Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9851 - 9860
Beindult a Mitsubishi zöld tagozata

Beindult a Mitsubishi zöld tagozata

2013. december 02.
A Tokiói Autószalorra több koncepcióját is elhozta. A képen látható XR-PHEV Concept tanulmány a hálózatról is tölthető verzió.
Részletek

Mitsubishi XR-PHEV ConceptA Tokiói Autószalorra több koncepcióját is elhozta. A képen látható XR-PHEV Concept tanulmány a hálózatról is tölthető verzió.

Az igazán futrisztkusra sikeredett tanulmány 4,37 méter hosszú és a hajtásláncában egy 1,1 literes 100 lóerős belsőégésű turbómotor dolgozik, ehhez integrálódik a 160 lóerős villanyanyos.

Háromféle módon soros, párhuzamos hibrid és csak tisztán elektromoshajtással is működhet. A tetején napelem és kimenő dugalj is van, ami adott esetben kicsit drága aggregátorrá is változtathatja a koncepciót.

Az utastér sem kevésbé jövőbemutató. A műszerfal végigfut a szélvédő alatt, a kormánykereke pedig érintésérzékeny. A négy kagylóülés kapott helyet a beltérben, mely vezetői státuszt más kárpittal emeltek ki a többi közül.
Mitsubishi XR-PHEV Concept

















Mitsubishi XR-PHEV Concept
Kulcsszavak: autószalon, elektromos, elektromos autó, galéria, Monza Concept, Tokió, villanyautó, XR-PHEV
 
Beindult a Mitsubishi zöld tagozata Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus A vadonatúj BMW 1-es sorozat a Genfi Autószalonon A vadonatúj BMW 1-es sorozat a Genfi Autószalonon Megőrülnek az emberek az űrhajós Tesláért Megőrülnek az emberek az űrhajós Tesláért Beindult a Mitsubishi zöld tagozata Elektromos X1-es BMW kínának: ez nem másolat, a németek is közreműködnek Elektromos autó töltése: Gyorsan és gördülékenyen Elektromos autó töltése: Gyorsan és gördülékenyen
 
A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje

A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje

2013. december 02.
Az FIA Formula E sorozat kiadta az első hivatalos tesztvideóját az autójáról, mely a Spark-Renault SRT_01E nevet kapta.
Részletek



A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztjeAz első elektromos profi versenysorozat a következő évben debütál, melyet rengetegen várnak már. Legutóbb például az ex-F1-es versenyző, Takuma Sato csatlakozott a Formula E sorozathoz, mint tesztpilóta és fejlesztő – írja a tisztajövö.hu.

A Formula E Spark-Renault SRT_01E első tesztjét a franciaországi La Ferté Gaucher versenypályán bonyolították le, nem messze Choisy-le-Roitól. A bajnokság hivatalos tesztpilótája, Lucas di Grassi, aki szintén rendelkezik F1-es tapasztalatokkal, az akkumulátor 25%-os kapacitását használta ki, így még bőven van az autóban teljesítmény és erő.

„Nagyszerű érzés volt először vezetni a Formula E autót. Biztosíthatom a versenyzőket, hogy sok mókát jelent majd ez az autó, mely igen komoly tapadással rendelkezik és az elektromos motor által termelt nyomaték hatalmas.”

Frédéric Vasseur, a Spark Racing Technology elnöke: „Minden nagyon jól ment, és ez egy nagyon pozitív első teszt volt. Az autó mintegy 40 kört teljesített, miközben nem találkoztunk komoly problémával, szóval úgy néz ki, hogy a csomag maximálisan megbízható. Egy sokkal kisebb akkumulátort használtunk, ami csak az erő 25%-át biztosította, mely szintén bizakodásra ad okot a jövő évet illetően. A következő teszt a tervek szerint néhány hét múlva lesz esedékes, amikor is majd növelni szeretnénk az autó teljesítményét és egy teljes versenyszimulációt fogunk futni.”

A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztjeAlejandro Agag, a Formula E Holdings ügyvezető igazgatója: „Az első teszt egy történelmi pillanat volt a bajnokság számára, és nagyon örülünk annak, hogy ahogy a dolgok mentek. Azt hiszem, a csapatok, a versenyzők és a rajongók is imádni fogják a formát és a hangokat. Most Frédéric és csapata közösen Lucasszal egyre több erőt hoz majd ki az autóból, melynek középpontjában a megbízhatóság áll.

