményeként megszülethetett, jól példázza a Nissan új megközelítését az autók átgondolt tervezése iránt, és megdobogtatja a régi időket idéző nagy teljesítményű autók kedvelőinek szívét.

Nissan IDx NISMO

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, concept, IDx Freelow, IDx Nismo, nissan, Tokió, új modell
 
A felfrissített Golf Sportsvan a Franfurti Autószalonon mutatkozik be A felfrissített Golf Sportsvan a Franfurti Autószalonon mutatkozik be Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Páratlan kényelmével és akár 360 lóerős hibrid hajtásával érkezik az új DS 7 Páratlan kényelmével és akár 360 lóerős hibrid hajtásával érkezik az új DS 7 Két ugyanolyan felépítésen alapuló, mégis merőben eltérő Nissan tanulmányautó a Nissan-tól A Nissan három modelljével a piacon elérhető legszélesebb crossover-termékcsaládot kínálja a vásárlóknak Két ugyanolyan felépítésen alapuló, mégis merőben eltérő Nissan tanulmányautó a Nissan-tól Új korszak kezdődik a Citroen kompakt egyterűinek történetében
 
Hamarosan érkezik az új Civic Tourer

Hamarosan érkezik az új Civic Tourer

2013. november 23.
Az új Civic Tourer fejlesztésénél és formatervezésénél az európai vásárlók elvárásai érvényesültek, izgalmas és kreatív feladat elé állítva a Honda európai K+F központját.
Részletek

Honda Civic TourerHála a mérnökök lelkiismeretes és aprólékos munkájának, a Civic Tourer dinamikus, szofisztikált vonalai egy rendkívül praktikus járművet takarnak, amit egyedülálló variálhatóság és hatalmas csomagtér tesz ellenállhatatlanná. Utóbbi a kategória legnagyobbja, hiszen már alaphelyzetben, felhajtott hátsó üléstámlákkal és kihúzott csomagtérrolóval is 624 liternyi poggyászt képes elnyelni.

Funkció és forma egysége: kompromisszummentes dizájn és belsőtér

A kifinomult külső dizájn minden részlete sportosságot sugall. A Civic Tourer egyedi stílusának meghatározó eleme az A-oszloptól a D-ig futó markáns övvonal, ami olyan érzetet kelt, mintha a tető lebegne a karosszéria alsó része felett. Prémium minőségérzet és karakteres megjelenés – ez volt a fejlesztőcsapat célja e különleges formai megoldás kidolgozásakor. A csomagtér melletti oldalablakok meghosszabbított üvegfelülete a D-oszlopokat is fedi, a hátsó ajtók kerete pedig 17 milliméterrel magasabban húzódik, mint az ötajtós Civic esetében, hogy ez a jellegzetes és elegáns dizájnelem megfelelően érvényesüljön.

A sportos, részleteiben is gondosan kidolgozott külső egy rendkívül sokoldalú és praktikus autót takar. Az üzemanyagtartály a Civic Tourerben ugyanúgy központi helyre került, mint az ötajtós testvérmodellben. A tankot az első ülések alá építették be, ami a páratlanul tágas belsőtér kialakítása mellett a Honda-féle mágikus ülések (Magic Seats) alkalmazását is lehetővé tette.

Honda Civic TourerA Civic Tourer csomagtere nemcsak a C szegmensben (alsó-középkategória), hanem a D-ben (középkategória) is kategóriaelsőnek számít, a hatalmas puttonyban két hegyi kerékpár vagy három nagyméretű bőrönd fér el úgy, hogy a csomagtérroló még elhúzható felettük. A csomagtartó alatt egy extra tárolórekesz található, melynek használatával magasabb tárgyak is szállíthatók a Civic Tourerben. A könnyű bepakolás érdekében a csomagokat 137 milliméterrel alacsonyabb rakodóperemen kell átemelni, mint az ötajtós Civic-nél. A Honda egyedülállóan praktikus varázsülései (Magic Seats) tovább növelik az új modell használati értékét, hiszen nem csak számtalan konfigurációba rendezhetők, hanem egyetlen mozdulattal előre is dönthetők. Az ötajtós változaténál magasabb csomagtérpadlónak köszönhetően az ülések ledöntésével teljesen sík rakodófelületet kapunk. A hátsó ülőlapok szintén felhajthatók, így még több helyhez juthatunk magas tárgyak szállításakor. Az osztottan, 60/40 arányban dönthető hátsó ülések lehetővé teszik nagyobb tárgyak és utasok együttes szállítását, valamint a csomagtartó oldalirányú elérését is, ha az ötödik ajtó valamilyen okból nem használható.

