Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9981 - 9990
JPN Taxi, Voxy, és Noah Concept világpremier a Tokiói Autószalonon

JPN Taxi, Voxy, és Noah Concept világpremier a Tokiói Autószalonon

2013. november 11.
Az új generációs taxi-tanulmány, a japán vendégszeretet ihletével megalkotott JPN Taxi Concept a városi utcák vonzó, új szereplője lehet.
Részletek

Toyota JPN Taxi ConceptA JPN Taxi Concept könnyű ki- és beszállást kínál, emellett pedig komfortos kocsibelsőt egy akkora karosszériában, amivel még kiválóan lehet manőverezni. A nagyméretű, elektromos mozgatású ajtók és az alacsony, sík padló révén az utasok – különösen a gyerekek és az idősek – szabadon és kényelmesen mozoghatnak. A nagy légterű kabin tervezői az egyszerűséget és a praktikus használhatóságot tartották szem előtt.

A JPN Taxi Concept hajtásáról új, autógázzal (LPG) működő hibrid rendszer gondoskodik; az alacsony környezetszennyezéssel működő hajtáslánc kiválóan illik a taxik üzemmódjához. A klasszikus taxi-dizájnnal készített jármű utasoldalán elektromos mozgatású tolóajtó található. A láthatóságot és a biztonságot kijelző panelek és jelzőfények növelik.

Az utastér vendégszeretet sugall; kialakítása az univerzális dizájn-elvek modern értelmezését tükrözi. Az utasokat nagyméretű kijelző tájékoztatja az útvonalról és a díjszabásról. A klímaberendezés és a kabinvilágítás szintén a lehető legmagasabb szintű komfortot szolgálja. A vezető munkáját a taxizás igényeinek figyelembe vételével kialakított műszerek segítik.  A jármű a japán Vidékfejlesztési, Infrastrukturális, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztérium kiírásával összhangban készült, ami a helyi igényekhez illő, akadálymentesített taxik és buszok tervezésére szólt.

Toyota Voxy ConceptVoxy Concept és Noah Concept


A Voxy és a Noah tanulmányautók új generációs, tágas mini egyterűek, amelyek a családok számára szükséges, bőséges térkínálatot derűs belső kialakítással, kiváló használhatósággal és alacsony üzemanyag-fogyasztással ötvözik. Az új, alacsony padlós kialakítás rendkívül könnyű ki- és beszállást biztosít a kategória legtágasabb utasterébe. A hétüléses járművek második üléssorában ultrahosszú úton csúsztatható Kapitányi Ülések1 találhatók – elsőként ebben a járműkategóriában –, így az ülések sokféleképpen elrendezhetők.

Mind a Voxy Concept, mind pedig a Noah Concept felszerelhető a 2,0 literes benzinmotorral vagy a kategóriában első ízben alkalmazott full hybrid hajtással. A hibrid akkumulátorok optimális elhelyezésével sikerült megőrizni a mini egyterű tágas csomagterét; az autó üzemanyag-fogyasztása és hatótávolsága a kategória legjobbja.

A járművek az “Adjunk teret az érzelmeknek” dizájn-szemlélet alapján készültek, és karosszériájuk még oldalnézetből is jól érzékelteti az utastér tágasságát. A két jármű eltérő benyomást kelt, ám mindkettő igen vonzó megjelenésű. A Noah Concept elölnézete egy kompakt egyterű kifinomultságát idézi, a Voxy Concept pedig exkluzív aerodinamikai elemekkel hangsúlyozza ki az autó alacsony tömegközéppontját, a karosszéria meggyőző szélességét és a jármű határozott kiállását.

toyota Noah Concept A Noah és a Voxy tanulmányautók Welcab2 változataihoz egy előre irányuló rámpa és személyre szabott ülés tartozik, amelyek megkönnyítik a kerekes székhez kötött autósok életét. A két tanulmányautó a Welcab új irányzatát is szemlélteti, vagyis hagyományos módon is használhatók az olyan helyzetekben, amikor nincs szükség kerekes székre. A kényelmes kerekesszékes használat érdekében a tanulmányautók számos kerekes székkel kompatibilisek, köztük egy olyannal is, amit a Toyota egy emelő szerkezettel együtt fejleszt.

A Noah és a Voxy sorozatgyártású változatai 2014 elején jelennek meg a japán piacon.

Kulcsszavak: autószalon, design, fejlesztés, JPN Taxi Concept, Noah Concept, Tokió, toyota, Voxy Concept
 
A Goodyear tervezte a Lexus UX tanulmányautó abroncsát A Goodyear tervezte a Lexus UX tanulmányautó abroncsát Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását JPN Taxi, Voxy, és Noah Concept világpremier a Tokiói Autószalonon Tovább a siker útján - Toyota RAV4 A Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén A Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén
 
Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány

Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány

2013. november 11.
A Qashqai kecses karosszériája alatt kifejezetten a crossoverek második generációjához igazított moduláris platform húzódik meg.
Részletek

 Nissan QashqaiA csúcstechnológiás, Renault-Nissan Alliance által kifejlesztett szerkezet a létező egyik legrugalmasabban alakítható platformrendszer, amelyet a tervezők és a mérnökök tökéletesen az ügyfelek igényeire szabhatnak.

Az új Qashqai karosszériájának jelentős részét Európában tervezték és fejlesztették ki. Ennek köszönhetően az új Qashqai tökéletesen otthonosan mozog az európai utakon, futóműve és rugózása pedig minden téren túlszárnyalja a szektor elvárásait.

Ami a felfüggesztések kialakítását illeti, az új Qashqaiban elöl MacPherson rugóstagok, hátul pedig kialakítástól függően kétféle rugózás található. A kétkerék-meghajtású változatokban hátul torziós felfüggesztés, az ALL-MODE 4x4-i változatokban pedig többlengőkaros felfüggesztés található. A Qashqai felfüggesztési rendszerét a Nissan európai ügyfelei által elvárt sima és közvetlen vezetési élmény biztosítása érdekében Európában fejlesztették ki. Akárcsak az autó többi része esetén, az új Qashqai itt is számos olyan újítást tartalmaz, amelyek a vezető és az utasok életének megkönnyítését és a vezetés kényelmesebbé és élvezetesebbé tételét szolgálják.

