Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9931 - 9940
A TÜV szerint újra az MAN a legmegbízhatóbb márka!

A TÜV szerint újra az MAN a legmegbízhatóbb márka!

2013. november 18.
Az MAN újra egyértelműen elöl a TÜV 2013-as jelentésében! A legmegbízhatóbb márka minden korosztályban!
Részletek

A TÜV szerint újra az MAN a legmegbízhatóbb márka!A TÜV 2013-as haszonjármű jelentésében az MAN járművek meggyőző arányban szerepelnek azon járművek között, amelyek kifogás nélkül „átmentek a vizsgán“, és minden korosztályban a versenytársai előtt állnak.

Az MAN ezzel vezető helyet szerzett magának: Az egy éves tehergépkocsik között 82 százalékban fordult elő hibamentes eredmény (78 százalék 2012-ben). A régebbi tehergépkocsiknál is átlag feletti számban felelnek meg hiba nélkül a műszaki vizsgákon. És ezt a TÜV jelentése az MAN elismert technikájára vezeti vissza: „A motorok, a hidak és az alvázak megbízhatók és kiérleltek“.

Átlagosan minden korosztályban 65 százalék kifogás nélkül átmegy a műszaki vizsgán. Ezzel az MAN 3,5 százalékkal megelőz minden más márkát. Az egy éves járművek 95 százaléka említésre méltó hiba nélkül megfelel a műszaki vizsgán, az öt éveseknél ez 82 százalék. Az MAN márka itt is jobban teljesít, mint a versenytársak.

Nem csak megbízható, hanem jól karbantartott

A nehéz tehergépkocsik osztálya átlag felett jól karbantartott – ez egyértelmű jel arra, hogy a tehergépkocsi üzemeltetőjének megéri, hogy professzionálisan karbantartott járművei legyenek a járműparkjában, amelyek minden nap használatban vannak, ahelyett hogy az elhanyagolt karbantartás miatt nem tervezett módon a műhelybe kelljen menniük. Az eredmény a TÜV jelentésben olvasható, hogy megéri szerviz- és karbantartási szerződést kötni.

A TÜV szerint újra az MAN a legmegbízhatóbb márka!A TÜV haszonjármű jelentésében a TÜV vizsgálóhelyek szövetsége együttműködve a Verkehrsrundschau című szakfolyóirattal az egy és öt év közötti hasznonjárművek vizsgálati eredményeit értékelte ki.

Kulcsszavak: gazdaság, járműipar, kamion, MAN Truck, teherautó, tehergépjármű
 
A TÜV szerint újra az MAN a legmegbízhatóbb márka! Visszaesett a német autópiac tavaly Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában A TÜV szerint újra az MAN a legmegbízhatóbb márka! Eladásainak növekedésével indította az évet a Volvo Cars A budapesti Continental nyerte el az Év Gyára 2018 díjat A budapesti Continental nyerte el az Év Gyára 2018 díjat A TÜV szerint újra az MAN a legmegbízhatóbb márka! A Mercedes új CLA modellje lehet Magyarország legmenőbb exportcikke
 
Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat

Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat

2013. november 18.
A Duster motorkínálatában megjelent a Renault csoport elismert TCe motorcsaládjának egy tagja. A TCe 125, egy 125 lóerős, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor, amely a Renault átfogó méretcsökkentési programjának minden előnyét felhasználja.
Részletek

Dacia DusterA TCe 125 egy 1,8 literes szívómotor vezethetőségét kínálja, egy 1,2 literes motor jóval kedvezőbb fogyasztási értékei mellett.

A TCe 125 egyszerre erős és gazdaságos. Az üzemanyag-fogyasztás csupán 6,3 l / 100 km , a vezérműlánc egyáltalán nem igényel karbantartást.  A TCe 125-höz hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik, a motor az új Dacia Duster 4x2 hajtásképletű kiviteléhez kapható. A CO2-kibocsátás mindössze 145g / km . Az új generációs erőforrás alumínium motorblokkja 1198 cm3-es. Legnagyobb teljesítménye 125 LE, forgatónyomatéki csúcsa 205 Nm, aminek 90 százaléka már 1500/perctől, 100 százaléka pedig 2000 és 3000/perc között rendelkezésre áll. Ez rugalmas gázreakciókat, meggyőző gyorsítóképességet és könnyed vonóerő-kifejtést eredményez. A motor rugalmas, robbanékony jellege egyben szavatolja, hogy a jármű olyan, hegyi utakon is otthonosan mozog, ahol nagy teljesítményre és meredek emelkedőkön történő gyorsításra van szükség.

A TCe 125 élénk és kezes, álló helyzetből 9,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

105 LE 1.6 16v benzinmotor

Az 1,6 literes, 16 szelepes, 105 lóerős erőforrás, a paletta legkedvezőbb áron kínált benzinmotorja továbbra is megvásárolható az új Dacia Duster 4x2 és 4x4 kiviteleihez.  A 105 lóerős 1.6 16V benzinmotor vegyes ciklus szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,1 l / 100 km  a 4x2 Duster, illetve 8 l / 100 km10 a 4x4-es variáns esetében. A CO2-kibocsátás 165 / km10, illetve 185g / km10. A motor a 4x4-es modellváltozaton hatfokozatú kézi sebességváltóval társítható.

Dacia Duster105 LE 1.6 16v LPG motor

A Dacia továbbra is támogatja az LPG használatát, mint a gázolaj gazdaságos alternatíváját. Bizonyos országokban az 1,6 literes, 16 szelepes, 105 lóerős négyhengeres ezért kettős üzemű kivitelben is elérhető, alacsonyabb üzemeltetési költségekkel és csekélyebb CO2-kibocsátással. A 105 lóerős 1.6 16V kettős üzemű erőforrás vegyes ciklus szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,2 l / 100 km  benzines, és 9,0 l / 100 km11 LPG üzemmódban, A CO2-kibocsátás 167, illetve 145 g / km.  Mint minden autógáz-üzemű (LPG) Dacia modell esetében, itt is a vezető választhatja ki, hogy melyik üzemanyaggal szeretné működtetni járművét. A folyamat teljességgel magától értetődő. Jóval kedvezőbb egységárával (akár kevesebb mint 1 euro) az LPG igen kifizetődő opció lehet.
A motor az új Dacia Duster 4x2 hajtásképletű variánsához társítható, ötfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval.

