Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9841 - 9850 |
Közel ezer autós előnnyel az élen a Ford |
||
2013. december 03.
A Ford novemberben kimagasló, 12,3%-os piaci részesedéssel, 872 új autót értékesítve végzett az első helyen a hazai személyautó- és haszongépjármű piacon, közel 1000 autóra növelve előnyét a január – novemberi időszakot vizsgálva.
|
A Ford 2013 első 11 hónapjában kiemelkedően jól teljesített Magyarországon, és 7018 új gépjárművet regisztrálva, 10,8%-os piaci részesedést elérve megőrizte piacvezető pozícióját a hazai személyautó- és haszongépjármű piacon, miközben előnyét legközelebbi versenytársával szemben közel ezer darabra növelte, ami csaknem kéthavi átlagos értékesítésének felel meg. „Abban, hogy a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon január és november között mintegy 989 darabos előnyre szert téve sikerült megőriznünk piacvezető pozíciónkat, ami csaknem kéthavi átlagos értékesítésünknek felel meg, oroszlánrésze van többszörösen díjnyertes portfoliónknak. A modelljeink által megszerzett 7 Euro NCAP Advanced díj (Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Kuga, Transit Custom), 2 Év Haszongépjárműve díj (Transit Custom, Transit Connect), 1 Év Pickupja díj (Ranger), 1 AUTOBEST díj (B-Max), 2 Év Motorja díj (1.0 EcoBoost motor), hogy csak a legfontosabbak kerüljenek említésre, igazolják a szakma elismerését termékeink iránt, még nagyobb elismerés számunkra ugyanakkor a vásárlóink bizalma, amely egyértelműen igazolja, hogy továbbra is magasan a Ford a legnépszerűbb autómárka Magyarországon.” – fogalmaz Kővágó-Laky Andrea, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója. „A Ford az év első tizenegy hónapjában egyaránt kiválóan teljesített a hazai magán- és flottapiacon. A legnagyobb sikertörténetet ugyanakkor egyértelműen folyamatosan megújuló haszongépjármű portfoliónk produkálta: ha csak a kishaszongépjárművek piacát vizsgáljuk, ebben a szegmensben 20,4%-os piaci részesedést értünk el, azaz minden ötödik Magyarországon eladott kishaszongépjármű Ford volt, míg a teljes haszongépjármű piacon is kimagasló, 14,4%-os piaci részesedést sikerült elérnünk. Értékesítéseinknek a jövő évben további lendületet adhatnak a napokban a márkakereskedésekbe érkező, a 2014-es ’Év Haszongépjárűve’ címet megszerző Transit Connect, valamint a tavasszal érkező Transit Courier és Transit modellek.” – teszi hozzá Szamosi Viktor, a Ford magyarországi értékesítési igazgatója. A márka hazai értékesítéseinek egyébiránt január és november között 66%-át tették ki a személygépjárművek, míg 34%-át, azaz több, mint egyharmadát a haszongépjárművek képviselték. Novemberig Magyarországon a legnépszerűbb Ford modellnek idén is a Focus bizonyult, amely hazai értékesítéseink 27,4%-át tette ki, ezt követte a Transit (18%), a Fiesta (14,2%), a Mondeo (10,2%) a Ranger (6%), a C-Max (5,1%) és a Transit Connect (4%). Kulcsszavak: autóipar, b-max, C-MAX, euro ncap, fiesta, Focus, ford, Kuga, Mondeo, S-MAX, Transit, Transit Connect
|
|
|||||
|
||||||
Felszökött az Aeroflot profitja |
||
2013. december 03.
Aeroflot nettó nyeresége 88 százalékkal, átszámítva 543,7 millió dollárra emelkedett a harmadik negyedévben - közölte hétfőn az orosz légitársaság.
|
Aeroflot nettó nyeresége 88 százalékkal, átszámítva 543,7 millió dollárra emelkedett a harmadik negyedévben - közölte hétfőn az orosz légitársaság. Az árbevétel 2,9 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 2,4 milliárdról. A társaság a hatékony árpolitikával, a takarékossági intézkedésekkel és néhány sikeres akvizícióval magyarázta az eredmény emelkedését. A vállalat közölte, hogy Dobrolet (Dobroljot) néven diszkont légitársaságot alapított, és az első járatok várhatóan 2014 közepén indulnak. A Dobroljot nevet eredetileg a mostani Aeroflot viselte működésének első nyolc évében, 1923 és 1930 között. A légitársaság privatizációja ismét napirendre került, a tervek szerint a jelenleg 51,17 százalékos állami tulajdonrész 25 százalék plusz egy részvényre csökken. Kulcsszavak: Aeroflot, gazdaság, légiközlekedés, légitársaság, repülés
|
|
|||||
|
||||||
Már a hetvenes években városi terepjárókat gyártottak volna Csehszlovákiában |
||
2013. december 03.