Kétdugattyús lengéscsillapítók

Ahhoz, hogy az autó alacsony sebesség mellett is megfelelő rugózást nyújtson és emellett jól kezelje az út egyenetlenségeit is, általában kompromisszumokat kell kötni. Az új Qashqai esetén nem így történt. A második generációs modell fejlett kétdugattyús lengéscsillapítókat kapott, amelyek a dinamikatartomány mindkét végén jól teljesítenek. A kétcsatornás rendszer hagyományos csatornája az egyenetlen utakon fellépő alacsony frekvenciás lengéseket csillapítja, míg a kiegészítő csatorna a simább utakon keletkező magasabb frekvenciájú rezgések csillapításáról gondoskodik. A végeredmény egy olyan autó, amellyel az útburkolattól függetlenül sima és kényelmes az utazás.

 Nissan QashqaiÚj generációs szervokormány

A Qashqai fejlesztése során az autó minden dinamikus elemét megvizsgálták fejleszthető részeket keresve. A kormányzást például teljesen áttervezték, és minden új Qashqait elektronikus szervokormánnyal (EPAS) láttak el. A rendszer új vezérlést is kapott, amely - többek között a jobb reakciót biztosító, 5%-kal csökkent teljes kormányzási áttételi arány eredményeként - természetesebb vezetési élményt nyújt.

Természetesen a jó kormányberendezés megalkotásához nem elég csupán finomhangolni a rásegítőrendszert. Ahhoz, hogy a Qashqai vezetése még természetesebb élmény legyen, illetve az egyenes vonalú stabilitás javítása érdekében az első felfüggesztés dőlésszögét megnöveltük. A nagyobb dőlésszög következtében az első kerekek önbeálló képessége javult, ami a kormányérzetet is javítja.

Tetszés szerinti kormánybeállítás

A Nissan tudja, hogy mindenki más és más mértékű visszajelzést vár a kormányberendezéstől. Egyesek számára a könnyű kormányozhatóság az ideális, míg mások a sportosabb autókban megszokott erősebb visszajelzéseket részesítik előnyben.  Hogy kielégítse az egyedi igényeket, a Nissan kétmódú kormányberendezést készített, amelyet a vezetők kedvük vagy igényeik szerint kapcsolhatnak. Normál módban a Qashqai finom visszajelzéseket ad, amelyek tökéletesen megfelelnek a városi vezetéshez, az alacsony sebességű manőverekhez és a hosszú utakhoz.

 Nissan QashqaiSport módban az EPAS rendszer több visszajelzést ad a vezetőnek, és a kanyarodáshoz több erőt kell kifejteni.

Az ALL-MODE 4x4-i és a Nissan Menetdinamikai Rendszer


Az ALL-MODE 4x4-i erőátviteli rendszert választó ügyfelek a piacon elérhető egyik legfejlettebb négykerék-meghajtású rendszer előnyeit élvezhetik, amely minden körülmények között maximális biztonságot és tapadást biztosít. A Nissan Menetdinamikai Rendszer mind a két-, mind a négykerék-meghajtású változatokon új szintre emeli a járműdinamikát a következő három elem kombinálásával.
A karosszéria mozgásának szabályozása folyamatosan figyeli az útfelületet, észleli az út nagyobb egyenetlenségeit, és kismértékű fékezéssel kompenzálja a karosszéria esetleges dőlését.

Az aktív motorfék az Xtronic sebességváltó hatékony működését és jó szabályozási lehetőségeit kihasználva a szükséges mértékű motorfékkel segíti a kanyarodás vagy az álló helyzetre történő lassítás elvégzését. A rendszer előnyei a fékek jobb kezelhetőségében, az éles kanyarokban igényelt kisebb pedálerőben, megálláskor pedig a jobb fékezési érzetben mutatkoznak meg. Az aktív nyomvonal-szabályozás figyeli az autó viselkedését és pályáját, és a részlegesen önzáró differenciálműhöz hasonló hatású kismértékű fékezéssel a lehető legjobb tapadást és a lehető legkisebb mértékű alulkormányzást biztosítja. Az intelligens rendszer tökéletesen együttműködik a vezetővel, és a motor nyomatékát mindig megfelelően megosztva dinamikus és biztonságos vezetési élményt garantál.

 Nissan QashqaiVisszagurulás-gátló

A kifejezetten az új Qashqai számára készült rendszerrel többé nem okoz nehézséget az indulás a lejtőkön sem. A visszagurulás-gátló az autó ESP rendszerével együttműködve nehézségektől mentes indulást tesz lehetővé. Az összes kerék fékezésének hatására az autó 2-3 másodpercig mozdulatlanul áll a lejtőn. A fékeket a rendszer a gázadáskor engedi ki.

Kulcsszavak: bemutató, crossover, galéria, nissan, qashqai, suv, világpremier
 
Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány Toyota Prius: 15 éve az autóipari innováció és technológia élvonalában A Kia Motors a Genfi Autószalonon mutatja be a vadonatúj Stingert, a Picantót, és két új plug-in hibrid modelljét A Kia Motors a Genfi Autószalonon mutatja be a vadonatúj Stingert, a Picantót, és két új plug-in hibrid modelljét Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány A crossoverek a Nissan szerves részét képezik Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről Új Citroën C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb modellje Új Citroën C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb modellje
 
Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait

Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait

2013. november 10.
Magyarországon csaknem 10 ezer ember dolgozik a németországi BMW autógyárnak több mint 50 különböző beszállítón keresztül, a BMW vadonatúj, i3-as villanyautójához az alumínium váltóházakat az egyik magyarországi beszállító, a békéscsabai Csaba Metál Kft. gyártja.
Részletek

BMW i3A BMW kétnapos sajtóúton mutatta be az újságíróknak a magyarországi beszállítókat. Ezen kiderült, hogy a régióban Magyarország a BMW legnagyobb beszállítója, összesen 54 itteni cég gyárt különböző alkatrészeket a cégcsoportnak és további 42 vállalatot potenciális jövőbeli beszállítói partnernek tartanak.