Nagyteljesítményű dízel

Az új Dacia Duster az 1.5 dCi erőforrás két eltérő teljesítményű változatával: 90  vagy 109 LE kivitelben kapható. A Renault rendkívül népszerű 1.5 dCi dízelmotorja, amelyet megbízhatósága és teljesítménye miatt egyaránt kedvelnek a vásárlók, még tovább fejlődött az új modellévre. A kiemelkedő vezethetőség része a jobb gyorsítóképesség, amit még inkább kihasználhatóvá tesz a gazdaságos, hatfokozatú kézi sebességváltó.

Dacia DusterA 90 lóerős 1.5 dCi motor a 4x2 kivitelhez rendelhető; vegyes ciklus szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,7 l / 100 km10, CO2-kibocsátása 123g / km10. A 109 lóerős 1.5 dCi motor vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátása 123g / km10  a Dacia 4x2, illetve 135 g/ km10 a 4x4 kivitelén; az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,8, illetve 5,1 liter / 100 km10,. Az új TCe 125 benzinmotor, illetve a dCi 90 és dCi 109 dízelmotorok hatfokozatú kézi sebességváltót kapnak. Az új Dacia Duster terepképességeit tovább javítja a hatfokozatú kézi sebességváltó, amelynek rövid első fokozata a következő előnyökkel szolgál:

-lágy, fokozatos gázreakció kis sebességnél, egyenetlen terepen
-erőteljes elindulási képesség meredek emelkedőn
-nagy terhelésnél is hatékony motorfék lejtőn

Kisebb üzemanyag-fogyasztás az Eco Mode üzemmóddal és a váltási esedékességet kijelző funkcióval
Az Eco Mode (csak bizonyos kiviteleken) segít a vezetőnek optimalizálni az üzemanyag-fogyasztást. A funkció bekapcsolásakor a rendszer olyan beállításokat aktivál, amelyek korlátozzák a motorteljesítményt, illetve az utastér klimatizálását (a vezető és az utasok számára egyaránt elfogadható mértéken belül). Az Eco Mode akár 10 százalékkal képes csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást, a vezetési stílustól és az útviszonyoktól függően.

Dacia DusterA váltási esedékesség kijelző (GSI) a műszerfalon megjelenített jelzéssel tájékoztatja a vezetőt a fel-, illetve visszakapcsoláshoz optimális motorfordulatszám eléréséről, ezzel lehetővé téve az üzemanyag-fogyasztás csökkentését.



Kulcsszavak: autóipar, crossover, dacia, duster, galéria, suv, új modell
 
Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat Nissan GT-R Nismo – A világ leggyorsabb sorozatgyártásra szánt autója Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat A Hyundai közzétette az első vázlatokat az új generációs i20-ról Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat Laza és elbűvölő az új smart Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat Elkészült az Audi Q3 legsportosabb kivitele
 
„Arany Kormánykerék” az Audi A3 Limousine számára

„Arany Kormánykerék” az Audi A3 Limousine számára

2013. november 16.
Arany az Audinak. Az új A3 Limousine a szakma egyik legtekintélyesebb díjaként az „Arany Kormánykerék” („Goldenes Lenkrad”) 2013-as elismerésében részesült.
Részletek

Audi A3Összesen 49 induló versengett az idén az „Auto Bild” és a „Bild am Sonntag” magazin olvasói, illetve a szakmai zsűri által közösen odaítélt díjakért. Az Audi A3 Limousine a „Középkategória” mezőnyében végzett az élen.

E győzelmével az Audi hosszú sikertörténetét írja tovább, a vállalat a díj 38. szezonjában immár 23. alkalommal vehette át azt – egyetlen más márka sem diadalmaskodott többször. Az új Audi A3 Limousine az Audi első lépcsőshátú modellje a prémium alsó-középkategóriában. Az olvasókat és a zsűrit elsősorban fejlett technikájával, kiváló mindennapos használhatóságával és magas fokú kényelmével győzte meg.

A díjat Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az AUDI AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja vette át. A díjátadóra a gazdaság, a politika és a média területeiről egyaránt számos vendég érkezett. Az „Auto Bild” és a „Bild am Sonntag” 1976 óta díjazza az év legjobb autós újdonságait „Arany Kormánykerék” kitüntetéseivel, amelyeket hat kategóriában – kis- és kompaktautók, középkategóriájú modellek, kupék/kabriók, egyterűek, SUV-modellek és felső/luxuskategória – osztanak ki.

Audi A3
















.
Audi A3
Kulcsszavak: a3, Arany Kormánykerék díj, audi, autóipar, elismerés
 
„Arany Kormánykerék” az Audi A3 Limousine számára Mini kukás felépítményt kapott az elektromos Maxity Okossá és egyénivé váló mobilitás Okossá és egyénivé váló mobilitás Sikeres üzleti időszakot és növekedést könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2015 első felében Sikeres üzleti időszakot és növekedést könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2015 első felében Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Audi-konszern 2014: több mint 50 milliárd euró árbevétel Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál Gyári restaurátor műhely nyílt a Peugeot-nál
 
A Lexus A-PCS rendszere kiválóan szerepelt az ADAC gyalogosvédelmi tesztjén

A Lexus A-PCS rendszere kiválóan szerepelt az ADAC gyalogosvédelmi tesztjén

2013. november 16.
A Lexus Fejlett Ütközés Előtti Biztonsági Rendszere segít megóvni a gyalogosok életét – amint az a legutóbbi ADAC Aktív Gyalogosvédelmi Teszt során is bebizonyosodott.
Részletek



LexusA tesztelők kiemelten méltatták a rendszer részeként működő Fejlett Akadályfelismerést, az Ütközés Előtti Fékasszisztenst és az Éjjellátó Rendszert. A teszt igazolta, hogy a Lexus A-PCS időben felfedezi a gyalogosokat, és az önálló fékezéssel akár 50 km/órás sebességig képes megakadályozni a gázolást.