Már a múlt évszázad hetvenes éveiben sport-haszongépjárműveket (SUV) ismertebb megnevezésükön városi terepjárókat gyárthattak volna a volt Csehszlovákiában.
|
Már a múlt évszázad hetvenes éveiben sport-haszongépjárműveket (SUV) ismertebb megnevezésükön városi terepjárókat gyárthattak volna a volt Csehszlovákiában, ám a terveket lesöpörte az asztalról az akkori kommunista pártvezetés - számolt be honlapján a pozsonyi Hospodárské Noviny gazdasági közéleti lap hétfőn. A terepjárók menettulajdonságait a felső kategóriás személyautók luxusával ötvöző gépjármű ötletével Milan Strejcek az akkori csehszlovák gépjármű kutató intézet (VÚMV) tervező mérnöke állt elő a hetvenes évek elején. Az akkoriban még meglehetősen szokatlannak számító koncepcióra a Range Rover 1970-ben megjelent modellje ihlette a cseh mérnököt, aki később három típust is megálmodott a gyártásra sohasem került csehszlovák "dzsipből". A luxus terepkocsi első verzióját a brit testvérnél némileg kisebb méretűre álmodta a tervező, az autó 1,8 méteres szélességével és 4,3 méteres hosszúságával azonban így is jóval nagyobb volt azoknak a személygépkocsiknak a legtöbbjénél, amilyenek az akkori szocialista blokkban ekkortájt legördültek az autógyárak gyártósorairól. A gépkocsit a tervező a Tatra autógyár számára álmodta meg, amely ekkortájt a jól ismert tehergépkocsik és katonai szállító járművek gyártása mellett főként a Csehszlovákiában állami limuzinnak számító Tatra 603-as és később a Tatra 613-as modellek készítésével foglalkozott. Az autó javarészt a Tatra által gyártott gépkocsik alkatrészeire épült, a majdnem 2,2 tonnás terepjárót a tervek szerint a Tatra 613-asban később használt 3,5 literes nyolchengeres léghűtéses, 165 lóerő teljesítményű motor hajtotta volna. A VÚMV mérnöke a modellből először egy városi, több luxussal felszerelt és egy némileg visszafogott, elsődlegesen terepre szánt modellt is tervezett. A két ötajtós verzióhoz később egy háromajtós terve is csatlakozott, ezt a rendőrség és a tűzoltóság használhatta volna, és megerősített ütközőinek köszönhetően elsődlegesen balesetet szenvedett autók kiszabadítására és vontatására lett volna alkalmas. A korát megelőző modell sorsát a rossz időzítés pecsételte meg, a projektet az akkori pártvezetés söpörte le az asztalról. Az ok meglehetősen egyszerű volt: a Tatra ekkoriban véglegesítette a főként magas rangú állami és párthivatalnokoknak szánt legújabb limuzinja, a Tatra 613 terveit, ezen megrendelés miatt a gyárnak nem volt elégséges kapacitása az új modellre. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, design, fejlesztés, suv, Tatra
|
|
|||||
|
||||||
A SEAT és a FENOSA együttműködése a CNG hajtás népszerűsítésére |
||
2013. december 03.
Daniel López Jordá, a GAS NATURAL FENOSA földgázipari cég kiskereskedelmi részlegének vezérigazgatója, valamint Ramón Paredes, a SEAT és Volkswagen Csoport spanyolországi kormányzati és intézményi kapcsolatokért felelős alelnöke stratégiai megállapodást írtak alá.