Vezetési élmény: fejlett és hatékony műszaki alapok

A Civic Tourerhez kínált, manuális erőátvitellel felszerelt 1.6 i-DTEC erőforrás a Honda Earth Dreams motorcsaládjának első Európában is forgalmazott tagja, nem mellesleg kategóriájának legkönnyebb hajtóműve. A 300 Nm-es forgatónyomatékú dízelmotor a CR-V-hez és az ötajtós Civic-hez is megrendelhető, széndioxid-kibocsátása a Civic Tourerben csupán 99 g/km. Az Earth Dreams Technology motorcsalád fejlesztésénél a takarékosság és teljesítmény egyensúlyára törekedtek a mérnökök, s bátran kijelenthetjük, hogy elérték céljukat. A Civic Tourert élmény vezetni, ugyanakkor rendkívül gazdaságos, így üzemeltetése nem ró jelentős költségeket a tulajdonosra.

Honda Civic TourerAz 1.6 i-DTEC hajtómű alumínium hengerfeje nyitott vízterű, szintén alumíniumból készülő blokkhoz kapcsolódik, így a kategória legkönnyebb dízelmotorját tisztelhetjük benne. A Honda szakemberei a végsőkig optimalizálták az alkatrészeket, így az 1.6 i-DTEC belső súrlódása a benzines motorokéval áll azonos szinten. Ennek előnyei nem csak a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén érhetők tetten, hanem a menetteljesítményre vonatkozólag is – a Civic Tourert élmény vezetni.

Az 1.6 i-DTEC tervezésénél az európai igényeket vették figyelembe a mérnökök, s gyártása is az öreg kontinensen, a Honda angliai üzemegységében zajlik majd, csak úgy, mint a Civic Toureré. A dízel hajtómű mellett a benzines, 148 g/km széndioxid-kibocsátású 1.8 i-VTEC erőforrás is elérhető lesz a modellhez, amit manuális és automatikus erőátvitellel egyaránt megrendelhetnek a vásárlók.

Adaptív Lengéscsillapító Rendszer (Adaptive Damper System, ADS)


Innovatív újdonság a Hondától a Civic Tourer Adaptív Lengéscsillapító Rendszere (ADS), ami most elsőként jut szerephez szériagyártású modellben. Az eszköz Comfort, Normal és Dynamic üzemmódban egyaránt javítja a jármű úttartását, egyszersmind a kiváló menetkényelemhez is hozzájárul a különféle terhelési és közlekedési szituációkban. Az ADS-nek köszönhetően a Civic Tourer kényelmesen siklik az autópályákon, ugyanakkor agilis és közvetlen, ha arra van szükség.

Honda Civic TourerBiztonság

Akárcsak a többi Honda modellnél, a Civic Tourer fejlesztésénél is komoly szempont volt a teljes körű menetbiztonság, így az Fejlett Vezetőtámogató Rendszer (Advanced Driver Assist Systems) ehhez a típushoz is elérhető.

A „Biztonságot mindenkinek” vezérelv mentén haladva a Honda mérnökei létrehoztak egy szenzoralapú menetbiztonsági rendszert, ami kamerákkal és kis hatótávolságú lézerradarokkal figyeli a jármű környezetét. Ez a fejlett eszköz a Civic Tourerben és az ötajtós Civic-ben egyaránt megtalálható, így a vezető, az utasok és a gyalogosok is biztonságban érezhetik magukat, csak úgy, mint a többi közlekedő.

A hazai márkakereskedésekben 2014 márciusától találkozhat az új modellel.

Kulcsszavak: bemutató, Civic Tourer, galéria, honda, új modell
 
A DS Automobiles felfedi új C-Premium kategóriájú modelljének nevét A DS Automobiles felfedi új C-Premium kategóriájú modelljének nevét Hamarosan érkezik az új Civic Tourer Elektromos hajtás egy összkerekes BMW-ben Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa A Mitsubishi "Compact SUV” modelljét "Eclipse Cross"-nak nevezik el A Mitsubishi "Compact SUV” modelljét "Eclipse Cross"-nak nevezik el Az Audi e-tron quattro tanulmány bepillantást enged a márka jövőjébe Az Audi e-tron quattro tanulmány bepillantást enged a márka jövőjébe
 
Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től

Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től

2013. november 22.
A Volkswagen a twin-up! hálózatról tölthető hibrid tanulmányautót mutatta be a tokiói autószalonon. A négyüléses, plug-in hibrid, vegyes hajtású gépkocsi kombinált fogyasztása mindössze 1.1 liter 100 kilométeren!
Részletek

Volkswagen twin-up!A legnagyobb európai gépkocsigyártó következetesen bővíti az alternatív hajtásrendszerekkel felszerelt modelljeinek palettáját, és a twin-up! tanulmányt a legtekintélyesebb ázsiai autószalonon, Tokióban mutatta be. 