A Lexus Fejlett Ütközés Előtti Biztonsági Rendszere

A biztonság alapvető fontosságú a Lexus számára, ezért a márka mindig is a kifinomult, összetett aktív és passzív biztonsági technológiák széles skáláját kínálta.

A 2012-ben továbbfejlesztett, ütközéselkerülő asszisztenssel kiegészített Fejlett Ütközés Előtti Biztonsági Rendszer (A-PCS) az iparág egyik legmodernebb ütközés előtti biztonsági berendezése. A rendszer széles sebességtartományban, városi vagy autópálya-forgalomban, éjjel-nappal segít elkerülni a jármű- és gyalogosbaleseteket, vagy csökkenteni azok súlyosságát. Az A-PCS alapja a Fejlett Akadályfelismerő Rendszer, ami elemzi a milliméteres hullámhossz-tartományban működő radar, az infravörös-közeli tartományban működő világítótestek és a sztereó kamera jeleit, s ezek alapján nagy pontossággal képes felismerni az úton felbukkanó akadályokat. A berendezés éjjel és nappal egyaránt felismeri a mozgó vagy álló gyalogosokat.

Ha az A-PCS akadályt észlel az autó előtt, akkor annak helyzete, sebessége és mozgásiránya alapján felméri az ütközés valószínűségét. Ha a rendszer magasnak értékeli az ütközés esélyét, hangjelzéssel és a műszeregység Multifunkciós Kijelzőjén felvillanó, vörös ‘BRAKE’ (fékezz) felirattal figyelmezteti a vezetőt a veszélyre.

LexusEzzel egyidőben az új A-PCS több integrált biztonsági rendszert is automatikusan aktivál:

1. A Változó Áttételezésű Kormánymű (VGRS) vész-kormányrásegítőjét, hogy a jármű gyorsabban reagáljon a vezető kormánymozdulatára,
2. Az Adaptív Változó Felfüggesztést (AVS), hogy felkeményítse a lengéscsillapítást, megelőzve az autó orrának bólintását, amikor az Ütközés Előtti Fékrendszer működésbe lép, így a jármű közvetlenebbül reagál az ütközés elkerülését célzó kormánymozdulatokra,
3. Az Integrált Járműdinamikai Vezérlőrendszert (VDIM), hogy a jármű a kitérő manőver során is stabil maradjon,
4. Az Ütközés Előtti Fékasszisztenst (PBA), hogy azonnal rendelkezésre álljon a vészfékezéshez szükséges fékerő, amikor a vezető lenyomja a pedált.

Ha a rendszer mindezek után úgy értékeli, hogy az ütközés elkerülhetetlen, ám a vezető nem reagál, az A-PCS automatikusan fékez, és a sebességkülönbségtől függően akár teljesen meg is állíthatja az autót, megakadályozva ezzel a balesetet. A rendszer célja, hogy segítséget nyújtson az autó vezetőjének; a forgalom figyelemmel kísérése azonban a vezető feladata. A rendszer nem képes minden baleset elkerülésére, s teljesítménye az időjárási és útviszonyoktól, valamint a jármű állapotától függ.

LexusLexus Éjjellátó Rendszer

A Lexus Night View (éjjellátó) rendszere egy infravörös kamerából és szintén infravörös-közeli tartományban működő fényszóróból, valamint egy Éjjellátó Vezérlőegységből áll, amelyek az autó előtti útszakasz képét a műszerfali kijelzőn jelenítik meg.

A kamera folyamatosan működik, az infravörös jelsugárzók pedig 15 km/órás sebesség fölött kapcsolódnak be; a Lexus Éjjellátó Rendszer a jármű előtt nagyjából a távolsági fényszóró által bevilágított távolságban képes megjeleníteni az út képét.



Kulcsszavak: ADAC, autóipar, fejlesztés, gyalogosvédelem, lexus
 
A Volkswagen Amarok lett az év terepjáró haszonjárműve A Volkswagen Amarok lett az év terepjáró haszonjárműve A Lexus A-PCS rendszere kiválóan szerepelt az ADAC gyalogosvédelmi tesztjén Volkswagen Passat TDI Guinness - rekord az Egyesült Államokban Az olasz meló című film Lamborghinije egymillió fontot érhet Az olasz meló című film Lamborghinije egymillió fontot érhet A Volvo Cars új márkakampányában a főszerepet Avicii, a svéd DJ és producer játsza A Volvo Cars új márkakampányában a főszerepet Avicii, a svéd DJ és producer játsza ABB-Mitsubishi együttműködés az űriparban ABB-Mitsubishi együttműködés az űriparban
 
Változás kívül, forradalom belül – Az új Dacia Duster

Változás kívül, forradalom belül – Az új Dacia Duster

2013. november 16.
A formatervezők átdolgozták az orrkialakítást; az új rajzolatú hűtőmaszkot két krómozott sáv díszíti, benne új, mélyen ülő légbeömlőt alakítottak ki; az új dupla optikás fényszórók nappali világítást is kaptak.
Részletek

Dacia DusterA módosítások kihangsúlyozzák a modell közúti határozottságát, valamint strapabíró, mindennel megbirkózó jellegét. A lyuggatott talpazaton nyugvó, ’Duster’ feliratú tetőrudak kiemelik a modell szabadidőjárműves karakterét, míg az új, 16 colos ’sötét metál’ könnyűfém keréktárcsák valamint az M+S abroncsok új életkedvvel töltik meg az új Dacia Dustert.