|
Ennek célja, hogy az elkövetkező években fejlesszék és előmozdítsák Spanyolországban a sűrített földgáz (CNG) felhasználását az autóipar területén. A megállapodás mindkét cég számára lehetővé teszi, hogy felmérje vezető szerepét e területen, megerősítse a saját helyzetét a sűrített földgáz (CNG) felhasználásában az autóipar területén, és előmozdítsa a sűrített földgáz (CNG) felhasználását a közlekedés és szállítás területén a vállalatok és a magánszemélyek körében. Együttműködés a különböző kezdeményezéseken keresztül A stratégiai megállapodás értelmében a következő két év folyamán a sűrített földgáz, mint alternatív üzemanyag népszerűsítse és használatának előmozdítsa érdekében a két vállalat közös cselekvési tervet hoz létre. Így a két vállalat áttekinti és megvizsgálja a különböző üzleti modelleket a sűrített földgáz (CNG) hajtású gépkocsik piaci népszerűsítése érdekében. Ezek az egész értékesítési folyamatra kiterjednek majd: magára a gépkocsira, az infrastruktúrára és a sűrített földgáz (CNG) ellátásra. A már elfogadott közös kezdeményezések között szerepel az, hogy a két vállalat megvizsgálja közös részvételük lehetőségét a sűrített földgáz (CNG) népszerűsítésére a céges gépkocsi flották között és a magán személyek körében. Hasonló módon, a két vállalat együtt fog működni annak érdekében, hogy a sűrített földgáz (CNG) hajtású SEAT gépkocsikat bevonják a GAS NATURAL FENOSA gépkocsi flottájába, illetve a Fenosa partner cégeinek gépkocsiparkjaiba. Mindezen túl az energetikai és az autóipari cég közösen megvizsgálja a közönség számára nyilvánosan hozzáférhető, sűrített földgáz (CNG) töltőállomások létrehozását azon autókereskedéseknél, amelyeket e szempontból igazán fontosaknak, kiemelkedőeknek tekintenek. Végül, mindkét vállalat tovább folytatja tevékenységét a földgáz fenntartható forrásainak, valamint olyan műszaki vonatkozásainak kutatására és fejlesztésére, amelyek a gépkocsigyártó motorjaiban alkalmazhatóak. A sűrített földgáz (CNG), a fenntartható alternatív üzemanyag A sűrített földgáz (CNG) olyan üzemanyag, amely környezetvédelmi és gazdasági előnyöket kínál, és alternatívát jelent a hagyományos üzemanyagokkal szemben. A sűrített földgáz (CNG) csökkenteni képes a környezeti kibocsátást a légtérbe, és javítani képes a levegő minőségét a városokban. Ebben az értelemben a sűrített földgáz több, mint 85 százalékkal képes csökkenteni a nitrogénoxidok kibocsátását, és segít 24 százalékkal csökkenteni a melegházhatást okozó legfőbb gáz, a széndioxid (CO2) kibocsátását. Mindezen túl, tisztán gazdasági szempontból a sűrített földgáz használata 30 és 50 százalék közötti üzemanyag-költség megtakarítást tesz lehetővé. 3.5 liter 100 kilométerenként Jelenleg a SEAT két olyan saját tervezésű járművel rendelkezik, amelyek sűrített földgázzal működnek. A Mii Ecofuel a kilométerenként 79 g-os értékével a cég történetében a legkisebb CO2 kibocsátást mutató, tömegesen gyártott gépkocsi. Ez a gépkocsi az értékesítések terén túlmutat minden előrejelzésen olyan országok piacain, például Olaszországban, ahol a sűrített földgázas technológiát már nagyobb mértékben alkalmazzák. 2014 elején az új LEON 1.4 TGI a SEAT-nak a sűrített földgázas technológia melletti elkötelezettségnek új példája, bizonyítéka lesz. A nagyon alacsony fogyasztási mutatóival és a legalacsonyabb üzemanyag árral az új LEON az egyik leggazdaságosabb autó a piacon. A SEAT LEON TGI sűrített földgázas üzemmódban 400 kilométeres hatótávolsággal bír, és az átlagfogyasztása 3.5 kg sűrített földgáz (megközelítőleg 3.5 euró) 100 kilométereként, mindeközben CO2 kibocsátása csupán 94 g/km. Az autó benzines üzemmódban további 900 kilométeres hatótávolságot biztosít, és amennyiben mindkét tankját tele töltve indulunk, a gépkocsival több, mint 1300 kilométert tehetünk meg! Kulcsszavak: autógyár, autóipar, cng, CO2, együttműködés, környezetbarát, leon, seat
|
|
|||||
|
||||||
Hóban és jégen fitogtatja erejét a Tesla Model S |
||
2013. december 02.