Ez egy nagyon izgalmas fejlesztés és nem tudjuk kivárni az első versenyt, mely 2014 szeptemberében lesz Pekingben, amikor majd mind a 20 autó felsorakozik a rajtrácsra.”

Kulcsszavak: autósport, elektromos, elektromos autó, Formula E, járműteszt, renault
 
A ŠKODA belép az e-mobilitás korába A ŠKODA belép az e-mobilitás korába Húsz év múlva az autók harmada elektromos lehet Húsz év múlva az autók harmada elektromos lehet Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban 30 teljesen elektromos autóval jöhet a Volkswagen 30 teljesen elektromos autóval jöhet a Volkswagen
 
Egy délutánra újraindul a 43-as villamos

Egy délutánra újraindul a 43-as villamos

2013. november 30.
November 30-án lesz éppen 30 éve, hogy utoljára közlekedett Nagytétény villamosa, a 43-as villamos.
Részletek



Egy délutánra újraindul a 43-as villamosAz eredetileg helyi érdekű vasútként, végül villamosként üzemelő járat emlékére nosztalgiajárművek közlekednek az évforduló napján. 2013. november 30-án (szombaton) a Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központban jubileumi emlékdélután lesz a 30 évvel ezelőtt megszüntetett 43-as villamos tiszteletére. A rendezvény alkalmából nosztalgiavillamos és nosztalgia-autóbusz közlekedik.

 A 43-as villamos

A Felelevenítve az egykori járatot, november 30-án (szombaton) a BKK és a BKV nosztalgia villamost indít. A 2624-es pályaszámú acélvázas nosztalgiavillamos 43-as jelzéssel közlekedik majd a Széll Kálmán tér és Budafok, Városház tér között, a 18-as és a 47-es villamos vonalán.
A szerelvények az érintett megállókban csak akkor állnak meg, ha van felszálló utas, illetve ha a leszállási szándékot időben jelzik a jármű személyzetének.

Indulások:

Széll Kálmán térről: 15:40
Budafok, Városház térről: 16:35

Ikarus 260A 43V jelzésű autóbusz

November 30-án (szombaton) a legrégebbi, az évtizedekkel ezelőtti állapot szerint helyreállított Ikarus 260-as típusú nosztalgia-autóbusz 43V jelzéssel közlekedik majd Budafok, Városház tér és a Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ között.


Indulás:

Városház térről: 16:30

A nosztalgiajárműveket nosztalgia-menetjeggyel lehet igénybe venni, melynek díja egy útra 500 forint, 6 és 14 éves kor között pedig 300 forint. A hat éven aluliak és a 65 éven felüliek díjmentesen utazhatnak. A villamosról a villamospótló buszra történő átszálláskor nem kell másik jegyet váltani.


Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, budapest, nosztalgia jármű, villamos
 
Ötvenöt év után teljesen megújul a Blaha Lujza tér Ötvenöt év után teljesen megújul a Blaha Lujza tér Indul a dél-budai villamoshálózat fejlesztése Indul a dél-budai villamoshálózat fejlesztése Egy délutánra újraindul a 43-as villamos Kisebb hibákat talált a BKK az 1-es villamos felújított szakaszán Egy délutánra újraindul a 43-as villamos Sikeres pályateszt a 4-es metró budai szakaszán Egy délutánra újraindul a 43-as villamos Fejleszti egyes agglomerációs járatait a BKK
 
A Goodyear fokozza haszongépjármű-abroncsai téli teljesítményét

A Goodyear fokozza haszongépjármű-abroncsai téli teljesítményét

2013. november 30.
A legújabb közúti abroncsain található három hegycsúcs és hópihe jelölés azt jelenti, hogy az ilyen abroncsokkal rendelkező flották folytathatják az útjukat olyan helyen is, ahol más flottáknak le kell állniuk.
Részletek

A Goodyear fokozza haszongépjármű-abroncsai téli teljesítményétA Goodyear haszonjármű-abroncs választékában nem csak a kifejezetten tehergépkocsik és autóbuszok számára létrehozott UltraGrip abroncsok felelnek meg a téli útviszonyok közötti vezetéshez. Rajtuk kívül a Goodyear városi abroncsai, a 17.5”-ös és 19.5”-ös helyközi húzó abroncsok, valamint a legtöbb európai országban 2014 januárjától kapható, újonnan bemutatott Goodyear KMAX D és Goodyear FUELMAX D abroncsok is téli abroncsnak minősülnek.