Hátul új, erőteljes körvonallal megrajzolt lámpatesteken köszönnek vissza az orr stíluselemei. A további formai módosítások közé tartozik a krómozott kipufogó , az összkerékhajtású kivitelek új „4WD” feliratozása, valamint a típusjelzés új, „várszerűen” kialakított díszítése.  A Duster mostantól egy új karosszériaszínben: Meteor szürkében is megrendelhető.

Alapvető változások a beltérben

Az új Dacia Duster belső kialakítását úgy modernizálták, hogy az tükrözze a modell külső formatervét, és egyértelműen kihangsúlyozza annak hovatartozását. A műszerfalat teljesen átdolgozták; a középkonzol két oldalán húzódó, függőleges sávozás még inkább kiemeli a modell robusztus megjelenését. A sötétebb utastéri tónusok ugyancsak kiemelik az új Dacia Duster erőteljes személyiségét és valódi 4x4 képességeit.  Az üléseket áttervezték, a hátsó üléstámlát megerősítették a fokozott komfort érdekében. Az új Dacia Duster négyféle új üléskárpittal, köztük bőrkárpitozással is rendelhető.

Dacia DusterÚj felszereltség, továbbfejlesztett szolgáltatások – Dacia árakon

Kétféle ajánlattal mutatkozik be az új Dacia Duster multimédiás kínálata. Dacia MEDIA NAV, a könnyen kezelhető multimédiás és navigációs berendezés (bizonyos kiviteleken). A nagyméretű, 7 colos (18 cm) érintőképernyő egyértelműen értelmezhető kezdőlapja ösztönös böngészést tesz lehetővé a menüpontok között: rádió, média, telefon, kártyaolvasó, műholdas navigáció és beállítások. A Dacia MEDIA NAV szolgáltatásai között szerepel a Bluetooth® kapcsolódás, a GPS navigációs berendezés 2D és 3D (madártávlati) nézetekkel. A kényelmes kapcsolódás érdekében az utasok az elülső panelen kialakított USB és AUX bemeneteken keresztül csatlakoztathatják személyes zenelejátszóikat, mobiltelefonjaikat. Dacia Plug&Radio, belépő autórádió, egyszerű, de hatékony technológiát ad a felhasználó kezébe, rádióval, MP3-as CD-lejátszóval, Bluetooth csatlakoztathatósággal, valamint a műszerfal homlokzatán elhelyezett AUX és USB csatlakozókkal.

Hasznos új felszereltség

Az ügyfelek elvárásaihoz igazodva az új Dacia Duster az eddiginél több hasznos felszerelést kapott.
- Sebességtartó automata / sebességhatároló (bizonyos kiviteleken) kezelőszervek a középkonzolon (aktiválás) és a kormánykeréken (sebesség meghatározása).
- Tolatóradar (bizonyos kiviteleken) a hátsó lökhárítón elhelyezett érzékelők segítségével felismeri, ha a tolató jármű akadályhoz közelít, és erre figyelmezteti a vezetőt.
- A motoros ablakmozgatás kapcsolói, amelyek átköltöztek az ajtókra (elöl és hátul) a vezető oldalon egy mozdulattal működtethetők (bizonyos kiviteleken).

Dacia DusterAjtón elhelyezett ablakemelő kapcsolók

Az új Dacia Duster még elődjénél is tágasabb utasteret kínál, csomagtere 475 literesre  nőtt. Az új modell akár 2,70 méter hosszú tárgyakat is képes szállítani a hátsó üléspad lehajtása után; a beltéri tárolóhelyek összkapacitása pedig 3,3 literrel nőtt.  Az új, kiemelhető, merev csomagtér takaróval könnyen hozzáférhetünk a csomagtartó tartalmához, egyben segít jobban elrendezni a rakományt.
Új aktív biztonsági felszereltség…

Az új Dacia Duster modell alapfelszerelésként kínálja a menetstabilizáló berendezést (ESC). A rendszer a legmostohább körülmények között is segít fenntartani a helyes irányt akadályok kikerülése során, csúszós útfelületen vagy kanyarban. Szintén alapfelszerelés a blokkolásgátló rendszert (ABS) kiegészítő vészfékrásegítő rendszer (EBA).
…és passzív biztonsági eszközök

Az új Dacia Duster minden utasának a lehető legmagasabb szintű biztonságot kínálja, és ennek érdekében elülső vezető- és utasoldali légzsákokat, valamint oldalsó fej- és mellkaslégzsákokat kínál.
A vezetőt és utasait hang- és fényjelzés figyelmezteti arra, hogy kössék be biztonsági öveiket. A hátsó üléseken kialakított Isofix rögzítőpontok segítségével gyorsan és egyszerűen szerelhetők be a gyermekülések, hordozók.

Kulcsszavak: autóipar, crossover, dacia, duster, galéria, suv, új modell, új motor
 
A Fiat 500X áll Dynamo vadonatúj, exkluzív élő mutatványának középpontjában A Fiat 500X áll Dynamo vadonatúj, exkluzív élő mutatványának középpontjában Változás kívül, forradalom belül – Az új Dacia Duster A németországi BMW autógyár közvetlen beszállítója lett a Csaba Metál Változás kívül, forradalom belül – Az új Dacia Duster A Peugeot 2008 Európa kedvenc szabadidőjárműve Sportosabb vonalakkal érkezik az új Amarok Sportosabb vonalakkal érkezik az új Amarok Környezetkímélő új Opel Corsa, mindössze 82 g/km CO2-vel Környezetkímélő új Opel Corsa, mindössze 82 g/km CO2-vel
 
Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez

Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez

2013. november 16.
Elkelt a NABI (North American Bus Industries) Gyártó és Kereskedelmi Kft. kaposvári autóbuszgyára, az új tulajdonos, a török Telateks A.S. több mint 20 millió eurós fejlesztést és mintegy 200 ember foglalkoztatását tervezi a következő években - jelentette be Szita Károly (Fidesz-KDNP) polgármester és Ugur Üstünel, a Telateks tulajdonosa pénteken Kaposváron, sajtótájékoztatón.
Részletek

NABIA vevő elsősorban kompozit anyagból készülő szélkerék lapátokat és motorházakat gyárt majd a kaposvári üzemben.