A Tesla Model S névre keresztelt elektromos autót ezúttal téli körülmények között nézhetjük meg mozgás közben.
|
A Tesla Model S névre keresztelt elektromos autót ezúttal téli körülmények között nézhetjük meg mozgás közben. A Model S hírneve némileg megkopott a furcsa tűzeseteket követően, melyek természetesen közvetlen hatással (negatív) voltak a Tesla Motors részvényeire. A márka azonban kitart amellett, hogy az autója biztonságos és megbízható – írja a tisztajövö.hu. Az elektromos autógyártó szerint a modellje hidegebb éghajlaton is megállja a helyét, miközben figyelemre méltó eredményeket mutat ezen körülmények mellett. Írhatjuk ezt annak ellenére, hogy az autó nem rendelkezik összkerék-hajtással. A kulcs az innovatív kasztniban és a kipörgésgátlóban van, mely remekül végzi a dolgát ezeken az utakon. A Tesla „state-of-the-art” szoftveres funkciója például abban segíti a Model S-t, hogy az jobban teljesítsen a hideg időjárási körülmények mellett. A jármű egyik érdekessége, hogy a kilincsek úgy lettek kialakítva, hogy azokkal egy hosszú fagyos éjszaka is könnyedén ki tudjuk nyitni az ajtókat. . Kulcsszavak: autóipar, csúszós utak, Model S, téli útviszony, Tesla
|
|
|||||
|
||||||
Az autósok kevesebbet tankoltak idén, mint korábban egy felmérés szerint |
||
2013. december 02.
A magyar autósok olcsóbb üzemanyagra várnak, és többségük kevesebbet tankolt az idén, mint a korábbi években - derül ki a Forensis Autóklub felméréséből, amelyet hétfőn juttatott el az MTI-nek.
|
Az autósok 63 százaléka csak 350 forint alatti üzemanyagár alatt vásárolna több üzemanyagot, mint korábban. A tartósan 400 forint alatti literenkénti ár esetén 16 százalék már fontolóra venné, hogy többet használja az autóját, míg 12 százalékuk csak 375 forint alatti árszintnél gondolkodna el ezen. Tíz százalékuk viszont semmilyen árcsökkentés mellett sem tudna többet költeni üzemanyagra. Az autósok fele sem kéri tele a tankot üzemanyag-vásárláskor, csupán 42 százalékuk választja ezt a lehetőséget, miközben a többiek általában fix, kerek összegért vásárolnak. Az autóklub felmérését alátámasztják az iparági adatok is: a Magyar Ásványolaj Szövetség tagjainál az első háromnegyed évben a 95-ös üzemanyag fogyasztása 2 százalékkal csökkent, míg a gázolaj alig egy százalékkal nőtt. Az autóklub közleménye szerint a kérdőív kitöltőinek fele, 48 százaléka havonta 20 000 forintnál kevesebbet, de 10 000 forintnál többet, 13 százalékuk havonta 10 000 forintnál is kevesebbet költ üzemanyagra. Húszezer forintnál többért az autósok kétötöde, 39 százaléka tankol. A tankolás ellenértékét a többség, 60 százalék bankkártyával egyenlíti ki, és a töltőállomás személyzetének segítségét csupán 14 százalékuk kéri tankoláskor. Az autósok háromnegyede csak akkor vesz üzemanyagot, ha "porzik a tank". Negyedüket befolyásolja a tankolási döntés meghozásában, ha olcsó benzinkutat látnak az útszélén. Az autósok mindössze öt százaléka él szigorú rend szerint: ők ugyanazon a napon, ugyanannyit tankolnak minden héten. A kérdőívet kitöltők 39 százaléka roppant hűséges vásárló: mindig ugyanazon a kúton tölti tele az üzemanyagtartályt. Maximum három töltőállomást a válaszadók 57 százaléka használ, a "benzinkútszédelgők" aránya mindössze négy százalék. Az autóklubnak a 185 ezer magánszemély mellett 2000 vállalkozás is tagja. Kulcsszavak: benzinkút, gazdaság, közlekedés, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
Lezárult a 2-es metró új biztosítóberendezésének tesztüzeme |
||
2013. december 02.
Befejeződött a 2-es metró új biztosítóberendezésének tesztüzeme, a jövő héttől hét közben este már nem, csak a hét végén kell buszos pótlásra számítaniuk a kelet-nyugati metróvonalon utazóknak - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vasárnap az MTI-vel.