Baudouin Denis, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója "láthatatlan gyárnak" nevezte a magyarországi beszállítói bázist, akiknél összesen mintegy egymilliárd eurót költenek el alkatrészekre.

A BMW régiós beszerzéseit koordináló Mátyus Péter elmondta, hogy a cég folyamatosan keresi a régióban és Magyarországon is az új beszállítóit, az autóipar rendkívül magas követelményeinek azonban nehéz megfelelni. Minden szerződéskötést komoly minősítési eljárás előz meg és az is szempont, hogy a cég a termékfejlesztés kezdeti szakaszában is közreműködjön. Ehhez arra van szükség, hogy olyan mérnököket is alkalmazzon, akik együtt tudnak dolgozni a BMW fejlesztőmérnökeivel. Mátyus Péter szerint Magyarországon egyelőre kevés gyártó látja be, hogy szükség van ilyen mérnöki kapacitásra.

Egyebek között ez az oka annak, hogy az 54 magyarországi beszállító közül nem éri el a tízet a magyar tulajdonú cégek száma, a többi mind külföldi társaság leányvállalata.

BMW i3Az egyik kivétel az 1993-ban alapított békéscsabai Csaba Metál Zrt., amelynél látogatást tehettek az újságírók. A cég tulajdonosa Majoros Béla, aki egy korábbi kovácsműhelyt bérelt ki, majd nagynyomású alumíniumöntéssel kezdett foglalkozni. Tavaly már 28 millió euró volt a cég árbevétele, az idén pedig 35 millió eurót várnak. A továbbra is egyedüli tulajdonos kezében lévő Csaba Metál többek között az Audinak, a BMW-nek, a Chryslernek, a Fordnak, a Jaguárnak, és a Volkswagennek állandó beszállítója, de kis darabszámú megrendeléseket is vállal: készítettek például 5000 darab alumínium vészkioldókart a Ferrarinak és a Maseratinak.

Az elmúlt két évben 100 új munkahely jött létre a Csaba Metálnál, jelenleg már több mint 660 ember dolgozik itt. A BMW idén nyáron bemutatott villanyautójához, az i3-ashoz a Csaba Metál gyártja a váltóházat, amelyből összesen 190 ezer darabra kapott megrendelést, ezt a mennyiséget a tervek szerint 7 év alatt kell legyártaniuk.

A BMW egy másik hazai beszállítója a német tulajdonú egri ZF Lenksysteme Hungária Kft., amely kormányzástechnikai berendezéseket és más alkatrészeket készít személy- és haszonjárművekbe. A német ZF cégcsoport 18 gyárat üzemeltet a világ 8 országában. A 2008-ban alapított egri cég termelésének 80 százalékát a hidraulikus szervókormányművek adják, a maradék 20 százalék pedig kormányoszlopokból és kormánytengelyekből áll. A 600 embert foglalkoztató cég az idén 200 millió eurós bevétellel számol.

BMW i3A BMW tavaly közel 1600 BMW-t és 123 Mini-t adott el Magyarországon. A társaság az elektromos autók piacán is sikerre számít, a 170 lóerős villanymotorral szerelt i3-as modellre például világszerte már 8000 megrendelés érkezett úgy, hogy még nincs a szalonokban az autó.

A BMW villanyautóinak sorsa egyelőre még képlékeny Magyarországon, ugyanis a 2013 év végi piacra lépést csak azokban az országokban tervezik, ahol az elektromos közlekedés iránti igény a legígéretesebb és ahol a közterületi töltési infrastruktúra a leginkább kiépült. Magyarország egyelőre nem tartozik ezen országok közé, de az MTI úgy tudja, több gyártó is igyekszik majd elérni a kormányzatnál, hogy az elektromos meghajtású autók vásárlói kapjanak olyan kedvezményeket - például ingyenes parkolás -, amelyek segítenek elterjeszteni az elektromos közlekedést.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, bmw, elektromos, elektromos autó, galéria, i3, környezetbarát, környezetvédelem, villanyautó
 
Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának A Lexus és a Toyota uralja a legmegbízhatóbb autók listáját A Lexus és a Toyota uralja a legmegbízhatóbb autók listáját Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait Spanyolország a villanyautó-megosztási programhoz csatlakozik Merénylet az elektromos autózás ellen Merénylet az elektromos autózás ellen NGM: Magyarországon felgyorsul az alternatív technológiákra való áttérés NGM: Magyarországon felgyorsul az alternatív technológiákra való áttérés
 
Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autója

Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autója

2013. november 10.
Az egyik szemfüles olvasó Budapesten kapta lencsevégre a sokak által csak a világ legjobb és legdögösebb elektromos autójának tartott járművet.
Részletek

Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autójaA Tesla Model S világszerte népszerű, miközben a modell egyre több országban lesz kapható. Szép lassan eljön az a bizonyos pillanat, amikor Budapesten is láthatunk majd belőle pár darabot. Az F1-live.hu egyik olvasója is elcsodálkozott, amikor az ELMŰ központja előtt (hol máshol…) belefutott egy Tesla Model S 85 típusba.

Mint az a képekből is kiderült, a Teslát épp töltötték, mely sokak számára okozhatott meglepetést. A tisztajovo.hu stábja korábban a Tesla korábbi modelljét kapta le ugyanott.

A márka 2012 óta gyártja az 5-ajtós elektromos autóját, mely összesen 416 lóerő és 600 Nm-es nyomaték leadására képes. Az elektromos motornak hála az autó a legerősebb tartományában (85 Kwh) 4.2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát.

Köszönjük a képeket az F1-live.hu szerkesztőségének és Rákóczi Ádámnak.

Tesla Model S

Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, elektromos töltőállomás, környezetbarát, Model S, Tesla, zöld
 
Az ABB elektromos buszrendszert mutatott be Párizsban Az ABB elektromos buszrendszert mutatott be Párizsban A Tesla tényleg mindent felforgat, ha ennek a fele valóra válik A Tesla tényleg mindent felforgat, ha ennek a fele valóra válik Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autója Kezdetét veszi a BMW i magyarországi forgalmazása Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autója Érdemes a környezetbarát technológiák felé nyitni a közösségi közlekedésben Az I.D. CROZZ tanulmány ötvözi a SUV-modellek és a kupék világát Az I.D. CROZZ tanulmány ötvözi a SUV-modellek és a kupék világát
 
Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon

Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon

2013. november 09.
A Toyota a Tokiói Autókiállításon a jövő mobilitását mutatja be. A vállalat a legújabb üzemanyagcellás jármű mellett négy tanulmányautót is kiállít.
Részletek

Toyota FCV ConceptA november 20. és december 1. között megrendezett kiállítás helyszíne a tokiói Koto Ward városrészben található Tokyo Big Sight.