Ugur Üstünel hangsúlyozta: elsősorban a gyár egykori szakembereit szeretnék foglalkoztatni, ugyanis ők tudnak kompozit műanyaggal dolgozni, amire csak kevesen képesek a világon. Az új tulajdonos arról nem kívánt nyilatkozni, hogy mennyiért vette meg a kaposvári gyárat, megfogalmazása szerint annyira örült annak, amit itt kapott, hogy nem alkudozott.

A kaposvári polgármester tájékoztatása szerint hónapok óta tartó tárgyalássorozat eredménye a megállapodás, és reményei szerint rövid időn belül többen fognak dolgozni a volt NABI telephelyén, mint ahányan eddig dolgoztak ott. A polgármester jelezte, hogy a török befektető Kaposváron tervezi létrehozni az Európai Unión belüli gyártás központját. Szita Károly emlékeztetett arra, hogy amikor a NABI bezárta a helyi gyárát, sok család megélhetése került veszélybe. Ezért azonnal elkezdték keresni a lehetőséget a szakképzett dolgozók további foglalkoztatására.

Az akvizíciós projektet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) projektmenedzsment tevékenységével szakmailag is támogatta, Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár júliusban személyesen tárgyalt a vevővel - tájékoztatott a HITA közleményben. Ugur Üstünel a sajtótájékoztatón elmondta: májusban dőlt el, hogy megveszi a kaposvári gyárat, azóta folyamatosan tárgyalt a gyár korábbi és leendő dolgozóival. A tevékenység hivatalosan pénteken kezdődött meg, az első csapat - mintegy 20-25 ember - vasárnap indul Törökországba továbbképzésre a vállalkozás ottani gyárába, ahol szintén kompozit műanyaggal dolgoznak - közölte.

NABIA HITA a bejelentés alkalmából kiadott közleményében ismerteti, hogy Telateks A.S. műszaki textíliák gyártásával foglalkozó török cég. Törökország mellett Németországban és Nagy-Britanniában is rendelkezik üzemmel. Kompozit üzletáguk, a Metyx Composites nyersanyagokat, félkésztermékeket állít elő egyebek között az autóipar, a hajógyártás, szélenergia-ipar részére. Az amerikai piacra buszokat gyártó NABI kaposvári gyárát zöldmezős beruházásban építették ötmilliárd forintból Kaposvár Keleti Ipari Parkjában, és 2002-ben adták át. Az üzemben üvegszál-erősítésű kompozit karosszériaelemeket gyártottak a társaság saját fejlesztésű CompoBus termékcsaládjához, valamint autóbuszokat. Ez év tavaszáig több mint 500 autóbusz karosszériáját szerelték össze. Május végén álltak le végleg a termeléssel, de korábban már többször is kényszerszünetet tartottak a megrendelés akadozása miatt.

Kulcsszavak: autóbusz, autógyár, gazdaság, járműipar, Kaposvár, nabi
 
Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez A Hankook Tire Magyarország elindította 2013-as ösztöndíjprogramjait Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez Értékesítési rekord februárban a BMW-nél Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez A vadonatúj Volvo XC90 az autón belüli vezetési élmény fokozásáért Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSG-csoporttal Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSG-csoporttal Elkelt a kaposvári buszgyár, a török befektető több mint 20 millió eurós fejlesztést tervez DK: a kormány érdemel pofont az e-útdíj botrányai miatt
 
Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5

Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5

2013. november 15.
2013. november 16-án piacra lép a BMW X5 harmadik generációja. A Sports Activity Vehicle piaci szegmens alapítójaként és kategóriájában világszerte piacvezetőként az X5 még magasabbra emeli a mércét az erőteljes és egyéni formavilág, a luxusszínvonalú és tágas utastér, a modern sokoldalúság és a magas fokú gazdaságosság mellett kínált élvezetes vezetés tekintetében.
Részletek

BMW X5Karakteres, elődjéhez képest jelentősen továbbfejlesztett karosszériadizájn; erőteljes orrkialakítás egészen a „BMW-vesékig” nyúló, kettős körfényszóró-egységekkel. Elegánsan megnyújtott vonalvezetés; markáns formai motívumok az atletikusan kiformált kerékjáratok környezetében; hátul vízszintes orientáltságú vonalvezetés és feszes hatású felületek; a formai nyelvezetbe harmonikusan illeszkedő, az aerodinamikai tulajdonságokat javító elemek, köztük az Air Curtain, az Air Breather és a hátsó ablakok Aeroblade megoldásaival.

Új egyéni kialakítási lehetőségek: Design Pure Experience és Design Pure Excellence, illetve az M-sportcsomag választéka; minden külső és belső felszereltség kombinálható egymással.

Megnövelt térkínálat, kedvezőbb áttekinthetőség és luxushangulat az utastérben. Megemelt üléspozíció; mélyre helyezett műszerfal, vízszintes irányultságú, az ajtókárpitokon folytatódó vonalvezetéssel és további díszítőelemekkel. Még magasabb fokú variálhatóság a 40:20:40 arányban osztott és lehajtható hátsó üléstámla révén; a csomagtér térfogata 650-1870 liter; már alapkivitelben automatikus mozgatású csomagtér-ajtó; első ízben vezérelhető a csomagtér-ajtó nyitása és zárása távirányítással és a vezetőülésből is; extrafelszerelésként komfortülések hátul; opcióként harmadik üléssor.