Ezeken az abroncsokon nemcsak az M+S jelölést tüntették fel, hanem mivel teljesítik a havas útfelületre vonatkozó teljesítménybeli határértékeket is, megkaphatják a három hegycsúcs és hópihe (3PMSF) jelölést is, ami azt jelenti, hogy minden tekintetben négyévszakos abroncsoknak számítanak, és tökéletesen kielégítik a téli abroncsokra vonatkozó szigorú követelményeket is.

Jelenleg az Európai Unión belül nincs általánosan érvényes jogszabály a téli abroncsok használatára vonatkozóan. A téli abroncsok kötelező használatát pillanatnyilag nemzeti jogszabályi szinten határozzák meg és szabályozzák. Létezik azonban a „téli gumiabroncsnak” egy hivatalos uniós definíciója. Az Európai Parlament és a Tanács 661/2009/EK rendelete értelmében a téli gumiabroncs „olyan gumiabroncs, amelynél a futófelület mintázata, a futófelület anyagának összetétele vagy a futófelület szerkezete elsődlegesen arra van tervezve, hogy téli viszonyok között (hó) a jármű mozgásának elindítására vagy fenntartására való képessége tekintetében jobb teljesítményt nyújtson, mint a normál gumiabroncs”.

A Goodyear fokozza haszongépjármű-abroncsai téli teljesítményétCédric Pedretti, a KMAX és a FUELMAX termékcsaládok tesztelésében résztvevő egyik flotta, a Transports Pedretti tulajdonosa a következőket mondta: „Figyelemre méltó úttartást és kitűnő húzóerőt tapasztaltunk, így a tehergépjárműveinket hólánc használata nélkül tudtuk üzemeltetni a téli utakon. Ez nagy segítség volt számunkra az éveken át tapasztalt nehéz körülmények leküzdésére, amikor éjszakai jeges és havas útviszonyok között kell síterepekre fuvaroznunk. A következőket tette még hozzá: „Mindegyik termékcsalád kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott a saját szegmensében az üzemanyag-hatékonyság és a futásteljesítmény viszonylatában. A FUELMAX az üzemanyag-csökkentés, míg a KMAX a futásteljesítmény tekintetében bizonyul a legjobb választásnak.”

A téli abroncsok jelölése

Európai Uniós jogszabály alapján a téli gumiabroncsok normál abroncsoktól történő megkülönböztetéséhez jelenleg az M+S (vagy M.S, illetve M&S) jelölést tüntetik fel az abroncsok oldalfalán. Az Európai Unióban az ENSZ-EGB 117-02. számú előírásának megfelelően 2012. november 1-jén egy új hivatalos jelölés, az „Alpok-szimbólum” (3 hegycsúcs hópehellyel - 3PMSF) lépett érvénybe. Az M+S jelöléstől eltérően a 3PMSF jelölés csak abban az esetben alkalmazható hivatalosan, ha az adott abroncs megfelel a havas útfelületre vonatkozó minimális teljesítménybeli követelménynek, az úgynevezett „havas tapadási indexnek”. Az M+S jelölés használata a továbbiakban is engedélyezett, de jogszabály szerint nem vonatkozik rá téli útviszonyok között érvényesülő, minimálisan garantált teljesítmény. Az M+S abroncsok az általános abroncsokhoz képest jobb tapadást biztosítanak havas útfelületen, de nem teljesítik szükségszerűen a 3 hegycsúcs + hópehely jelöléssel történő azonosításhoz szükséges, jogszabály szerint előírt havas tapadási határértéket.

A Goodyear fokozza haszongépjármű-abroncsai téli teljesítményétA téli gumiabroncsok előnyei

A téli gumiabroncsok használata biztosítja, hogy a jármű teljesítménye optimális legyen a téli időszakban, különösképpen, amikor az útfelület havas és jeges. Az abroncsok eltérően reagálnak a különböző hőmérsékleti értékekre, ezért ilyen körülmények között egyedi futókeverékre és futófelület mintázatra van szükség. A jó tapadás természetesen elengedhetetlenül szükséges a kormányozhatósághoz, a fékezéshez és a húzóerő kifejtéséhez. A megfelelő jellemzőkkel rendelkező futókeverék és az erőteljesebb futófelület mintázat együttesen nem csupán a havas, hanem a jeges útfelületen történő jó tapadás, hanem a felületi víz hatékony kiszorítása miatt is szükséges.