A “Öröm Vezetni, Újra” szlogen jegyében megalkotott tanulmányautók a Toyota jövőképét vetítik elénk: azokat a jövőbeli megoldásokat, amelyek nemcsak a mobilitásra, hanem a vezetés élvezetére is nagy hangsúlyt helyeznek. A kiállított járművek megtestesítik a Toyota azon törekvéseit, hogy az elvárásokat messze túlszárnyaló, egyre jobb autókkal építő módon járuljon hozzá a társadalom működéséhez.

Toyota FCV Concept

A hidrogénhajtású autók fejlesztésének úttörőjeként számon tartott Toyota bemutatja a 2015 körül bevezetendő üzemanyagcellás jármű egyik megvalósítási tanulmányát, a Toyota FCV Concept modellt. Az autó hatótávolsága legalább 500 kilométer, és a tankolás 3 percnél is rövidebb ideig tart – vagyis körülbelül addig, mint egy benzinmotoros jármű esetében.

A külső dizájn az üzemanyagcellás autók két fontos jellemvonását tükrözi: azt, hogy miközben a rendszer elektromos áramot termel, a levegő vízzé alakul át, és azt, hogy az elektromotornak köszönhetően az autó lendületesen gyorsul. Az autó látványos orr-részén hatalmas légbeömlők láthatók, a levegő vízzé alakulását pedig a karcsú vonalakkal megformált, folyadékra emlékeztető ajtóprofilja és a hullámvonalú tankolónyílás juttatja eszünkbe. A dizájn-téma hátul is folytatódik: az autó hátsó része egy katamarán tatját és a mögötte örvénylő nyomvonalat idézi.

Toyota FCV ConceptA különleges tervezésű karosszériában kapott helyet a Toyota által szabadalmaztatott kisméretű, könnyű üzemanyagcella-köteg és két, 70 MPa nyomású hidrogéntartály. Az autóban négyen utazhatnak. A Toyota FC Stack kimenő energiasűrűsége 3 kW/L, vagyis több mint kétszerese a mostani “Toyota FCHV-adv” modell üzemanyagcella-kötegének, teljesítménye pedig legalább 100 kW.

Az üzemanyagcellás rendszerhez emellett nagy hatékonyságú feszültség-átalakító is tartozik. A feszültség növelése lehetővé teszi az elektromotor méretének és az üzemanyagcellák számának csökkentését, így a hajtási rendszer kisebb, olcsóbb, ugyanakkor pedig erősebb. Teljesen feltöltött tartályokkal a jármű több mint egy héten át képes fedezni egy átlagos japán háztartás teljes áramigényét (10 kWh).

Toyota FV2

A Toyota FV2 olyan tanulmány, amely a jövőben is megtestesítheti a Toyota “Öröm Vezetni” filozófiáját – vagyis egy olyan korban, amikor a járműtechnológia már hatalmasat lépett előre. A jármű fizikailag és érzelmileg is kapcsolódik vezetőjéhez, így minél többet használják, annál élvezetesebb a vezetése.
Fizikai kapcsolat: A vezető egy kormánykerék helyett a saját testével irányítja a járművet, előre-hátra, balra-jobbra dőlve. Emellett az autó az intelligens közlekedési rendszeren keresztül más, a közelében haladó járművekkel is kapcsolatban áll, így a Toyota FV2 biztonságosabbá teszi a közlekedést, hiszen sokféle biztonsági információt nyújt, jelezve például a holttérben haladó vagy a kereszteződésben közelítő autókat.

Toyota FV2Érzelmi kapcsolat: A Toyota egy folyamatosan fejlődő vezető-autó kapcsolatot képzelt el; olyasfajta bizalmas kötődést és egymás reakcióinak megértését, mint amit a ló és lovasa közt láthatunk. A “Toyota Heart Projektből” származó technológia bevonásával a vezető és a Toyota FV2 együtt fejlődhetnek. A jármű hang- és képazonosító rendszere a vezető hangulatát felismerve és az összesített utazási előzményeket felhasználva úticélokat javasolhat, és a vezetést segítő információkkal könnyíti meg a felhasználó dolgát. A szélvédőre kivetíthető a kiterjesztett valóság (AR)1, emellett pedig tetszés szerint változtatható a karosszéria fényezése és a külső kijelző, még szorosabbá varázsolva ezzel a jármű és a vezető kapcsolatát.

A Toyota egy exkluzív okostelefon-alkalmazást is kidolgozott, amelynek segítségével a felhasználók bepillantást nyerhetnek a Toyota FV2 által kínált élménybe. A ma közzétett alkalmazás ingyenesen letölthető az AppStore2 és a Google Play3 app-platformokról.

Toyota FV2

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, design, elektromos, elektromos autó, FCV Concept, fejlesztés, FV2, Tokió, toyota, világpremier, villanyautó
 
Vadonatúj Ford Fiesta Active: egy SUV vonzereje és a Fiesta felhőtlen vezetési élménye Vadonatúj Ford Fiesta Active: egy SUV vonzereje és a Fiesta felhőtlen vezetési élménye Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon A Volvo a Genfi Autószalonon leplezi le a Concept Estate koncepcióautót Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló Új fejlesztésű elektromos versenyautót készítettek a BME mérnök hallgatói az idén Új fejlesztésű elektromos versenyautót készítettek a BME mérnök hallgatói az idén A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Toyota Fine Comfort Ride A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Toyota Fine Comfort Ride
 
Megint kigyulladt egy Tesla Model S

Megint kigyulladt egy Tesla Model S

2013. november 09.
Újabb Tesla Model S vált a lángok martalékává: az egyre népszerűbb elektromos autó egyik példánya ezúttal Tenessee-ben, az Egyesült Államokban gyulladt ki.
Részletek



Tesla Model SA Model S idén több díjat nyert, az amerikai közlekedési hatóság, az NHTSA a legbiztonságosabb autónak minősítette, így a gyártót a jármű kapcsán kiemelt médiafigyelem övezi – írja a hvg.hu.