A BMW X5 xDrive50i, a BMW X5 xDrive30d és a BMW M Performance X5 M50d mellett már rendelhetők a BMW X5 xDrive40d, a BMW X5 xDrive35i, a BMW X5 xDrive25d, valamint a mindössze 149 g/km széndioxid-kibocsátású BMW X5 sDrive25d modellváltozatok is.

BMW X5A harmadik generációs X5 így a BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt négyhengeres dízelmotorral és hátsókerék-meghajtással is elérhető lesz, a modell történetében először.

A BMW X5 xDrive35i 225 kW/306 lóerő teljesítményű sorhatos benzinmotorja és a BMW X5 xDrive40d 230 kW/313 lóerő teljesítményű hathengeres dízelmotorja szintén újdonság az X5 motorházteteje alatt.

Az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás következetes mérséklése a tömegcsökkentés, a légáramlások optimális alakítása, a továbbfejlesztett motorok és a már alapkivitelben kínált, különösen magas hatásfokú, nyolcfokozatú automata sebességváltó, valamint a BMW EfficientDynamics további műszaki megoldásainak alkalmazásával. Az Automatikus Motorleállítás és -indítás rendszere (Automatic Start Stop Function), „ECO PRO” üzemmód „vitorlázó” és előrelátó asszisztens-funkcióval (Proactive Driving Assistant); minden modellváltozat már most EU6 emissziós besorolással.

Szériafelszerelésként „élménykapcsoló” (Driving Experience Control); Comfort, Dynamic és Professional adaptív futómű-csomagok illetve Adaptív M-futómű a sportos irányíthatósági tulajdonságok illetve a menetkényelem célzott fejlesztése szolgálatában. Minden modellváltozatban elektromechanikus szervokormány; extrafelszerelésként Aktív kormányzás (Active Steering). Már alapkivitelben BMW xDrive összkerékhajtás (kivéve BMW X5 sDrive25d), a Dynamic és Professional adaptív futómű-csomagok részeként a Dinamikus teljesítmény-szabályzás (Dynamic Performance Control) rendszerével; bemutatkozik az xDrive állapotkijelző.

BMW X5További fejlesztések a BMW ConnectedDrive kínálatában: Szélvédő-kijelző (Head-Up-Display) teljes színspektrummal és új tartalmakkal; a BMW személy- és állatfelismeréssel működő illetve a Dynamic Light Spot funkcióval kiegészített Éjjellátó rendszere (BMW Night Vision); Sávváltáskor figyelmeztető rendszer; Sebességhatár-kijelzés; új BMW Parkoló-asszisztens hossz- és keresztirányú vezetőfunkcióval*; Surround View funkció 360 fokos képmegjelenítéssel; Driving Assistant rendszer Sávelhagyásra figyelmeztető funkcióval illetve a ráfutásos baleset és gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető, önálló fékezéssel működő funkcióval; Driving Assistant Plus rendszer akár a megállásig fékező araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített Aktív sebességszabályzással (Active Cruise Control); Autópálya-torlódás asszisztens (Traffic Jam Assistant) a sebesség és a bekormányzási szög a vezető beavatkozása nélküli, aktív szabályzásával.

Korszerű extrafelszerelések: szabadon álló, akár 10,25 col képátlójú Központi kijelző (Control Display) a szériafelszeltséghez tartozó iDrive kezelési rendszerhez; Touch Controller érintés-érzékeny felülettel, a navigációs rendszerrel együtt; igényes anyagválasztás; még több rakodóhely; Bang & Olufsen High End Surround Sound System; Komfortülések hátul; új Hátsó szórakoztató rendszer (Rear-seat Entertainment System) opcióként két monitorral.

Kulcsszavak: autóipar, autókereskedés, bmw, galéria, jármű kereskedelem, járműipar, márkakereskedő, X5
 
Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 A hosszú távú fenntarthatóság és az energiahatékonyság az Audi Hungaria vállalati stratégiájának központi eleme Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 A Ford megosztja a biztonsági övbe épített légzsák szabadalmát a többi gyártóval Kiosztották az első Human Touch arany fokozatú díjakat! Kiosztották az első Human Touch arany fokozatú díjakat! Már 1000 Skoda márkakereskedés az új vállalati arculat szerint várja a vevőit Már 1000 Skoda márkakereskedés az új vállalati arculat szerint várja a vevőit Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 Eladásainak növekedésével indította az évet a Volvo Cars
 
Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása

Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása

2013. november 15.
A SKODA AUTO Kvasinyban működő gyárában gördül le a szerelőszalagról az alapjaiban átdolgozott új SKODA Yeti. A nagysikerű kompakt SUV-modell immár két változatában jelenik meg: míg az elegáns stílusú SKODA Yeti inkább utcai használatra készül, a SKODA Yeti Outdoor egyértelműen kalandra termett.
Részletek

Skoda YetiMindkét verzió megújult formavilággal, felfrissített utastérrel és innovatív műszaki megoldásokkal érkezik a márkakereskedőkhöz. Újdonság a SKODA kínálatában a Yeti számára rendelhető tolatókamera. Az újdonság piaci bevetése 2014 januárjára várható, de a megrendelések már októbertől leadhatók.

Új SKODA Yeti modellje gyártásának megkezdésével a SKODA az Octavia, a Superb és a Rapid Spaceback után egy további újdonságának termelését indítja el az idén. „2013 az új modellek éve a SKODA számára” – jelentette ki Michael Oeljeklaus, a SKODA igazgatótanácsának termelés területéért felelős tagja. „A Yeti gyártásának sikeres beindítása összehangolt csapatmunka eredménye.” A SKODA Yeti Kvasinyban készül, ahol a mintegy 4.500 dolgozó a Yeti mellett a SKODA Roomster és Superb modelljeit is gyártja.