A twin-up! tanulmány a sikeres városi kisautó, az "up!" hálózatról tölthető hibrid változata.  A négyüléses gépkocsi hajtásrendszere- a dízelmotorban, a villanymotorban és a kettős tengelykapcsolós sebességváltóban (DSG) - a világ leggazdaságosabb gépkocsijával, az XL1-gyel osztozik. 

A twin-up! orrában elhelyezett hajtásrendszer teljesítménye 55 kW. Ez egy 0.8 literes, 35 kW-os TDI motorból, egy 35 kW-os villanymotorból, egy 7 sebességes kettős tengelykapcsolós sebességváltóból és a teljesítményelektronikai átalakítóból áll. Az "üzemanyag tartály" rendszer a gépkocsi hátsó részében, a hátsó ülések és a csomagtér alatt kapott helyet. Ez egy 8.6 kW-os lítium-ion akkumulátort, a gépkocsi elektromos rendszere számára egy 12 voltos akkumulátort, valamint egy 33 literes üzemanyagtartályt jelent. Ez a rendszer a tanulmányautó számára a NEDC szerinti 1.1 literes vegyes használatú üzemanyag fogyasztást tesz lehetővé 100 kilométeren.  Mindez 27 g/km széndioxid kibocsátással jár együtt. Nulla kibocsátású üzemmódban a twin-up! 50 kilométert képes megtenni, és egyáltalán nem nevezhető lomhának: 60 km/órás sebességre 8.8 másodperc alatt gyorsul, és a teljesen elektromos üzemmódban maximális sebessége 125 km/óra. 

Volkswagen twin-up!A hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszer alkotóelemei a tanulmányautó hibrid üzemmódjában 140 km/órás csúcssebességet kölcsönöz, és mindeközben a kis autóhoz képest magas, 215 Nm-es nyomatékot biztosít. Egyedül a gépkocsivezető dönt arról, hogy mikor és hol kapcsolja át a twin-up!-ot kizárólagos elektromos üzemmódra, ehhez mindössze az E-üzemmód gombot kell megnyomnia.

A Volkswagen a koncepció autót a tokiói autószalonon az exkluzív "Sparkling  White", azaz csillámló fehér hatású színben mutatja be, ami a festékanyagba kevert üvegpelyheknek köszönhetően állandóan változó színhatást eredményez. A gépkocsi belső tere világos és nagyon barátságos hatást kelt, ahol az uralkodó tónus a kerámia szín.

Volkswagen twin-up!

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, elektromos, elektromos autó, Tokió, twin-up!, villanyautó, volkswagen
 
Sportos kombi - Renault Megane Grandtour Sportos kombi - Renault Megane Grandtour Elektromos autók és új technológiák a 89. Genfi Nemzetközi Autókiállításon Elektromos autók és új technológiák a 89. Genfi Nemzetközi Autókiállításon Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait Itt az új EcoSport Active SUV Itt az új EcoSport Active SUV Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től Genfben mutatja be a Skoda az Octavia földgázhajtású változatát
 
Az ötlettől a megvalósulásig – Nissan IDx Freelow és IDx Nismo

Az ötlettől a megvalósulásig – Nissan IDx Freelow és IDx Nismo

2013. november 22.
A közös alkotás a Nissan és ügyfelei között kialakult új kapcsolatot fémjelzi. Ezt az elképzelést hivatott tükrözni a Nissan által a két új tanulmányautónak adott „IDx" előtag is.
Részletek



Az ötlettől a megvalósulásig – Nissan IDx Freelow és IDx NismoAz „ID" az angol „identification", azaz „azonosulás" szó rövidítése, az autó azon elemeire utalva, melyekhez minden egyén személyesen kötődik, az „x" betű pedig a kommunikáció révén megszületett új értékeket és álmokat képviselő változót jelenti. A digitális bennszülöttek generációjának bevonása lehetővé tette, hogy a Nissan új szemléletmódokat és kreatív lehetőségeket ismerjen meg. A közös alkotási párbeszéd számos területet érintett, az autók alapvető felépítésétől a legapróbb részleteken át az utolsó simításokig.