Nem minden fenékig tejfel azonban náluk sem, ugyanis a sajtó nem csak sikerekről, hanem a kudarcokról –nevezzük inkább malőröknek – is beszámol.

Az természetesen mindig hír, ha a népszerű elektromos modell egy-egy példányával valamilyen incidens történik: a különféle szaklapok a világ minden táján beszámoltak arról, hogy október elején Seattle-ben kiégett egy Model S, amelynek akkumulátorait a hivatalos közlés szerint egy úton heverő fémtörmelék lyukasztotta ki, ugyanakkor komoly publicitást kapott az is, amikor Mexikóban égett ki egy példány, miután vezetője előbb a falnak, majd egy fának csapta oda Model S-ét.

A legutóbbi „tüzes” incidens Smyrnában, Tennessee államban történt, ahol a Model S alját állítólag egy leszakadt vonószem sértette fel, ami elektromos tűzhöz vezetett. A gyártó közlése szerint egyelőre nem biztos, hogy a lángoknak köze van az autó alsó részén elhelyezett akkumulátorokhoz.

„Kapcsolatban állunk a sofőrrel, aki nem sérült meg és úgy gondolja, hogy az autó megmentette az életét. Stábunk úton van Tennesse-be, hogy többet tudjunk a történtekről” – közölte az incidens apropóján a Tesla.

Tesla Model SNemrégiben egyébként az egyik Model S egy Hyundai-jal ütközött Long Islanden, s az eset után a Tesla sofőrje szintén közölte: nem biztos, hogy bármilyen másik autóban ülve megúszta volna az incidenst.

Bár a szakma részéről töretlen bizalom övezi a Model S-t, a Reuters megjegyezte, hogy a gyártó részvényeinek árfolyama zuhanórepülésbe kezdett az utóbbi hetek tűzesetei miatt: a Seattle-ben történt eset óta az árfolyam 27 százalékkal csökkent, ráadásul ezen a hét hozta számukra a legdurvább csökkenést tavaly május óta.

Kulcsszavak: autóipar, baleset, Model S, Tesla, tűzoltó
 
Megint kigyulladt egy Tesla Model S Milliós kár is lehet a vadbaleset ára A kategóriateremtő C-HR repítheti még előbbre a Toyotát? A kategóriateremtő C-HR repítheti még előbbre a Toyotát? Megint kigyulladt egy Tesla Model S Egy Focus az egymilliomodik oroszországi Ford Megint kigyulladt egy Tesla Model S Flotta siker a Toyotánál Ismét piacvezető a Suzuki Ismét piacvezető a Suzuki
 
Aranykormány díj Peter Schreyernek

Aranykormány díj Peter Schreyernek

2013. november 08.
A formák talán még soha nem voltak annyira fontosak az autóiparban, mint manapság, s ezt a 2013-as Aranykormány díj zsűrije is alátámasztotta döntésével.
Részletek

Kia GTAz autós világ egyik legrangosabb elismerését a Tiszteletbeli Aranykormányt idén Peter Schreyer a Hyundai Motor Group vezető formatervezője és elnöke kapta kiemelkedő eredményeinek elismeréseként.

A bajor származású Schreyer 2006-ban lépett elő a Kia vezető formatervezőjévé és 2013 elején lett a Hyundai-Kia közös tervezőrészlegének elsőszámú vezetője. Az így immár a világ ötödik legnagyobb autóipari csoportjának formáiért felelős szakember még csak a második formatervező a kitüntetettek között az első Giorgetto Giugiaro volt 1995-ben. A díjat 2012-ben Ferdinand Piëch, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke kapta, 2011-ben a Fordot irányító Alan Mulally, 2010-ben pedig Norbert Reithofer a BMW vezére lett a díjazott. Az elismerést a Bild am Sonntag és az AutoBild ítéli oda, a hivatalos átadásra 2013. november 13-án kerül sor Berlinben.

“Rendkívül büszke vagyok erre a különösen magas presztízsű díjra. Nem csak az én személyes sikerem elismerése, hanem azoké a formatervező kollektíváké is, amelyek világszerte autóink vonalain dolgoznak” mondta Schreyer. Peter Schreyer nevéhez fűződik a Kia többszörösen díjazott új formanyelvének teljes megalkotása és kidolgozása, valamint a márka jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkjának megtervezése és bevezetése is.

Kia Carens“A Kia Motors megadta nekem a lehetőséget egy teljes autómárka komplett, új és friss arculatának megalkotására. A konszern formatervezésének irányítása pedig újabb különleges feladat számomra, hiszen úgy kell előre mozdítanom az autók formanyelvét is, hogy a Kia és a Hyundai modelljeinek megjelenése azért továbbra is határozottan elkülönüljön egymástól.”

Peter Schreyer a Müncheni Egyetemen diplomázott majd elvégezte a London Royal College of Art-ot is. Utóbbi intézmény díszdoktori címmel is kitüntette őt 2007-ben. Mielőtt csatlakozott a Kia csapatához Schreyer a Volkswagen Csoportnál tevékenykedett, és egyebek mellett az Audi TT a Volkswagen Beetle és a Passat vonalain is dolgozott.

A Kiánál sikeresen megvalósította saját formaelképzeléseit és önálló, egyedi, tiszta vonalakat alkotott, amivel a márka legújabb kori sikereihez komolyan hozzájárult. Az elmúlt öt évben a Kia megduplázta világszintű eladásait, 2012-ben összesen több mint 2,7 millió autót értékesített. A Hyundai is komolyan fejlődött az elmúlt években, tavaly 7,1 millió autót adott el összesen. A két márka modelljeiből 2012-ben együttvéve 155 000 darab talált gazdára Németországban, ezzel a csoport a legnagyobb autóimportőrnek számít a német piacon.