|
A 2-es metró 2004-ben kezdődött felújításának utolsó fázisa volt a régi biztosítóberendezés cseréje, ezzel az Alstom Metropolis szerelvények üzembe állásáig várni kellett, mivel a régi Ev típusú vonatok nem tudtak az új berendezéssel közlekedni. Október óta több napon is buszokkal pótolták a 2-es metró szerelvényeit a berendezés tesztüzeme miatt. A Siemens 26 millió eurós rendszerét addig tesztelték a szakemberek, amíg nem volt hibamentes az üzemelés. A tesztelés során minden hibát feltártak és elvégezték a módosításokat, a végleges átállás várhatóan a következő hét végén lesz, akkor még számítani kell üzemszünetekre. Több, a metró üzemét érintő változás is történik: a folyamatos vonatvezérlés állandóan figyeli a jármű tevékenységét, ellenőrzi és kezeli a menetrendi zavarokat, és akár 90 másodperces követési időt is lehetővé tesz. Néhány nappal az átállás után a peronon lévő kijelzők már nem az előző szerelvény elhaladása óta eltelt időt, hanem a következő érkezéséig hátralévő időt mutatják majd, és az eddigiektől eltérően az utasoknak kell majd az ajtókat a rajtuk lévő gombbal kinyitni az állomásokon. Kulcsszavak: 2-es metró, bkk, bkv, felújítás, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
MGE: 6,4 százalékkal több autót helyeztek forgalomba novemberben |
||
2013. december 02.
Novemberben 4942 új személygépkocsit helyzetek forgalomba Magyarországon, 6,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első tizenegy hónapban 6,5 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett autók száma, 51 115 darabot ért el - közölte a Datahouse adatai alapján a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete hétfőn.
|
Novemberben 1488 új kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 55,6 százalékkal többet, mint 2012 novemberében. Január-novemberben 9911 került forgalomba, a növekedés 0,4 százalék volt. A motorkerékpárok száma novemberben 60 volt, ugyanannyi, mint egy évvel korábban. Az első tizenegy hónapban 5 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új motorok száma és elérte az 1841-et. Novemberben a forgalomba helyezett új nagyhaszonjárművek száma 79,2 százalékkal 645-re nőtt, az első tizenegy hónapban számuk 7,6 százalékkal 4161-re emelkedett. Az MGE szerint teljesülni fog a személygépkocsikra vonatkozó 10 százalékos éves növekedési prognózisuk. Úgy fogalmaznak: óvatosan érdemes kezelni a százalékos hónap-hónap összehasonlításokat, ahol sokszor kétszámjegyű változások mutatkoztak, mivel olyan alacsony darabszám mellett jönnek ki ezek a százalékos értékek, amelyek szinte lehetetlenné teszik a havi érdemi értékelést. A novemberi azonban már a tavalyi viszonylag erősebb novemberhez képest mutat több mint 6 százalékos növekedést, ami a trend pozitív jellegét sokkal jobban megerősíti, mint a korábbi kétszámjegyű ugrások - vélekedett az MGE. Az egyesület ennek ellenére továbbra is úgy gondolja, hogy a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához ez az értékesítési volumen nem elég. Szerintük a teljes konszolidációig még jó pár évnek kell eltelnie. Az MGE szerint a kishaszonjárművek forgalomba helyezése esetében sem várható jelentős előrelépés az idén. Az egyesület szerint a jelenlegi kishaszon jármű forgalom messze alatta marad annak, ami a kívánatos és indokolt lenne. Az átlagosan havi 1000-1200 darab lenne az a minimum, amely a szakma minőségi színvonalát fenn tudná tartani - véli az MGE. A nagyhaszon járművek forgalomba helyezésével kapcsolatban az MGE azt írta, az októberi és novemberi, kiemelkedő, 75,5 százalékos és 79,2 százalékos növekedés fő oka, hogy 2014-ről az EURO6 átállás miatt előrehozott rendelések vannak, amelyek átadása felpörgött. Az MGE hasonló tendenciát vár a hátralévő hónapban is, azonban tudni kell, hogy a 2013. év végi növekedés árát a 2014. évi csökkenésben fogjuk megfizetni. Megjegyzik: ez a terület az egyetlen, amely a válság előtti évhez, 2007-hez képest jelentős, mintegy 100 százalékos növekedést mutat. Az MGE szerint ahhoz, hogy a szakma megfelelő területi eloszlásban tudja az elvárt szolgáltatási színvonalat biztosítani, legalább átlagosan évi 85 ezer új személyautó és 15 ezer kishaszonjármű, 3500-4000 nagyhaszonjármű és 6000 motorkerékpár forgalomba helyezése lenne szükséges. Mint írják, egyelőre egyedül a nagyhaszonjármű-piac tudja ezt a számot produkálni. A 2008 óta drasztikusan lecsökkent kereskedői és szerviz kapacitás fenntartásához hosszabb távon a továbbra is alacsony volumenű és rossz szerkezetű (a céges piac jelentősen eltúlzott aránya) piac fennmaradása súlyos problémát jelent a legális szakmára nézve az egyesület szerint. Kulcsszavak: autóipar, gazdaság, jármű kereskedelem, járműipar, mge
|
|
|||||
|
||||||
A Forma-1 mindenható ura nincs oda az elektromos versenysorozatért |
||
2013. december 02.