Első ízben jelenik meg a Yeti kínálatában két változat. A „városias” SKODA Yeti elegáns stílussal, míg a SKODA Yeti Outdoor inkább off-road karakterrel érkezik a piacra. Mindkét változatot egyaránt kiváló utcai és terepes menettulajdonságok jellemzik. A nagysikerű cseh SUV-modell a SKODA legújabb formai nyelvezetének stílusában átdogozott orr- és farkialakítással, valamint keréktárcsák bővített választékával várja az ügyfeleket. Utastere is jóval vonzóbbá vált, új háromküllős kormánykerekekkel, új anyagú és mintájú kárpitokkal, illetve a műszerfal új dekorbetétjeivel. Technikájában szintén számos innovatív újdonságot kínál a Yeti, amely például az első, opcióként tolatókamerával rendelhető SKODA. Mindezt új „Simply Clever”megoldások egészítik ki.

Skoda YetiA 2009-ben bemutatott SKODA Yeti a piac egyik legvonzóbb és egyben legsikeresebb kompakt SUV-modellje. A sokoldalú cseh modell elsősorban markáns formai nyelvezete, magas fokú funkcionalitása, kompakt külső méretek mellett is különösen tágas térkínálata, csúcsszínvonalú biztonsága illetve kiemelkedő ár/érték-aránya révén tűnik ki.

A Yeti ennek megfelelően gyorsan kategóriája egyik legsikeresebb modellsorozatává lépett elő, s napjainkig (2013. október 31.) világszerte mintegy 288.700 példány talált belőle gazdára. Európában a SKODA Yeti az egyik legnagyobb darabszámban értékesített A-kategóriájú SUV-modell, míg Csehországban egyértelmű piacvezető e szegmensben. A SKODA egyedül 2012-ben mintegy 87.400, vagyis a megelőző évinél 24 százalékkal több Yeti modelljét szállította ki, 2013 első tíz hónapja során pedig már több mint 67.300 Yeti kelt el világszerte.

Az Európai Unióban a Yeti jelenleg 4,1 százalékos piaci részesedéssel a legnagyobb volumenben értékesített A-kategóriájú SUV-modell, hatásosan igazolva az összkerékhajtás területén a cseh márka rendelkezésére álló széles körű tudást és tapasztalatot. A SKODA 4x4-es modelljei mintegy háromszázalékos piaci részesedést szereztek az EU-országok piacán.

Magyarországon a piaci bevezetéstől kezdve idén október végéig közel 1736 Yeti talált gazdára. A megújult Yeti másfél hete rendelhető a márkakereskedésekben, a belépő Yeti Active 1.2 TSI 105 LE modell alapára 4.898.620 Ft, míg a Yeti Outdoor Active Plus 1.2 TSI 105 LE 4.865.460 Ft-ba kerül.

Skoda YetiMindkét modell esetében az Ambition felszereltségi szinttől kezdődően a benzines motorokra 300 000 Ft árkedvezményt ad az importőr, továbbá a korábbi Active Plus akciós modell továbbra is rendelhető mindkét változathoz. Így a szériában kínált felszereléseken túl biztonsági és optikai kiegészítőket tartalmaz, Tempomatot, "SunSet" ablak-árnyékolást, bőrkormányt, 16" méretű "Nevis" könnyűfém keréktárcsákat, de mindezen felül a csomag tartalmaz még egy garnitúra Continental téli gumiabroncsot is 215/60 R16 méretben.

A SKODA 2018-ig szóló növekedési stratégiája keretében nemzetközi jelenlétét is jelentősen tovább kívánja erősíteni. A SKODA Yeti 2012 vége óta az orosz GAZ Csoporttal együttműködésben már Nyizsnyij Novgorodban is készül, 2013 közepe óta – egyelőre importmodellként – pedig már kínai értékesítése is megkezdődött. 2013 végén a Yeti egy kifejezetten a kínai piac számára készült, hosszított változatában is megjelenik, amely a márka Shanghai Volkswagen partnerének üzemében készül majd.

A mindjárt két változatban is érkező, megújult Yeti formájában a SKODA teljes gőzzel folytatja a vállalat történetének legnagyobb modelloffenzíváját, amelynek eredményeképpen a vállalat 2018-ra legalább évi 1,5 millió járműre tervezi növelni termelését.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, galéria, skoda, új modell, Yeti
 
A legjobb első negyedéves SEAT eredmények 2007 óta A legjobb első negyedéves SEAT eredmények 2007 óta Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása DS 5LS R tanulmányautó a Pekingi Autószalonon Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Párizsban debütál az új ŠKODA Fabia és ŠKODA Fabia Combi Korrupció miatt kizárták a pártból Kína első autógyárának volt vezetőjét Korrupció miatt kizárták a pártból Kína első autógyárának volt vezetőjét A Peugeot új arca, és ami mögötte van A Peugeot új arca, és ami mögötte van
 
A Focus ST-vel fiatalít amerikában a Ford?

A Focus ST-vel fiatalít amerikában a Ford?

2013. november 15.
A Focus ST igazi sikernek bizonyul, nem csak világszerte kiemelkedően sikeres értékesítései miatt, hanem azért is, mert megjelenése óta fiatalabb és tehetősebb vásárlók is ellátogatnak a Ford márkakereskedéseibe.
Részletek

Ford Focus STA Focus ST hagyományos piacának számító Európában is a legnépszerűbb izomautó, ám az új terepnek számító Észak-Amerikában is hasít: a modell tengerentúli forgalmazásának kezdetétől október végéig majdnem 12.000 darab gazdára, a kereslet Detroitban, Los Angelesben, Houstonban és Orlandóban volt a legélénkebb. A vevők közel kétharmada (65 százalék) egy másik márkáról váltott új autójára, ami a legmagasabb átcsábítási arány a nem hibrid hajtású Ford személyautók és haszonjárművek viszonylatában. A vásárlók leggyakrabban Honda, Chevrolet, Mazda és Toyota márkájú autóikat cserélték le a Focus ST modellre.