A téli haszonjármű-abroncsok által nyújtott előnyök különösképpen fontosak szélsőséges időjárási viszonyok közötti vezetés esetén. Ha a szállítójármű nem kényszerül megállásra, akkor ez gazdasági előnyt jelent, mert nincsenek késedelmes szállítások, nem romlik meg az áru, stb. Számos európai országban ezért vezették be kötelezően a téli abroncsok felszerelését a hajtótengelyekre.
 
Milyen abroncsokat tanácsos használni rendkívül szélsőséges időjárási viszonyok esetén?

Jogszabály szerint az M+S és/vagy 3PMSF jelölésű húzó abroncsok használata engedélyezett rendkívül szélsőséges időjárási viszonyok között minden európai országban. Ahol azonban ezek a körülmények rendszeresen előfordulnak, mint például a skandináv országokban, Oroszországban vagy hegyvidéki területeken, a Goodyear kifejezetten téli abroncsok, például az UltraGrip WTS, a WTD és a WTT abroncsok használatát javasolja az üzemeltetőknek. Ezek a speciális téli abroncsok téli útviszonyok között jobb tulajdonságokkal rendelkeznek, mint például a KMAX D és a FUELMAX D abroncsok, mert úgy tervezték és optimalizálták őket, hogy alapvetően téli útviszonyok mellet, jeges és havas útfelületen legyenek használhatók.
 
Kulcsszavak: Goodyear, haszongépjármű, haszonjármű, kamion, teherautó, tél, téli gumi, téli útviszony
 
Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású A magyarországi haszonjármű-piac már visszaállt a válság előtti szintre A magyarországi haszonjármű-piac már visszaállt a válság előtti szintre A Goodyear fokozza haszongépjármű-abroncsai téli teljesítményét Maxispace fülkeberendezés a Renault Trucks T fedélzetén A Goodyear fokozza haszongépjármű-abroncsai téli teljesítményét A Scania felkészíti ügyfelei járműveit a télre A Volkswagen Haszonjárművek: 161.700 kiszállított autó az év első négy hónapjában A Volkswagen Haszonjárművek: 161.700 kiszállított autó az év első négy hónapjában
 
BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetét

BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetét

2013. november 30.
Elutasította a Fővárosi Törvényszék a Ganz-Skoda azon keresetét, amelyet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ellen indított jó hírnév megsértése miatt. Ezt a BKK pénteken közölte az MTI-vel.
Részletek



BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetétA cseh gyártó magyarországi vállalata azért perelte be a BKK-t, mert a közlekedésszervező szerintük azt írta, offshore hátterük van.

A BKK közleménye szerint a BKK a Skodának írt levelében a megfogalmazott vádakat visszautasította, és rögzítette, hogy a cég tulajdonosi szerkezetét a fővárosi villamosbeszerzéssel összefüggésben a közbeszerzési eljárásban előírt kötelezettségeinek megfelelően vizsgálta és vizsgálja, és csupán a vizsgálat tényéről adott hírt közleményében. Jelezték, hogy ez a vizsgálat jelenleg is tart.

A BKK februárban indított közbeszerzési eljárást 37 új, alacsonypadlós villamos beszerzésére, amelyen négyen (Skoda, Stadler, Siemens, CAF) indult és a legjobbat az értékelés szerint a spanyol CAF adta be. A BKK a Skodát szakmai alkalmatlanság, műszaki meg nem felelés és aránytalanul alacsony ár miatt zárta ki.

A Közbeszerzési Döntőbizottság egyik vitatott elem tekintetében sem mondta ki, hogy helytelen döntés született, hanem további vizsgálatokat kért, ezek jelenleg is folyamatban vannak.

BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetét

Kulcsszavak: beszerzés, bkk, CAF, főváros, Ganz-Skoda, Siemens, Stadler, tender, villamos
 
BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetét Vasúti járművek gyártásáról állapodott meg a külgazdasági hivatal a spanyol CAF céggel BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetét Lezárult a 2-es metró új biztosítóberendezésének tesztüzeme BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetét GYSEV: elkészültek az első Stadler-motorvonat kocsiszekrényei BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetét Veszteséges volt, de feladatának eleget tett a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. BKK: elutasította a bíróság a Skoda keresetét Pénteken adják át a 4-es metrót
 
NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint

NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint

2013. november 30.
A magyar autópálya-építések fajlagos kilométerköltsége az idén 2,3 milliárd forint - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken az MTI-vel, reagálva azokra az észrevételekre, amelyek az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek szakaszának költségeit sokallták.
Részletek

NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forintA szaktárca közleményében megjegyezte, hogy a 2009-es mutatóhoz képest ezek a kiadások mindössze tíz százalékkal emelkedtek, miközben a különböző költségek átlagosan 45 százalékkal nőttek az elmúlt négy évben.

Az NFM tájékoztatása szerint az M4-es autópálya 29 kilométeres Abony-Fegyvernek szakaszán összesen 27 műtárgy, köztük 6 új pályahíd épül, amelyek összköltsége 37 milliárd forint. A speciális talajviszonyok - ártér, belvíz, Natura2000 területek, a Tisza, a Zagyva holtágának közelsége - miatt csak a földmunkák kiadásai összesen 28 milliárd forintot tesznek ki.

Így a 110 milliárd forintos összköltség közel 60 százaléka a helyi föld- és vízrajzi adottságokból fakadó, szükségszerű többletkiadásoknak tudható be - hangsúlyozták a közleményben. A szaktárca jelezte: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a három szakaszra kiírt nyílt közbeszerzési eljárásokon a legalacsonyabb árat adó kivitelezőkkel kötött szerződést.

A NFM megjegyezte: a fajlagos kilométerköltségek hasonló vagy akár jelentősen magasabb szintjére a környező országokban is van példa. Szlovákiában az R2-es autópálya 13 műtárgyat tartalmazó 10,4 kilométeres szakaszának ára kilométerenként 5,7 milliárd forint, az osztrák A5-ös 25 kilométeres szakaszáé 3,9 milliárd forint tett ki.

A tárca emlékeztetett arra, hogy az NFM alapvetően az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatja a hazai gyorsforgalmi hálózat fejlesztését. A korábbi kormányok jelentős részben előnytelen PPP-konstrukciókban valósították meg az erőltetett ütemű autópálya-építéseket - olvasható a tájékoztatóban.

Kulcsszavak: autópálya, építkezés, gazdaság, közlekedés, nfm
 
NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint Európai konzorcium gyorsítja fel a határokon átnyúló e-mobilitás fejlesztését NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint Csökkent a Ford nyeresége az első negyedévben A Siemens metróvonalat villamosít Indiában A Siemens metróvonalat villamosít Indiában NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint E-útdíj - Előzetes vitarendezést kezdeményezett a tender egyik ajánlattevője
 
Még egy nap és itt a december...

Még egy nap és itt a december...

2013. november 30.
A Jazzy Street e-heti vendégével, egy maratoni beszélgetésbe keveredtem, bár eredetileg 6-7 percesre "lőttük" be az erre szánt időt.
Részletek

Jazzy StreetA Jazzy Street e-heti vendégével, egy maratoni beszélgetésbe keveredtem, bár eredetileg 6-7 percesre "lőttük" be az erre szánt időt, azonban egyre jobban elmerülünk a sok érdekes és aktuális témában, ami részben a Renault és Dacia modellek felől közelítve szemléli a hazai és a nemzetközi autópiacot.

Maróti Miklós úr, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója érdekes képet rajzol a körülöttünk gördülő négykerekű világról, miközben sok egyéb téma is terítékre került, mígnem a műsor végére érünk.....

Reméljük, hogy azokat is le tudjuk kötni, akik nem érdeklődnek túlzottan az autók iránt, mert számukra inkább csak egy, a sok használati eszköz közül.

...tehát tartsanak velünk újra! Szombaton 9 és 10 között várja Önöket a Jazzy Streeten Bögös Sándor és Maróti Miklós úr, a műsor vendége.  Ismétlés szokás szerint kedden 20 és 21 óra között.  ...és hol máshol, mint a 90.9 Jazzy Rádióban : )

Kellemes, napfényes hétvégét mindenkinek!