A két tanulmányautó végső változatai két különálló alkotó közösség bevonásának végtermékei. Mindkét modell nagyon erős saját karakterrel rendelkezik és merőben más benyomást kelt. A két IDx tanulmányautó tükrözi a digitális bennszülöttek elképzeléseit egy ideális kompakt szedán kialakításáról a maga tökéletes egyszerűségében. Mintha a kezükbe adtak volna egy üres, fehér vásznat, hogy szabadon felvázolhassanak minden érdekes ötletet. A Nissan számára a párbeszéd során nyilvánvalóvá vált, hogy a fiatal generáció vágya egy eredeti alapmodell  optimális arányokkal, egyenes vonalvezetéssel, mely 3 fő részre különül el. Ezt tükrözi mindkét IDx tanulmányautó 3 részből álló kialakítása: motortér, utastér és csomagtér.

Ebből kiindulva a Nissan tervezői egy „rugalmas doboz" formájában hozták létre a tervezés kiindulási pontját. Számos egyedi megközelítés született a modellek szerkezetére vonatkozóan, így az IDx tanulmányautók különféle jelmezekbe bújhattak.

Nissan IDx NismoPéldául az első/hátsó lökhárítók és az oldalsó szerkezet, valamint az ajtópanelek közrefogják az utasteret, hogy a jármű középső területét állítsák a figyelem középpontjába. Ez a felépítés lehetővé teszi, hogy a modell oldalsó és elülső felülete különböztesse meg az autót a többi járműtől, így hatalmas teret kapunk a testre szabásra. Az elválasztó egységek (válaszfal-elemek) egyértelműen elkülönítik az oldalsó és felső részt, fokozzák a modell vizuális letisztultságát, és egy egyedülálló, zárt formát alkotnak. Emellett elölről és hátulról nézve az autó megtartja kompakt vonalvezetését, miközben fenntartja az alacsony és széles karosszériaarányokat, ezáltal egy „valódi" autó benyomását kelti.

A belső és külső megjelenés is az egyszerű kialakítást célozza meg, tökéletes mértékben vonultatja fel az autókon megszokott szabványos funkciókat és kiegészítőket, így a modellek a megbízható felépítés érzetét erősítik. Az IDx modellekre jellemző kreativitás jegyében, a rugalmasság biztosítása érdekében a belső tér néhány eleme kétrétegű, feszes burkolatot kapott. Erre az összhangra példa a műszerfal egyszerű, mégis kifinomult kialakítása, amely a karosszéria elemein és a szellőzőkön alkalmazott öntvényeknek köszönhető. A mérsékelt mennyiségben jelen lévő, feszesen illesztett kárpittal kombinálva a műszerfal számos formabontó ötlet és funkció alapjául szolgálhat.

Hasonlóképpen a műszerek, a középkonzolok és a padlókonzolok megformálása során is a szükséges alkatrészek könnyű és zökkenőmentes telepítése volt a cél. Az IDx tanulmányautók belső tere a digitális bennszülöttek értékeinek tökéletes kifejeződése: a rugalmas kialakítás megfelelően formálható, így az egyedi belső tér mellett a kiváló szerkezet megtervezését is lehetővé teszi.

IDx FreeflowIDx Freeflow

Az IDx Freeflow tükrözi alkotóinak érzékenységét, beállítottságát: a természetesség és ízlésesség iránti vágyat mindennapi életük során.  A modell megalkotásakor egyszerű és tiszta kialakításra törekedtek a tervezők, az általuk kedvelt eredeti elemek használatával, a különböző részek művészi ötvözésével, teret adva önkifejezésüknek.

A négyüléses tanulmányautó belső kialakítása a divatos funkciók és a kényelem gondosan válogatott kombinációja, telis-tele kreatív és eredeti dizájnelemekkel. A cél, hogy az autó belső tere egy lakótér érzetét keltse, ahol a tulajdonos és barátai kikapcsolódhatnak. A sík műszerfalra szerelt kerek, praktikus kormánykerék egy modern sebességmérővel egészült ki, amely tökéletesen passzolna a fiatal generáció nappalijába. A középen elhelyezett funkciómonitorok fölött található analóg órával felszerelve az összhatás egy olyan belső teret eredményez, amely jól tükrözi a meghitt, pihentető hely iránti vágyat.

A megmunkált fémek, a műszerfalon és konzolokon található vastag burkolóanyagok, valamint a farmervászonnal fedett ülések és bizonyos burkolatelemek összhangja szemet gyönyörködtető látványt nyújt, amelyet ellensúlyoznak az egyéb részeken alkalmazott megnyugtatóbb árnyalatok. Így született meg az utastérben az alkotótársak ízlésének egyedisége. Különösen a belső térben használt, kissé kifakított farmervászon képvisel új irányvonalat: az alapokhoz visszanyúló megoldások vonzerejét eddig ritkán tapasztalhattuk az autók világában.