A Focus ST vevői közt Amerikában is sok fiatal akad: 32 százalékuk 35 évnél fiatalabb, míg a standard Focus esetében ez az arány csupán 22 százalék. A vásárlók jellemzően magasabb jövedelműek, éves fizetésük átlagosan 127.000 USD, szemben a standard Focus vevőinek 67.000 USD éves átlagfizetésével.

„A Focus ST sikere más Ford-modellek értékesítését is felpörgeti, hiszen a márkakereskedésbe betérő vevők végül gyakran másféle Ford-ot választanak, leggyakrabban egy Fusion szedánt vagy egy Escape SUV-t.” – avat be a kereskedők tapasztalataira hivatkozva John Felice, a vállalat észak-amerikai marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

Ford Focus ST„Pontosan az a hatás érvényesül, amit az ST márka bevezetésétől reméltünk.” – teszi hozzá mondta Felice. „Úgy tűnik, továbbra is építhetünk a szájhagyományra és az emberek jó véleményére. Nincs még egy nagy teljesítményű autó, ami ilyen tökéletesen kiszolgálná egy köznapi autós kettős igényeit.”

A Ford nemrégiben mutatta be az ST termékcsalád második tagját, a Fiesta ST modellt. 197 lóerős, 1,6 literes EcoBoost® motorjával és 6,7 l/100 km-es országúti fogyasztásával a Fiesta ST páratlan ajánlatnak bizonyult saját árkategóriájában.

A Focus ST, a Ford első globális izomautója olyan fejlett és sportcélú technológiákat kínál, amelyek korábban nem voltak elérhetők az észak-amerikai vásárlók számára. E technológiák ráadásul egy kifinomult, mégis nagy teljesítményű kompakt sportkocsiban működnek, ami tovább erősíti azt a nézetet, hogy Észak-Amerikában a Focus jelenti a kompakt autók legteljesebb kínálatát. A Focus ST és a Fiesta ST vásárlási élményét gazdagítja, hogy az autók tulajdonosai vezetési tanfolyamon vehetnek részt Utahban, a Miller Motorsports Parkban, ahol az elméleti ismeretek mellett a Miller profi oktatói gokart- és autókrossz-vezetési leckéket is adnak.

A Focus ST felszereltségét Recaro® sportülések, 18 colos, Y-küllős ST keréktárcsák, kétzónás klímaberendezés, teljes bőrkárpitozás és Xenon fényszórók gazdagítják. A karosszéria rendkívüli merevségének köszönhetően a futómű stabil, ugyanakkor csendes és kontrollált gördülés biztosít. A műszerfalon különleges ST-műszerek láthatók, amelyeken piros mutatók jelzik a turbótöltés, az olajnyomás és olaj hőmérsékletének adatait.

Ford Focus STA Focus ST modellekben olyan különleges technológiák is megtalálhatók, mint a MyFord Touch® rendszerrel kiegészített SYNC®, vagy a HD Radio™ rendszerű, 10 hangszórós Sony® audiorendszer.

Kulcsszavak: autóipar, Egyesült Államok, Focus ST, ford, galéria, jármű kereskedelem, márkakereskedő
 
Európába az angolok szeretik még málunk is jobban a Fordot Európába az angolok szeretik még málunk is jobban a Fordot Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót Okos funkciók, amik nélkül már nem is veszünk autót A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét A gépjárműimportőrök lassuló, de stabil piacnövekedésre számítanak A gépjárműimportőrök lassuló, de stabil piacnövekedésre számítanak Az új Ford F-Series Super Duty pickup magasabbra emelte a lécet teherbírásban Az új Ford F-Series Super Duty pickup magasabbra emelte a lécet teherbírásban
 
Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója

Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója

2013. november 15.
Az autósok 77 százalékának emelte a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási díját jelenlegi biztosítója 2014-re - közölte a netrisk.hu internetes alkusz mintegy 500 ezer autós díjértesítőjének vizsgálata után pénteken az MTI-vel.
Részletek

Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítójaA vizsgálatot az indokolta, hogy ezen a héten minden érintett autósnak meg kellett kapnia a következő időszakra szóló díjértesítőjét biztosítójától.

A negyedüknél az emelkedés meghaladta a 2500 forintot. Az eddig a váltás mellett döntő és megtakarító ügyfelek 36 százaléka tudott ugyanakkor több mint 7500 forinttal kedvezőbb díjú szerződést kötni. Ez azért is érdekes, mivel a netrisk.hu-nál szerződők 32 százaléka nem a legolcsóbb, hanem valamelyik azt követő ajánlatot választotta. Minden ötödik szerződő a második, és minden nyolcadik a harmadik vagy azt követő találat mellett döntött.

A többség számára a váltás komoly díjmegtakarítást eredményezett: ennek a körnek az 55 százaléka több mint 5000 forintot takarított meg, minden kilencedik váltó több mint 15 ezer forintot tudott megspórolni a közölt jövő évi díjához képest. A netrisk.hu eddigi megrendeléseiből kiderült, hogy a budapesti átlagdíj az idén 13 849 forint, ami 46 százalékkal haladja meg a vidéki 9 456 forintos átlagdíjat. A megyeszékhelyek szerint is komoly szórást tapasztalt az alkusz: amíg az átlagdíj Salgótarjánban és Egerben 8800 forint alatt marad, addig Pécsen és Tatabányán 10 700 forint feletti átlagdíjon szerződnek az autósok.

Kulcsszavak: biztosítás, felelősségbiztosítás, gazdaság, kgfb, közlekedés
 
Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója Több mint ezer autó beszerzésér írt ki tendert a rendőrség Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója Árvíz - A fővárosban enyhítenek a közlekedési korlátozásokon és rendkívüli forgalmi rend lép életbe Az autósok háromnegyedének emelte a díját jelenlegi biztosítója A vártnál jobban fogy a BMW i3-as
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9931 - 9940