Renault

















Renault

Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, dacia, jazzy street, renault
 
Még egy nap és itt a december... Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Még egy nap és itt a december... A Dacia húzza a Renault eladásait Még egy nap és itt a december... Holnap ismét kigurulunk a Jazzy Streetre Még egy nap és itt a december... RallyCafé Autósport Magazin a Jazzy Streeten Már látható közlekedési magazinunk szeptemberi műsora Már látható közlekedési magazinunk szeptemberi műsora
 
Hivatalosan is ötcsillagos az Infiniti Q50

Hivatalosan is ötcsillagos az Infiniti Q50

2013. november 29.
Az Infiniti új sportszedánja, a Q50 maximális biztonsági besorolást kapott a független EuroNCAP tesztjén. A hírt az autó össz-európai bevezetésének előestéjén erősítették meg.
Részletek

Infiniti Q50Az Infiniti Q50 az ötcsillagos besorolást 86%-os vezető- és utasvédelemmel és 85%-os gyermekvédelemmel érte el. A tesztelt Q50 2.2d Premium modell szintén jól szerepelt a megelőző biztonsági rendszer kategóriájában, és az EuroNCAP az aktív motorháztetőt is hatékonynak ítélte a gyalogosok épségének védelmében.

„Minden Infinitit úgy terveztünk, hogy a maximális védelmet nyújtsa a vezetőnek, az utasoknak és minden közlekedőnek bármely szituációban.” – mondta Fintan Knight, az Infiniti európai alelnöke. 2009-ben az Infiniti FX volt az első járművünk, amelyet az EuroNCAP vizsgálatnak vetettek alá, és szintén ötcsillagos eredményt ért el.

Fintan Knight hozzátette: „Az ötcsillagos törésteszt a Q50 tervezésének és felépítésének köszönhető, de az Infiniti hisz abban, hogy a balesetek elkerülése és megelőzése még fontosabb. Napjaink vezetőinek minden segítségre szüksége van, hogy nyugodtan, kényelmesen és biztonságban ülhessenek a volán mögött, ezért kínál a Q50 számos új, innovatív biztonsági rendszert.”

A Q50 kínálat – a modelltől függően – számos világelső technológiát tartalmaz, úgy mint a Direkt Adaptív Kormányzás (DAS), amely az elektronikus összeköttetésnek köszönhetően kiszűri a vibrációkat és visszarántásokat még olyan kedvezőtlen körülmények között is mint a kátyús utak. Az aktív sávtartás pedig a forgalmi sáv nyomvonalán tartja az autót, így csökkenti a folyamatos korrigálás szükségét, ezzel segít megelőzni a fáradtságot a hosszú autópályás utakon.

Infiniti Q50A modelltől függően az alábbi szituációkban segítő kezet nyújtó rendszerek érhetőek el:
Tolatás (Back-up Collision Intervention). Hátramenetbe kapcsolva felismeri a mozgó járműveket és tárgyakat az autó mögött, vizuális- és hanghatásokkal is figyelmezteti a sofőrt. Ha szükséges, a rendszer automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést.
Kisodródás a sávból (Lane Departure Warning és Lane Departure Prevention). A rendszer érzékeli a forgalmi sáv nem szándékos elhagyását, és segíti a vezetőt a sáv közepére történő visszatérésben.
Másik jármű útjába történő fordulás vagy besorolás (Blind Spot Intervention és Blind Spot Warning). A világelső technológia segíti a vezetőt, hogy a holttérben tartózkodó jármű elé manőverezze az autót.
Autópályás fennakadás észlelése (Predictive Forward Collision Warning). Az Infiniti másik világelső újítása figyelmezteti a sofőrt a látómezején kívül eső veszélyekre, hiszen nem csak az előtte haladó járművet észleli, hanem két autóval előre lát.
Hirtelen fékezés (Forward Emergency Braking). Ha az ütközés elkerüléséhez hirtelen fékezés szükséges, a rendszer először figyelmezteti a vezetőt, aztán automatikusan megszünteti a gázadást, és részlegesen fékezni kezd, hogy segítse a sofőrt a megállásban.

Lassú manőverezés zsúfolt helyeken (Around View Monitor with Moving Object Detection). Az Infiniti világelső valósidejű kamerarendszere 360 fokos látószöget biztosít az autó körül, a veszélyekre képi és hangjelzésekkel figyelmeztet.

Infiniti Q50Fintan Knight hozzátette: „Az Infiniti utat mutat az új biztonsági technológiákban, és a Q50 ezekből eddig soha nem látott arzenált vonultat fel. Az új-generációs sztenderdjeink hordozójaként a Q50 megmutatja, hogy mennyire elkötelezettek vagyunk az utazás biztonságáért, és a jövőben is a biztonsági fejlesztések élvonalában tartjuk a márkát.”