Schreyer irányítása alatt a Kia formastúdiói Koreában, az Egyesült Államokban és Frankfurtban az elmúlt években ontották az izgalmas újdonságokat: a Soul, a Sportage, az Optima komoly piaci sikert hozott, az elektromos hajtású POP tanulmányautó, a Kia GT és az összkerékhajtású Kia provo prototípus pedig a figyelem középpontjába állította a márkát. A jelenlegi Kia paletta formája teljes egészében Schreyer munkája, a sorban a legutóbbi a hétülésesként is kapható egyterű, a Carens.

Kia OptimaA márka formai fejlődésének sikere a piaci sikerek mellett a begyűjtött díjak nagy számában is tetten érhető. Az Optima elnyerte a legendás red dot formadíjat, a pro_cee’d pedig a Best of the Best elismerés győztese lett. A szakértők a Kia általános márkaépítési stratégiáját is díjazták az Autómárkák Versenyén, ahol a legjobb minősítéssel végzett a Kia 2011-ben a márkaformák kategóriájában.

Az Aranykormány az egyik legrangosabb európai autóipari elismerés. 1976-ban alapították, és az év legkiválóbb autóújdonságának jár. A Tiszteletbeli Aranykormányt, a legkiemelkedőbbet alkotó autóipari vezető kapja, minden évben 1983 óta. Ennek ellenére két autóversenyző is a díjazottak között szerepel: Michael Schumacher 1993-ban Lewis Hamilton pedig 2007-ben kapott Aranykormányt.

A díjazott autókra a Bild am Sonntag és az AutoBild olvasói szavaznak, valamint egy 40 tagú, újságírókból, autóversenyzőkből, mérnökökből, és formatervezőkből álló zsűri. A Tiszteletbeli díjat a két szerkesztőség tagjai és az Axel Springer kiadó munkatársai ítélik oda évente.

Kulcsszavak: autóipar, ceed, design, formatervezés, kia, kia GT, optima, peter schreyer, Soul, Sportage
 
Aranykormány díj Peter Schreyernek Hamarosan: többfokozatú váltók a villanyautókban A Ford a leginnovatívabb tömeggyártó A Ford a leginnovatívabb tömeggyártó Rendkívüli eredménnyel zárta a hónapot és az első negyedévet a Jeep márka Rendkívüli eredménnyel zárta a hónapot és az első negyedévet a Jeep márka Aranykormány díj Peter Schreyernek Árfixálásért büntették a Volkswagent és a Chryslert Kínában A terveknek megfelelően halad a Volkswagen dízelmotor-akciója A terveknek megfelelően halad a Volkswagen dízelmotor-akciója
 
Napsütés,...18 fok... és egy újabb novemberi hétvége a Jazzy Streeten

Napsütés,...18 fok... és egy újabb novemberi hétvége a Jazzy Streeten

2013. november 08.
Elsőként ellátogatunk a Peugeot vadonatúj márkakereskedésébe, amelyik együtt debütált az újjászületett 308-as modellel. Pethő Andreával, a szalon vezetőjével beszélgetünk az autóértékesítés és a szervizszolgáltatások helyzetéről, és a márka filozófia legfrissebb jegyeit magánhordozó 308-as sikermodellről.
Részletek



Napsütés,...18 fok... és egy újabb novemberi hétvége a Jazzy StreetenEzen a héten elutazunk Brémába, ahol a Car Sharing - az autóhasználat legújabb formája - már megvalósult, és a közlekedésért illetve a környezetvédelemért felelős senator mondja el, mit jelentett ennek az új rendszernek a beillesztése a város közlekedési programjába, és mennyire váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A héten került sor egy háromnapos közlekedésbiztonsági konferenciára, és az ott felmerülő témákról, illetve a Magyar Autóklubnak a közlekedés biztonságához kapcsolódó elképzeléseiről és tevékenységéről beszélgetünk Lovas Károly úrral, a MAK főtitkár helyettesével.  Ezt követően beülünk a Honda megújult SUV-jába, az ötmilliomodik darabon is túl lépő CR-V-be, és Szabó Gábor úrral  - a Honda PR és marketing vezetőjével - a jobb egyben elindulunk egy bemutató körre a Jazzy Streeten.

Egy rövid szünet után elmerülünk a Maserati világában, és néhány perc alatt körbejárva a márkát, belesve a kerítés résein kicsit ismerkedhetünk az új Ghiblivel is, ami minőségével, és az autózás valóban különleges élményével csábítja a valami másra  vágyó vásárlókat..  és bizony, ha egyszer beleülünk, és meg van bennünk a kellő vonzalom a sportautók iránt, de mégis egy hagyományos lépcsőshátú a kijelölt irány, akkor nem kell a tudatunkat fölöslegesen tovább hasogatni, mert itt a megoldás.

A műsor végére visszaszállunk a földre, és egy teljes hetet átölelő ismerkedés után megosztjuk a hallgatókkal a Fiat Panda 1.2 literes, 51 kilowattos benzines motorral szerelt változatáról begyűjtött tapasztalatainkat.

MaseratiEz a pöttöm de annál népszerűbb autó, évtizedek óta a megszokott dobozformával hódít. Méreteiből adódóan az erősen kompakt csomagtérhez egy egész jól használható utastér járul, és ha valaki racionális okok miatt ezt az autót választja majd, és úgy gondolja, hogy a vezetés extra élményei számára innentől a feláldozott élvezetek listájára került, legalább akkorát téved majd mint mi. Ugyanis mint kiderült, az élmény legalább 150 lóerős!

...azaz ha elgurult a gyógyszer, a kanyarokon padlógázzal átfűzve a Fiat élménydobozkáját, fülig érő vigyorral az arcunkon, szél sebesen vágtázhatunk utána...

Ezen a hétvégén is szombaton reggel 09 és 10 óra között várja önöket a műsorvezető - Bögös Sándor - és a vendégek hosszú sora. Ismétlés kedden, 20 és 21 óra között!