Bernie Ecclestone kicsit sem hisz abban, hogy a Forma E sorozat sikeres lesz, miközben továbbra sem örül az új F1-es motoroknak.
|
2014-től útjára indul a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legújabb autós sorozata, mely FIA Formula E néven fog futni. A bajnokság érdekessége, hogy a mezőnyben elektromos motorral hajtott autók állnak majd fel a rajtrácsra – írja a tisztajövö.hu. A bajnokság már most nagy népszerűségnek örvend, miközben Takmuma Sato, az ex-F1-es versenyző is csatlakozott a sorozathoz. A japán pilóta a fejlesztésekben és a különböző teszteken fogja segíteni az elektromos szériát. A Forma-1 mindenható ura azonban nincs elragadtatva attól, amit a pályán látott, és nem igazán hisz a bajnokság sikerében. „Ne gondold azt, hogy mindez valóra fog válni.” – fogalmazott röviden és tömören Ecclestone a spanyol MARCA kérdésére. A brit milliárdos annak sem örül, hogy a Forma-1 jövőre a V8-as aggregátok helyett V6-os motorokat fog használni, melyek egyre inkább az elektromos vonal irányába terelik a kategóriát. „Azt hiszem, a sport ezzel hibát követett el. Nem volt szükség arra, hogy ez megtörténjen.” – folytatta Ecclestone, aki szerint felesleges volt ennyit költeniük a gyártóknak a gazdasági válság idején. A sport arra számított, hogy a kisebb motorokkal több gyártó is beszáll, vagy visszatér a sportba. Végül csak a Honda döntött így. „Úgy gondolták, hogy ezzel majd sok gyártó kötelezi el magát, és azok közül páran majd vissza is térnek. De úgy tűnik, hogy a Hondán kívül senkit sem érdekel ez.” Kulcsszavak: autósport, bernie ecclestone, elektromos, elektromos autó, FIA, forma 1, Formula E
|
|
|||||
|
||||||
A WizzAir debreceni járatainak százezredik utasát köszöntötték |
||
2013. december 02.
A WizzAir debreceni járatainak százezredik utasát köszöntötte Kósa Lajos (Fidesz) polgármester és Tamara Mshvenieradze, a légitársaság kommunikációs vezetője szerdán a debreceni repülőtéren.
|
A százezredik utas, az ötéves Szabó-Garay Petra Londonba utazott szüleivel, akik Birminghamben dolgoznak. A kislány egy évig előkészítő iskolába jár szeptembertől a brit városban - tudta meg az MTI tudósítója a szülőktől. Év végéig a repülőtéren az összes utaslétszám elérheti a 130 ezret, jövőre pedig 150 ezer utasra számítanak - mondta Kósa Lajos, miután a repülőtéren felavatta az új ajándékboltot és VIP-várót. A polgármester eredményesnek nevezte azt az 1998-ban eldöntött fejlesztési stratégiát, miszerint nem várnak egy nagybefektetőre, hanem lépésről lépésre fejlesztik a város repülőterét. A jelenleg a Xanga cégcsoport 75, és a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. 25 százalékos tulajdonában lévő debreceni repülőtér az egyetlen hazai alternatívája a budapesti Liszt Ferenc repülőtérnek - mondta Kósa Lajos kiemelve, hogy sok próbálkozás után úgy látszik, hogy a WizzAir légitársaság is megtalálta a számításait Debrecenben. A politikus megemlítette, hogy a légitársaság tavasztól már minden nap indít járatot Debrecenből London Luton repülőterére, s az eindhoveni járat mellett elképzelhető, hogy márciusban újraindul a Debrecen-Dortmund járat is. Újabb járatok indításáról is folynak tárgyalások, ez lehet Moszkva, de szó van más irányokról is - tette hozzá Kósa Lajos. Herdon István, a Xanga cégcsoport vezérigazgatója eredményesnek nevezte az elmúlt két év repülőtér-fejlesztését, és hangsúlyozta, hogy a vidéki repülőtér-fejlesztés sok kis apró lépésből tevődik össze. Kulcsszavak: airport, debrecen, légiközlekedés, légitársaság, wizz air
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9841 - 9850 |