Kulcsszavak: biztonság, euro ncap, galéria, hibrid, infiniti, q50, törésteszt
 
Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Hivatalosan is ötcsillagos az Infiniti Q50 A Nissan Friend-Me koncepció Frankfurtban mutatkozik be az európai közönségnek Hivatalosan is ötcsillagos az Infiniti Q50 Az Infiniti 2 literes turbós benzinmotorral egészíti ki a Q50 kínálatot Hivatalosan is ötcsillagos az Infiniti Q50 A Volkswagen az Egyesült Államokban gyártja az új CrossBlue-t A legjobb hibridek csatája: legyőzhető a Prius? A legjobb hibridek csatája: legyőzhető a Prius?
 
Nem lett kevesebb taxi a fővárosban

Nem lett kevesebb taxi a fővárosban

2013. november 29.
Az első hónapok tapasztalatai alapján az új fővárosi szabályozás ellenére nem csökkent a taxisok száma Budapesten - közölte Komáromi Endre, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) divízióvezetője a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési- és logisztikai kollégiumának taxi és személygépkocsis személyszállítási tagozatának szegedi kihelyezett ülésén.
Részletek

Nem lett kevesebb taxi a fővárosbanA szeptember 1-jétől hatályos fővárosi rendelet, amely 2015 közepétől vonatkozik teljesen minden szolgáltatóra, többek között egy középkategóriás autónak megfelelő műszaki követelményeket és kényelmi szolgáltatásokat ír elő a taxiknál.

A jogszabály elfogadása után sokan azt feltételezték, hogy elsősorban azok, akik csak kiegészítő pénzkereseti lehetőségként taxiznak, nem hajtják végre a szükséges beruházásokat, de a várt létszámcsökkenés egyelőre nem érzékelhető - mondta a divízióvezető.

A fix tarifa bevezetése jelentős, legalább 20 százalékos áremelést jelentett, de akadnak olyan fuvarszervezők, akiknél a drágulás az 50 százalékot is elérte. A számítások szerint ez a 280 forintos kilométerenkénti viteldíj már az önköltségi szint fölött van - mondta Komáromi Endre.

A jelenleg hatályos jogszabályok alapján a fővárosi kerületek maguk döntenek a taxiállomások létesítéséről, több kerület tervezi, hogy pénzt kér a közterület használatáért. Ha ez bekövetkezik duplájára kellene emelni a jelenlegi 40 ezer forintos taxiállomás használati díjat - tette hozzá.

A BKK a rendelet előírásainak betartatása érdekében 24 fős ellenőrző csoport hozott létre. Az első két hónapban végzett 1720 próbautazás során a taxisok 45 százaléka nem adott nyugtát vagy számlát, és hetvennégy olyan eset volt, amikor a sofőr nem a fix tarifát használta és megkárosították az utast vagy éppen a taxamétert kikapcsolva az előírtnál kevesebbért vitte el az ügyfelet - közölte Komáromi Endre. Hozzátette: a legkirívóbb szabálytalanságot az a taxis követte el, aki 57 kilométernyi utat számlázott a repülőtér és a Petőfi-híd közötti fuvarért.

Nem lett kevesebb taxi a fővárosbanAz ellenőrzések folytatódnak, az elképzelések szerint jövőre a BKK Zrt. 50 millió forintot fordít ilyen próbautazásokra.

Kulcsszavak: bkk, főváros, közlekedés, taxi
 
Nem lett kevesebb taxi a fővárosban Kiterjeszti a ferdén tolatva parkolást a BKK a fővárosban Szélerőmű rendszeréhez kapcsolt ABB e-autó gyorstöltő állomást adtak át Magyarországon Szélerőmű rendszeréhez kapcsolt ABB e-autó gyorstöltő állomást adtak át Magyarországon Csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára Elkezdődött az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig Elkezdődött az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig Nem lett kevesebb taxi a fővárosban Az agglomerációs települések vezetői elutasítják az autópályadíj kiterjesztését
 
A Volvo Cars világelső kísérlete felfedi az autótervezés érzelmeket megmozgató erejét

A Volvo Cars világelső kísérlete felfedi az autótervezés érzelmeket megmozgató erejét

2013. november 29.
A maga nemében első tudományos kísérlet arra világított rá, hogy az autók formája képes egy sor olyan erőteljes érzelmet ébreszteni, amely megfeleltethető a legalapvetőbb emberi érzéseknek.
Részletek

Volvo Concept CoupéA tudományos kísérletet a Volvo Car Group (Volvo Cars) az EEG specialista Myndplay intézettel együttműködve végezte el, melynek során a tesztalanyoknál azt vizsgálták és elemezték, hogy milyen érzelmi reakciókkal reagál az agy az autó formája, és milyen érzéseket kelt a formatervezés esztétikuma.