Kulcsszavak: 90.9 jazzy rádió, ajánló, fiat, Ghibli, jazzy street, Maserati, Panda, Peugeot, Peugeot 308
 
Napsütés,...18 fok... és egy újabb novemberi hétvége a Jazzy Streeten Premier-dömping a Discovery Channel műsorán PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Napsütés,...18 fok... és egy újabb novemberi hétvége a Jazzy Streeten Kényelem és komfort – Fiat Scudo Új Peugeot 2008, a márka kompakt szabadidő-autója Új Peugeot 2008, a márka kompakt szabadidő-autója Napsütés,...18 fok... és egy újabb novemberi hétvége a Jazzy Streeten Szombaton ismét kigurulunk a Jazzy street-re
 
Irányonként újra két forgalmi sáv járható az Erzsébet hídon

Irányonként újra két forgalmi sáv járható az Erzsébet hídon

2013. november 08.
Felgyorsul az autós közlekedés Budáról Pest felé, miután péntektől újra irányonként két forgalmi sáv járható az Erzsébet híd - Szabad sajtó út - Kossuth Lajos utca tengelyen - írta az MTI-hez péntek reggel eljuttatott közleményében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Részletek

Irányonként újra két forgalmi sáv járható az Erzsébet hídonEzzel párhuzamosan megszűnik a Hegyalja úton az autóbuszsáv ideiglenes utolsó szakasza is, így a Mészáros utcától ismét két sávon lehet közlekedni Pest felé. A Budapest Szíve Program Budapest Új Főutcája beruházás II. ütemében a Váci utca és Városház utca közötti szakasz aszfaltozását november 3-án fejezték be, ezt követően november 7-ére az Erzsébet híd pesti hídfője is végleges aszfaltburkolatot kapott.

Az útmenti járdákon még kivitelezési munkákat végeznek, ezért a buszsávok területe továbbra is le lesz zárva: a Duna és a Városház utca közé eső szakaszon nem lesz buszsáv. Az Erzsébet híd Pest felé vezető oldalán a középső forgalmi sáv továbbra is a szélső buszsávba torkollik, ahol az autóbuszok élveznek elsőbbséget.

A BKK közleménye arra is kitér, hogy Belváros-Lipótváros Önkormányzata 2006-ban döntött arról, hogy a mára elavult és sok kényelmetlenséget okozó, nem akadálymentesített útfelületek és aluljárók helyett a gyalogosok, a közösségi közlekedést használók és az autósok számára a Fővárosi Önkormányzattal közösen egy európai színvonalú, élhetőbb belvárost alakít ki. A közterületek megújításával valósult meg a Kálvin tér és Szabadság tér közötti belvárosi új főutca fejlesztése is.

A projekt első szakasza már lezárult, ezt követte 2011-ben a Fővárosi Önkormányzat beruházásában és a BKK szakmai irányításával a Károly körút és a Március 15. tér északi felének átépítése. A Budapest Szíve Program következő szakaszában, 2012 novemberétől a Budapesti Közlekedési Központ közreműködésével és szakmai segítségével Belváros-Lipótváros Önkormányzata folytatja a főutca kiépítését. A kapcsolódó rekonstrukciós munkálatok eredményeként a Ferenciek tere és a Március 15. tér, valamint környezetük új arculatot kap.

Irányonként újra két forgalmi sáv járható az Erzsébet hídon

Kulcsszavak: bkk, Erzsébet híd, ferenciek tere, főváros, közlekedés
 
Busz a fejünk felett Busz a fejünk felett Irányonként újra két forgalmi sáv járható az Erzsébet hídon Vasárnap kezdődik a nyári időszámítás A Toyota megmutatja, hogy hogyan autózunk majd tíz év múlva A Toyota megmutatja, hogy hogyan autózunk majd tíz év múlva Irányonként újra két forgalmi sáv járható az Erzsébet hídon Augusztus végén lezárulhat a budapesti villamostender Jövőre kezdődhet a kisföldalatti felújításának tervezése Jövőre kezdődhet a kisföldalatti felújításának tervezése
 
Európában, Európának készül az új Qashqai

Európában, Európának készül az új Qashqai

2013. november 08.
Az eredeti Qashqai sikere az európai autógyártás sikerét is jelentette. A Nissan sunderlandi gyárában 2010 óta folyamatosan, három műszakban folyik a Qashqai gyártása.
Részletek



Európában, Európának készül az új QashqaiA sunderlandi üzem az Egyesült Királyság valaha volt legnagyobb autógyára, amelyben évi 500 000 autót gyártanak. A gyárban Qashqaiok készülnek a legnagyobb számban, de itt gyártják a Note-ot, a Juke crossovert és a modern LEAF elektromos autót is.

Motorok és sebességváltók

A crossoverek vonzerejének egyik fontos tényezője mindig is a személyautók gazdaságosságának és az utcai terepjárók nyújtotta élmények ötvözése volt. A kiemelkedően hatékony és kifinomult benzines és dízelmotorok választékával az új Qashqai minden hajtáslánca túlszárnyalja az elvárásokat. A forgalmazás megkezdésekor az ügyfelek két benzines és két dízelmotor közül választhatnak, amelyek két- és négykerék-meghajtásos változatban is elérhetők. Választható továbbá kézi sebességváltó, illetve a teljesen új Xtronic automata sebességváltó.

1.2 DIG-T 115 LE (85 kW)


A Nissan hisz benne, hogy a fejlett technológiának minden Nissan-ügyfél számára elérhetőnek kell lennie. Az 1.2 literes DIG-T motor a Renault-Nissan Alliance által kifejlesztett, és a Nissan által kifejezetten az új Qashqaihoz hangolt motor. A hatsebességes kézi váltóval ez a fejlett turbófeltöltős motor 115 lóerős (85 kW-os) teljesítménnyel és 190 Nm-es nyomatékkal büszkélkedhet. Kis mérete ellenére ez az 1.2 literes motor igazán átütő erővel bír: a korábbi változat 1.6 literes szívómotorjánál jobb gyorsulási értékekkel bír és dinamikusabb.

Alacsonyabb tömege és üzemanyag-takarékosabb üzemeltetése révén a belépőszintű benzines Qashqai jelentősen tisztább és gazdaságosabb elődjénél. Az 1.2 DIG-T motor CO2-kibocsátása 129 g/km (ez 15 g/km-rel kevesebb, mint a korábbi 1.6 literes benzinmotoré), üzemanyag-fogyasztása pedig 5,6 l/100 km (0,6 l/100 km-rel kedvezőbb, mint a korábbi 1.6 literes motoré).