Kompakt mérete ellenére - kb. 4,1 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,3 méter magas - az IDx Freeflow lenyűgöző benyomást kelt merész, mégis méltóságteljes külső kialakításának köszönhetően.

IDx FreeflowAz autó „lebegő hatást keltő teteje" - tökéletesen sima, lekerekített tető - egy másik tervezési bravúr, amely kiemeli a karosszéria egyszerű dobozformáját. A karosszéria színe a fehér és len (világosbarna árnyalat) kifinomult kombinációja, amely olyan hétköznapi érzetet kelt, mint a klasszikus fehér póló és a khaki chino nadrág párosa ezüst ékszerekkel vagy egy övvel feldobva. Az átfogó vizuális hatást a stílusos, 18 colos króm keréktárcsák teszik teljessé.

A digitális bennszülöttek eredetiségkeresése a mindennapi autójuk gazdaságossága és hatékonysága iránti igényként is értelmezhető. Az ilyen típusú jármű esetén szükséges gazdaságos üzemanyag-fogyasztást és vezetési teljesítményt egy 1,2-1,5 literes benzinmotorral felszerelt hajtáslánc biztosítja, amely fokozatmentesen változtatható erőátvitellel (CVT) párosul.
 
Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, concept, galéria, IDx Freelow, IDx Nismo, nissan, Tokió
 
Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Az új Škoda Superb – érzelmekben gazdag megjelenés Genfben a Volkswagen Group Night rendezvényen Az új Škoda Superb – érzelmekben gazdag megjelenés Genfben a Volkswagen Group Night rendezvényen Az ötlettől a megvalósulásig – Nissan IDx Freelow és IDx Nismo A Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. új ügyvezetője Andrey Akifiev Az ötlettől a megvalósulásig – Nissan IDx Freelow és IDx Nismo A NISSAN CONCEPT 2020 Vision Gran Turismót június 26-án, csütörtökön 13 órakor mutatják be Goodwoodban A vadonatúj BMW 1-es limuzin, mint a kínai piac prémium szintű kiváltsága A vadonatúj BMW 1-es limuzin, mint a kínai piac prémium szintű kiváltsága
 
A kormány fejősteheneknek nézi az autósokat

A kormány fejősteheneknek nézi az autósokat

2013. november 22.
A Jobbik szerint a kormány a baleseti adóval, a magas jövedéki adóval, a túlzott parkolási díjakkal és rendőrségi bírságolással "fejősteheneknek nézi" az autósokat, ezért itt is rezsicsökkentésre van szükség.
Részletek

A kormány fejősteheneknek nézi az autósokatVolner János, a parlament gazdasági bizottságának alelnöke, a Jobbik frakcióvezető-helyettese pénteki sajtótájékoztatóján elmondta: a kormány által bevezetett baleseti adó az egyébként is dráguló kötelező felelősségbiztosítás 30 százalékát teszi ki. Emellett a magyar autósok a régió egyik legdrágább gázolaját tankolhatják az uniós szinten legmagasabb áfakulcs mellett, valamint óránként több száz forintot fizethetnek a parkolásért a veszteséget termelő parkolási rendszerekbe. A rendőrség "bujkáló, az út mentén szabálytalanul parkoló" rendőrautókból méri az autósokat olyan helyeken, ahol nincs balesetveszély - fűzte hozzá.

Az ellenzéki párt szerint ez nem más, mint az autósok kirablása, ezért ezen a területen is rezsicsökkentésre van szükség. Volner János ismertette: a Jobbik kormányra kerülése esetén eltörölné a baleseti adót, csökkentené a jövedéki adót, 20 százalékra mérsékelné az áfát, felülvizsgálná a parkolási rendszert és a traffipaxok használatát csak iskolák, óvodák, nagy forgalmú és valóban veszélyes útszakaszokon engedélyezné.

Kulcsszavak: baleset, biztosítás, biztosító, gazdaság, parkolás, rendőrség, traffipax
 
A kormány fejősteheneknek nézi az autósokat A brit autóipar lekörözte a franciát A kormány fejősteheneknek nézi az autósokat Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez A kormány fejősteheneknek nézi az autósokat Az európai bíróság elmarasztalta a biztosítók és az autójavítók megállapodásait Több személyautót helyeztek forgalomba júliusban Több személyautót helyeztek forgalomba júliusban A kormány fejősteheneknek nézi az autósokat Több új autót helyeztek forgalomba szeptemberben
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9891 - 9900