Az EEG a hajas fejbőr mentén elektromosan rögzíti és méri az agy neuronjainak ionikus áramlásban beálló feszültség-ingadozást. A kísérlet azt bizonyította, hogy az emberek érzelmileg reagálnak az autó formájára, sőt – különösen a férfiak – mintha szinte genetikailag programozva lennének arra, hogy kedveljék a szép vonalakat kínáló letisztult formatervezést.

A kísérletet a Volvo Concept Coupé bevezetésével egyidejűleg végezték el. Ez a modell a Volvo új formatervezési stratégiájának hangsúlyos kifejeződése, amely érzelmekben gazdagabb kapcsolódást akar kialakítani a márkához. A kísérlet résztvevőit arra kérték, hogy értékeljenek egy adott képsorozatot, miközben a fejükre helyezett száraz érzékelős EEG készülékkel mérték az agyhullám aktivitást a homloklebenyi kéregben. A képsorozatban a Volvo Concept Coupé mellett szerepeltek „csúnya” vagy „divatjamúlt” formájúnak tartott autók fotói, nevető és síró csecsemők, illetve szépnek tartott nők és férfiak képei.

Volvo Concept CoupéThomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezési alelnöke szerint „a felmérés végül is azt igazolta, amit mindig is sejtettünk. A szépen formatervezett autók a pozitív kedélyállapottól a magabiztosság érzéséig erős érzelmi válaszokat váltanak ki.”

A férfiaknál a szép formatervezésű autók képe erősebb érzelmeket váltott ki, mint a síró csecsemő látványa.

A síró csecsemő képe a nőknél csaknem kétszer erőteljesebb érzelmeket váltott ki, mint a férfiaknál.
A férfiak 74%-a azt állította hogy a jó formatervezés pozitív érzéseket vált ki belőlük.
A nők csupán 33%-a adott magasabb pontszámot a formatervezett autókra, mint a vonzó férfi képére.
A férfiak 60%-a azt állította, hogy egy szép autó vezetése az önbizalom és a magabiztosság érzését kelti bennük.

Dr. David Lewis, az idegtudomány fogyasztást és a kommunikációt vizsgáló ágának vezető brit szakértőjének állítása szerint „Az esztétikailag tetszetős formatervezés értékelésében az értelem és az érzelmek kombinálódnak. Olyan közvetlenül összefonódnak, hogy lehetetlen különbséget tenni közöttük. Az esztétikai élmény az érzéki élvezet, az intellektuális értelmezés és az érzelmi érintettség egységéből áll össze és jön létre.”

A OnePoll által párhuzamosan elvégzett felmérés azt derítette ki, hogy a férfiak 43%-a számára az autó külső formája és vonalvezetése – a belső kialakítást és felszereltséget, a kerekeket és a motort is megelőzve – a legvonzóbb jellegzetesség. A férfiak számára az autó eleje a leginkább figyelemre méltó, velük ellentétben a nők az autó hátulját tartják a legtöbbre.

Volvo Concept Coupé

Kulcsszavak: autóipar, Concept Coupe, design, formatervezés, galéria, kísérlet, teszt, volvo
 
A Volvo Cars világelső kísérlete felfedi az autótervezés érzelmeket megmozgató erejét Legördült a gyártószalagról az első Lexus NX A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására Szakértő: nincs meg a technológia az emissziós értékek eléréséhez Szakértő: nincs meg a technológia az emissziós értékek eléréséhez Indulhat a Continental pitypangból készült gumiabroncsainak tesztelése Indulhat a Continental pitypangból készült gumiabroncsainak tesztelése A Volvo Cars világelső kísérlete felfedi az autótervezés érzelmeket megmozgató erejét Nem az elektromos autóké a jövő? - Hát akkor meg mié?!
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9851 - 9860