Nissan QashqaiAkárcsak az új Qashqai motorválasztékának minden tagja, az 1.2 DIG-T is az alapfelszereltség részeként tartalmazza a start-stop rendszert és biztosítja a számos üzemanyag-takarékosságot szolgáló technológia - például az energia-visszanyerő generátor, az optimalizált áttételek és speciális, alacsony viszkozitású olaj - előnyeit.

1.6 DIG-T 150 LE (110 kW)


A Qashqai motorválasztékának legerősebb benzines tagja a 2014 nyarán megjelenő 1.6 DIG-T motor lesz, amely a kiváló teljesítményt alacsony károsanyag-kibocsátással és kedvező üzemanyag-fogyasztással ötvözi. A kifejezetten a Qashqaihoz hangolt, nagy elismerésre méltó motor fejlett turbófeltöltő-technológiát és a teljesítmény, valamint a gazdaságosság maximálisra növelését szolgáló számos más funkciót vonultat fel. A 240 Nm-es nyomatékú 1.6 DIG-T motor lenyűgöző gyorsulást nyújt már az alacsony és a középső fordulatszám-tartományban is, és a sebességfokozatokon belül is jelentős dinamizmust biztosít. Figyelemreméltó teljesítménye mellett a választék legnagyobb benzinmotorja kiemelkedően gazdaságos is. Az üzemanyag-fogyasztás az európai szabvány szerinti vegyes használat esetén 5,6 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig csupán 132 g/km.

1.5 dCi 110 LE (81 kW)

A díjnyertes közvetlen befecskendezéses dízelmotor legújabb változata a maga 99 g/km-es CO2-kibocsátásával a Qashqaihoz valaha elérhető legtisztább és legtakarékosabb motor. A Nissan Alliance vállalatszövetségen belüli partnerével, a Renault-val közösen használt hatodik generációs 1.5 literes dCi motor egyenletesebb járású, gazdaságosabb és kifinomultabb, mint a korábbi motor. A jelentős áttervezés során 20 Nm-rel megnövekedett nyomatéknak köszönhetően az 1.5 literes dCi motor nagyobb dinamizmust mutat a sebességfokozatokon belül.

Nissan QashqaiA motor belső részeinek jelentős átalakítása csendesebb járást és csökkentett vibrációt biztosít. A felső torziós kar tartójának eltávolításával megszűnt a motor és az utastér közötti zajhíd kialakulásának egyik lehetséges módja, továbbá a könnyű alkatrészekkel a motor tömege is csökkent.
Az új motor felszereltségéhez tartozik a Nissan automatikus stop-start rendszere is, amelynek hatékony és intelligens vezérlése a motort 0,5 másodpercen belüli újraindítja a tengelykapcsoló felengedése után. A csökkentett motorzaj teljesebbé teszi az autó által nyújtott kifinomult élményt. Az üzemanyag-fogyasztás terén európai szabvány szerinti 3,8 l/100 km-es vegyes fogyasztásával az 1.5 dCi új mércét állít fel a crossoverek szegmensében.

1.6 dCi 130 LE (96 kW) 

A Qashqai erősebb dízelmotorja, az 1.6 dCi két- és négykerék-meghajtással is elérhető. A Nissan Alliance vállalatszövetségen belüli partnerével, a Renault-val együttműködésben kifejlesztett 130 lóerős (96 kW-os) motor a szektor egyik legfejlettebb dízelmotorja, amely számos innovációt is felvonultat az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás minimálisra csökkentése érdekében. A jelenlegi Qashqaiban bemutatkozott 1.6 dCi motor könnyű, kompakt és tökéletes összhangot teremt a nagy teljesítmény és a kiváló gazdaságosság között. A motor számos innovációja közül az egyik a hidegkörös, kisnyomású kipufogógáz-visszavezető rendszer. A kipufogógáz alacsonyabb hőmérsékleten történő visszaforgatásának hatására csökken a kibocsátott nitrogén-oxid és CO2 mennyisége.

Nissan QashqaiAz 1.6 dCi motor hőkezelése is sokkal hatékonyabb, így rövidebb bemelegedési időt, csökkentett súrlódási veszteséget és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást nyújt. A kétkerék-meghajtású, kézi váltós változatban az 1.6 dCi CO2-kibocsátása 115 g/km, európai szabvány szerinti üzemanyag-fogyasztása pedig 4,4 l/100 km. Az Xtronic váltóval szerelt változat szén-dioxid kibocsátása 119 g/km 4,6 l/100 km fogyasztás mellett, míg a négykerék-meghajtású kézi váltós változaté 129 g/km, illetve 4,9 l/100 km.

Az új Xtronic sebességváltó


A kifejezetten a második generációs Qashqaihoz készült Xtronic sebességváltó az 1.6 dCi motorral érhető el. Ez az igen fejlett sebességváltómű a fokozatmentes sebességváltás elvén alapul, azonban úgy alakították ki, hogy simább, természetesebb vezetési élményt nyújtson. A hagyományos fokozatmentes sebességváltóktól eltérően a Qashqai Xtronic sebességváltóműve erős gyorsítás során a hagyományos, többfokozatú váltókhoz hasonlóan viselkedik. A nyugodtabb szakaszokon az áttételeket a vezérlés finoman igazítja a körülményekhez, a lehető legsimább vezetési élmény érdekében. Ezáltal az Xtronic váltó a kézi és az automata sebességváltók legjobb tulajdonságait ötvözi: kis terhelés mellett különösen sima erőátvitelt biztosít, erősebb gyorsítás esetén pedig közvetlenebb teljesítményt nyújt.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, bemutató, galéria, nissan, premier, qashqai, Sunderland
 
Európában, Európának készül az új Qashqai Hivatalosan is ötcsillagos az Infiniti Q50 Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le Európában, Európának készül az új Qashqai Csúcson a C-osztály Európában, Európának készül az új Qashqai Kilencedszeri az 1.4 TSI lett az "Év motorja" A SEAT bemutatta 2025-ig tartó ütemtervét A SEAT bemutatta 2025-ig tartó ütemtervét
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 9981 - 9990